Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zijn wij het ook mee eens, er gaat dan ook een slotje op. Bedankt voor het melden.CLB schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:59:
We hebben het weleens genoemd en dergelijke, topics van devices die er nog lang niet zijn...
Ik zie een OnePlus 5/5T ofzo. Dat is toch wel erg vroeg, wat mij betreft te vroeg.
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 09-01-2017 11:07 ]
Toestellen die al 'in het circuit' zitten zoals de S8 lijkt me wel handig om al een speculatietopic te hebben? Dat is toch wel het meest verwachte toestel van komend jaar.CLB schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 19:59:
We hebben het weleens genoemd en dergelijke, topics van devices die er nog lang niet zijn...
Ik zie een OnePlus 5/5T ofzo. Dat is toch wel erg vroeg, wat mij betreft te vroeg.
Dan maak ik vanavond even een Samsung Galaxy S8 / S8 Edge / Note 8 / Sony Xperia X (2017) / HTC 11 / HTC Ocean / LG G6 / Huawei P10 / Huawei Mate 10 en OnePlus 6-topic aan. Het moet zichzelf een beetje reguleren natuurlijk, maar sommige topics zijn imo nog lang niet levensvatbaar en ik zie het als 'claim-gedrag'.
Nog meer mensen die zich hieraan storen of is it me?
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Voor de S8 zou het eventueel wel kunnen, maar echt veel concrete specificaties zijn er nog niet van bekend. Voor de OnePlus 4/5 is het in ieder geval nog echt te vroeg, want ik verwacht het toestel pas over een half jaar of langer.Señor Sjon schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:21:
[...]
Toestellen die al 'in het circuit' zitten zoals de S8 lijkt me wel handig om al een speculatietopic te hebben? Dat is toch wel het meest verwachte toestel van komend jaar.
Voor elk toestel een speculatietopic wanneer het interessant wordt dan misschien, of één overkoepelende?
Als het wat concreter wordt (uitnodigingen zijn verstuurd, benchmarkwebsites, insider-info) een 'echt' topic?
Je kan ook zeggen dat het speculatietopic moet worden aangepast natuurlijk, maar daar ben ik nooit zo van.
Eerste tientallen pagina's staan dan vol met geruchten, plaatjes en weinig concrete informatie imo, blijft lastig.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dus zelfs speculatietopics alleen met een goede topicstart
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Eens, volledig natuurlijkRoD schreef op maandag 9 januari 2017 @ 14:15:
Ik denk niet dat we er per se vastomlijnde regels voor moeten hebben.
Laten we het een beetje common sense houden wanneer er een topic gestart kan worden.
Maar fijn dat er ook door mods wordt overlegd over topics en het al wel of niet ervan kunnen bestaan!
Het is tijd om dit te gaan doenPaT schreef op maandag 2 januari 2017 @ 09:01:
We wachten daar nog even mee totdat OnePlus echt de daad bij het woord gevoegd heeft.
OP heeft vandaag unified kerneld sources released voor 3/3T, één kernel voor beide toestellen. Updates liepen al gelijk op, nu is de weg dus vrij voor 1 rom voor beide toestellen. Er is dan nu ook geen enkele reden om beide topics nog aan te houden. Tevens zie je in beide topics elke keer dezelfde vragen terugkomen die voor beide toestellen gelden.
Er is toch wel een reden, het zijn verschillende toestellen met verschillende onderdelen in het toestel. Ook heeft het samenvoegen geen voordelen, beide topics zijn actief. Dus aparte toestellen, aparte topicsRazer schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:38:
[...]
Het is tijd om dit te gaan doen![]()
OP heeft vandaag unified kerneld sources released voor 3/3T, één kernel voor beide toestellen. Updates liepen al gelijk op, nu is de weg dus vrij voor 1 rom voor beide toestellen. Er is dan nu ook geen enkele reden om beide topics nog aan te houden. Tevens zie je in beide topics elke keer dezelfde vragen terugkomen die voor beide toestellen gelden.
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Ja CPU en selfie-camjanvanduschoten schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:04:
[...]
Er is toch wel een reden, het zijn verschillende toestellen met verschillende onderdelen in het toestel. Ook heeft het samenvoegen geen voordelen, beide topics zijn actief. Dus aparte toestellen, aparte topics

Blader eens door de lijst met topics, S7 en S7 Edge zijn ook verschillende toestellen, de iPhone 7 en iPhone 7 Plus ook... Je argumentering is dus niet terecht

CPU is een redelijk essentieel onderdeel, en wat mij betreft het argument om ze uit elkaar te houden, als het idd alleen de accu en de cam geweest was (en voor mijn part een andere scherm leverancier) dan hadden ze samen gemogen.Razer schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 16:09:
[...]
Ja CPU en selfie-cam![]()
Blader eens door de lijst met topics, S7 en S7 Edge zijn ook verschillende toestellen, de iPhone 7 en iPhone 7 Plus ook... Je argumentering is dus niet terecht
De S7 en de edge, de iPhone 7 en de plus hebben wel dezelfde SoC
[ Voor 34% gewijzigd door Prulleman op 20-01-2017 16:18 ]
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Hierdoor nam het de overhand in het topic en is deze discussie op veler verzoek afgesplitst. Dit is in het verleden vaker (maar lang niet altijd) gedaan, bv [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie
Ik mag, als deze verschijnt, de Nougat Firmware-update (Nederland - PHN) WEL gewoon blijven plaatsen in het "normale" S7-topic (zoals ik met de andere updates ook gedaan heb)?Prulleman schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 16:57:
In dit geval zijn er vrij veel problemen rondom de update, met name de beschikbaarheid per regio , providers etc. het omzeilen van deze beperkigen en de problemen die sommige daarme hebben.
Hierdoor nam het de overhand in het topic en is deze discussie op veler verzoek afgesplitst. Dit is in het verleden vaker (maar lang niet altijd) gedaan, bv [Android 5.x.x OTA updates] Ervaringen & Discussie
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Dat mag ik hopen van wel! Ik ben niet van plan om weer tig topics in de gaten te gaan houden hiervoor...henklbr schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:04:
[...]
Ik mag, als deze verschijnt, de Nougat Firmware-update (Nederland - PHN) WEL gewoon blijven plaatsen in het "normale" S7-topic (zoals ik met de andere updates ook gedaan heb)?
Dat blijft zoals het is, ik zie een reden of noodzaak om dat ergens anders te posten.henklbr schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 18:04:
[...]
Ik mag, als deze verschijnt, de Nougat Firmware-update (Nederland - PHN) WEL gewoon blijven plaatsen in het "normale" S7-topic (zoals ik met de andere updates ook gedaan heb)?
ik zie een reden of ik zie geen redenjanvanduschoten schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:18:
[...]
Dat blijft zoals het is, ik zie een reden of noodzaak om dat ergens anders te posten.
Ik ga voor optie bPrulleman schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 10:51:
[...]
ik zie een (optie a) reden of ik zie geen (optie b) reden
dat is een goede reden, en mocht je (of iemand anders) dus issues hebben met de udpate, dan mag dat in het andere topicrohit schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 08:59:
[...]
Dat mag ik hopen van wel! Ik ben niet van plan om weer tig topics in de gaten te gaan houden hiervoor...
Ja maar daarom vind ik het dus nutteloos om daarover weer een topic te gaan openen.. Het gaat om hetzelfde toestel of de S7 of de S7 Edge.. Niet om andere merken ofzo.. Maargoed oneindige discussie denk ik.Prulleman schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:24:
[...]
dat is een goede reden, en mocht je (of iemand anders) dus issues hebben met de udpate, dan mag dat in het andere topic
Het punt is een beetje dat de update straks ook standaard op nieuwe toestellen staat.Señor Sjon schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:44:
Denk aangezien de S7(E) enorm populair is, dat daarom meerdere topics wel gerechtvaardigd zijn. Anders sneeuwt het algemene topic onder met de Nougat update.
Wanneer het een fabrieksupdate betreft mag hij daarom ook gewoon in het standaard topic.
Ik zie niet in waarom we steeds bij elke Android update voor een toestel een nieuw topic moeten maken, iedereen gaat straks over naar Nougat.
Cogitationis poenam nemo patitur
Zou blijven degene die geen problemen hebben verschoond van de "hij doet ut niet!" meldingen.
We hebben niet voor niets voor jou ook een speciaal topic
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
te renamen naar "[Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update issues"
Lijkt me inderdaad een goed iets!Prulleman schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:25:
omdat het keyword in het menings verschil "problemen" lijkt te zijn, is het misschien goed om het nieuwe topic: [Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update en eerste ervaringen
Snap je!Bullet NL schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 11:47:
[...]
Het punt is een beetje dat de update straks ook standaard op nieuwe toestellen staat.
Wanneer het een fabrieksupdate betreft mag hij daarom ook gewoon in het standaard topic.
Ik zie niet in waarom we steeds bij elke Android update voor een toestel een nieuw topic moeten maken, iedereen gaat straks over naar Nougat.
Issues? De update is nog niet eens uit! Dus snap niet eens dat mensen klagen.... Zet je hem zelf erop tja eigen probleem toch en dan heb je een S7 topic daarvoor.. Maar om nou ff elke keer een nieuwe topic aan te maken voor elke update...PaT schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:19:
Zodra er bij een toestel een specifiek issue voordoet hebben we dit altijd afgesplitst. Batterijproblemen, problemen met het scherm en nu dus gedonder met de Nougat update.
Zou blijven degene die geen problemen hebben verschoond van de "hij doet ut niet!" meldingen.
We hebben niet voor niets voor jou ook een speciaal topic
Klopt, dat is ook niet nodig voor elk toestel of elke update. Aangezien er nogal wat users een S7 hebben komen er best veel reacties bij zo'n update naar voren. Zijn er specifieke problemen met een update dan is een apart topic gewenst om mensen zonder problemen er niet mee lastig te vallen.rohit schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:12:
[...]
Snap je!
[...]
Issues? De update is nog niet eens uit! Dus snap niet eens dat mensen klagen.... Zet je hem zelf erop tja eigen probleem toch en dan heb je een S7 topic daarvoor.. Maar om nou ff elke keer een nieuwe topic aan te maken voor elke update...
Dat de update in NL nog niet is gereleased zegt niet zo veel, er is ook veel import in omloop in NL die wellicht wel een update heeft gehad of users die gewoon de officiële update erop hebben gezet.
dan zijn we het volgens mij eens over:rohit schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 15:12:
[...]
Snap je!
[...]
Issues? De update is nog niet eens uit! Dus snap niet eens dat mensen klagen.... Zet je hem zelf erop tja eigen probleem toch en dan heb je een S7 topic daarvoor.. Maar om nou ff elke keer een nieuwe topic aan te maken voor elke update...
Prulleman schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:25:
omdat het keyword in het menings verschil "problemen" lijkt te zijn, is het misschien goed om het nieuwe topic: [Samsung Galaxy S7 Serie] Nougat update en eerste ervaringen
Forum --> Smartphones lijkt me een betere plek
Dit topic heeft een alias in de betreffende subfora (alles wat onder "Mobile" valt) , dus onder bv Smartphones > Windows Phone is ie ook zichtbaar.shiptronic schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:17:
Waarom valt dit topic onder Android? Je mag hier ook reageren met IOS of windows. (staat ook in de lijst bij Windows mobile)
Forum --> Smartphones lijkt me een betere plek
(iPhone valt overigens onder apple talk en niet mobile, daar zijn ook andere modjes en admins actief)
[ Voor 13% gewijzigd door Prulleman op 08-02-2017 16:27 ]
Volgens mij begrijp je hem niet, dit topic valt niet "onder" Android, maar heeft aliassen in alle andere Mobile forum groepen.shiptronic schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:46:
Dat schreef ik dus ook al, maar blijf het dan vreemd vinden dat dit onder Android valt, en niet als algemeen. Maar alla, je kan niet alles hebben
Forum >> Smartphones >> Android >> Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile
[edit] ook als je in het Windows Mobile topic aan het lezen bent.
[ Voor 27% gewijzigd door shiptronic op 08-02-2017 16:54 ]
Ik schrijf toch ook dat het een alias betreft.....Dit topic heeft een alias in alle hoofdgroepen binnen mobile. Dat hij ooit in Android is gestart maakt niets uit.shiptronic schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:52:
dit is wat er staat:
[...]
![]()
[edit] ook als je in het Windows Mobile topic aan het lezen bent.
Vanuit alle hoofdgroepen kunnen users feedback vragen betrefferde de forums binnen mobile. Dat het topic oorspronkelijk in Android is gestart om vervolgens een alias heeft gekregen doet daar niets aan af.
Ik vermoed dat meer mensen het topic zouden missen als deze een categorie hoger zou staan. Veel Tweakers hebben een aantal subfora die ze volgen, dan kom je niet vaak daarbuiten of daarboven.
Het feit dat de breadcrumbs wat anders aangeven is een technische beperking, daar is weinig aan te doen
Anoniem: 529176
Best buy for the bucks voor 250-300€.
Chinaphone is geen optie gezien ik een factuur nodig heb.
Eisen: goede batterij, vooral zakelijk gebruik, liefst zo weinig mogelijk bloatware, 32gb geheugen (geen plannen om kaartje in te steken).
Ik kwam voorlopig uit op de Lenovo P2.
Is er beter te vinden voor mijn gebruik?
Of andere alternatieven die ik zeker eens moet bekijken?
Is dit het juiste topic of kan ik hier een nieuw topic voor opstarten?
Voor dit soort vragen kun je terecht in Mobile Aankoopadviesforum, lees ook nog even Welkom in het Mobile Aankoopadviesforum door voor de spelregels van dat topic. Succes!Anoniem: 529176 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:48:
Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone.
Best buy for the bucks voor 250-300€.
Chinaphone is geen optie gezien ik een factuur nodig heb.
Eisen: goede batterij, vooral zakelijk gebruik, liefst zo weinig mogelijk bloatware, 32gb geheugen (geen plannen om kaartje in te steken).
Ik kwam voorlopig uit op de Lenovo P2.
Is er beter te vinden voor mijn gebruik?
Of andere alternatieven die ik zeker eens moet bekijken?
Is dit het juiste topic of kan ik hier een nieuw topic voor opstarten?
Anoniem: 145867
Om de categorie "BlackBerry en overige" & "Windows Phone" samen te voegen.
Dit heeft voornamelijk dan te maken met de extreme terugloop van Windows Phone posts. En die posts worden voornamelijk door dezelfde kleine groepje mensen geplaatst.
En dan deze te noemen: "Overige Smartphones" of iets dergelijks.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 145867 op 05-03-2017 10:01 ]
Niet sterk hoor om een volkomen terechte en steekhoudende reactie te verwijderen met als excuus dat het over moderatie gaat. Heb dan het fatsoen hem desnoods te verplaatsen mét een link daarheen zoadat iedereen hem weet te vinden en het niet diep in het forum verstopt wordt, én ga er inhoudelijk op in.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 13:06:
[mbr]*knip*. Commentaar betreft de moderatie hoort hier in ieder geval niet thuis, maar in Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile of via de DM.[/]
rens-br schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:28:
Dit topic is echt alleen bedoeld voor plaatsen van berichten over garantieafhandeling en eventuele problemen daarmee.
Het is voor RMA én Support! Dat is ook de topicnaam.Aangezien Wileyfox inmiddels vele toestellen op de markt heeft gebracht, zijn er helaas ook gebruikers die het toestel op moeten sturen voor RMA of problemen hebben met de support afdeling.
"Problemen" hoeven helemáál niet altijd hardwarematig te zijn. En als het zaken in de software betreft wordt het al snel interessant voor een grotere groep mensen.
Support is een beduidend ruimer terrein dan reparaties. En zaken die (meer) over het OS gaan en niet zozeer toestelspecifiek zijn kunnen véél beter in een topic dat ook níét toestelspecifiek is zodat gebruikers van álle modellen daar kennis van kunnen nemen. In de toestelspecifieke topics zou anders voor veel mensen relevante informatie aan hun aandacht voorbij kunnen gaan wat niet handig is.
Dit topis is dan ook bedoeld voor contact met Wileyfox support en NIET voor discussie onderling tussen gebruikers waar de 'Ervaringen en Discussie' topics voor bedoeld zijn. Daar richt je je niet tot WF supportmedewerkers maar tot medetweakers. Héél iets anders. Als ik dus een vraag direct aan WF support richt hoort die hier gewoon te blijven staan. Het is in feite een openbare e-mail aan Wileyfox. Post aan een specifieke bestemming/persoon ga je niet plotseling in een andere brievenbus stoppen.
De insteek van RMA en Support topics zijn er voor bedoeld om berichten neer te zetten die gaan over het RMA proces en alle problemen daarom heen, zoals bijvoorbeeld:
- Toestel opgestuurd, zo en zo opgelost;
- Toestel opgestuurd, niet opgelost;
- Toestel opgestuurd, maar nog steeds niks gehoord;
Contact met Wileyfox betreft RMA afhandeling hoort hier ook bij. Deze topics zijn zo opgezet, omdat er een hoop users het vervelend vinden dan complete RMA procedures besproken worden in ervaringen topics.
Alle andere toestel specifieke problemen, met betrekking tot bijvoorbeeld software, toestel specifieke problemen met hardware of contact met Wileyfox over een van de hiervoor genoemde problemen mag gewoon in de ervaringen topics.
Kun je nou écht niet lezen of héb je het domweg niet gelezen? Het gaat over hoogstwaarschijnlijk NIET toestelspecifieke zaken en ik betoog dat het topic óók ZOALS DE TOPICTITEL ZELF EXPLICIET OOK ZEGT!!! over NIET-RMA gerelateerde zaken gaat.rens-br schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:20:
@CaptJackSparrow, ik waardeer de tijd die je erin stopt om feedback te leveren op de moderatie. Maar de manier waarop mag wat subtieler. Met diktedrukte letters en hoofdletters komt je betoog over als schreeuwen en dat maakt het er niet beter op. Dat gezegd hebbende.
De insteek van RMA en Support topics zijn er voor bedoeld om berichten neer te zetten die gaan over het RMA proces en alle problemen daarom heen, zoals bijvoorbeeld:
- Toestel opgestuurd, zo en zo opgelost;
- Toestel opgestuurd, niet opgelost;
- Toestel opgestuurd, maar nog steeds niks gehoord;
Contact met Wileyfox betreft RMA afhandeling hoort hier ook bij. Deze topics zijn zo opgezet, omdat er een hoop users het vervelend vinden dan complete RMA procedures besproken worden in ervaringen topics.
Alle andere toestel specifieke problemen, met betrekking tot bijvoorbeeld software, toestel specifieke problemen met hardware of contact met Wileyfox over een van de hiervoor genoemde problemen mag gewoon in de ervaringen topics.
En doe me een lol en onthoud je van die eeuwige stupide opmerkingen over schreeuwen. Aangezien tekst beperkte mogelijkheden biedt om nuanceringen aan te brengen kan met SELECTIEF gebruik van WOORDEN in hoofdletters en evt. ook vetschrif op adequate wijze extra NADRUK worden gelegd indien de schrijver dat wenselijk vindt. Dat is héél iets anders dan wanneer mensen complete teksten in hoofdletters gaan zetten. Onmiddellijk gaan lopen piepen van "Jij doet iets heel ergs want jij gebruikt hoofdletters" moet je bij mij niet mee aankomen. Daar word ik snel pissig van.
Je gaat op geen enkele manier in op mijn degelijk onderbouwde argumenten dat het topic WEL de juiste plaats is voor mijn vragen aan Wileyfox support! Herhalen van onjuiste beweringen maakt ze niet bepaald overtuigender.
Het doel van het RMA/Support topic is niet Wileyfox te contacteren met een probleem, daar zijn andere kanalen voor.
De support account van Wileyfox is ook actief in de andere topics en post ook daar om users te helpen.
De totaal 76 posts zijn verdeeld over 13 Wileyfox gerelateerde topics en slechts 2 van de posts zijn in het RMA/support topic.
Dat jij dit anders ziet is geen probleem, daar mag zelfs over gediscussieerd worden, maar dan wel hier en niet in het betreffende topic. Wie weet weet je ons over te halen, (maar op dit moment heb ik van jou ook geen goede reden gehoord naast je mening).
Inhoudelijk, alle RMA/support topics gaan over het proces, hoe lang moet je wachten, waar moet je het naar toe sturen, met wie moet je contact op nemen, zijn ze behulpzaam, hebben ze je spullen kwijt gemaakt, heb je vervangende spullen gekregen, is het de moeite om je toestel met probleem x op te sturen, of krijg je em dan toch zonder actie terug, ... etc etc. Dat jij een andere conclusie trekt bij het woordje support in de titel, wil niet zeggen dat je daarmee gelijk hebt. Ik wil ook niet beweren dat wij per definitie wel gelijk hebben, maar het idee is wel dat de moderaters hier de boel in goede banen leiden en ervoor zorgen dat alles overzichtelijk en makkelijk terug te vinden is voor andere gebruikers.
Zo is dus op dit moment de opzet en wat daar niet aan voldoet hoort ergens anders, heb je dus een probleem waarvoor je toestel terug moet naar WileyFox, dan kan je in dat topic terecht. heb je een ander probleem, dan kan dat in het topic van het betreffende toestel
Jij hebt nu een probleem met systeem updates:
CaptJackSparrow in "[Wileyfox Spark X] Ervaringen & Discussie"
(headsup, ik heb deze post ook ontdaan van offtopic gezwats over verplaatste posts en ander commentaar op moderatie)
hoewel dit potentieel ook andere toestellen raakt is dit niet direct iets wat met RMA proces te maken heeft, tenzij je je toestel hiervoor terug stuurt, dan mag je dit in het RMA topic posten, dat je je toestel met die en die reden hebt terug gestuurd.
Ik hoop dat met deze uitleg het doel van het RMA/support topic iets duidelijker is geworden.
samengevat, waar het mis gaat is de interpretatie achter support in de titel, die is anders bedoelt dan hoe jij em nu opvat
Even los van het onderwerp, je zult toch echt wat moeten doen aan je manier van communiceren. Als je zo'n soort beledigende reactie plaatst en op de man speelt, dan verspeel je ook gelijk het "recht" op een normale reactie.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:35:
[...]
Kun je nou écht niet lezen of héb je het domweg niet gelezen? Het gaat over hoogstwaarschijnlijk NIET toestelspecifieke zaken en ik betoog dat het topic óók ZOALS DE TOPICTITEL ZELF EXPLICIET OOK ZEGT!!! over NIET-RMA gerelateerde zaken gaat.
En doe me een lol en onthoud je van die eeuwige stupide opmerkingen over schreeuwen. Aangezien tekst beperkte mogelijkheden biedt om nuanceringen aan te brengen kan met SELECTIEF gebruik van WOORDEN in hoofdletters en evt. ook vetschrif op adequate wijze extra NADRUK worden gelegd indien de schrijver dat wenselijk vindt. Dat is héél iets anders dan wanneer mensen complete teksten in hoofdletters gaan zetten. Onmiddellijk gaan lopen piepen van "Jij doet iets heel ergs want jij gebruikt hoofdletters" moet je bij mij niet mee aankomen. Daar word ik snel pissig van.
Je gaat op geen enkele manier in op mijn degelijk onderbouwde argumenten dat het topic WEL de juiste plaats is voor mijn vragen aan Wileyfox support! Herhalen van onjuiste beweringen maakt ze niet bepaald overtuigender.
Dus normaal reageren of reageer gewoon niet meer.
Dank voor je reactie.
Sja... ik weet niet wat er zich in al die andere RMA & Support topics van andere merken die er dan blijkbaar ook zijn, vermoed ik uit je reactie, afspelen maar áls je het exclusief voor RMA wilt gebruiken nóém het dan ook RMA topic en niet RMA & Support topic.
Het komt op mij over als een (zeer nuttige) aanvulling op de andere kanalen met voor zowel de GOTters als, in dit geval, WF bepaalde voordelen. Het is laagdrempelig voor GOTters en heeft als voordeel dat anderen er evt. ook hun voordeel mee kunnen doen als er voor hun ook van toepassing zijnde informatie in langs komt. Aangezien het kennisniveau van de gemiddelde Tweaker wat hoger ligt dan van de gemiddelde consument kan de feedback die WF langs deze weg krijgt ook voor hun een toegevoegde waarde hebben. Win/win wat mij betreft. Wel natuurlijk vooral voor onderwerpen die waarschijnlijk niet toestelspecifiek zijn maar een grotere reikwijdte hebben zoals firmware-updates.
Je denkt toch niet dat ik me NIET beledigd voelde door de verwijdering van mijn bijdragen, daarna het totaal negeren van mijn inhoudelijke argumenten en mij dan tevens nog even expliciet aanvallen op mijn 'gedrag' omdat ik een paar woorden met extra nadruk opschrijf is het wel?janvanduschoten schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:15:
[...]
Even los van het onderwerp, je zult toch echt wat moeten doen aan je manier van communiceren. Als je zo'n soort beledigende reactie plaatst en op de man speelt, dan verspeel je ook gelijk het "recht" op een normale reactie.
Dus normaal reageren of reageer gewoon niet meer.
Mijn geërgerde reactie was dus in reactie op die daaraan VOORAFGAANDE beledigingen JEGENS MIJ! Je opmerking moet dus aan het adres van iemand anders gericht worden. Als men door mij met respect behandeld wil worden zal men mij toch écht óók met respect moeten behandelen. Goedkope beschuldigingen hebben op mij géén gunstig effect in die zin.
Ik neem aan dat je het over @rens-br hebt, maar ik vind nergens een beledigende uitspraak tegen jou.Mijn geërgerde reactie was dus in reactie op die daaraan VOORAFGAANDE beledigingen JEGENS MIJ!
Dus voor je met dit soort onzin aankomt kan je beter even terug lezen, misschien zie je dan dat het allemaal wel mee valt.
En nog even inhoudelijk, nogmaals het woordje support zie jij anders, in dit geval is het bedoelt over de communicatie die je met de support afdeling hebt over je RMA. Niet over support in het algemeen.
Je voorbeeld over firmwares, juist firmwares zijn toestel specifiek, ik snap dat er nu na CM overkoepelende zaken spelen voor alle toestellen, maar het feit dat jou toestel x geen contact kan maken met de OTA server is toch echt een probleem van toestel X. kortom ik ben niet overtuigd om dit in het RMA/support topic te gooien. wellicht kan het hierbij: [Wileyfox] ervaringen met nieuw OS?
Dit is overigens ook de laatste post die ik hieraan vuil maak als er nog meer reacties met de bovenstaande toon komen, daar ben zowel ik als mijn collega moderaters niet van gediend. Inhoudelijk discussiëren prima, maar dan op een normale toon.
[ Voor 9% gewijzigd door Prulleman op 28-03-2017 16:22 ]
Ik zeg alleen nog maar dat dit zo'n typische reactie is die je ook vaak als reactie op een e-mail aan de support van e.o.a. bedrijf krijgt waarbij men overduidelijk hetgene jij geschreven hebt niet goed gelezen heeft en standaardantwoorden geeft die niet van toepassing zijn op de gestelde vragen. Ik héb het nl. allemaal al gezegd. Het stáát er allemaal al, ook al heeft men het niet gelezen in de zin dat de er in gelegde betekenis er ook uitgehaald is.Prulleman schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:57:
@CaptJackSparrow Ik heb me erg ingehouden in mijn vorige post om niks te zeggen over je toon, maar het komt toch in elke post van je terug, hierboven ook weer overmatig hoofdletter gebruik en ongefundeerde beschuldigingen over belediging:
[...]
Ik neem aan dat je het over @rens-br hebt, maar ik vind nergens een beledigende uitspraak tegen jou.
Dus voor je met dit soort onzin aankomt kan je beter even terug lezen, misschien zie je dan dat het allemaal wel mee valt.
En nog even inhoudelijk, nogmaals het woordje support zie jij anders, in dit geval is het bedoelt over de communicatie die je met de support afdeling hebt over je RMA. Niet over support in het algemeen.
Je voorbeeld over firmwares, juist firmwares zijn toestel specifiek, ik snap dat er nu na CM overkoepelende zaken spelen voor alle toestellen, maar het feit dat jou toestel x geen contact kan maken met de OTA server is toch echt een probleem van toestel X. kortom ik ben niet overtuigd om dit in het RMA/support topic te gooien. wellicht kan het hierbij: [Wileyfox] ervaringen met nieuw OS?
Uit dergelijke reacties blijkt dan dat men de essenties van het bericht gemist heeft omdat men te haastig is geweest, omdat men er niet genoeg tijd aan wil besteden, want men heeft haast, want er zijn nog véél meer zaken waar men op moet reageren. Die (tijds)factor maakt dat men inadequaat reageert waardoor er weer een reactie terug komt waar men dan wéér niet adequaat op reageert enz. enz. wat uiteindelijk véél meer tijd kost dan het gekost zou hebben als men de eerste keer wél de moeite had genomen om e.e.a. goed te lezen en wél adequaat te reageren. Ik wordt altijd vreselijk moe van dergelijk oeverloos gedoe. Ik denk dat heel veel mensen dergelijke ervaringen hebben en dit goed kunnen herkennen.
Ik pik er alleen nog één puntje uit. Het gáát niet over het feit dat MIJN mijn toestel geen OTA kán ophalen. Ik láát het die updates niet (meer) ophalen omdat ik die in mij firewall blokkeer (zie de rode kruisjes) omdat de domeinen waarmee gecommuniceerd wordt plotseling VERANDERD veranderd zijn en ik vind dat die er vreemd en potentieel verdacht uitzien. Iets wat dus niet alleen mij aangaat maar iedereen die een Wileyfox toestel (ook anders dan Spark) heeft. Alle gevolgtrekkingen die resulteren uit zo'n foute aanname verliezen dan ook prompt hun waarde.
En nu stop ik er mee want dit kost me veel te veel tijd(sverspilling).
[ Voor 0% gewijzigd door 13art op 28-03-2017 18:42 ]
Blijkbaar ben je niet geïnteresseerd in een oplossingsgerichte /open discussie maar zocht je alleen even een platform om te melden dat het er niet mee eens bent.CaptJackSparrow schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 15:29:
*knip8
[...]
Je denkt toch niet dat ik me NIET beledigd voelde door de verwijdering van mijn bijdragen, daarna het totaal negeren van mijn inhoudelijke argumenten en mij dan tevens nog even expliciet aanvallen op mijn 'gedrag' omdat ik een paar woorden met extra nadruk opschrijf is het wel?
Mijn geërgerde reactie was dus in reactie op die daaraan VOORAFGAANDE beledigingen JEGENS MIJ! Je opmerking moet dus aan het adres van iemand anders gericht worden. Als men door mij met respect behandeld wil worden zal men mij toch écht óók met respect moeten behandelen. Goedkope beschuldigingen hebben op mij géén gunstig effect in die zin.
Als je echt serieus meent dat je je beledigd en aangevallen voelt door een mod actie (waar je hier gewoon inhoudelijk over had kunnen discussiëren), dan moet je toch eens rustig nadenken of je het een en ander wel juist interpreteert / inschat.
Verder discussie over het onderwerp is alleen acceptabel als het doel een open discussie is en er niet met storende hoofdletters, uitroeptekens en ander onzin wordt gepost.
Maar goed, ik zal geen verdere tijd van je verspillen, je was er al klaar mee. Verder veel plezier op het forum.
[ Voor 6% gewijzigd door janvanduschoten op 28-03-2017 17:11 ]
OK. Wat bedoel je precies? Ik vermoed dat je het over de pricewatch hebt?haha666413 schreef op zondag 9 april 2017 @ 12:29:
na wat onderzoek is het erg interessant om bij de smartphone sectie ook het type intern opslag zoals ufs 2.0 of ufs 2.1 handig om mee te nemen voor vergelijkingen en voor filters
ik bedoel inderdaad de pricewatch,janvanduschoten schreef op zondag 9 april 2017 @ 14:18:
[...]
OK. Wat bedoel je precies? Ik vermoed dat je het over de pricewatch hebt?
voor het gemak pak ik als voorbeeld de laptops en desktops sectie waar je kan filteren op flash hdd ssd nvme etc. en gezien huidige smartphones verschillende type opslag hebben is het handig om deze op dezelfde manier te kunnen vergelijken
[ Voor 27% gewijzigd door haha666413 op 09-04-2017 18:19 ]
Ik denk dat je dit het beste kunt bespreken in Pricewatch , dat is speciaal voor dingen in de pricewatch.haha666413 schreef op zondag 9 april 2017 @ 15:14:
[...]
ik bedoel inderdaad de pricewatch,
voor het gemak pak ik als voorbeeld de laptops en desktops sectie waar je kan filteren op flash hdd ssd nvme etc. en gezien huidige smartphones verschillende type opslag hebben is het handig om deze op dezelfde manier te kunnen vergelijken
Is het geen idee om, gezien de onduidelijkheid en assertieve uitspraken, een [OnePlus 5] actuele "defecten" topic aan te maken? Wat mij betreft mag daar de discussie van het scherm in, maar mogelijk (hopelijk niet) later ook bugs & omwegen voor bepaalde firmware-updates, mogelijk (maar hopelijk niet) accu's die slecht opladen etc?
Ik weet niet of dit sowieso al in de praatgroep Mobile leeft maar vaak zie ik bij een nieuw model smartphone in 1x 5 topics verschijnen (prijs, discussie, accesoire etc). Waarom niet meteen een extra topic wat zich voornamelijk focust (en goed gemodereerd) op model-specifieke defecten in de hard- of software.
Eventueel zijn dit soort topics dan ook makkelijker/duidelijker te copy/paste als iemand contact wil zoeken met de garantie-afhandeling en dan kan aantonen dat nog x aantal Tweakers een vergelijkbaar probleem hebben met video's, reproductieve stappen etc.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Wellicht zelfs eentje specifiek voor jelly effect en eentje voor de overige defecten aangezien jelly lijkt te overheersen.rens-br schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 14:56:
[...]
Zet even een berichtje in: Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile, dan kunnen er meer mods over beslissen.
Zelf overig nog geen problemen maar vind het ook jammer dat 9 van 10 posts alleen nog over jelly gaan dus apart topic zou op prijs worden gesteld voor de leesbaarheid.
"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant
Edit: Mocht je het niet gezien hebben. Het is inmiddels gelukt: [OnePlus 5] "Jelly / Jello" problemen.
[ Voor 40% gewijzigd door rens-br op 01-07-2017 08:47 ]
Que? Wat moet je van ons Colin???CLB schreef op zondag 13 augustus 2017 @ 20:20:
Gewoon even een pluimpje voor de mobile-mods, omdat het kan!
Uhm... Nou... Nu je het toch vraagt...
Het heeft helemaal niks te maken met levertijden, ik vraag alleen oudiemand weet wanneer die in demo zal verschenen, zodat we ermee kunnen "spelen".
En wat de prijzen betreft, dat was niet expliciet over hoeveel dat nou wel niet zal kosten.
[ Voor 39% gewijzigd door GentiLi op 25-08-2017 20:26 ]
Als jij het heb dat 100 euro een hoop geld is (wat voor velen ook gewoon zo is) dan ben je bezig met de prijzen te bespreken.
Maar dat was niet mijn primaire trigger om je reactie te verplaatsen. Dat was je vervolgvraag wanneer de 128GB versie leverbaar wordt. Dat is sowieso een vraag voor het levertijdentopic.
Kort daarvoor had ik 16 reacties naar het levertijden topic gebonjourd, dus had ik weinig trek om dat in korte tijd nog een keer te doen. Jouw reactie had namelijk een mooie aanleiding voor sommigen geweest om toch in het toestel topic verder te gaan over prijzen enz.
Btw, mijn vraag was niet 'wanneer' de 128GB leverbaar wordt, maar of ie überhaupt komt.PaT schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 18:38:
Ik heb je reactie even verplaatst naar dit feedback topic, want daar hoort het thuis.
Als jij het heb dat 100 euro een hoop geld is (wat voor velen ook gewoon zo is) dan ben je bezig met de prijzen te bespreken.
Maar dat was niet mijn primaire trigger om je reactie te verplaatsen. Dat was je vervolgvraag wanneer de 128GB versie leverbaar wordt. Dat is sowieso een vraag voor het levertijdentopic.
Kort daarvoor had ik 16 reacties naar het levertijden topic gebonjourd, dus had ik weinig trek om dat in korte tijd nog een keer te doen. Jouw reactie had namelijk een mooie aanleiding voor sommigen geweest om toch in het toestel topic verder te gaan over prijzen enz.
Maar ach ja, geen zin om in discussie met jou te gaan. Je weet zelf, toch?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Razer in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"
janvanduschoten in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"
Prulleman in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"
Dus de meningen zijn daar een beetje over verdeeld. Wat mij betreft kan het wel. Aangezien de software updates / beta updates nu geheel gelijk lopen. (correct?)
Aha, wist ik niet.rens-br schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 10:53:
@Anonymoussaurus dit idee is vaker geopperd:
janvanduschoten in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"
Prulleman in "Ideeën- & Feedbacktopic voor Mobile"
Dus de meningen zijn daar een beetje over verdeeld. Wat mij betreft kan het wel. Aangezien de software updates / beta updates nu geheel gelijk lopen. (correct?)
Dat klopt, de software loopt gelijk. Voor zowel de bèta's als de stabiele versies. Zie ook deze forumpost: OxygenOS Open Beta 16/7 for the OnePlus 3/3T
Geld ook voor de stables. Voorbeeld: OxygenOS 4.1.7 OTA for OnePlus 3/3TEdit: for the sake of simplicity, we've merged both threads into one thread, and from now on, all beta posts will be like this going forward.
Wordt ook op het forum aangegeven:

Gezien ook OnePlus het voort onder één naam voert, lijkt mij het ook prima. Ik neig nu even naar een nieuw topic. Dan kan de OP ook mooi en netjes worden gemaakt.Anonymoussaurus schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 11:20:
[...]
Aha, wist ik niet.
Dat klopt, de software loopt gelijk. Voor zowel de bèta's als de stabiele versies. Zie ook deze forumpost: OxygenOS Open Beta 16/7 for the OnePlus 3/3T
[...]
Geld ook voor de stables. Voorbeeld: OxygenOS 4.1.7 OTA for OnePlus 3/3T
Wordt ook op het forum aangegeven: [afbeelding]
Dat wordt dan [OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 01-09-2017 11:38 ]
@Prulleman
Hier is hij dan: [OnePlus 3/3T] Ervaringen & Discussie - Deel 2
[ Voor 44% gewijzigd door Anonymoussaurus op 01-09-2017 14:04 ]
Mee eens of niet?
Het zijn ook niet bepaald bijster drukke topics en het lijkt me zeer goed doenlijk voor de mods om evt. wat bijdragen te verplaatsen van en naar dat en de toestelspecifieke topics.
[ Voor 97% gewijzigd door CaptJackSparrow op 06-09-2017 08:53 ]
De berichten die echt over de Android versie zelf gaan zijn voornamelijk berichten over het uitschakelen van Zen en Truecaller. Beide dingen zijn al vaker besproken, dus daar hoeft het topic voor mij niet van open te blijven.
Als laatste kunnen we inderdaad prima alle berichten die wel toestel specifiek zijn gaan verplaatsen, maar ik heb ze liever gewoon meteen op de goede plek.
Levertijden zijn nog onbekend...rens-br schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:32:
[mbr]Aangezien het toestel inmiddels te bestellen is, kan @voorstad of iemand anders even een Levertijd & prijzen topic maken. Het bespreken van de bovenstaande zaken in ervaringen topics is namelijk nogal offtopic.[/]
Maar toch wordt hierboven druk gediscussieerd over bestellingen e.d. en dat is offtopic hier.stievydude schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:45:
Levertijden zijn nog onbekend...
Straks begint iedereen hier hun ups foto to posten zoals op de facebook groeprens-br schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:43:
[...]
Maar toch wordt hierboven druk gediscussieerd over bestellingen e.d. en dat is offtopic hier.

Maar met alle respect, dat zijn de enige ervaringen die wij tot nu to met het product hebben.. En daar is dit toch de plek voor? "Ervaringen & discussie"...rens-br schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:43:
[...]
Maar toch wordt hierboven druk gediscussieerd over bestellingen e.d. en dat is offtopic hier.
[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |
[ Voor 98% gewijzigd door ZieMaar! op 18-10-2017 10:58 ]
Ervaringen en discussie over het product, niet over de verzending van het product. Maar goed er zijn een aantal personen die zich er wel aan storen en bij alle producten hebben we een los Levertijd & Prijzen en ervaringen topic. Dus ook hierbij.carlhendrix schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:54:
Maar met alle respect, dat zijn de enige ervaringen die wij tot nu to met het product hebben.. En daar is dit toch de plek voor? "Ervaringen & discussie"...
Bah, saai hoor. Oke, waar is dat topic? Dan ga ik daar wel verder wachtenrens-br schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:58:
[...]
Ervaringen en discussie over het product, niet over de verzending van het product. Maar goed er zijn een aantal personen die zich er wel aan storen en bij alle producten hebben we een los Levertijd & Prijzen en ervaringen topic. Dus ook hierbij.
[PSN: carlhendrix] | Steam ID : n3w_w4rri0r |
Dat was dus precies mijn vraag: rens-br in "[MyKronoz Zetime] Ervaringen & Discussie".carlhendrix schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 11:03:
Oke, waar is dat topic?
Toch vind ik het zelf eigenlijk nog te vroeg voor zo'n topic. Naar mijn weten is het product nog niet te bestellen. Dit is onderdeel van het Kickstarter-proces. Daarover is (vind ik) relevante discussie, omdat ze bepaalde data hebben beloofd en iedereen (op een verkeerd moment) een trackingnummer kreeg. Nu blijken sommigen die al een trackingnummer hadden, de smartwatch toch te krijgen, maar anderen niet.rens-br schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 10:58:
[...]
Ervaringen en discussie over het product, niet over de verzending van het product. Maar goed er zijn een aantal personen die zich er wel aan storen en bij alle producten hebben we een los Levertijd & Prijzen en ervaringen topic. Dus ook hierbij.
Tot mensen echt de smartwatch hebben ontvangen, lijkt het me toch niet zo erg om te discussiëren over het verloop van het proces?
Anoniem: 145867
Daar zijn we mee bezigAnoniem: 145867 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:44:
Nu het toch een feit is dat Windows Phone niet meer groot zal worden en dus geen eigen hoekje (Statistisch) verdient zou het goed zijn om deze te onderscharen onder BlackBerry en overige.
En is inmiddels verplaatst naar: Overige smartphonesAnoniem: 145867 schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:44:
Nu het toch een feit is dat Windows Phone niet meer groot zal worden en dus geen eigen hoekje (Statistisch) verdient zou het goed zijn om deze te onderscharen onder BlackBerry en overige.
Omdat ik en andere Tweakers elkaar op de hoogte houden, kan het nog wel eens voorkomen dat je, zoals ik het volgende hebt: gisteravond een nieuwtje geplaatst over de OnePlus 6. Nu ben ik weer een nieuwtje tegengekomen. Aangezien je niet binnen 24 uur een re-post mag doen, vraag ik mij af of een oude post bewerken nog wel opvalt. Dan is het of wachten tot iemand iets post, of wachten tot de 24 uur voorbij zijn, maar ja, dat is ook zo wat..
Als ik m'n oude bericht verander, valt dat niet op, want dan wordt de thread onder 'mijn topics' bijvoorbeeld niet rood (nieuw bericht).
Highlighten van het bewerkte bericht (door bijvoorbeeld 'edit' dikgedrukt te zetten) mag ook niet, want dat komt schreeuwerig over.
[ Voor 8% gewijzigd door Anonymoussaurus op 02-04-2018 16:43 ]
Dit topic is bedoeld voor communicatie met de Tablets & Telefoons Crew betreffende ideeën en/of feedback voor het Mobile deel van het forum. Voor commentaar op individuele moderaties is dit topic NIET bedoeld; neem daarvoor direct contact op met de moderator in kwestie.