• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01:00
dutchgio schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:19:
Officieel is het inderdaad die 72 uur, als je er 8 dagen van maakt heb je een wat ruime marge.....
Het probleem was, volgens mij, dat het binden zelf niet lukte, waardoor MiUnlock werd afgebroken. Anders zou je volgens mij een melding te zien krijgen dat het toestel nog te kort gebonden is aan je account.
Het kan natuurlijk dat de melding gewijzigd is en dat het na 72 uur ook gelukt had kunnen zijn.

[Voor 33% gewijzigd door elinx op 10-12-2017 17:28]

• haarrood
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-05 21:28
Ruim voor de aankomst van mijn RM4x had ik de unlock rechten aan aangevraagd, daar kreeg ik ook al behoorlijk snel een bevestigings berichtje over dat dit was gelukt. Pas bijna een week later kreeg ik mijn telefoon (dus ruim meer dan 72 uur) en toen lukte het unlocken niet ivm "current account is not bound to this device", hij bleef hangen op 99% (zie mijn post van 2 december jl). Vervolgens van alles geprobeerd (en rekening maar dat ik het na 72 uur ook nog een keer geprobeerd heb), maar pas vandaag is het gelukt te unlocken.
Wat en waarom dit is weet ik niet, maar heeft dus niets met de wachttijd te maken vanaf het aanvragen van de unlock rechten.

• elinx
haarrood schreef op zondag 10 december 2017 @ 21:13:
.............
Wat en waarom dit is weet ik niet, maar heeft dus niets met de wachttijd te maken vanaf het aanvragen van de unlock rechten.
De wachttijd heeft ook niks te maken met het vragen van unlockrechten voor je account.
Voor het vragen van unlockrechten hoef je zelfs geen Xiaomi telefoon in bezit te hebben.
Deze unlockrechten worden éénmaal aan je account gekoppeld en daarmee is het mogelijk om éénmaal per maand een Xiaomi telefoon te unlocken.
Echter dat kan/kon alleen als je het desbetreffende toestel 72 uur aan dat account hebt gebonden.
Dat betekent 72 uur nadat je dit account hebt ingegeven bij developer settings.
Eerder was het zo dat als je probeerde om binnen die 72 uur een unlockpoging te doen, dat je de melding kreeg dat je nog zoveel uur moest wachten.
In jouw geval kreeg je de melding dat je toestel niet aan je account gebonden was.

Blijkbaar is het binden ervan op een gegeven (onbekend) moment wel gelukt en kon je 72 uur daarna wel unlocken. Als je toestel had uitgestaan, dan was het waarschijnlijk een ander verhaal geweest.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:02
Het duurde even, maar ik kan eindelijk 72 uur wachten.
De aanvraag op de website verliep voorspoedig, moest wel 2 keer de stappen doorlopen om een smsje te ontvangen.

Bij het activeren via het develop menu kreeg ik elke keer de 10008 error, iedereen raad FlyVPN aan als gratis vpn provider om even snel te unlocken, maar FlyVPN bied de china servers nit meer gratis aan..
Dus heb maar Openvpn geïnstalleerd, en via Vpngate deze china server gepakt, nu lukte het activeren binnen 1 keer. Wellicht gaat deze server een keer down, kijk dan op http://www.vpngate.net voor eel alternative China openvpn server.

[Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 15-12-2017 08:40]

• tomw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05 22:38
Vandaag Redmi Note 4X binnen gekregen voor m'n moeder. Is er een manier om er de nederlandse taal op te krijgen, zonder 72 uur te moeten wachetn? Het plan is/was om hem te geven als kerstcadeau...

• elinx
tomw schreef op donderdag 21 december 2017 @ 19:14:
.....Is er een manier om er de nederlandse taal op te krijgen, zonder 72 uur te moeten wachetn? ..........
Helaas kan je alleen de EU rom installeren nadat een unlock is uitgevoerd. In dat geval moet je 72 uur wachten nadat je toestel, in developer settings, is gebonden met je account.

Via de app MoreLocale is het wel mogelijk om deels Nederlands als taal in te stellen.
Eigen apps uit de Playstore die de Nederlandse taal ondersteunen zijn dan ook te zien in Nederlands.
Dat geldt echter niet voor de systeem apps.

Om MoreLocale te installeren moet er iets met de instellingen en adb gedaan worden.
tomw schreef op donderdag 21 december 2017 @ 19:14:
Vandaag Redmi Note 4X binnen gekregen voor m'n moeder. Is er een manier om er de nederlandse taal op te krijgen, zonder 72 uur te moeten wachetn? Het plan is/was om hem te geven als kerstcadeau...
Je moet iemand vinden die al unlock rechten heeft en die geen 72uur hoeft te wachten, maar telefoons direct mag unlocken.

Ik heb zulke rechten, maar ik weet niet zeker of ik meer telefoons per maand mag unlocken. Tevens geef ik mijn account gegevens niet af, waardoor ik het toestel in handen zou moeten hebben om mijn gegevens in te voeren.
Misschien is er iemand in dit topic die bij je in de buurt woont en de komende maand geen andere Xiaomi hoeft te unlocken.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:06
Hoe stel je dit in dan? Ik heb unlockrechten en gisteren wilde ik een telefoon unlocken. Een redmi note 4. Afgelopen maanden geen telefoon ge-unlockt. Op de nieuwe telefoon ben ik met mijn gegevens ingelogd.
Ik moet nu toch 72 uur wachten....

[Voor 13% gewijzigd door groxgrox op 22-12-2017 07:37]

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Je kunt geen speciale unlock rechten aanvinken/instellen. Ik had het (toevallig) gewoon. Ik denk dat het op basis van credits (Chinese Karma) gaat.
Ik ben een Diamond member met bijna 1600 credits en een online tijd van 135uur. Misschien telt dit allemaal mee met de rechten.

• elinx
Kiswum schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 07:43:
Je kunt geen speciale unlock rechten aanvinken/instellen. Ik had het (toevallig) gewoon. Ik denk dat het op basis van credits (Chinese Karma) gaat......
Wat jij zegt is nieuw voor me, maar zou best weleens het geval kunnen zijn.
Normaal moet je bij ieder toestel 72 uur wachten, nadat het aan je account gebonden is.
Ook al heb je unlockrechten. Gebruik maken van een ander account is in dat geval dan niet aan de orde.
elinx schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 08:32:
[...]
Wat jij zegt is nieuw voor me, maar zou best weleens het geval kunnen zijn.
Normaal moet je bij ieder toestel 72 uur wachten, nadat het aan je account gebonden is.
Ook al heb je unlockrechten. Gebruik maken van een ander account is in dat geval dan niet aan de orde.
Doordat het concept van unlocken redelijk nieuw is (+/- 2 jaar) en mijn account inmiddels 5 jaar actief is, kan het zijn dat alle accounts sinds 2015 anders zijn ingericht. Doordat ik tot nu toe nooit hoefde te wachten op activatie en ik ook geen toestemming hoefde te vragen voor unlock rechten, heb ik dat proces nooit hoeven te doorlopen.

In 2017 heb ik 3 telefoons direct kunnen unlocken zonder wachttijd. Bij de Redmi 4 Pro en Redmi 4X had ik (figuurlijk* gezien) binnen 30 minuten de Xiaomi.eu rom erop draaien.

*Waarom figuurlijk? Doordat ik eerst productfoto's maak, een de stappen voor een handleiding volg en eventueel corrigeer en doordat ik scripts maak om de Xiaom.eu rom direct te installeren met de juist twrp.

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-06 10:22
Yup. Wat je zegt kan wel kloppen. Ik heb zelf ook al een jaartje of 5 een account en heb ook nog nooit hoeven te wachten.

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:06
Net even geprobeerd, heb zo'n 3 jaar een account en ik moet nu nog 55 uur wachten.....
Geen probleem, ik wacht wel even....

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:41
elinx schreef op donderdag 7 december 2017 @ 07:57:
[...]
Het installeren ervan wordt in #17 hier beschreven door "Hexerus" die ook met dit probleem worstelde.
Card Nox schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:01:
Ga vanavond post 17 proberen, Thanks!

EDIT: Ik kan je helaas niet meer Thumbs up geven, het heeft gewerkt.
Drivers waren goed geïnstalleerd enige verandering was het "android_winusb.inf" eerst installeren en het heeft gewerkt, echt bedankt!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Probeer nu hetzelfde trucje voor mijn R4P maar het lukt niet. De nieuwste versie ziet de telefoon niet eens en het, bovendien laat MiFlash_Unlock niet het volgende zien: Make sure MI Usb Driver says "Already installed".

R4P draait op MIUI GLobal 8.5.4.0 (MBEMIED) Stable, moet je perse de Chine Dev draaien?

• elinx
Card Nox schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:02:
......
Probeer nu hetzelfde trucje voor mijn R4P maar het lukt niet. .................moet je perse de Chine Dev draaien?
Ik heb zelf geen ervaring met de Markw versie van de Redmi 4 (R4P), maar volgens deze XDA bron zou het ook met de Global stable versie kunnen.

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-05 12:36
@Card Nox even mijzelf quoten:
Zawaponga schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 11:51:
@BliXem Ok, voordat je de deepflash methode uitprobeert (die volgens mij ook niet zonder risico is), probeer deze link en deze uit.
In de eerste link volg de post van GhostPathfinder. Het is belangrijk dat je eerst uitlogt uit je MI account op je telefoon en dan de factory reset uitvoert. Als je bij stap 9 de "86023: hardwareld error" krijgt zit je goed.

In plaats van stap 10 t/m 13 heb ik de 2e link gevolgd. Hier is het belangrijk dat je de bij de developer settings "oem unlocking" aanzet en bij "Mi Unlock Status" inlogt op je account. Hierna kun je de bootloader unlocken mbv de unlock tool.

Voorheen was het niet mogelijk met een global stable rom te unlocken, maar met de introductie van MIUI 8 hebben ze bij Xiaomi de EDL mode eruit gesloopt, maar is het nu wel mogelijk om te unlocken met een global stable. Het is mij nu 2x gelukt met redmi 4 pro's van Gearbest.
Laat maar horen als je nog vragen hebt.

• Card Nox
Thanks heren, morgenavond maar eens even proberen.

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:45

Salmon

Custom ROMs +1

Gisteren een nieuwe Mi5S binnen gekregen...maar het unlocken wilde niet lukken door het niet kunnen aanmelden met een Xiaomi account op de telefoon met error "Couldn't check device security info". Alle fora doorgespit, meerdere ROM's geprobeerd, maar niets hielp. Op de website van Xiaomi en de unlock tool kon ik wel gewoon inloggen met datzelfde account. Gelukkig las ik vandaag dat het blijkbaar een globale issue is.

Voor de mensen die sinds gisteren/vandaag problemen hebben met het inloggen van een MI account op de Xiaomi telefoons lees even de officiële statement op de site of in de quote hieronder. ;)
Dear MIUIers,

Recently, we've received some users' reports regarding the issue of Mi Account login and log out. Some notices pop up on their device such as "Authentication failed", " can't connect to server", " there is some issue with your network, try again", " can't connect to network", which has caused inconvenience to users.
https://tweakers.net/ext/f/NFOpLsoqchyBrhJhcrZw06ZW/thumb.jpg
After receiving users' reports, we immediately forward the issue to our developer team who are trying their best to identify the issue and provide a solution for it.

We are working hard to resolve this issue now. It may take some time to resolve it, so please wait patiently. We will keep you updated. Please stay tuned.

Again, we're truly sorry for the inconvenience caused to users who face this issue.

Thanks for your patience and understanding.
Edit: Opgelost, je kan weer inloggen. Alleen uitloggen werkt nu niet meer lol.. :+
Edit2: Uitloggen werkt nu ook :>

[Voor 4% gewijzigd door Salmon op 05-01-2018 15:08]

Xiaomi Mi 10T Pro

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik volg de stappen bij https://www.xiaomigeek.co...tloader-redmi-note-4.html

Bij stap 4 zou een pagina komen waarop ik de reden van unlock e.d. zou moeten invoeren maar ik krijg alleen het forum te zien (http://www.miui.com/forum.php?mod=nick2) ?

Of hoef je nu niets meer in te voeren en krijg ik na 72 uur 'toestemming'.

Verder heb ik dus de note4, deze heeft andriod 7.0, en ik wil graag naar lineageos of iets dergelijks.

• elinx
Sponz schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 11:29:
Ik volg de stappen...........
Of hoef je nu niets meer in te voeren en krijg ik na 72 uur 'toestemming'.........
......... graag naar lineageos of iets dergelijks.
Er gaat hier iets niet helemaal goed en je haalt mi wat zaken door elkaar. Het beste is om rechtsboven in te loggen via http://en.miui.com en vervolgens (ook rechtsboven) "unlock" klikken.
Daarna zou je via http://en.miui.com/unlock/ het aanvraagformulier te zien moeten krijgen als je nog nimmer unlockrechten hebt aangevraagd.
Doe je dit als je wel een aanvraag hebt ingediend, maar nog geen rechten hebt, dan krijg je een pagina te zien die aangeeft dat je aanvraag in behandeling is.
Doe je hetzelfde als je wel unlockrechten hebt, dan krijg je een downloadpagina te zien voor MiUnlock.

Dit alles heeft niks met 72 uur wachttijd te maken.
De aanvraag van unlockrechten kan binnen enkele minuten geregeld zijn, maar in het ergste geval, ook enkele weken in beslag nemen. Vaak gaat het om enkele uren tot enkele dagen. Er is niet echt een vaste tijd te noemen.
De 72 uur gaat pas in nadat je het toestel zelf, via de unlock instellingen, gebonden hebt aan het account waar je unlockrechten voor hebt.

Voor het installeren van een custom rom is een custom recovery (TWRP) noodzakelijk, maar daarvoor is eea per toestel/rom op detailsniveau verschillend geregeld mbt de te volgen procedure. Meestal staat deze procedure vermeld waar je de rom vandaan haalt. (bv igv van LineageOS XDA)

[Voor 15% gewijzigd door elinx op 06-01-2018 12:35]

• Sponz
  • Niet online

Sponz

elinx schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 12:17:
[...]
Er gaat hier iets niet helemaal goed en je haalt mi wat zaken door elkaar. Het beste is om rechtsboven in te loggen via http://en.miui.com en vervolgens (ook rechtsboven) "unlock" klikken.
Daarna zou je via http://en.miui.com/unlock/ het aanvraagformulier te zien moeten krijgen als je nog nimmer unlockrechten hebt aangevraagd.
Doe je dit als je wel een aanvraag hebt ingediend, maar nog geen rechten hebt, dan krijg je een pagina te zien die aangeeft dat je aanvraag in behandeling is.
Doe je hetzelfde als je wel unlockrechten hebt, dan krijg je een downloadpagina te zien voor MiUnlock.
Bedankt. Heb t meerdere malen geprobeerd met verschillende email adressen, maar kom steeds uit op het chinese forum van xiaomi. De pagina met het unlock form krijg ik niet te zien, op verschillende computers met verschillende browsers.

• Card Nox
Je 2de link werkt niet. Ik heb mijn telefoon al succesvol gekoppeld met mijn mi account overigens (waar je de 86023 foutmelding krijgt).

• elinx
Sponz schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 13:56:
[......... Heb t meerdere malen geprobeerd met verschillende email adressen, ...........
Wat bedoel je met deze opmerking? Begrijp ik hieruit dat je het met een emailadres probeert?
Of heb je voor ieder emailadres een Mi account aangemaakt?
Je kan namelijk alleen unlocken met Mi account.

NB
Te vaak proberen leidt tot blokkeren. In dat geval kan je het eigen IP adres enige tijd niet meer gebruiken.

[Voor 12% gewijzigd door elinx op 06-01-2018 15:47]

• Zawaponga
@Card Nox
OK, dan moet je nu de laatste versie van de miflashunlock tool downloaden en de stappen volgen die er staan als je het programma uitvoert. De tweede link is voor als je succesvol hebt geunlockt. Maar je moet eerst 72uur wachten na het de eerste try.

• Card Nox
@Zawaponga Je 2de link werkt niet, de website daarachter is er helaas niet meer.

[Voor 8% gewijzigd door Card Nox op 06-01-2018 15:57]

• Sponz
  • Niet online

Sponz

https://xyqlia.ch.files.1...&height=996&cropmode=none

Dit is de pagina die ik krijg ipv de unlock pagina. Ik heb een MI account en die werkt. Via de unlock link kom ik daar, wat doe ik toch fout?

• elinx
Sponz schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:03:
......
Dit is de pagina die ik krijg ipv de unlock pagina. Ik heb een MI account en die werkt. Via de unlock link kom ik daar, wat doe ik toch fout?
Dit is niet een gewone forum pagina, ook zie ik rechtsboven dat je niet bent ingelogd. Daar hoort je username te staan.
Waarom je alles in de Chinese taal ziet is me ook niet duidelijk. Het lijkt me dat er "iets" van jouw gevraagd wordt, wat in het kader ingevuld moet worden. Heb je de tekst al eens vertaald? (bv via Google translate)

Heb je eea ook geprobeerd door eerst in te loggen bij en.miui.com (je username rechtsboven in beeld) en dan op de unlock tab te klikken ipv pas in te loggen als je al op de unlockpagina bent.
Ik heb nl het vermoeden dat er eea aan de hand is met je account.

[Voor 17% gewijzigd door elinx op 06-01-2018 20:27]

• Sponz
  • Niet online

Sponz

elinx schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 20:23:
[...]
Dit is niet een gewone forum pagina, ook zie ik rechtsboven dat je niet bent ingelogd. Daar hoort je username te staan.
Waarom je alles in de Chinese taal ziet is me ook niet duidelijk. Het lijkt me dat er "iets" van jouw gevraagd wordt, wat in het kader ingevuld moet worden. Heb je de tekst al eens vertaald? (bv via Google translate)

Heb je eea ook geprobeerd door eerst in te loggen bij en.miui.com (je username rechtsboven in beeld) en dan op de unlock tab te klikken ipv pas in te loggen als je al op de unlockpagina bent.
Ik heb nl het vermoeden dat er eea aan de hand is met je account.
Na het inloggen op die pagina gaat t nu wel, unlock is aangevraagd :) super bedankt hoor :)
Op naar de volgende drempel.

• Zawaponga
Card Nox schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 15:49:
@Zawaponga Je 2de link werkt niet, de website daarachter is er helaas niet meer.
Ik weet het maar vergeet de 2e link voor nu, die is voor later.
11. Downloading the latest version MiFlashUnlock (I used this http://bigota.d.miui.com/...iFlashUnlock_latest.zip), launch and produce the authorization is always ONLY using the account ID.
12. Reload smartphone into fastboot mode in Device Manager on the PC smartphone should be defined as the Android ADB Interface, or Android Bootloader Interface.
13. Run in MiFlashUnlock unlock and unlock the bootloader))
Vanaf stap 11 zou je verder moeten kunnen. Belangrijk is dat je hier de nieuwste officiële MiFlashUnlock tool download. Zodra je de melding van 72uur krijgt zit je goed en mag je het even melden hier, dan zien we verder.

• Card Nox
Zawaponga schreef op zondag 7 januari 2018 @ 01:33:
[...]

Ik weet het maar vergeet de 2e link voor nu, die is voor later.

[...]

Vanaf stap 11 zou je verder moeten kunnen. Belangrijk is dat je hier de nieuwste officiële MiFlashUnlock tool download. Zodra je de melding van 72uur krijgt zit je goed en mag je het even melden hier, dan zien we verder.
Alles gedaan zoals aangegeven maar blijf hangen bij de 50%. (Please upgrade your unlock tool). Ook geprobeerd als Admin, geen verschil. Ook MiFlashUnlock_1.1.0317.1_en geprobeerd maar zelfde probleem (Couldn't verify your device, upgrade tool) en miflash_unlock-en-2.3.803.10 (maar deze herkend de telefoon niet eens). Drivers zijn goed en telefoon wordt als Android Bootloader Interface herkend. In CMD.exe wordt hij ook netjes herkend.

Het enige verschil is dat ik bij stap 9 niet deze foutmeldingen krijg: we get an error -1 or 86023: hardwareld maar hij gewoon mijn MIUI account toegevoegd.

EDIT: Weer 2uur bezig geweest. Nogmaals factory reset, tig "how to's" gelezen en bekeken maar blijf bij dezelfde foutmelding terug komen. Zo mega frustrerend want als het de eerste keer goed gaat is het maar 10 minuten werk max.

[Voor 29% gewijzigd door Card Nox op 07-01-2018 15:31]

• Zawaponga
Dat hij de telefoon niet eens herkent is raar. Dat is mij nog niet overkomen. 100% zeker dat hij in fastboot mode zit? Dus fastboot devices in cmd geeft een output?

• Card Nox
Yes, fastboot devices wordt herkend maar met fastboot OEM device info krijg ik geen feedback.

In de eerdere versies van miflash unlock herkend hij de telefoon wel maar hangt die op 50%, in de 2.xx versies wordt die niet herkend.

[Voor 42% gewijzigd door Card Nox op 07-01-2018 16:49]

• Card Nox
Iemand nog tips of tricks? Zojuist weer een uurtje of 2 liggen proberen maar helemaal niets... Helpt het wellicht als ik een filmpje oid ergens van maak om het te delen?

Ga nu proberen de ROM's via fastboot of via de MiFlash tool opnieuw te flashen (ook al heb ik net een factory reset gedaan)..

Deze guide gebruik ik nu: XDA:redmi-4-prime/how-to/guide-one-unlocking-bootloader-twrp

EDIT: Zoals voorheen gezegd mijn telefoon wordt herkend als "Android Bootloader Interface" en niet als "Qualcomm HS-USB QDLoader 9008 (COMxx)". Volgens mij is dat enkel in EDL mode en die zit er na MIUI 8.1 niet meer in en ik draai 8.5.4.0 Stable. Dit moest bij mijn Mi4c namelijk wel, is dit het probleem? Ik zou dit niet hoeven te doen aangezien ik al een stable draai.
Bron: Deze guide : [MIUI DEVICE TEAM] Flash / Unbrick Redmi 4/Prime/4A

[Voor 39% gewijzigd door Card Nox op 13-01-2018 13:34]

- de globale handleiding is aangepast.
- devicelist is aangepast.
De handleiding voor de Mi6 is aangepast naar aanleiding van de Android 8.0 release.

Deze handleiding kan ook als leidraad dienen voor telefoons die hierna zijn uitgebracht zoals de Mi Mix2 en Mi5X. Uitzonderingen waar men rekening mee moet houden zijn wellicht logisch, maar ik noem ze alsnog even op:
- Je moet gebruik maken van de smartphone specifieke Xiaomi.eu rom
- Je moet gebruik maken van de juiste TWRP release die voor dat toestel is uitgebracht.
- De scripts die ik heb geplaatst moet je mogelijk zelf aanpassen (het is gewoon plain text), zodat de juiste info erin staat.

Volledige handleiding Mi6:
Kiswum in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"

@Card Nox Het bovenstaande kan wellicht ook werken op de Redmi 4 Pro en X toestellen. Beide toestellen heb ik begin 2017 succesvol kunnen flashen, mits je een originele rom + bootloader hebt. Als er een eigen Multi Language rom op heeft gestaan, dan kan/zal ik je helaas niet verder helpen (de laatste keer heeft het mij een dag of twee gekost).
Vanaf hier zie je mijn ervaringen met dat ene toestel en de uiteindelijk handleiding die ik voor de Redmi 4 Pro schreef:
Kiswum in "[Xiaomi Redmi 4 Pro] Ervaringen & Discussie"

[Voor 31% gewijzigd door Kiswum op 15-01-2018 14:14]

• Card Nox
@Kiswum, voor zover ik kan zien originele ROM & Bootloader (hoe controleer ik dit) maar ik krijg hem maar niet unlocked. De 1.x versies herkennen de telefoon maar hangen bij 50% en de 2.x versies zien de telefoon niet eens. Ik heb werkelijk alles geprobeerd wat ik ook bij mijn Mi2s, RM3P en Mi4C gebruikt heb maar kom geen steek verder.... :(
Card Nox schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:44:
@Kiswum, voor zover ik kan zien originele ROM & Bootloader (hoe controleer ik dit)
Ik weet niet waar je telefoon vandaan komt, maar ik verwacht niet dat deze rechtstreeks bij Xiaomi is gekocht. Dat is vooral besteed aan gebruikers die het online via mi.com kunnen bestellen of voor vakantiegangers.

Het eerste wat je moet doen is controleren welke firmware je hebt. Doe dit voordat je de telefoon aan het internet koppelt. Via de instellingen kun je dat eenvoudig terugvinden. Vul deze versie even in bij Google en check of die overeenkomt met de officiële Xiaomi roms om en.miui.com: http://en.miui.com/download-320.html#463
Wees er zeker van dat de telefoon die je denkt te hebben je ook daadwerkelijk hebt ontvangen. Deze gegevens staan op de doos van je smartphone. Vul het typenummer in bij Google en dan weet je waarmee je te maken hebt.

Welke bootloader/recovery heb je? Start de telefoon op en houd daarbij de volume omhoog knop ingehouden. Maak een foto van die tool. Je kunt het noteren, maar belangrijke gegevens kunnen daarbij worden vergeten.

Het is zeer belangrijk om een handleiding van A-Z uit te voeren. het zal niet de eerste keer zijn dat iemand stappen overslaat en uiteindelijk erachter komt dat bij stap 4 nog iets gecontroleerd / uitgevoerd moest worden. Houd je dus 100% aan een uitgeschreven handleiding met duidelijk stappen.

p.s. bij welke stap gaat het fout in deze handleiding?
https://forum.xda-develop...-bootloader-twrp-t3587493

[Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 15-01-2018 21:10]

• Card Nox
@Kiswum, ik heb deze gekocht.
Software die draait: MIUI Global 8.5.4.0 (MBEMIED) Stable en die matched met de MIUI site.
Recovery versie: MI-Recovery 3.0
Stap waar het fout gaat is:
D: Unlock the Bootloader Permanently (if in your device is installed original Xiaomi rom - developer or global or China stable)
8. Follow the unlock tool instructions until the unlock procedure is finished

Ik heb reeds verschillende MiFlash Unlock versies gebruikt en zoals gezegd de 1.x versie komen met "Couldn't verify your device. Please upgrade your unlocking tool" en de 2.x versies herkennen de telefoon niet.

In CMD.EXE wordt die netjes herkend als fastboot devices, in MiFlash wordt die ook netjes herkend. In device manager staat die als Android Bootloader Interface. Ook daar verschillende driver versies getest maar geen soelaas.
@Card Nox, je kunt gebruik maken van een kant en klare unlock tool, maar ik denk dat die ergens op stuk zal lopen (link zal hier wel in het topic te vinden zijn).
Ik geef je bij deze mijn handleiding en hopelijk gaat alles goed. Ik ga er vanuit voor het gemak vanuitdat je van de Global naar de Xiaomi.eu rom wil gaan ;)
Deze handleiding is voor de Xiaomi Redmi 4 Pro.

Benodigdheden:
  1. Als je de unlock tool niet kan downloaden, gebruik dan deze oudere versie:
    Unlock tool: miflash_unlocken2.2.406.5.zip. Die versie heb ik in mijn Dropbox staan: miflash_unlocken2.2.406.5.zip
  2. Download link: https://www.dropbox.com/s/efbx1wj8y82vou2/miflash_unlocken2.2.406.5.zip?dl=0
  3. Een actief Miui account
  4. Download de gewenste rom. Bijvoorbeeld 8.1.11 rom van Xiaomi.eu
  5. Download de juiste TWRP MarkW recovery: https://androidfilehost.com/?w=files&flid=50678.
  6. Of gebruik mijn script om TWRP te installeren. Deze heb kun je in mijn Dropbox vinden: 01.RM4Pro_TWRP.zip: Downloadlink: https://www.dropbox.com/s/nqijo9997q6op12/01.RM4Pro_TWRP.zip?dl=0 [small]Als de geteste TWRP niet werkt, dan kun je gebruik maken van de reserve twrp die ik in het mapje heb geplaatst. Draai daarvoor het reserve script. Het TWRP bestand is afkomstig van deze [url="https://forum.xda-developers.com/redmi-4-prime/how-to/guide-one-unlocking-bootloader-twrp-t3587493"]XDA sectie E.3[/url]. Deze heb ik zelf niet getest.[/small]
Installatie:
  1. Je gaat naar de website om je telefoon te unlocken: http://en.miui.com/unlock/
  2. Open de Unlock app en volg de aanwijzingen op het scherm.
  3. Als je geen Unlock app kunt downloaden of als deze niet werkt, download dan de oude versie die ik beschikbaar heb gesteld: Zie A.
  4. Zet je telefoon aan en maak eventueel een backup van je gegevens en plaats die op een USB schijf, op je pc of een netwerkschijf.
  5. Log met je account in op de telefoon: Zie B
  6. Schakel de Developer mode in via de instellingen > Zoek het versienummer op van Miui en tik 7 keer op MIUI version
  7. Ga naar de Additional settings en open de Developer options.
  8. Ga naar OEM unlocking (of Mi Unlock status ) en geef aan dat je de telefoon wil unlocken.
  9. ( Geen idee of dit nodig is, maar zet eventueel ook USB debugging aan.)
  10. Upload de gewenste ROM naar je telefoon zodat je die later terug kunt vinden (bijvoorbeeld in de root van je telefoon): Zie C.
  11. Controleer of je telefoon te vinden is via i.mi.com (cloud toegang van Miui) en ga naar Find Device. Als dat werkt, dan is je telefoon goed geconfigureerd.
  12. Zet de telefoon uit en zet hem daarna weer aan door de volume omlaag + aan/uit knop ingedrukt te houden. Vervolgens kom je in de Fastboot mode.
  13. Verbind de telefoon met een USB kabel aan je Windows 64bit systeem en klik op Unlock in de Unlock tool.
  14. Het kan zijn dat je 72 uur moet wachten totdat je telefoon unlocked is of totdat je de telefoon mag unlocken.
  15. De telefoon is nu als het goed is unlocked en dat geeft de telefoon ook aan als je de telefoon opnieuw opstart. Onderin zie je kort de status Unlocked staan.
  16. Als de telefoon niet wordt unlocked, bekijk wat de foutmelding aangeeft en zorg ervoor dat je dat oplost (bijvoorbeeld unlock status aanvinken, inloggen met een Miui account op je telefoon, etc.)
  17. De telefoon start opnieuw op en het kan zijn dat je telefoon volledig is gewist (vandaar de backup).
  18. Start de telefoon opnieuw op in Fastboot mode.
  19. Installeer TWRP (eventueel via mijn script: Install_TWRP.cmd): Zie D.
  20. Start de telefoon op in TWRP (het kan zijn dat deze in het Chinees is).
  21. Ga rechtsbovenin naar Install en kies vervolgens de gewenste rom vanuit de root van je telefoon. Mocht het daar niet meer op staan, bekijk dan of je de telefoon kunt uitlezen vanaf je pc (gewoon vanuit TWRP).
  22. Installeer de gewenste rom
  23. Wipe daarna de Cache, Dalvik en (als je het kan vinden), de lokale data.
  24. Reboot systeem en bekijk of de telefoon nog goed opstart.
  25. Vanuit het systeem kun je de telefoon eventueel ook wissen en terugbrengen naar de standaard/factory settings.
De nieuwe rom (Xiaomi.eu) is nu volledig geïnstalleerd en klaar voor gebruik

Laat even weten of het is gelukt of tot welke stap je bent gekomen in deze handleiding.

• Card Nox
Faalt bij stap 13. Ook deze versie vind mijn telefoon niet.

So far deze versies geprobeerd.

MiFlashUnlock_1.1.0118.1
miflash_unlock-en-2.2.406.5
miflash_unlock-en-2.2.624.14
miflash_unlock-en-2.3.803.10
Zou je een foto kunnen plaatsen van je telefoon en MiFlash tool met deze status?

Het is ook mogelijk dat de oudere Mi Flash niet werkt met de nieuwere Global rom. Je zou er nog voor kunnen kiezen om naar een oude Global of Chinese Developer rom van halverwege 2017 te gaan.
Met een beetje geluk kun je deze inladen en installeren vanuit de Updater app:
V8.2.4.0.MBEMIDL
http://en.miui.com/download-320.html#466

p.s. hier zie je nog andere methodes om een originele rom op je telefoon te zetten. Met wat gegoogle kun je ook wel wat oudere Fastboot versies vinden:
http://en.miui.com/a-233.html

[Voor 18% gewijzigd door Kiswum op 15-01-2018 22:50]

• Card Nox
@Kiswum, hierbij een kleine video van het gebeuren.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik heb ook de nieuwste MIUI Flash Unlock tool proberen te gebruiken maar ook die faalt. Maar out of the box van je mbt de tip om een oudere ROM te flashen, ga dit nu proberen.

EDIT: Met de ingebouwde 'Updater' krijg ik de melding:
"Can't verify update
Sorry, flash older version is not allowed."
Ik heb voorheen geprobeerd iets te flashen met MiFlash maar daar kreeg ik een tz error (verder niet meer geprobeerd).

[Voor 49% gewijzigd door Card Nox op 15-01-2018 23:48]

Bedankt voor het filmpje!

Even een algemene check:
Gebruik je de originele Xiaomi kabel? Veel USB kabels zijn van een slechte kwaliteit en een originele Xiaomi (of Sony) kabel, kan de telefoon beter aansturen.

Laat MiFlash maar even zitten voor nu.
Update de oude rom even vanuit de Recovery.
Plaats de rom in de root van je telefoon. Hernoem de rom van V8.2.4.0.MBEMIDL naar update.zip.
Start de recovery (Power + volume omhoog) en installeer de oude rom.
Edit: voer daarna een factory reset uit.

Probeer daarna de eerste stappen nog een keer vanaf stap 13 stap 5.

[Voor 5% gewijzigd door Kiswum op 16-01-2018 00:34]

• Card Nox
@Kiswum, Ik heb enkel de opties "Reboot", "Wipe Data", "Connect with Mi-Assistent".
Ik heb Wipe Data gedaan in de hoop daarna iets van een flash optie tegen te komen maar helaas. Via de Mi-Assistent kom ik niet verder. Zodra ik de kabel erin prik staat er op de telefoon het tekentje dat de USB kabel erin zit maar in Windows wordt die niet herkend, ook zie ik hem niet in MiPCSuite.

Of moet ik het met deze tool doen?

[Voor 10% gewijzigd door Card Nox op 17-01-2018 20:38]

Card Nox schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:44:
@Kiswum, Ik heb enkel de opties "Reboot", "Wipe Data", "Connect with Mi-Assistent".
Ik heb Wipe Data gedaan in de hoop daarna iets van een flash optie tegen te komen maar helaas. Via de Mi-Assistent kom ik niet verder. Zodra ik de kabel erin prik staat er op de telefoon het tekentje dat de USB kabel erin zit maar in Windows wordt die niet herkend, ook zie ik hem niet in MiPCSuite.

Of moet ik het met deze tool doen?
Het komt voor mij allemaal niet bekend voor. Hierdoor kan ik je momenteel niet verder helpen :(
1. De recovery lijkt te weinig opties te hebben, maar het is normaal bij Mi-Recovery 3.0
2. Een telefoon unlocken lukte tot nu toe altijd, de telefoon werd altijd gevonden zonder daarvoor speciale drivers te installeren.

Hier in dit filmpje komt jouw recovery ook naar voren, misschien kun je daar informatie uithalen:

• Card Nox
Hahaha, ik dacht ik probeer het eens op mijn oldskool Acer Switch 10 lap/tab.
5 minuten later klaar.... Amai!!! Stond echt op het punt dit ding in de emmer te kiepen...

Anyway, wil RR weer eens proberen maar hoe download ik die rom van Github?
https://github.com/ResurrectionRemix

EDIT: nvm, ik ga Xiaomi.eu proberen.

EDIT: Of toch maar eens deze proberen.

EDIT: Draai inmiddels Lineage 14 met Pico en telefoon is weer ingesteld. Kiswum, thanks voor alle hulp!!

[Voor 44% gewijzigd door Card Nox op 17-01-2018 23:50]

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Net een Redmi 5 binnen gekregen en wilde gelijk unlocken in de hoop dat de 72 uur wachten verleden tijd zou zijn. Blijk ik nu 360 uur (15 dagen!) te moeten wachten :( . Schijnbaar de nieuwe standaard afgaande op de info uit de MIUI forums.

[Voor 19% gewijzigd door XeNeRgY op 18-01-2018 16:17]

• Card Nox
Ik zou je graag mijn account ter vervoeging willen stellen maar heb zelf helaas net een unlocked, wellicht kan iemand anders je zo verder helpen.

• XeNeRgY
  • Niet online
Card Nox schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:28:
Ik zou je graag mijn account ter vervoeging willen stellen maar heb zelf helaas net een unlocked, wellicht kan iemand anders je zo verder helpen.
Bedankt maar ik denk niet dat dat gaat werken, je moet het toestel aan de account koppelen en daarna 360 uur wachten denk ik. Althans, zo ging het met de 72 uur wachten ook. Voor de duidelijkheid: ik heb dus gewoon unlock rechten, alleen mag ik pas na 360 uur daadwerkelijk de unlock uitvoeren.

• Card Nox
@XeNeRgY, Hmm, ik heb factory reset gedaan, account gekoppeld en gelijk unlocked.

• XeNeRgY
  • Niet online
Card Nox schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 16:55:
@XeNeRgY, Hmm, ik heb factory reset gedaan, account gekoppeld en gelijk unlocked.
Bijzonder. Dat zou ik ook kunnen proberen natuurlijk maar ik kreeg de Redmi in een gesealde doos dus eigenlijk precies in de staat zoals die is na een factory reset. Ben dan ook bang dat de counter weer opnieuw begint, nu nog maar 358 uur te gaan :+
Fijn dat het is gelukt @Card Nox! Een andere laptop gebruiken, wie had dat gedacht :D

Verder heb ik een account waarbij ik geen wachttijd heb. Echter ga ik mijn account daarvoor niet inzetten aan onbekenden (sorry). Ik heb bij de Redmi 4Pro, 4X en Mi6 niet hoeven wachten op toestemming.

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-06 19:12
Toch nog maar eens deze tool onder de aandacht brengen na de problemen van Card Nox te hebben gelezen:

http://www.xiaomitool.com/

Super handige tool waarmee je met een druk op de knop een aantal zaken kan regelen zoals het installeren van een andere rom of het unlocken van je bootloader.

• silent785
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 03-05 17:30
Heb hetzelfde probleem als @Card Nox , krijg de melding: "86023 hardware id 异常" op een Redmi 4X Global(Indonesische versie want die heeft wel de juiste 4G banden). Heb al vanalles geprobeerd, ook geswitched naar de chinese developer rom.

Blijkbaar is het een gekend probleem:
http://en.miui.com/thread-719126-1-1.html

Heb ondertussen wel een Redmi 3(Chinees model) met MIUI9 china developer rom kunnen unlocken, daar ging dat zonder problemen. Toch maar vreemd dat het probleem zich enkel voordoet bij ofwel nieuwere toestellen ofwel global versies.

[Voor 22% gewijzigd door silent785 op 30-01-2018 10:23]

• IAmNice
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 06-03 13:10
Ik snap echt geen meter van hoe je die roms moet installeren. Ik heb netjes alle stappen gevolgd.

Unlock bootloader.

TWRP geflasht.

Wipe data.

Rom install en daarna rebooten.

Nu bleef ie hangen op de reboot scherm voor 1.5 uur.

Daarna ben ik na fastboot gegaan en met MiFlash de stock rom erop gezet.

Ook die is aan het rebooten voor een uur al nu. Wat is er aan de hand???

EDIT: The system has been destroyed. Wat?

[Voor 5% gewijzigd door IAmNice op 01-02-2018 19:44]

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-06 18:41
Gisteravond unlock aangevraagd. Vanmorgen al binnen. Helemaal geen 72 uur wachten dus. Meevaller :-)

[Voor 3% gewijzigd door jobr op 03-02-2018 18:02]

IAmNice schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:30:
Ik snap echt geen meter van hoe je die roms moet installeren. Ik heb netjes alle stappen gevolgd.

Unlock bootloader.

TWRP geflasht.

Wipe data.

Rom install en daarna rebooten.

Nu bleef ie hangen op de reboot scherm voor 1.5 uur.

Daarna ben ik na fastboot gegaan en met MiFlash de stock rom erop gezet.

Ook die is aan het rebooten voor een uur al nu. Wat is er aan de hand???

Ik weet niet voor welke telefoon het is, maar weet je zeker dat je na de rom install direct moet rebooten, zit er geen stap tussen die je bent vergeten?

(Wipe cache en data?)

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-06 10:22
IamNice heeft al data gewiped voor het installen.. Dit moet genoeg zijn. Ik doe ook altijd vooraf.
Weet je zeker dat je bootloader unlocked is?

Welke Stock ROM heb je er op gezet?

Hier wordt de suggestie gegeven om een andere kabel te gebruiken. Misschien dat de usb-kabel even verbinding verbreekt en daarom de install corrupted is?
De telefoon reboot wel automatisch na het flashen via fastboot?

• XeNeRgY
  • Niet online
jobr schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 10:06:
Gisteravond unlock aangevraagd. Vanmorgen al binnen. Helemaal geen 72 uur wachten dus. Meevaller :-)
Heb je de unlock ook al uitgevoerd? Daar moet je namelijk bij wachten.
LoeWn schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:11:
IamNice heeft al data gewiped voor het installen.. Dit moet genoeg zijn. Ik doe ook altijd vooraf.
Werkt helaas niet bij alle telefoons, waaronder de Mi6. Het resultaat is een bootloop.
De kans bestaat dat dit voor meerdere telefoons geldt die vanaf de zomer 2017 werden uitgebracht (waaronder Mi5X en Mi Mix2).

Een andere mogelijkheid is dat er gebruik wordt gemaakt van de alles-in-1 tool die op deze laatste pagina staat.

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-06 18:41
XeNeRgY schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 12:57:
[...]

Heb je de unlock ook al uitgevoerd? Daar moet je namelijk bij wachten.
Je hebt helemaal gelijk.

• IAmNice
Kiswum schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 14:19:
[...]

Werkt helaas niet bij alle telefoons, waaronder de Mi6. Het resultaat is een bootloop.
De kans bestaat dat dit voor meerdere telefoons geldt die vanaf de zomer 2017 werden uitgebracht (waaronder Mi5X en Mi Mix2).

Een andere mogelijkheid is dat er gebruik wordt gemaakt van de alles-in-1 tool die op deze laatste pagina staat.
Dat was het blijkbaar. Ik heb het volgende gedaan. Miflash global dev erop gezet. Daarna weer wipe, maar nu met alles behalve system. Je moet iets meer wipen blijkbaar. Ik ga nu weekly XIAOMI.EU erop zetten, rooten en gcam erop gooien. Laat wel weten wat er eruit komt.

EDIT: Mi 6. Volg de instructies net wat beter dan mij als jij dit ooit leest. WIPE SYSTEM NOOIT.

[Voor 6% gewijzigd door IAmNice op 03-02-2018 19:53]

IAmNice schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 18:56:
[...]

Dat was het blijkbaar. Ik heb het volgende gedaan. Miflash global dev erop gezet. Daarna weer wipe, maar nu met alles behalve system. Je moet iets meer wipen blijkbaar. Ik ga nu weekly XIAOMI.EU erop zetten, rooten en gcam erop gooien. Laat wel weten wat er eruit komt.
Fijn dat het alsnog is gelukt. Bij welke telefoon was dit? Dat is altijd fijn om te weten voor mensen die hetzelfde ervaren.

• IAmNice
Kiswum schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 19:53:
[...]

Fijn dat het alsnog is gelukt. Bij welke telefoon was dit? Dat is altijd fijn om te weten voor mensen die hetzelfde ervaren.
Updated. Gcam is zo goed als mensen beweren. Het verschil is night en day. Wat zonde dat Xiaomi zo'n slechte camera software heeft. :X Wat er wel niet kan met een onofficiele port. :)

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-06 17:43

GS88

π raat

Ik heb sinds vandaag een Xiaomi mi4c 32gb, moet nog kijken wat voor ROM ik erop wil zetten.

De twijfel is vooral tussen de MIUI Global, of toch voor een custom te gaan. Nu ben ik vooral benieuwd naar ervaringen van medetweakers met een mi4c en evt. custom roms?

Rotterdam

• XeNeRgY
  • Niet online
GS88 schreef op woensdag 7 februari 2018 @ 22:57:
Ik heb sinds vandaag een Xiaomi mi4c 32gb, moet nog kijken wat voor ROM ik erop wil zetten.

De twijfel is vooral tussen de MIUI Global, of toch voor een custom te gaan. Nu ben ik vooral benieuwd naar ervaringen van medetweakers met een mi4c en evt. custom roms?
Dat kun je beter in het Mi topic vragen, dit topic gaat over het unlockproces. Ik kan je echter wel vertellen dat ze globe rom erg goed werkt. Fijn dat je ten opzichte van de Xiaomi.eu rom wat zaken kan aanpassen.

• XeNeRgY
  • Niet online
Even een checkvraag. Ik krijg een Mi5S die ik wil flashen. Het verschil met alle eerdere Xiaomi devices die ik geflashed heb is dat deze geen micro SD kaart ondersteunt. Normaal deed ik een wipe data/factory reset waardoor het toestel compleet leeg was en vervolgens flashte ik via de SD kaart de EU-rom. Dat gaat nu niet en ik wil niet het risico lopen dat ik mijn device wipe inclusief de rom die ik wil flashen.

Het is een flash van MIUI 9 global ROM naar de meest recente EU rom, dus eveneens MIUI 9. Daarom wil ik het volgende doen:

- unlock bootloader
- install TWRP
- TWRP: wipe data/factory reset
- booten in de oude rom
- download EU rom op het toestel
- TWRP: flash EU rom
- TWRP: wipe dalvik/cache

Volgens mij moet dat werken? Wat ik dan niet doe is een wipe system maar dat zou, zeker omdat het van MIUI naar MIUI is, ook niet nodig moeten zijn lijkt me.

Overigens heb ik op al mijn 4 MI accounts nog steeds unlock permission. Daar lijkt wat anders in te zijn dan een jaar of 2 terug, toen moest ik toch steeds opnieuw toestemming aanvragen nadat ik een account al een tijd niet gebruikt had. Dat lijkt nu dus niet meer nodig als je eenmaal 1x toestemming op een account hebt gehad.

Ben wel benieuwd of ik wederom 15 dagen moet wachten in de unlock tool.

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-06 21:02
Ik heb een Xiaomi Redmi Note 4X die ik graag in het Nederlands zou hebben.

De telefoon is unlocked en TWRP is geïnstalleerd maar hoe moet ik de MI.EU ROM er op flashen?

Alvast bedankt

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:37
bambinodekat schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 15:27:
Ik heb een Xiaomi Redmi Note 4X die ik graag in het Nederlands zou hebben.

De telefoon is unlocked en TWRP is geïnstalleerd maar hoe moet ik de MI.EU ROM er op flashen?

Alvast bedankt
Heb je al eens via Google gezocht hoe dit zou moeten? Ik kan het namelijk binnen één zoekopdracht vinden. Of lukt een bepaalde stap niet / heb je een specifieke vraag?

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• bambinodekat
De ROM-zip staat al op het toestel, Hoe moet ik deze nu installeren?

Als ik in fastboot de telefoon opstart kan ik niets doen.

[Voor 25% gewijzigd door bambinodekat op 17-02-2018 17:19]

• SirLenncelot
Start dan wel TWRP op? Je zou uiteindelijk dit scherm moeten zien.

• bambinodekat
Heb het opnieuw geprobeerd en nu lukte het wel.

Heb de MI.EU ROM dan maar geflasht maar kreeg dit scherm toen:

http://i66.tinypic.com/351h6h5.jpg

Telefoon start nu terug normaal op maar er is niets gewijzigd.

• SirLenncelot
Heb je de juiste wipe uitgevoerd voordat je de nieuwe rom installeerde?

https://www.guidingtech.c...g-rom-guide-twrp-android/
Dit had je met een makkelijke Google zoekopdracht natuurlijk ook zelf gevonden

Ik vind het zelf overigens fijner om de nieuwe rom op een sd kaart te zetten en ook de internal storage te wipe. Maar dat is volgens mij geen vereiste.

• bambinodekat
Heb het nu opnieuw geprobeerd volledig zoals het in jouw link beschreven staat met factory reset en het is gelukt.

Bedankt

[Voor 26% gewijzigd door bambinodekat op 17-02-2018 18:16]

• Sifir05
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-10-2019
Mijn drang om weer xiaomi.eu te draaien heeft ervoor gezorgd dat ik nu met een toestel zit die niet meer opstart. ik zou het zeer op prijs stellen als iemand mij verder kan helpen, want naar mijn weten heb ik alle mogelijkheden al uitgeprobeerd en begin nu wel echt wanhopig te worden.

Redmi 5 Plus gekocht bij Banggood, met miui 9.2.0.2 (global stable) uit doos. Met deze rom lukte het helaas niet om het toestel te koppelen aan een Xiaomi ID en vervolgens de bootloader te unlocken.

Op en.miui.com zag ik vervolgens een nieuwere versie, namelijk 9.2.6.0. Maar via de ingebouwde updater app kreeg ik deze niet aangeboden. Omdat het met deze rom niet lukte om de bootloader te unlocken, toch de 'nieuwere' versie gedownload en via de officiele updater app ingeladen. Hierbij viel het mij op dat de codering anders was (van de rom op de telefoon herinner ik niet meer, maar die van de website was anders NEGMIEK) Ik heb hier verder geen waarde gehecht omdat er ervan uitging dat de telefoon het zou weigeren als het niet de juiste was... Update begonnen en toen...

Bootloop in de Mi recovery.... en de telefoon heeft nog steeds een gelockte bootloader..

Chinese Mi PC suite geprobeerd zonder succes. Hij geeft aan dat 9.2.6.0 de nieuwste is en als ik die als zip dan selecteer komt er een error.
Mi flash tool zonder succes. Na downloaden van fastboot rom zegt hij binnen een sec dat flash is gelukt, maar geen verandering op de telefoon.

Iemand een oplossing?

• XeNeRgY
  • Niet online
Geen oplossing maar ik vermoed dat je een error kreeg met Chinese tekens toen je jouw ID wilde koppelen. Dat had je op kunnen lossen door het met een VPN verbinding opnieuw te proberen.

• Sifir05
XeNeRgY schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:10:
Geen oplossing maar ik vermoed dat je een error kreeg met Chinese tekens toen je jouw ID wilde koppelen. Dat had je op kunnen lossen door het met een VPN verbinding opnieuw te proberen.
Misschien heb je gelijk, maar heb dat met allerlei verschillende vpn geprobeerd zonder succes.

helaas nu een groter probleem.
Sifir05 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:22:
[...]

Misschien heb je gelijk, maar heb dat met allerlei verschillende vpn geprobeerd zonder succes.

helaas nu een groter probleem.
Het kan zijn dat je ergens een wipe bent vergeten uit te voeren. Check anders even 1 van mijn 24 stappenplan handleidingen (Mi6 of Redmi 4 Pro) en pak dan de juiste twrp + rom voor je smartphone.
Hierin staat beschreven wanneer en op welk moment je een wipe moet uitvoeren zodat je het bekende Mi logo niet langer dan 5 min te zien krijgt bij het booten.

• Sifir05
Kiswum schreef op maandag 19 februari 2018 @ 22:57:
[...]

Het kan zijn dat je ergens een wipe bent vergeten uit te voeren. Check anders even 1 van mijn 24 stappenplan handleidingen (Mi6 of Redmi 4 Pro) en pak dan de juiste twrp + rom voor je smartphone.
Hierin staat beschreven wanneer en op welk moment je een wipe moet uitvoeren zodat je het bekende Mi logo niet langer dan 5 min te zien krijgt bij het booten.
In ieder geval dank voor het meedenken, maar denk dat de situatie niet helder is;

- bootloader van telefoon is gelocked
- er is geen twrp recovery, maar de standaard MI recovery (omdat bootloader is gelocked lukt het niet om alsnog twrp te flashen
- telefoon start niet meer in android op
- ik kan alleen in MI recovery of fastboot

Wat ik al geprobeerd heb.
- Mi PC suite kan geen rom herstel uitvoeren. De software accepteert alleen de eerder gebruikte 9.2.6.0 als update en eenmaal gestart met de update komt er meteen een error.
- oem unlock in fastboot lukt niet (door gelockte bootloader)
- flash van twrp in fastboot lukt niet (door gelockte bootloader)
- mi flash tool met fastboot rom van website geeft binnen 1 sec aan dat het is gelukt, maar zonder succes.

• elinx
Sifir05 schreef op maandag 19 februari 2018 @ 23:08:............
- bootloader van telefoon is gelocked
.....
- ik kan alleen in MI recovery of fastboot
......
Ik vind het bijzonder dat updaten gelukt is, maar dat opstarten vervolgens niet meer mogelijk is.
Normaal gesproken kan via MiFlash te allen tijde een fastboot rom geflasht worden.
Ik vraag me daarom af of je wel de juiste drivers beschikbaar hebt.
Je zou evt. nog eea kunnen proberen met XiaomiTool. Deze zorgt dat de juiste drivers en software via een script worden geladen.

• Sifir05
elinx schreef op maandag 19 februari 2018 @ 23:36:
[...]
Ik vind het bijzonder dat updaten gelukt is, maar dat opstarten vervolgens niet meer mogelijk is.
Normaal gesproken kan via MiFlash te allen tijde een fastboot rom geflasht worden.
Ik vraag me daarom af of je wel de juiste drivers beschikbaar hebt.
Je zou evt. nog eea kunnen proberen met XiaomiTool. Deze zorgt dat de juiste drivers en software via een script worden geladen.
kom met het voorgesteld programma ook niet verder, op een gegeven moment vraagt het om usb debugging aan te zetten. Dat lukt niet zonder de telefoon te kunnen starten

Het is inderdaad heel raar dat de telefoon heeft geprobeerd te update te installeren terwijl deze blijkbaar niet geschikt was. Het lijkt er ook op dat eerst alles is verwijderd en vervolgens geen OS meer is om te booten..

Helaas is er maar een enkele fastboot rom voor deze device en met die kom ik niet verder.

is er nog een methode om een officiele rom te flashen via fastboot commando's?

EDIT:
krijg bij Miflash geen COM nummer te zien, maar 4f0aa.... als device. Is daarmee nog wat te zeggen?

EDIT 2:
Mi flash doet nu iets meer, maar ook daar een error met betrekking tot rechten
https://s10.postimg.org/dnd5blh3p/Knipsel.png

[Voor 10% gewijzigd door Sifir05 op 20-02-2018 00:35]

• elinx
Sifir05 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 00:13:
.......

is er nog een methode om een officiele rom te flashen via fastboot commando's?
..............
Een deepflashkabel gaat niet meer werken, die methode heeft Xiaomi uitgeschakeld, maar misschien de testpoint methode wel.

• Sifir05
elinx schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 01:06:
[...]
Een deepflashkabel gaat niet meer werken, die methode heeft Xiaomi uitgeschakeld, maar misschien de testpoint methode wel.
ik stond bijna te springen van blijdschap toen ik het volgende zag nadat ik de XiaomiADB uit jouw link had gebruikt i.c.m. global 9.2.6.0:
https://s10.postimg.org/4jeqbbnad/Knipsel4.png
Maar helaas weer geboot in recovery. Het lijkt er echt op dat de fout aan de kant van Xiaomi zit met deze rom. Alle stappen worden namelijk goed doorlopen. Ik hoop dat er snel weer andere officiele roms komen om dit opnieuw te testen. Wil niet gehaast de telefoon uit elkaar schroeven..

Overigens met china dev en china stable rom volgende melding gekregen:
https://s10.postimg.org/urpv0rk9h/Knipsel3.png
Ik moet dus echt een global rom hebben..
Als het mogelijk is, probeer het ook op een andere Windows 10 64bit systeem.

• elinx
Sifir05 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 01:49:
......
ik stond bijna te springen van blijdschap toen ik het volgende zag nadat ik de XiaomiADB uit jouw link had gebruikt i.c.m. global 9.2.6.0:
[afbeelding]
Maar helaas weer geboot in recovery. ..........
De rom is volgens het 1e scherm goed geflasht. Heb je een "format data" uitgevoerd? Zoals in het geel aangegeven staat.

De laatste rode meldingen, in het 2e scherm, komen trouwens van recovery en daarmee was dit volgens mij al niet mogelijk om van rom te wisselen. Alleen via fastboot Miflash kon dit. Wel was volgens mij mogelijk om van Global naar China rom over te stappen.

Trouwens, als je alleen het Mi logo krijgt te zien en geen bootloop, zou ik eens proberen veel (....echt veel) langer te wachten (als je dit nog niet had gedaan) tijdens het opstarten, voor je besluit eea opnieuw te doen.

[Voor 17% gewijzigd door elinx op 21-02-2018 11:00]

• Sifir05
Sifir05 schreef op dinsdag 20 februari 2018 @ 01:49:
[...]

....
Maar helaas weer geboot in recovery.
....
Met test point methode en china fastboot de redmi 5 plus weer aan de praat gekregen (eindelijk!). Wel jammer dat hiervoor de nieuwe telefoon uit elkaar moest...

Nog even geduld voor het unlocken (360uur!!) en daarna xiaomi eu erop knallen

Zag net de Mi-globe rom, iemand ervaring hiermee? lijkt een interessante rom met mogelijkheden om vooraf aan het downloaden zaken in te stellen..

• elinx
Sifir05 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 21:31:
[...]

Met test point methode ......redmi 5 plus weer aan de praat gekregen (eindelijk!). .

Zag net de Mi-globe rom, iemand ervaring hiermee? .........
Kost wat tijd maar dan heb je ook wat........die 360 uur kunnen er dan ook nog wel bij.
Als je bij Miui wilt blijven is de MiGlobeRom een uitstekende keus. Ik heb deze ook altijd geinstalleerd op een nieuw toestel als er nog geen stabiele custom rom's beschikbaar waren.
Feitelijk is het de EU rom, maar met een aantal extra's, waarbij je zelf kan bepalen wat je wel of niet erbij wilt hebben (via expert settings).

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-06 20:11

woutur

Klauwtjes uit!

Mijn ervaring met een 4X:
Ik had me redelijk voorbereid maar ik kwam toch een aantal hobbels tegen.
Gedaan:
• GlobeROM gedownload
• TWRP voor mijn telefoon gedownload
• Account voor unlocken gechecked (werkte, ik kon inloggen)
• Nieuwste Mi unlock software gedownload

Na ontvangst:
• Telefoon werd met een Global Stable en MIUI 8 geleverd
• Ingelogd met Mi account op de telefoon
• Developer mode aangezet
• OEM unlocking en Debugging aangezet
• Mi account gekoppeld aan telefoon via Developer options
• Pin code ingesteld
• Nieuwe ROM naar telefoon gekopieerd

Vervolgens:
• Mi unlock gedraaid. Kreeg een foutmelding 'Your device isn't supported by Mi Unlock'. Eerst zelf wat dingen geprobeerd, daarna in de topic start gekeken.
• Ander account op Mi unlock en telefoon ingesteld welke blijkbaar wél unlock rechten had.
• Telefoon in fastboot gereboot
• Telefoon geunlocked
• Meteen in FASTBOOT via ADB TWRP img erop gezet.
• In TWRP geboot via FASTBOOT

Toen kreeg ik de melding dat ik een wachtwoord moest invullen om de opslag van mijn telefoon te benaderen. Mijn pincode die ik had ingesteld werkte niet. Wat uitzoekwerk op internet gedaan en een WIPE gedaan van de telefoon. Vervolgens weer gereboot in TWRP. Dit moest via FASTBOOT. Ik kon dit NIET via de toetstencombinatie voor elkaar krijgen! In TWRP heb ik mijn telefoon aan mijn computer gehangen, de nieuwe ROM erop gekopieerd en deze via TWRP erop gezet. De telefoon heb ik vervolgens gereboot en het duurde even voordat hij opgestart was (weinig feedback, ik werd wat ongeduldig en ongerust).

Al met al toch wat meer hobbels tegengekomen dan ik had verwacht.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

woutur schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:31:
Mijn ervaring met een 4X:
Ik had me redelijk voorbereid maar ik kwam toch een aantal hobbels tegen.
Gedaan:
• GlobeROM gedownload
• TWRP voor mijn telefoon gedownload
• Account voor unlocken gechecked (werkte, ik kon inloggen)
• Nieuwste Mi unlock software gedownload

Na ontvangst:
• Telefoon werd met een Global Stable en MIUI 8 geleverd
• Ingelogd met Mi account op de telefoon
• Developer mode aangezet
• OEM unlocking en Debugging aangezet
• Mi account gekoppeld aan telefoon via Developer options
• Pin code ingesteld
• Nieuwe ROM naar telefoon gekopieerd

Vervolgens:
• Mi unlock gedraaid. Kreeg een foutmelding 'Your device isn't supported by Mi Unlock'. Eerst zelf wat dingen geprobeerd, daarna in de topic start gekeken.
• Ander account op Mi unlock en telefoon ingesteld welke blijkbaar wél unlock rechten had.
• Telefoon in fastboot gereboot
• Telefoon geunlocked
• Meteen in FASTBOOT via ADB TWRP img erop gezet.
• In TWRP geboot via FASTBOOT

Toen kreeg ik de melding dat ik een wachtwoord moest invullen om de opslag van mijn telefoon te benaderen. Mijn pincode die ik had ingesteld werkte niet. Wat uitzoekwerk op internet gedaan en een WIPE gedaan van de telefoon. Vervolgens weer gereboot in TWRP. Dit moest via FASTBOOT. Ik kon dit NIET via de toetstencombinatie voor elkaar krijgen! In TWRP heb ik mijn telefoon aan mijn computer gehangen, de nieuwe ROM erop gekopieerd en deze via TWRP erop gezet. De telefoon heb ik vervolgens gereboot en het duurde even voordat hij opgestart was (weinig feedback, ik werd wat ongeduldig en ongerust).

Al met al toch wat meer hobbels tegengekomen dan ik had verwacht.
Normaal werkt het met dezelfde principe alle methods. Alleen de Mi A1 niet. Die is nog veel makkelijker zag ik. Maar goed dat het gelukt is nog.

Ik ga weer kijken of ik vlekkeloos uit eerste keer mijn Xiaomi Redmi Note 5global kan unlocken.

• XeNeRgY
  • Niet online
Herkenbaar, heb ook een 4X en dat TWRP deel met de pincode was nieuw voor me. Hoefde jij geen 360 uur te wachten voordat je de unlock in de MI Unlock tool kon doen?

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-06 20:11

woutur

Klauwtjes uit!

XeNeRgY schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:20:
[...]

Herkenbaar, heb ook een 4X en dat TWRP deel met de pincode was nieuw voor me. Hoefde jij geen 360 uur te wachten voordat je de unlock in de MI Unlock tool kon doen?
Ik heb 5 accounts. Blijkbaar had het ene account dat ik gebruikte geen rechten maar gelukkig had ik nog een account waarvan ik wel wist dat deze rechten had.

Ik denk dat in de laatste ROMs versleuteling van de opslag automatisch aanstaat.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• XeNeRgY
  • Niet online
woutur schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 13:27:
[...]

Ik heb 5 accounts. Blijkbaar had het ene account dat ik gebruikte geen rechten maar gelukkig had ik nog een account waarvan ik wel wist dat deze rechten had.

Ik denk dat in de laatste ROMs versleuteling van de opslag automatisch aanstaat.
Ik heb ook accounts met rechten alleen gaat het om de koppeling van je toestel aan je account in het developer settings menu. Daar was voorheen 72 uur een gekoppeld account met toestel voor nodig om te kunnen unlocken (ondanks rechten die je via de website aanvraagt) en bij mijn Redmi5 ineens 360 uur. Uit jouw verhaal lijk ik op te maken dat dit niet speelt dus het lijkt niet per definitie het geval te zijn. Misschien unlock ik te vaak met hetzelfde account?

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06:46
Ik loop nu al drie weken tegen de 86012 error bij Mi Unlock status. Iemand een idee hoe ik hier langskom? Probeer te unlocken met een account waarmee ik in het verleden twee telefoon probleem loos mee heb kunnen unlocken.

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-06 07:09
Ik heb de redmi 5 Plus (mijn eerste xiaomi) nu met Global Rom v9.5.3.0 (OTA Update). Denk er over om Developer ROMs uit te gaan proberen. Ik heb geen haast dus eerste stap is om het unlock request aan te vragen.

Zit er een maximum geldigheid op een goed gekeurd request. Ik wil me namelijk eerst goed inlezen voordat ik ga unlocken en Developer ROMs ga flashen?

Weten jullie of het aanvragen op dit moment met dit toestel in deze versie mogelijk is om met een NL nummer de request uit te voeren?

Tot zover mijn eerste vragen. Dank voor de info alvast

Acties:
  • +1Henk 'm!

• elinx
FJP84 schreef op maandag 2 april 2018 @ 11:03:
....de redmi 5 Plus......Denk er over om Developer ROMs uit te gaan proberen. .....
Zit er een maximum geldigheid op een goed gekeurd request......

..... een NL nummer de request uit te voeren?
Ik neem aan dat je met developer rom's de zgn.custom rom's bedoeld.
Als je eenmaal unlockrechten heb gekregen voor je account, dan blijven deze geldig en is het mogelijk om éénmaal per maand een toestel aan je account te koppelen en te unlocken.
Volgens mij moet een +31 nummer geen probleem zijn voor het aanvragen van deze rechten.
Het gaat om de verificatie sms die je vlak na de aanvraag dmv een toegezonden code moet terugkoppelen.
Krijg je dit smsje niet kan je het altijd nog via een online sms dienst proberen.

• FJP84
elinx schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:26:
[...]
Ik neem aan dat je met developer rom's de zgn.custom rom's bedoeld.
Als je eenmaal unlockrechten heb gekregen voor je account, dan blijven deze geldig en is het mogelijk om éénmaal per maand een toestel aan je account te koppelen en te unlocken.
Volgens mij moet een +31 nummer geen probleem zijn voor het aanvragen van deze rechten.
Het gaat om de verificatie sms die je vlak na de aanvraag dmv een toegezonden code moet terugkoppelen.
Krijg je dit smsje niet kan je het altijd nog via een online sms dienst proberen.
Niet zozeer custom ROMs, maar ik zie op MIUI forum topic over Developer Roms. Opzich vind ik de Global Stables prima, maar wil bootloader unlocken, zodat mocht er iets mis gaan ik wat eenvoudiger kan unbricken.

Krijg je nog wel gewoon stable OTA updates als je enkel unlocked bent?

• elinx
FJP84 schreef op donderdag 5 april 2018 @ 22:48:
[...]

Niet zozeer custom ROMs, ..... wil bootloader unlocken, zodat mocht er iets mis gaan ik wat eenvoudiger kan unbricken.

Krijg je nog wel gewoon stable OTA updates als je enkel unlocked bent?
Een Miui developer rom kan ook geflasht worden zonder unlock. Unlocken is alleen nodig voor custom rom's. Een brick ontstaat meestal als de bootloader weer op slot gaat terwijl je een custom rom hebt, of een foute flash uitvoert met MiFlash. De enige methode om dit goed te krijgen is een volledige flash van een Miui rom, waarna je bootloader weer op slot zit.

Wil je echter root ed dan moet dit met een custom recovery zoals TWRP
OTA is afhankelijk van de originele recovery.
Daarom moet TWRP alleen even tijdelijk geladen worden om bv Magisk root of andere aanvullingen in de Miui rom te flashen.
zie hier voor de procedure die ook voor andere Xiaomi toestellen geldt.

• FJP84
elinx schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 00:13:
[...]
Een Miui developer rom kan ook geflasht worden zonder unlock. Unlocken is alleen nodig voor custom rom's. Een brick ontstaat meestal als de bootloader weer op slot gaat terwijl je een custom rom hebt, of een foute flash uitvoert met MiFlash. De enige methode om dit goed te krijgen is een volledige flash van een Miui rom, waarna je bootloader weer op slot zit.

Wil je echter root ed dan moet dit met een custom recovery zoals TWRP
OTA is afhankelijk van de originele recovery.
Daarom moet TWRP alleen even tijdelijk geladen worden om bv Magisk root of andere aanvullingen in de Miui rom te flashen.
zie hier voor de procedure die ook voor andere Xiaomi toestellen geldt.
Dank! Dat maakt het weer een stuk duidelijker. Dan wacht ik er nog even mee omdat ik nu nog geen behoefte heb aan custom ROMs. MIUI bevalt me wel.

Ik zit nu op MIUI 9.5.3.0 en zal eens kijken of ik al een interessante Developer rom tegenkom. Die kan ik dan als zip via de updater tool installeren dus.

Het aanmelden voor unlock request ging sowieso nog niet omdat ik de verificatie SMS niet kreeg en ik dus via een online sms dienst met een buitenlands nummer aan de gang moet.

Maakt het trouwens nog uit welke naam ik bij het reuqest opgeeft? Moet dit gelijk zijn aan mijn username van het MIUI forum?

• elinx
FJP84 schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 07:00:
.......

...... een interessante Developer rom tegenkom. Die kan ik dan als zip via de updater tool installeren dus.....

Maakt het trouwens nog uit welke naam ik bij het reuqest opgeeft? Moet dit gelijk zijn aan mijn username van het MIUI forum?
Er mogen geen cijfers in staan, Alleen letters.
Feitelijk zijn de developer roms nagenoeg gelijk aan de andere Miui rom's, er zitten wat kleine verschillen in, zoals vroeger bv standaard root en unlock faciliteiten. Dat laatste zit tegenwoordig in alle Miui rom's.
Volgens mij kan je alleen dezelfde rom updaten via de updater tool. Een developer rom alleen via MiFlash

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-05 13:54
Is er nog een manier om de 72 uur binding te omzeilen?
Dit is typisch iets voor Xiaomi |:(
Als ik binnenkort de Redmi Note 5 Global heb wil ik hem natuurlijk wel zo snel mogelijk met de Xiaomi.eu rom gebruiken. :D
Iemand nog tips?
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee