• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:23
Redmi Note4x (Qualcomm) unlocked. Twrp Mido geïnstalleerd. Reboot.....en ik blij hangen op Mi logo. Geen bootloop, maar telefoon gaat niet verder dan het logo. Ik kom nog wel in fastboot....

[edit]
OPGELOST!!! Omdat ik nog in twrp kon komen heb ik de rom op sd card gezet. In twrp card selecteren en rom geïnstalleerd. Pfew.....

[Voor 27% gewijzigd door ..Christiaan.. op 17-09-2017 13:20. Reden: zelf opgelost]

Samsung Qled | Sonos Arc; Sub en 2x Play:1 | PS4pro | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | IPTV| Dali Spekter 2| Argon tt3|

• Wessel0077
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-12-2021
Eerst in het verkeerde topic geplaatst.

Ik heb dit weekend met mijn miui account de bootloader unlocked van 4x van moeders. Eu.rom erop en moeders tevreden.
Nu komt mijn eigen redmi morgen binnen, via geekbuying eustore...lekker snel.

Maar...nu heb ik nog een miui account aangemaakt en opnieuw unlockrechten gekregen, maar wil nu geen 72 uur meer wachten.
Ik heb al gezocht maar het is mij niet duidelijk.

Als ik nu een "latest china dev.rom" flash kan ik dan meteen unlocken? Werkt dat nog wel?

Die china dev roms, zijn die volledig in chinese caracters of kan je bij de begin setting ook engels kiezen?

Waarschijnlijk komt mijn redmi 4x met een global stable rom op van 8.5.2.
Hiervan vind ik geen 8.5.2 developer rom van.
Of snap ik het niet en mag ik gewoon de laatste dev rom gebruiken, maar die is 7.9.22?

Kan iemand een lichtje schijnen?

[Voor 18% gewijzigd door Wessel0077 op 03-10-2017 01:22]

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:45
Wessel0077 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 00:57:
....
Maar...nu heb ik nog een miui account aangemaakt en opnieuw unlockrechten gekregen, maar wil nu geen 72 uur meer wachten. .....

Kan iemand een lichtje schijnen?
Helaas, je nieuwe toestel moet 72 uur aan je account gebonden zijn voor je kan unlocken.
Versnellen is er niet meer bij, zoals dat eerder kon met een oudere versie van Mi unlock.

Met hetzelfde account kan je éénmaal per maand een toestel unlocken als aan je account unlockrechten zijn toegekend. Na unlocken is het dan wel wenselijk dat het toestel geheel van dit account wordt ontkoppeld voor je er een nieuw toestel aankoppeld.

Unlocken kan, mits er een originele rom van Xiaomi op staat, ongeacht welke.

Wat betreft de nummering, de dev roms zijn volgens de datum genummerd (7.9.22 is 22 september 2017 gepubliceerd). De stable roms hebben gewoon een versienummer van Miui 8 (v 5.2) en zijn vaak al wat ouder, vooral omdat Miui 9 volop in ontwikkeling is, maar nog geen stable versie is gepubliceerd.

[Voor 15% gewijzigd door elinx op 03-10-2017 11:35]

• Wessel0077
Duidelijk elinx,
dat worden dan weer 72 lange uren maar,, nog altijd korter dan een maand;)

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
elinx schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:27:
[...]
Helaas, je nieuwe toestel moet 72 uur aan je account gebonden zijn voor je kan unlocken.
Versnellen is er niet meer bij, zoals dat eerder kon met een oudere versie van Mi unlock.
...
Kan iemand vertellen waarom ik hier nog nooit last van gehad heb? Laatst nog twee RedMi 4X Globals geimporteerd. Niks aan de ROM gedaan.. Gewoon ingelogd op de telefoon en direct geunlocked.

[Voor 3% gewijzigd door LoeWn op 03-10-2017 11:55]

• Wessel0077
Hoi LoeWn,
Ik heb hem net aangesloten op pc...en moest nog 70 uur wachten. 2 uur eerder mijn account gekoppeld op het toestel., vrouw was nog weg met laptop.
Heb jij jouw redmi's met band20(global version)?
Hoeveel tijd zat er bij jou tussen het inloggen op toestel en unlocktool?
Heb je beide achter elkaar kunnen unlocken? Meeste zeggen dat er een maand tussen moet zitten nl. Vandaar dat ik een extra account heb aangemaakt.
Ik heb vorige week via geekbuying een redmi 4x global rom besteld, deze was al unlocked. En geflashed met global rom. Per ongeluk het verkeerde toestel besteld.

[Voor 23% gewijzigd door Wessel0077 op 03-10-2017 16:05]

• elinx
LoeWn schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:54:......
Kan iemand vertellen waarom ik hier nog nooit last van gehad heb? Laatst nog twee RedMi 4X Globals geimporteerd. Niks aan de ROM gedaan.. Gewoon ingelogd op de telefoon en direct geunlocked.
Dat hangt er vanaf af hoelang geleden en met welke versie van de Mi Unlock tool.
Ook ik heb 4 stuks zonder wachten unlocked, de laatste R4X met een oudere versie van de tool in juli jl.
Daarna schijnt dit door Xiaomi onmogelijk gemaakt te zijn en moet je altijd bij een nieuw toestel 72 uur wachten. Zo niet, dan heb ik er geen verklaring voor.

Ik heb ergens gelezen (vraag niet waar) dat dit te maken heeft met eventuele diefstal van een gelockte telefoon, waarbij je deze uren kan gebruiken om hem eventueel terug te vinden. Iets wat ik nog niet zie gebeuren.

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Vandaag de Xiaomi Redmi 4X binnengekregen! Direct een account aangemaakt bij Xiaomi om de bootloader te kunnen unlocken, maar direct na het inloggen krijg ik het volgende scherm:

Vertaald naar het nederlands wordt dat:

Wat moet ik hier nu invullen?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:05
Een forumnaam, je zichtbare naam op het MIUI forum lijkt me.

• elinx
Sherlock schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:12:
...... direct na het inloggen krijg ik het volgende scherm:........

Wat moet ik hier nu invullen?
Waarom niet via http://en.miui.com? Lijkt me een stuk meer leesbaar.

• LoeWn
  • Nu online
Wessel0077 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:02:
Hoi LoeWn,
Ik heb hem net aangesloten op pc...en moest nog 70 uur wachten. 2 uur eerder mijn account gekoppeld op het toestel., vrouw was nog weg met laptop.
Heb jij jouw redmi's met band20(global version)?
Hoeveel tijd zat er bij jou tussen het inloggen op toestel en unlocktool?
Heb je beide achter elkaar kunnen unlocken? Meeste zeggen dat er een maand tussen moet zitten nl. Vandaar dat ik een extra account heb aangemaakt.
Ik heb vorige week via geekbuying een redmi 4x global rom besteld, deze was al unlocked. En geflashed met global rom. Per ongeluk het verkeerde toestel besteld.
Yup. Ik bestel alleen maar Global Versions.
Tussen het inloggen op toestel en unlocktool zal niet meer dan 3 minuten gezeten hebben. Ik heb het tegenwoordig al zo goed onder de knie dat ik unlocken, twrp en rom flashen binnen 10 minuten gefixed heb :+
Ik heb zelf 2 accounts met rechten en kan daarom elke 2 weken unlocken. Ik denk dat er tussen elke telefoon wel minimaal 3 weken zat. Maar ik heb eigenlijk nooit geprobeerd met een account om twee keer in 30 dagen te unlocken

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

dutchgio schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:14:
Een forumnaam, je zichtbare naam op het MIUI forum lijkt me.
Ah, dat bleek het inderdaad te zijn, bedankt!
elinx schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:52:
[...]
Waarom niet via http://en.miui.com? Lijkt me een stuk meer leesbaar.
Dat was ook via http://en.miui.com

Dan kom je op dat blauwe scherm waar de drie stappen ("Apply for unlocking permissinos > Download the Mi Unlock app > Connect your device to PC") in het engels staan.
Daar klik ik dan op Unlock now, en dan moet er ingelogd worden op je MIUI account. Daarna kom je dus bij het Forum.

Bij het nalopen van de stappen om het hier netjes op te schrijven klik ik op Unlock Now en kom ik wel bij het Unlock scherm! We kunnen weer verder :)

• Kiem
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-05-2021
Is er iemand die mij kan helpen. Ik ben bezig met het flashen van xiaomi.eu. Ik volgde netjes de stappen met TWRP, maar ik zag dat ik mijn telefoon niet in windows kon zien. Ik kon dus het xiaomi.eu bestand niet op mijn mobiel zetten. Ook vroeg TWRP een wachtwoord, wat ik helemaal niet heb. Ik besloot via TWRP reboot system te doen, maar nu blijf ik hangen op het MI logo. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik raak in de stress.

• Sokucho
  • Laatst online: 06:33
Kiem schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:50:
Is er iemand die mij kan helpen. Ik ben bezig met het flashen van xiaomi.eu. Ik volgde netjes de stappen met TWRP, maar ik zag dat ik mijn telefoon niet in windows kon zien. Ik kon dus het xiaomi.eu bestand niet op mijn mobiel zetten. Ook vroeg TWRP een wachtwoord, wat ik helemaal niet heb. Ik besloot via TWRP reboot system te doen, maar nu blijf ik hangen op het MI logo. Ik hoop dat iemand mij kan helpen, want ik raak in de stress.
usb debugging staan aan?

PC : Ryzen 7 3800x / 6800XT / 32 GB DDR4 @ 3200

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kiem schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:50:
En anders zijn je USB-drivers niet goed. Maar dat zou niet logisch zijn want blijkbaar heb je wel TWRP op je toestel gekregen. Het wachtwoord dat gevraagd wordt is vanwege de beveiliging (ik denk encryptie) van je toestel. Het lukte mij ook niet om backups te maken in TWRP of bestanden naar mijn 4X te sturen, daarvoor moest ik echt in het normale systeem zelf zijn.

Als je niet meer kunt booten zul je in TWRP een flash moeten doen. Het meest eenvoudig is de rom op een SD-kaart zetten en die vervolgens flashen.

• Kiem
Ik heb het alleen maar erger gemaakt. Probeerde het op te lossen met tutorials via het internet, maar nu gaat de telefoon niet meer aan. Niet naar het mi logo en ook niet in fastboot. Is er iemand die mij hier uit kan helpen? PM is ook prima, anders moet iedereen hier mijn probleem mee lezen.

• Wessel0077
Hoi Kiem,
Het wachtwoord in twrp kan je gewoon overslaan. Die melding had ik ook in twrp 3.1.1
Kom je wel nog in twrp?

[Voor 54% gewijzigd door Wessel0077 op 05-10-2017 08:56]

• LoeWn
  • Nu online
Ik kon de mobiel dus niet vinden in windows. Dus ik deed reboot system met twrp. Toen bleef die hangen op het mi logo. Ik kon hem wel nog in fastboot krijgen. Ik probeerde het toen op te lossen met MiFlash en fastboot rom, maar dat gaf missmatching device error. Toen wilde ik dit oplossen via youtube video's. Vervolgens kreeg ik fast aboot error en probeerde ik de telefoon weer uit te drukken met de powerknop. Fastboot logo verdween en dat was het. Mobiel reageert niet op power button of power button en volume down. Heb alle mogelijke combinaties geprobeerd.
Aldus @Kiem via PM.
Ik kon de mobiel dus niet vinden in windows. Dus ik deed reboot system met twrp. Toen bleef die hangen op het mi logo. Ik kon hem wel nog in fastboot krijgen.
Dit is voor mij dus al raar. Je hebt TWRP geflashed. Hoe? Via de app? Via een tool? Via fastboot?
Vervolgens start je TWRP en zie je de telefoon niet op windows. Dat is lastig, maar opzich niks raars.
Vervolgens doe jij reboot system en krijg je alleen het logo te zien? Je hebt daar tussen niks anders gedaan? Want het lijkt of je system partitie geformateerd is of iets dergelijks
Ik kon hem wel nog in fastboot krijgen. Ik probeerde het toen op te lossen met MiFlash en fastboot rom, maar dat gaf missmatching device error.
Ik neem aan dat je goed gecontroleerd hebt dat je de juiste device gekozen hebt? dus niet de note 4x?

Verder had je in mijn ogen daar beter TWRP opnieuw kunnen flashen. Je had fastboot nog. Als je dan TWRP er bij hebt.. heb je in principe weer alle mogelijkheden. Maarja, nu niks meer aan te doen.
Fastboot logo verdween en dat was het. Mobiel reageert niet op power button of power button en volume down. Heb alle mogelijke combinaties geprobeerd.
Dit is vreemd.. Je krijgt niet eens een logo te zien? Gaat het scherm wel aan? Dit kun je checken door in een mega-donkere ruimte te gaan staan.
Wat als je alle mogelijke opstartmanieren probeert in combinatie met een oplader? Gaat de notification led wel branden? Probeer eens in die hoek te zoeken.

Natuurlijk kan het nog dat je telefoon gewoon echt leeg is. Maar dat lijkt me sterk. Maar sluit dat ook even uit.

Als laatste.. Probeer alle opstartmanieren eens met de telefoon verbonden aan de pc. Open tegelijk apparaatbeheer en kijk of de telefoon ergens een keer tevoorschijn komt.

• Kiem
Ik had twrp opgestart via fastboot en inderdaad niets anders gedaan dan reboot system. Toen heb ik het geprobeerd op te lossen met miflash en fastboot rom en goed gekeken naar de juiste versie. Dit gaf missmatching device error en dat heb ik geprobeerd op te lossen door een video te volgen die een oplossing bood. Hiervoor moest ik een bestand uit de fastboot rom openen in notepad ++ en aanpassen. Toen kreeg ik in MiFlash een fast aboot error. Ik wilde de telefoon weer uit zetten. Eindstand, mobiel gaat niet meer in fastboot of iets anders.

• zeeforelNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-03 20:02
Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom het noodzakelijk is om, na unlocken bootloader, eerst een Dev Rom te installeren (stap 2) en daarna pas TWRP om een Custom Rom erop te zetten?

• XeNeRgY
  • Niet online
zeeforelNL schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 12:21:
Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom het noodzakelijk is om, na unlocken bootloader, eerst een Dev Rom te installeren (stap 2) en daarna pas TWRP om een Custom Rom erop te zetten?
Dat is niet nodig. Voorheen was het zo dat je eerst een DEV rom moest flashen omdat je anders geen developer settings kon instellen die je nodig hebt voor de unlock.

Bij de 4X Global heb ik nu 2x direct vanaf de rom zoals geleverd door de winkel kunnen unlocken. Dus direct unlocken, twrp er op en EU rom.

@Kiem je had toen je nog in twrp kon via een SD kaart een rom moeten flashen, zoals ik toen aangaf.

Gaat je telefoon nu helemaal niet meer aan? Ook niet met volume up+power of volume down+power?

Lijkt wel alsof je de boot partitie hebt verwijderd.

[Voor 3% gewijzigd door XeNeRgY op 09-10-2017 12:47]

• Kiem
@XeNeRgY Ja dat heb ik inderdaad gelezen in een eerdere comment van jou.

Het is echter enkele dagen geleden gelukt om hem weer aan de praat te krijgen. Ik wist even niet wat ik er mee moest, dus heb mijn broer er even op los gelaten. We hebben de mobiel op een andere computer aangesloten (zonder dat de mobiel beeld gaf, geen fastboot niks). Natuurlijk vond de computer de mobiel niet. Als we echter de power button en de volume omlaag indrukten, hoorde we een geluidje vanuit de computer komen (alsof er iets in de usb poort werd gestoken). De mobiel bleef zwart. Toch maar proberen te flashen dan.
Mijn broer heeft vervolgens dezelfde stappen ondernomen waar het bij mij fout ging. Namelijk het flashen van de fastboot rom doormiddel van MiFlash. Hij kreeg geen error, maar er gebeurde iets anders. De computer sloeg op hol en hield er mee op. Einde verhaal, dachten we. Na een kwartier ging de mobiel uit zichzelf aan in fastboot en het leek er op dat het flashen dus toch gelukt was. De telefoon werkte weer en ging weer aan. Op een of andere manier is het flashen dus toch gelukt met MiFlash, ondanks dat de computer eruit vloog.
We weten allebei niet precies wat we hebben gedaan waardoor het flashen deze keer wel gelukt is. Wel ben ik blij dat ik weer op de global stable rom zit. Ik denk nog wel een keer na voordat ik hier aan ga beginnen :').

• elinx
Kiem schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:01:
...... De mobiel bleef zwart. Toch maar proberen te flashen dan.
.... flashen van de fastboot rom doormiddel van MiFlash. Hij kreeg geen error, .....
Dit lijkt op EDL mode. Dan is de telefoon aan, maar helemaal zwart. Flashen via MiFlash is dan mogelijk. Ik begrijp alleen de crash van de PC niet want zo snel gaat het flashen niet.
Of het moet zijn dat MiFlash "PC uitschakelen na flashen" ondersteund.

• Zawaponga
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-05 12:36
(jarig!)
@XeNeRgY ja volgens mij is dat sinds Miui 8, dat je de developer settings aan kunt zetten in alle versies.

• zeeforelNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-03 20:02
@XeNeRgY dan zou de handleiding daarop aangepast moeten worden dus...

Anoniem: 571037

Hi all,

Ik probeer mijn Redmi Note 3 te upgraden, hij wordt trager en ik zou graag met een schone lei beginnen.

Details:
Original Xiaomi Redmi Note 3 Prime 32GB ROM Metal Body Fingerprint ID Mobile Phone Helio X10 Octa Core 5.5" 1920X1080 3GB RAM
CPU Manufacturer: MTK

Zo werd hij geleverd en deze software staat er ook nog op:
Language: Support Multi-language,include Spanish,Russian,German,French,Polish,Portuguese,Italian,etc
Google Play Store: Yes,built-in google play store,Support google services
Root: Rooted,you can cancel the rooted state anytime
MIUI: MIUI 7,Custom ROM (Change from official rom,Add Multilang,delete chinese APPs,bulti-in Google Play Store),NOT support OTA update

Ik heb rechten om de bootloader te unlocken, maar vanwege "enable OEM unlock" krijgt ik dit niet voor elkaar, deze optie zit niet in mijn developer opties. Ik heb geprobeerd de software te updaten door het zip bestand volgens de instructies op mijn telefoon te zetten, maar daar wil mijn telefoon ook niet aan.

Ik heb dit geprobeerd:
https://www.technobuzz.ne...mi-note-3-flash-miui-7-8/
en
http://en.miui.com/a-232.html
en nog wel meer

Graag zou ik hulp ontvangen door me op de juiste stappen te wijzen om mijn telefoon te updaten naar de nieuwste MIUI en android versie (mits mogelijk)

huidige MIUI: 77.0.19.0|Stable
Huidige Android: 5.0.2 LRX22G

Thanksss!

• XeNeRgY
  • Niet online
Anoniem: 571037 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:54:
Hi all,

Ik probeer mijn Redmi Note 3 te upgraden, hij wordt trager en ik zou graag met een schone lei beginnen.

Details:
Original Xiaomi Redmi Note 3 Prime 32GB ROM Metal Body Fingerprint ID Mobile Phone Helio X10 Octa Core 5.5" 1920X1080 3GB RAM

Zo werd hij geleverd en deze software staat er ook nog op:
Language: Support Multi-language,include Spanish,Russian,German,French,Polish,Portuguese,Italian,etc
Google Play Store: Yes,built-in google play store,Support google services
Root: Rooted,you can cancel the rooted state anytime
MIUI: MIUI 7,Custom ROM (Change from official rom,Add Multilang,delete chinese APPs,bulti-in Google Play Store),NOT support OTA update

Ik heb rechten om de bootloader te unlocken, maar vanwege "enable OEM unlock" krijgt ik dit niet voor elkaar, deze optie zit niet in mijn developer opties. Ik heb geprobeerd de software te updaten door het zip bestand volgens de instructies op mijn telefoon te zetten, maar daar wil mijn telefoon ook niet aan.

Ik heb dit geprobeerd:
https://www.technobuzz.ne...mi-note-3-flash-miui-7-8/
en
http://en.miui.com/a-232.html
en nog wel meer

Graag zou ik hulp ontvangen door me op de juiste stappen te wijzen om mijn telefoon te updaten naar de nieuwste MIUI en android versie (mits mogelijk)

Huidige Android: 5.0.2 LRX22G

Thanksss!
Toevallig al eens de topic start van het redmi note 3 topic gelezen? Waarschijnlijk niet want daar staat een duidelijke handleiding over de te nemen stappen. En als eea niet lukt moet je duidelijker lezen wat er staat en exact die stappen volgen. De vraag is alleen of je ook succes gaat hebben met je Mediatek CPU ipv een Snapdragon.

[Voor 4% gewijzigd door XeNeRgY op 11-10-2017 20:00]

• elinx
Anoniem: 571037 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:54:
.............Ik probeer mijn Redmi Note 3 te upgraden........
.....
Ik heb rechten om de bootloader te unlocken, maar vanwege "enable OEM unlock" krijgt ik dit niet voor elkaar, deze optie zit niet in mijn developer opties........

.....
Als het bij de Redmi Note 3 MTK versie op dezelfde manier gaat als bij de MTK versie van de Redmi Note 4, dan kan de unlock alleen uitgevoerd worden met een China Dev rom en geen enkele andere rom.
In dat geval moet mbv SP FlashTools (géén Miflash) een China Dev Rom flashen en vervolgens unlocken.
Daarna kan twrp erop en kan je een custom rom naar keuze flashen.

[Voor 3% gewijzigd door elinx op 12-10-2017 07:37]

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-06 11:33
Na toch een redelijk aantal uren aan het prutsen geweest ben ik er nog niet uitgekomen om Mijn Mi6 te flashen met een Miui 9 EU ROM. Wat ik tot nu toe al heb ondernomen:

Toestel besteld bij GearBest, kwam zoals bij meerdere binnen als "unlocked". Bij opstarten, in de developer settings en in ADB geeft hij aan unlocked te zijn. Geleverde ROM was de Gobal stable.

TWRP geflashed via fastboot, zowel de Cofface variant als de officiele (Cofface variant kan je Interne opslag partitie decrypten, wat handig is als je nog niet door hebt dat je ZIP's kan sideloaden of via MTP op je gewipete telefoon kan zetten in TWRP...). So far so good.

Dan.... Geprobeerd om Xiaomi.EU rom te flashen dmv TWRP -> bootloop. Nogmaals geprobeerd -> bootloop (heb in beide gevallen meer dan 10 minuten gewacht). Andere versie van EU rom -> bootloop. EPIC ROM geprobeerd (verdere modificatie van de EU rom) -> bootloop. Was er even zat van en heb de officiele global dev rom (MIUI9) geinstalleerd. Telefoon een aantal week in gebruik genomen.

Toen begon het weer te kriebelen, heb al meerdere Xiaomi's voorzien van een EU ROM, ik zou hier toch uit moeten komen??...... Begonnen om in TWRP een nandroid backup van m'n huidige systeem te maken. Daarna met Xiaomitool (best een handig ding trouwens) de chinese dev ROM geflashed -> boot prima, telefoon nog steeds unlocked. TWRP opnieuw geflashed via ADB/Fastboot en in TWRP de EU ROM en de EPIC ROM geflashed -> beide gevallen weer een bootloop. EU rom geprobeerd te flashen met de xiaomitool -> lukt niet twrp start niet op en er gebeurd effectief niks (behalve dat het programma aangeeft dat TWRP is geflashed en dat de dev dorst heeft).

Global dev rom weer geflashed en hij start prima op. Nandroid backup geprobeerd terug te zetten -> bootloop.

En nu loop ik toch een beetje vast. Heeft iemand van jullie nog tips?
@jaapsander Heb je handleiding voor de Mi6 gevolgd? Vanaf stap 19 zou je in kunnen stappen (mocht het niet werken, doe dan alles vanaf stap 1)

p.s. een bootloop na het flashen was bij mij ook het geval zie hier een van de eerste regels:
Je moet namelijk de telefoon wissen voordat je de rom kan installeren, anders kom je in een soort bootloop, waarbij de telefoon niet opstart. Alleen het Mi Logo is zichtbaar als je wat stappen vergeet toe te passen.

[Voor 52% gewijzigd door Kiswum op 25-10-2017 17:08]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• jaapsander
Kiswum schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:50:
@jaapsander Heb je handleiding voor de Mi6 gevolgd? Vanaf stap 19 zou je in kunnen stappen (mocht het niet werken, doe dan alles vanaf stap 1)

p.s. een bootloop na het flashen was bij mij ook het geval zie hier een van de eerste regels:

[...]
Yes heb o.a. jouw stappenplan gevolgd. Altijd voorafgaande aan een flash een wipe van data enz gedaan in TWRP. Na het flashen cache en dalvik cache zowel wel als niet gedaan. Maakt geen verschil, nog steeds een bootloop....

• LoeWn
  • Nu online
Die global dev ROM installeer je ook via TWRP? Zo niet; Je kunt dus niks flashen via TWRP zonder bootloop?

Flash dan dit:

https://build.nethunter.c...erity-opt-encrypt-5.1.zip

edit: na het flashen van xiaomi.eu ROM

[Voor 8% gewijzigd door LoeWn op 26-10-2017 09:40]

• jaapsander
LoeWn schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 09:40:
Die global dev ROM installeer je ook via TWRP? Zo niet; Je kunt dus niks flashen via TWRP zonder bootloop?

Flash dan dit:

https://build.nethunter.c...erity-opt-encrypt-5.1.zip

edit: na het flashen van xiaomi.eu ROM
Heb wel de global dev ROM kunnen flashen middels TWRP, alleen de EU en de Epic rom resulteren in een bootloop. Ik was altijd in de veronderstelling dat die No-verity-opt-encrypt patch ervoor zorgde dat TWRP geen issues had bij benaderen van de SD partitie (wanneer deze encrypted is). Cofface versie van TWRP kan je storage decrypten, dus zou dat probleem niet moeten hebben (als mijn veronderstelling juist is dan). Zal eens proberen om die patch mee te flashen.

• LoeWn
  • Nu online
Nee dit is om je dm-verity te disablen. Dat is wat anders
[...] Device Mapper Verity, also known as dm-verity. This security mechanism is basically developed to help prevent persistent rootkits that can hold onto root privileges and compromise devices. [...], for advanced Android users it can be troublesome to certain extent because it prevents the device to boot properly once custom recovery like TWRP is flashed.

• jaapsander
LoeWn schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:03:
Nee dit is om je dm-verity te disablen. Dat is wat anders

[...]
Maar zou dus moeten resulteren in dat geen enkele ROM (ook officiele) flashbaar is met TWRP. Toch wel interessant om te proberen als het ervoor zorgt dat je niet kan booten.

• LoeWn
  • Nu online
Daar heb ik inderdaad ook even over zitten denken. Enige verklaring die ik daar op kan geven: Wordt TWRP overschreden bij de Global Dev Rom? Zoja, dan is bij de boot geen TWRP meer aanwezig en dus geldt 'mijn theorie' nog wel. Zo niet.. Dan zal het flashen waarschijnlijk geen zin hebben, maar kan ook zeker geen kwaad.

Meer verstand heb ik er helaas niet van.

• jaapsander
Pin me er niet op vast, ik heb hier niet specifiek naar gekeken. Maar bij het flashen van de global ROM wordt de recovery overschreven en vervangen door de stock recovery. Zou dus nog steeds kunnen. Ik ga dit testen!

• jaapsander
LoeWn schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 12:12:
Daar heb ik inderdaad ook even over zitten denken. Enige verklaring die ik daar op kan geven: Wordt TWRP overschreden bij de Global Dev Rom? Zoja, dan is bij de boot geen TWRP meer aanwezig en dus geldt 'mijn theorie' nog wel. Zo niet.. Dan zal het flashen waarschijnlijk geen zin hebben, maar kan ook zeker geen kwaad.

Meer verstand heb ik er helaas niet van.
Hij is gelukt! :) 2 Zaken waar het aan heeft kunnen liggen. Heb die zip geflashed die je had gelinkt en had na het flashen van de ROM en zip userdata via fastboot gewiped.

• M0ker
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 10-03-2022
Ik heb een probleem bij het flashen van de xiaomi.eu ROM op mijn redmi note 4 global edition. TWRP geeft de volgende foutmelding:
Updater proces beeindigd met fout: 7
Fout bij het installeren van zip bestand \'/external_sd/xiaomi.eu_multi_HM4X_7.3.30_v8-6.0.zip\'

Boven de foutmelding staat nog: This package is for ''santoni'' devices; this is a ''mido''.

Iemand enig idee wat ik fout doe?

• elinx
Duidelijk toch!
Verkeerde ROM proberen te flashen, nl van de XR4X (Santoni)

Er zijn verschillende Redmi Note 4 types, nl, Nikel, Mido en Santoni. Dus goed opletten welke geschikt is.

[Voor 47% gewijzigd door elinx op 29-10-2017 19:58. Reden: Santoni is geen Note versie maar een gewone Redmi]

• M0ker
Misschien een domme vraag, maar welke moet ik dan hebben? ik heb de XRN 4X (santoni) en XRN 4(prada) geprobeerd. Hoe kom ik er achter welke ''mido'' is?

• XeNeRgY
  • Niet online
M0ker schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:01:
Misschien een domme vraag, maar welke moet ik dan hebben? ik heb de XRN 4X (santoni) en XRN 4(prada) geprobeerd. Hoe kom ik er achter welke ''mido'' is?
Op de Xiaomi.eu website staat bij iedere weekly rom release wat het codewoord/titel van de file is voor jouw toestel. Staat in een grote tabel...

• elinx
M0ker schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:01:
.....ik heb de XRN 4X (santoni) en XRN 4(prada) geprobeerd. Hoe kom ik er achter welke ''mido'' is?
Verbazingwekkend dat eea goed is gegaan als je geen idee hebt welke telefoon je hebt. De Prada is net als de Santoni géén Note versie maar resp. een Redmi 4 en Redmi 4X.

Zoals gezegd zijn er meerdere Xiaomi telefoons met als type Redmi Note 4. De verschillen worden met allerlei fantasienamen aangeduid, zoals pro, prime, X, global enz.
Alle types hebben echter een codenaam om het verschil in hardware te onderscheiden, zodat je de juiste rom kan flashen. Als het flashen van een verkeerde rom nl. wel mocht lukken loop je de kans op een baksteen die alleen nog als presse papier gebruikt kan worden.

Als je in deze tabel kijkt zie je een overzicht van alle Xiaomi toestellen.
Zoals de door jouw gemelde foutmelding aangaf ben je in bezit van een Mido.
Dan moet volgens die tabel in de naam van de rom "HMNote4X" voorkomen.
De Mido wordt verkocht zowel als Redmi Note 4 en Redmi Note 4X.

De verwarring is er waarschijnlijk omdat je een rom hebt proberen te flashen waarvan de naam "HM4X" erg lijkt op de rom waar het om gaat.

[Voor 19% gewijzigd door elinx op 29-10-2017 23:36]

• XeNeRgY
  • Niet online
Het is maar goed dat Xiaomi vergevingsgezind is voor wat betreft foutieve flashes. Het verbaast me soms hoe nonchalant sommigen zijn door stappen over te slaan of niet goed te lezen. Toch zonde als je daardoor je toestel sloopt.

• M0ker
Het is uiteindelijk gelukt, maar het is nog niet helemaal goed. Ik loop alleen tegen het volgende probleem aan:

Ik kan via de play store geen apps downloaden. Hij geeft steeds aan: wachten op WiFi...

En ik krijg steeds verschillende crashrapporten. Bijvoorbeeld:

Galerij has stopped
Galerij keeps stopping
Performance has stopped
Mi Account has stopped

En indien ik naar telefoon (bellen) ga start het toestel opnieuw op.

Voorbeeld van een crashrapport:
android.database.sqlite.SQLiteException: Can't downgrade database from version 4 to 1
at android.database.sqlite.SQLiteOpenHelper.onDowngrade(SQLiteOpenHelper.java)
at android.database.sqlite.SQLiteOpenHelper.getDatabaseLocked(SQLiteOpenHelper.java)
at android.database.sqlite.SQLiteOpenHelper.getReadableDatabase(SQLiteOpenHelper.java)
at com.miui.daemon.performance.system.pm.SysPackageInfoHelper.initData(SysPackageInfoHelper.java:56)
at com.miui.daemon.performance.system.pm.BackPackageManager$MyHandler.handleMessage(BackPackageManager.java:82)
at android.os.Handler.dispatchMessage(Handler.java)
at android.os.Looper.loop(Looper.java)
at android.os.HandlerThread.run(HandlerThread.java)

• XeNeRgY
  • Niet online
Heb je voorafgaand aan het flashen een goede wipe gedaan? Aangezien je meerdere Roms hebt geflashed die niet bij jouw toestel horen zit daar mogelijk het probleem.

• elinx
M0ker schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 00:04:
Het is uiteindelijk gelukt, maar het is nog niet helemaal goed. .....
Ik weet niet van waar naar waar de update van de rom is uitgevoerd, maar als de Miui versie en/of Android versie is gewijzigd, moet je meestal met een schone lei beginnen.
Dat betekent een originele rom van dezelfde Miui versie flashen en vervolgens dan pas de eu rom.
Soms kan de eu rom ook deze overgang ondervangen, maar dan zijn er ook aanvullende instructies bij de eerste rom, die uitgebracht is met de update van de Miui/Android versie.

• M0ker
Ik heb het toestel met twrp leeggehaald en heb de EU rom opnieuw geïnstalleerd. De foutmeldingen zijn nu weg. Alleen het downloaden van apps lukt nog niet. Blijf de melding krijgen: wachten op WiFi
Het downloaden van apps met 4g lukt ook niet.

Iemand hier bekend mee?

• elinx
M0ker schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 16:19:
.....Blijf de melding krijgen: wachten op WiFi
Het downloaden van apps met 4g lukt ook niet.......
Het lijkt erop dat de verkeerde modem (NON-HLOS.bin) is geïnstalleerd.
In dat geval heb je inderdaad geen ontvangst meer. Dit zou eventueel gebeurd kunnen zijn bij het proberen flashen van de verkeerde rom.

Hier kan je dit bestand en instructies vinden als je alleen de modem wilt flashen.

Is je Imei er nog wel? Want anders heb je ook geen 4G. Ook dat kan gebeuren bij flashen van een verkeerde rom, maar gebeurd meestal alleen bij downgraden via fastboot.

[Voor 12% gewijzigd door elinx op 30-10-2017 18:11]

• M0ker
Ik kan wel gwn op internet via wifi en 4G. Tis alleen het downloaden van de apps via Playstore dat niet lukt.

Ik heb geprobeerd de Playstore te verwijderen en opnieuw te installeren maar dat is niet gelukt. Ik heb wel de cache en alle updates van de Playstore kunnen verwijderen. Bij het opnieuw updaten van de Playstore kreeg ik foutmeldingen m.b.t. Google play services. Uiteindelijk is het mij gelukt om kleinere apps te kunnen downloaden, maar bij grotere apps als Google Chrome klapt Playstore eruit.

Update:
Dit is de foutmelding.

Google play store had stopped
java.lang.SecurityException: Unsupported path /1509389449119
at android.os.Parcel.readException(Parcel.java)
at android.database.DatabaseUtils.readExceptionFromParcel(DatabaseUtils.java)
at android.database.DatabaseUtils.readExceptionFromParcel(DatabaseUtils.java)
at android.content.ContentProviderProxy.insert(ContentProviderNative.java)
at android.content.ContentResolver.insert(ContentResolver.java)
at com.google.android.finsky.download.l.run(SourceFile:187)
at android.os.Handler.handleCallback(Handler.java)
at android.os.Handler.dispatchMessage(Handler.java)
at android.os.Looper.loop(Looper.java)
at android.os.HandlerThread.run(HandlerThread.java)

[Voor 43% gewijzigd door M0ker op 30-10-2017 19:55]

• elinx
M0ker schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:54:
......
Dit is de foutmelding.

Google play store had stopped
....
Aangezien je niet aangegeven hebt van welke versie naar welke versie de update van de rom is uitgevoerd, denk ik dat het advies wat ik hier eerder heb aangegeven misschien toch de beste kans van slagen heeft.

• M0ker
Het toestel is geleverd met de orginele Xiaomi ROM.

Dus jouw advies is om weer de oude Chinese rom trg te zetten en dan vervolgens weer de xiaomi.eu rom?
Wil de 1st post gaan updaten.

Uit ervaring weet ik dat de getoonde Manuals prima zijn. Maar er komen steeds meer toestellen op de markt dus waarschijnlijk ook meer fouten.

Dus tips are Welcome die ik erbij kan vermelden

• elinx
M0ker schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:49:
........
Dus jouw advies is om weer de oude Chinese rom trg te zetten en dan vervolgens weer de xiaomi.eu rom?
Nee. Mijn advies is dat de originele Xiaomi rom versie zo dicht mogelijk moet liggen bij de eu rom versie.
Dit omdat er een kans is dat de originele Xiaomi rom ook zaken in de update heeft die in de eu rom kunnen ontbreken.
Zoek daarom de laatste Xiaomi rom voor jouw toestel en flash daarna pas de eu rom.

• M0ker
Ik heb het idee dat het probleem nu opgelost is. Het viel mij op dat het probleem steeds begon bij Google instant apps. Blijkbaar stond dat aan op mijn oude Nexus 5. Op dit toestel stond het niet geactiveerd. Ik denk dat ik het opgelost heb door op mijn oude Nexus Google instant apps uit te zetten, alle updates en gegevens van Google Playstore te verwijderen en vervolgens Google Playstore opnieuw in te stellen.

Update:
Dat was toch niet de oplossing. Ik heb nu Google instant apps maar geactiveerd op dit toestel en de Playstore opnieuw leeggehaald. Hopelijk is het nu wel opgelost.

[Voor 17% gewijzigd door M0ker op 01-11-2017 00:02]

• Sokucho
  • Laatst online: 06:33
@M0ker Ik zou in jou geval de juiste rom even op een sd kaartje zetten alles wipen en doen en via twrp opnieuw installeren.

PC : Ryzen 7 3800x / 6800XT / 32 GB DDR4 @ 3200

• M0ker
Het probleem is sinds gisteravond niet meer tegen gekomen. Ik hoop dat dat zo blijft.

Thanks allen voor de tips.

[Voor 49% gewijzigd door M0ker op 01-11-2017 09:38]

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-05 18:14
Guys, willen jullie mij even op de juiste weg helpen, ( misschien de leeftijd ) maar ik kom er (nog) niet uit. ik heb een redmi 4x aangeschaft, is wel al gelukt om deze te unlocken.
maar nu wil ik een rom hebben met nederlands . maar veel gelezen en linken bekeken.
Ik moet volgens mij dus TRWP installeren en dan een rom.
maar ik kom niet uit het stappenplan en wil wel dat het gaat werken. ik las ook de XiaoMitool. deze opgehaald en even geprobeerd en ziet de telefoon, maar geeft aan om te swipe uit te voeren, even daarmee gestopt. moet ik voor de app de software downloaden of geeft deze de roms ed aan/

Hoop dat er iemand mij kan helpen, ? alvast bedankt

Ron
Even een oproep voor iedereen die de Xiaomi.eu rom puur en alleen voor de NL taal installeren:
Hoe kunnen we een Xiaomi smartphone nog beter maken? Dat kan als we direct gebruik kunnen maken van de Nederlandse taal en de GPS instellingen voor België/Nederland.

Deel, like en stem mee in het topic dat op het Miui forum is geplaatst. Het zou mooi zijn als we het bericht zoveel mogelijk kunnen delen, bijvoorbeeld via je handtekening hier op Tweakers of op FOK.

Link naar het topic waarbij ik jullie hulp nodig heb:
http://en.miui.com/thread-1052212-1-1.html

• XeNeRgY
  • Niet online
sterremos schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:26:
Guys, willen jullie mij even op de juiste weg helpen, ( misschien de leeftijd ) maar ik kom er (nog) niet uit. ik heb een redmi 4x aangeschaft, is wel al gelukt om deze te unlocken.
maar nu wil ik een rom hebben met nederlands . maar veel gelezen en linken bekeken.
Ik moet volgens mij dus TRWP installeren en dan een rom.
maar ik kom niet uit het stappenplan en wil wel dat het gaat werken. ik las ook de XiaoMitool. deze opgehaald en even geprobeerd en ziet de telefoon, maar geeft aan om te swipe uit te voeren, even daarmee gestopt. moet ik voor de app de software downloaden of geeft deze de roms ed aan/

Hoop dat er iemand mij kan helpen, ? alvast bedankt

Ron
Lees even door het 4X topic heen, daar staat het meerdere keren beschreven hoe en wat de stappen zijn.

• elinx
sterremos schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:26:
........
maar ik kom niet uit het stappenplan en wil wel dat het gaat werken. ik las ook de XiaoMitool. .... moet ik voor de app de software downloaden of geeft deze de roms ed aan/.......
Xiaomitool neemt het grootste deel van het uitgebreide 20 stappenplan (van LoeWn) van je over.
Voordeel is dat je geen stappen vergeet.
Nadeel is dat het ten koste gaat van het inzicht en je moet vertrouwen op de tool.
Miui roms download dit tooltje zelf (incl. de eu rom). Custom rom's (LOS, RR enz.) moet je zelf downloaden.
Ook wordt er Mi unlock, Miflash en drivers meegeleverd.

Hier staat een kort Nederlands stappenplan (van RobbieT) en daar staat een Engels stappenplan, incl. afbeeldingen en video, hoe je met XiaomiTool moet omgaan.

[Voor 19% gewijzigd door elinx op 10-11-2017 07:38]

• LoeWn
  • Nu online
Kiswum schreef op donderdag 9 november 2017 @ 18:26:
Even een oproep voor iedereen die de Xiaomi.eu rom puur en alleen voor de NL taal installeren:
Hoe kunnen we een Xiaomi smartphone nog beter maken? Dat kan als we direct gebruik kunnen maken van de Nederlandse taal en de GPS instellingen voor België/Nederland.

Deel, like en stem mee in het topic dat op het Miui forum is geplaatst. Het zou mooi zijn als we het bericht zoveel mogelijk kunnen delen, bijvoorbeeld via je handtekening hier op Tweakers of op FOK.

Link naar het topic waarbij ik jullie hulp nodig heb:
http://en.miui.com/thread-1052212-1-1.html
Misschien een petitie zodat er ook daadwerkelijk een aantal 'supporters' te zien is?

• LoeWn
  • Nu online
elinx schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:01:
[...]

Xiaomitool neemt het grootste deel van het uitgebreide 20 stappenplan (van LoeWn) van je over.
Nadeel is dat het ten koste gaat van het inzicht en je moet vertrouwen op de tool.
Miui roms download dit tooltje zelf (incl. de eu rom). Custom rom's (LOS, RR enz.) moet je zelf downloaden.

Hier staat een kort Nederlands stappenplan (van RobbieT) en daar staat een Engels stappenplan, incl. afbeeldingen en video, hoe je met XiaomiTool moet omgaan.
Goed antwoord @elinx.

Om jou even aan te vullen:

Ik merk hier vaak dat mensen gewoon maar wat gaan doen, vooral met tools zoals XiaomiTool. Prachtige tool, dat geef ik toe.. Maar zorg wel dat je weet wát je doet, en vooral wat deze tools dus doen. Dat scheelt een hoop 'bricks' en 'domme' vragen in de toekomst :)

edit: wow ik zie nu pas dat ik dubbel gepost heb. Mijn excuses!
LoeWn schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 08:47:
[...]

Misschien een petitie zodat er ook daadwerkelijk een aantal 'supporters' te zien is?
Bedankt voor je support!
Met een petitie bedoel je dan een officiële petitie zoals van een website als: https://petities.nl/? Of bedoel je meer de mogelijkheid om aan te geven dat je het eens bent met een bepaalde stelling?
Je kunt mijn bericht een +-je of Agreed meegeven om aan te geven dat je het ermee eens bent.

Als een post is geplaatst als bug, dan kun je aangeven dat jij ook met dezelfde bug te maken hebt. Echter is de huidige vraag geen bug, maar een "tekortkoming" van de Global rom. Vandaar dat je niet op die manier kunt aangeven dat je het eens bent met mijn/onze Feature Request.

Ik heb me inmiddels aangemeld bij https://crowdin.com/project/miui-v6 om aan te bekijken wat men moet doen om de NL vertaling te verzorgen. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze wel aan de vertaling willen werken. Als die op 100% staat, dan kan het in de Global rom worden geplaatst. Om dat voor elkaar te krijgen heb ik waarschijnlijk veel stemmen / exposure nodig.

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-05 18:14
elinx schreef op donderdag 9 november 2017 @ 22:01:
[...]

goede link, dank je, gisteren de EU rom aangebracht. is inderdaad nu Nederlands, en heb Mui9 _/-\o_
alleen een extra vraagje en heb het gezocht en ik heb het eens ergens tegen gekomen,
In de oude versie had ik hiermee geen issue, Ik heb 4G en gaat goed maar mijn provider (T2) heeft VOLTE , Nu heb ik het niet, zie het wel in het beheer staan maar kan het niet aanzetten, volgens mij heb ik ergens gelezen dat je dit via een code aan moet zetten?

ron

• LoeWn
  • Nu online
Kiswum schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 10:58:
[...]

Bedankt voor je support!
Met een petitie bedoel je dan een officiële petitie zoals van een website als: https://petities.nl/? Of bedoel je meer de mogelijkheid om aan te geven dat je het eens bent met een bepaalde stelling?
Je kunt mijn bericht een +-je of Agreed meegeven om aan te geven dat je het ermee eens bent.

Als een post is geplaatst als bug, dan kun je aangeven dat jij ook met dezelfde bug te maken hebt. Echter is de huidige vraag geen bug, maar een "tekortkoming" van de Global rom. Vandaar dat je niet op die manier kunt aangeven dat je het eens bent met mijn/onze Feature Request.

Ik heb me inmiddels aangemeld bij https://crowdin.com/project/miui-v6 om aan te bekijken wat men moet doen om de NL vertaling te verzorgen. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat ze wel aan de vertaling willen werken. Als die op 100% staat, dan kan het in de Global rom worden geplaatst. Om dat voor elkaar te krijgen heb ik waarschijnlijk veel stemmen / exposure nodig.
Ik dacht meer aan een officiele petitie idd. Maar een poll is misschien juist nog beter. Stukken laagdrempeliger..

Edit: Ik heb iig een request ingevuld om te mogen translaten. Dat lijkt me toch het begin. We kunnen wel zeggen dat we allemaal Nederlands willen, maar als er niemand wilt vertalen komen we niet ver. Als Xiaomi ziet dat de vertalingen er al zijn is het voor hen ook wat laagdrempeliger

[Voor 10% gewijzigd door LoeWn op 10-11-2017 11:56]

• Hagele
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-06-2018

Hagele

L33K

Uiteindelijk mijn nieuwe Redmi 4X geflashed, maar met de Xiaomi Tool lukte het niet, bleef hangen in MI.com scherm (ja ook na 30 minuten). Leek me niet de bedoeling. Ook vond de Xiaomi tool niet zelf de gewenste EU rom. Daarna toch maar oldschool gedaan (conform handleiding LoewN), en jawel, alles ok! LoewN credits to you.

• LoeWn
  • Nu online
Hagele schreef op zondag 19 november 2017 @ 16:41:
Uiteindelijk mijn nieuwe Redmi 4X geflashed, maar met de Xiaomi Tool lukte het niet, bleef hangen in MI.com scherm (ja ook na 30 minuten). Leek me niet de bedoeling. Ook vond de Xiaomi tool niet zelf de gewenste EU rom. Daarna toch maar oldschool gedaan (conform handleiding LoewN LoeWn), en jawel, alles ok! LoewN LoeWn credits to you.
:+

Mooi dat het gelukt is.

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:21
Een héle domme vraag.
Maar ik wil de Xiaomi.eu rom er op zetten, maar weet even niet of de stable ROM ook updates heeft.
Staat me bij 1x per maand?

https://xiaomi.eu/community/threads/7-11-16.42331/

Ik wil deze op de Note 2 van mijn vriendin installeren, niet elke week een update, maar wel om de zoveel tijd een upgrade. (zoals nu de face unlock).

Weet iemand dit?

Gr

• LoeWn
  • Nu online
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit niet weet. Nooit stable versions gebruikt.

Maar waarom niet de weekly installeren en elke 6 weken or whatever een nieuwe weekly er over heen installeren? Dat is zoals ik het altijd deed. Ik hield zelf altijd de changelog bij. Op het moment dat ik het de moeite waard vond om te updaten downloade ik de laatste weekly, zo niet dan niet. Kon soms wel een half jaar tussen zitten. Maar waarom updaten als het niet nodig is.

My two cents..
Zo zou ik het ook doen. Je kunt de melding voor updates gewoon uitschakelen. De keren dat ik een stable gebruikte, waren ze niet zo stabiel als een weekly build.

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:21
Kiswum schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:56:
Zo zou ik het ook doen. Je kunt de melding voor updates gewoon uitschakelen. De keren dat ik een stable gebruikte, waren ze niet zo stabiel als een weekly build.
Oh kan je die melding uitschakelen? Dat veranderd de boel :p

Thanx!
Volgens mij is het pas sinds Miui 9 uit te schakelen, dus het is redelijk recent voor velen. Het kan vanuit de Updater app en dan zie je in het menu: "Meldingen weergeven".

• dutchgio
Of in de instellingen van MIUI zelf de notificaties van de Updater app uitzetten.
Updater app 'freezen' als er root toegang is kan ook.

De stables zouden geen OTA moeten hebben. Bij de weeklies was het er ook uit maar uiteindelijk toch weer terug gebracht.

• haarrood
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-06 21:23
Op mijn net ontvangen Redmi 4x global version krijg ik op 99% van de miflash-unlock tool de melding: "current account is not bound to this device".
op mijn RM4x heb ik developer rechten (veel keer op miui versie klikken), mi account zelfde als in unlock tool, usb debug staat aan, oem unlock staat aan enz.
ik heb het nu een stuk of 10x geprobeerd en eindig op hetzelfde, ook met een oudere unlock tool geprobeerd. Via google veel fora tegengekomen met heel veel andere mensen die tegen hetzelfde aanlopen, verschillende dingen al geprobeerd, maar helaas nog niet met enig effect. Eén van de mogelijkheden die veel wordt aangegeven is een x aantal dagen wachten, iemand een idee of dat zin heeft of dat er andere mogelijkheden zijn?

• elinx
haarrood schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 22:56:
....."current account is not bound to this device".
.......
ik heb het nu een stuk of 10x geprobeerd en eindig op hetzelfde...... Eén van de mogelijkheden die veel wordt aangegeven is een x aantal dagen wachten, iemand een idee of dat zin heeft of dat er andere mogelijkheden zijn?
Het account moet je binden in developer options, Mi Unlock Status. Dat is niet hetzelfde als je mi account ingeven bij Mi account. Zet bij de Mi cloud instellingen ook find device aan.
Daarna testen of je toestel gevonden wordt via i.mi.com. Zo ja dan zie dat je telefoon aan je account is gekoppeld. Daarna kan je find device weer uitschakelen op je telefoon.
Na vaak proberen wordt ook wel je ip geblokkeerd, wachten is dan de enige mogelijkheid.
Ook een vpn verbinding via een Chinese server wil soms helpen.

Inloggen met je telefoonnummer ipv je Mi accountnaam zowel op het toestel als bij Mi online kan soms ook helpen (vraag niet waarom, maar dit was bij mij de enige manier die lukte bij de XRN3 Kate). In dat geval wel eerst dat telefoonnummer toevoegen aan je online Mi account en meteen je toestel type aangeven. Zodat "alles klopt".

Trouwens na het succesvol binden van je account moet je zowiezo 72 uur wachten voor je kan unlocken, maar meestal krijg je daar een melding van tijdens het unlocken.

[Voor 11% gewijzigd door elinx op 02-12-2017 23:56]

• haarrood
elinx schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 23:44:
[...]
Het account moet je binden in developer options, Mi Unlock Status. Dat is niet hetzelfde als je mi account ingeven bij Mi account. Zet bij de Mi cloud instellingen ook find device aan.
Daarna testen of je toestel gevonden wordt via i.mi.com. Zo ja dan zie dat je telefoon aan je account is gekoppeld. Daarna kan je find device weer uitschakelen op je telefoon.
Na vaak proberen wordt ook wel je ip geblokkeerd, wachten is dan de enige mogelijkheid.
Ook een vpn verbinding via een Chinese server wil soms helpen.

Inloggen met je telefoonnummer ipv je Mi accountnaam zowel op het toestel als bij Mi online kan soms ook helpen (vraag niet waarom, maar dit was bij mij de enige manier die lukte bij de XRN3 Kate). In dat geval wel eerst dat telefoonnummer toevoegen aan je online Mi account en meteen je toestel type aangeven. Zodat "alles klopt".

Trouwens na het succesvol binden van je account moet je zowiezo 72 uur wachten voor je kan unlocken, maar meestal krijg je daar een melding van tijdens het unlocken.
dank voor je zeer snelle reactie
Via find device zie ik ook gewoon mijn telefoon, mi unlock status heb ik idd gekoppeld door hier al meerdere keren op gedrukt te hebben in de developer options. ik heb zowel mijn email adres als telnr gebruikt om in te loggen (en dan zowel op pc als telefoon hetzelfde natuurlijk). En ik heb ook al een paar dagen geleden unlock aangevraagd en kreeg binnen een paar uur al een sms, dus unlock rechten heb ik al wel, anders had ik de tool ook niet kunnen DL.

Maar misschien nu gewoon maar een paar dagen wachten..... irritant!!! Ik wil nl ook niet mijn mail en contactgegevens enz al overzetten als ik daarna alles nog moet omzetten naar een nieuwe rom. (voorlopig dus nog maar even een paar dagen met mijn oude vertrouwde Lumia werken)

• LoeWn
  • Nu online
Andere versie van mi unlock al geprobeerd?

• elinx
LoeWn schreef op zondag 3 december 2017 @ 12:36:
Andere versie van mi unlock al geprobeerd?
Lijkt mij weinig zinvol zolang het toestel niet gebonden is aan je account. Als het ip werkelijk is geblokkeerd tgv de vele pogingen, lijkt het mij het beste om dit via een China route (vpn) te doen, maar misschien dat het ook kan via een andere provider bij iemand anders.

• LoeWn
  • Nu online
Lijkt mij ook niet. Maar het proberen waard. Vooral in het beginstadium treedden er zoveel rare fouten op die te verhelpen waren door een andere versie te gebruiken.

• haarrood
ik ga het een dezer dagen even via een vpn verbinding proberen

• M0ker
Hebben jullie een NLAlert testbericht gehad?

• elinx
M0ker schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:06:
Hebben jullie een NLAlert testbericht gehad?
Ja, maar wat heeft dat met dit bootloader topic te maken?

• M0ker
Sorry verkeerde topic. Moest in de redmi note 4 topic.

• XeNeRgY
  • Niet online
Kan ik, zonder wipe/factory reset, een Redmi updaten van een MIUI 8.x naar een MIUI 9.x versie, waarbij de Android versie niet wijzigt? Ik wipe altijd volledig bij een Android versie update, maar heb geen idee of dat ook nodig is bij een MIUI update.

• LoeWn
  • Nu online
Zou moeten werken. Aangezien je de update ook een keer als OTA binnen zou moeten krijgen.

Maar garantie tot de voordeur. Waarom zou je het uberhaupt willen?

• XeNeRgY
  • Niet online
LoeWn schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:15:
Zou moeten werken. Aangezien je de update ook een keer als OTA binnen zou moeten krijgen.

Maar garantie tot de voordeur. Waarom zou je het uberhaupt willen?
Telefoon van schoonmoeder. Wil wel updates maar niet alles opnieuw moeten instellen :+

• Wappiemonster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05 12:33
Zijn er meer mensen die niet op de pagina van "Apply for unlocking permisisons" kunnen komen?
Ik probeer deze al een aantal dagen te bereiken. De link op http://miui.com/unlock blijft grijs en onbeschikbaar.

Ik heb verschillende browsers geprobeerd, met of zonder inprivate/incognito, vpn en op andere locaties met andere internetproviders.. geen enkel effect.

Hebben ze dit tijdelijk gedeactiveerd?

• dutchgio
Wappiemonster schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:30:
Zijn er meer mensen die niet op de pagina van "Apply for unlocking permisisons" kunnen komen?
Ik probeer deze al een aantal dagen te bereiken. De link op http://miui.com/unlock blijft grijs en onbeschikbaar.

Ik heb verschillende browsers geprobeerd, met of zonder inprivate/incognito, vpn en op andere locaties met andere internetproviders.. geen enkel effect.

Hebben ze dit tijdelijk gedeactiveerd?
Probeer deze eens, vanuit de OP:
http://en.miui.com/unlock/

• Wappiemonster
Ook die heb ik geprobeerd..en ook nog http://miui.com/unlock/apply.php

Begrijp er niks van.

• LoeWn
  • Nu online
Je bedoeld gewoon de grijs/blauwe knop met 'Unock now' als tekst?
Hier kan ik gewoon op klikken en er opent zich een nieuwe pagina waar ik moet inloggen.. werkt ook gewoon..

In de source code staat dat href="apply.php", of te wel, de pagina navigeert gewoon naar de pagina hierboven genoemd: http://www.miui.com/unlock/apply.php

wat gebeurd er wanneer je op deze pagina komt?
Als het goed is moet je of het inlogscherm zien of het scherm met uitleg over 'how to unlock'

[Voor 33% gewijzigd door LoeWn op 05-12-2017 12:37]

• Wappiemonster
Dom van mij!!
Ik maar denken dat ik op "apply for unlocking permissions" moest klikken. Op mijn eigen pc kwam ik steeds op de download pagina van de mi unlock tool ivm eerdere aanvraag.
Nu met een ander account ingelogd en voila..
Bedankt voor de moeite ;-)

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:32
Card Nox schreef op woensdag 6 december 2017 @ 23:48:
EDIT: 1433 seconden = succes?!?!
Global Stable staat erop en boot.
Krijg bootloader helaas niet unlocked. Via fastboot ziet MiUnlock hem wel maar na 50% vind hij het wel welletjes. Lees links en rechts dat je find me moet aanzetten. Reeds gedaan maar geen succes (i.mi.com vind de telefoon wel). Heb deze kleine tut gevolgd...
  • Met mail ingelogd, met mobiel
  • Andere telefoons verwijderd
  • MiUnlock run as Admin
  • USB Debugging etc staan allemaal aan
Krijg global dev er niet op.
  • Via de update in MIUI geeft hij een foutmelding. "couldn't verify device please upgrade your unlock tool"
  • In recovery kom ik niet, dan krijg ik telefoon afbeelding van een telefoon met een usb kabel eronder.
  • Flashen via MiFlash lukt me niet, fastboot gaat goed, maar zodra ik 'fastboot oem edl' doe reboot hij naar MIUI...
EDIT: Nog MiPCSuite geinstalleerd. Als ik op Recovery druk zegt hij dan ik een backup moet maken. Druk ik op backup zegt hij dat er nog geen backup is. Klik ik op backup maken zegt hij dat hij geen backup kan maken... Lekker helpfull.

Tips?

ps. ben zwaar geirriteerd door dit alles. Ik weet dat wanneer alles loopt zoals het moet zoiets max 1uur werk is en ik heb er gisteravond 3 uur in zitten en vanavond ook weer 3 en het enige wat ik heb klaar gespeeld is dat ik een Global Stable Rom erop heb kunnen zetten... |:(
Voor geschiedenis vanaf hier te lezen.

EDIT: Trucje: telefoon in fastboot mode. CMD.exe typ je "fastboot reboot" niet op enter drukken. Vol + en Vol - inhouden op telefoon en dan op enter drukken en vol + en vol - vast blijven houden. Dan kom ik in EDL. Scherm is zwart, geen LED maar wordt wel netjes herkend. Ben nu de Global Dev aan het flashen al zou bovenstaande ook allemaal met de global stable moeten werken....

EDIT: global dev geinstalleerd (937 sec) nu booten.
EDIT: geboot en hier zit al GAPPS op...
EDIT: MiUnlock: "couldn't verify device please upgrade your unlock tool" dit is met versie 1.1.0317.1
Met versie 2.3.803.10 herkend hij de telefoon niet.

Hellup |:(

[Voor 16% gewijzigd door Card Nox op 07-12-2017 12:00]

• elinx
Card Nox schreef op donderdag 7 december 2017 @ 00:57:...............
EDIT: geboot en hier zit al GAPPS op...
EDIT: MiFlash: "couldn't verify device please upgrade your unlock tool" dit is met versie 1.1.0317.1
Met versie 2.3.803.10 herkend hij de telefoon niet........
Op een Global version zit altijd een deel van Gapps, wo Playstore.
Je bedoeld in dit geval Mi Unlock tool ipv MiFlash denk ik.
Voor Mi Unlock moeten de juiste adb drivers geladen worden ipv de 9008 drivers.

Het installeren ervan wordt in #17 hier beschreven door "Hexerus" die ook met dit probleem worstelde.

• Card Nox
Bedoelde idd Unlock.

Ga vanavond post 17 proberen, Thanks!

EDIT: Ik kan je helaas niet meer Thumbs up geven, het heeft gewerkt.
Drivers waren goed geïnstalleerd enige verandering was het "android_winusb.inf" eerst installeren en het heeft gewerkt, echt bedankt!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

EDIT: Inmiddels draait xiaomi.eu 8.5 stable met TWRP en SuperSU. Thanks!

[Voor 77% gewijzigd door Card Nox op 07-12-2017 21:26]

• elinx
Card Nox schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:01:..... Inmiddels draait xiaomi.eu 8.5 stable met TWRP en SuperSU....
Volgende keer eerst opnieuw inlezen hé, want Xiaomi houdt van verandering ;)
Maar zelfs dan kan het je overkomen, weet ik uit ervaring en ben je uren of dagen zoet.

Met de R3S is dit me overkomen, een uur nadat ik hem had uitgepakt, omdat de 9008 edl driver niet juist was.
Kon dit uiteindelijk oplossen met een zelf gefabriceerde deepflash kabel.
Met de RN3 wist ik beter, maar ging toch de fout in door een domme actie met firmware updaten met een custom rom (RR) en ervan overtuigd was dat ik het goed deed, maar niet meer voorbij het Mi logo kwam, (bootlock) en ik me te laat realiseerde dat Miflash alles formatteert (dus twrp en backup weg).
Achteraf had ik gewoon tijdelijk een gehackte bootloader moeten flashen toen twrp nog toegankelijk was, alles veilig moeten stellen en dan pas met Miflash een Miui rom erop om wederom te unlocken. Helaas als "hadden" gekomen is, is "hebben" te laat. Moest me dus tevreden stellen met een oude backup.

• Card Nox
Ja, heb het voorheen ooit een keer met mijn Mi4C gehad, was nieuwe Firmware nodig tussen verschillende Resurrection Roms. Niet gelezen en nieuwe geflashed, ook een volle avond mee bezig geweest dat recht te trekken. Sindsdien een meer dan tevreden AOSP gebruiker.

Nadeel vind ik dat er nergens 1 super, ultra duidelijke handleiding is. Overal staan beetjes met links die niet meer werken / actueel zijn. Mja, het zit er weer op. Nogmaals bedankt namens mij en de vriendin. Nu lekker op tijd naar bed (in vergelijking met de afgelopen 2 nachten).

• haarrood
haarrood schreef op zondag 3 december 2017 @ 13:46:
ik ga het een dezer dagen even via een vpn verbinding proberen
hehe, gelukt!
Zoals ook al werd genoemd in meerdere fora en YouTube filmpjes heeft het volgende blijkbaar geholpen: 8 dagen wachten.

met de xiaomi tool de EU rom erop gezet.
Helaas kon mi cloud mijn backup niet vinden dus heb de vele apps en andere instellingen die ik ondertussen gedaan had allemaal opnieuw moeten doen (voor zover ik nog weet wat ik had gedaan).

Merk wel dat de NL taal fijn is, van een Windows Phone (Lumia 830) afkomend is Android sowieso erg wennen, en dan helpt de NL taal wel om te snappen wat ze met bepaalde instellingen bedoelen.

Afgelopen week al wat gespeeld met de Redmi 4x, heerlijk vlot en soepel, batterij als een tank, top!

Iedereen bedankt voor het meedenken aan de oplossing voor het unlocken en voor de volgende die er tegenaan loopt, na de 1e unlock pogingen.... 8dagen wachten did the trick for me.

• elinx
haarrood schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:38:
.....
hehe, gelukt!
Zoals ook al werd genoemd in meerdere fora en YouTube filmpjes heeft het volgende blijkbaar geholpen: 8 dagen wachten........na de 1e unlock pogingen.... 8dagen wachten did the trick for me.
8 dagen?....... weer wat nieuws uit de hoge hoed van Xiaomi :'(
Is dat exclusief of inclusief de 72 uur wachttijd na het binden van je telefoon in developer settings tbv het unlocken.

edit:
Het lijkt inclusief de 72 uur wachttijd te zijn. In dat geval vraag ik me af of deze 8 dagen standaardprocedure zijn geworden.

[Voor 14% gewijzigd door elinx op 10-12-2017 17:20]

• dutchgio
Officieel is het inderdaad die 72 uur, als je er 8 dagen van maakt heb je een wat ruime marge en lukt het daarna vast wel ja. ;)
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee