Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:28
xiaomi.eu_multi_ido_V7.1.3.0.LHPCNCK_v7-5.1
https://mega.nz/#!v4YCkAi...VtO4QcpbP3WstFnUbCCsmSM1g

Installeren via Fastboot (MiFlash tool) - voor Locked bootloaders!

[ Voor 36% gewijzigd door theduke1989 op 16-03-2016 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:32
Maar bij eu.dx kun je je tegen invoerrechten 'verzekeren' voor een bedrag van 98 cent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
rowicom schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:27:
Ok, dank voor de verwijzing naar het juiste topic! Overigens dacht ik hem bij eu.dx.com te kopen zodat ik dan geen gezeur met eventuele invoerrechten heb....
Dit is hun manier van werken:
We will separate your parcels and arrange the delivery. In normal you will not be afraid to bear the European import duty. If you are worried, we suggest you pay Import Tax & VAT Insurance when you do the checkout. Then we will pay the duty when the parcel is held by local customs.

If you have bought the Import Tax & VAT Insurance and in the event that you are charged any tax & VAT when the package is delivered, please sign for the package and pay the taxes. Then please submit a ticket and provide us the tax document, invoice or receipt.

Please note that the tax insurance service is only for the orders from European countries. The tax reimbursement claim must be made within 60 days from the date of shipment. The max compensation amount is up to $40 for per order. <- Dus als jij een douanebedrag van 70,- ik noem maar wat krijg je alsnog maar $40 vergoed krijg dus niet goed....

---------

Qua service zijn ze best wel goed! Als je binnen 90 dagen een defect hebt gewoon je geld terug of een nieuwe exemplaar.

LET OP: Als je verwacht dat het sneller wordt verzonden is niet waar. Ze versturen het alsnog vanuit China. En het kan gewoon 2-3 weken duren!

[ Voor 4% gewijzigd door theduke1989 op 16-03-2016 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
Die 40 dollar vergoeding kan op een Redmi 2 pro van 125 euro dus prima uit. Veel hoger zal de VAT niet worden....
Net even gekeken voor dit toestel op ibuygou. Komt ie met een jaar garantie bijkopen (!) ook op 125 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 14:06

N97

rowicom schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:59:
Die 40 dollar vergoeding kan op een Redmi 2 pro van 125 euro dus prima uit. Veel hoger zal de VAT niet worden....
Net even gekeken voor dit toestel op ibuygou. Komt ie met een jaar garantie bijkopen (!) ook op 125 euro...
Terwijl je op Aliexpress een Redmi 3 (Dark Grey) voor 126 euro kan halen... :/
Heb de mijne vorige week ontvangen, 13 dagen na bestelling.

Het is al door andere gezegd maar ik zou echt voor de Redmi 3 gaan en niet de Redmi 2 Pro.

EDIT: Beetje jammer, maandag stond Redmi 3 nog voor 126 euro, nu kan je hem niet meer bestellen zonder "gift".

[ Voor 9% gewijzigd door N97 op 17-03-2016 16:11 . Reden: Hong Kong Goldway heeft prijzen aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mc Roy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-03-2024
Iemand een idee hoe ik gapps installeert en Root Access krijg in de v 7.2.4.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97

N97

Mc Roy schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 13:46:
Iemand een idee hoe ik gapps installeert en Root Access krijg in de v 7.2.4.0?
Nog geen root-access. Zie reactie van WaKaManG.
WaKaManG schreef op zaterdag 12 maart 2016 @ 10:12:
Naast de locked bootloader heeft Xiaomi since V7.2.4.0 het nu ook nog eens moeilijker gemaakt om een custom rom te compilen. Ik ben geen dev o.i.d , dus misschien interpreteer ik de post van ingbrzy wat betreft dm-verify verkeerd.

Regarding Mi4S, Mi5, Redmi Note 3 PRO, Redmi 3 and next new devices:
- Since MIUI 7.2 Xiaomi added DM-verify protection into the kernel for mentioned devices.. that means, Xiaomi wants to block all community and fansite support for those devices and any custom MIUI builds... (they just forgot where MIUI started)
- As usually, communities will have to fight with that protection for those devices which means a lot of new work...
- This is their way how to force more users to use Global ROM which nobody likes at all...
- We will see what will be next...

http://xiaomi.eu/communit...-10-11.30529/#post-279240
http://en.miui.com/forum....=239998&page=1#pid4451917

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-08 02:19
N97 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 14:21:
[...]
Nog geen root-access. Zie reactie van WaKaManG.
[...]
Op miui.com en xda is er een prerooted versie gepost door greatslon : http://forum.xda-develope...v7-2-4-0-lhpcnck-t3337791
Ik heb begrepen dat door de extra ingebouwde beveiliging door Xiaomi het onmogelijk is om een MiFlash image te compilen. Dus moet je aan de slag met ADB Shell en je moet al root hebben.
Een andere dev stuurde me deze pm (hij is russisch, dus waarschijnlijk gebruikt hij google translate) :
quote: ViAlexSt
At the moment the problem is not with compilation an image, but with it running on a secure system. I have working versions of images and 7.2.4, and 7.2.5. And I run them on the basis 7.1.3. BUT not working Wi-Fi completely. That put out greatslon under the guise "rooted 7.2.4" - this unknown science hybrid :D First, the system partition is placed on a base 7.1.1 ... 7.1.3 - who has what already. Secondly, greatslon used the library from 7.1.3 version to avoid problems with Wi-Fi. It for Indian teenagers is suitable, they love to sculpt God knows what :D I still ponder over the fact that it blocks execution of the modified system. By the way, if try to repack boot.img (remove check system partition), the phone directly boot into the recovery mode. Such is the vicious circle of fu***ing.
Voorlopig blijf ik op de Multilanguage rom van xiaomi.eu. ViAlexSt heeft root en xposed eraan toegevoegd.
Weing nieuws in v7.2.4 en v7.2.5. (alleen maar problemen :+ door de extra beveiliging)

[ Voor 0% gewijzigd door WaKaManG op 17-03-2016 15:17 . Reden: spelling ]

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:39
theduke1989 schreef op woensdag 16 maart 2016 @ 21:44:
xiaomi.eu_multi_ido_V7.1.3.0.LHPCNCK_v7-5.1
https://mega.nz/#!v4YCkAi...VtO4QcpbP3WstFnUbCCsmSM1g

Installeren via Fastboot (MiFlash tool) - voor Locked bootloaders!
Dit is dezelfde waarvan WaKaManG schreef dat het niet lukt in Fastboot:
link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
zessen schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:19:
[...]

Dit is dezelfde waarvan WaKaManG schreef dat het niet lukt in Fastboot:
link
Het wordt in het algemeen een "fastboot" image genoemd. Alleen door de locked bootloader moet je het in download mode flashen.
Dat bedoelde theduke ook, denk ik.

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:39
N97 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:33:
[...]

Het is al door andere gezegd maar ik zou echt voor de Redmi 3 gaan en niet de Redmi 2 Pro.
Een Dark Grey voor 126 euro lukt me niet bij Hongkong Goldway. Alleen een Fashion Gold en dat lijkt me niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Nee dat lukt nergens. Silver White wel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
N97 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 12:33:
[...]

Kun je een link posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97

N97

zessen schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 15:42:
[...]

Een Dark Grey voor 126 euro lukt me niet bij Hongkong Goldway. Alleen een Fashion Gold en dat lijkt me niet zo mooi.
Joh... tot afgelopen maandag kon je ze nog 126 euro halen. Een collega had namelijk ook interesse in de Redmi 3. En heb de mijne echt ontvangen voor 126 euro.
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/4lrgpd.png

Als ik nu naar Honkong Goldway ga, zie ik ook dat de Dark Grey niet meer besteld kan worden zonder hoesjes of glass protector. Wat natuurlijk weer de prijs opdrijft.

Beetje jammer van deze dooie mus. |:(

@Rowicon
Heb voor je gekeken op Aliexpress en vandaag @ 16:20 is de goedkoopste Redmi 3 Dark Grey € 133,91
Blijkbaar neemt de telefoon in populariteit toe... Succes met je keuze!

[ Voor 41% gewijzigd door N97 op 17-03-2016 16:24 . Reden: Reactie naar Rowicon ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:06
@N97

Is deze verkoper 'Goldway' dan nog te vertrouwen? In een vorige post (enkele dagen terug) vermelde je nog dat je redmi 3 een bloated versie van MIUI had (77.7 ofzo), dus vol spyware.

Wou ook eerst kopen van hem, maar met dit te lezen wou ik de boot wat afhouden, kwestie van niet te veel problemen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
sonicboy schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:39:
@N97

Is deze verkoper 'Goldway' dan nog te vertrouwen? In een vorige post (enkele dagen terug) vermelde je nog dat je redmi 3 een bloated versie van MIUI had (77.7 ofzo), dus vol spyware.

Wou ook eerst kopen van hem, maar met dit te lezen wou ik de boot wat afhouden, kwestie van niet te veel problemen te hebben.
Dat doet bijna elke reseller.
Je kan natuurlijk altijd aangeven dat je hem origineel wil, zonder geschonden seal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
Momus schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:47:
[...]

Dat doet bijna elke reseller.
Je kan natuurlijk altijd aangeven dat je hem origineel wil, zonder geschonden seal.
Maar hiervoor dient toch net deze beveiligde bootloader, zodat er geen andere rom op geflashed kan worden. Of bestaan er nog andere manieren (al tijdje geleden dat ik zelf nog gedaan heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
sonicboy schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:55:
[...]

Maar hiervoor dient toch net deze beveiligde bootloader, zodat er geen andere rom op geflashed kan worden. Of bestaan er nog andere manieren (al tijdje geleden dat ik zelf nog gedaan heb).
Het feit dat ze toch met allerlei troep geleverd worden, geeft het antwoord al, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
Ok thx.

Zijn er nog andere zaken waar ik dien op te letten bij aankoop? Play store & google services kunen gemakkelijk zelf worden geïnstalleerd op international rom neem ik aan. Geldt dit ook voor NL taal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
sonicboy schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:05:
Ok thx.

Zijn er nog andere zaken waar ik dien op te letten bij aankoop? Play store & google services kunen gemakkelijk zelf worden geïnstalleerd op international rom neem ik aan. Geldt dit ook voor NL taal?
Er is nog geen nl rom voor deze smartphone. Je zou gewoon geduld moeten hebben nadat je de unlock code hebt gevraagd voor je bootloader. Want Xiaomi.eu levert alleen recovery roms en geen fastboot roms. En met gelockte bootloader krijg je ook geen OTA van Xiaomi.eu werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:26
Ik heb wel unlock code gekregen maar telkens ik het probeer krijg ik "couldn't verify device". Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
http://en.miui.com/thread-237485-1-1.html

Op deze rom zie ik toch NL staan, of gaat dit over een andere versie van de phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
sonicboy schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:11:

Op deze rom zie ik toch NL staan, of gaat dit over een andere versie van de phone?
Klopt en die is ook te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
Horla schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 19:58:
Ik heb wel unlock code gekregen maar telkens ik het probeer krijg ik "couldn't verify device". Iemand een idee?
1. Je hebt een Developer rom nodig die unlocken ondersteund.(Als ik Clayton van miui.com moet geloven komt die over een paar uur uit. Maar dat roept hij al sinds 18 feb.)
2. MiFlashUnlock tool moet de Redmi 3 ondersteunen. Momenteel volgens mij niet. Maar is alleen met beta dev roms geprobeerd.

Als je deze dingen niet weet, wat ben je van plan met een unlocked bootloader ?
Ik heb 2 test versies van TRWP voorbij zien komen, 1 iemand heeft een CM build klaar.
Durf je dat aan ? :)

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97

N97

Good news everyone met een unlocked Redmi 3.

China Developer ROM Version: 6.3.17 (MIUI7) is beschikbaar.
http://en.miui.com/download-298.html

Changelog:
http://en.miui.com/thread-243332-1-1.html
sonicboy schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 18:39:
@N97

Ik heb in het afgelopen jaar meerdere producten bij Hong Kong Goldway besteld. Ze reageren snel met vragen, leveren binnen de 2 weken na verzending. En heb een product een keertje nooit ontvangen en na kreeg me geld terug zonder morren na het openen van een Dispute.

Dat resellers een spyware/bloated rom installeren is blijkbaar een ding in China en daar had ik moeite mee. Over reseller Hong Kong Goldway ben ik gewoon tevreden.

Vuistregel voor producten uit China is alles met software/firmware opnieuw flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
WaKaManG schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:56:
[...]

1. Je hebt een Developer rom nodig die unlocken ondersteund.(Als ik Clayton van miui.com moet geloven komt die over een paar uur uit. Maar dat roept hij al sinds 18 feb.)
2. MiFlashUnlock tool moet de Redmi 3 ondersteunen. Momenteel volgens mij niet. Maar is alleen met beta dev roms geprobeerd.

Als je deze dingen niet weet, wat ben je van plan met een unlocked bootloader ?
Ik heb 2 test versies van TRWP voorbij zien komen, 1 iemand heeft een CM build klaar.
Durf je dat aan ? :)
Een mens zou van minder in de war geraken. Je komt rom's tegen die een unlocked bootloader nodig hebben terwijl dat nog niet mogelijk is. Je kan een unlockcode aanvragen voor een telefoon die nog niet wordt ondersteund door hun unlocktool en documentatie trekt allemaal op niet veel.

Het zal waarschijnlijk door een gesplitste gemeenschap liggen (xiaomi.eu en miui.com) maar bv bij mijn Zopo was dat toch allemaal een stuk eenvoudiger en goed gedocumenteerd door de gemeenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
Horla schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 10:55:
[...]

Een mens zou van minder in de war geraken. Je komt rom's tegen die een unlocked bootloader nodig hebben terwijl dat nog niet mogelijk is. Je kan een unlockcode aanvragen voor een telefoon die nog niet wordt ondersteund door hun unlocktool en documentatie trekt allemaal op niet veel.

Het zal waarschijnlijk door een gesplitste gemeenschap liggen (xiaomi.eu en miui.com) maar bv bij mijn Zopo was dat toch allemaal een stuk eenvoudiger en goed gedocumenteerd door de gemeenschap.
Zoals je hierboven kan lezen is de dev rom uit. En de unlock tool is ook geupdate.
Heb vannacht die dev rom geflashed en ook de bootloader geunlocked.
Eindelijk :)

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97

N97

WaKaManG schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 11:51:
[...]

Zoals je hierboven kan lezen is de dev rom uit. En de unlock tool is ook geupdate.
Heb vannacht die dev rom geflashed en ook de bootloader geunlocked.
Eindelijk :)
WaKaManG, jij draaide toch ook "xiaomi.eu_multi_ido_V7.1.3.0.LHPCNCK_v7-5.1"?

Kan je nu de Developer fastboot file downloaden, Telefoon booten naar recovery mode, in download mode zetten en daarna Miflash gebruiken?

Of ben je eerst naar China Stable Rom gegaan en daarna pas naar de Developer Rom gegaan om vervolgens de unlock bootloader guide te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:44

..Christiaan..

..zwll..

Ik merk dat als ik WhatsApp open, ik dan pas berichten binnen krijg. Gentle Alarm werkt ook niet. Zorgt xiaomi ervoor dat apps automatisch sluiten? Ik gebruik nova launcher maar die zit ook op mijn werktelefoon (Samsung s5 mini) en daar heb er geen last mee.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
..Christiaan.. schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 13:42:
Ik merk dat als ik WhatsApp open, ik dan pas berichten binnen krijg. Gentle Alarm werkt ook niet. Zorgt xiaomi ervoor dat apps automatisch sluiten? Ik gebruik nova launcher maar die zit ook op mijn werktelefoon (Samsung s5 mini) en daar heb er geen last mee.
Heeft met autostart machtigingen te maken in de security app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Zaakje aangepast. Dank voor het antwoord

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaKaManG
N97 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 12:22:
[...]

WaKaManG, jij draaide toch ook "xiaomi.eu_multi_ido_V7.1.3.0.LHPCNCK_v7-5.1"?

Kan je nu de Developer fastboot file downloaden, Telefoon booten naar recovery mode, in download mode zetten en daarna Miflash gebruiken?

Of ben je eerst naar China Stable Rom gegaan en daarna pas naar de Developer Rom gegaan om vervolgens de unlock bootloader guide te volgen?
Klopt ik had een prerooted xiaomi.eu v7.1.3.0.
Normaal gesproken zou je die dev rom in Miflash kunnen flashen in download mode.

Maar ik kreeg steeds een error : read robust failed . Het was inmiddels 6 uur 's ochtends.
Ik had geen zin om dit verder uit te zoeken.
Dus heb ik in MiFlash de china stable v7.2.4.0 image geflashed en dan in de updater app de normale recovery image geflashed naar dev rom.
Was even een omweg, maar uiteindelijk wel gelukt.
En eenmaal als je de dev rom hebt, dan kan je unlocken

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WaKaManG
Voor de geinteresseerden :
Op xiaomi.eu hebben ze de beveiliging gekraakt : http://xiaomi.eu/community/threads/6-3-17.30633/#post-280614
Dus ze gaan weekly rom's uitbrengen : https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=52318 , IDO staat netjes in de lijst.
Je kan deze image dus alleen flashen met TWRP en daarvoor heb je een unlocked bootloader nodig.
Deze heb ik zelf gebruikt : http://en.miui.com/thread-244098-1-1.html.
AFH link : https://www.androidfilehost.com/?fid=24459283995299569 , dan hoef je geen idiote "thank you" reactie te plaatsen voor die gasten op miui.com die daarop geilen.
Telefoon in fastboot mode (met die konijn dus), in een dos box : flash.bat uitvoeren en een paar keer op spatie drukken en telefoon start in TWRP 3.0.

Dus als je bootloader unlocked is en je het een recovery (TWRP) geflashed, dan kan je de multilanguage rom's van xiaomi.eu flashen. En je kan maandelijks via de updater app naar een nieuwe versie updaten. Of handmatig de weekly's downloaden en flashen.

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
WaKaManG schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:35:
Op xiaomi.eu hebben ze de beveiliging gekraakt : http://xiaomi.eu/community/threads/6-3-17.30633/#post-280614
Dus ze gaan weekly rom's uitbrengen : https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=52318 , IDO staat netjes in de lijst.
Je kan deze image dus alleen flashen met TWRP en daarvoor heb je een unlocked bootloader nodig.
AFH link : https://www.androidfilehost.com/?fid=24459283995299569 , dan hoef je geen idiote "thank you" reactie te plaatsen voor die gasten op miui.com die daarop geilen.
Telefoon in fastboot mode (met die konijn dus), in een dos box : flash.bat uitvoeren en een paar keer op spatie drukken en telefoon start in TWRP 3.0.

Dus als je bootloader unlocked is en je het een recovery (TWRP) geflashed, dan kan je de multilanguage rom's van xiaomi.eu flashen. En je kan maandelijks via de updater app naar een nieuwe versie updaten. Of handmatig de weekly's downloaden en flashen.
Top! Die van mijn vriendin is onderweg, net als de unlockcode. Hier zat ik nog op te wachten dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeXter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 16:16
...geen idiote "thank you" reactie te plaatsen...
Thank you! Thanks for the update! Bedankt :)

'n Trotsen Tukker op Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N97

N97

Perfect, allemaal goed nieuws zo vlak voor het weekend. Thx!
En bedankt voor die tip om eerst naar China Stable te gaan en dan pas naar China Dev.

[ Voor 3% gewijzigd door N97 op 18-03-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
N97 schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 15:04:
[...]
En bedankt voor die tip om eerst naar China Stable te gaan en dan pas naar China Dev.
Als de MiFlash Dev rom image geen errors geeft, dan hoeft dit natuurlijk niet.
Toen ik na de error de kabel uit mijn telefoon haalde kon ik gewoon normaal rebooten.

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb het al gevonden. toch bedankt

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2016 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
TWRP voor Redmi 3 uitleg en link naar TWRP_ido : http://xiaomi.eu/communit...tall-twrp-recovery.30484/
Zo te zien zelfde als die van cofface.
Mocht hij de 1e keer in het chinees opstarten, dan kan je bij instellingen de taal veranderen.
Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/picture.php?albumid=13146&pictureid=52657 Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/picture.php?albumid=13146&pictureid=52658
edit :
Wil je net zoals ik ook nog een mooi thema : http://forum.xda-develope...ark-stock-colors-t3310235

[ Voor 29% gewijzigd door WaKaManG op 19-03-2016 02:09 ]

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
Heeft er iemand nog een andere manier / link gevonden voor de unlock van de Redmi 3 aangezien de unlock link op http://xiaomi.eu/community/threads/6-3-17.30633/#post-280614 niet werkt (teveel redirections).

Heb al wel een tool (MiFlashUnlock) gedownload, maar na inloggen met Miui account krijg ik telkens na checken van permissies de melding "Your device isn't supported by Mi Unlock". Medling zowel met versie 1.1.0315.1 als ook met versie 1.1.0317.1. Ik heb mijn miui profile aangepast met Redmi 3 als device, maar geen resultaat helaas.

Iemand nog enig idee?

[ Voor 46% gewijzigd door JD_1971 op 19-03-2016 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
Momus schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 14:41:
[...]
Top! Die van mijn vriendin is onderweg, net als de unlockcode. Hier zat ik nog op te wachten dus :)
Dus je kan een unlock code aanvragen zonder telefoon ?
Ik kwam deze vraag op xiaomi.eu tegen, maar wist niet of het mogelijk was.

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
WaKaManG schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 18:59:
[...]

Dus je kan een unlock code aanvragen zonder telefoon ?
Ik kwam deze vraag op xiaomi.eu tegen, maar wist niet of het mogelijk was.
Het is gebonden aan je account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Dus hiermee kun je je bootloader unlocken?

Ik heb het stukje gelezen in je link, maar dit snap ik niet helemaal:
Notice:
Redmi 3 BOOT includes the verification check, once changes been made to the recovery, for the first time when you boot into the recovery, the patch will kick in to solve the problem of bricked phone. To solve the issue of bricking, entering into the recovery once again will not be patched, unless all data is wiped out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
..Christiaan.. schreef op zondag 20 maart 2016 @ 11:38:
[...]
Dus hiermee kun je je bootloader unlocken?
[...]
Nee, pas nadat je de bootloader hebt unlocked kan je TWRP recovery flashen. Dat heb je nodig om de xiaomi.eu rom's te flashen.

Dat andere stukje is me ook niet echt duidelijk.

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-01 00:16
Heeft iemand de mi remote app aan de praat gekregen? Hij laad geen merken waar je uit kan kiezen..

Heb het al: update.

[ Voor 10% gewijzigd door royozz op 20-03-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Wat bedoel je met update? Ik krijg ook geen merken te zien waar ik uit kan kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
..Christiaan.. schreef op zondag 20 maart 2016 @ 21:47:
Wat bedoel je met update? Ik krijg ook geen merken te zien waar ik uit kan kiezen
Remote app uit de playstore halen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
Momus schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:06:
[...]

Remote app uit de playstore halen..
Zelf gebruik ik de Peel remote app.
Herkent mijn Samsung tv en Blu-ray en zelfs een oude JVC av receiver.
Uitgebreide functies heb ik nog niet getest.

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozz
Mi remote herkent geen europese tv' s etc...useless dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royozz
Ik vind het touchscreen van de redmi 3 soms wat haperen/ slecht reageren. Herkennen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
royozz schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:53:
Mi remote herkent geen europese tv' s etc...useless dus.
Een andere remote app installeren en het is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
royozz schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:55:
Ik vind het touchscreen van de redmi 3 soms wat haperen/ slecht reageren. Herkennen jullie dit?
Het is ook nooit bedoeld voor de europese tv's ;) Daarnaast installeer gewoon een andere remote app met veel downloads en een goede score en probleem opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds vorige week de trotse eigenaar van de Redmi 3. Ik ben zeer tevreden over de telefoon. Ik heb hem via aliexpress.nl besteld voor €129.
Helaas krijg ik mobiel internet van Tele2 niet aan de praat. Heeft iemand een idee wat ik fout doe?

Ik heb onder instellingen -> SIM kaarten & mobiele netwerken “mobiele data” aan staan.
Bij “internationale roaming” staat “overseas data roaming” en “allow exceptions to use mobile data” aan.
Bij “simkaart info” heb ik bij provider network “Namen toegangspunten “ingevuld als volgt:
Naam tele2 internet.
APN : tele2.internet.nl
MCC: 204
MNC: 02
Verificatie type: PAP
APN type: default ( Deze zelf ingevuld, geen dropdown menu)
APN protocol: IPv4/IPv6
Roaming protocol voor APN: IPv4
APN inschakelen /uitschakelen: APN ingeschakeld
Bearer: LTE.
Rest is niet ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook sinds kort eigenaar van een redmi 3, en er tot nu toe erg tevreden mee! Het enige wat me niet bevalt dat ik geen idee heb wiens ROM ik nu gebruik. Telefoon is gekocht bij gearbest. Verder loopt ie hardstikke soepel, en google play werkt gewoon.

Android versie 5.1.1 LMY47V
MIUI versie MIUI Global 7.1 | Stable 7.1.91.99 (LHPCNCK).
Dit levert maar 29 resultaten op op google, iets wat me niet echt bevalt.

-wat doet xiaomi.eu nou precies?
-wat doet miui.com nou precies?
-welke ROM kan ik nu het beste pakken?
-sinds 2 dagen is de bootloader unlocked, wat betekent dit en wat voor gevolgen heeft dit?

Ik probeer me wel in te lezen, maar ik vind het allemaal een beetje chaotisch

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2016 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Ik heb dezelfde versie. Door verkoper (aliexpress) erop gezet zodat je NL taal en playstore hebt.
Hoe heb je de bootloader unlocked gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Tot je de bootloader unlocked hebt, gewoon deze versie erop zetten. Stabiel en zonder troep.

http://xiaomi.eu/communit...-1-3-0-miflash-rom.30500/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:32:
Ik ben ook sinds kort eigenaar van een redmi 3, en er tot nu toe erg tevreden mee! Het enige wat me niet bevalt dat ik geen idee heb wiens ROM ik nu gebruik. Telefoon is gekocht bij gearbest. Verder loopt ie hardstikke soepel, en google play werkt gewoon.

Android versie 5.1.1 LMY47V
MIUI versie MIUI Global 7.1 | Stable 7.1.91.99 (LHPCNCK).
Dit levert maar 29 resultaten op op google, iets wat me niet echt bevalt.

-wat doet xiaomi.eu nou precies?
-wat doet miui.com nou precies?
-welke ROM kan ik nu het beste pakken?
-sinds 2 dagen is de bootloader unlocked, wat betekent dit en wat voor gevolgen heeft dit?

Ik probeer me wel in te lezen, maar ik vind het allemaal een beetje chaotisch
-www.xiaomi.eu bouwt Roms voor de verschillende Xiaomi toestellen op basis van MIUI.
-www.miui.com is waar de officiele Roms voor de Xiaomi toestellen vandaan komen. Gemaakt voor de Chinese markt. Hier pakt xiaomi.eu de roms van en bouwt ze om naar Westerse roms.
-Zie post boven deze.
-Is jouw bootloader sinds 2 dagen unlocked? Of bedoel je dat het sinds 2 dagen mogelijk is om TWRP te flashen en de weekly roms van xiaomi.eu via TWRP te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel inderdaad dat ik hem niet zelf geunlocked heb, maar dat het sinds 2 dagen mogelijk is om hem te unlocken.

Is er eigenlijk ook een officiele versie die google play e.d. bevat? Maakt me niet uit als de NL taal er niet bij zit.

En kun je je device niet gewoon unlocken door op de onderstaande link te klikken?
http://en.miui.com/unlock/

En wat is nou het verschil tussen system update, recovery update, en fastboot update?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2016 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ja, daar moet je unlock aanvragen. Dan duurt het ongeveer 2 weken voor je de rechten tot unlocken toegewezen krijgt.
De global rom heeft google play en ondersteuning voor Engels, maar volgens mij is er nog geen global voor deze.
System update flash je via je systeem, recovery update via de recovery en fastboot update via fastboot.
De xiaomi.eu roms moet je tegenwoordig via een custom recovery flashen, TWRP. Om die erop te krijgen heb je een bootloader nodig die unlocked is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Momus schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:57:
Ja, daar moet je unlock aanvragen. Dan duurt het ongeveer 2 weken voor je de rechten tot unlocken toegewezen krijgt.
De global rom heeft google play en ondersteuning voor Engels, maar volgens mij is er nog geen global voor deze.
System update flash je via je systeem, recovery update via de recovery en fastboot update via fastboot.
De xiaomi.eu roms moet je tegenwoordig via een custom recovery flashen, TWRP. Om die erop te krijgen heb je een bootloader nodig die unlocked is.
Bedankt voor je antwoord. Ik heb een unlock aangevraagd, maar krijg geen smsje van xiaomi, dus nog maar ff afwachten of dat wat gaat worden. Ik wacht anders wel tot er een officiele global stable komt, en als dat zo ver is gooi ik die er wel op.
System update = updates via de 'updater' app op je telefoon
recovery update = telefoon opstarten in recovery modus via de 'updater' app, en dan?
fastboot update = ?????

Ik vind het nog steeds verre van duidelijk :'(

EDIT: krijg nu een SMS-failed berichtje (in het Chinees) als ik een unlock aanvraag...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2016 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Lees anders even in de redmi note 3 kenzo topic. Daar staan wat tips en trucs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik sim kaart slot 1 en 2

Ik krijg geen 4G dataverbinding via sim kaart slot 1 maar alleen via 2 waardoor ik mijn microsd niet zou kunnen gebruiken; is daar een oplossing voor?

Ik zit bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jekaer
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-09 08:31
ik heb nog even een vraag, want dit was mij niet helemaal duidelijk.

1 als je de unlock code hebt kun je dan gewoon via de updater app de rom van xiaomi.eu er op zetten?

2 en wat zijn de nadelen van dat je device is geunlockt?

mvg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
theduke1989 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 00:19:
[...]

Het is ook nooit bedoeld voor de europese tv's ;) Daarnaast installeer gewoon een andere remote app met veel downloads en een goede score en probleem opgelost!
@theduke1989 Ik denk niet dat Royozz op de bediening van zijn tv doelde, maar op het touchscreen van de phone zelf.. :)
Dus dan ook van mij als adspirant-koper de vraag: hapert het scherm bij jullie ook wel eens? Reageert ie soms slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Ben erg tevreden met de redmi 3 accu duur is top. Kan er 2 dagen mee doen.
Gem 6 uur Flitsmeister en Social media. Draai nu met de MIUI 7.2.6 stock en het werkt allemaal prima.

Maar krijg Flitsmeister niet direct opgestart als ik met BT verbonden ben. En een ringtone en sound aanpassen vindt ik gewoon 'K.
Ook is er geen ander lock screen mogelijk dan een password en dat is ook niet handig.

Alleen met dual sim is het wel oppassen het past allemaal net niet als je ook een sdcard gebruikt. En de achterkant is gewoon lelijk. Een cover lost dit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
rob2011 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:26:
Ben erg tevreden met de redmi 3 accu duur is top. Kan er 2 dagen mee doen.
Gem 6 uur Flitsmeister en Social media. Draai nu met de MIUI 7.2.6 stock en het werkt allemaal prima.

Maar krijg Flitsmeister niet direct opgestart als ik met BT verbonden ben. En een ringtone en sound aanpassen vindt ik gewoon 'K.
Ook is er geen ander lock screen mogelijk dan een password en dat is ook niet handig.

Alleen met dual sim is het wel oppassen het past allemaal net niet als je ook een sdcard gebruikt. En de achterkant is gewoon lelijk. Een cover lost dit op.
Je schrijft in de eerste zin erg tevreden te zijn, maar daarna volgt een hele opsomming aan minpunten...
Wat bedoel je met 'het past allemaal net niet'? Het fysieke formaat van de beide kaartjes in het houdertje?
En die achterkant... Je bent de eerste waarvan ik hier lees dat ie lelijk is... Nee, zo'n goedkoop PU condoompje, dat is pas mooi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik (een android-leek) heb de Redmi nu een weekje en merkt niets speciaals aan het scherm. Wel heb ik een paar gebruiksprobleempjes waar ik zelf geen oplossing voor vind:
- ondanks dat bij notifications/meldingen alle apps bevoegdheid hebben om alle soorten meldingen te geven, krijg ik van heel veel apps pas de notificaties binnen wanneer ik de app open (zoals whatapp, facebook, swarm, mail-apps), wat ik erg vervelend vind. iemand een idee waar dat aan kan liggen? misschien een audio/niet storen profiel? hij staat nochtans op default en ik vind trouwens ook nergens waar je audioprofielen kunt customizen.
- het toestel staat ih Engels ingesteld, maar toch staan de officiele mi-apps voor 3/4 in het chinees (zoals de themes, mi app store, ..). iemand daar een oplossing voor?

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:48:
Ik (een android-leek) heb de Redmi nu een weekje en merkt niets speciaals aan het scherm. Wel heb ik een paar gebruiksprobleempjes waar ik zelf geen oplossing voor vind:
- ondanks dat bij notifications/meldingen alle apps bevoegdheid hebben om alle soorten meldingen te geven, krijg ik van heel veel apps pas de notificaties binnen wanneer ik de app open (zoals whatapp, facebook, swarm, mail-apps), wat ik erg vervelend vind. iemand een idee waar dat aan kan liggen? misschien een audio/niet storen profiel? hij staat nochtans op default en ik vind trouwens ook nergens waar je audioprofielen kunt customizen.
- het toestel staat ih Engels ingesteld, maar toch staan de officiele mi-apps voor 3/4 in het chinees (zoals de themes, mi app store, ..). iemand daar een oplossing voor?

bedankt!
Je moet bij security de autostartmachtigingen aanpassen...

En je moet een Xiaomi.eu rom flashen om af te geraken van het Chinees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
rowicom schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 21:55:
[...]
Nee, zo'n goedkoop PU condoompje, dat is pas mooi....
Je hebt gelijk das ook niet top. en ja er zijn min punten meeste software.
Indien je 2x sim en 1 sdcard gebruikt moet je 1 sim + sd ietsjes bij schuren anders wil je houdertje niet in je toestel.

Verder ben ik dik tevreden met het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silent785
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-08 10:18
rowicom schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:12:
[...]

@theduke1989 Ik denk niet dat Royozz op de bediening van zijn tv doelde, maar op het touchscreen van de phone zelf.. :)
Dus dan ook van mij als adspirant-koper de vraag: hapert het scherm bij jullie ook wel eens? Reageert ie soms slecht?
Welke firmware versie draai je? Er zou een OTA update uitgerold zijn die het probleem opgelost heeft. 7.2.4.0 is de laatste OTA die het probleem oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendry
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 01:47
Ik heb mijn redmi 3 met firmware 7.1.1.0 Global ontvangen die volgens sommigen in deze draad niet betrouwbaar zou zijn. Ik heb nog geen unlockcode ontvangen en helaas is het zo dat ik hem niet geupgrade krijg naar 7.1.3.0 via Miflash in download mode. Soms krijg ik: "Reached the end of the file. 0x80070026: Receiving hello packet" en soms begint het tellertje te lopen zonder dat er iets gebeurt. Heeft iemand hier misschien de verlossende tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silent785
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-08 10:18
<deleten>

[ Voor 69% gewijzigd door silent785 op 25-03-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:48:

bedankt!
Ik heb daar ook last van en toen ik weer eens thuis kwam kwam alles weer binnen.
Toch maar eens verder gezocht. Er staat een instelling bij account sync.... Only Wifi aan of uit.
Denk dat dit bij mij het probleem opgelost heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-09 23:21
De vrouw doet ondertussen al 5 dagen op 1 acculading met nog 17% te gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hrichard
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-09 23:21
Redmi 3 'pro' is uitgebracht door Xiaomi.

http://www.gizchina.com/2...-fingerprint-scanner-138/

Verschillen zijn een vingerafdrukscanner, 3gb ram ipv 2, 32gb ROM ipv 16. En voor zover ik kan zien enkel een achterkant zonder patroon.

Tja, wat mij betreft geen grote meerwaarde, maar de prijs zal over een tijdje ook maar weinig uitmaken met de normale versie denk ik. Nu bij IBuygou iets van 198 dollar 8)7 , kijk dan ook naar een Mi4 of Mi4c.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hrichard schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:51:
Redmi 3 'pro' is uitgebracht door Xiaomi.

http://www.gizchina.com/2...-fingerprint-scanner-138/

Verschillen zijn een vingerafdrukscanner, 3gb ram ipv 2, 32gb ROM ipv 16. En voor zover ik kan zien enkel een achterkant zonder patroon.

Tja, wat mij betreft geen grote meerwaarde, maar de prijs zal over een tijdje ook maar weinig uitmaken met de normale versie denk ik. Nu bij IBuygou iets van 198 dollar 8)7 , kijk dan ook naar een Mi4 of Mi4c.
Gewone RedMi 3 is iets omhoog gegaan, maar kost nu net iets meer dan $130 inkoop ex Btw en verzenden.
Wat een schrikbarend verschil dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeXter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 16:16
V&A en toesteltopics hebben ieder hun eigen doel. Laten we dat vooral zo houden ;)

[ Voor 85% gewijzigd door PaT op 31-03-2016 15:10 ]

'n Trotsen Tukker op Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 15:47
Ik heb mijn Redmi 3 op 19 maart besteld bij Geekbuying. Maar de orderstatus is nog steeds "Payment Confirmed (Processing)".

26 maart mail gestuurd over wanneer ze verwachten dat ze kunnen verzenden. Reactie:
"Dear friend ,

This is the customer service from Geekbuying,thanks for your order .
We are sorry to tell you that the item you ordered " XIAOMI Redmi 3 5.0inch HD 4G LTE 2GB 16GB Smartphone Qualcomm Snapdragon 616 Oc " is too popular to meet all the demands ,

we just need to get them from the factory again .it will be in stock in 1-2 weeks . Would you mind waiting for a few days ?
please don't worry ,once it is in stock , we will ship it out ASAP.
We are sorry for the inconvenience caused.

Best regards,
Simon
"

Het duurt me wel wat lang..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16-07 19:56
hrichard schreef op dinsdag 29 maart 2016 @ 18:51:
Of een Redmi Note 3 (eventueel pro/prime). Xiaomi heeft iets teveel versies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprintkanon
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-09 15:50
Mijn vrouw kapt er al mee na 4 uur op 1 lading....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:58
sprintkanon schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:10:
Andere vrouw nemen... :P

edit:
De Redmi 3 is op dit moment in de aanbieding bij AliExpress voor € 116 euro maar enkel als je de app gebruikt: http://www.aliexpress.com...cta-Core-5-0-1280X720-2GB
Persoonlijk ben ik er niet zo happig op om die app te installeren, die heeft wel erg veel gegevens nodig.

[ Voor 48% gewijzigd door D-Three op 01-04-2016 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Laatst online: 10-02-2022
Vraagje.... kan ROM versie 7.1.3 al geunlocked worden?

Ik heb via SMS bevestiging gehad dat unlock request approved is en heb MiFlashUnlock_1.1.0317.1_en zip file gedownload. Als ik de MiFlashUnlock.exe start, inlog met miui account en mijn redmi 3 in fastboot mode eraan hang, krijg ik telkens couldn't verify device.

Wordt deze 7.1.3. versie nog niet ondersteund of zie ik een stap over het hoofd?
Dank alvast voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
JD_1971 schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 11:32:
Vraagje.... kan ROM versie 7.1.3 al geunlocked worden?

Ik heb via SMS bevestiging gehad dat unlock request approved is en heb MiFlashUnlock_1.1.0317.1_en zip file gedownload. Als ik de MiFlashUnlock.exe start, inlog met miui account en mijn redmi 3 in fastboot mode eraan hang, krijg ik telkens couldn't verify device.

Wordt deze 7.1.3. versie nog niet ondersteund of zie ik een stap over het hoofd?
Dank alvast voor jullie reacties!
Je kan alleen met de developer rom unlocken.
Dus eerst upgraden naar de dev rom, op je telefoon inloggen met je mi account en dan pas booten in recovery en je telefoon op je pc aansluiten.
In deze post staat alles wat je nodig hebt : http://en.miui.com/thread-228054-1-1.html

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sonicboy
Hoi,

Gisteren mijn redmi 3 ontvangen, +- 12 dagen nadat ik besteld had van Goldway op Aliexpress. Er zat een 'bloated' rom op (versie 77) dus meteen maar een andere op geflasht. Na wat zoekwerk, ben ik er in geslaagd. Misschien ff voor het overzicht een korte samenvatting van tools/roms beschikbaar voor redmi 3.

-Locked bootloader:
Hierop kan je enkel roms met Miflash uploaden (de zgn. fastboot roms). Hiervan zijn enkel de officiële (China) roms beschikbaar. Met wat geluk toch een gevonden:
Om te flashen heb je Miflash nodig: http://bigota.d.miui.com/tools/MiPhone20151028.exe
In tegenstelling tot de instructies dien je de phone NIET in fastboot te zetten, maar in download mode (opstarten naar recovery door vol+ & power ingedrukt te houden, dan op download klikken. Scherm komt zwart). Zie deze excellent post voor de instructies: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/45924495
Deze rom ondersteunt geen OTA en als je een andere rom erop wilt zetten dien je alle data te wissen

-Unlocked bootloader
Het wordt pas echt interessant als je bootloader ge-unlocked is. Om dit uit te voeren dien je volgende procedure uit te volgen.
1-Registreren op https://account.xiaomi.com/pass/register

2-Unlock code aanvragen: http://en.miui.com/unlock/ (het kan 10 dagen duren voor je de code ontvangt. Code aanvragen kan ook op voorhand)

3-bootloader unlocken: download miunlock: http://en.miui.com/forum....Tk2MDMzMzV8MHwyMDIyOTA%3D. Vooraleer deze tool kan werken dien je een developer (china) rom op te zetten:
http://en.miui.com/download-298.html
plaats deze in intern geheugen, ga naar de updater app en kies "select update image". Daarna zal de developer rom automatisch geflasht worden. In sommige gevallen zul je melding 'can't verify update package" zien. In dit geval probeer de fastboot rom:
http://en.miui.com/a-234.html en "Xiaomi redmi 3" flash deze met miflash zoals hierboven beschreven staat
Stappen om de bootloader te unlocken: http://en.miui.com/thread-202290-1-1.html
noot: om succesvol te unlocken dient je sim-kaart erin te zitten en moet je ingelogd zijn op je mi-account op de redmi

4-Custom recovery manager installeren (TWRP): download de laatste versie op https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=50678 (voor redmi 3: zoek versie met IDO in de naam)
Installatieinstructies: http://xiaomi.eu/communit...tall-twrp-recovery.30484/
Je zult dus eerst nog de ADB drivers dienen te downloaden. Als de taal van TWRP in het chinees is, kun je het op volgende manier veranderen: In hoofdmenu, druk op de een na laatste knop in rechterkolom -> dan op wereldbol helemaal rechts en verander taal naar english.

5-Weekly build rom flashen via TWRP: install, daarna kun je ook nog wipe data/dalvik cache doen. Aan te raden als je van andere rom komt of gewoon zo leeg mogelijk te beginnen

interessante links:
-Miphone (suite zoals itunes, maar dan voor xiaomi): http://en.miui.com/thread-92720-1-1.html
-unlock guide voor redmi note 3: http://tinyurl.com/zya3abo

[ Voor 30% gewijzigd door sonicboy op 25-04-2016 20:44 . Reden: update met nieuwe info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
<dubbele post>

[ Voor 129% gewijzigd door sonicboy op 02-04-2016 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan Tong Minh
  • Laatst online: 18-07 12:49
Ik heb de mijne terug moeten sturen omdat het touchscreen stopte met werken. Ongeveer tussen een kwart en de helft van boven. Is inmiddels ergens in Shenzhen na ruim een week in Beijing gelegen te hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaKaManG
sonicboy schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 15:40:

4-Custom recovery manager installeren (TWRP): download de laatste versie op https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=50678
Maar hoe deze precies moet geïnstalleerd worden, heb ik niet gevonden. Wel voor redmi note 3, maar wellicht niet helemaal hetzelfde. Op weekly download page (http://xiaomi.eu/community/threads/6-3-31.30858/) vind ik "Install TWRP zip via Updater app or Fastboot mode, then install our ROM" dus gewoon via miflash installeren veronderstel ik?
5-Weekly build rom flashen via deze nieuwe recovery (denk ik?)

Zoals je ziet ontbreken er nog enkele stappen. Kan iemand die er al in geslaagd is om de ML rom te flashen evenentueel aanvullen (stap 4 & 5)?

Had graag een overzichtspost gemaakt welke acties er juist dienen te gebeuren om alles uit je Xiaomi te halen, want nu staat alle informatie los verspreid en is voor zij die niet zo vertrouwd zijn met android customizen nogal verwarrend/overweldigend.
TWRP installeren doe je in fastboot mode (scherm met konijn) en ABD :
http://xiaomi.eu/communit...tall-twrp-recovery.30484/

Als je eenmaal TWRP hebt geinstalleerd, dan kan je de weekly roms inderdaad rechtstreeks met TWRP flashen.

Er zijn inmiddels een paar onofficeiele CM12.1 builds van onze chinese vrienden verschenen. Zelfs een CM13 alpha build. Zelf heb ik de cm12.1 build van cofface al een weekje. Draait redelijk goed, 3 "major bugs" :
Notificatie led is niet in te stellen (kleur, knipperen e.d.) Apps kunnen niet naar ext sdcard worden verplaatst.
En batterij verbruik door apps is niet zichtbaar : http://forum.xda-develope...p?p=66144981&postcount=13
AFH link naar de rom's : https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=50519
http://forum.xda-develope...m-cm12-1-redmi-3-t3348916
http://en.miui.com/thread-255287-1-1.html

Ik heb contact met een dev van 4pda.ru. Een russische fora. Zij zijn meer fans van MIUI en wachten tot de kernel en sources officieel worden vrijgegeven door xiaomi.
quote: ViAlexSt
Yeah, I'm fine :D On the russian front, there is a creeping trench warfare, with no action. The Chinese have won 13 cyan done, an alpha version. Only it seems to me that this is all nonsense without a valid compilation.

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaKaManG
Hendry schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:46:
Ik heb mijn redmi 3 met firmware 7.1.1.0 Global ontvangen die volgens sommigen in deze draad niet betrouwbaar zou zijn. Ik heb nog geen unlockcode ontvangen en helaas is het zo dat ik hem niet geupgrade krijg naar 7.1.3.0 via Miflash in download mode. Soms krijg ik: "Reached the end of the file. 0x80070026: Receiving hello packet" en soms begint het tellertje te lopen zonder dat er iets gebeurt. Heeft iemand hier misschien de verlossende tip?
Het kan van alles zijn natuurlijk. Sowieso wordt aangeraden om te flashen met 64-bit windows. En de meest recente Miflash versie.
Als het nog niet is gelukt zou ik deze uitgebreide handleiding volgen :
http://en.miui.com/forum....6&extra=page%3D1&mobile=2

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Horla
WaKaManG schreef op zondag 20 maart 2016 @ 22:09:
[...]
Zelf gebruik ik de Peel remote app.
Waarvoor heeft in godsnaam een afstandsbediening app toegang nodig tot contacten, agenda, microfoon, etc? Peel zal er bij mij niet op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Waarom kan de telefoon niet op stil waarbij de trilfunctie ook uitgeschakeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
in de notification toggles kan je trillen uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omeronder
  • Laatst online: 11-09 21:11
Heren, een vraagje, ik ben een leek op dit gebied namelijk! Ik heb de Redmi 3 ook besteld en ontvangen (via banggood voor 129), voor de vrouw in een gouden patroon kleur. Erg degelijk toestel trouwens, lekker snel vind ik ook voor nu!

Ik zie dat er bij mij het volgende op staat: MIUI Global 7.1 Stable 7.1.91.99 (LHPCNCK)

Is dat een versie waar ik verder nog iets mee moet doen? Ik kon de taal kiezen, staat op NL, hoewel niet letterlijk alles NL is, is het meer dan voldoende. Ook de Play store werkt er gewoon op. Ik zie dat velen van jullie het toestel unlocken en er andere rom's op flashen, maar waar heb ik dat voor nodig, en waarom zou ik het doen als alles gewoon functioneert? Kan iemand mij hierin wat duidelijkheid geven? Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Laatst online: 15:44
De Global heeft volgens mij geen NL als standaard taal, dus helemaal origineel is het niet. De kans op eventuele malware die er door een derde wordt opgezet is dan groter...
Het unlocken is een proces, daarna flasht men de roms van Xiaomi.eu. Die bieden door een goede community wel (zo goed als) volledige ondersteuning voor NL taal, optimalisatie voor gebruik in EU wekelijkse updates etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-09 10:18
omeronder schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 11:50:
Heren, een vraagje, ik ben een leek op dit gebied namelijk! Ik heb de Redmi 3 ook besteld en ontvangen (via banggood voor 129), voor de vrouw in een gouden patroon kleur. Erg degelijk toestel trouwens, lekker snel vind ik ook voor nu!

Ik zie dat er bij mij het volgende op staat: MIUI Global 7.1 Stable 7.1.91.99 (LHPCNCK)

Is dat een versie waar ik verder nog iets mee moet doen? Ik kon de taal kiezen, staat op NL, hoewel niet letterlijk alles NL is, is het meer dan voldoende. Ook de Play store werkt er gewoon op. Ik zie dat velen van jullie het toestel unlocken en er andere rom's op flashen, maar waar heb ik dat voor nodig, en waarom zou ik het doen als alles gewoon functioneert? Kan iemand mij hierin wat duidelijkheid geven? Alvast dank!
Ik kan me vergissen maar volgens mij is dit ook geen origineel rom nummer van xiaomi. Waarschijnlijk een versie van een webshop met gedeeltelijke NL taal. Nadeel is geen volledig nederlands en geen updates. Loop je tegen een bug aan dan heb je pech.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omeronder
  • Laatst online: 11-09 21:11
Duidelijk, bedankt! Dus dan zou ik toch al die stappen moeten doorlopen om te unlocken en te flashen. Ik ben daar niet zo goed in, en bang dat ik de boel in mekaar doe storten. Is er een simpele guide hoe dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik had (ik vermoed door de verkoper) de versie MIUI 77.! Stable 77.1.1.0 (LHPCNCK) staan, die ik gisteren heb laten updaten naar MIUI 7.2 Stable 7.2.7.0 (LHPCNDB). Blijkbaar had ik dat niet mogen doen, want sindsdien krijg ik weer geen meldingen binnen zonder de apps te openen (nochtans staan de permission/autostart/notification instellingen nog net hetzelfde), en belangrijker: werkt mijn google play store niet meer ("error retrieving information from the serveer RH-01"). Of zou dit ergens anders aan liggen? Helaas niet veel zin om mijn google account te verwijderen want blijkbaar worden mijn agenda/contacten/... alles ook verwijderd dan

is er een (makkelijke) manier om de update ongedaan te maken? of probeer ik beter gewoon google play store er opnieuw op te zetten? of iets anders?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 10:55:
Hallo,

Ik had (ik vermoed door de verkoper) de versie MIUI 77.! Stable 77.1.1.0 (LHPCNCK) staan, die ik gisteren heb laten updaten naar MIUI 7.2 Stable 7.2.7.0 (LHPCNDB). Blijkbaar had ik dat niet mogen doen, want sindsdien krijg ik weer geen meldingen binnen zonder de apps te openen (nochtans staan de permission/autostart/notification instellingen nog net hetzelfde), en belangrijker: werkt mijn google play store niet meer ("error retrieving information from the serveer RH-01"). Of zou dit ergens anders aan liggen? Helaas niet veel zin om mijn google account te verwijderen want blijkbaar worden mijn agenda/contacten/... alles ook verwijderd dan

is er een (makkelijke) manier om de update ongedaan te maken? of probeer ik beter gewoon google play store er opnieuw op te zetten? of iets anders?

alvast bedankt
Wat heb je al zelf gevonden? Als ik die error google krijg ik eruit dat je ff je cache moet clearen en/of je google account moet verwijderen en opnieuw moet toevoegen. Als je alles gewoon met Google synct boeit het niet of je jouw account verwijderd en daarna toevoegd. Dan word gewoon alles terug gezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salmon schreef op woensdag 06 april 2016 @ 14:30:
[...]

Wat heb je al zelf gevonden? Als ik die error google krijg ik eruit dat je ff je cache moet clearen en/of je google account moet verwijderen en opnieuw moet toevoegen. Als je alles gewoon met Google synct boeit het niet of je jouw account verwijderd en daarna toevoegd. Dan word gewoon alles terug gezet. :)
Ik heb zowel van play store als google services de cache en data gereset, maar dat helpt niet. Toen dacht ik om de google play store gewoon in een oudere versie erop te installeren mbv een apk, maar dan krijg ik bij de laatste stap vd installatie (nadat ik toestemming heb gegeven om van buitenaf te installeren en huidige versie te vervangen) gewoon een rood kruis/scherm, zonder uitleg, dus lukt dat ook niet.

Als ik bij accounts kijk, wil mijn google account niet syncen, dus ben ik bang dat het na het verwijderen misschien weer niet wil syncen, en ik dan toch alles kwijt ga zijn? wat denk je?
(google photos synct wel nog steeds en ook in de browser kan ik wel aanmelden op mijn google account/de online play store. Doet mij vermoeden dat het probleem eerder aan mijn toestel ligt, of de google play app zelf?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 23:28

TVL

sprintkanon schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 17:10:
Wat wil je dan met een Sprintkanon als man :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:33:
[...]

Ik heb zowel van play store als google services de cache en data gereset, maar dat helpt niet. Toen dacht ik om de google play store gewoon in een oudere versie erop te installeren mbv een apk, maar dan krijg ik bij de laatste stap vd installatie (nadat ik toestemming heb gegeven om van buitenaf te installeren en huidige versie te vervangen) gewoon een rood kruis/scherm, zonder uitleg, dus lukt dat ook niet.

Als ik bij accounts kijk, wil mijn google account niet syncen, dus ben ik bang dat het na het verwijderen misschien weer niet wil syncen, en ik dan toch alles kwijt ga zijn? wat denk je?
(google photos synct wel nog steeds en ook in de browser kan ik wel aanmelden op mijn google account/de online play store. Doet mij vermoeden dat het probleem eerder aan mijn toestel ligt, of de google play app zelf?)
Je zult toch echt een full wipe moeten doen, ofwel terug naar de fabrieksinstellingen. Daarna zal alles wel weer werken.
Pagina: 1 ... 4 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken