Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-08 16:20
Ik heb sinds het installeren van MIUI 8 (ergens in september ofzo) nergens meer een update van gekregen, terwijl ik overal lees dat die via de updater app zou moeten installeren.

Zit nu op MIUI 8.1 xiaomi.eu 6.9.1 maar lees hierboven al dat er al versies 8.0 en hoger zijn. Als ik naar de Updater app ga en op Controleren duw, zegt die dat er geen update beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik meen ergens gelezen te hebben dat ota niet meer gebruikt wordt door .eu.
Zelf draai ik de weekly maar in het weekly topic staat in de openingspost altijd ook een link naar de stable versie.

https://xiaomi.eu/community/threads/6-11-10.36056/

Overigens draai jij nu de weekly(van een tijdje geleden) wanneer je de stable wil installeren dat is momenteel versie 8.1.1.0 dan is het aan te raden om een factory reset te doen, je kan wel gewoon de laatste weekly flashen 6.11.10 over je huidige installatie.

Die file downloaden op je foon en het desbetreffende bestand selecteren in de updater app moet dan voldoende zijn.

Miui 8.2 (y.mm.dd) 6.11.10 draait hier soepel.

Jouw versie is dus van (201)6. (september) 9.(dag)1

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2016 23:48 ]

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 12:46

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik zit nog steeds op de laatste MIUI 7 .eu versie (7.5.7.0). Nu merk ik de laatste dagen dat ik zo maar 20 tot 30% power verlies (MIjn Cell standby is ook slechter dan anders namelijk 31%, zonder signaal. Dit bij een time on van 14 uur).

Deze keer is het redelijk verklaarbaar, maar meestal is het nogal onduidelijk. Is dit nog een puntje wat bij v8 verbeterd is?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Loekkiee
verwijder

[ Voor 98% gewijzigd door Loekkiee op 17-11-2016 09:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Sando schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:12:
Ik geef het 60% kans dat de 15 seconds ADB Installer v1.4.3 de doorslag gaf. Als ik deze ellende nog een keer moet doen, dan is dat in ieder geval waar ik begin.
Ik geef je 95% kans dat dat inderdaad de oplossing was. Met een nieuwe installatie van Windows is het altijd een gedoe om ADB en Fastboot goed werkend te krijgen, dat had ik met al mijn telefoons en tablets sinds het begin der Android zo'n beetje. Echter sinds ik bovenstaande ADB en Fastboot installer gevonden heb werkt het iedere keer perfect.

iRacing Profiel

• Loekkiee
Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:34:
Ik meen ergens gelezen te hebben dat ota niet meer gebruikt wordt door .eu.
Zelf draai ik de weekly maar in het weekly topic staat in de openingspost altijd ook een link naar de stable versie.

https://xiaomi.eu/community/threads/6-11-10.36056/

Overigens draai jij nu de weekly(van een tijdje geleden) wanneer je de stable wil installeren dat is momenteel versie 8.1.1.0 dan is het aan te raden om een factory reset te doen, je kan wel gewoon de laatste weekly flashen 6.11.10 over je huidige installatie.

Die file downloaden op je foon en het desbetreffende bestand selecteren in de updater app moet dan voldoende zijn.

Miui 8.2 (y.mm.dd) 6.11.10 draait hier soepel.

Jouw versie is dus van (201)6. (september) 9.(dag)1
Inmiddels de nieuwste weekly gedraaid, maar ik heb echt een bizarre battery drain sindsdien. Kijk die 2x dat die flink omlaag schiet, dat is echt binnen een uur tijd ofzo.

Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/IWoIl0t

Wat kan hier de oplossing/oorzaak van zijn?

• soulcrusher
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 11:40
Loekkiee schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:30:
[...]

Inmiddels de nieuwste weekly gedraaid, maar ik heb echt een bizarre battery drain sindsdien. Kijk die 2x dat die flink omlaag schiet, dat is echt binnen een uur tijd ofzo.

Je plaatje werkt niet. Kun je per app zien wat het verbruik is?

iRacing Profiel

• Loekkiee
soulcrusher schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:57:
[...]

Je plaatje werkt niet. Kun je per app zien wat het verbruik is?
Oh, vreemd, ik zie hem wel. Ja mijn telefoon geeft zelf Android System (21), Android (13) en Snapchat (10) als grootverbruikers aan.

Gsam Battery zegt daarentegen dat Snapchat maar 1,7% verbruikt...

Verwijderd

Kijk het eventjes een paar dagen en laadcycli aan, dat batterijverbruik zal zich vast nog wel wat stabiliseren en anders wacht je dit weekend even af voor een verse weekly.

Ik zie ook geen plaatjes maar ben wel benieuwd naar welk proces je accu leegtrekt.

Na verloop van tijd is je rom altijd vriendelijker voor de accu dan in het begin. Eventueel kan je rebooten naar TWRP en dan bij advanced wipe dalvik/art cache en cache aanvinken en wipen, daarna rebooten naar system en even paar minuutjes laten liggen voordat je er weer mee gaat spelen ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2016 17:31 ]

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb firmware updates uitstaan, maar vanmorgen was opeens SuperSU/root weg, en alle AdAway definities (hosts) weg.

De firmware versie is nog het zelfde.

Is er een bepaalde app die automatisch "ongewenste" apps verwijdert ofzo?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Mijn music en podcast players worden gekilled na een uur oid. Ook als ik MIUI Optimizer en Battery Optimisation uit heb gezet. Weet iemand wat er nog meer meespeelt?

Ook ondersteunt de firmware geen ExFAT. Heeft iemand al naar tevredenheid een andere kernel geprobeerd?

Op mijn vorige Samsung had ik elke maand een andere kernel en na een half jaar had ik er een zonder bugs/crashes/missing features. Ik hoop deze keer stiekem dat iemand anders dat al gedaan heeft. :P

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:05
IK denk dat je alleen de algemene profielen hebt aangepast. Je kan ook nog per app aanpassingen doen bij 'Batterij & prestatie'-> 'Beheer batterijverbruik van apps'. Als je daar de gewenste apps op geen beperking zet, zou je problem opgelost moeten zijn.

Ik had dit probleem met Spotify en dit heeft bij mij geholpen.

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Sando schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 00:00:
Deze telefoon is echt erg gaaf. MIUI is best netjes en compleet. Een stuk rustiger en fijner dan TouchWiz van Samsung (waarvan ik de meeste telefoons heb gehad). Lekker snel en nette apps out of the box. Die compass app bijvoorbeeld, netjes. De camera-app is ook fijn, OIS in de camera is super! _/-\o_

Ik heb een consessie gedaan op het scherm. Ik wil al maanden een nieuwe telefoon maar de perfecte telefoon komt steeds niet uit. Veel komt in de buurt, maar heeft altijd wel iets wat me niet bevalt. Dan is ie te groot, dan heeft ie geen NFC (Meizu Pro 6), dan ontbreken er frequenties (Zuk Z2 Pro), dan heeft ie geen knoppen onderaan (Huawei P9) etc.

Maar mijn geduld was op. Na lang twijfelen over het scherm dacht ik toch een acceptabele concessie te doen omdat ik veel enthousiaste reacties hoor over het scherm. Noem me een verwende OLED-gewenning nerd, maar het scherm valt me echt tegen. Hierdoor lijkt deze telefoon van €420 (pro versie) toch een stuk middelmatiger dan mijn vorige €480 telefoon (Samsung Galaxy Alpha).

Ik werk vaak nog even 's avonds laat in de schemer, en ik doe vaak nog even wat op mijn telefoon voor ik ga slapen (in het donker). Contrastvolle foto's bekijken is echt minder. ;(

Hier mijn vorige telefoon (OLED)

[afbeelding]

En hier de Xiaomi Mi 5 (LCD):

[afbeelding]

Ik ben benieuwd in hoeverre ik er in mijn dagelijks gebruik nog aan ga wennen, want ik ben verder enthousiast over mijn telefoon. Maar ik ga dus nooit weer LCD kopen, en ik dacht, laat ik het even melden met foto's erbij, zodat de volgende twijfelaar zelf kan bepalen hoe belangrijk het is.

(foto in het donker van de zijkant is wel de meest dramatische hoek. Van voren op een zonnige dag merk je er bijna niks van.)
Na een reeks AMOLED telefoons stapte ik 2 jaar terug ook over op een LCD, de Oneplus One. Ik heb daar toen een review over geschreven hier, waar ik erg tevreden was over het toestel en de opmerking maakte dat zo'n goed toestel een beter scherm verdiende (lees: AMOLED). Ik heb me vervolgens echt een jaar lang geërgerd aan de kwaliteit van het scherm. Nu heb ik een Mi4C van Xiaomi en dat was (hoewel ook LCD) weer een enorme stap voorwaarts.

De Mi5 heeft een zeer vergelijkbaar scherm. Natuurlijk niet de kijkhoeken van een AMOLED, maar hoe vaak kijk je zo schuin op je telefoon? Ik denk persoonlijk dat je hier wel aan gaat wennen. Ik vind dat Xiaomi zijn LCD's in ieder geval standaard goed afstelt, waardoor ze qua kleuren en contrast nog redelijk een AMOLED weten te benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben wel benieuwd wat aanstaande vrijdag gaat brengen qua weekly.
Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dat wel eens naar Nougat kan smaken...

Wilde eigenlijk weer eens een clean install doen (afgelopen vrijdag en vorige week ook al maarja geen verse weekly)

Omdat ik de module YouTube ad free en de nodige tweaks van xposed wel erg fijn vind en bang ben dat xposed voor Miui Nougat nog wel even op zich zal laten wachten zou het zomaar kunnen dat ik gewoon de laatste stable ga draaien, wat zijn de xposed ervaringen met de recente stable builds?
Heeft iemand met een Mi5 al ervaringen met het encrypten van zijn toestel? Zo ja, welke versie van TWRP?
Ik lees erg wisselende ervaringen en niets wat mij tot nog toe heeft doen besluiten de gok maar eens te wagen, toch hoop ik dit toestel ooit nog eens eenvoudig te kunnen versleutelen met het oog op de foon data beveiliging bij verlies of diefstal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:08
Na lang twijfelen heb ik gisteren een Mi5 besteld. Onder andere omdat m'n Lumia 925 dit weekend de geest heeft gegeven :P De Lumia had een degelijke camera en OLED-scherm. Ik ga er sowieso van uit dat beide bij die Mi5 iets minder zijn maar hopelijk was het geen verkeerde keuze :)

Wat me wel opviel is dat de prijzen voor de zwarte versie gemakkelijk 20 à 40 dollar hoger liggen dan de witte of gouden uitvoering. Zeker bij de 32 GB uitvoering. Waarschijnlijk een kwestie van vraag en aanbod maar het is echt te gek voor woorden want in sommige gevallen wordt het prijsverschil met de 64 GB wel erg klein. Daarom voor de 64GB uitvoering gegaan en door de deals van het voorbije weekend toch nog een leuke korting gekregen.

Waarschijnlijk zal ik onmiddellijk voor cyanogenmod gaan. Zijn er hier mensen die het al geruime tijd dagelijks gebruiken, is het bruikbaar voor een daily? En gaat de camera-kwaliteit er niet teveel op achteruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Three schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 23:17:
Na lang twijfelen heb ik gisteren een Mi5 besteld. Onder andere omdat m'n Lumia 925 dit weekend de geest heeft gegeven :P De Lumia had een degelijke camera en OLED-scherm. Ik ga er sowieso van uit dat beide bij die Mi5 iets minder zijn maar hopelijk was het geen verkeerde keuze :)

Wat me wel opviel is dat de prijzen voor de zwarte versie gemakkelijk 20 à 40 dollar hoger liggen dan de witte of gouden uitvoering. Zeker bij de 32 GB uitvoering. Waarschijnlijk een kwestie van vraag en aanbod maar het is echt te gek voor woorden want in sommige gevallen wordt het prijsverschil met de 64 GB wel erg klein. Daarom voor de 64GB uitvoering gegaan en door de deals van het voorbije weekend toch nog een leuke korting gekregen.

Waarschijnlijk zal ik onmiddellijk voor cyanogenmod gaan. Zijn er hier mensen die het al geruime tijd dagelijks gebruiken, is het bruikbaar voor een daily? En gaat de camera-kwaliteit er niet teveel op achteruit?
Goede keuze :)

Unlock rechten inmiddels al aangevraagd op je Xiaomi account?

(en hoe lang duurt het tegenwoordig eigenlijk voordat deze toegekend werden? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik hoop het. Bijna was het een ZUK Z2 Pro geworden vanwege het OLED scherm en een zeer lage prijs. Jammer genoeg hadden de shop door dat dat niet kon voor $ 200 ;)

Nog geen unlockcode aangevraagd maar onlangs gedaan voor de Redmi 3 van de vriendin en ik denk zelfs dat het maar 1 of 2 dagen duurde. Al vermoed ik dat de vriendin nu de Mi 5 zal willen aan slaan :P

Wel viel me op dat bij de opstart van de telefoon na een reset onmiddellijk om de mi-account gegevens werd gevraagd. Verder gaan zonder dit was niet mogelijk. Kan je de telefoon ook terug ontkoppelen van een mi-account??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of ik het hier mag vragen, maar is er iemand die genoeg ervaring heeft met de custom roms en mijn Xiaomi tegen een vergoeding wil flashen? (ben bang dat als ik het zelf doe het mis gaat)

Daarbij meteen de vraag gaat de batterij ook echt langer mee zoals verteld worden? Nu is mijn batterij echt binnen een paar uur lig en heb hem pas een pas maanden.

En daarbij De reclame pop-ups die de hele tijd in beeld komen terwijl ik op de telefoon bezig ben en weg moet klikken zijn ook echt boos van te worden...

Mocht iemand mij kunnen helpen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
In principe is het niet zo moeilijk om er een officiële ROM op te krijgen. Maar als je liever hebt dat iemand anders het doet, is het misschien wel handig om de regio te vermelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-Three schreef op woensdag 30 november 2016 @ 22:39:
Ik hoop het. Bijna was het een ZUK Z2 Pro geworden vanwege het OLED scherm en een zeer lage prijs. Jammer genoeg hadden de shop door dat dat niet kon voor $ 200 ;)

Nog geen unlockcode aangevraagd maar onlangs gedaan voor de Redmi 3 van de vriendin en ik denk zelfs dat het maar 1 of 2 dagen duurde. Al vermoed ik dat de vriendin nu de Mi 5 zal willen aan slaan :P

Wel viel me op dat bij de opstart van de telefoon na een reset onmiddellijk om de mi-account gegevens werd gevraagd. Verder gaan zonder dit was niet mogelijk. Kan je de telefoon ook terug ontkoppelen van een mi-account??
Nadat ik de xiaomi.eu rom er op gezet heb heb ik de gegevens van dat mi account er ook vanaf gehaald.
Gebruik toch geen mi services en vind het ook niet nodig om van een Chinese cloud gebruik te maken en aangezien ik dit bericht tik op mijn mi5 blijft ie dus wel werken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ja, de telefoon van mijn vriendin bleef ook werken toen ik de account uitschakelde (al blijf ik MIUI er van te verdenken in het geniep toch verbinding te maken). Ik ga nog eens uitgebreid testen zodra de Mi5 binnen is. Zal nog wel een tijdje duren met free shipping :/ Maar de uitgespaarde euro's kunnen we dan spenderen aan wat accesoires. :D

Al ben ik wel wat gefrustreerd aan het raken door mijn reservetelefoon, een xperia mini uit 2011. 8 GB opslag en soc op 800 MHz ofzo :P Dan merk je wel hoe snel alles geëvolueerd is. Al is die mini een echte survivor, heeft tientallen valpartijen, onderdompeling in water en een wasmachinebeurt overleeft!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die oude Xperia's zijn inderdaad bombproof :)
Overigens zou ik een paar van die bespaarde euro's gelijk omzetten in een hoesje voor wat meer grip, naked is zo'n mi5 echt veel te glad om lang heel te blijven...

Xposed framework en een goede firewall module voorkomt dat je foon achter je rug om stiekem Chinees gaat praten :)

Afgelopen vrijdag bleef het rustig op de xiaomi.eu site qua weekly.
Normaal ben ik altijd wel een beetje van het afwachten met een nieuwe rom maar nu popel ik wel om a.s. vrijdag hopelijk Android 7 Nougat te gaan proberen, ben erg benieuwd of Xiaomi die split screen functie in Miui 8 gaat implementeren en hoe dat in de praktijk werkt en wat er verder nog voor vernieuwingen opduiken.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2016 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:11
Hm, xiaomi.eu is natuurlijk een continu ontwikkelende rom, maar kwam er net achter dat in de meest recente miui 8.2 (6.11.10) de broadcast messages optie niet meer zit, en zodoende ook geen NL alert.

Zonde, want dit zat wel in een oudere versie van miui 8 meen ik me te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 12:46

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Titus schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:56:
Hm, xiaomi.eu is natuurlijk een continu ontwikkelende rom, maar kwam er net achter dat in de meest recente miui 8.2 (6.11.10) de broadcast messages optie niet meer zit, en zodoende ook geen NL alert.

Zonde, want dit zat wel in een oudere versie van miui 8 meen ik me te herinneren.
In de laatste miui 7 zit het nog wel in het menu, maar het heeft niet gewerkt (op beide sim kaarten (Vodafone en kpn)).

Dus het zegt niet alles

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:42
Uiteindelijk ook maar voor de bijl gegaan en een mi5 pro besteld, nadat mijn S5 toch behoorlijk wat kuren begint te vertonen. Ik heb al eerder een chinaphone gehad (cubot gt99), en dat was geen succes. Maar toen ik de mi5 voor 300 euro voorbij zag komen heb ik het toch maar gedaan.
Mijn eerste vraag is, hoe stabiel draait miui, aangezien ik er niet te veel mee wil spelen qua roms ed ( ben de helft van het jaar van huis als zeeman, en dan moet hij het gewoon doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Indien je de xiaomi.eu rom op je telefoon gaat zetten (met ingebouwde optimalisaties voor Europa en de Nederlandse taal) draait zowel de stable als de weekly variant rete stabiel, heb zelf nog nooit een vastloper gehad of andere rariteiten.

Zodra je dat werkend hebt heb je eigenlijk geen pc meer nodig en zijn eventuele updates gewoon op de telefoon zelf te doen mocht je dat willen.
Installeer de stable variant en maak in TWRP een backup die je op je telefoon bewaart en dan kan je indien je iets verklooit deze altijd vanaf je telefoon weer terugzetten.

Die .eu rom blijft het prima een half jaartje doen, no worries :)
Hij geeft bijvoorbeeld ook zelf aan wanneer je afvalgrootte gecleand kan worden dus de performance blijft ook aardig stabiel en vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Verwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:52:
Indien je de xiaomi.eu rom op je telefoon gaat zetten (met ingebouwde optimalisaties voor Europa en de Nederlandse taal) draait zowel de stable als de weekly variant rete stabiel, heb zelf nog nooit een vastloper gehad of andere rariteiten.

Zodra je dat werkend hebt heb je eigenlijk geen pc meer nodig en zijn eventuele updates gewoon op de telefoon zelf te doen mocht je dat willen.
Installeer de stable variant en maak in TWRP een backup die je op je telefoon bewaart en dan kan je indien je iets verklooit deze altijd vanaf je telefoon weer terugzetten.

Die .eu rom blijft het prima een half jaartje doen, no worries :)
Hij geeft bijvoorbeeld ook zelf aan wanneer je afvalgrootte gecleand kan worden dus de performance blijft ook aardig stabiel en vlot.
Dit wilde ik inderdaad ook aanraden. Wil je echt ermee spelen kan je Cyanogenmod enzo doen, maar xiaomi.eu stable is echt dikke prima! Je kan nog kijken naar een eenvoudige root+battery saving achtige apps zoals greenify, om nog dat beetje extra eruit te persen, maar dat is afhankelijk van je ritme op zee niet nodig(Hi Crazy btw!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Loekkiee schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:30:
[...]

[afbeelding]

We zijn inmiddels 3 weken verder en het is nog steeds kut met peren. Moet elke dag rond half 4 's middags 'm aan de powerbank hangen omdat die nog rond de 30% zit. Echt dramatisch.

Ook al een aantal weken geen update geweest van xiaomi.eu. Werkt ook niet mee. Wat raden jullie mij aan? Wil echt een andere ROM proberen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titus
Het ligt bijna nooit aan de rom, eerder aan apps. Heb je battery saving apps? Sommige verknallen het alleen maar meer. Greenify is een goede mits je geroot bent.

Misschien als je geroot bent ook even wake lock detector installeren zodat je kan zien welke wake lock het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wacht even op morgen, heb inmiddels een keurige backup, en als morgen nougat komt probeer ik die even en bevalt dat niet of mis ik xposed heel erg dan gaat de stable er op.

Vond de laatst verschenen weekly ook niet super qua batterijverbruik maar zo dramatisch als bij Loekkiee is het bij mij gelukkig niet.

Heb zo'n vermoeden dat de tijd die normaal aan optimalisaties besteed zou worden de afgelopen weken gebruikt is om Android 7 te testen en te tweaken.

@titus bij weekly's kan de batterijduur nogal variabel zijn, deze laatste van 3 weken terug is niet echt geweldig...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2016 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Nouja ik merkte wel dat bij CM13 unofficial de batterijduur veel slechter was dan bij xiaomi.eu in de eerste paar weken. Toen opeens een erge battery drain en weet echt niet aan welke app het zou kunnen liggen ofzo. Had Gsam Battery Monitor, maar die heb ik er nu maar eens afgekieperd.

Zag wel net dat opeens mijn root weg is? Wilde in Titanium wat doen, maar mijn rootrechten zijn weg. Hoe kan dit zomaar? Heb hem sowieso eerder geroot.

En morgen Nougat is definitief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Update kan root removen.
Nougat is niet zeker dacht ik, waarschijnlijk bèta achtige rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Domme vraag misschien, maar het is echt lang geleden. Kan ik root weer snel inschakelen of moet dat weer helemaal in TWRP enzo? Heb wel gewoon nog SU erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Loekkiee schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:38:
Domme vraag misschien, maar het is echt lang geleden. Kan ik root weer snel inschakelen of moet dat weer helemaal in TWRP enzo? Heb wel gewoon nog SU erop staan.
als je SuperSU erop hebt staan kan het dacht ik uit de app. Anders moet je het zipje downloaden(via de app evt, of gewoon van de site), en die in de updater app van MIUI als package selecteren. Dan reboot hij in TWRP en installeert hij root.

Of gewoon "helemaal in TWRP". Minuutje werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyOne
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:42
Ola Titus, wilde je nog appen, maar je zat niet meer in de chat 😐.
Dan zal ik idd de eu rom erop gooien, hoef er iig aan boord niet mee te kloten, en battery life maakt me ook niet uit want vanaf mijn stuurstoel kan ik hem in het stopcontact houden.
Voor nieuwe roms moet hij zeker wel geroot worden, en als ik dat zo even terug lees zal ik dat eerst maar eens gaan aanvragen. En uiteraard wachten wanneer de goede sinterkerstman het thuis gaat bezorgen (zolang het maar voor volgend jaar is, dan kom ik pa thuis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unlock rechten kan je inderdaad al vast aanvragen op je nieuwe Miui account.
De unlocked bootloader heb je nodig om een custom rom te kunnen installeren zoals die van xiaomi.eu of cyanogen.
Rooten is handig wanneer je bijvoorbeeld een adblocker of xposed op je telefoon wil zetten.
Rooten zelf is slechts een kwestie van het juiste zip bestand in je telefoon/rom flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekkiee schreef op donderdag 8 december 2016 @ 22:14:
Nouja ik merkte wel dat bij CM13 unofficial de batterijduur veel slechter was dan bij xiaomi.eu in de eerste paar weken. Toen opeens een erge battery drain en weet echt niet aan welke app het zou kunnen liggen ofzo. Had Gsam Battery Monitor, maar die heb ik er nu maar eens afgekieperd.

Zag wel net dat opeens mijn root weg is? Wilde in Titanium wat doen, maar mijn rootrechten zijn weg. Hoe kan dit zomaar? Heb hem sowieso eerder geroot.

En morgen Nougat is definitief?
Geen Nougat maar wel een verse build deze week (gewoon lekker Android 6 dus xposed werkt gewoon nog jeej :) )
Nu ff downloaden en na het slapen een clean Install.

https://xiaomi.eu/community/threads/6-12-8.36620/

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2016 05:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Verwijderd schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 05:28:
[...]

Geen Nougat maar wel een verse build deze week (gewoon lekker Android 6 dus xposed werkt gewoon nog jeej :) )
Nu ff downloaden en na het slapen een clean Install.

https://xiaomi.eu/community/threads/6-12-8.36620/
Huh, of het is aangepast, of ik begrijp het verkeerd, maar het lijkt wel 7.0 te zijn?
Ben benieuwd, het weekend maar eens uittesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Hmm veel hard bricks zie ik in de comments. Ben een beetje huiverig met updaten, doe al gauw wat fout hier.

Ik wacht wel tot iemand hier hem succesvol heeft geinstalleerd en mij even duidelijk uit kan leggen wat ik nou precies wel/niet moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:31
Titus schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:09:
[...]

Huh, of het is aangepast, of ik begrijp het verkeerd, maar het lijkt wel 7.0 te zijn?
Plaatje/tabel is idd nog niet aangepast. Maar het is wel degelijk 7.0. Ben benieuwd. Maar MIUI kennende is het verschil amper tot niet merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
LoeWn schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 09:44:
[...]

Plaatje/tabel is idd nog niet aangepast. Maar het is wel degelijk 7.0. Ben benieuwd. Maar MIUI kennende is het verschil amper tot niet merkbaar.
Dat laatste vrees ik ook ja. Ik zou wel een keer stock willen proberen, maar die ben ik nog nergens tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
Stock als in Stock Android?
Ik zie hier toch genoeg keuzes. Allemaal ROM's welke stock of heel erg dichtbij stock zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titus
LoeWn schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:55:
Stock als in Stock Android?
Ik zie hier toch genoeg keuzes. Allemaal ROM's welke stock of heel erg dichtbij stock zitten.
Yeah stock Android. Daar ben ik ook wel eens geweest, maar zag door de bomen het bos niet meer. Zal me er toch eens in gaan verdiepen. Ik wist niet dat CyanogenMod near stock was though. Misschien toch interessant dan.

Edit: de brick problemen kan je vermijden als je het GOED doet, zie:
https://xiaomi.eu/communi....36620/page-7#post-338026

[ Voor 12% gewijzigd door Titus op 09-12-2016 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Titus schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 08:09:
[...]

Hebben ze het topic aan lopen passen :( , vannacht stond er gewoon dat 7 voor selected bèta testers was.
De rode text onder in die post is ook totaal anders.
Vermoedelijk eerst de download online gezet, vervolgens copy paste uit de eerdere post.
Daarna openingspost herschreven terwijl ik lag te snurken...
Toen ik keek waren er na de startpost nog maar 2 comments.
Nu wacht ik ff lekker een dagje voor ik ga installeren ;)
Tnx 4 de waarschuwing :)

Xposed op Android 7 gaat nog lastig worden dus mocht je daar wat mee doen dan zou ik nog niet updaten.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Updaten naar 7 zorgt er trouwens voor dat ik gewoon alles behoud van data enzo he? Niet zoals een volledige andere rom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt, maar zorg wel voor de juiste TWRP dat is essentieel (voor root heb je ook de laatste supersu nodig en xposed kan je (voorlopig) niet gebruiken in 7)
Uiterlijk veranderd er niets aan Miui 8.
Dat komt vermoedelijk omstreeks januari met Miui 9.

Ik zit te overwegen om een tijdje de stable te gaan draaien, gewoon op Android 6, daarvoor moet je wel een factory reset doen maar daar draait xposed nog wel op en dat vind ik eigenlijk best handig.

De link naar de post over het correct installeren van TWRP die Titus hierboven geeft is echt enorm belangrijk!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2016 19:29 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Jep, had gelezen dat bij het updaten van TWRP de meeste problemen zich voordeden. Dat is toch gewoon een kwestie van de juiste image overzetten op je telefoon (twrp-3.0.2-3-gemini.img toch?), booten in TWRP, install, en dan die image kiezen, rebooten in TWRP en dan de rom + gapps flashen?

Werk niet met xposed dus dat is voor mij geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen Gapps, het is geen CM ;)
Rest klopt volgens mij wel.
Gewoon eerst die TWRP ff updaten.
Reboot to recovery en check of de goeie werkend is.
En ik lees hier en daar dat gewoon flashen zonder wipes ook geen problemen geeft, daarna rustig system laten booten, ff 5 minuten laten liggen en dan pas root flashen in TWRP, vooral niet tegelijk dus eerst je rom en na succesvol opstarten pas aan root gaan beginnen.

Dat is iig wat ik na wat rondneuzen op dat eu forum geleerd heb.
Heb zelf alleen die nieuwe TWRP recovery er ff opgezet, verder nog niks gedaan behalve de stable preventief gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Restepc voor Loekkiee!
De man die als eerste over het dunne Nougat ijs durfde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Heeft de nieuwe Nougat MIUI ROM ook multiwindow zoals Stock Nougat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thefal schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 11:55:
Heeft de nieuwe Nougat MIUI ROM ook multiwindow zoals Stock Nougat?
Helaas niet, dat gaat waarschijnlijk pas bij Miui 9 komen die begin 2017 verwacht wordt.

Zie het als een auto model 2016 waar onder de motorkap alvast de motor van 2017 ligt.
Aan de buitenkant zie je niks.
De grote zichtbare verandering komt pas bij de officiële presentatie van het 2017 model... (Miui 9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Toch jammer, Xiaomi is volgens mij de enige die actief features uit Android gooit, al voegen ze ook veel mooie dingen toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is maar hoe je het bekijkt :)
Het is nog maar een weekly developer build.
De stable versie van het huidige Miui 8 is een erg gelikte versie van Android 6 die behoorlijk uitgebreid is.
Wat er onderhuids gebeurt maakt op zich niet veel uit, of de motor nu 5, 6 of 7 is.
Security updates worden gewoon doorgevoerd dat is iets wat toch wel vrij belangrijk is.
Miui 9 zit voor begin volgend jaar in de planning en ben daar best nieuwsgierig naar, dat multi window lijkt mij wel wat en app updates die enorm veel kleiner zijn is ook een groot voordeel van Android 7.
Dat is de reden dat ik Miui 9 interessanter vind dan een nougat motor in een voor het overige prima functionerend Miui 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Hm, ook maar geupgrade naar de nougat versie.
Telefoon is enorm traag(ik geef het een dag), camera duurt lang voordat ie opgestart is, simkaart wordt niet herkent in slot 2, nog wat kleine dingen. Als het morgen nog niet beter is restore ik mijn backup van de meest recente 6.0 weekly. En dan ga ik gelijk xposed nog een kans geven, vorige keer kreeg ik hem maar niet actief.

[ Voor 13% gewijzigd door Titus op 10-12-2016 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Heb ook nougat. Bij mij is telefoon juist 10x sneller dan de vorige xiaomi.eu rom die ik erop had, dus dat is een dikke vette plus. Camera app is ook gewoon 'normaal' snel. Heb zelf simkaart ook in slot 2 altijd, wordt gewoon herkend.

Enige 'bug' die ik heb is dat er af en toe een melding van Mi Cloud bovenin de notificatiebalk komt knipperen. En dan echt heel snel wel/niet zichtbaar. Dat duurt dan 15 seconden en dan is de melding weer helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Hm, raar. Ik krijg no sim in 2 en in slot 1 "no service". Oftewel, 6.0 restore gaat er zo in.
Wat absurd dit verschil. Had jij nog dalvik/cache gewiped in TWRP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Jep, heb ik na het flashen nog gewiped ja. Jij niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Jawel, gewoon in TWRP als ie klaar is met flashen. Nouja, dan maar weer aan Marshmellow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Dat is wel erg vreemd ja... Ga je volgende week ofzo, als er een stabielere versie is, wel weer Nougat proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Loekkiee schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:51:
Dat is wel erg vreemd ja... Ga je volgende week ofzo, als er een stabielere versie is, wel weer Nougat proberen?
Maybe, heb net twrp backup gerestored van 6.0. Meteen 4G, lekker snappy zoals normaal.

Ik loop weer tegen dezelfde xposed meuk aan. "Xposed framework version 87 is installed but not active. Please check logs for details."
Daar word ik niet echt wijzer van. Beetje gegoogled, maar fixes lijken niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versie 86 van xposed werkt hier wel prima, 87 nog niet geprobeerd.
Solarwarez sdk23 versie toch neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij helpen.
Ik ben nieuw hier met een mi5.
Nu heb ik een probleem.
Alles werkt goed maar als ik een sms bericht wil maken dan krijg ik de melding
Berichten is gestopt.
Wat is er fout
Of is het een instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Titus schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 15:36:
Hm, raar. Ik krijg no sim in 2 en in slot 1 "no service". Oftewel, 6.0 restore gaat er zo in.
Wat absurd dit verschil. Had jij nog dalvik/cache gewiped in TWRP?
Ik draai sinds gisteren de weekly 6.12.8 en ik vind het veel soepeler draaien dan alle voorgaande versies. Ik ben er zeer tevreden over.
Dat van de sim, had je SuperSU SR5? Want dat is wel noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Ik heb hem ook geflashed zonder root, dus ik kan niet zeggen dat het noodzakelijk is aangezien ik geen simkaart problemen heb.

Batterylife is er trouwens niet beter op geworden. Moet nog steeds rond een uur of 5-6 aan de energie als ik hem 's morgens eruit haal. Vanavond laat ik hem eens met 100% liggen terwijl ik slaap. Kijken hoeveel ik 's ochtends over heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-09 03:48

two

Titus schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:23:
[...]

Maybe, heb net twrp backup gerestored van 6.0. Meteen 4G, lekker snappy zoals normaal.

Ik loop weer tegen dezelfde xposed meuk aan. "Xposed framework version 87 is installed but not active. Please check logs for details."
Daar word ik niet echt wijzer van. Beetje gegoogled, maar fixes lijken niet te werken.
ik heb v87, werkt prima :)
Titus schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 16:23:
[...]

uninstall deze en haal v87 van solarwarez :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Op Nougat 6% batterijverlies op 6,5 uur slaap. Wat zegt dit jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Ik dacht dat ik solarwarez had, blijkbaar niet. Inmiddels werkt het wel dus :P.
Ik had nougat zonder root geprobeerd en daar werkte sim niet. Lijkt me sterk dat je zou moeten rooten voor sim.

Ik probeer het volgende release nog wel een keer. Maar 6 procent loss is niet heel veel. Wel meer dan zou moeten, dat wel, maar volgens mij heb ik nu ook zoiets.

Nog xposed modules doe aan te raden zijn? Ik heb nu youtube background, die is echt Chill. Verder wat andere dingen geprobeerd als boot manager en minminguard maar nog niet zeker of het goed werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Titus op 12-12-2016 07:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnniesu
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-07-2021
Werkt ing mobiel betalen het bij jullie? Als ik heb sinds vorige week mijn mi5 maar als ik het tegen de pinautomaat hou (mobiel betalen app aan) gebeurdt er niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
johnniesu schreef op maandag 12 december 2016 @ 16:03:
Werkt ing mobiel betalen het bij jullie? Als ik heb sinds vorige week mijn mi5 maar als ik het tegen de pinautomaat hou (mobiel betalen app aan) gebeurdt er niets.
Hier werkt ie gewoon. Ietsje langzamer dan 3 maanden geleden, maar nog steeds snel genoeg.
Welke ROM zit je? Zie opties die iig werken, misschien ook andere opties:

NFC = on
Android beam = on
Secure element = HCE wallet
tap & pay = Mobile Payments, use default.

BELANGRIJK:
ga naar de security app, permissions, Autostart, => Mobilepayments AAN
Settings, Battery & Performance, Manage apps battery usage, choose apps => Mobile payments NO restrictions(background location mag wel op restrict)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Ben er al een tijdje uitgeweest, moet even kijken hoe het ook alweer allemaal moet.
Unlock code is alvast aangevraagd bij Xiaomi, dus ik hoop dat die snel binnenkomt. Ondertussen is mijn Mi5 geleverd op MIUI 8 Global 6.9.1 Beta en de Play Store. Weet niet of ik dat moet vertrouwen...

Volgens de unlcok tutorial op miui.com kan je het beste zitten op China Developer of China stable, dus morgen maar eens overzetten. Of is het iemand gelukt vanuit Global Developer te unlocken?

[ Voor 81% gewijzigd door thefal op 13-12-2016 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Titus schreef op maandag 12 december 2016 @ 07:12:
Ik dacht dat ik solarwarez had, blijkbaar niet. Inmiddels werkt het wel dus :P.
Ik had nougat zonder root geprobeerd en daar werkte sim niet. Lijkt me sterk dat je zou moeten rooten voor sim.

Ik probeer het volgende release nog wel een keer. Maar 6 procent loss is niet heel veel. Wel meer dan zou moeten, dat wel, maar volgens mij heb ik nu ook zoiets.

Nog xposed modules doe aan te raden zijn? Ik heb nu youtube background, die is echt Chill. Verder wat andere dingen geprobeerd als boot manager en minminguard maar nog niet zeker of het goed werkt.
YouTube adaway, volume steps+, YouTube swipetoseek, xprivacy, statusbar download progress.
Dat zijn wel een paar fijne xposed modules.
Vooral volume steps is nice, daarmee voorkom je dat je ringervolume per ongeluk op stil gaat staan en is de hoofdinstelling media volume bij mij.
Heb het aantal stapjes dat het media volume maakt ook maar even verdubbeld naar 30 ipv de standaard 15, ik vind een zacht podcastje altijd wel prettig bij het inslapen en origineel was het of net te hard of onhoorbaar op mijn headset.
Nu dus precies goed in te stellen :)
YouTube adfree bekijken is ook erg fijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:23

Mitchell

Ondertitel

Een must have Xposed module is wel YouTube Background Playback: http://repo.xposed.info/m...youtubebackgroundplayback

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Kan iemand helpen? Ik krijg de China Dev niet geinstalleerd.

Wat tot nu toe wel gelukt is:
- Computer herkent Mi5 in ABD modus
- Computer herkent Mi5 in fastboot modus
- XiaoMi Flash herkent een device

Wat niet gelukt is:
- adb reboot edl lijkt ervoor te zorgen dat de telefoon uitgaat, er knipperen dan ook geen lampjes ofzo
- Flashen van een ROM in fastboot dmv XiaoMi Flash doet niks. Binnen een seconde klaar en er staat Flash Done, maar er lijkt niks te gebeuren

Daarnaast heb ik de volgende 2 regels uit flash_all.bat gepakt en in een eigen bat file gezet:
fastboot %* getvar product 2>&1 | findstr /r /c:"^product: *MM8996" || echo Missmatching image and device
fastboot %* getvar product 2>&1 | findstr /r /c:"^product: *MSM8996" || exit /B 1
Dit geeft terug
Missmatching image and device
product: MSM8996
De ROMs die ik heb geprobeerd komen hier vandaan: http://en.miui.com/a-234.html

Wat gaat er fout?

[ Voor 4% gewijzigd door thefal op 13-12-2016 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Dat wil ik hebben! Maar er gebeurt bij mij niks. Gereboot en alles.
De module "has no gui" dus aan de opties zal het niet liggen. Als ik op home druk stopt YouTube gewoon. Er staat geen player in mijn notifications.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Verwijderd

Sando schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:09:
[...]

Dat wil ik hebben! Maar er gebeurt bij mij niks. Gereboot en alles.
De module "has no gui" dus aan de opties zal het niet liggen. Als ik op home druk stopt YouTube gewoon. Er staat geen player in mijn notifications.
Die module werkt al een tijdje bij mij ook niet meer.
Waarschijnlijk komt dat doordat de YouTube app inmiddels een update heeft gehad en die module niet.
Ook zorgt YouTube adfree ervoor dat video's niet meer standaard in 1080 afgespeeld worden maar in 480.
Bij iedere video moet ik dat dan ff handmatig in 1080 zetten maar mijn reclamehaat is dusdanig dat ik dat kleine ongemak voor lief neem.

• D-Three
thefal schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 20:21:
Kan iemand helpen? Ik krijg de China Dev niet geinstalleerd.

Wat tot nu toe wel gelukt is:
- Computer herkent Mi5 in ABD modus
- Computer herkent Mi5 in fastboot modus
- XiaoMi Flash herkent een device

Wat niet gelukt is:
- adb reboot edl lijkt ervoor te zorgen dat de telefoon uitgaat, er knipperen dan ook geen lampjes ofzo
- Flashen van een ROM in fastboot dmv XiaoMi Flash doet niks. Binnen een seconde klaar en er staat Flash Done, maar er lijkt niks te gebeuren

Daarnaast heb ik de volgende 2 regels uit flash_all.bat gepakt en in een eigen bat file gezet:

[...]

Dit geeft terug
[...]

De ROMs die ik heb geprobeerd komen hier vandaan: http://en.miui.com/a-234.html

Wat gaat er fout?
100% zeker dat je de correcte ROM hebt gedownload? :)

• thefal
D-Three schreef op donderdag 15 december 2016 @ 07:22:
[...]

100% zeker dat je de correcte ROM hebt gedownload? :)
Ja daar ben ik zeker van ;)

• D-Three
Echt 100% zeker? :D ;)
Al iets anders met de telefoon gedaan; twrp, bootloader unlock, ...?

Indien niet van bovenstaande is het enige wat ik kan bedenken dat de verkoper er een eigen ROM heeft op gezet en iets naar de kl*t*n heeft geholpen. Dan is EDL waarschijnlijk de enige oplossing maar naar het schijnt werkt adb reboot edl niet meer, waarschijnlijk daarom dat jouw telefoon uitschakelt. Ik heb het nog niet kunnen proberen want mijn Mi5 is nog steeds niet binnen :/

Probeer eens via de hardware keys methode (maar zal waarschijnlijk ook niet werken) en anders zal je een USB-kabeltje moeten prepareren om in EDL-mode te komen.

• Loekkiee
Ben vergeten bij de laatste flash van Nougat mijn telefoon te rooten. Kan dat nu ook nog gewoon? Als in opstarten in twrp > supersu flashen en klaar?

Verwijderd

Zolang je dat met de allernieuwste versie van SuperSU doet moet dat idd gewoon op die manier lukken.
Dalvik en cache nadien wissen kan overigens ook geen kwaad.
Na de reboot ff de supersu app openen om te kijken of alles goed werkt of dat er nog wat geupdate moet worden en je hebt je wortel weer terug :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2016 20:14 . Reden: Update tip toegevoegd ]

• Loekkiee
Top, root is inmiddels terug inderdaad :) Was allemaal voorbereiding om Wakelock Detector te installeren. Dat dus nu ook gedaan, loop ik tegen het probleem op dat ik steeds de melding 'failed to perform this task at the moment, try again later.'

Is dit ook iets root-gerelateerd wat nog niet goed is?

Verwijderd

Wakelock detector werkt wel goed op nougat?
Dat zou ook nog een oorzaak van die melding kunnen zijn.
Ik plak nog ff door op Android 6 dus kan je inhoudelijk niet veel verder helpen daarmee.
Hoe bevalt het verder? Nog rare dingen tegengekomen?
Ik ben benieuwd naar komend weekend wat die update van de weekly gaat brengen.

• Loekkiee
Nee WLD werkt dus niet. App is wel geinstalleerd, app heeft gevraagd voor roottoegang en deze heb ik ook verleend. Maar bij het opstarten van de app krijg ik die error.

Verder geen rare dingen meer tegengekomen in Nougat. Stuk sneller dan Android 6 wel, batterij is nog net zo kut. Daarom dus dat ik WLD wilde proberen, maar dat gaat dus niet zomaar.

Verwijderd

Loekkiee schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:37:
Nee WLD werkt dus niet. App is wel geinstalleerd, app heeft gevraagd voor roottoegang en deze heb ik ook verleend. Maar bij het opstarten van de app krijg ik die error.

Verder geen rare dingen meer tegengekomen in Nougat. Stuk sneller dan Android 6 wel, batterij is nog net zo kut. Daarom dus dat ik WLD wilde proberen, maar dat gaat dus niet zomaar.
Zaterdag nieuwe kansen ;)

• Loekkiee
Morgen toch? Dacht gelezen te hebben dat vrijdag update kwam, niet?

Verwijderd

Jup maar eventjes wachten kan geen kwaad... Remember the bricks van die snelle vrijdagjongens afgelopen week? ;)
Vrijdagmiddag is vroeg genoeg :)
Zaterdag is safe..

• Loekkiee
Ja dat is waar haha. Ben te gretig :D Kan beter nog een dagje wachten ja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LoeWn
Altijd..
Afbeeldingslocatie: https://cdn.meme.am/cache/instances/folder266/500x/73985266.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door LoeWn op 16-12-2016 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik vind het lastig om te begrijpen welke release welke Androidversie betreft, want in de comments staat iets over 7.0, terwijl in de "Devices List" structureel 6.0 staat.

Alle releases: Xiaomi.eu MIUI Weekly Releases
VersieDevice List Mi5Echte versieRedenering
6.12.156.0**?7.0 want vorige was 7.0?
6.12.86.0**7.0"ROM on Android 7.0 for MI5" - duidelijk.
6.12.16.0?"MI5 Android 7.0 is in BETA testing"** <- deze ROMs zijn beta, dus is 7.0 of hebben ze een interne beta voor de publieke beta?
6.11.246.0?66% rating, dus crapversie?
6.11.176.0?90% rating, dus laatste goede 6.0 versie?
6.11.106.06.0Wordt in 6.12.15 release notes latest 6.0 genoemd** - duidelijk.
**) Deze zaken scheppen verwarring.
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2016 @ 20:30:
Ik ben benieuwd naar komend weekend wat die update van de weekly gaat brengen.
Is de updater stuk? Hij blijft op de 6.11 weekly staan en er is al 5 weken geen update.
Die is er natuurlijk wel, maar niet volgens de updater.
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2016 @ 03:10:
[...]

Die module werkt al een tijdje bij mij ook niet meer.
Ik heb 'm alweer aan de praat. :)

Je moet bij de Xposed opties "experimental releases" (tijdelijk) aanzetten om YouTube Background Playback versie 2.x te installeren. Na een reboot werkt het!

Interessant. Hij denkt dan dat het "Youtube Red" is. Die heeft de feature blijkbaar standaard. Met andere woorden, Youtube is tegenwoordig crippleware. :P

[ Voor 47% gewijzigd door Sando op 16-12-2016 14:17 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:25:
Ik vind het lastig om te begrijpen welke release welke Androidversie betreft, want in de comments staat iets over 7.0, terwijl in de "Devices List" structureel 6.0 staat.

Alle releases: Xiaomi.eu MIUI Weekly Releases

VersieDevice List Mi5**Echte versieRedenering
6.12.156.0?7.0 want vorige was 7.0?
6.12.86.07.0"ROM on Android 7.0 for MI5" - duidelijk.
6.12.16.0?"MI5 Android 7.0 is in BETA testing"** <- deze ROMs zijn beta, dus is 7.0 of hebben ze een interne beta voor de publieke beta?
6.11.246.0?66% rating, dus crapversie?
6.11.176.0?90% rating, dus laatste goede 6.0 versie?
6.11.106.06.0Wordt in 6.12.15 release notes latest 6.0 genoemd** - duidelijk.

**) Deze zaken scheppen verwarring.

[...]

Is de updater stuk? Hij blijft op de 6.11 weekly staan en er is al 5 weken geen update.
Die is er natuurlijk wel, maar niet volgens de updater.

[...]

Ik heb 'm alweer aan de praat. :)

Je moet bij de Xposed opties "experimental releases" (tijdelijk) aanzetten om YouTube Background Playback versie 2.x te installeren. Na een reboot werkt het!

Interessant. Hij denkt dan dat het "Youtube Red" is. Die heeft de feature blijkbaar standaard. Met andere woorden, Youtube is tegenwoordig crippleware. :P
Die versie is idd onduidelijk, voor de stable rom klopt het wel.
De weekly zit sinds een week op 7.

Ik had begrepen dat ota niet meer werkte en je dus handmatig de rom moest downloaden en vervolgens met de updater app of in TWRP kan installeren.
Dat had te maken met het gruwelijk trage uploaden van de eu roms naar de Xiaomi servers via een heel klein gaatje in de grote Chinese vuurmuur.

Dank voor de experimental tip, dat gaan we zo eventjes proberen.
Fake red is voor mij red genoeg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Is 7.0 aan- of af te raden als je van verbeteringen houdt maar niet van experimental/bugs?
Kan je upgraden naar 7.0 met behoud van je 6.0 instellingen?
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 14:25:
[...]

Die versie is idd onduidelijk, voor de stable rom klopt het wel.
De weekly zit sinds een week op 7.

[ Voor 8% gewijzigd door Sando op 16-12-2016 15:29 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Het is heel duidelijk als je hier kijkt:
https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=136314
xiaomi.eu_multi_MI5_6.12.15_v8-7.0.zip

de -7.0 geeft de android versie aan. Bij oudere builds en andere devices staat daar 6.0, of nog lager..

De rede dat OTA niet 'meer werkt', is dat er eerst optimalizatie stappen gemaakt werden waardoor er geen weekly was. Maar OTA is alleen stable, en de laatste stable is al uit en die blijft op 6.0. Misschien dat ie vanaf MIUI9 naar 7.0 gaat, maar ik kijk eigenlijk niet echt naar stables.

7.0 upgrade behoudt ALLES. Hier waren mensen bugloos, ikzelf had geen sim connectie meer dus heb mijn TWRP backup hersteld. Misschien dit weekend weer eens proberen. Aan de andere kant, xposed net werkend en toch wel heeeel fijn.

Als je upgrade, lees dit eerst zodat je niet brickt.
https://xiaomi.eu/communi...-12-15.36782/#post-339765

[ Voor 7% gewijzigd door Titus op 16-12-2016 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loekkiee is met behoud van instellingen ook geupgrade naar 7 maar dan raak je xposed wel kwijt... En dat is (voorlopig) nog niet beschikbaar op nougat.
Dat is de deal-breaker voor mij.
6 draait bij mij gewoon goed en zo lang 7 geen split screen of andere functionaliteit toevoegt blijf ik op de laatste weekly van 6.
Mocht ik toch tegen iets aan lopen dan gaat de meest recente 6 stable er op van begin december.

Wat Titus hierboven zegt: maak in TWRP een backup, kopieer die eventueel ook nog naar je pc en dan kan je het gewoon proberen, mocht je tegen iets aan lopen dan restore je en ben je hooguit een klein uurtje van je leven kwijt en een ervaring rijker ;)

Een goed werkend xposed framework is echt heel fijn imho.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2016 16:09 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
Wakelock Detector nu werkende gekregen en zie dat Gallerij in de laatste 3 uur de CPU 883x heeft ontwaakt(?). Dit lijk mij niet normaal. Zou dit de oorzaak van mijn battery drain kunnen zijn? En hoe fix ik dit? Want het is de systeem Gallerij app dus kan hem niet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt bevriezen in titanium backup?
-edit-
Nvm, duidelijk nog niet wakker en slecht gelezen, onzinblaat verwijderd

[ Voor 170% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2016 16:18 . Reden: Wakker geworden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekkiee
"Sorry, apps kunnen alleen worden bevroren/ontdooid in de donatieversie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 16:01:
Een goed werkend xposed framework is echt heel fijn imho.
Welke xposed modules zijn voor jou onmisbaar?

Ik draai eigenlijk alleen xMIUI. Maar dat zijn dan wel een hoop tweaks.

(niet gratis)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Titus schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 15:58:
Het is heel duidelijk als je hier kijkt:
https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=136314
xiaomi.eu_multi_MI5_6.12.15_v8-7.0.zip

[..]

Als je upgrade, lees dit eerst zodat je niet brickt.
https://xiaomi.eu/communi...-12-15.36782/#post-339765
Dat is dan weer niet duidelijk. Daar staat:
Install LATEST Android 6.0 release for MI5 6.11.10
Moeten we nu de LATEST (in koeieletters, dus belangrijk?) installeren, of moeten we 6.11.10 installeren, wat NIET de latest 6.0 is?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is de laatste weekly release op basis van Android 6
Ik denk dat het belangrijkst in dat geval is dat de rom voorzien is van de laatste TWRP, de laatste stable is nieuwer en de mensen die die versie draaien zullen waarschijnlijk pas begin 2017 upgraden naar Android 7 wanneer Miui 9 uit komt.
Mijn lijstje van xposed modules is:
-rootcloack
-statusbar download progress
-volumesteps+
-xprivacy
-xprivacy in app info
-YouTube adaway
-YouTube background playback
-YouTube swipe to seek
En dan vind ik die adaway en volumesteps het belangrijkst in het dagelijks gebruik.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2016 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2016 @ 16:28:
Dat is de laatste weekly release op basis van Android 6
Ik denk dat het belangrijkst in dat geval is dat de rom voorzien is van de laatste TWRP, de laatste stable is nieuwer en de mensen die die versie draaien zullen waarschijnlijk pas begin 2017 upgraden naar Android 7 wanneer Miui 9 uit komt.
Dit dus :)

Ik moet zeggen, ik gebruik nu
amplify(werkt wel echt nice, zeker met donation package)
minminguard(geen ads meer, nergens :D)
YT background
YT adaway

missable:
play store change log
volume steps+
greenify(gebruik de xposed features niet)
bootmanager(reboot nauwelijks)
Pagina: 1 ... 19 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Accessoires: [Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken