Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:27
Bedankt, ga ik hem deze week bestellen. Nu de Redmi pro slechte gps blijkt te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:24
ING nfc payments werkte op de xiaomi.eu miui 7.4 ofzo goed en vanaf de laatste niet meer. Ook op xiaomi.eu miui 8 heb ik het nog niet werkend gekregen. Iemand anders hier wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:45
Titus schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 09:22:
ING nfc payments werkte op de xiaomi.eu miui 7.4 ofzo goed en vanaf de laatste niet meer. Ook op xiaomi.eu miui 8 heb ik het nog niet werkend gekregen. Iemand anders hier wel?
Hier hetzeflde verhaal. Ik loop vast op het feit dat Mi Pay naar boven komt. Waar loop jij vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier werkte de nieuwste TWRP (twrp-3.0.2-1-gemini.img) ook niet. Hij bleef hangen op het TWRP logo. De versie twrp-3.0.2-0-gemini.img werkt wel. Zojuist met succes CM13 erop gezet. (cm-13.0-20161001-UNOFFICIAL-gemini.zip)

Hoe zit het met updates, ik begrijp dat dit een community supported CM is. Gaan deze dan automatisch mee of zal ik nog steeds moeten flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
tokko1 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:07:
[...]

Hier hetzeflde verhaal. Ik loop vast op het feit dat Mi Pay naar boven komt. Waar loop jij vast?
Nothings happens. Er popt niets up. Zelfs als ik de mobile payments app van ING open en de code invoer doet hij niets. Alsof de NFC niet meer goed werkt.

In xiaomi.eu miui7.6 waar hij het niet meer deed kreeg ik nog een error op de betaal automaat. In xiaomi.eu miui8 krijg ik helemaal niets.

Tap and Pay staat op ING mobile payments
NFC staat aan.
De mobile payments app heeft autostart rechten.

Ik zie net dat de mobile payments app NFC rechten op notify staan. Die ga ik eens aan zetten en testen weer.

[ Voor 17% gewijzigd door Titus op 16-10-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wouw, CM13 + OpenGApps Aroma is het echt geweldig. Precies de Google apps installeren die ik nodig heb, en het werkt perfect.

Slechts Google Maps, Play Store en GMail. Doeg Photos, Hangouts, Google+, Now, Drive!

Super clean is de installatie nu. Echt een verademing na mijn vorige telefoon. (Terwijl die al niet eens heel erg bloated was..)

_/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:07:
Hier werkte de nieuwste TWRP (twrp-3.0.2-1-gemini.img) ook niet. Hij bleef hangen op het TWRP logo. De versie twrp-3.0.2-0-gemini.img werkt wel. Zojuist met succes CM13 erop gezet. (cm-13.0-20161001-UNOFFICIAL-gemini.zip)

Hoe zit het met updates, ik begrijp dat dit een community supported CM is. Gaan deze dan automatisch mee of zal ik nog steeds moeten flashen?
Ze zijn bezig om hem official te krijgen, maar tot dan komen er OTA updates van een server van de ontwikkelaar van de unofficial ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-05 20:23
Ik zit nu op Ibiza en heb geen netwerk sinds we de grens zijn gepasseerd, vlogen vanaf België. Ook in België geen netwerk, kan niet bellen. Zit bij Ben en in NL geen problemen.

Contact gehad met Ben. Zij hebben geholpen maar nog steeds geen netwerk. Wat ze hebben gedaan weet ik niet maar ze zagen de oorzaak en hebben het verholpen. Na een restart zou ik netwerk moeten hebben. Na 2 x herstart geen netwerk. Simkaart uit telefoon gehaald en in andere slot geplaats maar dit hielp ook niet. Roaming staat aan. Weer contact met Ben gezocht. Ze vroegen me om handmatig een netwerk te zoeken, gedaan. Ik zie verschillende Spaanse providers. Bij alle providers zie ik (verboden) achter staan. Kan dus nergens verbinding mee maken.

Draai eu stable. Geroot. 1 simkaart Ben NL. Verder geen problemen.

Kan iemand me verder me helpen of is dit 1 van de nadelen van de MI5? Zou wel jammer zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben bang dat het eerder een Ben probleem is dan iets met je Mi5, buitenland lock? Of zit je toevallig op een plek waar alleen die onbereikbare banden op 4g zitten?

Proberen je voorkeur eens op 3g te zetten ipv 4g en dan na een reboot nogmaals handmatig naar netwerken te zoeken.
Zou op zich wel fijn zijn als ze van Ben even vertelden met welke provider ze een roaming overeenkomst hebben, dan weet je iig welke je moet selecteren.

Ondanks alles veel plezier op Ibiza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Ik had nergens last van met eu rom geroot in Spanje. Ik heb de ben simkaart in sim 2 zitten.

Net weer getest met de nieuwe settings voor nfc payments maar zonder succes. Iemand die wel succes heeft met ING nfc payments op xiaomi.eu miui 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriana O
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 22:03
Net weer getest met de nieuwe settings voor nfc payments maar zonder succes. Iemand die wel succes heeft met ING nfc payments op xiaomi.eu miui 8
[/quote]

Helaas; ik heb op mijn mi5 nooit anders dan de officiële global stable rom gehad. Bij miui 7 werkte ing NFC mobile payments wel maar na een bepaalde update niet meer en ook bij miui 8 (8.0.5.0 MAAMIDG) niet meer. Twee keer met ING over gebeld (dacht dat het misschien met hun security policy te maken zou hebben of zo). Hadden het over een "exotische telefoon' zouden terugbellen maar niks meer over gehoord .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:10:
Ben bang dat het eerder een Ben probleem is dan iets met je Mi5, buitenland lock? Of zit je toevallig op een plek waar alleen die onbereikbare banden op 4g zitten?

Proberen je voorkeur eens op 3g te zetten ipv 4g en dan na een reboot nogmaals handmatig naar netwerken te zoeken.
Zou op zich wel fijn zijn als ze van Ben even vertelden met welke provider ze een roaming overeenkomst hebben, dan weet je iig welke je moet selecteren.

Ondanks alles veel plezier op Ibiza.
Gedaan wat je schreef. Nu zijn er 2 Vodafone netwerken zichtbaar een 3g en 2g netwerk, rest staat nog op 'verboden'. Als ik verbonden ben met 1 van de 2 netwerken kan ik nog steeds niet bellen. Krijg een melding in de trant van 'niet verbonden met netwerk'. Ik zie bovenaan wel de naam van het spaanse netwerk. Ook de netwerkbar is goed gevuld. Bellen ho maar.

Als ik data aanzet verbind hij wel. Kom ook op internet, met roaming aan. Dus wel internet over Vodafone ES maar kan niet bellen. Zie ik iets over het hoofd qua instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand met CM13 kunnen kijken wat het gedrag is van een long press van de knoppen links en rechts van home?

Hier lijken ze niks te doen, volgens mij veroorzaakt door de Open GApps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:25

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 00:02:
Zou iemand met CM13 kunnen kijken wat het gedrag is van een long press van de knoppen links en rechts van home?
Op mijn OPO kan ik de functies van long press instellen bij:
'Instellingen' -> 'Knoppen'. Standaard doet dit namelijk niks.

Wellicht staat dat bij jou dus gewoon uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aventura
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-04 22:41
hannez80 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:20:
[...]

Gedaan wat je schreef. Nu zijn er 2 Vodafone netwerken zichtbaar een 3g en 2g netwerk, rest staat nog op 'verboden'. Als ik verbonden ben met 1 van de 2 netwerken kan ik nog steeds niet bellen. Krijg een melding in de trant van 'niet verbonden met netwerk'. Ik zie bovenaan wel de naam van het spaanse netwerk. Ook de netwerkbar is goed gevuld. Bellen ho maar.

Als ik data aanzet verbind hij wel. Kom ook op internet, met roaming aan. Dus wel internet over Vodafone ES maar kan niet bellen. Zie ik iets over het hoofd qua instelling?
Ik denk dat het of een ben issue is of dat het niet werkt omdat je je telefoon geroot hebt. Ik heb sinds vrijdag een mi5 en ik zit nu net in Spanje en ik kwam naadloos online met mijn data abbo. Ik heb KPN. Ik heb trouwens ook een Ben sim erin. Als je wilt kan ik wel even kijken of ik daarmee ook online kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aventura
Titus schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:01:
Ik had nergens last van met eu rom geroot in Spanje. Ik heb de ben simkaart in sim 2 zitten.

ik heb zaterdag probleemloos een draadloze betaling via ING gedaan bij de jumbo. Ik heb m'n foon niet geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rens-br schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 08:49:
[...]

Op mijn OPO kan ik de functies van long press instellen bij:
'Instellingen' -> 'Knoppen'. Standaard doet dit namelijk niks.

Wellicht staat dat bij jou dus gewoon uit?
Dat was mij inderdaad opgevallen, echter lijkt het geen effect te hebben wat ik daar instel. (Zowel short als long press). Ik begrijp dat de linkerknop de "recents" button is, maar het enige wat die knop doet is het menu openen van een app. (Of is dat een andere knop?).

De rechterknop is "back", zowel op short als long press. Is dat hetzelfde als bij jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:39:
[...]
Dat was mij inderdaad opgevallen, echter lijkt het geen effect te hebben wat ik daar instel. (Zowel short als long press). Ik begrijp dat de linkerknop de "recents" button is, maar het enige wat die knop doet is het menu openen van een app. (Of is dat een andere knop?).
Vroeger had de linkerknop inderdaad de functie 'menu', sinds Android 4.0 is die knop veranderd naar 'recent'. Maar nog niet bij elke telefoon staat dit standaard zo ingesteld. Ik heb het zelf zo ingesteld:

Thuisknop
'Actie lang indrukken': Vorige app
'Actie twee keer indrukken': Geen actie
'Actie kort indrukken' is niet te wijzigen.

Menuknop
'Actie kort indrukken': Recente apps
'Actie lang indrukken': Menu openen/sluiten
De rechterknop is "back", zowel op short als long press. Is dat hetzelfde als bij jou?
Ja. Dat is inderdaad hetzelfde. Ik kan hier ook niks instellen verder, want die knop staat niet tussen de opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hannez80 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:20:
[...]

Hmm, vaag, iig heeft het niets te maken met of je geroot bent of niet.

Heb je toevallig voice over lte aan staan? Probeer dat eens uit te vinken.
Dat je wel data maar geen voice hebt is heel vreemd, kan je ook geen locale Spaanse nummers bellen momenteel?
Op een of andere manier klinkt het voor mij als een Ben buitenland blokkade, wat op zich raar is omdat data nu wel lukt.
Data via 3g houdt in dat je wel het Spaanse netwerk keurig op komt, ik zou er nog eens een lichtelijk geïrriteerd telefoontje naar de Ben helpdesk aan wagen.
Kan je trouwens wel gebeld worden wanneer je verbonden bent met het netwerk waarop je data hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokko1
Adriana O schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:27:
[/quote]

Helaas; ik heb op mijn mi5 nooit anders dan de officiële global stable rom gehad. Bij miui 7 werkte ing NFC mobile payments wel maar na een bepaalde update niet meer en ook bij miui 8 (8.0.5.0 MAAMIDG) niet meer. Twee keer met ING over gebeld (dacht dat het misschien met hun security policy te maken zou hebben of zo). Hadden het over een "exotische telefoon' zouden terugbellen maar niks meer over gehoord .
Heb vandaag nog even de settings gechecked van de NFC betalingen en de ING app nog maar is gecheckt. En het is me vandaag toch gelukt met de nieuwste officiële (OTA) global om een draadloze betaling te voldoen met m'n Mi5.

Instellingen bij "Settings>More..>NFC"
• NFC "ON"
• Android Beam "OFF"
• Default Wallet "Use HCE Wallet" (Host Card Emulation)
• Tap en Pay "Mobile payments (ING Mobiel Betalen app geslecteerd) en Use default "Always"

Dan bij de betaling achterkant van de telefoon (redelijk bovenaan) enkele seconden tegen de terminal blijven houden en voilá _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
Nog even contact met Ben gehad. Advies om proberen te verbinden met Orange ipv VF. Ondanks dat er nog steeds 'verboden' achter stond (en hij afgelopen dagen dan ook geen verbinding maakte) verbinding gemaakt en warempel kwam ik op hun netwerk. Kon daarna ook weer bellen. Opgelost dus. Heb Ben wel gevraagd wat ze nu hebben veranderd qua instellingen maar kreeg hierop geen reactie. Ben weer wat wijzer iig :) Thanks voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Hm, ik heb Android beam aan staan, en de andere wallet. Zou jij die settings een voor een anders willen testen?
Ik zal het ook doen, op Xiaomi.eu miui 8 rom :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vantslot
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 11:31
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 15:40:
Wouw, CM13 + OpenGApps Aroma is het echt geweldig. Precies de Google apps installeren die ik nodig heb, en het werkt perfect.

Slechts Google Maps, Play Store en GMail. Doeg Photos, Hangouts, Google+, Now, Drive!

Super clean is de installatie nu. Echt een verademing na mijn vorige telefoon. (Terwijl die al niet eens heel erg bloated was..)

_/-\o_
Ik zit er ook over na te denken om een Mi 5 te kopen. De hardware ziet er geweldig uit, maar ik ben niet kapot van MIUI. In filmpjes iig, misschien valt het in gebruik wel reuze mee natuurlijk. Echter met CM13 erop is dit denk ik echt een top toestel. Zijn er nog bepaalde functies die niet werken met de onnofficiele versie van CM13 erop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

http://forum.xda-develope...13-0-xiaomi-mi-5-t3457752

Belangrijkste om te vermelden is denk ik headphones via stereo jack, die werken niet.

En het is al met al veel (uitzoek)werk om uiteindelijk een custom rom te flashen, vond ik zelf. Terwijl ik niet heel onbekend was op dit terrein, maar het was alweer even geleden..

Het meest vervelende is dat je de bootloader moet unlocken met een progje voor windows (terwijl je al een goedgekeurd Xiaomi account hebt). Bij sommige roms schijnt het unlock proces op 50% te hangen. Om dit te voorkomen heb ik met veel pijn en moeite een Chinese dev rom erop gezet. Zie hiervoor een aantal posts terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot
Ah, ok dat is wel een klein beetje waardeloos. Via Bluetooth werken headphones wel? Lees trouwens in de link die je erbij zet dat die bug zou moeten zijn opgelost in de nieuwe versie. Ik heb nog nooit een custom rom gedraaid, maar lees dat je updates gewoon OTA krijgt? Klopt dat? En hoe is de kwaliteit van de foto's bijvoorbeeld, vergelijkbaar als met via de officiele ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vantslot schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:19:
Ah, ok dat is wel een klein beetje waardeloos. Via Bluetooth werken headphones wel? Lees trouwens in de link die je erbij zet dat die bug zou moeten zijn opgelost in de nieuwe versie. Ik heb nog nooit een custom rom gedraaid, maar lees dat je updates gewoon OTA krijgt? Klopt dat? En hoe is de kwaliteit van de foto's bijvoorbeeld, vergelijkbaar als met via de officiele ROM?
BT headphone schijnt gewoon te werken. Updates zijn OTA.

Je haalt daar een belangrijk punt aan, de kwaliteit van de camera in CM schijnt niet geweldig te zijn. Zelf kan ik dat moeilijk beoordelen, dus ga vooral zelf even onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:24:
[...]

Je haalt daar een belangrijk punt aan, de kwaliteit van de camera in CM schijnt niet geweldig te zijn. Zelf kan ik dat moeilijk beoordelen, dus ga vooral zelf even onderzoeken.
Ok thanks voor je antwoorden. Als camera app kan je natuurlijk wel een 3rd party app installeren. Wellicht dat dat de kwaliteit ten goede komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
tokko1 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:10:

• NFC "ON"
• Android Beam "OFF"
• Tap en Pay "Mobile payments (ING Mobiel Betalen app geslecteerd) en Use default "Always"
Werkt niet op Xiaomi.eu MIUI8.1 6.9.29 :( Zal eens naar 6.10.13 gaan vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Titus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:48:
[...]

Ter verduidelijking ik heb versie:
MIUI 8.0 | Stable
8.0.12.0(MAACNDI) ;) En daar is het dus enkele keren wel mee gelukt.. daarvoor leek het inderdaad ook niet te werken. Weet niet exact waarom het wel/niet werk, lijkt ook aan de pin-terminal te liggen (bij de een deed hij het wel probleemloos en de ander gaf hij een foutmelding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 00:38

Mitchell

Ondertitel

tokko1 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:54:
[...]

Ter verduidelijking ik heb versie:
MIUI 8.0 | Stable
8.0.12.0(MAACNDI) ;) En daar is het dus enkele keren wel mee gelukt.. daarvoor leek het inderdaad ook niet te werken. Weet niet exact waarom het wel/niet werk, lijkt ook aan de pin-terminal te liggen (bij de een deed hij het wel probleemloos en de ander gaf hij een foutmelding).
Ik draai de Xiaomi.eu ROM, die heeft nog geen 8.0.12.0 zover ik weet. Zit nu op MIUI 8.0.10.0 Stable.

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adriana O
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 14-09 22:03
tokko1 schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:10:
[...]

Heb vandaag nog even de settings gechecked van de NFC betalingen en de ING app nog maar is gecheckt. En het is me vandaag toch gelukt met de nieuwste officiële (OTA) global om een draadloze betaling te voldoen met m'n Mi5.

• NFC "ON"
• Android Beam "OFF"

Dan bij de betaling achterkant van de telefoon (redelijk bovenaan) enkele seconden tegen de terminal blijven houden en voilá _/-\o_
Yep, vandaag weer eens geprobeerd en met deze settings lukt het weer! Thx! (miui global stable 8.0.5.0.(MAAMIDG) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:05:
http://forum.xda-develope...13-0-xiaomi-mi-5-t3457752

Belangrijkste om te vermelden is denk ik headphones via stereo jack, die werken niet.

En het is al met al veel (uitzoek)werk om uiteindelijk een custom rom te flashen, vond ik zelf. Terwijl ik niet heel onbekend was op dit terrein, maar het was alweer even geleden..

Het meest vervelende is dat je de bootloader moet unlocken met een progje voor windows (terwijl je al een goedgekeurd Xiaomi account hebt). Bij sommige roms schijnt het unlock proces op 50% te hangen. Om dit te voorkomen heb ik met veel pijn en moeite een Chinese dev rom erop gezet. Zie hiervoor een aantal posts terug.
Berichtje van gisteren:
Here's a heads up:
- Audio routing issue is fixed but not yet published.
- Ambient display issue was fixed last night. Just need some more thorough testing on LGD panels.

Having said that, if all goes well, you may see official CM nightlies in the weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk nog iets raars met de CM13 20161001: Na verloop van enige tijd, wordt het scherm steeds minder gevoelig voor aanraking, zeker na een dag ofzo. Keyboard input bijv gaat erg moeizaam dan. Scrollen ook. Tenzij ik vrij stevig aanraak.

Een reboot verhelpt het weer.. Dus gelukkig geen hardware dingetje.

Iemand anders die dit ook ervaart?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Titus
Titus schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:48:
[...]

I was wrong. Het werkt wel, alleen het duurt 5-10 seconde, waar het eerst 1-3 seconde was. Eens kijken of het te verhelpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liselotte111
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-05 19:08
Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:24:
[...]

