Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Loekkiee
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 11-12 20:50
15 uur zegt niet zoveel, ligt volledig aan je verbruik. 15 uur standby? 15 uur video's kijken en gamen? 15 uur naast je liggen op kantoor en sporadisch Whatsapp kijken? Duister beeld? Volledige helderheid?

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 06-12 16:34

XanderDrake

Genetics is the key

Wat batterij betreft: ik was dus op vakantie in Oostenrijk vorige week en daar, ondanks gebrekkige 4G en wel internet gebruik, had ik veel langere accu tijd.
Ik denk dat ontvangst veel doet. Op werk heb ik erg slecht ontvangst op elke band. Er hebben vele last van, zelfs radio werkt amper.

Hephaistos Game PC
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• D-Three
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01:17
quote:
Redsandro schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 14:04:
;(

Ik ben sinds een paar weken dan toch te ver gegaan en heb het voor elkaar gekregen dat de batterij nog maar 15 uur meegaat. :(

Zo %$#@! vervelend. Want na maanden van ditjes datjes en tweakjes is de telefoon eindelijk fijn.

En dan kan ik de telefoon wel weer wipen, maar ik ga niet elke week 1 app, 1 tweak, 1 exposed module installeren om te kijken of de batterij nog 30 uur meegaat.

Met BetterBatteryStats wordt ik niet veel wijzer. "Android System" staat altijd bovenaan. Misschien hoort dat zo. De app zegt niet "dit wijkt af van de norm" ofzo.

Zijn er tegenwoordig al nieuwe manieren om batterijgebruik te analyseren en het probleem op te sporen?
Screenshot posten? :) Bij mij gaat de batterij nu ook iets minder mee (maar toch langer dan dat) maar ik gebruik de telefoon ook iets meer.

Wat mij wel op valt is dat "telefoon inactief" altijd bovenaan staat bij verbruik en dat lijkt mij wel heel erg vreemd?

Ook heb ik regelmatig dat ik mijn telefoon voel trillen in mijn broekzak. Als ik dan de telefoon uit haal, zie ik regelmatig staan dat de vingerafdruk niet is herkend? :P Volgens mij reageert deze af en toe als de telefoon in mijn broekzak zit, erg vreemd. Maar dat moet dus ook wel voor een groter verbruik zorgen. Misschien zet ik hem eens uit...

• D-Three
Net Google Play: GSam Battery Monitor geÔnstalleerd en dit lijkt op het eerste zicht een goede app om mijn verbruik te monitoren.

De standaard ingebouwde accu-app is nogal redelijk vaag met zaken zoals 'telefoon inactief' en 'android-besturingssysteem' en 'android-systeem'. En andere apps zijn ofwel even vaag en dus niet meer dan een andere UI of hebben root-toegang nodig.

Ook GSam was eerst even vaag maar na de app via een ADB commando toegang geven tot de battery_stats (wordt netjes uitgelegd in de app) verandert dit helemaal. Wat mij onmiddellijk al opviel is dat de kernel bij mij blijkbaar de grootverbruiker is met 22%. Op de tweede plaats staat dan Google Drive?? Ook al heb ik de app nog maar even in gebruik en kan dit dus nog veel wijzigen, ik ga het toch enkele dagen in de gaten houden.

Ik wil uitzoeken waarom mijn telefoon 's nachts blijft enkele procenten per uur verliezen ook al staat vliegtuigmodus aan. Dit was voorheen niet zo, ik hoop de "dader" te vinden :P

• fandango
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Ik ben zeer te spreken over de nieuwste LineageOs roms. Upgraden vanaf Cyanogenmod was nogal een gedoe, vanwege een vage verify error in TWRP. Vermoedelijk omdat ik van android 6 naar 7 ging. Eerst de nieuwe stable EU rom installeren en daarna pas LineageOs verhielp het.

Geen gekke glitches meer (dat de telefoon gedurende zoveel dagen wat trager werd in gebruik, dat te verhelpen was met een reboot).

Accuduur is echt verbazingwekkend goed. Ik kan 2 dagen doen bij licht gebruik. (Af en toe berichten, browsen en bellen).

Echt een geweldige telefoon nu. (Retestrakke en snelle hardware + clean LOS rom + uitgeklede Google apps dankzij Opengapps). Enige app van Google is de Playstore. Vanuit daar kun je evt Youtube, GMail etc installeren. Geen bullshit search bars, Hangouts, GooglePlus, Drive enzo meuk. Die alleen maar in de weg zitten en steeds een update moeten krijgen.

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
quote:

edit:
Dit valt 'tegenwoordig' nog mee. Soms is het erger.

edit:
Ik gebruik vanaf dag 1 bluetooth om muziek te luisteren. Dat kan niet opeens de oorzaak van deze gedecimeerde batterijduur zijn.

Ik denk toch dat het effectiefste is om te flashen en te resetten. Maar dan komen de vragen:
  • MIUI,
  • Cyanogen,
  • of LineageOS?
  • Beter gedateerd Android 6 + Xposed
  • Of lekker nieuw Android 7 zonder Xposed

Redsandro wijzigde deze reactie 21-02-2017 16:25 (18%)

Schrijf je reacties gewoon in Markdown.

• qtekker
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17-10 22:29
MIUI, CM of LOS? Android 6 of 7? Dat is natuurlijk heel persoonlijk.
De mi5 is een developer phone, en als je het leuk vindt om te experimenteren dan zou ik ze allemaal uitproberen. Met Titanium Backup (root nodig) kun je al je geÔnstalleerde apps zo terugzetten. Wil je up to date zijn en toch betrouwbaar, dan zou ik voor stable releases gaan.

Ik ben zelf begonnen met MIUI Global, toen naar xiaomi.eu. Dat lijkt teveel op een iPhone, dus het ik er een mooi Android schil omheen gezet: Nova Launcher. MIUI heeft teveel instellingen, vooral heel veel security settings. Mijn klok widget liep op een gegeven moment niet meer, Whatsapp berichten kwamen uren later binnen. Uiteindelijk vind je de 4 plekken waar je de juiste rechten moet instellen, maar fraai is dat niet.
Daarna heb ik Slim7, AICP, SlimDragons en LineageOS geprobeerd, maar iedere keer weer battery drain.

Vandaag heb ik de laatste build van LOS erop gezet, want dat is toch mijn gewenste Android look & feel. Tot mijn verbazing heb ik 4.15 uur screen on time, en maar liefst 56% juice over. Het komt of door de nieuwste LOS weekly (21 feb), of door het renamen van /system/bin/logd naar logd.org. Ik heb een post van april 2016 gevonden waarin het logd proces een drainer kan zijn (dat toonde better battery stats). Met het renamen wordt logging (logcat) disabled. Morgen logd.org maar terugzetten om te kijken of dit van invloed was. Ik hoop van niet, en fandango is ook tevreden over de accuduur lees ik.

• D-Three
quote:
Redsandro schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 16:20:
[...]

[afbeelding]

edit:
Dit valt 'tegenwoordig' nog mee. Soms is het erger.

edit:
Ik gebruik vanaf dag 1 bluetooth om muziek te luisteren. Dat kan niet opeens de oorzaak van deze gedecimeerde batterijduur zijn.

Ik denk toch dat het effectiefste is om te flashen en te resetten. Maar dan komen de vragen:
  • MIUI,
  • Cyanogen,
  • of LineageOS?
  • Beter gedateerd Android 6 + Xposed
  • Of lekker nieuw Android 7 zonder Xposed
Hoeveel uur daarvan heb je dan bluetooth gebruikt? Op hoeveel % staat telefoon inactief?

Maar ik moet zeggen dat er mij de laatste dagen ook vreemde zaken opvallen. Zoals ik reeds eerder zei, zakt het batterijniveau soms 1 ŗ 2 % per uur. En dat is 's nachts dus zonder de telefoon te gebruiken. Maar de voorbije nacht slechts 1% in totaal gezakt? Beide in vliegtuigmodus. Maar nu deze avond heeft de telefoon een paar uur op de tafel gelegen (op wifi) en terug zeer weinig verbruik.

Nu staat de telefoon na 13u 11 min nog op 46% waarvan zo'n 1u 22 min display zijn.
Wat mij wel opvalt is dat 'Android-besturingssysteem" en "Android-systeem" nu maar op 4% staan terwijl dit soms veel hoger staat zoals bij jou.

Wat betreft ROM, wat heb je er nu op staan? Cyanogenmod valt sowieso al af wegens niet meer verder ontwikkeld ;)
quote:
qtekker schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:38:
De mi5 is een developer phone, en als je het leuk vindt om te experimenteren dan zou ik ze allemaal uitproberen. Met Titanium Backup (root nodig) kun je al je geÔnstalleerde apps zo terugzetten. Wil je up to date zijn en toch betrouwbaar, dan zou ik voor stable releases gaan.

Ik ben zelf begonnen met MIUI Global, toen naar xiaomi.eu. Dat lijkt teveel op een iPhone, dus het ik er een mooi Android schil omheen gezet: Nova Launcher. MIUI heeft teveel instellingen, vooral heel veel security settings. Mijn klok widget liep op een gegeven moment niet meer, Whatsapp berichten kwamen uren later binnen. Uiteindelijk vind je de 4 plekken waar je de juiste rechten moet instellen, maar fraai is dat niet.
Daarna heb ik Slim7, AICP, SlimDragons en LineageOS geprobeerd, maar iedere keer weer battery drain.

Vandaag heb ik de laatste build van LOS erop gezet, want dat is toch mijn gewenste Android look & feel. Tot mijn verbazing heb ik 4.15 uur screen on time, en maar liefst 56% juice over. Het komt of door de nieuwste LOS weekly (21 feb), of door het renamen van /system/bin/logd naar logd.org. Ik heb een post van april 2016 gevonden waarin het logd proces een drainer kan zijn (dat toonde better battery stats). Met het renamen wordt logging (logcat) disabled. Morgen logd.org maar terugzetten om te kijken of dit van invloed was. Ik hoop van niet, en fandango is ook tevreden over de accuduur lees ik.
Interessan. Als heb ik dat logd proces nog nooit bovenaan gezien en link je naar een G4 ;) Maar ik hou het ook in de gaten.

Ik lees op XDA wel verschillende verhalen over goede resultaten met verschillende kernels en over AKT (Advanced Kernel Tweaks). Ik denk dat ik dit weekend wel eens iets probeer.

• qtekker
@D-Three, dank voor de GSam tip. Ik heb het ook maar geÔnstalleerd.
Afbeeldingen
https://tweakers.net/ext/f/U1HZ8jaPKnTfxEZ9jUiCMjyK/thumb.png

Bijna 8 uur SOT gehaald op LineageOS met helderheid op ca 65%! Mi5 al 9 maanden in bezit, maar nog nooit meer dan 4 uur SOT gehaald. Ik moet er wel bij zeggen dat ik 'm gisteren en vandaag heel veel heb gebruikt. En dat levert een hogere SOT op en een lagere totale tijd. Nu opladen, logd terugzetten en kijken of hij morgen weer lang meekan op 1 lading.

qtekker wijzigde deze reactie 24-02-2017 18:40 (20%)

• D-Three
quote:
qtekker schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 18:37:
@D-Three, dank voor de GSam tip. Ik heb het ook maar geÔnstalleerd.
Afbeeldingen
[afbeelding]

Bijna 8 uur SOT gehaald op LineageOS met helderheid op ca 65%! Mi5 al 9 maanden in bezit, maar nog nooit meer dan 4 uur SOT gehaald. Ik moet er wel bij zeggen dat ik 'm gisteren en vandaag heel veel heb gebruikt. En dat levert een hogere SOT op en een lagere totale tijd. Nu opladen, logd terugzetten en kijken of hij morgen weer lang meekan op 1 lading.
Wat bedoel je? Dat je nu 8 uur SOT haalt door GSam? Lijkt me sterk, het is gewoon een battery monitor? :)

• qtekker
Oh nee, ik ben 2 dagen geleden overgestapt van xiaomi.eu naar LinageOS en battery life is enorm vooruit gegaan. Ik ben aan het monitoren of het komt door het uitzetten van logcat.

• Loekkiee
Heb nu ook LineageOS geinstalleerd, heb alleen 2 punten waar ik tegenaan loop.

1) Ik kan terugknop/recente apps knop nirt verwisselen. Terug zit nu links, wat ik retevervelend vind.
2) Wit is niet meer wit, maar het heeft een hele gele schijn. Een beetje is niet erg, maar dit vind ik toch wel vrij storend.

Ben ik de enige? Zijn hier oplossingen voor?

Loekkiee wijzigde deze reactie 26-02-2017 22:05 (7%)
Reden: Loekkiee

• Loekkiee
Oh en nog iets. Als ik homeknop soft touch aan heb, ontwaakt mijn telefoon als ik een vinger op de homeknop leg. Ik wil de soft touch behouden, maar niet dat die ontwaakt bij aanraken.

• qtekker
Onder instellingen, extra knoppen, ontwaken via vingerafdruk kun je uitzetten dat ie ontwaakt als je de home toets aanraak.
Wat betreft het omwisselen van terug/recent, het werkt na een reboot heb ik gemerkt.

• fandango
  • Niet online
quote:
Loekkiee schreef op zondag 26 februari 2017 @ 19:43:
Heb nu ook LineageOS geinstalleerd, heb alleen 2 punten waar ik tegenaan loop.

1) Ik kan terugknop/recente apps knop nirt verwisselen. Terug zit nu links, wat ik retevervelend vind.
2) Wit is niet meer wit, maar het heeft een hele gele schijn. Een beetje is niet erg, maar dit vind ik toch wel vrij storend.

Ben ik de enige? Zijn hier oplossingen voor?
1. Kan bij settings, additional buttons.
2. Dit is een feature; het verlaagd de kleurtemperatuur in de avond/nacht. Zelfde wat f.lux en dergelijke doet. Ik kan niet meer zonder. Hoe dan ook, kun je uitzetten bij settings, display, LiveDisplay.

• Loekkiee
quote:
fandango schreef op zondag 26 februari 2017 @ 23:59:
[...]

1. Kan bij settings, additional buttons.
2. Dit is een feature; het verlaagd de kleurtemperatuur in de avond/nacht. Zelfde wat f.lux en dergelijke doet. Ik kan niet meer zonder. Hoe dan ook, kun je uitzetten bij settings, display, LiveDisplay.
Punt 2 is opgelost, thanks! :)

Wat betreft punt 1, die is niet beschikbaar voor mij. Had hem idd al zelf gevonden maar hij is greyed out.

Link naar screenshot, hij pakt plaatje om een of andere reden niet via mobiele upload;

http://imgur.com/CN1ujAL

Loekkiee wijzigde deze reactie 27-02-2017 00:31 (8%)
Reden: Loekkiee

• qtekker
De eerste keer na rom flash is ie grayed out. Tik hem toch aan (misschien niet nodig) en reboot. Kijk of ie nog steeds grayed out is. Bij mij werkte het wel na een reboot.

• Loekkiee
quote:
qtekker schreef op maandag 27 februari 2017 @ 09:30:
De eerste keer na rom flash is ie grayed out. Tik hem toch aan (misschien niet nodig) en reboot. Kijk of ie nog steeds grayed out is. Bij mij werkte het wel na een reboot.
Vreemd, maar wel effectief :) bedankt!

Nu even batterij monitoren en als het niet beter is dan xiaomi.eu, dan ook maar eens kloten met logd enz.

• srdevil
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 07:18
Zou iemand mij hiermee kunnen helpen, ik heb vandaag m'n Mi 5 ontvangen en als ik de MIUI 8.3 7.2.24 ROM erop probeer te zetten krijg ik de melding: It's not allowed to upgrade to unofficial rom package

Nu had ik het gevoel dat ik geen standaard officiele ROM had en heb dus de volgende geÔnstalleerd:
Author: MIUI Official TeamVersion: V8.1.4.0.MAAMIDI (MIUI8) Size: 1.4G
van: http://en.miui.com/download-299.html

Probeer ik nu echter alsnog naar MIUI 8.3 7.2.24 te gaan krijg ik nog de melding: It's not allowed to upgrade to unofficial rom package

Eerst moet ik deze stap volgen neem ik aan:
ROMs for devices with locked bootloader:
•Unlock your first bootloader here http://en.miui.com/unlock/

srdevil wijzigde deze reactie 27-02-2017 20:15 (12%)

• Titus
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 13:58
Ik weet niet waar je die ROM vandaan hebt, maar ik zou het volgende doen:

unlock boatloader
flashtool -> twrp recovery
dan kan je de roms van xiaomi.eu gaan gebruiken :)

Het staat allemaal in het topic in detail

• srdevil
quote:
Titus schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:01:
Ik weet niet waar je die ROM vandaan hebt, maar ik zou het volgende doen:

unlock boatloader
flashtool -> twrp recovery
dan kan je de roms van xiaomi.eu gaan gebruiken :)

Het staat allemaal in het topic in detail
De stap: Unlock bootloader kan alleen door op Xiaomi te wachten?
Ik kom nergens een on-officiŽle manier tegen helaas.

En nu wachten tot m'n Nano sim-knipper morgen binnen is, met de hand ga ik dat niet doen :9

• Titus
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 13:58
quote:
srdevil schreef op maandag 27 februari 2017 @ 22:11:
[...]

De stap: Unlock bootloader kan alleen door op Xiaomi te wachten?
Ik kom nergens een on-officiŽle manier tegen helaas.

En nu wachten tot m'n Nano sim-knipper morgen binnen is, met de hand ga ik dat niet doen :9
Yup, maar soms gaat het best snel. Ik had het wel met de hand gedaan :P

• Loekkiee
quote:
qtekker schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 22:38:

En? Wat zijn je ervaringen? Is de batterijduur verbeterd door het switchen naar LineageOS of door het aanpassen van logd?

Ik zie trouwens dat jij spreekt over logd.org maar in die post hebben ze het over logd.bak?

• Puntdrukker
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08:15
Ik heb net de overstap gemaakt van miui naar linageos. Vind lingeos wat mooier en prettiger in gebruik. Batterij verbruik merk ik weinig verschil (ben ook geen gamer of andere zware taken).

Wel is het mijn op gevallen dat ik met linageos veel minder vaak op en 4g netwerk zit, wat wel het geval was met miui. Misschien is hier een aanpassing voor nodig waar ik niet van af weet.

• qtekker
quote:
Loekkiee schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 11:39:
[...]

En? Wat zijn je ervaringen? Is de batterijduur verbeterd door het switchen naar LineageOS of door het aanpassen van logd?

Ik zie trouwens dat jij spreekt over logd.org maar in die post hebben ze het over logd.bak?
Het gaat om het hernoemen van logd in iets anders, en dan maakt het niet uit of je er een .bak of .org achter zet.
Dag 1 zonder logd = 7.50 SOT
Dag 2 met logd = 5.50 SOT
Dag 3 zonder logd = 5.50 SOT
Totale tijd is in alle 3 dagen iets meer dan een dag. Ik was alle 3 dagen ziek geweest, dus gebruik was vergelijkbaar.
Kernel (Android OS) is verreweg de grootste app sucker. Onderdeel van het kernel is het logd proces, maar hoeveel die zelf gebruikt laat GSam helaas niet zien.
Conclusies:
- 7.50 SOT is denk ik een eenmalige uitschieter
- 5.50 SOT is goed te noemen
- logd lijkt niet van invloed te zijn op accu
- zeer tevreden met look & feel en stabiliteit van LinageOS
Vandaag LOS 20170228 erop gezet.

• Loekkiee
quote:
qtekker schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 22:32:
[...]

Het gaat om het hernoemen van logd in iets anders, en dan maakt het niet uit of je er een .bak of .org achter zet.
Dag 1 zonder logd = 7.50 SOT
Dag 2 met logd = 5.50 SOT
Dag 3 zonder logd = 5.50 SOT
Totale tijd is in alle 3 dagen iets meer dan een dag. Ik was alle 3 dagen ziek geweest, dus gebruik was vergelijkbaar.
Kernel (Android OS) is verreweg de grootste app sucker. Onderdeel van het kernel is het logd proces, maar hoeveel die zelf gebruikt laat GSam helaas niet zien.
Conclusies:
- 7.50 SOT is denk ik een eenmalige uitschieter
- 5.50 SOT is goed te noemen
- logd lijkt niet van invloed te zijn op accu
- zeer tevreden met look & feel en stabiliteit van LinageOS
Vandaag LOS 20170228 erop gezet.
Ik heb gisteren ook logd aangepast maar merk niet veel verschil. Sterker nog, mijn vermoeden is dat mijn batterij nog net iets sneller leeg gaat. LineageOS voelde dan wel weer zuiniger aan dan xiaomi.eu, maar het aanpassen van logd geeft mij een batterijduur die me weer doet denken aan xiaomi.eu.

Gisteren om 7:30 ontkoppeld van de lader, in de avond om 22:00 uur was die leeg. Ongeveer 3 uur SOT.

Verder helemaal met je eens, look & feel is echt top! Veel minder bugs en lags nu. Al met al tevreden.

• qtekker
SOT is tussen 2 personen niet te vergelijken. Ik doe namelijk voornamelijk leeswerk (whatsapp, fb, forum, krant, browsing). Daarom haal ik een hoge SOT, en al helemaal als de helderheid laag wordt gezet.
Maar als je games speelt, of navigeert, of op 3/4G ipv wifi zit, h264 movies, dan verbruik je naast screen tegelijk ook cpu of gps of radio. Dan gaat het veel harder.

• Loekkiee
Ben ook een lezer, daar niet van. Wel in een kantooromgeving dat zich in een magazijn bevindt. Heb dus amper bereik hier. Sowieso geen wifi, is wel de hele dag aan het zoeken naar 3G/4G. En dan is het een hele onstabiele verbinding, mocht die een connectie vinden.

Wel vrij bizar trouwens. Ik had hem vanmorgen om 7:00 uit de lader gehaald met 91%, tot 100% laadde hij niet op? En om 8:45 had ik nog 61%, alleen even halfuurtje Spotify gebruikt en af en toe wat Facebook. Toen besloten om logd.bak terug te veranderen naar logd (zoals die dus altijd stond) en nu ben ik op 4 uur tijd nog maar 7% verloren... Bij mij lijkt het aanpassen van logd dus averechts te werken.

• qtekker
Het klinkt inderdaad raar, maar zo te lezen was de battery stats in de war en heeft ie een nieuwe charge nodig om weer te weten wat 100% is. Bij flashen komt het wel eens voor dat ie tijdelijk de kluts kwijt is.

• fandango
  • Niet online
Bij de installatie van de laatste LOS update boot hij in TWRP, maar gebeurt er verder niets.. (hij komt in het menu).

Iemand idee wat het kan zijn? Of hoe ik handmatig kan updaten?

• qtekker
Ik las op het xda forum dat anderen ook zo'n probleem hadden. Ik download altijd manueel en flash zelf vanuit twrp. Dat kun je ook doen, met de INSTALL knop op het menu.
Als het goed is heeft de updater de rom gedownload naar data/data/org.lineageos.updater/app_updates. Daar vind je dus de.zip file om in twrp te installeren. Na installatie wipe cache/dalvik en reboot. Dat heet een dirty flash, en je behoudt je app data en instellingen.
Oh, vooraf in twrp eerst een backup maken!

qtekker wijzigde deze reactie 02-03-2017 13:34 (4%)

• Puntdrukker
Zou iemand mij het verschil kunnen vertellen mbt de mobiele verbindingen? Ik ben een beet de weg kwijt nu. Ik ben overgestapt van Miui naar LinageOS en met Miui had ik op veel plaatsten 4G boven in de status balk staan. Nu met LinageOS heb ik vaak LTE of H+ staan en merk ik dat de verbinding significant minder is als met Miui.

Ik heb wat geprobeerd met de netwerk instelling en APN, maar het verbetert niet.

Ik draai de laatste update van LinageOS met een Telfort abo.

Alvast bedankt.

• Loekkiee
quote:
Puntdrukker schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 14:52:
Zou iemand mij het verschil kunnen vertellen mbt de mobiele verbindingen? Ik ben een beet de weg kwijt nu. Ik ben overgestapt van Miui naar LinageOS en met Miui had ik op veel plaatsten 4G boven in de status balk staan. Nu met LinageOS heb ik vaak LTE of H+ staan en merk ik dat de verbinding significant minder is als met Miui.

Ik heb wat geprobeerd met de netwerk instelling en APN, maar het verbetert niet.

Ik draai de laatste update van LinageOS met een Telfort abo.

Alvast bedankt.
https://forum.t-mobile.nl...-betekent-allemaal-219303

:)

Zal wel verschillen per ROM of er nou LTE neergezet wordt of 4G ofzo.

• Puntdrukker
Loekkiee,

Bedankt voor je antwoord, 4G is dus LTE.

Vind het wel vreemd dat ik duidelijk verschil merk tussen beide ROM`s. Ik zal kijken of het verbeterd.

• Loekkiee
Ligt er ook aan waar je je bevindt. Weet niet of je de verbinding op dezelfde locaties hebt getest?

• Puntdrukker
quote:
Loekkiee schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 16:17:
Ligt er ook aan waar je je bevindt. Weet niet of je de verbinding op dezelfde locaties hebt getest?
Ja heb het vanaf dezelfde locatie getest. Thuis op de bank en op het werk in het rookhokje buiten :).

• Loekkiee
Is het trouwens normaal dat Wakelock Detector aangeeft dat sommige apps de CPU tussen de 100.000 en 2.000.000 keer ontwaakt hebben...?

• srdevil
Momenteel heb ik nog problemen op de MIUI 8.3 7.3.2 op m'n telefoon te krijgen.

Heb hem pas enkele dagen maar zou graag de Multi Language met Android 7.0 erop zetten en heb het volgende gedaan/geprobeerd:

M'n Unlock aangevraagd voor de Xiaomi Mi 5, deze binnen 2dagen ontvangen, dat ging vlot.
Had met unlocken de melding: Couldn't verify device current account is different from the account info on the device.
Dit omdat ik had aangeklikt dat ik m'n wachtwoord vergeten was, en was daarna op m'n telefoon niet opnieuw ingelogd. Ook dat is weer opgelost.

Vervolgens wil ik onderstaande stappen volgen:
quote:
How to update to Android 7.0 from Android 6.0:
- Install LATEST Android 6.0 release for MI5 6.11.10
- Install TWRP 3.0.2.3 or ZCX
- Reboot to new TWRP
- Install Android 7.0 release
- Reboot - Never wipe /system partition manually!
- Done
- In case of any issues, make factory reset via system settings
- For ROOT on Android 7.0 install SuperSU 2.79
Bron: https://xiaomi.eu/community/threads/7-3-2.38963/

Bij de volgende stappen loop ik vast:
Install TWRP 3.0.2.3 or ZCX
- Reboot to new TWRP

Als ik twrp-3.0.2-1-gemini.img flash via
fastboot flash recovery twrp-3.0.2-1-gemini.img
fastboot boot twrp-3.0.2-1-gemini.img

Dan kom ik niet voorbij het bootscreen van TWRP.

Gebruik ik ZCX volgens dezelfde methode dan krijg ik de vraag wat mijn wachtwoord is omdat hij de sdcard niet kan mounten.
Dit probleem kom ik via google ook tegen maar zie geen oplossing?

Sommige zeggen dat alles gewiped moet worden, maar het bovenstaande stappenplan geeft aan:
- Reboot - Never wipe /system partition manually!

Weet iemand wat ik verkeerd doe?

Voor andere, als je Fastboot of ADB problemen hebt, dit hielp voor mij het beste: https://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2588979
Heb het lang geleden weleens in XP gedaan, daar ging het een stuk makkelijker. Zit nu op Windows 10 en kreeg het niet zomaar voor elkaar, via Linux was het wel goed te doen. In Windows 10 kreeg ik het dus met bovenstaande link voor elkaar.

srdevil wijzigde deze reactie 04-03-2017 16:00 (10%)

• qtekker
Ik snap iets niet. Je moet twrp 3.0.2.3 installeren, maar je installeert 3.0.2.1. Waarom?
Na installeren van 3.0.2.3 moet je nog niet de volgende rom flashen, maar eerst twrp herstarten en eerst dubbel checken dat je echt op 3.0.2.3 zit, want die heb je nodig om Android 7 te flashen.

• srdevil
quote:
qtekker schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 18:59:
Ik snap iets niet. Je moet twrp 3.0.2.3 installeren, maar je installeert 3.0.2.1. Waarom?
Na installeren van 3.0.2.3 moet je nog niet de volgende rom flashen, maar eerst twrp herstarten en eerst dubbel checken dat je echt op 3.0.2.3 zit, want die heb je nodig om Android 7 te flashen.
Beh zo hard zitten tobben dat ik het zelf niet gezien heb :+ blijkbaar ergens een oudere versie vandaan gehaald.

Zie online ergens bij iemand anders nu ook staan:
quote:
3.0.2.1 is not working for me and for some people.
Not understand why. It`s freeze on the first screen with logo TWRP.
Flashback to 3.0.2.0 - working
Morgen avond heb ik weer tijd om wat te proberen, dan versie 3.0.2.3 eens proberen |:(

Ik laat het dan nog horen of het gelukt is!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• qtekker
quote:
Loekkiee schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 23:47:
Is het trouwens normaal dat Wakelock Detector aangeeft dat sommige apps de CPU tussen de 100.000 en 2.000.000 keer ontwaakt hebben...?
Last van battery drain? Sinds versie 28 feb gaat gaat het accu gebruik heel hard. Vannacht 15% op vliegtuigmodus. Ik ga nu maar terug naar versie 21 feb. Inmiddels maar better battery stats aangeschaft.

*edit* ik lees op het forum dat meer mensen last hebben van battery drain met 28 feb.

qtekker wijzigde deze reactie 05-03-2017 11:35 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Loekkiee
Ik had 28 feb. nog niet gedownload gelukkig. Nou niet echt battery drain ofzo, maar geen super accuduur. Beter dan xiaomi.eu maar ik had gehoopt dat LineageOS nůg iets beter zou zijn dan wat het nu is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• srdevil
quote:
qtekker schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 18:59:
Met versie 3.0.2.3 is het gewoon gelukt =)
Bedankt voor de tip :9

• D-Three
Ik ben het voorbije weekend overgeschakeld van SlimDragons naar LineageOS omdat ik het volume niet kon regelen wanneer mijn telefoon is aangesloten op mijn Parrot car kit. Maar met LOS dus ook geen oplossing, ook nu weer is het volume niet regelbaar. Erg vreemd, de stem van Google Now klinkt erg stil maar zodra ik iemand aan de telefon he, gaat het erg luid. En niet regelbaar. Dit probleem had ik niet met een Lumia 925 en een Sony Xperia Z3.

Iemand anders die hetzelfde ervaart?? Of dit eens kan testen?? Bedankt!

Verder geen battery drain, ongeveer hetzelfde als SlimDragons. Enkel dat LOS minder "slim" is ;) Ook lijken toetsenbordsuggesties niet te werken? Ik denk dat ik nog eens Slim ROM probeer of de CAF ROM. Zo minimalistisch mogelijk ;)

Wat we me wel opvalt is dat het grote verbruik eignelijk overdag is wanneer het toestel zoekt naar netwerken. Het toestel lag hier nu enkele uren op tafel, het netwerksignaal was steeds mooi groen en de batterijverbruik toont een bijna vlakke lijn!

Zodra ik op kantoor ben, is het een stuk minder. Ik heb nog wel gehoord dat de custom ROM's het minder goed doen dan MIUI. Misschien toch nog eens MIUI proberen om te kijken of er echt verschil is maar MIUI wil ik niet meer :P Leuk dat er zoveel keuze is bij de Mi5, misschien bestel ik er nog ťťn voor mijn vriendin. Haar Redmi 3 voelt echt wel traag aan ťťnmaal je deze gewend bent :P

D-Three wijzigde deze reactie 06-03-2017 23:42 (6%)

• Loekkiee
Geen idee, gebruik geen Parrot of Google Now. Toetsenbordsuggesties heb ik ook uitstaan dus ik kan je eigenlijk nergens mee helpen :D

• marciej123
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18-08 20:49
Sinds kort heb ik ook de Mi 5 Pro (keramisch zwart)
Mooi toestel tot nu toe.
Ik heb de bootloader unlocked en vervolgens de MoKee rom geinstalleerd.
Android versie 6.0.1.
Geinstalleerd met Xposed Framework.

Ik heb gekozen voor deze rom omdat Xposed nog niet op Android 7 dacht ik ergens gelezen te hebben.
Zijn er nog bepaalde kernels / mods welke jullie aanraden?

• Mitch377
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15:32
quote:
Ik heb gekozen voor deze rom omdat Xposed nog niet op Android 7 dacht ik ergens gelezen te hebben.
Dat is correct. Heb alleen geen idee meer wat ik gebruikte voor Xposed, gezien ik het tegenwoordig niet meer gebruik (zit namelijk wel op Android 7).

Xiaomi Mi5 64GB || War Robots || WoT: StormTip

• marciej123
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18-08 20:49
quote:
Mitch377 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 14:00:
[...]

Dat is correct. Heb alleen geen idee meer wat ik gebruikte voor Xposed, gezien ik het tegenwoordig niet meer gebruik (zit namelijk wel op Android 7).
Momenteel gebruik ik Whatsapp Extentions en Amplify.
Wat is het voordeel van Android 7 ten opzicht van android 6?

• Mitch377
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15:32
quote:
marciej123 schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 08:41:
[...]

Momenteel gebruik ik Whatsapp Extentions en Amplify.
Wat is het voordeel van Android 7 ten opzicht van android 6?
Het lijkt allemaal net wat sneller, vlotter en stabieler te gaan. Tenminste, dat is de mening die ik had toen ik net was geswitched. Gebruik het nu alweer twee maanden en is het normaal. :P

Xiaomi Mi5 64GB || War Robots || WoT: StormTip

• qtekker
Afbeeldingen
https://tweakers.net/ext/f/xytYwNQ88sPh39K6WOlDRKum/thumb.png

Zo te zien battery drain door logd proces ...

*edit* Opnieuw geflashed, nu geen drain meer.

qtekker wijzigde deze reactie 12-03-2017 18:31 (6%)

• Kanivan
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:43
ik heb mijn xiaomi mi5 nu bijna 10 maanden, gekocht in china dus met china rom en zonder unlock. ik heb nu miui 8.2 stable erop en android 7.0. sinds twee weken gaat het toestel op zwart. enige wat dan helpt is een fastboot, echter ik kan niet altijd direct een fastboot doen, soms werkt het pas na uren. ik heb al een factory reset gedaan maar het probleem doet zich nog steeds voor. ik vraag mij nu af of het een hardware of een software issue is..

• FightingAce
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 07:53

FightingAce

~ Alexander ~

quote:
Kanivan schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 06:18:
ik heb mijn xiaomi mi5 nu bijna 10 maanden, gekocht in china dus met china rom en zonder unlock. ik heb nu miui 8.2 stable erop en android 7.0. sinds twee weken gaat het toestel op zwart. enige wat dan helpt is een fastboot, echter ik kan niet altijd direct een fastboot doen, soms werkt het pas na uren. ik heb al een factory reset gedaan maar het probleem doet zich nog steeds voor. ik vraag mij nu af of het een hardware of een software issue is..
Om dat laatste te testen zou je eventueel je foon kunnen unlocken en een andere rom erop zetten. LineageOS met Android 7.1.1 werkt hier in ieder geval zonder problemen.

i7-3770K | GTX1080 | 16GB | CSL Elite Base & Pedals (LC) | Clubsport SQ V1.5 | Sim-Lab GT Cup

• tokko1
  • Laatst online: 11-12 18:28
Zijn er meer mensen met officiŽle rom die sinds kort Google playstore verbindingsproblemen hebben? Hij blijft nu wat ik ook doe, qua flashen/google playstore versies staan op "Checking info..." scherm.

Heb al vanalles geprobeerd om het te fixen:
- Wifi/4G
- Account verwijderen
- 2-staps-authenticatie uitzetten
- Verschillende versies google installer(s)
- Verschillende google services versies
- Factory reset(s)

Ik heb echt even geen idee hoe ik de telefoon weer functioneel krijg (na de factory reset) behalve Xiaomi.eu rom. Maar heb (nog) geen root aangezien mijn aanvraag was afgewezen. Heb een nieuwe aanvraag lopen, maar dat duurt weer 10ish dagen.

Dus, zijn er meer mensen die recent dit probleem hebben ondervonden, en iemand nog ideeŽn hoe ik dit kan fixen?

Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net

• D-Three
Dat kan verschillende redenen hebben, kijk eens naar dit: https://support.google.co...K7un8RUbMmpO72tYQ0/?hl=en

Als dat niet werkt, kan het zijn dat er iets verkeerd is met de installatie van de Google Play services. Eerst die allemaal uninstallen (Google Play Store, Google Play Services, Google Services Framework, ...) vooraleer nieuwe te installeren. Eventueel kan je ook nog de Xiaomi Global ROM installeren als je geen xiaomi.eu of een ander ROM wil.

D-Three wijzigde deze reactie 16-03-2017 21:26 (8%)

• tokko1
quote:
D-Three schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:25:
Dat kan verschillende redenen hebben, kijk eens naar dit: https://support.google.co...K7un8RUbMmpO72tYQ0/?hl=en

Als dat niet werkt, kan het zijn dat er iets verkeerd is met de installatie van de Google Play services. Eerst die allemaal uninstallen (Google Play Store, Google Play Services, Google Services Framework, ...) vooraleer nieuwe te installeren. Eventueel kan je ook nog de Xiaomi Global ROM installeren als je geen xiaomi.eu of een ander ROM wil.
Hier geven ze geen enkele manier die ik niet al geprobeerd heb. Dus jammergenoeg is daarmee mijn probleem niet opgelost.

Misschien toch proberen de Xiaomi Global te flashen (met locked bootloader?)

• D-Three
quote:
tokko1 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 21:48:
[...]

Hier geven ze geen enkele manier die ik niet al geprobeerd heb. Dus jammergenoeg is daarmee mijn probleem niet opgelost.

Misschien toch proberen de Xiaomi Global te flashen (met locked bootloader?)
Juist ja, locked bootloader... Normaal zou het moeten mogelijk zijn via EDL maar daarvoor heb je een deep flash cable nodig (of moet je er zelf ťťn maken). Ik zou gewoon even wachten op het unlocken van de bootloader.

Welke versie van firmware staat er nu op?

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
quote:
tokko1 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 20:46:
Maar heb (nog) geen root aangezien mijn aanvraag was afgewezen.
Wow, dat heb ik nog niet eerder gehoord. Wat zette je in de aanvraag? Of is het gewoon random?
Duurde bij mij overigens 3 dagen.

Schrijf je reacties gewoon in Markdown.

• tokko1
quote:
D-Three schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 22:13:
[...]

Juist ja, locked bootloader... Normaal zou het moeten mogelijk zijn via EDL maar daarvoor heb je een deep flash cable nodig (of moet je er zelf ťťn maken). Ik zou gewoon even wachten op het unlocken van de bootloader.

Welke versie van firmware staat er nu op?
8.2.1.0(NAACNEB)
quote:
Redsandro schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 23:10:
[...]

Wow, dat heb ik nog niet eerder gehoord. Wat zette je in de aanvraag? Of is het gewoon random?
Duurde bij mij overigens 3 dagen.
Iets in de trand van andere rom flashen... we will see hopelijk straks wel een "ok".

• D-Three
Als ik zo wat google zijn er nog mensen met problemen met die software-versie. Misschien voorlopig terug een oudere versie installeren totdat je de unlock krijgt? En zeg gewoon dat je een andere taal nodig hebt, werkte voor mij tot nu toe 2 keer :) En hopelijk binnenkort nog een 3de keer want is er een Mi5 onderweg voor mijn vriendin. ;)

D-Three wijzigde deze reactie 17-03-2017 01:24 (72%)

• FightingAce

FightingAce

~ Alexander ~

quote:
tokko1 schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 23:12:
[...]

8.2.1.0(NAACNEB)

[...]

Iets in de trand van andere rom flashen... we will see hopelijk straks wel een "ok".
Dat is balen. Ik had zelf specifiek genoemd dat ik de xiaomi.eu Rom wilde flashen en kreeg gewoon toestemming (al duurde dit wel enkele weken).

i7-3770K | GTX1080 | 16GB | CSL Elite Base & Pedals (LC) | Clubsport SQ V1.5 | Sim-Lab GT Cup

• D-Three
Vandaag de Mi5 voor mijn vriendin binnen gekregen. Dat is vele malen sneller gegaan dan met de mijne, net iets meer dan een week.

Eerste geŁpdatet naar de laatste global dev. Daarna ingelogd op mijn Mi account (omdat ik de hare niet kende) en ik kon het toestel onmiddellijk unlocken. Eenmaal je rechten hebt, blijft dit dus blijkbaar?

Daarna twrp en de laatste stable xiaomi.eu er op en het ding is klaar. Er zijn nog enkele bugjes in de custom roms waardoor ik voor haar gekozen heb voor xiaomi.eu. Zelf blijf ik voorlopig bij LOS. SlimDragon vond ik iets vlotter en cleaner maar ik wil geen root in combinatie met bankapps.

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16:39
quote:
D-Three schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 00:26:
...Eenmaal je rechten hebt, blijft dit dus blijkbaar?
...
Yup. Je unlockrechten zijn gekoppeld aan je mi account. Je kunt met je account maximaal ťťn keer unlocken per 30 dagen.

• jamilro
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 01-04 19:29
quote:
tokko1 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:10:
[...]

Heb vandaag nog even de settings gechecked van de NFC betalingen en de ING app nog maar is gecheckt. En het is me vandaag toch gelukt met de nieuwste officiŽle (OTA) global om een draadloze betaling te voldoen met m'n Mi5.

Instellingen bij "Settings>More..>NFC"
• NFC "ON"
• Android Beam "OFF"
• Default Wallet "Use HCE Wallet" (Host Card Emulation)
• Tap en Pay "Mobile payments (ING Mobiel Betalen app geslecteerd) en Use default "Always"

Dan bij de betaling achterkant van de telefoon (redelijk bovenaan) enkele seconden tegen de terminal blijven houden en voilŠ _/-\o_
Ik heb het echt niet aan de praat kunnen krijgen met deze instellingen op de laatste global rom :'(

Heb nu maar lineageOS geÔnstalleerd en dat werkte wel direct goed met de ING mobiel betalen app! ;)

• The-Source
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10-12 22:16

The-Source

^^^ Weg leuke plaatjes ^^^

Gisteren voor even een MI5 voor mijn vader ingesteld. Heb zelf ook een MI5 en draai naar tevredenheid lineage op dus dat ook maar gelijk voor mijn vader erop gezet ;)
unlocken kon ik gewoon via mijn huidige xiaomi account doen maar daarvoor moest ik wel eerst in de rom de telefoon aan het account koppelen. Maar na die stap ging het verder wel redelijk soepel. Ware het niet dat de experimental lineage rom lastig te downloaden is en die wel eerst nodig is voordat je een nightly kunt installeren.
Maar gelukkig stond deze nog op mijn eigen toestel :D

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.
Meater - Ultieme kerntemperatuur meter

• D-Three
Experimental is niet nodig hoor? Enkel als je wil upraden, niet voor een clean install.

Wel leuk dat er nog steeds nieuwe ROMs uit komen. Zeer actief, daarom ook nog een mi5 voor de vriendin en geen 5s. Maar LOS heb ik niet willen installeren op de telefoon van mijn vriendin wegens het camera probleem. Hopelijk worden de kleine issues (in al die ROMs) opgelost.

D-Three wijzigde deze reactie 26-03-2017 20:59 (28%)

• The-Source
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10-12 22:16

The-Source

^^^ Weg leuke plaatjes ^^^

Nou dat het niet nodig was om eerst experimental te gebruiken dacht ik ook alleen bleef ik error 7 houden. Dus toen maar die volgorde geprobeerd en dat werkte wel goed.

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.
Meater - Ultieme kerntemperatuur meter

• FightingAce

FightingAce

~ Alexander ~

quote:
The-Source schreef op maandag 27 maart 2017 @ 07:08:
Nou dat het niet nodig was om eerst experimental te gebruiken dacht ik ook alleen bleef ik error 7 houden. Dus toen maar die volgorde geprobeerd en dat werkte wel goed.
Ik kreeg die fout ook. Komt door de update van Android 6 naar 7. Ik heb het toen opgelsot door eerst te flashen naar een xiaomi.eu rom met Android 7.

• D-Three
Ik wist niet dat je daar een fout 7 door kreeg maar er wordt op XDA inderdaad aangeraden om eerst te updaten naar de laatste xiaomi dev rom (zelf neem ik de globel dev):
quote:
Important notes:
  • Coming from M, flashing a N based firmware is * required *, otherwise installation will fail. Download the latest dev fastboot package directly from Xiaomi and flash it prior to installing LineageOS or, alternatively, download and install one of the latest custom packages containing firmware only (at your own risk).
  • GApps can only be flashed on clean installs.
  • Formatting data (all user data is wiped, including internal storage) is a must if MIUI was previously installed and device was encrypted.
Maar ik zie net dat het niet zo expliciet op de de LOS wiki staat, zouden ze wel moeten doen. En op Xiaomi.eu raden ze zelf aan eerst te updaten naar de allerlaatste 6.x ROM en dan pas naar Nougat te gaan. Al kan ik me niet herinneren dat ooit te hebben gedaan :)

• relativity
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 22-10 16:09
Hoe zit dat eigenlijk met de B20? Ik heb namelijk telfort...\

Kan je de overige LTE bands gewoon unlocken?

relativity wijzigde deze reactie 28-03-2017 13:58 (28%)

• Sifir05
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 04:07
48uur geleden de knoop doorgehakt en een mi5 besteld bij banggood met PDM shipping. Lang getwijfeld tussen de 5 en 5s, uiteindelijk gekozen voor de 5 vanwege officiele lineage en uiteraard prijs. vanwege alle verhalen op het forum nadrukkelijk gevraagd voor een sealed product met officiele rom.. even afwachten of dat het ook wordt.. misschien ook om die reden dat het pakket na 48uur nog steeds op ready to proces staat..

Ondertussen ook unlock aangevraagde en 83pagina's aan posts doorgenomen :) ik ben er in ieder geval klaar voor. Nu nog geduldig wachten...

• FightingAce

FightingAce

~ Alexander ~

quote:
relativity schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:44:
Hoe zit dat eigenlijk met de B20? Ik heb namelijk telfort...\

Kan je de overige LTE bands gewoon unlocken?
Volgens mij (nog) niet mogelijk. Er loopt een thread over op het miui forum

• imdos
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 10-12 15:37

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

quote:
FightingAce schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 10:00:
[...]

Volgens mij (nog) niet mogelijk. Er loopt een thread over op het miui forum
Hmm, interessant topic. Op blz 23 staat het volgende: 800 Mhz is blijkbaar niet mogelijk, maar 900 Mhz wel.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• oka1
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 05-04 20:58
Hallo allemaal!

Hierbij wil ik ook mijn ervaring met de Mi5 delen. Een half jaar in volle tevredenheid gebruikt, maar helaas nu een niet zo’n goede ervaring erbij...

Afgelopen week is mijn Mi5 er mee op gehouden (xiaomi.eu rom android 7 stable). Zonder duidelijke aanleiding is het apparaat volledig bricked… Het apparaat start niet meer op, het scherm werkt niet, de led gaat niet aan bij opladen en de pc herkent het apparaat niet.

Ik heb deze instructie gevolgd:
http://en.miui.com/thread-326187-1-1.html

Het is gelukt om de boel te flashen en ik heb er zowel de china als de global rom op gehad, maar helaas geeft het apparaat nog steeds geen reactie. Als het apparaat in de oplader zit wordt de batterij of oplader niet echt warm, dus ik heb ook geen idee of de batterij ook echt oplaadt.

Zijn er nog anderen hier met dezelfde ervaring? Hebben jullie dit kunnen oplossen of hebben jullie het apparaat terug moeten sturen?

Ik heb het apparaat ongeveer een half jaar geleden besteld via Banggood. Hebben jullie ervaring met terugsturen en aanspraak maken op eventuele garantie (dood binnen een jaar)? Heeft dat zin of heb ik gewoon pech en heb ik een nieuwe telefoon nodig?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

• qtekker
Vervelend. Je hebt hem opengemaakt en de unbrick instructies gevolgd en het heeft niet geholpen. Heb je de Vietnamese unbrick video bekeken? Daarmee was het bij mij wel gelukt.

• oka1
Je bedoelt deze?
YouTube: Unbrick Xiaomi Mi5 - Repair Boot Xiaomi Mi5 hardbrick PC not detecte...

Ik heb inderdaad de reset gedaan door contact te maken met de contactpuntjes en het apparaat dan aan de pc te hangen. Hij herkent het apparaat dan in de device manager en kan ik het flashen met de miflash. Maar dan houdt het bij mij helaas op... :) Het apparaat geeft dan alsnog geen teken van leven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• qtekker
Ja, die video bedoel je. Het lijkt erop dat je apparaat defect is geraakt, en niet gebricked. Bricken gebeurt met verkeerd flashen, maar bij jou viel hij spontaan uit zonder dat je aan het flashen was.
Wat ik nog kan verzinnen is, reanimeer nogmaals en als hij weer leeft zet hem over op de netstroom lader en wacht minstens een uur voordat je gaat flashen. Toen ik mijn problemen had merkte ik dat hij meer stroom gebruikte dan dat er werd bijgeladen. Ik heb na reanimatie overigens niet clean gefashed, maar ik heb een nandroid backup via twrp teruggezet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• oka1
Dank voor je input. Ik heb m nu inderdaad een paar uur aan de lader gehangen. De notificatieled was groen, maar met dat ik weer de flash-actie herhaal gebeurt er wederom niks meer, ondanks een succesvolle flash...

Nog meer ideeŽn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• qtekker
Ik lees uit jouw berichten dat je weet wat je doet en dat je goed zoekwerk hebt verricht.
Wat ik zou proberen is om via twrp eerst de firmware te flashen:
https://forum.xda-develop...rmware-twrp-easy-t3474898
en daarna LinageOS.
Ik hoop dat je twrp 3.0.2-3 hebt. Zo nee, dan hoop ik dat je het via fastboot erop kunt zetten.

• BliXem
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 11-12 21:51
Heb de mi5 nu een paar dagen in gebruik, wat een geweldig toestel! En aangezien ik de mi5s al eerder had geunlocked moest ik nog even wachten tot gisteren. Hierna meteen xiaomi.eu erop geknald. Nu is de telefoon nog beter! :D

• D-Three
Zijn er hier nog die LineageOS gebruiken? Ook last van dat bij browsen (Chrome) de telefoon soms erg traag reageert? Ik heb het meestal bij dezelfde websites maar het zou toch niet mogen bij een 'high-end' telefoon. Ik heb wat zitten zoeken op XDA en nog iemand gevonden die er over klaagt.

D-Three wijzigde deze reactie 03-04-2017 13:00 (6%)

• FightingAce

FightingAce

~ Alexander ~

quote:
D-Three schreef op maandag 3 april 2017 @ 12:53:
Zijn er hier nog die LineageOS gebruiken? Ook last van dat bij browsen (Chrome) de telefoon soms erg traag reageert? Ik heb het meestal bij dezelfde websites maar het zou toch niet mogen bij een 'high-end' telefoon. Ik heb wat zitten zoeken op XDA en nog iemand gevonden die er over klaagt.
Ik gebruik zelf geen Chrome, maar heb er in Firefox niet merkbaar last van. Welke sites gaat het om? Dan kan ik wel testen of Firefox een vergelijkbaar gedrag geeft,

• Loekkiee
Hoe is de batterly life voor de laatste LineageOS nightly? Draai zelf nog steeds eentje uit februari maar wil wel eens updaten, mits batterij goed is.

• Bassbounce
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 06-12 22:02
Iemand een idee wat de gemiddelde tijd is tussen het aanvragen en het krijgen van de unlock code?
Emui of hoe je het mag noemen is verschrikkelijk, problemen met de Google playstore, synchronisatie agenda en contacten en het niet meteen krijgen van notificaties via led.

Toestel voornamelijk om zijn specificaties gekocht, en om de hoeveelheid custom roms echter kan ik daar weinig mee als ik nog geen unlock permissie heb. :'(

Huidige Pc

• qtekker
Ik gebruik altijd Chrone (LinageOS). Geen problemen. Battery life is acceptabel, niet schokkend lang, maar ook niet slecht. Vorige versie van 21 maart was wel slecht vwb accu gebruik. Versie 28 maart was veel beter. Versie 14 maart was voor mij het beste.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tokko1
quote:
Bassbounce schreef op maandag 3 april 2017 @ 18:32:
Iemand een idee wat de gemiddelde tijd is tussen het aanvragen en het krijgen van de unlock code?
Emui of hoe je het mag noemen is verschrikkelijk, problemen met de Google playstore, synchronisatie agenda en contacten en het niet meteen krijgen van notificaties via led.

Toestel voornamelijk om zijn specificaties gekocht, en om de hoeveelheid custom roms echter kan ik daar weinig mee als ik nog geen unlock permissie heb. :'(
Een paar dagen, ik zou zeggen tussen de 2 en 4 met een beetje geluk heb je 'm dus morgen al ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D-Three
quote:
FightingAce schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:23:
[...]

Ik gebruik zelf geen Chrome, maar heb er in Firefox niet merkbaar last van. Welke sites gaat het om? Dan kan ik wel testen of Firefox een vergelijkbaar gedrag geeft,
Ik gebruik Chrome. Ik heb het niet altijd voor maar het komt bijvoorbeel wel af en toe voor bij het browen op https://forum.xda-developers.com/mi-5/
quote:
Met xiaomi.eu zou de play-store prima moeten werken.
quote:
Loekkiee schreef op maandag 3 april 2017 @ 17:06:
Hoe is de batterly life voor de laatste LineageOS nightly? Draai zelf nog steeds eentje uit februari maar wil wel eens updaten, mits batterij goed is.
Geen noemenswaardige problemen hier al draai ik nog de voorlaatste. Ik heb geprobeerd met verschillende ROM's de batterijduur te vergelijken maar het blijft moeilijk, het gebruik is niet identiek :)

• Loekkiee
Zou iemand trouwens een een screenshot willen maken van zijn Instellingen voor Mobiele Netwerken?

Ik heb daar perongeluk iets omgesteld en nu kom ik niet meer op roaming. De R staat wel boven in beeld die aangeeft dat ik in het buitenland zit, maar ik krijg geen verbinding.

Of als er een andere oplossing is hoor ik het ook graag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FightingAce

FightingAce

~ Alexander ~

quote:

Het kan een tijdje duren (als in enkele weken bij mij), maar zelf heb ik ook nooit bericht gekregen dat ik unlockrechten had gekregen. Wanneer je naar de unlock pagina gaat en je krijgt de optie om de unlock tool te downloaden heb je volgens mij de unlockrechten gekregen. Je kan dit verifiŽren op je telefoon (zie hieronder). Je krijgt geen code, de rechten zijn gebonden aan je Mi account.

Via link
quote:
1) Settings---> About phone---> MIUI Version (Tap on it to enable developer option), this option is available in MIUI 8.1 onwards. After you've enabled developer option then head towards:
Settings---> Additional settings---> Developer option and bind your approved Mi account under Mi Unlock Status.

2. Log into the Mi account which has acquired unlocking permission on your device

3. Turn off your device, press the Power button and Volume - button at the same time to enter bootloader mode

4. Log into the unlocking tool on PC with the same Mi account. Connect the device with the PC using USB cable

5. Press 'Unlock'. The unlocking process will complete in about 10 seconds

• Bassbounce
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 06-12 22:02
Ah jammer, ook geen onofficiŽle wegen mogelijk?

Huidige Pc

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

quote:
qtekker schreef op zondag 2 april 2017 @ 01:22:
Ja, die video bedoel je. Het lijkt erop dat je apparaat defect is geraakt, en niet gebricked. Bricken gebeurt met verkeerd flashen, maar bij jou viel hij spontaan uit zonder dat je aan het flashen was.
Wat ik nog kan verzinnen is, reanimeer nogmaals en als hij weer leeft zet hem over op de netstroom lader en wacht minstens een uur voordat je gaat flashen. Toen ik mijn problemen had merkte ik dat hij meer stroom gebruikte dan dat er werd bijgeladen. Ik heb na reanimatie overigens niet clean gefashed, maar ik heb een nandroid backup via twrp teruggezet.
Ik heb echt exact hetzelfde; mijn toestel reageert echt nergens op.

Vanochtend zat ik op 18 Š 19% en deed ik nog wat dingetjes maar echt niet super lang ofzo. Toen liep die vast leek het wel want het scherm bleef op zwart. Dus ik drukte een paar keer op de home button en toen dat niet werkte iets van 10 seconden op de power toets gedrukt.

Toen wel meteen aan een QC3.0 lader gehangen en geprobeerd op te starten, maar hij bleef toen een beetje hangen op het bootlogo en leek daar elke keer te crashen ofzo want het logo ging even weg en kwam toen weer opnieuw. :-(

Daarna leek alle fut eruit. Nu laadt die niet op met die lader of de originele lader en zie ik geen lichtje bij het inpluggen en herkent windows hem ook niet op mijn beide laptops (miflash ziet ook niets).

Fastboot mode met volume up en power doet ook helemaal niets. Wat nu :F |:(

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• qtekker
@imdos: dan zit er niks anders op dan wat oka1 (en ik) gedaan hebben om hem te reanimeren, namelijk de Vietnamese video volgen. Het komt erop neer dat je een kortsluiting maakt waardoor het groene lampje weer gaat branden. Daarna laadt ie wel op. Het ziet er in de video moeilijker uit dan in werkelijkheid.

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

quote:
qtekker schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 18:04:
@imdos: dan zit er niks anders op dan wat oka1 (en ik) gedaan hebben om hem te reanimeren, namelijk de Vietnamese video volgen. Het komt erop neer dat je een kortsluiting maakt waardoor het groene lampje weer gaat branden. Daarna laadt ie wel op. Het ziet er in de video moeilijker uit dan in werkelijkheid.
Hmm, ik stuur hem liever niet op, dat duurt alleen maar. Maar ik heb 2 jaar garantie genomen via IBG, die wil ik hierdoor niet verliezen. Weten jullie hoe dat zit?

En moet ik per sť flashen of kan ik gewoon mijn huidige ROM behouden? Ik heb ook niet een heel recente back-up (3 Š 4 weken oud) |:(

imdos wijzigde deze reactie 04-04-2017 20:15 (10%)
Reden: flash vraag

• qtekker
Als je rom nog de officiŽle is, dan zou ik de back cover niet gaan openmaken en zelf gaan flashen (als je bootloader unlocked is). Daarmee vervalt je garantie. Ik zou hem dus terugsturen. Dat gaat je wel verzendkosten kosten. En volgens mij kun je bij het ontvangen van het gerepareerde phone ook met douane kosten en invoerrechten te maken krijgen. Probeer dan de douane maar ervan te overtuigen dat het een reparatie betreft...

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

quote:
qtekker schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:41:
Als je rom nog de officiŽle is, dan zou ik de back cover niet gaan openmaken en zelf gaan flashen (als je bootloader unlocked is). Daarmee vervalt je garantie. Ik zou hem dus terugsturen. Dat gaat je wel verzendkosten kosten. En volgens mij kun je bij het ontvangen van het gerepareerde phone ook met douane kosten en invoerrechten te maken krijgen. Probeer dan de douane maar ervan te overtuigen dat het een reparatie betreft...
Uhh; ik heb wel de bootloader unlocked want ik draai(de) de .eu ROM, de laatste MIUI 7 stable. Dus ik heb dan geen garantie meer?

Verder kan ik hem naar een EU warehouse terugsturen (Spanje als ik mij niet vergis), dus het zal wel meevallen met de douane kosten denk ik zo.

En werkt alles weer (of kan ik bij mijn Titanium-Backup data om die veilig te stellen)? Of moet ik echt eerst flashen (kan ik dan alleen een recovery of boot doen)?

• qtekker
.eu is custom rom...
Via twrp kun je de TB data naar je pc overhalen, maar ik begrijp dat ie helemaal dood is. En als je niet in recovery mode kunt, dan kun je de data ook niet naar je pc overzetten. Je kunt in TB Google Drive instellen als cloud backup. Als je dat heb gedaan, dan heb je als het goed is dus nog een backup.

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

quote:
qtekker schreef op woensdag 5 april 2017 @ 08:06:
.eu is custom rom...
Via twrp kun je de TB data naar je pc overhalen, maar ik begrijp dat ie helemaal dood is. En als je niet in recovery mode kunt, dan kun je de data ook niet naar je pc overzetten. Je kunt in TB Google Drive instellen als cloud backup. Als je dat heb gedaan, dan heb je als het goed is dus nog een backup.
@qtekker Ja; ik heb een custom ROM, maar volgens deze thread is dat geen probleem.

Ik ga toch maar deze methode proberen, want ikheb geen up-to-date backup. Geen idee wat ze doen als ik hem opstuur ... :?

Enige probleem is, ik heb geen geschikte zuignap. Ga zo maar eens naar zo'n repairshop, daar hebben ze vast wel zoiets.

• FightingAce

FightingAce

~ Alexander ~

quote:
D-Three schreef op maandag 3 april 2017 @ 23:12:
[...]

Ik gebruik Chrome. Ik heb het niet altijd voor maar het komt bijvoorbeel wel af en toe voor bij het browen op https://forum.xda-developers.com/mi-5/
Ik heb er eens even wat rondgekeken gisteravond, maar heb zelf niks gemerkt van traag reageren.

• Loekkiee
quote:
Loekkiee schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 08:48:
Zou iemand met LineageOS trouwens een een screenshot willen maken van zijn Instellingen voor Mobiele Netwerken?
pls? :)

• qtekker
@imdos, je kunt gewoon een zuignap voor het ophangen van handdoeken gebruiken. Ik heb zelf een zuignap gebruikt van mijn aquarium verwarming. En voor het kortsluiten gebruikte ik een zelf omgebogen paperclip.

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

quote:
qtekker schreef op woensdag 5 april 2017 @ 14:36:
@imdos, je kunt gewoon een zuignap voor het ophangen van handdoeken gebruiken. Ik heb zelf een zuignap gebruikt van mijn aquarium verwarming. En voor het kortsluiten gebruikte ik een zelf omgebogen paperclip.
Nou, het is gelukt. Ik ben gewoon weer online. Ik heb wel de back cover los moeten maken en heb daardoor helaas die sticker vernield.

maar na het twee keer opnieuw aan te sluiten van de connector naar de accukreeg ik voordat ik de short-circuit methode deed al weer een brandend lampje (aangesloten via de laptop). Dus ik heb dat maar niet meer gedaan O-) :X en heb de accu gewoon maar opgeladen en de boel weer dicht gemaakt. 8)

Snel een back-up maken nu en op zoek naar zo'n sticker O-)

@qtekker bedankt voor het meedenken en de support.

imdos wijzigde deze reactie 05-04-2017 23:54 (3%)
Reden: Vergeten te bedanken!

Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*