• Zalarius
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-02 23:56
Hopelijk kan iemand me helpen met de catch22 situatie waar ik inzit.
Ik heb een Redmi Note 4 gekocht en deze krijg ik niet gekoppeld aan mijn SIM (Youfone)
Dit omdat de Imei in deze telefoon ontbreekt.
Bij het aanzetten (1e keer installatie) probeert hij het device ID te scannen en te koppelen aan mijn aangemaakt Miui-ID.
Hierop krijg ik de volgende foutmelding:
Invalid Device ID:
Device ID must be a valid IMEI or MAC adress.
Without device ID, some MI Account and MI Cloud features won't be available

Om de IMEI alsnog te zetten hebben ik Root access nodig.
Dit heb ik keurig aangevraagd en gekregen.
Bij het uitvoeren echter krijg ik de volgende foutmelding:
Current account is not bound to this device
In the "settings -> developer options -> Mi unlock states" binding account and equipment

Als ik dit wil doen, ben ik weer bij het 1e punt aangeland, dat ik mijn aangemaakt Miui-ID niet in de telefoon kan inbrengen. Deze is lang bezig met het verifiëren van het wachtwoord en dan krijg ik een foutmelding:
Can't sign in.
Invalid Device ID:
etc.

Volgens mij moet ik 1 van de 2 opgelost krijgen:
- Rooten zonder het ingevulde Miui-id (is dit mogelijk?)
- Een manier om mijn Miui-ID te koppelen aan deze telefoon

Iemand een oplossing of nog een andere suggestie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-03 11:54

Grannd

da Granndest

Met Google kwam ik gauw deze thread tegen:

http://en.miui.com/thread-411112-1-1.html

"Guides Fix IMEI & MEID lost for Redmi Note 4 & Redmi Pro"

Het ziet er wel uit als een ingewikkeld proces, maar zoals je zelf al aangeeft hebben de simpele oplossingen tot nu toe niet gewerkt.
Ik vind het wel apart dat er om te beginnen nooit een Imei-nummer aan je telefoon was gekoppeld?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:02
Je vraagt nu ook het unlocken aan, dat is wat anders dan rooten.
Unlocken vereist echt een MIUI account en dat werkt dus niet zonder IMEI.
Sowieso apart dat je een telefoon zonder IMEI ontvangt.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Heb je nu de originele rom erop staan? Zo niet, dan moet je het de leverancier moeten laten oplossen of om een schadevergoeding vragen. Mochten ze je niets aan willen bieden, dan kune je een slechte, maar eerlijk oordeel geven over je verkoper.
Als de originele Chinese of eventueel Global rom op de telefoon staat, dan zou alles in orde moeten zijn mbt het Imei nummer.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Zalarius
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-02 23:56
Het is gelukt !!! :)
Ik had de volgende thread, wat ongeveer hetzelfde is als van Grannd
http://en.miui.com/thread-428917-1-1.html

Ik heb de Maui Meta Tool geïnstalleerd en gestart.
Telefoon aangesloten zoals beschreven, tot het bolletje geel was in het programma
Omdat ik de ROM met de MDBB niet had, heb ik gekozen voor upload from flash
Daarna IMEI-1 en IMEI-2 ingevuld en gekozen voor download to flash.

Na de reboot kon ik inloggen met mijn Miui-id en werkte alles.
Zit nu wel op de laatste global dev-rom.
Is dat een probleem? Kan ik beter de laatste Stable weer erop zetten, of toch unlocken en de EU-Rom erop zetten?

• mellie2000
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06-2019
Ik kan wel wat hulp gebruiken na een Note 3 heb ik gister mijn Note 4 global version binnen gekregen. Kon 'm na een paar uur unlocken en het toestel geeft aan dat het unlocked is. Heb mijn Note 3 geroot en was altijd blij met de unoffical ROM
Maar met de 4 kom ik maar niet verder. Zelfs niet met de handleidingen die te vinden zijn. Ik heb alle stappen gevolgd. En eerst TWRP_Nikel.zip gebruikt en daarna geprobeerd met die van cofface.

Boot en recovery flashen
Zet je telefoon in fastboot modus (Power + vol up en bij het herstarten van het toestel de power los laten en de up vast houden) en sluit deze met een usb kabel aan je pc.

Open een command window in de Minimal ADB and Fastboot map.

Controleer of je telefoon goed is aangesloten met het volgende commando:
Fastboot devices
Je krijgt een serie nummer van je telefoon te zien als je telefoon correct is aangesloten

Voer nu het volgende commando in om de recovery te flashen
fastboot flash recovery recovery.img

Start vervolgens de telefoon op in recovery modus

Maar na de flash krijg ik het toestel niet in de recovery modus (zowel via het menu als via de aan/volume op knoppen), krijg een scherm met een telefoon waar de usb kabel moet worden aangesloten en de tekst pcsuite.mi.com

Hoop dat iemand kan helpen want wil wel graag mijn telefoon in het Nederlands gebruiken.

• dutchgio
Zalarius schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:13:
Het is gelukt !!! :)
Ik had de volgende thread, wat ongeveer hetzelfde is als van Grannd
http://en.miui.com/thread-428917-1-1.html

Ik heb de Maui Meta Tool geïnstalleerd en gestart.
Telefoon aangesloten zoals beschreven, tot het bolletje geel was in het programma
Omdat ik de ROM met de MDBB niet had, heb ik gekozen voor upload from flash
Daarna IMEI-1 en IMEI-2 ingevuld en gekozen voor download to flash.

Na de reboot kon ik inloggen met mijn Miui-id en werkte alles.
Zit nu wel op de laatste global dev-rom.
Is dat een probleem? Kan ik beter de laatste Stable weer erop zetten, of toch unlocken en de EU-Rom erop zetten?
Mooi dat het gelukt is!
De Global rom is ook wel te doen, mits je zonder NL taal kan leven.

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-12-2022
@mellie2000 heb je na
code:
1
code:
1
fastboot boot recovery.img

uitgevoerd?
Ik heb zojuist de Redmi 4X 3/32GB binnengekregen. De telefoon is door IBG voor-geinstalleerd met de laatste Global rom release (8.2.0.2).

Om de Xiaomi.eu rom te installeren, heb ik dezelfde techniek gebruikt als bij de Redmi 4 Pro. Hierdoor hoefde ik alleen de nieuwste Xiaomi.eu build en de juiste TWRP te downloaden en in mijn huidige map te plaatsen. Tevens heb ik dankzij mijn account niet hoeven te wachten om de telefoon te kunnen unlocken en kon ik snel verder met het proces.

Inmiddels is de laatste Xiaomi.eu rom geïnstalleerd: 7.4.13/14 en heb ik de data, cache en dalvik kunnen verwijderen. TWRP is in het Chinees, maar als je er eerder in hebt gewerkt, hoeft het geen probleem op te leveren.

Wat mij betreft hoeft de telefoon geen probleem op te leveren bij het aanpassen/unlocken van de telefoon.

• mellie2000
Zawaponga schreef op maandag 17 april 2017 @ 18:52:
@mellie2000 heb je na
code:
1
code:
1
fastboot boot recovery.img

uitgevoerd?
Als ik dat doe krijg ik een foutmelding, zie hieronder.

C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>fastboot flash recovery recovery.img
target reported max download size of 536870912 bytes
sending 'recovery' (14038 KB)...
OKAY [ 0.377s]
writing 'recovery'...
OKAY [ 0.108s]
finished. total time: 0.491s

C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>fastboot boot recovery.img
downloading 'boot.img'...
OKAY [ 0.381s]
booting...
FAILED (remote: dtb not found)
finished. total time: 0.930s
mellie2000 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 10:54:
[...]

Als ik dat doe krijg ik een foutmelding, zie hieronder.

C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>fastboot flash recovery recovery.img
sending 'recovery' (14038 KB)...
OKAY [ 0.377s]
writing 'recovery'...
OKAY [ 0.108s]
finished. total time: 0.491s

C:\Program Files (x86)\Minimal ADB and Fastboot>fastboot boot recovery.img
downloading 'boot.img'...
OKAY [ 0.381s]
booting...
FAILED (remote: dtb not found)
finished. total time: 0.930s
Feit of wijsgemaakt door de reseller: Je hebt een Xiaomi Redmi Note 4 global.

Nikel twrp/rom is alleen voor de Mediatek Redmi Note 4.
Global versies bevatten toch altijd een Qualcomm soc = Codename Mido?
Een Qualcomm soc kan niet overweg met Mediatek software.

Bekijk alsjeblieft​ wat voor telefoon je hebt en welke processor erin zit voordat je verkeerde rom's of Recovery's gaat flashen (en met een beetje pech zelfs je telefoon bricked/onbruikbaar maakt).
Dit zou je allereerste stap moeten zijn voordat je rom's gaat flashen.

• mellie2000
Kiswum schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 11:42:
[...]

Feit of wijsgemaakt door de reseller: Je hebt een Xiaomi Redmi Note 4 global.

Nikel twrp/rom is alleen voor de Mediatek Redmi Note 4.
Global versies bevatten toch altijd een Qualcomm soc = Codename Mido?
Een Qualcomm soc kan niet overweg met Mediatek software.

Bekijk alsjeblieft​ wat voor telefoon je hebt en welke processor erin zit voordat je verkeerde rom's of Recovery's gaat flashen (en met een beetje pech zelfs je telefoon bricked/onbruikbaar maakt).
Dit zou je allereerste stap moeten zijn voordat je rom's gaat flashen.
Dank voor je hulp @Kiswum

CPU is Octa-Core Max 2.0GHz
MIUI version: MIUI Global 8.2 Stable 8.2.4.0 (MCMIDL) - Ze hebben dan een global gestuurd.

Dus als ik dezelfde stappen doe maar dan met de Mido versie zou het wel moeten lukken??
mellie2000 schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:31:
[...]

Dank voor je hulp @Kiswum

CPU is Octa-Core Max 2.0GHz
MIUI version: MIUI Global 8.2 Stable 8.2.4.0 (MCMIDL) - Ze hebben dan een global gestuurd.

Dus als ik dezelfde stappen doe maar dan met de Mido versie zou het wel moeten lukken??
Graag gedaan, maar om niet al te veel te verklappen. Hoe weet je nu of je een octa-core Qualcomm of Mediatek hebt?

Check het met een benchmark programma of met bijvoorbeeld CPU-z. Daarin staat dan precies wat voor processor en smartphone je hebt.

P.s. wat is het resultaat als je je telefoon update via de update appe? Krijg je een nieuwe versie binnen? Het lijkt erop dat je nu een versie achterloopt.

[Voor 11% gewijzigd door Kiswum op 22-04-2017 15:54. Reden: Typo]

• mellie2000
Kiswum schreef op zaterdag 22 april 2017 @ 12:47:
[...]

Graag gedaan, maar om niet al te veel te verklappen. Hoe weet je nu of je een octa-core Qualcomm of Mediatek hebt?

Check het met een benchmark programma of met bijvoorbeeld CPU-z. Daarin staat dan precies wat voor processor en smartphone je hebt.
Gevonden!
Het is een Qualcomm Snapdragon 625 2.02GHz

:)

• Arie1997
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 31-01 12:32
Hallo,

Gisteren een Redmi Note 4 binnen gekregen na jaren een Redmi 1s gebruikt te hebben. Het is een Global Version met een Snapdragon 625, 3Gb RAM en 32Gb.
Nu is de MIUI Global 8.1.15.0 (MCFMIDI) geïnstalleerd maar de Multi Language met Nederlands zou wel heel fijn zijn. Via dit topic ben ik er achter gekomen dat er eerst een unlock aangevraagd moet worden op en.miui.com/unlock.
Hier loop ik echter al vast omdat na het invullen van mijn Mi account er niets gebeurd. Geen invulscherm en bijna alles in het Chinees...Het enige wat er staat (na google translate geraadpleegd te hebben) een mogelijkheid om op het forum in te loggen. De MLrom heb ik wel gevonden op Xiaomi.eu. Het is waarschijnlijk een Mido.

Helaas kom ik er na gisterenavond/nacht en deze morgen uren mee bezig te zijn geweest niet uit.

Kan iemand mij verder helpen? Moet er eerst een Dev rom op?

Alvast bedankt, Arie
@Arie1997 Welke handleiding heb je gebruikt en welke stappen horen daar bij?

Ben je op je telefoon ingelogd met een Mi account en kun je je telefoon vinden via Find Device?
Inloggen met je Mi account op je telefoon is namelijk verplicht. Find Device / Mi Find is een extra check om te zien of je daadwerkelijk bent ingelogd.

Website: https://i.mi.com/

Een dev rom is niet verplicht voor elke Xiaomi teleofon. Zo te zien heb jij een officiële Qualcomm powered Redmi 4 Note en de officieel global rom:
http://en.miui.com/download-309.html#468

Om er zeker van te zijn dat je een Qualcomm variant hebt, kun je het nog controleren via apps als CPU-Z.

• Arie1997
Hallo Kiswum,

Bedankt voor het reageren. Leuk dat jij dit bent omdat ik 2,5 jaar geleden naar aanleiding van jouw reviews twee Redmi's 1s hebt gekocht en voorzien van de ML rom. Bij deze is het een stuk lastiger....Maar wel een prachtig toestel wat volgens mij niet of weinig onderdoet voor de flagships. In ieder geval genoeg voor ons en een upgrade tov de RedMi's.
Het is een Qualcomm en de official global rom. Er staan veel talen op: Duits,Frans en vele Arabische maar dus geen Nederlands en bv ook geen Italiaans.
Ik heb mijn info van dit topic en het topic van Kelly Hipolito, Redmi 4 Pro. Ondertussen dacht ik iets verder te zijn. Ondanks dat Find divice aan stond in mijn Mi Account kon ik hem via mijn laptop niet vinden. Een paar keer aan/uit en toen wel.
Gelijk op en.miui.com/unlock geprobeerd maar helaas het zelfde (geen) resultaat. Ook niet met MiPCSuite in fastboot modus.
Voor dat ik met TWRP aan de slag kan is de unlock toch een eerste vereiste? Of zijn er andere manieren?

Ik begrijp dat iedereen er zelf ook moeite voor moet doen maar er zijn zoveel variaties, modellen en roms dat het heel erg gewaard zou worden als er per variant een stappenplan is. Ik ben zelfs bereid er voor te betalen. En dat zegt wat!
:)

Alvast bedankt, Arie
Graag gedaan Arie!
Ik ben blij dat je nog steeds erg tevreden bent over Xiaomi en dan met name de Redmi versies. De hardware is dik in orde voor de prijs en de Miui support is best wel goed en lang.
Helaas is de procedure om de telefoon te voorzien van de Xiaomi.eu rom niet bij elke telefoon hetzelfde.

Als ik dit lees, dan moet je inderdaad eerst naar de Developer rom: RedmiNote4 in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"

@RedmiNote4 heeft gebruik moeten maken van SP Flashtool bij zijn MediaTek telefoon. Ik weet niet of de procedure hetzelfde is als de Qualcomm versie

@mellie2000 Is het nog gelukt om je Redmi 4 Note te voorzien van de Xiaomi.eu rom? Wellicht kun je hier vermelden hoe je het hebt gedaan.

@Arie1997 Ik zou het bijna commercieel willen uitbuiten, maar ik denk dat we alle informatie om rom's te installeren het beste in dit topic kunnen delen. Op deze manier kan iedereen de EU rom zelf installeren. Uiteraard hebben we dan zoveel mogelijk beknopte handleidingen nodig waarin alle stappen staan beschreven.

• dutchgio
SP Flashtool is alleen toepasbaar voor - en ontwikkeld door - MediaTek.

In principe zou het unlocken tegenwoordig op een Stable rom ook moeten kunnen.

Ik ben zelf verder niet bekend met de Global rom. Klopt dat qua talen of is het wellicht een aangepaste vendor rom?

• Arie1997
Hallo,

Het is zeker een Snapdragon 625. De Global rom is heel waarschijnlijk omdat er meerdere Europese talen op staan. Helaas gaat het unlocken nog steeds niet. Hopelijk reageert Mellie2000 nog. Die heeft denk ik exact dezelfde uitvoering met dezelfde rom. (als het goed gegaan is nu niet meer)

Alvast bedankt voor het meedenken.

Groeten, Arie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-03 20:44
Bijna precies hetzelfde verhaal hier. Ik heb ook naar volle tevredenheid bijna 3 jaar lang een Redmi 1S gebruikt. Nu een Redmi Note 4 (Global Version, snapdragon 625). Voor unlocken moet je eerst een account aanmaken op het officiele mi forum, daarmee inloggen op de mi site en dan via de engelstalige unlock pagina http://en.miui.com/unlock/ permissie aanvragen voor unlocken. Daarbij moet je (in het engels) een reden aangeven waarom je wilt unlocken. Het kan een aantal dagen tot 2 weken duren voordat je verzoek wordt goedgekeurd (of afgekeurd). Als het eenmaal goedgekeurd is, moet je nog 72 uur wachten voordat je daadwerkelijk je telefoon kunt unlocken. Voor zover ik weet, kun je max 1 telefoon per maand unlocken. Dat kan ik niet bevestigen want ik heb er niet meer geprobeerd.

Voor unlock hoef je niet meer eerst een DEV rom te installeren, kan gewoon vanaf de standaard global rom. De unlock tool downloaden vanaf het mi forum, telefoon aan je pc (eventueel drivers installeren), tool opstarten en inloggen met je mi account. Als de tool je telefoon herkent en je unlock permissies online kan verifiëren, dan kun je na enkele disclaimers je telefoon unlocken.

Daarna kun je desgewenst een alternatieve ROM installeren, gangbare procedure is via TWRP (eerst de TWRP recovery voor jouw model telefoon) dan van daaruit de gewenste ROM flashen.
Ik heb zojuist de laatste Dev Global op de Mi4 gezet en die lijkt meer talen te hebben dan de nieuwste Redmi series. Italiaans stond daar overigens ook bij, maar helaas geen Nederlands. Na de taal kun je voor je eigen locatie kiezen en daar staat Nederlands tegenwoordig ook bij. Dit is het geval bij de weekly build en mogelijk niet bij de stable build.

Unlocken is vermoedelijk slechts 1x per maand te gebruiken per account en nieuwe gebruikers moeten inderdaad wachten totdat de rechten zijn toegekend.
Mijn laatste 2 unlocks waren op 10 maart en op 18 april. Bij mij zat dus voldoende tijd tussen de unlocks.

@Arie1997 Kan het zijn dat je nog moet wachten op je unlock rechten of heb je al een bevestiging ontvangen dat het allemaal in orde is?

• Arie1997
Hallo Kiswum,

Helaas weet ik dat niet omdat ik niet verder kom op en.miui.com/unlock dan inloggen met mijn Mi Account. Moet ik dan wachten op een sms? Ik lees namelijk ook op het forum dat je een formulier moet invullen. Maar ik wacht het even af. Gisteren avond pas voor het eerst ingevuld.

Bedankt in ieder geval voor het laten weten.
Groet, Arie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arie1997
Hallo Kiswum en Antonius,

Dank zij jullie hulp ben ik een stap verder. Eerst ingelogd en mijn Mi account actief gemaakt op het Mi Forum en toen kon ik wel op de unlock site (en.miui.com/unlock) een verzoek indienen. Ik vind het wel begrijpelijk dat fabrikanten deze drempel opwerpen. Waarschijnlijk zijn er zoveel 'resellers' die er allerhande troep op zetten dat de fabrikant er veel reputatie schade van heeft. Dit houd me wel tegen om nog een Redmi Note 4 te kopen. Aan de andere kant is het ook heel leuk als het wel lukt... Het word tijd dat Xiaomi ook in Europa actief gaat verkopen.
Ik houd jullie op de hoogte.

Groet, Arie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Zo mijn mi5s is ook onderweg via Banggood, nu dus maar alvast de unlock rechten aanvragen.

Ik kom echter niet voorbij de pagina waar ik mijn nummer in moet voeren om de sms te ontvangen.
Ik kies Nederland (31), daarna nummer 0612345678 maar krijg dan de melding:
您输入的手机号有误 wat volgens google: Voer uw telefoonnummer is onjuist, betekent.
Als ik echter 0031612... of willekeurig welk ander formaat ingeef dan blijf ik die melding houden.

Iemand de tip om het telefoonnummer goed in te voeren?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Savalizz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:37
@Driek
Zonder de 0 invoeren. Dus (+31) 612345678

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Driek
  • Nu online
Savalizz schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:29:
@Driek
Zonder de 0 invoeren. Dus (+31) 612345678
Dank je, werkte eerste keer niet. alles afsluiten en opnieuw werkte wel :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arie1997
Hallo Driek,

Invullen als +316123456. Moet lukken. Log ook in op je MI Cloud of het MI forum. je krijgt dan een verificatie sms. Anders kom je nooit door de aanvraag. Je hoort een soort formulier te zien waar je in het Engels een goede reden moet geven om je telefoon te unlocken. En een paar disclaimers natuurlijk. Een paar reacties hierboven van Antonius en Kiswum hebben mij ook verder geholpen. Zelf krijg ik nu de melding dat de 72 uur nog niet voorbij zijn. Als het mij allemaal gelukt is maak ik een duidelijke beschrijving op dit forum.

Succes, Arie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arie1997
Hallo,

De unlock procedure is gelukt. Nu ben ik gisteren uren bezig geweest om TWRP erop te zetten maar dat lukt niet. Ik heb de Flashify methode geprobeerd en Minimal ADB. Bij beide krijg ik de melding dat er geen root toegang is. USB debugging en OEM unlocking zijn enabled. Met TWRP mido en de versie van Cofface geprobeerd maar geen resultaat. Op het laatst met SuperSu uit de appstore root toegang te krijgen, lukt ook niet. Weet iemand wat ik fout doe? Het zal iets zijn wat ik over het hoofd zie maar ik ben het kwijt.

Alvast bedankt! Arie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
Je kunt ook de supersu.zip van de Xiaomi.eu pagina flashen in TWRP, zonder Flashify.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Savalizz
Na 2 dagen worstelen met mijn Mi 5s langs allerlei foutmeldingen, ben ik deze italiaanse site tegen gekomen.https://www.xiaomitoday.i...bootloader-senza-dfc.html Het programma gedownload en daarmee van Global stable naar Chinees stable gegaan. Inderdaad nu de mogelijkheid om de bootloader te unlocken. Alleen gooit de 72 uur wachten voor "binding" roet in het eten. Is het nu verstandig om eerst nog naar Chineze develop rom te gaan? Ik kan op dit moment toch nog niks met het toestel omdat ik op mijn simkaart zit te wachten. De oude is een micro en kan niet geknipt worden naar nano (te oud) en T-mobile is niet zo snel met leveren helaas.

Maar wel een beetje al kunnen spelen met dit toestel en ik kan niet wachten tot ik hem dagelijks kan gebruiken. :9~

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cORT3X
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:19
Savalizz schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:47:
Na 2 dagen worstelen met mijn Mi 5s langs allerlei foutmeldingen, ben ik deze italiaanse site tegen gekomen.https://www.xiaomitoday.i...bootloader-senza-dfc.html Het programma gedownload en daarmee van Global stable naar Chinees stable gegaan. Inderdaad nu de mogelijkheid om de bootloader te unlocken. Alleen gooit de 72 uur wachten voor "binding" roet in het eten. Is het nu verstandig om eerst nog naar Chineze develop rom te gaan? Ik kan op dit moment toch nog niks met het toestel omdat ik op mijn simkaart zit te wachten. De oude is een micro en kan niet geknipt worden naar nano (te oud) en T-mobile is niet zo snel met leveren helaas.

Maar wel een beetje al kunnen spelen met dit toestel en ik kan niet wachten tot ik hem dagelijks kan gebruiken. :9~
bedankt voor deze tip!
kwam geen kloot verder.. en met dit italiaanse programma ben ik ook naar chinese stable gegaan.
nu inderdaad even 72 uur wachten :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mellie2000
Kiswum schreef op zondag 30 april 2017 @ 14:15:

@mellie2000 Is het nog gelukt om je Redmi 4 Note te voorzien van de Xiaomi.eu rom? Wellicht kun je hier vermelden hoe je het hebt gedaan.
Sorry @Kiswum voor late reactie. Maar waren even onvoorziene omstandigheden :'( waardoor mijn hoofd niet naar mijn telefoon te rooten stond. De rust is weer enigzins weer gekeerd dus kan van het weekend weer even gaan spelen. Hou je op de hoogte als het gelukt is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arie1997
Vandaag nog uren zitten worstelen om TWRP te flashen. Steeds weer de melding ' no root access' Kan iemand de gouden tip geven wat ik fout doe. Ik heb alles gelezen op dit forum en op Google. Wat is de goede volgorde? Boot unlock is gelukt maar daarna kom ik geen stap verder. Het gaat om een Redmi Note 4 Snapdragon 625 (mido) met een global rom. Uiteindelijk is het de bedoeling dat er rom van Xiaomi.eu op staat met de Nederlandse taal.

Alvast bedankt. Arie

[Voor 12% gewijzigd door Arie1997 op 08-05-2017 23:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
cORT3X schreef op maandag 8 mei 2017 @ 19:49:
[...]

bedankt voor deze tip!
kwam geen kloot verder.. en met dit italiaanse programma ben ik ook naar chinese stable gegaan.
nu inderdaad even 72 uur wachten :p
De 72 uur 'binding' kun je vermijden door een oude versie van het unlock programma te gebruiken, daar zit die check niet in. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

Arie1997 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 23:21:
Vandaag nog uren zitten worstelen om TWRP te flashen. Steeds weer de melding ' no root access' Kan iemand de gouden tip geven wat ik fout doe. Ik heb alles gelezen op dit forum en op Google. Wat is de goede volgorde? Boot unlock is gelukt maar daarna kom ik geen stap verder. Het gaat om een Redmi Note 4 Snapdragon 625 (mido) met een global rom. Uiteindelijk is het de bedoeling dat er rom van Xiaomi.eu op staat met de Nederlandse taal.

Alvast bedankt. Arie
Ik heb zelf op mijn Note 4X met behulp van deze post de nieuwste Xiaomi.eu rom geflashed: Salmon in "[Xiaomi Redmi Note 4 / MediaTek] Ervaringen & Discussie" De Note 4X en de Note 4 Global zijn hetzelfde, afgezien van LTE Band 20 (800mhz) die ontbreekt in het 4X model (jij houdt die dus wel gewoon).

Enige stap waar ik een beetje moeite mee had was stap 17, bij het flashen van TWRP moest ik in de cmd eerst dmv cd naar de map moest gaan waar het *.img bestand stond, dat had ik eerst niet gedaan. Toen ik vanuit die map het commando gaf stond TWRP er zo op.

[Voor 6% gewijzigd door Grannd op 09-05-2017 09:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• cORT3X
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:19
dutchgio schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 07:24:
[...]

De 72 uur 'binding' kun je vermijden door een oude versie van het unlock programma te gebruiken, daar zit die check niet in. ;)
Heb je daar misschien ook een linkje voor? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
cORT3X schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:39:
[...]

Heb je daar misschien ook een linkje voor? :)
Jazeker. :)

https://drive.google.com/...wtW2KGOf0RYWhLNG9ybWM3OG8

Via:
https://www.reddit.com/r/Xiaomi/wiki/advanced/bootloader
De Wiki op Reddit is sowieso een erg goede bron/guide m.b.t. het unlocken, waar dus ook de tip om het 'account binding' te omzeilen vandaan komt.

[Voor 19% gewijzigd door dutchgio op 09-05-2017 10:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Arie1997
Grannd schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 09:28:
[...]

Ik heb zelf op mijn Note 4X met behulp van deze post de nieuwste Xiaomi.eu rom geflashed: Salmon in "[Xiaomi Redmi Note 4 / MediaTek] Ervaringen & Discussie" De Note 4X en de Note 4 Global zijn hetzelfde, afgezien van LTE Band 20 (800mhz) die ontbreekt in het 4X model (jij houdt die dus wel gewoon).

Enige stap waar ik een beetje moeite mee had was stap 17, bij het flashen van TWRP moest ik in de cmd eerst dmv cd naar de map moest gaan waar het *.img bestand stond, dat had ik eerst niet gedaan. Toen ik vanuit die map het commando gaf stond TWRP er zo op.
Bedankt voor de tip! Hier kom ik verder mee! :) Het enige wat ik niet weet of het ook op een Qualcomm Snapdragon 625 werkt. Dit gaat volgens mij om een Mediatek processer. Maar ik ga het proberen.

Groet, Arie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grannd

Grannd

da Granndest

De Note4X heeft ook een snapdragon, beide de Note 4 Global en de Note 4X hebben bij xiaomi.eu de codenaam mido.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Savalizz
@dutchgio Dank je voor de link. Weer een stapje verder.

• Arie1997
Weer de hele avond bezig geweest maar geen stap verder. Alle links die in de reacties staan gelezen, alles geïnstalleerd maar nog steeds geen TWRP en dus geen EU rom. Kan iemand stap voor stap beschrijven wat de juiste volgorde is en wat er ingesteld moet zijn. Ik ben al zover dat USB debugging en OEM unlocking enabled zijn. Ik gebruik minimal_adb_fastboot_v1.4.1_setup.exe, de recovery cofface_mido.img.

In minimal_adb_fastboot het commando: fastboot flash recovery cofface_mido.img.

Alsvast bedankt, Arie

• gram501
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-03 14:07
@Arie1997
Geen idee of het werkt maar misschien eerst de stock (originene china rom) installeren en van daaruit opwerken...

---offtopic
ik kijk even mee want ik wacht ONgeduldig af op mijn RedMi Pro uit China en dan dus ook de EU rom erop knallen....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:02
Arie1997 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 00:51:
Weer de hele avond bezig geweest maar geen stap verder. Alle links die in de reacties staan gelezen, alles geïnstalleerd maar nog steeds geen TWRP en dus geen EU rom. Kan iemand stap voor stap beschrijven wat de juiste volgorde is en wat er ingesteld moet zijn. Ik ben al zover dat USB debugging en OEM unlocking enabled zijn. Ik gebruik minimal_adb_fastboot_v1.4.1_setup.exe, de recovery cofface_mido.img.

In minimal_adb_fastboot het commando: fastboot flash recovery cofface_mido.img.

Alsvast bedankt, Arie
Even bij het begin beginnen:

Bootloader is succesvol unlocked kan ik uit je posts opmaken.

Mijn volgende stappen zouden dan zijn:

1. ADB installeren
2. Telefoon uitzetten
3. Telefoon opstarten met vol-down
4. In mapje ADB shift+rechtermuisknop > opdracht..iets..venster hier openen (ik heb w10, daar is het powershell geworden :+ )
5. Typ en enter: fastboot devices
6. Indien device gevonden ga naar stap 9
7. Download en install mi pc suite
8. Ga naar stap 5
9. plaats de .img van de twrp in dezelfde adb folder en noem deze voor de makkelijkheid twrp.img
10. Typ en enter: fastboot flash recovery twrp.img
11. Typ en enter: fastboot boot twrp.img
12. Tadaa je zit in TWRP

Ik ga er vanuit dat je dit al geprobeerd hebt? Je geeft aan dat je de melding no root access krijgt. bij welke stap is dit?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Arie1997
Hallo Loewn,

Het is niet te geloven maar het is gelukt! Mijn 'fout' was dat ik de twrp.img niet in dezelfde folder had staan als ADB. Volgens had ik ook geen goede versie. Nu de MIUI 8.3 DEV erop staan. Nog even instellen en apps installeren. Helemaal blij ( vooral mijn vrouw waarvoor de Note 4 is) . Kiswum en iedereen die tips heeft gegeven bedankt voor het meedenken en ik zal binnen kort een chronologische handleiding voor dummy's zoals ik op dit forum zetten.

Groet, Arie

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:04
na het lezen van dit hele onderwerp had ik gehoopt wat meer info te vinden over de keuze tussen de en.miui.com rom's en de xiaomi.eu roms. Ik heb mijn nieuwe xiaomi toestel allereerst voorzien van de laatste en.miui.com global stable en haalde de onwaarschijnlijke antutu score van 157433. Omdat er toch ook heel veel positief bericht is over de xiaomi.eu developer roms heb ik die daarna geprobeerd en dan blijft antutu stelen op 130145. Mijn dilemma nu - wegen de voordelen van de xiaomi,eu op tegen de mindere performance van dit rom?
Check het even met andere benchmark tools, Antutu is een van de meest inconsistente benchmarks die ik ken. De resultaten schommelen enorm, vooral als de versie van Antutu versies anders zijn. Tevens zijn er weleens bedrijven geweest die de scores omhoog kregen door trucjes toe te passen. Probeer 3Dmark, Geekbench of Vellamo.

Merk je overigens iets van de eventuele mindere performance?

• Frank B268
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:04
Kiswum schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 21:50:
Check het even met andere benchmark tools, Antutu is een van de meest inconsistente benchmarks die ik ken. De resultaten schommelen enorm, vooral als de versie van Antutu versies anders zijn. Tevens zijn er weleens bedrijven geweest die de scores omhoog kregen door trucjes toe te passen. Probeer 3Dmark, Geekbench of Vellamo.

Merk je overigens iets van de eventuele mindere performance?
Ik heb alleen nog roms geschoten en naar de verschillen gekeken om te beslissen op welk rom ik het toestel in gebruik wil gaan nemen, dus nog geen gebruiks ervaring. Ik ben nu even naar de xiaomi.eu stable aan het kijken. Lijkt ook prima. wel weer lage antutu, maar toestel is nog warm van het flashen. Even laten afkoelen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13:19
Na enig speurwerk op het forum blijf ik toch met een vraag zitten.
Ik ben namelijk van plan om een Redmi Pro te bestellen.
Nu kan ik kiezen tussen een custom Multi Language ROM of de originele China ROM. Ik wil er uiteindelijk een Xiaomi.EU ROM op hebben.
Wat is in dit geval het beste om te doen?
Is het zo dat je met de custom ROM gelijk met de recovery aan de slag kan en TWRP kan installeren? De bootloader is immers al unlocked door de reseller neem ik aan. Of zie ik iets over het hoofd ? 🤔
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.😊

[Voor 3% gewijzigd door Rubiks op 15-05-2017 17:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:44
Rubiks schreef op maandag 15 mei 2017 @ 16:51:
Na enig speurwerk op het forum blijf ik toch met een vraag zitten.
.......
Is het zo dat je met de custom ROM gelijk met de recovery aan de slag kan en TWRP kan installeren? De bootloader is immers al unlocked door de reseller neem ik aan..............
Nee, er wordt via een omweg een vendor rom geplaatst. eea betekent dat de bootloader nog gelockt is.
Als er een originele Xiaomi rom opstaat kan je de bootloader unlocken en dan TWRP en vervolgens een custom rom naar keuze.
Als er een vendor (ML) rom opstaat, is het niet mogelijk om de bootloader te unlocken,
Eerst zal je via EDL of fastboot een Xiaomi rom moeten flashen.
Mbt deze stap is het bij ieder nieuw type van Xiaomi een verrassing of je dat makkelijk voor elkaar krijgt.
Vandaar dat een originele Xiaomi rom de voorkeur heeft als je van plan bent om een custom rom te flashen, zoals de EU rom.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
Bedankt het is duidelijk nu. Dan ga ik voor de originele Xiaomi ROM.
Maakt het nog uit welke? (Global, China dev. / stable).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
Rubiks schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:25:
Bedankt het is duidelijk nu. Dan ga ik voor de originele Xiaomi ROM.
Maakt het nog uit welke? (Global, China dev. / stable).
Eerder kon je met de stable rom de bootloader niet unlocken. Met de developer versies gaat het in ieder geval.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
Het zou ook met de Stable moeten kunnen, maar ik zou inderdaad gewoon de Dev aanhouden.

• Rubiks
dutchgio schreef op maandag 15 mei 2017 @ 20:43:
Het zou ook met de Stable moeten kunnen, maar ik zou inderdaad gewoon de Dev aanhouden.
Is het ook mogelijk om vanuit een custom ROM te unlocken ?

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zojuist de Redmi 4X binnen gekregen. Helaas weer direct problemen bij het unlocken; deze keer krijg ik steeds 'network error' als ik probeer in te loggen op de Mi Unlock Tool. Blijk niet de enige te zijn met dit probleem en een echte oplossing is er ook niet. Met VPN op 2 PC's geprobeerd maar zonder resultaat. Zo'n 10min later kon ik prima inloggen. Op de een of andere manier is het toch altijd weer iets met Xiaomi :9

[Voor 11% gewijzigd door XeNeRgY op 17-05-2017 15:11]

• LoeWn
XeNeRgY schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:03:
Zojuist de Redmi 4X binnen gekregen. Helaas weer direct problemen bij het unlocken; deze keer krijg ik steeds 'network error' als ik probeer in te loggen op de Mi Unlock Tool. Blijk niet de enige te zijn met dit probleem en een echte oplossing is er ook niet. Met VPN op 2 PC's geprobeerd maar zonder resultaat. Zo'n 10min later kon ik prima inloggen. Op de een of andere manier is het toch altijd weer iets met Xiaomi :9
Inmiddels wel gelukt?

Van de week ook een Redmi 4X binnengekregen. Bleek al unlocked te zijn.
Rubiks schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 14:46:
[...]

noop. Alleen de twee genoemde

[Voor 60% gewijzigd door LoeWn op 17-05-2017 15:44]

• XeNeRgY
  • Niet online
LoeWn schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:41:
[...]

Inmiddels wel gelukt?

Van de week ook een Redmi 4X binnengekregen. Bleek al unlocked te zijn.

[...]

noop. Alleen de twee genoemde
Nee, wel ingelogd maar krijg nu steeds op 99% de melding:
'Current account is not bound to this device'. Heb uiteraard unlock permissie, op 2 accounts zelf.
Enable OEM-unlock staat aan, USB debugging ook en in ben ingelogd op de Redmi 4X met het betreffende account. Volgens mij zit er weer iets aan de server kant van Xiaomi niet goed.

[Voor 24% gewijzigd door XeNeRgY op 17-05-2017 15:51]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LoeWn
- Login met je miaccount op je telefoon
- Zorg dat alle synchronisatie aanstaat (voor de zekerheid)
- Zorg ook dat het device gevonden kan worden
- Login op https://i.mi.com/ en zorg dat je op dezelfde manier ingelogd bent als op je telefoon. Niet alleen zelfde account, maar als je op de telefoon inlogde met je telefoonnummer, doe dat dan hier ook.
- Kijk daar of je device gevonden kan worden
- Kijk meteen even of er meer devices gekoppeld zijn met dit account. zoja > weghalen!
- Log nu in bij miflash unlocker op weer dezelfde manier (heel belangrijk!)
- Probeer het nu nog eens en post je resultaat

Nog één keer voor de duidelijkheid:

Het is dus heel erg belangrijk dat je niet alleen onder hetzelfde account inlogd op pc en telefoon, maar dat je dit ook op dezelfde manier doet!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
LoeWn schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 15:53:
- Login met je miaccount op je telefoon
- Zorg dat alle synchronisatie aanstaat (voor de zekerheid)
- Zorg ook dat het device gevonden kan worden
- Login op https://i.mi.com/ en zorg dat je op dezelfde manier ingelogd bent als op je telefoon. Niet alleen zelfde account, maar als je op de telefoon inlogde met je telefoonnummer, doe dat dan hier ook.
- Kijk daar of je device gevonden kan worden
- Kijk meteen even of er meer devices gekoppeld zijn met dit account. zoja > weghalen!
- Log nu in bij miflash unlocker op weer dezelfde manier (heel belangrijk!)
- Probeer het nu nog eens en post je resultaat

Nog één keer voor de duidelijkheid:

Het is dus heel erg belangrijk dat je niet alleen onder hetzelfde account inlogd op pc en telefoon, maar dat je dit ook op dezelfde manier doet!
Alle stappen gecontroleerd en zijn in orde. Toestel kan gevonden worden. Helaas hetzelfde resultaat met de China Stable.

Edit: er lijkt een extra stap te zijn onder de Developer Options. Je moet daar actief je MI account binden aan de unlock status. Dat hoefde bij de Note 3, Redmi 4 Pro en Redmi 3S niet. Nu overigens weer een melding dat de binding time too short is en dat ik 72 uur moet wachten 8)7 Schijnt met een oudere versie van de tool op te lossen te zijn, even kijken dus. Edit: gelukt met de 1.1.0317 versie van Mi Unlock.

[Voor 41% gewijzigd door XeNeRgY op 17-05-2017 16:47]

Bedankt voor de terugkoppeling @XeNeRgY . Het is een goede aanvulling voor eventuele handleidingen.

[...]

Ik neem aan de custom rom van een webshop. Nee, ik neem aan van niet, maar ik laat me graag verrassen :)
Als je zelf een custom rom erop hebt gezet, dan is je telefoon al unlocked.

• elinx
.........Is het ook mogelijk om vanuit een custom ROM te unlocken ?
Nee, alleen met de Xiaomi rom's
Kiswum schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 17:36:
.....
Ik neem aan de custom rom van een webshop. Nee, ik neem aan van niet, maar ik laat me graag verrassen :)
Als je zelf een custom rom erop hebt gezet, dan is je telefoon al unlocked.
of unlocked op een niet officiele manier (dmv het vervangen van de originele bootloader).
In dat geval heb je kans op een brick als je daar niet op attent bent bij het flashen van een andere custom rom waarbij de originele bootloader is meegeleverd.

• XeNeRgY
  • Niet online
Kiswum schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 17:34:
Bedankt voor de terugkoppeling @XeNeRgY . Het is een goede aanvulling voor eventuele handleidingen.
Graag gedaan. Volgens mij is zowel die stap waarin je de Mi account actief koppelt aan het unlocken (dus settings -developer options - Mi unlock status) alsook die 72 uur dat je account actief moet zijn nieuw. De tweede stap is dus te omzeilen met een oudere Mi unlock.

Na dit euvel getackeld te hebben stond in 10min de EU rom er op :)

• Rubiks
Bedankt voor de reacties !

Nu nog op zoek naar een webshop waar ze de Redmi Pro met originele firmware leveren.
Maar dat is een ander toppic....

• XeNeRgY
  • Niet online
Rubiks schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:23:

Nu nog op zoek naar een webshop waar ze de Redmi Pro met originele firmware leveren.
Banggood bij mij in elk geval wel.
Rubiks schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:23:

iBuygou levert het met een officiële global rom. Banggood levert hem met een eigen ML custom rom (zonder spyware/reclame). Geen idee of het unlocken daarop zonder problemen gaat.

• XeNeRgY
  • Niet online
Kiswum schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:59:
[...]

iBuygou levert het met een officiële global rom. Banggood levert hem met een eigen ML custom rom (zonder spyware/reclame). Geen idee of het unlocken daarop zonder problemen gaat.
Bij mij heette de Banggood rom Globale stable en was prima te unlocken. Dat geeft mij het idee dat het om een officiële rom gaat?

• gram501
Kiswum schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 18:59:
[...]

Weet je zeker dat Banggood hem met een ROM levert ZONDER spyware/addware?

Of moet ik straks een Xiaomi.eu ROM installeren?...

• dutchgio
Een andere rom installeren is ongeacht de verkoper sowieso wel wenselijk, dan sluit je het uit.
Als je dat niet wil zou ik geen Xiaomi kopen.
Wat Dutchgio zegt, sowieso de officiële (global) of Xiaomi rom erop zetten. Uit zeer goede bronnen weet ik dat ze er een eigen rom op zetten. Bij early adopters is dat nog niet het geval, maar wel bij exemplaren die al even op de markt zijn.

Ik probeer ervoor te zorgen dat Banggood gewoon originele roms levert, maar de klanten wensen liever een ML rom inclusief alle EU talen en dat is tot op heden een eigen custom rom.

Wat ik me kan voorstellen is dat ze de recovery niet aantasten waardoor je er eenvoudig een officiële Miui rom erop kunt zetten.

Als je niet met de roms aan de slag wil, dan is een Xiaomi niets voor jou of je moet de installatie uitbesteden.

Maar goed, waar je het beste een telefoon kunt kopen past beter in een aankoop topic. ;)

[Voor 6% gewijzigd door Kiswum op 17-05-2017 19:30]

• Rubiks
Kiswum schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 19:24:
Wat Dutchgio zegt, sowieso de officiële (global) of Xiaomi rom erop zetten. Uit zeer goede bronnen weet ik dat ze er een eigen rom op zetten. Bij early adopters is dat nog niet het geval, maar wel bij exemplaren die al even op de markt zijn.

Ik probeer ervoor te zorgen dat Banggood gewoon originele roms levert, maar de klanten wensen liever een ML rom inclusief alle EU talen en dat is tot op heden een eigen custom rom.

Wat ik me kan voorstellen is dat ze de recovery niet aantasten waardoor je er eenvoudig een officiële Miui rom erop kunt zetten.

Als je niet met de roms aan de slag wil, dan is een Xiaomi niets voor jou of je moet de installatie uitbesteden.

Maar goed, waar je het beste een telefoon kunt kopen past beter in een aankoop topic. ;)
Bedankt,

De reden dat ik een originele rom wil is het feit dat ik de EU rom er op wil zetten. Maar er schijnen veel problemen met de boot loader te zijn. Dit wil ik voorkomen door ervoor te zorgen dat ik in ieder geval met een 'schone lei' begin. Zodat ik niet voor verrassingen kom te staan. 8)

• gram501
--knip--

Ik ben niet vies van een beetje flashen, ben tenslotte tweaker.
maar als Banggood ROM al ok was dat was dat een mooi beginpunt...

Maargoed, krijg hem morgen op de mat en dan maar gelijk vuia Fastboot de Dev.ROM flashen om vervolgens de BL te unlocken en daarna TWRP en Xiaomi.eu ROM te flashen.

-----wish me luck---

• XeNeRgY
  • Niet online

Mijn Redmi 4X had geen NL standaard als taal en bevatte de 8.2.2.0 globale stable. Weet je zeker dat dat geen originele rom is? Bootloader unlocken ging prima op die rom.

• Driek
  • Nu online
Als je vast zit op 50%
Weg uit fastboot, even de phone normaal booten. Daarna:
1.e. Download de laatste USB driver, voor mij werkte deze: http://en.miui.com/thread-5610-1-1.html
Zoek nu naar 'Xiaomi USB driver'. Download en pak dit uit.
1.f. Schakel internet uit
1.g. Click op start, zoek naar 'pc' en rechter muisklik op 'manage'.
1.h. Ga nu naar 'Device Manager'
1.i. Zoek nu naar 'Android ADB interface' of 'Kedacom USB' of iets wat ook maar linkt naar je telefoon.
1.j. Rechtermuisklik erop en selecteer 'update driver'
1.k. Dan 'browse my computer for driver software'
1.l. Dan 'let me pick from a list of device drivers'
1.m. Dan 'Have disk' en select de driver folder van Xiaomi USB drivers.
1.n. Install en koppel de telefoon los.
1.o. Nu opnieuw starten in fastboot en je zult zien dat hij verder dan 50% komt.
Zo mijn mi5s is binnen, en ik zit vast op de 50% :(
Alleen vind ik nergens een 'Android ADB interface' of 'Kedacom USB' het updaten van de driver lukt dus niet.
Wel heb ik een MI5S als ik hem aansluit, alleen die pakt de drivers niet.
Iemand advies?

• LoeWn
Persoonlijk gebruik ik altijd de driver van de Mi PC Suite.
Als je dit installeert terwijl je telefoon gekoppeld is.. Zullen drivers automatisch geinstalleerd worden. Ook voor fastboot.

• Driek
  • Nu online
LoeWn schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:57:
Als je dit installeert terwijl je telefoon gekoppeld is.. Zullen drivers automatisch geinstalleerd worden. Ook voor fastboot.
Bedankt voor de tip, ga ik vanavond proberen!

• Rubiks
Toch nog een vraagje:
Kan je bij een vendor rom altijd een officiële fastboot rom flashen zodat je daarna de BL kunt unlocken :?

• Driek
  • Nu online
LoeWn schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 08:57:
Helaas de mi suite zegt dat ik de telefoon moet updaten voordat hij er mee kan werken, mocht er toch een driver geinstalleerd zijn dan werkt deze nog niet.

Ik heb waarschijnlijk van de leverancier (banggood) een global rom? erop staan. Kan ik daarmee wel unlocken, of moet ik eerst naar iets chinees?

• LoeWn
Global zou moeten werken. Al gecheckt of ie überhaupt gelocked is? Ik heb van de week een unlockte redmi 4x binnen gekregen waar ook global opp stond

• Driek
  • Nu online
LoeWn schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:28:
Global zou moeten werken. Al gecheckt of ie überhaupt gelocked is? Ik heb van de week een unlockte redmi 4x binnen gekregen waar ook global opp stond
domme vraag, hoe check ik dat?

• LoeWn
Met fastboot. Maar aangezien jij driver problemen hebt, vraag ik me af of je dat voor elkaar kan krijgen :+

• gram501
Driek schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:31:
[...]

domme vraag, hoe check ik dat?
....in de telefoon dialer *#*#6484#*#* - Software version - Fastboot lock state

• Driek
  • Nu online
LoeWn schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:41:
Met fastboot. Maar aangezien jij driver problemen hebt, vraag ik me af of je dat voor elkaar kan krijgen :+
ik volg gewoon de stappen, kijken hoe ver we komen :)
ik heb inderdaad de global version, MIUI Global 8.0.3.0 Stable om precies te zijn

• Driek
  • Nu online
gram501 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:03:
[...]

....in de telefoon dialer *#*#6484#*#* - Software version - Fastboot lock state
In dat menu kan ik deze optie nergens vinden...

• Driek
  • Nu online
Driek schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 20:04:
[...]

ik volg gewoon de stappen, kijken hoe ver we komen :)
ik heb inderdaad de global version, MIUI Global 8.0.3.0 Stable om precies te zijn
ik krijg nu dit in de stap waar ik twrp ga installeren:

sending 'recovery' (28240 KB)...
OKAY [ 0.625s]
writing 'recovery'...
FAILED (remote: Partition flashing is not allowed)
finished. total time: 0.647s

Ik gok dus dat hij niet unlocked is?

ik volg overigens deze guide:
https://xiaomi.eu/communi...-roms-on-your-mi5s.36132/

[Voor 11% gewijzigd door Driek op 18-05-2017 20:27]

• dutchgio
Nee dan is ie gelocked inderdaad, en moet je eerst unlocken.

• Driek
  • Nu online
LoeWn schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 19:41:
Het driver probleem is denk ik opgelost, hij blijft echter hangen op de 50% :(
Couldnt verify device, Unknown error (-1)

ik gebruik overigens miflash_unlock-en-2.2.406.5 wat volgens mij de nieuwste is.
Iemand nog ideeën?

• gram501
@Driek zit je wel op de stock ROM van Xiomi zelf? de Global, China of Dev. ROM?
Probeer anders versie 1.1.0317 versie van Mi Unlock.
met de laatste moest ik 72 uur wachten en deze niet.

[Voor 40% gewijzigd door gram501 op 18-05-2017 22:26]

• XeNeRgY
  • Niet online
Driek schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 21:26:
[...]

Het driver probleem is denk ik opgelost, hij blijft echter hangen op de 50% :(
Couldnt verify device, Unknown error (-1)

ik gebruik overigens miflash_unlock-en-2.2.406.5 wat volgens mij de nieuwste is.
Iemand nog ideeën?
Heb je oem unlock en usb debugging aangezet? En kun je in fastboot het toestel vinden met fastboot devices? Ik zou ook vooral even googlen, staan veel tips die je kunt proberen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• gram501
@ Redmi Pro gebruikers...

het toestel wat ik via Banggood . com heb ontvangen was geïnstalleerd met een multilanguage ROM
welke ik via Mi unlock kon unlocken...
(wou eerst een stock ROM i.p.v. Vendor/Shop ROM flashen om vervolgens de BL te unlocken maar lukte niet, dus dacht probeer het gewoon op deze ROM en hoppa!!)
Het lijkt me het beste als @Driek even van het begin af aan begint. In dit topic staat een volledige handleiding en hij gaf ook al aan dat hij op Xiaomi.eu een uitgebreide handleiding had gevonden.
Wellicht staan er nog een hoop tips die interessant zijn van andere handleidingen die hier zijn geplaatst.
Een goede tip van mijn kant is om ervoor te zorgen dat je goed ingelogd bent met het Miui account op de telefoon en dat de telefoon te vinden is via Find Device. Dit staat ook in de juiste handleidingen.

• XeNeRgY
  • Niet online
gram501 schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:29:
@ Redmi Pro gebruikers...

het toestel wat ik via Banggood . com heb ontvangen was geïnstalleerd met een multilanguage ROM
welke ik via Mi unlock kon unlocken...
(wou eerst een stock ROM i.p.v. Vendor/Shop ROM flashen om vervolgens de BL te unlocken maar lukte niet, dus dacht probeer het gewoon op deze ROM en hoppa!!)
Dat was inderdaad wat ik gisteren ook had ondervonden en aangegeven. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Driek
  • Nu online
XeNeRgY schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 22:25:
[...]

Heb je oem unlock en usb debugging aangezet? En kun je in fastboot het toestel vinden met fastboot devices? Ik zou ook vooral even googlen, staan veel tips die je kunt proberen.
Heren, even wat antwoorden, en natuurlijk bedankt alvast voor het meedenken.

Ik ga inderdaad nu even helemaal terug naar het begin.
Factory reset etc.

Ik heb dus usb debugging aangezet
ik kan met fastboot de telefoon vinden

oem unlock, is dat niet hetgene wat ik probeer?

Ik heb overigens ook 1.1.0317 geprobeerd, deed het ook niet.
Ik ben ingelogd op i.i.com, en device is daar zichtbaar.

Dus volgens mij voldoe ik aan alles, de vraag is nog even waar het precies misgaat.

Zo, de factory reset gedaan.
Eerst geprobeerd met ver 1,.1.0317, bleef weer hangen op 50%
Daarna met versie 2.nog iets, en daar ging hij door naar 99%, nu de foutmelding current account is not bound to this device

We zwengelen google weer aan, ik gebruik namelijk overal dezelfde inlog..

Het lijkt erop dat ik eerst naar een developer rom zou moeten gaan, kan dat kloppen?

oja de OEM unlock optie heb ik dus niet in de developer optie lijst. alleen USB debugging

Meest gegeven advies is 3 dagen wachten, laten we daar eens mee beginnen :)
Ik lees helaas ook veel slechte verhalen over global stable versie 8.0.3. Daar schijn je echt een deep flash cable voor nodig te hebben.

[Voor 28% gewijzigd door Driek op 19-05-2017 10:36]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Driek
  • Nu online
BliXem schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 14:11:
[...]

Ik heb twee kabels besteld bij bol.com. Standaard USB type-c kabels. Na levering heeft mijn vriendin één van de twee kabels opengesneden. Zo hebben we enkele draden omgezet waardoor het toestel in EDL kwam en niet naar de charging modus ging. Deze optie werkte niet voor ons.
Ik heb sowieso de deep flash cable besteld. Mocht het iemand alsnog niet lukken om in EDL te komen, dan kun je langskomen om dit door mij te laten doen tegen een kleine vergoeding.
Hoi BliXem, is het jou uiteindelijk gelukt met een deep flash cable?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gram501
@Driek Foutmelding current account is not bound to this device

heb ik ook gehad probeer Mi unlock versie 1.1.0317 maar eens....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Driek
  • Nu online
gram501 schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:45:
@Driek Foutmelding current account is not bound to this device

heb ik ook gehad probeer Mi unlock versie 1.1.0317 maar eens....
Helaas.
Met versie 1.1.0317 kom ik tot 50%
Met versie 2.2.406.5 kom ik tot 99%

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-03 19:13
Driek schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:39:
[...]

Hoi BliXem, is het jou uiteindelijk gelukt met een deep flash cable?
Klopt inderdaad. Ik heb nog een kabel liggen, evt. kun je langskomen zodat ik dit voor je kan uitvoeren tegen een kleine vergoeding?

Acties:
  • 0Henk 'm!
@BliXem zou je hier ook even willen uitleggen hoe je het hebt gedaan? Eventueel kun je de basis van de handleiding gebruiken die je daarmee op weg heeft geholpen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-03 19:13
Kiswum schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:28:
@BliXem zou je hier ook even willen uitleggen hoe je het hebt gedaan? Eventueel kun je de basis van de handleiding gebruiken die je daarmee op weg heeft geholpen?
Dit is voornamelijk via een youtube filmpje geweest, het aanpassen van een USB-c kabel, hier vind je iets meer info:
[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Ik moet het filmpje dan even opzoeken, het is al een tijdje geleden inmiddels.

Ik heb eventueel nog een kabel gekocht om te unlocken, je drukt op het knopje, houd het knopje even vast, en voila je komt in de modus die je moet hebben :-) het knopje zit op de kabel.

Acties:
  • 0Henk 'm!
De deep flash cable is die voor alles toestellen goed te gebruiken? Kan je dan echt zonder unlock procedure je Xiaomi toestellen unlocken? Waardoor het super snel gaat dan??
Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee