Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21:47
Xiaomi Redmi 3 Ervaringen & Discussie Topic

Product foto's:

(Foto's afkomstig van en.miui.com)

Specificaties:

Scherm formaat:1280 x 720 pixels, 5"
Scherm type:IPS LCD capacitieve touchscreen, 16M kleuren
Multitouch:10 vingers
Chipset:Qualcomm Snapdragon 616
CPU:Cortex A53 (64bit), Octa-core 4 x 1,5 GHz + 4 x 1,2 GHz
GPU:Adreno 405
SD card:Micro-SD als vervanger van de Nano-simkaart (max 128GB)
Opslag geheugen (ROM):16 GB
Werkgeheugen (RAM):2 GB
Luidspreker:1 luidspreker
Simkaart:Dual-SIM (1x Micro en 1x Nano)
3G Netwerk:WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
4G Netwerk:FDD-LTE 1800/2100/2600 MHz (B1 / B3 / B7)
WLAN:Wifi 802.11 a/b/g/n op 2,4GHz, wifi Direct, DLNA, wifi hotspot
Bluetooth:v4.1 Low Energy
NFC:Nee
USB:USB 2.0 (MHL), USB On-the-go
Camera (achterkant):13 MP (16:9) 4208x2368 pixels, F2.0 aperture, autofocus, LED verlichting, PDAF 0,1 seconde focus
Camera (voorkant):5 MP (16:9) 2560x1440 pixels, 4x digitale zoom, , F2.2 aperture
GPS:GPS, A-GPS, GLONASS, Beidou
Formaat:139,3 x 69,6 x 8,5 mm
Gewicht:144g
Accu:Niet-verwisselbare Li-Ion 4100 mAh accu
Kleuren verkrijgbaar:Fashion Gold, Fashion Dark Grey, Fashion Silver, Classic Gold
Led kleuren:Onbekend

Links:

Chinese Redmi 3 pagina (openen met Chrome voor een vertaling)

Voorgaande Redmi Topics:

[Xiaomi Hongmi (Redmi)] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 1s] Ervaringen & Discussie
[Xiaomi Redmi 2 (Pro)] Ervaringen & Discussie

Chinaphone topic:

Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 3
[Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 2a (ook geschikt voor kortingscodes)
[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.

Rooten:

Als tip willen ik graag het volgende meegeven: Als je een Xiaomi tablet/telefoon besteld, probeer te voorkomen dat je er een andere rom op (moet)zet(ten). Je kunt namelijk problemen krijgen als je je toestel wilt rooten/flashen of voorzien van een nieuwe ROM. Vaak wordt er een ROM op gezet waar een hoop bugs of verouderde data in staat. Een bekende ROM die voor problemen zorgt is versie:

Root tips

Als je de Multilanguage rom van Xiaomi.eu installeert, dan is root toegang standaard mogelijk.
Het enige wat je daarvoor hoeft doen is root inschakelen bij de: Security app ->Permissions -> Root Access

Andere ROM installeren:

FAQ:

Waarom is het beter om voor de Multi Language (ML) rom van Xiaomi.eu te kiezen in plaats van de originele Chinese of Global Miui ROM?

Nadelen:
• Als er een bug in het systeem zit, dan wordt je mogelijk doorverwezen naar de originele source: namelijk en.miui.com. Hierdoor kan het langer duren voordat een bug wordt opgelost.
• De rom komt direct van de Engelse Miui site: en.miui.com. Vanuit die rom worden de onderstaande voordelen toegevoegd. Via een over-the-air (OTA) update, krijg je de update 1 tot enkele dagen later.

Voordelen:
• Bugs die zijn veroorzaakt door de taalpakketten, worden vaak binnen 1 week opgelost.
Nederlandse taal wordt wekelijks bijgewerkt (mits er fouten worden doorgegeven door NL gebruikers).
Link om taalfouten te rapporteren: http://xiaomi.eu/community/forums/dutch-translation.14/
• Je behoudt wekelijks updates (mits je gebruik maakt van de Weekly/Developer rom).
• Locatie van de GPS wordt aangepast van China naar een Europees land. Hierdoor verwacht je telefoon niet dat hij in China zit, maar ergens in Europa. Onder andere weer-gebaseerde apps werken hierdoor velen malen beter. Een voorbeeld hiervan is Buienalarm, dat werkt doorgaans niet/nauwelijks op een Chinese telefoon. Een lokale app zoals OV9292 werkt mogelijk ook niet goed als de locatie op China staat i.p.v. een Europees land.
• Zo goed als alle Chinese apps zijn verwijderd.
• Google Play is standaard geïnstalleerd.
• Standaard root toegang, die je zelf in kunt schakelen.
• De garantie zal je niet verliezen als je een ML rom op je Xiaomi apparaat zet. Wees echter wel heel erg voorzichtig en secuur met het vervangen van je rom.

De benodigde instructies om je ROM aan te passen, zijn nog niet geheel duidelijk omschreven. Er zijn teveel tegenstrijdigheden om de Xiaomi.eu rom op je originele telefoon te plaatsen. Zodra dit duidelijk een eenvoudig uit te voeren is, zal ik dit aan de topicstart toevoegen.

Is de telefoon geschikt voor ons netwerk?
• De telefoon is geschikt voor alle 3G netwerken in de Benelux
3G Netwerk: WCDMA 850/900/1900/2100 MHz
• Zoek contact met je provider om te achterhalen of 4G wordt ondersteund via deze netwerken:
4G Netwerk: FDD-LTE 1800/2100/2600 MHz

De topicstart wil ik graag zo interessant mogelijk houden en extra input wordt zeer gewaardeerd. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen om interessante wetenswaardigheden over deze telefoon toe te laten voegen. Als er tips zijn om dit topic aantrekkelijker te maken, dan hoor ik dat ook graag. Je kunt me daarvoor het beste een Persoonlijk Bericht sturen

Kiswum wijzigde deze reactie 16-03-2016 17:12 (150%)

Sluit je aan bij de grootste NL Xiaomi Facebook groep.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• Remcor2000
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 14:18
Top, nu al een topic voor deze telefoon. Ik hou m in de gaten!
Pre-order op Ibuygou is al mogelijk

• Cranberry
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 15-02 20:14
Helaas geen 800Mhz 4G. Verder, afgaande op de specs een interessant device!

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22:34
Vrij duur nog ja als de lokale prijs omgerekend $100 is. :+
Wel een interessant toestel, vooral een goede ontwikkeling van de grote batterij.
Ik zou als je deze wilt aanschaffen nog even wachten tot hij bij meerdere shops te koop is, niet in de pre-sale. Dat komt de prijs vaak ten goede.
Meer richting de 125-140 moet wel lukken lijkt me.

En over de tooicstart:
Het hele update en flashen van de ML rom wordt misschien wel wat lastiger doordat de bootloader unlocked moet worden, een proces wat bepaald niet loopt bij de Note 3 momenteel. Maar dat lijkt nog niet helemaal duidelijk.

dutchgio wijzigde deze reactie 11-01-2016 11:44 (3%)

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• Kiswum
Op diverse sites zal hij al te pre-orderen zijn. Als de aanbieding erg interessant zijn, dan zou ik het doen. Zo niet, dan gewoon even wachten, als je wacht totdat hij op voorraad is, dan kun je nog mooie prijzen tegenkomen.

+/- $149,- Bij Vifocal (geen ervaring mee, maar ze lijken naar NL te versturen).
Op het moment van schrijven, verzending via China.
(bij de specs staat momenteel ondersteuning voor 4G op 800MHz, maar dat klopt niet met de huidige berichtgevingen.)

+/- $159,- Bij ibuygou krijg je momenteel een gratis Mitu knuffel.
Zij kopen het direct in bij Xiaomi.
Op moment van schrijven, verzending via China.

+/- $159,- Bij Gizchina krijg je momenteel een gratis headset.
Zij kopen het in via een reseller (Honorbuy is dat volgens mij).

+/- $159,- Bij Honorbuy krijg je momenteel een gratis headset.

Waarschijnlijk komt er op korte termijn Miui 7.1 voor beschikbaar. Bij de levering is dat denk ik nog niet het geval.

Edit:
quote:
dutchgio schreef op maandag 11 januari 2016 @ 11:44:
En over de topicstart:
Het hele update en flashen van de ML rom wordt misschien wel wat lastiger doordat de bootloader unlocked moet worden, een proces wat bepaald niet loopt bij de Note 3 momenteel. Maar dat lijkt nog niet helemaal duidelijk.
Bij de release van de Redmi 2 Note, lukte het het installeren van de xiaomi.eu rom zonder problemen. Bij de leveringen vanaf medio oktober 2015, moest je pas extra trucjes uithalen. Het is voor mij onbekend of dit te maken had met de Miui release of met de extra aanpassingen van de telefoons. Ik hoefde voor mijn telefoon geen bootloader te unlocken of TWRP te installeren. Hetzelfde probleem zag je bij de Note Pro, Note 3, Mi4 en Mi4i, echter was het weer niet nodig bij de Mi Note, Redmi 2 en Redmi 2 Pro.

Het is dus afwachten hoe makkelijk/lastig het gaat worden met de telefoons die vanaf morgen worden verkocht. De Topicstart zal ik aanpassen als ik meer informatie hierover heb, maar dit zal ook duidelijk zichtbaar zijn op de site van http://xiaomi.eu/community/forums/miui-weekly-rom-releases.103/.

Kiswum wijzigde deze reactie 11-01-2016 12:02 (30%)

• BB72
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 04-12-2019
Volgens Vifocal heeft de Redmi 3 wel ondersteuning voor de 800Mhz band.

Quote van site:
Basic Information
Model Redmi 3
Band 2G: GSM Band 2/3/5/8 (850/900/1800/1900MHz)
3G: WCDMA Band 1/2/5/8 (850/900/1900/2100MHz)
4G: FDD-LTE Band 1/3/7/20 (800/1800/2100/2600MHz)

Fijn hoor, Verschil van informatie bij verschillende bronnen 8)7

• dutchgio
Nooit eerder van Vifocal gehoord, als IBuyGou meld van niet samen met nog wat andere shops, zou ik van dat laatste uitgaan...

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• skoozie
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14-02 16:11
blijkbaar geen 4G op de 800MHz band.

volgens http://www.mi.com/hongmi3/specs/
4G LTE FDD: B1 / B3 / B7
4G TDD LTE: B38 / B39 / B40 / B41: 2555-2655MHz

en zou band 20 voor 800MHz gebruikt worden volgens:
http://www.gsmhelpdesk.nl...nden-lte-frequentiebanden

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Kiswum
Gewoon uitgaan van de officiële specificaties: www.mi.com/hongmi3
Er is tot op heden geen 800MHz ondersteuning voor Xiaomi telefoons. (of mis ik hier informatie :D?)

De webshops kopiëren elkaar of verzinnen er zelf nog dingen bij. Hetzelfde geldt voor eventuele Mult-Language talen die je voorbij ziet komen bij bepaalde aanbieders. Xiaomi levert standaard alleen Chinees, Engels en Traditioneel Chinees.
De Xiaomi telefoons die in India worden uitgebracht, heeft een aantal Aziatische talen, maar een taal als Russisch en Nederlands valt daar zeer zeker niet onder.

Kiswum wijzigde deze reactie 11-01-2016 15:07 (9%)

• Vin87
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:00
Die leveranciers flashen eigen firmware op de toestellen met al die extra talen, maar daar zit ook nog wel eens spyware tussen. Vandaar dat Xiaomi op de Note 3 en alle nieuwe toestellen de bootloader zal vergrendelen (aldus Xiaomi op het en.miui.com forum). Echter is de Note 3 gewoon met vergrendelde bootloader te flashen..

• N97
  • Laatst online: 13-02 12:05
Als dit net zo'n fantastisch telefoon wordt als de RedMi 2 Pro dan zal de RedMi 3 snel mijn RedMi 2 Pro vervangen.

Wacht met smart op de review van Kiswum van deze telefoon. Neem aan dat je deze telefoon ook gaat reviewen voor Xiaomi als deze beschikbaar komt?

N97 wijzigde deze reactie 11-01-2016 15:46 (5%)

• Kiswum
quote:
N97 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:45:

Wacht met smart op de review van Kiswum van deze telefoon. Neem aan dat je deze telefoon ook gaat reviewen voor Xiaomi?
Helaas heb ik nog nooit contact gehad met Xiaomi zelf, maar als dat op een dag zal gebeuren, dan wil ik graag telefoons voor hen testen ;) Ik heb voor en.miui.com nog wel een aantal weken een daily/nightly rom's getest. Helaas moest ik dat stopzetten, doordat ik steeds meer andere telefoons ging reviewen + dagelijks ging gebruiken. :+

Mijn volgende telefoon is al naar me onderweg, maar dat is geen Xiaomi, maar een smartphone van Kingzone. Ik hoop rond maart/april beschikbaar te zijn voor de Xiaomi Mi5. Het wordt tijd om weer een high-end telefoon van Xiaomi te testen. Nu nog een lieve webshop zien te vinden die me er een wil sponseren in ruil voor een uitgebreide review :D
quote:
Vin87 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:41:
Die leveranciers flashen eigen firmware op de toestellen met al die extra talen, maar daar zit ook nog wel eens spyware tussen. Vandaar dat Xiaomi op de Note 3 en alle nieuwe toestellen de bootloader zal vergrendelen (aldus Xiaomi op het en.miui.com forum). Echter is de Note 3 gewoon met vergrendelde bootloader te flashen..
Ah kijk, dat wist ik niet en op zich wel terecht dat ze het doen. Het is echter wel jammer dat de goede internationale rom's er niet (gemakkelijk) op kunnen. Misschien wordt het voor mij eens tijd om de Global ROM van Xiaomi te testen. Eens kijken hoe aangenaam dat zal werken.

• N97
  • Laatst online: 13-02 12:05
quote:
Kiswum schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:52:
[...]

Helaas heb ik nog nooit contact gehad met Xiaomi zelf, maar als dat op een dag zal gebeuren, dan wil ik graag telefoons voor hen testen ;) Ik heb voor en.miui.com nog wel een aantal weken een daily/nightly rom's getest. Helaas moest ik dat stopzetten, doordat ik steeds meer andere telefoons ging reviewen + dagelijks ging gebruiken. :+

Mijn volgende telefoon is al naar me onderweg, maar dat is geen Xiaomi, maar een smartphone van Kingzone. Ik hoop rond maart/april beschikbaar te zijn voor de Xiaomi Mi5. Het wordt tijd om weer een high-end telefoon van Xiaomi te testen. Nu nog een lieve webshop zien te vinden die me er een wil sponseren in ruil voor een uitgebreide review :D
Oh, dan heb ik me vergist. 8)7
In ieder geval succes met de reviews van andere telefoons, vind je reviews wel prettig om te lezen.

• Kiswum
Bedankt voor het compliment!

Ik zal eens kijken of ik dit jaar contact kan krijgen met Xiaomi, wie weet zit er gewoon iets in. Vooral als ze de Europese markt willen veroveren :D

p.s. ik kwam er vandaag achter dat ik precies 3 jaar geleden mijn allereerste Chinese smartphone binnen kreeg:
De Xiaomi Mi 2

Kiswum wijzigde deze reactie 11-01-2016 16:43 (36%)

• Senaxx
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 14-02 08:40
Leuke telefoon. Ik heb zelf de Nexus 6p, maar ik vindt deze wel interessant om bijvoorbeeld te gebruiken als extra als ik naar een festival ga, of iets dergelijks. Grote batterij (staat natuurlijk nog niet garant voor lange accuduur maar, voordeel van de twijfel.

• dutchgio
quote:
Vin87 schreef op maandag 11 januari 2016 @ 15:41:
Roms gebaseerd op die van Xiaomi ja en wat aangepast ja, de meest interessante, die van Xiaomi.eu werken niet.

• Vin87
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:00
quote:
dutchgio schreef op maandag 11 januari 2016 @ 17:03:
[...]

Roms gebaseerd op die van Xiaomi ja en wat aangepast ja, de meest interessante, die van Xiaomi.eu werken niet.
Klopt maar dat ligt meer aan Xiaomi.eu die ervoor kiezen om geen rom uit te brengen voor de flash tool. Als je kijkt naar de laatste Sphinx rom voor de Redmi Note 3 met 100% multi language, root, Chinese apps verwijderd etc dan is die bijna net zo custom als Xiaomi.eu. Al blijft flashen met TWRP gewoon veel fijner werken, oa vanwege backups mogelijkheid en dirty flash optie

• denemio
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 29-11-2019

denemio

derpdennis

Interessant toestel, zeker voor die prijs. Zou wel eens een goede vervanger kunnen zijn voor mijn huidige Redmi 1s :) Het wordt ook wel eens tijd voor 4G haha.

Ben vooral nieuwsgierig naar de accuduur. We zullen het zien. Fijn dat er in ieder geval een topic over is :) Het zou ook wel lekker zijn als de prijs nog een beetje daalt O-) (skeer)

denemio wijzigde deze reactie 11-01-2016 21:11 (11%)

• Veldman2
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 15-02 10:37
Alleen spijtig dat je geen 2e SIM kunt steken als je kiest voor geheugenuitbreiding met SD-card. 16 GB is wat aan de magere kant. En dual SIM is voor velen een must.
Bij de Redmi 2 gaat dit wel.

• tomthelong
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 13-02 21:21
quote:
Veldman2 schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 08:55:
Alleen spijtig dat je geen 2e SIM kunt steken als je kiest voor geheugenuitbreiding met SD-card. 16 GB is wat aan de magere kant. En dual SIM is voor velen een must.
Bij de Redmi 2 gaat dit wel.
Bij sommige toestellen kan je als je de simchip OP de sd kaart legt toch 3 chips gebruiken ( 2x sim + sd)

• tomvdlee
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-02 10:13
Waarom is het eigenlijk dat de toestellen van Xiaomi geen 800 Mhz band ondersteunen op 4G? Volgens mij zijn er wel veel andere Chinese fabrikanten die wel deze band ondersteunen.
Veelals heeft het gewoon met het activeren van de band te maken voor de fabrikant. Ik heb de Note 2 Prime en hierin zit een Mediatek Helio X10 processor die deze band zou kunnen ondersteunen.

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23:15
Voor 133 euro in de presale bij geekbuying.

• dutchgio
quote:
tomvdlee schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 13:27:
Waarom is het eigenlijk dat de toestellen van Xiaomi geen 800 Mhz band ondersteunen op 4G? Volgens mij zijn er wel veel andere Chinese fabrikanten die wel deze band ondersteunen.
Veelals heeft het gewoon met het activeren van de band te maken voor de fabrikant. Ik heb de Note 2 Prime en hierin zit een Mediatek Helio X10 processor die deze band zou kunnen ondersteunen.
Geldkwestie vermoed ik:
Toestellen worden allemaal gemaakt voor de markt in Azie/China en niet de Europese.
Ondanks veel import is dat blijkbaar niet interessant genoeg om ook Europese banden toe te voegen.

• Momus
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
quote:
tomvdlee schreef op dinsdag 12 januari 2016 @ 16:05:
[...]

Zou toch niet heel veel geld moeten kosten want veelal zit de ondersteuning al in de chipset. Las wel op XDA een post van iemand die band 20 op een Xiaomi Note geactiveerd had.
Lees dit wel vaker, nog nooit 1 bewijs van gezien.

• MeXter
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14-02 09:35
Ik heb hem voor vrouwlief besteld via Ibuygou. Al vaker wat besteld, gewoon goede webshop.
De minpunten wat betreft de telefoon neem ik voor lief:
4G 800 MHz - Niet nodig, geen grote data verbruikster.
720p scherm - Ze heeft nu een Jiayu G5s; zelfde resolutie; alleen de dpi zal dus lager zijn.
Geen 5 GHz voor wifi - Voor een beetje nieuws, facebook en whatsapp is niet veel meer nodig.

Tukker | OnePlus 6 | PC Gamer since 386dx | PC Master Race

• timmert26
  • Laatst online: 19:21
Je kunt misschien deze link aan de OP toevoegen: http://willmyphonework.net/

dan kun je zien welke telefoon op welke banden werkt als ze uit zijn.

• John Rambo
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 06-02 21:18
quote:
JaMaaT schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:21:
[...]

En hoe zit het met de batterij?
Mijn vrouw haar Redmi 3 houdt het anderhalve dag vol met vrij intensief gebruik (facebook, whatsapp, spelletje) en 2 dagen met normaal gebruik.

Xiaomi Redmi Note 4G / Xiaomi Redmi 2 / Xiaomi Mi Note / Xiaomi Redmi 3 / Mi Band 1S / Mi Scale / Xiaoyi dashcam / Xiaomi Mi WiFi Router 3 / Xiaomi Redmi 4X / Xiaomi Mi Note 2 / Xiaomi Mi Box S / Xiaomi Mi 8 Lite / Xiaomi Mi A3

• zessen
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 15-02 20:13
quote:
servival7 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:22:
Hij ligt er nu een paar uur aan maar hij doet nog steeds niets.Als ik de volume omlaag knop indruk krijg ik wel fastboot maar daar kan ik niet zoveel mee.
Waarschijnlijk heb je het al gedaan, maar voor de zekerheid vraag ik het toch: stickertje waarmee de accu wordt beschermd al verwijderd? :)

• WaKaManG
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 25-01 10:31
Hierbij een stap voor stap uitleg om een ROM te flashen met MiFlash.
Mijn laptop draait op Win10 Pro 64-bit. Mocht je toch nog problemen hebben, dan kan je proberen miflash.exe in Win7 compatibility mode te draaien. Dit i.v.m. eventuele Win10 driver issues.

Als eerste "MIUI ROM Flashing Tool" en "Redmi 3 Latest China Stable Version Fastboot File Download"
(of een ROM naar keuze) downloaden : http://en.miui.com/a-234.html
MiFlash installatie : http://en.miui.com/thread-189369-1-1.html
De ROM is een .tgz, uitgepakt een .tar en die weer uitgepakt geeft een map :

Dan MiFlash opstarten :

Ik heb eerst Fastboot mode gedaan. Telefoon uit en dan Power+VolumeDown knoppen ingedrukt houden.
Eenmaal in fastboot, USB kabel in de PC en telefoon. Klik in MiFlash op "Refresh" en je ziet dit :

Klik "Browse" (2 keer) en navigeer naar de map met de uitgepakte ROM :

Kies OK en LET OP : IK HEB ONDERAAN "FLASH ALL" GESELECTEERD.
[edit :Je kan ook "Flash all except data and storage kiezen. Maar NIET "Flash all except storage"
Reden hiervoor is dat die file niet aanwezig is, zie 2e screenshot v/d ROM map. edit]
En klik dan op "Flash" Je krijgt dit,omdat het blijkbaar niet lukt in Fastboot :

Kabel eruit en telefoon uitzetten. Power+VolumeUp indrukken en in het recovery scherm "Download" kiezen. Dat is gewoon een zwart scherm op je telefoon.
[edit: http://choimobile.vn/atta...wnload-redmi-3-jpg.21534/
YouTube: [ChoiMobileVN] Hướng dẫn vào chế độ Download Xiaomi Redmi 3 để Up Rom, Unbrick edit]
Kabel weer erin en klik in MiFlash op "Refresh"

Klik op "Flash" en 275 sec later is hij klaar.

Kabel eruit, telefoon uit en weer aan en hij start op.

Hierna op bovenstaande manier de Rooted ROM weer geflashed : http://en.miui.com/thread-228503-1-1.html

Hopelijk heeft iemand er iets aan ;) Ben niet zo een ster in het posten. (en nu maar hopen sat de plaatjes niet te groot zijn)

WaKaManG wijzigde deze reactie 21-02-2016 17:42 (7%)
Reden: Meer info over "Flash all" in keuze in MiFlash. Plaatje en video Download mode.

Xiaomi Redmi 3@XDA - Android FileHost

• Paperbag24
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16:35
quote:
..Christiaan.. schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:50:
[...]

19e (vrijdag) de order geplaatst (20:35 NL tijd).
22e bericht over 'processing'
23e tracking number van DHL gekregen. Pakktetje is onderweg naar Gatwick,

Gaat dus redelijk vlot. Denk begin volgende week binnen.
Lijkt snel te gaan inderdaad. mijn pakketje ligt al 2 dagen in Londen bij de douane. 14 feb besteld 18 feb verzend bevestiging gekregen

• hrichard
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 07-01 09:28
quote:
Momus schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:28:
Het klopt dat er nog geen xiaomi.eu rom is voor de Redmi 3? Mijn vriendin is toe aan een nieuw toestel en in de 5" lijkt mij dit zo'n beetje de beste keuze qua prijs/kwaliteit.
Als je niet teveel geeft om camera kwaliteit (maar ook daar is niets beters in deze klasse), dan is dit veruit de beste telefoon voor het geld. Ik gebruik de telefoon nu al een tijdje en hij is echt zeer goed. Behalve dat ik zelf de camera erg matig vind kan ik niet echt minpunten bedenken. Sterker nog, ik vind het een fantastische telefoon! Vooral de accu is uitmuntend. Ik kan me niet voorstellen dat je voor dit geld spijt krijgt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WaKaManG
Er is inmiddels een nieuwe officiele update uit MIUI V7.1.3.0. Updaten kan via de updater app.
Of http://en.miui.com/download-298.html en http://en.miui.com/a-234.html

Er is ook een prerooted rom met pico gapps voor MiFlash : http://en.miui.com/thread-234236-1-1.html
Deze heb ik vandaag geflashed en geen problemen. Moest wel "Flash all except data and storage" selecteren.

Heb alles ook op AFH staan : https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=50518

edit :
zie net dat er een link is naar de Developer ROM : http://en.miui.com/thread-234570-1-1.html
er is verder geen info over.

WaKaManG wijzigde deze reactie 01-03-2016 15:29 (12%)

• hrichard
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 07-01 09:28
quote:
karretje schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:54:
Ik ben vooral nieuwsgierig waarom je gekozen hebt om hem daar te bestellen?
Persoonlijk vertrouw ik al die winkeltjes op aliexpress niet zo, sommige dingen zijn te mooi om waar te zijn(en als iets klinkt als te mooi om waar te zijn, dan...........)
Daarbij is die niet eens de goedkoopste en het gekl...met de roms bevat me ook niet zo.
Hetzelfde risico geldt overal als je uit China besteld. Er was hier iemand met een bricked xiaomi van Ibuygou. Er zijn geen garanties. Wat je doet is de reviews bestuderen en die zijn over het algemeen allemaal goed. Dat hij nu niet de goedkoopste is kan maar zo, prijzen veranderen elke dag. Maar deze shop bied DHL zending aan en claimt dat je geen douanekosten zult hebben. Dan is het geen gekke keus. Als je alleen maar naar de prijs kijkt ben je sowieso niet erg slim bezig denk ik.

Wat Roms betreft begrijp ik je niet helemaal, ik heb om een gesealde verpakking gevraagd en die kreeg ik netjes, er is niet mee gerommeld. Of je bedoelt dat hier juist geen mulit ROM op staat, dat wil ik juist niet, de kans is groot dat je troep op de telefoon krijgt.

Daarnaast ben ik groot fan van het dispute systeem van aliexpress. Het werkt elke keer goed voor mij, vooral als shops niet reageren, zeg ik dat als ze niet reageren ik een dispute ga openen. Dan kan er ineens vanalles. Ik heb praktisch alle problemen prima kunnen oplossen met verschillende pakketjes. Nu heb ik bijna 5 euro terug gekregen ivm waardeloze adapter e.d. Het kostte bij deze shop meer moeite en uiteindelijk heeft aliexpress dit besloten, maar toch prima. Mijn ervaring met losse winkels zoals ibuygou of banggood of wat ook is eigenlijk minder goed. Deze zaken hebben immers je geld al en er is geen systeem om bezwaar te maken, je bent aan hun oordeel overgeleverd. Dat is al snel 'stuur maar terug', je kunt er vanuit gaan dat je geen geld terug krijgt of je heel veel moeite moet doen. Maar dit is mijn persoonlijke voorkeur.

Beetje off topic allemaal.

Heeft iemand trouwens enig nieuws gehoord of er een pro versie uitkomt van de Redmi 3 binnenkort? Misschien laat ik de Mi5 dan wel links liggen.

• Kiswum
Die Redmi 3 is inderdaad een prima leen-telefoon voor familieleden waarvan hun (te) dure telefoon defect is. Ik heb mijn Mi2 inmiddels al 4 keer uitgeleend het laatste jaar ;) Dat ding ziet er gelukkig nog steeds uit als nieuw en de bouwkwaliteit is vergelijkbaar met de huidige Redmi's.

Mocht Richard willen, dan kan hij zijn Redmi 3 na een jaar alsnog doorverkopen. Ik snap de keuze dus wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 09-01 18:21
quote:
D-Three schreef op zondag 06 maart 2016 @ 09:05:
Je moet het rode zinnetje lezen ;) Global coming soon, nog even geduld dus...
The following devices will get MIUI 7.2 China stable build later (around March 9)
Xiaomi Mi Note, Mi 3, Mi 4, Mi 4i, Mi 2/2S, Mi Pad 2, Redmi 3, Redmi Note 3, Redmi Note 2, Redmi Note 4G (Dual SIM), Redmi Note 3G, Redmi 2A, Redmi 2

Ik las dat namelijk, en rond 9 maart, dus dan waarschijnlijk xiaomi.eu die ook rond die tijd het levert. Of wat je zegt een week later bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeXter
Inmiddels heeft Ingbrzy van Xiaomi.eu de stable versie voor de Redmi 3 (ido) geüpload. Ik kan hem op dit moment niet bekijken (telefoon van de vrouw he :)), maar het lijkt mij in ieder geval één met meerder talen. Ik vraag me af hoe deze geïnstalleerd dient te worden, aangezien de bootloader locked is (en hem alleen met een developer rom te unlocken is)?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanaMatthys
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21-03-2017
Hallo,

Ik ben een totale leek als het op android aankomt (bvb die eu rom installeren, help), dus vraag me af of ik wel iets zou kunnen aanvangen met dit toestel. Waarom heb je die rom precies nodig? Voor mij mag het toestel nl. gerust in het Engels staan, maar ik zou wel de mainstream apps als whatsapp, facebook, ... er allemaal op kunnen krijgen. Moet er daarvoor veel aan gesleuteld worden?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WaKaManG
quote:
JanaMatthys schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:17:Hallo,
Ik ben een totale leek als het op android aankomt (bvb die eu rom installeren, help), dus vraag me af of ik wel iets zou kunnen aanvangen met dit toestel. Waarom heb je die rom precies nodig? Voor mij mag het toestel nl. gerust in het Engels staan, maar ik zou wel de mainstream apps als whatsapp, facebook, ... er allemaal op kunnen krijgen. Moet er daarvoor veel aan gesleuteld worden?
Alvast bedankt!
Je hebt dus nog geen Redmi 3 ?
Als de verkoper geen aangepaste rom voor je geflashed heeft en je hebt de officiele miui rom, dan zou ik het in jouw geval zo laten. Dan krijg je gewoon alle updates binnen. En je kan je apps gewoon installeren via de Mi store of de apk's downloaden van apkmirror.com.
quote:
..Christiaan.. schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 21:48:
Ik draai Miui 7.1 global 7.1.1.0.0. Door verkoper erop gezet. Wat is aan te raden om erop te zetten?
Hangt ervan af wat jij wil. Wil je root toegang,xposed, NL taal, officiele OTA updates ?
Ik draai zelf de multilanguage rom van xiami.eu. v7.1.3.0. Geroot met root genius via pc.
Deze is niet standaard geroot.Werkt wel lekker soepel en met playstore. Geen probemen met titanium backup.

Wil je de elke keer officiele OTA updates, dan zou je v7.2.4.0 van en.miui.com moeten flashen.
Weet niet of deze te rooten is en je hebt de standaard chinese apps volgens mij. En geen NL taal.
Heb deze nooit geflashed, dus ik kan het mis hebben.

Wil je xposed, dan heb je de prerooted xposed roms gebaseerd op v7.1.3.0. Geen NL taal.
Deze draaide ik tot ik overstapte naar de multilanguage roms.(xposed gebruik ik toch niet)

WaKaManG wijzigde deze reactie 13-03-2016 11:54 (30%)

• theduke1989
xiaomi.eu_multi_ido_V7.1.3.0.LHPCNCK_v7-5.1
https://mega.nz/#!v4YCkAi...VtO4QcpbP3WstFnUbCCsmSM1g

Installeren via Fastboot (MiFlash tool) - voor Locked bootloaders!

theduke1989 wijzigde deze reactie 16-03-2016 21:45 (36%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WaKaManG
quote:
N97 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:22:
[...]

WaKaManG, jij draaide toch ook "xiaomi.eu_multi_ido_V7.1.3.0.LHPCNCK_v7-5.1"?

Kan je nu de Developer fastboot file downloaden, Telefoon booten naar recovery mode, in download mode zetten en daarna Miflash gebruiken?

Of ben je eerst naar China Stable Rom gegaan en daarna pas naar de Developer Rom gegaan om vervolgens de unlock bootloader guide te volgen?
Klopt ik had een prerooted xiaomi.eu v7.1.3.0.
Normaal gesproken zou je die dev rom in Miflash kunnen flashen in download mode.

Maar ik kreeg steeds een error : read robust failed . Het was inmiddels 6 uur 's ochtends.
Ik had geen zin om dit verder uit te zoeken.
Dus heb ik in MiFlash de china stable v7.2.4.0 image geflashed en dan in de updater app de normale recovery image geflashed naar dev rom.
Was even een omweg, maar uiteindelijk wel gelukt.
En eenmaal als je de dev rom hebt, dan kan je unlocken

Acties:
  • +4Henk 'm!

• WaKaManG
Voor de geinteresseerden :
Op xiaomi.eu hebben ze de beveiliging gekraakt : http://xiaomi.eu/community/threads/6-3-17.30633/#post-280614
Dus ze gaan weekly rom's uitbrengen : https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=52318 , IDO staat netjes in de lijst.
Je kan deze image dus alleen flashen met TWRP en daarvoor heb je een unlocked bootloader nodig.
Deze heb ik zelf gebruikt : http://en.miui.com/thread-244098-1-1.html.
AFH link : https://www.androidfilehost.com/?fid=24459283995299569 , dan hoef je geen idiote "thank you" reactie te plaatsen voor die gasten op miui.com die daarop geilen.
Telefoon in fastboot mode (met die konijn dus), in een dos box : flash.bat uitvoeren en een paar keer op spatie drukken en telefoon start in TWRP 3.0.

Dus als je bootloader unlocked is en je het een recovery (TWRP) geflashed, dan kan je de multilanguage rom's van xiaomi.eu flashen. En je kan maandelijks via de updater app naar een nieuwe versie updaten. Of handmatig de weekly's downloaden en flashen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeXter
quote:
WaKaManG schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:35:
...geen idiote "thank you" reactie te plaatsen...
Thank you! Thanks for the update! Bedankt :)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• sonicboy
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 29-08-2019
Hoi,

Gisteren mijn redmi 3 ontvangen, +- 12 dagen nadat ik besteld had van Goldway op Aliexpress. Er zat een 'bloated' rom op (versie 77) dus meteen maar een andere op geflasht. Na wat zoekwerk, ben ik er in geslaagd. Misschien ff voor het overzicht een korte samenvatting van tools/roms beschikbaar voor redmi 3.

-Locked bootloader:
Hierop kan je enkel roms met Miflash uploaden (de zgn. fastboot roms). Hiervan zijn enkel de officiële (China) roms beschikbaar. Met wat geluk toch een gevonden:
http://en.miui.com/thread-237485-1-1.html
Om te flashen heb je Miflash nodig: http://bigota.d.miui.com/tools/MiPhone20151028.exe
In tegenstelling tot de instructies dien je de phone NIET in fastboot te zetten, maar in download mode (opstarten naar recovery door vol+ & power ingedrukt te houden, dan op download klikken. Scherm komt zwart). Zie deze excellent post voor de instructies: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45924495
Deze rom ondersteunt geen OTA en als je een andere rom erop wilt zetten dien je alle data te wissen

-Unlocked bootloader
Het wordt pas echt interessant als je bootloader ge-unlocked is. Om dit uit te voeren dien je volgende procedure uit te volgen.
1-Registreren op https://account.xiaomi.com/pass/register

2-Unlock code aanvragen: http://en.miui.com/unlock/ (het kan 10 dagen duren voor je de code ontvangt. Code aanvragen kan ook op voorhand)

3-bootloader unlocken: download miunlock: http://en.miui.com/forum....Tk2MDMzMzV8MHwyMDIyOTA%3D. Vooraleer deze tool kan werken dien je een developer (china) rom op te zetten:
http://en.miui.com/download-298.html
plaats deze in intern geheugen, ga naar de updater app en kies "select update image". Daarna zal de developer rom automatisch geflasht worden. In sommige gevallen zul je melding 'can't verify update package" zien. In dit geval probeer de fastboot rom:
http://en.miui.com/a-234.html en "Xiaomi redmi 3" flash deze met miflash zoals hierboven beschreven staat
Stappen om de bootloader te unlocken: http://en.miui.com/thread-202290-1-1.html
noot: om succesvol te unlocken dient je sim-kaart erin te zitten en moet je ingelogd zijn op je mi-account op de redmi

4-Custom recovery manager installeren (TWRP): download de laatste versie op https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=50678 (voor redmi 3: zoek versie met IDO in de naam)
Installatieinstructies: http://xiaomi.eu/communit...tall-twrp-recovery.30484/
Je zult dus eerst nog de ADB drivers dienen te downloaden. Als de taal van TWRP in het chinees is, kun je het op volgende manier veranderen: In hoofdmenu, druk op de een na laatste knop in rechterkolom -> dan op wereldbol helemaal rechts en verander taal naar english.

5-Weekly build rom flashen via TWRP: install, daarna kun je ook nog wipe data/dalvik cache doen. Aan te raden als je van andere rom komt of gewoon zo leeg mogelijk te beginnen

interessante links:
-Miphone (suite zoals itunes, maar dan voor xiaomi): http://en.miui.com/thread-92720-1-1.html
-unlock guide voor redmi note 3: http://tinyurl.com/zya3abo

sonicboy wijzigde deze reactie 25-04-2016 20:44 (30%)
Reden: update met nieuwe info

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WaKaManG
quote:
sonicboy schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:40:

4-Custom recovery manager installeren (TWRP): download de laatste versie op https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=50678
Maar hoe deze precies moet geïnstalleerd worden, heb ik niet gevonden. Wel voor redmi note 3, maar wellicht niet helemaal hetzelfde. Op weekly download page (http://xiaomi.eu/community/threads/6-3-31.30858/) vind ik "Install TWRP zip via Updater app or Fastboot mode, then install our ROM" dus gewoon via miflash installeren veronderstel ik?
5-Weekly build rom flashen via deze nieuwe recovery (denk ik?)

Zoals je ziet ontbreken er nog enkele stappen. Kan iemand die er al in geslaagd is om de ML rom te flashen evenentueel aanvullen (stap 4 & 5)?

Had graag een overzichtspost gemaakt welke acties er juist dienen te gebeuren om alles uit je Xiaomi te halen, want nu staat alle informatie los verspreid en is voor zij die niet zo vertrouwd zijn met android customizen nogal verwarrend/overweldigend.
TWRP installeren doe je in fastboot mode (scherm met konijn) en ABD :
http://xiaomi.eu/communit...tall-twrp-recovery.30484/

Als je eenmaal TWRP hebt geinstalleerd, dan kan je de weekly roms inderdaad rechtstreeks met TWRP flashen.

Er zijn inmiddels een paar onofficeiele CM12.1 builds van onze chinese vrienden verschenen. Zelfs een CM13 alpha build. Zelf heb ik de cm12.1 build van cofface al een weekje. Draait redelijk goed, 3 "major bugs" :
Notificatie led is niet in te stellen (kleur, knipperen e.d.) Apps kunnen niet naar ext sdcard worden verplaatst.
En batterij verbruik door apps is niet zichtbaar : http://forum.xda-develope...p?p=66144981&postcount=13
AFH link naar de rom's : https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=50519
http://forum.xda-develope...m-cm12-1-redmi-3-t3348916
http://en.miui.com/thread-255287-1-1.html

Ik heb contact met een dev van 4pda.ru. Een russische fora. Zij zijn meer fans van MIUI en wachten tot de kernel en sources officieel worden vrijgegeven door xiaomi.
quote: ViAlexSt
Yeah, I'm fine :D On the russian front, there is a creeping trench warfare, with no action. The Chinese have won 13 cyan done, an alpha version. Only it seems to me that this is all nonsense without a valid compilation.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WaKaManG
quote:
Hendry schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:46:
Ik heb mijn redmi 3 met firmware 7.1.1.0 Global ontvangen die volgens sommigen in deze draad niet betrouwbaar zou zijn. Ik heb nog geen unlockcode ontvangen en helaas is het zo dat ik hem niet geupgrade krijg naar 7.1.3.0 via Miflash in download mode. Soms krijg ik: "Reached the end of the file. 0x80070026: Receiving hello packet" en soms begint het tellertje te lopen zonder dat er iets gebeurt. Heeft iemand hier misschien de verlossende tip?
Het kan van alles zijn natuurlijk. Sowieso wordt aangeraden om te flashen met 64-bit windows. En de meest recente Miflash versie.
Als het nog niet is gelukt zou ik deze uitgebreide handleiding volgen :
http://en.miui.com/forum....6&extra=page%3D1&mobile=2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tomvdlee
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 16-02 10:13
quote:
sprintkanon schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:10:
Mijn vrouw kapt er al mee na 4 uur op 1 lading....
Wat wil je dan met een Sprintkanon als man :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeXter
quote:
Momus schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:24:
[...]

Geef eens een linkje dan, want volgens mij zijn de xiaomi.eu roms alleen te flashen met TWRP....
http://tradingshenzhenblo.../tutorials/xiaomi-redmi3/
En dan op ROM - MiFlash Custom Rom klikken.
Ik heb precies gedaan wat er gevraagd / gedaan wordt, en heb deze stable ROM kunnen installeren. Inmiddels vandaag ook toegang tot de unlock tool gekregen, maar ik denk dat ik hem maar op stable laat draaien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Momus
quote:
Gerald182 schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:19:
Ik draai ook de bovengenoemde stable 7.1.3 versie, geflashed met MIFlash. Ik heb een probleem met het 'belscherm'. Als ik een nummer bel, gaat het scherm op zwart. Ik kan dan niets meer doen, toestel gaat vervolgens wel bellen, maar ik kan niet meer ophangen.
Meer mensen last van?
Je proximity sensor is bedekt of stuk. Heb je een hoesje of screenprotector?
Die zit waarschijnlijk voor je sensor.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12:47
quote:
Gerald182 schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:49:
[...]

Thanks, dat had ik zelf ook nog wel kunnen bedenken :F

Dan vrees ik dat die van mij stuk is, heb namelijk geen screenprotector erop zitten. :-(
Gelukkig kun je bij MIUI de nabijheidssensor uitschakelen voor het bellen (probleem zal er wel nog steeds zijn met 3rd party apps).
Kijk maar eens onder telefoon > instellingen > opties voor binnenkomende oproepen > nabijheidssensor

Dan kun je iig weer fantsoenlijk ophangen e.d. als je aan het bellen bent ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Momus
Het is eenvoudig te omzeilen, door gewoon een modified originele ROM erop te zetten en via een roottool dat ding te rooten.
En hem vervolgens vol te pompen met adware en spyware, zodat de shop daar lekker aan verdient. En daarom ook wil dat je er geen andere ROM op zet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WaKaManG
quote:
sonicboy schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:56:
[...]

[afbeelding]

Soms gaat hij wel wat verder dan 2 sec, maar blijft dan hangen op 'connecting to com' en geeft dan foutmelding zoals in vorige post gezet
"Readrobust failed" error kreeg ik ook toen ik op prerooted v7.1.3.0 zat en naar de 1e dev rom wou flashen.
Had toen eerst China stable v7.2.4.0 geflashed en daarna via de updater app Dev Rom geflashed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KRDVT
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 13-02 12:09
Telefoon vandaag eindelijk binnen.. Heb iets van 21 euro extra moeten betalen aan de deur . Meteen stable 7.1.3.0 erop geflashed.. /Thnx voor de geweldige post hierover sonicboy _/-\o_
quote:
KRDVT schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:29:
Iemand ervaring met bestellen bij Dreami HK ( Ali express) ?

4 april bestelling geplaast. Deze is op 8 april verzonden.
Normale verzending, dus wellicht komt daar nog wel douane kosten bij.

Normaals gesproken zou hij dezer dagen binnen moeten komen toch?

• rob2011
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 16-02 10:57
Dan zou ik de stable China versie er opzetten. Deze is engels en met de google keyboard is de taal gewoon Nederlands. Staat ook al eerder in het forum.

Werkt voor mij top stabiel en geen issues. Alleen ringtone aanpassen is gewoon K dat is allemaal Chinees.

• dutchgio
Eigenlijk maakt dat niet heel veel uit.
De stable zou zoals de naam aangeeft, stabieler moeten zijn, omdat er in de Dev roms nieuwe features worden toegevoegd die mogelijk ook bugs met zich meebrengen.

De dev roms komen alleen gepland en wekelijks uit, zodat eventuele bugs snel verholpen zouden kunnen worden.
De stables komen eens in de zoveel tijd uit, daar is geen vast releaseschema voor.

De meerderheid van de gebruikers zit op de Dev roms heb ik het idee, omdat deze prima functioneren. Van die bugs is niet echt sprake.

Flashen tussen Dev en Stable kan dan wel weer problemen geven, dus het beste is om eenmalig te kiezen en daarbij te blijven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Trolololo
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 15-02 10:09
Heeft iemand nog sync problemen op mobiel internet?
Als ik dan op wifi ga, begint hij direct dingen te synchroniseren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Momus
quote:
Trolololo schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:35:
[...]

Kan je me een link geven naar een correcte guide aub?
Ik heb de global gedownload, via de updater app selecteer ik deze maar dan krijg ik de melding 'cannot verify update'
Daarom dat ik het niet goed begreep...
Je moet hem met MiFlash erop zetten, je hebt er waarschijnlijk een aangepaste ROM op staan die er door de reseller is opgezet.
YouTube: TUTORIAL FLASHING XIAOI REDMI 3 WITH MIFLASH

http://xiaomitips.com/gui...ot-rom-on-locked-redmi-3/

Momus wijzigde deze reactie 11-05-2016 15:40 (6%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Momus
quote:
zessen schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:28:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. De telefoon komt in stock recovery.
Wat bedoel je precies met: "gewoon direct in TWRP booten" ? Hoe doe je dat?
fastboot boot TWRP_ido.img

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Momus
quote:
..Christiaan.. schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:34:
Ik wilde mijn Redmi vanavond eindelijk eens omzetten naar een xiaomi.eu rom, maar ik kom maar niet van mijn China stable versie af. Als ik hem om wil zetten naar developer rom dan krijg ik de melding:
Zowel met deze: http://en.miui.com/forum....4&extra=page%3D1&mobile=2 als met deze: http://en.miui.com/thread-202290-1-1.html lukt het niet. 'Kan de update niet verifiëren' als ik de guide volg. Ik heb zelf MIUI 7.1.1.0.0 stable
Je hebt waarschijnlijk een aangepaste Stable. Dan moet je de dev rom via MiFlash flashen.
Of de originele Stable via MiFlash en vervolgens de dev via de updater.

Momus wijzigde deze reactie 23-05-2016 21:58 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Salmon
  • Laatst online: 21:44

Salmon

Custom ROMs +1

quote:
mika74 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 07:13:
oke, thx

ik zie nu op ali bij seller goldway een "official global firmware, support OTA update" dan lijkt dus wat meer voor mij te zijn.
gewoon engels en later als ik me goed ongelezen heb er via xiaomi.eu wat nieuwe dutch support roms flashen.
of zie ik geen beer op de weg die er wel is?
Daar geld precies hetzelfde voor. Alhoewel zij wel de Global DEV/stable ROM van Xiaomi kunnen flashen, maar dan heb je hoogstwaarschijnlijk alsnog een ROM waar HongKong Goldway (zelfde voor Top-One @ AliExpress) aangezet heeft. In ieder geval de telefoons die ik in mijn handen heb gehad van hun hebben (Chinese) pre-loaded apps. Als je geheel niks/makkelijk wilt flashen raad ik een Redmi Note 2 aan, daar heb je geen gedoe met locked bootloaders :)

Salmon wijzigde deze reactie 15-06-2016 15:16 (4%)

Xiaomi Mi Mix 6GB/256GB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ouwereus
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 18-10-2019
Met dank aan de beschrijving van sonicboy was het mij (als leek) in 3 uur gelukt op de nieuwste stable eu rom op mijn redmi 3 pro zetten. Ik kreeg eerst de couldn't verify device melding, maar dit had ik opgelost door op i.mi.com op de gelockte pictogrammen te drukken en mijn account te activeren. Alles draait soepel alleen hij herkent de fingerprint sensor niet. Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Momus
http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html

Maar dan de Redmi 3 bestanden gebruiken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16-02 08:43
quote:
Ik lees ff mee, want het is mij tot nu toe ook niet gelukt.

LG OLED 55E8, Sonos Playbar; Sub en 2x Play:1 Kodi Krypton op Qbox, PS4pro, Xiaomi

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Momus
quote:
thunder7 schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:32:
Is er een winkel of kanaal waar je zo'n telefoon gewoon direct met de juiste rom er op kan krijgen? Dat dat een paar tientjes meer kost hoeft dan geen probleem te zijn, uiteraard.
Unlocken gaat via je MIUI account, ik verwacht niet dat er shops zijn die een xduizend accounts gaan aanmaken hiervoor.

• chrusherman
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 16-02 10:01
Ik heb zelf de 3s Pro hier gekocht:
http://nl.aliexpress.com/...16GB-ROM/32683599224.html

Heb verzending via DHL gekozen en geen invoerkosten of btw hoeven te betalen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13-02 20:08

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik heb miui 8 van xiaomi.eu. Wellicht ligt het daaraan?
Heb je een link naar die rom versie?

• bigbuddha
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 15-02 22:34
quote:
Erikthekid schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:04:
Ik heb een Xiaomi Redmi 3S pro gekocht voor mijn zoon. Hierop staat Android 6.0.1 MMB29M met MIUI 7.3.6.0 (MALCNDE).

Nu heb ik de taal op Engels gezet maar er blijkt dat er nog steeds veel Chinese taal op zit en dat kan mijn zoon helaas niet lezen. Is er iemand die mij aan kan geven wat ik nu moet doen?

Ik lees wel veel over flashes en multi rom erop zetten maar dat heb ik nog nooit gedaan. Is er ergens een duidelijke beschrijving te vinden hoe ik dit moet doen?
https://xiaomi.eu/community/threads/6-8-4.33268/
Hier staat alvast de uitleg. Ik heb zelf wel geen root genomen. Sommige apps(bank) werken dan niet altijd.
Op Youtube staan wel wat duidelijke filmpjes ook.

• psvunited
  • Laatst online: 15-02 20:31
quote:
Momus schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 14:48:
[...]

Vast geen 64-bits windows...
Ohja wel hoor. Uiteindelijk is het flashen gelukt via de reddit wiki. Alleen als ik hem nu opstart krijg ik het bootlogo maar een kleine seconde te zien en valt hij weg.. Kan nog wel gewoon in fastboot

Opnieuw geflashed en nu werkt het weer.

psvunited wijzigde deze reactie 20-08-2016 18:45 (9%)

• hsb85
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
ben ook geinterreseerd in de Redmi 3s Pro en nu ik zag op geekbuying het volgende:
http://www.geekbuying.com...e---Dark-Gray-371273.html

Hier staat dat deze international version de volgende 4G frequenties heeft: 4G FDD-LTE: 4G: FDD LTE B1/3/4/5/7/8/20 (2100/1800/1700/850/2600/900/800MHz)

Is dat juist? kan het nergens anders vinden namelijk en zo zou ik hem meteen kopen. 800mhz is wel een vereiste namelijk voor mij..

• woutur
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22:33

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
theduke1989 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:20:
Ik heb een vraag betreft benamingen.

Er staat bij mij op geen enkele doos van de smartphones bijvoorbeeld PRO(PRIME) hoe kan je als koper er zeker van zijn dat je bijvoorbeeld de PRO hebt of wat dan ook? of gaat het op het aantal GB en opslag wat ze meeleveren..... Want kan je op die manier ook verkeerde rom installeren of zijn de 3S PRO <- staat op xiaomi.eu of 3S/3X

want zo kan je het makkelijk fout hebben...
Pro of Prime houdt in dat je in het geval van de 3S de 3GB/32GB versie hebt. Volgens mij kun je dit niet aan de buitenkant zien. Pas als je je telefoon opstart en naar About Phone gaat zie je de hoeveelheden aan geheugen.

Voor alle 3S'n heb je of codenaam LAND ROM's nodig of de HM3SHM3X. Ik vermoed dat andere ROMs niet geïnstalleerd kunnen worden als je ze via de Updater probeert.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

De Pro is te nieuw voor handleidingen blijkbaar. Tandjes op elkaar en de Developer of stable gebruiken dus.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• Momus
quote:
DaBuzzzzz schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 10:56:
Maar dit is precies wat ik bedoel Momus, ook eerder in het Nubia topic. Voor mensen die er wat minder in thuis zijn, zijn al die afhankelijkheden juist hetgaan ze tegenhoudt. Vandaar de vraag om in een
1) installeer TWRP versie 8,5 apk
2) download laatste rom van HIER
3) plaats rom op sd of interne storage
4) start twrp
5) wip cach en dalvic
6) flash rom
7) ff wachten klaar

maar ik zie ze nooit zo, altijd met persoonlijke voorkeuren en/of andere gaps, dan wel of niet. Ik wil gewoon de foon gebruiken, liefst zonder chinese crap en met ota updates daarna.

snap je?

thx
Is een aardige handleiding inderdaad.
Je kan hem volgen, je moet alleen wel eerst even unlocken voor stap 1.

• pasz
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 12-02 08:37

pasz

is kikke

Victorie !!!

Nog even een recap :
- Geunlocked
- Developer Global geflashed : http://en.miui.com/download-303.html
- TWRP geinstalleerd met deze tool : http://en.miui.com/thread-298586-1-1.html
- Meteen na installie, boot deze tool in TWRP. Dus gelijk ROM geflashed en Verify uitgezet
- Na weer een loop (progress bar, powered by android) moest ik bijna huilen
- Dus via recovery een WIPE gedaan. En drie keer raden ! Het werkt !

MIUI 8.1 by xiaomi.eu 6.9.1 | Beta. Dit is dus een weekly. Eens kijken of dit stabiel genoeg is.

pasz wijzigde deze reactie 04-09-2016 13:40 (7%)

woei!

• Momus
quote:
hopiconjo schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:08:
Ik heb deze topiq eens zitten volgen https://xiaomi.eu/communi...ith-lte-b20-800mhz.33957/. Ik begrijp hieruit dat er dus 2 versies zijn van de RM 3s Pro waarvan een ervan de 20 band ondersteund?. Tevens lees ik dat feature kernel gerelateerd is. Ik dacht eigenlijk dat dit hardwarematig iets was.
Ik lees niet dat de feature kernel gerelateerd is.
Ik lees wel dat je waarschijnlijk een andere kernel moet flashen voor de variant met band 20.
Oftwel, de kernel is hardware gerelateerd, niet andersom.

• kelly.hipolito
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 04-02 06:43
De Xiaomi Redmi 3S unlocken, installeren en configureren m.b.t. de Xiaomi.eu ROM

Ging bij mij de eerste keer vrij snel en helemaal goed.

Ondanks dat ik diverse handleidingen heb kunnen vinden.
Zijn deze veelal onvolledig of doet de schrijver diverse aannames.

Ik ben van mening dat het nutteloos is dat je doorzoekt naar ontbrekende APPS of het laatste ontbrekende stukje handleiding. Als een ander het gewoon al weet.

Het wiel hoef je immers geen 100 keer opnieuw uit te vinden.

Ik heb mijn stappenplan daarom op digitaal papier gezet.

Dit is een kleine moeite en bespaart een hoop gedoe bij de zoektocht naar dat ene commando of programmaatje. Ik ben een uurtje bezig geweest en ben blij met het resultaat.

Tot slot raad ik iedereen aan om de handleiding eerst helemaal door te nemen, om vervolgens, stap voor stap de stappen uit te voeren.

- Benodigdheden

- Windows x64 (Voorbeeld gebruikt Windows 10 x64);
- Toestel inclusief de accessoires uit het doosje (voorbeeld gaat uit van een Redmi S3);
- MI account met unlock permissie (waarmee de afgelopen 30 dagen geen ander toestel is geunlocked);

Tip! maak het account aan en vraag de unlock permissie aan voordat je de telefoon ontvangt.
Het kan namelijke enige tijd duren. Zo voorkom je dat je niet meteen aan de slag kunt gaan bij de levering van het toestel.

Deze handleiding kent de volgende onderdelen:

- MI account aanmaken, activeren en aanvragen unlock rechten.
- Development ROM installeren met de updater tool.
of
- Development ROM installeren met de MIUI ROM Flashing Tool.
- Toestel unlocken met unlocking tool.
- Xiaomi.eu firmware plaatsen op telefoon en TWRP Recovery installeren.
- Met TWRP Xiaomi.eu firmware installeren.

- MI account aanmaken, activeren en aanvragen unlock rechten

- Surf naar http://en.miui.com en klik rechts boven op 'Register'.
- Maak een Mi Account aan met jouw gegevens (Land + E-mail).
- Kies voor 'Create Mi Account'.

- Maak nu een wachtwoord aan, herhaal het zojuist gekozen wachtwoord ter verificatie en vul tot slot de anti-spam verificatie code in.
- Kies als alles is ingevuld voor 'Submit'.
- Open het 'Activate your Mi Account today' mailtje en klik op 'Activate account'.
- Kies vervolgens voor een Activation nickname en klik op 'Activate'.
De melding dat het account succesvol is geactiveerd komt nu in beeld.

- Navigeer vervolgens naar http://en.miui.com/unlock/
- Klik op 'Unlock Now'.
- Vul nu de volgende gegevens in onder 'Unlock Your Mi Device':

Naam.
Net nummer met uiteraard +31 voor Nederland of +32 voor België.
Jouw mobiele nummer.
De reden dat je unlock rechten aanvraagt in het Engels. (Mijn reden is simpel Xiaomi.eu ROM)

- Vul de anti-spam verificatie code in.
- Plaats een vinkje bij 'I confirm that I have read and accepted the unlocking Disclaimer'.
- Bevestig met 'Apply now'.

Je ontvangt nu een SMS bericht van Xiaomi met de activatiecode.

Let op! De Xiaomi activatie-service is ongekend instabiel, soms ontvang je het SMS bericht,
soms krijg je geen SMS bericht, of eventueel meerdere SMSjes met verschillende activatiecodes.
Gebruik indien je niet kunt activeren een ander mobiel nummer of probeer het later nog eens.

- Geef de activatiecode op die je zojuist hebt ontvangen en vul de betreffende activatiecode in onder Apply for unlocking permissions.
- Kies voor 'Next'.
Je ziet de onderstaande melding wanneer jouw aanvraag succesvol is ingediend.

"Submitted. Please wait for the review.

After your application is approved, we will send an SMS notification to your cell phone.
If you have not got any info after 10 days, please post a thread in Complaints/Advice section of MIUI Global Forum."

Je ontvangt nogmaals een SMS bericht van Xiaomi maar nu wanneer unlockrechten succesvol zijn toegekend. Het kan echter ook voorkomen dat je geen SMS ontvangt maar wel unlockrechten hebt verkregen.

- Navigeer naar http://www.miui.com/unlock/apply.php
Wanneer je bovenstaande Please wait for the review melding
krijgt dan zijn de unlockrechten helaas nog niet toegekend.
Het kan 10 (tot 21 werd voorheen aangegeven) dagen duren maar ook enkele minuten of uren.

- Development ROM installeren met de updater tool

Let op! Een Xiaomi Redmi 3S met een niet originele ROM kan deze procedure omtrent de Development ROM weigeren. Vraag bij aankoop dus altijd om een gesealed exemplaar.

Dan weet je zeker dat de leverancier er geen aangepaste ROM op heeft gezet.
Mocht je toch beschikken over een toestel met een aangepaste ROM dan is er een optie m.b.t. de MIUI ROM Flashing Tool. De procedure m.b.t. de MIUI ROM Flashing Tool staat hieronder beschreven.

- Download de 'Developer ROM' en sla deze op de internal storage van de telefoon op o.v.v. de map 'downloaded_rom'.
- Navigeer naar 'tools' > 'updater' > 'choose update package' en selecteer de eerder geplaatste ROM vanuit downloaded_rom > en bevestig met Ok.
- Bevestig vervolgens dat de persoonlijke data verwijderd wordt omdat de Development ROM ouder is dan de huidige ROM.

- Development ROM installeren met de MIUI ROM Flashing Tool

Download de 'MIUI ROM Flashing Tool' en installeer het.
Wanneer het geheel succesvol is geinstalleerd heb je naast het flash programma ook de 'Qualcomm HSB USB ... Loader ...'
bij de 'Universal Serial Bus Controllers' van het 'Device management' staan.

Download de 'Latest chinese developers fastboot file' van jouw specifieke telefoon.
Pak het bestand uit en schrijf de map met inhoud weg op de computer met 7-zip.

Start de MIUI ROM Flashing Tool,
kies voor 'select' > en selecteer de map met de zojuist uitgepakte bestanden.

Zet de telefoon uit, vervolgens druk je 'volume omhoog' en de 'aan/uit knop' tegelijk in.
De telefoon start zichzelf in de herstel mode.

Je krijgt nu opties in het Engels aangevuld met het Chinees.
Koppel de telefoon aan de computer met de bijgeleverde usb kabel en kies voor 'download'.

Druk op 'refresh' bij de MIUI ROM Flashing Tool en het programma detecteert vervolgens de telefoon als 'device' op een com poort.

Druk nu op 'flash'.
Na ongeveer 300 seconden is het flashen voltooid.

Wanneer het programma vervolgens in groen gearceerd 'succes' schrijft,
verwijder je de USB kabel en drukt de 'aan/uit knop' een tijdje in totdat de telefoon herstart.
De telefoon start de configuratie.

Onder het MUI logo zie je nu een aantal puntjes oplichten.
Dit configuratieproces duurt zo'n 8 minuten.

Het MUI 8 logo komt in beeld. Configureer MUI 8 zoals je wenst.
Tip! Spendeer er niet teveel tijd aan. Het is slechts van tijdelijke aard.

- Toestel unlocken met unlocking tool

Log in via http://en.miui.com/unlock/
Wanneer jouw account permissie heeft om een telefoon te unlocken staat er een link naar MiFlashUnlock op het dashboard.

Download en installeer MiFlashUnlock.
Log in op de telefoon en log in bij het MiFlashUnlock programma met je Mi Account;
(doe je dit niet dan weigert MiFlashUnlock vanwege het feit dat een ander account op de telefoon staat dan op MiFlashUnlock).

Zet de telefoon uit.
Zet de telefoon vervolgens aan met 'aan/uit knop' en 'volume naar beneden'.
Druk in MiFlashUnlock op 'unlock' en vervolgens als de telefoon geunlocked is op 'reboot phone'.

- Xiaomi.eu firmware plaatsen op telefoon en TWRP Recovery installeren

Download de Xiaomi.eu ROM (Redmi S3 = HM3SHM3X) en plaats het bestand in zijn geheel
op de telefoon haar 'internal storage' of indien mogelijk 'SD-card'.

Download TWRP en pak de bestanden uit.
Zet de telefoon uit.
Zet de telefoon vervolgens aan met 'aan/uit' knop en 'volume' naar beneden.

Omdat de bijgeleverde batch hier niet naar behoren werkt heb ik het geheel handmatig geflashed.
Je kunt met CMD en administrator rechten het commando zelf uitvoeren.

Je voert de commando's 'fastboot.exe flash recovery recovery.img' en
'fastboot.exe boot recovery.img' achter elkaar uit vanuit de betreffende map met flash images.
Wanneer je het laatste commando hebt uitgevoerd start TWRP.

- Met TWRP Xiaomi.eu firmware installeren

TWRP is nu gestart.
Kies voor de 'Engelse' taal en swipe voor het toestaan van 'modifications'.
Ga dan naar 'advanced' en kies voor 'Disable dm-verity'.
'Install' de eerder geplaatste Xiaomi.eu ROM vanuit het hoofdmenu.

Wipe 'dalvik' gelijk na de installatie, en ga terug naar het hoofdmenu.
Kies voor 'Wipe'. Hierna kun je rebooten.

De telefoon start de configuratie.
Onder het Mui logo zie je een aantal puntjes oplichten.

Dit configuratieproces duurt zo'n 8 minuten.
Het MUI 8 logo komt in beeld.
Configureer MUI 8 zoals je wenst.

Mooi zo! Je bent nu klaar en beschikt over de laatste Xiaomi.eu ROM.

kelly.hipolito wijzigde deze reactie 15-01-2017 03:25 (36%)
Reden: Aangepast: Handleiding aangevuld.

• theduke1989
Lees alle stappen goed door en zorg dat je begrijpt wat de stappen zijn en waarom je dit moet doen. Bij onduidelijkheden is het beter om eerst om extra informatie te vragen voordat je begint.
Door deze stappen uit te voeren is er kans dat je in een bootloop terecht komt. Dit is in de meeste gevallen op te lossen. Bij problemen graag precies vermelden wat je hebt gedaan.
Je kan deze handleiding op eigen verantwoordelijkheid gebruiken.

Stap 1:Unlock rechten aanvragen op en.miui.com/unlock.
Klik dan op unlock now. Log in met je mi account en vul daarna het formulier in en druk op verzenden. Vervolgens moet je een code invullen die je per sms wordt toegestuurd. Als er staat request submitted, dan is je aanvraag ingediend.
Notities: Wees voorzichtig met het opnieuw verzenden van een code. Na een aantal keer wordt je account geblokkeerd en kun je het pas na 1 a 2 dagen opnieuw proberen.
Ik zelf heb een buitenlands nummer moeten gebruiken omdat mijn nl nummer de verificatie sms niet ontvangt. (www.receivesmsonline.info) Als je dus geen sms krijgt binnen 5 minuten, probeer het dan met een ander nummer (hou in de gaten dat je niet op resend sms drukt, want dan blokkeer je na een aantal keer).
Hierna kun je op en.miui.com/unlock je status van de aanvraag bekijken. (wel eerst op unlock now klikken). Zodra de aanvraag is goedgekeurd staat er een uitleg over hoe je dit moet doen en een grote knop waar je de unlockertool kan downloaden.

Stap 2: Installeer de dev ROM op je toestel.
Dit kan met de updater app en met computersoftware Mi pcsuite. Hier kun je de developer ROM downloaden. (CHINA of GLOBAL QUALCOMM)
Download dezelfde versie (china of global) als degeen die al op je telefoon staat!

Korte uitleg:
Updaterapp:
zet het gedownloade bestand in de map "downloaded_rom" van je telefoon (op intern geheugen, niet op sd kaart). Open vervolgens de updater app en selecteer "choose update package". Blader naar het gedownloade bestand en klik deze aan en volg de stappen.
Mi PC Suite:
Installeer de software en start deze op.
Zet je telefoon in fastboot door deze uit te schakelen en vervolgens tegelijkertijd vol- en de powerknop in te drukken.
Sluit de telefoon met de originele kabel aan op de pc (in fastboot modus).
Software geeft nu een pop up. Klik op beta en op "flash device".
Volg de stappen.
Uitgebreide uitleg updater app
uitgebreide uitleg Mi PC Suite (punt 7)

PROBLEMEN:
Couldn't verify update:
1: Zorg ervoor dat je telefoon volledig opgeladen is.
2: Zet het updatebestand in de root van je telefoon of in de root van je SD kaart.
3: Controleer of je de laatste versie van de rom probeert te flashen.
4: Gebruik dezelfde dev als de global die er al opstaat (global stable-->global dev of China stable --> china dev).
Geen officiele ROM of bootloop met bootlock : Flashen met miflash en EDL: lees dit goed door!!

Stap 3: Bootloader unlocken met de unlocktool.
Download hier de unlockertool en pak het .zip bestand uit. Open miflashunlock.exe, klik op agree en log in met HETZELFDE mi account waar je unlockrechten op hebt gekregen. Vervolgens zal het programma deze rechten verifieren en dan wordt er gevraagd om je telefoon in fastboot mode te zetten en aan de computer aan te sluiten. Je zet je telefoon in fastboot door deze uit te schakelen en vervolgens tegelijkertijd vol- en de powerknop in te drukken.
Druk hierna op unlock en wacht tot het programma klaar is.

PROBLEMEN:
Your device isn't supported by Mi Unlock: Dit houdt in dat je nog geen unlockrechten hebt voor een telefoon. Kan door meerdere dingen worden veroorzaakt.
1) Je hebt nog geen unlockrechten (ga naar stap 1)
2) Er zijn meerdere accounts aangemaakt. Probeer in te loggen bij de unlocktool en check of je acces krijgt met je telefoon nummer, je mailadres en je mi account nummer. Gebruik vervolgens dezelfde gegevens om in te loggen in je telefoon en de bootloader te unlocken.
Couldn't verify device: Dit is een foutmelding die veel voorkomt, probeer deze handleiding te volgen.
Ook kan het helpen om in de DEVELOPER SETTINGS: "ENABLE OEM UNLOCK" en "ENABLE USB DEBUGGING" aan te zetten.

Stap 4: TWRP (custom recovery) installeren.
Hiermee installeer je TWRP, waarmee je custom ROMS kunt flashen.

Er zijn verschillende methodes om TWRP te installeren.
Hier worden 2 methoden uitgelegd. De fastboot methode maakt gebruik van fastboot commandoscherm en de flashify methode van een app om te flashen.

FASTBOOT METHODE:
Voorbereiding:
Zet "USB debugging" en "enable OEM unlock" aan in developer options.
Download en installeer: minimal abd and fastboot
Download Cofface TWRP recovery, hernoem het bestand recovery.img en plaats het in de Minimal ADB and Fastboot map.

Boot en recovery flashen
Zet je telefoon in fastboot modus (Power + vol up en bij het herstarten van het toestel de power los laten en de up vast houden) en sluit deze met een usb kabel aan je pc.

Open een command window in de Minimal ADB and Fastboot map.

Controleer of je telefoon goed is aangesloten met het volgende commando:
Fastboot devices
Je krijgt een serie nummer van je telefoon te zien als je telefoon correct is aangesloten

Voer nu het volgende commando in om de recovery te flashen
fastboot flash recovery recovery.img

Start vervolgens de telefoon op in recovery modus (volumeknop omhoog en power knop)

FLASHIFY METHODE
Hier staat een volledige uitleg die TWRP installeerd met een app en zonder gebruik van fastboot.
Je hoeft op dit punt de binaries nog niet te installeren als je van plan bent om een custom rom te flashen (is volgende stap).
In het kort: Verkrijg root, installeer vervolgens flashify en flash de recovery en vervolg dan deze handleiding.

Stap 5: Custom ROM installeren.
Xiaomi.eu weekly multilang roms
Supersu

Download de LAND rom (voor REDMI 3S/X).
Zet de custom rom die je wilt gebruiken op je telefoon.
Als je root toegang wilt, zet dan de supersu zip ook op je telefoon.
Start je telefoon in recovery modus (vol+ en power) of via de updaterapp-->setting-->reboot to recovery of ga direct verder na het afronden van stap 4.
Wipe eerst de data en de cache partitie (je raakt al je bestanden en instellingen kwijt)
Flash vervolgens de custom rom zip.
Als je root toegang wilt moet je hierna de supersu zip flashen.
Reboot je telefoon.

Je REDMI 3S/X draait nu op de multilang ROM en heeft root toegang.

PROBLEMEN
Als je telefoon hierna niet meer wil opstarten en blijft hangen op het mi logo is er sprake van een bootloop. Herstart opnieuw in recovery (vol+ en power) en flash de rom opnieuw. Wees er zeker van dat je de juiste (LAND) rom gebruikt.

Updates
OTA updates werken wel bij de xiaomi.eu builds. Het duurt echter lang voordat de update beschikbaar komt via de updater app. Het alternatief is om de update handmatig te downloaden en te installeren.

1: download de nieuwste rom van xiaomi.eu en zet deze op je telefoon
2: open de updater app, druk op de drie stippen en kies updatepakket selecteren. Blader naar de .zip en selecteer deze.
3: je telefoon start opnieuw op en installeert de laatste update.
4: OPTIONEEL: flash supersu.zip op dezelfde manier om weer root toegang te krijgen.

Vragen over of aanpassingen in deze handleiding: stuur mij een bericht.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
pool0249 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:38:
[...]

oké thanks.
ik vond het wat verwarrend allemaal :)

edit:
Heeft het nog zin om een internationale versie te kiezen als ik toch een xiaomi.eu rom erop ga zetten?
of kan ik dan net zo goed voor een normale versie gaan?
Als je toch voor een xiaomi.eu ROM gaat zou ik ervoor kiezen een zo standaard mogelijke ROM te nemen. China Stable of zoiets (dat is volgens mij de fabrieksstandaard). Dan heb je de makkelijkste, neest duidelijk beschreven weg om via howto's je ROM naar een EU ROM te brengen.

• cverkooyen
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:10
Ben benieuwd,heb mijn bestelling geannuleerd,misschien is het nog op tijd =) en anders maar niet, gebruik toch grotendeels wifi

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:06
quote:
Touchdomex schreef op donderdag 15 september 2016 @ 13:16:
Hopelijk komt er nog eentje die officieel vanuit Cyanogen komt maar dat is ijdele hoop vermoedelijk.
Waarom denk je dat?

• kelly.hipolito
Xiaomi MIUI 6.9.15/19 ROM is uit voor de Redmi 3*.

Recommendation Rate: 93.98% (FYI) op basis van de en.miui.com rom.
quote:
"Yes, i recommend for best stability, new optimizations and more best new function."
quote:
"A lot of small fixes and tweaks that people might not realize/use but makes a huge difference on the whole!"
Tot slot noemenswaardig om te noemen is dat het Xiaomi.eu team; AnalyticsCore.apk heeft verwijderd.
AnalyticsCore.apk wat regelmatig naar huis belt t.b.v. Analytics . Hoef je je telefoon ook niet meer te rooten om enkel en alleen dit programma te verwijderen. ;)

Highlights
New - Set on and off time for Read mode (09-12)
New - The app order in quick sharing is dynamically sorted by usage frequency (09-13)
New - Set your Lock screen wallpaper as the conversation background (09-13)
New - Delete synced recordings from the device keeping them in the cloud (09-13)
Optimization - Algorithm for sync status (09-13)

Other
Removed - AnalyticsCore.apk

kelly.hipolito wijzigde deze reactie 19-09-2016 06:22 (20%)

• theduke1989
quote:
pasz schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:59:
[...]

Kun je deze ook dirty flashen ? Geen zin om weer een volledige wipe te moeten doen.
Ik gebruik de updater app altijd voor updaten. Kom automatisch in TWRP..
dus erna een wipe cache/dalvik werkt prima :)

PS: net weer de laatste update uitgevoerd ging prima zonder alles te wipen ;)

theduke1989 wijzigde deze reactie 19-09-2016 10:23 (10%)

• dutchgio
Lijkt me inderdaad een fout op de MIUI site, zeker als het bij die app en andere site wel goed aangegeven wordt.
Heb je wel gewoon bereik?
Als het gewoon werkt niet te moeilijk om doen, dan klopt het wel.

• Momus
quote:
holl schreef op donderdag 22 september 2016 @ 11:37:
Ik vindt het vreemd dat de IMEI check op MIUI aangeeft dat de IMEI niet bestaat vs ok bij de anti-fake apk. Het lijkt verder wel goed te zijn

Zodra de bootloader is unlocked, zet ik er een andere versie op.
Als ie een officiële OTA update binnen haalt, heb je weinig kans op een fake apparaat.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 21:18

rens-br

Moderator Mobile & IN
quote:
yodeluxe schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:20:
[...]
Bij mijn Redmi 3 heb ik dat ook. De oplossing is bij mij door eerst het toestel te ontgrendelen voordat je deze aansluit.
Dat is volgens mij express zo gemaakt. Dit voorkomt namelijk dat mensen zomaar je telefoon uit kunnen lezen, wanneer je deze met USB verbindt. Mijn OPO heeft dat ook namelijk.

rens-br wijzigde deze reactie 23-09-2016 14:40 (4%)

• yodeluxe
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 21:05
quote:
rens-br schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 14:40:
[...]

Dat is volgens mij express zo gemaakt. Dit voorkomt namelijk dat mensen zomaar je telefoon uit kunnen lezen, wanneer je deze met USB verbindt. Mijn OPO heeft dat ook namelijk.
Nooit bij stilgestaan, maar eigenlijk is dat best logisch. Weer wat geleerd :)

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

• cverkooyen
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:10
quote:
StinkyPanda schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 11:45:
Ik heb gisteren mijn Redmi 3s 3/32 aangekregen en heb er gelijk de xiaomi.eu (6.9.15) rom opgezet.

Maar is het normaal dat ik nu nog steeds meldingen krijg in het Chinees van de video app ?
Ook de IR app doet het niet.
Dat kan je uitzetten in die video app zelf

http://en.miui.com/thread-84384-1-1.html

cverkooyen wijzigde deze reactie 24-09-2016 23:43 (5%)

• davidhund
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 28-09-2019
Bedankt Woutur. Dat unlock topic is precies wat ik nodig had. Ik begrijp nu dat de OEM Unlocking developer optie slechts een extra veiligheid is en niet betekent dat de bootloader al unlocked is.

Ik ben me helemaal suf aan het lezen maar het lijkt (voor een N00b) nog redelijk complex, misschien wel vooral omdat er zoveel informatie beschikbaar is :?

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
Barns schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:33:
[...]

Ja ik was te snel haha. Heb al even e.e.a. gelezen. Ga nog even verder zoeken of ik nog ergens specifiek op moet letten.
Of het een 2GB/16GB toestel is of een 3GB/32GB. Voor de laatste is het een erg goede deal. Voor de eerste is het niet bijzonder. En nee, dat zie je volgens mij niet goed aan de buitenkant. Maar als anderen serienummers of andere onderscheidende dingen weten wat dat betreft: laat het weten.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
davidhund schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 21:12:
Ik heb inmiddels ook (eindelijk) de BL unlocked gekregen en de xiaomi.eu Stable 8.0.6.0 (MALCNDG) op mijn Global Redmi 3s kunnen zetten (TWRP via Flashtool).
quote:
MIUI lijkt goed te draaien maar Root Checker geeft aan dat ik geen root ben.
(Ik dacht dat ik SuperSU geïnstalleerd had met TWRP? Nog maar eens proberen…)
En toch heb je deze ROM waarschijnlijk van een plekje gehaald met de volgende tekst:
DOWNLOAD STABLE (W/O ROOT, NO WEEKLY UPDATES)
Misschien kun je via TWRP de boel rooten, maar hier ben ik verder geen expert in.
quote:
Maar dit is mijn eerste keer custom ROM flashen, dus ik heb nog wel wat vragen:

Ik wil kijken of ik e.e.a. nog wat kan opschonen/uitkleden: Ik zou het liefst zoveel mogelijk richting 'Stock' gaan (ben een Nexus gewend).
Installeer Google Launcher. Dan zit je er echt heel dicht tegenaan.
quote:
- Kan ik alle/de meeste Mi apps eraf gooien? (b.v. Calendar, Music, Explorer, Themes, Video, Weather…)
Nee, hoewel ik het niet zeker van alle MI apps weet zitten sommige diep in het systeem. Calendar regelt bijvoorbeeld alle zaken voor de kalender, ook als je andere Calendar apps geinstalleerd hebt. Zet de mi apps in een mapje en kijk er verder niet naar.
quote:
- Is mijn Mi Account verder nog nodig of handig? (Mi Cloud, Sync)
Ik gebruik het nooit.
quote:
En als ik de telefoon heb zoals ik hem hebben wil, met de apps geconfigureerd die ik nodig heb, hoe maak ik daar dan een backup van?
Via Instellingen -> Backup maken en terugzetten
quote:
En kan gewoon updates binnenhalen via de Updater app? Of enkel via TWRP?
Enkel via TWRP
quote:
Los van alle hassle lijkt de Redmi 3s me tot nu toe een mooie vervanger van mijn Nexus 4 :)
Het is nog even wachten op een echt goede stabiele ROM versie (tenminste dat vind ik) en dan kan je een hele tijd met dezelfde ROM blijven doen en er echt veel plezier van hebben.

• dutchgio
Apps als de calendar kun je wel gewoon verwijderen, mits je een alternatief hebt.
Je kunt in de instellingen ook prima aangeven wat de standaard app voor kalender, sms, muziek en camera etc. Moet zijn. Dat hoeft dus niet die van MIUI zelf te zijn, die kun je dus ook verwijderen.

• karretje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20-04-2019
Van mede tweaker overgenomen (nog steeds dank :) _/-\o_ ) L een redmi 3S 3/32 met ML rom(dev)

Tot nog toe bevalt die uitstekend, maar er zijn wel een aantal dingen die me opvallen:

- Geen navigatie app. (anno 2016???)
Is dit bewust gedaan, of een foutje. Ik kan er b.v. maps op zetten, maar misschien heeft iemand
anders nog iedeeen.

- Zoals verwacht geen oortjes bij.
Kom zelf niet verder als deze https://www.ibuygou.com/p...e-basic-version-7358.html of deze (met mic) https://www.ibuygou.com/p...ition-earphones-7155.html.

- Wil er nog een (nilkin) screenprotector op. Bij IBG wel een aantal gezien, maar behalve de verschillen in dikte (0,3 vs 0,14) zie ik het verschil niet. Dunner lijkt me fijner? Iemand die iets kan aanraden?

-Het meest in het oog springende voor het laatst bewaard: De Oplader.
Nog steeds het zelfde systeem als destijds mijn 1s.
Adapter in het stopcontact, lader er in en de vonken komen er van af. Daarbij zit de lader scheef in de adapter, dus ben op zoek gegaan naar een "normale" usb- lader.
Zelf kan ik in eerste instantie deze tegen https://www.bol.com/nl/p/..._product&suggestedFor=usb maar lees ondertussen ook negatief (kwaliteit) reviews. Wat hebben jullie gedaan met jullie adapter?

• Momus
quote:
Kiswum schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:51:
[...]

Klopt het dat je zegt: er is geen eenduidige handleiding aanwezig voor deze Xiaomi Redmi 3?

Als dat er zou zijn, dan zou de vraag niet steeds gesteld hoeven te worden, maar kan iemand steeds naar dezelfde post met het antwoord gestuurd kunnen worden. Uiteindelijk zou het goed zijn om dat antwoord inclusief alle stappen in het OP te (laten) plaatsen.

Dit topic is niet alleen voor de echte Tweaker, maar het is een plek waarop nieuwkomers ook terecht komen. Waarom komen hier ook beginnelingen? Doordat de Tweakers forums vaak bovenin de zoekresultaten staan van Google. En dat is terecht, want hier zijn de topics levendig en leerzaam. Dat is tevens de reden dat de handleiding eenduidig moet zijn en voor elke originele telefoon Redmi 3 toepasbaar moet zijn.

Ik wil er uiteindelijk naartoe om alle Miui vragen in 1 topic te laten plaatsen en alle hardware vragen in de huidige specifieke topics te laten plaatsen. Eigenlijk hetzelfde als bij Windows 10 + de Lumia telefoons :)
Er zijn nogal wat variabelen, dus een handleiding gaat een hoop als dan scenario's bevatten.

• kelly.hipolito
quote:
[...]

Klopt het dat je zegt: er is geen eenduidige handleiding aanwezig voor deze Xiaomi Redmi 3?
Nee. Ik bedoel dat er geen eenduidige handleiding aanwezig kan zijn omdat er teveel variatie is.

Niet alleen bij aanvang met de telefoon in de vorm van de Redmi 3, 3S, 3S Pro, 3S Prime of 3S international. Maar ook het besturingssysteem van de computer host etc etc.
quote:
[...]
Dat is tevens de reden dat de handleiding eenduidig moet zijn en voor elke originele telefoon Redmi 3 toepasbaar moet zijn.
Een nieuwe handleiding en later weer een nieuwe handleiding kan nooit de gehele lading dekking.
Je kunt dit immers niet testen omdat je als individuele eindgebruiker eenvoudig weg niet alle Redmi 3 telefoons in het bezit hebt om te testen.
En dus blijf je bezig.

Vandaar mijn antwoord: Er is meer dan voldoende informatie voorhanden om een Xiaomi telefoon succesvol te kunnen unlocken en voorts te kunnen worden voorzien van een nieuwe ROM.
quote:
Preaper schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:07:
[...]

Deze mijlpaal is nog niet bereikt? 8)
Kortom naar mijn mening is deze mijlpaal bereikt.

kelly.hipolito wijzigde deze reactie 21-10-2016 00:09 (27%)

• Kiswum
Bedankt voor jullie feedback!
Er zit inderdaad een hoop versplintering in de diverse Redmi 3 telefoons. Al deze telefoons hebben een eigen ID. Dat ID staat op de doos en dat is vaak betrouwbaarder dan de ID die in sommige telefoons met crap roms van resellers worden geleverd.

Als ik dit lijstje zie, dan hanteert Xiaomi.eu slechts 1 rom.

Er zijn 2 opties.
1. De volgende zin uit de OP schrappen en het daarbij laten.
quote:
De benodigde instructies om je ROM aan te passen, zijn nog niet geheel duidelijk omschreven. Er zijn teveel tegenstrijdigheden om de Xiaomi.eu rom op je originele telefoon te plaatsen. Zodra dit duidelijk een eenvoudig uit te voeren is, zal ik dit aan de topicstart toevoegen.
2. Dat de lezers uit dit topic aangeven welke methodes ze hebben gebruikt om de Xiaomi.eu rom erop te plaatsen en met welke telefoon dat was gelukt. Als dat inzichtelijk is en is getest, dan voeg ik het toe.

De keuze en de acties laat ik over aan jullie.

• LoeWn
Ik snap het probleem niet helemaal. TheDuke1989 heeft naar mijn mening al een redelijke tutorial geschreven. Deze kan inderdaad wat verbeterd worden door het wat overzichtelijker te maken en de verschillende stappen beter in beeld brengen, maar technisch gezien is het correct voor alle Xiaomi telefoons waarbij de bootloader unlocked dient te worden.

Het enige wat per device scheelt is of de bootloader unlocked dient te worden of niet. Kwestie van een stukje toevoegen in de trend van "Staat bij je toestel in de device list geen YES. Ga dan naar stap #21".
Verder is er niks anders dan de ROM's en de TWRP file.

Ik snap dat het voor niet-tweakers best lastig kan zijn om de bootloader te unlocken, TWRP installeren en vooral om de juiste ROM's te kiezen ivm met de verschillen tussen RedMi 3/3S. Maar persoonlijk ben ik van mening dat jullie iets te moeilijk -no offense- denken op dit moment

LoeWn wijzigde deze reactie 21-10-2016 08:49 (3%)

• LoeWn
quote:
robbertp schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:05:
..
Fastboot opties kunnen niet aangezien de telefoon nog locked is (daarom wou ik er een developer rom op zetten)
...
even voor de duidelijkheid: Je kunt via fastboot gewoon stock ROM's flashen terwijl de bootloader gelocked is.

Wat gebeurt er als je vol- + power indrukt? Kom je dan rechtstreeks in fastboot modus?
Wat gebeurt er als je eerst de power knop indrukt.. wacht op een trilling en dan beide volume knoppen vasthoudt? Herkent de pc de telefoon nu?
En wat gebeurt er als je in het 'gele menu' op fastboot klikt?

Als je nu in het fastbootmenu komt, kun je verder deze toturial volgen
quote:
Kiswum schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:08:
[...]

Kijk nu komen we ergens! Dit is hetgeen wat ik nodig heb :)
Bedankt voor de link!
Wist je dan ook niet van zijn topic? Hier staat nog meer informatie
overigens zou ik het leuk vinden om daar mede-auteur van te worden. Ik heb wel zin om de tutorial nog een stukje te verbeteren :+

• LoeWn
quote:
Kiswum schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:53:
[...]

Dat topic heb ik nooit gezien, hiermee kan ik iedereen redirecten naar dat ene centrale topic. Zo'n centrale topic lijkt mij eenvoudiger en beter te onderhouden. Mede daardoor heb ik bij de admins de vraag liggen of het handig zou zijn om een algemene Miui topic te maken. In elk forum krijg je veel dezelfde vragen en oplossingen. In topics met een duidelijke structuur is het ook eenvoudiger om je antwoorden te vinden.

Kiswum in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"
Goed idee. Mocht het idee er door komen.. Wil ik je graag helpen met opzetten
quote:
robbertp schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:55:
[...]

Dit is voor mij nieuwe informatie. Op miui site staat bij stap 1 dat je telefoon unlocked moet zijn:

http://en.miui.com/a-234.html

In fastboot modus komen is geen probleem dit lukt gewoon...de PC herkent de telefoon niet bij COM poort.
Raar dat het daar staat. Het kan wel gewoon. Er zijn genoeg sites die er tutorials over geven.

Herkent MiFlash de telefoon niet? Of de PC zelf niet? Wat geeft apparaatbeheer aan? Als dat duidelijk is kunnen we je vanuit daar helpen. Het kan namelijk zijn dat je de Qualcomm drivers nog moet installeren

• Momus
quote:
Zanthr schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:16:
Ik voel me een behoorlijk domme aap, maar het hele unlocken en vooral het toestel zelf (Xiaomi Redmi 3 pro/prime) werkt me behoorlijk tegen.

Na heel veel losse eindjes heb ik het volgende geconcludeerd:
- Toestel moet developer ROM hebben
- Kan daarna unlocken
- Dan TWRP
- Tot slot een goede ROM

Mijn probleem is echter om de developer ROM er op te krijgen. Mijn toestel heeft een behoorlijk eigen wil en kan bijvoorbeeld alleen nog maar continue opnieuw opstarten met een MI / mi.com logo in beeld.
Fastboot starten lukt wel: PWR & VOL-
De andere mode helaas niet meer - hierdoor geen download of recovery mogelijk.

Fastboot ROM wil MiFlash niet flashed (Tz error).
[afbeelding]
Wat zijn nu nog mijn mogelijkheden?
https://drive.google.com/...qufxj-8inYUndXV2VhbmRKa2M
use fastboot edl
1. make ur mi flash tool ready for flash
2. reboot ur device to fastboot mode
3. run edl.bat
4. wait until red led on ur devices
5. refresh on mi flash tool so ur device appear
6. flash ur device
7. wait for flashing
8. reboot after finish flashing
sorry my bad language
hope it can help u

• Lekkere Kwal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14-02 14:21

Lekkere Kwal

The Third Jellyfish

quote:
Zanthr schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:16:
Ik voel me een behoorlijk domme aap, maar het hele unlocken en vooral het toestel zelf (Xiaomi Redmi 3 pro/prime) werkt me behoorlijk tegen.

Na heel veel losse eindjes heb ik het volgende geconcludeerd:
- Toestel moet developer ROM hebben
- Kan daarna unlocken
- Dan TWRP
- Tot slot een goede ROM

Mijn probleem is echter om de developer ROM er op te krijgen. Mijn toestel heeft een behoorlijk eigen wil en kan bijvoorbeeld alleen nog maar continue opnieuw opstarten met een MI / mi.com logo in beeld.
Fastboot starten lukt wel: PWR & VOL-
De andere mode helaas niet meer - hierdoor geen download of recovery mogelijk.

Fastboot ROM wil MiFlash niet flashed (Tz error).
[afbeelding]
Wat zijn nu nog mijn mogelijkheden?
Ik heb het met deze guide voor elkaar gekregen: http://forum.xda-develope...install-unlocked-t3413818
Dat is een tooltje die TWRP installeert zonder dat je eerst een andere ROM nodig hebt, ik had gewoon MIUI 7 chinees. Het enige belangrijke is dat als je later MIUI roms flashed, die misschien diezelfde files weer overschrijven en je bootloader opnieuw lockt, maar dan kan je de fix herhalen natuurlijk.

Deze extra truuks had ik nodig:
- Zorg dat je de driver voor de 'Qualcomm HS-USB QDLoader 9008' hebt, is te googelen.
- Installatie op Windows 10 gaf error wegens unsigned driver, dan moet je opnieuw opstarten in Veilige modus met die beveiliging uitgeschakeld (ook te googelen op 'windows 10 unsigned driver mode')
- Tel opgestart op Recovery (vol+ en home button tegelijk)
- Gekozen voor download mode
- Dan aangesloten, windows herkent m als die QDLoader
- CMD in administrator modus starten
- navigeer naar de map van de tool,
- volg stappen van de guide

Hierna CM13 erop vanuit TWRP en MIUI lekker vergeten.

Lekkere Kwal wijzigde deze reactie 27-10-2016 10:52 (9%)

Specs - current quote: "Happiness Only Real When Shared"

• [FF]fox
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 21-10-2017
quote:
pappamat schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:28:
Bij mij wil het toch ook niet lukken met de redmi 3s...

ik zit op deze rom: MIUI 8 Global 6.10.20 | Beta en ik wil graag de eu-rom gaan gebruiken

Het lukt mij wel om in het fastboot-scherm te komen.
Als ik via vol+ en power knop in dat gele menu kom en op download klik... start de telefoon normaal op.

Als ik de bootloader wil unlocken stopt deze na 50% (device niet herkend)

Bij gebruik van MiFlash (2016.08.30.0) gaat hij wel flashen... na ongeveer 8 minuten op 50%, uiteindelijk is de groene balk vol (na pakweg 1000seconden) maar loopt de teller door en verder niets.
in het schermpje staat: status: these images are only used for device: land en bij status: flashing

MiPCSuite ziet de telefoon niet.

eventuele extra info:
- laptop met windows 10
- telefoon is de redmi 3s (32gb)
- kabeltje gebruikt die bij de telefoon zat
- ik heb via en.miui.com/unlock ''toestemming'' gekregen

Waar gaat het mis? Ik vermoed ergens waar de pc de telefoon niet ziet? Hulp is zeer welkom!
Mijn redmi3s is deze week ook toegekomen, is bij mij allemaal perfect gegaan met maar 1 probleem...
Bij MiFlashUnlock ook stoppen op 50% met "Mi Phone not found" of zoiets. De oplossing was vrij simpel: windows7 gebruiken! Toen ik het op een andere pc probeerde met win7 (eerst MiPCSuite installeren, dan MiFlashUnlock), werkte het van de eerste keer.
Zowel MiPCSuite als de benodigde drivers geven (soms) problemen bij win10 64bit.
Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True