Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Xiaomi Redmi 3] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste
Acties:

• woutur
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 24-02 13:12

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
Stampre schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 22:18:
[...]

Via de updater app is wat veiliger, maar denk dat er geen andere keus is..
Laten we het erop houden dat het je een veilig gevoel geeft. Via TWRP is niet onveiliger of veiliger dan via de updater. Ik update zelf altijd via TWRP en volgens mij kan ik ook weinig anders. Niks mis mee :)

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 25-02 07:44
Nee, via updater app kan je niet in bootloop raken wat wel kan via twrp.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23:08
Dat klopt niet, het is in feite gewoon hetzelfde.
Een .zip die je flasht via twrp en een bootloop veroorzaakt zal dat ook doen als je die via de updater installeert.

Ik zou TWRP eerder een veiligere manier noemen omdat je daar vooraf een volledige backup als restorepunt kunt maken mocht het mis gaan.

dutchgio wijzigde deze reactie 21-05-2017 02:38 (29%)

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:59
quote:
dutchgio schreef op zondag 21 mei 2017 @ 02:36:
Dat klopt niet, het is in feite gewoon hetzelfde........
Feitelijk wel, maar het verschil is dat je de signatuur controle van de rom bij de updater app niet kunt uitschakelen en bij TWRP wel. Ook is de updater app aanzienlijk kieskeuriger mbt de romkeuze. In zo een geval zou je dus kunnen spreken dat de updater app veiliger is.
Is de signatuur controle bij TWRP ook ingeschakeld, dan maakt het geen enkel verschil.
TWRP is dan in het voordeel tov de updater app, mbt de backup functie, want een onvoltooide flash is in beide gevallen foute boel. Met TWRP ben je dan weer binnen enkele minuten up and running, alsof er niks gebeurd was.

elinx wijzigde deze reactie 21-05-2017 11:46 (3%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 09-01 18:21
Beste alle,

Ik wil graag weten hoe ik apps onder kopje (geïnstalleerde apps) kan verwijderen?

Heb namelijk daar Google Pixel Launcher staan maar wil deze volledig verwijderd hebben zodat ik opnieuw kan installeren. Na een ROM update werkte de Launcher namelijk niet meer. Dus wil alles verwijderen en weer opnieuw proberen.

Alleen bij geïnstalleerde apps onder tabblad alles staat hij er nog maar kan dus niet verwijderen!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
quote:
elinx schreef op zondag 21 mei 2017 @ 09:27:
[...]
Feitelijk wel, maar het verschil is dat je de signatuur controle van de rom bij de updater app niet kunt uitschakelen en bij TWRP wel. Ook is de updater app aanzienlijk kieskeuriger mbt de romkeuze. In zo een geval zou je dus kunnen spreken dat de updater app veiliger is.
Is de signatuur controle bij TWRP ook ingeschakeld, dan maakt het geen enkel verschil.
TWRP is dan in het voordeel tov de updater app, mbt de backup functie, want een onvoltooide flash is in beide gevallen foute boel. Met TWRP ben je dan weer binnen enkele minuten up and running, alsof er niks gebeurd was.
De updater app maakt gebruik van de recovery op jou systeem is geïnstalleerd. Dus als jij al een EU rom erop hebt zal de updater app de TWRP recovery gebruiken. En wanneer je dus dan via de rom updater een global of EU rom kiest hij geen problemen zal vinden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
quote:
theduke1989 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:41:
...... De updater app maakt gebruik van de recovery op jou systeem is geïnstalleerd. Dus als jij al een EU rom erop hebt zal de updater app de TWRP recovery gebruiken. ..
Duidelijk dat in dat geval de updater app geen "veiliger" gevoel zal geven, omdat het mbt flashen geen verschil maakt. Ik ging uit van Mi recovery vs TWRP en dat Mi recovery via de updater app werd gestart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
quote:
elinx schreef op maandag 22 mei 2017 @ 16:36:
[...]
Duidelijk dat in dat geval de updater app geen "veiliger" gevoel zal geven, omdat het mbt flashen geen verschil maakt. Ik ging uit van Mi recovery vs TWRP en dat Mi recovery via de updater app werd gestart.
Zodra jij TWRP overschrijf vervalt de stock mi recovery helaas. Ik zelf heb geen optie gezien dat beide recoveries voordat je de ROM installeert kan kiezen welke je wilt..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• elinx
quote:
theduke1989 schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:49:
......
Zodra jij TWRP overschrijf vervalt de stock mi recovery helaas..............
Dat is logisch omdat er slechts één recovery partitie is. Maar zoals ik eerder aangaf ging ik van de situatie uit dat er een rom geflasht werd vanuit een basis situatie. In dat geval ben je zéér beperkt met je rom keuze, want Mi recovery is erg basic.
TWRP is een stuk flexibeler en uitgebreider en werd "minder veilig" genoemd (Stampre). Dat geldt echter alleen als je niet weet waar je mee bezig bent. Flashen houdt nl altijd enig risico in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
Klopt,

Mi recovery is dan ook echt puur voor MI roms bedoeld! TWRP is eigenlijk vrijwel de meest uitgebreide recovery samen met CWM! Alleen heb ik toch voorkeur voor TWRP qua interface en alles.

Mi recovery is inderdaad veiliger omdat je gewoon wanneer je niet de juiste rom hebt hij deze ook niet installeer! Nu vindt ik dat wel erg vreemd aangezien wanneer je er van uit gaat dat MIUI nooit de officiële weg kiest qua updaten zoals HTC/SAMSUNG en iedereen downloaden/installeren/rebooten! en je dus toch nog wel vrijwel zelf ook een stuk moet doen in de recovery...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Hebben jullie ook last van het feit dat schermrotatie het op gegeven moment (na een paar dagen ofzo( niet meer doet? Ik kan zien dat de sensoren nog prima werken (de telefoon registreert dus wel de bewegingen) maar blijkbaar wordt het niet goed doorgestuurd naar de apps. Een herstart helpt hiertegen.
EU-ROM 7.4.24

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 06-02 21:18
quote:
woutur schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 09:23:
Hebben jullie ook last van het feit dat schermrotatie het op gegeven moment (na een paar dagen ofzo( niet meer doet? Ik kan zien dat de sensoren nog prima werken (de telefoon registreert dus wel de bewegingen) maar blijkbaar wordt het niet goed doorgestuurd naar de apps. Een herstart helpt hiertegen.
EU-ROM 7.4.24
Is een probleem wat niet toestel specifiek is, is ook zo bij andere toestellen. Hopelijk wordt het een keer gefixt.

Xiaomi Redmi Note 4G / Xiaomi Redmi 2 / Xiaomi Mi Note / Xiaomi Redmi 3 / Mi Band 1S / Mi Scale / Xiaoyi dashcam / Xiaomi Mi WiFi Router 3 / Xiaomi Redmi 4X / Xiaomi Mi Note 2 / Xiaomi Mi Box S / Xiaomi Mi 8 Lite / Xiaomi Mi A3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dutchgio
Heb je al geprobeert om up te daten naar een recentere versie? Wellicht is het daarin opgelost.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
iemand ervaring hoe ik geïnstalleerde apps kan verwijderen? Want op mijn toestel staat die niet meer geïnstalleerd! En wanneer je naar Playstore gaat krijg je melding ''installeren'' Maar wanneer ik dan naar

Instellingen - Geinstallerde apps (tabblad: alle) ga dan zie je de Google Pixel Launcher er tussen staan! Maar moet deze compleet verwijderen ... hoe doe je dit???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• karretje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20-04-2019
Push notificaties.

Iemand enig idee hoe ik deze kan lezen?
Ik krijg ze binnen, swipe van boven naar onder en lees dan een gedeelte van de regel maar wil graag het hele bericht lezen. Heb al diverse instellingen gewijzig maar zonder het gewenste resultaat. (van een aantal instellingen snap ik niet eens wat ze doen: batch, zwevend et.)
Iemand die me (op weg) kan helpen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
karretje schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:45:
Push notificaties.

Iemand enig idee hoe ik deze kan lezen?
Ik krijg ze binnen, swipe van boven naar onder en lees dan een gedeelte van de regel maar wil graag het hele bericht lezen. Heb al diverse instellingen gewijzig maar zonder het gewenste resultaat. (van een aantal instellingen snap ik niet eens wat ze doen: batch, zwevend et.)
Iemand die me (op weg) kan helpen?
Is blijkbaar een Android bug. Er is nog geen oplossing voor (en gezien het feit dat dit ooit 6 jaar geleden al eens gerapporteerd is aan Google, komt die er hoogst waarschijnlijk ook niet).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• dutchgio
'pinchen' met twee vingers op de notificatie. Dan zie je het hele bericht..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• karretje
quote:
dutchgio schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:54:
_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
Wtf... Dat ga ik morgen proberen :) _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:25

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Het is afaik 2 of 3 vingers op de notificatie leggen en dan terwijl je de notificatie vastpakt met je vingertoppen naar beneden halen. Zo doe ik het hier :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Heeft er verder niemand temperatuurproblemen met dit weer? In de auto valt het wel mee op plekken waar de airco goed komt, maar op de slaapkamer geeft hij soms al meldingen dat hij te warm is (batterij zegt dan 45 graden te zijn) als ik alleen maar een podcast luister en met videobellen (Facebook Messenger) werd hij ook zo heet in mijn handen dat ik daarom het gesprek maar afgebroken heb. Anders moet ik misschien mijn rom maar weer eens updaten.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21-02 18:03
Onder Lineage.. Nog geen last van gehad. Gisteren telefoon 2 uur in de brandende zon laten liggen (wel op z'n kop, dus grijze kant boven.. scheelt iets). Telefoon werd wel warm natuurlijk, maar niet zoals jij omschrijft.

• Gerard4
  • Registratie: juli 2015
  • Laatst online: 31-10-2019
Misschien cover dr af houden met dit weer. Ik heb een dikke bumper, die heb ik nu ook even verwisseld met een dun siliconen exemplaar.

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Geen cover hier en heb een miui firmware draaien maar hij wordt wel heet in de zon maar voor de rest niets aan het handje.

Niet anders dan mijn Vorige Moto x en lg g2

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• joseph pottema
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 15-10-2018
quote:
LoeWn schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:40:
[...]

Is zeker wel vast te zetten. Maar het blijft een lapmiddel.

Anders maak je de telefoon gewoon even open. Stelt echt helemaal niks voor. Vorige week nog m'n microfoon vervangen.. amper 10 minuutjes werk. Je kunt gewoon voorzichtig de achterkant er afhalen. De rest is gewoon schroefwerk.
Mag ik vragen hoe je precies de backcover er af hebt gekregen?

Ik probeer momenteel de microfoon te vervangen maar krijg de back cover in geen mogelijkheid van zijn plek :(

• LoeWn
Lomp doen. Het zit gewoon op het scherm gekliky met mini weerhaakjes. Dus je zult met iets smals er tussen moeten wrikken. Onder in de hoeken beginnen werkt het beste. Het gedeelte bovenin bij de toetsen en uitsparing voor simtray is de backcover slapper.

Keukenmes is opzich prima gereedschap

• joseph pottema
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 15-10-2018
quote:
LoeWn schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 19:55:
Lomp doen. Het zit gewoon op het scherm gekliky met mini weerhaakjes. Dus je zult met iets smals er tussen moeten wrikken. Onder in de hoeken beginnen werkt het beste. Het gedeelte bovenin bij de toetsen en uitsparing voor simtray is de backcover slapper.

Keukenmes is opzich prima gereedschap
Na lang wrikken is het me eindelijk gelukt de behuizing te open met een aardappelschilmesje.

Bedankt voor de tip ;)

• karretje
Ik vrees een probleempje met mijn 3s.
Nadat ik mobiele data heb aangezet (redmi zegt 3g, H+ of soms 4G) en de data verbinding is tot stand gekomen open ik een app. B.v. buinradar of rtl nieuws. Helaas gebeurt er niets.
Ook met roaming aan in duitsland (vodafone.de) gebeurt er eigenlijk niets.
Als ik kijk naar het oplichten van de verbindingdssybool van mobiele data heb ik ook het idee dat er weinig gebeurt, soms na 3/4/5/ minuten is er eens 245 KB binnen gehaald.

Iemand enig idee waar ik moet zoeken/kijken waarom ik geen (tot nauwelijks) mobiele data kan binnen halen?
Heb al instellingen gewijzigd maar maakt geen verschil
(roaming aan of uit, app toestemmingen etc)

Of is dit al het einde van mijn 3s?

• LoeWn
quote:
karretje schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:34:
Dat is wel heel snel gezegd. Ik zou proberen even een andere ROM te installeren. Je draait toch MIUI ga ik vanuit? Dan is een backupje zo gemaakt en teruggezet.

edit: Uiteraard wel wipen voor het flashen

LoeWn wijzigde deze reactie 11-07-2017 14:53 (7%)

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 05:14
quote:
Nadat ik mobiele data heb aangezet (redmi zegt 3g, H+ of soms 4G) en de data verbinding is tot stand gekomen open ik een app. B.v. buinradar of rtl nieuws. Helaas gebeurt er niets.
Als ik kijk naar het oplichten van de verbindingdssybool van mobiele data heb ik ook het idee dat er weinig gebeurt, soms na 3/4/5/ minuten is er eens 245 KB binnen gehaald.

Iemand enig idee waar ik moet zoeken/kijken waarom ik geen (tot nauwelijks) mobiele data kan binnen halen?

of heb je toevallig Vodafone zakelijk? Die heeft andere settings en bij mij zijn ze ook wel eens naar Voda particulier gezet na een update te installeren in een ver verleden waar ik voda zakelijk had

Woont in Helsinki

• karretje
quote:
LoeWn schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 14:52:
[...]

Dat is wel heel snel gezegd. Ik zou proberen even een andere ROM te installeren. Je draait toch MIUI ga ik vanuit?
yep ik draai miui maar ff een andere rom erop is het probleem.als het misgaat heb ik een nog groter probleem(en dat het mis kan gaan is hier nogal eens voorbij gekomen) heb geen Windows pc

@Intelligo sim is een Vodafone prepaid.

Ik heb het idee dat het langzaam aan slechter is geworden zonder dat ik instellingen heb gewijzigd
(Behalve roming aan voor bepaalde apps in Duitsland)

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Het unlocken van je telefoon als deze met BT verbinding maakt: is dat ook een feature die ondersteund moet worden door je autoradio? Ik probeer het in te stellen bij mijn Skoda, maar tijdens het instellen vindt hij mijn Skoda BT niet. Bij een testrit met een Alfa, Volkswagen en een Jaguar werd dit onmiddellijk gevraagd tijdens de eerste pairing.

woutur wijzigde deze reactie 13-07-2017 09:39 (19%)

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

quote:
woutur schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:38:
Het unlocken van je telefoon als deze met BT verbinding maakt: is dat ook een feature die ondersteund moet worden door je autoradio? Ik probeer het in te stellen bij mijn Skoda, maar tijdens het instellen vindt hij mijn Skoda BT niet. Bij een testrit met een Alfa, Volkswagen en een Jaguar werd dit onmiddellijk gevraagd tijdens de eerste pairing.
Werkt die skodaradio met BT 4.0?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:

Ik heb heel soms (om de paar maanden) in een bepaalde app geen internet. Dat ligt denk ik aan de beveiligingssoftware. Een herstart lost het dan al op, heb je dat al gedaan?

Marzman wijzigde deze reactie 13-07-2017 11:31 (10%)

/▌

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
Touchdomex schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 09:47:
[...]

Werkt die skodaradio met BT 4.0?
Pfff ik heb het internet afgestruind, zoekend naar BT versie van MIB-1 (Columbus Discovery Pro). Niet gevonden. Maar ik begrijp dat dat een BT4.0 dingetje is?

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

quote:
woutur schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:33:
[...]

Pfff ik heb het internet afgestruind, zoekend naar BT versie van MIB-1 (Columbus Discovery Pro). Niet gevonden. Maar ik begrijp dat dat een BT4.0 dingetje is?
Ik weet zelf dat ik met mijn Redmi problemen heb met BT4.0 en verbinden precies op dezelfde manier. Tot op heden kan altijd wel verbinden met andere versies van BT :+ Dat werkt als een trein.

• Mc Roy
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 20-01 17:42
Mijn Redmi 3 heeft op vakantie waterschade opgelopen. Met als resultaat dat mijn scherm niet meer reageert als ik het aanraak.
Ik heb een manuele restart gedaan maar zonder effect. Dan maar de backcover eraf en alles even losgemaakt, gedroogd en proper gemaakt.
Nu wilt hij niet meer opstarten. Het Miui logo komt tevoorschijn maar dan valt die weer uit en terug aan enz..
In fastboot krijg ik hem nog wel.
Iemand een idee wat ik kan doen of hij zijn nu helemaal voor de vuilbak?

• theduke1989
ik wil een keer over op stock android met mijn redmi3s prime. Maar is er echt tot op heden geen stable met ota rom (stock) beschikbaar .....
quote:
Mc Roy schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:17:
Mijn Redmi 3 heeft op vakantie waterschade opgelopen. Met als resultaat dat mijn scherm niet meer reageert als ik het aanraak.
Ik heb een manuele restart gedaan maar zonder effect. Dan maar de backcover eraf en alles even losgemaakt, gedroogd en proper gemaakt.
Nu wilt hij niet meer opstarten. Het Miui logo komt tevoorschijn maar dan valt die weer uit en terug aan enz..
misschien de batterij kaduuk, of het moederboard. Als het de tweede is kan die de prullenbak in volgens mij....

theduke1989 wijzigde deze reactie 25-07-2017 19:38 (71%)

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Voor de record: gisteren heeft mijn 3S 5 minuten in de plee gelegen. Ik kreeg em er niet meer uit, er waren kinderhandjes voor nodig :) Telefoon deed het even nog, daarna eigenlijk niet meer en begon ie continu te rebooten. Daarop heb ik em een nachtje in een zak met rijst gelegd.

Vanochtend deed de telefoon het weer, echter na wat opladen en de stekker erin en eruit gehaald te hebben deed het opladen het niet meer. Telefoon uitelkaar gehaald. Met een loupe naar wat dingen gekeken en ik zag inderdaad hier en daar roestvorming optreden bij wat connectoren. Deze heb ik eerst weg proberen te halen met een scheermes (tussen de pootjes) en later heb ik er een tandenborstel bijgepakt om de rest weg te poetsen. Nu hangt de telefoon aan de lader en het lijkt erop dat hij aan het opladen is. :+ *O* oOo

Nu maar afwachten of er nog meer verrassingen komen.. Eerst zodirect met Titanium backup maar eens een backup doen. Foto's staan al op Google. Contacten ook. Whatsapp moet ik nog bijwerken met data van gisteren.

• karretje
quote:
Marzman schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:27:
[...]

Ik heb heel soms (om de paar maanden) in een bepaalde app geen internet. Dat ligt denk ik aan de beveiligingssoftware. Een herstart lost het dan al op, heb je dat al gedaan?
ik heb 1 app die sowieso erg traag is, ook op Wi-Fi.
Maar b.v. buienradarvind ik eigenlijk te traag,al merk ik de laatste tijd wel dat ook die via de Wi-Fi niet altijd vlot is (soms tergend langzaam tot kompleet geen data laden .

Zal jouw idee eens opvolgen, wie weet.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
karretje schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:08:
[...]

ik heb 1 app die sowieso erg traag is, ook op Wi-Fi.
Maar b.v. buienradarvind ik eigenlijk te traag,al merk ik de laatste tijd wel dat ook die via de Wi-Fi niet altijd vlot is (soms tergend langzaam tot kompleet geen data laden .

Zal jouw idee eens opvolgen, wie weet.
App laadt hier binnen 3 seconden met de reeds gekozen locatie. Andere locatie kiezen en data krijgen kost 3.2 seconden ofzo. Alles op niet al te snel wi-fi. Welke ROM draai je? Ik zit op 7.6.8.
quote:
Mc Roy schreef op maandag 24 juli 2017 @ 21:17:
Het is al een tijdje geleden dat je het postte maar ik heb er pas sinds dit weekend ervaring mee.
Als je het toestel openmaakt kan je aan de onderkant en bovenkant onderdelen wegschroeven. Inclusief de twee schroefjes met Mi logo. Dan zie je het moederbord liggen en de connectoren aan de onderkant. Er zitten een stuk of drie stekkers aan, één onder en twee boven. Die zijn volgens mij van koper. Stekkertjes eruit en met een vergrootglas kijken of er groene roest de pinnetjes verbindt. Vooral de stekker helemaal rechtsonder en rechtsboven goed controleren. Roest kan je weghalen met een scheermes en een tandenborstel. Anders moet je aan een chemische reiniging en ik weet niet hoe dat moet.

Bovenstaande verhielp bij mij de continue reboots en het niet meer willen opladen.

woutur wijzigde deze reactie 15-08-2017 11:29 (53%)

• Gerard4
Ik ben het allemaal weer een beetje vergeten, maar als ik voor de 3s de laatste xiaomi.eu rom op de telefoon zet, en via de updater app instaleer, hoe wipe ik dan de oude installatie?

Er staan nog 2 installaties op omdat ik bij de vorige update het oude ook niet gewiped heb.

Of moet ik het dan allemaal weer via TRWP doen?

• elinx
quote:
Gerard4 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:10:
Ik ben het allemaal weer een beetje vergeten.....

Er staan nog 2 installaties op .....

Of moet ik het dan allemaal weer via TRWP doen?
Bij een update alleen dalvik en cache, maar volgens mij gebeurd dit automatisch al

Bij een upgrade is meestal een factory reset nodig
Daarna moet je al je apps weer opnieuw installeren (vanuit een cloud of app backup)

nb
Update: blijft dezelfde versie van Miui en Android, betreft meestal alleen beveiliging en verbeteringen
Upgrade: wordt Miui en/of Android versie gewijzigd

tip:
Maak een twrp backup van je huidige installatie (oude backups kunnen daarna weg)
wipe alleen dalvik en cache en kijk na updaten of alles werkt.
zo niet, zet je backup terug en als je tijd hebt en je apps gebackupt, doe je pas een factory reset

elinx wijzigde deze reactie 02-09-2017 13:51 (10%)

• theduke1989
Ik wil wat nieuws qua rom. Is er qua roms wat stable en regelmatig otas ontvangt beschikbaar voor de redmi 3s prime? Kan namelijk niet 123 een goede vinden wat voor dagelijks gebruik uitermate goed is...

• Gerard4
quote:
elinx schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:28:
[...]
Update: blijft dezelfde versie van Miui en Android, betreft meestal alleen beveiliging en verbeteringen
Upgrade: wordt Miui en/of Android versie gewijzigd
Dus als ik met mijn redmi 4x de nieuwe xiaomi.eu android 7 wil installeren kan dat niet met de updater app?

• Gerard4
Telefoon start niet meer op, ik heb toch teveel gewist ben ik bang. Ik kan de telefoon niet in de fastboot krijgen omdat de telefoon niet meer uit gaat. ALs ik de power knop inhoud gaat de telefoon even uit, maar probeert gelijk op te starten, maar blijft dus hangen in het opstartlogo.
Ik heb een half uur gewacht, maar er gebeurde niks.
Hoe krijg ik de telefoon in fastboot, zodat ik vanaf de pc kan instaleren?

edit , ben nu al een tijdje aan het klooien, maar de pc ziet de telefoon gewoon niet.

Eerst telefoon in fastboot zetten, dan usb dr in, daarna ziet de pc in minimal en adb geen devices
Wat doe ik fout?

'waiting for any devices'

Gerard4 wijzigde deze reactie 02-09-2017 16:13 (22%)

• elinx
quote:
Gerard4 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:32:
.....redmi 4x de nieuwe xiaomi.eu android 7 wil installeren kan dat niet met de updater app?
Dit is niet helemaal het juiste topic, maar dat terzijde.
Ik zou dit nimmer doen zonder twrp backup.
Als je met de updater app dit doet, dan selecteer je de rom en hij wordt geïnstalleerd.
Pas bij of na het booten weet je of dit gelukt is.
Als het mis gaat kan je zo weer terug via de backup.
quote:
Gerard4 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 15:12:
Telefoon start niet meer op, .....
Te laat merk ik

elinx wijzigde deze reactie 02-09-2017 16:39 (14%)

• Gerard4
Oke, voorlopig zit ik met een redmi 3s die de pc niet ziet. Ik heb de pc opgestart met uitschakelen van de driver signatures. Zodra ik de telefoon in fastboot start en aansluit op de pc hoor ik in ieder geval een klingeltje dat de pc de telefoon detecteerd. Toch zie ik in het power shell venster nog steeds de mededeling 'waiting for any devices' zodra ik een opdracht invoerd

Gerard4 wijzigde deze reactie 02-09-2017 16:41 (4%)

• elinx
quote:
Gerard4 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 14:32:
.... als ik met mijn redmi 4x ....
quote:
Gerard4 schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:40:
Oke, voorlopig zit ik met een redmi 3s die de pc niet ziet......
Gaat het nu om de R4X of toch de R3S? Een beetje verwarrend.
Heb je wel een twrp backup?
Zo ja, twrp opstarten via
V+ en power of via
V+V- en power of via
fastboot boot recovery.img, daarna V+ vasthouden, enter

Probeer vervolgens eens de XiaomiTool
Die automatiseert een heleboel zaken.

elinx wijzigde deze reactie 02-09-2017 16:51 (12%)

• Gerard4
Lukt nu toch denk wel, ben met allebei bezig, alleen nu de 3s die niet wilde. Alleen zip bestand op de sd card beschadigt, dus even opnieuw downloaden.

Toch allemaal gelukt. Ik moet wat vaker xiaomi's kopen denk, vergeet telkens hoe het allemaal werkt.

Gerard4 wijzigde deze reactie 02-09-2017 18:02 (25%)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Is dit niet wat overdreven voor een calculator? (EU Stable rom)
https://tweakers.net/ext/f/2PQVfwIv7nO8vltyLO9zfzsq/thumb.png

/▌

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Hee ik zag de update ook binnenkomen. Net even de toestemmingen van deze app gechecked (Mi Calculator) en ze staan bij mij allemaal uit. Lijkt me niet de bedoeling (zonder extreem goede uitleg) om hier toestemming toe te geven.

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:23
Mijn schoonmoeder wil haar 3S geüpdate hebben. Er staat een 6.0 EU rom van zo'n 9mnd oud op momenteel. Op de xiaomi.eu website kan ik geen stable voor de 3S vinden, alleen de HM3. Bij weekly vind ik (zelfs) een MIUI 9 voor specifiek de HM3SHM3X.

Ik wil de gok niet wagen een HM3 rom op de 3S te flashen maar heb wel liever een recente stable dan weekly in verband met bugs die mijn schoonmoeder dan niet snapt. Kijk ik verkeerd o is er geen recentere stable dan de xiaomi.eu_multi_HM3SHM3X_V8.2.3.0.MALCNDL_v8-6.0.zip ?

XeNeRgY wijzigde deze reactie 23-09-2017 10:56 (6%)

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• dutchgio
8.5 Stable zie ik inderdaad niet voor de 3S, dan is de genoemde 8.2 de nieuwste.
De rom van de HM3 flashen gaat niet werken.

• John Rambo
Dat er een een stable is wil niet perse zeggen dat deze beter is dan een weekly. Niet alle weekly roms zitten boordevol bugs, over het algemeen zijn die prima.

Xiaomi Redmi Note 4G / Xiaomi Redmi 2 / Xiaomi Mi Note / Xiaomi Redmi 3 / Mi Band 1S / Mi Scale / Xiaoyi dashcam / Xiaomi Mi WiFi Router 3 / Xiaomi Redmi 4X / Xiaomi Mi Note 2 / Xiaomi Mi Box S / Xiaomi Mi 8 Lite / Xiaomi Mi A3

• baldyman
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 02-02 12:09
Was het iemand al opgevallen dat de Global Dev rom (MIUI 9) nu ook Nederland als keuze in het regiolijstje heeft staan? Geen idee wanneer dit is toegevoegd.
Helaas staat Nederland er op mijn Mi 6 met dezelfde MIUI versie (nog) niet tussen...

• Gerard4
Sinds ik een nieuw abbo heb bij Youfone is bellen niet meer vanzelf. Nu weet ik niet of het aan de provider ligt of aan mijn 3s.
Bellen lukt soms niet, soms wel, maar vaak veranderd het geluid vanaf de andere kant is gebubbel. Net of de beller in het water gevallen is.
Contact is dan niet meer mogelijk, bij opnieuw bellen gebeurt het opnieuw. Soms herken je in het gebubbel nog wel de stem van de ander.
Wat zou dit kunnen zijn?

• John Rambo
quote:
Gerard4 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 19:46:
Sinds ik een nieuw abbo heb bij Youfone is bellen niet meer vanzelf. Nu weet ik niet of het aan de provider ligt of aan mijn 3s.
Bellen lukt soms niet, soms wel, maar vaak veranderd het geluid vanaf de andere kant is gebubbel. Net of de beller in het water gevallen is.
Contact is dan niet meer mogelijk, bij opnieuw bellen gebeurt het opnieuw. Soms herken je in het gebubbel nog wel de stem van de ander.
Wat zou dit kunnen zijn?
Andere simkaart in je toestel doen en bellen.

• Tosun
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 10-02 20:30
Ik heb de toestemming gekregen echter paar maanden terug (jan of feb) en geprobeerd, niet gelukt en maar gestopt. Nu, vandaag weer bezig geweest omdat ik geirriteerd raak door de malware in de stock rom. En alsnog lukt het mij niet want "add your account and device in miui settings" krijg ik te lezen op het Mi Unlock software. Probleem is ik heb helemaal geen "mi unlock status" bij het developer deel. Iemand een idee?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
Tosun schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 18:26:
Ik heb de toestemming gekregen echter paar maanden terug (jan of feb) en geprobeerd, niet gelukt en maar gestopt. Nu, vandaag weer bezig geweest omdat ik geirriteerd raak door de malware in de stock rom. En alsnog lukt het mij niet want "add your account and device in miui settings" krijg ik te lezen op het Mi Unlock software. Probleem is ik heb helemaal geen "mi unlock status" bij het developer deel. Iemand een idee?
Bij mij is het destijds gelukt met een van de standard roms in de TS die je zonder toestemming kan plaatsen en vanuit die rom verder te upgraden naar andere roms.

/▌

• Tricolores
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 24-02 14:55
Komt er eigenlijk een update naar Android 8 voor deze toestellen? Heb zelf een Pro-variant (International edition) en heb dit nog steeds niet ontvangen.
Diverse websites en fora lijken elkaar tegen te spreken.

PC: Aorus Elite X570 - R7 3700X - 16 GB DDR4 @ 3200 MHz - XFX RX Vega 56 // Laptop: LENOVO Ideapad 310 + SSD upgrade // Smartphone: Xiaomi Mi A2 Lite

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De Redmiddel 3 Pro zit toch op Android 5 met veiligheidsupdates? Lijkt me heel sterk dat die dan opeens Android 8 gaat krijgen.

/▌

• Tricolores
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 24-02 14:55
Ik bedoelde de Redmi Note Pro 3 :) Zit nu op Android 6.1

PC: Aorus Elite X570 - R7 3700X - 16 GB DDR4 @ 3200 MHz - XFX RX Vega 56 // Laptop: LENOVO Ideapad 310 + SSD upgrade // Smartphone: Xiaomi Mi A2 Lite

• D-Three
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:00
8? De Redmi 3 zit nog op 5, het zou me verwonderen als ze nu nog naar 8 gaan?
Nevermind ;) Ik volg de mening van hieronder. :P

D-Three wijzigde deze reactie 13-11-2017 08:59 (26%)

• dutchgio
Dan zit je in het verkeerde topic. :)
Xiaomi stelt MIUI updates boven de Androidversie. Grote kans dat die er dus niet komt.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
Goede tip, ik kantel altijd mijn scherm dan kan ik iets meer woorden lezen maar dat is het ook net niet :p

/▌

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Voor de selecte groep liefhebbers hier een aardigheidje:
Als je:
• Google Play Services installeert
• Google installeert
• Alle data van beide apps verwijdert (Installed apps -> Google Play Services -> Manage space (onderaan) -> Clear all data)
• Taal van je telefoon op English (USA) zet

kan je de Google Assistent gebruiken door lang op de Home knop te drukken. Leuk voor Google Home bezitters: Ok Google broadcast <zeg maar iets> en het wordt naar al je Home devices gestuurd. De assistent neemt je stem op en speelt dat af. Je kan hetgeen in het scherm getoond wordt verder negeren.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

Weet iemand hoe ik popups van WhatsApp minder lang op het lockscreen kanmlaten staan? Het lijkt nu soms wel dat mijn scherm minuten lang aanblijft voor 1 notificatie.

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 00:06
Lame vraag tussendoor. Mijn vriendin is nog altijd tevreden met haar Redmi 3 Pro/Prime. Nu heb ik die telefoon z'n anderhalf jaar geleden gekocht, geupdate en sindsdien niet meer naar omgekeken. Omdat ik mezelf aan het oriënteren ben op een nieuwe telefoon dacht ik haar telefoon ook maar eens even te checken / updaten.

Ze draait op de MIUI by xiaomi.eu 7.5| Stable : 7.5.1.0 (LAICNDE)

Omdat ik wil dat ze een stabiele ervaring heeft heb ik een Stable is geïnstalleerd maar nu viel me om dat de beveiliging van 2016-06-01 is en de telefoon geeft aan dat er geen update is. Echter heb ik de ROM hier vandaan (indien ik me niet vergis) en daar is wel degelijk een update beschikbaar.

http://en.miui.com/download-298.html

Is het een kwestie van de stable downloaden op de telefoon, update package installeren en gaan met de banaan?

EDIT: Hier dus:
https://xiaomi.eu/community/threads/7-11-30.42495/

Thanks!

Card Nox wijzigde deze reactie 05-12-2017 22:58 (4%)
Reden: foute link

• John Rambo
Je moet even op de xiaomi.eu site kijken, niet op de officiële miui website.

• Card Nox
quote:
John Rambo schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 20:16:
Je moet even op de xiaomi.eu site kijken, niet op de officiële miui website.
Jammer dat ik niet eerst even GoT heb gelezen, had me weer veel frustratie kunnen schelen!!
Had dus de MIUI.EN gedownload (zag er bekend uit) en om 22:50 geflashed op de telefoon via update package. Natuurlijk start de telefoon niet meer op en krijg hem niet meer aan de praat...

Krijg hem niet in recovery, enkel nog in fastboot.
Recovery proberen te flashen via fastboot maar werkt niet, helaas is de bootloader is weer locked:

Met Mi Unlock v 1.1.0317.1 herkend hij de telefoon maar zegt die na 50% Couldn't verify device. Please upgrade your unlocking tool. (Wellicht omdat de nieuwe ROM niet start?)
Met Mi Unlock v 2.3.803.10 herkend hij de telefoon überhaupt niet.

Moet dus weer de developer ROM flashen.
Die netjes gedownload uitgepakt, maar krijg het niet geflashed met MiFlash.
Als ik in fastboot probeer te flashen: "Flash tz error".
Als ik in edl zit*: "Sahara read end error with status:9".
Of: "cannot receive hello packet miflash is trying to reset status" gevolgd door: "object reference not set to an instance of an object."
*Zodra ik de telefoon in fastboot oem-edl gooi reboot die 2x kort (wat ik ook als bootloop zie). LED knippert ook niet rood maar tleefoon wordt wel als COM herkend in MiFlash.

Ik lees dingen over deep flash cables maken etc, geen ID. Wie kan me helpen??!?!??!

Heb voor mezelf toen ik de Mi4C flashte dit geschreven maar bied me momenteel geen soelaas.

Flash MIUI
Download fastboot Rom (.tgz)
Unpack

CMD.exe
CD C:\fastboot

Put phone in fastboot (vol - & power)
fastboot devices (should be recognized)
fastboot oem device-info
fastboot oem edl

Open miflash
Select image folder from fastboot rom
Refresh
Flash all except storage and data
Reboot into MIUI

Prepare to unlock bootloader
Enable developer options
Enable USB debugging
Enable Install via USB
Enable USB debugging (Security settings)
Enable OEM unlock

Unlock bootloader
MiFlash
Log-in with MI Account
Put phone in fastboot (vol - & power)
Unlock
CMD.EXE
fastboot devices (should be recognized)
fastboot oem device-info (should indicate (bootloader) Device unlocked: false)
fastboot oem unlock
or
fastboot oem unlock bootloader
fastboot oem device-info (should indicate (bootloader) Device unlocked: true)

Flash recovery
Have recovery file in fastboot folder
fastboot flash recovery twrp.img
fastboot reboot

If can't get into recovery, temp temp flash recovery
fasboot boot recovery twrp.img
Place recovery on phone storage
Flash recovery from temp recovery

Flash ROM & GAPPS
Go into recovery (vol + & power)
Wipe all except storage
Flash rom
Flash gapps
Clear cache&dalvik

Reboot
Enjoy

Card Nox wijzigde deze reactie 06-12-2017 01:48 (24%)

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Probeer die stable rom die je met gelockte bootloader kan flashen en ga van daaruit verder. Zo is het mij toen gelukt.

Ik ben ook nog tevreden over de telefoon. Accutijd is nog steeds goed, ik gebruik de telefoon best intensief. Uren podcasts en luisterboeken, uren screentijd (zit veel en lang in de trein, maar s'morgens gebruik ik hem ook als radio, en als ik in de auto zit of op de fiets)

/▌

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
Marzman schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:00:
Probeer die stable rom die je met gelockte bootloader kan flashen en ga van daaruit verder. Zo is het mij toen gelukt.

Ik ben ook nog tevreden over de telefoon. Accutijd is nog steeds goed, ik gebruik de telefoon best intensief. Uren podcasts en luisterboeken, uren screentijd (zit veel en lang in de trein, maar s'morgens gebruik ik hem ook als radio, en als ik in de auto zit of op de fiets)
Als die van mij niet van een betonnen trap gestuiterd was, zou ik ook geen reden zien om hem te vervangen. Dit gebeurde echter in november 2016. Ik loop dus al een jaar rond met een kapot scherm maar de rest van de telefoon werkt zo goed, dat ik hem nog niet vervangen heb :) Nu toch af en toe met een schuin ook naar een Mi6 te kijken. Redmi 5 wordt te groot.

• elinx
quote:
Card Nox schreef op woensdag 6 december 2017 @ 00:43:
..............
*Zodra ik de telefoon in fastboot oem-edl gooi reboot die 2x kort (wat ik ook als bootloop zie). LED knippert ook niet rood maar tleefoon wordt wel als COM herkend in MiFlash.

Ik lees dingen over deep flash cables maken etc, geen ID. Wie kan me helpen??!?!??!.............
Alleen via apparaatbeheer op de PC kan je zien of de juiste driver is geladen en de gsm in EDL mode staat. Qualcomm hs-usb qdloader 9008 (comxx) Je display is geheel zwart, wel een rode led. PC moet gestart zijn met uitgeschakelde driver signatuur.

Als in PC apparaatbeheer "Qualcomm hs-usb diagnostics 900e" of "QHUSB_BULK" zichtbaar is dan is je gsm wel verbonden, maar niet in edl mode en zal het flashen niet lukken.

• Card Nox
Thanks voor de tips, vanavond naar het werk direct weer verder proberen, heb de moed om 2:00 opgegeven.

Zo frustrerend, want als alles goed gaat is het zo'n 30 minuten werk, haha.

Card Nox wijzigde deze reactie 06-12-2017 11:07 (27%)

• elinx
quote:
Als je in dit topic zoekt op "9008" kom je nog een heleboel andere tips tegen, maar veel gaan uit van de oude situatie, wat betekent oude Miui versie en oude MiFlash tool.
Mijn oog viel op deze post die ik eerder in april had geschreven.
Helaas geen ervaring mee want al mijn Xiaomi's werken probleemloos, maar wel iets om rekening mee te houden.

• Card Nox
quote:
Marzman schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:00:
Hoe flash ik een stable ROM? Kan geen TWRP flashen vanwege locked bootloader en kom niet in recovery. Via MiFlash kan ik toch enkel die .bat / .sh files flashen?
quote:
elinx schreef op woensdag 6 december 2017 @ 11:05:
[...]
Alleen via apparaatbeheer op de PC kan je zien of de juiste driver is geladen en de gsm in EDL mode staat. Qualcomm hs-usb qdloader 9008 (comxx) Je display is geheel zwart, wel een rode led. PC moet gestart zijn met uitgeschakelde driver signatuur.
Zo staat hij netjes onder Ports: "Qualcomm HS-USB QDLoader 9008 (COM3). Echter geen rode led.

Oude tools zijn geen probleem, heb die oude dingen nog allemaal gesaved en deze MIUI is ook ruim 1,5jaar oud.

EDIT: 2 uur verder en niets wijzer...
Heb deze ROMS allemaal geprobeerd maar geen enkele lukt :(

ido_xhdpi_global_images_7.11.23_20171123.0000.00_5.1_global_61767de814
ido_xhdpi_global_images_V8.5.2.0.LAIMIED_20170824.0000.00_5.1_global_d26b6c4212
ido_xhdpi_images_7.11.23_20171123.0000.00_5.1_cn_5d50366c84
ido_xhdpi_images_V8.1.1.0.LAICNDI_20161202.0000.00_5.1_cn_7438276274

EDIT: lekker 2 minuten later ik dacht probeer eens power & vol - & vol + te doen. Scherm staat op zwart maar wordt wel in MiFlash herkend. Druk op flash en hij is aan het flashen...ben benieuwd.

EDIT: Al 1380 seconden aan het flashen...hmmm

Card Nox wijzigde deze reactie 06-12-2017 23:48 (40%)

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

quote:
woutur schreef op woensdag 6 december 2017 @ 10:11:
[...]

Als die van mij niet van een betonnen trap gestuiterd was, zou ik ook geen reden zien om hem te vervangen. Dit gebeurde echter in november 2016. Ik loop dus al een jaar rond met een kapot scherm maar de rest van de telefoon werkt zo goed, dat ik hem nog niet vervangen heb :) Nu toch af en toe met een schuin ook naar een Mi6 te kijken. Redmi 5 wordt te groot.
Kijk eens met een schuin ook naar de Mi A1. Heb ik gedaan een week geleden en ben eigenlijk nog meer tevreden dan ik al over de Redmi 3S was.

Vooral omdat ik te vaak ruzie had met het rambeleid van de Redmi :+ Heb nu 4GB ram :9

• Card Nox
EDIT: 1433 seconden = succes?!?!
Global Stable staat erop en boot.
Krijg bootloader helaas niet unlocked. Via fastboot ziet MiUnlock hem wel maar na 50% vind hij het wel welletjes. Lees links en rechts dat je find me moet aanzetten. Reeds gedaan maar geen succes (i.mi.com vind de telefoon wel). Heb deze kleine tut gevolgd...
  • Met mail ingelogd, met mobiel
  • Andere telefoons verwijderd
  • MiUnlock run as Admin
  • USB Debugging etc staan allemaal aan
Krijg global dev er niet op.
  • Via de update in MIUI geeft hij een foutmelding. "couldn't verify device please upgrade your unlock tool"
  • In recovery kom ik niet, dan krijg ik telefoon afbeelding van een telefoon met een usb kabel eronder.
  • Flashen via MiFlash lukt me niet, fastboot gaat goed, maar zodra ik 'fastboot oem edl' doe reboot hij naar MIUI...
EDIT: Nog MiPCSuite geinstalleerd. Als ik op Recovery druk zegt hij dan ik een backup moet maken. Druk ik op backup zegt hij dat er nog geen backup is. Klik ik op backup maken zegt hij dat hij geen backup kan maken... Lekker helpfull.

Tips?

ps. ben zwaar geirriteerd door dit alles. Ik weet dat wanneer alles loopt zoals het moet zoiets max 1uur werk is en ik heb er gisteravond 3 uur in zitten en vanavond ook weer 3 en het enige wat ik heb klaar gespeeld is dat ik een Global Stable Rom erop heb kunnen zetten... |:(

Card Nox wijzigde deze reactie 07-12-2017 00:56 (80%)

• LoeWn
quote:
Zeggen wat de foutmelding is :+

Edit: en posten in het juiste topic

LoeWn wijzigde deze reactie 07-12-2017 00:54 (27%)

• Card Nox
quote:
LoeWn schreef op donderdag 7 december 2017 @ 00:53:
[...]

Zeggen wat de foutmelding is :+

Edit: en posten in het juiste topic
Zie mijn reactie en je bedoeld hier?

• elinx
quote:
Card Nox schreef op woensdag 6 december 2017 @ 23:48:..........

EDIT: Nog MiPCSuite geinstalleerd. Als ik op Recovery druk zegt hij dan ik een backup moet maken. Druk ik op backup zegt hij dat er nog geen backup is. Klik ik op backup maken zegt hij dat hij geen backup kan maken.............
Sinds de update naar Android MarshMallow werkt "Mi PC Suite" niet meer en wordt hoofdzakelijk gebruik gemaakt van MiFlash om een rom te flashen. De drivers die met Mi PC Suite werden geflasht zijn verouderd, waardoor je problemen ondervindt.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

quote:
Touchdomex schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:11:
[...]

Kijk eens met een schuin ook naar de Mi A1. Heb ik gedaan een week geleden en ben eigenlijk nog meer tevreden dan ik al over de Redmi 3S was.

Vooral omdat ik te vaak ruzie had met het rambeleid van de Redmi :+ Heb nu 4GB ram :9
Ik heb er ook naar zitten kijken, maar ik sla nog wat generaties over (generaties duren niet zo lang bij Xiaomi ;) ). Deze gaat nog wel een jaartje mee denk ik. 3 GB geheugen heb ik nu en dat is wel voldoende, alleen internet is soms vervelend. In de trein valt het veel weg en op het werk moet ik bij het raam zitten. Ik vraag me af of dat beter zou werken als band 20 er op zit (ik zie conducteurs soms ook moeilijk doen met hun apparaatje dus misschien niet).

/▌

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

quote:
Marzman schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:22:
[...]

Ik heb er ook naar zitten kijken, maar ik sla nog wat generaties over (generaties duren niet zo lang bij Xiaomi ;) ). Deze gaat nog wel een jaartje mee denk ik. 3 GB geheugen heb ik nu en dat is wel voldoende, alleen internet is soms vervelend. In de trein valt het veel weg en op het werk moet ik bij het raam zitten. Ik vraag me af of dat beter zou werken als band 20 er op zit (ik zie conducteurs soms ook moeilijk doen met hun apparaatje dus misschien niet).
Nee dat is het probleem van de techniek. Omdat je op die snelheid gaat wissel je eigenlijk constant van zendmast naar zendmast. Kun je weinig aan doen. Denk dat zelfs Band 20 erbij het niet goed werkt.

• elinx
quote:
Marzman schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:22:
..... 3 GB geheugen heb ik nu en dat is wel voldoende, alleen internet is soms vervelend. In de trein valt het veel weg en op het werk moet ik bij het raam zitten. Ik vraag me af of dat beter zou werken als band 20 er op zit .....
De hoeveelheid Ram geheugen heeft niks met te maken met de ontvangst van je signaal.
Een missende B20 kan er deels mee te maken hebben, maar dan heb je nog altijd 3G, die over het algemeen een stuk trager pagina's opent. Het missen van B20 maakt echter dat de keuze tussen de banden beperkt wordt, waardoor je meer afhankelijk bent van het aanbod op de masten van de provider. In de trein wordt regelmatig overgeschakeld naar een andere mast, door nagenoeg alle passagiers, dus is het feitelijk dringen. Op je werk zal de juiste mast wat verder weg staan, waardoor je bij het raam moet zitten.

• Gerard4
Hier wel een kapotte speaker. Doet het soms even goed en gaat dan bubbelen.

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
Touchdomex schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:11:
[...]

Ik heb em in de winkel in mijn handen gehouden maar ik vind em veel te groot. Als dat toestel een stuk kleiner zou zijn, dan was het voor mij een no-brainer.

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

quote:
woutur schreef op donderdag 7 december 2017 @ 13:36:
[...]

Ik heb em in de winkel in mijn handen gehouden maar ik vind em veel te groot. Als dat toestel een stuk kleiner zou zijn, dan was het voor mij een no-brainer.
Ja het is een beste telefoon :X Ik had in eerste instantie ook kleiner gewild...

• gas0line
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 25-02 13:25

gas0line

Joomla ❤

Vanmiddag ff browsen op straat, moest wat zoeken en toen crashte de boel. Grapische aansturing? Scherm vol met gekleurde blokjes. Dacht nou die is er geweest.

Porbeerde uit te zetten maar lukte niet, even daarna ging ie in de restart en werkt nu weer goed.

Moet ik me (na bijna 2 jaar plezier) zorgen gaan maken of gewoon een sw bugje?

Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say. E. Snowden

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
gas0line schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 16:11:
Vanmiddag ff browsen op straat, moest wat zoeken en toen crashte de boel. Grapische aansturing? Scherm vol met gekleurde blokjes. Dacht nou die is er geweest.

Porbeerde uit te zetten maar lukte niet, even daarna ging ie in de restart en werkt nu weer goed.

Moet ik me (na bijna 2 jaar plezier) zorgen gaan maken of gewoon een sw bugje?
Heb ik ook een keer gehad. Niks aan het handje verder.

• gas0line

gas0line

Joomla ❤

quote:
woutur schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 20:09:
[...]

Heb ik ook een keer gehad. Niks aan het handje verder.
:) Fijn om te horen. Ben namelijk verder erg tevreden over deze telefoon en wil er nog een jaartje mee door.

Arguing that you don't care about the right to privacy because you have nothing to hide is no different than saying you don't care about free speech because you have nothing to say. E. Snowden

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb wel vaker gekke dingen die vervolgens weer verdwijnen. Soms reageert het toestel nergens op, nu al maanden niet meer gehad, soms wordt het contrast te wit (op te lossen door te spelen met de helderheid), ook al weken niet meer gehad. Het gebeurd te weinig om iritant genoeg te zijn om een andere telefoon te willen :p

Crashen bij druk gebruik heb ik ook al gehad, en bij navigeren, podcasts luisteren en opladen in de auto moet ik hem na een tijdje voor de airco houden omdat ik meldingen krijg dat hij te warm wordt (dan is hij ook echt warm, maar even voor de koude airco en het is weer weg)

/▌

• woutur

woutur

Klauwtjes uit!

quote:
gas0line schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 20:12:
[...]

:) Fijn om te horen. Ben namelijk verder erg tevreden over deze telefoon en wil er nog een jaartje mee door.
Ik ben ook tevreden over het ding en heb een nieuw scherm gekocht na een jaar met een gebroken scherm rondgelopen te hebben.. Binnenkort knutselen en hopelijk nog lang genieten van dit toestel.

Edit:
Scherm ontvangen en vervangen. Kwaliteit is zo-zo. Kleuren zijn behoorlijk aan de blauwe kant. Afwerking is niet zo goed. Een geleiding voor een draadje moest ik bijbuigen en tussen de behuizing en het scherm kwam isolatie materiaal vandaan. Maar voor die paar euro goed genoeg voor 2018.

Edit2:
Fingerprintscanner gemold bij het plaatsen van het scherm. Nieuwe besteld. Dead on arrival. Scherm presteert niet echt lekker. Touch wordt niet goed geregistreerd lijkt wel.

woutur wijzigde deze reactie 15-01-2018 11:11 (36%)
Reden: Was zelf de laatste poster.

• theduke1989
Ik gebruik nu pixelexperience.org (OTS rom) voor mijn Xiaomi Redmi 3S(Land) Ben er uiterst tevreden over.

ROM OS Version: 8.x Oreo
ROM Kernel: Linux 3.x
Based On: AOSP

Version Information
Status: Stable
Stable Release Date: 2018-01-18

Created 2017-12-21
Last Updated 2018-01-18

Link naar het originele topic:
https://forum.xda-develop...pixel-experience-t3722663

Alles werkt. Maat een aantal zaken moet de Developer nog aanpassen.

theduke1989 wijzigde deze reactie 20-01-2018 14:12 (55%)

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Ben nu mijn telefoon aan het opladen :D Kom erachter dat er een lineage OS build is direct vanuit Lineage voor de 3S. Oftewel Land zit er nu ook eindelijk tussen.

https://download.lineageos.org/land

Ga het direct proberen. Perfect voor deze telefoon op reserve of voor andere dingen! :D Vooral omdat ik altijd wat ruzie had met MIUI.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

BIj mijn toestel maakt de usbpoort nu wat minder goed contact na twee jaar, verder was het een top-toestel maar misschien dat ik hem hierdoor toch binnenkort moet vervangen. Soms moet ik een beetje friemelen met het kabeltje voordat hij laadt en soms lijkt het net alsof hij onder stroom staat (dat is dan het nadeel van een metalen buitenkant p ) . Zou dat kunnen dat hij echt onder stroom staat? Het voelt niet als een superschok, maar eerder vervelend (zoals het trilmotortje, maar het zal ook niet superveel stroom zijn).

Marzman wijzigde deze reactie 17-05-2018 13:43 (5%)

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gas0line

gas0line

Joomla ❤

quote:
Touchdomex schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 19:41:
Ben nu mijn telefoon aan het opladen :D Kom erachter dat er een lineage OS build is direct vanuit Lineage voor de 3S. Oftewel Land zit er nu ook eindelijk tussen.

https://download.lineageos.org/land

Ga het direct proberen. Perfect voor deze telefoon op reserve of voor andere dingen! :D Vooral omdat ik altijd wat ruzie had met MIUI.
Wil dat ook eens proberen, maar hoe zit het met updates? Moet ik dan steeds die procedure volgen, of gaat dat gewoon via de standaard update zoals nu ook met de standard rom?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

quote:
gas0line schreef op zondag 20 mei 2018 @ 00:23:
[...]

Wil dat ook eens proberen, maar hoe zit het met updates? Moet ik dan steeds die procedure volgen, of gaat dat gewoon via de standaard update zoals nu ook met de standard rom?
Standaard updates gaan gewoon via het os. Popup van er is een nieuwe versie en daarna downloaden en installeren en je bent klaar.

je moet er wel rekening mee houden dat er af en toe spontaan kleine bugs langs fietsen en de batterijduur wisselend is. Het is fijn dat het er is maar niet zaligmakend. Ik kan er prima mee leven en uit de voeten. De kleine bugs had ik op andere manieren ook al dus #care.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gas0line

gas0line

Joomla ❤

quote:
Touchdomex schreef op zondag 20 mei 2018 @ 07:52:
[...]

Standaard updates gaan gewoon via het os. Popup van er is een nieuwe versie en daarna downloaden en installeren en je bent klaar.

je moet er wel rekening mee houden dat er af en toe spontaan kleine bugs langs fietsen en de batterijduur wisselend is. Het is fijn dat het er is maar niet zaligmakend. Ik kan er prima mee leven en uit de voeten. De kleine bugs had ik op andere manieren ook al dus #care.
Ok. Duidelijk. Ga ik dat eens proberen, heb nog een backup phone voor als e.e.a. uit de hand loopt ;)
Enige wat ff lastig is is al mijn 2FA logins met googleauthenticator. Die moet ik dan ff opnieuw maken.

gas0line wijzigde deze reactie 20-05-2018 22:18 (7%)

• gas0line

gas0line

Joomla ❤

Vandaag een updat van MUI geweest, doet mijn TinderApp het niet meer, crashed bij opstarten. Terwijl de notificatie aangeeft dat ik een swiper heb. |:(

Pagina: 1 ... 23 24 25 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True