Toon posts:

Smartphonereviews bij meerdere type modellen

Pagina: 1
Acties:
Afgelopen week vroeg ik onderstaande in het feedbacktopic van de Mobile-afdeling:
Misschien niet helemaal het juiste topic, maar wilde het hier alvast opgooien, voordat ik er eventueel mee verder ga. Ik heb afgelopen week een review geschreven van een singlesim-smartphone, maar er staan ook dualsim-varianten in van dat toestel. Daar wordt de review echter niet genoemd/gelinkt. Dat vind ik wat gek, ook al betreft het natuurlijk een 'ander' apparaat. Dat verschil vind ik echter dusdanig klein dat ik graag zou willen zien dat dat ook gewoon gekoppeld is. Bij verschillende kleuren van devices zien we namelijk ook gewoon reviews van andere kleuren staan. Wat jullie: reviews overal of daadwerkelijk anders dus nee? :)

Daar werd ook genoemd:
rens-br schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:53:
Je hebt dit probleem namelijk ook bij toestellen met verschillende RAM groottes.
Ook dat verschil is imo dusdanig klein dat het onder hetzelfde product geschaard kan worden, want bij het schrijven van een review moet je toch de juiste variant aanklikken. Of je dus een singlesim-, dualsim-, 3GB RAM- of 4GB RAM-versie gebruikt is toch wel duidelijk. Reviews zijn dan te zien bij meerdere devices, hebben meer bekijks wat het werk voor een reviewer nog leuker maakt. Tevens zijn er veel meer mensen die hiermee geholpen zijn, want de review over het product zal voor het grootste deel ook gaan over het product dat zij in overweging nemen of waarover ze meer willen lezen. Weet niet hoe of wat qua implementatie, wat jullie?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Enige reactie vanuit de crew!? :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:53

WoutF

Hoofdredacteur

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:53

Mooijekind

Manager Product Content
We hebben er juist bewust voor gekozen om deze producten te scheiden omdat ze een andere functionaliteit hebben (single danwel dual sim) of dat de ervaring anders kan zijn.
Het kan natuurlijk veel uitmaken of een telefoon 3GB of 4GB aan RAM-geheugen heeft. De smartphone kan net even fijner reageren waardoor je dus een andere beleving hebt van het product.

Met betrekking tot een review zou je er natuurlijk wel voor kunnen kiezen om de review bij zowel een single als een dualsim te plaatsen.

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-02 23:30

Dirk

Coördinator Frontpagemoderatie
mooijekind11 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:49:
Met betrekking tot een review zou je er natuurlijk wel voor kunnen kiezen om de review bij zowel een single als een dualsim te plaatsen.
Dat heb ik eigenlijk liever ook niet, dan heb je twee keer dezelfde review, waarbij er 1 eigenlijk niet van toepassing is...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit lijkt mij juist niet de bedoeling / onwenselijk. Je krijgt dan onder andere dubbele karma, wellicht dubbele reacties en de reviewer moet op twee plekken dezelfde informatie bij gaan houden. Daarbij stel elke reviewer gaat op die manier zijn reviews dubbel plaatsen, kan je net zo goed de toestellen aan elkaar koppelen. Want dan klopt het dus al niet.

Persoonlijk zie ik ook weinig verschil in de 3GB / 4GB en single sim / dual sim versies. De snelheid of accuduur kan wel iets verschillen, maar dat is echt marginaal.
We hebben er juist bewust voor gekozen om deze producten te scheiden omdat
ze een andere functionaliteit hebben (single danwel dual sim) of dat de ervaring anders kan zijn.
Maar dan kun je toch wel een 'ander' product en reviews daarvan laten zien als die voor 99% hetzelfde zijn?

Als ik een 4GB RAM-versie van iets koop, word ik echt wel blij van een 3GB RAM-review denk ik namelijk en andersom ook. Lees: als ik een review lees over een 'betere' variant met meer geheugen, wel dual-sim enz.

Dan lees ik namelijk nog wel iets over behuizing, snelheid, camera, accuduur, Androidversie, Androidschil, opladen, het uiterlijk, updatebeleid, belkwaliteit, hoe die in de hand ligt, mobiel internet, WiFi-verbindingen, geluid, vingerafdrukscanners, infrarood, NFC en noem het maar op. Dat een eventuele benchmark een iets andere score geeft (wat sowieso altijd al het geval is, ook al voer je deze tig keer uit op hetzelfde toestel) of de ervaring een tikkeltje anders is, dat geloof ik wel. Mensen die een 3GB RAM of 4GB RAM-variant krijgen van een toestel en daadwerkelijk een heel ander gevoel krijgen van de snelheid van een toestel, ik moet ze nog tegenkomen eerlijk gezegd. Nu zie ik bijvoorbeeld niks bij pricewatch: Nokia 8 Dual Sim Grijs qua reviews, want die zijn er niet volgens het systeem. Volgens mij zijn die er wel degelijk, want iemand die een de dualsim-variant overweegt heeft nog steeds wat aan een review van de redactie / gebruikersreviews die er nu zijn.

Andere boeg: verwijzing naar 'er zijn wel reviews van deze xxx variant van het toestel met linkje', is dat wat?

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:53

Mooijekind

Manager Product Content
CLB schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:15:
[...]

Andere boeg: verwijzing naar 'er zijn wel reviews van deze xxx variant van het toestel met linkje', is dat wat?
Ik zal dit idee eens laten toetsen. Klinkt mij wel als een redelijke oplossing alleen durf ik niets te zeggen over de technische aspecten hiervan.
Dank voor het meedenken.
Toevallig al ergens in een overleg genoemd / getoetst? :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee