Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:43
quote:
Piet400 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 17:10:
Bedankt voor de info allemaal.
Ik heb op het forum van xiaomi een bericht geplaatst, waarna ik heel snel een reactie kreeg van een admin.
vervolgens ontving ik een bericht dat mijn toestel is vrijgegeven.
Het unlocken is gelukt, heb de Android 7 weekly rom gedownload en ben nu ff aan 't kijken hoe ik die erop krijg met fastboot.
Ik zou je echt even goed inlezen als ik jou was. Het klinkt allemaal nogal alsof je maar wat aan het doen bent. Vanochtend wekte je de indruk dat het unlocken al gelukt was namelijk. Lees eens de tutorial in de topic start, daar staat stap voor stap hoe en wat.

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet400
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11-12 19:59
Het gaat over de laatste rom die jij noemt: Xiaomi.eu (incl NL) Miui 7
Ik ben nog niet helemaal bekend met alle methodes, dus daar moet ik spelenderwijs achter komen.
Ik heb nu TWRP geinstalleerd en de EU rom (in zip formaat).

Ziet er allemaal goed uit, Android 7.1.2 in de Nederlandse taal.
Kan niet beter wat mij betreft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 12:30
quote:
Piet400 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 20:07:
Het gaat over de laatste rom die jij noemt: Xiaomi.eu (incl NL) Miui 7
..........
Al die versienummers zijn verwarrend, maar het betreft Miui 8 (v8.6) editie 7.6.15 en sinds kort inderdaad op basis van Android 7 Nougat. Ik heb de vorige post al aangepast.

• DJustin
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 05:50
Ik heb het volgende probleem:
ROMs for devices with locked bootloader:
Unlock your first bootloader here http://en.miui.com/unlock/ = Done
Install TWRP via Fastboot mode, then install our ROM = Problem, dus naar de website van TWRP

Code:
fastboot flash recovery twrp.img
fastboot boot twrp.img
TWRP Recovery Zip DOWNLOAD or TWRP.ME
Wipe /data partition
Copy our ROM to the internal storage
Install our ROM
Reboot
done
quote: TRWP
Fastboot Install Method (No Root Required):
You will need the platform-tools from the Android SDK on your computer. Find the Android command line tools section on the page linked and install the SDK tools package. From the SDK Manager, download only the platform-tools to get adb and fastboot binaries.

Ik heb de SDK tool gedownload, geunziped en ik heb de universal ADB drives geinstaleerd.

Windows users will need proper drivers installed on their computer. You can try the simple FWUL adb/fastboot ISO or the Naked ADB drivers or the Universal ADB drivers if you don't already have a working driver installed
quote: TRWP-vervolg
On your device, go into Settings -> About and find the Build Number and tap on it 7 times to enable developer settings. Press back and go into Developer Options and enable USB debugging. From your computer, open a command prompt and type:

adb reboot bootloader = DONE, --> telefoon gaat in Fastboot

You should now be in fastboot mode. --> Correct

Download the correct image file and copy the file into the same folder as your adb and fastboot binaries. Rename the image to twrp.img and type
Nu komt het probleem, waar ik dus niet uit kom. 8)7
quote: cmd
fastboot flash recovery twrp.img
De code-uitvoering kan niet worden voortgezet omdat libwinpthread-1.dll niet is gevonden.

fastboot reboot
Volgenmij heb ik al geprobleerd deze dll te downloaden er tussen gezet, maar heeft geen effect gehad. Ik kan nu volgensmij de Xiaomi EU er niet opzetten. :(

Wie heeft er nog een idee?

• Gerard4
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 14:13
Misschien heb je hier wat aan;
https://dllkit.com/nl/dll...Oby3pjxzNQCFQONGwodKbcKew

Een kit waarmee je dll files scant aan evt repareert.

• elinx
quote:
DJustin schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:22:
Ik heb het volgende probleem:
...........

Wie heeft er nog een idee?
Ik zie wel dat je adb drivers hebt geinstalleerd, maar ik vraag het toch maar.
Heb je adb of het twrp install script zelf ook.
Je moet vanuit de adb map met cmd (als administrator) de desbetreffende commando's ingeven.
Begin in ieder geval altijd na aansluiten van je device met "fastboot devices" om te zien of je gsm na aansluiten wel herkend wordt.

• Gerard4
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 14:13
'Driver signature enforcement' uitgeschakeld in windows 10?

• DJustin
quote:
Gerard4 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 18:54:
Misschien heb je hier wat aan;
https://dllkit.com/nl/dll...Oby3pjxzNQCFQONGwodKbcKew

Een kit waarmee je dll files scant aan evt repareert.
Geen effect. DLL bestand had ik er al een keer bij de haren bij gesleept. Maar hij blijft hem missen.
quote:
elinx schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:32:
[...]

Ik zie wel dat je adb drivers hebt geinstalleerd, maar ik vraag het toch maar.
Heb je adb of het twrp install script zelf ook.
Je moet vanuit de adb map met cmd (als administrator) de desbetreffende commando's ingeven.
Begin in ieder geval altijd na aansluiten van je device met "fastboot devices" om te zien of je gsm na aansluiten wel herkend wordt.
Deze vraag begrpijk ik niet. 8)7 Heb een tijde gegoogled om verder te komen, zonder je te begrijpen. Sorry daarvoor.
quote:
Gerard4 schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 20:56:
'Driver signature enforcement' uitgeschakeld in windows 10?
Foutmeding: de waarde wordt beveiligd door secure boot/beleid en kan niet worden gewijzigd of verwijderd.

Ik heb er sinds vandaag maar een andere PC bij gehaald, om het hele procces opnieuw te starten. Ik heb in het verleden verschillende telefoons geflashed, maar xiaomi maakt het wel erg moeilijk.

Op onderstaande manier ging het supervloeiend. _/-\o_
http://www.stechguide.com...-and-root-mi5s-mi5s-plus/

DJustin wijzigde deze reactie 22-06-2017 15:12 (4%)

• elinx
quote:
DJustin schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 14:46:
...... xiaomi maakt het wel erg moeilijk.

Op onderstaande manier ging het supervloeiend. _/-\o_
http://www.stechguide.com...-and-root-mi5s-mi5s-plus/
Tja, Xiaomi wil graag klanten aan zich binden met de gehele Mi structuur.
Goed dat het op die manier wel gelukt is. Dat is mi het belangrijkste.
Waar of hoe het fout is gegaan telt niet meer.

• DJustin
Ik ben per nu ook al overgestapt op Lineageos-rom. Ik had heel eventjes de Xiaomi EU draaien, maar werd daar niet echt gelukkig van. Nu maar is kijken of LineageOS mij wel blij maakt.

• ..Christiaan..
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15-11 21:03
offtopic:
ik vind Xiaomi.eu ook niet helemaal het einde, maar de mogelijkheid om apps te dupliceren is wel geniaal. Ik heb 2 simkaarten en kan zo WhatsApp er gewoon 2x op hebben. Geen gedoe met disa of parallel space.

• Tosun
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 15-11 11:39
Ik zit vast bij "Apply for unlocking permissions" op de website van het bootloader. Ik krijg dus geen code toegestuurd, is dit normaal / wachttijden?

• elinx
quote:
Tosun schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 16:42:
Ik zit vast bij "Apply for unlocking permissions" .............is dit normaal / wachttijden?
Ja, zolang je geen "rejected" of de Mi mascotte ziet moet je helaas wachten.
Kan tussen enkele uren tot ca twee weken zijn.

Indien rejected, meteen weer opnieuw rechten aanvragen evt. met een ander account.
Na acceptatie komt de Mi mascotte met een downloadlink in beeld voor de Mi unlock tool.
Je kan vervolgens unlocken als je je Mi account voor 72 uur aan je telefoon is gekoppeld via de OEM unlocking optie. Deze wachttijd is echter te omzeilen met een oudere versie van de unlock tool.

• Tosun
quote:
elinx schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:18:
[...]
Ja, zolang je geen "rejected" of de Mi mascotte ziet moet je helaas wachten.
Kan tussen enkele uren tot ca twee weken zijn.

Indien rejected, meteen weer opnieuw rechten aanvragen evt. met een ander account.
Na acceptatie komt de Mi mascotte met een downloadlink in beeld voor de Mi unlock tool.
Je kan vervolgens unlocken als je je Mi account voor 72 uur aan je telefoon is gekoppeld via de OEM unlocking optie. Deze wachttijd is echter te omzeilen met een oudere versie van de unlock tool.
Dus, de browser moet dan blijven staan (waar je de code moet intypen) totdat ik een sms ga ontvangen?

• elinx
quote:
Tosun schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 17:21:
.....de browser moet dan blijven staan (waar je de code moet intypen) totdat ik een sms ga ontvangen?
Oh ik dacht dat je al een stap verder was.
Alleen de eerste keer is een sms belangrijk omdat je dan een verificatie code moet ontvangen en doorgeven.
Dan moet je wel de site open laten staan, maar dat smsje komt na enkele seconden (max 30 sec.) al binnen. Als deze niet komt dan zal je de procedure opnieuw moeten starten. Echter niet te vaak met dezelfde account, want dan loop je de kans enige tijd geblokkeerd te worden. evt met een ander account en een online sms dienst kan het dan wel lukken.

Als de verificatie eenmaal gelukt is dan is het geduldig wachten, waar ik het eerder over had.

• ed737
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 30-11 08:33
De truc met de oudere versie van de Unlock tool werkt helaas niet meer. Als je die gebruikt meld het programma dat je moet updaten naar de laatste versie. Het duurt echt 72 uur nu.

• wesley1980
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11:33
Ja hier ook de melding dat ik 72u moet wachten en bij gebruik van de oudere versie de melding dat je moet updaten naar een nieuwere versie...
Helaas nog geen workaround voor gevonden.
Ik zie op dit moment geen handleiding m.b.t. de Xiaomi Mi6, kan ik daaruit concluderen dat niemand de rom heeft omgezet of dat het gewoon werkt via de huidige / bestaande handleidingen in dit topic?

Klik hier om de NL taal in Xiaomi rom's te krijgen! Mijn reviews zijn hier te vinden en op Kiswum.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GabrielZ
  • Laatst online: 11-12 11:30
Ik ben van plan een xiaomi telefoon te gaan aanschaffen en wil hier een eu rom op gaan zetten.

Nu wil ik dus de bootloader gaan unlocken alleen lees ik overal dat dat soms 2 dagen kan duren voordat het goedgekeurd is.

Is het mogelijk om dit al aan te vragen?
zodat ik meteen aan de slag kan gaan als de telefoon binnen is?

GabrielZ wijzigde deze reactie 03-07-2017 06:39 (9%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 11-12 23:44
Ja je kan het al aanvragen. hele procedure plus goedkeuring duurde hier eergisteren 10 min.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GabrielZ
quote:
Caelorum schreef op maandag 3 juli 2017 @ 07:50:
Ja je kan het al aanvragen. hele procedure plus goedkeuring duurde hier eergisteren 10 min.
Je hebt een SMS gekregen toen het goedgekeurd was?
Heb tot op heden nog niks ontvangen..

Wat zijn de vervolgstappen die ik moet ondernemen om de bootloader te unlocken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Nu online
Geduld hebben en ondertussen dit topic goed doornemen. Zorg maar vast dat je je drivers op orde hebt, mi unlock tool geinstalleerd hebt en je je device kan vinden met 'fastboot devices'.

Er staat in dit topic genoeg informatie. Succes!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Caelorum
quote:
GabrielZ schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:03:
[...]
Je hebt een SMS gekregen toen het goedgekeurd was?
Heb tot op heden nog niks ontvangen.. [...]
SMS tijdens aanmaken van account op de Chinese site (pagina wou niet in Engels :/). Die heb ik in drievoud gehad, gevolgd door een ander SMS "you've been granted the permission to unlock your device" met nog wat info, ook in drievoud.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ..Christiaan..
Haha, bij mij wou die ook niet naar Engels. Verrassend snel (binnen half uur) de sms gehad. Nu wachten op de telefoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GabrielZ
quote:
..Christiaan.. schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 12:25:
Haha, bij mij wou die ook niet naar Engels. Verrassend snel (binnen half uur) de sms gehad. Nu wachten op de telefoon.
Ik heb wel een of ander vaag berichtje en kwam op het chinese forum oid maar geen sms, als ik nu inlog krijg ik de optie om de unlock tool te downloaden.

Dan is het goed gegaan en heb ik nu toegang hem te unlocken denk ik?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
quote:
GabrielZ schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:02:
[...]

Ik heb wel een of ander vaag berichtje en kwam op het chinese forum oid maar geen sms, als ik nu inlog krijg ik de optie om de unlock tool te downloaden.

Dan is het goed gegaan en heb ik nu toegang hem te unlocken denk ik?
Ja

Acties:
  • +3Henk 'm!
Xiaomi Mi6 unlocken en Xiaomi.eu rom installeren (gelukt):

Gisteren heb ik de Xiaomi Mi6 binnen gekregen. De telefoon werd geleverd met de Global rom.
Het unlock proces is naar mijn idee hetzelfde als alle andere apparaten. Het installeren van de rom is echter anders dan op andere Xiaomi toestellen. Je moet namelijk de telefoon wissen voordat je de rom kan installeren, anders kom je in een soort bootloop, waarbij de telefoon niet opstart. Alleen het Mi Logo is zichtbaar als je wat stappen vergeet toe te passen.

Benodigdheden:De telefoon is getest vanaf een telefoon die was voorzien van de officiële Global en China-dev rom.
  1. Je gaat naar de website om je telefoon te unlocken: http://en.miui.com/unlock/
  2. Open de Unlock app en volg de aanwijzingen op het scherm.
  3. Zet je telefoon aan en maak eventueel een backup van je gegevens en plaats die op een USB schijf, op je pc of een netwerkschijf.
  4. Log met je account in op de telefoon
  5. Schakel de Developer mode in via de instellingen > Zoek het versienummer op van Miui en tik 7 keer op MIUI version
  6. Ga naar de Additional settings en open de Developer options.
  7. Ga naar OEM unlocking (of Mi Unlock status ) en geef aan dat je de telefoon wil unlocken.
  8. ( Geen idee of dit nodig is, maar zet eventueel ook USB debugging aan.)
  9. Controleer of je telefoon te vinden is via i.mi.com (cloud toegang van Miui) en ga naar Find Device. Als dat werkt, dan is je telefoon goed geconfigureerd.
  10. Zet de telefoon uit en zet hem daarna weer aan door de volume omlaag + aan/uit knop ingedrukt te houden. Vervolgens kom je in de Fastboot mode.
  11. Verbind de telefoon met een USB kabel aan je Windows 64bit systeem en klik op Unlock in de Unlock tool.
  12. Het kan zijn dat je 72 uur moet wachten totdat je telefoon unlocked is of totdat je de telefoon mag unlocken.
  13. De telefoon is nu als het goed is unlocked en dat geeft de telefoon ook aan als je de telefoon opnieuw opstart. Onderin zie je kort de status Unlocked staan.
  14. Als de telefoon niet wordt unlocked, bekijk wat de foutmelding aangeeft en zorg ervoor dat je dat oplost (bijvoorbeeld unlock status aanvinken, inloggen met een Miui account op je telefoon, etc.)
  15. De telefoon start opnieuw op en je zal zien dat de telefoon volledig is gewist (vandaar de backup).
  16. Kopieer de Miui rom naar de root van je telefoon. een USB stick
  17. Start de telefoon opnieuw op in Fastboot mode.
  18. Installeer TWRP (eventueel via mijn script).
  19. Start de telefoon op in TWRP en druk op Format en zorg ervoor dat alle Data wordt verwijderd.
  20. Ga naar Install en kies vervolgens naar je gewenste rom op je USB stick of verbind de telefoon met je pc om de juiste rom op je telefoon te kopiëren vanuit TWRP.
  21. Installeer de gewenste rom
  22. Wipe Dalvik en cache Dit hoeft niet gewist te worden
  23. Reboot systeem en bekijk of de telefoon nog goed opstart.
  24. Vanuit het systeem kun je de telefoon wissen en terugbrengen naar de standaard/factory instellingen.
De nieuwe rom (Xiaomi.eu) is nu volledig geïnstalleerd en klaar voor gebruik.

Kiswum wijzigde deze reactie 23-07-2017 12:23 (15%)
Reden: Via TWRP kun je data overzetten vanuit Windows. Bedankt voor de duidelijkheid Loewn

Klik hier om de NL taal in Xiaomi rom's te krijgen! Mijn reviews zijn hier te vinden en op Kiswum.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smash
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 06-12 22:49
Die 72 uur is wel balen zeg, nu kan ik na het weekend pas aan de slag.. geen leuke grappen. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 14:49
quote:
Smash schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:55:
Die 72 uur is wel balen zeg, nu kan ik na het weekend pas aan de slag.. geen leuke grappen. Iemand nog tips?
Oude versie van de unlock tool gebruiken, daar zit die check niet in:
dutchgio in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | XDA Recognized developer |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Smash
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 06-12 22:49
quote:
dutchgio schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:57:
[...]

Oude versie van de unlock tool gebruiken, daar zit die check niet in:
dutchgio in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"
Dank voor het meedenken, maar sinds een aantal weken krijg je daarmee de melding dat je moet upgraden helaas... :'( :'(

https://www.reddit.com/r/..._loader_failing_both_new/

Smash wijzigde deze reactie 07-07-2017 11:25 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
quote:
Smash schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:10:
[...]

Dank voor het meedenken, maar sinds een aantal weken krijg je daarmee de melding dat je moet upgraden helaas... :'( :'(

https://www.reddit.com/r/..._loader_failing_both_new/
Ah, daarvan was ik nog niet op de hoogte.
Dan lijkt het inderdaad niet meer te omzeilen en is het toch echt wachten...

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | XDA Recognized developer |

• Tosun
Het lukt mij niet om te unlocken, ik heb wel toestemming gekregen via sms.

Ik zit namelijk met deze probleem : YouTube: [Solved] Tutorial Unlocking Xiaomi Redmi 3 Bootloader Stuck from 50%...

Waarom heb ik geen "Mi unlock states" ? Redmi note 3 pro (snapdragon)

• XeNeRgY
quote:
Tosun schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:32:
Het lukt mij niet om te unlocken, ik heb wel toestemming gekregen via sms.

Ik zit namelijk met deze probleem : YouTube: [Solved] Tutorial Unlocking Xiaomi Redmi 3 Bootloader Stuck from 50%...

Waarom heb ik geen "Mi unlock states" ? Redmi note 3 pro (snapdragon)
Ik zou dit topic eens doorlezen en alle tips die daarin staan eerst uitvoeren. Daarna aangeven wat je al geprobeerd hebt en wat niet heeft gewerkt. Nu is het voor ons ook gokken.

• Tosun
quote:
XeNeRgY schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:48:
[...]

Ik zou dit topic eens doorlezen en alle tips die daarin staan eerst uitvoeren. Daarna aangeven wat je al geprobeerd hebt en wat niet heeft gewerkt. Nu is het voor ons ook gokken.
Ik heb het doorgelezen en dit staat ook meestal in het engels (via google), alleen ik kon nergens een stukje vinden waar ik tegen aan bots.

Wat ik allemaal heb gedaan, youtube : YouTube: How To Install TWRP Recovery & Root the Redmi Note 3 Pro
Downloaded : adb en fastboot bestanden, (android) drivers.

Unlock app gedownload via de xiaomi login website. Ik hoop dat dit duidelijker is..

• ..Christiaan..
Een vriend van mij heeft een Redmi Note 4X gekocht. Nu wil ik deze voorzien van een Xiaomi.eu rom. Hij gaat de telefoon met 2 simkaarten gebruiken en de feature van MIUI om apps te klonen werkt bijzonder goed. Ik kan 2x whatsapp installeren zonder parrallel of disa te moeten gebruiken. Voornaamste reden om MIUI erop te zetten. Nu zie ik bij de lijst van roms op Xiaomi.eu geen Redmi note 4x staan. Ik zie wel een afkorting HMNote4X bij de lijst staan. Redmi Note 4 Qualcomm heet die. Kan ik die gebruiken?

Ik heb echter een mediatek toestel in handen, deze: Redmi Note 4X

[OPGELOST]
Gegokt op de Nikel versie. Werkt top 😀

..Christiaan.. wijzigde deze reactie 14-07-2017 11:37 (22%)
Reden: Opgelost

• Robbie T
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online

Robbie T

Systemedic

quote:
Kiswum schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:48:
(...)
Benodigdheden:(...)
Wat doet dit script precies?

Robbie T wijzigde deze reactie 18-07-2017 10:52 (29%)

systemedic.nl voor computer reparatie, hulp bij tablet, smartphone, audio en video

Je kunt het script met notepad openen, er staat niet veel in, maar ik begrijp je terughoudendheid.

Even uit mijn hoofd:
1. Verbinden met telefoon via ADB
2. Opstarten in Fastboot mode
3. Twrp installeren
4. Opstarten in TWRP
5. Script kan daarna met een druk op het toetsenbord worden afgesloten en de telefoon is in Twrp opgestart.

• Reflector
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 08:06
Ik heb vandaag 2 stuks binnengekregen. Vorige week al de unlock rechten aangevraagd op twee verschillende accounts. Eén oud account (want ik kom van de Mi2s :P) en een nieuw account.

Ik heb gewoon de nieuwste versie van de unlock-tool gebruikt. De eerste telefoon op het oude account was gelijk unlocked. De tweede telefoon op het nieuwe account, moet nog 72uur wachten.

• Robbie T
  • Nu online

Robbie T

Systemedic

quote:
Kiswum schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 11:20:
Je kunt het script met notepad openen, er staat niet veel in, maar ik begrijp je terughoudendheid.

Even uit mijn hoofd:
1. Verbinden met telefoon via ADB
2. Opstarten in Fastboot mode
3. Twrp installeren
4. Opstarten in TWRP
5. Script kan daarna met een druk op het toetsenbord worden afgesloten en de telefoon is in Twrp opgestart.
Sorry, ik had het script inderdaad nog niet geopend ;-).
Bedankt voor de toelichting.

systemedic.nl voor computer reparatie, hulp bij tablet, smartphone, audio en video

• Robbie T
  • Nu online

Robbie T

Systemedic

Ik heb een aantal dagen terug toestemming gevraagd om de bootloader te unlocken maar nog geen sms gehad. Het lijkt er echter op dat ik wel toestemming heb aangezien ik direct de link krijg om de unlock tool te downloaden als ik inlog op de pagina. Hoe kan ik zien of ik toestemming heb?

• Reflector
@Robbie T Dat had ik ook bij een van mijn twee accounts. Wat ik erover heb gelezen is, als je wordt doorverwezen naar de downloadpagina, dat je unlock-rechten zijn toegewezen.

Reflector wijzigde deze reactie 18-07-2017 23:59 (56%)

• thatanas
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 11:43
Is het flashen van een ander OS van xiaomi.eu mogelijk zonder een USB stick en USB OTG te gebruiken?

• elinx
quote:
thatanas schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 06:59:
Is het flashen van een ander OS van xiaomi.eu mogelijk zonder een USB stick en USB OTG te gebruiken?
Dat hangt ervan af, hoeveel ruimte je over hebt op je interne of externe (sd kaart) opslaggeheugen.
Indien je de custom rom rechtstreeks met je smartphone download heb je geen externe verbinding nodig.
Via twrp is het dan mogelijk om elke custom rom die geschikt is en geleverd wordt als zip bestand te flashen.
Meestal wil je vooraf met twrp eerst nog een nandroid backup van je partities maken voor je een nieuwe rom flasht, dus die ruimte heb je ook nodig.

elinx wijzigde deze reactie 19-07-2017 07:59 (8%)

Bij de Mi6 moet je eerst de data wissen voordat je de Xiaomi.eu rom erop kan zetten. Hierdoor ben je ook de data kwijt die je intern hebt opgeslagen. Bij dat device is een USB stick wellicht noodzakelijk voor andere rom's. Voorheen heb ik nooit Jerry probleem gehad dat je de data moest wissen alvorens je een nieuwe ruim installeert. @thatanas, om welke smartphone gaat het?

• thatanas
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 11:43
quote:
Kiswum schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:51:
Bij de Mi6 moet je eerst de data wissen voordat je de Xiaomi.eu rom erop kan zetten. Hierdoor ben je ook de data kwijt die je intern hebt opgeslagen. Bij dat device is een USB stick wellicht noodzakelijk voor andere rom's. Voorheen heb ik nooit Jerry probleem gehad dat je de data moest wissen alvorens je een nieuwe ruim installeert. @thatanas, om welke smartphone gaat het?
Gaat om de Xiaomi Mi6. Maar ik zie hierboven iemand over USB OTG en een USB-stick gebruiken om de rom te installeren, dat leek me wat omslachtig?
Klopt, dat was ik.
Vooralsnog heb ik geen nieuwe handleiding geschreven om het anders te kunnen doen. Ik zag in het Mi6 of Redmi 4 Pro topic, dat de data wordt encrypt, waardoor de schijf onherkenbaar is voor bijvoorbeeld de Xiaomi.eu rom. Dit kwam er voor mij op neer dat je data weg is. De data moet je dus zelf wissen en direct daarna de rom installeren voor een succesvolle installatie. Helaas kun je de data er alleen via twrp op zetten en dat is dus via een usb stick.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Caelorum
quote:
Kiswum schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:04:
[...] Helaas kun je de data er alleen via twrp op zetten en dat is dus via een usb stick.
Ik heb eergisteren jouw handleiding gevolgd, maar op USB stick gebruiken heb ik in TWRP nogmaals vanaf mijn PC de image overgekopiereerd via USB kabel. Dat werkt ook gewoon.
quote:
Caelorum schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:48:
[...]

Ik heb eergisteren jouw handleiding gevolgd, maar op USB stick gebruiken heb ik in TWRP nogmaals vanaf mijn PC de image overgekopiereerd via USB kabel. Dat werkt ook gewoon.
Perfecte toevoeging!
Dus je kunt de telefoon benaderen als hij in twrp is opgestart? Op die manier kun je inderdaad nog data op je telefoon plaatsen. Als dat het geval is, dan zal ik de handleiding voor de Mi6 aanpassen.

• Caelorum
quote:
Kiswum schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:54:
[...]

Perfecte toevoeging!
Dus je kunt de telefoon benaderen als hij in twrp is opgestart? Op die manier kun je inderdaad nog data op je telefoon plaatsen. Als dat het geval is, dan zal ik de handleiding voor de Mi6 aanpassen.
Dat was bij mij inderdaad het geval, maar weet niet meer helemaal precies wat ik heb gedaan, dus iemand moet de stappen nog een keer doorlopen. Voel ik zelf weinig voor momenteel.

• Durandal
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 03-11 14:51
Zelfde probleem als Piet hierboven;
"Please input correct name" op het bovenste veld van de unlock aanvraag pagina.

- wat fictieve namen ingevuld (nederlandse voor- en achternaam)
- mi forumnaam ingevuld

werkt allemaal niet. Enig idee?

edit: nm, verkeerd gereplied. Any way, als naam kan je elk woord invullen (alleen letters, geen spatie)

Durandal wijzigde deze reactie 19-07-2017 19:28 (19%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 14:08
voor degene met een mi5s 8.0.3.0 rom, vandaag uitgekomen de 8.5.3.0 met de optie om je account te binden. Nu nog 72 uur geduld en eindelijk een unlocked phone :)

Tijd van werken, tijd van rusten

• LoeWn
  • Nu online
quote:
Kiswum schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:54:
[...]

Perfecte toevoeging!
Standaard feature van TWRP. Bij sommige (heel sporadisch) toestellen werkt het direct. Bij andere dien je nog even via 'koppelen' de usb-verbinding tot stand te brengen

• Robbie T
  • Nu online

Robbie T

Systemedic

Maakt iemand al gebruik van De XiaoMitool?
Hiermee moet het mogelijk zijn om je bootloader te unlocken, TWRP te installeren en een andere rom.

https://forum.xda-develop...nging-easy-t3627081/page2

• WhatTheFuck
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 05:41

WhatTheFuck

Ignorance is no excuse

Ik heb recent op mijn Note 4X twrp geflashed en de xiaomi.eu rom geïnstalleerd en alles ging gelukkig goed. Draait nu prima.

Weet iemand of het nodig is om "OEM unlocking" (bij developer settings in android zelf) weer uit te zetten?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het dan moeilijker is om de ROM te vervangen indien je telefoon gestolen wordt. Kan het antwoord niet hier of op Google vinden. Iemand?

WhatTheFuck wijzigde deze reactie 20-07-2017 23:28 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
quote:
Robbie T schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:42:
Hiermee moet het mogelijk zijn om je bootloader te unlocken, TWRP te installeren en een andere rom.

Nog geen gebruik van gemaakt, maar ziet er wel interessant uit!
Het komt over als een interactieve handleiding die je via een interface door de stappen leidt om de gewenste rom te installeren.
quote:
WhatTheFuck schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:21:
Weet iemand of het nodig is om "OEM unlocking" (bij developer settings in android zelf) weer uit te zetten?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het dan moeilijker is om de ROM te vervangen indien je telefoon gestolen wordt. Kan het antwoord niet hier of op Google vinden. Iemand?
Nee, ik denk niet dat dat verschil uit maakt. Je zou dan na het installeren van de rom je bootloader weer moeten locken, maar dat is niet wenselijk, je kunt dan zelf je rom ook niet vervangen c.q updaten. Die optie doet daar verder weinig aan af. Je schakeld dan vermoedelijk de fastboot mogelijkheid mee uit, maar de (custom) recovery staat nog steeds op je toestel en los van Android.
Iemand met 'knowhow' kan er dan alsnog wel verder mee. Je kunt er beter voor zorgen dat ie gewoon niet gestolen wordt. :+

dutchgio wijzigde deze reactie 21-07-2017 09:19 (45%)

• Arie1997
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 21-08 22:12
Een paar weken geleden een Redmi 4 Prime/Pro gekocht van iemand die er niet uit kwam om een EU.rom te installeren. Er staat een vage vendor rom op. Gelijk unlock rechten aangevraagd omdat ik ook graag de Xiaomi .eu rom wil. Die kwam al naar een paar minuten (!). Alles goed ingesteld, OEM enabled, USB debugging enabled, ingelogd op Mi cloud, find device enabled. Melding: device is already unlocked. Mooi.

Toen geprobeerd TWRP te flashen. Dit ging dus niet. In ADB leek het goed te gaan maar na een reboot de melding: too many links ((. Dan maar opnieuw beginnen. Ander account aangemaakt, unlock aangevraagd. Die kreeg ik na een uur. Op de Prime en laptop account aangepast. Weer proberen. Nu bleef de unlocktool hangen op de bekende 50% melding. Ondertussen ook geprobeerd met MiFlash en de updater app een China developer rom op te zetten. Dat ging ook niet. Dit proberen heeft de laatste paar weken naar schatting 50 uur gekost.

Gisteren nog een keer alle forums doorgelezen en toen kwam ik de XiaoMi tool tegen. Deze heb ik gedownload. Na een paar pogingen een andere rom geflashed. (de nieuwste China stable) Met deze tool kan je ook in één keer de nieuwste Xiaomi.eu rom installeren. Helaas heb je nog wel de unlock rechten van Xiaomi nodig om deze rom te flashen. Daar wacht ik nu op. (Minder dan 72 uur)

De tip naar de XiaoMi tool bracht mij een stuk verder. Ik hoop dat ik anderen veel tijd bespaar met deze tip en ben de Italiaan die deze tool in elkaar heeft gezet dankbaar.

Arie

• steden3hoek
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 17-08 10:57
Hallo techneuten,

Ik was van plan om een Xiaomi note 4 aan te schaffen maar wordt een klein beetje huiverig als ik dit allemaal zo lees. Heb er zelf totaal geen verstand van (wel handige vrienden..:-))
Het gaat om dit toestel: https://www.tinydeal.com/...60-4g-phone-p-165531.html

Hier zou -als het goed is - een global version op staan en tevens Nederlandse taal. Moet ik dan alsnog bovenstaande hokus pocus uit (laten) voeren, of?
Ik vermoed dat op deze foon de nodige bloatware zal staan, delen jullie dit vermoeden?

Vr groet
stedendriehoek (Arie, maar deze naam was al in gebruik)

• elinx
quote:
steden3hoek schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 00:19:
...........
Hier zou -als het goed is - een global version op staan en tevens Nederlandse taal. Moet ik dan alsnog bovenstaande hokus pocus uit (laten) voeren, of?
Ik vermoed dat op deze foon de nodige bloatware zal staan, delen jullie dit vermoeden?.............
Ja, want een originele rom van Xiaomi bevat nooit Nederlands.
Aangezien het toestel standaard een bootloader lock heeft kan er ook niet zomaar een andere rom opgezet worden. De bootloader is dus bij het flashen omzeild.
Hoe? Daar kom je pas achter als je gaat flashen. Het flashen van een originele rom kan goed gaan of igv een klein foutje een brick opleveren die er weer zeer moeizaam af kan.
Misschien dat de genoemde XiaoMi tool zonder al teveel hokus pocus uitkomst kan brengen om dat laatste te voorkomen. (hoewel ik niet weet of deze verkrijgbaar is voor dit toestel)
Beter is om te proberen een toestel te vinden met een originele rom, zodat je direct kunt unlocken.

elinx wijzigde deze reactie 28-07-2017 16:19 (12%)

• LoeWn
  • Nu online
quote:
steden3hoek schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 00:19:
Hallo techneuten,

Ik was van plan om een Xiaomi note 4 aan te schaffen maar wordt een klein beetje huiverig als ik dit allemaal zo lees. Heb er zelf totaal geen verstand van (wel handige vrienden..:-))
Het gaat om dit toestel: https://www.tinydeal.com/...60-4g-phone-p-165531.html

Ik vermoed dat op deze foon de nodige bloatware zal staan, delen jullie dit vermoeden?

Vr groet
stedendriehoek (Arie, maar deze naam was al in gebruik)
Nee, global met Nederlands bestaat niet.

Wat wel bestaat is een vendor ROM gebasseerd op global waar Nederlands aan toegevoegd is. Dat lijkt me hier aan de orde. Ik zou sowieso xiaomi.eu ROM installeren. Maar je voordeel hierbij is dat de kans bestaat dat de bootloader al unlocked is.

Overigens valt de bootloader unlocken wel mee hoor. Als je maar alle stappen goed volgt.

• elinx
quote:
LoeWn schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 10:06:
........... Maar je voordeel hierbij is dat de kans bestaat dat de bootloader al unlocked is...........
Als er een vendor rom is geïnstalleerd, dan is de bootloader nimmer formeel unlocked.wat betekent dat je geen idee hebt hoe dit wel is gedaan. De bootloader lock met zijn vele beperkingen is daarom juist ingezet, maar blijkt vaak vrij eenvoudig te omzeilen.
Dat merk je pas als je een originele rom gaat flashen, want dan zit in het gunstigste geval de lock er weer op.

• LoeWn
  • Nu online
Niet altijd. Ik heb zelf al 2x meegemaakt dat de bootloader wel unlocked was.
Over het algemeen hebben resellers niet de mogelijkheden om een bootloader te unlocken. Het kan een 2e handsje zijn geweest of je hebt geluk dat iemand een nieuw account heeft aangemaakt om de bootloader te unlocken. Het kan ook zijn omzeilt, waardoor er bijvoorbeeld al TWRP op stond of het toestel was ouder dan de Redmi Note 2.

• elinx
quote:
LoeWn schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:01:
Niet altijd. Ik heb zelf al 2x meegemaakt dat de bootloader wel unlocked was.
Ik ben benieuwd hoe je dat zo zeker wist, want igv een gepatchte bootloader merk je geen verschil.
Alleen als er een originele Xiaomi rom wordt geflasht via MiFlash zal de bootloader weer op slot gaan.
Het unlocken is door Xiaomi behoorlijk beperkt (1x per maand per account bv) dat het door handelaren niet handig is om formeel te unlocken.

elinx wijzigde deze reactie 27-07-2017 11:13 (15%)

• LoeWn
  • Nu online
@elinx Als dat zo is heb je gelijk, dan was de bootloader niet officieel unlocked. Ik was van mening dat een gepatchte bootloader éénmalig unlockte en dat deze bij elke ROM opnieuw gelocked zou zijn.

• elinx
quote:
LoeWn schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:12:
....... Ik was van mening dat een gepatchte bootloader éénmalig unlockte en dat deze bij elke ROM opnieuw gelocked zou zijn.
Als dat zo was, zou je na iedere Mi update (geen OTA) weer moeten unlocken. Hoe de unlock in zijn werk gaat weet ik niet, maar volgens mij wordt er soort encryptiesleutel op je toestel geplaatst bij het unlocken.
quote:
LoeWn schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 11:12:
@elinx Als dat zo is heb je gelijk, dan was de bootloader niet officieel unlocked. Ik was van mening dat een gepatchte bootloader éénmalig unlockte en dat deze bij elke ROM opnieuw gelocked zou zijn.
Nee gelukkig is het slechts 1-malig nodig. Je kunt de telefoon volgens mij wel weer locken door middel van de unlocktool. Bij het claimen van garantie zou het bijvoorbeeld van belang kunnen zijn.

• steden3hoek
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 17-08 10:57
Na jullie reacties gelezen te hebben (waarvoor dank!) denk ik dat ik met dit toestel mij niet echt een buil kan gaan vallen:

http://www.geekbuying.com...rtphone--Gold-381630.html

Als ik het goed begrijp dan moet hier zonder al teveel moeite een xiaomi eu rom opgezet worden?

Bij een ander toestel staat vermeld dat deze ota updates krijgt, is dit van belang of is dit bij voornoemde toestel ook het geval? Of komen deze te vervallen nadat eurom erop staat?

http://www.geekbuying.com...tphon----Gray-381146.html

Tot zover de meest domme vragen "ever" op deze site ws.. ;)

steden3hoek wijzigde deze reactie 27-07-2017 16:59 (71%)

• elinx
quote:
steden3hoek schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:22:.........
Bij een ander toestel staat vermeld dat deze ota updates krijgt, is dit van belang of is dit bij voornoemde toestel ook het geval? Of komen deze te vervallen nadat eurom erop staat?.........
De ota updates gelden alleen voor een toestel waar niks aan gedaan wordt.
De EU rom kent geen ota meer.
In dat geval moet je af en toe een nieuwe rom downloaden en flashen via twrp. Zolang er geen grote wijzigingen zijn (bv van Miui8 naar 9 of van Android 6 naar 7) gaat dat probleemloos zonder data verlies.

• Caelorum
quote:
elinx schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:24:
[...]
De ota updates gelden alleen voor een toestel waar niks aan gedaan wordt.
De EU rom kent geen ota meer.
In dat geval moet je af en toe een nieuwe rom downloaden en flashen via twrp. Zolang er geen grote wijzigingen zijn (bv van Miui8 naar 9 of van Android 6 naar 7) gaat dat probleemloos zonder data verlies.
EUL rom kan je ook updaten met bij geleverde updater app. In ieder geval geven ze dat zelf aan. Pas als dat niet lukt zou je twrp er bij hoeven te pakken.

• elinx
quote:
Caelorum schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 21:10:
.....

EUL rom kan je ook updaten met bij geleverde updater app.........
Geen ervaring mee. Ik heb me er nooit in verdiept en maak altijd direct gebruik van twrp.
maar werkt de updater app ook niet gewoon via twrp en zorgt deze alleen voor het downloaden van de rom en opstarten van twrp.

• Caelorum
@elinx geen idee. Ik gebruik de global rom voor Mi6. Vind ik goed genoeg werken :)

• elinx
quote:
Caelorum schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:30:
....... Vind ik goed genoeg werken.........
En daar gaat het om.
Updaten om te updaten is mi nergens voor nodig. Zoveel wijzigt er niet elke week.

• Reflector
Ik download de xiaomi.eu rom gewoon altijd op m'n telefoon. Druk in de updater app op die drie puntjes.. selecteer het bestand en de rest gaat vanzelf.

• BlackBarryNL
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 03:01
Verwacht volgende week mijn mi max 2! Hoop dat ik zonder problemen de eu rom er op kan krijgen (nooit eerder gedaan).

• Robbie T
  • Nu online

Robbie T

Systemedic

quote:
Robbie T schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 13:42:

Heb zojuist deze tool gebruikt op mijn vers ontvangen Mi 6. Ik heb het toestel aangezet, ingelogd op Mi account, USB debugging geactiveerd en daarna aan de PC gekoppeld en de tool gestart.
Toestel werd automatisch gevonden en getest of er al root e.d aanwezig was. Hierna geselecteerd dat ik de Stable eu rom wilde installeren en 5 minuten later was dit geregeld. Super makkelijk!

• XeNeRgY
Toch blijf ik dat soort tools erg spannend vinden. Je weet namelijk niet echt wat er precies gebeurt op de achtergrond. Als een actie fout gaat dan is het maar de vraag of je voldoende logging kunt krijgen om te achterhalen welke commando's gebruikt zijn en als iemand kwaad wil injecteert hij direct wat spyware terwijl jij denkt dat je alleen TWRP flasht.

Persoonlijk doe ik liever alles handmatig. Als je jezelf goed inleest dan is het een fluitje van een cent en ook nog eens leuk om te doen.

• Robbie T
  • Nu online

Robbie T

Systemedic

quote:
XeNeRgY schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:40:
Toch blijf ik dat soort tools erg spannend vinden. Je weet namelijk niet echt wat er precies gebeurt op de achtergrond. Als een actie fout gaat dan is het maar de vraag of je voldoende logging kunt krijgen om te achterhalen welke commando's gebruikt zijn en als iemand kwaad wil injecteert hij direct wat spyware terwijl jij denkt dat je alleen TWRP flasht.

Persoonlijk doe ik liever alles handmatig. Als je jezelf goed inleest dan is het een fluitje van een cent en ook nog eens leuk om te doen.
Klopt, er wordt wel een zeer uitgebreide logging bijgehouden welke eenvoudig te openen is. De log welke is aangemaakt n.a.v mijn acties bestaat uit 18206 regels. Het zelf doen is inderdaad erg leuk, momenteel ontbreekt het me echter wel aan de tijd daarvoor.

• BlackBarryNL
quote:
Robbie T schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 15:07:
[...]

Heb zojuist deze tool gebruikt op mijn vers ontvangen Mi 6. Ik heb het toestel aangezet, ingelogd op Mi account, USB debugging geactiveerd en daarna aan de PC gekoppeld en de tool gestart.
Toestel werd automatisch gevonden en getest of er al root e.d aanwezig was. Hierna geselecteerd dat ik de Stable eu rom wilde installeren en 5 minuten later was dit geregeld. Super makkelijk!
Zou het ook werken op de mi max 2? Kan nergens terug vinden voor welke xiaomi's deze is bestemd.

• Robbie T
  • Nu online

Robbie T

Systemedic

quote:
BlackBarryNL schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:26:
[...]

Zou het ook werken op de mi max 2? Kan nergens terug vinden voor welke xiaomi's deze is bestemd.
Hier kan je meer informatie vinden:

https://forum.xda-develop...om-changing-easy-t3627081

Kans is groot dat het ook werkt op de Mix Max 2

• elinx
quote:
BlackBarryNL schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:26:
...........Zou het ook werken op de mi max 2? Kan nergens terug vinden voor welke xiaomi's deze is bestemd.
quote:
Robbie T schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:28:
.....
Kans is groot dat het ook werkt op de Mix Max 2
Does it work for my device?
This tool is designed to work with the majority of Xiaomi devices, just try it. It only works for Xiaomi devices!

Vreemd genoeg staat deze tool in het Mi5 deel van XDA, maar is bedoeld voor Xiaomi smartphones.
Zolang de procedures bij alle telefoons gelijk zijn werkt het.

elinx wijzigde deze reactie 28-07-2017 16:59 (37%)

• BlackBarryNL
Heel verleidelijk zo een programma maar, wil geen risico nemen dat deze tool mijn mi max 2 brickt of dat er iets van een kwaadaardige app word geinstalleerd. Ik heb tot volgende week de tijd om me goed in te lezen.

• elinx
quote:
BlackBarryNL schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 17:14:
Heel verleidelijk zo een programma ..........
Hoewel volgens de maker ervan weinig kan misgaan is inlezen altijd goed, maar het feit dat deze XiaoMitool al enkele weken op XDA staat zegt ook wel iets.
Vervelend is dat het alleen een exe betreft, zodat je niet kunt achterhalen wat het inhoudt. Ook daarover wordt weinig vrijgegeven.
De meest uitgebreide informatie is hier te vinden.
Daar wordt vermeld wat deze XiaoMitool kan en doet. Informatie die imo ook op XDA had moeten staan in de OP ipv in een soort review.

Hieronder een overzicht van de indrukwekkende hoeveelheid mogelijkheden:

Features of XiaoMiTool

XiaoMiTool automates the sometimes difficult procedure which is needed to change rom and you can use it to:

- Install official roms (Global stable/developer or China stable/developer)
- Install Unofficial Xiaomi.eu roms (stable/developer)
- Install any other twrp flashable rom (such as lineageos, resurrection remix, …)
- Install custom recovery (TWRP or else)
- Unlock bootloader*
- Lock bootloader

XiaoMiTool can use different ways to install rom on your device and the right way is automatically detected

- Fastboot flash
- Emergency mode flash (EDL)
- Stock recovery flash
- TWRP recovery flash
- Fastboot unlock (via MiFlashUnlock)/lock

XiaoMiTool retrieve your device info to automatically fetch:

- Fastboot official rom
- Recovery official rom
- Xiaomi.eu roms
- Official/non-official TWRP
- Latest SuperSU

bron
.

elinx wijzigde deze reactie 28-07-2017 18:59 (79%)

• BlackBarryNL
@elinx super bedankt! Voor de link en moeite ben nu wel een beetje de weg kwijt. Is het bu de bedoeling dat ik het volgende doe?

- Unlocken (http://en.miui.com/unlock/).
- Developer options aanzetten.
- USB Debugging aanzetten.
- Smartphone aansluiten en xiaomitool starten.

- Fastboot rom flashen.?
- Na reboot TWRP flashen?

- Na reboot eu rom flashen?

Zo veel gelezen heel verwarend voor mij maar ik doe mijn best!(heb dysleksi)

• Robbie T
  • Nu online

Robbie T

Systemedic

quote:
BlackBarryNL schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:18:
@elinx super bedankt! Voor de link en moeite ben nu wel een beetje de weg kwijt. Is het bu de bedoeling dat ik het volgende doe?

- Unlocken (http://en.miui.com/unlock/).

- Fastboot rom flashen.?
- Na reboot TWRP flashen?

- Na reboot eu rom flashen?

Zo veel gelezen heel verwarend voor mij maar ik doe mijn best!(heb dysleksi)
- Start je telefoon en log in met je miui account.
- Smartphone aansluiten en Xiaomitool starten.
- Aangeven wat je wil doen. (Ik heb alleen aangeven dat ik de .eu rom wilde hebben, stable. Rest, zoals TWRP installeren heeft de tool gedaan).

• BlackBarryNL
quote:
Robbie T schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:23:
[...]

- Start je telefoon en log in met je miui account.
- Smartphone aansluiten en Xiaomitool starten.
- Aangeven wat je wil doen. (Ik heb alleen aangeven dat ik de .eu rom wilde hebben, stable. Rest, zoals TWRP installeren heeft de tool gedaan).
Super bedankt ! hoop dat ik er uit kom.

• elinx
quote:
BlackBarryNL schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 19:18:
@elinx super bedankt! Voor de link en moeite ben nu wel een beetje de weg kwijt. ...........
.....

Zo veel gelezen heel verwarend voor mij .............
Geen dank, maar de XiaoMitool zorgt er juist voor dat alles voor je gedaan wordt. Je moet alleen je toestel vooraf klaarmaken.

- OEM unlock aanzetten en je account koppelen

enz. zoals Robbie T al aangeeft

• BlackBarryNL
Yes net mijn mi max 2 ontvangen heb al meteen de unlock aanvraag gedaan!

edit: Moet ik de telefoon gebruiken om de unlock aanvraag goed te krijgen of hoeft dat niet?

BlackBarryNL wijzigde deze reactie 31-07-2017 17:04 (40%)

• Kiem
  • Laatst online: 04-12 12:41
Beste allemaal,

Ik ben van plan de redmi 4x global edition via banggood een dezer dagen aan te schaffen. Als ik echter dit topic doorlees zakt het moed mij in de schoenen. Ik heb echt geen kaas gegeten van hetgeen wat allemaal wordt besproken. Is er iemand die tijd en zin heeft om in echte leken taal aan mij te vertellen wat ik precies moet doen als ik bijvoorbeeld een andere rom of een nieuwe android versie erop wil zetten (en welke rom dan het handigst in gebruik is), desnoods in een PM.
Bij voorbaat dank!

• LoeWn
  • Nu online
Je gaat onderstaande tutorial uitvoeren als je voldoet aan de volgende voorwaarden:

- Je hebt al Nederlandse taal in je ROM en je wilt ook Nederlandse taal
- Je hebt al Nederlandse taal in je ROM maar je hebt Nederlands niet per sé nodig
- Je hebt geen Nederlandse taal in je ROM maar je hebt Nederlandse taal wel nodig

Je gaat onderstaande tutorial NIET uitvoeren als je voldoet aan de volgende voorwaarden:

- Je hebt GEEN Nederlandse taal en je hebt het ook niet nodig.

Kleine uitleg voor bovenstaande
Je geeft aan dat je een Global Edition hebt besteld. Deze hebben als het goed is een officiele Global ROM van Xiaomi. Global ROM betekent in micky mouse taal dat het geoptimaliseerd is voor de westerse landen. Het heeft dan ook gewoon Google Apps en meerdere talen. Maar helaas nog geen Nederlands! Heb je Nederlands niet nodig, kun je dus gewoon Global blijven gebruiken. Dit is een prima ROM. Heb je wel Nederlands nodig.. Gaan we over naar een Xiaomi.eu ROM. Deze ROM wordt niet gemaakt door Xiaomi maar als het ware door een community van Xiaomi fans uit Europa. Hier zit wel de Nederlandse taal in.

Afijn, mocht jij nu al Nederlandse taal in je ROM hebben, klopt er iets niet. Dan heeft de verkoper (Banggood) er een 'eigen' ROM opgezet en Nederlands er opgeknald. Klinkt leuk, is het niet. Want je weet namelijk niet wat voor zooi er nog meer in deze ROM zit. Deze willen we dus weg hebben. Ookal heb je Nederlands nodig.

Tutorial
Ik ga globaal uitleggen wat je moet doen. Mocht een stap niet duidelijk zijn.. Het internet staat hier vol mee. Dit MOET je zelf op kunnen zoeken. Googlen bijvoorbeeld op 'Xiaomi flash Global' zou voor jou genoeg duidelijke uitleg moeten geven om zelf je weg te vinden

Stap 1: Vraag unlockrechten aan
Stap 2: Controleer of je een Global ROM hebt. Zo niet, flash deze op je telefoon via de updater app
Stap 3: Ga verder wanneer je unlockrechten ontvangen hebt
Stap 3: Zet op je telefoon USB debugging aan
Stap 4: Log op je telefoon in bij mi account
Stap 4: Zet je telefoon uit en start deze op in fastboot modus (vol down + pwr)
Stap 5: Start MiFlashUnlock en log op dezelfde manier in als op je telefoon. (gebruikte je daar telefoonnummer, dan hier ook)
Stap 6: Volg de instructies op het scherm. Mochten er foutmeldingen komen, plaats ze hier maar in het topic. Ik ga niet alle oplossingen voor alle mogelijke problemen opnemen in de tutorial
Stap 7: Download TWRP via de officiele TWRP website
Stap 8: Zorg dat je ADB op je PC hebt (linkje)
Stap 9: Navigeer naar je ADB map en plaats de TWRP .img file in deze map
Stap 10: Shift + rechtermuisknop > opdrachtvenster hier openen
Stap 11: Zorg dat je telefoon weer in fastboot modus staat en verbind deze met de pc
Stap 12: typ "fastboot devices" (zonder quotes) en enter
Stap 13: Indien er geen device verschijnt.. fix je problemen. Problemen fixed? Stap 14
Stap 14: typ "fastboot flash recovery [bestandsnaam].img" (zonder quotes en [bestandsnaam] vervangen voor de bestandsnaam van TWRP) en enter
Stap 15: Typ "fastboot boot [bestandsnaam].img" (zonder quotes en [bestandsnaam] vervangen voor de bestandsnaam van TWRP) en enter. je telefoon gaat nu naar TWRP opstarten
Stap 16: De telefoon moet te zien zijn in Windows. Kopieer de laatste xiaomi.eu ROM naar de telefoon
Stap 17: Maak een backup in TWRP
Stap 18: Wipe
Stap 19: Install de gedownloade ROM
Stap 20: Reboot systeem

That's it. Als het goed is moet je nu een Xiaomi.eu ROM draaien. Dit kun je uiteraard controleren in toestel info

P.S.: ALS ik er ooit tijd en zin in heb zal ik deze tutorial wel uitbreiden en een beetje netjes opmaken. Dan kan deze ook in de OP. Het wordt tijd voor één goede, duidelijke tutorial.

• elinx
Dit is een mooi en compleet tutorial.
Veel zaken ervan kunnen waarschijnlijk geautomatiseerd uitgevoerd worden via het eerder genoemde XiaoMitool van XDA. Het voorkomt een aantal beginnersfouten bij zo een lange procedure om er een NL rom op te krijgen.
Persoonlijk heb ik er geen ervaring mee, maar eerder hebben een aantal forumleden al hun positieve ervaringen gemeld. Het verkort het aantal stappen in ieder geval aanzienlijk.

elinx wijzigde deze reactie 02-08-2017 14:23 (7%)

• BlackBarryNL
Zo juist na 72 uur wachten mijn mi max 2 toch maar met behulp van de xiaomitool de EU rom er op gekregen! Werkt super !

• phAn
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 10-12 23:53
Mijn (zwarte) Mi Max 2 weigert helaas te unlocken (foutmelding 86006 bij 'Add account and device' in de developer options). Schijnt een probleem te zijn bij deze versie van het toestel. Een oplossing is het installeren van de dev versie ipv 8.5.5.0 stable, hoewel ik daar zelf niet zo'n trek in heb. Ik wacht nog wel even op miui 9 stable, wellicht is dit probleem dan opgelost (en hoef ik niet het hele ding te resetten =p). Ik vind Engels prima; zou alleen graag SU en TWRP hebben.

• dutchgio
MIUI 9 stable kan nog maanden duren, ik zou toch wat anders proberen.

• elinx
quote:
phAn schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 03:04:
Mijn (zwarte) Mi Max 2 weigert helaas te unlocken ....... Schijnt een probleem te zijn bij deze versie van het toestel.......
Is jou toestel dan zo anders dan die in ėėn post voor jou van BlackbarryNL, die aangeeft zijn Mi Max 2 unlocked te hebben?

• LoeWn
  • Nu online
quote:
phAn schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 03:04:
Mijn (zwarte) Mi Max 2 weigert helaas te unlocken (foutmelding 86006 bij 'Add account and device' in de developer options). Schijnt een probleem te zijn bij deze versie van het toestel. Een oplossing is het installeren van de dev versie ipv 8.5.5.0 stable, hoewel ik daar zelf niet zo'n trek in heb. Ik wacht nog wel even op miui 9 stable, wellicht is dit probleem dan opgelost (en hoef ik niet het hele ding te resetten =p). Ik vind Engels prima; zou alleen graag SU en TWRP hebben.
Ach, hoeveel moeite is het om de volgende stappen uit te voeren:

- Download Global Dev
- Ondertussen backup maken van alles met ingebouwde MIUI backup app
- Installeren via updater app
- Backup terugzetten

Dus je wilt wel moeite doen om bootloader te unlocken, superuser installeren, twrp installeren, maar even een kwartiertje van ROM veranderen is te veel werk?

• phAn
quote:
elinx schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 08:00:
Is jou toestel dan zo anders dan die in ėėn post voor jou van BlackbarryNL, die aangeeft zijn Mi Max 2 unlocked te hebben?
Voor zo ver ik terug kon vinden op de miui forums doet het issue zich enkel bij de zwarte variant voor.

@LoeWn Dat vat je wel aardig goed samen ja 😁 Ik ben niet zo dol op backups uit andere roms importeren, geeft toch vaak gedoe. Zo belangrijk vind ik su nou ook weer niet. Maar ik denk ik zet de foutcode en eventuele oplossing ff neer, wellicht heeft een medetweaker daar wat aan.

• BlackBarryNL
quote:
phAn schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 13:37:
[...]

Voor zo ver ik terug kon vinden op de miui forums doet het issue zich enkel bij de zwarte variant voor.

@LoeWn Dat vat je wel aardig goed samen ja 😁 Ik ben niet zo dol op backups uit andere roms importeren, geeft toch vaak gedoe. Zo belangrijk vind ik su nou ook weer niet. Maar ik denk ik zet de foutcode en eventuele oplossing ff neer, wellicht heeft een medetweaker daar wat aan.
Heb je de toestel gekoppeld aan je mi account? en is dit de enige toestel die er bij staat onder je mi account? hier inloggen met mi account en bij my devices kijken of die er bij staat en er mag niks anders bij staan. https://i.mi.com en om je account te koppelen aan je toestel doe je via de smartphone zelf maar hoe moet ik even opzoeken.
quote:
Reflector schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 22:35:
Ik download de xiaomi.eu rom gewoon altijd op m'n telefoon. Druk in de updater app op die drie puntjes.. selecteer het bestand en de rest gaat vanzelf.
Hebben we het dan over de stable rom of weekly van xiaomi.eu? ben wel benieuwd ik zelf zit nu op de stable eu rom. Behoud je ook al je data apps etc na de update?

BlackBarryNL wijzigde deze reactie 09-08-2017 17:55 (20%)

• Reflector
@BlackBarryNL Zowel bij de weekly als de stable van xiaomi.eu werkt dat en je behoudt gewoon al je data etc. (als je switch van weekly naar stable en vice versa niet, maar lijkt me vanzelfsprekend :))

• phAn
quote:
BlackBarryNL schreef op woensdag 9 augustus 2017 @ 17:52: en is dit de enige toestel die er bij staat onder je mi account? hier inloggen met mi account en bij my devices kijken of die er bij staat en er mag niks anders bij staan
Goede tip, waarvoor dank - mijn oude mi3 hing nog als other device in de lijst. Helaas nog steeds de 86006 error bij het koppelen, maar wel voor 3gb aan oude backups uit de micloud geschopt :p

phAn wijzigde deze reactie 09-08-2017 20:45 (7%)

• svenerator
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 04-12 17:38
Guys heb de global rom op de MI6 en elke keer krijg ik error 86006 als ik mij account probeer toe te voegen bij mi unlock status. Ik zie dat wordt aangeraden om de developer rom te flashen en dan opnieuw te proberen maar developer rom is niet beschikbaar. En nu?
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*