Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-06 21:45
JaMaaT schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:42:
[...]

Ben benieuwd naar je "praktijk" ervaringen. Heb nu een 5,5" chinaphone. Dit vind ik toch te groot, dit lijkt mij een serieuze opvolger.
Ik heb alleen nog de installatie gedaan van Google services en apps. Bij het openen van de doos wel een "wow". De fashion gold ziet er echt fashion uit, de vrouw gaat hem mooi vinden.
Verder loopt alles soepel, scherm is prima. De achterkant voelt wel wat dunner aan dan dat je van de foto's zou verwachten. Maar in iedergeval wel weer een stuk beter gebouwd dan de Redmi 2.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-06 11:29
John Rambo schreef op maandag 01 februari 2016 @ 15:53:
[...]
De achterkant voelt wel wat dunner aan dan dat je van de foto's zou verwachten. Maar in iedergeval wel weer een stuk beter gebouwd dan de Redmi 2.
Leg mij nu eens uit hoe je van een foto kunt zien of bedenken hoe dik/dun de achterkant is? ..

Ik heb zelf voor het bestellen al ergens gelezen dat het metaal zeer dun zou zijn, ik geloof iets van 3mm. Als het dikker was geweest had je en een dikkere telefoon en de kosten zijn weer hoger. De overgang van het metaal naar het plastic (boven en onderkant) vind ik zelf niet zo heel mooi, je hebt wel wat randjes.

Over de accuduur en de ervaring is al e.a. gezegd in dit topic. (vroeg iemand)

Ik ben zelf zeer onder de indruk, ik durf te zeggen dat je voor dit geld geen beter toestel kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
hrichard schreef op maandag 01 februari 2016 @ 17:11:
[...]

Leg mij nu eens uit hoe je van een foto kunt zien of bedenken hoe dik/dun de achterkant is? ..
Als je de promotie foto's bekijkt krijg je een bepaald idee of verwachting van de telefoon. Op basis van de foto's en de omschrijving had ik het net wat steviger / zwaarder verwacht. Maar de accu weegt wat meer denk ik dus dan is het goed dat er ergens anders weer iets bezuinigd wordt.

Nog even afwachten hoe hij verder bevalt maar tot nog toe erg aangenaam verrast. Voor de prijs lijkt het een koopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-06 15:45
Zojuist mijn Redmi3 binnengekregen. Ik heb meteen Play store erop gezet, en wou whatsapp installeren. Toen gaf ie de foutmelding dat whatsapp niet geschikt is voor mijn toestel!?!?!?

Naja, goed. Dan probeer ik eerst de international rom te installeren. Maar er staan verschillende versies op, en ik weet niet welke geschikt is voor de Redmi3.

https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=46986

Hebben jullie nog ervaring mee?

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsst
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09-2022
Op dit moment is de xiaomi.eu nog niet beschikbaar voor de redmi 3. Volgens mij staat whatsapp ook in de mi store, misschien kan je hem daaruit wel installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimihaeg
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-12-2021
Cloudy schreef op donderdag 04 februari 2016 @ 16:32:
Zojuist mijn Redmi3 binnengekregen. Ik heb meteen Play store erop gezet, en wou whatsapp installeren. Toen gaf ie de foutmelding dat whatsapp niet geschikt is voor mijn toestel!?!?!?
Je kan de whatsapp apk downloaden van whatsapp.com/android
Zo heb ik whatsapp ook werkend gekregen op een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsst
Er is ondertussen een manier om multilang te krijgen met een locked bootloader. Iemand deze methode al geprobeerd?
http://xiaomi.eu/communit...m-install-tutorial.29743/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fissure
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10-2024
Zojuist de zwart grijze versie binnen gekregen van top one team via aliexpress. Miui global 7.1 erop met meerdere talen en zo te zien geen chinese bloatware apps. Hij is niet voor mij dus ik kan er niet te lang mee spelen en vogelen maar tot nu toe ziet het er allemaal goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
@hsst Ik heb die methode net geprobeerd en nu is mijn telefoon bricked :( Het is tijdens stap 10 vastgelopen en mijn scherm bleef zwart. Via wat truukjes naar de fastboot scherm gekregen, maar ook Miflash werkt niet met als foutmelding Device is locked; cannot flash images.

Wees dus gewaarschuwd!! Nu ga ik verder klooien in de hoop dat ik het weer werkend krijg.

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsst
Ai, dat is jammer. Misschien kan je hier wat mee.
http://www.bachkhoashop.c...edmi-3-treo-logo-198.html
edit: Sorry, zie nu dat je al met Miflash aan de gang bent geweest.

[ Voor 20% gewijzigd door hsst op 04-02-2016 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Kleine update nog. De Redmi 3 lijkt wel ietsje warm te worden bij gamen / video kijken, maar niet te warm of hinderlijk warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Ja die 'tutorial' leek mij wel heel erg gevaarlijk als je niet precies weet wat je doet. En zelfs dan zou ik het niet wagen denk ik. Geduld tot er een goede oplossing is. Overigens vind ik het brij verdacht dat shops een global versie hebben geïnstalleerd, ik ben een tijdje gaan zoeken en heb eigenlijk niets zinnigs gevonden op dat gebied, dus hoe zij dat doen direct als de telefoon uit is is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-06 23:41
John Rambo schreef op vrijdag 05 februari 2016 @ 15:57:
Kleine update nog. De Redmi 3 lijkt wel ietsje warm te worden bij gamen / video kijken, maar niet te warm of hinderlijk warm.
En hoe zit het met de batterij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John Rambo
JaMaaT schreef op maandag 08 februari 2016 @ 13:21:
[...]

En hoe zit het met de batterij?
Mijn vrouw haar Redmi 3 houdt het anderhalve dag vol met vrij intensief gebruik (facebook, whatsapp, spelletje) en 2 dagen met normaal gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeXter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 07:16
Een screen-on tijd van 8 uur moet makkelijk gehaald kunnen worden bij vrouwengebruik. Winkelen op internet, Facebook en Whatsapp; dit soort activiteiten moet je aan denken :)

'n Trotsen Tukker op Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
MeXter schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:12:
Een screen-on tijd van 8 uur moet makkelijk gehaald kunnen worden bij vrouwengebruik. Winkelen op internet, Facebook en Whatsapp; dit soort activiteiten moet je aan denken :)
Met games en video of 'mannengebruik :')' haal je dat ook wel denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Nog wel een vervelende bug met de camera. Als je een video opneemt dan speelt hij op de redmi 3 normaal af maar op andere telefoons versneld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-03 10:15
Gisteren kreeg ik mijn redmi 3 binnen. Besteld op 28 jan. via aliexpress. 141,67 + 15,70 euro dhl.
De shop had voor mij al de multi language rom erop gezet. Zelf geroot :
http://en.miui.com/thread-214252-1-1.html. De methode beschreven in de OP lukte mij niet.
Mijn huidige S4 mini had ik ook geroot en wekelijks geflashed met custom roms van XDA. Maar met de redmi wou ik (voorlopig) toch niet gaan rotzooien met bootloaders en roms.
Ik heb root nodig voor adaway en titanium backup, alle backups van de s4mini (bliss 6.0 MM rom) werden door titanium teruggezet. Alleen swiftkey gaf een klein probleem. En met titanium kan ik ongewenste bloatware apps bevriezen.

De redmi fashion gold ziet er uiteraard mooi uit en is qua grootte even wennen natuurlijk. Tot nu toe draait alles soepel en snel. Nog geen tijd gehad om de camera e.d uitgebeid te testen.
Als er verzoeken zijn, dan ben ik wel bereid dat te doen.

RealMe X2 Pro@XDA

• Cloudy
Gisteren mijn telefoon opgehaald bij de telefoonwinkel, hij doet het gelukkig weer. Qua snelheid voelt ie een stuk vlotter aan dan mijn vorige toestel, de SIII, maar ik mis nog enkele opties zoals het instellen van de data limiet, en profiles voor home, onderweg etc. Hopelijk worden deze nog later toegevoegd.

Wazaa?

• hrichard
Ik zag dat je de telefoon nu voor ongeveer 120 euro kunt kopen via AliExpress(goede shops). Ik zal geen link posten, het is makkelijk te vinden. Vond het opmerkelijk.

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:24
hrichard schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 17:06:
Ik zag dat je de telefoon nu voor ongeveer 120 euro kunt kopen via AliExpress(goede shops). Ik zal geen link posten, het is makkelijk te vinden. Vond het opmerkelijk.
Interessant. Daarvoor wil ik wel een (extra) Xiaomi kopen.
Maar ik wil wel een rom van Xiaomi.eu. Dat ging bij de Redmi 2 Note prima.
Ik begrijp nu dat de bootloader locked is.
Of is er een AliExpress shop waarbij er wel gemakkelijk een rom van Xiaomi.eu geinstalleerd kan worden?

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:10
Net de redmi 3 binnen gekregen 144 euro totale kosten. Met netjes 7.1.1 MIUI er op kan in Nederlands echter de nl locale is er niet. Vreemd.

Mooi device nu nog even een micro sim regelen. En alle Apps er op zetten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
zessen schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 19:11:
[...]

Interessant. Daarvoor wil ik wel een (extra) Xiaomi kopen.
Maar ik wil wel een rom van Xiaomi.eu. Dat ging bij de Redmi 2 Note prima.
Ik begrijp nu dat de bootloader locked is.
Of is er een AliExpress shop waarbij er wel gemakkelijk een rom van Xiaomi.eu geinstalleerd kan worden?
Er zijn blijkbaar shops die er iets opzetten waardoor je Nederlands kunt selecteren. Ik stel daar zelf mijn vraagtekens bij omdat ik nog geen eenvoudige manier ben tegengekomen om het zelf te doen. Toch hou ik het liever in eigen hand en in het ergste geval is het systeem in het Engels.

Die 120 euro is wel met standaard verzending(duurt lang) en exclusief eventueel extra (douane) kosten.

[ Voor 7% gewijzigd door hrichard op 12-02-2016 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-06 15:28
Gisteren is hij bij mij ook toegekomen. Ook hier een rom waar je Nederlands kan selecteren maar als locale blijkbaar alle landen van de wereld behalve Europese. Ik ga niet direct een andere rom op zetten omdat ik vermoed dat xiaomi.eu binnenkort wel iets zal uitbrengen (als een shop de mogelijkheden heeft om een rom er op te zetten, zal dat wel lekken).

Wel irretant dat je een (groot) aantal apps niet kan verwijderen maar ik kan er nog wel een paar weken mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
De enige rom die beschikbaar is voor de Redmi 3 is de officiële stable rom van http://en.miui.com/download-298.html
Ik neem aan dat alle roms dan daarop gebaseerd zijn en dat er gewoon een taalpakketje in gestopt wordt.

Vanaf maandag gaan de developer roms weer komen en dan zal xiaomi.eu na een poosje ook wel met iets komen, ik wacht gewoon nog even rustig af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Mijn toestel is gisteren ook binnen gekomen, 25 januari pre-order geplaatst, 2 februari verzonden. Dit was bij Giztop, deze verzorgt namelijk ook de invoerprocedure, dus was het zeker dat het ook bij €140 zou blijven :)

Eerste indruk: mooi toestel, zeker voor deze prijs. Een van de eerste testen die ik deed, was de kwaliteit van de GPS. In huis (met toch best veel beton om me heen) was geen probleem, de eerste keer zelfs dat ik uberhaupt een fix vanuit huis had. Ik had mijn oude toestel (THL 4400) en die van mijn vrouw (Doogee 350) naast gelegd en alleen de THL zag op datzelfde moment 1 satelliet, de Doogee zag helemaal niets.

Het scherm ziet er ook goed uit, ook al is het "maar" 1280*720. Het scherm oogt egaal, waar de THL nog wel eens vlekkerig beeld gaf. De kleuren springen er ook echt uit, ik zal wel eens proberen om een foto te maken van die drie toestellen naast elkaar.

Intussen al geroot, maar aangezien het de Chinese ROM is (die trouwens ook wel in het Nederlands te zetten is, behalve dus de locale), zijn bepaalde dingen blijkbaar nog niet zo lekker instelbaar. Zo heb ik nog niet de IR blaster aan de praat gekregen (je zou blijkbaar apparaten moeten kunnen toevoegen, maar dat doet niets bij mij). Ik ga dus nog wel even met deze ROM spelen tot de internationale versie uit komt, wie weet werken bepaalde dingen dan toch nog wat beter.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
De IR blaster kun je met een andere app proberen. Bijvoorbeeld smart ir remote van Anymote werkt bij mij aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Bij mij werkt de IR gewoon met mi remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
John Rambo schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 04:45:
Bij mij werkt de IR gewoon met mi remote
Dat kan, het ligt er maar net aan welke apparatuur je in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
Een andere app werkt inderdaad wel, maar om de een of andere reden kan ik bij mi remote geen apparaten toevoegen. Veel energie ga ik er niet in steken, het is voor mij hooguit als backup geschikt.

Ik heb wel een (simpele) vergelijking gemaakt tussen verschillende schermen, hierbij heb ik (met uitzondering van de laatste foto) de sluitertijd, diafragma en witbalans tussen de foto's gelijk gehouden om het vergelijken makkelijker te maken. Van links naar rechts: THL 4400, Xiaomi Redmi 3, Doogee DG350.

Op de eerste foto zie je de schermen met helderheid op automatisch:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A39f9UE.jpg

De tweede foto toont het scherm op de laagste helderheid:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZjbeVv2.jpg

Op de derde foto heb ik de helderheid op maximaal gezet:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cyqMHVJ.jpg

Als laatste een vergelijking in daglicht. Wat mij al gelijk opviel, was dat de Redmi met 5" scherm nagenoeg net zo groot was als de van 4,7" scherm voorziene Doogee. Nu heb ik wel een originele cover om de Redmi gedaan waardoor die iets groter uitvalt, maar dan vind ik het nog steeds prettiger vast te houden dan de THL.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0GVmzXO.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
Een stomme vraag maar bij het typen van een sms wil mijn toestel niet in landschapsmodus gaan. Moet je dat ergens instellen? Bij browser e.d. doet hij het wel automatisch dus ik snap het niet goed.

edit:is blijkbaar "by design". Iemand ervaring met een goed SMS app?

[ Voor 15% gewijzigd door Horla op 13-02-2016 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandenreek
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01-2021
Heeft er iemand een sim sd combi gemaakt, zodat je 2 sims en de sd kan gebruiken?

Money isn't rellevant..... who you are is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Dit werkt micro en nano sim met sd wel een gepruts om ze er even goed in te leggen. (dikke vingers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
fvandenreek schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 19:49:
Heeft er iemand een sim sd combi gemaakt, zodat je 2 sims en de sd kan gebruiken?
Ik las dat op xiaomi.eu onder redmi 3 ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
Horla schreef op zaterdag 13 februari 2016 @ 16:15:
Een stomme vraag maar bij het typen van een sms wil mijn toestel niet in landschapsmodus gaan. Moet je dat ergens instellen? Bij browser e.d. doet hij het wel automatisch dus ik snap het niet goed.

edit:is blijkbaar "by design". Iemand ervaring met een goed SMS app?
Ik zie het nu ook pas. Ik heb de Messenger sms app van Google geinstalleerd om te testen.
Die kan wel in landschapmodus.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/i6y61kCm.png

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-01 00:16
Met veel plezier de reviews ( thx kiswum) gelezen over de verschillende Redmi's . Beste tweakers help me out. Ik twijfel tussen de redmi 3 en de redmi 2 pro. Ik denk dat de 3 te groot gaat zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozz
Met veel plezier de reviews ( thx kiswum) gelezen over de verschillende Redmi's . Beste tweakers help me out. Ik twijfel tussen de redmi 3 en de redmi 2 pro. Ik denk dat de 3 te groot gaat zijn? Kom van een iphone 4 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
De Redmi 3 is weliswaar iets breder (2,4mm), maar is aan de andere kant ook dunner (0,9mm) dan de 2 Pro. Ik denk dat het daardoor niet zo heel veel uitmaakt tussen die twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
royozz schreef op zondag 14 februari 2016 @ 12:53:
Met veel plezier de reviews ( thx kiswum) gelezen over de verschillende Redmi's . Beste tweakers help me out. Ik twijfel tussen de redmi 3 en de redmi 2 pro. Ik denk dat de 3 te groot gaat zijn? Kom van een iphone 4 ..
Bouwkwaliteit en snelheid van de 3 zijn beter. Ppi van de 2 waarschijnlijk weer iets hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozz
Redmi 3 besteld , Bedankt voor de doorslag>>>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
Volgens het MUIU forum is er een 1e OTA update beschikbaar :
http://en.miui.com/thread-226817-1-1.html

Via mijn updater app is die nog niet bescikbaar. PC suite heb ik nog niet geprobeerd.

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-11-2024
interessant topic ik heb er ook eentje besteld bij shenzen top-one trading co. aliexpress iemand ervaring met deze winkel?

[ Voor 12% gewijzigd door Paperbag24 op 16-02-2016 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
Paperbag24 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 23:42:
interessant topic ik heb er ook eentje besteld top one aliexpress iemand ervaring met deze winkel?
Daar had ik hem ook besteld (shenzen top-one trading co.). Kreeg berichten van Jason Ren over de status.
Geen problemen.

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
WaKaManG schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:01:
[...]

Daar had ik hem ook besteld (shenzen top-one trading co.). Kreeg berichten van Jason Ren over de status.
Geen problemen.
oke dat stelt mij gerust. koop wel vaker in china maar bij aliexpress is het maar afwachten hoe de verkoper is. :)

• Horla
Iemand ervaring met een goede flipcover?

• hrichard
Paperbag24 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 23:42:
interessant topic ik heb er ook eentje besteld bij shenzen top-one trading co. aliexpress iemand ervaring met deze winkel?
Ik heb hem daar vandaan. De telefoon is prima. Ik heb wel problemen met de adapter en de zogenaamde hoge kwaliteit tempered screen protector. Communicatie is echt belabberd, denk ook niet dat je met 1 persoon communiceert, maar het zijn er velen op hetzelfde account, dit maakt het alleen maar lastiger. Verkoper heeft allerlei beloften gedaan en helemaal niets waargemaakt. Uiteindelijk een dispute geopend, niet vanwege het geld maar omdat je als klant, als er iets mis is, als stront word behandeld. Ook gewoon geen reacties meer. Dispute loopt over 3 dagen af en word dan beslist in mijn voordeel als de verkoper niet reageert. Het gaat prima, tot je een probleem hebt, zoals bij praktisch alle shops. Voordeel van AliExpress vind ik het dispute systeem.

• Paperbag24
Oké dat klinkt minder positief afwachten maar hij is vandaag vanuit Engeland verzonden ben benieuwd.

• Paperbag24
hrichard schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:39:
[...]

Ik heb hem daar vandaan. De telefoon is prima. Ik heb wel problemen met de adapter en de zogenaamde hoge kwaliteit tempered screen protector. Communicatie is echt belabberd, denk ook niet dat je met 1 persoon communiceert, maar het zijn er velen op hetzelfde account, dit maakt het alleen maar lastiger. Verkoper heeft allerlei beloften gedaan en helemaal niets waargemaakt. Uiteindelijk een dispute geopend, niet vanwege het geld maar omdat je als klant, als er iets mis is, als stront word behandeld. Ook gewoon geen reacties meer. Dispute loopt over 3 dagen af en word dan beslist in mijn voordeel als de verkoper niet reageert. Het gaat prima, tot je een probleem hebt, zoals bij praktisch alle shops. Voordeel van AliExpress vind ik het dispute systeem.
Oké dat klinkt minder positief afwachten maar hij is vandaag vanuit Engeland verzonden ben benieuwd.
hoop niet dat ik zo n nare ervaring tegemoet ga wat was er aan de hand met de screen protector en de lader ??

• hrichard
Paperbag24 schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 18:37:
[...]

hoop niet dat ik zo n nare ervaring tegemoet ga wat was er aan de hand met de screen protector en de lader ??
De 100 eerste bestellingen kregen een tempered screen protector zogenaamd van hoge kwaliteit, degene die ik heb gekregen past niet goed. Hij is te klein waardoor hij een klein deel van de camera aan de voorkant bedekt en een aardige gleuf tussen de rand van het toestel en de protector over blijft. Hier blijft stof in hangen.

De adapter die ik heb gekregen is waardeloos, de oplader blijft er niet in zitten, terwijl ze juist claimen dat deze veel beter is dan bij andere shops(doen alle shops).

Daarnaast was de telefoon even na mijn bestelling ineens goedkoper geworden. Na contact zou ik het prijsverschil terug krijgen.

Al met al geen heel belangrijke dingen, wat mij irriteert is dat de verkoper zegt dat hij alles op gaat lossen, inclusief oplossing en dat hij vervolgens niets doet. Het zijn niet bepaald de duurste dingen, dus ik vraag me af hoe het gaat als je toestel kapot zou gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-06 11:38
Ik heb mijn redmi 3 net binnen gekregen. Maar als ik hem probeer op te starten krijg ik alleen 2 seconden een mi.com logo te zien en dan gaat hij weer uit.

Kan dit komen omdat de batterij nog leeg is of heb ik een serieuzer probleem?

Als ik hem aan de pc hang komt hij ook niet te voorschijn.

ik heb hem besteld bij ibuygou.com.

[ Voor 17% gewijzigd door servival7 op 19-02-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Leg hem even een tijdje aan de lader en dan weet je of de accu leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
Zou de accu kunnen zijn idd. Gewoon even een flinke poos aan de lader leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
Hij ligt er nu een paar uur aan maar hij doet nog steeds niets.Als ik de volume omlaag knop indruk krijg ik wel fastboot maar daar kan ik niet zoveel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
servival7 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 16:22:
Hij ligt er nu een paar uur aan maar hij doet nog steeds niets.Als ik de volume omlaag knop indruk krijg ik wel fastboot maar daar kan ik niet zoveel mee.
klinkt niet best

heb je een andere lader geprobeerd ?
als je hem aansluit op de pc doet hij dan iets.?
als dit ook niet werkt even contact met ibugou opnemen lijkt me .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
kun je in de recovery komen? Volume up + power.

Mocht je de telefoon verder nog niet gebruikt hebben zou je daar een wipe kunnen proberen (telefoon gaat dan terug naar fabrieksinstellingen). Mogelijk is je rom niet ok.

En inderdaad even een andere lader proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door John Rambo op 19-02-2016 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
pc ziet hem niet en in recovery kom ik niet. Ga eerst een andere lader proberen nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14:24
Waarschijnlijk heb je het al gedaan, maar voor de zekerheid vraag ik het toch: stickertje waarmee de accu wordt beschermd al verwijderd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-06 19:32

..Christiaan..

..zwll..

Vanavond besteld bij Top-One via DHL. Ben benieuwd. Lang getwijfeld, maar de kogel is door de kerk.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
zessen schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 21:08:
[...]

Waarschijnlijk heb je het al gedaan, maar voor de zekerheid vraag ik het toch: stickertje waarmee de accu wordt beschermd al verwijderd? :)
Alle stickertjes zijn weg. Mobiel is ook vol nu (groen lampje brand) maar voor de rest nog steeds hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
servival7 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 09:27:
[...]

Alle stickertjes zijn weg. Mobiel is ook vol nu (groen lampje brand) maar voor de rest nog steeds hetzelfde
zoals al eerder genoemd kun je in de herstel modus komen ?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
Ik kan alleen in fastboot komen. Herstelmodus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozz
Erg vervelend voor je. Heb je al contact met de verkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
..Christiaan.. schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:43:
Vanavond besteld bij Top-One via DHL. Ben benieuwd. Lang getwijfeld, maar de kogel is door de kerk.
Heb je al bericht gekregen met de vraag of je een "sealed box" wilt ? Indien je dit niet doet, dan flashen zij een multilanguage rom (met NL) voor je en installeren ze playstore erop.
Enigste probleem is dat je dan geen OTA updates krijgt.
Bij mij stond deze erop : MIUI 77.! Stable 77.1.1.0 (LHPCNCK). Rooten was geen probleem. Maar kreeg inderdaad geen OTA updates.
Heb zelf maar een rom van http://en.miui.com/forum-90-1.html gehaald en met miflash v7.1.1.0 erop gezet.
Daarna kreeg ik wel meteen melding dat er een update naar 7.1.2.0 (LHPCNCK) beschikbaar was.

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozz
Bij mij gaan ze ook een ml rom erop zetten. Is dat een probleem dan ...? Zijn het belangrijke updates die ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
WaKaManG schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:24:
[...]

Heb je al bericht gekregen met de vraag of je een "sealed box" wilt ? Indien je dit niet doet, dan flashen zij een multilanguage rom (met NL) voor je en installeren ze playstore erop.
Enigste probleem is dat je dan geen OTA updates krijgt.
Bij mij stond deze erop : MIUI 77.! Stable 77.1.1.0 (LHPCNCK). Rooten was geen probleem. Maar kreeg inderdaad geen OTA updates.
Heb zelf maar een rom van http://en.miui.com/forum-90-1.html gehaald en met miflash v7.1.1.0 erop gezet.
Daarna kreeg ik wel meteen melding dat er een update naar 7.1.2.0 (LHPCNCK) beschikbaar was.
inderdaad ik ga dit ook doen ik ben bekend met miui en zal ik het niet zo n probleem gaan vinden om deze te flashen :)

EDIT: weet jij hoe lang de verzending duurde? staat al 3 dagen op informatie ontvangen bij DHL

[ Voor 5% gewijzigd door Paperbag24 op 20-02-2016 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
royozz schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:30:
Bij mij gaan ze ook een ml rom erop zetten. Is dat een probleem dan ...? Zijn het belangrijke updates die ik mis?
Voor zover ik weet niet. Maar ik ben iemand die zijn telefoons vaak flashed. :)
De ML rom heb ik een weekje gebruikt, werkte soepel. Had alleen wat problemen met GPS.

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
servival7 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 13:44:
Ik kan alleen in fastboot komen. Herstelmodus niet
Je kan proberen of miflash de telefoon herkend als die in fastboot zit.
http://en.miui.com/forum....=228022&page=1#pid4245192

Afhankelijk van het contact met de webshop zou je een rom kunnen proberen te flashen.
edit : (niet meteen gaan flashen, natuurlijk. ik zou eerst afwachten wat de webshop zegt)

[ Voor 10% gewijzigd door WaKaManG op 20-02-2016 14:42 ]

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
EDIT: weet jij hoe lang de verzending duurde? staat al 3 dagen op informatie ontvangen bij DHL
Tracking nr China - UK 6045556731
Tracking nr UK - NL 8687199323

28 jan besteld

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozz
WaKaManG schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:55:
[...]

Tracking nr China - UK 6045556731
Tracking nr UK - NL 8687199323

28 jan besteld
Bedankt voor deze info! Ik ga nog even geduld moeten hebben zie ik... Net als jij paperbag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Paperbag24 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:35:
[...]

Wat ze doen om invoerkostten te drukken is volgens mij meerdere units naar iemand in Engeland sturen, dan hopen ze dat ze geen kosten hoeven te betalen, moet dat wel dan hoeft het maar voor 1 pakket(douane maakt vaak pakketten niet open om kosten te bepalen). Vervolgens sturen ze het naar Nederland, binnen de EU hoef je geen extra kosten te betalen(geloof ik). Op deze manier duurt het wel langer. Ze wachten totdat ze een aantal bestellingen hebben. Dat DHL informatie heeft ontvangen betekent niets meer dan dat zij digitaal de zendingen hebben aangemaakt bij DHL. Daarnaast word er niet of nauwelijks in het weekend gewerkt.

Mijn pakket ging eerst naar Duitsland, toen naar een persoon in Engeland, die deed hem een dag later op de post via België naar Nederland. Dan duurt het wel langer ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
royozz schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:08:
[...]

Bedankt voor deze info! Ik ga nog even geduld moeten hebben zie ik... Net als jij paperbag :)
hahha ja klopt inderdaad. maar geduld is een schone zaak kan ik stoppen met refreshen van de DHL website :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servival7
WaKaManG schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:40:
[...]

Je kan proberen of miflash de telefoon herkend als die in fastboot zit.
http://en.miui.com/forum....=228022&page=1#pid4245192

Afhankelijk van het contact met de webshop zou je een rom kunnen proberen te flashen.
edit : (niet meteen gaan flashen, natuurlijk. ik zou eerst afwachten wat de webshop zegt)
Van de verkoper kreeg ik dit:
1.Reset your phone.

2.Upgrade the MIUI ROM on your phone directly or upgrade it via fastboot or Recovery mode, http://en.miui.com/a-232.html      http://en.miui.com/thread-14759-1-1.html (http://xiaomi.eu/community/threads/6-1-28-29-2-4.29731/)

3.Select another MIUI by pressing Power button +volume up button---select another system

4.Search answers on the MIUI Official forums at http://en.miui.com/forum.php

Waiting for your further news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paperbag24
hrichard schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:14:
[...]

Wat ze doen om invoerkostten te drukken is volgens mij meerdere units naar iemand in Engeland sturen, dan hopen ze dat ze geen kosten hoeven te betalen, moet dat wel dan hoeft het maar voor 1 pakket(douane maakt vaak pakketten niet open om kosten te bepalen). Vervolgens sturen ze het naar Nederland, binnen de EU hoef je geen extra kosten te betalen(geloof ik). Op deze manier duurt het wel langer. Ze wachten totdat ze een aantal bestellingen hebben. Dat DHL informatie heeft ontvangen betekent niets meer dan dat zij digitaal de zendingen hebben aangemaakt bij DHL. Daarnaast word er niet of nauwelijks in het weekend gewerkt.

Mijn pakket ging eerst naar Duitsland, toen naar een persoon in Engeland, die deed hem een dag later op de post via België naar Nederland. Dan duurt het wel langer ja..
bedankt voor de uitleg nu snap ik waarom het iets langer duurt .

let the waiting begin :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
servival7 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 15:35:
[...]

Van de verkoper kreeg ik dit:

4.Search answers on the MIUI Official forums at http://en.miui.com/forum.php

Waiting for your further news.
Vooral punt 4:' zoek het zelf maar uit ' :F

Vervelend. Klinkt suf, maar heb je al eens heel lang de powerbutton ingedrukt? Heb je er al een simkaart in zitten? Dan zou je die er eens uit kunnen halen.

Volgens mij had gebruiker Pmoto op dit forum hetzelfde probleem, misschien kun je daar kijken of hem een bericht sturen. Hij heeft het wel opgelost zo te lezen maar ik kan niet vinden hoe exact. http://xiaomi.eu/communit....29743/page-2#post-274043

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
hrichard schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 17:19:
[...]

Vooral punt 4:' zoek het zelf maar uit ' :F
Inderdaad, als ik het goed begrijp hebben ze een bricked toestel geleverd en nu mag jij het oplossen.
Laat ons weten of miflash iets doet in fastboot mode. Als de bootloader niet gelocked is, zou je een rom kunnen flashen.
Zo niet, dan zoeken we naar een andere oplossing. Zoals de tip van hrichard.

[ Voor 0% gewijzigd door WaKaManG op 20-02-2016 20:25 . Reden: typo ]

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83043

WaKaManG schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:24:
[...]

Mis ik nu iets? Er zit toch een bootloader op die alleen via de website van xiaomi unlocked kan worden. Had ook begrepen dat dit wel een aantal weken kan duren.
(Dit geld ook voor de mi4c, reden dat ik beiden even links laat liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
Anoniem: 83043 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 20:52:
[...]

Mis ik nu iets? Er zit toch een bootloader op die alleen via de website van xiaomi unlocked kan worden. Had ook begrepen dat dit wel een aantal weken kan duren.
(Dit geld ook voor de mi4c, reden dat ik beiden even links laat liggen)
Mijn ervaring is dat ik met miflash roms kan flashen in download mode.
Volgens het miui forum werkt miflash+locked bootloader niet in fastboot mode. (Wel in download mode)
En adb debugging zou ook werken. Miflash vind ik persoonlijk makkelijker, dus adb nog niet geprobeerd of nodig gehad.

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83043

WaKaManG schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:15:
[...]

Mijn ervaring is dat ik met miflash roms kan flashen in download mode.
Volgens het miui forum werkt miflash+locked bootloader niet in fastboot mode. (Wel in download mode)
En adb debugging zou ook werken. Miflash vind ik persoonlijk makkelijker, dus adb nog niet geprobeerd of nodig gehad.
Heb even gekeken naar miflash maar zag gelijk al dat het een .exe bestand is
Gaat niet werken op mijn opensuse laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
Anoniem: 83043 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 21:51:
[...]

Heb even gekeken naar miflash maar zag gelijk al dat het een .exe bestand is
Gaat niet werken op mijn opensuse laptop.
Als je linux draait, dan zou adb shell een peulenschil voor je moeten zijn.

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
heb nu al op verschillende manieren een poging gedaan om te flashen maar niks werkt.
miflash in fastboot <> geen opslag genoeg. vreemd overal is plek zat. miflash met download <> device is locked bootloader.

hebben jullie ook die tube video app er op staan ? deze wil telkens diverse apps installen.
ook de root suggestie werkt niet op mijn toestel.

en wat is het verschil tussen de twee roms.

http://en.miui.com/a-234.html

http://en.miui.com/download-298.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
rob2011 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 09:45:
heb nu al op verschillende manieren een poging gedaan om te flashen maar niks werkt.
miflash in fastboot <> geen opslag genoeg. vreemd overal is plek zat. miflash met download <> device is locked bootloader.

hebben jullie ook die tube video app er op staan ? deze wil telkens diverse apps installen.
ook de root suggestie werkt niet op mijn toestel.

en wat is het verschil tussen de twee roms.

http://en.miui.com/download-298.html
Wat is je huidige versie en welke rom probeer je te flashen ?

http://en.miui.com/thread-228503-1-1.html
http://en.miui.com/thread-228022-1-1.html

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Version: V7.1.1.0.LHPCNCK (MIUI7) de reden is gewoon omdat er een nieuwe versie is en dat ik het vermoeden heb dat ik geen control over mijn device heb. Heb het gehele forum al uit gelezen veel dezelfde issues maar ook dat het bij velen wel werkt.

heb een unlock code request gedaan. en hopelijk komt er vrijdag een global miui voor de redmi 3 ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
rob2011 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 11:30:
Version: V7.1.1.0.LHPCNCK (MIUI7) de reden is gewoon omdat er een nieuwe versie is en dat ik het vermoeden heb dat ik geen control over mijn device heb. Heb het gehele forum al uit gelezen veel dezelfde issues maar ook dat het bij velen wel werkt.

heb een unlock code request gedaan. en hopelijk komt er vrijdag een global miui voor de redmi 3 ;-)
Dat is inderdaad de verwachting. Eentje had het over de 24e.
Ik heb zelf die rooted rom geflashed. En met titanium backup kan ik alle bloatware bevriezen/verwijderen.

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
Staat er ergens een duidelijke manier om te flashen of zou je het hier eens neer kunnen zetten? Ik heb zelf niet heel veel ervaring en wil het niet verprutsen. De manieren die ik heb gevonden zagen er vrij ingewikkeld uit en daarbij kregen mensen ook problemen. Ik heb nog een locked bootloader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:35
Afgelopen vrijdag de Redmi Note 3 binnengekregen. Ik heb deze besteld bij Everbuying en er staat MIUI 7.9 | Stable op. De exacte versie is 7.9.19.0 (LHNCNCJ). Op deze thread na ben ik niets tegengekomen over deze versie. Als ik bij Contributors kijk heb ik het idee dat dit een onofficiele ROM is.

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
hrichard schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:10:
Staat er ergens een duidelijke manier om te flashen of zou je het hier eens neer kunnen zetten? Ik heb zelf niet heel veel ervaring en wil het niet verprutsen. De manieren die ik heb gevonden zagen er vrij ingewikkeld uit en daarbij kregen mensen ook problemen. Ik heb nog een locked bootloader.
Ik heb net de rom van hier geflashed met miflash :
Fastboot gaf locked bootloader error. Download mode werkte wel.
Let wel : in miflash had ik "Flash all" aangevinkt.
Ik heb van alles screenshots gemaakt. Dus ik zal later een hier iets proberen neer te zetten.

edit : eerst maar even de rooted rom weer flashen en titanium backup herstellen. Dan kan ik mijn telefoon weer normaal gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door WaKaManG op 21-02-2016 13:24 ]

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
FRidh schreef op zondag 21 februari 2016 @ 12:45:
Afgelopen vrijdag de Redmi Note 3 binnengekregen. Ik heb deze besteld bij Everbuying en er staat MIUI 7.9 | Stable op. De exacte versie is 7.9.19.0 (LHNCNCJ). Op deze thread na ben ik niets tegengekomen over deze versie. Als ik bij Contributors kijk heb ik het idee dat dit een onofficiele ROM is.
Je zit in het redmi 3 topic, voor de Note 3 is een apart topic

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WaKaManG
Hierbij een stap voor stap uitleg om een ROM te flashen met MiFlash.
Mijn laptop draait op Win10 Pro 64-bit. Mocht je toch nog problemen hebben, dan kan je proberen miflash.exe in Win7 compatibility mode te draaien. Dit i.v.m. eventuele Win10 driver issues.

Als eerste "MIUI ROM Flashing Tool" en "Redmi 3 Latest China Stable Version Fastboot File Download"
(of een ROM naar keuze) downloaden : http://en.miui.com/a-234.html
MiFlash installatie : http://en.miui.com/thread-189369-1-1.html
De ROM is een .tgz, uitgepakt een .tar en die weer uitgepakt geeft een map :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qNE8aVdl.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PRJWtTKl.png

Dan MiFlash opstarten :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rhlwkqIl.png

Ik heb eerst Fastboot mode gedaan. Telefoon uit en dan Power+VolumeDown knoppen ingedrukt houden.
Eenmaal in fastboot, USB kabel in de PC en telefoon. Klik in MiFlash op "Refresh" en je ziet dit :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/j6TjZg8l.png

Klik "Browse" (2 keer) en navigeer naar de map met de uitgepakte ROM :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/queMHkGl.png

Kies OK en LET OP : IK HEB ONDERAAN "FLASH ALL" GESELECTEERD.
[edit :Je kan ook "Flash all except data and storage kiezen. Maar NIET "Flash all except storage"
Reden hiervoor is dat die file niet aanwezig is, zie 2e screenshot v/d ROM map. edit]
En klik dan op "Flash" Je krijgt dit,omdat het blijkbaar niet lukt in Fastboot :

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/S9WwzUTl.png

Kabel eruit en telefoon uitzetten. Power+VolumeUp indrukken en in het recovery scherm "Download" kiezen. Dat is gewoon een zwart scherm op je telefoon.
[edit: http://choimobile.vn/atta...wnload-redmi-3-jpg.21534/
YouTube: [ChoiMobileVN] Hướng dẫn vào chế độ Download Xiaomi Redmi 3 để Up Rom, Unbrick edit]
Kabel weer erin en klik in MiFlash op "Refresh"

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cmsWZj1l.png

Klik op "Flash" en 275 sec later is hij klaar.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yNSwaxvl.png

Kabel eruit, telefoon uit en weer aan en hij start op.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QVibF1vl.png

Hierna op bovenstaande manier de Rooted ROM weer geflashed : http://en.miui.com/thread-228503-1-1.html

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/nnFNzCWl.png
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NPnNiNMl.png

Hopelijk heeft iemand er iets aan ;) Ben niet zo een ster in het posten. (en nu maar hopen sat de plaatjes niet te groot zijn)

[ Voor 7% gewijzigd door WaKaManG op 21-02-2016 17:42 . Reden: Meer info over "Flash all" in keuze in MiFlash. Plaatje en video Download mode. ]

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozz
Super uitleg! Bedankt, hier heb ik wat aan over een tijdje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Top bedankt heb het net zo gedaan echter na 10sec heb ik out off memory. Ga eens even wat testjes doen of mijn memory wel ok is. Overigens mijn recovery menu is 1/2 Chinees maar meest rechter icoon onder maakt het engels:-) naast download

[ Voor 3% gewijzigd door rob2011 op 21-02-2016 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
rob2011 schreef op zondag 21 februari 2016 @ 20:32:
Overigens mijn recovery menu is 1/2 Chinees maar meest rechter icoon onder maakt het engels:-) naast download
Ja, inderdaad. Ik zie het nu ook. Jammer dat je verder niet veel met de recovery kan doen.
Aangezien op jouw telefoon V7.1.1.0.LHPCNCK zit, is het niet makkelijker om op de normale manier te updaten naar 7.1.2.0 ? Zoals beschreven door Kiswum in de OP. Of lukte dat ook niet ?

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
WaKaManG schreef op zondag 21 februari 2016 @ 16:05:
Hierbij een stap voor stap uitleg om een ROM te flashen met MiFlash.
Top, bedankt, binnenkort eens aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
WaKaManG schreef op maandag 22 februari 2016 @ 07:33:
[...]

Ja, inderdaad. Ik zie het nu ook. Jammer dat je verder niet veel met de recovery kan doen.
Aangezien op jouw telefoon V7.1.1.0.LHPCNCK zit, is het niet makkelijker om op de normale manier te updaten naar 7.1.2.0 ? Zoals beschreven door Kiswum in de OP. Of lukte dat ook niet ?
tja als de normale manier zou werken zat ik immers al lang op de .2 versie.er is gewoon iets vreemds met het toestel. nu met de laatste versie van miflash kan ik hem flashen echter nu hangt ie direct ip ID 13 dit is ongeveer na 10 sec. en de log file meld a device is not functioning 0x8007001f
overigens mijn toestel komt van giztop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
mmm na 8334 sec was de flash gereed echter nu start hij niet meer op. blijft hangen in het boot mi logo.
GRRR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Dat kan een beste tijd duren hoor. Wellicht een kwestie van geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-06 23:41
[...]

Geen problemen.
Heb 'm hier ook besteld, wat is de gemiddelde levertijd?
rob2011 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 23:03:
mmm na 8334 sec was de flash gereed echter nu start hij niet meer op. blijft hangen in het boot mi logo.
GRRR.
Is het alsnog gelukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
JaMaaT schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 16:22:
[...]

Heb 'm hier ook besteld, wat is de gemiddelde levertijd?

[...]

Is het alsnog gelukt?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45915129

En ja, dat vraag ik me ook af.

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-06 19:32

..Christiaan..

..zwll..

[...]

Geen problemen.
19e (vrijdag) de order geplaatst (20:35 NL tijd).
22e bericht over 'processing'
23e tracking number van DHL gekregen. Pakktetje is onderweg naar Gatwick,

Gaat dus redelijk vlot. Denk begin volgende week binnen.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Mijn device is bricked ik heb een unlock code via de miui site gevraagd echter dit gaat 21 dagen duren.

Momenteel kan ik alleen een fastboot doen maar niks werkt alles in locked. Alle items over unlocken etc op de miui site werken niet. of mijn device is anders of met een andere rom.

Ik vondt het verdacht dat ik een system app had met "tube video" deze poste ongewenst apps in de system tray. kortom heb een nieuw toestel maar kan er niks mee.

Ik zou in ieder geval wachten met flashen! en kijken wat de global of developer rom doet. In mijn rom kreeg ik ook geen update toen ik nog op de 1.1 versie zat om naar 1.2 te gaan. zoals bij anderen.

terug in de doos en wachten op een fix..
Pagina: 1 2 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken