Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 22:05

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
quote:
edonkey-boy schreef op maandag 18 juli 2016 @ 14:56:
[...]

maar het draadje gaat over de standaard ervaring van de S7 serie en hier hoort geen aangepaste firmware in,jullie indekken is makkelijk zo.je hebt ten alle tijde een verantwoording anders spreek je mij ook niet aan.

ben duidelijk genoeg geweest hoe die firmware setjes van henk samengesteld zijn,als dan mensen ook nog gaan klagen met problemen in het draadje en de poster ervan zichzelf ook al vragen stelt of dit wel allemaal goed gaat met upgraden dan ben je dom
vind jij
quote:
of zie je niet in dat je verkeerd bezig bent.
vind jij
quote:
hoort niet thuis in het ervaring en discusaie topic!
wij vinden van wel
quote:
en het woord discussie betekent dat je op iemand (direkt) kunt reageren dus snap niet dat je mijn posts hebt weggehaald.hier zat wel info in naar waarheid.

en verantwoording nemen en eerlijk zijn siert een mens.
Ik weet niet wat er is aangepast in je posts, daar zou je de betreffende mod voor aan kunnen spreken.
Wbm verantwoording, die nemen we door te beslissen wat wel en niet kan. Dat sommigen het daar niet mee eens zijn, dat heeft niets met eerlijkheid of verantwoordelijkheid te maken.

You're mistaken me for someone who really cares.

• edonkey-boy
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 13-08-2016
quote:
janvanduschoten schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:07:
[...]
vind jij

[...]
vind jij

[...]
wij vinden van wel

[...]

Ik weet niet wat er is aangepast in je posts, daar zou je de betreffende mod voor aan kunnen spreken.
Wbm verantwoording, die nemen we door te beslissen wat wel en niet kan. Dat sommigen het daar niet mee eens zijn, dat heeft niets met eerlijkheid of verantwoordelijkheid te maken.
kinderachtig antwoord,je gaat nergens inhoudelijk op in,en dan ook nog zeggen als laatst dat je niet weet wat weg is gehaald is ook kul want alles word bewaard op jullie servers.klok lepel? reageer dan niet!

en mensen met een middelvinger als profiel denk ik ook het mijne over.

en heb ook gezegd dat jullie zelf weten wat jullie doen met jullie forum! maar een verantwoording blijf je houden tegen over de bezoekers,vind je van niet ben je het moderator zijn niet waard.

Ik mag hiervoor zelf niet waarschuwen blijkbaar voor aangepaste firmwares dat het fout is,nou dan weet ik genoeg!

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
quote:
edonkey-boy schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:44:
[...]

kinderachtig antwoord,je gaat nergens inhoudelijk op in,en dan ook nog zeggen als laatst dat je niet weet wat weg is gehaald is ook kul want alles word bewaard op jullie servers.klok lepel? reageer dan niet!

en heb ook gezegd dat jullie zelf weten wat jullie doen met jullie forum! maar een verantwoording blijf je houden tegen over de bezoekers,vind je van niet ben je het moderator zijn niet waard.

Ik mag hiervoor zelf niet waarschuwen blijkbaar voor aangepaste firmwares dat het fout is,nou dan weet ik genoeg!
Ik ga inderdaad er niet inhoudelijk meer op in, omdat Bullet het al allemaal heeft uitgelegd en dat leek me voldoende. Het is geen kleuterschool.

Om je een plezier te doen vanaf de Spaanse Costa heb ik wat aangepaste posts van je bekeken en deze gingen off-topic, op de man spelen, kritiek op de moderatie, etcetera. Allemaal volkomen terecht dus daar zit je toch echt zelf fout.

En het is en blijft een originele Samsung ROM, geen custom ROM.

Edit : m'n avatar is een erfenis van 1 april en blijven hangen. Ik ben zonder twijfel de vriendelijkste mod hier :p

janvanduschoten wijzigde deze reactie 18-07-2016 17:45 (4%)

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19:17

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Topicstarter
quote:
edonkey-boy schreef op maandag 18 juli 2016 @ 16:44:
[...]

Omdat het niet lijkt te landen; Custom Rom's zijn Rom's die aangepast zijn, bijvoorbeeld die van CyanogenMod, AOKP of Android Revolution HD. De ROM's waar het hier over gaat zijn fabrieksrom's die niet aangepast zijn.

Een toestel wat via ODIN gefasht is met een Samsung fabrieksrom met aangepast CSC kan weer terug geflasht worden. Je triggert geen knox en je garantie gaat ook niet verloren.

Deze laatste staan wij toe, waarom? Omdat gebleken is dat Samsung niet in alle landen even snel is met het uitrollen van security updates, Na de flash heb je een stock Samsung Android ervaring met een gewaarborgde Samsung Knox.

We gaan er vanuit dat Tweakers een zeker zelf redzaamheid hebben m.b.t. het flashen, dit gebeurd altijd op verantwoording van de telefooneigenaar.

Vanzelfsprekend hebben wij geen verantwoording over mogelijke consequenties m.b.t. het flashen, nogmaals.... Wij als Tweakers.net adviseren het nergens, we staan de notificatie alleen toe op het forum.

Op je overige beschuldiging reageer ik maar even niet....

Cogitationis poenam nemo patitur

• edonkey-boy
quote:
janvanduschoten schreef op maandag 18 juli 2016 @ 17:43:
[...]

Ik ga inderdaad er niet inhoudelijk meer op in, omdat Bullet het al allemaal heeft uitgelegd en dat leek me voldoende. Het is geen kleuterschool.

Om je een plezier te doen vanaf de Spaanse Costa heb ik wat aangepaste posts van je bekeken en deze gingen off-topic, op de man spelen, kritiek op de moderatie, etcetera. Allemaal volkomen terecht dus daar zit je toch echt zelf fout.

En het is en blijft een originele Samsung ROM, geen custom ROM.

Edit : m'n avatar is een erfenis van 1 april en blijven hangen. Ik ben zonder twijfel de vriendelijkste mod hier :p
fijn dat je vakantie hebt maar je normaal communiceren a.u.b. dat het offtopic is en het was geen kritiek maar een suggestie om het te verplaatsen omdat mensen er problemen mee hadden met die gemodde roms van henk.

op de man spelen klopt,als deze niet eerlijk is met wat hij aanbied en fout is zeg ik dat punt.maar ben tenalletijden netjes gebleven.

en dat je overtuigd bent dat het orginele firmwares zijn dan ben je echt niet op de hoogte en weet je niet waar je het over hebt.schaam je! samsung heeft dit nooit samengesteld die firmware pakkets van henk!
je gaf het zelf toe dat het aangepast is en nu begin je weer over orgineel??

uitleg : zijn de bestanden afzonderlijk van elkaar orgineel? antwoord is : ja
Horen ze bij elkaar als firmware pakket? antwoord is : Nee!
nooit door samsung uitgebracht dus!

maar je bent aan het stoken nu,heb het wel door.om mij als een kind neer te schilderen, daar was je zelf mee bezig met je ''vind jij'' reakties

Ook weet je donders goed wat voor foto je in jou profiel hebt,is geen excuus.

geniet maar van jou vakantie,dat je dan nog tijd neemt om te reageren hier zeg.ik zou van mijn vakantie genieten als ik jou was.

jullie beginnen mij aan te spreken om niks dreigen met bans als ik henk via pm aanspreek terwijl hij mij is begonnen met berichtjes te sturen.Ik wil alleen voorkomen dat mensen hun telefoon niet in de problemen moet brengen met die frankenbuilds van henklbr.

henk linkt nu ook naar sammobile en niet meer naar zijn eigen zogenaamde orginele files,dus dat zegt genoeg.

ik wil graag stoppen met discuseren hier,heb wel wat anders te doen,heb hier cosmic al via pm geholpen vraag het hem maar.

Bullet NL wijzigde deze reactie 18-07-2016 19:11 (0%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• edonkey-boy
quote:
Bullet NL schreef op maandag 18 juli 2016 @ 18:53:
[...]

Inhoudelijk; omdat het niet lijkt te landen, Custom Rom's zijn Rom's die aangepast zijn, bijvoorbeeld die van CyanogenMod, AOKP of Android Revolution HD. De ROM's waar het hier over gaat zijn fabrieksrom's die niet aangepast zijn.

Een toestel wat via ODIN gefasht is met een Samsung fabrieksrom met aangepast CSC kan weer terug geflasht worden. Je triggert geen knox en je garantie gaat ook niet verloren.

Deze laatste staan wij toe, waarom? Omdat gebleken is dat Samsung niet in alle landen even snel is met het uitrollen van security updates, Na de flash heb je een stock Samsung Android ervaring met een gewaarborgde Samsung Knox.

We gaan er vanuit dat Tweakers een zeker zelf redzaamheid hebben m.b.t. het flashen, dit gebeurd altijd op verantwoording van de telefooneigenaar.

Vanzelfsprekend hebben wij geen verantwoording over mogelijke consequenties m.b.t. het flashen, nogmaals.... Wij als Tweakers.net adviseren het nergens, we staan de notificatie alleen toe op het forum.

aangepast is aangepast en denk je dat samsung niet ziet als de regiocode en rom van elkaar verschillend zijn? waarom werkt ota dan niet goed? dit is gewoon een trukje om te flashen van een nieuwere firmware van een andere regio met de bijhorende complicaties wifi netwerk etc

mee eens dat je de notificatie toestaat maar dan wel in het mod draadje,maar dat is mijn meening aan de hand van de problemen die anderen en ik heb ondervonden.

wel raar dat een notificatie wel mag,maar er over discuseren niet.terwijl in de kop staat ervaring en discussie topic!

maar tis jullie forum,dus beslis zelf maar.

ik wil graag stoppen met deze discussies.

mischien moet je henk een baan aanbieden,kunnen jullie samen op de koffie :)

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Topicstarter
quote:
edonkey-boy schreef op maandag 18 juli 2016 @ 18:54:
[...]

fijn dat je vakantie hebt maar je normaal communiceren a.u.b. dat het offtopic is en het was geen kritiek maar een suggestie om het te verplaatsen omdat mensen er problemen mee hadden met die gemodde roms van henk.

op de man spelen klopt,als deze niet eerlijk is met wat hij aanbied en fout is zeg ik dat punt.maar ben tenalletijden netjes gebleven.

en dat je overtuigd bent dat het orginele firmwares zijn dan ben je echt niet op de hoogte en weet je niet waar je het over hebt.schaam je! samsung heeft dit nooit samengesteld die firmware pakkets van henk!
je gaf het zelf toe dat het aangepast is en nu begin je weer over orgineel??

uitleg : zijn de bestanden afzonderlijk van elkaar orgineel? antwoord is : ja
Horen ze bij elkaar als firmware pakket? antwoord is : Nee!
nooit door samsung uitgebracht dus!
Ik heb na vraag gedaan bij Samsung Support, indien ze een toestel binnen krijgen met een firmware welke volgens Henk zijn manier is voorzien van de laatste updates nemen ze hem gewoon in behandeling
quote:
Ook weet je donders goed wat voor foto je in jou profiel hebt,is geen excuus.
Lees de 1 april grap van Tweakers eens, daarom heeft mijn collega nog steeds deze avatar.... Je blaast dit op tot in het onredelijke
quote:
geniet maar van jou vakantie,dat je dan nog tijd neemt om te reageren hier zeg.ik zou van mijn vakantie genieten als ik jou was.
Dit zie je verkeerd, mijn collega is extreem betrokken bij het forum, zelfs van zijn vakantieadres in Spanje blijft hij zich inspannen voor het forum. Dit zou je dan ook niet moeten bekritiseren! Lof en waardering is het enige wat hier op zijn plaats is.
quote:
jullie beginnen mij aan te spreken om niks dreigen met bans als ik henk via pm aanspreek terwijl hij mij is begonnen met berichtjes te sturen.Ik wil alleen voorkomen dat mensen hun telefoon niet in de problemen moet brengen met die frankenbuilds van henklbr.
Het gaat mij om de toon van de DM's wanneer daar klachten overkomen gaan we dit onderzoeken, daar heb jij een schrijven voor gehad.
quote:
henk linkt nu ook naar sammobile en niet meer naar zijn eigen zogenaamde orginele files,dus dat zegt genoeg.
Je bent echt aan het zoeken, Henk geeft in jou voorbeeld antwoord, in het Note 4 topic heeft hij nog een firmware update gepost.
quote:
ik wil graag stoppen met discuseren hier,heb wel wat anders te doen,heb hier cosmic al via pm geholpen vraag het hem maar.
Ik ga niet na vragen wat jij met andere users hebt besproken, heb het druk genoeg, fijn dat je andere (net als Henk) wil helpen......

• edonkey-boy
foutje

edonkey-boy wijzigde deze reactie 18-07-2016 19:40 (99%)

• edonkey-boy
quote:
Bullet NL schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:09:
[...]

Ik heb na vraag gedaan bij Samsung Support, indien ze een toestel binnen krijgen met een firmware welke volgens Henk zijn manier is voorzien van de laatste updates nemen ze hem gewoon in behandeling

[...]
Lees de 1 april grap van Tweakers eens, daarom heeft mijn collega nog steeds deze avatar.... Je blaast dit op tot in het onredel

[...]

Dit zie je verkeerd, mijn collega is extreem betrokken bij het forum, zelfs van zijn vakantieadres in Spanje blijft hij zich inspannen voor het forum. Dit zou je dan ook niet moeten bekritiseren! Lof en waardering is het enige wat hier op zijn plaats is.

[...]

Het gaat mij om de toon van de DM's wanneer daar klachten overkomen gaan we dit onderzoeken, daar heb jij een schrijven voor gehad.

[...]

Je bent echt aan het zoeken, Henk geeft in jou voorbeeld antwoord, in het Note 4 topic heeft hij nog een firmware update gepost.

[...]

Ik ga niet na vragen wat jij met andere users hebt besproken, heb het druk genoeg, fijn dat je andere (net als Henk) wil helpen......
1 geloof ik niks van als puntje bij paaltje komt,support is ook maar een callcentre en zijn ook geen experts in die frankenbuilds

2 welke 1april grap? ik lees ineens een bericht en zie die middelvinger! het is 18 juli nu,grappig hoor!

3 ik ken hem niet van het s7 draadje,en ik zou op mijn vakantie lekker wat anders doen en ontspannen.heeft niks met bekritiseren te maken,maar gun hem juist de rust en ontspanning toe van de vakantie.

4 ja joh terwijl ik niet eens een dm naar de persoon heb gedaan maar hij maar mij! zo'n gast hoeft mij niet te vertellen wat ik wel of niet moet doen!

ik luister naar jullie,dat we een menings verschil hebben over die firmware pakkets van henk discuseren we nu openbaar over.

5 note4 heb ik niet dus daar kom ik niet,zit hij daar zijn frankenbuilds ook al aan te bieden?

samsung geeft de s7 elke maand een update voor de nederlandse phn versie,waarom zo moeilijk doen met die roms uit het grijze circuit? wat niet van samsung afkomt.

6 dat zul je al wel gelezen hebben want mijn dm's kun je gewoon inzien als je wil.

even goede vrienden verder,ben hier niet om ruzie te maken.ik weet jullie standpunt nu hierover.

mvg

edonkey-boy wijzigde deze reactie 18-07-2016 19:38 (3%)

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
quote:
edonkey-boy schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:37:
[...]

*knip*

even goede vrienden verder,ben hier niet om ruzie te maken.ik weet jullie standpunt nu hierover.

mvg
Mooi :)

Dan kunnen we deze discussie sluiten.

• henklbr
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 14:42
quote:
edonkey-boy schreef op maandag 18 juli 2016 @ 19:37:
[...]
1 geloof ik niks van als puntje bij paaltje komt,support is ook maar een callcentre en zijn ook geen experts in die frankenbuilds
Sorry? En dit zegt een persoon, die stellig loop te beweren dat als je een CUSTOM-ROM flasht op je toestel dat KNOX niet wordt getriggered?

Ik denk dat de mensen bij Samsung hier echt meer verstand van hebben dan jij!

Samsung Galaxy S7Edge SM-G935F | Build-number: NRD90M.G935FXXU1DQC5 | Samsung microSDXC PRO Plus 128GB Class 10 UHS-I

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
quote:
henklbr schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:58:
[...]

Sorry? En dit zegt een persoon, die stellig loop te beweren dat als je een CUSTOM-ROM flasht op je toestel dat KNOX niet wordt getriggered?

Ik denk dat de mensen bij Samsung hier echt meer verstand van hebben dan jij!
Ongeacht wie er meer verstand van heeft, we laten de firmware posts gewoon in het topic, that's it. Op de persoon spelen voegt hier ook niets toe aan de discussie ;)

• D0gtag
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 17:00

D0gtag

Home of the Underdog

quote:
Bullet NL schreef op maandag 18 juli 2016 @ 18:53:
[...]

Omdat het niet lijkt te landen; Custom Rom's zijn Rom's die aangepast zijn, bijvoorbeeld die van CyanogenMod, AOKP of Android Revolution HD. De ROM's waar het hier over gaat zijn fabrieksrom's die niet aangepast zijn.

Even mijn two pennies: Even een aantal retorische vragen:
Hoe worden de samsung rom files aangeleverd (Als een bestand met een tar extensie?)
Hoe worden deze samsung rom files aangepast (tar file openen en bestanden vervangen naar behoefte van land code of vendor code, gebruik makende van een tool beschikbaar gemaakt op XDA).
Wat zegt de EULA van samsung hierover?
quote:
As a condition of the license granted in Section 1.1, Customer shall not: (i) use the Software or any portion thereof, except as expressly authorized by this EULA; (ii) use the Software or any portion thereof on equipment, products, or systems not identified in Documentation; (iii) [b]modify the Software or any portion thereof or create derivative works based upon any Software or any portion thereof;[/b] (iv) reverse engineer or decompile, decrypt, disassemble or otherwise reduce the Software or any portion thereof to human-readable form; (v) use the Software or any portion thereof in any way that is in violation of any applicable laws; (vi) distribute, sell, license or otherwise provide the Software or any portion thereof to any third parties; (vii) use the Software or any portion thereof to perform services for third parties except as otherwise expressly provided herein; (vii) release, publish, and/or otherwise make available to any third party the results of any performance, functional or security evaluation of the Software or any portion thereof without the prior written approval of Samsung; (viii) alter or remove any proprietary notices or legends contained on or in the Software or any portion thereof; or (ix) use the Software for emergency, life saving, life support, nuclear energy equipment, air traffic control, the operation of critical communication system, public transportation control or other ultra-hazardous uses where failure of the Software to perform would be reasonably expected to cause deaths, injuries or severe physical property or environmental losses. Any attempt to do any of the foregoing shall be deemed as a material breach under this Agreement.
Is het volgens Samsung dan de bedoeling dat je deze files opent en aanpast?
quote:
Na de flash heb je een stock Samsung Android ervaring met een gewaarborgde Samsung Knox.
Deze EULA komt van KNOX, maar is eingelijk een copy paste van veel van de andere EULA's van samsung, ze hebben allemaal de zelfde strekking: niet aanpassen en de software blijft van ons.
Wat doet tweakers met illegale activiteiten?.
Misschien moet jullie vragen of het aanpassen van deze pakketten toegestaan is door Samsung, of het wel of niet de garantie van het toestel verbreekt is al bij wet bepaald en daar heeft samsung dus niks over te zeggen behalve: we accepteren de toestellen wel voor reparatie. (Goeie omzeiling van de vraag, dat weer wel).
Bedankt voor jullie aandacht ben reuze benieuwd naar jullie antwoord.

Kleine edit: suggestie vraag aan Samsung support en eigenlijk ook weer een retorische vraag,
'Lieve samsung support chat medewerker, mag ik, een update rom uit *Isreal, aanpassen zodat hij op me samsung s7 (gekocht) uit Nederland werkt? Want standaard werkt dat namelijk niet want hij geeft dan een fout melding (goh waarom zou dat zijn). * I(ndia) of elk ander land met een I. buiten de EU.

D0gtag wijzigde deze reactie 21-07-2016 15:38 (4%)

H87 Xeon 1230v3 970gtx 16gb SSD+2TB raid 0, α7 & nex 7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's etc etc

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Topicstarter
Nu ben ik er ook klaar mee; De discussie over dit onderwerp (het toestaan van de firmware updates) is bij deze gesloten.

Alle berichten die nu nog over dit onderwerp gaan zullen rechtstreeks in de vuilnisbak belanden. Mocht je een hele goede motivatie zou je een poging aan mij per DM kunnen proberen.

Maar nogmaals, de discussie over dit onderwerp stopt hier.

Modbreak:
Bovendien, nokken met het op de man spelen, ook dit was de laatste keer. Bij een volgende kinderachtige opmerking zullen passende maatregelen worden genomen.

Bullet NL wijzigde deze reactie 21-07-2016 15:37 (69%)

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 17:14
Is het een goed idee om de naam van dit subforum enigszins te veranderen van::

"Wearables, Navigatie en Overige"

in:

"Accessoires, Wearables, Navigatie en Overige" (of een andere volgorde)

Het heeft me echt even gekost om erachter te komen waar ik het accessoirestopic voor de OnePlus3 wel kon vinden. Via de TS in het OnePlus3-ervaringentopic kwam ik er wel, maar hij stond niet tussen de andere topics bij de Android telefoons. Aan de titel van dit subforum kon ik ook niet zien dat het hierbij hoorde. (Ondanks dat je wearables ook als accesoires zou kunnen zien.)

• rens-br
  • Laatst online: 21:32

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
Jorgen schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:03:

in:

Goed idee! We gaan dit intern even overleggen en komen hier nog op terug.

• Jorgen
quote:
rens-br schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:56:
[...]

Goed idee! We gaan dit intern even overleggen en komen hier nog op terug.
Hartstikke fijn!

• Caelorum
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16:39
Hallo :)
Ik zie dat een modje eindelijk heeft ingegrepen in het W10M ervaringen topic: PaT in "Windows 10 Mobile - OS Discussie en ervaringen"
Mag ik voorstellen om deze regels ook in de box onderaan bij het plaatsen van een bericht te zetten? Ervaringen uit het verleden leren dat deze regels na 10 pagina's alweer vergeten zijn en we weer opnieuw in die shit zitten ;(

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Dit is gewoon standaard en een beetje common sense. Dan kunnen we het wel in elke topicwaarschuwing gaan zetten, en dat schiet niet op :)

• Caelorum
  • Laatst online: 16:39
Dat zou je denken, maar het is helaas in de Windows Mobile topics niet het geval. Ik blijf me telkens weer verbazen over de haat tegen en de onvoorwaardelijke liefde voor het OS en dat botst gewoon. Het lijkt inmiddels wel alsof het elke maand weer raak is en ik weer door 20 posts aan bagger moet waden ^^ Vandaar dat ik het voorstelde, maar het is uiteraard aan jullie :)

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23:49

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
Die regeltjes zijn inderdaad de standaard huisregels, die gaan we niet in een topicwaarschuwing zetten. Laten we het er op houden dat het W10M topic sinds kort weer mijn bijzondere aandacht heeft getrokken ;)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 23:17
Kan dit topic weg?
Of in ieder geval niet meer als sticky laten staan:
Proefkonijn gezocht voor usabilitytest op 31 augustus

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
quote:
ASW1 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 14:52:
Kan dit topic weg?
Of in ieder geval niet meer als sticky laten staan:
Proefkonijn gezocht voor usabilitytest op 31 augustus
*poef*

Is een gewoon topic geworden, dus weg:)

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Graag wil ik hier het verschil in mod gedrag bespreekbaar maken. In bijvoorbeeld de Note 7 topics wordt echt alles weggemod, terwijl iPhone topics vol staan met offtopic gezever of gerelateerde zaken die blijkbaar voor het Note 7 topic niet mogen worden benoemd.

Het hele plezier van een topic verdwijnt zo een beetje als er zo strict en in mijn ogen absurd gemod wordt. Bij elke post moet ik me gaan afvragen of ik hier geen waarschuwing voor ga krijgen en of het nog wel blijft staan. Ik probeer waardevolle info te posten met bronvermeldingen maar zodra je ook maar iets persoonlijks of heel licht offtopic gaat wordt alles verwijderd.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 20:52

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Apple spulletjes vallen formeel onder Apple Talk. Het forum bij Smartphones is een alias. Aan de rechten te zien hebben sommige Mobile mods ook geen modtools in dat subforum.

Maar maak je ook topicreports daar om het gezever tegen te gaan?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
Phusebox schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:43:
Graag wil ik hier het verschil in mod gedrag bespreekbaar maken. In bijvoorbeeld de Note 7 topics wordt echt alles weggemod, terwijl iPhone topics vol staan met offtopic gezever of gerelateerde zaken die blijkbaar voor het Note 7 topic niet mogen worden benoemd.
Er zit, zoals Señor Sjon ook al aangeeft, verschil tussen de iPhone mods en de rest van de Mobile sectie. Wij hebben geen rechten bij de iPhone hoek, omdat iPhones vallen onder: Apple Talk.
quote:
Het hele plezier van een topic verdwijnt zo een beetje als er zo strict en in mijn ogen absurd gemod wordt. Bij elke post moet ik me gaan afvragen of ik hier geen waarschuwing voor ga krijgen en of het nog wel blijft staan. Ik probeer waardevolle info te posten met bronvermeldingen maar zodra je ook maar iets persoonlijks of heel licht offtopic gaat wordt alles verwijderd.
Aangezien de Note 7 topics de afgelopen tijd een paar keer zijn ontspoort, wordt daar een stuk beter op gelet en wordt er dus snel ingegrepen. Daardoor lijkt het er misschien op alsof er heel 'streng' wordt gecontroleerd, maar als je het vergelijkt met alle andere mobile topics dan controleren we overal even streng.

Als je twijfelt of een reactie wel of niet door de beugel kan, stuur een van ons dan gerust een PM. We kunnen dan van te voren beoordelen of het wel of niet kan.

• Prulleman
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:49

Prulleman

Moderator Mobile

a.k.a Nilz

Topicstarter
Om maar een voorbeeld te noemen, het S7 topic heeft al meer dan 100 topic reports, dat wil ook zeggen dat andere users het gedrag in dit topic niet waarderen. (ter vergelijking, het OP3 topic, heeft slechts 1/3 van dat aantal. Het xperia Z topic met meer posts minder dan 30 reports. Alleen het china phone topic is van het zelfde niveau met bijna 150 reports, en ook daar wordt scherper gemodereerd.
Het note 7 topic heeft nu al 12 reports op 860 posts
code:
1
2
3
4
5
6
topic    percentage reports
note 7   1.3%
s7       1.6%
china    2.9%
op3      0.7%
xperia z 0.3

Punt is het merendeel van de andere gebruikers storen zich aan de reacties die gemodereerd worden, en of je het nu leuk vind of niet, er zijn duidelijke regels, en ja -als het nodig is- worden deze strikter gehandhaafd.

Op de een of andere manier worden mensen emotioneel als het over samsung toestellen gaat

Prulleman wijzigde deze reactie 09-09-2016 14:19 (17%)

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 23:50

Floppus

Adviseur

OL you need!

quote:
Phusebox schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 13:43:

Modereren is maatwerk, en zoals de politie pleegde te zeggen: wie aandacht vraagt zal aandacht krijgen.

Even neutraal als buitenstaander die hier vrijwel niet komt gekeken, ben jij - Phusebox - een van de voornaamste redenen dat er strakker gemodereerd wordt. In plaats van naar andere topics te kijken, is een spiegel daarom wellicht een betere keuze. Je lijkt er vooral plezier in te scheppen het voor anderen te bederven en het tegengeluid niet zozeer vanuit overtuiging te brengen alswel middel om mensen op de kast te krijgen.

Kijkend naar het geheel, en primair de wens voor een community waar zoveel mogelijk mensen zich thuis voelen, kom je heel dicht bij een overweging of jou verwijderen het totaal aantal happy mensen in de community wellicht doet toenemen. Dat mag je lezen als benadrukking van een laatste waarschuwing.

Eenvoudig een betere customer experience door betere communicatie over elk medium, zonder je systemen aan te passen.
PlanetPress Connect

• Phusebox
  • Niet online
quote:
Floppus schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:19:
[...]

Modereren is maatwerk, en zoals de politie pleegde te zeggen: wie aandacht vraagt zal aandacht krijgen.

Even neutraal als buitenstaander die hier vrijwel niet komt gekeken, ben jij - Phusebox - een van de voornaamste redenen dat er strakker gemodereerd wordt. In plaats van naar andere topics te kijken, is een spiegel daarom wellicht een betere keuze. Je lijkt er vooral plezier in te scheppen het voor anderen te bederven en het tegengeluid niet zozeer vanuit overtuiging te brengen alswel middel om mensen op de kast te krijgen.

Kijkend naar het geheel, en primair de wens voor een community waar zoveel mogelijk mensen zich thuis voelen, kom je heel dicht bij een overweging of jou verwijderen het totaal aantal happy mensen in de community wellicht doet toenemen. Dat mag je lezen als benadrukking van een laatste waarschuwing.
Ik wist niet dat het een hippie commune was hier waar iedereen blij van moest worden. Ik dacht altijd dat het een kritisch tech forum was waar niet alles overhyped werd en iedereen maar marketing praat moest uiten? Zoiets is er al in Nederland en het heet fok!.

Ik bedoel dit niet verkeerd, maar zeg gewoon eerlijk hoe ik het lees. Heb die shift naar "de grootste tech familie van Nederland" dan blijkbaar gemist.

Overal waar ik (kritisch) op reageer doe ik uit eigen ervaring, ik praat niet over zaken die ik niet zelf in huis heb of uitvoerig getest. Je mening geven is blijkbaar hier ondergeschikt aan het maar blij houden van de schaapjes. Klinkt een beetje communistisch naar mijn idee.

Ik hoop dat dat ik hier vrijuit over mag spreken.

• Floppus

Floppus

Adviseur

OL you need!

Jij noemt het kritisch, anderen noemen het bewust storend. We hebben hier heel, heel veel kritische users. Maar blijkbaar zijn die in staat zich op een wijze te uiten die mensen met een andere visie *niet* op de kast jaagt.

En dat is het punt: je mag iedere mening hebben en uiten. We stellen wel eisen aan de wijze waarop. En daar komt het hele punt waarom er gemodereerd wordt: de site leefbaar houden om daar zo veel mogelijk mensen plezier van te laten beleven. Ben jij dus niet in staat je te uiten op een wijze die daarbij past, dan is dit misschien niet de site voor jou.

We proberen middels aanwijzingen zo veel mogelijk de kans te geven te reflecteren over wat er misschien mis gaat. Ook daar lijkt dat bij jou te leiden tot de conclusie dat er vooral iets mis is met de rest van de wereld, maar zeker niet met jou. En dan ga je er in op een manier waarvan je ook weer denkt: dat is nu precies wat we bedoelen als we je aanspreken.

Als het kwartje dan uiteindelijk niet valt, of aanpassen je gewoon te moeilijk valt, dan moeten we afscheid nemen - hopelijk als even goede vrienden die zich realiseren dat ze niet bij elkaar passen.

Ter illustratie: "hippie commune", "schaapjes", "communistisch", extrapolatie dat het richting Fok! gaat, en zo verder hebben he-le-maal niets met je mening uiten of kritisch te maken. Dat heeft te maken met vooral reacties willen uitlokken. En het is precies waar je in zal moeten veranderen. Je kan precies hetzelfde punt prima maken zonder op deze manier gelijk in de vechthouding te springen in je reactie.

Floppus wijzigde deze reactie 09-09-2016 14:37 (14%)

Eenvoudig een betere customer experience door betere communicatie over elk medium, zonder je systemen aan te passen.
PlanetPress Connect

• Phusebox
  • Niet online
quote:
Floppus schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 14:31:
Jij noemt het kritisch, anderen noemen het bewust storend. We hebben hier heel, heel veel kritische users. Maar blijkbaar zijn die in staat zich op een wijze te uiten die mensen met een andere visie *niet* op de kast jaagt.

En dat is het punt: je mag iedere mening hebben en uiten. We stellen wel eisen aan de wijze waarop. En daar komt het hele punt waarom er gemodereerd wordt: de site leefbaar houden om daar zo veel mogelijk mensen plezier van te laten beleven. Ben jij dus niet in staat je te uiten op een wijze die daarbij past, dan is dit misschien niet de site voor jou.

We proberen middels aanwijzingen zo veel mogelijk de kans te geven te reflecteren over wat er misschien mis gaat. Ook daar lijkt dat bij jou te leiden tot de conclusie dat er vooral iets mis is met de rest van de wereld, maar zeker niet met jou. En dan ga je er in op een manier waarvan je ook weer denkt: dat is nu precies wat we bedoelen als we je aanspreken.

Als het kwartje dan uiteindelijk niet valt, of aanpassen je gewoon te moeilijk valt, dan moeten we afscheid nemen - hopelijk als even goede vrienden die zich realiseren dat ze niet bij elkaar passen.

Ter illustratie: "hippie commune", "schaapjes", "communistisch", extrapolatie dat het richting Fok! gaat, en zo verder hebben he-le-maal niets met je mening uiten of kritisch te maken. Dat heeft te maken met vooral reacties willen uitlokken. En het is precies waar je in zal moeten veranderen. Je kan precies hetzelfde punt prima maken zonder op deze manier gelijk in de vechthouding te springen in je reactie.
Het is ook maar net waar je aanstoot aan neemt. Goed ik zal proberen het anders te formuleren. Vind het alleen gek dat er nu opeens na 20.000+ posts er zoveel problemen zijn met wat ik plaats.

Als ik dan nog iets mag zeggen dat op mijzelf slaat, is het toch niet te ontkennen (naar mijn idee) dat er soms ook wel stemmingmakerij plaatsvind in topics waarbij bepaalde users continue neergezet worden als buitenbeentje (in mijn geval de kritische, altijd zeikende user).

Ik lees uit je laatste alinea dat iets vergelijken meteen niet je mening geven is, maakt het alleen lastig om iets aan te duiden naar mijn idee, tenzij het gortdroog moet zijn.

Maar prima, ik zal mij pogen te schikken aan de algehele consensus, als dat blijkbaar is wat men hier wil.

Phusebox wijzigde deze reactie 09-09-2016 14:54 (9%)

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik stel voor dat je de aanbevelingen van Floppus ter harte neemt. En dan gaan we hier nu weer ontopic :)

• Floppus

Floppus

Adviseur

OL you need!

Fijn dat je er op wil proberen te letten :)
quote:
Ik denk dat dat beeld dan toch ook anders is dan bij ons. Wellicht herinner je je de accounts XE en CUBiST uit 2002 nog? En eigenlijk zie ik dat er zo'n beetje ieder jaar wel communicatie over je manier van bijdragen is geweest. Bij ons leeft het beeld niet dat het uit de lucht zou komen vallen als we er op een gegeven moment een streep onder zouden zetten.

Ik vond deze wel treffend zo 14,5 jaar na dato ;)
XE in "Gamecube VS X-Box"

Maar water under the bridge - je geeft aan het te willen proberen, en dat is top d:)b

Floppus wijzigde deze reactie 09-09-2016 15:25 (7%)

PlanetPress Connect

• Phusebox
  • Niet online
quote:
Floppus schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 15:22:
Fijn dat je er op wil proberen te letten :)

[...]

Ik denk dat dat beeld dan toch ook anders is dan bij ons. Wellicht herinner je je de accounts XE en CUBiST uit 2002 nog? En eigenlijk zie ik dat er zo'n beetje ieder jaar wel communicatie over je manier van bijdragen is geweest. Bij ons leeft het beeld niet dat het uit de lucht zou komen vallen als we er op een gegeven moment een streep onder zouden zetten.

Ik vond deze wel treffend zo 14,5 jaar na dato ;)
XE in "Gamecube VS X-Box"

Maar water under the bridge - je geeft aan het te willen proberen, en dat is top d:)b
Poeh, dat is wel even bijna 15 jaar geleden inderdaad. En probeer nu eens een topic "PlayStation vs Xbox" of "iPhone vs Android" te openen :+

• rohit
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 30-03 11:45
Ik zou zeggen maak ook een like knop zoals in de nieuws reacties... die je dus met -2 -1 0 1 2 kan beoordelen!! Want jullie kunnen wel zeggen dat users er last van hebben enzo maar ben benieuwd wie dat dan zijn?? Want ik heb er geen last van! Phusebox is meestal gewoon eerlijk en zegt waar het op staat! Ik ook en dacht dat Nederland een land van vrije meningsuiting was en deze website de tech feitjes etc als ze kloppen wel accepteerde maar hier kan je niks meer zeggen of het word verwijderd of je krijgt een mod-break! En of het Iphone topic nou onder Apple talk valt wat heeft dat er nou weer mee te maken?? Valt dit dan onder de "android talk" ? Ik heb ook meerdere pbs gehad over mijn posts waar ik samen met de mod er enigszins ben uitgekomen, maar toch vind ik het nergens op slaan dat er berichten worden verwijderd en gemod worden omdat we in de note 7 topic heel graag naar de members kijken hoe ze zich zullen voelen als ze de berichten lezen... ik heb namelijk nog geen ene keer een bericht gelezen en me naderhand k*t gevoeld ofzo! Dus maak zo een knop mogelijk die niet alleen een duimpje omhoog kan geven! zo kunnen de gebruikers zelf aangeven of ze de berichten niet leuk vinden en daarna kan een mod daar een gepaste actie op ondernemen! En als jullie dat niet kunnen doen, dan laat het bericht gewoon staan tenzij we het er echt naast hebben en de berichten echt aanstootgevend zijn ofzo, mocht een mod dan een berichtje krijgen van een member dan kan je het altijd nog weghalen of modden...

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:41

l3art

Moderator Mobile
Topicstarter
Het zijn veelal juist de gebruikers die ons wijzen op berichten die niet gewaardeerd worden. Het is voor ons geen doen om alle topic te volgen en bij te houden.

Sony NP-FW50 te koop

• Phusebox
  • Niet online
quote:
l3art schreef op zondag 11 september 2016 @ 09:26:
Het zijn veelal juist de gebruikers die ons wijzen op berichten die niet gewaardeerd worden. Het is voor ons geen doen om alle topic te volgen en bij te houden.
Op zich is het in het algemeen wel een idee om een post rating systeem te gebruiken. Dan is het niet meer afhankelijk van een enkel individu of die paar die actief reports maken. Alhoewel het like systeem ook niet echt veel gebruikt wordt.

• janvanduschoten

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Topicstarter
quote:
Phusebox schreef op zondag 11 september 2016 @ 09:59:
[...]

Op zich is het in het algemeen wel een idee om een post rating systeem te gebruiken. Dan is het niet meer afhankelijk van een enkel individu of die paar die actief reports maken. Alhoewel het like systeem ook niet echt veel gebruikt wordt.
Het maken van een topic report is meer een vraag of er naar een post /situatie gekeken kan worden, meer niet. De beslissing of er ingegrepen moet worden op wat voor manier dan ook ligt bij de mod/mods. Bij twijfel overleggen we altijd met elkaar om fouten zoveel mogelijk te voorkomen. Of andere users dan 0 of 100 x een duimpje hebben gegeven voor die post maakt niet uit.
Er worden ook veel topic reports afgehandeld zonder dat er wordt ingegrepen omdat we het dan niet nodig vinden.

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 21:41

l3art

Moderator Mobile
Topicstarter
quote:
Phusebox schreef op zondag 11 september 2016 @ 09:59:
[...]

Ik denk dat je een beetje een vertekend beeld hebt. Over het algemeen is het niet een enkeling die actief reports maakt. Enkele keer wel inderdaad, maar dan is het vaak een heen en weer spelen van reports tussen users waarmee ook direct duidelijk is dat 'de schuld' dus ook niet bij 1 user ligt en veelal dus ook bij beide passende maatregelen genomen worden, of milder, beide een persoonlijk bericht kunnen verwachten.

Naar mijn bescheiden mening werkt het systeem prima en is dit topic ook prima om aan te geven als men het ergens niet mee eens is. Wat me wel opvalt, en dat is niet aanvallend bedoeld, is dat het vaak de users zijn die wat regelmatiger aangesproken worden, die aangeven het niet eens te zijn met de moderatie. Er zijn ook genoeg voorbeelden van users die een berichtje terug sturen met dat ze juist blij zijn met de moderatie en iets over het hoofd gezien hadden. Ik denk dat het zoals het nu is prima werkt en dat zo'n puntensysteem weinig gaat toevoegen.

Sony NP-FW50 te koop

• Gadgeteer
  • Laatst online: 30-03 09:14
In navolging op https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/48315473..

Ik had rens-br gevraagd of het niet handiger was om 1 topic te maken voor RMA & Support ervaringen i.p.v. een voor ieder merk. rens-br merkt terecht op dat ieder merk zijn eigen RMA proces hanteert.

Ik denk zelf dat e.e.a. wellicht wat onoverzichtelijk wordt als er in de toekomst voor alle merken RMA topics bij gaan komen, vooral omdat de meeste RMA uiteindelijk bij Dynafix terechtkomt en dus hetzelfde process daar doorlooopt met als enige verschil de doorlooptijden die door verschillende partijen met Dynafix afzonderlijk worden afgesproken.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Je bedoelt dit topic? Ervaringen met Dynafix

• Gadgeteer
Ja, ik heb inderdaad naar het Dynafix topic verwezen, leek mij dat e.e.a. daarin zou kunnen?
Straks hebben we voor ieder merk ook nog een RMA topic, ik dacht dat het dan ,misschien een beetje onoverzichtelijk zou worden aangezien al die telefoons toch naar Dynafix gaan (bijna allemaal).

De processen intern bij Dynafix zullen voor alle merken gelijk zijn. Enige verschil is de afspraak van de opdrachtgever met Dynafix (Samsung doorlooptijd van een dag, winkels vaak van x dagen, Huawei na registratie 'pick-up&return etc)

rens-br merkt terecht op dat Samsung andere processen kent dan andere merken maar dan zou je ook nog eens per verkooppunt (=verantwoordelijk voor garantie) een topic moeten maken. Een Samsung gekocht via Coolblue gaat bijvoorbeeld een ander process in dan een gekocht via Samsung zelf.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
Gadgeteer schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:55:
Straks hebben we voor ieder merk ook nog een RMA topic, ik dacht dat het dan ,misschien een beetje onoverzichtelijk zou worden aangezien al die telefoons toch naar Dynafix gaan (bijna allemaal).
Ben het met je eens dat veel toestellen naar, in dit geval, Dynafix gaan. Bij de meeste toestellen zou ik je dan ook gelijk geven en is het handig om gewoon één topic aan te maken om RMA afhandeling te bespreken.

Helaas zijn er ook nog veel andere toestellen waarbij het toestel terug gaat naar het buitenland of een andere instantie. Om maar een aantal voorbeelden te noemen: Xiaomi (gekocht in NL), OnePlus, Wileyfox. Voor die toestellen lijkt me het dan wel wenselijk om losse RMA topics te hebben, maar de vraag is dan hoe ga je onderscheid maken tussen RMA gevallen van Dynafix toestellen en de andere toestellen?

Het zal voor ons dan veel meer werk zijn om alles te gaan verplaatsen e.d.

• Gadgeteer
quote:
rens-br schreef op woensdag 14 september 2016 @ 08:57:
[...]

Ben het met je eens dat veel toestellen naar, in dit geval, Dynafix gaan. Bij de meeste toestellen zou ik je dan ook gelijk geven en is het handig om gewoon één topic aan te maken om RMA afhandeling te bespreken.

Helaas zijn er ook nog veel andere toestellen waarbij het toestel terug gaat naar het buitenland of een andere instantie. Om maar een aantal voorbeelden te noemen: Xiaomi (gekocht in NL), OnePlus, Wileyfox. Voor die toestellen lijkt me het dan wel wenselijk om losse RMA topics te hebben, maar de vraag is dan hoe ga je onderscheid maken tussen RMA gevallen van Dynafix toestellen en de andere toestellen?

Het zal voor ons dan veel meer werk zijn om alles te gaan verplaatsen e.d.
Tja die telefoons uit het buitenland vallen inderdaad wel buiten de boot als er 1 topic zou komen, daar heb je een goed punt. Wellicht voor de NL toestellen 1 topic maken en iets voor de toestellen die buiten de boot vallen?

Voordeel van 1 topic is natuurlijk wel dat alle info over klachten, rechten en procedures op 1 plek te vinden zijn.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
Gadgeteer schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:15:
[...]
Tja die telefoons uit het buitenland vallen inderdaad wel buiten de boot als er 1 topic zou komen, daar heb je een goed punt. Wellicht voor de NL toestellen 1 topic maken en iets voor de toestellen die buiten de boot vallen?
Maar ja hoe ga je hier, duidelijk, onderscheid tussen maken. OnePlus en Wileyfox worden namelijk gewoon in Nederland verkocht met Nederlandse garantie. Verder heb je dan nog Wiko en zo nog een heel berg aan andere merken, waarbij het niet per se zo is dat de garantie hetzelfde dan wel verschillend is.
quote:
Voordeel van 1 topic is natuurlijk wel dat alle info over klachten, rechten en procedures op 1 plek te vinden zijn.
Wat dat betreft is het idee van een RMA topic eigenlijk alleen om te bespreken wat de procedure, klacht en afhandeling is. Op het moment dat het gaat over rechten hebben, krijgen of halen is het eigenlijk offtopic en hoort het thuis in het Shopping Forum.

• Gadgeteer
quote:
rens-br schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:19:
[...]

Maar ja hoe ga je hier, duidelijk, onderscheid tussen maken. OnePlus en Wileyfox worden namelijk gewoon in Nederland verkocht met Nederlandse garantie. Verder heb je dan nog Wiko en zo nog een heel berg aan andere merken, waarbij het niet per se zo is dat de garantie hetzelfde dan wel verschillend is.
Point taken. Zou wel een hoop uitzoekwerk zijn om te kijken wat je waar precies onder zou moeten zetten inderdaad.
quote:
Wat dat betreft is het idee van een RMA topic eigenlijk alleen om te bespreken wat de procedure, klacht en afhandeling is. Op het moment dat het gaat over rechten hebben, krijgen of halen is het eigenlijk offtopic en hoort het thuis in het Shopping Forum.
Ik ben benieuwd of het zo gaat lopen maar dat zal de toekomst moeten uitwijzen.

Ik snap nu in ieder geval wel waarom je kiest voor losse topics, ik hoop dat het goed uitpakt.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
Gadgeteer schreef op woensdag 14 september 2016 @ 09:42:
[...]
Ik snap nu in ieder geval wel waarom je kiest voor losse topics, ik hoop dat het goed uitpakt.
We gaan het zien en mocht het in de toekomst inderdaad een zooitje worden, dan kunnen we nog altijd beslissen om er één topic van te maken.

• Touchdomex
  • Laatst online: 23:04

Touchdomex

RLM: Rabbit Live Matters!

Touchdomex in "[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen."

Zonder mededeling van waar het vandaan komt gewoon in een soort van dumptopic voor overkoepelende berichten het er maar inzetten. Hierdoor mist het overzicht in dat ene dumptopic en dat is niet handig. Als er nu staat waarvandaan het komt dan scheelt het een hoop in het overzicht en kan er eventueel over door gebabbeld worden.

Echter zie ik persoonlijk niet veel problemen in het originele topic dit soort berichten te laten staan.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Wellicht een idee om buiten het MAA ook een soort BBG-topic te hebben met eventueel artikelen voor de FP? Die hebben een desktop/laptop cyclus en zo kan ik me ook mobiel het e.e.a voorstellen voor telefoons/tablets (misschien 1x/kwartaal ofzo?).

Ik maak me er zelf ook schuldig aan O-) maar je blijft toestellen vergelijken met andere modellen in specifieke toesteltopics. Dat zijn geen MAA topics waard.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
Touchdomex schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:44:
Echter zie ik persoonlijk niet veel problemen in het originele topic dit soort berichten te laten staan.
Berichten over aankoop, prijs en levertijd horen niet thuis in een Ervaringen & Discussie topic, dit is ons beleid. Toen ik dus de vele berichten zag had ik twee keuzes. Of ik gooi ze weg of ik verplaats ze naar een Levertijden & Prijzen topic. Aangezien ik het zonde vind om berichten te verwijderen, had ik besloten om ze te verplaatsen. Helaas was er geen los Xiaomi Redmi 3 Levertijden & Prijzen topic, dus toen maar verplaatst naar het algemene topic.
quote:
Señor Sjon schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:51:
Wellicht een idee om buiten het MAA ook een soort BBG-topic te hebben met eventueel artikelen voor de FP? Die hebben een desktop/laptop cyclus en zo kan ik me ook mobiel het e.e.a voorstellen voor telefoons/tablets (misschien 1x/kwartaal ofzo?).
Hier hebben we het met Arnoud al wel een keer over gehad. Het is alleen lastig om specifieke BBG te hebben voor telefoons, aangezien iedereen eigen wensen heeft. Verder is hardware wel met elkaar te vergelijken, maar draaien telefoons weer op andere software. Dan heb je ook nog als probleem dat telefoons op verschillende tijden in het jaar uitkomen, vrij veel in prijs fluctureren en de life cycle van telefoons ook heel erg verschilt.
quote:
Ik maak me er zelf ook schuldig aan O-) maar je blijft toestellen vergelijken met andere modellen in specifieke toesteltopics. Dat zijn geen MAA topics waard.
Dat geeft op zich niks en kan over het algemeen wel, maar er zijn ook users die aankoopadvies vragen in Ervaringen topics. Dat is dan wel weer ongewenst.

offtopic:
Heeft jou bericht nog iets te maken met het bericht van 'Touchdomex'?

rens-br wijzigde deze reactie 15-09-2016 10:00 (52%)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

En dat hebben laptops en desktops niet? Daarvan komen ook gedurende het jaar onderdelen uit. Je hebt natuurlijk ook verschillende prijscategorieën en zeker in de Androidmarkt zijn er nu wel heel veel spelers die op verschillende manieren concurreren met elkaar. Overigens is Windows Phone ook al op sterven na dood (zie de kortingen op de 950-serie). Dan hou je Android en Apple over.

In feite worden bij reviews ook al concurrenten een beetje naast elkaar gezet, maar een BBG lijkt me best welkom, al is het een voor- en najaarsartikel wanneer de meeste releases zijn geweest.

offtopic:
Nee? Hoewel ik het Chinaphone topic één grote onoverzichtelijke bende vind. ;)

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
Señor Sjon schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:07:
En dat hebben laptops en desktops niet? Daarvan komen ook gedurende het jaar onderdelen uit. Je hebt natuurlijk ook verschillende prijscategorieën en zeker in de Androidmarkt zijn er nu wel heel veel spelers die op verschillende manieren concurreren met elkaar. Overigens is Windows Phone ook al op sterven na dood (zie de kortingen op de 950-serie). Dan hou je Android en Apple over.

In feite worden bij reviews ook al concurrenten een beetje naast elkaar gezet, maar een BBG lijkt me best welkom, al is het een voor- en najaarsartikel wanneer de meeste releases zijn geweest.
Ik ben het zeker met je eens dat het wenselijk is en ik zou het dan ook graag zien, maar dat waren destijds in ieder geval de argumenten. (Kan het topic zo ff niet meer terug vinden, wat ik bedoel). Maar de wens komt in ieder geval vaker voorbij. 2010: BBG Smartphones?, 2014: Smartphones best buy. Misschien is het in ieder geval een idee om het balletje nog een keer op te gooien in de GR.

offtopic:
Dat dacht ik al. Vond alleen de tijd van het plaatsen zo dicht bij elkaar zitten ;)

• Señor Sjon

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Dan lijkt het me wel verstandig om dat net als in Harde Waren dat in samenwerking met GoT te doen. :)

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
Señor Sjon schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:16:
Dan lijkt het me wel verstandig om dat net als in Harde Waren dat in samenwerking met GoT te doen. :)
Lijkt me ook zeker een goed idee, kom daar niet zo heel vaak, maar de community input is volgens mij best essentieel daar.

• Touchdomex

Touchdomex

quote:
rens-br schreef op donderdag 15 september 2016 @ 09:57:
[...]

Berichten over aankoop, prijs en levertijd horen niet thuis in een Ervaringen & Discussie topic, dit is ons beleid. Toen ik dus de vele berichten zag had ik twee keuzes. Of ik gooi ze weg of ik verplaats ze naar een Levertijden & Prijzen topic. Aangezien ik het zonde vind om berichten te verwijderen, had ik besloten om ze te verplaatsen. Helaas was er geen los Xiaomi Redmi 3 Levertijden & Prijzen topic, dus toen maar verplaatst naar het algemene topic.
Nee klopt er is echter niet een duidelijk aangegeven dat ze zijn verplaatst of waarom ez daar zijn geplaatst. Als je dus op die manier random comments in een topic dropt missen ze context. Snap best dat je ze niet in het originele topic wil hebben als moderator maar het is wel dubbel want er wordt wel aan de lopende band gesproken over custom roms en andere stock roms (wat een beetje hoort bij xiaomi toegegeven) maar daar wordt nergens iets over gezegd of wat dan ook terwijl het in andere topics wel weer streng wordt aangepakt normaliter. Op die manier kun je niet een logisch beleid voeren als je wel op het ene onderdeel streng gaat zijn en alles gaat verplaatsen maar het andere gedeelte wat normaliter gescheiden is wel weer toe staat.

Zet er op zijn minst wat boven als je ze verplaatst waar ze vandaan komen zodat het in het nieuwe topic duidelijk is wat ermee gebeurd is anders krijg je een topic voor alle info waar daarna ook niet meer logisch de info uit te halen is.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
Touchdomex schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:09:
het is wel dubbel want er wordt wel aan de lopende band gesproken over custom roms en andere stock roms (wat een beetje hoort bij xiaomi toegegeven) maar daar wordt nergens iets over gezegd of wat dan ook terwijl het in andere topics wel weer streng wordt aangepakt normaliter.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar zoals je zelf ook al aangeeft. Bijna niemand heeft op zijn Xiaomi stock rom staan en er zit ook maar een kleine lijn tussen stock en custom roms bij de Xiaomi toestellen, daarom gedoog ik het daar.
quote:
Zet er op zijn minst wat boven als je ze verplaatst waar ze vandaan komen zodat het in het nieuwe topic duidelijk is wat ermee gebeurd is anders krijg je een topic voor alle info waar daarna ook niet meer logisch de info uit te halen is.
Helaas is dat technisch niet mogelijk. Ik kan geen posts plaatsen in het verleden namelijk.

• Touchdomex

Touchdomex

quote:
rens-br schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:12:
[...]

Daar heb je helemaal gelijk in, maar zoals je zelf ook al aangeeft. Bijna niemand heeft op zijn Xiaomi stock rom staan en er zit ook maar een kleine lijn tussen stock en custom roms bij de Xiaomi toestellen, daarom gedoog ik het daar.

[...]

Helaas is dat technisch niet mogelijk. Ik kan geen posts plaatsen in het verleden namelijk.
Er staat op dit moment niet eens vanuit welk topic ze komen, dat kun je er wel inzetten en dan lijkt het logischer waarom ze er staan. Nu komen ze random in het andere topic langs. Dat is waar in dit geval de schoen wringt. Je hebt een dumptopic voor comments waar ze voor de rest niet duidelijk horen maar je hebt niet aangegeven waar ze vandaan komen. Dan kun je ze net zo goed weghalen.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
Touchdomex schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:15:
[...]
Er staat op dit moment niet eens vanuit welk topic ze komen, dat kun je er wel inzetten en dan lijkt het logischer waarom ze er staan.
Ik heb je post aangepast met de mededeling dat de reacties zijn afgesplitst van [Xiaomi Redmi 3] Ervaringen & Discussie, meer kan ik helaas niet doen.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
Jorgen schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:03:

in:

Het heeft even geduurd maar we hebben het forum hernoemt naar: Wearables, Accessoires en Overige.

• Jorgen
quote:
rens-br schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 13:40:
[...]

Het heeft even geduurd maar we hebben het forum hernoemt naar: Wearables, Accessoires en Overige.
Fijn dat je het even terugkoppelt! En bedankt dat er iets met mijn suggestie is gedaan.
Alleen... waarom het weghalen van navigatie uit de forumtitel?
Nu zullen mensen niet meer weten waar ze naar navigatie-devices moeten zoeken.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
Jorgen schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 17:16:
[...]
Nu zullen mensen niet meer weten waar ze naar navigatie-devices moeten zoeken.
Navigatie topics zijn er nauwelijks in die sectie en anders werd de titel te lang.

• Jorgen
OK. duidelijk. :)

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 29-03 22:07

Kiswum

Your smartphone reviewer

Suggestie: Deel 2 uitbrengen van het Miui ervaringen en discussie topic of een nieuw Xiaomi software ervaringen topic.
Het grote MIUI custom-ROM-topic

Over het algemeen zijn alle Xiaomi roms hetzelfde en komen ze vaak op dezelfde dag uit. Ze hebben vaak dezelfde bugs, oplossingen en eigenaardigheden. Om veel vragen niet steeds opnieuw te lezen per telefoon, is het wellicht handig om de software vragen te laten stellen in 1 overzichtelijk topic.
Een voorbeeldje van problemen met de rom is dit artikel: nieuws: Europese Xiaomi-fansite verwijdert verdachte analytics-app uit Miui-r...

Vragen over Xiaomi.eu, Smiui, fake-reseller en andere custom roms kunnen denk ik ook hierin worden gesteld.

Er is echter 1 verschil, de onderliggende Android release. Naar mijn idee merk je dat verschil over het algemeen niet bij Miui.

Als er zo'n topic zal zijn, dan zou het betekenen dat de topicstarters dit aan de gebruikers moet doorgeven, bijvoorbeeld door een (cross)link naar het Miui topic te maken.

Wat vinden jullie hiervan?

NL Xiaomi fanpagina. Mijn reviews zijn hier te vinden en op Kiswum.com

• Boost9898
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 26-03 23:38

Boost9898

www.brambenik.nl

- nvm -

Boost9898 wijzigde deze reactie 28-09-2016 19:11 (97%)

Desktop: i7 5820K @4,2GHz | GTX 1080 Ti | 950 Pro | Asus X99-A | 32GB DDR4
Canon body: EOS 6D | EOS 70D
Canon lens: 70-200mm f/2.8 L | 24-105mm f/4 IS USM L | 17-55mm f/2.8 IS USM

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

Edit, dubbelpost op een of andere manier. :?
Sorry.

Boost9898 wijzigde deze reactie 28-09-2016 18:45 (87%)

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Wetenschap FT_W!

++?????++ Out of Cheese Error. Redo From Start.

• Boost9898

Boost9898

www.brambenik.nl

• Evest
  • Registratie: januari 2014
  • Niet online

Evest

Moderator General Chat

The Source

Maar je wacht dus tot je linkje weggeknipt wordt, of haal je die zelf even weg? Dat was gambieters hint...

Evest wijzigde deze reactie 28-09-2016 19:55 (3%)

01110100 01110010 01110101 01110011 01110100 01010100 01001000 00110001

• julus
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19-12-2016
Misschien kijk ik niet goed, maar ik mis in dit forum een topic dat meer ingaat op de techniek en teardowns van de telefoons. Zo kwam ik een bijzonder openhartige teardown tegen van de Xiaomi Mi5, waarbij een (waarschijnlijk Amerikaanse) technisch ontwerper van deze grote fabrikant een uitgebreide toelichting geeft op het ontwerp, de componenten en de keuzes die zijn gemaakt. Dit is niet alleen interessant voor eigenaren van dit toestel, maar voor iedereen die zich afvraagt:
  • hoe worden de antennes tegenwoordig aangebracht;
  • door welke componenten worden al die afzonderlijke frequentiebanden aangestuurd;
  • help, waar is de Snapdragon 820 op het moederbord gebleven!;
  • uit welke lagen is een display-assembly opgebouwd;
  • wie maakt de beste reflector folie van de wereld;
  • waarom kunnen de bezels bij de huidige lcd technologie niet (nog) dunner;
  • wat zijn de nadelen van een qhd scherm;
  • en ook wel handig: welke giftige componenten kan je beter niet aanraken.
Het lijkt me zeer interessant om hier een afzonderlijk topic voor aan te maken; en ben zeer benieuwd naar soortgelijke berichten en video's!

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
julus schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:59:
Het lijkt me zeer interessant om hier een afzonderlijk topic voor aan te maken; en ben zeer benieuwd naar soortgelijke berichten en video's!
Zo'n soort topic hebben we inderdaad nog niet echt en je mag dit dan ook gerust aanmaken.

Mocht je zo'n topic inderdaad aanmaken, maak dan wel even duidelijk dat het topic gaat over alle telefoons en niet specifiek over de Mi5.

Aangezien de discussie waarschijnlijk gaat over meerdere telefoons, zal ik het topic plaatsen in meerdere secties.

• DaCoTa
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 22:52
Ik zie zojuist de opsplitsing van de Pebble topics, en ben benieuwd naar de achterliggende gedachte.

Zelf had ik eerder een samenvoeging verwacht, aangezien er tussen alle verschillende modellen niet zulke dramatische verschillen zitten. Een deel van de discussie is over PebbleOS en de app store, die discussie versplinterd nu over 4 topics. Aangezien ik dat wel wil volgen, zal ik nu 4 topics langs moeten lopen om eventuele nuttige informatie niet te missen. En als de Round 2 uitkomt, dan 5 topics, etc?

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
DaCoTa schreef op donderdag 03 november 2016 @ 10:52:
Ik zie zojuist de opsplitsing van de Pebble topics, en ben benieuwd naar de achterliggende gedachte.
De specificaties verschillen inderdaad niet super veel, maar levertijd, prijzen en OS updates volgens mij wel. Verder zijn ondersteunende functies onderling ook verschillend. Of zit ik er nu helemaal langs?

Verder heeft mijn persoonlijke voorkeur altijd gehad: Verschillend apparaat = verschillend topic, dit om verwarring te voorkomen. Wat ik nu heb (proberen te doen) is elke generatie Pebble device in één topic te zetten. Wellicht hoort de Time Round ook nog in: [Pebble Time (Steel)] Ervaringen & Discussie of wellicht heb je liever dat het anders gecombineerd wordt. Mocht dat zo zijn, dan hoor ik het graag.

Mocht het in de toekomst toch onhandig blijken, dan kunnen we altijd nog beslissen om alle pebble topics op één hoop te gooien, maar dat heeft niet mijn voorkeur.

rens-br wijzigde deze reactie 03-11-2016 11:02 (3%)

• DaCoTa
Levertijden en prijzen inderdaad, maar daar zijn meestal toch wel aparte topics voor. Dat even buiten beschouwing gelaten, de functionaliteit is voor 80% gelijk, alleen zwart-wit vs kleurenscherm en met de Pebble 2 een iets groter scherm en de toevoeging van de hartslagmeter. Van het OS zijn er twee parallelle versies, maar die worden meestal tegelijk gereleased.

Zelf zou ik het geen probleem vinden om alles bij elkaar te zetten, maar goed, ik heb dan van iedere verleden en toekomstige generatie een Pebble of ga nog ontvangen, dus ik ben misschien niet de goede persoon om het aan te vragen :-) Ben benieuwd wat anderen ervan vinden.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
DaCoTa schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:09:
Zelf zou ik het geen probleem vinden om alles bij elkaar te zetten, maar goed, ik heb dan van iedere verleden en toekomstige generatie een Pebble of ga nog ontvangen, dus ik ben misschien niet de goede persoon om het aan te vragen :-) Ben benieuwd wat anderen ervan vinden.
Dan kan ik me voorstellen dat het wat vervelend is om 3 of 4 topics langs te gaan. Ik zal in ieder geval het topic van de Time Round opschorten. Waar denk je dat de Time Round het beste thuis hoort, als Pebble expert zijnde.

• MaffeMaarten
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 14:08
Ik snap de " Verschillend apparaat = verschillend topic" voorkeur. Mijn opmerking (die ik inderdaad niet in het topic zelf had moeten zetten) is de volgende:
Gezien de Pebble Steel op hetzelfde software, scherm, en features zit als de originele Pebble E-Paper Watch is het denk handig om dat klokje wel in dit (Pebble E-Paper watch) topic te houden.
Als hier goede argumenten tegen zijn dan zou ik de Steel in ieder geval niet samen met de Time-serie zetten, de Steel heeft geen Pebble Health, Kleurenscherm, of microfoon, allemaal dingen die de Time serie wel heeft. (en de reden dat veel apps wel op de Time serie draaien maar niet op de Steel).

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
MaffeMaarten schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:17:
Gezien de Pebble Steel op hetzelfde software, scherm, en features zit als de originele Pebble E-Paper Watch is het denk handig om dat klokje wel in dit (Pebble E-Paper watch) topic te houden.
Als hier goede argumenten tegen zijn dan zou ik de Steel in ieder geval niet samen met de Time-serie zetten, de Steel heeft geen Pebble Health, Kleurenscherm, of microfoon, allemaal dingen die de Time serie wel heeft. (en de reden dat veel apps wel op de Time serie draaien maar niet op de Steel).
Ik ben het eens met je opmerkingen, maar je hebt het over de Pebble Steel toch? En niet over de Pebble Time Steel?

• MaffeMaarten
quote:
rens-br schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:30:
[...]

Ik ben het eens met je opmerkingen, maar je hebt het over de Pebble Steel toch? En niet over de Pebble Time Steel?
Inderdaad.
De Pebble Time Steel zou ik wel bij de andere Time watches houden.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
MaffeMaarten schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:22:
[...]

Inderdaad.
De Pebble Time Steel zou ik wel bij de andere Time watches houden.
Helder. Ga ik dat nog even aanpassen. Bedankt voor de suggestie.

• DaCoTa
Per generatie is ook een bende, lijstje per introductiemoment:
  • Pebble (KickStarter 1)
  • Steel (CES 2014)
  • Time / Time Steel (KickStarter 2)
  • Time Round (?)
  • Pebble 2 / Time 2 / Core (KickStarter 3)
  • Pebble 2 SE (?)
Als ik het op zou delen, dan is denk ik alles Pebble, Time of Pebble 2. Dus Pebble, Steel, Time, Time Steel en Time Round als 1e generatie. Van de eerste generatie draaien Pebble en Steel draaien nog op 3.x en hebben idd geen Health ondersteuning. Alle Time en 2 draaien op 4.x, waarbij 2 dus de HR monitor heeft. Waar de 2 SE dan in moet, geen idee :-)

Oftewel:
  • Pebble / Steel
  • Time / Time Steel / Time Round
  • Pebble 2 / Time 2 / 2 SE
  • Core
Maar zoals gezegd, van mij mag ook alles op een grote gezellige hoop :+ Voordeel van een groot topic is dat er een mooi overzicht gemaakt kan worden wat alle versies zijn en wat ze zoal wel en niet kunnen, want ik was nu ook een kwartier bezig om het allemaal weer op te zoeken wat de verschillen zijn en wanneer ze geintroduceerd waren.

DaCoTa wijzigde deze reactie 03-11-2016 12:31 (13%)

• MaffeMaarten
quote:
[b]DaCoTa schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:30:...

Oftewel:
  • Pebble / Steel
  • Core
Maar zoals gezegd, van mij mag ook alles op een grote gezellige hoop :+ Voordeel van een groot topic is dat er een mooi overzicht gemaakt kan worden wat alle versies zijn en wat ze zoal wel en niet kunnen, want ik was nu ook een kwartier bezig om het allemaal weer op te zoeken wat de verschillen zijn en wanneer ze geintroduceerd waren.
Deze indeling lijkt mij ook het meest logisch. De 2 SE is dan nog een vreemde eend in de bijt, maar past wel het beste daar.

Alles bij elkaar zou ik ook mee kunnen leven, maar daar heb ik niet echt een grote voorkeur voor het een of het ander.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
DaCoTa schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:30:
  • Pebble / Steel
  • Core
Lijkt me een mooi lijstje. Ik ga de 2 SE even toevoegen aan [Pebble (Time) 2] Ervaringen & Discussie, het losse topic voor de Time Round verwijderen en zal een los topic aanmaken voor de Core.
quote:
quote:
MaffeMaarten schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:19:
Alles bij elkaar zou ik ook mee kunnen leven, maar daar heb ik niet echt een grote voorkeur voor het een of het ander.
We zullen even kijken hoe dit bevalt en mocht één topic toch handiger blijken, dan maken we die gewoon aan. Mochten jullie merken dat het toch niet handig blijk te zijn of dat er iets anders kan. Laat me dat dan gewoon even weten via de DM of via dit topic.

Edit: Topics, titels en topicwarnings zijn aangepast.

rens-br wijzigde deze reactie 03-11-2016 14:20 (3%)

• Yukkie
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13:18

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik vind het nou niet echt een verbetering, dat alle topics over de Pebble helemaal uit elkaar getrokken zijn. Zoals al eerder opgemerkt door iemand, als bezitter van een Pebble Steel en een backer van een Pebble Time Steel en "Developer" van een watchface voor alle modellen "moet" ik nu minimaal 4 topics volgen om bij te blijven. Dat je het per generatie uit splitst of thema (levertijden+prijven, ervaringen en accessoires), daar kan ik me nog wel in vinden maar nu is het dus (met 3 generaties) in principe 9 topics. Zo groot en zo heel onoverzichtelijk waren de oude topics toch ook weer niet?

aangeboden: HPI MT2 3.0 Nitro RC auto

• Kiswum

Kiswum

Your smartphone reviewer

Als developer voor watchfaces hoef je toch alleen maar de topics in de gaten te houden voor de diverse releases + eventueel de round versie = 3 topics. Aangezien dit tevens alle topics zijn, hoef je er geen 9 in de gaten te houden (tenzij je het leuk vind om alle levertijden en accessoires te blijven volgen zelfs als je het apparaat niet hebt besteld).

• Pebble / Steel

Meer dan dit rijtje hoef je niet te volgen en in de oudere generatie topics zal het steeds stiller worden. Met bookmarks kun je het redelijk in de gaten houden.

• MaffeMaarten
quote:
Yukkie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:31:
Ik vind het nou niet echt een verbetering, dat alle topics over de Pebble helemaal uit elkaar getrokken zijn. Zoals al eerder opgemerkt door iemand, als bezitter van een Pebble Steel en een backer van een Pebble Time Steel en "Developer" van een watchface voor alle modellen "moet" ik nu minimaal 4 topics volgen om bij te blijven. Dat je het per generatie uit splitst of thema (levertijden+prijven, ervaringen en accessoires), daar kan ik me nog wel in vinden maar nu is het dus (met 3 generaties) in principe 9 topics. Zo groot en zo heel onoverzichtelijk waren de oude topics toch ook weer niet?
Er was toch altijd al een Pebble en een Pebble Time topic? Nu is er een nieuwe serie bij (de "2") en daar is dus een nieuw topic voor. Lijkt mij logisch. Dat de core een eigen topic heeft (ik weet niet zeker of dat vroeger al bestond) vind ik niet meer dan logisch, dat is een heel ander ding...

Ik heb alleen een Steel, en op het Time topic ging het de afgelopen tijd vooral over de smartstraps en notification popups, heb ik niks aan.
Aan de andere kant zitten alle kobo-ereaders ook al sinds tijden in hetzelfde topic en dat gaat prima.

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
Yukkie schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:31:
Ik vind het nou niet echt een verbetering, dat alle topics over de Pebble helemaal uit elkaar getrokken zijn. Zoals al eerder opgemerkt door iemand, als bezitter van een Pebble Steel en een backer van een Pebble Time Steel en "Developer" van een watchface voor alle modellen "moet" ik nu minimaal 4 topics volgen om bij te blijven.
Hoe kom je bij 4. In eerste instantie had de Time Round een los topic gekregen, maar ik heb dat later rechtgetrokken en nu zijn het er maar 3.
quote:
Dat je het per generatie uit splitst
Dat is dus precies wat we gedaan hebben?
quote:
in principe 9 topics.
9 topics?
quote:
Zo groot en zo heel onoverzichtelijk waren de oude topics toch ook weer niet?
Nee maar er was geen plek / ruimte voor de Pebble 2 generatie, dus ik heb alleen voor die serie een topic aan gemaakt en voor de rest duidelijk aangegeven waar de rest van de Pebbles besproken moesten worden.
quote:
Kiswum schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:03:
Als developer voor watchfaces hoef je toch alleen maar de topics in de gaten te houden voor de diverse releases + eventueel de round versie = 3 topics. Aangezien dit tevens alle topics zijn, hoef je er geen 9 in de gaten te houden (tenzij je het leuk vind om alle levertijden en accessoires te blijven volgen zelfs als je het apparaat niet hebt besteld).
Precies dit dus.

rens-br wijzigde deze reactie 04-11-2016 17:09 (19%)

• kelly.hipolito
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 27-03 21:18
Beste Rens @rens-br,
Is het niet mogelijk om topics te bundelen?

Je hebt nu onafhankelijke topics van de Redmi 4, 4a, 4 prime en sommige noemen hem 4 pro.
Met elk model ook nog eens daar onder een eigen topic: Ervaringen & Discussie, Levertijd & Prijzen, Rooten & Custom ROM's en
Het grote Accessoires topic.

Voorts zijn er dubbele topics.

Nu geeft dat een gigantische versnippering en is door de bomen, haast het bos niet meer te zien.
Kortom geen overzicht en dadelijk 2, 4, 6 keer dezelfde vraag.

Voorheen werd het geheel redelijk bij elkaar gehouden in het topic Redmi 3
Met bijvoorbeeld de Redmi 3 waar de 3, 3s, 3s international, 3 pro bij elkaar besproken werden.

• RoD
  • Niet online

RoD

We maken in principe aparte topics voor aparte toestellen. Als de toestellen die je noemt vrijwel gelijk aan elkaar zijn kunnen we een uitzondering maken, maar in principe zijn we er geen voorstander van. Door alles in één topic te stoppen is informatie namelijk moeilijker terug te vinden.

Verder kun je met tags en bookmarks de topics natuurlijk bij elkaar houden voor je eigen overzicht.

• kelly.hipolito
quote:
RoD schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:47:
We maken in principe aparte topics voor aparte toestellen. Als de toestellen die je noemt vrijwel gelijk aan elkaar zijn kunnen we een uitzondering maken, maar in principe zijn we er geen voorstander van. Door alles in één topic te stoppen is informatie namelijk moeilijker terug te vinden.
De toestellen zijn vrijwel gelijk aan elkaar.
Door alles nu in meerdere kleine sub topics te plaatsen is informatie moeilijker terug te vinden en is het zo versnippert als het maar kan zijn.

Maargoed discussiëren hierover heeft weinig zin naar mijn mening, daar er diverse reacties over dit idee zijn weg geknipt in het betreffende topic. Blijkbaar wil men niet horen wat er speelt.

kelly.hipolito wijzigde deze reactie 18-11-2016 16:29 (4%)

• Kiswum

Kiswum

Your smartphone reviewer

Ik snap bij de Xiaomi topics wel dat er diverse versies worden aangemaakt. Er komen veel vragen binnen van diverse versnipperingen van een serie. Hierdoor is het niet altijd duidelijk of een vraag voor een A, S of Pro versie is bijvoorbeeld.

Wat ik persoonlijk onzin vind zijn deze topics:

Rooten & Custom ROM's -> Wat mij betreft kunnen deze vragen gewoon in het algemene Unlock of een nieuwe Custom rom topic voor alle telefoons. De source is over het algemeen hetzelfde.

Alle vragen over Miui kunnen ook bij elkaar, dat voorkomt 20 dezelfde vragen in de toestel specifieke topics. Het grote MIUI custom-ROM-topic
Hetzelfde zie je ook bij Windows Phone/10 en de afzonderlijke telefoon topics, volgens mij geeft het daar ook geen problemen.

Het grote Accessoires topic -> Deze topics worden zo weinig gevuld, dat het bij Xiaomi telefoons niet echt interessant is om daarin te discussiëren.
Zie voorbeelden: [Xiaomi Mi Max] Het Grote Accessoires Topic,[Xiaomi Mi5s Plus] Het grote Accessoire topic, [Xiaomi Mi5s] Het grote Accessoire topic,
Maar goed, ik val in herhaling, maar wellicht kan er nogmaals een licht op geworpen worden nu blijkt dat niet alle side-topics niet/nauwelijks gevuld worden.

De enige uitzondering met een gevulde topic is deze: [Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
Levertijd & Prijzen -> Dit mag apart blijven, hierin wordt over het algemeen gediscussieerd over repeterende vragen van prijzen en leveringen.

• reyals
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 00:13
quote:
RoD schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:47:

Verder kun je met tags en bookmarks de topics natuurlijk bij elkaar houden voor je eigen overzicht.
Er is toch echt maar één topic, en dat voor een zeer populair model: [Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie

Zelfde geldt voor de Xperia X serie...

Dus waarom niet voor andere toestellen uit dezelfde serie een series topic gebruiken? Redmi 4 bij elkaar...

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katshmallow 6.0.1

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Kiswum schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:46:
Ik snap bij de Xiaomi topics wel dat er diverse versies worden aangemaakt. Er komen veel vragen binnen van diverse versnipperingen van een serie. Hierdoor is het niet altijd duidelijk of een vraag voor een A, S of Pro versie is bijvoorbeeld.

Rooten & Custom ROM's -> Wat mij betreft kunnen deze vragen gewoon in het algemene Unlock of een nieuwe Custom rom topic voor alle telefoons. De source is over het algemeen hetzelfde.

Alle vragen over Miui kunnen ook bij elkaar, dat voorkomt 20 dezelfde vragen in de toestel specifieke topics. Het grote MIUI custom-ROM-topic
Hetzelfde zie je ook bij Windows Phone/10 en de afzonderlijke telefoon topics, volgens mij geeft het daar ook geen problemen.

Het grote Accessoires topic -> Deze topics worden zo weinig gevuld, dat het bij Xiaomi telefoons niet echt interessant is om daarin te discussiëren.
Zie voorbeelden: [Xiaomi Mi Max] Het Grote Accessoires Topic,[Xiaomi Mi5s Plus] Het grote Accessoire topic, [Xiaomi Mi5s] Het grote Accessoire topic,
Maar goed, ik val in herhaling, maar wellicht kan er nogmaals een licht op geworpen worden nu blijkt dat niet alle side-topics niet/nauwelijks gevuld worden.

De enige uitzondering met een gevulde topic is deze: [Xiaomi Mi 5] Accessoires Topic
Levertijd & Prijzen -> Dit mag apart blijven, hierin wordt over het algemeen gediscussieerd over repeterende vragen van prijzen en leveringen.
Ik denk dat jouw voorstel prima is :)

• kelly.hipolito
quote:
reyals schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:46:
[...]

Er is toch echt maar één topic, en dat voor een zeer populair model: [Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie

Dus waarom niet voor andere toestellen uit dezelfde serie een series topic gebruiken? Redmi 4 bij elkaar...
Helemaal mee eens.
3, 3s, 3s international, 3 pro staan ook allemaal bij elkaar o.v.v. Redmi 3

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
quote:
Kiswum schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 16:46:
Ben het bijna helemaal eens met jou statement en heb het volgende in mijn hoofd zitten met betrekking tot Xiaomi toestellen:
- Ervaringen & Discussie topics -> ééntje voor elke telefoon
- Accessoires -> Eentje voor elke telefoon
- Levertijd & prijzen -> Eentje voor elke telefoon
- Rooten & Custom Roms -> In [Centrale topic] Xiaomi Bootloader unlocken en Het grote MIUI custom-ROM-topic

Accessoires apart, aangezien dit gewoon offtopic / ongewenst is in alle andere topics. Dat de meeste accessoires topics niet veel bezocht zijn, vind ik eerlijk gezegd niet relevant.

Voor elke telefoon een los Ervaringen topic ben ik ook voorstander van, aangezien de hardware anders is en daarmee ook de gebruikerservaring en problemen.
quote:
reyals schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 19:46:
In dit topic wordt alleen de S7 en S7 Edge besproken, aangezien dat na genoeg dezelfde toestellen zijn (alleen het scherm is anders)
quote:
Zelfde geldt voor de Xperia X serie...
Daar heb je gelijk in. Maar het Xperia X-serie topic vind ik echt een waardeloos en een draak van een topic. Inmiddels zijn er 5 verschillende Xperia X telefoons en loopt daar alles door elkaar heen. Mijn voorkeur daar zou dan ook zijn om alles uit elkaar te trekken. Maar dat moet ik een andere keer oppakken.

Als er verder geen opmerkingen meer zijn betreft mijn verdeling ga ik even het eea. in orde maken.

• Kiswum

Kiswum

Your smartphone reviewer

Ik zal kijken of ik in december weer meer aandacht kan besteden aan Xiaomi telefoons en Miui. Deze maand focus ik me nog even op mijn eerste iOS :)

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IH
Topicstarter
Zo. Ben even door alle Xiaomi topics heengelopen en heb overal de topicwarning aangepast. Verder heb ik alle losse Xiaomi Rooten & Custom rom gesloten, en verwijzing gemaakt naar de twee andere algemene topics.

Mocht er nog eentje doorheen geslopen zijn, laat me dat dan even weten via de DM.

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 23:20
Crosspost m.b.t. het algehel MIUI gerelateerde topic:
quote:
dutchgio schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:27:
OP en topic zijn nogal verouderd, het lijkt me beter om een Deel 2 te starten en meteen een nieuwe OP op basis van de huidige situatie. Want al het voorgaande is niet zo relevant meer.

Dan kunnen alle MIUI vragen in het nieuwe topic, alle toestel specifieke vragen bij de toestel topics enkan het unlocken ook in éen topic.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | XDA Recognized developer |

• elinx
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:50
In ieder Xiaomi topic is een mod break met een verwijzing naar een tweetal specifieke topics geplaatst.

Oa een topic wordt aangewezen om te praten over "custom roms" voor Xiaomi
Het topic heeft het echter duidelijk over MIUI.
Miui.eu is echter maar één van de custom rom's

Mijns inziens kan daar daarom niet over CyanogenMod en andere custom roms gesproken worden.
Ik vind om die reden de mod break niet geheel duidelijk gesteld.

Verder vind ik het nuttig dat er iets aan de versnippering van Xiaomi wordt gedaan. Want het stoort me dat voor iedere variant een nieuw topic wordt aangemaakt. De rij wordt steeds langer en onoverzichtelijker afgezien van de losse vragen die in een apart topic worden gestart.
Kijk alleen naar de Redmi 3 (ido, land) Redmi Note 3( hennesy, kenzo en kate)
Voor de Redmi 4 zijn er in één keer een hele rits (6?) geopend. Terwijl er vaak grote overlappingen zitten.
Het is Xiaomi die dezelfde naam geeft aan verschillende telefoons, maar als ik de topics doorlees blijkt toch dat bij posters de verwarring blijft bestaan. Dus wat is wijsheid.
Helaas is het mi niet mogelijk om een hoofdtopic weer te verdelen in deel topics (zoals XDA ook doet), maar dat zou aanzienlijk schelen in de versnippering.

elinx wijzigde deze reactie 23-11-2016 14:00 (47%)

• Kiswum

Kiswum

Your smartphone reviewer

quote:
dutchgio schreef op woensdag 23 november 2016 @ 12:39:
Crosspost m.b.t. het algehel MIUI gerelateerde topic:

[...]
Dat is inderdaad ook mijn idee. Ergens in december ga ik aan de slag met een 2e deel. Mocht jij of iemand anders daar sneller mee is dan ik, schroom je niet om het topic aan te maken. Voordat ik ermee begin, dan check ik het forum nog wel om te zien of deel 2 al is aangemaakt. Uiteraard mag je ook gerust met mij samenwerken voor Miui-topic deel 2.

• Roy1985
  • Nu online
Suggestie:

Samenvoegen van OnePlus 3 en OnePlus 3T topic. Toestellen zijn bijna identiek en met de Release van Nougat ook nog identieke software. Updates zullen in toekomst ook gelijk op gaan lopen. Zelfde vragen komen in beide topics terug. Custom roms topic voorlopig wel nog apart houden. Maar met nieuwe kernel sources zullen er dadelijk ook steeds meer hybride kernels e.d. gaan bestaan.

• PaT
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 23:49

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Topicstarter
We wachten daar nog even mee totdat OnePlus echt de daad bij het woord gevoegd heeft.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ Sony PlayStation VR Samsung Galaxy S8 Apple iPhone 7 Dishonored 2 Google Android 7.x Watch_Dogs 2

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*