Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste nieuwssite, beste prijsvergelijker en beste community! Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers en maak kans op mooie prijzen!

Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Call of Duty
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16:39
Update: verstuurd!

Hallo allemaal,

Ik heb een hoesje en een tempered glass screen protector verkeerd besteld. Ik heb de Mi5s en niet de Mi5 :+ Zonde om weg te doen. Helemaal nieuw en beide nog van een goed goed (MSVII case en Pzoz protector)

Wie wil deze als kerstcadeautje? Eerste die z'n adres in de PM gooit stuur ik de boel gewoon op :)

Hopelijk kan ik er nog iemand blij mee maken. Zie foto.

Call of Duty wijzigde deze reactie 21-12-2016 11:18 (3%)

• Titus
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 21-10 10:43
Ik heb de laatste tijd geen audio meer over mijn 3.5mm plug. Ik heb hem al een tijd niet meer gebruikt, maar het lijkt sinds xposed zo te zijn. Zal hem even uitschakelen/roll back om te testen.
Al lees ik op internet wel veel over kapotte 3.5mm jacks. Iemand ervaring?

• resteter
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 01-04 19:43
Nope gelukkig niet, gebruik dagelijks die audio jack.
Zit er geen "pocket lint" in?
Pluisjes uit je broekzak willen zich daar nog al eens nestelen.

Ga eens voorzichtig met een houten tandenstoker of cocktail prikkertje in poeren en kijk of je er wat pluis uit kan vissen.

• Titus
quote:
resteter schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 11:12:
Nope gelukkig niet, gebruik dagelijks die audio jack.
Zit er geen "pocket lint" in?
Pluisjes uit je broekzak willen zich daar nog al eens nestelen.

Ga eens voorzichtig met een houten tandenstoker of cocktail prikkertje in poeren en kijk of je er wat pluis uit kan vissen.
Xposed uitgeschakeld, geen verschil. Dit weekend eens terug naar een oude Nandroid backup.

Heb gekeken met een houten cocktail prikker, niets te voelen of uit te halen. Mijn headphone wordt wel herkend, krijg het icoontje, kan zelfs de volume buttons gebruiken. Alleen wat wel maf is is dat mijn audio/video playback niet loopt. Als in, je drukt op play, en het start, maar de timer loopt niet. Video staat ook stil. No clue what is happening, maar gok wel software.

• D-Three
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:55
Eindelijk papieren gekregen betreffende het importeren van de telefoon, alles netjes ingevuld en hopelijk krijg ik hem nu snel binnen. Besteld sinds 28 november dus het ding is nu al een maand onderweg, ik denk dat de Mi6 zal worden aangekondig tegen dat hij binnen is :P

Ook een beetje zuur nieuws betreffende cyanogenmod, dat was ÚÚn van de redenen waarom ik voor de Mi5 had gekozen en niet de Mi5s. Al zal de rom ongetwijfeld verder worden ontwikkeld onder LineageOS. Voor de zekerheid toch maar de laatste builds gedownload ;)

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 09:21
quote:
D-Three schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:54:
... Al zal de rom ongetwijfeld zeker weten verder worden ontwikkeld onder Lineage...

• LoeWn
okÚ okÚ. fair point. Al vind ik ongetwijfeld meer overkomen als 'Kan haast niet anders.. maar het is nog niet bevestigd' :+

• D-Three
Ok, ik geef toe, zo was het ook bedoeld :P Feit is dat de cyanogenmod een losse samenhang is van ontwikkelaars. Veel ROM's worden dus onderhouden door ÚÚn of enkele enthousiastelingen. Of effectief iedereen dus zal overstappen is niet zeker. Ik vermoed het grootste deel wel als ze een gelijkaardige infrastructuur voorzien.

D-Three wijzigde deze reactie 28-12-2016 13:56 (16%)

• resteter
Ik merk de laatste tijd wat issues met video recordings op mijn Mi5 met de laatste developer rom op Android 6
Nou zou het natuurlijk kunnen dat ik die video app diverse rechten ontzegt heb, mijn sms berichten en contacten gaan een videoapp natuurlijk niks aan dus die schuif ik dicht en zo nog wat meer zaken, hebben meer mensen hier last van?

• Titus
quote:
Titus schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 13:20:
[...]

Xposed uitgeschakeld, geen verschil. Dit weekend eens terug naar een oude Nandroid backup.
Ok maf. Laatste Nandroid backup doet het ook niet qua music playback.
Ik heb mijn microfoon getest van mijn oortjes en die doet het WEL. Net als de buttons harder zachter/play pauze.

Sterker nog, als ik silent mode uit zet, en al die unlock en touch sounds aan, dan hoor ik die WEL. Dus de noch de oortjes noch de plug in de Mi5 zijn kapot. Het is ook niet dat play/pause wordt gespamd, want als ik die indruk pauzeert hij wel echt.
quote:
Alleen wat wel maf is is dat mijn audio/video playback niet loopt. Als in, je drukt op play, en het start, maar de timer loopt niet. Video staat ook stil. No clue what is happening, maar gok wel software.
Dit blijft soort of gebeuren. In de recordings app springt de progress bar heen en weer, maar ik hoor niets.

Conclusie, software I guess? Zal eens een factory reset doen(na Nandroid maken) om te kijken of het aan de ROM versies ligt, of aan iets wat ik erop heb gezet.
quote:
resteter schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:52:
Ik merk de laatste tijd wat issues met video recordings op mijn Mi5 met de laatste developer rom op Android 6
Nou zou het natuurlijk kunnen dat ik die video app diverse rechten ontzegt heb, mijn sms berichten en contacten gaan een videoapp natuurlijk niks aan dus die schuif ik dicht en zo nog wat meer zaken, hebben meer mensen hier last van?
Uhm, soms zegt een app bij mij dat hij niet kan starten zonder bepaalde rechten. Dan denk ik, nouja, jammer dan voor je, en zoek ik een alternatief :P

Titus wijzigde deze reactie 28-12-2016 14:57 (21%)

• Loekkiee
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23-09 19:40
quote:
resteter schreef op woensdag 28 december 2016 @ 14:52:
Zit ook op de laatste developer, maar heb nergens last van. Al lees ik wil op het xiaomi.eu topic dat er meer mensen zijn die videoproblemen hebben de laatste paar roms.

• resteter
Ah Tnx, ik was toch van plan om ff de stable er op te gooien, kijken hoe die bevalt, ik kon mij er alleen nog niet toe zetten omdat ik eigenlijk weinig zin heb om er weer een klein uurtje mee te klooien.
Wilde het dan wel grondig doen dus inclusief factory reset.
Dat video soms gewoon een stilstaand beeld geeft is gewoon irritant en de weggeschreven bestanden zijn overal corrupt/onleesbaar.
@loekkiee zit jij weer op 6 of nog op 7?

resteter wijzigde deze reactie 28-12-2016 17:22 (5%)

• Loekkiee
Ik zit nog op 7. Batterijduur lijkt ietsie pietsie beter te zijn geworden. 3,5u SOT op 12,5 uur batterij. Ik wil even MIUI 9 afwachten en als dat niet beter wordt, ga ik een andere ROM zoeken. Denk zelf aan global stable.

• lexi
  • Laatst online: 19:09
quote:
Loekkiee schreef op woensdag 28 december 2016 @ 23:53:
Ik zit nog op 7. Batterijduur lijkt ietsie pietsie beter te zijn geworden. 3,5u SOT op 12,5 uur batterij. Ik wil even MIUI 9 afwachten en als dat niet beter wordt, ga ik een andere ROM zoeken. Denk zelf aan global stable.
Ik draai MIUI Global 8.1 stable, 8.1.2.0. Deze heeft de beste sot die ik de laatste jaren heb gehad met welke smartphone dan ook, 4,5 uur is makkelijk haalbaar. Op dit moment zit ik op 1 uur sot op 16 uur batterij en heb 83% over. Dit is met wat browsen, NOS, NU.nl, Yatse en Gmail.

Deze MIUI global kreeg ik via OTA binnen, mijn telefoon kwam met MIUI7 (geen idee welke versie) en kreeg deze gelijk aangeboden als update. Ik heb overigens geen chinese bloatware, maar ook geen nederlandse taal. Ik dacht dat de global rom die chinese meuk zou bevatten.

Ik heb mijn unlock code aangevraagd om de eu rom te gaan draaien, maar misschien moet ik dat maar niet doen dan.

lexi wijzigde deze reactie 29-12-2016 11:32 (3%)

• resteter
quote:
lexi schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:13:
[...]

Ik draai MIUI Global 8.1 stable, 8.1.2.0. Deze heeft de beste sot die ik de laatste jaren heb gehad met welke smartphone dan ook, 4,5 uur is makkelijk haalbaar. Op dit moment zit ik op 1 uur sot op 16 uur batterij en heb 83% over. Dit is met wat browsen, NOS, NU.nl, Yatse en Gmail.

Deze MIUI global kreeg ik via OTA binnen, mijn telefoon kwam met MIUI7 (geen idee welke versie) en kreeg deze gelijk aangeboden als update. Ik heb overigens geen chinese bloatware, maar ook geen nederlandse taal. Ik dacht dat de global rom die chinese meuk zou bevatten.

Ik heb mijn unlock code aangevraagd om de eu rom te gaan draaien, maar misschien moet ik dat maar niet doen dan.
Jij draait de stable global Miui 8 die intern Android 6 is.
Miui 9 voor de Mi5 wordt hoogstwaarschijnlijk voorzien van Android 7 als motor.

Hoewel het voor wat verwarring kan zorgen is de Miui versie (jij bent van 7 naar 8 gegaan) iets anders dan de onderliggende engine.
Zo kan Miui 8.1 met hetzelfde uiterlijk op je scherm onderhuids Android 5, 6 of 7 draaien.

Zie het als een volkswagen polo met een 1,0 een 1,2 en een 1, 5 motor.
Uiterlijk hetzelfde maar onder de motorkap ligt iets anders en alledrie kunnen ze 120 rijden op de snelweg.
Wanneer er een nieuw model Polo verschijnt (Miui 9) met een aangepast uiterlijk kunnen onder de motorkap nog best de bestaande motoren liggen (Android 5, 6 en 7)
Met de xiaomi.eu weekly rom gebaseerd op 6 haal ik ook makkelijk tussen de 4,5 en 5,5 uur SOT.
Ben wel Facebook- en WhatsApploos maar Signal staat op autostart.

Maak voordat je een andere rom flashed even een backup van alles in je recovery (TWRP) dan kan je makkelijk bijvoorbeeld die .eu rom proberen, bevalt het je niet na een weekje proberen dan zet je gewoon met TWRP heel eenvoudig je backup terug en staat alles weer zoals het was.
Overigens is de SOT erg afhankelijk van het gebruik van je telefoon en de schermhelderheid.

Sommige mensen kunnen hun telefoon rustig een halve dag in hun broekzak houden en anderen synchroniseren zich suf, appen de hele dag, ladingen actieve progs en zorgen ervoor dat hun telefoon continu dezelfde temperatuur als hun hand heeft ;)

Ik denk dat wanneer ik mijn ouders een mi5 zou geven zij zomaar een standby tijd zouden hebben van een week :)
Het verschil of je je telefoon als (game)pc gebruikt of als nokia 3310 is enorm.

resteter wijzigde deze reactie 29-12-2016 20:40 (24%)
Reden: Aanvulling

• Titus
Iets heel handigs ontdekt, @iemand die hetzelfde probleem had, als je meerdere WhatsApp berichten ontvangt, of van meerdere personen, als je in je notification shade in miui 8(misschien ook in 7), een zoom beweging maakt op de gebundelde WhatsApp notificatie, kan je wel alles zien.

• Loekkiee
quote:
Titus schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:22:
Iets heel handigs ontdekt, @iemand die hetzelfde probleem had, als je meerdere WhatsApp berichten ontvangt, of van meerdere personen, als je in je notification shade in miui 8(misschien ook in 7), een zoom beweging maakt op de gebundelde WhatsApp notificatie, kan je wel alles zien.
Dat wist ik al langer :) Nog handiger is om op diezelfde notificatie met twee vingers naar beneden swipen. Dan opent die ook, en voorkom je dat je het meldingspanel weer weg swipet.

• Titus
OMG, Het werkt ook voor andere notificaties xD Awesome, dit miste ik echt!

• CrazyOne
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12-09 08:14
Even een update; ondertusseb vlak voor kerst is mijn telefoon bezorgd, en vanwege tijdgebrek heb ik er tot nu nog niet mee kunnen stoeien. Gisteren gelukt om hem te unlocken, te rooten en twrp en supersu erop te zetten. Vervolgens probeerde ik via twrp te flashen naar de eu rom (8.1.3) maar dat is helaas niet gelukt, hij blijft nu op het android laadscherm hangen. Oftwel hij start op, het balkje begint te lopeb, raakt vol, en na een paar minuten begint hij weer opnieuw te lopen. Heb dit een uurtje aangezien, en toen de telefoon maar uitgezet, want hij werd nogal warm. Morgen maar weer eens proberen.

• Loekkiee
quote:
Titus schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 18:35:
OMG, Het werkt ook voor andere notificaties xD Awesome, dit miste ik echt!
Haha, een hele wereld gaat voor je open :D

• Loekkiee
Hebben jullie trouwens ook dat alleen bij Whatsapp en sms meldingen etc je meldingslicht gaat branden? Ik merkte net dat bij een Snapchat of Facebookmelding niks begint te knipperen, wat ik dus wel graag zou willen. Hoe fix ik dit?

• Voidth
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
quote:
CrazyOne schreef op zondag 1 januari 2017 @ 01:21:
.. probeerde ik via twrp te flashen naar de eu rom (8.1.3) maar dat is helaas niet gelukt, hij blijft nu op het android laadscherm hangen. Oftwel hij start op, het balkje begint te lopeb, raakt vol, en na een paar minuten begint hij weer opnieuw te lopen. Heb dit een uurtje aangezien, en toen de telefoon maar uitgezet, want hij werd nogal warm. Morgen maar weer eens proberen.
Dit had ik ook met een redmi 3s. Ik heb het opgelost door simpelweg nog een keer opnieuw te flashen via twrp (en dm verity weer uit te schakelen)

• Loekkiee
Ik merk dat ik het al een langere tijd heb, over meerdere roms dus. Draai de xiaomi.eu weekly en bij elke weekly is dit nog het geval geweest. Is alleen nu pas dat het me opvalt. Opnieuw flashen lijkt me dus niet iets wat werkt.

• XanderDrake
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21-10 16:55

XanderDrake

Genetics is the key

Iets waar ik recentelijk zelf achter ben gekomen, na ongeveer 2 maanden zoeken naar een dergelijke functie: Camera shortcut voor de Mi 5, zonder het scherm aan te hoeven doen of te unlocken.
Oplossing: Vanuit standby Drie keer in vlot tempo Volume Down knop.

Bam direct camera. Ideaal voor snel fotos maken, of bijv met je handschoenen aan.

(ik heb echt gezocht en dit niet gevonden...)

Hephaistos Game PC
Non scholae sed vitae discimus Seneca

• D-Three
quote:
Loekkiee schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 13:33:
Ik merk dat ik het al een langere tijd heb, over meerdere roms dus. Draai de xiaomi.eu weekly en bij elke weekly is dit nog het geval geweest. Is alleen nu pas dat het me opvalt. Opnieuw flashen lijkt me dus niet iets wat werkt.
Pssst, Voidth reageerde op iemand anders ;)

• Loekkiee
quote:
D-Three schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:19:
[...]

Pssst, Voidth reageerde op iemand anders ;)
Oeps :+

• CrazyOne
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 12-09 08:14
Inderdaad een andere build geflashd, en nou werkt ie prima. heb alleen het idee dat het scherm (waar een plasticje over zit) wat slechter reageerd dan mijn samsung, zou natuurlijk aan het plasticje kunnen liggen. Overigens wlegeteld een middag zonder hoesje, dus meteen laten stuiteren. Gelukkig bleef het scherm heel, maar de glazen screenprotector niet, dus die laat ik weer nieuw via china komen.
Ervaringen tot nu toe zijn goed, nog even wennen aan de layout, aangezien ik altijd samsung touchwiz heb gehad, maar werkt wel prettig

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Gutegut. Ik heb er al een tijd last van maar ik moet nu mijn gal spuwen.
Het enige ding dat Xiaomi fout heeft gedaan aan de Mi5, de aan/uit knop.
Hij zit aan de zijkant en is super lichtgevoelig. Met resultaat dat is ontzettend vaak per ongeluk wordt geclickt. Zelfs een hoesje helpt niet echt. Bij bepaalde broeken die ik heb (wat stugger en strakker) doet mijn Mi5 allerlei dingen als ik bijv. op de fiets stap. Volume omhoog, omlaag, aan, uit. Vanochtend was de hoofdprijs: ik stap van mijn fiets en mijn muziek valt uit.
Wat nu weer, telefoon uit zichzelf in recovery modus gegaan :o
Ik zet hem maar volledig uit, om op werk te kijken of er iets mis is gegaan. Kom op werk: uit zichzelf weer aan gegaan :X

Hebben jullie hier ook last van? oplossingen :'(

Hephaistos Game PC

• Titus
quote:
XanderDrake schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:46:
Wachtwoord of some sorts erop?
Anders eventueel heel extreem kijken of je hem uit kan zetten dmv root+xposed?

• tokko1
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19-10 22:04
quote:
[b]XanderDrake schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:46:

De officiŰle flipcover gebruiken, en dan per ongeluk de aanknop die daar op zit (een soort stukje verend plastic) afbreken. Dan moet je echt moeite doen om 'm aan te zetten. Ik spreek uit ervaring 8)7

Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net

• resteter
Je kan of een hard- of een soft tpu cover nemen en bijvoorbeeld bij die soft cover/case het drukgedeelte wegsnijden, zo liggen de knoppen als het ware verzonken in de case.
De nillkin hard cover heeft al uitsparingen waardoor je met je vingers in de uitsparing de knop indrukt.
Naked is het idd veel te gevoelig die knoppen, de nillkin soft tpu case die ik gebruik geeft gelukkig wat weerstand over die knoppen dus heb niks hoeven wegsnijden.
Zelfs in deze case zijn de knoppen gevoeliger dan bij andere telefoons maar heb gelukkig geen last van perongeluk ingedrukte knopjes.

• Loekkiee
Ik heb inderdaad ook de 'knop' uit de officiele flipcover geknipt met een nagelknippertje. Daarna even met de vijl van mijn zus de scherpe randjes glad gemaakt en nu ligt de knop ook verzonken :D Werkt uitstekend! Bijkomend voordeel is dat je beter voelt of je nou op volumeknoppen zit met je vinger of op de powerknop, als je zonder te kijken even geluid harder wilt zetten ofzo. Voor wat het waard is.

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Goh ben niet de enige dus. Dank voor de tips.

Ik heb deze besteld

Hopelijk kan ik die ik tweaken

Hephaistos Game PC

• resteter
quote:
XanderDrake schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 16:03:

Ik heb deze besteld
[afbeelding]

Vrijwel alles is te tweaken en lukt het niet met een mesje dan kan je er altijd nog op los gaan met een Dremel achtige multitool.
Wanneer de knopjes niet meer uitsteken is die overgevoeligheid ook opgelost :)

• D-Three
Ein-de-lijk heb ik de telefoon binnen :/ Screen-protector en cover lagen hier al een maand te wachten :P

Vreemd genoeg kreeg ik op en.miui.com/unlock onmiddellijk de unlock tool voorgeschoteld en niet het "apply for unlocking scherm". Dus tool gedownload, geprobeerd en de telefoon unlocked?!? Vreemd maar ik klaag niet. Maakt het trouwens uit in welk slot ik de SIM steek? Zit nu blijkbaar in 2.

• soulcrusher
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 01:27
quote:
XanderDrake schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 16:03:

Ik heb deze besteld
[afbeelding]

Let wel dat je met deze bumper vrijwel geen GPS ontvangst meer hebt. Mobiel netwerk weet ik niet zeker, maar ik geloof dat ik minder vaak op 4G zat dan zonder deze case.

• Tosun
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 18:39
Ik heb sinds paar weken een pop-up die aan de zijkant steeds beschikbaar komt. Reclames? Apps?

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
soulcrusher schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 20:16:
[...]

Let wel dat je met deze bumper vrijwel geen GPS ontvangst meer hebt. Mobiel netwerk weet ik niet zeker, maar ik geloof dat ik minder vaak op 4G zat dan zonder deze case.
Oh... Lekker :/

Hephaistos Game PC

• Titus
Dat is zuur van zo'n bumper! Ik run inmiddels een tempered glass voor en skin achter.

Popup rechts? Is het niet de Quick nav bal?

Ik begin te denken dat mijn earphone jack echt fysiek kapot is.
Hij herkent oortjes wel, knoppen werken, mic werkt, er komt alleen geen geluid uit... Ik heb hem geprobeerd schoon te maken met tandenstokers en oordingen met het fluf eraf.
Ik ben terug gegaan naar hele oude nandroids.

Ik wilde nog terug naar China stable maar kwam in een bootloop na twrp flash, dus zal het wel even met fastboot moeten doen. Enigzins twijfelend, volgens mij raak je twrp dan kwijt en kom je in de gevaren zone.

Iemand nog een idee wat ik kan proberen?

• resteter
Hier gelukkig wel geluid in de oortjes, bij mij doet de microfoon het dus niet.

De verschillende roms hebben in de loop van afgelopen jaar verschillende resultaten gegeven.
Sommige (de eerste) werkte alles gewoon en daarna willekeurig wel of geen microfoon.
Momenteel dus geen microfoon van de headset.
Ik gebruik pistons 3 van Xiaomi.
Volume knopjes en mute werkt wel gewoon alleen bij bellen dus niet.
:(
Misschien binnenkort maar eens helemaal vers flashen en wat tijd in steken. Wanneer ik gebeld wordt kan de stekker er wel gewoon uit alleen in de auto is dat wat lastig/prijzig.

• D-Three
Iemand die Google Now werkend heeft gekregen op MIUI? Ik heb nu de laatste stable xiaomi.eu ROM. De stemherkenning is wel handig om handsfree iemand te bellen of een route te plannen.

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 17:43
quote:
D-Three schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:05:
Iemand die Google Now werkend heeft gekregen op MIUI? Ik heb nu de laatste stable xiaomi.eu ROM. De stemherkenning is wel handig om handsfree iemand te bellen of een route te plannen.
Bedoel je de launcher?
Is inderdaad iets lastig om in orde te krijgen, maar mij is het gelukt. *O*
Welke problemen heb jij ermee?

• Titus
Random, steek mijn oortjes er weer in en ze doen het...

• D-Three
quote:
bottom line schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 13:26:
[...]

Bedoel je de launcher?
Is inderdaad iets lastig om in orde te krijgen, maar mij is het gelukt. *O*
Welke problemen heb jij ermee?
Neen, ik bedoel dit: Google Play: Google
Ik heb nu zowel de Google Now Launcher als de Google app ge´nstalleerd. Maar de launcher kan ik niet opstarten en bij instellingen ook niet instellen als standaard launcher. En na het uitvoeren van een voice command, crasht de app.
Jij enkel de launcher ge´nstalleerd? Welke ROM heb je? Hoe heb je die werkend gerkegen? Misschien lost dat ook mijn probleem op. Al vind ik MIUI wel iets hebben, als ik dan effectief de Google Now Launcher nodig heb, overweeg ik dan wel om CyanogenMod of LineageOS te installeren.

edit:
Net de global rom ge´nstalleerd en daar is het reeds ge´nstalleerd en werkt het perfect. Alleen heeft de global ROM geen Nederlands (niet per se nodig maar het is wel een pluspunt) en heeft de xiaomi.eu rom nog enkele ander voordelen. Ik zet er terug eens de xiaomie.eu op...

edit 2:
Aha! Ik had verder moeten lezen:
quote:
Known Issues:
1. Update for Mi Max / Prime, Mi Note Pro, Mi 4c, Mi 4S suspended for making preparations for Android 7.0 beta testing.
2. Update for Redmi Note 2 suspended this week due to stability testing.
3. Chrome downloads FC after file downloaded on android 7
4. Google App search FC sometimes on android 7
Die laatste is dus het probleem wat ik heb. En punt 3 had ik ok last van... Vreemd dat de global dit probleem dan niet heeft, het moet dan xiaomi.eu gerelateerd zijn?

D-Three wijzigde deze reactie 19-01-2017 00:20 (31%)

• Redsandro
  • Registratie: januari 2007
  • Niet online
Hebben meer mensen last van dat hij automatisch apps sluit?

Ik heb MIUI Optimizer en Battery Optimizer uitgezet.

Nog steeds killt ie mijn podcast player na een uur. Dat doet mijn Samsung niet.

Schrijf je reacties gewoon in Markdown.

• D-Three
quote:
Redsandro schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:06:

Ik heb er niet zozeer last van omdat ik niet veel muziek afspeel. Maar het schijnt dat MIUI inderdaad nogal agressief is in het killen van apps. Al vind ik een uur toch goed mee vallen? :P

• Redsandro
  • Niet online
quote:
D-Three schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:16:
[...]
Al vind ik een uur toch goed mee vallen? :P
Naja, moet je voorstellen als je browser dat elk uur deed, en hem wettelijk niet opieuw op mag starten.

Het is erg vervelend als je aan het autorijden bent en met een koptelefoon podcasts luistert.

• D-Three
quote:
Redsandro schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:22:
[...]

Naja, moet je voorstellen als je browser dat elk uur deed, en hem wettelijk niet opieuw op mag starten.

Het is erg vervelend als je aan het autorijden bent en met een koptelefoon podcasts luistert.
Maar die muziekspeler mag je toch terug opstarten? :P Maar inderdaad vervelend. Vermoedelijk doet een andere ROM dat niet maar dan zit je waarschijnlijk weer met andere ongemakken.

• bottom line
quote:
D-Three schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:16:
[...]

Ik heb nu zowel de Google Now Launcher als de Google app ge´nstalleerd. Maar de launcher kan ik niet opstarten en bij instellingen ook niet instellen als standaard launcher. En na het uitvoeren van een voice command, crasht de app.
Jij enkel de launcher ge´nstalleerd? Welke ROM heb je? Hoe heb je die werkend gerkegen? Misschien lost dat ook mijn probleem op. Al vind ik MIUI wel iets hebben, als ik dan effectief de Google Now Launcher nodig heb, overweeg ik dan wel om CyanogenMod of LineageOS te installeren.

edit:
Net de global rom ge´nstalleerd en daar is het reeds ge´nstalleerd en werkt het perfect. Alleen heeft de global ROM geen Nederlands (niet per se nodig maar het is wel een pluspunt) en heeft de xiaomi.eu rom nog enkele ander voordelen. Ik zet er terug eens de xiaomie.eu op...

edit 2:
Aha! Ik had verder moeten lezen:

[...]

Die laatste is dus het probleem wat ik heb. En punt 3 had ik ok last van... Vreemd dat de global dit probleem dan niet heeft, het moet dan xiaomi.eu gerelateerd zijn?
Ik zal je morgen zeggen hoe je dit doet ;)

• resteter
quote:
Redsandro schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:06:

instellingen>batterij en prestatie>batterijverbruik apps beheren>kies apps>je podcast player>geen beperkingen(achtergrond locatie kan je wel beperken)

Ik heb Kodi, Kore, Pocket Casts, Signal, Flitsmeister etc. daar onder aangepast staan, dat voorkomt dat background apps automagisch gekilled worden :)
quote:
Titus schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:14:
Random, steek mijn oortjes er weer in en ze doen het...
Hmmm dat heb ik nog niet geprobeerd maar dan zou het dus misschien ook een proces zijn wat gekilled kan worden op de achtergrond, zal binnenkort eens testen of opnieuw insteken mijn microfoon weer actief maakt.
Nu nog ff erachter zien te komen hoe dat headphone/microfoon proces heet dan gaat die ook bij de uitzonderingen.
Fysiek is er niks mis met mijn microfoon namelijk, op andere toestellen doet hij het wel gewoon (waar ik eerst aan een draadbreuk dacht....)

resteter wijzigde deze reactie 19-01-2017 01:00 (33%)
Reden: Aanvulling

• bottom line
quote:
D-Three schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 23:16:
[...]

Eerst en vooral, ik heb een Xiaomi Mi5S, maar principe zal wel hetzelfde zijn.
Zowel Google alsook de Google Now Launcher staan op mijn gsm. En ik gebruik de Xiaomi.eu rom ;)

Voor de zekerheid, verwijder Google en Google Now Launcher eerst van je gsm.
1. Instellingen: batterij & prestatie -> batterijverbruik van apps beheren -> UIT (ipv. geavanceerd)
2.Opties voor ontwikkelaars (als je dit wilt inschakelen, een aantal keer op de MIUI versie drukken die je vindt bij 'over apparaat'.
Helemaal onderaan moet je MIUI optimalisaties inschakelen uitzetten.

3. Installeer Google & Google Now Launcher, maak van Google Now Launcher je standaardapp en je bent gesetteld ;) Als er problemen zijn, let me know. Ik weet niet meer vanbuiten of ik nog andere stappen deed

• soulcrusher
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 01:27
quote:
Titus schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 07:47:
...
Ik begin te denken dat mijn earphone jack echt fysiek kapot is.
Hij herkent oortjes wel, knoppen werken, mic werkt, er komt alleen geen geluid uit... Ik heb hem geprobeerd schoon te maken met tandenstokers en oordingen met het fluf eraf.
Ik ben terug gegaan naar hele oude nandroids.
...
Edit: Ik zie nu pas dat het al opgelost is :9
Het is vreemd dat het geluid niet werkt maar de knopjes wel. De knopjes werken door de linker of rechter oortjes kort te sluiten met de aarde/referentie met verschillende weerstandjes (simpel gezegd). Dus de fysieke aansluiting naar je oordopjes lijkt wel te werken, dus dan lijkt het me dat de audioversterker in de telefoon zelf stuk is, als ook al de nandroids van waar ze behoren te werken het probleem ook niet oplost.

Misschien een domme vraag maar heb je al andere oordopjes geprobeerd? Misschien dat het daar aan ligt.

• D-Three
quote:
Thanks! Ik probeer het nog eens als ik de xiaomi.eu rom er op zet.

Sinds gisterenavond draai ik echter de SlimDragons rom en voorlopig naar volle tevredenheid. In combinatie met opengapps pico heb je een erg basic rom zonder bloatware. Zeer snel, licht, ziet er goed uit (ondersteunt themes via Substratum) en de fingerprintscanner werkt bij mij beter dan onder miui. Vroeger moest ik mijn vinger er redelijk recht op houden, nu maakt het minder uit. En de telefoon unlocked ook onmiddellijk via de fingerprint sensor zonder eerst nog een knop te moeten indrukken. Voorlopig een blijvertje.

D-Three wijzigde deze reactie 19-01-2017 13:01 (15%)

• resteter
Die respons op de vingerprint scanner zou ook goed kunnen komen omdat je bij de nieuwe rom nogmaals je vingerafdrukken gescanned hebt.
Toen ik eens overnieuw bij dezelfde rom mijn vingerafdrukken heb toegevoegd reageerde de scanner ook stukken beter dan met de eerste set.
Heeft te maken met de manier van vasthouden van je toestel imho.

Iig prettig dat alles goed werkt :)
Heb je nu wel de touch functie op de middelste knop wanneer je de telefoon in gebruik hebt? Of moet je dan de knop indrukken om naar "home" te gaan?

• Redsandro
  • Niet online
quote:
resteter schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:53:
[...]

instellingen>batterij en prestatie>batterijverbruik apps beheren>kies apps>je podcast player>geen beperkingen(achtergrond locatie kan je wel beperken)
Dat is het gekke. Ik heb deze apps al op onbeperkt staan.

• resteter
quote:
Redsandro schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 17:35:
[...]

Dat is het gekke. Ik heb deze apps al op onbeperkt staan.
Dat is idd vreemd, staat bij batterijverbruik en apps beheren de energie besparingsmodi ook op geavanceerd?

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Ik heb ergens gelezen dat we Mi5 users Android nougat en Miui 9 pas kunnen verwachten in juni... Is de onzin of kan iemand dit bevestigen?

Hephaistos Game PC

• D-Three
quote:
XanderDrake schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 23:45:
Ik heb ergens gelezen dat we Mi5 users Android nougat en Miui 9 pas kunnen verwachten in juni... Is de onzin of kan iemand dit bevestigen?
De laatste xiaomi.eu rom die ik draaide was al nougat dacht ik?
quote:
resteter schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 14:32:
Die respons op de vingerprint scanner zou ook goed kunnen komen omdat je bij de nieuwe rom nogmaals je vingerafdrukken gescanned hebt.
Zou best kunnen alhoewel ik toch enkele malen de vingerafdruk heb gewist en opnieuw geprobeerd. En met deze rom was het onmiddellijk een stuk beter maar het kan inderdaad toeval zijn.
quote:
Heb je nu wel de touch functie op de middelste knop wanneer je de telefoon in gebruik hebt? Of moet je dan de knop indrukken om naar "home" te gaan?
Touch functie werkt perfect! Al staat deze standaard uit, je moet het wel even activeren in de instellingen.

Enige twee minpuntjes die ik kan bedenken aan de rom zijn de camera die iets donkerder foto's lijkt te produceren en geen HDR heeft. Maar camera is sowieso een zwak punt bij alle custom rom's. Tweede minpuntje is dat ik vermoed dat de ROM slechts door 1 persoon wordt gebuild en onderhouden. Kijk ik nog ff na. Maar op dit moment wel tevreden, alles werkt perfect.

D-Three wijzigde deze reactie 20-01-2017 00:24 (63%)

• LoeWn
quote:
D-Three schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 00:14:
[...]

De laatste xiaomi.eu rom die ik draaide was al nougat dacht ik?
Dat wel. Maar in combinatie met MIUI 9 duurt inderdaad nog wel even

• Redsandro
  • Niet online
quote:
resteter schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:08:
[...]
staat bij batterijverbruik en apps beheren de energie besparingsmodi ook op geavanceerd?
Geen idee waar ik iets op advanced kan zetten.

Die laatste is bijvoorbeeld mijn podcast player.

Redsandro wijzigde deze reactie 20-01-2017 14:27 (3%)

• resteter
Mmm dat staat allemaal goed maar ik zal vanavond ff kijken, draai je Android 6 of 7?

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Na een paar maanden gebruik vraag ik me toch af waarom de accu zo snel leeg gaat bij de Mi5. Vergeleken met mijn Nexus 5 is de accu tijd minder: ik haalde 34u gebruik bij m'n Nexus 5, waar mijn mi 5 na 22u al ongeveer klaar is, terwijl ik de telefoons op dezelfde manier gebruik grofweg. Ik probeer altijd boven de 20% te blijven om slijtage te vermijden, maar das erg moeilijk.

Is dat anders bij jullie?

Hephaistos Game PC

• resteter
quote:
Redsandro schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:27:
[...]

Geen idee waar ik iets op advanced kan zetten.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Die laatste is bijvoorbeeld mijn podcast player.
Jij zit in de developer options en in de specifieke app settings te kijken.

Veeg eens naar beneden op je homescreen om de instellingen te openen, dan(ik heb hier de Nederlandse versie van xiaomi.eu) onder "systeem en apparaat" selecteer "batterij en prestatie" daar heb ik batterij met als keuze "energiebeheer", "batterijgebruik" en "batterijgebruik van apps beheren", die laatste optie selecteer je en dan heb je de mogelijkheid om apps te kiezen en daaronder "energie besparingsmodi", daar kan je kiezen of je dat "uit" laat (MIUI zal achtergrondactiviteiten niet beperken) of je selecteert daar "geavanceerd" (MIUI zal achtergrondactiviteiten beperken wanneer dit mogelijk is).
Daar moet je dus voor "geavanceerd" kiezen.
Dan gaat MIUI zijn gang en werken de uitzonderingen op MIUI dus ook, dus de hondenvanger app die je geen beperkingen hebt opgelegd kan blijven spelen.

Op die manier killed er bij mij niks wat ik niet wil, dat zijn dus de door mij/jou geselecteerde uitzonderingen.
Pocketcasts en Spotify blijven gewoon doorspelen zolang als je wil.
Ik luister heel veel podcasts en zo gaat het hier dus goed, standaard nokte Miui bij mij namelijk ook na een klein uurtje de achtergrondapps er uit.

Miui is niet altijd even logisch en soms is het flink zoeken hoe je bij de juiste instelling moet komen, iets wat hetzelfde lijkt kan via een andere route net wat meer opties hebben 8)7

• resteter
quote:
XanderDrake schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 17:03:
Na een paar maanden gebruik vraag ik me toch af waarom de accu zo snel leeg gaat bij de Mi5. Vergeleken met mijn Nexus 5 is de accu tijd minder: ik haalde 34u gebruik bij m'n Nexus 5, waar mijn mi 5 na 22u al ongeveer klaar is, terwijl ik de telefoons op dezelfde manier gebruik grofweg. Ik probeer altijd boven de 20% te blijven om slijtage te vermijden, maar das erg moeilijk.

Het zou kunnen dat je provider gebruik maakt van een 4G band die wel prima te ontvangen is op je Nexus maar niet op je Mi 5.
Waardoor je Mi meer moeite moet doen om verbinding te maken/houden, vaak merk je dan binnenshuis vooral het verschil.
Ik heb geen Nexus gehad maar het aantal accounts wat loopt te synchroniseren en of je gebruik maakt van Mi cloud functies kan ook nog wel verschil maken.
Wat slurpt de meeste batterij bij jou? (behalve het scherm, helderheid naar beneden en automatisch scheelt aardig wat batterijduur)

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
resteter schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 21:14:
Het zou kunnen dat je provider gebruik maakt van een 4G band die wel prima te ontvangen is op je Nexus maar niet op je Mi 5.
Waardoor je Mi meer moeite moet doen om verbinding te maken/houden, vaak merk je dan binnenshuis vooral het verschil.
Ik heb geen Nexus gehad maar het aantal accounts wat loopt te synchroniseren en of je gebruik maakt van Mi cloud functies kan ook nog wel verschil maken.
Wat slurpt de meeste batterij bij jou? (behalve het scherm, helderheid naar beneden en automatisch scheelt aardig wat batterijduur)
Ik zit bij t mobile Z en heb doorgaans goed ontvangst, nu al een tijdje volle strepen. Maar ik kan es testen op 2G of 3G.

Steevast staat Android en Android system bovenaan de lijst van verbruikte apps. Bij hardware staat bovenaan scherm en Bluetooth (11%). Verder dingen als standby, idle, en muziek app.. niets bijzonders.

Hephaistos Game PC

• Redsandro
  • Niet online
quote:
resteter schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:42:
Mmm dat staat allemaal goed maar ik zal vanavond ff kijken, draai je Android 6 of 7?
Android 6. Behalve dat killen werkt alles wel fijn. Ik wacht nog even met 7 totdat ik meer positieve feedback hoor.
quote:
resteter schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 21:02:
[...]

Jij zit in de developer options en in de specifieke app settings te kijken.

Veeg eens naar beneden op je homescreen om de instellingen te openen, dan(ik heb hier de Nederlandse versie van xiaomi.eu) onder "systeem en apparaat" selecteer "batterij en prestatie" daar heb ik batterij met als keuze "energiebeheer", "batterijgebruik" en "batterijgebruik van apps beheren", die laatste optie selecteer je en dan heb je de mogelijkheid om apps te kiezen en daaronder "energie besparingsmodi", daar kan je kiezen of je dat "uit" laat (MIUI zal achtergrondactiviteiten niet beperken) of je selecteert daar "geavanceerd" (MIUI zal achtergrondactiviteiten beperken wanneer dit mogelijk is).
Daar moet je dus voor "geavanceerd" kiezen.
Ik denk dat dat dit is.

Er is geen geavanceerd, maar hij staat standaard "aan".

• resteter
quote:
Redsandro schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:02:
[...]

Android 6. Behalve dat killen werkt alles wel fijn. Ik wacht nog even met 7 totdat ik meer positieve feedback hoor.

[...]

Ik denk dat dat dit is.

[afbeelding]

Er is geen geavanceerd, maar hij staat standaard "aan".
Zolang er geen xposed is voor 7 vind ik 6 ook prima.
Wat een totale onduidelijkheid in die vertaling zeg... Maargoed het lijkt idd dat dat die setting is, verder heb ik de pond cast app in het app overzicht (linker capacitieve toets) ook nog vergrendeld /naar beneden getrokken.
Werkt het nou wel?
Of kan je dat pas over een uurtje zeggen ;)

• D-Three
quote:
XanderDrake schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 17:03:

Het is uiteraard moeilijk te vergelijken omdat ons gebruik wel verschillend zal zijn. Maar mijn ervaring is toch beter.

Bij wijze van test de telefoon gisterenmiddag van de lader gehaald en nu 33 uur later nog steeds 34% over. Al heb ik de telefoon niet intensief gebruikt; enkel wat nieuws gelezen en ook deze nacht vliegtuigmodus aan gezet. Maar dat laatste lijkt valt op de grafiek niet hard op. Volgens de telefoon heeft de accu nog 16u te gaan (al neem ik dat uiteraard met een korreltje zout :)) dus ik ga hem deze nacht nog niet opladen.

Toch een pak beter dan mijn vorige telefoon, zelfs met 22u was ik daar tevreden geweest. ;)

Welke ROM gebruik je?

D-Three wijzigde deze reactie 22-01-2017 22:00 (5%)

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
D-Three schreef op zondag 22 januari 2017 @ 21:10:
[...]

Het is uiteraard moeilijk te vergelijken omdat ons gebruik wel verschillend zal zijn. Maar mijn ervaring is toch beter.

Bij wijze van test de telefoon gisterenmiddag van de lader gehaald en nu 33 uur later nog steeds 34% over. Al heb ik de telefoon niet intensief gebruikt; enkel wat nieuws gelezen en ook deze nacht vliegtuigmodus aan gezet. Maar dat laatste lijkt valt op de grafiek niet hard op. Volgens de telefoon heeft de accu nog 16u te gaan (al neem ik dat uiteraard met een korreltje zout :)) dus ik ga hem deze nacht nog niet opladen.

Toch een pak beter dan mijn vorige telefoon, zelfs met 22u was ik daar tevreden geweest. ;)

Welke ROM gebruik je?
Ja accu tijd en gebruik zijn twee erg lastige concepten om te onderzoeken, zeker bij N=1. Zelfs bij N=veel is het moeilijk, zoals bij die goede review van Tweakers tijdje geleden. Je zou verwachten dat 3000mah wel genoeg zou zijn, maar blijkbaar niet voor mijn situatie...

Ik was alleen benieuwd of er een paar obvious suspects zijn bij de Mi5, qua verbruik. Of andere gebruikers hetzelfde ervaarde.

Verder denk ik dat het inderdaad wel kan liggen aan ontvangst: de Mi5 doet geen LTE 800-900mhz band dus op mijn werk heeft ie het soms lastig (industrie terrein, nieuw gebouw met Faraday kooi eigenschappen). Thuis is mijn accu tijd en stuk beter. Stock ROM

Hephaistos Game PC

• resteter
quote:
XanderDrake schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:26:
[...]

Ja accu tijd en gebruik zijn twee erg lastige concepten om te onderzoeken, zeker bij N=1. Zelfs bij N=veel is het moeilijk, zoals bij die goede review van Tweakers tijdje geleden. Je zou verwachten dat 3000mah wel genoeg zou zijn, maar blijkbaar niet voor mijn situatie...

Ik was alleen benieuwd of er een paar obvious suspects zijn bij de Mi5, qua verbruik. Of andere gebruikers hetzelfde ervaarde.

Verder denk ik dat het inderdaad wel kan liggen aan ontvangst: de Mi5 doet geen LTE 800-900mhz band dus op mijn werk heeft ie het soms lastig (industrie terrein, nieuw gebouw met Faraday kooi eigenschappen). Thuis is mijn accu tijd en stuk beter. Stock ROM
Netwerk zoeken vreet idd stroom, daar heb je al een flinke stroomvreter te pakken, evenals het scannen naar wifi netwerken wat eigenlijk op hetzelfde neerkomt, scannen op de achtergrond bijvoorbeeld.
Je zou een profiel aan kunnen maken waarbij je telefoon indien je op je werk bent terugschakelt naar 2G of 3G, wanneer je verbonden bent met wifi op je werk is het zonde van je batterij wanneer je telefoon continu slecht bereikbaar 4G loopt te zoeken.
Bellen en gebeld worden gaat prima op 2G/3G en appjes komen ook gewoon binnen.
Ben benieuwd of het in jouw geval veel scheelt.

Vandaag 8u40m van de lader en zit nog boven de 80% met erg weinig gebruik, 3g aan en prima wifi, synchroniseren staat aan.
Scherm pakt daar 34% van maar dat staat ook op standje "fel" en automatische helderheid.

resteter wijzigde deze reactie 23-01-2017 17:54 (7%)

• D-Three
quote:
XanderDrake schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:26:
[...]

Een screenshotje van gisterenavond:

Deze morgen stond de telefoon nog op 25%. Ik had vliegtuigmodus aangezet voor 's nachts wat resulteerde in het mooie vlakke lijntje wat te zien is op onderstaand screenshot. Vreemd genoeg is dit niet te zien 24 uur eerder?

Na wat surfen zakte het wel snel in maar de grote dip lijkt mij ook wel vreemd? Ik ben toen naar mijn werk gereden, zou het zoeken naar een netwerk er dan toch iets mee te maken hebben? Anderzijds is er momenteel geen dipje te zien na het naar huis rijden. Na 6 uren had ik trouwens nog zo'n 85% over.

Maar zoals je zegt, het is vreemd en lastig te onderzoeken. Wel staan Android-systeem en Android maar op plaats 2 en 4 bij mij. Ik heb een erg kale rom dus dat kan wel het ÚÚn en ander verklaren. Ik ben wel gek op die mooie rond icoontjes en de leuke kleuren :P Jammer dat ik niet alle icoontjes zo kan maken :P

• Loekkiee
Woww what the hell, hoe halen jullie in godsnaam zulke batterijprestaties met de Mi5? Ik gebruik hem dan wel vrij intensief, maar een hele dag haal ik niet hoor. Vandaag om half 8 's morgens ontkoppeld van de lader, om half 6 's avonds in de trein nog maar 20%. SOT van een uurtje of 3,5-4.

Welke roms gebruiken jullie? Ik zit op xiaomi.eu developer weekly.

• resteter
Vandaag slechts een paar mailtjes gehad en wanneer de foon 3 uur achter elkaar diep ligt te slapen gebruikt hij heel weinig energie.
Afblijven dus ;)

Wanneer je hem wakker houd gaat het sneller, zeker wanneer je ieder kwartier(of vaker) even op je scherm kijkt.
Een uurtje internetten op goede 3g of WiFi en daarna weer laten liggen kost naar mijn idee minder energie dan 6x per uur een app sessie.
Wanneer ik Spotify aan heb en ondertussen internet browse heb ik een constante dalende lijn en doe ik een uurtje of 8 a 9 met een volle lading.
Vliegtuig mode snachts gebruik ik niet maar de lijn is dan sws nagenoeg horizontaal.
Bepaalde apps houden zichzelf actief en blijven pollen of continu synchroniseren op de achtergrond en wanneer je die 2x per uur gebruikt houden ze je foon wakker.
Gebruik scheelt heel veel merkte ik vandaag, gewoon liggend op bureau naast de pc is 20 procent in 8 uur best netjes.
Ik ben wel selectief qua apps en heb zo min mogelijk op de telefoon staan.
Facebook, WhatsApp en snapchat Twitter of insta gebruik ik niet en staan er ook niet op.
Uren podcasts streamen vreet niet zoveel stroom, en wanneer je dat handmatig refreshed al helemaal niet, dan blijft het scherm ook nog uit.
Lig ik ziek in bed en gebruik ik hem als tablet dan gaat het sneller.
4g simmetje is nog steeds niet binnen dus onderweg op 3g is het bereik met Telfort /kpn ook goed.
In mijn vorige huis had bezoek Vodafone en die kon door het slechte bereik binnen haar telefoon letterlijk leeg zien lopen, bellen ging vaak met veel moeite terwijl vlakbij die jaren 80 bunker een zender stond.

• Loekkiee
Normaal laad ik hem elke nacht op. Heb hem laatst vˇˇr de nacht opgeladen en 's nachts laten liggen. Werd wakker met 92% na een uurtje of 10 slaap. Erg veel...

• resteter
Minder dan 1% per uur kan ik niet enorm veel noemen.
Probeer eens een nachtje in vliegtuig modus of op 2 of 3G

• D-Three
quote:
Loekkiee schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 00:33:
Woww what the hell, hoe halen jullie in godsnaam zulke batterijprestaties met de Mi5? Ik gebruik hem dan wel vrij intensief, maar een hele dag haal ik niet hoor. Vandaag om half 8 's morgens ontkoppeld van de lader, om half 6 's avonds in de trein nog maar 20%. SOT van een uurtje of 3,5-4.

Welke roms gebruiken jullie? Ik zit op xiaomi.eu developer weekly.
Ik gebruik de slimdragons rom. Weinig mee geleverd dus weinig dat kan verbruiken ;)

Maar bij intensief gebruik zakt de batterij bij mij snel hoor. En 's nachts zet ik hem inderdaad in vliegtuigmodus. Vroeger liet ik automatisch wifi, data en bluetooth laten uitschakelen zodat ik wel bereikbaar bleef en 's morgens automatisch terug aan. Maar blijkbaar lukt dit niet meer bij nieuwere android-versies of toch niet zonder root.

Dat laatste moet ik nog eens onderzoeken. Bepaalde apps (bank, tv) willen niet werken omdat het toestel zogezegd geroot is. Terwijl root checker meldt dat het niet zo is... :/ En op xda kan ik het niet vragen want als nieuwe user mag je daar niet posten in het mi5 forum 8)7

D-Three wijzigde deze reactie 24-01-2017 12:54 (13%)

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

In ander nieuws: ik ben over op Android 7.0. ik had het alleen niet door :X
Er kwam een update met 'bugfixes' en sindsdien is het nougat. Het valt alleen niet op want Miui is niet over van 8 op 9. Het lukt mij niet om split screen te gebruiken.

Vreemd allemaal

Hephaistos Game PC

• ivo001
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 25-01 19:52
Is Xiaomi.eu down?

Krijg dit als ik de site probeer te laden:

ivo001 wijzigde deze reactie 24-01-2017 13:52 (6%)

• resteter
quote:
ivo001 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:51:
Is Xiaomi.eu down?

[afbeelding]
Down - > http://downforeveryoneorjustme.com/

• Loekkiee
quote:
D-Three schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 12:52:
[...]

Ik gebruik de slimdragons rom. Weinig mee geleverd dus weinig dat kan verbruiken ;)

Maar bij intensief gebruik zakt de batterij bij mij snel hoor. En 's nachts zet ik hem inderdaad in vliegtuigmodus. Vroeger liet ik automatisch wifi, data en bluetooth laten uitschakelen zodat ik wel bereikbaar bleef en 's morgens automatisch terug aan. Maar blijkbaar lukt dit niet meer bij nieuwere android-versies of toch niet zonder root.

Dat laatste moet ik nog eens onderzoeken. Bepaalde apps (bank, tv) willen niet werken omdat het toestel zogezegd geroot is. Terwijl root checker meldt dat het niet zo is... :/ En op xda kan ik het niet vragen want als nieuwe user mag je daar niet posten in het mi5 forum 8)7
Wat zijn volgens jou de voor- en nadelen van de slimdragons roms? Wil ze misschien wel eens proberen, kijken of batterylife verbetert.

• Titus
Ik merk toch wel dat Root+Greenify+amplify echt voordelig werkt voor de batterij duur. Sommige apps laat ik wel alles doen, want de functionaliteit is gewoon te handig. Als ik allerlei locatie bepalingen via Wifi scans enzo uit zou zetten krijg je zoveel meer batterij, maar doei features :P
Ik haal anderhalve dag over het algemeen, geen vliegtuigstand of dergelijke.

• resteter
quote:
Titus schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 15:14:
Ik merk toch wel dat Root+Greenify+amplify echt voordelig werkt voor de batterij duur. Sommige apps laat ik wel alles doen, want de functionaliteit is gewoon te handig. Als ik allerlei locatie bepalingen via Wifi scans enzo uit zou zetten krijg je zoveel meer batterij, maar doei features :P
Ik haal anderhalve dag over het algemeen, geen vliegtuigstand of dergelijke.
Dat zijn tips waar je wat aan hebt :)
Gelijk amplify en greenify ge´nstalleerd, greenify had ik al eerder gebruikt maar nog niet op de Mi5
Amplify ziet er ook erg goed uit, ben benieuwd.

• knakworst
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 19:07

knakworst

Get Dilberted!

quote:
ivo001 schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 13:51:
Is Xiaomi.eu down?

[afbeelding]
Dit heb ik ook al een paar dagen maar deze werkt wel https://xiaomi.eu/community/

• Titus
quote:
resteter schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 16:45:
[...]

Dat zijn tips waar je wat aan hebt :)
Gelijk amplify en greenify ge´nstalleerd, greenify had ik al eerder gebruikt maar nog niet op de Mi5
Amplify ziet er ook erg goed uit, ben benieuwd.
Als je al root hebt werkt het net iets makkelijker, maar ik moest wel even stoeien met settings om het reliable werkend te krijgen. Also, de donation unlock in Amplify is het waard. Dan kan je veeeeel meer processen killen. Ik moet alleen nog steeds verder spelen en meer uit zetten, er zwerven verschillende lijsten online, maar geen echt duidelijke.

• D-Three
quote:
Loekkiee schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 14:03:
[...]

Wat zijn volgens jou de voor- en nadelen van de slimdragons roms? Wil ze misschien wel eens proberen, kijken of batterylife verbetert.
Ik heb tot nu toe enkel maar xiaomi.eu en SlimDragons geprobeerd. Ik wou ook nog LineageOS en Mokee proberen maar voorlopig bevalt SlimDragons me.

De voordelen zijn meer een 'gevoel":
- basic, weinig bloatware, weinig features en dus denk ik ook minder kans op bugs of battery drain
- CAF-gebaseerd en dus geoptimaliseerd voor snapdragon devices
- ziet er standaard al leuk uit :P
- voelt erg vlot aan

Geen echt voor- of nadeel maar deze ROM heeft geen app drawer, net als miui.

Nadelen:
- ben je fan van superveel features/instelmogelijkheden dan heb je waarschijnlijk meer aan andere ROM's
- voor development en builds lijkt het mij dat je tot nu toe aangewezen op 1 persoon, als die er mee stopt, stoppen de updates

Wat betreft dat laatste; ook voor veel andere rom's zoals LineageOS, SlimRom, ... is het meestal maar 1 persoon of enkele personen die de rom voor een specifiek toestel onderhouden. Als die er mee ophouden is het een principe ook over. Met als groot verschil dat als de rom 'official' is, er wel telkens weekly of nightly builds zijn. Dus algemene ontwikkelingen aan het OS zelf (bugfixes, features, security updates) sijpelen wel nog door. Maar toestelspecifieke optimalisaties zijn er dan niet meer. Al moet je dat ook niet overschatten, ÚÚnmaal een acceptabel niveau is bereikt, wordt daar meestal ook niet veel meer aan gewijzigd.

Maar het bovenstaand telt dus alleen als een rom 'official' is en kan worden gedownload van de site van de ontwikkelaars van de rom. Die zorgen dan voor automatische buildq. De SlimDragon rom daarentegen heeft dat op het eerste zicht niet want lijkt mij een eigen build van de developer te zijn. De sources zijn uiteraard wel beschikbaar maar geen automatische build.

Al is die developer wel druk bezig voor de Mi5; naast SlimDragons heeft hij gezorgd voor official builds van Slim7 en AICP en een unofficial build van AOKP. Met nog veel meer roms zoals Mokee en LineageOS denk ik wel dat er keuze genoeg is ;) EÚn van de redenen waarom ik de Mi5 heb gekozen zijn de official builds, ik heb zo de indruk dat dit bij de Mi5s minder is. Misschien dat dat nog verandert als Xiaomi de sources released.

Ik denk dat ik LineageOS ooit nog wel eens probeer. Mokee waarschijnlijk ook maar die laatste valt wat mij betreft af voor dagelijks gebruik wegens project Athena. Dat is een closed-source voice-assistant. Ik zit niet te wachten op nog een partij die gegevens doorstuurt naar hun servers.

En geen idee waarom ik bovenstaande lap tekst heb getikt want dat was niet echt jouw vraag :P Maar ook al ben ik geen expert, hopelijk heeft iemand er toch iets aan ;)

D-Three wijzigde deze reactie 25-01-2017 07:03 (10%)

• Tim_ofzo
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21-10 18:55

Tim_ofzo

Kletsmajoor

Ik gebruik momenteel AICP nadat LineageOS besloot om constant de cpu 100% te gebruiken na een clean install dus nu AICP dan maar eens geprobeerd en ik ben zeer tevreden, nog geen enkele bug gevonden en de batterijduur lijkt er iets beter op te zijn geworden.

Xiaomi Mi5 64GB // Rom: Paranoid Android || Windows 10 x64 \\ AMD FX-8120 4,4GHz \\ Scythe Mugen 2 rev. B \\ MSI GTX770 Lightning 2GB \\ G-Skill Ares F3 2133 C9 8GB \\ NZXT Gamma \\ XFX 650W XXX edition

• Loekkiee
Slimdragon, Slim7, AICP, AOKP... Welke van deze ROMS heeft soft touch? :D Dat is eigenlijk de enige must. Of de batterijduur daarna bevalt, dat zie ik dan wel weer.

• D-Three
quote:
Loekkiee schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:35:
Slimdragon, Slim7, AICP, AOKP... Welke van deze ROMS heeft soft touch? :D Dat is eigenlijk de enige must. Of de batterijduur daarna bevalt, dat zie ik dan wel weer.
SlimDragons heeft het dus ik vermoed andere roms ook wel?

• Loekkiee
quote:
D-Three schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 19:12:
[...]

SlimDragons heeft het dus ik vermoed andere roms ook wel?
Echt? Ik had Slimdragons eergisteren ofzo geinstalleerd en soft touch werkte niet.. Moet dit nog ergens ingesteld worden dan ofzo? Inmiddels al terug naar xiaomi.eu voor zolang vanwege soft touch :o

• D-Three
quote:
Loekkiee schreef op zondag 29 januari 2017 @ 16:27:
[...]

Echt? Ik had Slimdragons eergisteren ofzo geinstalleerd en soft touch werkte niet.. Moet dit nog ergens ingesteld worden dan ofzo? Inmiddels al terug naar xiaomi.eu voor zolang vanwege soft touch :o
Ja, een setting onder "config panel". Het is een beetje een vreemd menu, ik vermoed omdat het achteraf toegevoegd is voor de Mi5 :)

• qtekker
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 17-10 22:29
Met xiaomi.eu verlies ik 's nachts 5% juice in vliegtuigmodus. Ik wilde daarom een andere ROM uitproberen en heb voor Slim7 gekozen. Flashen ging goed, Titanium restore was ook goed. Alles werkte. Wel miste ik de berichten app (voor sms), en dat zou niet moeten kunnen... Na een uur op Slim7 schakelde ik de mi5 uit. Hij ging uit, om vervolgens niet meer te reageren. Ik kwam niet meer in recovery of fastboot. Ook niet met heel lang ingedrukt houden van (combinaties van) knoppen. De hele nacht opgeladen, maar hij laadde niet op. Ofwel: HARD BRICK!

Vandaag allerlei tips van fora uitgeprobeerd, waaronder 2 kabels van de usb contact te laten maken om in edl mode te komen. Die hebben helaas niet geholpen. Toen maar de stappen van de Vietnamese video gevolgd: achterklep opengemaakt met een zuignap, afdekplaat open geschroefd, mi5 aan pc gekoppeld via usb kabel, 2 connectoren met elkaar verbonden middels een gebogen paperclip, en bang: het lampje brandt ten teken van opladen. Hij leefde weer, en ik kon in TWRP komen. Opluchting!

Ik heb eerst normaal gereboot om Slim7 op te starten. Die startte op, en alles werkte. Tot ik hem weer uitschakelde. Dit keer geen hard brick, maar hij ging zich vanzelf weer opstarten. En daarna weer. Een soortgelijke (bij de ontwikkelaar bekende) bug zit in het instellingen menu. Als je NFC uitzet, dan hangt de mi5 30 sec en wordt NFC vanzelf weer aangezet. Enfin, via TWRP ben ik uiteindelijk via een restore terug bij xiaomi.eu.

Wat is denken jullie de oorzaak? Ik doe nooit een MD5 check. Zou het een incomplete image kunnen zijn geweest (ik heb de file niet meer). Kan de flash actie gelukt zijn met een bad image, om vervolgens at runtime op een crash te stuiten?

By the way, bij zowel LineageOS als Slim7 kun je de soft touch als home button instellen. Default staat het niet aan. De soft touch is voor mij ook een absolute vereiste.

• Loekkiee
Had ook wat problemen met het herstellen van mijn Titanium Backup. Nadat deze gemaakt is op mijn huidige ROM, deed ik dus het volgende:

- Nieuwe Rom flashen (gelukt)
- Root installeren (gelukt)
- Titanium installeren (gelukt)

Wat ik daarna kreeg was, wat ik me kan herinneren, een melding dat een herstel van backup alleen voor de Pro versie was. Klopt dit? Of kan een volledige terugzetting van apps etc. ook met de gratis app? Zo ja, hoe?

Omdat ik de soft touch niet werkend kreeg, en ook de backup niet teruggezet kreeg, ben ik maar gauw terug gegaan naar xiaomi.eu

• resteter
quote:
Loekkiee schreef op maandag 30 januari 2017 @ 18:43:
Had ook wat problemen met het herstellen van mijn Titanium Backup. Nadat deze gemaakt is op mijn huidige ROM, deed ik dus het volgende:

- Nieuwe Rom flashen (gelukt)
- Root installeren (gelukt)
- Titanium installeren (gelukt)

Wat ik daarna kreeg was, wat ik me kan herinneren, een melding dat een herstel van backup alleen voor de Pro versie was. Klopt dit? Of kan een volledige terugzetting van apps etc. ook met de gratis app? Zo ja, hoe?

Omdat ik de soft touch niet werkend kreeg, en ook de backup niet teruggezet kreeg, ben ik maar gauw terug gegaan naar xiaomi.eu
Batch acties zijn alleen mogelijk in de "Pro" versie.
Dat wil zeggen dat je alle apps en alle instellingen met een klik terugzet.
Individuele backups stuk voor stuk terugzetten is altijd mogelijk in Titanium, alleen is dat dus wat meer werk.
In de pro versie kan je ook meerdere backups hebben van je apps, bijvoorbeeld een backup van deze week en eentje van een maand geleden, je kan dan bijvoorbeeld kiezen om de vorige backup terug te zetten, de free versie heeft slechts de mogelijkheid tot 1 backup per app, alle vorige worden overschreven door de verse backup.

Mocht je ooit een app aanschaffen dan is Titanium serieus zijn geld waard.
(Pocket Casts is er ook eentje die die paar euro verdiend, voor de podcast liefhebbers dan...)

• valentijn12
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 17:44
quote:
Loekkiee schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 22:35:
LineageOS heeft softtouch (en switchen van terug- en recente apps knoppen)

• resteter
quote:
valentijn12 schreef op zondag 5 februari 2017 @ 18:49:
[...]

LineageOS heeft softtouch (en switchen van terug- en recente apps knoppen)
Hoe is de foto- en video kwaliteit in lineage wanneer je dat vergelijkt met Miui?

• marciej123
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18-08 20:49
Ik heb dit weekend de Mi5 Pro besteld bij Gearbest.
Welke software / roms / mods raden jullie mij aan?

• m l eening
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 03-10 11:19
Ik ben nu een paar weken in het bezit van een Mi5 die geleverd wer met MIUI Global 8.1 Stable. Vrijwel direct na de initiŰle aanmelding (na het invoeren van mijn Google account), ging de Mi5 spontaan in een crash/reboot cycle. Niet veel later kreeg ik de OTA update naar 8.1.2.0. Ook hierna had ik last van willekeurige crash/reboots. Met name bij het navigeren/ youtube video, binnen 1 uur een reboot.
Ook s'nachts als ik de Mi5 niet gebruik, dan zie ik dat deze spontaan herstart is.
Wat ik hierna inmiddels gedaan heb: factory data resets (meerdere keren )
bootloader unlocked en andere Fastboot Roms geflashed. De software draait dan probleemloos, maar de crash/reboots zijn bij elke ROM identiek en willekeurig.

Omdat ik de telefoon via AlieExpress gekocht heb, heb ik daar een Dispute geopend.
Heeft hier iemand nog tips hoe ik een hardware probleem kan bewijzen? Is er nog een kans dat het toch aan de ROM ligt? De laatste versie die ik nu draai is MIUI Global 8.1, Stable 8.1.4.0 MAAMIDI,

• John Rambo
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 18:35
quote:
m l eening schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:22:
Ik ben nu een paar weken in het bezit van een Mi5 die geleverd wer met MIUI Global 8.1 Stable. Vrijwel direct na de initiŰle aanmelding (na het invoeren van mijn Google account), ging de Mi5 spontaan in een crash/reboot cycle. Niet veel later kreeg ik de OTA update naar 8.1.2.0. Ook hierna had ik last van willekeurige crash/reboots. Met name bij het navigeren/ youtube video, binnen 1 uur een reboot.
Ook s'nachts als ik de Mi5 niet gebruik, dan zie ik dat deze spontaan herstart is.
Wat ik hierna inmiddels gedaan heb: factory data resets (meerdere keren )
bootloader unlocked en andere Fastboot Roms geflashed. De software draait dan probleemloos, maar de crash/reboots zijn bij elke ROM identiek en willekeurig.

Omdat ik de telefoon via AlieExpress gekocht heb, heb ik daar een Dispute geopend.
Heeft hier iemand nog tips hoe ik een hardware probleem kan bewijzen? Is er nog een kans dat het toch aan de ROM ligt? De laatste versie die ik nu draai is MIUI Global 8.1, Stable 8.1.4.0 MAAMIDI,
Heb je ook weleens vanuit TWRP recovery een full wipe gedaan? Of alleen de roms over elkaar heen geflashed?

Is het niet je simkaart die een beetje los zit?

Xiaomi Redmi Note 4G / Xiaomi Redmi 2 / Xiaomi Mi Note / Xiaomi Redmi 3 / Mi Band 1S / Mi Scale / Xiaoyi dashcam / Xiaomi Mi WiFi Router 3

• Redsandro
  • Niet online
;(

Ik ben sinds een paar weken dan toch te ver gegaan en heb het voor elkaar gekregen dat de batterij nog maar 15 uur meegaat. :(

Zo %$#@! vervelend. Want na maanden van ditjes datjes en tweakjes is de telefoon eindelijk fijn.

En dan kan ik de telefoon wel weer wipen, maar ik ga niet elke week 1 app, 1 tweak, 1 exposed module installeren om te kijken of de batterij nog 30 uur meegaat.

Met BetterBatteryStats wordt ik niet veel wijzer. "Android System" staat altijd bovenaan. Misschien hoort dat zo. De app zegt niet "dit wijkt af van de norm" ofzo.

Zijn er tegenwoordig al nieuwe manieren om batterijgebruik te analyseren en het probleem op te sporen?

Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*