Probleem van de headphones ligt bij de laatste paar updates. Ze zijn overgestapt naar de officiële kernel die is vrijgegeven door Xiaomi. Er wordt echter gespeculeerd dat hieraan bewust bugs zijn toegevoegd. Ik draai nu zelf CM-13.0- 20160922-unofficial-gemini, dit is de laatste build op de de oude kernel. Dit werkt echt perfect. OTA updates werken gewoon, maar ik wacht voorlopig even tot ze de bugs uit de officiële kernel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot
Gisteren mijn bij GearBest bestelde Mi 5 3 dagen, eerder dan verwacht binnen. Top service van GearBest zou je zeggen, maar na wat onderzoek kwam ik erachter dat er een fake reseller ROM op zat. Fast forward 5! uur verder en ik heb eindelijk een officiele Xiaomi MIUI ROM erop gekregen, maar wat een gedoe. Alles wat ik probeerde werkte niet: via de updater app op de telefoon kreeg ik errors, de bootloader unlocken bleef hangen op 50%, MIUI versie van fake ROM kon niet naar EDL geboot worden. Uiteindelijk is het via de Xiaomi Mi PC Suite gelukt. De huidige versie van de Suite herkende het apparaat niet, dus toen dacht ik: maar ik heb MIUI 7 erop! Dus een oude versie van de Suite gedownload en de telefoon in recovery aan de PC gehangen. En wonder boven wonder: ik kreeg een message box dat ik de telefoon kon updaten naar de nieuwste stable. Vandaag verder met nerden en CM13 erop zetten. Oude tijden herleven dit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleXbox
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-09 08:43
https://download.cyanogenmod.org/?device=gemini

Officiële Cyanogen nightlies, enige 'probleem' wat ik heb is dat de de homeknop ingedrukt moet worden en niet als capacitieve knop werkt maar ik geloof dat alleen in MIUI werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat de goede kant op met die CM, hoop dat ze die capacitieve knop ook nog kunnen fixen, Miui 8 met zijn eigenaardigheden loopt hier prima stabiel op de weekly eu rom en ben er al aardig aan gewend inmiddels.
Toch blijf ik die CM roms wel volgen en ga wanneer er een officiële nougat versie verschijnt die eens proberen.
Miui blijft voorlopig wel doorontwikkeld worden maar de verhalen rond cyanogen en de toekomst stemmen niet echt vrolijk.
Hoe bevalt CM op de Mi5 in het dagelijks gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot
Argh, heb bij unlocken ook dat ie bij 50% vastloopt: can't verify device, not connected to Mi Phone. Terwijl die weldegelijk connected is met een MiPhone. Ik draai de meest recente Chinese Dev Rom.
Iemand hier enige ervaring mee?
Ik heb voordat ik de telefoon had al een Mi account aangemaakt, omdat ik had gelezen dat toestemming vragen om te unlocken twee weken kan duren. Had mijn goedkeuringssms alleen al binnen een kwartier ontvangen... Kan dit ermee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

JelleXbox schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:06:
https://download.cyanogenmod.org/?device=gemini

Officiële Cyanogen nightlies, enige 'probleem' wat ik heb is dat de de homeknop ingedrukt moet worden en niet als capacitieve knop werkt maar ik geloof dat alleen in MIUI werkt.
Capacitive werkt ook prima op de unofficial CM, om hem te unlocken dan. Echt home moet je idd nog de knop gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark-k schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 11:47:
[...]

Capacitive werkt ook prima op de unofficial CM, om hem te unlocken dan. Echt home moet je idd nog de knop gebruiken.
Ik neem aan dat er bedoeld wordt dat je de knop moet indrukken tijdens het unlocken en ook indrukken om naar home te gaan vanuit een actieve app bijvoorbeeld.
In Miui is het zo dat je alleen om de vingerafdruk scanner te activeren de knop daadwerkelijk moet indrukken, tijdens gewoon gebruik wanneer het toestel actief is werkt de middelste knop net als de buitenste zonder in te drukken, aanraken is dan voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:26:
[...]

Ik neem aan dat er bedoeld wordt dat je de knop moet indrukken tijdens het unlocken en ook indrukken om naar home te gaan vanuit een actieve app bijvoorbeeld.
In Miui is het zo dat je alleen om de vingerafdruk scanner te activeren de knop daadwerkelijk moet indrukken, tijdens gewoon gebruik wanneer het toestel actief is werkt de middelste knop net als de buitenste zonder in te drukken, aanraken is dan voldoende
Bij de unofficial CM is het net andersom, als je toestel gelocked is kun je zonder de knop in te duwen je fingerprint doen om hem te unlocken, maar wil je terug vanuit een app naar je homescreen moet je de knop induwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aventura
Drama, mijn net nieuwe mi5 laten vallen. Weet iemand waar ik er een nieuw scherm op kan laten zetten? Liefst omgeving Amsterdam. Het toestel werkt nog prima, alleen dus nu met wat barsten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark-k schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:08:
[...]

Bij de unofficial CM is het net andersom, als je toestel gelocked is kun je zonder de knop in te duwen je fingerprint doen om hem te unlocken, maar wil je terug vanuit een app naar je homescreen moet je de knop induwen.
Das apart... Lijkt mij dat dit nog wel gefixt gaat worden, precies verkeerd om dus....
Levert dat geen hoger batterijverbruik in de broekzak op door een regelmatig ontwakende foon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:18:
[...]

Das apart... Lijkt mij dat dit nog wel gefixt gaat worden, precies verkeerd om dus....
Levert dat geen hoger batterijverbruik in de broekzak op door een regelmatig ontwakende foon?
Hoezo verkeerd om? En nee geen extra verbruik want alleen de fingerprint reader staat aan, die reageert verder niet op je broek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20:19

silverball

De wagen voor moderne mensen

vantslot schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 23:57:
[...]

Ok thanks voor je antwoorden. Als camera app kan je natuurlijk wel een 3rd party app installeren. Wellicht dat dat de kwaliteit ten goede komt.
Ik heb ook last van matige kwaliteit van de foto's, andere apps lijken dat niet op te lossen.

Is er trouwens nog een voordeel om unofficial cyanogenmod te draaien tov de official builds?

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

silverball schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:56:
[...]

Ik heb ook last van matige kwaliteit van de foto's, andere apps lijken dat niet op te lossen.

Is er trouwens nog een voordeel om unofficial cyanogenmod te draaien tov de official builds?
Geen idee, nu net de Nightly geinstalleerd en weer al mn instelling en apps aan het fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mark-k schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:34:
[...]

Hoezo verkeerd om? En nee geen extra verbruik want alleen de fingerprint reader staat aan, die reageert verder niet op je broek.
Omdat ik indrukken voor vingerdetectie en ontgrendelen niet zo'n probleem vind, dat gaat in een handeling door bij mij, wanneer alles actief is merk ik dat het ook wel prettig vind als alles op aanraking reageert maar dat is ook maar net hoe je het gewend bent.
Ik draag de schermkant altijd tegen mijn been aan dus dan hou ik denk ik de sensor behoorlijk actief.
Overigens valt de camera op Miui niet tegen, ik had in het verleden hetzelfde op een Xperia, daar was de camera in cm ook duidelijk minder dan met een op Sony gebaseerde rom, hopelijk komt dat ooit nog goed want ik heb al jaren een zwak voor CM en zou dat graag draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k

mark-k

AKA markkNL

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 17:21:
[...]

Omdat ik indrukken voor vingerdetectie en ontgrendelen niet zo'n probleem vind, dat gaat in een handeling door bij mij, wanneer alles actief is merk ik dat het ook wel prettig vind als alles op aanraking reageert maar dat is ook maar net hoe je het gewend bent.
Ik draag de schermkant altijd tegen mijn been aan dus dan hou ik denk ik de sensor behoorlijk actief.
Overigens valt de camera op Miui niet tegen, ik had in het verleden hetzelfde op een Xperia, daar was de camera in cm ook duidelijk minder dan met een op Sony gebaseerde rom, hopelijk komt dat ooit nog goed want ik heb al jaren een zwak voor CM en zou dat graag draaien.
Ik heb ook altijd het scherm tegen mijn been en toch doet die sensor niks omdat hij niet zo is afgesteld dat hij door je broek heen werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Laatst online: 10-09 03:48

two

vantslot schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 10:26:
Argh, heb bij unlocken ook dat ie bij 50% vastloopt: can't verify device, not connected to Mi Phone. Terwijl die weldegelijk connected is met een MiPhone. Ik draai de meest recente Chinese Dev Rom.
Iemand hier enige ervaring mee?
Ik heb voordat ik de telefoon had al een Mi account aangemaakt, omdat ik had gelezen dat toestemming vragen om te unlocken twee weken kan duren. Had mijn goedkeuringssms alleen al binnen een kwartier ontvangen... Kan dit ermee te maken hebben?
Heb ik nu ook last van, sommigen op het xiaomi/miui forum hadden het over dat je het later (1-2) weken weer moet proberen :/

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadax
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb de Mi 5 nu een paar weken (alleen met weekly sMiUI / mi-globe.com versies van xiaomi.eu), werkt perfect op een ding na: Ik krijg een paar keer per dag "Google Play Services has stopped working" .

De simpele oplossingen heb ik al geprobeerd:
1) Herstarten
2) De volgende apps stoppen/clear data/clear cache => Google Play Store/Google Play Service/Google Services Framework
3) Mijn google account verwijderen en weer toevoegen (was sowieso nodig, want door de vorige stap werkt de play store niet meer)
4) Updaten naar de laatste versie van xiaomi.eu (Ik zit nu op globle ROM 8.1 by mi-globe.com - based on 6.10.20 | Beta) (inclusief Wipe Dalvik/ART Cache)
5) Gekeken of ik een oudere versie had, maar volgens mij is Google Play services 9.8.77 (448-135396225) de laatste versie

Iemand een idee wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Keertje herstarten naar TWRP en dan dalvik en cache wissen, vervolgens herstarten en dan er ff 10 minuten niet aankomen, even rustig laten liggen dus.
Ik draai overigens versie 6.10 .13 dus de weekly van 2 vrijdagen geleden van xiaomi.eu en die draait stabiel als een huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot
mimang schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 20:27:
[...]

Heb ik nu ook last van, sommigen op het xiaomi/miui forum hadden het over dat je het later (1-2) weken weer moet proberen :/
Ja, idd. Begreep ik ook. Helaas. Probeer het iedere dag iig. Ik vind MIUI met een Android N theme en Nova Launcher nog wel gaan overigens. Alleen de multitasking is ongeveer gelijk als iOS ingericht. Dat is ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadax
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:36:
Keertje herstarten naar TWRP en dan dalvik en cache wissen, vervolgens herstarten en dan er ff 10 minuten niet aankomen, even rustig laten liggen dus.
Ik draai overigens versie 6.10 .13 dus de weekly van 2 vrijdagen geleden van xiaomi.eu en die draait stabiel als een huis.
Heeft helaas niet geholpen. Misschien moet ik toch maar eens de originele versie van xiaomi.eu proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two

two

vantslot schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:52:
[...]

Ja, idd. Begreep ik ook. Helaas. Probeer het iedere dag iig. Ik vind MIUI met een Android N theme en Nova Launcher nog wel gaan overigens. Alleen de multitasking is ongeveer gelijk als iOS ingericht. Dat is ruk.
ik wil alleen root... ik vind miui super fijn. erg jammer dit

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shadax schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:54:
[...]

Heeft helaas niet geholpen. Misschien moet ik toch maar eens de originele versie van xiaomi.eu proberen.
Jammer, ik sla de laatste versie van afgelopen vrijdag ook over, lees er teveel klachten over.
Of je probeert de stable ipv de weekly eens of de vorige versie?
Op vrijdag komt er altijd een verse weekly uit en zelf wacht ik dan meestal tot zondag om te updaten en hou ondertussen het topic over die release in de gaten, zie ik daar geen rare dingen dan update ik hem en wanneer alles gewoon draait en ik zelf geen rare problemen tegenkom is een weekje overslaan ook niet erg.

Merk dat ik de laatste tijd vaak om de andere week pas update.
Batterijverbruik is momenteel prettig en geen foutmeldingen of andere rariteiten dus wacht lekker de release van volgende week even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot
mimang schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:44:
[...]

ik wil alleen root... ik vind miui super fijn. erg jammer dit
Yes! Zojuist weer geprobeerd en het is gelukt! Wel een andere computer gebruikt en de officiële kabel van Xiaomi. Draai nu de laatste Nightly van CM en eerste indruk is heeeulll goed. Zou het toch eens overwegen 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadax
  • Niet online
Meestal wacht ik ook even, maar vanwege de Play Services issues hoopte dat een update de oplossing zou zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two

two

vantslot schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:33:
[...]

Yes! Zojuist weer geprobeerd en het is gelukt! Wel een andere computer gebruikt en de officiële kabel van Xiaomi. Draai nu de laatste Nightly van CM en eerste indruk is heeeulll goed. Zou het toch eens overwegen 😉
Gefeliciteerd! Dan gaan we het zo weer proberen. Bedankt voor de tip in ieder geval. :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

Modbreak:Net weer een aantal berichten verplaatst naar: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.. Berichten met betrekking tot winkels, shops, levertijd en prijzen horen daar thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two

two

theduke1989 schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 11:22:
Couldn't verify device: Dit is een foutmelding die veel voorkomt, probeer deze handleiding te volgen.
Ook kan het helpen om in de DEVELOPER SETTINGS: "ENABLE OEM UNLOCK" en "ENABLE USB DEBUGGING" aan te zetten.
Hoi! Bedankt voor je uitleg :) Wat bedoel je met deze? Moet dat een link zijn?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSDharry
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-01-2021
Ik heb eerder Mi5-toestellen unlocked en geflasht. Vandaag stuit ik voor het eerst op een raar probleem dat ik niet opgelost krijg. Het nieuwe toestel van mijn buurjongen heb ik met succes unlocked maar installeren van TWRP via adb fastboot lukt niet. Wanneer het toestel gewoon aan staat wordt het met het commando "fastboot devices" herkend. Als ik het daarna in bootloader mode breng wordt het niet meer herkend. En zo kan ik dus TWRP niet installeren. Ik heb het op twee PC's geprobeerd met zelfde resultaat. Tot mijn verbazing bleek dat ook zo te zijn met mijn eigen toestel waarop zo'n 3 maanden geleden op één van die twee PC's TWRP al heb geïnstalleerd. Ik heb al veel gezocht naar een oplossing maar tot nu niets gevonden. Heeft iemand een suggestie hoe ik dit raadsel kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• munitqua
  • Laatst online: 17-09 09:59
Hi!

Vraagje hoe zit het met het update beleid van Xiaomi? Ik heb nu een Moto G3 en sinds dat het van Lenovo is zit en blijf ik op Android 6... officieel krijg ik geen 7, terwijl het toestel nog niet eens 2 jaar op de markt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 13:31
Xiaomi houdt zich wel aan MIUI en beveiligingsupdates, Androidversie-updates komen maar zelden. Wat ik daarmee bedoel:

MIUI wordt regelmatig geupdate. Als je de developer editie gebruikt krijg je namelijk elke week een update. We zitten nu bij MIUI V8. Deze is nu een aantal maanden beschikbaar. Over een tijdje zal MIUI V9 aangekondigd worden. De MI5 zal deze zeker nog krijgen.Je kunt er ook zeker vanuit gaan dat de MI5 nog een paar jaar ondersteunt word. De MI2 wordt zelfs nog ondersteund (al verwacht ik niet dat dat nog lang zal zijn).

Bij elke MIUI update worden ook Google's laatste beveilingspatches bijgevoegd. Wat vaak niet geupdate wordt is de onderliggende Android versie. Zo is de MI2 blijven hangen bij Android 5.0 en ik verwacht dat de MI5 blijft hangen bij 6.0. Maar aangezien je wel gewoon updates krijgt, is dit echt geen probleem. Je merkt hier bij MIUI helemaal niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06

Wirehub

Blaat

LoeWn schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:20:
Xiaomi houdt zich wel aan MIUI en beveiligingsupdates, Androidversie-updates komen maar zelden. Wat ik daarmee bedoel:

MIUI wordt regelmatig geupdate. Als je de developer editie gebruikt krijg je namelijk elke week een update. We zitten nu bij MIUI V8. Deze is nu een aantal maanden beschikbaar. Over een tijdje zal MIUI V9 aangekondigd worden. De MI5 zal deze zeker nog krijgen.Je kunt er ook zeker vanuit gaan dat de MI5 nog een paar jaar ondersteunt word. De MI2 wordt zelfs nog ondersteund (al verwacht ik niet dat dat nog lang zal zijn).

Bij elke MIUI update worden ook Google's laatste beveilingspatches bijgevoegd. Wat vaak niet geupdate wordt is de onderliggende Android versie. Zo is de MI2 blijven hangen bij Android 5.0 en ik verwacht dat de MI5 blijft hangen bij 6.0. Maar aangezien je wel gewoon updates krijgt, is dit echt geen probleem. Je merkt hier bij MIUI helemaal niks van.
wat bij mij opvalt is dat MIUI (Xiaomi.eu) android beveilinging niet update op de MI5 , dus blijft vaag 8)7

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-09 13:31
Niet? ik moet eerlijk zeggen dat ik op de MI5 alleen maar non-MIUI rom's draai dus ik kan niks checken. Maar jij update wel, maar krijgt daarbij niet de nieuwste securitypatches?

Of bedoel je dat je niet automatisch de laatste securitypatches krijgt? Want dat klopt. Je krijgt ze niet automatisch, maar elke update brengt de laatste securitypatche met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSDharry
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-01-2021
SSDharry schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 00:20:
Ik heb eerder Mi5-toestellen unlocked en geflasht. Vandaag stuit ik voor het eerst op een raar probleem dat ik niet opgelost krijg. Het nieuwe toestel van mijn buurjongen heb ik met succes unlocked maar installeren van TWRP via adb fastboot lukt niet. Wanneer het toestel gewoon aan staat wordt het met het commando "fastboot devices" herkend. Als ik het daarna in bootloader mode breng wordt het niet meer herkend. En zo kan ik dus TWRP niet installeren. Ik heb het op twee PC's geprobeerd met zelfde resultaat. Tot mijn verbazing bleek dat ook zo te zijn met mijn eigen toestel waarop zo'n 3 maanden geleden op één van die twee PC's TWRP al heb geïnstalleerd. Ik heb al veel gezocht naar een oplossing maar tot nu niets gevonden. Heeft iemand een suggestie hoe ik dit raadsel kan oplossen?
Opgelost. Nadat de Phone in fastboot-mode was gekoppeld aan de PC in apparaatbeheer op de PC de geïnstalleerde google driver vervangen met de versie daarvoor. En toen werkte het wel weer. Daarna kon ik TWRP dus weer gewoon installeren. Een hoop tijd gekost, maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-08 21:33
Ik heb een probleem met mijn Xiaomi Mi5. Werkte perfect. Bootloader is unlocked, en draaide er altijd CyanogenMod op. Deze week kwam er een OTA uit, welke ik heb geïnstalleerd. Echter laad nu de telefoon niet meer op, en zit ik dus redelijk met de gebakken peren, want hij is 0% :/ ... Iemand enig idee wat ik kan doen? Af en toe laad hij zichzelf net genoeg op om in TWRP te komen, maar ik kan hem niet zien in de file explorer van windows, dus ik kan geen andere rom erop gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
OTG usb misschien in TWRP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandert98
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-08 21:33
Hmm, dat is een idee. Dank! Binnenkort maar even ergens zo'n kabeltje scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08 20:49
Aventura schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 14:03:
Drama, mijn net nieuwe mi5 laten vallen. Weet iemand waar ik er een nieuw scherm op kan laten zetten? Liefst omgeving Amsterdam. Het toestel werkt nog prima, alleen dus nu met wat barsten :(
Ik heb dezelfde vraag (want ik heb ook sinds vorige week een kleine barst (eigenlijk meer één diagonale streep) in mijn scherm). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik wil al 4 maanden een nieuwe telefoon kopen. Ik heb altijd Samsung gehad want ik ben nogal verknocht aan de OLED schermen en de betrouwbaarheid, maar ben nu wel brak van de criminele traagheid van updates. Bovendien zijn de fingerprint reader en camera van mijn niet eens zo heel oude Samsung Galaxy Alpha kapot, en is er het Note 7 debakel. Die betrouwbaarheid is dus ook weg.

Maar ik kan nooit vinden wat ik zoek:
  • Snel (Idealiter komt er tijdens de levensduur van deze telefoon iets MaruOS of Android-compatible Ubuntu OTA 9 convergece achtigs uit)
  • OLED
  • Bluetooth
  • NFC
  • Fingerprint reader
  • Goede camera
  • Preferably < 5 inch
Nu is mijn geduld op en ging ik kiezen tussen Xiaomi Mi 5 (OLED) en Meizu Pro 6 (NFC).

Zojuist dan toch de Mi 5 besteld. Ik hoop dat het LCD scherm meevalt (rekeninghoudend met jaren OLED gewenning en bijbehorende verwendheid).

Mensen die nooit OLED hebben gehad kunnen super tevreden zijn over hun LCD scherm, maar het contrast met zwart in foto's of video's is toch echt iets waar je snel van gaat houden. Zijn er andere mensen die nu de Mi 5 hebben en hiervoor OLED hadden?

Helaas lees ik hier dat rooten (van de officiële ROM) nog niet lukt. Jammer. Helemaal niet aan gedacht om te kijken hoe doable dat is toen ik de bestelling plaatste. Weet niet meer hoe het is, android zonder root. ;(

Ook lees ik hierboven dat Gorilla Glass 4 dus gewoon nog net zo breekbaar is als Gorilla Glass 3. Misschien toch maar even een hoesje kopen. :+

PS - Wat is de #1 bestelling die ik nu alvast op Ebay moet doen? :9

vantslot schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 08:21:
na wat onderzoek kwam ik erachter dat er een fake reseller ROM op zat.
Hoe kan je verifiëren dat je een juiste ROM hebt?

[ Voor 13% gewijzigd door Sando op 01-11-2016 10:54 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 10:46:
Ik wil al 4 maanden een nieuwe telefoon kopen. Ik heb altijd Samsung gehad want ik ben nogal verknocht aan de OLED schermen en de betrouwbaarheid, maar ben nu wel brak van de criminele traagheid van updates. Bovendien zijn de fingerprint reader en camera van mijn niet eens zo heel oude Samsung Galaxy Alpha kapot, en is er het Note 7 debakel. Die betrouwbaarheid is dus ook weg.

Maar ik kan nooit vinden wat ik zoek:
  • Snel (Idealiter komt er tijdens de levensduur van deze telefoon iets MaruOS of Android-compatible Ubuntu OTA 9 convergece achtigs uit)
  • OLED
  • Bluetooth
  • NFC
  • Fingerprint reader
  • Goede camera
  • Preferably < 5 inch
Nu is mijn geduld op en ging ik kiezen tussen Xiaomi Mi 5 (OLED) en Meizu Pro 6 (NFC).

Zojuist dan toch de Mi 5 besteld. Ik hoop dat het LCD scherm meevalt (rekeninghoudend met jaren OLED gewenning en bijbehorende verwendheid).

Mensen die nooit OLED hebben gehad kunnen super tevreden zijn over hun LCD scherm, maar het contrast met zwart in foto's of video's is toch echt iets waar je snel van gaat houden. Zijn er andere mensen die nu de Mi 5 hebben en hiervoor OLED hadden?

Helaas lees ik hier dat rooten (van de officiële ROM) nog niet lukt. Jammer. Helemaal niet aan gedacht om te kijken hoe doable dat is toen ik de bestelling plaatste. Weet niet meer hoe het is, android zonder root. ;(

Ook lees ik hierboven dat Gorilla Glass 4 dus gewoon nog net zo breekbaar is als Gorilla Glass 3. Misschien toch maar even een hoesje kopen. :+

[...]

Investeer sowieso in iets als een soft tpu case (of een ander dun hoesje) aangezien de telefoon echt superglad is, dan glijdt je nieuwe aanwinst iig niet uit je handen of van een tafel.
Een dunne glazen screenprotector is een goede tweede aankoop.
Die geeft op een onzichtbare manier een extra laagje veiligheid maar een grip gevend hoesje is echt essentieel.

Ik heb beide van Nillkin en dat hoesje geeft zonder bulky te zijn vrijwel onzichtbaar prima houvast.

De (Nederlands talige) xiaomi.eu rom is eenvoudig te rooten en draait hier prima met xposed en een nette adblocker er op.

Hoewel ik geen ervaring heb met oled schermen kan ik wel zeggen dat het scherm van de Mi5 een van de betere in zijn klasse is en ik enorm te spreken ben over de uitstekende afleesbaarheid in vol daglicht op zomerse dagen.
Automagische helderheid regeling werkt ook zoals je het zou verwachten en op een manier dat je het eigenlijk niet eens merkt.

Gefeliciteerd met je aankoop en ben benieuwd of je (op wat wennen aan Miui na) net zo tevreden gaat zijn over je telefoon als ondergetekende.

Dit topic en dan vooral de laatste tig pagina's eens doorlezen en bladeren op het xiaomi.eu forum maakt het leven, flashen en rooten van je foon een stuk gemakkelijker.

About phone en dan de software versie eens inkloppen schept wel duidelijkheid of je een originele rom hebt of een door de leverancier aangepaste versie.
Waar je hem besteld hebt zegt ook al vrij veel of er aan gerommeld is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Thanks voor de uitgebreide reactie. Ik zal eens kijken of Nillkin ook op eBay aanwezig is.
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:30:
[...]

Waar je hem besteld hebt zegt ook al vrij veel of er aan gerommeld is of niet.
Ik heb de Mi 5 Pro (128 GB) besteld op HonorBuy. Twee redenen: EU warehouse (geen verassingen (hoop ik)) en ze zeggen dat ze er een internationale ROM op flashen en gapps opzetten omdat de telefoon uit China komt met Chinese ROM. Op zich is dit netjes, maar nu moet ik dus checken of het ook echt netjes is of dat er crap/spyware op zit.
Kenzi schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 05:32:
[...]

Mi is al een tijdje terug gestopt met het maken / leveren van de ceramic versies
Waarom eigenlijk? Is er iets mis mee?

Ik was wel gecharmeerd na het zien van dit filmpje:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=cuDvvs8bJyQ]

[ Voor 21% gewijzigd door Sando op 01-11-2016 11:53 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Sando schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:44:
ze zeggen dat ze er een internationale ROM op flashen en gapps opzetten omdat de telefoon uit China komt met Chinese ROM. Op zich is dit netjes, maar nu moet ik dus checken of het ook echt netjes is of dat er crap/spyware op zit.

[...]
Klinkt inderdaad goed. Maar het gevaar is groot dat de bootloader nog gelocked is en dat je een shitty rom hebt, iig niet xiaomi.eu rom met alle optimalisaties voor eu enzo.

En dan is het veel lastiger unlocken dan met de officiële Chinese rom erop, dat wil zeggen je moet eerst lastig maar China rom weer.

Succes :P inlezen is inderdaad een goed idee, net als alvast unlock aanvragen, zie topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 14:48
Titus schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:59:
[...]

Klinkt inderdaad goed. Maar het gevaar is groot dat de bootloader nog gelocked is en dat je een shitty rom hebt, iig niet xiaomi.eu rom met alle optimalisaties voor eu enzo.

En dan is het veel lastiger unlocken dan met de officiële Chinese rom erop, dat wil zeggen je moet eerst lastig maar China rom weer.

Succes :P inlezen is inderdaad een goed idee, net als alvast unlock aanvragen, zie topic.
Groot gevaar voor locked bootloader valt ook wel mee, ligt eraan hoe graag je nederlandse taal wilt op je phone, als engels gewoon oke is voor je kan je gwn met een locked bootloader de officiele global rom flashen, mijn note 3 en redmi3s gebruik ik ook beiden met global rom, geen eu '' optimalistaties'' nodig.

Ben benieuwd wanneer de mi5 is goed in prijs gaat zakken, euro of 180 zie ik nog wel gebeuren binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Oh dat zeker, ik heb zelf ook global gedraaid, gaat prima. Eu rom biedt wel meer mogelijkheden imo, minder bloatware, minder Chinees, en het schijnt dat GPS wel echt beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unlock rechten aanvragen is inderdaad iets wat je eigenlijk gelijk al zou moeten doen, dan heb je iig de mogelijkheid om te kunnen flashen.

Gapps, hmmm op Miui? Klinkt alsof je je al voorzichtig eventjes in kan gaan lezen over unlocken van je bootloader en het flashen van een global of .eu rom...
De Chinese rom is overigens ook gewoon in het Engels te gebruiken.
No worries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Begrijp ik het goed dat de telefoon standaard encrypted is (+), maar na het unlocken/rooten niet meer (-)?
Verwijderd schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 15:14:
Unlock rechten aanvragen is inderdaad iets wat je eigenlijk gelijk al zou moeten doen, dan heb je iig de mogelijkheid om te kunnen flashen.
Ik heb een account aangemaakt en een unlock aangevraagd. Wat een bizar systeem. Een reden opgeven en dan afwachten of het wel mag. En dan is je unlock ook nog beperkt (30 dagen) geldig.

Ik weet niet of dit goed gaat. Ik lees dat je een bepaalde reputatie moet hebben door hun spammerige forum vol te spammen. 90% van de posts daar is ook "thanks" enzo. Ik heb 30 'credits' en weinig zin om te spammen tot ik de recommended 400 credits voor unlock approval heb.

Nu heeft Xiaomi het eerste streepje tegen gekregen van mij. (-) :P
De Chinese rom is overigens ook gewoon in het Engels te gebruiken.
No worries.
Die Chinese dev rom waar iedereen het over heeft?
Vanwaar dan die topics (elders) met screenshots op welke knop je op moet drukken? Is dat Engels in de Chinese ROM iets nieuws misschien?
Titus schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:59:
[...]

Ik ben bang dat ik nu zo'n newbie ben die iets belangrijks over het hoofd ziet, maar welk topic bedoel je precies? Misschien staat daar hoe ik meer 'credits' kan krijgen zonder te spammen. :P
Vlizzjeffrey schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:34:
[...]

Ben benieuwd wanneer de mi5 is goed in prijs gaat zakken, euro of 180 zie ik nog wel gebeuren binnenkort.
WUT? Dan heb ik absoluut te veel betaald. Meer dan het dubbele. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Sando op 01-11-2016 17:36 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vantslot

Bij About Phone oid in Instellingen kon ik zien welke versie van MIUI ik er op had. Volgens de rom was het een Xiaomi.eu Stable build, maar versie nummer had een cijfer teveel dacht ik. Daar aan kon ik dat zien. Verder kon ik geen updates krijgen terwijl de Rom op mijn telefoon nog op MIUI7 draaide en MIUI 8 al uit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Wow, ik kreeg na 10 minuten unlock-permission. Dat is nog eens een meevaller nadat ik enkele posts door heb genomen. :)

Nu de smartphone nog. :')

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titus
Dit topic bevat genoeg info denk ik. Je hoeft inderdaad niet te spammen, gewoon wachten, soms langer dan anders. Maar dat is dus al gefixt als ik het goed lees.

Naar mijn weten is hij niet standaard encrypted, noch niet meer na unlock. In beide versies is het gewoon een optie van MIUI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannez80
Ik heb, net als resteter, een Nillkin TPU Protective Case + Nillkin H+ Pro 2.5 D ronde edge 0.2mm Gehard Glas Screen Protector besteld. De screen protector met edge rand zie en voel je niet, echt fijn! Bij de gewone variant voelde ik hem wel degelijk dit vond ik niet prettig.

Het toestel is erg glad, met name de achterkant. Hij glijdt inderdaad gemakkelijk van tafel of uit je hand, een case is dan fijn. Wat ik een nadeel van de TPU case vind is dat je de mooie telefoon verstopt en de 'premium' feel niet ervaart, ondanks dat de case dun is. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om de achterkant te voorzien van een leather look skin van Gadgetshieldz http://tinyurl.com/zje9z58
Hierdoor heb ik toch grip zonder dat er een case om mijn telefoon zit. Ik had mijn bestelling vlot in huis, verliep allemaal zonder problemen.

Verder een heerlijke telefoon. Gebruik hem nu een kleine 2 maand, draai eu rom + root. Batterylife is zeer goed. Quickcharge doet wat hij moet doen nl snel laden ;) . Ik heb wel een andere thuislader laten komen, nl de Aukey Quick Charge 3.0 USB Charger 19.5W. Gebruik wel de originele kabel die met de telefoon geleverd werd.

Geniet alvast van de voorpret :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik lees in (oude) posts dat je de Chinese dev rom nodig hebt om de bootloader te unlocken, maar dat Xiaomi werkt aan unlock ondersteuning vanuit de 'gewone' Global (stable) rom. Weet iemand of het inmiddels met de stable rom werkt? Als ik het goed begrijp heb je dus 4 roms:

China dev (nodig voor unlocken)
China stable (geen gapps)
Global dev (betere gps/radio voor EU)
Global stable (betere gps/radio voor EU)

En ze ondersteunen alle 4 Engels. En ze zijn allemaal MIUI 8, ondanks dat de stable versie 8.x en de dev versie 6.x heet.
LoeWn schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:20:
MIUI wordt regelmatig geupdate. Als je de developer editie gebruikt krijg je namelijk elke week een update.
Dus die dev is gewoon Engels én krijgt OTA updates? Lijkt me ideaal. Is er ook een downside, behalve dat root na een update weg is? Je app settings en data/media blijven gewoon staan neem ik aan. Ervaar je de dev ook als 'unstable' (vaak nieuwigheidjes (fouten))?
hannez80 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:59:
[...]

Ik heb wel een andere thuislader laten komen, nl de Aukey Quick Charge 3.0 USB Charger 19.5W. Gebruik wel de originele kabel die met de telefoon geleverd werd.
Ik heb in eerste instantie alvast een QC3 Aukey besteld, wat μ-USB to USB-C plugs (om oude kabels te hergebruiken) en gewoon de goedkoopste transparent case en glass screen protector en dan ben ik wel een beetje door mijn budget heen. Maar als die rand van de protector gaat irriteren kan ik altijd later nog een hogere kwaliteit glaasje halen. :P

[ Voor 14% gewijzigd door Sando op 01-11-2016 22:50 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die unlock rechten aanvragen gaat gewoon via de methode die in dit topic genoemd wordt of uitgebreid beschreven is hier op tweakers forum (het unlocken van je Xiaomi)
Ik zie geen noodzaak om dat via een Xiaomi of Miui forum te doen, account aanmaken en dan via een linkje die Unlock tool downloaden, op xiaomi.eu staat een en ander ook duidelijk uitgelegd.

Wanneer je hier op tweakers forum een paar pagina's terugleest gaat het je ook prima lukken.
Niemand is begonnen als expert en met goed lezen en wat hulp via dit topic is iedereen het totnogtoe gelukt, heb er alle vertrouwen in dat dit jou ook gaat lukken.

Overigens lijkt veel nu nog abracadabra maar gaandeweg met je Mi5 ernaast is het een aantal stappen volgen en dan werkt het gewoon.
Spamfora met veel geblaat van andere noobs maken het vaak erg onoverzichtelijk voor een leek terwijl alles wat je nodig hebt gewoon in het Nederlands hier op tweakers te vinden is :)

Grofgezegd vraag je Unlock rechten aan op je account via een telefoonnummer of online service, dan een China developer rom op je foon zetten, deze gebruiken om te unlocken en vervolgens kan je erop flashen wat je wil, of het nou een global Miui, xiaomi.eu of een cyanogen rom is.

Ik heb goede ervaringen met de xiaomi.eu mi5 (gemini) roms.
Zowel de weekly als de stable versie van Miui 8 zijn prima.
Veel leesplezier gewenst alvast.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik ben altijd wat minder gecharmeerd van uitgebreid en mild belerend nadeel-van-de-twijfel advies om beter te lezen, in plaats van te linken of quoten (zoals bij sommige fora en stack exchange in de guidelines staat), omdat het bij zo veel woorden lijkt alsof het meer moeite kost om minder behulpzaam te zijn en iemand licht de oren te wassen. Maar om verder positief te blijven wil ik even noemen dat ik wel gecharmeerd van de tips over toebehoren en al een bestelling heb uitstaan. :)

Stukje duiding: Ik heb al een account gemaakt en unlock aangevraagd en inmiddels ook gekregen (zoals te lezen in mijn post van 19:16). Ik heb reeds het halve topic gelezen en ook enkele topics op XDA en Xiaomi. En zodoende begrijp ik dat het id/telefoonnummer bij je aanvraag gekoppeld worden aan het Mi account, forum, en andere Xiaomi services. En dat een hogere score op het forum zorgt zorgde voor een grotere kans unlock-toestemming te krijgen. En dat je bij een hele hoge score zelfs geen toestemming meer hoeft te vragen. En dat je daarom zoveel spam op het forum ziet. Allemaal lui die unlimited unlocks willen hebben.

Het is raar dat we tegenwoordig zo makkelijk toestemming kregen. Met maar 40 credits bij elkaar gespamd op het forum kreeg ik binnen 10 minuten toestemming. Het hele idee van deze drempel is namelijk om te voorkomen dat een dief makkelijk kan unlocken.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet belerend bedoeld maar gewoon de tip dat bijna alles in de laatste 15 a 20 pagina's van dit topic te vinden is, dan kan ik hier natuurlijk alles wel weer gaan herhalen maar dat is nogal dubbel of driedubbel op.
Blij dat je Unlock rechten hebt iig, zelf heb ik nooit iets op een Xiaomi of Miui forum gepost en na aanvraag gewoon gekregen, en met mij velen hier, aparte manier van Xiaomi/Miui om zo wat meer interactie op hun fora te krijgen.
Anyway je hebt ze en daar gaat het om.
Unlocktool installeren op een 64 bits Windows machine inmiddels ook gedaan? En wanneer je je foon hebt met hetzelfde account inloggen op je China dev rom en je Unlocktool en voila
Het idee van een gelockte bootloader is overigens een poging om te voorkomen dat resellers massaal hun eigen van allemaal spyware voorziene roms op die foons zetten en de achteloze gebruiker een slechtere user experience bezorgen dan Xiaomi het bedoelde, een mooi voorbeeld daarvan is de review hier op tweakers van de Mi5.

Helaas is dat niet helemaal de praktijk en bleek het toch mogelijk om voor verkoop aan de consument met de software te rommelen en is het nu alleen maar een extra hindernis en meer geklooi om een nette telefoon te krijgen.
Tot voor kort was de bootloader bij Xiaomi niet op slot en was het flashen van de rom die je wilde hebben veel minder omslachtig, dat scheelde het aanvragen en de wachttijd, je kon gelijk aan de slag.
Ben benieuwd of de verkoper bij jou er een nette updatable rom op gezet heeft zonder spyware.
Encrypten is gelukkig een optie in Miui8 dus je data beveiligen ivm diefstal is geen probleem.

De .eu rom is overigens gebaseerd op de China dev rom maar dan zonder Chinees er in, de bugfixes worden namelijk eerder in de Chinese roms gedaan dan de global wat ik begrepen heb.
Verder is de locale aangepast aan hier en is deze rom van verdere optimalisaties voorzien.
Ota is maandelijks maar handmatig flashen van de weekly is ook zo gedaan, rom downloaden op de foon, flashen in TWRP en daarna nog even root en in mijn geval xposed flashen

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2016 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Bedankt voor de uitgebreide reactie.
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 00:21:
Encrypten is gelukkig een optie in Miui8 dus je data beveiligen ivm diefstal is geen probleem.
Ik heb begrepen dat je TWRP niet compatible is met encryptie? Bij encrypted data kan TWRP je (internal) sd kaart niet lezen:
Twrp can't access encrypted data partition as it comes on Mi5. You have to format data in twrp. This will disable encryption [...] you will lose everything is stored on your phone.
Hopelijk kan ik iets bedenken waardoor ik encryption en root heb. En mss Xposed. En iets streamlinen waardoor ik na de maandelijkse OTA weer makkelijk root heb.

Ik las dat de dev rom in ieder geval in de MIUI7 tijd out of the box een optie had om apps root te geven maar ik lees ook hier en daar dat dat inmiddels uit de rom is gehaald. Wie heeft dev en kan dit verifiëren?
Security > Permissions > Permission Manager (enable)
Security > Permissions > Root Access
Unlocktool installeren op een 64 bits Windows machine inmiddels ook gedaan?
Nee, ik heb Linux op mijn computer, ik hoop eigenlijk dat ik via abd kan flashen/rooten, en via VirtualBox de unlocktool kan gebruiken. Maar ik weet niet zeker of ik de usb-verbinding netjes 'door kan geven' aan VirtualBox (en dat het dan ook werkt).

Ik heb dit stappenplan:
  • Boot phone
  • ADB installeren op PC
  • Flash TWRP
    • $ adb devices # Check if phone is connected
    • $ adb reboot bootloader
    • $ fastboot flash recovery twrp-3.0.2-1-gemini.img twrp-3.0.2-0-gemini.img
    • $ fastboot reboot recovery
  • Reboot to recovery again to make it stick
  • TWRP: Flash ROM (Kan dit niet via ADB?)
  • TWRP: Flash SuperSU (Kan dit niet via ADB?)
  • Reboot normal
  • Enable encryption (TWRP kapot?)
Klinkt goed?

[ Voor 84% gewijzigd door Sando op 02-11-2016 22:17 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt prima, ik draai ook Linux op de pc maar heb even bij iemand anders met 64 bits Windows 7 dat unlock tooltje gedraaid, daarna heb ik verder geen Windows meer nodig gehad.
Via adb kan je vervolgens TWRP naar je foon blazen idd en is je interne opslag in de Mi5 gewoon zichtbaar als mountbare partitie.
Bij mij werkte die 21 versie van TWRP overigens niet, de versie met eindgetal 20 doet het gewoon.

Het supersu zipje kan je gewoon flashen vanuit TWRP, die staat bij mij samen met de xposed zip in een mapje op de telefoon.

In principe heb je wanneer TWRP werkt op je Mi5 geen pc meer nodig om je rom te updaten.
Ik kwam van een Xperia gsm af en daar was het flashen en root krijgen stukken omslachtiger dan met zo'n Xiaomi.

Zolang je een rom kan downloaden op je telefoon en je hebt bovengenoemde 2 zipjes ergens staan (en je maakt voordat je een rom upgrade of update in TWRP een backup van de huidige situatie) kan je alles op de foon zelf doen :)

Het verdient aanbeveling om voor en na het flashen eventjes dalvik en cache te wissen dmv advanced wipe opties in TWRP (just to be sure)
Wanneer je bijvoorbeeld van een weekly rom naar een stable build gaat moet je even een factory reset doen omdat je eigenlijk downgrade naar een oudere versie.
Van stable naar weekly of wanneer je een nieuwere versie van dezelfde rom wil installeren is dat niet nodig.

Het belangrijkste is unlocken, vervolgens een werkende TWRP er op krijgen en daarna is alles vrij simpel te regelen in TWRP

Dus ga niet teveel doen en veranderen/updaten in de oorspronkelijke rom of die China developer, die gebruik je eigenlijk alleen maar om bij je TWRP en de uiteindelijke rom te komen.

Edit :
Ik hoop trouwens wel op een TWRP update waardoor encryptie goed werkt, lees daar nu nog behoorlijk dramatische verhalen over die mij dusdanig afschrikken dat ik daar nog maar eventjes mee wacht, tenzij iemand hier positieve ervaringen mee heeft, dan hoor ik dat graag :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2016 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik krijg het niet voor elkaar. Heb een laptop met Windows 10 geleend en de unlocktool geinstalleerd.

Na het inloggen zegt ie dat ik de telefoon in fastboot moet zetten (vol- + power) en dan moet connecten via USB.

Als ik dat doe, kan ik na een paar seconden op de Unlock knop drukken. Vervolgens gaat "Verifying device" van 0 tot 50% en dan stopt ie. "Couldn't verify device. Not connected to Mi Phone." ;(

Na 50% is mijn phone dus *opeens* niet connected.

Het is dus niet het (blijkbaar ook) veel voorkomende "Account mismatch" probleem:
http://en.miui.com/thread-384662-1-1.html

Het is het probleem dat deze op heeft:
http://en.miui.com/thread-398652-1-1.html
Maar het gelinkte thread linkt naar een thread die linkt naar een pagina die zegt:
"Sorry, you don't have the permission to access this thread."

Welke drivers hebben ze het precies over? Ik heb al e.e.a. geinstalleerd en weer verwijdert. Waaronder de volgende ADB drivers:
https://github.com/koush/UniversalAdbDriver
Alhoewel niemand zegt welke 'drivers' er bedoeld worden en de unlocktool + pagina van Xiaomi zeggen niet dat ik uberhaupt naast de tool ook nog drivers moet installeren.

edit:

Deze thread lijkt het wel te doen:
http://en.miui.com/thread-299790-1-1.html
Maar die linkt naar Qualcomm Drivers van iemand's google drive. Geen officiële website. Dat vind ik te fishy.

edit:

Hier een Xiaomi driver op een officiële pagina in het Cginees. :|
http://www.xiaomi.cn/content-19-6735-1.html
Driver werkt

Hier iig een XDA versie voor ADB/Fastboot
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317790
werkt

edit:

Ik heb inmiddels iedereen en z'n moeder geinstalleerd. Ik kan nu ADB en fastboot en alles wat ik in Ubuntu al kon nu ook vanuit Windows.

Maar de unlock tool stopt nog steeds op 50%. :(

[ Voor 77% gewijzigd door Sando op 04-11-2016 00:31 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat klinkt frustrerend, ik heb erg weinig tijd momenteel om uitgebreid te reageren maar er staan wat mogelijke oplossingen wanneer je even op "reddit Xiaomi unlock" gaat zoeken, hoop dat je met een vage verwijzing mijnerzijds die kant op iets kan vinden, er zijn er iig meerdere met een recente Xiaomi die tegen dit probleem aanlopen zag ik :(

Sterkte en wanneer ik meer tijd heb zoek ik even wat gerichter met je mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightraver23
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-12-2024
Sando schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:49:
Ik krijg het niet voor elkaar. Heb een laptop met Windows 10 geleend en de unlocktool geinstalleerd.

Na het inloggen zegt ie dat ik de telefoon in fastboot moet zetten (vol- + power) en dan moet connecten via USB.

Als ik dat doe, kan ik na een paar seconden op de Unlock knop drukken. Vervolgens gaat "Verifying device" van 0 tot 50% en dan stopt ie. "Couldn't verify device. Not connected to Mi Phone." ;(

Na 50% is mijn phone dus *opeens* niet connected.

Het is dus niet het (blijkbaar ook) veel voorkomende "Account mismatch" probleem:
http://en.miui.com/thread-384662-1-1.html

Het is het probleem dat deze op heeft:
http://en.miui.com/thread-398652-1-1.html
Maar het gelinkte thread linkt naar een thread die linkt naar een pagina die zegt:
"Sorry, you don't have the permission to access this thread."

Welke drivers hebben ze het precies over? Ik heb al e.e.a. geinstalleerd en weer verwijdert. Waaronder de volgende ADB drivers:
https://github.com/koush/UniversalAdbDriver
Alhoewel niemand zegt welke 'drivers' er bedoeld worden en de unlocktool + pagina van Xiaomi zeggen niet dat ik uberhaupt naast de tool ook nog drivers moet installeren.

edit:

Deze thread lijkt het wel te doen:
http://en.miui.com/thread-299790-1-1.html
Maar die linkt naar Qualcomm Drivers van iemand's google drive. Geen officiële website. Dat vind ik te fishy.

edit:

Hier een Xiaomi driver op een officiële pagina in het Cginees. :|
http://www.xiaomi.cn/content-19-6735-1.html
Driver werkt

Hier iig een XDA versie voor ADB/Fastboot
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317790
werkt

edit:

Ik heb inmiddels iedereen en z'n moeder geinstalleerd. Ik kan nu ADB en fastboot en alles wat ik in Ubuntu al kon nu ook vanuit Windows.

Maar de unlock tool stopt nog steeds op 50%. :(
Ik had hetzelfde probleem met mijn Redmi 3s ( Not connected to Mi Phone ). Blijkt een driver probleem te zijn en ik kreeg het als volgt opgelost:

- Download en installeer Android SDK en in SDK manager installeer 'Google USB driver'.
- Sluit je Mi5 in fastbootmode aan via USB met de bijgeleverde kabel.
- Open apparaatbeheer / device manager
- Zoek waar je telefoon staat, bij mij stond deze bij "kedacom USB device" ofzoiets, maar deze moet verschijnen als "Android Bootloader Interface" .
- Rechtsklik op de "verkeerde" driver, (bij mij was dat dus kedacom), klik stuurprogramma's bijwerken, klik "op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken", klik "ik wil kiezen uit een lijst"
- Ik kreeg dan twee drivers waar ik uit kon kiezen en heb daar de onderste (de oudste denk ik) van gekozen en toen verscheen mijn Redmi als "Android Bootloader Interface" in de device manager.
- Vervolgens opnieuw de bootloader proberen te unlocken en bij mij bleef deze niet meer hangen op 50%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Bedankt voor de reacties!
nightraver23 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:25:
[...]

Blijkt een driver probleem te zijn
Heb je ook eerst drivers verwijderd? Want volgens mij heb ik google drivers, qualcomm drivers en xiaomi drivers geinstalleerd, maar ik weet eigenlijk niet waar ik ze weer kan verwijderen. Ik kan ze niet vinden in "remove software".

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Windows apparaatbeheer (of iets dergelijks in Windows 10) zie je een aangesloten apparaat verschijnen op het moment dat je de foon via USB aansluit, je hoeft volgens mij niks bij geïnstalleerde software te doen.
Systeem overzicht en daarin het stuurprogramma bijwerken / wijzigen

Andere drivers verwijderen is niet nodig, wat ik begrepen heb is dat je telefoon indien aangesloten zich identificeert als iets anders waardoor unlock tool hem niet herkent als zijne je unlockbare foon.

Windows dingetje... Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

nightraver23 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 09:25:
- Zoek waar je telefoon staat, bij mij stond deze bij "kedacom USB device" ofzoiets, maar deze moet verschijnen als "Android Bootloader Interface" .
Ik heb ze allebei:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/StdtKeb.png

Als ik de Google USB driver wil installeren krijg ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/1oEhqjF.png

[ Voor 14% gewijzigd door Sando op 04-11-2016 12:20 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightraver23
Dat is volgens mij niet juist, de telefoon moet als volgt verschijnen in device manager:

Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/5dpmxwysx/Knipsel.png

Ben je zeker dat je op "op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken" hebt geklikt en niet op "automatisch naar stuurprogramma's zoeken"? Vervolgens op "ik wil kiezen uit een lijst op mijn computer ..." en dan krijg je de keuze tussen twee drivers, daarvan de oudste selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

nightraver23 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:18:
Ben je zeker dat je op "op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken" hebt geklikt en niet op "automatisch naar stuurprogramma's zoeken"? Vervolgens op "ik wil kiezen uit een lijst op mijn computer ..." en dan krijg je de keuze tussen twee drivers, daarvan de oudste selecteren.
Ja, en of ik nu klik op "ik wil kiezen" of één van de 6 (inmiddels) gedownloadde mappen bij "geef een locatie op" selecteer, hij gaat daarna altijd naar dat scherm van "Je hebt al de beste driver".

Alsof Windows in newbie-modus zit en me niet een andere wil laten kiezen dan wat hij denkt dat de beste is.

Ik ben nu Android Studio aan het downloaden, misschien dat daar een andere driver-versie in zit dan de USB driver die je van de android sdk website kan downloaden. Maar dat is nogal wat. Dus het duurt nog even.

edit:

Werkt niet. De Android SDK USB Driver is ook versie 11, dus de zelfde als de stand alone versie zonder 4GB te hoeven installeren.

https://developer.android...run/win-usb.html#download

Ik heb nu twee Windows (10) machines waarop ik het niet voor elkaar krijg. Ik heb er nu zo'n 10 uur aan zitten klooien. Roms, drivers, SDKs, verschillende versies van al dan niet Chinese software. Ben een beetje door mijn tijd heen, en er een beetje klaar mee. Woont er toevallig iemand met de juiste setup in (omgeving) Leeuwarden?

[ Voor 23% gewijzigd door Sando op 04-11-2016 15:07 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightraver23
Het probleem betreft die kedacom driver dewelke niet werkt met mi unlocker. Ik heb op een miui-forum dit nog gevonden, mss kan je het eens proberen:

"
1. Go into fastboot mode (Hold Volume Down+Power), and plug your Redmi Note 3 into the computer
2. Open Device Manager, and under View, click Show Hidden Devices
3. Under Kedacom USB Device, double click on Android Bootloader Interface
4. Under 'Driver' tab, click Uninstall, check the box to delete the software, and click OK
5. Unplug and replug your phone

While the driver is reinstalling, you will see that your phone will temporarily reappear in Device Manager under Android Device as Android Bootloader Interface, but as soon as the driver finishes updating it will revert to Kedacom. The Kedacom driver does not work with the Official Unlocking program, nor will it allow you to do fastboot commands. Therefore, we must Roll it back to Android Device. To do this:

6. Double click on Android Bootloader Interface under Kedacom again
7. Under 'Driver' tab, click Roll Back Driver, press OK

And voila! Your phone should reappear in Device Manager under Android Device!
And now, you should be able to go to successfully complete the official bootloader unlock, as well as the unofficial unlock method."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

nightraver23 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:06:
7. Under 'Driver' tab, click Roll Back Driver, press OK
Hier gaat het fout. Er lijkt maar één driver geinstalleerd te zijn; de Google USB driver v11 die bij de Android SDK zit. (Ik had wel verwacht dat ik hier de Qualcomm en de Xiaomi ook zou zien.) Maar die van Xiaumi blijkt de Google driver te zijn. De "Roll Back" knop is dus greyed-out.

edit:
update

Succes!! _/-\o_

Het zou handig zijn (voor anderen en mezelf) als ik wist wat uiteindelijk de oplossing was, maar na heleboel drivers van google en anderen te hebben geinstalleerd had ik bij "Ik wil zelf kiezen" de volgende lijst:
  • Android Google USB driver
  • Fastboot (Google USB driver)
(Geen typo. Vier keer de zelfde inderdaad.) (Niet letterlijk, ik doe dit uit mijn hoofd.)

De fastboot optie gekozen en toen werkte het!!

Ik geef het 60% kans dat de 15 seconds ADB Installer v1.4.3 de doorslag gaf. Als ik deze ellende nog een keer moet doen, dan is dat in ieder geval waar ik begin.

Bedankt voor de hulp iedereen! :> O+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jQaUM3f.png

Even voor de duidelijkheid
  • Ik mag niet meer updates installeren via de updater, omdat ik dan TWRP en root kwijtraak?
  • Alleen handmatig nieuwe ROM downloaden en als volgt installeren?
    • TWRP: Flash ROM
    • TWRP: Flash TWRP (want in de ROM zit de originele recovery)
    • TWRP: Flash SuperSU (om root terug te krijgen)

[ Voor 56% gewijzigd door Sando op 04-11-2016 17:52 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Deze telefoon is echt erg gaaf. MIUI is best netjes en compleet. Een stuk rustiger en fijner dan TouchWiz van Samsung (waarvan ik de meeste telefoons heb gehad). Lekker snel en nette apps out of the box. Die compass app bijvoorbeeld, netjes. De camera-app is ook fijn, OIS in de camera is super! _/-\o_

Ik heb een consessie gedaan op het scherm. Ik wil al maanden een nieuwe telefoon maar de perfecte telefoon komt steeds niet uit. Veel komt in de buurt, maar heeft altijd wel iets wat me niet bevalt. Dan is ie te groot, dan heeft ie geen NFC (Meizu Pro 6), dan ontbreken er frequenties (Zuk Z2 Pro), dan heeft ie geen knoppen onderaan (Huawei P9) etc.

Maar mijn geduld was op. Na lang twijfelen over het scherm dacht ik toch een acceptabele concessie te doen omdat ik veel enthousiaste reacties hoor over het scherm. Noem me een verwende OLED-gewenning nerd, maar het scherm valt me echt tegen. Hierdoor lijkt deze telefoon van €420 (pro versie) toch een stuk middelmatiger dan mijn vorige €480 telefoon (Samsung Galaxy Alpha).

Ik werk vaak nog even 's avonds laat in de schemer, en ik doe vaak nog even wat op mijn telefoon voor ik ga slapen (in het donker). Contrastvolle foto's bekijken is echt minder. ;(

Hier mijn vorige telefoon (OLED)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lF8kSVU.jpg

En hier de Xiaomi Mi 5 (LCD):

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gFv9XOo.png

Ik ben benieuwd in hoeverre ik er in mijn dagelijks gebruik nog aan ga wennen, want ik ben verder enthousiast over mijn telefoon. Maar ik ga dus nooit weer LCD kopen, en ik dacht, laat ik het even melden met foto's erbij, zodat de volgende twijfelaar zelf kan bepalen hoe belangrijk het is.

(foto in het donker van de zijkant is wel de meest dramatische hoek. Van voren op een zonnige dag merk je er bijna niks van.)

[ Voor 3% gewijzigd door Sando op 05-11-2016 00:03 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1 ... 18 ... 24 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Accessoires: [Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken