PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |
BlackBarryNL schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 22:14:
@phAn heb zo juist gelezen dat je idd de dev rom er op moet hebben en dit is enkel bij de zwarte mi max 2.
@svenerator İk denk dat je het zelfde probleem als phAn hebt. Paar posts boven lees je er meer over.
Wanneer krijgen jullie deze melding? Voor of na het inloggen?
Als het na het inloggen is, probeer dan in te loggen op een andere manier. Er zijn drie manieren. acccountID, telefoonnummer en e-mail.
Als het voor het inloggen is, kan ik eigenlijk alleen maar de suggestie geven die al eerder genoemd is:
- Download een andere ROM. Ik gok dat je met chinese dev de meeste kans hebt.
- Wipe (Yup.. Long shot.. maar je weet maar nooit)
EDIT: Zijn jullie trouwens al ingelogd met je Mi Account. Dan bedoel ik niet bij dev settings maar gewoon algemeen account. Probeer daar anders ook mee te spelen. Wel account toevoegen, niet account toevoegen.
De constructie die Xiaomi ooit bedacht heeft is echt ongeloofelijk complex. En je zult je verbazen wat voor mini-dingetjes (zoals locatie) allemaal gekoppeld zijn met het unlocken. Het kan dan ook zin hebben om met de raarste dingen te spelen. Believe me. i tried a lot..
[ Voor 65% gewijzigd door LoeWn op 10-08-2017 11:38 ]
En nou zeg. Ik heb een Nexus 6 gebruikt, een aantal HTC telefoons, dit is nu mijn tweede Xiaomi toestel en het is gewoon een enorm hinderde ervaring elke keer bij het unlocken van de bootloader.
Mocht wat ik boven heb beschreven niet lukken dan zal ik nog naar de tips kijken die jij beschreven hebt.
Edit: @LoeWn Fucking Hallelujah. Het werkt via de Developer ROM.
Edit2: ''Binding time too short, wait 72 hours'' in de unlock tool

Kan geen oudere versie gebruiken als omweg want die herkennen de Mi6 niet. Echt ongelooflijk man. Bij alle telefoons volg je een ovale Nascar track om de bootloader to unlocken, bij Xiaomi doe je 10 rondjes om de Nurburgring, en misschien crash je 10 keer voordat je bij de eindstip bent.
[ Voor 28% gewijzigd door RCFProd op 10-08-2017 14:37 ]
Mijn mi6 wordt niet herkend in de mi unlock tool. De telefoon is in fastboot gezet en de usb kabel aangesloten. In apparaatbeheer staat als device 'LeMobile Android Device'. Ik heb al geprobeerd om de drivers opnieuw te installeren (automatisch via de tool en handmatig) maar de telefoon wordt niet herkend.
Iemand enig idee ?
Je weet zeker dat je geen verouderde unlock tool gebruikt? Dan zal die inderdaad niet herkend worden. Mocht je een USB 2.0 poort beschikbaar hebben, en je gebruikt nu in plaats daarvan 3.0, dan kun je ook nog de 2.0 poort proberen als je wel de nieuwste versie van de Unlock tool hebt gebruikt.akerssies schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 18:32:
Zou iemand mij kunnen helpen met het volgende probleem?
Mijn mi6 wordt niet herkend in de mi unlock tool. De telefoon is in fastboot gezet en de usb kabel aangesloten. In apparaatbeheer staat als device 'LeMobile Android Device'. Ik heb al geprobeerd om de drivers opnieuw te installeren (automatisch via de tool en handmatig) maar de telefoon wordt niet herkend.
Iemand enig idee ?
Versie 2.3.803.10 is volgens mij de nieuwste versie toch ?RCFProd schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 19:36:
[...]
Je weet zeker dat je geen verouderde unlock tool gebruikt? Dan zal die inderdaad niet herkend worden. Mocht je een USB 2.0 poort beschikbaar hebben, en je gebruikt nu in plaats daarvan 3.0, dan kun je ook nog de 2.0 poort proberen als je wel de nieuwste versie van de Unlock tool hebt gebruikt.
Type poort maakt helaas niets uit. Zowel met 2.0 als met 3.0 krijg ik de melding 'Not connected to the phone'.
De telefoon wordt herkend door zowel windows als fastboot maar de unlock tool heeft er geen zin in

Uiteindelijk maar een clean install gedaan op een oude hdd en nu wordt de telefoon wel gevondenReflector schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:21:
[...]
Ik zou proberen die driver te verwijderen en deze te installeren https://devs-lab.com/download-minimal-adb-fastboot-tool.html
... maar nu krijg ik de melding dat ik 67 uur moet wachten
[ Voor 23% gewijzigd door akerssies op 11-08-2017 23:52 ]
Ik zou proberen die driver te verwijderen en deze te installeren https://devs-lab.com/download-minimal-adb-fastboot-tool.htmlakerssies schreef op vrijdag 11 augustus 2017 @ 20:12:
[...]
Versie 2.3.803.10 is volgens mij de nieuwste versie toch ?
Type poort maakt helaas niets uit. Zowel met 2.0 als met 3.0 krijg ik de melding 'Not connected to the phone'.
De telefoon wordt herkend door zowel windows als fastboot maar de unlock tool heeft er geen zin in
En nog iets anders voor de global rom gebruikers. Hebben jullie met gps ergens last van? Of is het een fabeltje van xiaomi.eu dat de gps beter werkt met de eu rom? Ik maak nu een week of 2 gebruik van de xiaomi eu rom en zie hier eigenlijk niets wat het echt beter maakt? Of mis ik iets?
muv NL taal is de eu rom niet veel anders dan de global versie, het blijft Miui. De Eu rom is net als de global gebaseerd op de CN versie.
De hele lijst verbeteringen gepubliceerd op de site van de EU rom zijn vast van invloed, maar ook weer niet zo veel, dat het enorm is. Je indruk is dus juist.
[ Voor 7% gewijzigd door elinx op 12-08-2017 22:23 ]
Kan ik hierbij gebruik maken van backups of ben ik hierna altijd genoodzaakt alles opnieuw te installeren?
Tijd van werken, tijd van rusten
Als je dit via Mybackup of Titanium doet kan dat gewoon.Driek schreef op woensdag 16 augustus 2017 @ 18:40:...
Kan ik hierbij gebruik maken van backups of ben ik hierna altijd genoodzaakt alles opnieuw te installeren?
Via twrp de data partitie van je oude rom terugzetten gaat alleen goed als het dezelfde rom betreft.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Echter moet ik helaas ook 72 uur wachten. Ik krijg ook onderstaande melding.
"couldn't verify device please upgrade your unlock tool"
Echter vind ik nog geen tips op het internet om het te omzeilen.
Op zich wel alleen je moet niet in een bootloop terecht komen of een andere situatie waarin je de power button nodig hebt...Christiaan.. schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:24:
Kan ik op mijn redmi 3 waarvan de power knop kapot is, nog een andere rom zetten? Toestel is unlocked en draait Xiaomi.eu rom. Ik wil 'm echter updaten....
Ik krijg het niet voor elkaar om een eu rom op mijn redmi note 4 (snapdragon) te krijgen. Unlocken wil niet lukken via de website ivm ip error. Geprobeerd om van global stable rom naar global developer rom te gaan en nog steeds geen succes. Bootlocker blijft in de weg staan.
Fout die ik krijg met unlocken is dit: http://en.miui.com/thread-704569-1-1.html
Update 28-8-2017: probleem opgelost door de simkaart in de telefoon te houden tijdens de aanvraag van het unlocken.

[ Voor 15% gewijzigd door Burner13 op 28-08-2017 16:40 ]
Is dit de 74 uur die aftelt? Of is dit iets anders? Hij heeft er namelijk niet daadwerkelijk 54 uur over gedaan om het te proberen...
Hoe gaat die nu aan dan na lege accu?..Christiaan.. schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:24:
Kan ik op mijn redmi 3 waarvan de power knop kapot is, nog een andere rom zetten? Toestel is unlocked en draait Xiaomi.eu rom. Ik wil 'm echter updaten....
Had ik ook. Er was een nieuwere unlock tool beschikbaar dan ik had en toen kon ik wel unlocken. Maar wellicht komt deze melding tevens bij 72u wachten.DJustin schreef op donderdag 17 augustus 2017 @ 12:54:
Ik wilde EU versie even installeren op de telefoon van mijn zus. Aangezien ik de rechten heb bij Xiaomi om te unlocken, wilde ik dit even snel doen, via de oude unlock app, om de 72 uur te omzeilen.
Echter moet ik helaas ook 72 uur wachten. Ik krijg ook onderstaande melding.
"couldn't verify device please upgrade your unlock tool"
Echter vind ik nog geen tips op het internet om het te omzeilen.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Via de unlock tool wordt je verwezen naar de volgende site: unlock.update.miui.com
Als ik daar op unlock klik dan kom ik op een chinese site (volgens mij een forum).
In het verleden meen ik een site te hebben gezien waar je een reden voor je unlock moest opgeven, waar is deze site gebleven ?
Op de site rechts onderin op 't pijltje naast wat Chineze tekst, kan je voor English kiezen. Daarna rechts bovenin staat Unlock als optie.Piet400 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 22:04:
Waar kan je het unlock verzoek ook alweer plaatsen ?
Via de unlock tool wordt je verwezen naar de volgende site: unlock.update.miui.com
Als ik daar op unlock klik dan kom ik op een chinese site (volgens mij een forum).
In het verleden meen ik een site te hebben gezien waar je een reden voor je unlock moest opgeven, waar is deze site gebleven ?
Top!Esjo schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 08:54:
[...]
Op de site rechts onderin op 't pijltje naast wat Chineze tekst, kan je voor English kiezen. Daarna rechts bovenin staat Unlock als optie.
Thnx.
Nu de volgende uitdaging. hier heb ik lang geleden ook al mee lopen tobben.
Op de pagina waar je de unlock kan aanvragen en een reden moet opgeven wordt bovenaan naar een naam gevraagd, wat ik daar ook invul het is niet goed. Nick name, email adres, etc. niks wordt geaccepteerd.d
Wat vul ik bij "naam" in ?
Gewoon Piet werkt niet? Er mogen volgens mij geen spaties en nummers in zitten.Piet400 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 11:26:
Wat vul ik bij "naam" in ?
[ Voor 48% gewijzigd door akerssies op 20-08-2017 12:08 ]
Ik kom nog niet door de verificatie met behulp van de code die ik toegestuurd krijg, maar zal het op een later moment nog wel een keer proberen. "Het aantal IP-verzoeken is overschreden"
Als ik het via start open kan ik er wel in werken maar herkent hij adb niet als command.
Ook via CMD wordt adb niet herkend als command...
[ Voor 37% gewijzigd door Esjo op 20-08-2017 23:48 ]
fastboot flash recovery bestandsnaam.img (bestandsnaam.img wijzigen in het juiste bestand)
fastboot boot bestandsnaam.img
[ Voor 35% gewijzigd door akerssies op 21-08-2017 00:49 ]
Dankjeakerssies schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 00:47:
Probeer het eens met deze tool https://www.androidfilehost.com/?fid=745425885120698566 (minimal adb & fastboot). Installeren, recovery img naar de installatie map verplaatsen en dan het bestand cmd-here openen.
fastboot flash recovery bestandsnaam.img (bestandsnaam.img wijzigen in het juiste bestand)
fastboot boot bestandsnaam.img

Tnx! ga er naar kijken, want vorige keer met de note 3 SE van mn partner ook al lopen klooien hiermee...LoeWn schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 09:06:
Beetje mosterd naar de maaltijd, maar mijn oplossing was ditDan ben je iig van Powershell af (ik ben ook nog van de oude stempel)

Naar mijn idee draai ik originele Global Stable Rom.
Toch officiële unlocktool gedraaid. Na 50% geeft tool aan, no need to unlock, device already unlocked.
ADB geeft volgende aan:

Hiervoor had ik een Mi5, die ik zelf heb moeten unlocken met m'n Miui account (gebruik voor Mi6 zelfde account) Klopt het dat ik nu 'out of the box' al een unlocked device toegestuurd heb gekregen? Zie ik wat over het hoofd?
Ja en nee.hannez80 schreef op maandag 21 augustus 2017 @ 23:49:
.......Klopt het dat ik nu 'out of the box' al een unlocked device toegestuurd heb gekregen? Zie ik wat over het hoofd?
Wat GB waarschijnlijk gedaan heeft is de bootloader vervangen door een gehackte versie samen met een eigen rom (waarschijnlijk met NL?)
Normaal gesproken is dat geen probleem zolang je geen originele Miui rom gaat flashen.
Doe je dat wel dan wordt de bootloader meegeflasht en is je telefoon weer gelocked.
Als de bootloader officieel unlocked was, dan is deze nog steeds unlocked na het flashen van een complete originele Miui rom van Xiaomi.
Persoonlijk zou ik niet zo blij zijn met deze situatie, want zoals gezegd "lijkt" hij unlocked, maar bij bv een upgrade van alleen een deel van de Xiaomi firmware, terwijl je een "vreemde" rom erop hebt staan zal resulteren in een brick en is het onmogelijk alsnog te unlocken. Zelfde geldt voor een custom rom die, "als service", delen van deXiaomi firmware meeflasht.
In dat geval wordt het zeer moeilijk om een complete Xiaomi Miui rom te flashen, want Xiaomi heeft de edl mode uit recovery verwijderd en ook een "deep flash cable" werkt niet meer. Fastboot edl was al een tijd niet meer mogelijk. Alleen de "testpoint" methode schijnt nog te werken als je de telefoon open maakt, maar hoelang nog.
Het advies is dan ook. Flash de originele Xiaomi rom, unlock je telefoon officieel en als je NL wilt zet er dan een custom rom op of de EU rom.
[ Voor 39% gewijzigd door elinx op 22-08-2017 01:34 ]
Ik was van plan om de miui eu te flashen, maar als deze week de beschikbare Lineage voor mi6 weer een update krijgt mogelijk die.
Ik zal eerst je advies opvolgen en een originele miui rom flashen. Maakt het nog uit of het de laatste dev of stable is?
Kan ik de twrp en flash stappen die door Kiswum op 6 juli staan beschreven nu wel gewoon uitvoeren, dus ook format, data? [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Geen NL? Dan is niet zeker hoe de unlock tot stand is gekomen, want unlocken was dan niet nodig geweest.hannez80 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:06:
Ik zie geen NL ....
...... Lineage voor mi6 weer een update krijgt .......
... laatste dev of stable .....
Kan ik de twrp en flash stappen die door Kiswum op 6 juli staan beschreven nu wel gewoon uitvoeren, ..........
Ik zou in ieder geval het zekere voor het onzekere nemen, vooral als je LineageOS wilt flashen.
Als je de keus hebt zou ik eerst (mbt unlocken) de developer versie installeren en het genoemde en beproefde stappenplan uitvoeren. Met format maak je alleen de system en data partitie leeg, de bootloader partitie (ea) blijven onaangeroerd.
Ben benieuwd of het toestel officieel unlocked is, want dat kan je na het flashen van de dev rom zien.
[ Voor 15% gewijzigd door elinx op 22-08-2017 15:55 ]
TWRP Sagit 3.1.1-1 werkt.
Kan ik de laatste global dev rom http://en.miui.com/download-326.html#480 gebruiken? = MIUI9
Ik begrijp dat je TWRP er al op hebt staan.hannez80 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 18:34:
Geen NL.
TWRP Sagit 3.1.1-1 werkt.
Kan ik de laatste global dev rom http://en.miui.com/download-326.html#480 gebruiken? = MIUI9
De recovery partitie (incl. twrp) wordt weer vervangen als je de Xiaomi rom flasht.
mbt de vermelde rom. Het is in ieder geval de meest recente, maar ik weet niet of het unlocken daarmee lukt, want Xiaomi wijzigt regelmatig de unlockprocedure.
Ik heb in TWRP onder Wipe --> Format Data uitgevoerd zonder problemen.Met format maak je alleen de system en data partitie leeg, de bootloader partitie (ea) blijven onaangeroerd.
Daarna zie ik geen inhoud meer als ik in TWRP telefoon met pc verbind. Pc ziet hem wel maar toont dus geen inhoud internal storage. Ik kan er niets naar toe kopieren, nieuwe rom bv.
Reboot gedaan waarna telefoon normaal opstart en ik telefoon voor 1e keer weer opnieuw moet instellen. Natuurlijk is er niets verandert. Bootloader is nog steeds unlocked omdat ik geen nieuwe rom heb kunnen flashen.
Ben bezig gegaan met de XiaoMi Tool.
Inmiddels succesvol middels de XiaoMi Tool de laatste officiële Global Developer 7.8.18 geflasht.
Onder About phone zie ik MIUI 9 Global 7.8.18 Beta staan.
Onder developer options zie ik Mi Unlock status --> unlocked staan.
ADB geeft nu ook weer true unlocked status aan.
Ik denk dan toch dat ik een unlocked Mi6 heb ontvangen van GB.
Toch nog even voor de zekerheid de EU stable 8.2.28.0 rom geflasht en deze werkt ook. Bootloader unlocked.
[ Voor 98% gewijzigd door hannez80 op 22-08-2017 21:57 ]
Via het meldingscherm "USB voor bestandsoverdracht" selecteren. Standaard staat deze op "laden"hannez80 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 19:46:
.......Pc ziet hem wel maar toont dus geen inhoud internal storage. Ik kan er niets naar toe kopieren, .........
..........
Ben bezig gegaan met de XiaoMi Tool............
Onder developer options zie ik Mi Unlock status --> unlocked staan.
.........
Ik denk dan toch dat ik een unlocked Mi6 heb ontvangen van GB.
Toch nog even voor de zekerheid de EU stable 8.2.28.0 rom geflasht en deze werkt ook. Bootloader unlocked.
XiaomiTool bewijst weer zijn nut, want ook nu is het blijkbaar weer gelukt om probleemloos te flashen.
Eigenaardig dat de telefoon officieel unlocked is, want dan is er een account aan gekoppeld geweest.
Normaal kan dat niet met grote hoeveelheden, mbt de unlockbeperkingen, vandaar dat het meestal bij verkoop om een gepatchte bootloader gaat.
Ik zou bijna zeggen dat hij in gebruik is geweest of op zijn minst mee is geëxperimenteerd, maar daar zal je nimmer achter kunnen komen.
Goed dat het nu duidelijk is en je zelf kan bepalen welke rom je uiteindelijk wilt installeren.
Ik krijg binnenkort mijn telefoon aan van Gearbest.
Gewoon de global rom installeren via updater app?
Wordt dan automatisch de bootloader weer gelocked?
Als de bootloader gelocked is, blijft deze gelocked. Ik begrijp de vraag daarom niet.frye schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 08:35:
Wat moet ik dan doen om de officiële global rom te installeren met locked bootloader?
........
Wordt dan automatisch de bootloader weer gelocked?
Als er een originele rom opstaat kan je de bootloader eerst unlocken en vervolgens een rom naar keuze opzetten. Een officiele unlock blijft na installatie intact, dus de bootloader blijft in dat geval unlocked.
Staat er geen originele rom op dan raad ik Xiaomitool aan die alles een stuk eenvoudiger maakt om eerst een originele rom te installeren en vervolgens de bootloader te unlocken.
Maar wat ik begrijp is dat Gearbest de bootloader al unlocked heeft.elinx schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 14:33:
[...]
Als de bootloader gelocked is, blijft deze gelocked. Ik begrijp de vraag daarom niet.
Als er een originele rom opstaat kan je de bootloader eerst unlocken en vervolgens een rom naar keuze opzetten. Een officiele unlock blijft na installatie intact, dus de bootloader blijft in dat geval unlocked.
Staat er geen originele rom op dan raad ik Xiaomitool aan die alles een stuk eenvoudiger maakt om eerst een originele rom te installeren en vervolgens de bootloader te unlocken.
Dus met die Xiaomitool kan ik dan de official global rom installeren, en terug locken indien deze unlocked is?
Normaal gesproken is het niet gebruikelijk dat de bootloader al unlocked is. Als dat wel zo is dan is dat een uitzondering.frye schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 15:00:
.....
Maar wat ik begrijp is dat Gearbest de bootloader al unlocked heeft.
Dus met die Xiaomitool kan ik dan de official global rom installeren, en terug locken indien deze unlocked is?
Wat meestal gebeurd is dat verkopers "als service" een eigen rom erop plaatsen met bv NL en daarvoor de bootloader vervangen alsof deze unlocked is.
Dit is een situatie die alleen werkt als je de telefoon verder onaangeroerd laat en in gebruik neemt.
Wil je echter een andere rom installeren, zoals de custom rom's van Xiaomi.eu of LineageOS, dan kan het probleem ontstaan dat je telefoon onbruikbaar wordt als de bootloader weer vervangen wordt door een originele van Xiaomi zonder dat de rest van de Xiaomi rom wordt geinstalleerd.
Daarom is het altijd wenselijk om zeker te weten dat de telefoon officieel unlocked is.
Dat doe je door een originele Xiaomi rom te installeren en vervolgens de bootloader te unlocken.
[ Voor 4% gewijzigd door elinx op 23-08-2017 15:10 ]
Nu heb ik nog zo'n telefoon besteld en heb een nieuw (Mi) account aangemaakt en een verzoek gedaan om met dit account te kunnen unlocken. echter wordt daar niet op gereageerd.
Mijn vraag, kan ik met mijn eerste account (met unlock rechten) inloggen op de nieuwe telefoon en hem daarmee unlocken ? of zit er een restrictie op dat hij maar op één toestel mag worden gebruikt ?
Dat er niet gereageerd wordt (via bv een sms) zegt niks. Het kan soms wel (in uitzonderlijke gevallen) twee weken duren, maar ook in een uur geregeld zijn. Zolang je niet de melding Rejected krijgt te zien loopt de aanvraag.Piet400 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:13:
..... te kunnen unlocken. echter wordt daar niet op gereageerd......
Mijn vraag, kan ik met mijn eerste account (met unlock rechten) inloggen op de nieuwe telefoon en hem daarmee unlocken ? of zit er een restrictie op dat hij maar op één toestel mag worden gebruikt ?
Als je nogmaals met dat account inlogt en je ziet de downloadpagina heb je rechten.
mbt je vraag
Ja, als je eenmaal rechten hebt kan je zo vaak een toestel unlocken als je wilt.
Echter kan dat wel maar 1x per maand.
Denk er wel aan dat je het toestel volledig aan je oude account bind door oa je online account instellingen te wijzigen en via "find my phone" het nieuwe toestel te traceren.
[ Voor 24% gewijzigd door elinx op 23-08-2017 22:27 ]
Kan ik als ik de nieuwe telefoon unlock, na installatie van een andere ROM een ander (Mi) account op de telefoon invoeren ?
Ja, dat kan.Piet400 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:03:
Ok, duidelijk.
Kan ik als ik de nieuwe telefoon unlock, na installatie van een andere ROM een ander (Mi) account op de telefoon invoeren ?
Ik heb onlangs ook 2 telefoons unlocked met 1 account.
Geen probleem.Piet400 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 08:03:
.....
Eerst je oude account verwijderen en het beste ook op je online account het toestel verwijderen.
Daarna op dezelfde manier als eerder vermeld het nieuwe account weer koppelen aan de telefoon..
Tool geeft aan "add you account and device in miui's settings > dev options> mi unlock status maar ik heb geen unlock status in mijn dev options (Dev mode is aan en debugging ook).
Iemand tips / trucs om me weer vooruit te krijgen....
I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code
Je geeft niet aan om welk type Note 4 het gaat, want het global versie van het MTK type (Nikel) kent deze setting niet, voor zover ik begrijp uit de fora.dawofl schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 12:09:
Na veel forums, youtubes etc toch maar hier even proberen. Ik heb de note4 met global rom .............
Iemand tips / trucs om me weer vooruit te krijgen....
De enige manier is dmv het flashen van de Chinese Developer rom
bron
[ Voor 25% gewijzigd door elinx op 25-08-2017 17:06 ]
Xiaomi Redmi Note 4 3 GB 32 GB Deca Core MTK Helio X20elinx schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 15:34:
[...]
Je geeft niet aan om welk type Note 4 het gaat, want het global versie van het MTK type (Nikel) kent deze setting niet, voor zover ik begrijp uit de fora.
De enige manier is dmv het flashen van de Chinese Developer rom
bron
Deze
De MTK dus:dawofl schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:01:
[...]
Xiaomi Redmi Note 4 3 GB 32 GB Deca Core MTK Helio X20
Dezehttps://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.SFgaXH
Op XDA kan je een "how to" vinden om de Chinese Dev rom te flashen met SP-flashtools en vervolgens de bootloader te unlocken.
Op Xiaomi.eu heeft Nikel de rom naam: HMNote4
Succes
[ Voor 19% gewijzigd door elinx op 28-08-2017 16:29 ]
zucht ik heb me dus al tijd stuk gebeten op een verkeerde instructie... ga ik nu hiermee aan de slag tnx!dawofl schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:01:
[...]
Xiaomi Redmi Note 4 3 GB 32 GB Deca Core MTK Helio X20
Dezehttps://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.SFgaXH
Tja, meestal gaat het om de Snapdragon versies van Xiaomi.dawofl schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 16:41:
zucht ik heb me dus al tijd stuk gebeten op een verkeerde instructie... ga ik nu hiermee aan de slag tnx!
De laatste MTK waar ik mee gestoeid heb is de Redmi Note 2 en daarvoor een aantal Jiayu's,
Daarna me voorgenomen altijd voor de Snapdragon versie te gaan vanwege de ontwikkeling van custom rom's (lees: geen Miui)
Deze is voor de Snapdragon meestal eerder op gang.
[ Voor 5% gewijzigd door elinx op 28-08-2017 16:28 ]
Anoniem: 106714
Request ongeveer 2 weken geleden ingediend. Kan op de unlock page de software downloaden.
Heb inmiddels de juiste drivers, ben developer, account is daar toegevoegd, krijg toestel in fastboot,
maar in de unlock tool blijft grijs. Na checking permissions gebeurd er dus niets.
Het gekke is dat ik een oude versie heb gedownload en deze wel gelijk op zwart Unlock springt. Alleen blijft deze op 50% hangen en zegt dat ik nieuwere software nodig heb.
Ook de Mi Software gedownload, maar krijg geen verbinding met mijn Mi Mix.
Vele forums bezocht, iedereen met foutmeldingen of een halve progress, maar niemand waarbij het icoontje grijs blijft.
Hier toevallig iemand die hetzelfde heeft gehad, of mij verder kan helpen?
De Xiaomi helpdesk in ieder geval niet, mail opgesteld en kreeg een gezellig berichtje terug met een tutorial hoe de unlock aan te vragen
In developer settings usb debugging aangevinkt?Anoniem: 106714 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:00:
...... de unlock tool blijft grijs. Na checking permissions gebeurd er dus niets.......
ik moest voor mijn note4 eerst de chinese dev rom erop zetten (Zie paar posts hierboven) voordat ik unlocken kon. Daarvoor ook allemaal vage meldingen met de global rom.Anoniem: 106714 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 16:00:
Ook ik loop al een aantal dagen vast op het unlocken.
Request ongeveer 2 weken geleden ingediend. Kan op de unlock page de software downloaden.
Heb inmiddels de juiste drivers, ben developer, account is daar toegevoegd, krijg toestel in fastboot,
maar in de unlock tool blijft grijs. Na checking permissions gebeurd er dus niets.
Het gekke is dat ik een oude versie heb gedownload en deze wel gelijk op zwart Unlock springt. Alleen blijft deze op 50% hangen en zegt dat ik nieuwere software nodig heb.
Ook de Mi Software gedownload, maar krijg geen verbinding met mijn Mi Mix.
Vele forums bezocht, iedereen met foutmeldingen of een halve progress, maar niemand waarbij het icoontje grijs blijft.
Hier toevallig iemand die hetzelfde heeft gehad, of mij verder kan helpen?
De Xiaomi helpdesk in ieder geval niet, mail opgesteld en kreeg een gezellig berichtje terug met een tutorial hoe de unlock aan te vragen
Wat ik persoonlijk ook erg handig vond hoewel niet helemaal des tweakers was http://www.xiaomitool.com/

Heb dit inderdaad ook ervaren. Mi5S gaf een foutmelding met de global rom die er op stond geïnstalleerd door de verkoper. Officiële Global rom geflasht en toen nergens meer last van, probeer het eens zou ik zeggendawofl schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 21:32:
[...]
ik moest voor mijn note4 eerst de chinese dev rom erop zetten (Zie paar posts hierboven) voordat ik unlocken kon. Daarvoor ook allemaal vage meldingen met de global rom.
Wat ik persoonlijk ook erg handig vond hoewel niet helemaal des tweakers was http://www.xiaomitool.com/
Aan de andere kant is dat ook weer een voordeel, omdat je op deze manier in het lange stappenplan echt niks kan vergeten of over het hoofd kan zien.XeNeRgY schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:35:......... omdat alles geautomatiseerd gaat. ......
Wel suf, dan ben je blij dat je toestel er eindelijk is en dan kun je er de komende 3 dagen alleen naar kijken
Dit is nl een toestel van iemand anders zonder sim kaart.
De unlock tool geeft aan: nog 24 uur wachten, op zich prima.
Ook heb ik op de Xiaomi het zelfde MUI account ingesteld als waar ik mee inlog in de unlock tool.
Zit ik me net te bedenken: moet ik de Xiaomi nu wel of niet tijdelijk voorzien van mijn sim Kaart tijdens het unlocken?
Alvast dank voor jullie hulp
Heel frustrerend allemaal, iemand enig idee hoe dit gemakkelijk is op te lossen?
Ik zou beginnen met dit topic door te lezen. De oplossing heb ik namelijk vorige week gepost.hazecase schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:41:
Ik blijf de melding krijgen dat mijn ip geblokkeerd is...
Heel frustrerend allemaal, iemand enig idee hoe dit gemakkelijk is op te lossen?
Dat heb ik ook gedaan..XeNeRgY schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:43:
[...]
Ik zou beginnen met dit topic door te lezen. De oplossing heb ik namelijk vorige week gepost.
Proxy ingesteld zoals aangegeven maar nog steeds deze melding: 您所在的IP申请次数超标
(Het aantal IP-verzoeken is overschreden)
Vandaag nog een poging gedaan en gelukkig kwam ik er nu wel door
Nu nog even afwachten tot het smsje ontvangen heb
Edit: 12:25 half uur geleden al een SMS gekregen dat ik kan unlocken👯
[ Voor 18% gewijzigd door hazecase op 06-09-2017 12:25 ]
Couldn't unlock
After 49 hours of trying to unlock the device..
Ik neem aan dat ik nu 49 uur kan wachten?
Ja tot de 72 uur erop zit, volgens Xiaomi heb je 23 uur geleden je account gekoppeld,hazecase schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:21:.....
Gewoon je telefoon drie dagen niets mee doen mbt unlocken, sneller gaat het toch niet.
[ Voor 22% gewijzigd door elinx op 06-09-2017 21:51 ]
Ik kom niet op de pagina om een unlock reden op te geven, maar kom direct op de pagina om de unlock tool te downloaden. wat doe ik fout ?
http://en.miui.com/unlock/download_en.html
Wat staat daar in? Heb ik daaruit iets nodig of kan ik ook zien of ik unlock rechten gekregen heb door in te loggen met mijn miui account?
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
No offence, maar als je niet de moeite neemt om jezelf voor te bereiden en in te lezen dan gaat het unlocken ook lastig worden. Je stelt vragen die meerdere malen in dit topic al beantwoord worden.hazecase schreef op woensdag 6 september 2017 @ 21:21:
En nu weer deze melding:
Couldn't unlock
After 49 hours of trying to unlock the device..
Kan zijn dat je cookies ervoor zorgen dat je toch met een ouder account waar nog toestemming op zit inlogt. Wat ik meestal doe is een private session in de browser of een andere browser nemen zodat je echt vers start.Piet400 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:02:
Ik wil met een nieuw account unlock rechten aanvragen, maar kan de pagina om dat te doen niet meer vinden.
Ik kom niet op de pagina om een unlock reden op te geven, maar kom direct op de pagina om de unlock tool te downloaden. wat doe ik fout ?
Je krijgt eerst een code toegestuurd per sms, die moet je invoeren op de unlock website. Daarna is het wachten op toestemming. Zodra je toestemming krijgt ontvang je daarover een bevestiging per sms. In plaats van de sms afwachten kun je ook inloggen op de unlock website en als je dan een scherm krijgt waarop je de software kunt downloaden heb je ook toestemming gekregen.SirLenncelot schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:04:
hmm volgens mij heb ik iets doms gedaan. Ik heb de unlock rechten aangevraagd via de en.miui.com/unlock site. Daarbij heb ik per ongeluk mijn werk tel nummer opgegeven. Maar ik wissel van van werkgever en moet daardoor vanmiddag mijn abonnement inleveren. Hierdoor krijg ik de bevestiging sms niet (te zien).
Wat staat daar in? Heb ik daaruit iets nodig of kan ik ook zien of ik unlock rechten gekregen heb door in te loggen met mijn miui account?
de verificatie inderdaad al gedaan. Over een paar dan maar inloggen op de unlock site. Thnx!In plaats van de sms afwachten kun je ook inloggen op de unlock website en als je dan een scherm krijgt waarop je de software kunt downloaden heb je ook toestemming gekregen.
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
XeNeRgY schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:20:
[...]
Kan zijn dat je cookies ervoor zorgen dat je toch met een ouder account waar nog toestemming op zit inlogt. Wat ik meestal doe is een private session in de browser of een andere browser nemen zodat je echt vers start.
[...]
Dat is inderdaad het geval geweest. Nu met een andere browser kom ik wel weer op de juiste pagina.
Thnx !
Ik heb nog wel even de tijd, ik heb mijn mi5s vanochtend besteld, maar hopelijk lukt het morgen wel. Kan ik me daarna rustig voorbereiden op de andere stappen en vast downloaden wat ik nodig heb.
Via de downloadpagina is waarschijnlijk je huidige account (met rechten) nog actief en dan kan je inderdaad de app downloaden.Piet400 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:02:
Ik wil met een nieuw account unlock rechten aanvragen..... wat doe ik fout ?.....
Probeer het eens via alleen http://en.miui.com/
log vervolgens evt eerst uit en weer in met het nieuwe account, kies daarna unlock.
[ Voor 10% gewijzigd door elinx op 09-09-2017 21:43 ]
2e sms is niet noodzakelijk, maar rechten ontvangen kan tussen 1 uur en 14 dagen duren.SirLenncelot schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:22:
....inloggen op de unlock site...
Zolang er geen "rejected" komt te staan is het afwachten tot de downloadpagina in zicht komt.
Helaas komen er steeds meer dergelijke klachten. Chinese proxy of Chinese vpn is meestal de oplossing.kilon schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 20:56:
..... Het lijkt me stug dat iedere IP daadwerkelijk zo vaak is gebruikt of is geblokkeerd
http://en.miui.com/thread-719971-1-1.html
[ Voor 38% gewijzigd door elinx op 09-09-2017 21:57 ]
Met een nieuw aangemaakte account in een privé venster en Chinese VPN helaas nog steeds niet gelukt. Misschien heb ik net pech gehad. Ik vind het in ieder geval mooi geweest voor vandaag. Morgen probeer ik het opnieuw en anders tegen het einde van de week wel weer.elinx schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 21:48:
Helaas komen er steeds meer dergelijke klachten. Chinese proxy of Chinese vpn is meestal de oplossing.
http://en.miui.com/thread-719971-1-1.html
Even inloggen om te kijken of je nog permissie hebt. Zo niet dan opnieuw aanvragen...Christiaan.. schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:50:
Ik wissel hopelijk deze week van redmi 3 naar redmi note 4x. Ik kan met mijn huidige account toch gewoon de bootloader unlocken? Of moet ik dit opnieuw aanvragen? Mijn nummer verandert nl niet.
en op je oude telefoon uitloggen bij alle mi-zooi..Christiaan.. schreef op maandag 11 september 2017 @ 11:50:
Ik wissel hopelijk deze week van redmi 3 naar redmi note 4x. Ik kan met mijn huidige account toch gewoon de bootloader unlocken? Of moet ik dit opnieuw aanvragen? Mijn nummer verandert nl niet.
Ik heb de beschrijving van kiswum gebruikt.
De computer die ik ervoor gebruik draait op Windows xp.
In de map van de unlock tool heb ik eerst de xiaomi USB driver tool gebruikt.
Dan start ik de unlock tool en klik op het tandwiel bovenin, en die laat zien dat de USB driver is geïnstalleerd.
Dan stel ik op mijn telefoon de juiste dingen in bij developer opties.
Xiaomi account is al ingesteld.
En start mijn telefoon op in fastboot modus en koppel de USB stekker.
Maar de unlock tool blijft een wit scherm geven.
Wat doe ik verkeerd?
Moet er een simkaart in of moet ik de ROM die erop staat eerst updaten via ota?
Alvast bedankt.
Blijft een wit scherm geven. Welk wit scherm? Je bedoeld het witte scherm met de uitleg dat je je telefoon moet aansluiten?HSlegend schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:08:Maar de unlock tool blijft een wit scherm geven.
nee en neeMoet er een simkaart in of moet ik de ROM die erop staat eerst updaten via ota?
Wat geeft CMD als output als je "fastboot devices" doet? (uiteraard telefoon in fastboot modus en geconnect met USB)
[ Voor 26% gewijzigd door LoeWn op 14-09-2017 10:27 ]
Volgens mij moet je een X64 gebruiken i.c.m. Windows 10 (7 en 8.1 werken misschien ook wel)HSlegend schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:08:
Ik krijg mijn xiaomi mi6 niet unlocked met de unlock tool.
Ik heb de beschrijving van kiswum gebruikt.
De computer die ik ervoor gebruik draait op Windows xp.
Wat doe ik verkeerd?
Moet er een simkaart in of moet ik de ROM die erop staat eerst updaten via ota?
Alvast bedankt.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Mi A1 moet je daar ook gewoon de bootloader voor unlocken? of kan ik dit gewoon zo gebruiken weten jullie dit al? Kan er niet zoveel over vinden, aangezien het niet door MIUI wordt aangedreven. Maar google kennende willen ze ook de bootloader gelocked hebben....
Maar er moet dus een tekst in het venster komen voordat ik m'n telefoon aansluit?
Probeer anders een andere versie..
Overigens mag je zelf best wat meer proberen/uitzoeken. Ik post niks anders dan een eerste google resultaat.
Mijn excusesLoeWn schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:24:
Zo zou het er uit moeten zien
Probeer anders een andere versie..
Overigens mag je zelf best wat meer proberen/uitzoeken. Ik post niks anders dan een eerste google resultaat.
ik dacht zelf dat het aan windows xp lag dus daar zocht ik op maar kon niks duidelijks vinden.
De unlock tool uit jou link werkt wel.
Alleen nu blijkt dat als ik in developer opties klik op account opgeven /koppelen om te unlocken dan krijg ik foutmelding 86006.
Dit betekent iets als account kan niet gekoppeld worden.
Als ik die foutcode opzoek krijg ik zoveel verschillende topics met verschillende oplossingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
De meeste raden aan om er eerst een developer rom op te zetten.
dit ga ik van het weekend eerst eens proberen met de tool van xiaomitool.com.
Heb je ook gecontroleerd of er nu geen developer rom op staat? Persoonlijk zou ik die tools laten liggen en het handmatig doen zodat je zeker weet dat je de benodigde stappen in de goede volgorde doet en er dan ook zeker van bent bij welke stap je stuk loopt. Dan kun je ook de juiste oplossing erbij zoeken in plaats van gokken dat een oplossing werkt.HSlegend schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 10:12:
[...]
Mijn excuses
ik dacht zelf dat het aan windows xp lag dus daar zocht ik op maar kon niks duidelijks vinden.
De unlock tool uit jou link werkt wel.
Alleen nu blijkt dat als ik in developer opties klik op account opgeven /koppelen om te unlocken dan krijg ik foutmelding 86006.
Dit betekent iets als account kan niet gekoppeld worden.
Als ik die foutcode opzoek krijg ik zoveel verschillende topics met verschillende oplossingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
De meeste raden aan om er eerst een developer rom op te zetten.
dit ga ik van het weekend eerst eens proberen met de tool van xiaomitool.com.
Je kan deze in dit topic wel vinden. Bijvoorbeeld theduke1989 in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"
Ga er van het weekend even rustig naar kijken
dan is het goed gekeurd en een sms krijg je niet altijd.Piet400 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 22:02:
Ik wil met een nieuw account unlock rechten aanvragen, maar kan de pagina om dat te doen niet meer vinden.
Die vraag was al beantwoord en bevestigd. @Piet400 kon zijn nieuwe account aanmelden via een andere browser. In de oude browser waren de cookies de oorzaak.BlackBarryNL schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:47:
.....
dan is het goed gekeurd en een sms krijg je niet altijd.