Unlocked is nergens voor nodig indien je niet direct alles in NL wilt zou ik de stable China ROM draaien en die pre Installer ROM er af. Ik heb nu 7.3 en heb geen issues eh lock screen kan alleen met password en sound aanpassen is ruk.
Verwijderd
Merci! Zolang het in het Engels kan, ik er playstore en mijn backup weer op krijg is het goed! Zou je tijd hebben om mij stap voor stap uit te leggen hoe dat moet en waar ik die betrouwbare roms kan vinden?rob2011 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 20:58:
Unlocked is nergens voor nodig indien je niet direct alles in NL wilt zou ik de stable China ROM draaien en die pre Installer ROM er af. Ik heb nu 7.3 en heb geen issues eh lock screen kan alleen met password en sound aanpassen is ruk.
Ik ken er helaas echt bijna niets van en heb geen reserve gsm liggen, dus als het mij niet in één keer lukt ben ik gejost
Ik kwam (tijdens het flashen van de dev rom voor een Redmi Note 3) op het forum van Xiaomi tegen dat de Note 3 unlocked kan worden zonder eerst rechten aan te vragen.

Heeft iemand dit al geprobeerd? Of zou dit alleen werken op de Note 3?
En ook weer wat geleerd, blijkbaar is de chinese developer ROM zonder Gapps, maar de Global ROM komt gewoon met GAPPS. Dus voortaan alleen de dev global rom gebruiken

Heeft iemand dit al geprobeerd? Of zou dit alleen werken op de Note 3?
En ook weer wat geleerd, blijkbaar is de chinese developer ROM zonder Gapps, maar de Global ROM komt gewoon met GAPPS. Dus voortaan alleen de dev global rom gebruiken
[ Voor 32% gewijzigd door Salmon op 10-05-2016 13:44 ]
Zonet mijn Redmi 3 Pro aangeschaft inclusief tempered screen protector. Is ter vervanging van mijn 1 jaar oude Nubia Z9 mini (die niets waard is - komende van een Mi2S). Hopelijk ben ik meer tevreden van de Redmi 3, maar ik ben er nu al zeker van 
MIUI 8 gaat trouwens ook uitkomen voor de Redmi 3 (Pro/Note), ben enkel benieuwd of er ook overgestapt gaat worden naar Android M.
MIUI 8 gaat trouwens ook uitkomen voor de Redmi 3 (Pro/Note), ben enkel benieuwd of er ook overgestapt gaat worden naar Android M.
Verwijderd
Heeft iemand nog sync problemen op mobiel internet?
Als ik dan op wifi ga, begint hij direct dingen te synchroniseren.
Als ik dan op wifi ga, begint hij direct dingen te synchroniseren.
Verwijderd
Ik heb toch maar een unlock aangevraagd, sommige apps werken gewoon niet over mobiele data, over WiFi gaat dit perfect.
Ook mis ik de nederlandse taal, en wil ik van de chinese app store af.
Ik draai nu de Chinese Stable 7.2.5.0 LHOCNDA en ga er gewoon de Global V7.2.5.0.LHOMIDA op flashen tenzij iemand een betere ROM kan aanraden?
Met de guide die ik via het miui forum heb zal dit wel lukken denk ik.
Ik draai nu de Chinese Stable 7.2.5.0 LHOCNDA en ga er gewoon de Global V7.2.5.0.LHOMIDA op flashen tenzij iemand een betere ROM kan aanraden?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2016 15:28 ]
Voor de gewone global heb je geen unlock nodig.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:27:
Ik heb toch maar een unlock aangevraagd, sommige apps werken gewoon niet over mobiele data, over WiFi gaat dit perfect.
Voor de Xiaomi.eu roms, die overigens zeker aan te raden zijn, wel.
Verwijderd
Kan je me een link geven naar een correcte guide aub?Momus schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:29:
[...]
Voor de gewone global heb je geen unlock nodig.
Voor de Xiaomi.eu roms, die overigens zeker aan te raden zijn, wel.
Ik heb de global gedownload, via de updater app selecteer ik deze maar dan krijg ik de melding 'cannot verify update'
Daarom dat ik het niet goed begreep...
edit: ik zeg er wel bij dat ik de Snapdragon versie heb, niet de MTK waar ik wel veel guides over vind.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2016 15:40 ]
Je moet hem met MiFlash erop zetten, je hebt er waarschijnlijk een aangepaste ROM op staan die er door de reseller is opgezet.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:35:
[...]
Kan je me een link geven naar een correcte guide aub?
Ik heb de global gedownload, via de updater app selecteer ik deze maar dan krijg ik de melding 'cannot verify update'
YouTube: TUTORIAL FLASHING XIAOI REDMI 3 WITH MIFLASH
http://xiaomitips.com/gui...ot-rom-on-locked-redmi-3/
[ Voor 6% gewijzigd door Momus op 11-05-2016 15:40 ]
Van de Redmi 3 bestaat helemaal geen MTK versie.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:35:
[...]
Kan je me een link geven naar een correcte guide aub?
edit: ik zeg er wel bij dat ik de Snapdragon versie heb, niet de MTK waar ik wel veel guides over vind.
Verwijderd
Momus schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:42:
[...]
Van de Redmi 3 bestaat helemaal geen MTK versie.

Het verhaal blijft hetzelfde overigens.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:44:
[...]
Mijn fout, ik zit in het verkeerde topic
![]()
Ik heb een Redmi NOTE 3
Verwijderd
Dus ik kan wel de youtube guide volgen die je hebt gepost?
Gewoon om zeker te zijn
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2016 15:49 ]
Ja als je Indonesisch, of welke taal het ook is, spreekt.Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:49:
[...]
Dus ik kan wel de youtube guide volgen die je hebt gepost?
Die andere guide is wat makkelijker.
Verwijderd
Had zonet een PM gekregen van de user 'Salmon' met een link en persoonlijke uitleg, heel erg bedankt!
Is me gelukt zonder problemen
Is me gelukt zonder problemen
Ik heb precies hetzelfde probleem. De telefoon komt in stock recovery.Salmon schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 10:44:
Hierna via de mi unlock tool binnen een minuut de telefoon unlocked, super makkelijk. Daarna nog wel even wat problemen gehad met het installeren van TWRP, ik flashte hem gewoon via fastboot. Maar na het flashen via cmd en een reboot kwam de telefoon niet in TWRP maar in de stock recovery terecht. Uiteindelijk was mijn oplossing om dus eerst TWRP te flashen via cmd en daarna gewoon direct in TWRP te booten met "fastboot boot TWRP_ido.img".
Wat bedoel je precies met: "gewoon direct in TWRP booten" ? Hoe doe je dat?
fastboot boot TWRP_ido.imgzessen schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:28:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem. De telefoon komt in stock recovery.
Wat hierboven staat en de regel na jouw quote staatzessen schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 16:28:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem. De telefoon komt in stock recovery.
Maar hoe boot je in TWRP als je er niet in komt?
edit: ok, vanuit cmd dus. Maar daar heb ik de stap : "fastboot boot recovery.img" reeds uitgevoerd
edit 2: gelukt hoor. Inderdaad gewoon "fastboot boot TWRP_ido.img" vanuit cmd.
edit: ok, vanuit cmd dus. Maar daar heb ik de stap : "fastboot boot recovery.img" reeds uitgevoerd
edit 2: gelukt hoor. Inderdaad gewoon "fastboot boot TWRP_ido.img" vanuit cmd.
[ Voor 72% gewijzigd door zessen op 13-05-2016 09:34 ]
Ik heb het probleem ook. TWRP flashen gaat dus op de een of andere manier niet, booten naar TWRP via fastboot wel. Dus dan maar elke keer eerst aan de pc hangen. 
Overigens ben ik heel erg tevreden over de CM12.1 ROM van Cofface. Op het begin probleem gehad dat ik de sim-kaart niet aan de gang kreeg, maar na een paar keer disablen en enablen van de simkaarten is het dan toch gelukt.
Iemand al ervaring met CM13? Deze is al in mate te vinden op miui.com, maar met vertalen kom ik niet heel ver. Ik wacht nog even tot ze op XDA of xiaomi.eu geplaatst worden.
Overigens ben ik heel erg tevreden over de CM12.1 ROM van Cofface. Op het begin probleem gehad dat ik de sim-kaart niet aan de gang kreeg, maar na een paar keer disablen en enablen van de simkaarten is het dan toch gelukt.
Iemand al ervaring met CM13? Deze is al in mate te vinden op miui.com, maar met vertalen kom ik niet heel ver. Ik wacht nog even tot ze op XDA of xiaomi.eu geplaatst worden.
Heb je niet even bovenaan deze pagina gekeken? Maar alsnog: Wanneer je in de tijdelijke TWRP boot kan je via daar gewoon de TWRP flashable zip flashen en dan is hij permanent. Wanneer je hierna in Android boot en naar de updater app gaat, kan je via "reboot in recovery mode" gemakkelijk altijd in TWRP komen.LoeWn schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:56:
Ik heb het probleem ook. TWRP flashen gaat dus op de een of andere manier niet, booten naar TWRP via fastboot wel. Dus dan maar elke keer eerst aan de pc hangen.
Jawel. Maar daar zie ik nergens iets staan over TWRP flashen binnenin TWRP.
Anyway, thanks het is gelukt. Nooit bij nagedacht dat zoiets zou werken.
Anyway, thanks het is gelukt. Nooit bij nagedacht dat zoiets zou werken.
Is deze ook te gebruiken voor de redmi 3 PRO versie? Heb hem net binnen gekregen en heb eingenlijk alleen maar naar de "gewone"redmi 3 zitten kijken voor unlocken, maar de pro heeft extra features.Momus schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:39:
[...]
Je moet hem met MiFlash erop zetten, je hebt er waarschijnlijk een aangepaste ROM op staan die er door de reseller is opgezet.
YouTube: TUTORIAL FLASHING XIAOI REDMI 3 WITH MIFLASH
http://xiaomitips.com/gui...ot-rom-on-locked-redmi-3/
Jazeker. Die werkt hetzelfde, alleen opletten dat je de juiste ROM pakt.
[ Voor 79% gewijzigd door Momus op 13-05-2016 18:25 ]
Zelf ben ik van cofface overgestapt naar deze : http://forum.xda-develope...ment/rom-cm-12-1-t3368623.LoeWn schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 12:56:
Cofface heeft sinds 30-03 geen nieuwere build gemaakt.
CM13 rom's hebben allemaal 1 groot probleem : opgenomen video's worden niet opgeslagen. Verder werken ze redelijk goed. "Cannot connect to camera" error is gefixed in de latere builds.
Zijn er ook mensen overgestapt van de Xiaomi Redmi 1s naar de Xiaomi Redmi 3?
Is dit wel een beetje goeie upgrade? Camera. Snelheid enz?
Kun je me (nogmaals) vertellen waar die geweldige post van Sonicboy staat? Kijk er wellicht overheen...KRDVT schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 23:42:
Telefoon vandaag eindelijk binnen.. Heb iets van 21 euro extra moeten betalen aan de deur . Meteen stable 7.1.3.0 erop geflashed.. /Thnx voor de geweldige post hierover sonicboy![]()
[...]
Uhm qua camera zou ik het nooit daarvoor kiezen! Maar qua smartphone is het wel een prima upgrade!Aggressor schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 05:54:
Raad mijn klanten dat ook altijd aan....
Dus volgens jou is de camera van de 1S beter dan die van de 3?theduke1989 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:24:
[...]
Uhm qua camera zou ik het nooit daarvoor kiezen! Maar qua smartphone is het wel een prima upgrade!
Raad mijn klanten dat ook altijd aan....
Nee ik bedoel ik zou een xiaomi smartphone niet oordelen via de cameraMomus schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:49:
[...]
Dus volgens jou is de camera van de 1S beter dan die van de 3?
Qua ervaringen is zo'n camera van een Xiaomi voor vele buiten tweakers niet echt goed! Vooral als ze van een samsung of wat dan ook afkomen...
Hij vraagt of het een upgrade is vanaf de Redmi 1S.theduke1989 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 22:55:
[...]
Nee ik bedoel ik zou een xiaomi smartphone niet oordelen via de camera
Qua ervaringen is zo'n camera van een Xiaomi voor vele buiten tweakers niet echt goed! Vooral als ze van een samsung of wat dan ook afkomen...
Overigens vind ik de camera prima, bij daglicht. Bij donkere omstandigheden wordt het al snel zeuren bij 90%.
Mijn vrouw succes een week en ze is erg tevreden! De accu van de 1s ging net geen dag meer mee terwijl ze hem nu om de dag hoeft op te laden.Aggressor schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 05:54:
Ff een vraagje.. Wat ia de laatste versie op dit toestel?
Android?
En komt 6.0 ook uit?
Android?
En komt 6.0 ook uit?
Ik had zelf ook een 1s en nu dan de redmi 3 prima upgrade het scherm is wel wat zwak bij een lichte stoot zat er een barst in het scherm. De 1s is tig keer gevallen en harder zonder issues.
Heb nu versie 7.3.2.0 draai wel met de Chinees/ en versie
Heb wel 1 puntje wat ik niet kan fixen. In outlook heb ik een Exchange policy waar ik een pin van 6 moet gebruiken en de sw gaat tot 4 . Echter ik kan ook een paswoord gebruiken voor screenlock maar dat is echt 'K. Als ze dit fixen dan ben ik dik tevreden.
Heb nu versie 7.3.2.0 draai wel met de Chinees/ en versie
Heb wel 1 puntje wat ik niet kan fixen. In outlook heb ik een Exchange policy waar ik een pin van 6 moet gebruiken en de sw gaat tot 4 . Echter ik kan ook een paswoord gebruiken voor screenlock maar dat is echt 'K. Als ze dit fixen dan ben ik dik tevreden.
Ben van Miui overgestapt naar CM 12.1 en toch wel dikke aanrader. Telefoon voelde onder Miui regelmatig stroperig aan, terwijl ik dit met de voorganger (Redmi 2 pro) niet had. Vooralsnog geen bugs tegengekomen.
Fantastisch toestel voor deze prijs. Dacht eerst een Mi4S of Mi5 Pro te kopen (heel verschil) maar ik heb nog geen moment spijt van deze GSM. Wat voor mij het verschil heeft gemaakt? 1 spec/combo. Klein maar toch een grote batterij! Gedaan met elke dag opladen
Waarom niet een Mi4C. ik twijfel tussen beide.Krize18 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:31:
Fantastisch toestel voor deze prijs. Dacht eerst een Mi4S of Mi5 Pro te kopen (heel verschil) maar ik heb nog geen moment spijt van deze GSM. Wat voor mij het verschil heeft gemaakt? 1 spec/combo. Klein maar toch een grote batterij! Gedaan met elke dag opladen
Redmi 3 : fingerprint / sd slot / grotere batterij / iets goedkoper dan 16Gb versie
Mi4C : 1080p / betere CPU, GPU, cam / backlight capacitive buttons! / wifi ac&n / usb c / iets kleiner 1mm
http://www.kimovil.com/en...b-32gb,xiaomi-redmi-3-pro
[ Voor 7% gewijzigd door Card Nox op 23-05-2016 17:11 ]
Ik heb mijn prioriteit op batterijleven gezet. Mijn vorige toestel (een Nubia Z9 mini met 3000+ mAh batterij haalde het einde van de werkdag niet - had ook een 1080p scherm).Card Nox schreef op maandag 23 mei 2016 @ 17:10:
[...]
Waarom niet een Mi4C. ik twijfel tussen beide.
Redmi 3 : fingerprint / sd slot / grotere batterij / iets goedkoper dan 16Gb versie
Mi4C : 1080p / betere CPU, GPU, cam / backlight capacitive buttons! / wifi ac&n / usb c / iets kleiner 1mm
Het scherm van de Redmi is zeker en vast niet slecht, is bvb een pak beter dan een Huawei P8 lite (naar mijn mening). En de 720p zorgt ook weer voor extra batterijleven.
De vingerafdruksensor was een grote plus voor mij (gemakkelijker & veiliger), die had de Mi4C niet.
De betere CPU en GPU, daar kan ik niks tegen inbrengen, maar de Redmi is vlot genoeg - daar helpt het 720p scherm dan ook weer mee.
Camera is voor mij op dit moment ook het grootste minpunt van de Redmi. Die van de Nubia was gewoon veel te goed en dit is een héél grote stap terug.
Indien backlight lighted buttons een grote pro zijn voor jou (gezien het uitroepteken) dan kan dit een doorslaggevende factor zijn. Maar eens je weet waar ze staan moeten ze niet meer verlicht zijn hoor
De Wifi AC&N en USB C maakten me niet zoveel uit. Ik heb thuis nog 20 micro usb-kabels liggen, ik kan er altijd wel eentje vinden om op te laden - ik speel mn kabels snel kwijt
Bijkomend pluspunt naar mijn mening is de metalen achterkant. Dit is naar mijn mening duurzamer dan glas en mijn gsm ziet wel af. Ik ben niet de hoesjes-liefhebber
Ik wilde mijn Redmi vanavond eindelijk eens omzetten naar een xiaomi.eu rom, maar ik kom maar niet van mijn China stable versie af. Als ik hem om wil zetten naar developer rom dan krijg ik de melding:
Zowel met deze: http://en.miui.com/forum....4&extra=page%3D1&mobile=2 als met deze: http://en.miui.com/thread-202290-1-1.html lukt het niet. 'Kan de update niet verifiëren' als ik de guide volg. Ik heb zelf MIUI 7.1.1.0.0 stable
Zowel met deze: http://en.miui.com/forum....4&extra=page%3D1&mobile=2 als met deze: http://en.miui.com/thread-202290-1-1.html lukt het niet. 'Kan de update niet verifiëren' als ik de guide volg. Ik heb zelf MIUI 7.1.1.0.0 stable
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Ter info, ik koop de telefoon voor de vriendin, niet voor mezelf. Zij wil voornamelijk een 'mooie' telefoon... dus... Anyway, ik probeer voor haar af te wegen waar ze behoefte aan heeft. Ik twijfel over de meerwaarde punten van de Mi4C tov de Redmi 3 en of ze daar ook echt iets van merkt.Krize18 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:08:
[...]
Ik heb mijn prioriteit op batterijleven gezet.
Mi4C > Redmi 3 Pro
CPU? Nee.
Scherm? waarschijnlijk niet.
Camera? tja.. side to side waarschijnlijk wel maar het is sowieso al beter dan haar 3j oude HTC 8X.
Wifi? Nee
USB? Ze zal waarschijnlijk usb c maar lastig vinden.
Backlit button? Geen idee, maar ik mis ze af en toe toch wel...
Redmi 3 Pro > Mi4C
Fingerprint? Ja, al denk ik wat je niet kent mis je niet.
SD slot? Nee want ze gaat waarschijnlijk dual sim gebruiken.
Grotere batterij? Ja
Goedkoper (€50,-)? Ja(al vind ik €50,- op een paar jaar ook weinig zeggen).
Build? Tja, als ze het maar mooi vindt toch
Ter info, ik heb zelf de Redmi 2 Pro (op CM13) en haal zo'n 4 a 5u SOT met een 2200mAh. Met 4000+ tja daar kom je de dag makkelijk mee door.
EDIT: Aangezien de Mi4C 32gb al zo'n €190,- kost kun je net zo goed €30,- meer uitgeven voor de Mi4S. Mja, ondertussen zit je al 60% hoger in prijs en kom je in het terrein van de OnePlus X. Plus de Xiaomi telefoons hebben geen 4G (op de 800Mhz band) (heeft ze wel op haar werk abo).
EDIT: Voor beide telefoons heeft Xiaomi de kernel nog niet vrijgegeven helaas want wil, wat ze ook krijgt, ze niet met MIUI laten werken.
EDIT: Blijft wel jammer dat overal de nadruk ligt op de Note serie, vind 5,5" veel te groot voor een telefoon. Als ze die SD650 chip nu eens in de 'normale' versie deden met die Samsung sensor ipv omiba dan had je een toppertje in handen.
[ Voor 32% gewijzigd door Card Nox op 25-05-2016 00:01 ]
Jij bepaald het OS voor ''je vriendin'' als zij hem mooier vindt (dat Apple look) waarom zou dat een issue zijn. Denk eerder dat het voor jou een issue is. Kernel voor een mi4c kan je gewoon makkelijk omzeilen zonder rechten aan te vragen! Maar goed is jou keuze natuurlijk of je de smartphone voor je zelf haalt wat daarop lijkt of voor je ''vriendin''Card Nox schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:29:
[...]
Ter info, ik koop de telefoon voor de vriendin, niet voor mezelf. Zij wil voornamelijk een 'mooie' telefoon... dus... Anyway, ik probeer voor haar af te wegen waar ze behoefte aan heeft. Ik twijfel over de meerwaarde punten van de Mi4C tov de Redmi 3 en of ze daar ook echt iets van merkt.
Mi4C > Redmi 3 Pro
CPU? Nee.
Scherm? waarschijnlijk niet.
Camera? tja.. side to side waarschijnlijk wel maar het is sowieso al beter dan haar 3j oude HTC 8X.
Wifi? Nee
USB? Ze zal waarschijnlijk usb c maar lastig vinden.
Backlit button? Geen idee, maar ik mis ze af en toe toch wel...
Redmi 3 Pro > Mi4C
Fingerprint? Ja, al denk ik wat je niet kent mis je niet.
SD slot? Nee want ze gaat waarschijnlijk dual sim gebruiken.
Grotere batterij? Ja
Goedkoper (€50,-)? Ja(al vind ik €50,- op een paar jaar ook weinig zeggen).
Build? Tja, als ze het maar mooi vindt toch
Ter info, ik heb zelf de Redmi 2 Pro (op CM13) en haal zo'n 4 a 5u SOT met een 2200mAh. Met 4000+ tja daar kom je de dag makkelijk mee door.
EDIT: Aangezien de Mi4C 32gb al zo'n €190,- kost kun je net zo goed €30,- meer uitgeven voor de Mi4S. Mja, ondertussen zit je al 60% hoger in prijs en kom je in het terrein van de OnePlus X. Plus de Xiaomi telefoons hebben geen 4G (heeft ze wel op haar werk abo).
EDIT: Voor beide telefoons heeft Xiaomi de kernel nog niet vrijgegeven helaas want wil, wat ze ook krijgt, ze niet met MIUI laten werken.
EDIT: Blijft wel jammer dat overal de nadruk ligt op de Note serie, vind 5,5" veel te groot voor een telefoon. Als ze die SD650 chip nu eens in de 'normale' versie deden met die Samsung sensor ipv omiba dan had je een toppertje in handen.
Je hebt waarschijnlijk een aangepaste Stable. Dan moet je de dev rom via MiFlash flashen...Christiaan.. schreef op maandag 23 mei 2016 @ 20:34:
Ik wilde mijn Redmi vanavond eindelijk eens omzetten naar een xiaomi.eu rom, maar ik kom maar niet van mijn China stable versie af. Als ik hem om wil zetten naar developer rom dan krijg ik de melding:
Of de originele Stable via MiFlash en vervolgens de dev via de updater.
[ Voor 5% gewijzigd door Momus op 23-05-2016 21:58 ]
Je hebt waarschijnlijk een aangepaste Stable. Dan moet je de dev rom via MiFlash flashen.
[/quote]
Deze handleiding gevolgd.... http://en.miui.com/a-234.html
Device is locked melding....
Unlock code heb ik allemaal gedaan en is ook approved, maar ik kan 'm alleen unlocken met een dev rom....
[/quote]
Unlock code heb ik allemaal gedaan en is ook approved, maar ik kan 'm alleen unlocken met een dev rom....
[ Voor 16% gewijzigd door ..Christiaan.. op 23-05-2016 22:19 ]
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
OS bepaal ik niet, ze heeft aangegeven dat ze Android wil (ze heeft nu WP). Of bedoel je ROM? Ik ben fan van Android en ben niet zo weg van MIUI met alle onzin apps die erin zitten. Ook in RAM management is MIUI niet zo daverend hence draai ik liever stock/CM. De vriendin zal het verder weinig uitmaken al denk ik dat stock/CM een iets minder grote stap voor ze is (heeft Samsung S4 mini voor haar werk).theduke1989 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 21:49:
[...]
Jij bepaald het OS voor ''je vriendin'' als zij hem mooier vindt (dat Apple look) waarom zou dat een issue zijn. Denk eerder dat het voor jou een issue is. Kernel voor een mi4c kan je gewoon makkelijk omzeilen zonder rechten aan te vragen! Maar goed is jou keuze natuurlijk of je de smartphone voor je zelf haalt wat daarop lijkt of voor je ''vriendin''
Daarnaast heeft ze nog niet gezegd welke ze mooier vind, ze wil alleen een 'mooie' telefoon en daarmee bedoeld ze de kleur vd telefoon.
Lees trouwens dat Xiaomi de Mi4C kernel heeft vrijgegeven en de RMN3Pro ook...hopelijk volgt deze snel, wellicht dat ik dan toch overstag ga en 5" ga proberen.
Hoe "omzeil" je de kernel, bootloader snap ik wel en weet dat dat mogelijk is.
(waarom trouwens de air quotes bij vriendin, je denkt dat ik geen vriendin heb of wat
EDIT: Heeft deze telefoon trouwens een flipcover met magneetje dat het scherm aan/uit zet, krijg het niet gevonden. Kan sowieso de RM3(Pro) niet op de Xiaomi site vinden...
[ Voor 8% gewijzigd door Card Nox op 23-05-2016 22:52 ]
Deze volgen, maar dan met de juiste Redmi 3 ROM die je hierboven ook gebruikt hebt...Christiaan.. schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:18:
Je hebt waarschijnlijk een aangepaste Stable. Dan moet je de dev rom via MiFlash flashen.
[/quote]
http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html
Thanx @Momus, maar die guide durf ik niet aan te gaan. Telefoon werkt prima, alleen geen updates. Ik heb de verkoper nog gemaild of hij ideeën heeft. Ik wacht die nog ff af en anders pech.
Die guide is niets anders dan die andere die je gevolgd hebt...Christiaan.. schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 07:34:
Thanx @Momus, maar die guide durf ik niet aan te gaan. Telefoon werkt prima, alleen geen updates. Ik heb de verkoper nog gemaild of hij ideeën heeft. Ik wacht die nog ff af en anders pech.
Het verdient zeker de aanbeveling de ROM die de reseller erop gezet heeft, te vervangen.
Grote kans dat er spyware of andere troep op staat.
Het is me niet helemaal duidelijk, maar kan (of moet zelfs) je de redmi 3 roms /twrp gebruiken op de pro versie? De 3GB RAM zal het probleem niet zijn, maar de vingerprintscanner misschien wel.
Xiaomi telefoons hebben wel 4G, maar niet alle frequenties. Ik heb in ieder geval gewoon 4G.Card Nox schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:45:
[...]
OS bepaal ik niet, ze heeft aangegeven dat ze Android wil (ze heeft nu WP). Of bedoel je ROM? Ik ben fan van Android en ben niet zo weg van MIUI met alle onzin apps die erin zitten. Ook in RAM management is MIUI niet zo daverend hence draai ik liever stock/CM. De vriendin zal het verder weinig uitmaken al denk ik dat stock/CM een iets minder grote stap voor ze is (heeft Samsung S4 mini voor haar werk).
Daarnaast heeft ze nog niet gezegd welke ze mooier vind, ze wil alleen een 'mooie' telefoon en daarmee bedoeld ze de kleur vd telefoon.
Lees trouwens dat Xiaomi de Mi4C kernel heeft vrijgegeven en de RMN3Pro ook...hopelijk volgt deze snel, wellicht dat ik dan toch overstag ga en 5" ga proberen.
Hoe "omzeil" je de kernel, bootloader snap ik wel en weet dat dat mogelijk is.
(waarom trouwens de air quotes bij vriendin, je denkt dat ik geen vriendin heb of wat)
EDIT: Heeft deze telefoon trouwens een flipcover met magneetje dat het scherm aan/uit zet, krijg het niet gevonden. Kan sowieso de RM3(Pro) niet op de Xiaomi site vinden...
Tenzij je vriendin een Tweaker is gaat ze het verschil niet merken tussen een Mi4C en een Redmi 3 (Pro). Als je vriendin voor roze valt, is de Mi4C de beste optie
Mijn vriendin had als vorige gsm mijn oude Mi2S (met roze achterkant
Ja, de Redmi 3 en Pro roms zijn gelijk. Beide de Ido-versie. Moet dusToFast schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:33:
Het is me niet helemaal duidelijk, maar kan (of moet zelfs) je de redmi 3 roms /twrp gebruiken op de pro versie? De 3GB RAM zal het probleem niet zijn, maar de vingerprintscanner misschien wel.
[ Voor 8% gewijzigd door Krize18 op 24-05-2016 21:40 . Reden: Quote ToFast ]
Je hebt gelijk, ik doelde op de 800Mhz band die hier in NL gebruikelijk is.Krize18 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 19:30:
[...]
Xiaomi telefoons hebben wel 4G, maar niet alle frequenties. Ik heb in ieder geval gewoon 4G.
Tenzij je vriendin een Tweaker is gaat ze het verschil niet merken tussen een Mi4C en een Redmi 3 (Pro). Als je vriendin voor roze valt, is de Mi4C de beste optie
Mijn vriendin had als vorige gsm mijn oude Mi2S (met roze achterkant- ik had felgroen) en was hier super tevreden van. Helaas is die ongelukkig gevallen en was het scherm kapot. Ondertussen heeft ze een gouden Huawei P8 lite en hier is ze ook super tevreden van. Niet-Tweaker vrouwen zijn meestal snel tevreden, zolang het er maar goed uitziet!
[...]
Ja, de Redmi 3 en Pro roms zijn gelijk. Beide de Ido-versie. Moet dus
Ze vind wit mooi dus die Redmi 3 Pro Silver lijkt een goede match.
Je hebt helemaal gelijk, maar als Tweaker vriend wil je dan toch nog de meeste bang for the buck

komt android 6.0 ook voor de redmi 3?
en kan iemand mij hier bij helpen?
- Welke camera is beter? die van de MI4 of Redmi 3?
- Wat is het verschil tussen de Mi4 en Mi4c ...
ze zijn ongeveer allemaal het zelfde geprijsd.... wat is dan de beste keuze?
Android 6 in stock MIUI? Verwacht van wel. In custom ROMs? Jazeker.Aggressor schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:22:
komt android 6.0 ook voor de redmi 3?
Camera durf ik niet te zeggen.
Verschil Mi4 & Mi4C, zie onderstaande link.
Beste keus is afhankelijk van wat je wensen zijn, lees mijn post van een paar dagen geleden maar.
heeft iemand nog een kortingscode voor de redmi 3 pro?
Het lukt me met geen enkele account meer om unlock rechten aan te vragen. Als ik de verificatiecode invul komt hij met een pop-up in het Chinees, waarna er niks gebeurt als ik die wegklik...
Ik blijf hangen bij stap 4. Dit moet ie doen: Phone will enter in download Mode with Red Led.Momus schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 06:21:
[...]
Deze volgen, maar dan met de juiste Redmi 3 ROM die je hierboven ook gebruikt hebt.
http://en.miui.com/thread-235865-1-1.html
Maar de telefoon gaat gewoon uit als ik het commando intyp.....
Nee hoor, kijk maar bij je apparaatbeheer...Christiaan.. schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:26:
[...]
Ik blijf hangen bij stap 4. Dit moet ie doen: Phone will enter in download Mode with Red Led.
Maar de telefoon gaat gewoon uit als ik het commando intyp.....
Hij gaat echt uit hoor. Geen rode led; pc geeft geluidje van een usb apparaat dat losgekoppeld word en in apparaatbeheer verdwijnt de telefoon.
Bij de redmi 3 van mijn vrouw is het alarm geluid zo extreem hard (ook op minimaal volume) is hier nog een extra instelling voor? Ik vergelijk de instellingen steeds met mijn Note 2 maar kan geen verschillen vinden.
Ik denk er over om dit toestel te bestellen, maar vroeg me in ene keer af of deze telefoon ook smart wake ondersteund met het juiste hoesje. Ik zag dat de note versie dit wel doet, maar die vind ik net te groot.
Al zitten rondkijken op internet en er zijn wel wat hoesjes die het claimen te ondersteunen, maar geen van alle zijn van xiaomi zelf en ook niet te meest betrouwbare webshops.
Al zitten rondkijken op internet en er zijn wel wat hoesjes die het claimen te ondersteunen, maar geen van alle zijn van xiaomi zelf en ook niet te meest betrouwbare webshops.
Voor zover ik weet niet. Imo een plus punt voor de Mi4C die nu 108 euro kost (2/16gb). Ik heb zo'n smartwake hoesje op mijn Moto G gehad en was ideaal. Mijn Redmi 2 Pro heeft het ook niet helaas.Savalizz schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 16:08:
maar vroeg me in ene keer af of deze telefoon ook smart wake ondersteund met het juiste hoesje.
Ik gebruik timely als wekker. Ideaal met opbouwend volume.cverkooyen schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 23:14:
Bij de redmi 3 van mijn vrouw is het alarm geluid zo extreem hard (ook op minimaal volume) is hier nog een extra instelling voor? Ik vergelijk de instellingen steeds met mijn Note 2 maar kan geen verschillen vinden.
ik heb vandaag ook de redmi 3 binnengekregen voor mijn zwager.
Bij het installeren kon ik voor Nederlands kiezen, en vervolgens druk ik op volgende.. en dan moet ik "lokaal" kiezen ... en hier staat verder geen nederlands of dutch tussen?? wat is dit precies?
verder staat er versie op:
MIUI Global 7.2 | Stable 7.2 (7.2.99.99) LHPCDB
Is dit al de EU rom?
want het meeste is wel nederlands, alleen de weer widget/klok enz enz niet.. dan staat er bv Saturday June.. enz
-edit-
internet browser is ook in het engels... hoort dit zo?
Hopelijk kan iemand mij meer info geven
Bij het installeren kon ik voor Nederlands kiezen, en vervolgens druk ik op volgende.. en dan moet ik "lokaal" kiezen ... en hier staat verder geen nederlands of dutch tussen?? wat is dit precies?
Is dit al de EU rom?
want het meeste is wel nederlands, alleen de weer widget/klok enz enz niet.. dan staat er bv Saturday June.. enz
-edit-
[ Voor 10% gewijzigd door Aggressor op 05-06-2016 00:21 ]
dit is geen officiele rom, maar een aangepaste, waarin ze veel dingen dus wel hebben vertaald, om echt alles in het nederlands te hebben, moet je de bootloader unlocken en de xiaomi.eu rom flashen.Aggressor schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 23:00:
ik heb vandaag ook de redmi 3 binnengekregen voor mijn zwager.
Is dit al de EU rom?
-edit-
Als het goed is moet ik dus naar https://account.xiaomi.com/pass/register gaan en hier aanvragen?Vlizzjeffrey schreef op zondag 05 juni 2016 @ 03:20:
[...]
dit is geen officiele rom, maar een aangepaste, waarin ze veel dingen dus wel hebben vertaald, om echt alles in het nederlands te hebben, moet je de bootloader unlocken en de xiaomi.eu rom flashen.
op mijn telefoon staat wel updater app
en moet er soieso een simkaart in zitten?
want de telefoon is voor mijn zwager.. dan zit hij zonder telefoon
-edit-
ik heb nu rechten aangevraagd om de bootloader te unlocken .... kan tot 10 dagen duren helaas
kan ik niet iemand anders zijn account inloggen en de bootloader unlocken ? of werkt zoiets niet?
[ Voor 26% gewijzigd door Aggressor op 05-06-2016 11:46 ]
Je kan met iemand anders zijn account inloggen en unlocken.Aggressor schreef op zondag 05 juni 2016 @ 10:32:
[...]
Als het goed is moet ik dus naar https://account.xiaomi.com/pass/register gaan en hier aanvragen?
op mijn telefoon staat wel updater app
en moet er soieso een simkaart in zitten?
want de telefoon is voor mijn zwager.. dan zit hij zonder telefoon
-edit-
ik heb nu rechten aangevraagd om de bootloader te unlocken .... kan tot 10 dagen duren helaas
kan ik niet iemand anders zijn account inloggen en de bootloader unlocken ? of werkt zoiets niet?
Had ik met iemand uit Indonesie geprobeerd. Hij had met mijn account zijn redmi 3 geunlocked.
Alleen kan je per 30 dagen maar 1 telefoon unlocken, want toen iemand van hier het met mijn account probeerde ging het niet.
Als ik thuis ben, PM ik je wel. Dan kunnen we het proberen. Laatste unlock is al meer dan een maand geleden.
Verwijderd
Al enige tijd deze thread aan het volgen en heb dit moment erge twijfels of ik een Redmi 3 Pro of een Mi4c (32gb versie) wil aanschaffen..
Wat mij aanspreekt in de Redmi 3 Pro is met name de goedkopere prijs, USB-B en sterkere batterij. Wat ik bij de Pro echter mis is de 5g Wifi die de Mi4c wel heeft. Net als backlight capacitive knopjes. Verder denk ik dat de prestaties beter zijn en de camera van de Mi4c beter is door de Sony sensor (maar misschien maakt dit niks uit?). Een redelijk goede camera is voor mij erg belangrijk, al zal bijna alles wel een verbetering zijn ten opzichte van de Sony Xperia SP waar ik nu nog steeds mee loop..
Iemand advies? En nog advies welke webshop een beetje te vertrouwen is. Ik lees veel positiefs over Ibuygou en Banggood?
Wat mij aanspreekt in de Redmi 3 Pro is met name de goedkopere prijs, USB-B en sterkere batterij. Wat ik bij de Pro echter mis is de 5g Wifi die de Mi4c wel heeft. Net als backlight capacitive knopjes. Verder denk ik dat de prestaties beter zijn en de camera van de Mi4c beter is door de Sony sensor (maar misschien maakt dit niks uit?). Een redelijk goede camera is voor mij erg belangrijk, al zal bijna alles wel een verbetering zijn ten opzichte van de Sony Xperia SP waar ik nu nog steeds mee loop..
Iemand advies? En nog advies welke webshop een beetje te vertrouwen is. Ik lees veel positiefs over Ibuygou en Banggood?
de camera van de mi4c is beter, in daglicht zal je het niet zo erg merken, in iets donkere situaties wel.Verwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 23:56:
Al enige tijd deze thread aan het volgen en heb dit moment erge twijfels of ik een Redmi 3 Pro of een Mi4c (32gb versie) wil aanschaffen..
prestaties van mi4c zijn ook beter, maar batterijduur is wel stuk minder.
Ik heb vorige week de mi4c 2/16GB besteld voor mezelf voor €108,- en de Redmi 3 Pro 3/32GB voor de vriendin. Kan je mijn bevindingen wel laten weten zodra ik ze beide heb.
Wilde eigenlijk ook de mi4c 3/32gb maar dan betaal je €170/180 en dan denk ik kun je wellicht nog beter een paar tientjes bij doen voor de mi4s en ondertussen heb ik dan een telefoon die 2x zo duur is.
Hopelijk valt die 16gb niet te veel tegen. Heb maar een paar apps en geen muziek of films dus vooral foto's en filmpjes nemen ruimte in.
EDIT: Heb nu een Redmi 2 Pro. Bekijk mijn post van een paar dagen terug daar heb ik heb ook over beide telefoons,wellicht heb je daar nog wat aan.
Wilde eigenlijk ook de mi4c 3/32gb maar dan betaal je €170/180 en dan denk ik kun je wellicht nog beter een paar tientjes bij doen voor de mi4s en ondertussen heb ik dan een telefoon die 2x zo duur is.
Hopelijk valt die 16gb niet te veel tegen. Heb maar een paar apps en geen muziek of films dus vooral foto's en filmpjes nemen ruimte in.
EDIT: Heb nu een Redmi 2 Pro. Bekijk mijn post van een paar dagen terug daar heb ik heb ook over beide telefoons,wellicht heb je daar nog wat aan.
[ Voor 12% gewijzigd door Card Nox op 06-06-2016 06:58 ]
Mijn zwager heeft een probleem met zijn redmi3... De gps valt na anderhalve minuut uit.
Hoe kan dit
Eu rom staat erop..
Want hij was aan het fietsen .. En gebeurde met strava
Hoe kan dit
Eu rom staat erop..
Ik ben hier zelf ook nog over aan het twijelen. Ik heb laatst voor mijn vriendin de redmi 3 besteld. Zeer tevreden hierover. (Zelf zou ik de pro versie bestellen, want die achterkant van de redmi 3 hoef van mij niet zoVerwijderd schreef op zondag 05 juni 2016 @ 23:56:
Agressieve killer/permissions, dus settings nalopen en Strava volledige (GPS) toegang geven.Aggressor schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 21:32:
Mijn zwager heeft een probleem met zijn redmi3... De gps valt na anderhalve minuut uit.
Hoe kan dit
Eu rom staat erop..
ja klopt ik had het inmiddels ook gevonden.dutchgio schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:05:
[...]
Agressieve killer/permissions, dus settings nalopen en Strava volledige (GPS) toegang geven.
je moet acces geven dat strava aanblijft ookal gaat het scherm zwart. (dat deze op de acher grond blijft draaien)
en iedereen bedankt, vooral WaKaManG.
mijn zwager is hartstikke blij met zijn Redmi 3.
hij zat eerst te twijfelen tussen de Mi4 en de Redmi 3.
Maar de batterij is gewoon super met de redmi 3
Ik ga voor mijn vader de Redmi 3 pro bestellen bij ibuygou. Via een coupon kan ik hem voor 175 euro bestellen ipv 199 euro.
Wat is het verschil tussen het van Chinees magazijn te bestellen tov Europees? Heeft dit te maken met voeding of rom? Of is dat puur om mogelijk geen btw te betalen?
Het eerste wat ik van plan ben is die multilang rom installeren. Maar hiervoor moet je de bootloader unlocken heb ik gelezen. Echter kan dat enkele weken duren stond er bij. Is dit nog zo of gaat dit al iets sneller? Alvast bedankt!
Wat is het verschil tussen het van Chinees magazijn te bestellen tov Europees? Heeft dit te maken met voeding of rom? Of is dat puur om mogelijk geen btw te betalen?
Het eerste wat ik van plan ben is die multilang rom installeren. Maar hiervoor moet je de bootloader unlocken heb ik gelezen. Echter kan dat enkele weken duren stond er bij. Is dit nog zo of gaat dit al iets sneller? Alvast bedankt!
Puur om de importkosten te voorkomen. Het scheelt vaak ook wat levertijd....frye schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:30:
Je kan de unlockrechten alvast aanvragen, dan heb je die al als hij binnen komt.frye schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:30:
Ik ga voor mijn vader de Redmi 3 pro bestellen bij ibuygou. Via een coupon kan ik hem voor 175 euro bestellen ipv 199 euro.
Is nog best duur. Heb hem nu voor €150,- via Aliexpress (via Kimovil.com).frye schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 13:30:
Heb de verkoper gevraagd voor een sealed package, scheelt ook wat moeite.
Heb je hem ook al gekregen?Card Nox schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:33:
[...]
Is nog best duur. Heb hem nu voor €150,- via Aliexpress (via Kimovil.com).
Heb de verkoper gevraagd voor een sealed package, scheelt ook wat moeite.
Ik weet dat er via ibuygou een europese oplader bijgeleverd wordt..
Das wel fijn dat je daarvoor niet voor 2 euro een lader bij de action hoeft te halen.frye schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:55:
[...]
Heb je hem ook al gekregen?
Gister de Redmi 3 Pro (grijs) ontvangen. Besteld bij DX voor $180 (zo'n €160) en binnen ongeveer 2 weken na verzending thuisgekregen. Al met al vlot en geen oponthoud bij de douane gelukkig.
Mooi ding en draait lekker, maar het lijkt er op dat er wel een alternatieve ROM (met troep) op geflashed is ondanks mijn vraag om een gesealde doos. Hoe dan ook, ik had na de bestelling direct een unlock aangevraagd en het lukt me nog niet om dat voorelkaar te krijgen. Stopt steeds bij 50% met de hier veelgenoemde foutmelding. Chinese developer ROM er ondertussen al wel op, maar verder ben ik nog niet gekomen. Iemand tips misschien?
Mooi ding en draait lekker, maar het lijkt er op dat er wel een alternatieve ROM (met troep) op geflashed is ondanks mijn vraag om een gesealde doos. Hoe dan ook, ik had na de bestelling direct een unlock aangevraagd en het lukt me nog niet om dat voorelkaar te krijgen. Stopt steeds bij 50% met de hier veelgenoemde foutmelding. Chinese developer ROM er ondertussen al wel op, maar verder ben ik nog niet gekomen. Iemand tips misschien?
Nee. Is deze week verstuurd. Laat het weten zodra ik het ontvang. Laders hebben we genoeg.frye schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 14:55:
[...]
Heb je hem ook al gekregen?
Je weet zeker niet meer welke versie ROM er in 1e instantie op zat ?Johnny R schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 15:57:
maar het lijkt er op dat er wel een alternatieve ROM (met troep) op geflashed is ondanks mijn vraag om een gesealde doos. Hoe dan ook, ik had na de bestelling direct een unlock aangevraagd en het lukt me nog niet om dat voorelkaar te krijgen. Stopt steeds bij 50% met de hier veelgenoemde foutmelding. Chinese developer ROM er ondertussen al wel op, maar verder ben ik nog niet gekomen. Iemand tips misschien?
Ik neem aan dat je unlock request is goedgekeurd ?
Welke foutmelding precies ?
[ Voor 0% gewijzigd door WaKaManG op 11-06-2016 00:19 . Reden: typo ]
Oké thanks..
Heb hem ook maar besteld bij aliexpress (Hong Kong Goldway) voor 160 euro incl hoesje & screenprotector.
Heb hem ook maar besteld bij aliexpress (Hong Kong Goldway) voor 160 euro incl hoesje & screenprotector.
Dit staat erbij.. maar ik kan dan ook gewoon de bootloader unlocken & de rom van https://xiaomi.eu flashen? Of is wat zij doen hetzelfde?we will open the original box to check the phone and install Multi-language ROM and Google play store,If you have special requests about the original box,please leave us a message.And Many Multi-language ROM not support OTA Update.The custom rom may not perfect,translation may does not cover all the menus,pls understand.We may update the custom ROM,so the OS version may different as the screenshots.
Ja, wel eerst weer de originele rom flashen, met die aangepaste rom kun je de bootloader niet unlocken.
Na het unlocken kun je dan de Xiaomi.eu rom flashen.
Na het unlocken kun je dan de Xiaomi.eu rom flashen.
Ik heb niet goed gekeken welke ROM versie er op stond en ik heb inderdaad goedkeur gekregen voor m'n unlock. Ik kreeg steeds bij 50% de foutmelding die velen krijgen 'Couldn't verify device. Current account is different from the account info on the device'. Ik had maar 1 Mi-account en tig keer geprobeerd natuurlijk, restart etc. Maar goed nieuws, na nog 'n keer flashen van de Chinese developer ROM (via een andere manier) werkte de unlock tool ineens wel! Daarna was de nieuwste EU ROM flashen en rooten makkelijk genoeg. Hij draait nu bijna zonder Chinese dingen (tot nu toe alleen Mi Remote) en als ik wil kan ie ook in 't Nederlands (niet mijn voorkeur). Ben zelf niet helemaal kapot van de Contacts manager, want daar kun je niet filteren op 'My Contacts' van Gmail, maar da's ook weer opgelost met Contacts+. Ben benieuwd wat MIUI verder nog voor bijzonderheden in petto heeft...WaKaManG schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 00:15:
[...]
Je weet zeker niet meer welke versie ROM er in 1e instantie op zat ?
Ik neem aan dat je unlock request is goedgekeurd ?
Welke foutmelding precies ?
Wil dus de "Originele Xiaomi Redmi Note 3 Pro Prime Snapdragon 650 Hexa Core 5.5 ''3 GB RAM 32 GB ROM 4000 mAh google play MIUI 7 Vingerafdruk ID" met eu rom besetllen bij AliE en met dhl laten bezorgen via UK
Ben geen tweakert dus flashen, booten ofzo daar blijf ik liever van weg.
Maar kan ik gewoon met de OS die gelevert wordt lekker surfen, malen, appen telegram en uitzending gemist kijken.
Dus mn t-mobile sim erin en gaan....hoop ik, of denk ik te simpel
Maar kan ik gewoon met de OS die gelevert wordt lekker surfen, malen, appen telegram en uitzending gemist kijken.
Korte antwoord: ja. Lang antwoord: De rom die erop staat is hoogst waarschijnlijk een xiaomi.eu rom die met de flash tools erop gezet is dus dat betekent GEEN updates OTA. Als je niet wilt tweaken zou ik het je niet aanraden. De telefoon is altijd geheel bruikbaar, maar updates zijn vanaf die seller sowieso niet gegarandeerd.mika74 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 17:58:
Wil dus de "Originele Xiaomi Redmi Note 3 Pro Prime Snapdragon 650 Hexa Core 5.5 ''3 GB RAM 32 GB ROM 4000 mAh google play MIUI 7 Vingerafdruk ID" met eu rom besetllen bij AliE en met dhl laten bezorgen via UK
oke, thx
ik zie nu op ali bij seller goldway een "official global firmware, support OTA update" dan lijkt dus wat meer voor mij te zijn.
gewoon engels en later als ik me goed ongelezen heb er via xiaomi.eu wat nieuwe dutch support roms flashen.
of zie ik geen beer op de weg die er wel is?
ik zie nu op ali bij seller goldway een "official global firmware, support OTA update" dan lijkt dus wat meer voor mij te zijn.
gewoon engels en later als ik me goed ongelezen heb er via xiaomi.eu wat nieuwe dutch support roms flashen.
Ideaal!
- Unlocked (dat is ff een hassle)
- TWRP erop
- CM12.1 geflasht (http://forum.xda-develope...ment/rom-cm-12-1-t3368623). Alles wat ik gebruik functioneert prima.
Ik haal eindelijk weer een goede accuduur: ca. 4 dagen bij 4u schermtijd! Dat is bij licht gebruik met 3G data aan ('s nachts 9u data uit, wifi/gps alleen aan wanneer gebruikt, geen games). Daar kwam ik alleen op KitKat in de buurt, lang geleden op Jiayu G4S en LG G2.
GPS uitstekend, scherm zuinig maar prima, camera is zeer acceptabel (zeker in 16:9, evt. soft corners worden afgeknipt).
Minpuntjes:
- Storage is niet vlot, maar daar heb je alleen ff last van bij installeren van apps.
- Scherm is niet heel erg helder in zonlicht, maar nog wel leesbaar.
- Unlocked (dat is ff een hassle)
- TWRP erop
- CM12.1 geflasht (http://forum.xda-develope...ment/rom-cm-12-1-t3368623). Alles wat ik gebruik functioneert prima.
Ik haal eindelijk weer een goede accuduur: ca. 4 dagen bij 4u schermtijd! Dat is bij licht gebruik met 3G data aan ('s nachts 9u data uit, wifi/gps alleen aan wanneer gebruikt, geen games). Daar kwam ik alleen op KitKat in de buurt, lang geleden op Jiayu G4S en LG G2.
GPS uitstekend, scherm zuinig maar prima, camera is zeer acceptabel (zeker in 16:9, evt. soft corners worden afgeknipt).
Minpuntjes:
- Storage is niet vlot, maar daar heb je alleen ff last van bij installeren van apps.
- Scherm is niet heel erg helder in zonlicht, maar nog wel leesbaar.
Daar geld precies hetzelfde voor. Alhoewel zij wel de Global DEV/stable ROM van Xiaomi kunnen flashen, maar dan heb je hoogstwaarschijnlijk alsnog een ROM waar HongKong Goldway (zelfde voor Top-One @ AliExpress) aangezet heeft. In ieder geval de telefoons die ik in mijn handen heb gehad van hun hebben (Chinese) pre-loaded apps. Als je geheel niks/makkelijk wilt flashen raad ik een Redmi Note 2 aan, daar heb je geen gedoe met locked bootloadersmika74 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 07:13:
oke, thx
[ Voor 4% gewijzigd door Salmon op 15-06-2016 15:16 ]
De Redmi 3S is nu aangekondigd, hoe verandert dat de line-up van telefoons?
Er is de
Redmi 3
Redmi 3 Note
Redmi 3 Pro
Redmi 3 Note Pro
en nu de Redmi 3S...
Ik neem aan de de 3S de 3 gewoon vervangt, en dat de Pro alsnog een stukje sneller zal zijn? Zijn er nog belangrijke verschillen in camera door een betere ISP in de Snapdragon 600 serie ipv 400 serie?
Er is de
Redmi 3
Redmi 3 Note
Redmi 3 Pro
Redmi 3 Note Pro
en nu de Redmi 3S...
Ik neem aan de de 3S de 3 gewoon vervangt, en dat de Pro alsnog een stukje sneller zal zijn? Zijn er nog belangrijke verschillen in camera door een betere ISP in de Snapdragon 600 serie ipv 400 serie?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
lmgtfy...Jeroenneman schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 15:33:
De Redmi 3S is nu aangekondigd, hoe verandert dat de line-up van telefoons?
Er is de
Redmi 3
Redmi 3 Note
Redmi 3 Pro
Redmi 3 Note Pro
en nu de Redmi 3S...
Tnx. Voegt veel toe.
Het ging me er meer om dat de line-up niet echt duidelijker wordt.
Want de Redmi 3S heeft dus een Snapdragon 430, de Redmi 3 Pro heeft een Snapdragon 616, maar volgens veel berichten is de 430 sneller dan de 616...
Dat is een beetje apart.
- zegt trouwens niks over de ISP en de cameraprestaties. De X Play en de X Style van Moto hebben exact dezelfde camera, maar door de betere ISP in de CPU van de X Style, schiet je daarmee wel mooiere plaatjes.
[ Voor 18% gewijzigd door Jeroenneman op 15-06-2016 16:57 ]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Heb hem dus ook bij Hong Kong Goldway besteld. (Xiaomi Redmi 3 pro)
Kreeg gisteren al de melding dat hij shipped is.
Met een andere tracking code... Geen idee wat er aan de hand is...
Krijg nu vandaag weer een melding dat een 2de pakket shipped is...2016-06-15 07:57:00 Shipment ready
2016-06-15 06:28:30 Successful departure from Warehouse
2016-06-15 06:28:27 Warehouse processing complete
2016-06-15 02:10:16 Successful package picked up by Warehouse
Dips als het een 2de is, hahafrye schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:56:
Krijg nu vandaag weer een melding dat een 2de pakket shipped is...
Mijne is nog onderweg, besteld via Banggood.
[ Voor 7% gewijzigd door Card Nox op 16-06-2016 15:25 ]
Ik was even aan het kijken om ook voor mijn moeder een redmi 3 te bestellen. (de white/silver variant, NIET PRO) Nu zie ik op dx.com dat er 2 verschillende versies zijn, met de volgende verschillen. Kan dat? Nergens anders op internet kan ik hier iets over terugvinden:
Enig idee of dit ook echt kan kloppen? Zo ja, welke zou ik dan het beste kunnen nemen?
redmi 3 (version1) | Redmi 3 (version2) | |
Material: | Metal | Aluminum alloy + plastic |
Data Transfer: | GPRS , HSPA , EDGE , LTE | GPRS , LTE |
SIM Card Type: | Micro SIM | Micro SIM , Nano SIM |
Bluetooth Version: | V4.0 | V4.1+ HID |
Enig idee of dit ook echt kan kloppen? Zo ja, welke zou ik dan het beste kunnen nemen?
Heb ik ook gehad, helaas geen twee pakketjesfrye schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 12:56:
Heb hem dus ook bij Hong Kong Goldway besteld. (Xiaomi Redmi 3 pro)
Krijg nu vandaag weer een melding dat een 2de pakket shipped is...
Bij mij was de eerste een (vooraf geclaimde) tracking-code voor verzending van Londen naar mijn NL-adres (om geen douane-claims te krijgen). De tweede die ik kreeg was de tracking-code van China naar Londen.
Ofwel: eerst de tweede tracking volgen, en dan de eerste (zo was het bij mij ten minste)
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Bestellen, levertijd en prijzen: \[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
- Rooten & Custom ROM's: Het grote MIUI custom-ROM-topic
- Unlocken van de Bootloader: [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken