henklbr schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:03:
[...]

En: wat wil je dan opgeven als excuus? Jij hebt de cover toch zelf om de Note 8 gedaan?

Ik vind dit geen excuus om je toestel te vervangen voor een nieuwe (maar dat is mijn mening) -> gebruikersschade
Als je schade krijgt dankzij de cover, is de leverancier van de cover aansprakelijk, en aangezien dit een originele Samsung cover is, is Samsung aansprakelijk.

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-02 20:33
Hoe zit dat nu met dat waterdichtheid IP68. De ene site zegt dat je de telefoon gewoon onder water en douche kan gebruiken, de andere site zegt beter van niet, alleen als het per ongeluk gebeurt...

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-02 10:32
kmichael schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:38:
Hoe zit dat nu met dat waterdichtheid IP68. De ene site zegt dat je de telefoon gewoon onder water en douche kan gebruiken, de andere site zegt beter van niet, alleen als het per ongeluk gebeurt...
https://goo.gl/Q1SxQr :/

• lumian
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-09-2018
Heb net even in 3 verschillende winkels de demo modellen bekeken en op alle drie zag ik dat 'light bleeding' / lichtrand... normaal niet opvallend maar als je erop gaat letten zie je het wel duidelijk. Bij de gouden versie zag ik het trouwens haast niet, alleen bij de zwarte.
kmichael schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:38:
Ik ben bij de launch van het toestel geweest, en daar hadden ze 4 exemplaren in een aquarium liggen de hele tijd om er spelletjes op te spelen (de winnaar van de dag kreeg er een mee om te reviewen, ik redde dat helaas niet). Kortom, daar kan het toestel gewoon tegen.

• vooviro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-01-2021
swhnld schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:21:
[...]

Als je schade krijgt dankzij de cover, is de leverancier van de cover aansprakelijk, en aangezien dit een originele Samsung cover is, is Samsung aansprakelijk.
ben het volledig met je eens, samsung zal je inderdaad ook helpen en van dienst zijn in dit geval mocht zoiets gebeuren, krijg een third party hoesjes maker maar eens zo ver! :P

• lumian

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:40

Bullet NL

Eigen Wijs

Nope, mijn net in het donker naar mijn Note 8 zitten turen door jou.... Totaal geen licht wat door andere plekken van het glazen schem komt anders dan waar het door heen hoort te komen.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Toub
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-02 19:23
Dus heb mijn Note sinds 12:00 vanmiddag. Eerste wat ik heb gedaan is Bixby "uitgezet".

- Package Disabler Pro / PDP engine

Hieronder wat ik disabled heb. Knop reageert helemaal nergens meer op.
Heb nu Lawnchair als launcher met Google Now/Assistent.

• Firehuntah
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-01 00:14
Ik snap niet waarom je hier over bezig blijft, je hebt het zelf al bij een paar andere Note 8's gezien en meerdere mensen hebben al gezegd dat dit het geval is. Het is gewoon een effect dat alle edge schermen hebben. S6 Edge, S7 Edge en S8/S8+ hebben dit ook. De een misschien iets minder dan de ander maar bij een hoge helderheid zul je het bij ze allemaal wel kunnen zien. Net voor de zekerheid nog bij mijn S7 Edge gekeken en die heeft dit dus ook gewoon. Het is nauwelijks zichtbaar, tenzij je er echt op gaat letten. Dus echt last kan je hier niet van hebben. ;) Gewoon negeren en genieten van je Note 8, niet naar problemen zoeken die er niet zijn.

Nog even over de irisscanner en vingerafdrukscanner, vooral na de review hier op tweakers.

Het niet werken van de irisscanner met een bril is complete onzin. Ik draag zelf een bril en de keren dat die niet werkt maakt het niets uit of ik een bril op heb of niet. Het heeft meer met de hoeveelheid licht te maken of die werkt of niet. In donkere ruimtes werkt die zeker minder goed maar bij goede verlichting werkt die elke keer perfect, met mijn bril op dus. Enige verschil is misschien wel dat je hem met bril iets korterbij moet houden of soms wat minder snel is (nog steeds minder dan een seconde). Maar is dus zeker bruikbaar met bril.

Vingerafdrukscanner werkt steeds perfect, alleen moet je je vinger wel echt in het midden en plat erop hebben. Dit is dus gewoon even wennen. Rede waarom het bij de S7 misschien beter leek te werken is omdat je daar kunt zien hoe je je vinger erop plaatst. Dus ja, hij gaat soms wel eens fout maar dat is niet omdat de scanner slechter is, je hebt je vinger gewoon niet goed erop. Denk dat dit na verloop van tijd steeds beter gaat als je de positie van de scanner leert kennen.

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-01 20:18
Geen light bleed hier op mijn toestel. En die fingerprint sensor werkt super goed. Ook de iris scanner werkt prima in een volledig donkere kamer. Hij is alleen soms wat trager bij weinig licht, maar overdag bijna net zo snel als je fingerprint. Maar overall is de fingerprint wel sneller/makkelijker omdat je 1 stap minder hoeft te doen en het toestel niet hoeft te richten. Als je het toestel helemaal onderaan vast houdt en de hoek echt in je palm drukt ja dan kom je ook niet bij de fingerprint sensor. Maar als je het toestel wat meer aan de zijkant vast houdt dan kan ik er prima bij komen. Viel mij echt 100% mee. En omdat hij iets verzonken is en je daar natuurlijk al met je wijsvinger komt raak je ook nooit de camera. Misschien niet de beste plek voor iedereen, maar ik kan er prima mee leven. Kan me dus ook niet helemaal vinden in de tweakers review.
Enige probleem dat ik met de fingerprint sensor ondervond is dat hij totaal niet geschikt is voor linkshandig gebruik.

[Voor 6% gewijzigd door Rutger Mulder op 17-09-2017 03:01]

• lumian
Rutger Mulder schreef op zondag 17 september 2017 @ 02:56:
Geen light bleed hier op mijn toestel. En die fingerprint sensor werkt super goed. Ook de iris scanner werkt prima in een volledig donkere kamer. Hij is alleen soms wat trager bij weinig licht, maar overdag bijna net zo snel als je fingerprint. Maar overall is de fingerprint wel sneller/makkelijker omdat je 1 stap minder hoeft te doen en het toestel niet hoeft te richten. Als je het toestel helemaal onderaan vast houdt en de hoek echt in je palm drukt ja dan kom je ook niet bij de fingerprint sensor. Maar als je het toestel wat meer aan de zijkant vast houdt dan kan ik er prima bij komen. Viel mij echt 100% mee. En omdat hij iets verzonken is en je daar natuurlijk al met je wijsvinger komt raak je ook nooit de camera. Misschien niet de beste plek voor iedereen, maar ik kan er prima mee leven. Kan me dus ook niet helemaal vinden in de tweakers review.
Enige probleem dat ik met de fingerprint sensor ondervond is dat hij totaal niet geschikt is voor linkshandig gebruik.
Totaal niet geschikt voor linkshandig gebruik? Ik ben linkshandig en zoals gezegd, het werkt perfect.

• lumian
Toub schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:22:
Dus heb mijn Note sinds 12:00 vanmiddag. Eerste wat ik heb gedaan is Bixby "uitgezet".

- Package Disabler Pro / PDP engine

Hieronder wat ik disabled heb. Knop reageert helemaal nergens meer op.
Heb nu Lawnchair als launcher met Google Now/Assistent.

[afbeelding]
Ik heb liever nog bixby dan een knop die nergens op reageert. De bixby knop aan een andere app koppelen is dus niet mogelijk begrijp ik.

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:22
lumian schreef op zondag 17 september 2017 @ 07:44:
[...]

Totaal niet geschikt voor linkshandig gebruik? Ik ben linkshandig en zoals gezegd, het werkt perfect.
Ik ben rechtshandig, maar ik neem de telefoon in de linkerhand zodat ik met rechts kan schrijven/typen. Als je dan wil unlocken moet de vinger in een rare hoek, terwijl dit met de telefoon in de rechterhand veel makkelijker gaat. Dus hoe definieer je bij telefoongebruik je links- of rechtshandigheid, qua vasthouden of qua input..

• CopyCatz
lumian schreef op zondag 17 september 2017 @ 09:41:
[...]

Ik heb liever nog bixby dan een knop die nergens op reageert. De bixby knop aan een andere app koppelen is dus niet mogelijk begrijp ik.
jawel, met bxactions.

• Ad-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:50
Ik heb het " Hi Bixby" (Bixby settings > Voice wake-up" uitgezet. Met muziek / video / YouTube op de achtergrond kwam Bixby afgelopen dag in totaal meer dan vijf keer met iets in de trand van " Nou, dat verstond ik niet hoor". Dus maar uitgezet.

Hebben er meer mensen last van dat Bixby reageert wanneer ze niet geroepen wordt ?

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

• Ad-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:50
Games met de Stylus

Met een Stylus spelen is toch weer anders. Wat mij goed bevalt (beter dan zonder) zijn:
Scribble Racer,
Physics Drop
Brick Breaker Star
Fruit Ninja Free

Nog meer tips voor games?

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:05
swhnld schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 17:39:
[...]

Ik ben bij de launch van het toestel geweest, en daar hadden ze 4 exemplaren in een aquarium liggen de hele tijd om er spelletjes op te spelen (de winnaar van de dag kreeg er een mee om te reviewen, ik redde dat helaas niet). Kortom, daar kan het toestel gewoon tegen.
Die telefoons werden wel continue doorgewisseld, zodat ze niet te lang onderwater bleven en even konden drogen.
Dus je note 8 meenemen in de jacuzzi of meer dan een paar korte minuten ondergedompeld laten zou ik achterwege laten.
Flamesz schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:47:
[...]
Die telefoons werden wel continue doorgewisseld, zodat ze niet te lang onderwater bleven en even konden drogen.
Dus je note 8 meenemen in de jacuzzi of meer dan een paar korte minuten ondergedompeld laten zou ik achterwege laten.
Ik heb ze de telefoons niet zien wisselen, maar ook maar iets van 20 minuten er bij gestaan, dus dat is mijn referentie. Ook was er maar 5 centimeter water, dus minder druk dan een meter diep.
En inderdaad de IP68 rating geeft aan dat het er tegen kan als het per ongeluk gebeurt, niet met als doel om ermee te gaan duiken of zoiets.

Linkje naar uitleg over IP ratings:
https://www.cnet.com/how-...hat-all-the-ratings-mean/

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:08
Ik heb nu precies een dag de Note 8 in mijn bezit. En mijn mening is wat verdeeld ik vergelijk hem met een Note 3.

Telefoon is groter maar vooral langer. Dat is echt wennen maar dat komt wel. Ik moest ook wennen toen ik van mijn Gio (3,2") naar mijn Note 1 (5,3") ging. Ik heb niet hele kleine handen maar de telefoon is wel iets te hoog kom niet altijd bij de notificatie balk.

De notificatie melding van bijvoorbeeld Whatsapp vind ik wel heel lelijk het is een soort bubble waar heel weinig informatie in staat en ik kan dan ook vaak niet lezen wat iemand zegt en dan moet ik eerst de notificatie balk omlaag slepen om het te zien. Op mijn Note 3 komt gewoon een balk omlaag. (Ik moet nog uitzoeken hoe ik dat verander.)

Scherm en camera zijn echt geweldig echt een upgrade als je van een Note 3 komt van 4 jaar oud.

Voor de rest heb ik geen klagen en vind ik het een super apparaat.

iRacing Profiel

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-01 11:46
Je kunt in de launcher toch instellen dat een swipe down het notificatie panel laat zien, waar je ook over het scherm swipet?

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• Toub
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-02 19:23
lumian schreef op zondag 17 september 2017 @ 09:41:
[...]

Met bxActions is dit mogelijk.

• vooviro
Niet slecht batterij verbruik heeft dit toestel, 4G altijd aan, NFC, en locatie, hoogste resolutie, geen besparingstanden.

[Voor 24% gewijzigd door vooviro op 17-09-2017 15:10]

• Tunestwo
Meh ik vind op het moment mijn accuduur een beetje tegen vallen.. 52% met anderhalf uur screen on time...

• vooviro
Tunestwo schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:21:
Meh ik vind op het moment mijn accuduur een beetje tegen vallen.. 52% met anderhalf uur screen on time...
ben je toch echt wat fout aan het doen, mijn screenshots laten zien dat het wel kan!

• Tunestwo
Dennisjehz schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:26:
[...]

ben je toch echt wat fout aan het doen, mijn screenshots laten zien dat het wel kan!
https://drive.google.com/...MWNXc0tJ/view?usp=sharing
https://drive.google.com/...XMGVSUHpuNDdzVHdNXzMxb3JF

Dit zijn de resultaten op het moment. Dit is met verlaagde helderheid

[Voor 26% gewijzigd door Tunestwo op 17-09-2017 15:56]

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Je gebruikt 2 sims en bluetooth...

• Tunestwo
Berlinetta schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:07:
Je gebruikt 2 sims en bluetooth...
Zou dat zoveel meer verbruiken.. Bluetooth is vanwegen me gear s3... 8)7 dit is wel rampzalig dan zo.. :?

• Rutger Mulder

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-02 23:46
SkullboyNL schreef op zondag 17 september 2017 @ 13:15:

Ik heb niet hele kleine handen maar de telefoon is wel iets te hoog kom niet altijd bij de notificatie balk.

De notificatie melding van bijvoorbeeld Whatsapp vind ik wel heel lelijk het is een soort bubble waar heel weinig informatie in staat en ik kan dan ook vaak niet lezen wat iemand zegt en dan moet ik eerst de notificatie balk omlaag slepen om het te zien. Op mijn Note 3 komt gewoon een balk omlaag. (Ik moet nog uitzoeken hoe ik dat verander.)
Je kunt instellen dat notificatie scherm met swipe naar beneden waar dan ook op scherm zichtbaar wordt. Display > startscherm > meldingvenster

Die bubble notificatie kun je uitzetten zodat je gewoon de standaard krijgt te zien. Dit zit onder Display> Edge screen > Edge lighting > meldingen

• vooviro
Tunestwo schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:14:
[...]
Zou dat zoveel meer verbruiken.. Bluetooth is vanwegen me gear s3... 8)7 dit is wel rampzalig dan zo.. :?
Ja, dit klopt, ligt er natuurlijk ook aan welke provider en bereik, stel dat van 1 sim het bereik dramatisch is, en de andere sim middelmatig, zit die 2x maal te zoeken naar goed signaal, bij dit gaat je minstens 2/3 uur kosten, LET OP: als bereik slecht is!

als beide sims optimaal bereik heeft 4/5 bars, dan maakt het vrijwel niks uit, tot minimaal verschil in paar minuutjes, maar zoals je kan zien aan je screenshots hebben beide sims van je netjes gezegt, rot bereik. 8)7

wat dus ook weer betekend al zou je 1 sim gebruiken je nooit het zelfde als mij gaat halen, want geen enkele sim van je haalt zelfde bereik, en de modem zal dus altijd meer stroom gaan verbuiken bij jou.

[Voor 33% gewijzigd door vooviro op 17-09-2017 16:48]

• Tunestwo
Dennisjehz schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:42:
[...]

Ja, dit klopt, ligt er natuurlijk ook aan welke provider en bereik, stel dat van 1 sim het bereik dramatisch is, en de andere sim middelmatig, zit die 2x maal te zoeken naar goed signaal, bij dit gaat je minstens 2/3 uur kosten, LET OP: als bereik slecht is!

als beide sims optimaal bereik heeft 4/5 bars, dan maakt het vrijwel niks uit....... en de modem zal dus altijd meer stroom gaan verbuiken bij jou.
Fijn.... :/ Dit is op het moment in thuis omgeving.. wel alles dubbel glas maar toch.. Nou dan is het waarschijnlijk op me werk helemaal feest _/-\o_ gezien dat dat in een bunker is. :|

• Rutger Mulder
Dennisjehz schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:12:
[...]

beter opletten niet zo aardig wanneer je iets zegt terwijl dat niet zo is, de update die vandaag aangeboden is kunnen we 60 fps filmen op 4k! >:)
Toch niet, het blijft 30 fps.
https://www.neowin.net/ne...or-4k-60fps-video-capture

• SkullboyNL
Garret1410 schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:23:
[...]

Je kunt instellen dat notificatie scherm met swipe naar beneden waar dan ook op scherm zichtbaar wordt. Display > startscherm > meldingvenster

Die bubble notificatie kun je uitzetten zodat je gewoon de standaard krijgt te zien. Dit zit onder Display> Edge screen > Edge lighting > meldingen
Dankje nu is hij weer normaal. Ik heb helaas nu niet meer die leuke oplichtende randjes.

iRacing Profiel

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik probeerde net een harde reset te doen en hij reageert helemaal nergens meer op. Iemand een idee? Normaal had ik de accu der uit gehaald, maar nu heb ik helemaal geen raad.

Laat maar, gevonden. Power + Bixby + volume down een paar seconden weer vast gehouden en opgelost :X

[Voor 18% gewijzigd door GentiLi op 17-09-2017 19:31]

• SkullboyNL
GentiLi schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:23:
Ik probeerde net een harde reset te doen en hij reageert helemaal niet meer. Iemand een idee? Normaal had ik de accu der uit gehaald, maar nu heb ik helemaal geen raad.
[afbeelding]
Dit vind ik op internet voor de

Om een vastgelopen Galaxy S8 (Plus) te herstarten druk je de Power en Volume omlaag knop tegelijkertijd in. Je moet ze vervolgens enige tijd ingedrukt houden – minstens 7 seconden – voordat het toestel uiteindelijk reset.

Edit:
Even snel getest bovenstaande methode werkt.

[Voor 4% gewijzigd door SkullboyNL op 17-09-2017 19:32]

iRacing Profiel

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-02 18:57
Mja, vond wel geestig experiment, ook even uitgevoerd (na Asphalt te hebben geïnstalleerd, 1.4GB lol) op m'n 4GB telefoon.

Was na 20 apps wel klaar mee, maar deze bleken ook gewoon allemaal in het geheugen te blijven staan, incl. game. Niet allemaal kleine apps uiteraard, gewoon reële test. Nou ja, vind de gehele test geheel niet "real life" maar da's weer wat anders, ken weinig mensen met 20+ dingen tegelijk open.

Buiten dat, op een beetje snelle telefoon laden (gesloten) apps ook zó snel dat een eventueel op de achtergrond niet meet draaiende app binnen een oogwenk weer actief is.

Wel leuk om te experimenteren echter, blijft er voorlopig weer wat cash in de achterzak zitten :)

Nickname does not reflect reality

• GentiLi
  • Niet online
SkullboyNL schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:30:
[...]

Dit vind ik op internet voor de

Om een vastgelopen Galaxy S8 (Plus) te herstarten druk je de Power en Volume omlaag knop tegelijkertijd in. Je moet ze vervolgens enige tijd ingedrukt houden – minstens 7 seconden – voordat het toestel uiteindelijk reset.
Dat deed ik ook, maar ze moeten alle drie tegelijk vast gehouden.

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:46
Brad Pitt schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:31:
[...]...

Wel leuk om te experimenteren echter, blijft er voorlopig weer wat cash in de achterzak zitten :)
Bij mij is die cash zojuist uit de achterzak gesprongen...note 8 incoming >:) O-) 8)

• lumian
Brad Pitt schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:31:
[...]

Mja, vond wel geestig experiment, ook even uitgevoerd (na Asphalt te hebben geïnstalleerd, 1.4GB lol) op m'n 4GB telefoon.

Was na 20 apps wel klaar mee, maar deze bleken ook gewoon allemaal in het geheugen te blijven staan, incl. game. Niet allemaal kleine apps uiteraard, gewoon reële test. Nou ja, vind de gehele test geheel niet "real life" maar da's weer wat anders, ken weinig mensen met 20+ dingen tegelijk open.

Buiten dat, op een beetje snelle telefoon laden (gesloten) apps ook zó snel dat een eventueel op de achtergrond niet meet draaiende app binnen een oogwenk weer actief is.

Vind wel dat je gelijk hebt met die 1.4 gb. Waarom 6 gb proclameren terwijl het in werkelijkheid 5.4 is. Zal wel een martketingtruc zijn, maar een vorm van oplichting/misleiding is het ook.

• SkullboyNL
Omdat er nog geen accessoires topic was heb ik er een aangemaakt. Ik weet niet of dit onder spam valt maar hier onder de link.

[Samsung Galaxy Note 8] Het grote Accessoires topic

Kunnen we daar discussiëren over de accessoires voor de Note 8

iRacing Profiel

• lumian
Batterijverbruik valt op zich inderdaad mee. Zijn er niet van die hoezen te koop waarin een extra batterij verwerkt is?

• lumian
Zie trouwens de officiële tweakersreview en eindcijfer is een 8?? De vingerafdrukscanner zou matig werken? Heeft ie het met vette patatvingers getest ofzo?
Met veel te duur ben ik het wel eens maar deze telefoon is echt geen 8 waard maar een dikke 9. Had ie dual speakers, grotere batterij en evt een 4k scherm gehad, was het een tien.

• DerOllie
  • Laatst online: 11:33

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Heb hem ook sinds vrijdag. Erg tevreden tot nu toe, kom van Note 4 feitelijk de voorganger 😜

Enige jammere vind ik de kort USB oplaadkabel die erbij zit, slechts 120 cm. Mijn note 4 had 150 cm, dat was net voldoende in mijn geval, maar dit eigenlijk niet.

Er komt dus ook nog een Dex station aan vanwege pre-order, en daar zit ook een USB kabel bij, ik hoop dat die langer is. Heeft hier iemand al een dex en kan aangeven hoe lang die USB C kabel daarvan is?

www.youtube.com/DerOllie

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
lumian schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:48:
[...]

Vind wel dat je gelijk hebt met die 1.4 gb. Waarom 6 gb proclameren terwijl het in werkelijkheid 5.4 is. Zal wel een martketingtruc zijn, maar een vorm van oplichting/misleiding is het ook.
Als je je huiswerk beter had gedaan dan had je dit kunnen weten.

Kijk, zo komt het al anders over

[Voor 8% gewijzigd door PaT op 18-09-2017 07:54]

• vooviro
lumian schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:48:
[...]

zal vast te hebben maken dat het wiskunde matig 6gb is misschien, zelfde als bij HDD, het is totaal geen vorm van oplichting.... als dat wel zo was dan zaten de HDD makers al bij de rechter.

als tweaker had je dit wel een beetje kunnen weten inderdaad door wat lichtelijk onderzoek, je krijgt feitelijk ook niet je volledige 64gb door het OS wat ruimte in neemt, dit is overigens bij elk fabrikant zijn product zo... ookgeen oplichting :P

[Voor 11% gewijzigd door vooviro op 17-09-2017 23:41]

• Brad Pitt
DerOllie schreef op zondag 17 september 2017 @ 23:27:
Heb hem ook sinds vrijdag. Erg tevreden tot nu toe, kom van Note 4 feitelijk de voorganger 😜

Enige jammere vind ik de kort USB oplaadkabel die erbij zit, slechts 120 cm. Mijn note 4 had 150 cm, dat was net voldoende in mijn geval, maar dit eigenlijk niet.

Er komt dus ook nog een Dex station aan vanwege pre-order, en daar zit ook een USB kabel bij, ik hoop dat die langer is. Heeft hier iemand al een dex en kan aangeven hoe lang die USB C kabel daarvan is?
Een goede USB C kabel van bijv. 2.5m kost < €10. Niet echt een issue dan toch, op een toestel van deze prijs. Imho, dan.

• vooviro
Brad Pitt schreef op zondag 17 september 2017 @ 23:42:
[...]

Een goede USB C kabel van bijv. 2.5m kost < €10. Niet echt een issue dan toch, op een toestel van deze prijs. Imho, dan.
Inderdaad in dit segment, moet je over dat soort dingen niet klagen, bij dex zit de zelfde kabel als bij de telefoon zelf (heb dex al)

verbaasd me altijd weer... wel een 800+ telefoon, maar voor een goedkope chinese knockoffs gaan als accessories, dat risico neem je toch niet met zon dure telefoon? 8)7

• lumian
pappaleone schreef op zondag 17 september 2017 @ 23:33:
[...]

Je moet niet zo klagen, als je je huiswerk beter had gedaan dan had je dit kunnen weten.
Blijkbaar weet je het verschil niet tussen klagen en opmerken.

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-02 20:33
DerOllie schreef op zondag 17 september 2017 @ 23:27:

120 cm is de kabel van de Dex station.

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
Niet doen

[Voor 89% gewijzigd door PaT op 18-09-2017 07:52]

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

Nu weer over de Note 8:
Heb 'm nu een aantal dagen en ben nog steeds zeer tevreden. Het scherm is echt absurd goed en ook het hele formaat valt me best mee. Ook is de speaker een aardige verbetering ten opzichte van die in de s7.

Merk wel dat ik de stylus nog maar nauwelijks gebruikt heb.

[Voor 14% gewijzigd door PaT op 18-09-2017 07:52]

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Brad Pitt schreef op zondag 17 september 2017 @ 23:42:
[...]

Ik redeneer net andersom; voor een telefoon van deze prijs mag er ook een fatsoenlijke lengte kabel bij geleverd worden, 120 cm vind ik te kort. :P Jammer dat de Dex net zo kort kabeltje heeft...

Maar goed, kijkend naar een andere kabel zou ik niet zo maar een willekeurige USB-C kabel nemen toch? Is elke USB-C kabel gelijk in zn energie doorvoer?

[Voor 4% gewijzigd door DerOllie op 18-09-2017 10:18]

www.youtube.com/DerOllie

• Flamesz
Had er een kabel bij de DeX moeten zitten? Die was bij mij afwezig...

Ik ben van mijn note 3 gewend dat de ik met de knoppen onderin ook een dedicated menu knop heb. Is dat op de note 8 ook in te stellen? Ik lijk de optie niet te kunnen vinden.
Flamesz schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:21:
Had er een kabel bij de DeX moeten zitten? Die was bij mij afwezig...

Ik ben van mijn note 3 gewend dat de ik met de knoppen onderin ook een dedicated menu knop heb. Is dat op de note 8 ook in te stellen? Ik lijk de optie niet te kunnen vinden.
https://www.samsung.com/n...ories/dex-station-mg950t/

De kabels worden APART verkocht...

(en volgens mij stond dit ook op de promotie-pagina) ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Flamesz
henklbr schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:46:
[...]

Je zegt het een maar op de pagina die je linkt staat het ander...
https://www.dropbox.com/s/cedydbnpkrwnli8/Screenshot_SmartSelect_2017-09-18-11-53-10.jpg?raw=1

• vooviro
DerOllie schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:17:
[...]

Ik redeneer net andersom; voor een telefoon van deze prijs mag er ook een fatsoenlijke lengte kabel bij geleverd worden, 120 cm vind ik te kort. :P Jammer dat de Dex net zo kort kabeltje heeft...

Maar goed, kijkend naar een andere kabel zou ik niet zo maar een willekeurige USB-C kabel nemen toch? Is elke USB-C kabel gelijk in zn energie doorvoer?
met die redenering kun je wel doorgaan, had ook een case + screen protector bij kunnen zitten voor die prijs... maar slaat nergens op, allemaal persoonlijk, je krijgt wat je hoort te krijgen voor de prijs dat die is, er staat op de product pagina de lengte ook en elk ander iets wat er in zit. 8)7

ontopic: je hebt ze van 1,5 meter van samsung zelf.
henklbr schreef op maandag 18 september 2017 @ 11:46:
[...]

kabel + lader zit er gewoon in @henklbr heb hem al 2x gekocht. :9

[Voor 27% gewijzigd door vooviro op 18-09-2017 12:21]

• SkullboyNL
Samsung lijkt te luisteren. Hopelijk bij de eerste update kan de bixby knop uit

nieuws: Samsung werkt aan mogelijkheid om Bixby-knop uit te schakelen

iRacing Profiel

• Brad Pitt
DerOllie schreef op maandag 18 september 2017 @ 10:17:
[...]
Nou nee, niet echt :)

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ik zal kijken of die 1.5m versie goed is, van Samsung.

www.youtube.com/DerOllie

• GentiLi
  • Niet online
Ik gebruik hem al precies drie dagen nu, maar kan helaas er nog niet aan wennen. Het lange scherm en die waardeloze ronde randen :F Ik zie er de nut nog niet in.

Moet wel toe geven dat het scherm is van een ander planeet, zo scherp. En de pen gebruik ik heel vaak, geweldig respons.

De camera heb ik nog niet kunnen testen, ben niet zo een fotomaker...

Als toestel ziet ie er geweldig uit. Ben super blij dat ik voor de zwarte heb gekozen, een beetje jammer als ik straks toch een cover heen moet doen...

Wat ik raar vindt is dat op Google Play staan alle apps die ik ooit geïnstalleerd heb netjes op een rij, maar ik mis een heleboel gekochte apps. Die moet ik apart zoeken en dan staat erbij dat ze idd gekocht zijn. Iemand ook dit probleem/issue? Dit heb ik alleen met de N8 gehad.

[Voor 46% gewijzigd door GentiLi op 18-09-2017 14:36]

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:42
GentiLi schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:29:
Ik gebruik hem al precies drie dagen nu, maar kan helaas er nog niet aan wennen. Het lange scherm en die waardeloze ronde randen :F Ik zie er de nut nog niet in.

Moet wel toe geven dat het scherm is van een ander planeet, zo scherp. En de pen gebruik ik heel vaak, geweldig respons.

De camera heb ik nog niet kunnen testen, ben niet zo een fotomaker...

Als toestel ziet ie er geweldig uit. Ben super blij dat ik voor de zwarte heb gekozen, een beetje jammer als ik straks toch een cover heen moet doen...
Wat had je hiervoor?

• GentiLi
  • Niet online
Hiervoor had ik de Note 3, dan verlengt met de iPhone 6s+, maar die vond ik niks, kon er niet aan de OS wennen. Na een week gebruikt te hebben was ik van plan terug te sturen, maar heb toch mij broertje ermee blij gemaakt. ;)

Dan april dit jaar met de Galaxy S8+ verlengt, maar kon niet mijn Note verlaten, dus maar mijn vrouw ermee blij gemaakt.

Dan dit los aangeschaft, maar ik vind hem tot nu toe een beetje tegenvallen. Bijvoorbeeld het schrijven gaat niet zo goed als op de N3. Er zijn niet alle talen in de Keyboard. Ik mis mijn moedertaal, terwijl op de N3 die er wel stond. Toen ik swipe-te, pakte hij áltijd de goede woorden, ongeacht welke taal er onderaan stond.
lumian schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:38:
.....
Had ie dual speakers, grotere batterij en evt een 4k scherm gehad, was het een tien.
Helemaal met je ééns, de geluid van de speaker valt en beetje tegen. Mar de geluid die van mijn Bose Sport oortjes komt is vele malen beter dan van de N3. Alhoewel ik de N8 een 7.5 had gegeven als review.

[Voor 19% gewijzigd door GentiLi op 18-09-2017 15:05]

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:42
GentiLi schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:49:
[...]

Hiervoor had ik de Note 3, dan verlengt met de iPhone 6s+, maar die vond ik niks, kon er niet aan de OS wennen. Na een week gebruikt te hebben was ik van plan terug te sturen, maar heb toch mij broertje ermee blij gemaakt. ;)

Dan april dit jaar met de Galaxy S8+ verlengt, maar kon niet mijn Note verlaten, dus maar mijn vrouw ermee blij gemaakt.
Als je de Note 8 uiteindelijk niet wilt, dan mag je mij ook blij maken :+

• SkullboyNL
Ik heb nog een nadeel gevonden van de Note 8. Nouja ik heb het niet echt ondervonden eerder mijn vriendin.

Gister avond lag ik in bed nog een beetje te internetten en filmpjes te kijken. Op den duur had ik een leuk filmpje gevonden die ik aan mijn vriendin wilde laten zien. Dus ik draaide mij om doe mijn arm om haar heen en op dat moment glijd de Note 8 uit mijn hand. Nou zal je zeggen het is op bed dus de schade valt wel mee. Ja dat klopt maar de N8 lande vol met de punt in haar gezicht. Daar was ze niet heel blij mee.

Hiermee zeg ik eigenlijk dat de telefoon nog al glad is zonder hoesje :9 :P

iRacing Profiel

• Duckvogel
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 27-03-2021
SkullboyNL schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:02:
Ik heb nog een nadeel gevonden van de Note 8. Nouja ik heb het niet echt ondervonden eerder mijn vriendin.

Gister avond lag ik in bed nog een beetje te internetten en filmpjes te kijken. Op den duur had ik een leuk filmpje gevonden die ik aan mijn vriendin wilde laten zien. Dus ik draaide mij om doe mijn arm om haar heen en op dat moment glijd de Note 8 uit mijn hand. Nou zal je zeggen het is op bed dus de schade valt wel mee. Ja dat klopt maar de N8 lande vol met de punt in haar gezicht. Daar was ze niet heel blij mee.

Toch niks aan de vriendin hoop ik 😉

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 06:20

Zo is de mijne dus ook al gevallen, helaas bij mij 30cm naar beneden op de tegelvloer en de tegelvloer won... Grootste nadeel die fragiliteit...
Maak ik geen kans op snelste schade aan een nieuwe Note8? :X

Verder echt een super gaaf toestel! Enige wat me niet helemaal bevalt is de manier van meldingen weergeven in het meldingenmenu. De meldingen zijn zo lastig van elkaar te onderscheiden.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:40

Bullet NL

Eigen Wijs

GentiLi schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:49:
[...]

Dan dit los aangeschaft, maar ik vind hem tot nu toe een beetje tegenvallen. Bijvoorbeeld het schrijven gaat niet zo goed als op de N3. Er zijn niet alle talen in de Keyboard. Ik mis mijn moedertaal, terwijl op de N3 die er wel stond. Toen ik swipe-te, pakte hij áltijd de goede woorden, ongeacht welke taal er onderaan stond.

[...]

Helemaal met je ééns, de geluid van de speaker valt en beetje tegen. Mar de geluid die van mijn Bose Sport oortjes komt is vele malen beter dan van de N3. Alhoewel ik de N8 een 7.5 had gegeven als review.
Wat je hier boven schrijft betreffende de Edge rand en het lange scherm, tja.... dat had je vooraf kunnen testen door een poosje met een demomodel te spelen. Ik ervaar beide punten die jij opwerpt totaal niet als een probleem. Het scherm is heerlijk lang, geweldig gewoon. De randen vind ik vooral stoer...... Heb er geen last van... ;-)

Hoe bedoel je dat het schrijven niet goed gaat? Ik heb daar geen problemen mee ervaren, ik weet niet wat je moeder taal is, misschien kan je deze vanuit Android een taal toevoegen ;-)

Ik vindt het geluid in vergelijking met mijn Note 4 echt vele malen beter, natuurlijk, het is geen stereospeaker setup.... Maar beter dan wat de S7 en Note 4 uitpiepen!

Cogitationis poenam nemo patitur

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Je had dan ook een beschermhoes om je vriendin moeten doen... :+

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-01 13:25
Garret1410 schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:23:
[...]

Je kunt instellen dat notificatie scherm met swipe naar beneden waar dan ook op scherm zichtbaar wordt. Dis > startscplayherm > meldingvenster

Nergens staat bij mij een meldingsvenster.....Dis > startscplayherm > meldingvenster... staat bij mijn note 8 nergens 8)7
oertje schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:48:
[...]

Nergens staat bij mij een meldingsvenster.....Dis > startscplayherm > meldingvenster... staat bij mijn note 8 nergens 8)7

Nu wel duidelijk? 8)7 |:(

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

En de setting voor dat donkere menu? of is dat een app/thema die dat doet?

NB: ik heb die setting ook niet.

[Voor 5% gewijzigd door DerOllie op 19-09-2017 10:35]

www.youtube.com/DerOllie

• GentiLi
  • Niet online
Ik mis dat onderdeel. Alhoewel ik GOLauncherEX Prime gebruik en daar is oa ook dat aan te passen. ;)
Bullet NL schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:56:
[...]

Wat je hier boven schrijft betreffende de Edge rand en het lange scherm, tja.... dat had je vooraf kunnen testen door een poosje met een demomodel te spelen. Ik ervaar beide punten die jij opwerpt totaal niet als een probleem. Het scherm is heerlijk lang, geweldig gewoon. De randen vind ik vooral stoer...... Heb er geen last van... ;-)

Hoe bedoel je dat het schrijven niet goed gaat? Ik heb daar geen problemen mee ervaren, ik weet niet wat je moeder taal is, misschien kan je deze vanuit Android een taal toevoegen ;-)

Ik vindt het geluid in vergelijking met mijn Note 4 echt vele malen beter, natuurlijk, het is geen stereospeaker setup.... Maar beter dan wat de S7 en Note 4 uitpiepen!
Tja, in een winkel uitproberen is drie keer niks. Er zit dat magneet beveiliging op de achter kant zodat de ervaring te niet doet.

Het schrijven gaat beter. Na een harde rest, zijn veel meer talen (ok die van mij :) ) beschikbaar. En de gekochte apps zijn weer allemaal terug in G.Play. Geen idee wat er de storing was.

[Voor 64% gewijzigd door GentiLi op 19-09-2017 11:03]

• Senterian
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 06-02 14:29
Ik kijk al decennia mee op tweakers, maar nu als note 8 gebruiker toch maar een account aangemaakt.

Ook ik zie geen optie om meldingenvenster snel te openen.

Verder werkt edge lighting niet bij mij. Ik heb in andere fora gezien dat ik hier niet de enige ben, dus misschien dat dat in een toekomstige update wordt gefixt.

Van de week zat ik een aflevering van Penoza te kijken op de tv via npo gemist. Een paar keer stopte de aflevering, omdat bixby naar voren kwam. Uiteindelijk voice activatie van bixby maar uitgezet, want na 4x was ik het wel zat.

De plek van de vingerafdruk vindt ik nog wel wennen (ik kom van een s6 edge+). Heb nu gezichtsherkenning aan staan en dat werkt wel goed vind ik.

• lumian
DerOllie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:20:
[...]

Dat donkere menu is een thema. Zoek op black in samsung themes en je krijgt een aantal gratis zwarte thema's te zien.

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:46
Hey daar Henk...alles kits? d:)b

Ps ik zie op mijn Note 8 die specifieke optie ook niet...vreemd? :?
dafmay schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:19:
[...]

Hey daar Henk...alles kits? d:)b

Ps ik zie op mijn Note 8 die specifieke optie ook niet...vreemd? :?
cc: @oertje @DerOllie @GentiLi

Ok: dit was ook een screenshot van mijn S8+, maar had (wel) verwacht dat deze optie ook op de Note 8 beschikbaar zou zijn...

Mijn "Touchwiz-Start" versie is 6.1.50.2

Zie ook dit artikel op SamMobile:

https://www.sammobile.com...e-8-galaxy-s8-now-easier/

en dit artikel op GalaxyClub (screenshots daar zijn van de Note 8):

https://www.galaxyclub.nl...ller-bij-je-notificaties/

Noot: je moet dus MINIMAAL v6.1.50.1 van Touchwiz-Start hebben -> deze update wordt geleidelijk uitgerold...

DerOllie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:20:
[...]

cc: @lumian

Ik gebruik dit thema: [Kendi] Eight UI Black
http://www.samsung.com/gl...EightUIBlack&SITE_CODE=nl

[Voor 16% gewijzigd door henklbr op 19-09-2017 12:56]

• CopyCatz
Weet iemand hoe je per app de notificatie geluidjes kan instellen? Ik kom van iOs waar ik gewend ben om aan het notificatie geluidje te horen of het een whatsapp, mail etc is. Op android is alles hetzelfde geluid, ik kan niet vinden waar je dat kan aanpassen op de Note.
CopyCatz schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:28:
Weet iemand hoe je per app de notificatie geluidjes kan instellen? Ik kom van iOs waar ik gewend ben om aan het notificatie geluidje te horen of het een whatsapp, mail etc is. Op android is alles hetzelfde geluid, ik kan niet vinden waar je dat kan aanpassen op de Note.
Als het mogelijk is bij een app om een ander "notificatie-geluid" in te stellen, dan moet je dat doen bij de instellingen van de desbetreffende app.

Dit kan o.a. bij WhatsApp, G-mail, Berichten, E-mail (Samsung)

• CopyCatz
henklbr schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:30:
[...]

Als het mogelijk is bij een app om een ander "notificatie-geluid" in te stellen, dan moet je dat doen bij de instellingen van de desbetreffende app.

Dit kan o.a. bij WhatsApp, G-mail, Berichten, E-mail (Samsung)
Duh dat was het inderdaad, tnx!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 06:20
Weet iemand of het "Toetsvenster zijkant" zoals bij de Note 4 ook bij de Note 8 aanwezig is? Kan het via Google niet vinden.

Handig als je met 1 hand het toestel bedient, want ik kom met mijn linkerduim niet tot de rechterkant van het scherm voor de "back" toets.
Steeds het scherm verkleinen is onhandig en werkt in mijn geval nog altijd niet lekker 8)7

• Rutger Mulder
Mijn Note 8 heeft Touchwiz Home 6.1.45.0. Dus geen optie om op elk punt op het scherm notificaties op te roepen. Ik denk dat dit voor alle Note 8's zo is. We moeten dus nog even wachten op die update.
Rutger Mulder schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:26:
Mijn Note 8 heeft Touchwiz Home 6.1.45.0. Dus geen optie om op elk punt op het scherm notificaties op te roepen. Ik denk dat dit voor alle Note 8's zo is. We moeten dus nog even wachten op die update.
Nee: zoals ik in onderstaande link al schreef, is die screenshot van een Note 8 -> staged roll-out

https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/52630163

[Voor 24% gewijzigd door henklbr op 19-09-2017 20:38]

Samsung Galaxy Note 8 "Real Review" by Flossy Carter:

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 22:29
Net wat te lang die 51 minuten 8)7 als je het aan de Kat vraagt, die O+ dan wel weer gewelidig :P is !!!!

• lumian
henklbr schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:38:
Samsung Galaxy Note 8 "Real Review" by Flossy Carter:

[video]
Zijn reviews hebben altijd een hoog ghettogehalte, het is vast leuk voor als je uit 'the hood' komt, maar ik heb liever dat iemand gewoon normaal praat als ie iets reviewt.

• lumian
Vind iemand de speaker ook wat middelmatig? Een medewerker van vodafone zei dat het met de waterbestendigheid te maken heeft. Zolang de telefoons waterbestendig worden gemaakt, zal de speaker te wensen overlaten, volgens hem. Klopt dit?

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-02 21:19

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

lumian schreef op woensdag 20 september 2017 @ 10:20:
Vind iemand de speaker ook wat middelmatig? Een medewerker van vodafone zei dat het met de waterbestendigheid te maken heeft. Zolang de telefoons waterbestendig worden gemaakt, zal de speaker te wensen overlaten, volgens hem. Klopt dit?
Vind die mono speaker ook niks tegen over mijn iPhone 7 Plus.
Gebruik niet graag die speaker voor muziek.
Voor bellen vind ik het geluid acceptabel.
Ben wel blij dat die AKG oordopjes lekker zitten en nog vrij goed geluid weergeven plus de draad is sleeved.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Nou het valt me op dat ik bij beluisteren van Youtube video's wel het mono-idee heel erg bekruipt, omdat het geluid helemaal van links/rechts komt. Bij mn Note 4 kwam het van links of rechts achter, en dan verdeelde het geluid zich anders, ik zeg niet beter, maar anders. Tis even wennen, maar er zit voldoende geluid in om een video te bekijken etc. Bekijk anders even een showmodel en speel een youtube video af met geluid aan.

www.youtube.com/DerOllie

• robbvdb
Heb inmiddels ook een Note 8 Dual SIM ;w , naast een daily S7 & S8 en een S7-Edge in de kast 9 Buiten natuurlijk een hele stapel andere vorige phones 8)7 ) .....

Ik heb 1 vraag voor nu voor diegegen die hem kunnen beantwoorden ..... Kan je duidelijk zien op welke SIM je gebeld wordt? En kan je het hoorbaar maken als hij overgaat bijvoorbeeld door andere beltoon in te stellen per per SIM?

Daar kom ik weinig over tegen en is best essentieel voor de keuze of het een daily gaat worden voor mij.

Eerst een hoesje zoeken nu bij één van mijn favoriete Chinezen :*)

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:08

wiz

Enterprise Mobility Consultant

robbvdb schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:33:
Heb inmiddels ook een Note 8 Dual SIM ;w , naast een daily S7 & S8 en een S7-Edge in de kast 9 Buiten natuurlijk een hele stapel andere vorige phones 8)7 ) .....

Ik heb 1 vraag voor nu voor diegegen die hem kunnen beantwoorden ..... Kan je duidelijk zien op welke SIM je gebeld wordt? En kan je het hoorbaar maken als hij overgaat bijvoorbeeld door andere beltoon in te stellen per per SIM?

Daar kom ik weinig over tegen en is best essentieel voor de keuze of het een daily gaat worden voor mij.

Eerst een hoesje zoeken nu bij één van mijn favoriete Chinezen :*)
Ja en nee. Het is wel te zien, maar ik zou het persoonlijk duidelijker willen zien. Bovenin de statusbalk zie je een icoontje met 1 of een 2, afhankelijk van welke sim je default hebt staan voor telefoongesprekken. Dat icoontje blijft hetzij hetzelfde wanneer er een gesprek binnenkomt op je default lijn, hetzij het verandert naar het andere cijfer van de andere lijn ... Na ophangen verandert het terug naar de default ... dus het is wel degelijk te zien. Je moet het alleen even weten :)

HP Spectre X360 Oled i7-1255U 16Gb 1Tb - Dell XPS 15 9510 Oled i9-11900H 32Gb 2Tb - Galaxy S22 Ultra - Galaxy Watch 5 Pro LTE - iPhone 11

• robbvdb
wiz schreef op woensdag 20 september 2017 @ 13:46:
[...]

Ja en nee. Het is wel te zien, maar ik zou het persoonlijk duidelijker willen zien. Bovenin de statusbalk zie je een icoontje met 1 of een 2, afhankelijk van welke sim je default hebt staan voor telefoongesprekken. Dat icoontje blijft hetzij hetzelfde wanneer er een gesprek binnenkomt op je default lijn, hetzij het verandert naar het andere cijfer van de andere lijn ... Na ophangen verandert het terug naar de default ... dus het is wel degelijk te zien. Je moet het alleen even weten :)
Thnx voor het antwoord .... in de auto dus niet handig om op te gaan letten!

Een andere ringtone instellen voor de betreffende SIM's ZOU mogelijk moeten zijn vanaf Android 7.0 maar natuurlijk kan ik het voor de Note 8 niet vinden ( het zal er uitgesloopt zijn door Samsung? ) .

Dan wordt het nog even niet 8)7 mijn daily als ik niet eenvoudig kan horen of duidelijk zien op welke van de 2 lijnen er gebeld wordt !

Dat wordt een wens in de richting van Samsung dan !

• Rutger Mulder
Ik heb geen extra sim om het te testen, maar volgens mij zat dual ringtone bij andere toestellen verstopt in het volgende menu:
phone/ contacts
rechterbovenhoek 3 dots (...)
settings
call settings
sim settings

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:08

wiz

Enterprise Mobility Consultant

robbvdb schreef op woensdag 20 september 2017 @ 14:17:
[...]

Thnx voor het antwoord .... in de auto dus niet handig om op te gaan letten!

Een andere ringtone instellen voor de betreffende SIM's ZOU mogelijk moeten zijn vanaf Android 7.0 maar natuurlijk kan ik het voor de Note 8 niet vinden ( het zal er uitgesloopt zijn door Samsung? ) .

Dan wordt het nog even niet 8)7 mijn daily als ik niet eenvoudig kan horen of duidelijk zien op welke van de 2 lijnen er gebeld wordt !

Dat wordt een wens in de richting van Samsung dan !
Separate ringtones zijn in te stellen via settings/sounds and vibration/ringtone .. daar kun je individueel per som de ringtone en notifications instellen

HP Spectre X360 Oled i7-1255U 16Gb 1Tb - Dell XPS 15 9510 Oled i9-11900H 32Gb 2Tb - Galaxy S22 Ultra - Galaxy Watch 5 Pro LTE - iPhone 11

• robbvdb
wiz schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:40:
[...]

Separate ringtones zijn in te stellen via settings/sounds and vibration/ringtone .. daar kun je individueel per som de ringtone en notifications instellen
Het is even verstopt maar zoals jij het omschrijft ging het :) .

Dank voor je antwoord!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:35
Tsja, of het het resultaat is van waterbestendigheid weet ik niet, maar ik betwijfel het. Geluid op telefoons is sowieso doorgaans nu eenmaal matig. Positie van de speaker kan het een en ander zo nu en dan nog wat doen veranderen, maar buiten stemgeluid om ken ik persoonlijk geen enkel toestel waarvan ik zeg dat is mooi geluid.

Oordopjes, een headset of een bluetooth speaker maakt een wereld van verschil.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Volgens mij heeft de iPhone 7 aangetoond dat er wel degelijk aardig geluid te produceren is ondanks de waterdichtheid. De iPhone 8 doet er zelfs een schepje bovenop.

Zelf vind ik het geluid redelijk dat de Note 8 produceert. Stuk beter dan de s7 in ieder geval...

• ambry
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-08-2022
Ook trotse bezitter van de Note 8, wat een beest van een toestel. Zoveel in te stellen, heerlijk mee bezig de afgelopen dagen!

Krijg alleen mijn notification tray (zo noem ik het maar ff, dus als je de notification bar naar beneden trekt) niet in hetzelfde thema als de rest van de Note 8. Zeer frustrerend, alles diep zwart, krijg je een mailtje, verblind je jezelf gewoon omdat de berichten zelf gewoon keihard met een witte achtergrond gepresenteerd worden.. :?

Kwestie van ander thema proberen, of zit je daaraan vast welk thema je ook kiest...

Ik weet het, is pietluttig, maar toch...

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-02 21:19

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Ik
ambry schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:22:
Ook trotse bezitter van de Note 8, wat een beest van een toestel. Zoveel in te stellen, heerlijk mee bezig de afgelopen dagen!

Krijg alleen mijn notification tray (zo noem ik het maar ff, dus als je de notification bar naar beneden trekt) niet in hetzelfde thema als de rest van de Note 8. Zeer frustrerend, alles diep zwart, krijg je een mailtje, verblind je jezelf gewoon omdat de berichten zelf gewoon keihard met een witte achtergrond gepresenteerd worden.. :?

Kwestie van ander thema proberen, of zit je daaraan vast welk thema je ook kiest...

Ik weet het, is pietluttig, maar toch...
Ik heb de High contrast theme van Samsung zelf.
Overal zwart. voor zover ik zie.
Firefox Dark theme addon geactiveerd en die is ook donker :D

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Pagina: 1 ... 6 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Winkels, levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Note 8] Levertijden & Prijzen
- RMA: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy Note 8] Het grote Accessoires topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee