Destijds bij de introductie van de hele unlockprocedure was het echt 3 weken, tegenwoordig is het slechts dagen.
Ik heb nu een Redmi 4 Pro, sealed box (voor mijn dochtertje) en wil een goede afweging maken ten aanzien van de "inrichting" daarvan.
Wat zijn nu eigenlijk de grote voordelen van Unlocken en flashen naar EU ROM? Is het puur de mogelijkheid andere talen te kiezen? Zo op het eerste gezicht lijkt er niet veel mis, behalve het standaard ontbreken van Google Play.
Wat zijn nu eigenlijk de grote voordelen van Unlocken en flashen naar EU ROM? Is het puur de mogelijkheid andere talen te kiezen? Zo op het eerste gezicht lijkt er niet veel mis, behalve het standaard ontbreken van Google Play.
Our ROMs features (Whats not in Global):tollo71 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:13:
Ik heb nu een Redmi 4 Pro, sealed box (voor mijn dochtertje) en wil een goede afweging maken ten aanzien van de "inrichting" daarvan.
Blurred statusbar and notification shade (MIUI 7)
Enabled search in statusbar
Enabled search gesture (swipe up) on the desktop
Enabled MiDrive in File Explorer
Added landscape mode for SMS app
Sunrise/Sunset in the weather app
Google apps support integrated
Importing theme from zhuti.xiaomi.com via ThemeManager
No useless Chinese bloatware apps
More free RAM due to less background processes
Unified flat style app icons for both system and 3rd party apps (eg. Play Store icon flat too, unlike official global MIUI)
Advanced menu with color icons (not just text like in official MIUI releases)
No any Chinese character under the full system
Mi Video, Mi Music, Mi Radio, Mi Browser: No any useless Chinese content
No possibility to re-lock bootloader accidentally with flash any xiaomi.eu release
Added real 26 languages translation made by Official MIUI Fansites and MIUI Fans
Added Phone swipe to the right gesture on the lockscreen
Added EU T9 dialer support
Added charging sound switch
Added Spell Checker switch
Game speed boost mode
Added Screen-OFF animation
Optimized GPS settings for EU
Optimized Battery consumption
Optimized RAM consumption
Deodexed
And more, and more made by our 5 years MIUI mods experience..
De grote voordelen zijn er alleen als je van plan bent om custom rom's te gaan flashen omdat je bv NL als systeemtaal wilt instellen.tollo71 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:13:
..........
Wat zijn nu eigenlijk de grote voordelen van Unlocken en flashen naar EU ROM? .......
De EU rom is niets meer dan de Xiaomi Chinese rom die is aangepast voor de Europese markt. (talen, playstore, gps, geen china apps. en div. andere optimalisaties enz.)
De Xiaomi Global rom is ook aangepast voor de markt buiten China (incl. playstore), maar mist NL als systeemtaal. evt met de app More Locale kan je wel de apps in NL instellen.
Als je voor de EU rom kiest dan blijf je bij MIUI en weet je ook zeker dat echt alle hardware wordt ondersteund.
Iets dat bij andere custom rom's zoals CM of AOSP soms erbij inschiet, omdat er specifieke Xiaomi drivers nodig zijn.(bv voor de camera en fingerscan).
Aghanim schreef op maandag 2 januari 2017 @ 11:52:
[...]
Our ROMs features (Whats not in Global):
Blurred statusbar and notification shade (MIUI 7)
Enabled search in statusbar
Enabled search gesture (swipe up) on the desktop
Enabled MiDrive in File Explorer
Added landscape mode for SMS app
Sunrise/Sunset in the weather app
Google apps support integrated
Importing theme from zhuti.xiaomi.com via ThemeManager
No useless Chinese bloatware apps
More free RAM due to less background processes
Unified flat style app icons for both system and 3rd party apps (eg. Play Store icon flat too, unlike official global MIUI)
Advanced menu with color icons (not just text like in official MIUI releases)
No any Chinese character under the full system
Mi Video, Mi Music, Mi Radio, Mi Browser: No any useless Chinese content
No possibility to re-lock bootloader accidentally with flash any xiaomi.eu release
Added real 26 languages translation made by Official MIUI Fansites and MIUI Fans
Added Phone swipe to the right gesture on the lockscreen
Added EU T9 dialer support
Added charging sound switch
Added Spell Checker switch
Game speed boost mode
Added Screen-OFF animation
Optimized GPS settings for EU
Optimized Battery consumption
Optimized RAM consumption
Deodexed
And more, and more made by our 5 years MIUI mods experience..
Heren, bedankt voor de duidelijke antwoordenelinx schreef op maandag 2 januari 2017 @ 12:40:
[...]
De grote voordelen zijn er alleen als je van plan bent om custom rom's te gaan flashen omdat je bv NL als systeemtaal wilt instellen.
De EU rom is niets meer dan de Xiaomi Chinese rom die is aangepast voor de Europese markt. (talen, playstore, gps, geen china apps. en div. andere optimalisaties enz.)
De Xiaomi Global rom is ook aangepast voor de markt buiten China (incl. playstore), maar mist NL als systeemtaal. evt met de app More Locale kan je wel de apps in NL instellen.
Als je voor de EU rom kiest dan blijf je bij MIUI en weet je ook zeker dat echt alle hardware wordt ondersteund.
Iets dat bij andere custom rom's zoals CM of AOSP soms erbij inschiet, omdat er specifieke Xiaomi drivers nodig zijn.(bv voor de camera en fingerscan).
Hmmm, klinkt als nuttige toevoegingen/aanpassingen. Toch maar eens goed in gaan verdiepen. Wil het verjaardagscadeautje niet "bricken"

Ander vraagje: bij het aanmaken van een Mi Account kun je kiezen voor e-mail adres of telefoonnummer. Ik begrijp dat dat laatste noodzakelijk is om een unlock-code per sms te krijgen? Of wordt die anders per mail gestuurd?
[ Voor 4% gewijzigd door tollo71 op 02-01-2017 15:42 ]
Dat is zeker aan te raden, want een mogelijke brick is een niet genoemd nadeel van unlocken, wat nogal frusterend en tijdrovend is als het een nieuwe telefoon betreft (1x overkomen)tollo71 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:37:......goed in gaan verdiepen. Wil het verjaardagscadeautje niet "bricken"
Nee, een email adres is voldoende in de meeste gevallen om te unlocken (3x uitgevoerd).tollo71 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 15:37:..................Ander vraagje: bij het aanmaken van een Mi Account kun je kiezen voor e-mail adres of telefoonnummer. Ik begrijp dat dat laatste noodzakelijk is om een unlock-code per sms te krijgen? Of wordt die anders per mail gestuurd?
Echter in bijzondere gevallen is het raadzaam om je telefoonnummer ook te registreren, maar dat kan later alsnog. (bv als unlocken een error geeft)
Je krijgt géén email met unlockrechten alleen soms een sms (als je tenminste je eigen nummer hebt opgegeven ipv een online sms nr). Je ziet het vanzelf als je inlogt bij http://en.miui.com/unlock/
Als je doorgelinkt wordt naar de downloadpagina heb je rechten.
Je krijgt slechts éénmaal een noodzakelijke sms met een verificatie code onmiddelijk na aanvragen van unlockrechten, maar dat kan ook via een online sms dienst.
Het beste is om een minimaal Mi account aan te maken en zo snel mogelijk unlockrechten aan te vragen. Vervolgens kan je je gaan verdiepen in de hobbels die je tegen kan komen.
De tijd dat de rechten worden toegekend of afgewezen kan verschillen van een uur tot twee weken.
igv van afwijzen kan je evt met een nieuw account het nogmaals proberen als je niet een paar dagen wilt wachten met opnieuw aanvragen.
[ Voor 24% gewijzigd door elinx op 02-01-2017 19:37 ]
Hier een hele goede tutorial voor het unlocken van de bootloader van de RedMi 3S. Uiteraard ook voor andere Xiaomi toestellen te gebruiken.
Misschien is het nog wel leuk om een wat houdbaarder linkje naar TWRP te vinden en misschien iets toe te voegen over het updaten van je xiaomi rom?kelly.hipolito schreef op donderdag 24 november 2016 @ 05:27:
De Xiaomi Redmi 4 Pro/Prime unlocken, installeren en configureren m.b.t. de Xiaomi.eu ROM
Ging bij mij de eerste keer vrij snel en helemaal goed.
.......
links genoeg van de legendarische Cofface zelf. Erg houdbaar dus
Ik heb net mijn Redmi PRO 5.5 binnen, en problemen met de back button. Zijn er hier al mensen die dit specifieke toestel hebben en een nieuwe rom hebben geinstalleerd?
Koffie met thee is minder lekker.
Na veel gedoe met SMS etc. is het uiteindelijk gelukt om unlock rechten aan te vragen via MIUI.
Destijds mijn Redmi Note 3 (Banggood) geflashed met onderstaande ROM:
MIUI Global 8.1 | Stable 8.1.1.0 (MHOMIDI), dit omdat de reseller ROM nogal wat gebreken had.
Nu zie ik dat de MiFlashUnlock tool alleen werkt met de (laatste) DEV ROM? Aangezien hij nu stopt bij de welbekende “50% Couldn't Verify Device".
Indien er een DEV ROM flashed moet worden, kan dit gewon vanaf mijn huidige Stable ROM?
Via Updater of Mi PC Suite? Met onderstaande ROM? http://en.miui.com/download-301.html > Developer ROM.
Destijds mijn Redmi Note 3 (Banggood) geflashed met onderstaande ROM:
MIUI Global 8.1 | Stable 8.1.1.0 (MHOMIDI), dit omdat de reseller ROM nogal wat gebreken had.
Nu zie ik dat de MiFlashUnlock tool alleen werkt met de (laatste) DEV ROM? Aangezien hij nu stopt bij de welbekende “50% Couldn't Verify Device".
Indien er een DEV ROM flashed moet worden, kan dit gewon vanaf mijn huidige Stable ROM?
Via Updater of Mi PC Suite? Met onderstaande ROM? http://en.miui.com/download-301.html > Developer ROM.
Ik heb mijn unlock ook inmiddels, maar ik kom niet verder. Als ik ze .ZIP via de updater app probeer, zegt hij Could not verify update. Als ik het via MiFlash probeer lukt het ook niet. En de PC Suite zegt dat ik eerst mijn fastboot op mijn telefoon moet updaten.
Misschien is het probleem dat ik een global ROM op mijn telefoon heb, terwijl er alleen een chinese versie te downloaden is. Zo dit betekenen dat de telefoon door de winkel al unlocked is misschien?
Misschien is het probleem dat ik een global ROM op mijn telefoon heb, terwijl er alleen een chinese versie te downloaden is. Zo dit betekenen dat de telefoon door de winkel al unlocked is misschien?
Even om duidelijkheid te krijgen:
Je kunt namelijk gewoon proberen om de bootloader te unlocken. Mocht dit niet lukken, kun je alsnog de Dev ROM flashen.
Oke top. En nu? je wilt je bootloader unlocken want je wilt een ROM van xiaomi.eu installeren?Rolandow schreef op zondag 15 januari 2017 @ 15:03:
Ik heb mijn unlock ook inmiddels
Wat ben je aan het doen? Welke ROM ben je aan het proberen te installeren? Is het unlocken van de bootloader al gelukt dan? Of ga je de DEV installeren?Maar ik kom niet verder. Als ik ze .ZIP via de updater app probeer, zegt hij Could not verify update. Als ik het via MiFlash probeer lukt het ook niet. En de PC Suite zegt dat ik eerst mijn fastboot op mijn telefoon moet updaten.
Je kunt namelijk gewoon proberen om de bootloader te unlocken. Mocht dit niet lukken, kun je alsnog de Dev ROM flashen.
Nu ben ik heel erg benieuwd over welke ROM je het hebt. Zowel de Stable als de Dev zijn er in het chinees en in 'global'Misschien is het probleem dat ik een global ROM op mijn telefoon heb, terwijl er alleen een chinese versie te downloaden is.
Afgelopen week mijn Redmi 4 Prime ontvangen en uiteraard was deze voorzien van een Vendor ROM. Middels de fastboot mogelijkheid en XiaoMiFlash de laatste Chinese Developer ROM geplaatst en de unlock code aangevraagd.
Uiteraard gecontroleerd of mijn telefoon gevonden kan worden in i.mi.com en dat is het geval. Unlock werd goedgekeurd en ik kreeg na 48 uur de melding dat ik hem kon unlocken. So far so good...
Maar helaas. MiFlashUnlock wil de telefoon niet unlocken vanwege de beruchte "Couldn't verify device" en "Current account is different from the account info on the device" *zucht*
Uiteraard gecontroleerd of mijn telefoon gevonden kan worden in i.mi.com en dat is het geval. Unlock werd goedgekeurd en ik kreeg na 48 uur de melding dat ik hem kon unlocken. So far so good...
Maar helaas. MiFlashUnlock wil de telefoon niet unlocken vanwege de beruchte "Couldn't verify device" en "Current account is different from the account info on the device" *zucht*
Ah dat is crap.
Je hebt uiteraard wel de andere devices verwijderd van je account?
En natuurlijk de meest obvious vraag: Het is zeker weten hetzelfde account? Controleer dit voor de zekerheid even aan de hand van het account ID.
Wat je verder nog kan doen is even uitloggen op alle devices. Desnoods in het account via de PC alle devices wissen. En vervolgens weer inloggen op je telefoon. 10 minuten wachten.. en dan weer even je locatie van je telefoon opzoeken.. Weer 10 minuten wachten.. en dan weer proberen te unlocken.
Als dat niet werkt weet ik het ook niet meer
edit: in deze tutorial staan een hele hoop tips voor jouw probleem. Die kun je ook nog volgen.
Je hebt uiteraard wel de andere devices verwijderd van je account?
En natuurlijk de meest obvious vraag: Het is zeker weten hetzelfde account? Controleer dit voor de zekerheid even aan de hand van het account ID.
Wat je verder nog kan doen is even uitloggen op alle devices. Desnoods in het account via de PC alle devices wissen. En vervolgens weer inloggen op je telefoon. 10 minuten wachten.. en dan weer even je locatie van je telefoon opzoeken.. Weer 10 minuten wachten.. en dan weer proberen te unlocken.
Als dat niet werkt weet ik het ook niet meer
edit: in deze tutorial staan een hele hoop tips voor jouw probleem. Die kun je ook nog volgen.
[ Voor 15% gewijzigd door LoeWn op 16-01-2017 11:40 ]
Met uitzondering van het wachten, heb ik eigenlijk alle zaken al uitgevoerd van dat topic.
Ik kreeg een tip om een moderator te PM'en op het forum zodat ze iets doen waardoor mijn account goed gelinkt wordt.
Voor alsnog ga ik denk ik gewoon de DEV-rom downgraden om de EDL-boot werkend te maken en de PDA4.ru unofficial unlock methode te gebruiken.
Ik kreeg een tip om een moderator te PM'en op het forum zodat ze iets doen waardoor mijn account goed gelinkt wordt.
Voor alsnog ga ik denk ik gewoon de DEV-rom downgraden om de EDL-boot werkend te maken en de PDA4.ru unofficial unlock methode te gebruiken.
Dat is uiteindelijk het doel ja, zodat ik de laatste versie met weekly updates kan installeren.LoeWn schreef op maandag 16 januari 2017 @ 08:50:
Even om duidelijkheid te krijgen:
[...]
Oke top. En nu? je wilt je bootloader unlocken want je wilt een ROM van xiaomi.eu installeren?
Ik was inderdaad een beetje onvolledig. Om de bootloader te unlocken probeer ik de dev rom te installeren, zodat ik het account kan koppelen waar ik mijn unlock code op ontvangen heb. Dus ik had hier een .zip file gedownload om die te installeren: http://en.miui.com/download-304.htmlWat ben je aan het doen? Welke ROM ben je aan het proberen te installeren? Is het unlocken van de bootloader al gelukt dan? Of ga je de DEV installeren?
Dit ging echter niet met de updater. De could not verify blabla error kwam tevoorschijn. Dus dacht ik het te proberen met de MIUI PC Suite. Na veel pogingen werd mijn telefoon wel herkend, maar kreeg ik de melding dat ik Fastboot eerst moet updaten voor ik de suite kon gebruiken.
Toen dacht ik met MiFlash de fastboot rom te installeren. Via de link die jij gaf heb ik hier de Chinese dev rom gedownload. Maar deze kon ik niet via MiFlash installeren, hij geeft de foutmelding dat flash_all.bat er niet is. En dat klopt; alleen flash_all.sh is aanwezig als ik het .tgz heb uitgepakt.
Dus nu weet ik het niet meer zo goed eigenlijk. Ik heb ook geprobeerd de telefoon in recovery mode te starten, maar ik krijg op mijn scherm dan een telefoon te zien met een animatie van het aansluit snoertje. In elk geval geen mogelijkheid om iets te installeren. TWRP ken ik wel, maar dat is dit dus niet.
TWRP heb ik er ook nog geprobeerd op te zetten met adb en fastboot.exe, maar dit ging ook niet. Lijkt me ook logisch aangezien de telefoon waarschijnlijk nog gelocked is.
Unlocken heb ik ook geprobeerd; die blijft hangen op 50% en geeft aan dat het account op mijn telefoon niet dezelfde is als waarmee ik probeer te unlocken. Dat kan wel kloppen want met deze rom heb ik niet de mogelijkheid om mijn account te koppelen.
Waar zie jij de global rom dan voor Redmi Pro? Ik heb de Remi pro 5.5, dus niet de redmi note 3 ofzoiets. Daar zie ik alleen een chinese versie.[...]
Nu ben ik heel erg benieuwd over welke ROM je het hebt. Zowel de Stable als de Dev zijn er in het chinees en in 'global'
Ik heb vandaag mijn 5s binnen gekregen en probeer hem te unlocken. Echter blijft de unlock tool elke keer op 50% hangen met "couldn't verify device". Ik heb al allerlei opties geprobeerd, maar kom niet verder. Nu heb ik ergens gelezen dat dit komt doordat er een stable versie op de telefoon is geïnstalleerd door de leverancier, maar ik kan nergens de developer rom voor de 5s vinden.
Klopt het dat ik eerst een developer rom moet installeren? En weet iemand waar ik deze kan vinden voor de 5S?
Klopt het dat ik eerst een developer rom moet installeren? En weet iemand waar ik deze kan vinden voor de 5S?
mijn vriendin heeft een xiaomi remdi 3, ze heeft unlock rechten op haar mi account en er staat een rom van xiaomi.eu op. Moet ik opnieuw unlock rechten aanvragen om op haar nieuwe Mi5S te voorzien van een rom van xiaomi.eu of kan dat gewoon met het bestaande account?
Je kan met hetzelfde account 1x per 30 dagen een unlock uitvoeren op welk Xiaomi toestel dan ook.groggy schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:50:........ Moet ik opnieuw unlock rechten aanvragen om op haar nieuwe Mi5S te voorzien van een rom .........
Redmi 3s international gekocht op Geekbuying.
Bij mij ook op 50% Couldn't Verify Device tijdens de unlock procedure.
De rom op de telefoon was MIUI Global 7.5 Stable MIUI V7 MALMIDE
Vervolgens de laatste Global Developer rom 7.1.12 (MIUI8) via de updater app geinstalleerd.
http://en.miui.com/download-303.html#453
Hierna werkte bij mij de unlock gelijk.
nu draait het toestel probleemloos op xiaomi.eu_multi_HM3SHM3X_V8.1.5.0.MALCNDI_v8-6.0.zip
dit is een stable rom.
https://www.androidfilehost.com/?fid=745425885120697725
Bedankt voor alle info eerder in dit topic.
Hiermee is het me gelukt om de telefoon van een andere rom te voorzien
Bij mij ook op 50% Couldn't Verify Device tijdens de unlock procedure.
Vervolgens de laatste Global Developer rom 7.1.12 (MIUI8) via de updater app geinstalleerd.
nu draait het toestel probleemloos op xiaomi.eu_multi_HM3SHM3X_V8.1.5.0.MALCNDI_v8-6.0.zip
dit is een stable rom.
https://www.androidfilehost.com/?fid=745425885120697725
Bedankt voor alle info eerder in dit topic.
Hiermee is het me gelukt om de telefoon van een andere rom te voorzien
[ Voor 11% gewijzigd door gmgep op 18-01-2017 18:58 ]
Uiteindelijk gisteravond kunnen unlocken.nwagenaar schreef op maandag 16 januari 2017 @ 13:27:
Met uitzondering van het wachten, heb ik eigenlijk alle zaken al uitgevoerd van dat topic.
In mijn geval moest ik de China Dev ROM downgraden, een factory reset uitvoeren, Developer Options activeren, account tovoegen via "Mi Unlock Status", telefoon uitzetten, vervolgens in Fastboot modus opstarten en daarna werkte de MiUnlock tool.
Ik draai nu dus eindelijk Xiaomi.eu versie op mijn Redmi 4 Prime
Misschien kan iemand mij hier helpen, of deze post naar het goede onderwerp doorverwijzen.
Ik ben sinds november de eigenaar van een Mi5s. Ik zat echt te twijfelen tussen een Umi Plus en een Vernee Mars (als chinaphone icm prijs kwaliteit). Toch voor het betere werk gekozen en achteraf een top keuze. Ik werk al enkele tijd met de chinese ROM in het engels en ook dat bevalt me redelijk. Waar ik tegenaan loop is bijvoorbeeld her en der chinees en sommige app werken niet optimaal. Dus ik heb er voor gekozen (ook omdat vanaf februari ik op dual sim overga --> werk/prive) om naar een global rom over te stappen.
Ik heb unlock permission gekregen en de mi5s geunlockt. Ik heb de juiste versie van en.miui.com gehaald en de flashtool. Ook de andere tips opgevolgd met ADB en drivers. Alles stond klaar om te flashen. programmatje gestart, telefoon eraan en wordt herkend. goede rom geselecteerd en druk op de knop flash.
na 1 seconde is hij klaar en volgens het programma een 'succes'. echter is er niets veranderd aan de telefoon. wat doe ik fout?
ik hoor het graag en alvast bedankt voor de hulp!
Ik ben sinds november de eigenaar van een Mi5s. Ik zat echt te twijfelen tussen een Umi Plus en een Vernee Mars (als chinaphone icm prijs kwaliteit). Toch voor het betere werk gekozen en achteraf een top keuze. Ik werk al enkele tijd met de chinese ROM in het engels en ook dat bevalt me redelijk. Waar ik tegenaan loop is bijvoorbeeld her en der chinees en sommige app werken niet optimaal. Dus ik heb er voor gekozen (ook omdat vanaf februari ik op dual sim overga --> werk/prive) om naar een global rom over te stappen.
Ik heb unlock permission gekregen en de mi5s geunlockt. Ik heb de juiste versie van en.miui.com gehaald en de flashtool. Ook de andere tips opgevolgd met ADB en drivers. Alles stond klaar om te flashen. programmatje gestart, telefoon eraan en wordt herkend. goede rom geselecteerd en druk op de knop flash.
na 1 seconde is hij klaar en volgens het programma een 'succes'. echter is er niets veranderd aan de telefoon. wat doe ik fout?
Flash eerst eens TWRP en flash dan je rom vanuit TWRPJachtaas schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:37:
Misschien kan iemand mij hier helpen, of deze post naar het goede onderwerp doorverwijzen.
Ik heb vandaag mij 3S binnen, heb inmiddels unlock aangevraagd, maar mijn toestel wil eerst nog updaten naar MIUI V8 1.1.0. MALMIDI. Ik begrijp dat dat dus niet hoeft? Of zou het misschien kunnen zijn dat deze ook nederlands spreekt? :-)gmgep schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:49:
In ieder geval hoopvol dat het bij jou gelukt is!
Mag ik vragen waarom je de rom niet gewoon via de updater app op de telefoon installeert, in plaats van deze te flashen?Jachtaas schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:37:
En misschien een open deur, maar heb je bij het flashen gebruik gemaakt van de reguliere, of de Fastboot rom? Let daarbij ook op dat je de telefoon in de Fastboot modus hebt staan wanneer je hem op de PC aansluit.
Een andere open deur. Heb je het tgz bestand (de fastboot rom) vooraf uitgepakt?Jachtaas schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:37:
.......
na 1 seconde is hij klaar en volgens het programma een 'succes'. echter is er niets veranderd aan de telefoon. wat doe ik fout?......!
De Global rom is dan een stap in de goede richting, als Engels geen probleem is.Jachtaas schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 12:37:........ Waar ik tegenaan loop is bijvoorbeeld her en der chinees en sommige app werken niet optimaal.............
Je kan ook de EU rom overwegen die specifiek is afgestemd op Europese gebruikers en dan zijn ook de laatste Chinese zaken verwijderd.
[ Voor 42% gewijzigd door elinx op 26-01-2017 00:02 ]
Nee, geen enkele Xiaomi rom doet dit, daarvoor is de EU rom ontwikkeld.gerrit312 schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 19:04:
.............. zou het misschien kunnen zijn dat deze ook nederlands spreekt?..........
Hartelijk dank voor jullie reacties.
even over de open deuren:
1. ik heb het eerst via de officiele updater geprobeerd, maar die geeft steeds de error dat hij het niet kan verifieren
2. Ik heb de goede bestanden gebruikt (handleidingen zijn goed omschreven) en ook de bestanden uitgepakt waar nodig
Ik ben nu met de TWRP flash begonnen, wat succesvol is verlopen en de flash van de Xiaomi.eu blijft voor mijn gevoel hangen. Deze duurt nu meer dan een half uur. Het balkje is vol, knippert nog wel maar voor de rest gebeurt er niets. Voorafgaand deze flash heb ik wel een wipe gedaan.
Opnieuw proberen?
---
inmiddels nog een keer geprobeerd --> liep weer vast.
Met stable geprobeerd, deed ook niets.
totale format gedaan, kon ik er niet meer in via de PC. gereboot, fastboot, alles nog eens nalopen.
Weer TWRP gebruikt, was terug in het chinees. goed teken. Aan de pc gehangen, inderdaad helemaal leeg (ik kon er dus weer in) en wat er stond was chinees. Alle roms er op gezet en weer eens een instalatie gedaan.
Hij komt nu verder dan de laatste keer. Heeft zichzelf ook al gereboot en is nu aan het laden. Ik neem aan dat het allemaal goed komt
Resume, geen idee wat ik anders heb gedaan. maar ik denk dat het ergens een cashbestand was?
even over de open deuren:
1. ik heb het eerst via de officiele updater geprobeerd, maar die geeft steeds de error dat hij het niet kan verifieren
2. Ik heb de goede bestanden gebruikt (handleidingen zijn goed omschreven) en ook de bestanden uitgepakt waar nodig
Ik ben nu met de TWRP flash begonnen, wat succesvol is verlopen en de flash van de Xiaomi.eu blijft voor mijn gevoel hangen. Deze duurt nu meer dan een half uur. Het balkje is vol, knippert nog wel maar voor de rest gebeurt er niets. Voorafgaand deze flash heb ik wel een wipe gedaan.
Opnieuw proberen?
---
inmiddels nog een keer geprobeerd --> liep weer vast.
Met stable geprobeerd, deed ook niets.
totale format gedaan, kon ik er niet meer in via de PC. gereboot, fastboot, alles nog eens nalopen.
Weer TWRP gebruikt, was terug in het chinees. goed teken. Aan de pc gehangen, inderdaad helemaal leeg (ik kon er dus weer in) en wat er stond was chinees. Alle roms er op gezet en weer eens een instalatie gedaan.
Hij komt nu verder dan de laatste keer. Heeft zichzelf ook al gereboot en is nu aan het laden. Ik neem aan dat het allemaal goed komt
Resume, geen idee wat ik anders heb gedaan. maar ik denk dat het ergens een cashbestand was?
[ Voor 35% gewijzigd door Jachtaas op 26-01-2017 11:15 . Reden: werkt nu wel ]
Sind vorig weekend aan het spelen met mijn Mi5s.
Gelijk een unlock aangevraagd; dit was 2 dagen geleden. Nog niks gehoord.
Hij kwam met vendor ROM troep. Hier overheen kon ik wel de Global Stable ROM flashen, gewoon rom gedownload en via de updater geinstalleerd, dit werkte gelijk.
Nu is mijn vraag of dit wel de "goede"/juiste manier was?
Of heb ik die unlocked bootloader alleen nodig als ik de EU rom wil?
Hij kwam met vendor ROM troep. Hier overheen kon ik wel de Global Stable ROM flashen, gewoon rom gedownload en via de updater geinstalleerd, dit werkte gelijk.
I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net
Ja.kihon schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:59:
Sind vorig weekend aan het spelen met mijn Mi5s.
Of een andere custom ROM.
Ben je tevreden met Engels, dan hoef je de bootloader niet te unlocken en is dit de meest eenvoudige manier.kihon schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 15:59:
.......... Mi5s............
..... heb ik die unlocked bootloader alleen nodig als ik de EU rom wil?
Wil je een custom rom (oa de EU rom) dan had je de Developer rom moeten installeren om te unlocken.
Daarna kan je een custom recovery zoals twrp flashen en vervolgens daarmee de custom rom die je wenst.
Dank jullie wel voor de antwoorden.elinx schreef op donderdag 26 januari 2017 @ 17:47:
[...]
Ben je tevreden met Engels, dan hoef je de bootloader niet te unlocken en is dit de meest eenvoudige manier.
Wil je een custom rom (oa de EU rom) dan had je de Developer rom moeten installeren om te unlocken.
Daarna kan je een custom recovery zoals twrp flashen en vervolgens daarmee de custom rom die je wenst.
Denk dat ik voorlopig dan nog op de Global Rom blijf.
Bevalt me wel. (wat ik heb gemerkt in de afgelopen 2 dagen
I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net
Hoe heb je de Alka Recovery geïnstalleerd?Flasherrr schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 17:08:
Vervolgens heb ik http://www.mediafire.com/.../recovery+Alka+Update.zip TWRP Alka recovery geïnstalleerd om alle partities te kunnen backupen. Daarna https://www.androidfilehost.com/?fid=24591000424943818 (trwp-3.0M4-0.img) eroverheen geflashed, om de data en cache partities om te zetten naar f2fs.
Data, cache, system and Dalvik cache gewiped.
Toen ResurrectionRemix-M-v5.7.4-20161113-kenzo geïnstalleerd, en CM13-firmware-kate-radio-20161124 en Gapps mini.
Telefoon draait nu echt als een zonnetje! Alles werkt, accuduur is echt fantastisch! SOT van 5-6 uur bij eerste acculading.
Uitpakken en dan via Fastboot en ADB geinstalleerd?
Dan een Backup gemaakt en dan de TRWP-3.0M4-0.img via Fastboot en ADB geïnstalleerd?
Daarna kan ik de Xiaomi EU versie erop zetten?
Edit:
Ik heb nu ZCX TWRP geflashed en dit ging perfect en heb nu de versie van Xiaomi EU draaien als een zonnetje. https://forum.xda-develop...rp-flash-supersu-t3462448
[ Voor 9% gewijzigd door TVL op 27-01-2017 10:41 ]
Ik heb hier een Redmi 4A Global (met 800Hz 4G band dus) waarop ik een Xiaomi.eu rom wil flashen. Hij is geleverd met een officiele Xiaomi Global Stable rom, en na een OTA update zit ik op versie 8.1.4.
Gisteren kreeg ik unlock rechten en heb ik de bootloader ge-unlocked met de MiflashUnlock tool (zag later pas dat dit alleen met een DEV rom zou kunnen?).
Anyway, is het nu nog nodig een DEV rom te flashen, of kan ik de stappen volgen om TWRP te installeren en een EU rom te flashen?
Gisteren kreeg ik unlock rechten en heb ik de bootloader ge-unlocked met de MiflashUnlock tool (zag later pas dat dit alleen met een DEV rom zou kunnen?).
Anyway, is het nu nog nodig een DEV rom te flashen, of kan ik de stappen volgen om TWRP te installeren en een EU rom te flashen?
TWRP is nog niet geïnstalleerd, en enkele pogingen zojuist waren onsuccesvol. Ik kom na het volgen van onderstaande stappen uit in de originele recovery (denk ik althans).
Ik krijg een of ander serienummer te zien, dus neem aan dat mijn 4A goed herkent wordt. Maar het flash commando is binnen een 2 seconden afgerond. Dat lijkt me erg snel.
Eerder in deze thread staat dat de twrp.img naar de root van je telefoon en een ander mapje(?) gekopieerd moet worden. Bij de stappen hieronder alleen naar de map van 'Minimal ADB and Fastboot'.
FASTBOOT METHODE:
Voorbereiding:
Zet "USB debugging" en "enable OEM unlock" aan in developer options.
Download en installeer: minimal abd and fastboot
Download Cofface TWRP recovery, hernoem het bestand recovery.img en plaats het in de Minimal ADB and Fastboot map.
Boot en recovery flashen
Zet je telefoon in fastboot modus (Power + vol up en bij het herstarten van het toestel de power los laten en de up vast houden) en sluit deze met een usb kabel aan je pc.
Open een command window in de Minimal ADB and Fastboot map.
Controleer of je telefoon goed is aangesloten met het volgende commando:
Fastboot devices
Je krijgt een serie nummer van je telefoon te zien als je telefoon correct is aangesloten
Voer nu het volgende commando in om de recovery te flashen
fastboot flash recovery recovery.img
Start vervolgens de telefoon op in recovery modus (volumeknop omhoog en power knop)
Ik krijg een of ander serienummer te zien, dus neem aan dat mijn 4A goed herkent wordt. Maar het flash commando is binnen een 2 seconden afgerond. Dat lijkt me erg snel.
Eerder in deze thread staat dat de twrp.img naar de root van je telefoon en een ander mapje(?) gekopieerd moet worden. Bij de stappen hieronder alleen naar de map van 'Minimal ADB and Fastboot'.
FASTBOOT METHODE:
Voorbereiding:
Download Cofface TWRP recovery, hernoem het bestand recovery.img en plaats het in de Minimal ADB and Fastboot map.
Boot en recovery flashen
Zet je telefoon in fastboot modus (Power + vol up en bij het herstarten van het toestel de power los laten en de up vast houden) en sluit deze met een usb kabel aan je pc.
Fastboot devices
Je krijgt een serie nummer van je telefoon te zien als je telefoon correct is aangesloten
Start vervolgens de telefoon op in recovery modus (volumeknop omhoog en power knop)
flash je wel de recovery voor de 4A en niet die van een ander toestel?!
Verder gewoon de instructies volgen.
Verder gewoon de instructies volgen.
Yep, heb er twee geprobeerd. Eentje van Xiaomi.eu en één van cofface. Beide specifiek voor de Redmi 4A.
In de handleiding die ik heb gevolgd (voor mi5s,en bij mij ging het goed) moet je na het flash commando nog rebooten naar twrp:Controleer of je telefoon goed is aangesloten met het volgende commando:
Fastboot devices
fastboot boot twrp.img
De door mij gevolgde handleiding https://xiaomi.eu/communi...-roms-on-your-mi5s.36132/
TWRP flashen is een kwestie van een paar seconden. Maar wellicht kun je hem beter in die recovery booten met het fastboot boot commando en de recovery.img vanuit die opgestarte TWRP recovery flashen.Daytona schreef op maandag 30 januari 2017 @ 20:19:
TWRP is nog niet geïnstalleerd, en enkele pogingen zojuist waren onsuccesvol. Ik kom na het volgen van onderstaande stappen uit in de originele recovery (denk ik althans).
FASTBOOT METHODE:
Voorbereiding:
Boot en recovery flashen
Fastboot devices
@momus, ik zie niet hoe ik vanuit de stock recovery twrp kan flashen?
@klaasklaas: bedankt voor de link, met die (nagenoeg gelijke) stappen lukt het wel. Heb nu Xiaomi.eu stable 8.1.5 draaien.
@klaasklaas: bedankt voor de link, met die (nagenoeg gelijke) stappen lukt het wel. Heb nu Xiaomi.eu stable 8.1.5 draaien.
Ik weet niet of het al ergens staat, maar ik had dus gisteravond bij het unlocken dat ik continue op 50% bleef steken. Eindeloos dingen geprobeerd, uiteindelijk bedacht ik dat ik bij het aanmaken van mijn mi cloud account een telefoonnummer ipv email gebruikt heb. Op de telefoon toen ook met telefoonnummer ingelogd en toen pas lukte het. Lijkt er dus op dat de manier waarop je inlogt ook in beide gevallen exact hetzelfde moet zijn.
Je moet hem booten in TWRP en vandaar uit TWRP flashen.Daytona schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 17:06:
@momus, ik zie niet hoe ik vanuit de stock recovery twrp kan flashen?
Met het "fastboot boot recovery recovery.img" commando.
Ik werd er ook gestoord van dat het elke keer bleef hangen op 50 %. Toen las ik dit, en dacht, laat ik eens inloggen met mijn telefoonnr. ipv mijn emailadrres. En het is geluktHatseflatse schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 19:40:
Ik weet niet of het al ergens staat, maar ik had dus gisteravond bij het unlocken dat ik continue op 50% bleef steken. Eindeloos dingen geprobeerd, uiteindelijk bedacht ik dat ik bij het aanmaken van mijn mi cloud account een telefoonnummer ipv email gebruikt heb. Op de telefoon toen ook met telefoonnummer ingelogd en toen pas lukte het. Lijkt er dus op dat de manier waarop je inlogt ook in beide gevallen exact hetzelfde moet zijn.
Is er echt serieus geen andere manier om die bootloader te unlocken? Wacht nu 5 dagen op die code. I
Heb al fastboot geprobeerd, maar krijg FAILED (remote: Partition flashing is not allowed) omdat ik geen rechten heb, wordt hier zo moe van. Dacht even root te krijgen via de developer ROM maar ook niet dus.
Heb al fastboot geprobeerd, maar krijg FAILED (remote: Partition flashing is not allowed) omdat ik geen rechten heb, wordt hier zo moe van. Dacht even root te krijgen via de developer ROM maar ook niet dus.
Hangt van het type af welke je hebt. Voor enkele versies is er een gepatchte bootloader.jemoeder schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 22:37:
Is er echt serieus geen andere manier om die bootloader te unlocken? .......
Dit betreft de: Mipad2, Redmi Note 3&SE, Mi4c, Redmi 4 Pro&Prime.
van de andere types is mij geen methode bekend.
Het heeft echter wel nadelen en beperkingen (vooral als je Miui wilt behouden) en ik raad je aan om geduldig af te wachten tot je officieel kan unlocken.
Heb je op de Xiaomi unlock pagina al gecheckt of je nog steeds op review staat? Ik kreeg namelijk geen SMS, maar had wel unlockrechten gekregen.jemoeder schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 22:37:
Is er echt serieus geen andere manier om die bootloader te unlocken? Wacht nu 5 dagen op die code.
[ Voor 1% gewijzigd door Hatseflatse op 04-02-2017 07:26 . Reden: Typo ]
Die had ik even niet in de gaten.Hatseflatse schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 07:25:
..... Ik kreeg namelijk geen SMS, maar had wel unlockrechten gekregen.
@jemoeder
Inloggen op de Mi unlocksite,
Als je verwezen wordt naar de downloadpagina van Miunlock heb je unlockrechten.
Kreeg vannacht 3 smsjes met access granted. Finally. Heb een Mi5. Ik las ergens op xiami.eu dat je sneller permission krijgt als je wat berichtjes plaatst op hun forum. Dag erna gelijk ontvangen. Dat is mijn tip dus.Hatseflatse schreef op zaterdag 4 februari 2017 @ 07:25:
[...]
Heb je op de Xiaomi unlock pagina al gecheckt of je nog steeds op review staat? Ik kreeg namelijk geen SMS, maar had wel unlockrechten gekregen.
Hi guys,
Ik krijg op deze website: http://www.miui.com/unlock/apply.php
de volgende popup:
https://postimg.org/image/m3rlspc03/2757cbf7/
Iemand enig idee wat dat betekent? Mn chinees is niet al te best..
(Xiaomi MiMax)
Ik krijg op deze website: http://www.miui.com/unlock/apply.php
de volgende popup:
https://postimg.org/image/m3rlspc03/2757cbf7/
(Xiaomi MiMax)
[ Voor 4% gewijzigd door jdevries189 op 12-02-2017 00:47 ]
Volgens Google translate:jdevries189 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 00:47:
.......
Send text messages to the upper limit
Heeft dus weinig met het unlocken van je bootloader te maken
Als ik op de desbetreffende link klik kom ik op de download pagina van Mi Unlock.
[ Voor 20% gewijzigd door elinx op 12-02-2017 01:15 ]
Ik heb ook even de google translate erover heen gegooid. Het betekent: SMS delivery limit. En ik krijg hem zodra ik op de 'apply now' knop druk. Maar die link klopt inderdaad. Daar moet je toch de unlock aanvragen? Of zit ik helemaal verkeerd?
De orginele link uit de startpost geeft bij mij namelijk een dns fout. Deze link dus: http://www.en.miui.com/unlock.php
De orginele link uit de startpost geeft bij mij namelijk een dns fout. Deze link dus: http://www.en.miui.com/unlock.php
[ Voor 45% gewijzigd door jdevries189 op 12-02-2017 01:12 ]
De url is zonder "www"
http://en.miui.com/
rechtsboven unlock kiezen
http://en.miui.com/
rechtsboven unlock kiezen
[ Voor 26% gewijzigd door elinx op 12-02-2017 01:19 ]
Done. Echter komt ik dan ook gewoon weer op http://www.miui.com/unlock/apply.php terecht. Probeer maar.
En dat is waar ik dus die melding krijg. Miu says: ....en dan dus vertaald dat er blijkbaar een SMS limiet is oid.
En dat is waar ik dus die melding krijg. Miu says: ....en dan dus vertaald dat er blijkbaar een SMS limiet is oid.
[ Voor 36% gewijzigd door jdevries189 op 12-02-2017 01:21 ]
Ik zonder "www" op de download paginajdevries189 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 01:20:
....Probeer maar.
http://en.miui.com/unlock/download_en.html
NB
Ik heb echter wel unlockrechten
[ Voor 19% gewijzigd door elinx op 12-02-2017 01:25 ]
Klopt. En dat werkt inderdaad. Daarna ga ik naar unlock en unlock now. Dan kom je dus gewoon weer op http://www.miui.com/unlock/apply.php. Misschien verduidelijkt deze screenshot het nog een beetje:
[edit. dit keer de goeie:] https://postimg.org/image/spdfergsp/
[edit. dit keer de goeie:] https://postimg.org/image/spdfergsp/
[ Voor 15% gewijzigd door jdevries189 op 12-02-2017 01:28 ]
Dan heb je de limiet voor het aanvragen van de unlock met SMS verificatie bereikt, en moet je het dus later nog eens proberen.
Dat verklaart de Chinese tekstdutchgio schreef op zondag 12 februari 2017 @ 01:28:
Dan heb je de limiet voor het aanvragen van de unlock met SMS verificatie bereikt,,,,,,,,,,
Ok bedankt. Als ik trouwens die Mi Flash Unlock app draai dan zegt ie: your device isn't supported by Mi Unlock. Maar dat is dan een zorg voor later denk ik.
Hey,
Ik kan geen twrp vinden voor de (gewone)redmi 4 prada
En deze die ik vind installeren zogezegd wel maar ik kom nooit in twrp boot terecht (altijd in standaard miu recovery of fastboot
Ik heb unlockrechten en is zodoende ook geunlocked
Kan iemand mij helpen
PS ik draai wel de china stable , maar ik heb gewoon kunnen unlocken
En deze die ik vind installeren zogezegd wel maar ik kom nooit in twrp boot terecht (altijd in standaard miu recovery of fastboot
Kan iemand mij helpen
[ Voor 11% gewijzigd door derooke op 13-02-2017 19:57 . Reden: extra info ]
Heb je na het installeren van twrp ook ge-reboot naar twrp?derooke schreef op maandag 13 februari 2017 @ 19:50:
Hey,
Kan iemand mij helpen
In de handleiding die ik heb gevolgd (voor mi5s,en bij mij ging het goed) moet je na het flash commando nog rebooten naar twrp:
fastboot boot twrp.img
De door mij gevolgde mi5s handleiding https://xiaomi.eu/communi...-roms-on-your-mi5s.36132/
Hier ook voor de Redmi 4:
http://en.miui.com/thread-419470-1-1.html
http://en.miui.com/thread-419470-1-1.html
Ik zal dit vanavond proberen en laten weten
edit:
ik krijg deze fout
C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>fastboot flash recovery cofface_recovery_redmi4.img
target reported max download size of 536870912 bytes
sending 'recovery' (32186 KB)...
OKAY [ 0.901s]
writing 'recovery'...
OKAY [ 0.250s]
finished. total time: 1.152s
C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>fastboot boot cofface_recovery_redmi4.img
downloading 'boot.img'...
OKAY [ 0.886s]
booting...
FAILED (remote: dtb not found)
finished. total time: 1.534s
Dus de fout is dtb not found
Wat kan ik daar aan doen
Groeten Kevin
edit:
ik krijg deze fout
C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>fastboot flash recovery cofface_recovery_redmi4.img
target reported max download size of 536870912 bytes
sending 'recovery' (32186 KB)...
OKAY [ 0.901s]
writing 'recovery'...
OKAY [ 0.250s]
finished. total time: 1.152s
C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>fastboot boot cofface_recovery_redmi4.img
downloading 'boot.img'...
OKAY [ 0.886s]
booting...
FAILED (remote: dtb not found)
finished. total time: 1.534s
Dus de fout is dtb not found
Wat kan ik daar aan doen
Groeten Kevin
[ Voor 87% gewijzigd door derooke op 14-02-2017 18:21 . Reden: extra info ]
Ik heb net even weer de Xiaomi forum gekeken en mensen hebben daar ook problemen. Ik hoop dat iedereens problemen snel opgelost worden, want ik ben ook afwachtend op de tweede code voor de unlock... *knip*. Mag wel wat minder op de man. Ik ben nu al aan dag 2 en nog steeds krijg ik geen bericht, zelfs niet op de forum zelf...
Dan moeten we het zien te unlocken ook nog...
[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 16-02-2017 13:27 ]
Aah sorry haha niet zo negatief bedoeld. Hij heeft een mooie guide gemaakt in ieder geval bedankt ervoor, maar ik denk niet dat je mensen valse hoop moeten geven over tijd die je moet wachten
[ Voor 8% gewijzigd door Simyager op 16-02-2017 14:16 ]
Je weet dat het een dag of 10 kan duren?Simyager schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 11:56:
Ik heb net even weer de Xiaomi forum gekeken en mensen hebben daar ook problemen. Ik hoop dat iedereens problemen snel opgelost worden, want ik ben ook afwachtend op de tweede code voor de unlock... [mbr]*knip*. Mag wel wat minder op de man.[/] Ik ben nu al aan dag 2 en nog steeds krijg ik geen bericht, zelfs niet op de forum zelf...
*zucht* dat zie ik ook wel nu. Alleen was er iemand *knip* die ik niet mag noemen die beweerde dat het BS was dat het 10 dagen zou duren. Bij hem was het maar 10 minuten. Dus ik met mijn naïeve hoofd geloofde hem en moest toch nog langer wachten.
Bovendien hadden sommige mensen ook nog eens andere problemen. Ik hoop dat de guide die mensen hebben getypt wel degelijk is en zonder problemen, maar ik ben nu dus al 2 dagen aan het wachten en hoop wel dat ik binnen de 10 dagen mijn code krijg. Heb ook op het forum mensen gezien waarbij het over de 10 dagen was gegaan. Dus het is alsnog geen garantie...
Bovendien hadden sommige mensen ook nog eens andere problemen. Ik hoop dat de guide die mensen hebben getypt wel degelijk is en zonder problemen, maar ik ben nu dus al 2 dagen aan het wachten en hoop wel dat ik binnen de 10 dagen mijn code krijg. Heb ook op het forum mensen gezien waarbij het over de 10 dagen was gegaan. Dus het is alsnog geen garantie...
Bij de 1 duurt het langer als bij de ander.Simyager schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:49:
*zucht* dat zie ik ook wel nu. Alleen was er iemand *knip* die ik niet mag noemen die beweerde dat het BS was dat het 10 dagen zou duren. Bij hem was het maar 10 minuten. Dus ik met mijn naïeve hoofd geloofde hem en moest toch nog langer wachten.
Als je veel zucht en zeurt, zal het allicht langer duren.
Bedankt voor deze wijze lesMomus schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 14:51:
[...]
Bij de 1 duurt het langer als bij de ander.
Als je veel zucht en zeurt, zal het allicht langer duren.
Nu even half on-topic ik leer wel Chineze tekens dankzij dit half Engelse half Chinese ROM die erbij staat. Alleen blijkt dat het Chinees wel moeilijker is dan ik had gedacht, maar mijn Chinese collega helpt me wel daarbij
Dus elke nadeel heeft weer zo zijn voordeel en andersom. Ik dacht ik deel mijn ervaring en wijze les samen met jou aangezien jij ook hetzelfde bij mij deed. Symbiose zeg maar yin en yang
[ Voor 3% gewijzigd door Simyager op 16-02-2017 15:19 ]
Ik heb al een post geplaatst in het Redmi 4 prime topic als reactie op een ander bericht, maar hij past eigenlijk meer hier:
memartin91 in "[Xiaomi Redmi 4 Pro] Ervaringen & Discussie"
Bij mij is na een volle dag proberen het unlocken nog niet gelukt. Het lijkt erop dat de volgende gidsen allemaal niet werken bij een Redmi 4 prime die recentelijk bij Goldway is aangeschaft:
http://en.miui.com/thread-408889-1-1.html
http://en.miui.com/thread-398813-1-1.html
http://en.miui.com/thread-409974-1-1.html
http://xiaomitips.com/gui...nstall-qualcomm-qdloader/
http://en.miui.com/thread-472663-1-1.html
Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is de Deep Flash Cable:
http://en.miui.com/thread-335614-1-1.html
Waarvan het ook mogelijk is om een DIY versie te maken:
http://en.miui.com/thread-310325-1-1.html
Zelf lijkt me dat geen fijne manier vandaar de volgende vraag:
VRAAG - Is er toevallig iemand in de randstad regio die een deep flash cable thuis heeft liggen??? Ik zou het heel fijn vinden om een echte te gebruiken in plaats van de DIY method.
memartin91 in "[Xiaomi Redmi 4 Pro] Ervaringen & Discussie"
Bij mij is na een volle dag proberen het unlocken nog niet gelukt. Het lijkt erop dat de volgende gidsen allemaal niet werken bij een Redmi 4 prime die recentelijk bij Goldway is aangeschaft:
http://en.miui.com/thread-408889-1-1.html
http://en.miui.com/thread-398813-1-1.html
http://en.miui.com/thread-409974-1-1.html
http://xiaomitips.com/gui...nstall-qualcomm-qdloader/
http://en.miui.com/thread-472663-1-1.html
Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is de Deep Flash Cable:
http://en.miui.com/thread-335614-1-1.html
Waarvan het ook mogelijk is om een DIY versie te maken:
http://en.miui.com/thread-310325-1-1.html
Zelf lijkt me dat geen fijne manier vandaar de volgende vraag:
VRAAG - Is er toevallig iemand in de randstad regio die een deep flash cable thuis heeft liggen??? Ik zou het heel fijn vinden om een echte te gebruiken in plaats van de DIY method.
Ik heb zelf deze guide gebruikt.
Dat was dan wel voor een Mi5s, maar ik heb zelf een Mi5s Plus dus het was gelijkwaardig.
Dat was dan wel voor een Mi5s, maar ik heb zelf een Mi5s Plus dus het was gelijkwaardig.
Anoniem: 323199
Heren experts!
Een vraagje.
Ik ben sinds kort in het bezit van een mi5s, daar stond een fake reseller rom op.. ik heb deze geflasht naar de laatste stable global rom.
MAAR, kan ik nu nog wel mijn toestel unlocken ( zodra de code binnen is ) ? of heb ik hiervoor de developer rom nodig..
want, ik kan geen andere rom meer flashen "failed to verify update package"
Naar het schijnt kan je alleen switchen tussen stable en dev.. en niet van global naar chinese ( of andersom )
De global rom heeft geen dev versie...
Een vraagje.
Ik ben sinds kort in het bezit van een mi5s, daar stond een fake reseller rom op.. ik heb deze geflasht naar de laatste stable global rom.
MAAR, kan ik nu nog wel mijn toestel unlocken ( zodra de code binnen is ) ? of heb ik hiervoor de developer rom nodig..
want, ik kan geen andere rom meer flashen "failed to verify update package"
Naar het schijnt kan je alleen switchen tussen stable en dev.. en niet van global naar chinese ( of andersom )
De global rom heeft geen dev versie...
Ik heb onlangs de vraag gekregen of ik iemand kon helpen om de Goldway rom om te zetten naar de Xiaomi.eu rom. Hij was reeds 2 dagen bezig en ik heb er daarna 7 uur extra in gestoken. Uiteindelijk heeft hij de rom om kunnen zetten zonder de PDAnet tools en door gebruik te maken van een fastboot flash. Het is duidelijk dat we uiteindelijk zo'n 500 euro kwijt waren in "loonkosten". Gelukkig is het onze hobby en mag het soms wat tijd kosten.
@kelly.hipolito , wellicht is dit iets om je post mee aan te vullen.
Onlangs heb ik zelf een Redmi 4 Pro via iBuygou besteld en deze was netjes gesealed. Onder de seal zat een mooie sticker van de webshop, dus: Een gesealde telefoon ontvangen zegt totaal niets over de rom die op de telefoon staat. Volgens mij sealed Xiaomi telefoons zelf niet eens, maar het kan zijn dat mijn informatie inmiddels is verouderd.
De telefoon is gelukkig geleverd met een Global rom en als je deze aan het internet aansluit, krijg je netjes een update binnen. Hierdoor weet je zeker dat je een originele Miui rom hebt.
Ik had alles al voorbereid. De laatste Weekly rom had ik al via xiaomi.eu gedownload en de laatste TWRP versie heb ik daar ook gewoon kunnen downloaden (MarkW). Tenslotte heb je ook MiFlash nodig, want uit de geinstalleerde map haal je onder andere: Fastboot en ADB. (C:\Program Files (x86)\Xiaomi\MiPhone\Google\Android)
Om crossposten te voorkomen, wil ik aangeven dat je slechts 20 minuten nodig hebt om de Global rom naar Xiaomi.eu rom kunt overzetten. Dat is van het moment dat je de telefoon uitpakt, tot het moment dat de telefoon is geflashed met de nieuwe firmware en de factory reset is uitgevoerd.
Hier is mijn uitleg terug te vinden: Kiswum in "[Xiaomi Redmi 4 Pro] Ervaringen & Discussie"
Alle software is gewoon via de downloadpagina van Xiaomi.eu terug te vinden.
Als een volledige handleiding nodig is, dan hoor ik het graag. Dan zal ik het stap-voor-stap uitleggen. Ik kan eventueel ook de updatepakketten klaarzetten zodat je alleen een batchfile hoeft uit te voeren. Deze pakketten heb ik voor mezelf aangemaakt om het allemaal gemakkelijk te houden.
@kelly.hipolito , wellicht is dit iets om je post mee aan te vullen.
Onlangs heb ik zelf een Redmi 4 Pro via iBuygou besteld en deze was netjes gesealed. Onder de seal zat een mooie sticker van de webshop, dus: Een gesealde telefoon ontvangen zegt totaal niets over de rom die op de telefoon staat. Volgens mij sealed Xiaomi telefoons zelf niet eens, maar het kan zijn dat mijn informatie inmiddels is verouderd.
De telefoon is gelukkig geleverd met een Global rom en als je deze aan het internet aansluit, krijg je netjes een update binnen. Hierdoor weet je zeker dat je een originele Miui rom hebt.
Ik had alles al voorbereid. De laatste Weekly rom had ik al via xiaomi.eu gedownload en de laatste TWRP versie heb ik daar ook gewoon kunnen downloaden (MarkW). Tenslotte heb je ook MiFlash nodig, want uit de geinstalleerde map haal je onder andere: Fastboot en ADB. (C:\Program Files (x86)\Xiaomi\MiPhone\Google\Android)
Om crossposten te voorkomen, wil ik aangeven dat je slechts 20 minuten nodig hebt om de Global rom naar Xiaomi.eu rom kunt overzetten. Dat is van het moment dat je de telefoon uitpakt, tot het moment dat de telefoon is geflashed met de nieuwe firmware en de factory reset is uitgevoerd.
Hier is mijn uitleg terug te vinden: Kiswum in "[Xiaomi Redmi 4 Pro] Ervaringen & Discussie"
Alle software is gewoon via de downloadpagina van Xiaomi.eu terug te vinden.
Als een volledige handleiding nodig is, dan hoor ik het graag. Dan zal ik het stap-voor-stap uitleggen. Ik kan eventueel ook de updatepakketten klaarzetten zodat je alleen een batchfile hoeft uit te voeren. Deze pakketten heb ik voor mezelf aangemaakt om het allemaal gemakkelijk te houden.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Mijn hele account zit in een loop. Ineens een andere user id (zelfde telnummer en account naam), inloggen op i.mi.com resulteert in een refresh elke seconde (https://us.i.mi.com/#homenew <-> https://i.mi.com/#homenew, het uitloggen op mijn mobiel lukt niet meer, unlock rechten weg.
Iemand anders dezelfde problemen, of hetzelfde meegemaakt? Ik ben het wel een beetje zat aan het worden.
Iemand anders dezelfde problemen, of hetzelfde meegemaakt? Ik ben het wel een beetje zat aan het worden.

[ Voor 10% gewijzigd door xwb350 op 13-03-2017 08:16 ]
Ik heb gisteren de mi5s ontvangen. Mooi apparaat! Echter staat er een global ROM op, dit is vermoedelijk gedaan door de leverancier. Ik wil mijn bootloader unlocken, nu heb ik daar al toestemming voor gekregen. Maar ik krijg het echt niet voor elkaar, ik heb alles geprobeerd. Ik zal hier neerzetten wat ik al heb gedaan:
Ingelogd met applicatie MiFlashUnlock_1.1.0317.1_en: zowel e-mail als telefoonnummer (Ook op mijn device!). Melding bij 50%: Couldn't verifiy device. Geprobeerd op Windows 10, Windows 8,1 en zelf Windows 7. Helaas geen verschil. Ook verschillende USB drivers geïnstalleerd, ook dat mocht niet baten.
Het flashen met de applicatie van MIUI zelf, lukt ook niet. Krijg daar ook een foutmelding: flash xbl error.
Via de app updater geprobeerd om een developer ROM erop te zetten van China, ook dat helpt niet; foutmelding: Can't verify update, couldn't verify update package'.
Ik denk dat ik een deep cable nodig heb om dit toch voor elkaar te krijgen? Heeft iemand dit al eens gemaakt? Ik zou hier graag voor langs willen komen om het te fixen. Uiteraard wil ik er best voor betalen.
Iemand nog tips? Ik weet het echt niet meer...
Ingelogd met applicatie MiFlashUnlock_1.1.0317.1_en: zowel e-mail als telefoonnummer (Ook op mijn device!). Melding bij 50%: Couldn't verifiy device. Geprobeerd op Windows 10, Windows 8,1 en zelf Windows 7. Helaas geen verschil. Ook verschillende USB drivers geïnstalleerd, ook dat mocht niet baten.
Het flashen met de applicatie van MIUI zelf, lukt ook niet. Krijg daar ook een foutmelding: flash xbl error.
Via de app updater geprobeerd om een developer ROM erop te zetten van China, ook dat helpt niet; foutmelding: Can't verify update, couldn't verify update package'.
Ik denk dat ik een deep cable nodig heb om dit toch voor elkaar te krijgen? Heeft iemand dit al eens gemaakt? Ik zou hier graag voor langs willen komen om het te fixen. Uiteraard wil ik er best voor betalen.
Iemand nog tips? Ik weet het echt niet meer...
@BliXem Welke miui versie staat er op jouw telefoon? Post anders even een screenshot.
Ik denk dat een deepflash cable niet nodig is.
Zawaponga schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 13:41:
@BliXem Welke miui versie staat er op jouw telefoon? Post anders even een screenshot.

Weet je 100% zeker dat je een origineel Miui Global rom hebt?
Heb je de updater app?
Krijg je een update binnen als je de telefoon via de app of update setting op updaten drukt?
Dit is de update historie:
Version: V8.1.2.0.MAAMIDI 1.4G MD5: 9fbec19bb62ef03f82c957daade5b7bc Changelog
Version: V8.0.5.0.MAAMIDG 1.4G MD5: 026a41494846cf2eb5fb56ffece77410 Changelog
Version: V8.0.2.0.MAAMIDG 1.4G MD5: 016150f985efc7e6aac5e2fefd83e994 Changelog
Je zou dus 2 updates achterlopen als het een originele rom is. In dit geval moet je een update binnen krijgen.
p.s. als je geen originele rom hebt (8.0.3.0 zie ik niet staan in het rijtje van en.miu.com), dan zou je een manier moeten vinden om de laatste global of stable rom op je telefoon te kunnen krijgen. Daarna zou je verder kunnen gaan met het omzetten van je rom.
[ Voor 12% gewijzigd door Kiswum op 15-03-2017 17:19 ]
Dat klopt niet helemaal, ik heb de MI 5s, en niet de MI5 ;-).Kiswum schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 17:11:
[...]
Weet je 100% zeker dat je een origineel Miui Global rom hebt?
Heb je de updater app?
Krijg je een update binnen als je de telefoon via de app of update setting op updaten drukt?
Dit is de update historie:
Version: V8.1.2.0.MAAMIDI 1.4G MD5: 9fbec19bb62ef03f82c957daade5b7bc Changelog
Version: V8.0.5.0.MAAMIDG 1.4G MD5: 026a41494846cf2eb5fb56ffece77410 Changelog
Version: V8.0.2.0.MAAMIDG 1.4G MD5: 016150f985efc7e6aac5e2fefd83e994 Changelog
Je zou dus 2 updates achterlopen als het een originele rom is. In dit geval moet je een update binnen krijgen.
p.s. als je geen originele rom hebt (8.0.3.0 zie ik niet staan in het rijtje van en.miu.com), dan zou je een manier moeten vinden om de laatste global of stable rom op je telefoon te kunnen krijgen. Daarna zou je verder kunnen gaan met het omzetten van je rom.
Zo ver ik weet draai ik op de laatste firmware: http://en.miui.com/download-314.html
Oh, helemaal over de Mi5s heen gelezen op miui.com
Ik ga dit morgen eens proberen, anders is het even wachten op de deep flash cable.
@BliXem Ok, voordat je de deepflash methode uitprobeert (die volgens mij ook niet zonder risico is), probeer deze link en deze uit.
In de eerste link volg de post van GhostPathfinder. Het is belangrijk dat je eerst uitlogt uit je MI account op je telefoon en dan de factory reset uitvoert. Als je bij stap 9 de "86023: hardwareld error" krijgt zit je goed.
In plaats van stap 10 t/m 13 heb ik de 2e link gevolgd. Hier is het belangrijk dat je de bij de developer settings "oem unlocking" aanzet en bij "Mi Unlock Status" inlogt op je account. Hierna kun je de bootloader unlocken mbv de unlock tool.
Voorheen was het niet mogelijk met een global stable rom te unlocken, maar met de introductie van MIUI 8 hebben ze bij Xiaomi de EDL mode eruit gesloopt, maar is het nu wel mogelijk om te unlocken met een global stable. Het is mij nu 2x gelukt met redmi 4 pro's van Gearbest.
Laat maar horen als je nog vragen hebt.
In de eerste link volg de post van GhostPathfinder. Het is belangrijk dat je eerst uitlogt uit je MI account op je telefoon en dan de factory reset uitvoert. Als je bij stap 9 de "86023: hardwareld error" krijgt zit je goed.
In plaats van stap 10 t/m 13 heb ik de 2e link gevolgd. Hier is het belangrijk dat je de bij de developer settings "oem unlocking" aanzet en bij "Mi Unlock Status" inlogt op je account. Hierna kun je de bootloader unlocken mbv de unlock tool.
Voorheen was het niet mogelijk met een global stable rom te unlocken, maar met de introductie van MIUI 8 hebben ze bij Xiaomi de EDL mode eruit gesloopt, maar is het nu wel mogelijk om te unlocken met een global stable. Het is mij nu 2x gelukt met redmi 4 pro's van Gearbest.
Woon je in de buurt? Je mag het eens proberen op mijn Mi5s ;-) ik woon in Limburg, evt. kan ik ook jou kant op komen als je wilt? Uiteraard met een vergoeding voor het unlocken als 't je lukt.Zawaponga schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:51:
@BliXem Ok, voordat je de deepflash methode uitprobeert (die volgens mij ook niet zonder risico is), probeer deze link en deze uit.
BliXem schreef op woensdag 15 maart 2017 @ 21:22:
Ik ga dit morgen eens proberen, anders is het even wachten op de deep flash cable.

no for Mi5S
Ik heb de kabel open gemaakt, nu valt het mij op dat er 2x rood of oranje, 1x wit en 1x groen is verwerkt in de kabel.
Terwijl het moet zijn:

Wellicht is dat de reden waarom het unlocken niet lukt. Koperen draad in USB plugin werkt ook niet, terwijl ik 100% zeker ben dat ik het op de juiste manier heb gedaan. -> gaat steeds naar charge mode ipv EDL.
Heb bij bol.com twee type-C kabels besteld die morgen binnen komen.
Terwijl het moet zijn:

Wellicht is dat de reden waarom het unlocken niet lukt. Koperen draad in USB plugin werkt ook niet, terwijl ik 100% zeker ben dat ik het op de juiste manier heb gedaan. -> gaat steeds naar charge mode ipv EDL.
Heb bij bol.com twee type-C kabels besteld die morgen binnen komen.
[ Voor 6% gewijzigd door BliXem op 16-03-2017 21:13 ]
hallo ik heb een redmi note 4 eu rom in de map gezet als ik hem wil installeren zegt hij.dat geen officiele rom is.
ik heb de booloader unlockt en usb debugging ingezet. maar niets hij doe het niet.
nu lees ik de rom hernoemen wat bedoelen jullie daarmee?
sorry ik weet er niet veel van.
groet Jo
ik heb de booloader unlockt en usb debugging ingezet. maar niets hij doe het niet.
nu lees ik de rom hernoemen wat bedoelen jullie daarmee?
sorry ik weet er niet veel van.
groet Jo
@BliXem , als het unlocken net zo vervelend kan gaan als bij de Redmi 4 Pro, dan kan het weleens een hoop tijd in beslag nemen. Als je vaak in de buurt van Eindhoven bent, dan kunnen we in diverse sessies van max 2 uur bekijken of het op te lossen is.
Ik kan altijd naar Eindhoven rijden. Mocht ik een afspraak willen maken, kan ik je dan PM'en?Kiswum schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:01:
@BliXem , als het unlocken net zo vervelend kan gaan als bij de Redmi 4 Pro, dan kan het weleens een hoop tijd in beslag nemen. Als je vaak in de buurt van Eindhoven bent, dan kunnen we in diverse sessies van max 2 uur bekijken of het op te lossen is.
Geen enkel probleem, wellicht kan ik met die tips andere mensen helpen.BliXem schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:07:
[...]
Ik kan altijd naar Eindhoven rijden. Mocht ik een afspraak willen maken, kan ik je dan PM'en?
Nou, het is gelukt met goedkope USB type c kabels! Yeah! Nu even een ROM erop en I'm ready to rock!Kiswum schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 11:12:
[...]
Geen enkel probleem, wellicht kan ik met die tips andere mensen helpen.
Deel je hier ook even hoe het is opgelost, welke stappen je hebt doorlopen? Daarmee voorkom je dat een ander hetzelfde zal krijgen als jij. Oh ja vermeld even de webshop, zodat anderen weten waarmee ze rekening moeten houden als ze daar een Mi5s (of wellicht elke andere Xiaomi), daar kopen.BliXem schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:33:
[...]
Nou, het is gelukt met goedkope USB type c kabels! Yeah! Nu even een ROM erop en I'm ready to rock!
Ik heb twee kabels besteld bij bol.com. Standaard USB type-c kabels. Na levering heeft mijn vriendin één van de twee kabels opengesneden. Zo hebben we enkele draden omgezet waardoor het toestel in EDL kwam en niet naar de charging modus ging. Deze optie werkte niet voor ons.Kiswum schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 08:13:
[...]
Deel je hier ook even hoe het is opgelost, welke stappen je hebt doorlopen? Daarmee voorkom je dat een ander hetzelfde zal krijgen als jij. Oh ja vermeld even de webshop, zodat anderen weten waarmee ze rekening moeten houden als ze daar een Mi5s (of wellicht elke andere Xiaomi), daar kopen.
Ik heb sowieso de deep flash cable besteld. Mocht het iemand alsnog niet lukken om in EDL te komen, dan kun je langskomen om dit door mij te laten doen tegen een kleine vergoeding.
Ja, ik heb ook het hele internet afgezocht om mijn MI5s te unlocken, dit lukte dus ook niet net als
zo vele gelukkige of beter gezegd ongelukkige.
Alles geprobeerd, behalve met een EDL kabel die ik dus niet had.
Maar een fijne “peer” genaamd BliXem uit het limburgse heeft me hierbij geholpen en dit lukte
wel heel snel. De rit er naartoe duurde langer.
Dit lijkt mij dus de enige oplossing voor dit moment om je xiaomi te unlocken.
Samengevat hoe BliXem dit bij mijn MI5s gedaan heeft;
Telefoon in EDL mode,
China Dev Rom erop,
Met je Unlock rechten inloggen op tel.,
Met Mi Unlock unlocken en als laatste als je wil twrp en een andere rom. erop. ( Ik heb de laatste eu. rom er op gezet)
Met heel veel dank aan BliXem
zo vele gelukkige of beter gezegd ongelukkige.
Alles geprobeerd, behalve met een EDL kabel die ik dus niet had.
Maar een fijne “peer” genaamd BliXem uit het limburgse heeft me hierbij geholpen en dit lukte
wel heel snel. De rit er naartoe duurde langer.
Dit lijkt mij dus de enige oplossing voor dit moment om je xiaomi te unlocken.
Samengevat hoe BliXem dit bij mijn MI5s gedaan heeft;
Telefoon in EDL mode,
China Dev Rom erop,
Met je Unlock rechten inloggen op tel.,
Met Mi Unlock unlocken en als laatste als je wil twrp en een andere rom. erop. ( Ik heb de laatste eu. rom er op gezet)
Met heel veel dank aan BliXem
Ik weet niet of ik hier uit ga komentheduke1989 schreef op vrijdag 9 september 2016 @ 11:05:Belangrijkste stap
Het belangrijkste van alles is dat de nodige rechten aangevraagd worden.
http://www.en.miui.com/unlock.php - Hier moet je bootloader unlock rechten aanvragen.

http://en.miui.com/unlock/
(zonder www en zonder .php)
Dan kan ik alleen op Unlock klikken, en kom daarna op een chinese pagina waar ik kennelijk iets in moet typen. Geen idee wat, ik lees geen chinees. Moet ik dit op de telefoon doen, kan het ook op de PC, of moet het juist op de PC?
Dat is je Mi gebruikersnaam en wachtwoord.Antonius schreef op donderdag 6 april 2017 @ 20:36:
..........moet zijn:
http://en.miui.com/unlock/
....
Dan kan ik alleen op Unlock klikken, en kom daarna op een chinese pagina waar ik kennelijk iets in moet typen. Geen idee wat, ............
Daaronder lichtgrijs links registreren, rechts wachtwoord vergeten
Makkelijker is via http://en.miui.com, dan blijft alles Engels.
Na inloggen of registreren rechtsboven unlock kiezen.
Dank je wel voor de uitleg, de aanvraag is gedaan.