Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Driek schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:05:
oem unlock, is dat niet hetgene wat ik probeer?

Ik heb overigens ook 1.1.0317 geprobeerd, deed het ook niet.
Ik ben ingelogd op i.i.com, en device is daar zichtbaar.

Dus volgens mij voldoe ik aan alles, de vraag is nog even waar het precies misgaat.

Zo, de factory reset gedaan.
Eerst geprobeerd met ver 1,.1.0317, bleef weer hangen op 50%
Daarna met versie 2.nog iets, en daar ging hij door naar 99%, nu de foutmelding current account is not bound to this device

We zwengelen google weer aan, ik gebruik namelijk overal dezelfde inlog..

Het lijkt erop dat ik eerst naar een developer rom zou moeten gaan, kan dat kloppen?

oja de OEM unlock optie heb ik dus niet in de developer optie lijst. alleen USB debugging

Meest gegeven advies is 3 dagen wachten, laten we daar eens mee beginnen :)
Ik lees helaas ook veel slechte verhalen over global stable versie 8.0.3. Daar schijn je echt een deep flash cable voor nodig te hebben.
Je haalt volgens mij vanalles door elkaar en mist dingen die in de tutorial van dit topic staan (TS). Verder heb ik 2 dagen terug zo ongeveer alle problemen die jij tegen komt opgelost en hierboven beschreven hoe je dat doet.

Heb je bijvoorbeeld je account gekoppeld aan je telefoon in de developer settings, zoals ik hierboven benoemd heb? Dus settings -developer options - Mi unlock status?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
XeNeRgY schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 14:57:
[...]

Je haalt volgens mij vanalles door elkaar en mist dingen die in de tutorial van dit topic staan (TS). Verder heb ik 2 dagen terug zo ongeveer alle problemen die jij tegen komt opgelost en hierboven beschreven hoe je dat doet.

Heb je bijvoorbeeld je account gekoppeld aan je telefoon in de developer settings, zoals ik hierboven benoemd heb? Dus settings -developer options - Mi unlock status?
Dat kan dus niet omdat die optie niet aanwezig is. En ja ik heb wel de develop options, maar niet daarbinnen de Mi unlock status.

Dit blijkt dus aan de Global versie 8.0.3 te liggen,

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0Henk 'm!
EDL installeren van de juiste rom via mi flash tools?
De juiste developer rom of chinese rom gebruiken daarna weer de mi unlock tools gebruiken.

PS: gebruik de juiste credentials van je unlock email en alles op je telefoon en via de unlock tools.
Anders werkt het nog steeds niet!

Ze staan in de TS maar zonder foto's misschien dat het met foto's helpt: http://c.mi.com/thread-13943-1-1.html zie deze link, ik kan er van uit gaan dat echt wel een van deze het moeten oplossen jou probleem!

[Voor 27% gewijzigd door theduke1989 op 19-05-2017 15:54]

Acties:
  • 0Henk 'm!
EDL kabel wellicht niet nodig als je adb aan de gang krijgt (dit is ook nuttig voor alle andere Xiaomi's).

Check en verifieer de antwoorden in dit topic: oh ja vanaf de Global rom kan het zijn dat het niet lukt om te flashen bij een Mi5s, kun je wel naar de Chinees/Engelse Dev rom "upgraden"?
http://en.miui.com/thread-544072-1-1.html

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Driek
  • Nu online
Kiswum schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:40:
EDL kabel wellicht niet nodig als je adb aan de gang krijgt (dit is ook nuttig voor alle andere Xiaomi's).

Check en verifieer de antwoorden in dit topic: oh ja vanaf de Global rom kan het zijn dat het niet lukt om te flashen bij een Mi5s, kun je wel naar de Chinees/Engelse Dev rom "upgraden"?
Voor deze optie heb je dus:
make sure you have Windows 7, 64bit, USB ports 2.0 and the famous DEEP CABLE or EDL CABLE or ENGINEERING CABLE

nodig, en die heb ik niet..
Kiswum schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 15:40:

Deze zal ik nog proberen, hoewel er meen ik bij staat dat hij hiervoor unlocked moet zijn.

Oja, dit staat er wel:
Global 8.0.3 (which is the MOST nasty and messed up ROM)

Een klote rom dus om te hebben....

[Voor 34% gewijzigd door Driek op 19-05-2017 16:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Maar volgens mij moest je 72uur wachten, is die tijd al voorbij, anders kun je sowieso niets doen (tenzij ik voor je inlog :D).

Check en verifieer de comments uit de link die ik heb gegeven. Als het zonder de EDL kabel werkt, dan zou dat wel mooi zijn.
Old instruction.
"WITHOUT to UNLOCK your bootloader. "
You can't unlocking bootloader on global stable ROM. Before unlocking you must install China ROM anyway
there is no need to change something in your cable and make edl cable
just go to edl via adb (use this command : adb reboot edl )
the idea was to go from global stable 8.0.3 which had the messed up fingerprint scanner to China Stable 8.2.2
edl mode works perfectly fine from global stable 8.0.3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Driek
  • Nu online
Kiswum schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:44:
Maar volgens mij moest je 72uur wachten, is die tijd al voorbij, anders kun je sowieso niets doen (tenzij ik voor je inlog :D).

Check en verifieer de comments uit de link die ik heb gegeven. Als het zonder de EDL kabel werkt, dan zou dat wel mooi zijn.
Nee, dat zei ik al eerder, volgens mij moet ik wachten...
Maar uiteraard zijn we ongeduldig en proberen we gewoon door.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Driek schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:46:
[...]

Maar uiteraard zijn we ongeduldig en proberen we gewoon door.
Dat kan ik me voorstellen, maar ondertussen zijn wij je aan het helpen, terwijl het nog geen nut heeft. Wellicht is dat ook onze fout aangezien we de huidige status wisten ;)

Succes met aftellen :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Driek
  • Nu online
Kiswum schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:47:
[...]

Dat kan ik me voorstellen, maar ondertussen zijn wij je aan het helpen, terwijl het nog geen nut heeft. Wellicht is dat ook onze fout aangezien we de huidige status wisten ;)

Succes met aftellen :D
Thnks, probleem is dat er inmiddels 100-en post zijn op al die forums, en ze roepen allemaal wat anders.
De een zegt wachten, de ander zegt gebruik die versie van de unlocker, dan roept die weer dit en vervolgens roept een ander dat je f**ked bent als je versie 8.0.3 hebt en dus zo'n edl cable nodig hebt.
Maar goed, we wachten gewoon nog een dagje of wat.

maar goed, ik kan dus proberen naar china rom te gaan, unlocken, en dan naar een EU rom.

[Voor 6% gewijzigd door Driek op 19-05-2017 16:58]

• Gerard4
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-01-2022
Unlocken op mn 4x is gelukt, alleen ziet mijn pc de telefoon niet. In 'minimal ADB and Fastboot' krijg ik onderstaande melding als ik het commando Fastbook devices intik;

Fastboot : The term 'Fastboot' is not recognized as the name of a cmdlet, function, script file, or operable program. C
heck the spelling of the name, or if a path was included, verify that the path is correct and try again.
At line:1 char:1
+ Fastboot devices
+ ~~~~~~~~
+ CategoryInfo : ObjectNotFound: (Fastboot:String) [], CommandNotFoundException
+ FullyQualifiedErrorId : CommandNotFoundException

CMD is trouwens nu powershell-venster .. :?

Edit, het is al gelukt, iets met drivers..

[Voor 9% gewijzigd door Gerard4 op 20-05-2017 18:21]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:26

Nicap

Tsssk....

Waar kan ik trouwens die unlock code aanvragen?

Ik heb op de link geklikt op de eerste pagina, maar die lijkt niet te werken. Ben wel op een chinees gedeelte terechtgekomen, maar daar wordt ik niet echt wijs uit.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 11:47

Grannd

da Granndest

http://en.miui.com/unlock/ Dat is de juiste link naar de Engelse site

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:26

Nicap

Tsssk....

tnx.
Zou mooi zijn als dat aangepast kan worden op de FP. Ik zal niet de enige zijn die daar op klikt. :)

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerard4
Voordat ik flash wipe ik cache en data, moet ik na het flashen nog meer wipen?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Gerard4 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 13:01:
Opnieuw Wipe cache , maar die melding krijg je na het flashen van de ROM nogmaals te zien. En daarna reboot!!

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Kiswum heb het aangepast, ook even wat nieuwe foto's toegevoegd! Mochten er problemen zijn met de handleiding! wat nog onduidelijk voor vele is? stuur mij of @darasta een PM, zodat wij dit eventueel kunnen aanpassen om het voor iedereen zo duidelijk mogelijk te maken!

Acties:
  • 0Henk 'm!
Vooraf wipen heeft inderdaad geen meerwaarde, achteraf wel, dan worden oude verwijzingen en apps pas weggehaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!
vooraf wipen doe je alleen bij linguageOS echt weird..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12:05
Ik vindt vooraf juist wel logischer. Dan haal je alle 'oude' data van de vorige installatie weg.
Dan installeer je de rom, en voorkom je dat je eventuele voor de rom benodigde gegevens die geïnstalleerd worden op de /data partitie weer verwijderd.

Acties:
  • 0Henk 'm!
dutchgio schreef op zondag 21 mei 2017 @ 13:42:
Ik vindt vooraf juist wel logischer. Dan haal je alle 'oude' data van de vorige installatie weg.
Dan installeer je de rom, en voorkom je dat je eventuele voor de rom benodigde gegevens die geïnstalleerd worden op de /data partitie weer verwijderd.
Dan neem ik voor het gemak aan dat je de complete partitie wiped (eventueel formateerd) en direct daarna de rom installeert (dus zonder tussentijdse reboot).
Moet ik dan aan zoiets denken? Een andere situatie kan ik me niet voorstellen waarbij het nut heeft, maar dat kan aan mij eigen beperking liggen hoor :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:45
Gerard4 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 13:01:
Als je van Miui naar Miui gaat hoef je vaak geen data wipe te doen.
Aangeraden wordt om dit wel te doen van Miui naar custom of vice versa.
Vooraf, zodat er evt nieuwe data bij installatie geschreven kan worden, want soms worden er ook niet-system apps geflasht, die je dan weer verwijderd igv achteraf wipen.
Dus data wipen en vervolgens zonder reboot een nieuwe rom flashen.
Cache wipe en Dalvik cache wipe, kan je zo vaak doen als je nodig vind (ook met je huidige rom zonder update). Vooraf of achteraf maakt niet uit. Opstarten duurt alleen een beetje langer.

[Voor 4% gewijzigd door elinx op 21-05-2017 23:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerard4
theduke1989 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 13:13:
[...]

Opnieuw Wipe cache , maar die melding krijg je na het flashen van de ROM nogmaals te zien. En daarna reboot!!
Ik vergat achteraf te wipen, drukte te snel op reboot.
Is dat alsnog te doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Gerard4 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:02:
[...]

Ik vergat achteraf te wipen, drukte te snel op reboot.
Is dat alsnog te doen?
Ja altijd wipe cache uitvoeren, opnieuw in TWRP gaan en wipen!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerard4
theduke1989 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 16:10:
[...]

Ja altijd wipe cache uitvoeren, opnieuw in TWRP gaan en wipen!!
Alleen de chache dus 8)7
Nog een paar xiaomi's te gaan en we snappen het echt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
Gerard4 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 18:11:
......
Alleen de chache dus .......
Sommige installatie scripts wissen de cache automatisch na het flashen van de rom. Het kan echter geen kwaad om dat zelf achteraf ook nog te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-06 23:29
Hoe lang blijft een unlock permissie geldig?
Ik heb namelijk al toestemming aangevraagd en gekregen, maar nog geen nieuwe telefoon. 😋

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
Rubiks schreef op maandag 22 mei 2017 @ 23:21:
Hoe lang blijft een unlock permissie geldig?.......
In principe voor altijd, mits je actief op het Mi forum blijft

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:00
elinx schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 00:38:
[...]
In principe voor altijd, mits je actief op het Mi forum blijft
Dat laatste kan ik niet bevestigen. Ik unlock max 3x per jaar, maar kijk nooooooooit op het forum.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
Rubiks schreef op maandag 22 mei 2017 @ 23:21:
Hoe lang blijft een unlock permissie geldig?
Ik heb namelijk al toestemming aangevraagd en gekregen, maar nog geen nieuwe telefoon. 😋
Volgens mij (maar ben ook niet zeker) is dat maar een x periode (1 of 3 maanden ofzo). Ik zou dus altijd 1-2 weken vooraf opnieuw permissie aanvragen voor de zekerheid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johan63
  • Laatst online: 28-03 09:29
Ik had verdorie een EU rom met een gelockte bootloader.
Maak ik de fout om een CN update te installeren, niet goed opgelet.
Drama ! Wat een berg Chinese shit zeg !
Inmiddels een paar uurtjes verder en heb gelukkig Gapps kunnen installeren,
met de juiste instellingen (lees Engels) kom ik al iets verder.
Heb de code maar aangevraagd om de BL te kunnen unlocken, dan gaat de EU (weekly) rom er weer op.
Code ging wat stroef maar mbv Gtranslate kon ik lezen wat er in het Chinees stond.
Uiteindelijk gelukt om de code voor de aanvraag per SMS te verkrijgen.
Het werkt dus wel.
Nu afwachten wanneer de aanvraag wordt goedgekeurd.

[Voor 4% gewijzigd door johan63 op 28-05-2017 21:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!
johan63 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:33:
Ik had verdorie een EU rom met een gelockte bootloader.
Maak ik de fout om een CN update te installeren, niet goed opgelet.
Die rom heb je er denk ik niet op gezet of wel? Want je telefoon is en blijft unlocked als je de Xiaomi.eu rom erop had staan.
Als je de shoprom erop had staan, moet je blij zijn dat je het hebt veranderd. Heb je die al getest met een antivirus / adware check programma?
Je kunt met een gelockte telefoon overigens gewoon de Global rom installeren, gaat als het goed is gewoon via de updater app op je telefoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johan63
Kiswum schreef op zondag 28 mei 2017 @ 21:46:
[...]

Die rom heb je er denk ik niet op gezet of wel? Want je telefoon is en blijft unlocked als je de Xiaomi.eu rom erop had staan.
Als je de shoprom erop had staan, moet je blij zijn dat je het hebt veranderd. Heb je die al getest met een antivirus / adware check programma?
Je kunt met een gelockte telefoon overigens gewoon de Global rom installeren, gaat als het goed is gewoon via de updater app op je telefoon.
Nee de rom was al aanwezig, Marshmallow meende ik.
BL was gelocked, standaard bij de MI4 series.
Heb eerlijk gezegd nooit geen ander AV gedraaid dan degene die al aanwezig was op de EU rom.
(maar dankzij je tip ben ik nu toch maar even met bitdefender aan het scannen en idd de standaard reader komt met adware :( Helaas een systeem app en (nog) niet te verwijderen.

Met de updater is het niet mogelijk om een EU rom te installeren, een Global wel maar dan heb ik in principe hetzelfde als ik nu heb.
edit: Er is geen internationale Global rom voor de MI4c.
Blijf helaas met een Chinese versie zitten..

Heb inmiddels een deep flash kabeltje besteld, de unlock code is aangevraagd en de EU rom is gedownload.
Ben er klaar voor :Y

[Voor 4% gewijzigd door johan63 op 28-05-2017 22:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mi4C geen Global rom? Dat is vreemd, maar hij staat er inderdaad niet bij.

Succes! Ik hoop dat je de kabel niet nodig hebt, maar je kunt het altijd nog voor andere gebruikers gebruiken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johan63
Kiswum schreef op zondag 28 mei 2017 @ 22:31:
Mi4C geen Global rom? Dat is vreemd, maar hij staat er inderdaad niet bij.

Succes! Ik hoop dat je de kabel niet nodig hebt, maar je kunt het altijd nog voor andere gebruikers gebruiken :)
Och, het is maar een reserve telefoon.
Heb er geen haast mee maar het is leuk om te hobbyen :)
De deep flash komt wel een keer van pas denk ik

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:23
Goed, de Redmi Note 4 pro/prime van mijn vrouw terug uit China. Gerepareerd en wel. Nu wil ik de bootloader unlocken, maar hij blijft bij 99% hangen met de melding 'Current account in not bound to this device'.
Veel over gelezen, maar ik ben erg bang dat ik mijn toestel weer mol. Ik heb unlock rechten; ik ben op laptop en telefoon ingelogd met telefoonnummer.
Welke stappen moet ik volgen om de xiaomi.eu rom te kunnen draaien? Je snapt dat ik weinig credits bij mijn vrouw heb, aangezien de telefoon op 3 januari besteld is; geleverd en vervolgens binnen een week weer retour omdat ie niet meer aan wilde. Vandaar weer opgehaald bij postkantoor....

Specs telefoon:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
     Brand Name: xiaomi
    Unlock Phones: Yes
    Google Play: Yes
    CPU: Deca Core
    Xiaomi Model: Redmi Note 4 Prime
    Thickness: Ultra Slim(<9mm)
    Camera Type: Front & Back Camera
    SIM Card Quantity: Dual SIM Cards
    Touch Screen Type: Capacitive Screen
    Cellular: GSM/WCDMA/LTE
    CPU Manufacturer: MTK
    Band Mode: 2SIM/Multi-Bands
    ROM: 64G
    Display Color: Color
    RAM: 3G
    Language: Chinese

Samsung Qled | Sonos Arc; Sub en 2x Play:1 | PS4pro | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | IPTV| Dali Spekter 2| Argon tt3|

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
Ze willen dat je account langer aan je toestel verbonden is, maar dat is te omzeilen.

Oude versie van de unlock tool gebruiken, daar zit die check niet in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
..Christiaan.. schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:23:
Goed, de Redmi Note 4 pro/prime van mijn vrouw terug uit China. Gerepareerd en wel. Nu wil ik de bootloader unlocken, maar hij blijft bij 99% hangen met de melding 'Current account in not bound to this device'.
Veel over gelezen, maar ik ben erg bang dat ik mijn toestel weer mol. Ik heb unlock rechten; ik ben op laptop en telefoon ingelogd met telefoonnummer.
Welke stappen moet ik volgen om de xiaomi.eu rom te kunnen draaien? Je snapt dat ik weinig credits bij mijn vrouw heb, aangezien de telefoon op 3 januari besteld is; geleverd en vervolgens binnen een week weer retour omdat ie niet meer aan wilde. Vandaar weer opgehaald bij postkantoor....

Specs telefoon:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
     Brand Name: xiaomi
    Unlock Phones: Yes
    Google Play: Yes
    CPU: Deca Core
    Xiaomi Model: Redmi Note 4 Prime
    Thickness: Ultra Slim(<9mm)
    Camera Type: Front & Back Camera
    SIM Card Quantity: Dual SIM Cards
    Touch Screen Type: Capacitive Screen
    Cellular: GSM/WCDMA/LTE
    CPU Manufacturer: MTK
    Band Mode: 2SIM/Multi-Bands
    ROM: 64G
    Display Color: Color
    RAM: 3G
    Language: Chinese
Heb je de optie Mi Unlock Status staan bij de developer settings?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ..Christiaan..
@dutchgio ik ga vanavond even proberen of ik met een oude versie wel kan unlocken.

@XeNeRgY Nope, die optie kan ik niet vinden.

[Voor 48% gewijzigd door ..Christiaan.. op 30-05-2017 09:34]

Samsung Qled | Sonos Arc; Sub en 2x Play:1 | PS4pro | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | IPTV| Dali Spekter 2| Argon tt3|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
..Christiaan.. schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:27:
@dutchgio ik ga vanavond even proberen of ik met een oude versie wel kan unlocken.

@XeNeRgY Nope, die optie kan ik niet vinden.
Zie hier:

dutchgio in "[Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken"

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ..Christiaan..
@dutchgio , nu krijg ik die f*cking melding dat the current account is different from the account on the device, terwijl ik met beide met telefoonnummer ben ingelogd.... 'k word er wel een beetje moe van zeg. Met mijn redmi 3 ook al zo'n gezeik gehad voor ik de bootloader unlocked had.

En hoppaaa..... telefoon in bootloop. *zucht*

[Voor 7% gewijzigd door ..Christiaan.. op 30-05-2017 19:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johan63
..Christiaan.. schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 19:19:
@dutchgio , nu krijg ik die f*cking melding dat the current account is different from the account on the device, terwijl ik met beide met telefoonnummer ben ingelogd.... 'k word er wel een beetje moe van zeg. Met mijn redmi 3 ook al zo'n gezeik gehad voor ik de bootloader unlocked had.

En hoppaaa..... telefoon in bootloop. *zucht*
Heb inmiddels via Xiaomi de bootloader unlocked.
Maar nu het volgende probleem (en ik denk dat dit ook jouw probleem is Christiaan) :

Heb dus per ongeluk (jaja... ik weet het) een update gedaan naar 7.0 (CN rom).
Elke TWRP gaat maar tot 6.0.
Je kunt dus nooit meer in de TWRP terecht komen want dit wordt tot nu toe niet ondersteund.
Downgraden is de beste optie maar heb nog niks kunnen vinden hierover.
XDA heeft het alleen over upgrades.
Heb elke TWRP gehad, elke methode geprobeerd maar kom niet in recovery TWRP.

By the way:
heb een Deep Flash Cable besteld, inmiddels op het vraag&aanbod weer aangeboden omdat mijn bootloader toch unlocked is.
Tegen kostprijs en verzendkosten stuur ik em graag naar je toe als ik je daarmee kan helpen.
Wel nog even wachten want het is onderweg..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ..Christiaan..
Ik heb nieuwe firmware geïnstalleerd via deze link (RMN4_Global_V8.0.3.0_PC_0930.zip 1.68 GB
https://mega.nz/#!mIk11C4...JUPv4y6IgtkELxynSVSDSFLes) en een instructie
YouTube: Xiaomi Redmi Note 4 Flash Official Global ROM Flashing Guide Video erbij die ik van de verkoper kreeg. Bij mij werkt ie gewoon weer. Bootloader nog niet gelukt om te unlocken. Vanavond nog eens proberen. Volgens mij draai ik een Global Rom en ik denk dat het maar zo laat. Geen NL taal helaas. maar nu snap ik wel waarom ik geen Recovery (twrp) meer heb op mijn Redmi 3. Ik zit op een weekly .eu rom, maar kan dus niet meer updaten. Ik zit er ook niet op te wachten om weer te updaten, maar als iemand een tip heeft om op MIUI 8.3 een recovery te plaatsen.....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:02
Volgens mij gewoon m.b.v. een windows laptop en het programma Android ADB de juiste twrp erop plaatsen als de telefoon in fastboot mode staat, dan kun je gewoon daanra de nieuwste xiaomi.eu rom installeren.

http://en.miui.com/thread-236576-1-1.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gerard4
..Christiaan.. schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:01:Bootloader nog niet gelukt om te unlocken. Vanavond nog eens proberen.
Misschien eerst je oude redmi registratie verwijderen uit je miui account?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johan63
Bootloader unlocken heb ik gewoon via Xiaomi aangevraagd en netjes gekregen.
Sms werkte bij mij en, was toevallig in de gelegenheid om vlug te reageren, de MI4C was met 5 minuten unlocked.

• ..Christiaan..
Gerard4 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:02:
[...]

Misschien eerst je oude redmi registratie verwijderen uit je miui account?
Via Developer settings toch het stukje gevonden om je account te 'binden'. Nu krijg ik de 72-uurs melding. Ik weet dat je een oude unlock tool kunt gebruiken, maar de vorige keer dat ik dat deed raakte het toestel in een bootloop en kon ik eerst nieuwe firmware installeren. Ik wacht nu liever even een paar dagen :).

• XeNeRgY
  • Niet online
..Christiaan.. schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 09:36:
[...]

Via Developer settings toch het stukje gevonden om je account te 'binden'. Nu krijg ik de 72-uurs melding. Ik weet dat je een oude unlock tool kunt gebruiken, maar de vorige keer dat ik dat deed raakte het toestel in een bootloop en kon ik eerst nieuwe firmware installeren. Ik wacht nu liever even een paar dagen :).
Ik denk eerlijk gezegd niet dat die bootloop komt door een oude versie van de tool, er gebeurt namelijk niks als je de unlock procedure niet af kunt ronden (en dat kon je niet gezien je eerdere foutmeldingen). Als ik je gemaakte stappen teruglees komt het meer op me over dat je niet goed weet wat je aan het doen bent eerlijk gezegd. Zo gaf ik je al eerder aan dat je het toestel aan je MI-account moest binden maar toen kon je de optie niet vinden. Nu blijkt deze er toch te zijn (gelukkig maar want anders wordt het sowieso lastig :P). Het begint echt met heel goed lezen en de guides volledig te volgen, anders is het voor ons ook lastig om je te helpen.

• ..Christiaan..
Door de nieuwe firmware stond er een officiële rom op waarbij de optie dus wel aanwezig is. Bij mijn vorige rom zat die optie er zeker weten niet tussen. Ik ga vanavond de oude unlock too proberen. Ik hou je op de hoogte 😈

• XeNeRgY
  • Niet online
..Christiaan.. schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 14:29:
Door de nieuwe firmware stond er een officiële rom op waarbij de optie dus wel aanwezig is. Bij mijn vorige rom zat die optie er zeker weten niet tussen. Ik ga vanavond de oude unlock too proberen. Ik hou je op de hoogte 😈
Er kan eigenlijk vrij weinig mis gaan. Met de versie die ik eerder genoemd heb (weet het niet meer uit mijn hoofd) lukte het mij wel om eerder dan na 72 uur te unlocken. Good luck!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ..Christiaan..
@XeNeRgY gelukt hoor. Ik heb MiFlashUnlock_1.1.1111.1_en gebruikt. Unlocked bootloader. Nu de Xiaomi.eu rom erop zetten

• XeNeRgY
  • Niet online
..Christiaan.. schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 21:20:
@XeNeRgY gelukt hoor. Ik heb MiFlashUnlock_1.1.1111.1_en gebruikt. Unlocked bootloader. Nu de Xiaomi.eu rom erop zetten
Mooi! Gelukt met de rom?

• ..Christiaan..
Nee. Als ik twrp erop zet en ik boot into recovery dan krijg ik twrp maar mijn touch screen werkt niet. Ik kan er niks selecteren. Ook mijn volumetoetsen werken niet. Enige wat ik kan doen ik power ingedrukt houden en na een tijdje gaat ie uit.

• LoeWn
Oeh jij hebt pech linkje

Andere TWRP installeren of met OTG aan de slag

edit: welke TWRP heb je trouwens geinstalleerd? Misschien de verkeerde Note 4 gekozen? (MTK ipv Qualcomm)

[Voor 22% gewijzigd door LoeWn op 08-06-2017 11:31]

• ..Christiaan..
Voor de Note 4 is maar 1 versie. Andere is de Note 4g. Zal vanavond eens een oudere versie van twrp erop zetten.

• LoeWn
Er zijn wel degelijk meerdere versies. 3 om precies te zijn

Ik weet vrij zeker dat de TWRP van de Qualcomm versies en de Mediatek versie verschillen, maar als jij zegt dat het niet zo is.. dan zul je deze moeten hebben, ookal staat hier Nikel bij.

Nikel = MTK
Mido = Note 4x en Note 4 pro/prime

Maar ik zou toch om te beginnen echt de Officiële TWRP voor Mido installeren indien je dit niet gedaan hebt.

[Voor 20% gewijzigd door LoeWn op 08-06-2017 16:45]

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:58

Salmon

Custom ROMs +1

Inderdaad @LoeWn, er was een TWRP versie in omloop eind vorig jaar waarbij BOE digitizers niet werkte. Uit mijn hoofd was het in januari/februari opgelost met een nieuwe TWRP versie.

Van de website van twrp.me zelf zou ook aanraden.

[Voor 3% gewijzigd door Salmon op 08-06-2017 16:55]

Xiaomi Mi 10T Pro

• ..Christiaan..
@LoeWn Volgens AliExpress heb ik deze telefoon gekocht:
Originele xiaomi redmi note 4 pro prime mobiele telefoon mtk helio x20 deca core 5.5 "FHD 3 GB RAM 64 GB ROM Vingerafdruk ID MIUI 8

Lijkt mij een mtk processor toch?

Dit krijg ik als ik de twrp van jouw link installeer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
C:\adb>fastboot devices
*********9HPR        fastboot (serienummer telefoon weggehaald)

C:\adb>fastboot flash recovery twrp.img
target reported max download size of 134217728 bytes
sending 'recovery' (26812 KB)...
OKAY [  1.141s]
writing 'recovery'...
FAILED (remote: size too large)
finished. total time: 1.172s

C:\adb>

[Voor 47% gewijzigd door ..Christiaan.. op 08-06-2017 18:19]

• XeNeRgY
  • Niet online
Ik zou eerst verifieren welk device je hebt met een system info app en dan de juiste TWRP flashen en niet andersom.

• ..Christiaan..
Deze twrp werkte wel voor mij: http://en.miui.com/forum....TWRP%2BZCX%2Bnikel&page=1

Daarna kon ik zonder problemen de Xiaomi.eu rom flashen. Zit nu op de weekly update rom. Toch wel prettig om je foon weer in het NL te hebben.

Let wel; bovenstaande link is speciaal bedoelt als je wél twrp kunt installeren, maar je touch screen niet werkt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• johan63
Het blijft toch een kwestie van de juiste TWRP zoeken.
Inmiddels de mijne gevonden en de TWRP en SuperSu aan het draaien, as we speak..
Daarna de EU rom erop en hopen dat alles werkt.

• johan63
..Christiaan.. schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:15:
Nee. Als ik twrp erop zet en ik boot into recovery dan krijg ik twrp maar mijn touch screen werkt niet. Ik kan er niks selecteren. Ook mijn volumetoetsen werken niet. Enige wat ik kan doen ik power ingedrukt houden en na een tijdje gaat ie uit.
Mischien nog niet gezien (doe een gok) maar ik denk deze recovery voor jou

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ..Christiaan..
@johan63, zie een paar posts hierboven. Met de cofface twrp had ik juist van mijn touch screen wat niet werkte...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johan63
..Christiaan.. schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 13:29:
@johan63, zie een paar posts hierboven. Met de cofface twrp had ik juist van mijn touch screen wat niet werkte...
Ai... Excuses, niet gelezen..
Even samenvattend wat er bij mij gebeurde ( misschien helpt het voor je);
Na het unlocken van de bootloader en het rooten van de telefoon, opgestart in TWRP.
Hierna SuperSu gedraaid en, deze geeft dat aan, herstarten van de telefoon.
Bleef hangen in boot.
Diverse malen cache/dalvik gewist en SuperSu opnieuw gedraaid maar telkens hetzelfde resultaat; hangen in boot.
Ingeving gekregen en weer cache/dalvik
gewiped maar in nu TWRP meteen de eu ROM geïnstalleerd en opnieuw opgestart.
Viola, ik type nu dit bericht op de MI4C.

Misschien kun je er iets mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johan63
Sorry, weer niet goed gelezen.
Touch werkt niet in je TWRP.
Zal eens gaan zoeken voor je

Acties:
  • +1Henk 'm!
..Christiaan.. schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 16:17:
Voor de Note 4 is maar 1 versie. Andere is de Note 4g. Zal vanavond eens een oudere versie van twrp erop zetten.
Er zijn. Altijd meerdere twrps beschikbaar voor elk toestel. Daarnaast ik probeer altijd die van coffacee te gebruiken. Omdat ik zeker weet dat het scherm het dan doet. Het is een kwestie van goed lezen. Want bij je volgende Xiaomi toestellen is dit gewoon de normale manier van unlocken

• ..Christiaan..
johan63 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:49:
Sorry, weer niet goed gelezen.
Touch werkt niet in je TWRP.
Zal eens gaan zoeken voor je
Want? Twrp werkt gewoon hoor. 😊

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

Nikeo

Jawelles

Ik heb gisteren voor 3 vrienden een redmi note 4 geflashed. Ik dacht: dat gaat vast lekker snel omdat ik al een xiaomi unlock account heb + unlock toestemming.

Blijkbaar zit er een limiet op het aantal te unlocken toestellen (1 x per maand per account). Ik had mijn eigen toestel toevallig langer dan een maand geleden unlocked en met dat account kon ik dus de eerste unlocken. Ik moest dus even twee extra accountjes aanmaken en apart weer unlock toestemming aanvragen. Via een reserve hotmail en mijn werk-email mislukte dit. Ik had nog twee hele oude gmail-accounts en daarmee werkte het wel instantly.

Ook liep ik tegen de SMS verificatiecode aan. Die verzend niet naar mijn nederlandse vodafone nummer. Via http://www.receive-sms-online.info/ heb ik de codes uiteindelijk maar laten versturen naar een UK en een DE-telefoonnummer. Daar kwam het instant binnen. Na 4 uur kreeg ik de unlock toestemming en zonet heb ik de laatste twee toestellen geflashed met TWRP en LineageOS / android 7.1.2.

Edit: aantal te unlocken toestellen verduidelijkt

[Voor 3% gewijzigd door Nikeo op 10-06-2017 18:14]

• Rubiks
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-06 23:29
Nikeo schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 14:33:
Ik heb gisteren voor 3 vrienden een redmi note 4 geflashed. Ik dacht: dat gaat vast lekker snel omdat ik al een xiaomi unlock account heb + unlock toestemming.

Blijkbaar zit er een limiet op het aantal te unlocken toestellen (1 per maand). Ik had mijn eigen toestel toevallig langer dan een maand geleden unlocked en met dat account kon ik dus de eerste unlocken. Ik moest dus even twee extra accountjes aanmaken en apart weer unlock toestemming aanvragen. Via een reserve hotmail en mijn werk-email mislukte dit. Ik had nog twee hele oude gmail-accounts en daarmee werkte het wel instantly.

Ook liep ik tegen de SMS verificatiecode aan. Die verzend niet naar mijn nederlandse vodafone nummer. Via http://www.receive-sms-online.info/ heb ik de codes uiteindelijk maar laten versturen naar een UK en een DE-telefoonnummer. Daar kwam het instant binnen. Na 4 uur kreeg ik de unlock toestemming en zonet heb ik de laatste twee toestellen geflashed met TWRP en LineageOS / android 7.1.2.
Begrijp ik hieruit dat de unlock toestemmng voor een accountmaar een maand geldig blijft?
Zo ja, kan je met hetzelfde account direct een nieuwe aanvragen? Zit nog steeds op mn nieuwe redmi note 4 te wachten...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
Nee, de toestemming van een account blijft niet een maand geldig, er zit een limiet aan het unlocken, dat kun je maar maandelijks per account uitvoeren. Na het unlocken van toestel 1 moet je dus een maand wachten voordat je een ander toestel kunt unlocken met hetzelfde account.

Het idee hierachter is waarschijnlijk om te voorkomen dat derden en verkopers massaal bootloaders unlocken en aangepaste roms flashen.

De workaround is alleen om meerdere accounts te maken en daar de unlockrechten ook voor aan te vragen.

• XeNeRgY
  • Niet online
johan63 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 21:47:
[...]

Ai... Excuses, niet gelezen..
Even samenvattend wat er bij mij gebeurde ( misschien helpt het voor je);
Na het unlocken van de bootloader en het rooten van de telefoon, opgestart in TWRP.
Hierna SuperSu gedraaid en, deze geeft dat aan, herstarten van de telefoon.
Bleef hangen in boot.
Diverse malen cache/dalvik gewist en SuperSu opnieuw gedraaid maar telkens hetzelfde resultaat; hangen in boot.
Ingeving gekregen en weer cache/dalvik
gewiped maar in nu TWRP meteen de eu ROM geïnstalleerd en opnieuw opgestart.
Viola, ik type nu dit bericht op de MI4C.

Misschien kun je er iets mee.
Weet je zeker dat je jouw volgorde goed hebt beschreven? Je had al root gaf je aan (op je originele rom?) En draaide daarna SuperSU (waarmee je root krijgt, maar dat had je blijkbaar al) waardoor je in een bootloop kwam (wat ik vreemd vind omdat je al root had, of heb je je toestel gewiped en stond er gewoon niks meer op?). Je had sowieso eerst de EU-rom moeten flashen en daarna SuperSu en daarna pas booten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johan63
XeNeRgY schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 19:48:
[...]

Weet je zeker dat je jouw volgorde goed hebt beschreven? Je had al root gaf je aan (op je originele rom?) En draaide daarna SuperSU (waarmee je root krijgt, maar dat had je blijkbaar al) waardoor je in een bootloop kwam (wat ik vreemd vind omdat je al root had, of heb je je toestel gewiped en stond er gewoon niks meer op?). Je had sowieso eerst de EU-rom moeten flashen en daarna SuperSu en daarna pas booten.
Yep, volgorde goed omschreven.
Je laatste zin zou kunnen.
Ik heb de volgorde omgedraaid, eerst suspersu daarna de eu rom.
Vervolgens booten.
Maar supersu boot automatisch meende ik

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
johan63 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:23:
[...]

Yep, volgorde goed omschreven.
Je laatste zin zou kunnen.
Ik heb de volgorde omgedraaid, eerst suspersu daarna de eu rom.
Vervolgens booten.
Maar supersu boot automatisch meende ik
Je moet eerst de rom flashen en dan SuperSu. Die boot niet automatisch overigens, je kunt na het flashen dalvik wipen of rebooten of terug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johan63
XeNeRgY schreef op zondag 11 juni 2017 @ 13:45:
[...]

Je moet eerst de rom flashen en dan SuperSu. Die boot niet automatisch overigens, je kunt na het flashen dalvik wipen of rebooten of terug.
Nog even terug gekeken.
Heb inmiddels heel wat gelezen en geprobeerd om a) bl te unlocken b) root c) EU rom installeren.

Als ik de xda methodes zou gebruiken dan werkte het bij mij niet.
Vervolgens een combinatie gedaan van methodes en dit is uiteindelijk gelukt.

Supersu moet je idd zelf een reset geven waarna de twrp weer zou moeten opstarten.
Dit lukte bij mij niet.
Bleef dus in de loader hangen.

Na het wipen van dalvik en cache, herstarten twrp en installeren rom dus wel (dus geen supersu meer opgestart)

Ik noem het mazzel.
Xiaomi heeft het zaakje aardig dicht getimmerd

• Piet400
  • Laatst online: 03-06 19:10
Een vraagje, ik wil de rechten aanvragen om het toestel (wat ik nog niet in huis heb) te unlocken.
Echter via onderstaande site blijft hij om de naam vragen "Please input correct name" maar wat ik ook invul het wordt niet geaccepteerd. welke naam moet hier worden ingevuld ?

http://en.miui.com/unlock/

• elinx
Piet400 schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:49:
...........welke naam moet hier worden ingevuld ?

http://en.miui.com/unlock/
De naam van je Mi account.

[Voor 43% gewijzigd door elinx op 15-06-2017 21:59]

• Piet400
Dat begrijp ik, maar hij accepteert niks wat ik invul.

Ik kan met dit account inloggen op de gewone xiaomi site en dat werkt gewoon goed.
Het probleem ligt dus ergens anders.
https://account.xiaomi.com/

Ik heb voor mijn account een alias aangemaakt maar tevens is de naam waarschijnlijk het 10 cijferige nummer, kan iemand dat bevestigen ?

Ik ben bang dat ik elders een account moet aanmaken om op deze site aan te kunnen loggen:
http://www.miui.com/unlock/apply.php

[Voor 50% gewijzigd door Piet400 op 16-06-2017 21:11]

• XeNeRgY
  • Niet online
Die account kun je aanmaken via de laatste link die je stuurt van de Unlock pagina.

• elinx
Piet400 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 21:05:
Dat begrijp ik, maar hij accepteert niks wat ik invul.

Ik kan met dit account inloggen op de gewone xiaomi site en dat werkt gewoon goed.
.................
Ben je misschien in de war met xiaomi.eu?

http://en.miui.com/
Is de startsite voor het Mi forum, downloaden en unlocken en alles wat verder rechtstreeks met Xiaomi te maken heeft.
Rechtsboven heb je diverse tabbladen daarvoor en kan je inloggen en een Mi account aanmaken.
Datzelfde Mi account heb je later weer nodig als je daadwerkelijk gaat unlocken.

[Voor 13% gewijzigd door elinx op 16-06-2017 22:28]

• Piet400
Bedankt voor de toelichting, maar het gaat nog niet zoals ik wil.

Ik kan inloggen op de site en.miui.com waarnaar jij verwijst, vervolgens klik ik rechtsboven op: Unlock
dan komt hij met een scherm "Unlock your Mi device", dan klik ik op "Unlock now" dan komt er te staan "Unlock your Mi phone" en klik ik weer op "Unlock now".

Dan kom ik in een scherm waarin de volgende gegevens worden gevraagd:

"Please input your name"
"Land"
"Please input your mobile number"
Daaronder moet je een reden opgeven waarom je de telefoon wilt unlocken.

Dit is het scherm waar ik niet doorheen kom, want welke naam ik dan ook invul, hij wordt niet geaccepteerd.

Waar gaat het fout ?

[Voor 5% gewijzigd door Piet400 op 16-06-2017 22:58]

• elinx
Piet400 schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 22:58:
..............

Dan kom ik in een scherm waarin de volgende gegevens worden gevraagd:

"Please input your name"
...........
Dit is het scherm waar ik niet doorheen kom, want welke naam ik dan ook invul, hij wordt niet geaccepteerd.

Waar gaat het fout ?
Waarschijnlijk te vaak geprobeerd, dan wordt je IP voor een bepaalde tijd geblokkeerd.
Je moet voor de aanvraag een naam invullen zonder cijfers erin (dus geen Piet400, maar Piet).
Als je een online sms dienst gebruikt, zorg dan dat je het juiste land selecteert en zorg dat je die online sms site in een ander tabblad hebt staan. Je moet nl redelijk snel reageren na het ontvangen van de sms met een verificatiecode. Anders wordt je aanvraag geweigerd en wederom de kans dat je IP wordt geblokkeerd.
De reden voor unlock rechten moet je in Engels vermelden en moet een "eerlijke" en plausibele reden zijn.

[Voor 10% gewijzigd door elinx op 17-06-2017 00:40]

• Piet400
Het lijkt erop dat er geen match wordt gemaakt tussen telefoonnummer en 'Naam', hoe kom ik er achter wat de juiste naam is ? is er een soort van reset mogelijkheid ?

Zoals gezegd kan ik gewoon op de site en.miui.com inloggen met email adres en wachtwoord.
Echter het unlock formulier vraag om een Naam en telefoonnummer.

Daar kan kennelijk geen match worden gemaakt, dus bij het telefoonnummer hoort kennelijk een ander Naam. maar welke ? hoe trek ik dit recht ?

[Voor 118% gewijzigd door Piet400 op 17-06-2017 13:38]

• XeNeRgY
  • Niet online
Probeer eens je inlognaam zonder cijfers (als die er achter zitten). Een andere browser en via VPN wil ook nog wel eens helpen.

[Voor 30% gewijzigd door XeNeRgY op 17-06-2017 15:33]

• Piet400
Thanks. Het is nu gelukt !
Nu is het wachten op een unlock code.
Iemand een idee hoe lang dit in de praktijk duurt

En nu ff speuren voor de vervolg stappen :)
Ik wil een ROM met de Nederlandse taal ingebakken, welke kunnen jullie adviseren ?
Is er een Android 7 rom beschikbaar in NL-taal ?

[Voor 45% gewijzigd door Piet400 op 17-06-2017 16:48]

• XeNeRgY
  • Niet online
Piet400 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 16:29:
Nu is het wachten op een unlock code.
Iemand een idee hoe lang dit in de praktijk duurt

En nu ff speuren voor de vervolg stappen :)
Ik wil een ROM met de Nederlandse taal ingebakken, welke kunnen jullie adviseren ?
Die kans is wel aanwezig ja, ligt aan welk toestel je hebt. Meestal is Lineage well beschikbaar op Nougat. Maar heb je zelf al research gedaan? Even zelf op zoek kan geen kwaad :)

• elinx
Piet400 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 16:29:
......
Mooi, dat het nu wel ging. Waar ging het nu uiteindelijk fout?

Voor rom's
Kijk voor die ervaringen in het juiste topic van jouw Xiaomi

• Piet400
Wat er fout ging was dat ik nog niet met het Mi account was ingelogt op het toestel.
Nadat ik dat heb gedaan werkte het wel.

Ik ga ff kijken naar een goede ROM.

• XeNeRgY
  • Niet online
Piet400 schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 21:48:
Wat er fout ging was dat ik nog niet met het Mi account was ingelogt op het toestel.
Nadat ik dat heb gedaan werkte het wel.

Ik ga ff kijken naar een goede ROM.
Je hoeft ook niet in te loggen om unlock rechten aan te vragen. Dat kan namelijk al voordat je het toestel ontvangen hebt. Je gaf volgens mij ook een aantal dagen terug aan dat je het toestel nog iets had?

• Piet400
Klopt inderdaad dat ik het toestel nog niet had. maar vanmorgen werd ik verrast door de postbode.
Waar het ook fout ging maakt verder niet uit. Ik kreeg uit het miui forum de tip om op de telefoon in te loggen met dat account en daarna werkte het.

Nu nog een Android 7 ROM, ik zit al een tijd te speuren, maar nog niet gevonden :(

• XeNeRgY
  • Niet online
Welke telefoon heb je?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet400
RedMi 4X Global

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
XeNeRgY schreef op zaterdag 17 juni 2017 @ 22:02:.....
Je hoeft ook niet in te loggen om unlock rechten aan te vragen. Dat kan namelijk al voordat je het toestel ontvangen hebt.........
Dat kan/kon inderdaad altijd zo, maar............. het zou me niks verbazen als Xiaomi weer een drempeltje erbij geplaatst heeft om het unlocken te ontmoedigen.
In de laatste versie(s) van MiUnlocker is ook al 72 uur wachttijd na het koppelen van je toestel aan je Mi account vereist.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
elinx schreef op zondag 18 juni 2017 @ 00:26:
[...]
Dat kan/kon inderdaad altijd zo, maar............. het zou me niks verbazen als Xiaomi weer een drempeltje erbij geplaatst heeft om het unlocken te ontmoedigen.
In de laatste versie(s) van MiUnlocker is ook al 72 uur wachttijd na het koppelen van je toestel aan je Mi account vereist.
Kan inderdaad maar dat zou dan heel recent zijn, 2 weken geleden hoefde het nog niet toen ik een Redmi 4X unlockte. Overigens vind ik het dusdanig ontmoedigen van een unlock erg kinderachtig. Daar komt nog bij dat de servers van Xiaomi regelmatig problemen hebben en je soms alles goed doet maar dan alsnog niet de respons krijgt die je wilt. Zo kon ik de vorige keer niet inloggen op de Mi unlock tool zonder VPN. Heb zelf een Zuk Z2 en daar is het echt een kwestie van 5 minuten voor een unlock. Zo kan het dus ook.

Voor de 4X is inderdaad geen Nougat rom voor zover ik weet. Even wachten op Lineage 14.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
XeNeRgY schreef op zondag 18 juni 2017 @ 07:27:
............. ontmoedigen van een unlock erg kinderachtig......

Voor de 4X is inderdaad geen Nougat rom voor zover ik weet. Even wachten op Lineage 14.
Het hele unlocken van een Xiaomi is m.i. nogal omslachtig, overbodiig en pure ontmoediging. Want er worden nog steeds Xiaomi's geleverd met duistere rom's.

Er was volgens mij wel al een slecht werkende Miui beta op basis van Nougat verschenen voor de 4x, dus het kan niet zolang meer duren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet400
elinx schreef op zondag 18 juni 2017 @ 09:45:
[...]

Het hele unlocken van een Xiaomi is nogal omslachtig en mi overbodiig em mi pure ontmoediging. Want er worden nog steeds Xiaomi's geleverd met duistere rom's.

Er was volgens mij wel al een slecht eerkende Miui beta Nougat verschenen voor de 4x, dus het kan niet zolang meer duren.
Da's inderdaad een slechte ontwikkeling. Ik heb afgelopen zondag een 4X besteld en gisteren kwam hij binnen.
Tot mijn grote teleurstelling moet ik nu wachten todat ik bericht heb dat hij geunlocked is voordat ik er een ROM op kan zetten met de NL-taal, voor diegene voor wie hij bedoeld is.

Nu ligt het toestel in de kast en kan ik er niks mee doen todat ik de unlock code heb ontvangen :(

Is er geen andere mogelijkheid om een andere ROM erop te zetten dan te wachten op een unlock code ?

[Voor 6% gewijzigd door Piet400 op 18-06-2017 12:44]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
Piet400 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 11:04:
........
Is er geen andere mogelijkheid om een andere ROM erop te zetten dan te wachten op een unlock code ?
Jawel, even teruglezen.
Een oudere versie van Mi unlock heeft geen 72 uur wachttijd

[Voor 57% gewijzigd door elinx op 18-06-2017 15:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XeNeRgY
  • Niet online
[...]

Da's inderdaad een slechte ontwikkeling. Ik heb afgelopen zondag een 4X besteld en gisteren kwam hij binnen.
Tot mijn grote teleurstelling moet ik nu wachten todat ik bericht heb dat hij geunlocked is voordat ik er een ROM op kan zetten met de NL-taal, voor diegene voor wie hij bedoeld is.

Nu ligt het toestel in de kast en kan ik er niks mee doen todat ik de unlock code heb ontvangen :(

Heb je wel unlock permissie gekregen via de website? En krijg je de foutmelding in de Mi unlock tool? Voor het eerste had je dit al kunnen regelen na het bestellen van de telefoon, voor het tweede moet je een oudere versie van de unlock tool gebruiken maar dat is al meerdere malen beschreven in dit topic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
........moet ik nu wachten todat ik bericht heb dat hij geunlocked is voordat ik er een ROM op kan zetten met de NL-taal.....................
...........kan ik er niks mee doen todat ik de unlock code heb ontvangen .........
Je krijgt geen bericht dat hij unlocked is en ook geen unlockcode.
Je krijgt toestemming om zelf te unlocken via een softwareprogramma.
Dat weet je als je nogmaals naar de unlocksite van Mi gaat. Daar zie je een boodschap staan die het volgende kan betekenen.

1. "in afwachting" kan tussen enkele uren en twee weken duren
2. "geweigerd" , de aanvraag procedure moet opnieuw evt. met een nieuw Mi account
3. "link naar de Mi unlock tool" naast de Mi mascotte
Pas na stap 3 kan je het toestel zelf gaan unlocken.
Met de nieuwste versie Mi Unlock tool vanuit de link, moet je 72 uur je account via unlockpermissies aan je gsm gekoppeld hebben, maar via een alternatieve download van een oudere versie is dat te omzeilen.

Een andere manier is mbv een gepatchte bootloader, maar dat raad ik af omdat je dan heel goed moet weten wat je doet als je gaat updaten. Er is trouwens (nog) geen gepatchte bootloader voor de 4X

[Voor 196% gewijzigd door elinx op 18-06-2017 16:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Piet400
Bedankt voor de info allemaal.
Ik heb op het forum van xiaomi een bericht geplaatst, waarna ik heel snel een reactie kreeg van een admin.
vervolgens ontving ik een bericht dat mijn toestel is vrijgegeven.
Het unlocken is gelukt, heb de Android 7 weekly rom gedownload en ben nu ff aan 't kijken hoe ik die erop krijg met fastboot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
Piet400 schreef op zondag 18 juni 2017 @ 17:10:
.............heb de Android 7 weekly rom gedownload en ben nu ff aan 't kijken hoe ik die erop krijg met fastboot.
Waar gaat dit over?, Andoid Nougat 7 ,de officiële Miui 7 of Xiaomi.eu (incl NL) Miui 7
Android 7 is er nog niet voor de 4X, (*** zie edit)
De officiele Miu 7 heb je in Chinees (Stable en Developer versie), Global (Stable en Developer versie) heb je in een zip en een Fastboot versie (8 versies dus)
Xiaomi.eu (weekly en Stable) is er alleen in een zip versie. (2 versies)

De laatste kan alleen via een custom recovery geflasht worden (TWRP)

edit:
Miui 8 op basis van Android 7 Nougat blijkt er toch sinds een paar dagen te zijn in de EU versie.

[Voor 14% gewijzigd door elinx op 18-06-2017 20:21]

Pagina: 1 ... 4 ... 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee