Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Paperbag24
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16:35
quote:
..Christiaan.. schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:50:
[...]

19e (vrijdag) de order geplaatst (20:35 NL tijd).
22e bericht over 'processing'
23e tracking number van DHL gekregen. Pakktetje is onderweg naar Gatwick,

Gaat dus redelijk vlot. Denk begin volgende week binnen.
Lijkt snel te gaan inderdaad. mijn pakketje ligt al 2 dagen in Londen bij de douane. 14 feb besteld 18 feb verzend bevestiging gekregen

• royozz
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 15-02 01:34
Ligt er nu toch erg lang vind ik...zo snel vind ik het niet top one team beloofd 8 dagen max...

• Paperbag24
Ben ik met je eens maar het ligt ook aan de vervoerder deels in dit geval DHL had achteraf best voor China post kunnen kiezen. 😊😊

• royozz
Ligt niet alleen aan dhl ,one top team wacht tot het een aantal bestellingen heeft alvorens op te sturen..

• Horla
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:14
Via oppomart heeft mijn pakje meer dan een week in Engeland bij de douane gelegen.

• Paperbag24
quote:
Horla schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 16:22:
Via oppomart heeft mijn pakje meer dan een week in Engeland bij de douane gelegen.
oke dat is een minder leuk vooruitzicht (zucht) :O :(

Edit: er zit beweging in hij is vrij gegeven door de douane we gaan het zien 😊

EDIT:levering is nog lang niet in zicht er gaat van alles mis Bij DHL teleurstellend.

Paperbag24 wijzigde deze reactie 27-02-2016 14:40 (26%)

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-02 12:47
Vandaag de Redmi 3 binnen gekregen.

Dit is het eerste Xiaomi toestel welke ik in m'n hand heb waarvan ik niet meteen een ML rom hoef te installeren. Ik ben wel blij dat Xiaomi nu toestellen met nederlandse taal levert. Ook Google Play was al aanwezig, en geen bloatware(!). Het enige wat ik mis is root op dit moment. Verder, chapeau voor Xiaomi.. Dit was 'vroeger' wel anders.

Mijn conclusie na 2 uurtjes spelen:
- Bouwkwaliteit is als vanouds
- Erg vlot
- Camera is snel, mooi qua kleuren en scherpte. Kwaliteit van de foto's helaas wat minder
- Goede duidelijke speakers met hard volume
- Batterijduur is volgens mij echt goed. Ik ben 12% gezakt in 2 uur, waarvan 1 uur screen on. En uiteraard een hoop installaties en geblader door de telefoon

Nadeeltjes:
- Achterkant vind ik niet zo mooi
- Het scherm lijkt kleine bezels te hebben, maar dat komt omdat het scherm niet zo groot is als je zou verwachten. Hierdoor ontstaat een zwart randje om het scherm. Gelukkig wist ik dit van te voren, en heb ik juist daarom de zwarte versie gekozen. Dan merk je er niks van.

Overigens weet ik zelf nog niet wat ik met dit toestel ga doen. Ik heb het in een opwelling gekocht, maar heb er nog zeker geen spijt van.

• bethlehemroelof
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 31-01 11:51
Waar gekocht?

• John Rambo
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 06-02 21:18
quote:
LoeWn schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 18:05:
Dit is het eerste Xiaomi toestel welke ik in m'n hand heb waarvan ik niet meteen een ML rom hoef te installeren. Ik ben wel blij dat Xiaomi nu toestellen met nederlandse taal levert. Ook Google Play was al aanwezig, en geen bloatware(!). Het enige wat ik mis is root op dit moment.
Xiaomi levert zelf geen Nederlandse taal voor zover ik weet. De officiele roms hebben alleen 2 soorten Chinees en Engels. De webwinkels zetten er volgens mij zelf een language pack op.

Xiaomi Redmi Note 4G / Xiaomi Redmi 2 / Xiaomi Mi Note / Xiaomi Redmi 3 / Mi Band 1S / Mi Scale / Xiaoyi dashcam / Xiaomi Mi WiFi Router 3 / Xiaomi Redmi 4X / Xiaomi Mi Note 2 / Xiaomi Mi Box S / Xiaomi Mi 8 Lite / Xiaomi Mi A3

• WaKaManG
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 25-01 10:31
quote:
John Rambo schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:22:
[...]

Xiaomi levert zelf geen Nederlandse taal voor zover ik weet. De officiele roms hebben alleen 2 soorten Chinees en Engels. De webwinkels zetten er volgens mij zelf een language pack op.
Inderdaad. Bij mij had de webwinkel deze erop gezet : MIUI 77.! Stable 77.1.1.0 (LHPCNCK).

Xiaomi Redmi 3@XDA - Android FileHost

• LoeWn
quote:
op Aliexpress
Inclusief dikke screenprotector en gel hoesje voor €122
quote:
John Rambo schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 21:22:
[...]

Logisch. Dom van me.

Nog twee kleine minpuntjes gevonden:
- Volumetoetsen en aan/uit knop moeten best diep ingedrukt worden om te reageren. In combinatie met een hoesje is het niet ideaal
- DPI standaard veel te hoog. Zelfs met tekstgrootte op extra small lijkt het bedoeld voor mijn oma

Batterijduur kan ik nog steeds niet veel over zeggen. Maar ben benieuwd hoe ik de dag ga eindigen.
Telefoon is nu ruim 4 uur van de lader met ongeveer drie kwartier screen-on time, met nog 95% _/-\o_

• ..Christiaan..
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 16-02 08:43
quote:
WaKaManG schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 14:24:
[...]

Heb je al bericht gekregen met de vraag of je een "sealed box" wilt ? Indien je dit niet doet, dan flashen zij een multilanguage rom (met NL) voor je en installeren ze playstore erop.
Enigste probleem is dat je dan geen OTA updates krijgt.
Bij mij stond deze erop : MIUI 77.! Stable 77.1.1.0 (LHPCNCK). Rooten was geen probleem. Maar kreeg inderdaad geen OTA updates.
Heb zelf maar een rom van http://en.miui.com/forum-90-1.html gehaald en met miflash v7.1.1.0 erop gezet.
Daarna kreeg ik wel meteen melding dat er een update naar 7.1.2.0 (LHPCNCK) beschikbaar was.
Ik heb aangegeven dat ik geen sealed box wil.
Heb jij deze rom geïnstalleerd? http://en.miui.com/thread-215325-1-1.html

LG OLED 55E8, Sonos Playbar; Sub en 2x Play:1 Kodi Krypton op Qbox, PS4pro, Xiaomi

• WaKaManG
quote:
..Christiaan.. schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 16:19:
[...]

Ik heb aangegeven dat ik geen sealed box wil.
Heb jij deze rom geïnstalleerd? http://en.miui.com/thread-215325-1-1.html
Ja, eerste keer die. En later die van greatslon :
http://en.miui.com/thread-228503-1-1.html
Maar in deze thread hebben al 2 of 3 mensen hun telefoon gebricked. Dus, je bent gewaarschuwd.
Als ik alles zo lees op het miui forum, dan komt volgens Clayton@ zeer binnenkort developer rom uit.
http://en.miui.com/thread-228054-1-1.html

• ..Christiaan..
Ik wacht wel even af dan :). Ik heb met mijn jiayu g4s ook een paar keer met klotsende oksels gezeten of ie nog wel weer aanging (soms pas de volgende dag hahaha) dus ik ben niet meer zo happig om van alles te veranderen.

LG OLED 55E8, Sonos Playbar; Sub en 2x Play:1 Kodi Krypton op Qbox, PS4pro, Xiaomi

• Momus
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Het klopt dat er nog geen xiaomi.eu rom is voor de Redmi 3? Mijn vriendin is toe aan een nieuw toestel en in de 5" lijkt mij dit zo'n beetje de beste keuze qua prijs/kwaliteit.

• tokko1
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13-02 09:09
quote:
Momus schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:28:
Het klopt dat er nog geen xiaomi.eu rom is voor de Redmi 3? Mijn vriendin is toe aan een nieuw toestel en in de 5" lijkt mij dit zo'n beetje de beste keuze qua prijs/kwaliteit.
Klopt, de locked boatloader zorgt voor wat vertraging en 't is natuurlijk ook gewoon een redelijk nieuw toestel nog. Zal er vast en zeker wel komen, maar duurt allemaal iets langer dan normaal |:( .

Check mijn china reviews op Reviewblog.tweakers.net

• hrichard
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 07-01 09:28
quote:
Momus schreef op zondag 28 februari 2016 @ 09:28:
Als je niet teveel geeft om camera kwaliteit (maar ook daar is niets beters in deze klasse), dan is dit veruit de beste telefoon voor het geld. Ik gebruik de telefoon nu al een tijdje en hij is echt zeer goed. Behalve dat ik zelf de camera erg matig vind kan ik niet echt minpunten bedenken. Sterker nog, ik vind het een fantastische telefoon! Vooral de accu is uitmuntend. Ik kan me niet voorstellen dat je voor dit geld spijt krijgt.

• TweakBuster
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 24-01-2019
Bij het gebruik van een flipcover is het handig dat het scherm aanfloept als de cover van het scherm wordt verwijderd en uit gaat als de cover het scherm weer bedekt. Dit werkt niet op een Xiaomi Redmi Note 3. Doe ik iets verkeerd?

Gebruik het apparaat nu een maand en ik kom er maar niet achter. Miui 7.00.16.00. Android 5.0.2 LRX22G. Verder nog geen (andere) klachten. De accu-duur lijkt sterk te worden beïnvloed door de vele apps die op de achtergrond meedraaien. Als er niet teveel openstaan gaat de accu makkelijk een dag mee.

• Momus
quote:
hrichard schreef op zondag 28 februari 2016 @ 12:34:
[...]

Als je niet teveel geeft om camera kwaliteit (maar ook daar is niets beters in deze klasse), dan is dit veruit de beste telefoon voor het geld. Ik gebruik de telefoon nu al een tijdje en hij is echt zeer goed. Behalve dat ik zelf de camera erg matig vind kan ik niet echt minpunten bedenken. Sterker nog, ik vind het een fantastische telefoon! Vooral de accu is uitmuntend. Ik kan me niet voorstellen dat je voor dit geld spijt krijgt.
Wat is er precies matig? De kwaliteit van de foto's? Op zich wil ze wel fatsoenlijke foto's kunnen maken

• JaMaaT
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 20:08
quote:
TweakBuster schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:38:
Bij het gebruik van een flipcover is het handig dat het scherm aanfloept als de cover van het scherm wordt verwijderd en uit gaat als de cover het scherm weer bedekt. Dit werkt niet op een Xiaomi Redmi Note 3. Doe ik iets verkeerd?

Gebruik het apparaat nu een maand en ik kom er maar niet achter. Miui 7.00.16.00. Android 5.0.2 LRX22G. Verder nog geen (andere) klachten. De accu-duur lijkt sterk te worden beïnvloed door de vele apps die op de achtergrond meedraaien. Als er niet teveel openstaan gaat de accu makkelijk een dag mee.
Je doet 1 ding verkeerd, dit is het topic voor de Redmi3 niet voor de Redmi Note 3. :)

• TweakBuster
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 24-01-2019
Oepss....Niet goed opgelet. Dank voor de tip. Even verder spitten op dit forum...

• LoeWn
Batterijduur ben ik erg over te spreken. Precies 2 dagen (vrijdag 9 uur van de lader, tot zaterdagnacht 3 uur) volgehouden met maar liefst 9 uur screen on time. Dat is vergelijkbaar met de Sony Z3 compact.

Redmi 3
http://static.tweakers.net/ext/f/CPphOtGZfnx1MgjeZKflU5so/thumb.pnghttp://static.tweakers.net/ext/f/Jqz4QqhaTKkXa4SZigyILol7/thumb.pnghttp://static.tweakers.net/ext/f/i3hFC6xnfaYkLQKi6ndyJxM9/thumb.png

LoeWn wijzigde deze reactie 28-02-2016 17:43 (8%)

• hrichard
quote:
Momus schreef op zondag 28 februari 2016 @ 15:42:
[...]

Wat is er precies matig? De kwaliteit van de foto's? Op zich wil ze wel fatsoenlijke foto's kunnen maken
Ze zijn ook fatsoenlijk, voor deze prijs. Je kunt het best voorbeelden/reviews zoeken. Ik vind zelf de kleurweergave en kwaliteit wat minder, maar het is voldoende.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WaKaManG
Er is inmiddels een nieuwe officiele update uit MIUI V7.1.3.0. Updaten kan via de updater app.
Of http://en.miui.com/download-298.html en http://en.miui.com/a-234.html

Er is ook een prerooted rom met pico gapps voor MiFlash : http://en.miui.com/thread-234236-1-1.html
Deze heb ik vandaag geflashed en geen problemen. Moest wel "Flash all except data and storage" selecteren.

Heb alles ook op AFH staan : https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=50518

edit :
zie net dat er een link is naar de Developer ROM : http://en.miui.com/thread-234570-1-1.html
er is verder geen info over.

WaKaManG wijzigde deze reactie 01-03-2016 15:29 (12%)

• Paperbag24
nog niets vernomen van mn bestelling op de 15e Februari geplaatst.
met DHL bij Shenzen Top one trading. iets langer had ik wel verwacht maar zo lang is wel te gek.

dispute openen.

• Momus
quote:
Paperbag24 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:07:
nog niets vernomen van mn bestelling op de 15e Februari geplaatst.
met DHL bij Shenzen Top one trading. iets langer had ik wel verwacht maar zo lang is wel te gek.

dispute openen.
Je zou ze ook kunnen contacten om te vragen wat er loos is, ipv een dispute openen.

• rob2011
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 16-02 10:57
Heb zelf mijn redmi3 kunnen unbricken. Heb het hier kort beschreven
http://en.miui.com/thread-234705-1-1.html
En heb nu echt de stock ROM ipv de nep ROM van de store.

• ..Christiaan..
quote:
..Christiaan.. schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 18:50:
[...]

19e (vrijdag) de order geplaatst (20:35 NL tijd).
22e bericht over 'processing'
23e tracking number van DHL gekregen. Pakktetje is onderweg naar Gatwick,

Gaat dus redelijk vlot. Denk begin volgende week binnen.
Toevoeging:
Arrived at Sort Facility LONDON-HEATHROW - UK 01 March

Estimated Delivery: Wednesday, March 02, 2016 By End of Day

Ik ben benieuwd. Tijd tussen bestelling en bezorging is dan 12 dagen.

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21:47
quote:
rob2011 schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 22:08:
Heb zelf mijn redmi3 kunnen unbricken. Heb het hier kort beschreven
http://en.miui.com/thread-234705-1-1.html
En heb nu echt de stock ROM ipv de nep ROM van de store.
Met een soortgelijke tool heb ik mijn Mi2 weer voorzien van een "SD kaart".
Enkele weken geleden deed ik mijn telefoon aan en zag ik dat ik geen ruimte meer had. Van de 32GB had ik slechts 300MB tot mijn beschikking en in totaal slechts 3,7GB. Vermoedelijk is dat gebeurd na het updaten van de laatste xiaomi.eu rom.
Het downloaden van een nieuwe rom ging niet, want de telefoon zat vol. Na een Factory reset, kon ik nog steeds niets downloade en bleef de rest van de opslagruimte verloren.

Uiteindelijk heb ik Fastboot optie uitgevoerd die jij ook had uitgevoerd. De originele Developer build eraan gehangen en na enkele minuten kon ik de standaard instellingen doorlopen en had ik tot grote blijdschap weer 32GB (ongeveer 28GB werkruimte) :)

Daarna had ik de Xiaomi.eu rom er weer overheen gezet en een factory reset uitgevoerd. Nu werkt alles weer zoals het zou moeten.

Beetje offtopic, maar ik ben blij dat de Fastboot + MifFash/Mi PC Suite toch nog van toegevoegde waarde zijn bij "defecte" Xiaomi telefoons. Mijn 3 jaar oude Mi2 is overigens voorzien van Android 5 en de laatste Heartbleed/Google patches. Software ondersteuning, daar kunnen meer Android leveranciers van leren.

Sluit je aan bij de grootste NL Xiaomi Facebook groep.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• royozz
quote:
Momus schreef op dinsdag 01 maart 2016 @ 21:24:
[...]

Je zou ze ook kunnen contacten om te vragen wat er loos is, ipv een dispute openen.
heb ik al meerdere malen gedaan maar krijg geen respons. ook ik ga een dispute openen.

• hrichard
quote:
royozz schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 12:00:
[...]

heb ik al meerdere malen gedaan maar krijg geen respons. ook ik ga een dispute openen.
Tja, zoals ik al zei, waardeloze communicatie en support.

Bij mij werd er tijdens het dispute nergens meer op gereageerd, er werd doodleuk de hele dispute periode afgewacht en op de laatste dag werd hij afgewezen. Tip: verzamel zoveel mogelijk bewijs.

• royozz
Ze hebben al wat respons gewist in de chat zag ik..

• Kiswum
quote:
royozz schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:41:
Ze hebben al wat respons gewist in de chat zag ik..
Vraagje, wie zijn eigenlijk die: top one team, is dat op AliExpress? Laat maar, ik heb het al gevonden toen ik mijn vraag intypte..
Wat ik heb begrepen, is dat je wel ondersteuning kunt krijgen om het geschil snel op te lossen bij AliExpress.

Kiswum wijzigde deze reactie 02-03-2016 20:44 (17%)

• royozz
Dankje kiswum, ik ga het doen want er klopt iets niet. Bij mijn tracking staat dat ie vanaf 13u onderweg is en tot nu toe nog niet geleverd ( in Engeland) Er zijn al 2 deelleveringen geweest op dat adres met mijn tracking nr...

• hrichard
quote:
Kiswum schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:43:
[...]

Vraagje, wie zijn eigenlijk die: top one team, is dat op AliExpress? Laat maar, ik heb het al gevonden toen ik mijn vraag intypte..
Wat ik heb begrepen, is dat je wel ondersteuning kunt krijgen om het geschil snel op te lossen bij AliExpress.
Niet perse snel en ondersteuning ook niet echt. Maar meeste shops zijn als de dood voor een slechte review.

Wat mij ook opvalt bij deze shop is dat ze continu nieuwe advertenties aanmaken van hetzelfde product. Ook met verschillende prijzen. Lijkt alsof ze daarmee negatieve reviews ontduiken. Als ze een nieuwe advertentie namen staat die ene negatieve review er niet bij. Ik denk dat de goede reviews vooral laat zien dat de xiaomi producten van goede kwaliteit zijn. Negatieve reviews heeft vooral met after sales te maken..

• karretje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20-04-2019
Ik ben vooral nieuwsgierig waarom je gekozen hebt om hem daar te bestellen?
Persoonlijk vertrouw ik al die winkeltjes op aliexpress niet zo, sommige dingen zijn te mooi om waar te zijn(en als iets klinkt als te mooi om waar te zijn, dan...........)
Daarbij is die niet eens de goedkoopste en het gekl...met de roms bevat me ook niet zo.

• hrichard
quote:
karretje schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:54:
Persoonlijk vertrouw ik al die winkeltjes op aliexpress niet zo, sommige dingen zijn te mooi om waar te zijn(en als iets klinkt als te mooi om waar te zijn, dan...........)
Daarbij is die niet eens de goedkoopste en het gekl...met de roms bevat me ook niet zo.
Hetzelfde risico geldt overal als je uit China besteld. Er was hier iemand met een bricked xiaomi van Ibuygou. Er zijn geen garanties. Wat je doet is de reviews bestuderen en die zijn over het algemeen allemaal goed. Dat hij nu niet de goedkoopste is kan maar zo, prijzen veranderen elke dag. Maar deze shop bied DHL zending aan en claimt dat je geen douanekosten zult hebben. Dan is het geen gekke keus. Als je alleen maar naar de prijs kijkt ben je sowieso niet erg slim bezig denk ik.

Wat Roms betreft begrijp ik je niet helemaal, ik heb om een gesealde verpakking gevraagd en die kreeg ik netjes, er is niet mee gerommeld. Of je bedoelt dat hier juist geen mulit ROM op staat, dat wil ik juist niet, de kans is groot dat je troep op de telefoon krijgt.

Daarnaast ben ik groot fan van het dispute systeem van aliexpress. Het werkt elke keer goed voor mij, vooral als shops niet reageren, zeg ik dat als ze niet reageren ik een dispute ga openen. Dan kan er ineens vanalles. Ik heb praktisch alle problemen prima kunnen oplossen met verschillende pakketjes. Nu heb ik bijna 5 euro terug gekregen ivm waardeloze adapter e.d. Het kostte bij deze shop meer moeite en uiteindelijk heeft aliexpress dit besloten, maar toch prima. Mijn ervaring met losse winkels zoals ibuygou of banggood of wat ook is eigenlijk minder goed. Deze zaken hebben immers je geld al en er is geen systeem om bezwaar te maken, je bent aan hun oordeel overgeleverd. Dat is al snel 'stuur maar terug', je kunt er vanuit gaan dat je geen geld terug krijgt of je heel veel moeite moet doen. Maar dit is mijn persoonlijke voorkeur.

Beetje off topic allemaal.

Heeft iemand trouwens enig nieuws gehoord of er een pro versie uitkomt van de Redmi 3 binnenkort? Misschien laat ik de Mi5 dan wel links liggen.

• ..Christiaan..
quote:
karretje schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 11:54:
Ik heb hier voor het eerst besteld (Redmi 3) en prima verlopen allemaal. Via DHL kun je je telefoonnummer invullen en dan wordt je via sms op de hoogte gehouden van de tracking.
Gisteravond 18:15 uur was ie over. Voor € 15,- verzending voorkwam ik dat de douanekosten. Het blijft een gok met gratis verzending, maar als ik moet aantonen dat ik een telefoon van $ 150 heb gekocht dan zit daar een redelijk bedrag aan vast. Ik heb niet om de gesealde verpakking gevraagd, maar ik heb (volgens mij) geen troep op mijn telefoon hoor. Ik ga er ook niet mee aan de pruts. Als het werkt, dan werkt het.

..Christiaan.. wijzigde deze reactie 03-03-2016 14:33 (11%)

• John Rambo
quote:
hrichard schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:46:
[...]
Heeft iemand trouwens enig nieuws gehoord of er een pro versie uitkomt van de Redmi 3 binnenkort? Misschien laat ik de Mi5 dan wel links liggen.
Een Redmi 3 of een Mi5 is nogal een behoorlijk verschil.. beetje vreemde redenering dan. Waarom anders niet kijken naar een Mi4c of een Mi4s als je rond de 5" wilt?

Xiaomi Redmi Note 4G / Xiaomi Redmi 2 / Xiaomi Mi Note / Xiaomi Redmi 3 / Mi Band 1S / Mi Scale / Xiaoyi dashcam / Xiaomi Mi WiFi Router 3 / Xiaomi Redmi 4X / Xiaomi Mi Note 2 / Xiaomi Mi Box S / Xiaomi Mi 8 Lite / Xiaomi Mi A3

• hrichard
quote:
John Rambo schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 14:59:
[...]

Een Redmi 3 of een Mi5 is nogal een behoorlijk verschil.. beetje vreemde redenering dan. Waarom anders niet kijken naar een Mi4c of een Mi4s als je rond de 5" wilt?
Omdat ik dan liever nu een goed en goedkoop toestel koop of gelijk een hele goede. Mi4(x) vind ik een beetje net niet, maar toch prijzig. Als ik nu een redmi 3(pro) zou aanschaffen dan schaf ik later de mi5 aan als die wat goedkoper is geworden. Ik vind het prijsverschil tussen mi4 en mi5 te klein, dan zou ik echt voor mi5 kiezen. Misschien vinden anderen dat een rare redenatie, dat mag.

Edit: ik heb hier een redmi 3, die is eigenlijk van de vrouw maar ik ben erg onder de indruk. En ik ben toe aan een nieuw toestel. De Mi5 is echter nog niet of nauwelijks verkrijgbaar. En als hij al verkrijgbaar is, is hij prijzig. Daarnaast zijn er nog geen echte gebruikservaringen waar ik wel benieuwd naar ben. Dan is nu een redmi 3 en later een mi5 misschien een goede optie. Aangezien dit toestel ongeveer 125 euro kost.

hrichard wijzigde deze reactie 03-03-2016 15:21 (23%)

• John Rambo
quote:
hrichard schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 15:18:
[...]

Omdat ik dan liever nu een goed en goedkoop toestel koop of gelijk een hele goede. Mi4(x) vind ik een beetje net niet, maar toch prijzig. Als ik nu een redmi 3(pro) zou aanschaffen dan schaf ik later de mi5 aan als die wat goedkoper is geworden. Ik vind het prijsverschil tussen mi4 en mi5 te klein, dan zou ik echt voor mi5 kiezen. Misschien vinden anderen dat een rare redenatie, dat mag.

Edit: ik heb hier een redmi 3, die is eigenlijk van de vrouw maar ik ben erg onder de indruk. En ik ben toe aan een nieuw toestel. De Mi5 is echter nog niet of nauwelijks verkrijgbaar. En als hij al verkrijgbaar is, is hij prijzig. Daarnaast zijn er nog geen echte gebruikservaringen waar ik wel benieuwd naar ben. Dan is nu een redmi 3 en later een mi5 misschien een goede optie. Aangezien dit toestel ongeveer 125 euro kost.
Als je nu een Redmi 3 koopt en later een goedkopere Mi5 dan ben je misschien net zoveel kwijt als wanneer je nu gelijk een Mi5 zou kopen. Bovendien heb je dan langer plezier van een sneller en beter toestel. ;) Ook een manier van redeneren. De Mi4s lijkt ook geen slecht toestel op papier.

• hrichard
quote:
John Rambo schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:11:
[...]

Als je nu een Redmi 3 koopt en later een goedkopere Mi5 dan ben je misschien net zoveel kwijt als wanneer je nu gelijk een Mi5 zou kopen. Bovendien heb je dan langer plezier van een sneller en beter toestel. ;) Ook een manier van redeneren. De Mi4s lijkt ook geen slecht toestel op papier.
Die redenatie klopt niet helemaal, want ik hou dan nog steeds een Redmi 3 over, voor hetzelfde geld heb je dus twee telefoons. Die sluis ik dan door naar familie of vrienden of ik hou hem als back-up.

• Kiswum
Die Redmi 3 is inderdaad een prima leen-telefoon voor familieleden waarvan hun (te) dure telefoon defect is. Ik heb mijn Mi2 inmiddels al 4 keer uitgeleend het laatste jaar ;) Dat ding ziet er gelukkig nog steeds uit als nieuw en de bouwkwaliteit is vergelijkbaar met de huidige Redmi's.

Mocht Richard willen, dan kan hij zijn Redmi 3 na een jaar alsnog doorverkopen. Ik snap de keuze dus wel.

• karretje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 20-04-2019
quote:
hrichard schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 13:46:
[...]

Hetzelfde risico geldt overal als je uit China besteld. Er was hier iemand met een bricked xiaomi van Ibuygou. Er zijn geen garanties. Wat je doet is de reviews bestuderen en die zijn over het algemeen allemaal goed. Dat hij nu niet de goedkoopste is kan maar zo, prijzen veranderen elke dag. Maar deze shop bied DHL zending aan en claimt dat je geen douanekosten zult hebben. Dan is het geen gekke keus. Als je alleen maar naar de prijs kijkt ben je sowieso niet erg slim bezig denk ik.

Wat Roms betreft begrijp ik je niet helemaal, ik heb om een gesealde verpakking gevraagd en die kreeg ik netjes, er is niet mee gerommeld. Of je bedoelt dat hier juist geen mulit ROM op staat, dat wil ik juist niet, de kans is groot dat je troep op de telefoon krijgt.

Daarnaast ben ik groot fan van het dispute systeem van aliexpress. Het werkt elke keer goed voor mij, vooral als shops niet reageren, zeg ik dat als ze niet reageren ik een dispute ga openen. Dan kan er ineens vanalles. Ik heb praktisch alle problemen prima kunnen oplossen met verschillende pakketjes. Nu heb ik bijna 5 euro terug gekregen ivm waardeloze adapter e.d. Het kostte bij deze shop meer moeite en uiteindelijk heeft aliexpress dit besloten, maar toch prima. Mijn ervaring met losse winkels zoals ibuygou of banggood of wat ook is eigenlijk minder goed. Deze zaken hebben immers je geld al en er is geen systeem om bezwaar te maken, je bent aan hun oordeel overgeleverd. Dat is al snel 'stuur maar terug', je kunt er vanuit gaan dat je geen geld terug krijgt of je heel veel moeite moet doen. Maar dit is mijn persoonlijke voorkeur.

Beetje off topic allemaal.

Dankje erg duidelijk

• D-Three
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 23:33
De gouden versie besteld op 25 februari bij Top-One en vandaag binnen. Het is een cadeau voor m'n vriendin maar ze wil Nederlands als taal... Had ik even niet aan gedacht :P Hopelijk binnenkort een EU ML ROM. Ik moet nog even kijken hoe ik gapps er op kan krijgen, hoe installeren de play store?

• Kiswum
quote:
D-Three schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:33:
Ik moet nog even kijken hoe ik gapps er op kan krijgen, hoe installeren de play store?
Wat voor opties geeft Google om Google play op je Xiaomi te installeren?

Kiswum wijzigde deze reactie 04-03-2016 21:42 (8%)

• D-Three
Yup, ben ik nu even aan het bekijken.

Ik zie trouwens wel wat vreemds als ik kijk bij storage, total storage is 10.96 GB? :?

• Momus
quote:
D-Three schreef op vrijdag 04 maart 2016 @ 21:43:
Yup, ben ik nu even aan het bekijken.

Ik zie trouwens wel wat vreemds als ik kijk bij storage, total storage is 10.96 GB? :?
De rest is gereserveerd als systeempartitie.
SD kaartje erin duwen dus.

• D-Three
Ah ok, niet aan gedacht, sorry! :) Reeds een tijdje geleden dat ik nog met Android "gespeeld" heb, het is wat aanpassen :) Onlangs nog even geprobeerd door CM op de Xperia M van m'n vriendin te zetten. Die heeft slechts 4 GB en had standaard geen "Move to SD" optie... Dan is die vrije 10.96 GB een ferme upgrade ;)

edit:
Uiteindelijk de uitleg van WaKaManG gevolgd. Wou ik eerst niet doen omdat ik geen root wou op haar telefoon maar ik heb de SU nu uitgezet, wie zien wel.

D-Three wijzigde deze reactie 04-03-2016 23:26 (31%)

• rob2011
Iemand al een nl versie van de MIUI want volgens mij hebben de7.x geen nl taal ook de Global versies niet.

• SittingDuck
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14-08-2018

SittingDuck

DualSim Fan

quote:
rob2011 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 15:15:
Iemand al een nl versie van de MIUI want volgens mij hebben de7.x geen nl taal ook de Global versies niet.
Mijne is gewoon NL.
Door leverancier er op gezet lijkt me.

Doogee.nl

• Kiswum
quote:
SittingDuck schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 16:24:
[...]

Mijne is gewoon NL.
Door leverancier er op gezet lijkt me.
Als "verkoper", mag ik toch wel verwachten welke rom wordt meegeleverd op de telefoons die jullie verkopen of ben je niet actief bij dualslim?

• SittingDuck
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14-08-2018

SittingDuck

DualSim Fan

quote:
Kiswum schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 17:31:
[...]

Als "verkoper", mag ik toch wel verwachten welke rom wordt meegeleverd op de telefoons die jullie verkopen of ben je niet actief bij dualslim?
Jawel, maar weet versie even niet uit mijn hoofd. Wel staat er pinyin toetsenbord op dus even andere installeren en klaar.

Doogee.nl

• rob2011
Die verkoper roms komen vaak met veel "extra's " wil een clean ROM maar nl is handig voor spelling.
Heb nu zelf de MIUI ROM maar ook de Global komt niet met de nl. En dit weer in combi met de Weekly ROM maar hier zit weer veel zooi in.

Moet wel zeggen dat hij wel warmer wordt dan de redmi 1s

• Kiswum
NL kun je gewoon uit de Google keyboard halen, dat is te installeren voor elke telefoon en elk merk. Deze komt volgens mij ook voor in de Xiaomi app store. Ik vind dit tevens een van de fijnste toetsenborden die er zijn en hij is gratis te downloaden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 09-01 18:21
Wanneer wordt er een ROM vrijgegeven voor deze smartphone de multi-language rom?
Ik kan er namelijk geen 1 vinden maar hij een aantal weken uit toch.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Three
quote:
theduke1989 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 01:06:
Wanneer wordt er een ROM vrijgegeven voor deze smartphone de multi-language rom?
Ik kan er namelijk geen 1 vinden maar hij een aantal weken uit toch.
http://en.miui.com/thread-234746-1-1.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

• theduke1989
quote:
Super, kan volgende week dus verwachten.
Dus gewoon twrp als eerste installeren en dan de ROM. Want bij deze zijn ze bootloader locked? Moet je ook hier partities mergen? Zo ja hoe doe je dat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D-Three
Je moet het rode zinnetje lezen ;) Global coming soon, nog even geduld dus...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• theduke1989
quote:
D-Three schreef op zondag 06 maart 2016 @ 09:05:
Je moet het rode zinnetje lezen ;) Global coming soon, nog even geduld dus...
The following devices will get MIUI 7.2 China stable build later (around March 9)
Xiaomi Mi Note, Mi 3, Mi 4, Mi 4i, Mi 2/2S, Mi Pad 2, Redmi 3, Redmi Note 3, Redmi Note 2, Redmi Note 4G (Dual SIM), Redmi Note 3G, Redmi 2A, Redmi 2

Ik las dat namelijk, en rond 9 maart, dus dan waarschijnlijk xiaomi.eu die ook rond die tijd het levert. Of wat je zegt een week later bijvoorbeeld.

• WaKaManG
quote:
theduke1989 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 16:16:
[...]

The following devices will get MIUI 7.2 China stable build later (around March 9)
Xiaomi Mi Note, Mi 3, Mi 4, Mi 4i, Mi 2/2S, Mi Pad 2, Redmi 3, Redmi Note 3, Redmi Note 2, Redmi Note 4G (Dual SIM), Redmi Note 3G, Redmi 2A, Redmi 2

Ik las dat namelijk, en rond 9 maart, dus dan waarschijnlijk xiaomi.eu die ook rond die tijd het levert. Of wat je zegt een week later bijvoorbeeld.
Ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij haal jij Global en China stable rom door elkaar.
Als ik het goed heb zijn er voor de Redmi 3 tot nu toe alleen maar China stable uigebracht.
Met de Developer rom zijn ze al een tijdje bezig : http://en.miui.com/thread-228054-1-1.html.
Af en toe lekt er iemand een beta versie.
Of ze al bezig zijn met een Global rom ? Wie weet....

• Rozapk
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 23-04-2016
quote:
skoozie schreef op maandag 11 januari 2016 @ 14:39:
blijkbaar geen 4G op de 800MHz band.

volgens http://www.mi.com/hongmi3/specs/Referral verwijderd
4G LTE FDD: B1 / B3 / B7
4G TDD LTE: B38 / B39 / B40 / B41: 2555-2655MHz

en zou band 20 voor 800MHz gebruikt worden volgens:
http://www.gsmhelpdesk.nl...nden-lte-frequentiebanden
geweldig
Dit voegt niks toe, graag stoppen met het toevoegen van je eigen referrals

13art wijzigde deze reactie 08-03-2016 09:03 (18%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MeXter
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 14-02 09:35
Inmiddels heeft Ingbrzy van Xiaomi.eu de stable versie voor de Redmi 3 (ido) geüpload. Ik kan hem op dit moment niet bekijken (telefoon van de vrouw he :)), maar het lijkt mij in ieder geval één met meerder talen. Ik vraag me af hoe deze geïnstalleerd dient te worden, aangezien de bootloader locked is (en hem alleen met een developer rom te unlocken is)?

Tukker | OnePlus 6 | PC Gamer since 386dx | PC Master Race

• WaKaManG
quote:
MeXter schreef op maandag 07 maart 2016 @ 08:30:
Inmiddels heeft Ingbrzy van Xiaomi.eu de stable versie voor de Redmi 3 (ido) geüpload. Ik kan hem op dit moment niet bekijken (telefoon van de vrouw he :)), maar het lijkt mij in ieder geval één met meerder talen. Ik vraag me af hoe deze geïnstalleerd dient te worden, aangezien de bootloader locked is (en hem alleen met een developer rom te unlocken is)?
Als ik de inhoud van de zip bekijk is het geen MiFlash image. Zoals hij inderdaad zegt een TWRP zip.
Hier is wel een MiFlash zip : http://en.miui.com/thread-237485-1-1.html
AFH link : https://www.androidfilehost.com/?fid=24438995911972980
edit : Net geflashed met MiFlash en werkt goed op het eerste gezicht.Nederlands. Geen bloatware, alleen standaard Mi apps en playstore. Alleen geen root.
edit 2 : Je zou natuurlijk ook de methode beschreven door Kiswum in de Topic start kunnen proberen.
Zou ook moeten werken.Maar dan niet met de miflash zip.

http://i.imgur.com/uRbd0CVm.pnghttp://i.imgur.com/SIsFjnRm.pnghttp://i.imgur.com/Whvw35Vm.pnghttp://i.imgur.com/mafWNMfm.pnghttp://i.imgur.com/QUD099zm.pnghttp://i.imgur.com/Of3JQImm.pnghttp://i.imgur.com/g7RvDs2m.png

WaKaManG wijzigde deze reactie 09-03-2016 09:50 (43%)
Reden: screens

• hrichard
quote:
WaKaManG schreef op maandag 07 maart 2016 @ 12:47:
[...]

Als ik de inhoud van de zip bekijk is het geen MiFlash image. Zoals hij inderdaad zegt een TWRP zip.
Hier is wel een MiFlash zip : http://en.miui.com/thread-237485-1-1.html
AFH link : https://www.androidfilehost.com/?fid=24438995911972980
edit :
Net geflashed met MiFlash en werkt goed op het eerste gezicht.Nederlands. Geen bloatware, alleen standaard Mi apps en playstore.
Alleen geen root.
[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Top, werkt hier ook. Dankzij je post vol uitleg _/-\o_

• D-Three
Iemand anders ook het probleem dat foto's die genomen zijn niet allemaal verschijnen in de gallery of bij photos? Er verschijnen gewoon grijze vakjes.

• rob2011
Heb net de 7.2.4 versie er op gezet maar toe weer net niet google Play er weer af. Lockscreen alleen met password. Extra Chinese Apps. Ook werkt de Twitter App niet meer. En chroom is ineens niet meer compatibel met de redmi 3. Ik zou deze versie even laten liggen.

• ..Christiaan..
Kun je schermvergrendeling uitzetten? Ik gebruik een Lockscreen en nu moet ik 2x ontgrendelen...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JanaMatthys
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 21-03-2017
Hallo,

Ik ben een totale leek als het op android aankomt (bvb die eu rom installeren, help), dus vraag me af of ik wel iets zou kunnen aanvangen met dit toestel. Waarom heb je die rom precies nodig? Voor mij mag het toestel nl. gerust in het Engels staan, maar ik zou wel de mainstream apps als whatsapp, facebook, ... er allemaal op kunnen krijgen. Moet er daarvoor veel aan gesleuteld worden?

Alvast bedankt!

• Horla
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 22:14
dringende vraag: Ik heb mijn unlock code gehad. Unlocken gaat niet (couldn't verify device) maar belangrijker: hoe zet ik de fastboot terug uit? Powerknop indrukken e.d. gaat niet. Scherm blijft gewoon op fastboot staan. Iemand een idee?

edit: een tiental seconden power en volume up indrukken dus. 8)7

Horla wijzigde deze reactie 12-03-2016 08:30 (12%)

• WaKaManG
Naast de locked bootloader heeft Xiaomi since V7.2.4.0 het nu ook nog eens moeilijker gemaakt om een custom rom te compilen. Ik ben geen dev o.i.d , dus misschien interpreteer ik de post van ingbrzy wat betreft dm-verify verkeerd.
quote:
Regarding Mi4S, Mi5, Redmi Note 3 PRO, Redmi 3 and next new devices:
- Since MIUI 7.2 Xiaomi added DM-verify protection into the kernel for mentioned devices.. that means, Xiaomi wants to block all community and fansite support for those devices and any custom MIUI builds... (they just forgot where MIUI started)
- As usually, communities will have to fight with that protection for those devices which means a lot of new work...
- This is their way how to force more users to use Global ROM which nobody likes at all...
- We will see what will be next...
http://xiaomi.eu/communit...-10-11.30529/#post-279240
http://en.miui.com/forum....=239998&page=1#pid4451917

• N97
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 13-02 12:05
Weet iemand welke Codename de Redmi 3 heeft op http://xiaomi.eu/?

Op de weekly site wordt er een jpg gepost welke Codename hoort bij welke telefoon maar hiervoor heb je een account nodig om het plaatje te opnemen. En op dit moment is een account maken op http://xiaomi.eu/ onmogelijk.

Als ik de TS bekijk waar wordt uitgelegd hoe je de laatste weekly op je tel zet, zou dit de HERMES moeten zijn maar als het plaatje klikt is het een voorbeeld voor de Redmi note 2. Dus ik weet het gewoon niet.

• Momus
Er is nog geen Xiaomi.eu voor.
Hermes is Redmi Note 2.

• N97
quote:
Momus schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 15:30:
Er is nog geen Xiaomi.eu voor.
Hermes is Redmi Note 2.
Oh vandaar... thx voor je reactie. Ik wacht rustig af dan.

• WaKaManG
quote:
N97 schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 15:20:
Weet iemand welke Codename de Redmi 3 heeft op http://xiaomi.eu/?

Op de weekly site wordt er een jpg gepost welke Codename hoort bij welke telefoon maar hiervoor heb je een account nodig om het plaatje te opnemen. En op dit moment is een account maken op http://xiaomi.eu/ onmogelijk.
Codename is IDO . Dit wordt zowel voor de officiele als onofficiele roms gebruikt door de devs.
Een paar posts omhoog staan er links naar roms van xiaomi.eu voor IDO.
edit : op mijn pc had ik ook problemen om een account aan te maken, uiteindelijk lukte het op mijn mobiel wel.

WaKaManG wijzigde deze reactie 12-03-2016 20:20 (9%)

• ..Christiaan..
Ik draai Miui 7.1 global 7.1.1.0.0. Door verkoper erop gezet. Wat is aan te raden om erop te zetten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WaKaManG
quote:
JanaMatthys schreef op vrijdag 11 maart 2016 @ 20:17:Hallo,
Ik ben een totale leek als het op android aankomt (bvb die eu rom installeren, help), dus vraag me af of ik wel iets zou kunnen aanvangen met dit toestel. Waarom heb je die rom precies nodig? Voor mij mag het toestel nl. gerust in het Engels staan, maar ik zou wel de mainstream apps als whatsapp, facebook, ... er allemaal op kunnen krijgen. Moet er daarvoor veel aan gesleuteld worden?
Alvast bedankt!
Je hebt dus nog geen Redmi 3 ?
Als de verkoper geen aangepaste rom voor je geflashed heeft en je hebt de officiele miui rom, dan zou ik het in jouw geval zo laten. Dan krijg je gewoon alle updates binnen. En je kan je apps gewoon installeren via de Mi store of de apk's downloaden van apkmirror.com.
quote:
..Christiaan.. schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 21:48:
Ik draai Miui 7.1 global 7.1.1.0.0. Door verkoper erop gezet. Wat is aan te raden om erop te zetten?
Hangt ervan af wat jij wil. Wil je root toegang,xposed, NL taal, officiele OTA updates ?
Ik draai zelf de multilanguage rom van xiami.eu. v7.1.3.0. Geroot met root genius via pc.
Deze is niet standaard geroot.Werkt wel lekker soepel en met playstore. Geen probemen met titanium backup.

Wil je de elke keer officiele OTA updates, dan zou je v7.2.4.0 van en.miui.com moeten flashen.
Weet niet of deze te rooten is en je hebt de standaard chinese apps volgens mij. En geen NL taal.
Heb deze nooit geflashed, dus ik kan het mis hebben.

Wil je xposed, dan heb je de prerooted xposed roms gebaseerd op v7.1.3.0. Geen NL taal.
Deze draaide ik tot ik overstapte naar de multilanguage roms.(xposed gebruik ik toch niet)

WaKaManG wijzigde deze reactie 13-03-2016 11:54 (30%)

• D-Three
quote:
WaKaManG schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 10:12:
Naast de locked bootloader heeft Xiaomi since V7.2.4.0 het nu ook nog eens moeilijker gemaakt om een custom rom te compilen. Ik ben geen dev o.i.d , dus misschien interpreteer ik de post van ingbrzy wat betreft dm-verify verkeerd.

[...]

http://xiaomi.eu/communit...-10-11.30529/#post-279240
http://en.miui.com/forum....=239998&page=1#pid4451917
Niet zo goed om te horen. De Redmi 3 heb ik gekocht voor m'n vriendin met het idee dat ik met de EU rom's er een rom zonder bloatware op kon krijgen. En de MiPad is nu ook onderweg...
Is de Global rom zo slecht dan? Root is niet nodig (en zelfs beter voor m'n vriendin ;)) zolang ik er maar de play store en NL op krijg...

• ..Christiaan..
quote:
WaKaManG schreef op zondag 13 maart 2016 @ 11:48:

Ik draai zelf de multilanguage rom van xiami.eu. v7.1.3.0. Geroot met root genius via pc.
Deze is niet standaard geroot.Werkt wel lekker soepel en met playstore. Geen probemen met titanium backup.
Denk dat ik voor deze optie ga. Ik hoef xposed niet (lees er veel over, maar weet niet eens wat het is..)

• WaKaManG
quote:
D-Three schreef op zondag 13 maart 2016 @ 13:14:
[...]

Niet zo goed om te horen. De Redmi 3 heb ik gekocht voor m'n vriendin met het idee dat ik met de EU rom's er een rom zonder bloatware op kon krijgen. En de MiPad is nu ook onderweg...
Is de Global rom zo slecht dan? Root is niet nodig (en zelfs beter voor m'n vriendin ;)) zolang ik er maar de play store en NL op krijg...
Dan zou ik voor deze gaan, draai ik zelf ook :
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46095157
En wachten tot ze bij xiaomi.eu de dm-verify hebben omzeild.(voor nieuwere builds)

• N97
quote:
WaKaManG schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 20:14:
[...]

Codename is IDO . Dit wordt zowel voor de officiele als onofficiele roms gebruikt door de devs.
Een paar posts omhoog staan er links naar roms van xiaomi.eu voor IDO.
edit : op mijn pc had ik ook problemen om een account aan te maken, uiteindelijk lukte het op mijn mobiel wel.
ai, IDO it is. Nu rustig afwachten tot de Redmi 3 ook een weekly krijgt.

Ik heb trouwens mijn Redmi 3 ontvangen van (HongKong Goldway - Aliexpress - 13 dagen - €126,-) en de verkoper had rom MIUI 77.1.1.0 er op geinstalleerd. De MIUI 77.1.1.0 is geen officieele rom van Xiaomi en bevat spyware. Het is schandalig dat dit gebeurt, zo maak het toestel niet aantrekkelijk voor de grote massa. Hoewel de Europese afzetmarkt verbleekt bij de Indiaase en Chinese markt waar Xiaomi officeel haar producten verkoopt.

Heb dan ook maar de rom gebruikt van Ingbrzy uit je link. MIUI 7.1.3.0 (LHPCNCK), draait lekker.

Werkt bij jou de Mi Remote app? Kan het 1x starten, krijg dan EULA, accepteer EULA en na 5 seconden verdwijnt de app. En is met geen mogenlijkheid te starten. Pas als ik alle gegevens uit de app wis, kan ik de applicatie weer starten waarna ik de EULA moet accepteren.

Met de IR lijkt me niets mis, heb een willekeurige remote control app gedownload uit de play store en kon de TV van me maat tijdens het voetbal besturen. Geweldig man, voelde me net 12 jaar oud met me oude casio horloge 8) , op het moment van scoren ff van kanaal veranderen.

N97 wijzigde deze reactie 14-03-2016 10:25 (13%)
Reden: Verduidelijking spyware

• Momus
quote:
N97 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:08:
[...]

ai, IDO it is. Nu rustig afwachten tot de Redmi 3 ook een weekly krijgt.

Ik heb trouwens mijn Redmi 3 ontvangen van (HongKong Goldway - Aliexpress - 13 dagen - €126,-) en deze had als rom MIUI 77.1.1.0. De MIUI 77.1.1.0 is geen officieele rom en bevat spyware. Het is schandalig dat dit gebeurt, zo maak het toestel niet aantrekkelijk voor de grote massa. Hoewel de Europese afzetmarkt verbleekt bij de Indiaase en Chinese markt waar Xiaomi officeel haar producten verkoopt.

Heb dan ook maar de rom gebruikt van Ingbrzy uit je link. MIUI 7.1.3.0 (LHPCNCK), draait lekker.

Werkt bij jou de Mi Remote app? Kan het 1x starten, krijg dan EULA, accepteer EULA en na 5 seconden verdwijnt de app. En is met geen mogenlijkheid te starten. Pas als ik alle gegevens uit de app wis, kan ik de applicatie weer starten waarna ik de EULA moet accepteren.

Met de IR lijkt me niets mis, heb een willekeurige remote control app gedownload uit de play store en kon de TV van me maat tijdens het voetbal besturen. Geweldig man, voelde me net 12 jaar oud met me oude casio horloge 8) , op het moment van scoren ff van kanaal veranderen.
Die spyware komt vanaf de verkoper he, niet vanaf Xiaomi.

• N97
quote:
Momus schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:17:
[...]

Die spyware komt vanaf de verkoper he, niet vanaf Xiaomi.
Ik zie dat het niet duidelijk in me tekst staat, zal het aanpassen

Maar alsnog waar haalt een verkoper het lef vandaan om een product te verkopen met spy/bloatware? Doe dat binnen de EU met haar extreme regelgeving en je kan je zaak opdoeken en als extraatje een aantal rechtzaken aan je broek. :(

• Momus
quote:
N97 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:23:
[...]

Ik zie dat het niet duidelijk in me tekst staat, zal het aanpassen

Maar alsnog waar haalt een verkoper het lef vandaan om een product te verkopen met spy/bloatware? Doe dat binnen de EU met haar extreme regelgeving en je kan je zaak opdoeken en als extraatje een aantal rechtzaken aan je broek. :(
Die verkoper wil waarschijnlijk iets meer verdienen dan de kleine marge die hij nu pakt.

• WaKaManG
quote:
N97 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 10:08:
Ik heb bijna alle mi apps bevroren. Gebruik ze dus niet.
Ik las gisteren dat iemand een soortgelijk probleem had met thema's :
http://en.miui.com/forum....t&ptid=237485&pid=4467295

• N97
quote:
WaKaManG schreef op maandag 14 maart 2016 @ 13:38:
[...]

Ik heb bijna alle mi apps bevroren. Gebruik ze dus niet.
Ik las gisteren dat iemand een soortgelijk probleem had met thema's :
http://en.miui.com/forum....t&ptid=237485&pid=4467295
Ik heb geen issue's met Thema's. Kan ze gewoon downloaden en toepassen. Maar moet zeggen dat ik ook geen "customize" knop zie.

Is er een reden waarom je bijna alle mi apps hebt bevroren?

• WaKaManG
quote:
N97 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 14:02:
[...]Ik heb geen issue's met Thema's. Kan ze gewoon downloaden en toepassen. Maar moet zeggen dat ik ook geen "customize" knop zie.

Is er een reden waarom je bijna alle mi apps hebt bevroren?
Ik had hiervoor een S4 mini, met custom KK, LP en MM roms van cyanogenmod.
Ik wil gewoon een schone rom en dingen die ik niet gebruik bevries ik met titanium.
Maar dat is gewoon mijn persoonlijke voorkeur. :+

• kljuc
  • Laatst online: 24-06-2016
Na vele Xiaomi telefoons te hebben gekocht via Ibuygou, had ik nu een bestelling geplaatst via Etotalk. Vooral omdat ze zelf al een eigen ROM er op zetten met de google apps. Een paar mensen hadden er goede ervaringen mee, maar online zag ik dat veel mensen ook weer niet!Ibuygou is iets duurder maar altijd top service!
Nu heb ik een redmi 3 binnen en het probleem dat ik heb is dat hij niet goed het mobiele netwerk pakt. Heel sporadisch zie ik opeens een hele sterke verbinding, en dan is het weg. Het maakt niet uit of ik 2g,3g of lte kies. Ik heb naast mijn t-mobile ook andere sims geprobeerd maar hetzelfde probleem. Het lijkt mij op een bug. Ik kan ook niet zelf naar mobiele netwerken zoeken, die optie is er niet..alleen dus automatisch!KOmt iemand dit probleem bekend voor?Thanks!

• bethlehemroelof
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 31-01 11:51
quote:
kljuc schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 15:17:
Na vele Xiaomi telefoons te hebben gekocht via Ibuygou, had ik nu een bestelling geplaatst via Etotalk. Vooral omdat ze zelf al een eigen ROM er op zetten met de google apps. Een paar mensen hadden er goede ervaringen mee, maar online zag ik dat veel mensen ook weer niet!Ibuygou is iets duurder maar altijd top service!
Nu heb ik een redmi 3 binnen en het probleem dat ik heb is dat hij niet goed het mobiele netwerk pakt. Heel sporadisch zie ik opeens een hele sterke verbinding, en dan is het weg. Het maakt niet uit of ik 2g,3g of lte kies. Ik heb naast mijn t-mobile ook andere sims geprobeerd maar hetzelfde probleem. Het lijkt mij op een bug. Ik kan ook niet zelf naar mobiele netwerken zoeken, die optie is er niet..alleen dus automatisch!KOmt iemand dit probleem bekend voor?Thanks!
Heb ook één besteld bij Etotalk. Ben benieuwd of het aan de rom ligt of aan jouw Redmi 3.
Moet alleen nog een weekje wachten voordat hij binnen is.

• rowicom
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 13-02 14:15
Zie even door de bomen het bos niet meer... Als ik mijn Redmi 2 pro nou hier bestel:
http://eud.dx.com/product...ay-844400060#.VulVpPnhDcs

Heb ik dan Nederlands als instelbare taal (denk het wel, want staat er bij), geen bloatware of andere shit en OTA updates?
Ik ga er verder toch niks bijzonders mee doen hoor, dus niet rooten en zo. Als 't werkt met bovenstaande, dan is het prima zo.
Verder: enig idee of er ook nog een Lollipop update uitgebracht zal worden?

• Momus
quote:
rowicom schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:52:
Zie even door de bomen het bos niet meer... Als ik mijn Redmi 2 pro nou hier bestel:

Heb ik dan Nederlands als instelbare taal (denk het wel, want staat er bij), geen bloatware of andere shit en OTA updates?
Ik ga er verder toch niks bijzonders mee doen hoor, dus niet rooten en zo. Als 't werkt met bovenstaande, dan is het prima zo.
Waarom zou je een Redmi 2 pro willen als de Redmi 3, waar deze topic van is, uit is?

• rowicom
quote:
Momus schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 17:58:
[...]

Waarom zou je een Redmi 2 pro willen als de Redmi 3, waar deze topic van is, uit is?
Omdat ik 5 inch net even te groot vind.

• Momus
quote:
rowicom schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 20:42:
[...]

Omdat ik 5 inch net even te groot vind.
Dan zou ik in het juiste topic posten :)

Maar goed, het verschil is echt minimaal, een halve centimeter in de hoogte en 2 millimeter in de breedte.
En hij is nog dunner ook.
Daarvoor krijg je echt een veel beter toestel.

• rowicom
Maar goed, wil je nog wel mijn vraag beantwoorden?

• Momus
The requested page cannot be found.
Sorry, geen idee dus.

• D-Three
quote:
Is geen pro volgens mij, staat er toch niet bij? Maar zoals Momus reeds zei, ik denk dat ze je het best kunnen helpen in het correcte topic: [Xiaomi Redmi 2 (Pro)] Ervaringen & Discussie
Of mailen naar DX en vragen of het een sealed box is.

• Momus
Overigens is ie daar behoorlijk duur. Duurder nog dan de Redmi 3.
Is goedkoper te vinden.
Roms van resellers zijn sowieso niet aan te raden, beter flash je hem gewoon als je hem hier hebt.
En of lollipop komt weet niemand.

• Momus
quote:
D-Three schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:21:
[...]

Is geen pro volgens mij, staat er toch niet bij? Maar zoals Momus reeds zei, ik denk dat ze je het best kunnen helpen in het correcte topic: [Xiaomi Redmi 2 (Pro)] Ervaringen & Discussie
Of mailen naar DX en vragen of het een sealed box is.
2 GB RAM. De pro dus.

• rowicom
Ok, dank voor de verwijzing naar het juiste topic! Overigens dacht ik hem bij eu.dx.com te kopen zodat ik dan geen gezeur met eventuele invoerrechten heb....

• Momus
quote:
rowicom schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:27:
Ok, dank voor de verwijzing naar het juiste topic! Overigens dacht ik hem bij eu.dx.com te kopen zodat ik dan geen gezeur met eventuele invoerrechten heb....
Hij komt gewoon uit China en je loopt gewoon kans op invoerrechten daar.
Pagina: 1 2 3 ... 25 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True