Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Het kan natuurlijk veel uitmaken of een telefoon 3GB of 4GB aan RAM-geheugen heeft. De smartphone kan net even fijner reageren waardoor je dus een andere beleving hebt van het product.
Met betrekking tot een review zou je er natuurlijk wel voor kunnen kiezen om de review bij zowel een single als een dualsim te plaatsen.
Dat heb ik eigenlijk liever ook niet, dan heb je twee keer dezelfde review, waarbij er 1 eigenlijk niet van toepassing is...mooijekind11 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:49:
Met betrekking tot een review zou je er natuurlijk wel voor kunnen kiezen om de review bij zowel een single als een dualsim te plaatsen.
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Dit lijkt mij juist niet de bedoeling / onwenselijk. Je krijgt dan onder andere dubbele karma, wellicht dubbele reacties en de reviewer moet op twee plekken dezelfde informatie bij gaan houden. Daarbij stel elke reviewer gaat op die manier zijn reviews dubbel plaatsen, kan je net zo goed de toestellen aan elkaar koppelen. Want dan klopt het dus al niet.mooijekind11 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:49:
Persoonlijk zie ik ook weinig verschil in de 3GB / 4GB en single sim / dual sim versies. De snelheid of accuduur kan wel iets verschillen, maar dat is echt marginaal.
Maar dan kun je toch wel een 'ander' product en reviews daarvan laten zien als die voor 99% hetzelfde zijn?mooijekind11 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:49:
We hebben er juist bewust voor gekozen om deze producten te scheiden omdat
ze een andere functionaliteit hebben (single danwel dual sim) of dat de ervaring anders kan zijn.
Als ik een 4GB RAM-versie van iets koop, word ik echt wel blij van een 3GB RAM-review denk ik namelijk en andersom ook. Lees: als ik een review lees over een 'betere' variant met meer geheugen, wel dual-sim enz.
Dan lees ik namelijk nog wel iets over behuizing, snelheid, camera, accuduur, Androidversie, Androidschil, opladen, het uiterlijk, updatebeleid, belkwaliteit, hoe die in de hand ligt, mobiel internet, WiFi-verbindingen, geluid, vingerafdrukscanners, infrarood, NFC en noem het maar op. Dat een eventuele benchmark een iets andere score geeft (wat sowieso altijd al het geval is, ook al voer je deze tig keer uit op hetzelfde toestel) of de ervaring een tikkeltje anders is, dat geloof ik wel. Mensen die een 3GB RAM of 4GB RAM-variant krijgen van een toestel en daadwerkelijk een heel ander gevoel krijgen van de snelheid van een toestel, ik moet ze nog tegenkomen eerlijk gezegd. Nu zie ik bijvoorbeeld niks bij pricewatch: Nokia 8 Dual Sim Grijs qua reviews, want die zijn er niet volgens het systeem. Volgens mij zijn die er wel degelijk, want iemand die een de dualsim-variant overweegt heeft nog steeds wat aan een review van de redactie / gebruikersreviews die er nu zijn.
Andere boeg: verwijzing naar 'er zijn wel reviews van deze xxx variant van het toestel met linkje', is dat wat?
Ik zal dit idee eens laten toetsen. Klinkt mij wel als een redelijke oplossing alleen durf ik niets te zeggen over de technische aspecten hiervan.CLB schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:15:
[...]
Andere boeg: verwijzing naar 'er zijn wel reviews van deze xxx variant van het toestel met linkje', is dat wat?
Dank voor het meedenken.