Dus heb je je Google account al verwijderd en opnieuw toegevoegd? Het clearen van cache/data van de Google services verwijderd volgens mij niet het account (correct me if I'm wrong).Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2016 @ 15:33:
[...]
Ik heb zowel van play store als google services de cache en data gereset, maar dat helpt niet. Toen dacht ik om de google play store gewoon in een oudere versie erop te installeren mbv een apk, maar dan krijg ik bij de laatste stap vd installatie (nadat ik toestemming heb gegeven om van buitenaf te installeren en huidige versie te vervangen) gewoon een rood kruis/scherm, zonder uitleg, dus lukt dat ook niet.
Als ik bij accounts kijk, wil mijn google account niet syncen, dus ben ik bang dat het na het verwijderen misschien weer niet wil syncen, en ik dan toch alles kwijt ga zijn? wat denk je?
(google photos synct wel nog steeds en ook in de browser kan ik wel aanmelden op mijn google account/de online play store. Doet mij vermoeden dat het probleem eerder aan mijn toestel ligt, of de google play app zelf?)
Het kan kloppen dat wanneer je nu de laatste versie van de google services geïnstalleerd hebt en je daarna een oudere versie eroverheen wilt installeren het niet werkt. Eerst de applicatie zelf verwijderen en daarna pas de oudere versie installeren zou wel moeten kunnen. Alleen lost dat jouw probleem hoogstwaarschijnlijk niet op.
En zoals wat hierboven staat: Volledige wipe kan altijd, niet vergeten eerst een back-up te maken.