Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:33:
[...]

Ik heb zowel van play store als google services de cache en data gereset, maar dat helpt niet. Toen dacht ik om de google play store gewoon in een oudere versie erop te installeren mbv een apk, maar dan krijg ik bij de laatste stap vd installatie (nadat ik toestemming heb gegeven om van buitenaf te installeren en huidige versie te vervangen) gewoon een rood kruis/scherm, zonder uitleg, dus lukt dat ook niet.

Als ik bij accounts kijk, wil mijn google account niet syncen, dus ben ik bang dat het na het verwijderen misschien weer niet wil syncen, en ik dan toch alles kwijt ga zijn? wat denk je?
(google photos synct wel nog steeds en ook in de browser kan ik wel aanmelden op mijn google account/de online play store. Doet mij vermoeden dat het probleem eerder aan mijn toestel ligt, of de google play app zelf?)
Dus heb je je Google account al verwijderd en opnieuw toegevoegd? Het clearen van cache/data van de Google services verwijderd volgens mij niet het account (correct me if I'm wrong).

Het kan kloppen dat wanneer je nu de laatste versie van de google services geïnstalleerd hebt en je daarna een oudere versie eroverheen wilt installeren het niet werkt. Eerst de applicatie zelf verwijderen en daarna pas de oudere versie installeren zou wel moeten kunnen. Alleen lost dat jouw probleem hoogstwaarschijnlijk niet op.

En zoals wat hierboven staat: Volledige wipe kan altijd, niet vergeten eerst een back-up te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fenergy
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-09 20:35
Ik zelf heb een redmi note 2, nu wil ik voor mijn vriendin deze redmi 3 halen. Ik heb alles al doorgelezen en begrijp dat je om een andere ROM en twrp te flashen een geunlockte boatloader nodig hebt. Ik Las ergens dat er ook een ROM is voor miuiflash met Nederlandse taal en playstore zonder dat unlocken nodig is. Ik kan dat nergens meer vinden :( weet iemand hoe dat werkte en waar ik dat vinden kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Salmon schreef op donderdag 07 april 2016 @ 10:35:
[...]

Dus heb je je Google account al verwijderd en opnieuw toegevoegd? Het clearen van cache/data van de Google services verwijderd volgens mij niet het account (correct me if I'm wrong).

Het kan kloppen dat wanneer je nu de laatste versie van de google services geïnstalleerd hebt en je daarna een oudere versie eroverheen wilt installeren het niet werkt. Eerst de applicatie zelf verwijderen en daarna pas de oudere versie installeren zou wel moeten kunnen. Alleen lost dat jouw probleem hoogstwaarschijnlijk niet op.

En zoals wat hierboven staat: Volledige wipe kan altijd, niet vergeten eerst een back-up te maken. ;)
Nee, ik durfde mijn Google account niet verwijderen uit angst dat ik hem er niet meer op ging krijgen, want het syncen failde continu en ook een nieuwe G-account toevoegen lukte niet want hij bleef "checking information".

Ondertussen heb ik verschillende andere dingen geprobeerd, oa. play store app verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar de foutmelding bleef TOT het nu plots wel lukte om een nieuwe G-account toe te voegen (geen idee waarom). Ik probeerde gewoon dezelfde account toe te voegen als die die er nu op staat, natuurlijk kreeg ik melding dat die er al op stond, kon ik die verifiëren met een smscode, en long story short: HET WERKT WEER _/-\o_

Dikke merci aan iedereen die mij heeft geholpen, hopelijk doet het zich bij de volgende update niet weer voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fero
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik was ook al een tijdje van plan een Redmi 3 aan te schaffen maar net de dag voordat ik mijn loon kreeg was er nieuws over de Redmi 3 Pro die ergens deze maand uit komt. Nog maar even door met de Lumia dan :)

Nu heb ik de volgende vragen:
(1) De Redmi 3 Pro heeft als upgrades 3GB RAM (ipv 2), 32GB opslag (ipv 16) en een vingerafdrukscanner. Nu maak ik mij over het geheugen niet zo veel zorgen, dat zal door elke ROM welk correct uitgelezen worden, maar de vingerafdrukscanner is wel even een puntje.

Weet iemand of de functie daarvoor in Android 5.1 zelf ingebakken zit of dat fabrikanten deze zelf toe moeten voegen voor de devices die er één hebben? Oftewel, als ik de Xiaomi.eu ROM flash voor de gewone Redmi 3, zal alles dan gewoon werken op de Redmi 3 Pro?

Op zich vind ik de scanners vaak een gimmick, maar op de één of andere reden unlocked mijn toestellen zichzelf toch altijd in mijn broekzakken en eigenlijk wil ik geen schermvergrendeling omdat ik het niet nodig heb ivm mensen die aan mijn toestel zitten en het dan alleen mezelf in de weg gaat zitten, dus ik wil de vingerafdrukscanner in dit geval wel graag gebruiken.

(2) Ik wil hem aanschaffen bij Banggood omdat ik daar wel vaker dingen koop en er goede ervaring mee heb. De Redmi 3 was daar altijd gewoon te koop met Chinese/English talen, maar sinds begin Maart hadden ze een 'multi-language' ROM. Oftewel, een beetje een vaag iets waar sommigen in dit topic ook al last van hadden. Voor de Redmi 3 Pro (die op dit moment een pre-order is) is het nog gewoon CH/EN. Mag ik er echter wel van uit gaan dat de standaard CH/EN ROM wel van Xiaomi zelf is?

(3) Zo nee, dan moet ik volgende doen. Zo ja, sla ik stap twee over. Correct?

- Unlock code aanvragen

- Installeer Global developer ROM van de Redmi 3 (eventuuel Pro) via MiFlash in Download Mode. http://en.miui.com/download-298.html

- Even uitzingen tot ik de unlock code heb.

- Custom recovery manager (TWRP) installeren.

- En dan kan ik de Multi-language ROM van Xiaomi.eu flashen en is de Chinese prut van het toestel af. Op zich gebruik ik mijn systeeminstellingen in het Engels maar het is wel handig om een NL toetsenbord te kunnen gebruiken (zoals je misschien al aan mijn post opviel heb ik echt autocorrect nodig :'))

(4) Ik hoef niet per sé wekelijkse updates als het systeem gewoon goed werkt. Is het handiger om gewoon de Xiaomi.eu stable te flashen zonder dat ik daar root toegang voor nodig heb of is dit niet hoe het werkt?
http://xiaomi.eu/community/threads/6-4-7.30966/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Waarom wil je de ROM voor de Redmi 3 op de Redmi 3 pro flashen?
Lijkt me niet de bedoeling.
Verder ga je de ROM wisselen, wat maakt het dan uit welke er opstaat als je hem koopt?
Je kan de unlock al aanvragen voor je hem bestelt, kun je direct aan de gang als hij binnen is.
Stable of weekly, geen ervaring met stable, weekly's werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fero
Momus schreef op vrijdag 08 april 2016 @ 21:42:
Waarom wil je de ROM voor de Redmi 3 op de Redmi 3 pro flashen?
Lijkt me niet de bedoeling.
Verder ga je de ROM wisselen, wat maakt het dan uit welke er opstaat als je hem koopt?
Je kan de unlock al aanvragen voor je hem bestelt, kun je direct aan de gang als hij binnen is.
Stable of weekly, geen ervaring met stable, weekly's werken prima.
Niet willen, ik vroeg alleen of het in theorie mogelijk zou zijn zolang er nergens een ROM opduikt voor de Redmi 3 Pro. En wat als die er nooit komt? Is het omdat beide toestellen exact dezelfde software hebben?

Als het de stock ROM betreft zal ik totaal geen haast hoeven maken met flashen, het werkt namelijk prima. Ik heb al meerdere geïnteresseerden voor mij huidige toestel maar wil nog niemand iets beloven wat ik over 3 maand pas waar kan maken als er dan pas een custom ROM is :)
De stock ROM zal voor mij prima werken, alleen jammer dat sommige stock apps Chinees zijn dan.

Ik dacht dat je een Mi account aan een toestel gelinkt moest hebben voordat je dit aan kan vragen? Of gaat het gewoon per account en dan 1 unlock per 30 dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fero schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 02:06:
Niet willen, ik vroeg alleen of het in theorie mogelijk zou zijn zolang er nergens een ROM opduikt voor de Redmi 3 Pro. En wat als die er nooit komt? Is het omdat beide toestellen exact dezelfde software hebben?
Aangezien het onderhuids een heel andere telefoon is, lijkt me de software van de ene telefoon op de andere flashen een perfecte manier om de boel te bricken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fero
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 02:18:
[...]

Aangezien het onderhuids een heel andere telefoon is, lijkt me de software van de ene telefoon op de andere flashen een perfecte manier om de boel te bricken.
Valt mee, houd er rekening mee dat ik het over de Redmi Pro 3 heb, niet de Note. Het blijft gewoon dezelfde SoC, met dezelfde cameras etc. Het enige verschillen is de toegevoegde 1GB RAM en 16GB opslag, en de vingerafdrukscanner.

De vraag is eigenlijk, weten jullie of een toestel met 2 RAM/ROM varianten vaak exact dezelfde software draaien? En eventueel of een vingerafdrukscanner extra software van een fabrikant nodig heeft, of dat alles hiervoor standaard in Android 5.1 zit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fero schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 02:28:
De vraag is eigenlijk, weten jullie of een toestel met 2 RAM/ROM varianten vaak exact dezelfde software draaien?
Bij andere telefoons was altijd aparte software nodig en leidde het tot brokken als je daar niet voor zorgde. Proberen staat je echter vrij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fero
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 02:36:
[...]

Bij andere telefoons was altijd aparte software nodig en leidde het tot brokken als je daar niet voor zorgde. Proberen staat je echter vrij :)
Dat hoeft niet zo nodig :D

Daarom stel ik de vragen juist, ik heb hier nog niet zo heel veel ervaring mee en dat soort kleine dingetjes weet ik dus allemaal niet, maar het is ook niet even iets wat je zo 1, 2, 3 op internet kan vinden.

Hoe lang duurt het bij Xiaomi zelf vaak ongeveer voordat er een Global Developer Rom is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Fero schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 02:42:
[...]

Dat hoeft niet zo nodig :D

Daarom stel ik de vragen juist, ik heb hier nog niet zo heel veel ervaring mee en dat soort kleine dingetjes weet ik dus allemaal niet, maar het is ook niet even iets wat je zo 1, 2, 3 op internet kan vinden.

Hoe lang duurt het bij Xiaomi zelf vaak ongeveer voordat er een Global Developer Rom is?
Je moet de xiaomi.eu rom willen. En dat duurt enkele weken vaak.
Unlock kun je al aanvragen, dat hangt dus aan je account, niet aan je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeXter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-09 16:16
Ik heb voor de vrouw de 2e Redmi 3 gehaald (1e voldeed niet meer na een barst in het scherm). Uiteraard wilde ze hier Nederlands op hebben.
Met een gelockte telefoon is het gewoon mogelijk de xiaomi.eu stable rom erop te zetten. Na wat zoekwerk op miui.com, xiaomi.eu en miui-germany.de kun je wel vinden hoe het moet. Vaak komt de developer rom ook wat weken later dan de release van de telefoon.

'n Trotsen Tukker op Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
MeXter schreef op maandag 11 april 2016 @ 08:40:
Ik heb voor de vrouw de 2e Redmi 3 gehaald (1e voldeed niet meer na een barst in het scherm). Uiteraard wilde ze hier Nederlands op hebben.
Met een gelockte telefoon is het gewoon mogelijk de xiaomi.eu stable rom erop te zetten. Na wat zoekwerk op miui.com, xiaomi.eu en miui-germany.de kun je wel vinden hoe het moet. Vaak komt de developer rom ook wat weken later dan de release van de telefoon.
Geef eens een linkje dan, want volgens mij zijn de xiaomi.eu roms alleen te flashen met TWRP....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeXter
Momus schreef op maandag 11 april 2016 @ 09:24:
[...]

Geef eens een linkje dan, want volgens mij zijn de xiaomi.eu roms alleen te flashen met TWRP....
http://tradingshenzhenblo.../tutorials/xiaomi-redmi3/
En dan op ROM - MiFlash Custom Rom klikken.
Ik heb precies gedaan wat er gevraagd / gedaan wordt, en heb deze stable ROM kunnen installeren. Inmiddels vandaag ook toegang tot de unlock tool gekregen, maar ik denk dat ik hem maar op stable laat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
MeXter schreef op maandag 11 april 2016 @ 12:03:
[...]

http://tradingshenzhenblo.../tutorials/xiaomi-redmi3/
En dan op ROM - MiFlash Custom Rom klikken.
Ik heb precies gedaan wat er gevraagd / gedaan wordt, en heb deze stable ROM kunnen installeren. Inmiddels vandaag ook toegang tot de unlock tool gekregen, maar ik denk dat ik hem maar op stable laat draaien.
Ah dat is die aangepaste versie. Ga je geen updates voor krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeXter
Nee dat klopt, maar hij is voor de vrouw. En dan geldt vooral: zolang het werkt, werkt het goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-09 15:51
Ik heb nu zelf de Redmi 3 een tijdje in gebruik maar het scherm / glass breekt wel snel hij is nu 2x gevallen echt licht maar 2x een barst in mijn scherm (met tempered glass protector ) mijn Redmi 1s is vaker en harder gevallen zonder breuk. terwijl mijn cover gebroken was.

Iemand anders ook al de glas breuk ervaring ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Sinds gisteren ook de Redmi 3 in de collectie erbij. Kwam van TopOne op AliExpress, voor 150 Euro inclusief verzending met DHL (binnen 10 dagen in huis) en glazen screen protector.

Er was wel wat bloatware, zoals verwacht, aanwezig. Ik heb hierdoor via de MiFlash tools de China developer versie geflashed en aangevinkt dat hij alles flashed. Zelf hierna nog los de Google apps geïnstalleerd. Draait als een zonnetje.

Nu wil ik toch echt graag binnenkort de telefoon unlocken. Maar ik krijg op de Xiaomi unlock pagina nooit een SMS op mijn toestel. Hebben meer mensen dit probleem voorbij zien komen? De MIUI forums en Google helpen mij er niet verder mee. Ik heb Vodafone als provider en mijn telefoon is gewoon gekoppeld aan mijn Xiaomi account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeXter
rob2011 schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:22:
Ik heb nu zelf de Redmi 3 een tijdje in gebruik maar het scherm / glass breekt wel snel hij is nu 2x gevallen echt licht maar 2x een barst in mijn scherm (met tempered glass protector ) mijn Redmi 1s is vaker en harder gevallen zonder breuk. terwijl mijn cover gebroken was.

Iemand anders ook al de glas breuk ervaring ;-(
Jep. De telefoon zat zelfs in een portemonee achtig hoesje (met van die pasjesvakjes), maar mocht niet baten. Ook de glazen screenprotector van nillkin heeft niet geholpen (ja, deze was nog heel inderdaad).Ik heb maar een nieuwe gehaald, en de gebroken versie verkocht via V&A.

[ Voor 7% gewijzigd door MeXter op 12-04-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeXter
Salmon schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:36:
Sinds gisteren ook de Redmi 3 in de collectie erbij. Kwam van TopOne op AliExpress, voor 150 Euro inclusief verzending met DHL (binnen 10 dagen in huis) en glazen screen protector.

Er was wel wat bloatware, zoals verwacht, aanwezig. Ik heb hierdoor via de MiFlash tools de China developer versie geflashed en aangevinkt dat hij alles flashed. Zelf hierna nog los de Google apps geïnstalleerd. Draait als een zonnetje.

Nu wil ik toch echt graag binnenkort de telefoon unlocken. Maar ik krijg op de Xiaomi unlock pagina nooit een SMS op mijn toestel. Hebben meer mensen dit probleem voorbij zien komen? De MIUI forums en Google helpen mij er niet verder mee. Ik heb Vodafone als provider en mijn telefoon is gewoon gekoppeld aan mijn Xiaomi account.
Het vragen om een unlock code gaat nogal aan willekeur gebukt. Ik heb voor 1 account:
1. de aanvraag in het chinees gedaan
2. geen code gekregen
3. 30 dagen wachten en de account op "diamond member" weten te krijgen
4. Nieuwe aanvraag in het engels gedaan (ik heb genoemd dat ik xiaomi.eu roms wil installeren)
5. Unlock status ontvangen na 10 dagen ofzoiets. (geen sms ontvangen)

Voor een 2e account van de vrouw:
1. account op diamond member krijgen
2. aanvragen in het engels (ik heb genoemd dat ik xiaomi.eu roms wil installeren)
3. Unlock status ontvangen na 10 dagen ofzoiets. (geen sms ontvangen)

Wat nou de trigger is om wel een code te krijgen is niet geheel duidelijk, maar de "diamond" status schijnt wel van belang te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
Salmon schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:36:
Ja, gebruik daarom een online sms dienst om de sms naar toe te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeXter
Die sms is alleen ter info. Tijdens het unlocken kijkt het tooltje naar de o.a. naar je telefoontype, je account van miui.com (of je mag unlocken) en of je bent ingelogd met dat account op de telefoon. Wanneer dit matched, gaat de tool over tot unlocken.
Ik heb de aanvraag gedaan terwijl ik de mi note pro bezit, toestemming gekregen om te unlocken, en hierna een redmi 3 unlocked met mijn eigen account.

[ Voor 23% gewijzigd door MeXter op 12-04-2016 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Die sms met verificatiecode is natuurlijk niet alleen ter info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
hoe kreeg je ook alweer toestemming? oh ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-08 02:19
MeXter schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 12:50:
[...]

Het vragen om een unlock code gaat nogal aan willekeur gebukt. Ik heb voor 1 account:
1. de aanvraag in het chinees gedaan
2. geen code gekregen
3. 30 dagen wachten en de account op "diamond member" weten te krijgen
4. Nieuwe aanvraag in het engels gedaan (ik heb genoemd dat ik xiaomi.eu roms wil installeren)
5. Unlock status ontvangen na 10 dagen ofzoiets. (geen sms ontvangen)

Voor een 2e account van de vrouw:
1. account op diamond member krijgen
2. aanvragen in het engels (ik heb genoemd dat ik xiaomi.eu roms wil installeren)
3. Unlock status ontvangen na 10 dagen ofzoiets. (geen sms ontvangen)

Wat nou de trigger is om wel een code te krijgen is niet geheel duidelijk, maar de "diamond" status schijnt wel van belang te zijn.
Zelf had ik ook nooit een SMS met "unlock approval" gehad.
Na 2 weken hier een bericht achterlaten : http://en.miui.com/thread-202290-1-1.html
Ook geen reactie. Toen de Dev ROM eenmaal was uitgebracht die geflashed en met de unlock tool zag ik dat ik met mijn Mi account kon unlocken.
1 week geleden heeft iemand op XDA met mijn Mi account zijn Redmi 3 geunlocked. Blijkbaar zat er al 30 dagen tussen.
Edit: ik ben geen Diamond member.
Edit 2 : http://en.miui.com/forum....t&ptid=262157&pid=4768197

[ Voor 4% gewijzigd door WaKaManG op 12-04-2016 15:09 . Reden: link toegevoegd ]

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeXter
WaKaManG schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 13:38:
[...]

Zelf had ik ook nooit een SMS met "unlock approval" gehad.
Na 2 weken hier een bericht achterlaten : http://en.miui.com/thread-202290-1-1.html
Ook geen reactie. Toen de Dev ROM eenmaal was uitgebracht die geflashed en met de unlock tool zag ik dat ik met mijn Mi account kon unlocken.
1 week geleden heeft iemand op XDA met mijn Mi account zijn Redmi 3 geunlocked. Blijkbaar zat er al 30 dagen tussen.
Edit: ik ben geen Diamond member.
Edit 2 : http://en.miui.com/forum....t&ptid=262157&pid=4768197
Inderdaad... De enige manier dat ik wist dat ik kon unlocken, was dat ik via http://www.miui.com/unlock/apply.php doorverwezen werd naar http://en.miui.com/unlock/download_en.html, terwijl daarvoor de melding in beeld kwam dat mijn aanvraag in behandeling was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
MeXter schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 15:35:
[...]
Inderdaad... De enige manier dat ik wist dat ik kon unlocken, was dat ik via http://www.miui.com/unlock/apply.php doorverwezen werd naar http://en.miui.com/unlock/download_en.html, terwijl daarvoor de melding in beeld kwam dat mijn aanvraag in behandeling was.
Je kan ook met de MiFlashUnlock tool inloggen op je account en dan zie je vanzelf of je wel niet kan unlocken. Telefoon heb je niet nodig, pas als je echt wil gaan unlocken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AgONZbUQwpXQ7hYroLhrXdGl/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cmn5NxC0lnDC8Abn1VqguXV5/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/aie1hnoO9msty830F5fhzsKt/thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XpCWGwVZCNlI2MHOZyeur7ys/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HXZXMTk4lDa3xg1UknjGJJXK/thumb.png Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sz1J946RgP1S83Yfd1s8kQWA/thumb.png

edit : http://bigota.d.miui.com/...hUnlock_1.1.0317.1_en.zip

[ Voor 6% gewijzigd door WaKaManG op 12-04-2016 16:13 ]

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

WaKaManG schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:01:
[...]

Je kan ook met de MiFlashUnlock tool inloggen op je account en dan zie je vanzelf of je wel niet kan unlocken. Telefoon heb je niet nodig, pas als je echt wil gaan unlocken.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

edit : http://bigota.d.miui.com/...hUnlock_1.1.0317.1_en.zip
Dat is precies wat ik dus al heb geprobeerd. Er blijft altijd staan dat ik mijn device niet supported is en dan wordt ik doorverwezen naar hun Unlock pagina mét SMS ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
Salmon schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:40:
[...]

Dat is precies wat ik dus al heb geprobeerd. Er blijft altijd staan dat ik mijn device niet supported is en dan wordt ik doorverwezen naar hun Unlock pagina mét SMS ;(
Hoe lang geleden heb je de unlock aangevraagd ?

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

WaKaManG schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:46:
[...]

Hoe lang geleden heb je de unlock aangevraagd ?
Voor een andere telefoon heb ik het proces al echt 2 maanden geleden doorlopen, maar daar heb ik dus nooit de unlock rechten voor gekregen. En nu ben ik sinds gisteren met de Redmi 3 bezig, dus gisteren. Het is gewoon gek dat ik nooit ergens iets hoor en geen SMS ontvangt. En er staan zo ontiegelijk veel guids/walkthrougs op de MIUI forums dat iedereen iets anders zegt. Het bootloader unlock proces begint gewoon bij het aanvragen en daar loop ik nu al stuk... Wat een brak systeem zeg :O

En de Chinese dev rom is trouwens ook helemaal niet slecht hoor, dus kan het wel volhouden met deze. Maar toch heb ik graag roottoegang en de mogelijk voor nandroid backups en het kunnen flashen van ROM's.

[ Voor 13% gewijzigd door Salmon op 12-04-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
Salmon schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 16:49:
[...]

Voor een andere telefoon heb ik het proces al echt 2 maanden geleden doorlopen, maar daar heb ik dus nooit de unlock rechten voor gekregen. En nu ben ik sinds gisteren met de Redmi 3 bezig, dus gisteren. Het is gewoon gek dat ik nooit ergens iets hoor en geen SMS ontvangt. En er staan zo ontiegelijk veel guids/walkthrougs op de MIUI forums dat iedereen iets anders zegt. Het bootloader unlock proces begint gewoon bij het aanvragen en daar loop ik nu al stuk... Wat een brak systeem zeg :O

En de Chinese dev rom is trouwens ook helemaal niet slecht hoor, dus kan het wel volhouden met deze. Maar toch heb ik graag roottoegang en de mogelijk voor nandroid backups en het kunnen flashen van ROM's.
Ik zou pas in paniek raken als het langer dan 2 weken duurt. Check de link naar de Miui unlock thread die ik een paar posts omhoog postte.
Gelukkig is de Dev rom er al tijdje. Ik zat bijna 2 maanden te wachten tot die eindelijk werd gereleased. :X
Heb je hier al gekeken : https://i.mi.com/?_locale=en_US

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

WaKaManG schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:04:
[...]

Ik zou pas in paniek raken als het langer dan 2 weken duurt. Check de link naar de Miui unlock thread die ik een paar posts omhoog postte.
Gelukkig is de Dev rom er al tijdje. Ik zat bijna 2 maanden te wachten tot die eindelijk werd gereleased. :X
Heb je hier al gekeken : https://i.mi.com/?_locale=en_US
Inderdaad. Ja ik heb daar gekeken en daar is de volgende horde. Ik log en er staat dat ik mijn account moet upgraden. Ik moet een telefoonummer invoeren en de code die ik er SMS zou krijgen invoeren.. maar die SMS komt dus nooit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsst
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07-09-2022
Salmon schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 17:48:
[...]

Inderdaad. Ja ik heb daar gekeken en daar is de volgende horde. Ik log en er staat dat ik mijn account moet upgraden. Ik moet een telefoonummer invoeren en de code die ik er SMS zou krijgen invoeren.. maar die SMS komt dus nooit :X
Dan moet je een online sms-service gebruiken, zoals http://www.receive-sms-online.info/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:50

..Christiaan..

..zwll..

Eindelijk werkt de verificatie code. Verscheidene wegen bewandeld. Nu wachten tot ik de unlock code krijg....

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
..Christiaan.. schreef op woensdag 13 april 2016 @ 18:55:
Eindelijk werkt de verificatie code. Verscheidene wegen bewandeld. Nu wachten tot ik de unlock code krijg....
Je krijgt geen unlock code.
Je krijgt unlock rechten toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

En hoe kan ik zien of ik die gekregen heb?

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:28
..Christiaan.. schreef op donderdag 14 april 2016 @ 23:02:
En hoe kan ik zien of ik die gekregen heb?
afwachten totdat je onder unlock een scherm verder krijgt ;) en vaak krijg je een email toegestuurd althans bij mij dan. Dus gewoon geduld hebben. Als het langer duurt moet je even een complaint indienen bij de gegeven link, voor sommige helpt het en voor sommige ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Ik heb deze versie geflashed (met MiFlash): V7.1.3.0.LHPCNCK_5.1
Als ik naar contacten ga kan ik echter niet mijn Google contacten syncen.
Ook apps en andere Google instellingen worden niet gesynct (ben wel ingelogd met m'n Google account).
Is dit nog mogelijk?

edit: het lijkt alsof de backup (apps, wifi wachtwoorden, etc.) van de oude telefoon (ook Xiaomi) niet automatisch is teruggezet.

[ Voor 20% gewijzigd door zessen op 15-04-2016 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Hoe krijg ik die vervelende muziekspeler van het lockscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Ik draai ook de bovengenoemde stable 7.1.3 versie, geflashed met MIFlash. Ik heb een probleem met het 'belscherm'. Als ik een nummer bel, gaat het scherm op zwart. Ik kan dan niets meer doen, toestel gaat vervolgens wel bellen, maar ik kan niet meer ophangen.
Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
Gerald182 schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:19:
Ik draai ook de bovengenoemde stable 7.1.3 versie, geflashed met MIFlash. Ik heb een probleem met het 'belscherm'. Als ik een nummer bel, gaat het scherm op zwart. Ik kan dan niets meer doen, toestel gaat vervolgens wel bellen, maar ik kan niet meer ophangen.
Meer mensen last van?
Je proximity sensor is bedekt of stuk. Heb je een hoesje of screenprotector?
Die zit waarschijnlijk voor je sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zessen
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
Is het überhaupt mogelijk om met deze 7.1.3 versie gebruik te maken van de Google backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Momus schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 19:53:
Hoe krijg ik die vervelende muziekspeler van het lockscreen?
Misschien helpt dit:
Take a look under Settings: Programs: Default Program Settings: Default Music Player for Lockscreen. If Doubletwist shows up there, select it and see if that helps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerald182
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11-2017
Momus schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:49:
[...]

Je proximity sensor is bedekt of stuk. Heb je een hoesje of screenprotector?
Die zit waarschijnlijk voor je sensor.
Thanks, dat had ik zelf ook nog wel kunnen bedenken :F

Dan vrees ik dat die van mij stuk is, heb namelijk geen screenprotector erop zitten. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Gerald182 schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:49:
[...]

Dan vrees ik dat die van mij stuk is, heb namelijk geen screenprotector erop zitten. :-(
Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat in die Rom de sensor niet goed aangestuurd wordt, dus je kan nog even kijken wat een andere rom oplevert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
Gerald182 schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:49:
[...]

Gelukkig kun je bij MIUI de nabijheidssensor uitschakelen voor het bellen (probleem zal er wel nog steeds zijn met 3rd party apps).
Kijk maar eens onder telefoon > instellingen > opties voor binnenkomende oproepen > nabijheidssensor

Dan kun je iig weer fantsoenlijk ophangen e.d. als je aan het bellen bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRDVT
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22-06 20:19
Iemand ervaring met bestellen bij Dreami HK ( Ali express) ?

4 april bestelling geplaast. Deze is op 8 april verzonden.
Normale verzending, dus wellicht komt daar nog wel douane kosten bij.

Normaals gesproken zou hij dezer dagen binnen moeten komen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
KRDVT schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:29:

Dat heeft natuurlijk weinig met de shop waar ie gekocht is te maken.
2 weken is voor een standaardverzending vrij snel. Reken eerder op 3 a 4 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRDVT
Thnx !
Nog even rustig afwachten dus..
Dacht alvorens totaal geen haast te hebben, maar nu ik me in toestel heb verdiept ben ik wat enthousiast geworden en ietsje ongeduldig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:06
Hoi,

Heb ondertussen mijn unlock code gekregen, maar ik slaag er maar niet in om de developer rom op te krijgen. Hoewel ik miflash ervoor nog succesvol gebruikt heb om de 7.1.3.0 erop te krijgen, lukt het me nu niet meer. Bij status verschijnt eerst 'receiving hello packet' , dit lukt niet waarna hij het nog eens probeert en uiteindelijk deze foutmelding geeft:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/iIY1m0h.png

Heb wel degelijk de juiste windowsversie (x64), laatste miflashtool, juiste flashboot-rom etc. gedownloaded... zonder succes. Echter, deze rom om de redmi te unbricken lukt vreemd genoeg wel: http://choimobile.vn/thre...i-3-ho-tro-unbrick.64124/

Waaraan kan het dan liggen dat alle andere roms falen (ter info: ook de 7.1.3.0 die ik eerder geflasht heb, lukt nu niet meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
sonicboy schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:28:
Hoi,

Heb ondertussen mijn unlock code gekregen, maar ik slaag er maar niet in om de developer rom op te krijgen. Hoewel ik miflash ervoor nog succesvol gebruikt heb om de 7.1.3.0 erop te krijgen, lukt het me nu niet meer. Bij status verschijnt eerst 'receiving hello packet' , dit lukt niet waarna hij het nog eens probeert en uiteindelijk deze foutmelding geeft:
[afbeelding]

Heb wel degelijk de juiste windowsversie (x64), laatste miflashtool, juiste flashboot-rom etc. gedownloaded... zonder succes. Echter, deze rom om de redmi te unbricken lukt vreemd genoeg wel: http://choimobile.vn/thre...i-3-ho-tro-unbrick.64124/

Waaraan kan het dan liggen dat alle andere roms falen (ter info: ook de 7.1.3.0 die ik eerder geflasht heb, lukt nu niet meer)
Stable via MiFlash erop, daarna via de updater app de DEV erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
Heb ik ook wel al geprobeerd. Bij stable rom flashen geraakt hij soms iets verder, maar ook daar geeft hij error. Als ik nu via updater probeer (met deze rom uit voorgaande link) sluit de updater gewoon af bij inlezen rom(de recovery versie dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
sonicboy schreef op maandag 18 april 2016 @ 21:28:
Hoi,

[afbeelding]
Is dit een screenshot van jouw mislukte Miflash poging ?
Zo te zien heb je geprobeerd een "cancro" rom te flashen (Mi 3/4)
Op zich zou dat geen ramp moeten zijn.
Download de juiste dev rom voor de Redmi 3 (IDO) : http://en.miui.com/a-234.html
Hier staan ook wat oudere versies : https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=53388

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

WaKaManG schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 00:03:
[...]

Download de juiste dev rom voor de Redmi 3 (IDO) : http://en.miui.com/a-234.html
Hier staan ook wat oudere versies : https://www.androidfilehost.com/?w=files&flid=53388
Dat lijkt mij ook. Zelf heb ik de rom van jouw link afgelopen week ook gemakkelijk geflashed over een (modded) stable rom van een verkoper in China. Dus dat werkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 15:47
Vorige week mijn Redmi 3 ontvangen. Had hem besteld bij Geekbuying. Na wat rotzooien met mijn telefoon kwam ik er achter dat er geen originele rom op de telefoon stond (7.1.1 Global). Heb er vervolgens een rom van Xiaomi op gezet dankzij deze handige post van WaKaManG http://gathering.tweakers...message/45924495#45924495 en dit topic op Xiaomi.eu http://xiaomi.eu/communit...-1-3-0-miflash-rom.30500/

Heb Geekbuying nog even gemaild met de vraag of zij er inderdaad een andere rom op hebben gezet:

Hi,

This week I received my Redmi 3. There seems to be a custom rom installed on the phone. It says the roms is MIUI Global 7.1 Stable, but Xiaomi published only the Redmi 3 China rom for this phone: http://en.miui.com/download-298.html

Did you guys flash this rom on the phone? Maybe some kind of service you provided?
Kind regards,

Hun reactie:

Hello,

Thanks for your e-mail. Hope you're doing great.

Yes, this phone has been rooted, and installed with multi-language.

we don't suggest to install a new firmware if there has nothing wrong with it, because it might cause new troubles.
Wish you and your family have a nice day!
Best regards,

Dat ze bij Geekbuying aangeven dat ze de telefoon ook hebben geroot verbaast me. Xiaomi heeft toch juist de bootloader gelockt en zo'n unlock-code-aanvraag-systeem gebouwd om dit soort praktijken te voorkomen?

En hoe kan ik controleren dat het klopt wat ze bij Geekbuying beweren, dat ik inderdaad roottoegang heb op de telefoon?

Ben overigens erg onder de indruk van de accu van deze telefoon (voornaamste reden om voor de Redmi 3 te kiezen). Na een lange werkdag met wifi gebruik en enkele uren de telefoon als wifi-hotspot was de accu nog voor 70% vol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Momus
Het is eenvoudig te omzeilen, door gewoon een modified originele ROM erop te zetten en via een roottool dat ding te rooten.
En hem vervolgens vol te pompen met adware en spyware, zodat de shop daar lekker aan verdient. En daarom ook wil dat je er geen andere ROM op zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
Swelson schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:16:

En hoe kan ik controleren dat het klopt wat ze bij Geekbuying beweren, dat ik inderdaad roottoegang heb op de telefoon?

Ben overigens erg onder de indruk van de accu van deze telefoon (voornaamste reden om voor de Redmi 3 te kiezen). Na een lange werkdag met wifi gebruik en enkele uren de telefoon als wifi-hotspot was de accu nog voor 70% vol.
Deze rom is niet pre-rooted : http://xiaomi.eu/communit...-1-3-0-miflash-rom.30500/ ( deze heb je er nu op draaien, toch ? )
Heb je geen root nodig, dan zou ik het zo laten. Is een stabiele rom. Enigste bug was dat Mi remote niet werkte. Andere remote apps werken wel.
Waarschijnlijk had geekbuying er een rooted rom op geflashed. Zijn er genoeg van gepost op miui.com.
Wel vreemd dat ze van tevoren niet vragen of je een "sealed box" wilt of een multilanguage rom. (one top shop vroeg mij dat wel)

Accu is inderdaad geweldig. Ook met onofficiele CM12.1 builds.

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
WaKaManG schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 00:03:
[...]

Idd, stom van mij! Maar nog steeds niet opgelost (had ook al geprobeerd met roms die eerder wel al gelukt waren). Heb nu deze foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uS7ZPPj.png

Soms gaat hij wel wat verder dan 2 sec, maar blijft dan hangen op 'connecting to com' en geeft dan foutmelding zoals in vorige post gezet

[ Voor 28% gewijzigd door sonicboy op 19-04-2016 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
http://en.miui.com/forum....6&extra=page%3D1&mobile=2
Je kan deze hele uitgebreide tutorial proberen

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WaKaManG
sonicboy schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:56:
[...]

[afbeelding]

Soms gaat hij wel wat verder dan 2 sec, maar blijft dan hangen op 'connecting to com' en geeft dan foutmelding zoals in vorige post gezet
"Readrobust failed" error kreeg ik ook toen ik op prerooted v7.1.3.0 zat en naar de 1e dev rom wou flashen.
Had toen eerst China stable v7.2.4.0 geflashed en daarna via de updater app Dev Rom geflashed.

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
Thx mate! Dat deed het hem dus.

Maar... als ik nu wil updaten naar developer rom (via de updater app -> choose update package) krijg ik gewoon een melding 'can't verify update'. Via recovery manager lukt ook niet. Als ik zo opstart zie ik gewoon een afbeelding dat ik de gsm moet connecteren met de usb kabel, geen menu ofzo. Hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
sonicboy schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 20:34:
Thx mate! Dat deed het hem dus.

Maar... als ik nu wil updaten naar developer rom (via de updater app -> choose update package) krijg ik gewoon een melding 'can't verify update'. Via recovery manager lukt ook niet. Als ik zo opstart zie ik gewoon een afbeelding dat ik de gsm moet connecteren met de usb kabel, geen menu ofzo. Hoe los ik dit op?
Ik neem aan dat je als je via de updater app wilt upgraden dat je niet de fastboot image gebruikt, maar deze hier : http://en.miui.com/download-298.html

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
Inderdaad, heb niet de fastboot gebruikt maar de gewone die ik gedownload heb van die pagina (de onderste dus, developer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
sonicboy schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 21:11:
Inderdaad, heb niet de fastboot gebruikt maar de gewone die ik gedownload heb van die pagina (de onderste dus, developer).
Vreemd, en als je de 1e dev rom probeert ? Version: 6.3.17 , zie je bij older versions.
Als je nu op v7.2.4.0 zit, kan je via de updater app niet updaten naar v7.2.7.0 ?

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
Nog steeds hetzelfde... heb alle vroegere versies geprobeerd maar steeds 'can't verify update'.
Updaten OTA naar 7.2.7.0 lukt wel overigens, maar eens op die versie kan ik ook langs geen kanten updaten naar DEV rom. voor alle duidelijkheid hier de inhoud van mijn dev rom-file:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CDCIr1b.png

edit: als laatste poging nog eens geprobeerd de fastboot rom te flashen (gedownload van http://en.miui.com/a-234.html) en lukte wonderwel (had wel per ongeluk 'flash all except storage' aangevinkt ipv 'flash all', weet niet of dit een vershil maakt).

Nu zit ik op miui 7 6.4.21 beta, dus ziet er imo goed uit

[ Voor 110% gewijzigd door sonicboy op 23-04-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
Eindelijk heb ik mijn xiaomi kunnen unlocken, TWRP flashen en de laatste weekly build kunnen installeren. Heb mijn oorspronkelijke post aangepast (zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46384599)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
sonicboy schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:42:
Eindelijk heb ik mijn xiaomi kunnen unlocken, TWRP flashen en de laatste weekly build kunnen installeren. Heb mijn oorspronkelijke post aangepast (zie http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/46384599)
Mooi dat het gelukt is. Ik heb wel vaker gezien dat het op de "normale" manier niet lukt. En dat het via een omweg o.i.d soms wel lukt |:( .
Ik zou wel even "Redmi 3" i.p.v. "Xiaomi Mi 3 CDMA/WCDMA" in je post zetten bij de te downloaden rom.

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
WaKaManG schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 15:31:
[...]

Mooi dat het gelukt is. Ik heb wel vaker gezien dat het op de "normale" manier niet lukt. En dat het via een omweg o.i.d soms wel lukt |:( .
Ik zou wel even "Redmi 3" i.p.v. "Xiaomi Mi 3 CDMA/WCDMA" in je post zetten bij de te downloaden rom.
Wijziging is gebeurd. Zie nu dat ik toen idd verkeerde rom heb gebruikt. Ook wel wat verwarrend, met al die MI's 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
Nog een vraag. Alles werkt goed nu, behalve de g sensor. In racegames moet ik gsm altijd wat schuin houden om rechtdoor te gaan. Heb al geprobeerd om te calibreren met apps als 'accelerometer calibration' en 'bubble' maar resultaat blijft zelfde. In waterpass app zie ik ook dat op horizontale ondergrond toch een hoek can enkzle graden geeft. Iemand weet voor een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

theduke1989 schreef op donderdag 14 april 2016 @ 23:43:
[...]

afwachten totdat je onder unlock een scherm verder krijgt ;) en vaak krijg je een email toegestuurd althans bij mij dan. Dus gewoon geduld hebben. Als het langer duurt moet je even een complaint indienen bij de gegeven link, voor sommige helpt het en voor sommige ook weer niet.
Nog steeds geen stap verder, wel een 'stamp' op mijn post gekregen, maar dat is dan ook alles..

http://en.miui.com/thread-270769-1-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Geduld is een schone zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Eindelijk zelf unlock rechten aan kunnen vragen via de unlockpagina van Xiaomi. Mijn NL Vodafone simkaart ontving nooit de bevestigings SMS, dus ik kwam het proces niet door. Met mijn 2e ((Noorse)Chess) simkaart heb ik het wel kunnen doen. Dus nu maar even een aantal dagen wachten totdat ik unlock rechten heb :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Gelukt, maar ik krijg nu de melding: couldn't verify device. Moet er eerst een developer rom op zetten blijkbaar.
Stukje teruggescrolled en er eentje gevonden. Ik ga aan de pruts...

[update] met mi pc suite kan ik 'm niet installeren....Mi phone eens proberen.

[update] kom geen stap verder :(

[ Voor 31% gewijzigd door ..Christiaan.. op 26-04-2016 19:36 . Reden: vraag zelf beantwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
..Christiaan.. schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 18:56:
[...]

Gelukt, maar ik krijg nu de melding: couldn't verify device. Moet er eerst een developer rom op zetten blijkbaar.
Stukje teruggescrolled en er eentje gevonden. Ik ga aan de pruts...

[update] met mi pc suite kan ik 'm niet installeren....Mi phone eens proberen.

[update] kom geen stap verder :(
Update, lees je in en bereid je voor, alvorens dit proces te starten.
Tip; zet er via MiFlash eerst een China Stable op en daarna via de updater app een developer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..

..Christiaan..

..zwll..

Voorbereiding vereist ja. Erg veel hindernissen in vergelijking met mijn Jiayu g4s die ik hiervoor had. Kon allemaal een stuk makkelijker. Ik ga nog eens rustig lezen (als de wedstrijd er saai genoeg voor is vanavond :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Vandaag ook device unlocked, gek genoeg geen mail/sms ontvangen, maar zag opeens dat ik stap verder kwam met de unlock tool. Ondanks ervaring uit het verleden met flashen toch veel gedoe, om alle stappen te doorlopen. Nu eindelijk de MULTI 6.4.21 van Xiaomi.eu er op. Valt me echter op dat er toch nog een boel Chinese apps op staan. Dit was met m'n Redmi 2 in het verleden niet met de roms van Xiaomi.eu.

Edit vaag blijkbaar toch een restje van de dev rom. Na een complete wipe in TWRP en een verse installatie nu geen Chinese apps meer.

[ Voor 15% gewijzigd door BertusG op 26-04-2016 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
Iemand al de 7.3.1 versie erop gezet. ? en flinke lijst met fixes. Kan er online nog weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
ik moet je eerlijk zeggen dat de en.miui roms veel stabieler lopen dan de xiaomi.eu roms.
Lijkt veel langzamer de xiaomi.eu roms of kan dat aan mij liggen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een maand ook een Redmi 3, maar zoals nog een paar mensen in dit topic heb ik ook geen mobiele data (via Mobile Vikings).
Eerst stond de 7.1.1.0.0 erop, geen data met MV of Telenet (even andere sim geprobeerd). De APN instellingen genoeg gecontroleerd.
Fabrieksinstellingen, ook niks.
Nu de 7.1.3.0 eu via een post in dit topic erop geflasht, werkt ook niet.

Al wat gegoogled, en het probleem zie ik sporadisch eens opduiken, maar ik heb er nog geen oplossing voor gevonden. Bij jullie werkt het internet gewoon out of the box?

Voor de rest werkt alles goed, ik durft zelfs te zeggen 10x beter dan mijn vorige (lenovo s856).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Je zou de Xiaomi.eu roms kunnen proberen, die pakte bij mij in ieder geval al automatisch de APN etc.(wel T-Mobile).
Wellicht zit de APN en verdere instellingen en daar al standaard in.
Geen virtuele provider waar (national) roaming moet aanstaan?

[ Voor 14% gewijzigd door dutchgio op 29-04-2016 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 13:38:
Je zou de Xiaomi.eu roms kunnen proberen, die pakte bij mij in ieder geval al automatisch de APN etc.(wel T-Mobile).
Wellicht zit de APN en verdere instellingen en daar al standaard in.
Geen virtuele provider waar (national) roaming moet aanstaan?
Is 7.1.3.0 dan niet de laatste eu versie? Ik heb hem alleszins van xiaomi.eu gehaald.
APN instellingen kloppen, zijn nagekeken door de MV support.
Roaming staat aan, geen datalimiet ingesteld in de beveiliging,
Netwerkdiagnose geeft enkel "u heeft geen netwerkverbinding", verbindingssnelheden blijven 0kb/s in en uit.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
Hmm, denk dat ik toch nog niet helemaal mee ben met die MIUI multilanguage. Deze wordt dus wekelijks geüpdatet op vrijdag, maar krijg je deze niet via OTA binnen (ter info: zit op ML dev 6.4.21).
Is dit normaal? In het forum van xiaomi.eu (http://xiaomi.eu/community/threads/6-4-28.31333/) lees ik dat deze OTA slechts 1 maal per maand wordt geüploaded omdat dit zo lang duurt. Kan iemand me wijzer maken wat deze OTA's betreft aub?

[ Voor 29% gewijzigd door sonicboy op 29-04-2016 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
sonicboy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:16:
Hmm, denk dat ik toch nog niet helemaal mee ben met die MIUI multilanguage. Deze wordt dus wekelijks geüpdatet op vrijdag, maar krijg je deze niet via OTA binnen (ter info: zit op ML dev 6.4.21).
Is dit normaal? In het forum van xiaomi.eu (http://xiaomi.eu/community/threads/6-4-28.31333/) lees ik dat deze OTA slechts 1 maal per maand wordt geüploaded omdat dit zo lang duurt. Kan iemand me wijzer maken wat deze OTA's betreft aub?
Ja dat is al een tijdje zo. Volgens mij al sinds 7.1.3.0, kan het me niet precies meer herinneren.
En de reden waarom lijkt mij toch vrij duidelijk.
Weekly rom's moet je zelf downloaden en flashen.

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
Ah ok, dan had ik dat verkeerd begrepen. Kun je dan enkele versies overslaan en wachten op de ota of moet je telkebs downloaden en updaten (lijkt me niet praktisch als gewone gebruiker)

Of kan je ook de stable rom gebruiken en krijgt deze dan wel ota's(aangezien ze niet zo vaak verschijnen)

(ben nog steeds wat aan het zoeken wat gemakkelijkste is voor me. Wil gewoon degelijke rom die stabiel draait en die af en toe ota's krijgt waardoor ik niet telkens moet resetten bij update)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WaKaManG
Ik heb nooit de Xiaomi.eu roms geflashed. Dus weet niet of je bij elke update een factory reset krijgt.
Ja, je kan zelf kiezen wanneer je update naar welke versie. Dus je kan gerust de weekly's overslaan.

RealMe X2 Pro@XDA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KRDVT
Telefoon vandaag eindelijk binnen.. Heb iets van 21 euro extra moeten betalen aan de deur . Meteen stable 7.1.3.0 erop geflashed.. /Thnx voor de geweldige post hierover sonicboy _/-\o_
KRDVT schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:29:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
sonicboy schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 22:07:
Ah ok, dan had ik dat verkeerd begrepen. Kun je dan enkele versies overslaan en wachten op de ota of moet je telkebs downloaden en updaten (lijkt me niet praktisch als gewone gebruiker)

Of kan je ook de stable rom gebruiken en krijgt deze dan wel ota's(aangezien ze niet zo vaak verschijnen)

(ben nog steeds wat aan het zoeken wat gemakkelijkste is voor me. Wil gewoon degelijke rom die stabiel draait en die af en toe ota's krijgt waardoor ik niet telkens moet resetten bij update)
Resetten hoeft niet, en je kunt gewoon releases overslaan en wachten op de OTA, je hoeft ze niet allemaal zelf te flashen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
dutchgio schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 09:29:
[...]

Resetten hoeft niet, en je kunt gewoon releases overslaan en wachten op de OTA, je hoeft ze niet allemaal zelf te flashen..
Ok bedankt voor de duiding. Nog een vraag: ik twijfel nog of ik nu developer of stable rom ga gebruiken. Wat is het meest praktisch in dagelijks gebruik? Zelf hoef ik niet per se de laatste nieuwe snufjes hebben, zolang alles maar goed werkt is dit OK. Is het dan aan te raden van de stable rom te gebruiken of biedt de developer rom toch nog enkele andere voordelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rob2011
Dan zou ik de stable China versie er opzetten. Deze is engels en met de google keyboard is de taal gewoon Nederlands. Staat ook al eerder in het forum.

Werkt voor mij top stabiel en geen issues. Alleen ringtone aanpassen is gewoon K dat is allemaal Chinees.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
Eigenlijk maakt dat niet heel veel uit.
De stable zou zoals de naam aangeeft, stabieler moeten zijn, omdat er in de Dev roms nieuwe features worden toegevoegd die mogelijk ook bugs met zich meebrengen.

De dev roms komen alleen gepland en wekelijks uit, zodat eventuele bugs snel verholpen zouden kunnen worden.
De stables komen eens in de zoveel tijd uit, daar is geen vast releaseschema voor.

De meerderheid van de gebruikers zit op de Dev roms heb ik het idee, omdat deze prima functioneren. Van die bugs is niet echt sprake.

Flashen tussen Dev en Stable kan dan wel weer problemen geven, dus het beste is om eenmalig te kiezen en daarbij te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonicboy
Thx voor de uitleg dutchgio. Zit nu op DEV omdat ik dacht dat enkel deze kon geüpdatet worden via OTA, maar gisteren even opgezocht en bij stable wordt ook OTA ondersteund (voor beide wel met wat vertraging na de release ervan).

Zelf vind ik dat dev ook prima draait, niet zoals bij een normale beta van een programma eigenlijk. Dus zou ik best hierbij blijven en wanneer er een ota uitkomt hiermee updaten dan neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Ja, dat is het makkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Finally ook de Xiaomi.eu ROM kunnen installeren. Een week na het aanvragen van de unlock hem eindelijk toegewezen gekregen.

Hierna via de mi unlock tool binnen een minuut de telefoon unlocked, super makkelijk. Daarna nog wel even wat problemen gehad met het installeren van TWRP, ik flashte hem gewoon via fastboot. Maar na het flashen via cmd en een reboot kwam de telefoon niet in TWRP maar in de stock recovery terecht. Uiteindelijk was mijn oplossing om dus eerst TWRP te flashen via cmd en daarna gewoon direct in TWRP te booten met "fastboot boot TWRP_ido.img".

Dit lukte wel, dus in die TWRP de xiaomi.eu rom geinstalleerd en SuperSU.

Als laatste de rom opgestart, wat goed ging en had ook root rechten. Daarna via de updater app de optie "reboot into recovery mode" gedaan. Ik kreeg nu wel TWRP te zien, dus het is in ieder geval gelukt :)

Het loopt toch altijd iets anders dan verwacht. Alhoewel met kennis van het gehele proces alles wel te tackelen valt, alleen je moet zulke dingen gewoon weten en eerder gedaan hebben. De guides in dit topic zelf helpen er ook zeker aan mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Een weekje is maar kort hoor. :)
Het was eerst ruim een maand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swelson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 15:47
Ben echt blij met de grote accu van de telefoon. Heb hem nu sinds de nacht van dinsdag op woensdag niet opgeladen. Hij is nu op 27%. En dat terwijl ik wifi bijna continue aan heb staan en de telefoon meerdere uren heb gebruikt als wifi-hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Salmon schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:44:
Finally ook de Xiaomi.eu ROM kunnen installeren. Een week na het aanvragen van de unlock hem eindelijk toegewezen gekregen.

Hierna via de mi unlock tool binnen een minuut de telefoon unlocked, super makkelijk. Daarna nog wel even wat problemen gehad met het installeren van TWRP, ik flashte hem gewoon via fastboot. Maar na het flashen via cmd en een reboot kwam de telefoon niet in TWRP maar in de stock recovery terecht. Uiteindelijk was mijn oplossing om dus eerst TWRP te flashen via cmd en daarna gewoon direct in TWRP te booten met "fastboot boot twrp_hermes.img".

Dit lukte wel, dus in die TWRP de xiaomi.eu rom geinstalleerd en SuperSU.

Als laatste de rom opgestart, wat goed ging en had ook root rechten. Daarna via de updater app de optie "reboot into recovery mode" gedaan. Ik kreeg nu wel TWRP te zien, dus het is in ieder geval gelukt :)

Het loopt toch altijd iets anders dan verwacht. Alhoewel met kennis van het gehele proces alles wel te tackelen valt, alleen je moet zulke dingen gewoon weten en eerder gedaan hebben. De guides in dit topic zelf helpen er ook zeker aan mee!
Knap dat het lukt met een TWRP voor een andere telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon

Salmon

.NET developer

Momus schreef op zondag 08 mei 2016 @ 18:46:
[...]

Knap dat het lukt met een TWRP voor een andere telefoon.
Heb wel de goede gebruikt, alleen de verkeerde hier opgeschreven. Zal mijn post even aanpassen, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een paar vraagjes ivm bugs die ik zelf toch niet opgelost krijg... (niet dat ik er veel van kan)
1. Ik moet me heel vaak, precies zonder reden, opnieuw aanmelden op apps, zoals facebook, mail-apps, zelfs heel vaak google account.
2. waarschijnlijk daarmee samenhangend: om de zoveel dagen laden mijn widgets niet. erop klikken helpt niet, enkel ze verwijderen en opnieuw op homescreen plaatsen. dit is niet zooo erg maar ook niet erg praktisch
3. misschien opnieuw daarmee samenhangend, en het belangrijkste: ik krijg bijna nooit mijn notificaties/push meldingen op tijd. Meestal krijg ik ze plots allemaal in één keer, of gewoon wanneer ik mijn app zelf open blijkt dan dat ik al uren berichten had gekregen. Dit is zowel bij facebook, whatsapp, swarm, instagram, mail-apps, ... Ik heb al vrij veel rondgezocht (blijkbaar hebben veel mensen dit probleem, ook met oudere modellen) maar voorlopig nog niets gevonden. Voor de desbetreffende apps staan notificaties ingesteld, autostart, actief op achtergrond, batterij-besparing uit, gelockt in ram, data restricties uit (apps bijwerken op 3g, wat bijna continu aanstaat, en wifi).

Iemand nog een tip?

Indien volgens jullie de oplossing is om een reset te doen naar fabrieksherstellingen, is het dan mogelijk om alles te bewaren? want ik neem aan dat die bugs gewoon mee in een backup gaan zitten?

(draait op MIUI 7.2 Stable; 7.2.7.0 (LHPCNDB), geinstalleerd door verkoper)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Het beste is om te unlocken en de Xiaomi.eu rom te flashen, grote kans dat het daarmee opgelost is.
Die rom van de verkoper kun je sowieso beter niet gebruiken.

Je kunt een back-up maken, dan zou het bewaard moeten blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op maandag 09 mei 2016 @ 19:35:
Het beste is om te unlocken en de Xiaomi.eu rom te flashen, grote kans dat het daarmee opgelost is.
Die rom van de verkoper kun je sowieso beter niet gebruiken.

Je kunt een back-up maken, dan zou het bewaard moeten blijven.
Hey, thanks, maar is dat te doen voor een leek om te unlocken en flashen? Ik las hierboven dat het precies allemaal niet zo simpel/snel gaat, en ik ken er absoluut niets van.. ik weet zelfs niet wat het wil zeggen :p
Pagina: 1 ... 5 ... 25 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken