Samsung heeft de Galaxy Note 8 aangekondigd. Het toestel met S Pen verschijnt op 15 september met een adviesprijs van 999 euro. De smartphone heeft een 6,3"-oledscherm en gebruikt net als de S8-modellen de Exynos 8895-soc.

Ten opzichte van de Galaxy S8 en S8+ heeft de Note 8 meer werkgeheugen: 6GB lpddr4. Daarnaast heeft het toestel een dubbele camera aan de achterkant. De primaire camera heeft dezelfde specificaties als die van de Galaxy S8-modellen en omvat een twaalfmegapixelsensor met een f/1.7-lens. De tweede camera heeft een telelens met een diafragma van f/2.4. Ook deze heeft een twaalfmegapixelsensor. Beide camera's beschikken over optische beeldstabilisatie.

Het 6,3"-oledscherm heeft net als het scherm van de S8+ een resolutie van 2940x1440 pixels. Standaard is de telefoon ingesteld op een lagere resolutie van 2220x1080 pixels. Gebruikers moeten handmatig de hogere resolutie instellen om alle pixels te benutten. Samsung levert het toestel met Android 7.1.1 met daarover zijn eigen schil. Het toestel bevat de Bixby-assistent, waarvan sinds deze week ook Bixby Voice actief is.

In de Note 8 zit een accu met een capaciteit van 3300mAh. Dat is een lagere capaciteit dan in de S8+, die een 3500mAh-accu heeft. Misschien heeft dat te maken met de ruimte in de behuizing die nodig is om de meegeleverde S Pen op te bergen. Samsung benadrukt dat de accu uitvoerig is getest. Het toestel ondersteunt draadloos laden en het opladen via de usb-c-aansluiting gaat met ondersteuning voor QuickCharge 2.0.

In eerste instantie is het toestel te koop in het zwart en in goudkleur. De adviesprijs is 999 euro en wie het toestel bestelt voor de verschijningsdatum van 15 september, krijgt een DeX bij zijn bestelling. Dat is het dock van Samsung waarmee de Note 8 op een groot scherm kan worden aangesloten.

[Samsung Galaxy Note 8] Ervaringen
[Samsung Galaxy Note 8] Levertijden

Nieuws:
nieuws: Gerucht: Galaxy Note 8 krijgt 'telelens' met equivalent drie keer opt...
nieuws: Gerucht: Samsung presenteert Galaxy Note 8 op 26 augustus
nieuws: Evleaks: Samsung Galaxy Note 8 komt in september uit voor 999 euro
nieuws: Nuance: krijgt de Samsung Note 8 deze dubbele camera met zwart-witsen...
nieuws: Samsung toont render van vermoedelijke Galaxy Note 8
nieuws: Samsung lijkt Galaxy Note 8 op 23 augustus te gaan introduceren
nieuws: Volledige specificaties Samsung Galaxy Note 8 lekken uit
nieuws: Foto's tonen vermoedelijk Samsung Galaxy Note 8
nieuws: Samsung brengt Galaxy Note 8 half september uit voor 999 euro

Toestel
Samsung Galaxy Note 8
Besturingssysteem

Android 7.1.1 Nougat
Scherm

6,3" Super AMOLED 2960x1440 pixels
Processor
Samsung Exynos 8895
Processorsnelheid
2,3GHz
Videochip
Mali-G71 MP20
Werkgeheugen
6GB
Opslaggeheugen
64GB
Extern geheugen
MicroSD tot 2TB
Accucapaciteit
3300mAh
Frontcam
8.0 megapixels
Camera

Tweemaal 12.0 megapixels
f/1.7 met groothoek en f/2.4 met 2x vergroting, beide met OIS
Afmetingen

162,5x74,6x8,5mm
Gewicht

195
Connectiviteit

WiFi
Bluetooth
GPS / Glonass

Overig

RGB notificatie LED
Iris- / vingerafdrukscanner
Water- & stofdicht met IP68-certificering
USB C met snellaadmogelijkheden
Draadloos opladen mogelijk
S-Pen

Adviesprijs

€ 999
Hands-ons:
Android Authority
BGR
CNBC
CNET
Computertotaal
Digitial Trends
Engadget
Galaxyclub
GSMArena
Independant
PhoneArena
Stuff
T3
Techpulse
Techradar
Tweakers
Wired
ZDNet

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• lumian
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-09-2018
Phusebox schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:22:
[...]

Hoe dan? :+

Bij mij is ie 816 euro voor het toestel en 240 voor het abonnement dan.
Toch klopt het niet..816 euro is wat je in totaal betaalt voor het toestel...daar komt niet nog eens 240 bij.

816 euro is dus aanzienlijk goedkoper dan 999euro..hoe kan dit vraag ik me af...

• lumian
Rutger Mulder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 12:42:
Je kan ook een maandelijks opzegbaar abbonement nemen bij tele2 voor 1 euro meer. Dus:
Toestel €816
Abbo één maand €11
Aansluitkosten €30
Wettelijke thuiskopieheffing €4,25
Totaal €861,25

Nog altijd minder dan €999
Idd. 576 + aansluitenkosten betaal je dus als eerst..die 240 gaat op maandelijks.. wat op zich wel reuze meevalt. Ik had verwacht bij de 800 meteen te moeten dokken.

• lumian
Wat ook het fijne van tele2 is naast maandelijks opzegbaar...als je hem nu preordert en je krijgt hem rond 20 september, komt de factuur pas eind oktober, waarna je nog 14 dagen de tijd hebt om te betalen. Die fikse aanbetaling zul je dus pas rond half november voldaan moeten hebben, terwijl je het toestel al vanaf mid-september in de hand hebt.

Bij alle andere providers moet je de aanbetaling meteen aan de deur voldoen alvorens je de telefoon in handen krijgt. Dat is toch wel wat minder.

Tele2 it is dus!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02 16:27
lumian schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:23:
[...]

Toch klopt het niet..816 euro is wat je in totaal betaalt voor het toestel...daar komt niet nog eens 240 bij.

816 euro is dus aanzienlijk goedkoper dan 999euro..hoe kan dit vraag ik me af...
Providers krijgen de toestellen altijd goedkoper maar het verschil is wel erg groot nu. Bij KPN €936, T-Mobile €912, Vodafone €957 als je een abbo neemt. Allemaal minder dan €999, maar bij lange na niet de Tele2 prijs.

• lumian
Rutger Mulder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:30:
[...]

Providers krijgen de toestellen altijd goedkoper maar het verschil is wel erg groot nu. Bij KPN €936, T-Mobile €912, Vodafone €957 als je een abbo neemt. Allemaal minder dan €999, maar bij lange na niet de Tele2 prijs.
Inderdaad, de tele2 prijs is echt een koopje vergeleken met de rest. Dan wil ik wel door de vingers zien dat de Amerikanen de 360camera én een sd kaart erbij krijgen en wij slechts dat Dex ding wat na een paar keer toch in de la verdwijnt.

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20-03 10:38
lumian schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:30:
Wat ook het fijne van tele2 is naast maandelijks opzegbaar...als je hem nu preordert en je krijgt hem rond 20 september, komt de factuur pas eind oktober, waarna je nog 14 dagen de tijd hebt om te betalen. Die fikse aanbetaling zul je dus pas rond half november voldaan moeten hebben, terwijl je het toestel al vanaf mid-september in de hand hebt.

Bij alle andere providers moet je de aanbetaling meteen aan de deur voldoen alvorens je de telefoon in handen krijgt. Dat is toch wel wat minder.

Tele2 it is dus!
Je betaald aan Tele2 eenmalig € 850,25 + 24 maanden lang € 11,- p/md = € 264,-. Dus totaal komt het toestel op € 1.114,25. Edit: natuurlijk maandelijks opzegbaar, dus na 1 maand weer opzeggen, betaal je slechts € 861,25. Wat een prijs!

[Voor 7% gewijzigd door macweeds op 24-08-2017 13:48]

• lumian
macweeds schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:42:
[...]

Je betaald aan Tele2 eenmalig € 850,25 + 24 maanden lang € 11,- p/md = € 264,-. Dus totaal komt het toestel op € 1.114,25.
Niet waar, in totaal betaal je 816 euro voor het toestel. De rest betaal je aan aansluitkosten en maandelijkse bundel..dat hoor je niet bij de toestelprijs op te tellen, dat zijn de diensten die je afneemt. Bovendien heb je de optie maandelijks opzegbaar, betaal dus die 816 euro en aansluitkosten in een korte tijd af en je bent van het abonnement af. Dan heeft het toestel je theoretisch gezien weldegelijk 816 euro gekost en niet 1114,25.

• macweeds
lumian schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:49:
[...]

Niet waar, in totaal betaal je 816 euro voor het toestel. De rest betaal je aan aansluitkosten en maandelijkse bundel..dat hoor je niet bij de toestelprijs op te tellen, dat zijn de diensten die je afneemt. Bovendien heb je de optie maandelijks opzegbaar, betaal dus die 816 euro en aansluitkosten in een korte tijd af en je bent van het abonnement af. Dan heeft het toestel je theoretisch gezien weldegelijk 816 euro gekost en niet 1114,25.
Volgens mij vergeet je dan de thuiskopieheffing en aansluitingskosten

• lumian
macweeds schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 13:53:
[...]

Volgens mij vergeet je dan de thuiskopieheffing en aansluitingskosten
816+ 35+5 euro dan. De aansluitkosten hoor je eigenlijk ook niet mee te rekenen vind ik. Afhankelijk van hoe snel je het toestel afbetaalt, is dat ook een dienst waar je voor moet betalen (nummer aanmaken, registreren op netwerk enz). Het is wel weggegooid geld als je hem de eerste maand meteen afbetaalt en het abonnement opzegt, maar als je er een paar maanden over doet is het wel prima, omdat je dan ook gebruik maakt van de diensten. Toestelprijs blijft in principe dan op 816 eur.

• macweeds
lumian schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:00:
[...]

816+ 35+5 euro dan. De aansluitkosten hoor je eigenlijk ook niet mee te rekenen vind ik. Afhankelijk van hoe snel je het toestel afbetaalt, is dat ook een dienst waar je voor moet betalen (nummer aanmaken, registreren op netwerk enz). Het is wel weggegooid geld als je hem de eerste maand meteen afbetaalt en het abonnement opzegt, maar als je er een paar maanden over doet is het wel prima, omdat je dan ook gebruik maakt van de diensten. Toestelprijs blijft in principe dan op 816 eur.
Ik mag aannemen dat een abonnement pas maandelijks opzegbaar is als deze is ingegaan. En je wilt toch weten hoeveel het toestel kost inclusief alle kosten?

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-03 10:51

migros

Nooit meer een Samsung

Ik heb een maandelijks opzegbaar abonnement welke ik elke dag gebruik. Voor mij is ie echt maar 816 euro :)

Leuk man gatheren

• lumian
macweeds schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:01:
[...]

Ik mag aannemen dat een abonnement pas maandelijks opzegbaar is als deze is ingegaan. En je wilt toch weten hoeveel het toestel kost inclusief alle kosten?
Ja maar dan spreek je van een totale prijs incl abonnementskosten en aansluitkosten. Feitelijk betaal je nog steeds 816 euro voor het toestel en de rest voor de diensten van Tele2 waar je immers ook gebruik van gaat maken. Zo zie ik dat tenminste..

• macweeds
lumian schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:07:
[...]

Ja maar dan spreek je van een totale prijs incl abonnementskosten en aansluitkosten. Feitelijk betaal je nog steeds 816 euro voor het toestel en de rest voor de diensten van Tele2 waar je immers ook gebruik van gaat maken. Zo zie ik dat tenminste..
Ik begrijp je standpunt, ik ging er vanuit dat niemand een abonnement bij Tele2 wilt en dus na 1 maand het abonnement stopzet en gewoon bij zijn huidige provider blijft ;)

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-02 18:37
816 valt dan wel behoorlijk mee..

• migros
  • Laatst online: 20-03 10:51

migros

Nooit meer een Samsung

macweeds schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:12:
[...]

Ik begrijp je standpunt, ik ging er vanuit dat niemand een abonnement bij Tele2 wilt en dus na 1 maand het abonnement stopzet en gewoon bij zijn huidige provider blijft ;)
Ik ben behoorlijk tevreden over Tele2, zolang het werkt natuurlijk. Als het fout gaat dan blijft het ook fout bij Tele2. Die hebben een klantenservice voor de oorlog of zo. Die denken in boekje oplezen in plaats van oplossen.

Leuk man gatheren

• lumian
macweeds schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 14:12:
[...]

Haha ik snap wat je bedoelt, tele2 is inderdaad een rukprovider maar die relatief lage toestelprijs+maandelijkse opzegging+ aanbetaling toestel ruim een maand later dan in handen maakt het toch wel heel aantrekkelijk om met ze in zee te gaan. En omdat je die aansluitkosten toch kwijt bent, is er geen haast bij om het toestel in de eerste maand al geheel af te betalen.

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik verbaas me dat jullie het over € 100 hebben alsof ze snoepjes zijn. Het is wel zo dat iedereen het zelf moet weten, maar ik denk dat voor de meesten hier 100 euro een hele dagloon is... 7(8)7

Persoonlijk vind ik dit toestel te mooi/goed om het links te laten gaan. Ik ga hem kopen, maar niet als pre-order. Ik wacht ff de eerste reacties af... Weet iemand trouwens wanneer die in de winkels als demo komt? En of die ook in 128Gb komt?

Tele2 is well en interessante aanbod, maar ik ben bang dat het ook een hele gedoe gaat worden. Ik zweer bij Coolblue. Ik ga hem 50% zakelijk kopen. De helft betaal ik volledig zelf, en van de andere helft heb ik recht op aftrekposten. Totale prijs dat ik netto moet betalen ook iets van 800 euro :*) :9

Dat dual sim is ideal voor als je een privé en een zakelijke nummer hebt. Vraag me af hoe dat te werk gaat. Er staat iig dat het 'dual-sim stand by' is.

[Voor 25% gewijzigd door GentiLi op 25-08-2017 09:45]

• lumian
GentiLi schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 09:32:
Ik verbaas me dat jullie het over € 100 hebben alsof ze snoepjes zijn. Het is wel zo dat iedereen het zelf moet weten, maar ik denk dat voor de meesten hier 100 euro een hele dagloon is... 7(8)7

Persoonlijk vind ik dit toestel te mooi/goed om het links te laten gaan. Ik ga hem kopen, maar niet als pre-order. Ik wacht ff de eerste reacties af... Weet iemand trouwens wanneer die in de winkels als demo komt? En of die ook in 128Gb komt?

Tele2 is well en interessante aanbod, maar ik ben bang dat het ook een hele gedoe gaat worden. Ik zweer bij Coolblue. Ik ga hem 50% zakelijk kopen. De helft betaal ik volledig zelf, en van de andere helft heb ik recht op aftrekposten. Totale prijs dat ik netto moet betalen ook iets van 800 euro :*) :9

Dat dual sim is ideal voor als je een privé en een zakelijke nummer hebt. Vraag me af hoe dat te werk gaat. Er staat iig dat het 'dual-sim stand by' is.
Ze noemen het hybrid dual sim. In het geheugenslot plaats je eventueel een tweede sim kaart. Als je het niet nodig hebt, plaats je er een geheugenkaartje in. Je kunt dus niet twee simkaarten én een geheugenkaartje erin hebben.

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-02 21:49
Mensen even opletten bij tele2 nu. Als je de note 8 gaat bestellen ga je nu een 24mnd contract aan, dan pas is hij maandelijks opzegbaar.
De text is aangepast

• markklok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-03 16:22

markklok

< Tijdelijk buiten gebruik >

sakurakilla schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:25:
Mensen even opletten bij tele2 nu. Als je de note 8 gaat bestellen ga je nu een 24mnd contract aan, dan pas is hij maandelijks opzegbaar.
De text is aangepast
Crap.. had ik m'n bestelling toch af moeten maken :F

Legion 7i i9 3080 32gb

• lumian
sakurakilla schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 08:25:
De text is aangepast
Oh? Waar staat dat?

• lumian
Oh ja ik zie het staan! Wat een naaiactie!!! Waarom hebben ze dat nou gedaan, vraag ik me af, ze blonken juist uit met dat maandelijks opzegbaar. Waarom staat er dan uberhaupt nog erbij dat het maandelijks opzegbaar is en ook nog eens een euro extra? Het is algemeen bekend dat je na je looptijd het abo maandelijks kunt opzeggen.

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:25
Dit staat op de website van tele2:

Maandelijks opzegbaar. Je kunt altijd opzeggen. Deze verandering wordt de eerstvolgende maand doorgevoerd. De minimale looptijd van het abonnement is 1 maand. Heb je een maandelijks opzegbaar abonnement met toestel? Dan moet je het restbedrag van het toestelkrediet in een keer aflossen. Dit gebeurt standaard op de eerstvolgende factuur. Bel met onze klantenservice, hier kunnen ze uitleggen welke consequenties er zijn.

Abonnement met bepaalde looptijd (bijvoorbeeld 24 maanden). Je kunt je abonnement altijd opzeggen, maar deze verandering wordt pas aan het einde van je contractduur doorgevoerd. De opzegtermijn is een maand. Opzeggen doe je door contact op te nemen met de klantenservice.

iRacing Profiel

• Rutger Mulder
Waarom bieden ze dan die optie dan eigenlijk aan, want na 24 maand kun je altijd al opstappen. Ik denk dan ook dat het eerder slecht verwoord en het dus wel maandelijks opzegbaar is. Want anders is het gewoon pure oplichting om je die eerste 24 maand een euro extra te laten betalen voor niks.
Maar het klopt dat de tekst iets is gewijzigd want het stond er eerst anders. Niet dat het er toen duidelijker stond dan nu. Het is en was slecht verwoord door Tele2.

• SkullboyNL
Wat er nu staat is dat je een contract aan gaat voor 24 maanden op de telefoon. Maar als je daarvan af wil moet je die afkopen. Dat zal het overige bedrag zijn. Stel je neemt een krediet van 240 euro a aflossing van 10 euro in de maand.

En je zegt na 2 maand op dan moet je tele2 nog 220 euro betalen voor de overige 22 maanden.

iRacing Profiel

• Rutger Mulder
SkullboyNL schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 14:24:
Wat er nu staat is dat je een contract aan gaat voor 24 maanden op de telefoon. Maar als je daarvan af wil moet je die afkopen. Dat zal het overige bedrag zijn. Stel je neemt een krediet van 240 euro a aflossing van 10 euro in de maand.

En je zegt na 2 maand op dan moet je tele2 nog 220 euro betalen voor de overige 22 maanden.
Dat je het toestel alsnog moet afbetalen als je binnen die 24 maand opstapt is logisch.

Het geen dat mensen in verwarring brengt is de tekst die je te zien krijgt als je met je muis op het ? balletje staat.
Na deze 24 maanden betaal je € xx per maand en is je contract maandelijks opzegbaar.
Als je dit letterlijk leest lijkt het alsof het contract pas na 24 maanden maandelijks opzegbaar wordt. Er stond eerder een iets andere tekst.

Ik heb ook ff snel op het Tele2 forum gekeken en daar blijkt uit de reacties dat je gewoon kan opzeggen of verlengen wanneer je wilt. Je moet het dus ook meer zien als 2 contracten die je aangaat; één voor het toestel met een looptijd van 24 maand en één voor de dienstverlening die dan voor 1 euro meer maandelijks opzegbaar is.
Verder zou het in theorie ook mogelijk moeten zijn om met een maandelijks opzegbaar abonnement om iedere maand een gesubsidieerd toestel te kopen door telkens opnieuw te verlengen en het toestel in één keer af te betalen.

• Tunestwo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-02 18:37
Zojuist zelf ook even Tele2 gebeld over de 24 maanden contract. Het is als volgend, als je de telefoon in een keer afbetaald, dus de €816 en je kiest de optie maandelijks opzegbaar kan je hem gewoon dezelfde maand / maand erna opzeggen. Dus komen de kosten op €850.

Voor mensen die de €850 niet in een keer kunnen ophoesten, kan je kiezen voor ''€10 maandbedrag van je telefoon'' te nemen en dan kost de telefoon €610 zonder BKR onzin, en kan je de maand later bijvoorbeeld het contract opzeggen en de resterende €240 betalen.
Dus al met al betaal je €850 voor de Note 8 :)

[Voor 7% gewijzigd door Tunestwo op 28-08-2017 16:01]

• maartenmk
  • Laatst online: 22:17
850 en dan inclusief DeX dock (waar ik ook wel 100€ voor over heb, dus ga ik uit van 750 voor de Note zelf). Voor de losse verkoopprijs naar dat niveau gedaald is ben je zo 6 maanden verder. Dus ik heb hem besteld.

Kreeg wel een email dat de eerste exemplaren vanaf 16 september verstuurd zouden worden, maar dat ze niet wisten of dat er voldoende zouden zijn. De DeX inschrijfperiode loopt maar tot 27 September, dus daar werd ik wel een beetje nerveus van...maar volgens Samsung Nederland verwachten ze voldoende toestellen te kunnen leveren voor alle pre-orders. Nog geen garantie natuurlijk. Tele2 nog gevraagd maar nog geen reactie.

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-03 11:17
Ik heb hem vorige week besteld bij Samsung zelf in de online shop.. net als toen met de S8+ destijds.

Alleen voordeel van het bestellen in de Samsung shop, is dat je er direct de DEX Dock mee geleverd gaat krijgen.

Heb de zwarte besteld.

• Ad-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:44

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

• 038Robijno
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-03 11:17
En bij de unboxing filmpjes op YouTube, zit er ook een case/screen protector bij in. Zullen wij ook wel weer niet krijgen..

• sakurakilla
Beste tweakers,

Ik zou graag willen vragen voor wat hulp, zodat ik niet wat over het hoofd zie.

Eerst moet ik wat informatie geven over mijn situatie.
Momenteel ben ik klant van T-Mobile.. betaal ik 43 euro per maand voor onbeperkt bellen + 5gb (Galaxy S7 genomen voor de vrouw)

Nu is het zo dat ik al mag verlengen en ik de Galaxy Note 8 Dual Sim wil hebben.
De reden waarom ik een Dual Sim wil hebben is omdat ik ook een werk telefoon hebt, en ik wil niet meer met 2 telefoons rond lopen

Via T-Mobile zelf kan ik geen Dual Sim krijgen maar wel Via Mobiel.nl.
En hier zou ik graag om hulp willen vragen in geval ik iets over het hoofd zie

Abbo wil ik zo goedkoop mogelijk houden omdat ik prive gebruik mag maken van mijn werk telefoon

Via Mobiel.nl
Verlengen bij t-mobile
- 12 maanden Go Next contract
- Onbeperkt bellen + 5GB data

Kosten
Next € 22,00
Toestelservice € 3,-
€ 2.50 Samen korting
Totaal per maand € 20,00
Galaxy Note 8 € 750,00 (in 1x betalen)
Thuiskopieheffing €4.24

Totaal eenmalig
€ 750,00
Totale kosten 12 maanden = 1024.24 euro
https://i.imgur.com/JhLaaqP.png

Nieuw Tele2
- 2 jaar contract met optie maandelijks opzegbaar
- 100min + 5GB

Kosten 13,00
Toestelbundel € 0,-
100 min€2,00
Totaal per maand (24 mnd): €15,00
Administratie kosten €30
Galaxy Note 8 € 880,00 (in 1x betalen)
Thuiskopieheffing €4.24
Totale kosten 1 maand = 914.24
https://i.imgur.com/jVwwcTF.png

T-Mobile sim only
12 maanden
2GB
150 bel min
100 sms
15 euro pm
Totaal 12 maanden = 180 euro

Als mijn berekening juist is, zou ik voordeliger zijn met de T-Mobile pakket.
Ipv 1 maand lost tele 2 te nemen met een t-mobile sim only

Mijn nummer heb ik al 13 jaar en deze wil ik ook behouden vandaar de sim only

• Ad-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:44
Goh, nu ook al vroege levering door Samsung-USA: https://www.phonearena.co...so-shipping-early_id97733

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

• lumian
sakurakilla schreef op zondag 3 september 2017 @ 22:16:
Beste tweakers,

Ik zou graag willen vragen voor wat hulp, zodat ik niet wat over het hoofd zie.

Eerst moet ik wat informatie geven over mijn situatie.
Momenteel ben ik klant van T-Mobile.. betaal ik 43 euro per maand voor onbeperkt bellen + 5gb (Galaxy S7 genomen voor de vrouw)

Nu is het zo dat ik al mag verlengen en ik de Galaxy Note 8 Dual Sim wil hebben.
De reden waarom ik een Dual Sim wil hebben is omdat ik ook een werk telefoon hebt, en ik wil niet meer met 2 telefoons rond lopen

Via T-Mobile zelf kan ik geen Dual Sim krijgen maar wel Via Mobiel.nl.
En hier zou ik graag om hulp willen vragen in geval ik iets over het hoofd zie

Abbo wil ik zo goedkoop mogelijk houden omdat ik prive gebruik mag maken van mijn werk telefoon

Via Mobiel.nl
Verlengen bij t-mobile
- 12 maanden Go Next contract
- Onbeperkt bellen + 5GB data

Kosten
Next € 22,00
Toestelservice € 3,-
€ 2.50 Samen korting
Totaal per maand € 20,00
Galaxy Note 8 € 750,00 (in 1x betalen)
Thuiskopieheffing €4.24

Totaal eenmalig
€ 750,00
Totale kosten 12 maanden = 1024.24 euro
https://i.imgur.com/JhLaaqP.png

Nieuw Tele2
- 2 jaar contract met optie maandelijks opzegbaar
- 100min + 5GB

Kosten 13,00
Toestelbundel € 0,-
100 min€2,00
Totaal per maand (24 mnd): €15,00
Administratie kosten €30
Galaxy Note 8 € 880,00 (in 1x betalen)
Thuiskopieheffing €4.24
Totale kosten 1 maand = 914.24
https://i.imgur.com/jVwwcTF.png

T-Mobile sim only
12 maanden
2GB
150 bel min
100 sms
15 euro pm
Totaal 12 maanden = 180 euro

Als mijn berekening juist is, zou ik voordeliger zijn met de T-Mobile pakket.
Ipv 1 maand lost tele 2 te nemen met een t-mobile sim only

Mijn nummer heb ik al 13 jaar en deze wil ik ook behouden vandaar de sim only
Volgens mij maak je een foutje bij tele is ie niet 880 eur maar rond 820..daarmee is tele2 goedkoopste..

• sakurakilla
lumian schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:43:
[...]

Volgens mij maak je een foutje bij tele is ie niet 880 eur maar rond 820..daarmee is tele2 goedkoopste..
Nee helaas geen foutje was het maar zo.
Het klopt dat het 816 euro is via tele2 zelf. Echter kunnen zij niet bevestigen of het om de dual sim gaat.
Dus ben ik via mobiel.nl gaan kijken die wel de dual sim aanbieden.
Hierdoor is de prijs ook hoger

• SkullboyNL
Zojuist de note 8 besteld bij Tele2.

Kreeg gelijk daarna een mail met de volgende inhoud.
Beste meneer ,

Je Samsung Galaxy Note 8 Black 64GB is besteld. Yes! Hoe nu verder? Vanaf 16.09.2017 worden de eerste toestellen bij ons geleverd. Vanaf dat moment beginnen wij met het versturen van de toestellen aan onze klanten. Maar let op; de eerste voorraad die we ontvangen vanuit de fabrikant kan beperkt zijn en dit kan dus een langere levertijd betekenen.

Zodra jouw toestel bij ons binnen is, krijg je een e-mail van onze bezorgpartner de Online Pakket Dienst (OPD). Zij maken dan een bezorgafspraak met je. Nog even wachten dus, maar dan kun je helemaal los.

Wil je meer weten over deze pre-sale? Kijk dan hier.

We houden contact.
Tele2
Ik dacht dat de leverdatum 15-09 is en niet 16-09. Dat staat tenminste wel bij alle andere webshops.

iRacing Profiel

• lumian
SkullboyNL schreef op maandag 4 september 2017 @ 21:56:
Zojuist de note 8 besteld bij Tele2.

Kreeg gelijk daarna een mail met de volgende inhoud.

[...]

Ik dacht dat de leverdatum 15-09 is en niet 16-09. Dat staat tenminste wel bij alle andere webshops.
Klopt *knip*. Mag wel wat minder.

[Voor 8% gewijzigd door rens-br op 06-09-2017 11:54]

• SkullboyNL
Je betaald ook 150 euro minder bij tele2. Je kunt niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

iRacing Profiel

• lumian
SkullboyNL schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:58:
Je betaald ook 150 euro minder bij tele2. Je kunt niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.
Nee niet 150..bij t mobile is ie 910 eur bij tele2 820.. rond 100 euro verschil maar bij tele2 komen nog aansluitkosten bij dus het verschil wordt alweer 65 euro.. voordeel van tele2 is dat je het maandelijks kunt opzeggen, voordeel van t mobile is weer dat je je toestel via hen kunt verzekeren...

Het is dus relatief gezien geen gigantische korting, maar wel mooi meegenomen. Voor 65 eur verschil kan ik inderdaad best wat van dat wanbedrijf dulden.

• sakurakilla
lumian schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:20:
[...]

Nee niet 150..bij t mobile is ie 910 eur bij tele2 820.. rond 100 euro verschil maar bij tele2 komen nog aansluitkosten bij dus het verschil wordt alweer 65 euro.. voordeel van tele2 is dat je het maandelijks kunt opzeggen, voordeel van t mobile is weer dat je je toestel via hen kunt verzekeren...

Het is dus relatief gezien geen gigantische korting, maar wel mooi meegenomen. Voor 65 eur verschil kan ik inderdaad best wat van dat wanbedrijf dulden.
Via mobiel.nl verlenging 12 maanden contract bij tmbile icm met GO Abbo onbeperkt bellen en 1gb kost hij 786 euro
https://i.imgur.com/QbW3Sor.png

Totale kosten
19.50x12=234
Toestel 786+234=1020 euro

En als je gebruik maakt van samen korting (5 euro per maand)
14.50x12=174
Toestel 786+174= 960 euro

[Voor 6% gewijzigd door sakurakilla op 05-09-2017 14:06]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:55
- verkeerd gekeken -

Helaas kan ik nog net niet verlengen, en de acties eindigen ook voordat ik dat wel kan. Was anders wel een mooie prijs idd.

[Voor 172% gewijzigd door Phusebox op 06-09-2017 11:59]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• lumian
sakurakilla schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:05:
[...]

Via mobiel.nl verlenging 12 maanden contract bij tmbile icm met GO Abbo onbeperkt bellen en 1gb kost hij 786 euro
https://i.imgur.com/QbW3Sor.png

Totale kosten
19.50x12=234
Toestel 786+234=1020 euro

En als je gebruik maakt van samen korting (5 euro per maand)
14.50x12=174
Toestel 786+174= 960 euro
Hoe kan mobiel.nl het bij hetzelfde t mobile voor 786 aanbieden dan terwijl ie op de site van t mobile met verlenging duurder is?

• Phusebox
lumian schreef op woensdag 6 september 2017 @ 12:08:
[...]

Hoe kan mobiel.nl het bij hetzelfde t mobile voor 786 aanbieden dan terwijl ie op de site van t mobile met verlenging duurder is?
Import, minder marge, marktwerking... who knows.

• Pakhtun
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-03 06:14
Ik heb een gevoel dat het misschien 2 kanten kan opgaan. Of Samsung laten de prijs zakken zoals het met elke Samsung verloopt of ze houden het net als de Iphone kunstmatig hoog. Bij het tweede geval maakt het niet echt uit wanneer je hem verlengt. Mijn contract verloopt in december en kan hem al sinds 2 weken verlengen maar ik wacht nog wel even.

Als Samsung het laat zakken zoals gewoonlijk dan geloof ik nog steeds niet dat hij snel zal zakken. Hij kost immers €1000, dus €100 euro eraf na 2/3 maanden is fair enough? en op zo'n prijs maakt het toch niet echt uit. Ik vermoed dat ik rond die tijd hem ga verlengen, dalen zal hij toch wel doen en even de kinderziektes uitzitten.

• lumian
Pakhtun schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:03:
Ik heb een gevoel dat het misschien 2 kanten kan opgaan. Of Samsung laten de prijs zakken zoals het met elke Samsung verloopt of ze houden het net als de Iphone kunstmatig hoog. Bij het tweede geval maakt het niet echt uit wanneer je hem verlengt. Mijn contract verloopt in december en kan hem al sinds 2 weken verlengen maar ik wacht nog wel even.

Als Samsung het laat zakken zoals gewoonlijk dan geloof ik nog steeds niet dat hij snel zal zakken. Hij kost immers €1000, dus €100 euro eraf na 2/3 maanden is fair enough? en op zo'n prijs maakt het toch niet echt uit. Ik vermoed dat ik rond die tijd hem ga verlengen, dalen zal hij toch wel doen en even de kinderziektes uitzitten.
Die s8 was na 2 maanden ook niet opeens 100 eur goedkoper ..misschien dat samsung met kerst iets van een gadget actie erbij doet maar verwacht niet dat ie bijv in december al 100 euro goedkoper wordt..

Daarnaast is die telefoon icm met abo goedkoper. Bij mobiel.nl 786eur of anders bij tele2 820..dat is natuurlijk lang geen 1000 euro.. als je die dex die je erbij krijgt meteen verkoopt voor 80/90eur dan kost je note 8 dus 700 euro. Best ok, én je kan het hele najaar ermee lopen zonder elke dag naar acties of prijsverlaging te hoeven uitkijken.

• Pakhtun
lumian schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:54:
[...]

Die s8 was na 2 maanden ook niet opeens 100 eur goedkoper ..misschien dat samsung met kerst iets van een gadget actie erbij doet maar verwacht niet dat ie bijv in december al 100 euro goedkoper wordt..

Daarnaast is die telefoon icm met abo goedkoper. Bij mobiel.nl 786eur of anders bij tele2 820..dat is natuurlijk lang geen 1000 euro.. als je die dex die je erbij krijgt meteen verkoopt voor 80/90eur dan kost je note 8 dus 700 euro. Best ok, én je kan het hele najaar ermee lopen zonder elke dag naar acties of prijsverlaging te hoeven uitkijken.
Beetje wishful thinking van mij. Ik keek laatst naar de prijzen van de S7 Edge wat een kennis van mij vorig jaar 3 maanden na release had gehaald. Prijs is nu max 50 euro lager (toestel icm abo). Dus ja het lijkt alsof ze Apple navolgen met prijzen hoog houden.

Eigenlijk maakt dit het makkelijker voor ons, waarom wachten als je hem al kan kopen mits je het geld hebt natuurlijk.

• lumian
Pakhtun schreef op woensdag 6 september 2017 @ 16:03:

Plus alles kinderziektes als die er al zijn worden softwarematig opgelost, het is dus wat dat betreft totaal niet van belang wanneer je het toestel aanschaft.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:06

Nutral

gamer/hardware freak

als ik kijk naar de pricewatch is de S8 plus sinds de release van 900 euro naar 700 euro gezakt, de S8 is van 800 euro naar 600 euro gegaan. Dus ik heb wel het idee dat de note 8 wat zal zakken na release. De welkomsactie helpt daar normaal in mee maar ik heb helemaal niks met een dex station.

• lumian
Pakhtun schreef op woensdag 6 september 2017 @ 19:59:
[...]

Beetje wishful thinking van mij. Ik keek laatst naar de prijzen van de S7 Edge wat een kennis van mij vorig jaar 3 maanden na release had gehaald. Prijs is nu max 50 euro lager (toestel icm abo). Dus ja het lijkt alsof ze Apple navolgen met prijzen hoog houden.

Eigenlijk maakt dit het makkelijker voor ons, waarom wachten als je hem al kan kopen mits je het geld hebt natuurlijk.
S7 edge is wel behoorlijk gezakt hoor..van 800 naar nu 550.. tijdje geleden was ie zelfs 503 euro bij belsimpel.. een daling van 300 euro in anderhalf jaar tijd.

• lumian
Nutral schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:02:
als ik kijk naar de pricewatch is de S8 plus sinds de release van 900 euro naar 700 euro gezakt, de S8 is van 800 euro naar 600 euro gegaan. Dus ik heb wel het idee dat de note 8 wat zal zakken na release. De welkomsactie helpt daar normaal in mee maar ik heb helemaal niks met een dex station.
Van 900 naar 700 in slechts 5 maanden tijd..dat zou betekenen dat note 8 rond januari 800 zal kosten en met abo zelfs rond 600

• Phusebox
lumian schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:05:
[...]

S7 edge is wel behoorlijk gezakt hoor..van 800 naar nu 550.. tijdje geleden was ie zelfs 503 euro bij belsimpel.. een daling van 300 euro in anderhalf jaar tijd.
De s7 kwam vorig jaar met acties bij een abonnement (toen was ie 8 maanden op de markt) zelfs al voor 200 euro zonder toestelbundel.

De S8 momenteel 560 laagste prijs ongeveer en de S8+ rond de 630, dat zijn al dalingne van meer dan 200 euro in nog geen 6 maanden.

• lumian
Ik twijfel of ik de bestelling bij tele2 moet annuleren omdat ie bij mobiel.nl ca. 50 eur goedkoper is..

Tegelijkertijd heb ik geen ervaring met mobiel.nl.. wat zouden jullie doen?

• lumian
Phusebox schreef op donderdag 7 september 2017 @ 10:26:
[...]

De s7 kwam vorig jaar met acties bij een abonnement (toen was ie 8 maanden op de markt) zelfs al voor 200 euro zonder toestelbundel.

De S8 momenteel 560 laagste prijs ongeveer en de S8+ rond de 630, dat zijn al dalingne van meer dan 200 euro in nog geen 6 maanden.
Klopt s8+ is 670 bij tele2 en note 8 820...verschil van 150 eur. Best ok. Als het verschil bijv wel 300 euro zou zijn zoals er gezegd wordt dan zou ik wel s8+ nemen.

• lumian
Toch tele2 geannuleerd en bij mobiel.nl besteld! 785 eur is ie dan, goedkoper dan dit wordt het voor het einde van het jaar echt niet... die 999 ik steeds bij webwinkels zie begint echt een lachertje te worden.

• Pakhtun
lumian schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:39:
Toch tele2 geannuleerd en bij mobiel.nl besteld! 785 eur is ie dan, goedkoper dan dit wordt het voor het einde van het jaar echt niet... die 999 ik steeds bij webwinkels zie begint echt een lachertje te worden.
Met welke abo?

• Phusebox
T-Mobile... Voor het best netwerk maar zonder bereik ;)

• lumian
Met t mobile..546 nu daarna 20eur x12mnd plus 37 eur voor unlimited

• lumian
Phusebox schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:48:
[...]

Heb er eerlijk gezegd geen last van..in amsterdam werkt t mobile als een tierelier.

• lumian
Je kan ook nu bestellen bij mobiel.nl en later betalen als de loon bijv einde vd maand binnen is. Je krijgt de telefoon weliswaar pas als je het hebt betaald, in tegenstelling tot tele2 waar je het toestel al krijgt en de aanbetaling met de eerste factuur pas een maand later komt, maar zo kun je in ieder geval wel dat dex ding krijgen als je de bestelling voor de 14de plaatst.

• sakurakilla
Phusebox schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:48:
[...]

Al 12 jaar tevreden bij t-mobile

• Phusebox
sakurakilla schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:25:
[...]

Al 12 jaar teveren bij t-mobile
Ja het zal vast prima werken in grote delen van het land. De prijs is ook goed en de snelheid ook wanneer je bereik hebt maar ik heb toch vaak zat gewoon nul internet en op sommige plaatsen zelfs geen bereik om te bellen en dat is dan buiten, niet eens in een gebouw.

• lumian
Phusebox schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 11:30:
[...]

Ja het zal vast prima werken in grote delen van het land. De prijs is ook goed en de snelheid ook wanneer je bereik hebt maar ik heb toch vaak zat gewoon nul internet en op sommige plaatsen zelfs geen bereik om te bellen en dat is dan buiten, niet eens in een gebouw.
Misschien op Texel ergens, Randstad 0.0 problemen.

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik heb eens gekeken naar de prijzen voor dit toestel in combinatie met een abonnement. Naar mijn idee heb je vrij weinig aan het toestel als je er geen abonnement bij hebt met data. Het is duidelijk dat het toestel in combinatie met een abonnement goedkoper kan zijn dan de adviesprijs van € 999,-. Vandaar dat het naar mijn idee ook interessant is om te kijken naar de totaalprijs van het abonnement met toestel.

Hieronder staan enkele combinaties via mobiel.nl voor een globaal beeld. (Heb nooit iets besteld bij die winkel, dus het kan zomaar zijn dat het bij een andere winkel, bv gsmweb goedkoper is). Verzendkosten en verwijderingsbijdrage heb ik hieronder niet meegenomen. Wel aansluitkosten:

KPN (zonder KPN combi kortingen)
Standaard NL en EU 10 gb: (35*12)+866+25=1.311 of (26*24)+814+25=1.463
Premium NL en EU 25gb: (42,50*12)+851+25=1.386 of (33*24)+784+25=1.601

T-Mobile (zonder vriendenactie)
Basic 1gb (thanks Sakurakilla): (19,50*12)+786+25=1.045
Up 10gb: (27*12)+786+25=1.135 of (25*24)+839+25=1.464
Unlimited: (37*12)+786+25=1.255 of (35*24)+839+25=.1704

Het is opmerkelijk dat T-Mobile minder toestelsubsidie geeft bij een 2 jarig abonnement. Goed het abonnement is dan ook goedkoper, maar bij andere providers zie ik dit niet terugkomen.

Tele 2 (geen abo voor 12 maanden, tenzij je het abo kiest met maandelijks opzeggen)
10gb+100 min (16*12)+840+30=1.062 (of zelfs 876 indien je na 1 maand opzegt), of (16*24)+840+30=1.254 of indien je aan een 2 jarig abo wil vastzitten: (15*24)+800+30=1.190
Unlimited: (26*12)+814+30=1.162 (of zelfs 870 indien je na 1 maand opzegt), of (26*24)+814+30=1.468 of (25*24)+776+30=1.406 (indien je aan een 2 jarig abo wil vastzitten).

Vodafone (zonder Ziggokorting)
Red EU 10gb (29+12)+878+25=1.251 of (28*24)+845+25=1.542 (let op bij gsmweb is de bijbetaling 799)
Red Super 20gb (35*12)+865+25=1.310 of (24*34)+827+25= 1.668 (let op bij gsmweb is de bijbetaling 780)

Flickr

• lumian
wilmundo schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:58:
Ik heb eens gekeken naar de prijzen voor dit toestel in combinatie met een abonnement. Naar mijn idee heb je vrij weinig aan het toestel als je er geen abonnement bij hebt met data. Het is duidelijk dat het toestel in combinatie met een abonnement goedkoper kan zijn dan de adviesprijs van € 999,-. Vandaar dat het naar mijn idee ook interessant is om te kijken naar de totaalprijs van het abonnement met toestel.

Hieronder staan enkele combinaties via mobiel.nl voor een globaal beeld. (Heb nooit iets besteld bij die winkel, dus het kan zomaar zijn dat het bij een andere winkel, bv gsmweb goedkoper is). Verzendkosten en verwijderingsbijdrage heb ik hieronder niet meegenomen. Wel aansluitkosten:

KPN (zonder KPN combi kortingen)
Standaard NL en EU 10 gb: (35*12)+866+25=1.311 of (26*24)+814+25=1.463
Premium NL en EU 25gb: (42,50*12)+851+25=1.386 of (33*24)+784+25=1.601

T-Mobile (zonder vriendenactie)
Basic 1gb (thanks Sakurakilla): (19,50*12)+786+25=1.045
Up 10gb: (27*12)+786+25=1.135 of (25*24)+839+25=1.464
Unlimited: (37*12)+786+25=1.255 of (35*24)+839+25=.1704

Het is opmerkelijk dat T-Mobile minder toestelsubsidie geeft bij een 2 jarig abonnement. Goed het abonnement is dan ook goedkoper, maar bij andere providers zie ik dit niet terugkomen.

Tele 2 (geen abo voor 12 maanden, tenzij je het abo kiest met maandelijks opzeggen)
10gb+100 min (16*12)+840+30=1.062 (of zelfs 876 indien je na 1 maand opzegt), of (16*24)+840+30=1.254 of indien je aan een 2 jarig abo wil vastzitten: (15*24)+800+30=1.190
Unlimited: (26*12)+814+30=1.162 (of zelfs 870 indien je na 1 maand opzegt), of (26*24)+814+30=1.468 of (25*24)+776+30=1.406 (indien je aan een 2 jarig abo wil vastzitten).

Vodafone (zonder Ziggokorting)
Red EU 10gb (29+12)+878+25=1.251 of (28*24)+845+25=1.542 (let op bij gsmweb is de bijbetaling 799)
Red Super 20gb (35*12)+865+25=1.310 of (24*34)+827+25= 1.668 (let op bij gsmweb is de bijbetaling 780)
Jezus al die getallen...kortom..wat is je conclusie?

• wilmundo
  • Niet online
Een hoop getallen inderdaad, maar het is net als wiskunde op de middelbare school: zonder berekening heb je niets aan het antwoord. Vandaar dat de berekening er bij staat.

Hieruit kan denk ik de volgende conclusies getrokken worden:
1) Geef je uitsluitend om het toestel en maakt het (bij eventueel nieuw af te sluiten) abonnement je niet uit: 1 maand Unlimited bij Tele 2, dat kost: 870
2) Ga je het abonnement ook echt gebruiken en wegen de totale kosten voor 1 jaar het zwaarst: 1 jaar T-Mobile Basis voor 1.045 (kan zelfs goedkoper indien je vriendenkorting hebt). Voor een heel klein beetje extra heb je een abonnement van 10gb bij Tele 2. Dan betaal je 1.062. Wil je niet naar Tele 2, maar wel iets meer data? Denk dan aan T-Mobile Up 10gb voor 1.135.
3) Idem, voor 2 jaar: Tele 2 met een 2 jarig 10gb 100 min abo voor 1.190. Wil je een andere provider, dan ben je al snel (heel wat) meer kwijt.

Ik zit zelf bij Vodafone en ik kan mijn abonnement verlengen. Het netwerk bevalt mij goed, dus het liefst stap ik niet over. Onbeperkt data klinkt alleen wel erg verleidelijk... Maar ja, 40gb voor Super is ook best veel. Verder verwacht ik dat KPN en Vodafone over een jaar ook wel onbeperkte data zullen aanbieden. Dan blijven 2 opties over voor mij: of 1 jarig Vodafone voor 1.310 of 2 jarig 1.668. Het verschil is 358. Dat is een maandbedrag van 30 euro. Ik denk dat ik over een jaar meer data krijg voor 30 euro, dus eigenlijk is 1 jaar wel prima.

Met Tele 2 heb ik geen ervaring. En eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat ik dat zo moet houden. Mijn ervaring met T-Mobile dateert alweer van 11 jaar en verder terug. Te vaak meegemaakt dat ik slecht bereik had. Dat speelt weer mee bij m'n keuze voor een provider. Ik heb bij T-Mobile gewerkt en had ook een personeelsabonnement met destijds gunstige voorwaarden. Toch overgestapt naar Vodafone vanwege de slechte dekking op voor mij cruciale plekken. Ik heb het idee dat het netwerk nu sterk verbeterd is. Misschien overweeg ik wel een Unlimited abonnement voor 1 jaar of zelfs Tele 2 mits ik een abonnement neem waarbij ik maandelijks kan opzeggen.

Overigens had jij het volgens mij ergens opgemerkt: je kunt ook vanaf dag 1 genieten van het toestel als je een goede deal scoort. Hoef je daarna ook niet meer iedere week de 'nog betere deal' in de gaten te houden. Anders kan je namelijk nooit een toestel kopen, omdat het altijd wel goedkoper wordt.

Flickr

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
[...]

Bel je zeker nog met je nokia 3310 heeft ook geen internet jammer. _/-\o_

• lumian
wilmundo schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 21:35:
Een hoop getallen inderdaad, maar het is net als wiskunde op de middelbare school: zonder berekening heb je niets aan het antwoord. Vandaar dat de berekening er bij staat.

Hieruit kan denk ik de volgende conclusies getrokken worden:
1) Geef je uitsluitend om het toestel en maakt het (bij eventueel nieuw af te sluiten) abonnement je niet uit: 1 maand Unlimited bij Tele 2, dat kost: 870
2) Ga je het abonnement ook echt gebruiken en wegen de totale kosten voor 1 jaar het zwaarst: 1 jaar T-Mobile Basis voor 1.045 (kan zelfs goedkoper indien je vriendenkorting hebt). Voor een heel klein beetje extra heb je een abonnement van 10gb bij Tele 2. Dan betaal je 1.062. Wil je niet naar Tele 2, maar wel iets meer data? Denk dan aan T-Mobile Up 10gb voor 1.135.
3) Idem, voor 2 jaar: Tele 2 met een 2 jarig 10gb 100 min abo voor 1.190. Wil je een andere provider, dan ben je al snel (heel wat) meer kwijt.

Ik zit zelf bij Vodafone en ik kan mijn abonnement verlengen. Het netwerk bevalt mij goed, dus het liefst stap ik niet over. Onbeperkt data klinkt alleen wel erg verleidelijk... Maar ja, 40gb voor Super is ook best veel. Verder verwacht ik dat KPN en Vodafone over een jaar ook wel onbeperkte data zullen aanbieden. Dan blijven 2 opties over voor mij: of 1 jarig Vodafone voor 1.310 of 2 jarig 1.668. Het verschil is 358. Dat is een maandbedrag van 30 euro. Ik denk dat ik over een jaar meer data krijg voor 30 euro, dus eigenlijk is 1 jaar wel prima.

Met Tele 2 heb ik geen ervaring. En eerlijk gezegd heb ik het gevoel dat ik dat zo moet houden. Mijn ervaring met T-Mobile dateert alweer van 11 jaar en verder terug. Te vaak meegemaakt dat ik slecht bereik had. Dat speelt weer mee bij m'n keuze voor een provider. Ik heb bij T-Mobile gewerkt en had ook een personeelsabonnement met destijds gunstige voorwaarden. Toch overgestapt naar Vodafone vanwege de slechte dekking op voor mij cruciale plekken. Ik heb het idee dat het netwerk nu sterk verbeterd is. Misschien overweeg ik wel een Unlimited abonnement voor 1 jaar of zelfs Tele 2 mits ik een abonnement neem waarbij ik maandelijks kan opzeggen.

Overigens had jij het volgens mij ergens opgemerkt: je kunt ook vanaf dag 1 genieten van het toestel als je een goede deal scoort. Hoef je daarna ook niet meer iedere week de 'nog betere deal' in de gaten te houden. Anders kan je namelijk nooit een toestel kopen, omdat het altijd wel goedkoper wordt.
Ik zou zeker t mobile unlimited nemen. 40gb bij vodafone klinkt veel maar ik maak makkelijk 7gb per dag op door alleen youtube filmpjes te kijken dus na 6 dagen zou ik bij vodafone alweer zonder data komen te zitten en moet ik de rest van de maand op de gprs snelheid zitten met de note 8 wat bloedirritant zou zijn.

• Pakhtun
lumian schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 16:51:
[...]

Ik zou zeker t mobile unlimited nemen. 40gb bij vodafone klinkt veel maar ik maak makkelijk 7gb per dag op door alleen youtube filmpjes te kijken dus na 6 dagen zou ik bij vodafone alweer zonder data komen te zitten en moet ik de rest van de maand op de gprs snelheid zitten met de note 8 wat bloedirritant zou zijn.
Volgens mij is er sprake van 40gb bij Vodafone wanneer je thuis een ziggo abo hebt. Anders is het gewoon 20gb.

• lumian
Pakhtun schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:48:
[...]

Volgens mij is er sprake van 40gb bij Vodafone wanneer je thuis een ziggo abo hebt. Anders is het gewoon 20gb.
Nog erger dus.

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-02 13:50
Friends&Family VF Red: €55 p.m. €120 eenmalig betalen
GSMWeb: VF Red: €55. p.m. €31 eenmalig betalen + €25 aansluitkosten.

Hoe kan GSMWeb nu goedkoper zijn dan F&F? Nu is F&F de laatste jaren niet meer de aanbiedingsbom als het ooit was, maar ze zouden toch goedkoper moeten zijn dan externe aanbieders!?

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:36

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]

Wees gerust, t-mobile is niet de enige provider met dit "probleem". ;)

"When you grow up your heart dies"

• Pakhtun
metallicattim schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 21:11:
Friends&Family VF Red: €55 p.m. €120 eenmalig betalen
GSMWeb: VF Red: €55. p.m. €31 eenmalig betalen + €25 aansluitkosten.

Hoe kan GSMWeb nu goedkoper zijn dan F&F? Nu is F&F de laatste jaren niet meer de aanbiedingsbom als het ooit was, maar ze zouden toch goedkoper moeten zijn dan externe aanbieders!?
Wellicht kan je via voda zelf een betere deal afsluiten als je hun ''opzeglijn'' belt.

• lumian
Weet iemand of er een verschil is in Note 8 toestellen van Tele2 en T mobile via mobiel.nl? Allebei simlockvrij?

• SkullboyNL
lumian schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 11:34:
Weet iemand of er een verschil is in Note 8 toestellen van Tele2 en T mobile via mobiel.nl? Allebei simlockvrij?
Ik denk dat er geen verschil is.

iRacing Profiel

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

Apple heeft zojuist de keuze voor mij nog gemakkelijker gemaakt. Gezien het feit dat ik de laatste week ook weinig meer van de V30 heb gehoord en de video stabilisatie (een stuk) minder is dan de Note 8 en ik, met het oog op de kinderen, meer heb aan een portrait lens, ga ik de Note 8 met 99,3% zekerheid bestellen.

Zit heel erg te denken aan de gouden variant, echter zijn er weinig filmpjes van en heb ik m ook nog niet in het echt gezien. De zwarte uiteraard wel echter wordt die weer zo gewoon...

Qua hoesjes twijfel ik tussen een clear cover of toch een Alcantara. In het laatste geval is de kleur weer minder belangrijk.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:25
Net de Note 8 besteld in plaats van de iPhone X 256G. Toch mooi 300 euro bespaard :)

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

Ik heb zojuist ook maar besteld bij mobiel.nl

Toch voor de Gold gegaan en samen met een 128GB EVO kaartje besteld. Case kies ik later nog.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• Phusebox
Nu de prijs van de iPhone X behoorlijk hoog uitgevallen is zal de Note 8 hier misschien wat minder snel dalen maar 899 moet sowieso binnen een maand haalbaar zijn lijkt me, mits er een nieuwe actie van Samsung komt (al is er momenteel nog niks bekend).

• freeewillie
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-02 12:17
leuk en aardig je ziet bij de div webshops dat hij als dual sim word aangeboden hebt het nagevraagd bij samsung en die zeggen bij vodafone en t-mobile krijg je de enkele sim versie
https://twitter.com/willi...status/906171086945046528

en bij tele2 nagevraagd en die zeggen ook bij ons krijg je de enkele sim versie
http://i64.ttoevinypic.com/6rlyrk.png

http://i65.tinypic.com/fyo02o.jpg

[Voor 6% gewijzigd door freeewillie op 13-09-2017 15:39. Reden: toevoeging foto]

• Kartale
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19:59
freeewillie schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:23:
leuk en aardig je ziet bij de div webshops dat hij als dual sim word aangeboden hebt het nagevraagd bij samsung en die zeggen bij vodafone en t-mobile krijg je de enkele sim versie
https://twitter.com/willi...status/906171086945046528

en bij tele2 nagevraagd en die zeggen ook bij ons krijg je de enkele sim versie
http://i64.tinypic.com/6rlyrk.png
Dit is wel vreemd. Ik dacht dat er maar 1 variant was in de Nederlandse markt...

Zijn er overigens al shops die leveren, heb mijne bij de Vodafone winkel besteld. Medewerker kon niet zeggen wanneer het toestel mee gegeven zou kunnen worden.

Xbox Live: AlpBJK PSN: alp1903

• freeewillie
Kartale schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:29:
[...]

Dit is wel vreemd. Ik dacht dat er maar 1 variant was in de Nederlandse markt...

Zijn er overigens al shops die leveren, heb mijne bij de Vodafone winkel besteld. Medewerker kon niet zeggen wanneer het toestel mee gegeven zou kunnen worden.
volgens website samsung bezorging van af 14/09/17 http://www.samsung.com/nl...AjSPEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
hier krijg je hem wel met abbo als dual sim https://www.mobiel.nl/smartphone/samsung/galaxy-note-8

[Voor 25% gewijzigd door freeewillie op 13-09-2017 09:40. Reden: toevoeging foto]

• dark0990
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-03 14:25
PressPlay0nTape schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:41:
Na mijn Nokia 8, bij gebrek aan dual sim functionaliteit, teruggestuurd te hebben, zit ik heel erg aan dit toestel te denken. Hij wordt overal geadverteerd als zijnde dual sim, echter, de Nokia 8 werd dit ook en dat bleek helaas een wassen neus.

Is er iemand (een insider wellicht?) die met enige zekerheid kan zeggen of dit toestel wel of niet daadwerkelijk over dual sim beschikt? Voor mij is dit een must en de high-end dual-sim toestellen liggen hier in Nederland helaas niet voor het oprapen...
Ik heb hier toevallig Contact over gehad met Coolblue. Coolblue levert de dual sim variant, de samsung site site ook. Alleen verschillende Providers hebben de single sim variant.

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-03 12:20

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

dark0990 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:43:
[...]

Ik heb hier toevallig Contact over gehad met Coolblue. Coolblue levert de dual sim variant, de samsung site site ook. Alleen verschillende Providers hebben de single sim variant.
Kijk, dat is goed nieuws! :)

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-02 13:50
Zojuist contact met Vodafone en zij leveren hem NIET als dual sim!

• lumian
dark0990 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:43:
[...]

Hoe weet coolblue dat andere providers single sim hebben dan? Die preekt gewoon voor eigen parochie.

• lumian
Volgens coolblue zijn alleen hun toestellen en die van samsung dual sim. Alle providers toestellen zouden single sim zijn, dus ook via mobiel.nl. Wat nou de waarheid is blijft de vraag.

• freeewillie
lumian schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:28:
[...]

Volgens coolblue zijn alleen hun toestellen en die van samsung dual sim. Alle providers toestellen zouden single sim zijn, dus ook via mobiel.nl. Wat nou de waarheid is blijft de vraag.
staat bij hun op website dual sim en ik heb het ze ook gevraagd en ze zeggen ook u krijgt de dual sim
en volgens tweakers leveren ook deze zaken de dual sim pricewatch: Samsung Galaxy Note 8 Dual Sim 64GB Zwart
en andere kleur
pricewatch: Samsung Galaxy Note 8 Dual Sim 64GB Goud

• lumian
freeewillie schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:31:
[...]

staat bij hun op website dual sim en ik heb het ze ook gevraagd en ze zeggen ook u krijgt de dual sim
en volgens tweakers leveren ook deze zaken de dual sim pricewatch: Samsung Galaxy Note 8 Dual Sim 64GB Zwart
en andere kleur
pricewatch: Samsung Galaxy Note 8 Dual Sim 64GB Goud
Maar mobiel.nl biedt abo's aan met allerlei providers. Met welke provider is ie dan dual sim? Als je via mobiel.nl bijv bij t mobile bestelt, krijg je toch nog steeds een t mobile toestel die enkel sim is?

• freeewillie
lumian schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:40:
[...]

Maar mobiel.nl biedt abo's aan met allerlei providers. Met welke provider is ie dan dual sim? Als je via mobiel.nl bijv bij t mobile bestelt, krijg je toch nog steeds een t mobile toestel die enkel sim is?
nee want je krijgt toestel van hun

• lumian
freeewillie schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:43:
[...]

nee want je krijgt toestel van hun
Vreemd dat op hun site er niets over staat dan.

• freeewillie
lumian schreef op woensdag 13 september 2017 @ 11:45:
[...]

Vreemd dat op hun site er niets over staat dan.
dat weet ik niet, maar via chat gevraagd en ze zeggen dat
en tele2 medewerker zij het ook, en noemde ook gsmweb https://www.gsmweb.nl/tel...ice=samsung-galaxy-note-8

[Voor 28% gewijzigd door freeewillie op 13-09-2017 12:49]

• wilmundo
  • Niet online
Dex voor 159 euro?: https://www.belsimpel.nl/accessoire-detail/Samsung-DeX-Docking-Station-Galaxy-S8-S8-Plus-Black?utm_source=50967&gclid=EAIaIQobChMIr4Hzzf6h1gIVEc-yCh0VqQNnEAQYAyABEgJ-MvD_BwE&cntd=1

@PhuseboxHet toestel is nu al voor onder de 899 te koop zoals anderen en ik in een eerder bericht hebben aangegeven, bijvoorbeeld bij een abonnement voor 1 maand bij Tele 2.

Flickr

• g3
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-11-2022
Tele 2 heeft zowel op hun forum als in hun specs pagina bevestigd dat zij dual sim leveren.
https://www.tele2.nl/shop...amsung-galaxy-note-8-64gb

• Phusebox
wilmundo schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:40:

@PhuseboxHet toestel is nu al voor onder de 899 te koop zoals anderen en ik in een eerder bericht hebben aangegeven, bijvoorbeeld bij een abonnement voor 1 maand bij Tele 2.
Ik weet het, maar ik hou niet van abonnementen met toestellen, ook al betaal je het in 1x.

• Rutger Mulder
PressPlay0nTape schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:41:
Na mijn Nokia 8, bij gebrek aan dual sim functionaliteit, teruggestuurd te hebben, zit ik heel erg aan dit toestel te denken. Hij wordt overal geadverteerd als zijnde dual sim, echter, de Nokia 8 werd dit ook en dat bleek helaas een wassen neus.

Is er iemand (een insider wellicht?) die met enige zekerheid kan zeggen of dit toestel wel of niet daadwerkelijk over dual sim beschikt? Voor mij is dit een must en de high-end dual-sim toestellen liggen hier in Nederland helaas niet voor het oprapen...
Zie ook mijn post eerder in dit topic
Rutger Mulder in "[Samsung Galaxy Note 8] Ervaringen & Discussie"

De toestellen die direct via Vodafone en T-Mobile komen zullen single sim zijn. Alle andere providers en webwinkels hebben de dual sim variant. Wil je toch bij één van die twee providers dan moet je gewoon je abo + toestel via een webshop regelen. Let wel op dat de webwinkel een Nederlands toestel levert en het geen grijze import is.

[Voor 4% gewijzigd door Rutger Mulder op 13-09-2017 14:11]

• SkullboyNL
Tele2:
Annyeong haseyo,

Ik heb eindelijk antwoord gekregen.

De Note 8 heeft bij ons geen dual sim. :(

Correctie!

Tele2 heeft de Hybrid versie van de Note 8
Dit betekend dat er of 2 simkaarten in kunnen of een sim en een SD-kaart.
Gebruiker:
Is dit geldig voor mensen die alleen een pre orders geplaats hebben of krijgt iedereen een unbranded note 8 met Hybrid versie? 24-08-2017 heb ik al een pre order geplaats dan wil ik best de Hybrid versie!!!!
Tele2:
Tele2 gaat voor iedereen de unbranded dual sim leveren. Samsung heeft dit keer gekozen om in Nederland alleen de dual sim te verkopen. (Dat geldt alleen voor Tele2 en winkels die unbranded toestellen verkopen, bij andere providers heb je de kans dat je een single sim krijgt.)
BRON

iRacing Profiel

• lumian
Mooi! Er is dan geen reden om niet bij Tele2 te bestellen. Tele2 heeft zelfs een voorsprong op mobiel.nl, die wel weer 45 eur goedkoper is. Het toestel hoef je namelijk niet meteen te voldoen maar komt met de factuur van eind oktober mee. Toch handig als je bijv. een student bent en deze maand nog niet 600 euro kunt ophoesten.Dan kun je dat verschil van 45eur prima voor lief nemen, het toestel heb je vanaf zaterdag immers al in handen.

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 00:53
Op de site van Samsung staat "gratis bezorging vanaf 14 september".
Bij mijn pre-order/bestelling staat "wordt verzonden vanaf 14 september".

Ik had me al neergelegd bij bezorging op de 15e (dat lees ik ook overal) maar nu zie ik dat mijn pre-order bij Samsung zojuist is veranderd van "order voorbereiden"naar "Verzending voorbereiden".
Zou hij dan vandaag al verzonden worden en morgen worden bezorgd?

Dat zou leuk zijn....

• freeewillie
g3 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:00:
Tele 2 heeft zowel op hun forum als in hun specs pagina bevestigd dat zij dual sim leveren.
ik heb de afgelopen keren div malen telefonisch contact gehad en mijn laatset update gekregen van tele2 was gistermorgen en toen werd nog uitdrukkelijk gezegd word enkele sim versie.

en stond het zo op website tele2
http://i65.tinypic.com/6dvix3.png

vandaag nieuwe layout website
http://i66.tinypic.com/3169161.png

[Voor 19% gewijzigd door freeewillie op 13-09-2017 15:45. Reden: toevoeging foto]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee