• ambry
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-08-2022
crzyhiphopazn schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:35:
Ik
[...]

Ik heb de High contrast theme van Samsung zelf.
Overal zwart. voor zover ik zie.
Firefox Dark theme addon geactiveerd en die is ook donker :D
Ok... ok... Maar ook de achtergrond van bijvoorbeeld een whatsapp bericht is dan donker? Bij mij is de toggle bar met je wifi icoontjes etc netjes zwart, maar daaronder kapot lelijke witte balken met daarin mijn notifications...

Moet er wel bij zeggen trouwens dat ik Nova Launcher gebruik, dacht dat die misschien de boel verstoorde, maar ook na terugschakelen naar touchwiz nog steeds de witte balken...

Ik blijf verder zoeken. Thx however!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:25

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

ambry schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:02:
[...]

Ok... ok... Maar ook de achtergrond van bijvoorbeeld een whatsapp bericht is dan donker? Bij mij is de toggle bar met je wifi icoontjes etc netjes zwart, maar daaronder kapot lelijke witte balken met daarin mijn notifications...

Moet er wel bij zeggen trouwens dat ik Nova Launcher gebruik, dacht dat die misschien de boel verstoorde, maar ook na terugschakelen naar touchwiz nog steeds de witte balken...

Ik blijf verder zoeken. Thx however!
Nee whatsapp niet.
Dat moet ik ook nog regelen.

Ik zie het met die witte notificatie regel. Irritant :(

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

• ambry
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-08-2022
crzyhiphopazn schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:11:
[...]

Nee whatsapp niet.
Dat moet ik ook nog regelen.

Ik zie het met die witte notificatie regel. Irritant :(
Ja toch :( En eigenlijk bij alle notificaties (bij mij althans)... Outlook, Gmail, bij alles is de achtergrond wit... Ondanks dat verder ALLES qua themes en menu's een zwarte achtergrond heeft...

Is toch raar?

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02 16:27
ambry schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:21:
[...]

Ja toch :( En eigenlijk bij alle notificaties (bij mij althans)... Outlook, Gmail, bij alles is de achtergrond wit... Ondanks dat verder ALLES qua themes en menu's een zwarte achtergrond heeft...

Is toch raar?
Dit is waarschijnlijk wat je zoekt. Is ook geupdate voor de Note 8. Je hebt er ook een betaalde app voor nodig omdat je anders je toestel moet rooten. Heb er zelf verder geen ervaring mee.

En deze wordt nog geport naar de Note 8.
I'm going to start a thread In the note 8 section guys, that's where I will put any of my new stuff. I want my overlays to work the same for the s8 and note 8, so u guys can go there in the future..I want to get the problems worked out first before starting a thread..this thread will still be active and I will be maintaining it.

[Voor 29% gewijzigd door Rutger Mulder op 20-09-2017 23:40]

• Fantasio7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-03 17:41
Mijn 3dagen oude Note8 heeft een klein beetje speling bij de power button. Het wiebelt een kleeiiiin beetje maar.

Hebben jullie dit ook
Dat 1 van de hardware knoppen een beeeetje losjes zit?

• Rutger Mulder
Fantasio7 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:50:
Mijn 3dagen oude Note8 heeft een klein beetje speling bij de power button. Het wiebelt een kleeiiiin beetje maar.

Hebben jullie dit ook
Hier ook, maar dat is erg minimaal. Zelfde met die Bixby knop. Lijkt me normaal en ik zou me er niet druk om maken.

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:25
Fantasio7 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 22:50:

Hebben jullie dit ook
Ja heb ik ook op de powerknop en bixby knop. Dat hoort zo omdat in het midden van de knop een klein rond/bol schakelaartje zit. Dan kan hij een klein beetje wiebelen.

iRacing Profiel

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-03 13:29
Gebruikt iemand de note ook om aantekeningen te maken in bijvoorbeeld een meeting of college? Dus dan niet woorden opschrijven of een boodchappenlijst maar echt aantekeningen zoals je dat tijdens een college doet ofzo. Ben op zoek naar filmpjes daarover op youtube maar tot nu toe geen succes. Het scherm lijkt zich daar niet echt voor te lenen omdat de woorden die je opschrijft al redelijk groot zijn en er dus maar weinig ruimte is om echt zinnen te maken? Maar misschien dat het in "landscape" wel kan?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:25
Flipm0de schreef op donderdag 21 september 2017 @ 08:15:
Gebruikt iemand de note ook om aantekeningen te maken in bijvoorbeeld een meeting of college? Dus dan niet woorden opschrijven of een boodchappenlijst maar echt aantekeningen zoals je dat tijdens een college doet ofzo. Ben op zoek naar filmpjes daarover op youtube maar tot nu toe geen succes. Het scherm lijkt zich daar niet echt voor te lenen omdat de woorden die je opschrijft al redelijk groot zijn en er dus maar weinig ruimte is om echt zinnen te maken? Maar misschien dat het in "landscape" wel kan?
landscape schrijven gaat gewoon niet omdat het vasthouden dan niet praktisch is. Alleen in portrait is het een soort van notepad vasthouden. Ik heb het net even getest, ik gebruik onenote (office 365 hier op de zaak) en zet dan rule lines aan omdat ik al niet eens meer gewend ben om netjes te schriijven. Ik schrijf dan gemiddeld 5 woorden per regel op een grootte die normaal aanvoelt, dus een zin gaat al gauw over meerdere regels heen.

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-03 13:29
CopyCatz schreef op donderdag 21 september 2017 @ 09:12:
[...]

landscape schrijven gaat gewoon niet omdat het vasthouden dan niet praktisch is. Alleen in portrait is het een soort van notepad vasthouden. Ik heb het net even getest, ik gebruik onenote (office 365 hier op de zaak) en zet dan rule lines aan omdat ik al niet eens meer gewend ben om netjes te schriijven. Ik schrijf dan gemiddeld 5 woorden per regel op een grootte die normaal aanvoelt, dus een zin gaat al gauw over meerdere regels heen.
Superbedankt voor het testen! Dus echt een vervanger van een kladblokje is het niet. Jammer.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Flipm0de schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:31:
[...]
Superbedankt voor het testen! Dus echt een vervanger van een kladblokje is het niet. Jammer.
Hangt er van af hoe groot het kladblokje is dat je gebruikt. Je moet het vergelijken met het beschrijfbare deel van je scherm qua formaat kladblok. Dat is dus geen A4, maar 6 inch is ook niet niks.

• Fantasio7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-03 17:41
Vraagje :?
Staat er bij jullie ook het woordje “DUOS” met een simkaart logotje ernaast (achter ‘t toestel) ?

Mijne komt van mobiel.nl (Tele2)

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17
Ja, staat voor dual sim volgens mij.

• SkullboyNL
Fantasio7 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:13:
Vraagje :?
Staat er bij jullie ook het woordje “DUOS” met een simkaart logotje ernaast (achter ‘t toestel) ?

Mijne komt van mobiel.nl (Tele2)
Ja dat betekend dat je een dual sim hebt. In Nederland worden er alleen maar dual sim varianten verkocht op de branded versies van T-Mobile en Vodafone na. Dus bija iedereen heeft dat er op staan.

iRacing Profiel

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 05-03-2022
Heb de Note8 binnen, wilde de DeX bestellen via de pre-order-actie. Toch maar even de voorwaarden doorgelezen, en daardoor afgezien van de DeX:

De Deelnemer draagt alle huidige en toekomstige rechten op het Deelnamemateriaal (waaronder intellectuele eigendoms- en persoonlijkheidsrechten) uitdrukkelijk en onvoorwaardelijk over aan Samsung. Voor zover deze overdracht niet toegestaan is door de wet, doet de Deelnemer afstand van deze rechten. Samsung mag het Deelnamemateriaal wereldwijd en onbeperkt exploiteren en in licentie geven via ieder denkbaar medium tijdens en na afloop van de Actieperiode. Daarnaast doet de Deelnemer afstand van enig recht op vergoeding in verband met (de overdracht van) het Deelnamemateriaal. De Deelnemer zal ervoor zorgdragen dat ook derden die dergelijke rechten kunnen doen gelden op het Deelnamemateriaal, deze rechten op overeenkomstige wijze zullen overgedragen aan Samsung, respectievelijk afstand zullen doen van deze rechten.

Lekker bezig, Samsung! :(

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-03 21:08
lpdv74 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:59:
Heb de Note8 binnen, wilde de DeX bestellen via de pre-order-actie. Toch maar even de voorwaarden doorgelezen, en daardoor afgezien van de DeX:

De Deelnemer draagt alle huidige en toekomstige rechten op het Deelnamemateriaal (waaronder intellectuele eigendoms- en persoonlijkheidsrechten) uitdrukkelijk en onvoorwaardelijk over aan Samsung. Voor zover deze overdracht niet toegestaan is door de wet, doet de Deelnemer afstand van deze rechten. Samsung mag het Deelnamemateriaal wereldwijd en onbeperkt exploiteren en in licentie geven via ieder denkbaar medium tijdens en na afloop van de Actieperiode. Daarnaast doet de Deelnemer afstand van enig recht op vergoeding in verband met (de overdracht van) het Deelnamemateriaal. De Deelnemer zal ervoor zorgdragen dat ook derden die dergelijke rechten kunnen doen gelden op het Deelnamemateriaal, deze rechten op overeenkomstige wijze zullen overgedragen aan Samsung, respectievelijk afstand zullen doen van deze rechten.

Ja DAAAAAGGGGG Samsung! 8)7 .... hoe bedenken ze het! Alhoewel.....hebben ze het wel zelf bedacht ....... OOk festina , docplayer en nog wat anderen denken dat ze hiermee ergens komen.

Dit is dus niet rechtsgeldig in Nederland! Samsung heeft in Nederland geen poot om op te taan, net als in de meeste andere Europese landen. "Eigen voorwaarden" die tegen de wet ingaan gelden nimmer!

[Voor 4% gewijzigd door robbvdb op 21-09-2017 18:21. Reden: aanvulling]

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:17
, Volgens mij gaat dat alleen om het deelnamemateriaal, oftewel alles dat je hebt ingestuurd voor deze acties. In dit geval niet veel. Maar het zijn algemene voorwaarden, dus ook voor bijvoorbeeld foto-wedstrijden geldig.
En wat er staat is niet per se tegen de wet, er staat dat als de rechten niet overgedragen kunnen worden, de deelnemer er zelf afstand van doet. Ik neem aan om te voorkomen dat mensen geld gaan eisen als Samsung de winnende inzendingen publiceert.

• SkullboyNL
Gebruiken jullie een SD kaart in de note 8? Ik wilde vorige week toen ik hem binnen kreeg mijn bestanden over zetten via de SD kaart maar werkte toen niet. Ik heb er toen ook geen aandacht aan gegeven.

Nu probeerde ik het weer met een andere SD kaart en die ziet hij ook niet. Iemand die dit probleem ook heeft?

Het lijkt er toch op dat de 2 sd kaartjes die ik heb gebruikt niet helemaal goed zijn.

[Voor 13% gewijzigd door SkullboyNL op 21-09-2017 21:20]

iRacing Profiel

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

lpdv74 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 16:59:

Dit gaat puur om het deelnamemateriaal. Als jij dus absoluut niet wil dat Samsung ook maar iets met de kopie van je factuur doet dan zou ik inderdaad afzien. An deze actie...

Dit heeft alles te maken met eventuele acties waarbij men iets creatiefs zoals foto's, slogans, filmpjes, etc. moet insturen en ze achteraf gaan zeuren dat Samsung dit gebruikt. Het zou namelijk zomaar kunnen dat je bij een actie de beste slogan ooit bedenkt waar Samsung jaren gebruik van gaat maken. Deze voorwaarden zorgen ervoor dat de inzender (de deelnemer) 0,0 rechten heeft.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hoe is de battery life? Ik wil gaan upgraden vanaf een S7 edge.. ga ik er dan op achteruit?

• oertje
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-03 13:49
Rutger Mulder schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:19:
Ik heb geen extra sim om het te testen, maar volgens mij zat dual ringtone bij andere toestellen verstopt in het volgende menu:
phone/ contacts
rechterbovenhoek 3 dots (...)
settings
call settings
sim settings
Hebben jullie geen nederlands op je toestel? wat zijn call settings? ik kan ze niet vinden ben wel in het menu 3 dots etc.

• oertje
Ik heb problemen en ben de enige volgens samsung.

Als ik bel staat de luidspreker aan maar symbool luidspreker is niet groen!
Druk ik er op dan word groen, luidspreker nog steeds aan, druk ik weer dan luidspreker uit.
Het is niet bij ieder telefoontje want bel ik daarna dan gaat goed.
Maar daarna weer niet.
Sorry opgelost: oproeprecorder instelling, blijkbaar werkt note 8 toch anders dan de note 3.

Samsung gebeld: moest veilige modus doen, heb ik gedaan toen waren startschermen aangepast toen ik weer uit de veilige modus was en widgets waren weg van HUE die ik met moeite ingesteld had. En buienradar.

En Homewizard cameras bekijken loopt toestel vast. Of na 1 minuut zie ik opeens wat.

iemand ook deze bevindingen? of een oplossing?

[Voor 6% gewijzigd door oertje op 22-09-2017 01:09]

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:25
Jackson6 schreef op donderdag 21 september 2017 @ 22:34:
Hoe is de battery life? Ik wil gaan upgraden vanaf een S7 edge.. ga ik er dan op achteruit?
In vergelijking met de S7 weet ik niet. Ik ben persoonlijk vrij conservatief met mijn batterij gebruik. Zet mijn telefoons altijd in spaarmodus op momenten dat ik de telefoon in mijn broekzak heb of lig te slapen.

Daarmee zit ik nu ruim 60 uur na laden op 40%. Dus tsja, als je wilt kan de battery life uitstekend zijn. Bij alles aan geeft het toestel vanaf vol een verwachte 20u bij mij. Maar niet getest.

• DerOllie
  • Laatst online: 18-03 18:35

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Eerste week gehad, haal er 1.5 dag mee. 7.00 aan, tot 00.00 en dan bv nog weer van 7.00 tot 13.00 op 1 lading, meestal heb ik dan nog 10% over. Volgens mij zit ik tegen 5 uur schermtijd aan.

Gister om 17.00 van lader gehaald, tot 23.40, en vanmorgen weer van 7.00 tot ~9.30, 66% over.
Kon beter maar kan ook minder...

www.youtube.com/DerOllie

https://tweakers.net/ext/f/X6SgjRf2orIx3xuKOYsYUxXD/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/SOfwZGQtSRB3wBi458x6qXnp/thumb.jpg

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 22 sep 17
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.***** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 7.1.1
* August security patches (Samsung Android Security Updates)
· The stability of Camera has been improved.
· The stability of Wireless charging has been improved.
· Overall device performance has been improved.

Model SM-N950F
Model name Galaxy Note8
Country Multi-CSC OXM
Version Android 7.1.1
Changelist 12007350
Build date Fri, 08 Sep 2017 07:50:23 +0000
Security Patch Level 2017-08-01
Product code PHN
PDA N950FXXU1AQI4
CSC N950FOXM1AQI4
Details for download with SamFirm: https://tweakers.net/ext/f/V0oSt98hn6ab4OvdljGLKxBf/thumb.png

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3; USE HOME_CSC_OXM !

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Rutger Mulder
Volgens deze test houdt de Note 8 het iets langer vol. De Note 8 heeft dan wel een kleinere batterij, maar door de efficiëntere chipset, oled scherm en software verslaat hij toch de s8+ en s7 edge.

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:06

Nutral

gamer/hardware freak

Hoe kan hij de S8 plus verslaan dan? deze heeft een grotere accu, dezelfde chipset en een iets kleiner scherm. Kan me niet voor stellen dat 3500mah naar 3300mah het verschil is tussen een efficienter scherm.

• SkullboyNL
Nutral schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:44:
Hoe kan hij de S8 plus verslaan dan? deze heeft een grotere accu, dezelfde chipset en een iets kleiner scherm. Kan me niet voor stellen dat 3500mah naar 3300mah het verschil is tussen een efficienter scherm.
Optimalisaties in de software en drivers. Ook kan er op hardware gebied kleine optimalisaties zijn toegevoegd. Door het gebruiken van andere chips of circuitjes aanpassen waardoor ze minder stroom gebruiken etc....

iRacing Profiel

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-03 21:08
henklbr schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:07:
[afbeelding][afbeelding]

_/-\o_ Top Henk om je posts hier weer te zien m.b.t. de firmware-upgrades zoals ik ze eerder bij voorgaande modellen gewend was!

Daar moet ik het nu zelf even bijhouden :9 .....

• vooviro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-01-2021
henklbr schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 12:07:
[afbeelding][afbeelding]

Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.***** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 7.1.1
* August security patches (Samsung Android Security Updates)
· The stability of Camera has been improved.
· The stability of Wireless charging has been improved.
· Overall device performance has been improved.

Model SM-N950F
Model name Galaxy Note8
Country Multi-CSC OXM
Version Android 7.1.1
Changelist 12007350
Build date Fri, 08 Sep 2017 07:50:23 +0000
Security Patch Level 2017-08-01
Product code PHN
PDA N950FXXU1AQI4
CSC N950FOXM1AQI4
Details for download with SamFirm: [afbeelding]

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3; USE HOME_CSC_OXM !
thanks, mooi om je ook weer hier te zien met de eerdere firmware releases...

de changelog lijkt erg op de changelog die ik installeerde van de update toen ik me toestel de 15de ontving, is deze verschillend?...

tevens veranderd dit niet de csc van mijn telefoon?.. want ik zie op de samfirm screenshot niet dat het PHN is.

[Voor 3% gewijzigd door vooviro op 22-09-2017 16:55]

Dennisjehz schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 16:50:
[...]

thanks, mooi om je ook weer hier te zien met de eerdere firmware releases...

de changelog lijkt erg op de changelog die ik installeerde van de update toen ik me toestel de 15de ontving, is deze verschillend?...

tevens veranderd dit niet de csc van mijn telefoon?.. want ik zie op de samfirm screenshot niet dat het PHN is.
Zie mijn screenshot van de software-info: FW is Multi-CSC OXM, waar PHN ook een onderdeel van is -> PHN/PHN/PHN

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• vooviro
henklbr schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:08:
[...]

Zie mijn screenshot van de software-info: FW is Multi-CSC OXM, waar PHN ook een onderdeel van is -> PHN/PHN/PHN
Oke, dus als ik het goed begrijp al download ik die firmware van je screenshot met andere csc ingevuld in samfirm, op me toestel blijft het dan gewoon 3x PHN?
Dennisjehz schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:12:
[...]

Oke, dus als ik het goed begrijp al download ik die firmware van je screenshot met andere csc ingevuld in samfirm, op me toestel blijft het dan gewoon 3x PHN?
Da's correct en tevens zeer juist: de FW's die ik plaats voor de S8-serie & Note 8 zijn ten alle tijden Multi-CSC OXM, waar PHN in zit... :)

Er wordt niks meer samengevoegd, zoals bij de S7-serie ;)

Je kan het altijd "checken" op de door mij geplaatste screenshots... ;)

[Voor 7% gewijzigd door henklbr op 22-09-2017 17:23]

• vooviro
henklbr schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 17:22:
[...]

Da's correct en tevens zeer juist: de FW's die ik plaats voor de S8-serie & Note 8 zijn ten alle tijden Multi-CSC OXM, waar PHN in zit... :)

Er wordt niks meer samengevoegd, zoals bij de S7-serie ;)

Je kan het altijd "checken" op de door mij geplaatste screenshots... ;)
thanks top. _/-\o_

• lumian
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-09-2018
Waarom zou je een telefoon willen rooten eigenlijk? Watvoor specifieke dingen gebruik je dan wat de gewone versie niet kan?

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-02 21:49
lumian schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 09:51:
Waarom zou je een telefoon willen rooten eigenlijk? Watvoor specifieke dingen gebruik je dan wat de gewone versie niet kan?
Stel ik wil een ad blocker gebruiken zondat hiervoor vpn nodig te hebben,
Ik wil een back up maken van al mijn apps inclusief user data, en deze terug kunnen zetten wanneer ik wil.

Stel ik vind het niet fijn wat een knop doet, ik wil dus dat hij een andere functie uitvoert.

Mischien vind ik het mooi als de tijd boven aan in het midden is.. of mischien links. Mischien wil ik de datum formaat aanpassen. Of de batterij een andere icoon geven

Dit zo even uit me hoofd

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
lumian schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 09:51:
Totale aanpassing van je telefoon, door root kun je in het hart van je telefoon komen en alles aanpassen. Bijvoorbeeld custom roms. Verwijderen van dingen die je kwijt wil enz.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:25
Opvallend hoe goed de leesbaarheid blijft na de 10x drop test op de note8. Ziet de scheuren in het display nauwelijks terug vanuit de gefilmde camerahoek.

• 3DIF
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 27-12-2022
Is het normaal dat het scherm onder een wat schuinere hoek een lichte rood achtige gloed heeft?

• lumian
Is het normaal dat 4g paar keer op een dag paar seconden wegvalt? Dan zit ik in een app bijv deezer en klik ik op artiest en staat er ineens connection lost, retry. Of zit ik in de media markt app en staat er kan niet verbinden. Paar seconden later is er wel weer internet.
Op mn note 4 en s7 edge had ik nooit last van haperingen in 4g van t mobile. Het zal toch niet aan het toestel liggen?

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:23

Bullet NL

Eigen Wijs

lumian schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:01:
Is het normaal dat 4g paar keer op een dag paar seconden wegvalt? Dan zit ik in een app bijv deezer en klik ik op artiest en staat er ineens connection lost, retry. Of zit ik in de media markt app en staat er kan niet verbinden. Paar seconden later is er wel weer internet.
Op mn note 4 en s7 edge had ik nooit last van haperingen in 4g van t mobile. Het zal toch niet aan het toestel liggen?
Hoe oud is je simcard?

Cogitationis poenam nemo patitur

• lumian
Bijna twee jaar, toch maar een nieuwe aanvragen?
Als ik maar weet dat het niets met het toestel zelf te maken heeft.
lumian schreef op zondag 24 september 2017 @ 12:09:
[...]

Bijna twee jaar, toch maar een nieuwe aanvragen?
Als ik maar weet dat het niets met het toestel zelf te maken heeft.
Andere sim kaart proberen is de eerste optie, andere sim kaart op ander netwerk is dan optie 2. Werken beide niet is de kans reëel dat het aan het toestel ligt.

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-02 13:50
Wauw.... daar valt ie van een meter op de punt naar beneden en heeft gewoon praktisch geen schade en mij valt ie 30cm op een badkamer tegelvloer en scherm naar de kl*te. Zo zie je maar dat zo'n test ook niet alles zegt!

Hopelijk krijg ik de mijne deze week terug, is afgelopen woensdag opgehaald en zou 3-5 werkdagen duren.
Van een paar dagen Note 8 gebruiken weer terug naar een "trage" Note 4 is niet leuk :P Dan merk je de 3 jaar verschil wel enorm qua prestaties!

• danield
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:23
metallicattim schreef op zondag 24 september 2017 @ 20:21:
[...]

Wauw.... daar valt ie van een meter op de punt naar beneden en heeft gewoon praktisch geen schade en mij valt ie 30cm op een badkamer tegelvloer en scherm naar de kl*te. Zo zie je maar dat zo'n test ook niet alles zegt!

Hopelijk krijg ik de mijne deze week terug, is afgelopen woensdag opgehaald en zou 3-5 werkdagen duren.
Van een paar dagen Note 8 gebruiken weer terug naar een "trage" Note 4 is niet leuk :P Dan merk je de 3 jaar verschil wel enorm qua prestaties!
Ik heb medelijden met je hoeveel rekende Samsung voor een scherm ? Denk wel bijna 300.

Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB

• metallicattim
danield schreef op zondag 24 september 2017 @ 21:23:
[...]

Ik heb medelijden met je hoeveel rekende Samsung voor een scherm ? Denk wel bijna 300.
Dank je :'( Voelde me ook wel zielig, maar misschien de twijfelachtige eer met "snelste schade aan nieuwe Note 8"? :X

Anyway, ik heb een hele goede inboedelverzekering, dus het kost me helemaal niks, maar op de site staat dat een scherm 324 Euro kost ;)

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-03 19:36

MartNL

Bij mijn "oude" s8plus. Had ik ook HD calling met Vodafone nu heb ik dat niet. Iemand enige idee waarom?
MartNL schreef op zondag 24 september 2017 @ 23:46:
Bij mijn "oude" s8plus. Had ik ook HD calling met Vodafone nu heb ik dat niet. Iemand enige idee waarom?
Misschien dat je deze vraag beter kan voorleggen bij VodafoneNL?

Toestel nog niet ondersteund op het VodafoneNL-netwerk misschien?

Bij KPN werkt HD-bellen WEL iig... ;)

• lumian
metallicattim schreef op zondag 24 september 2017 @ 21:32:
[...]

Dank je :'( Voelde me ook wel zielig, maar misschien de twijfelachtige eer met "snelste schade aan nieuwe Note 8"? :X

Anyway, ik heb een hele goede inboedelverzekering, dus het kost me helemaal niks, maar op de site staat dat een scherm 324 Euro kost ;)
Welke inboedelverzekering is dat? Met buitenhuisdekking? Zoek er een die niet moeilijk doet als er iets met de telefoon gebeurt.

• metallicattim
lumian schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:51:
[...]

Welke inboedelverzekering is dat? Met buitenhuisdekking? Zoek er een die niet moeilijk doet als er iets met de telefoon gebeurt.
Ik heb alles bij Reaal lopen, maar ik heb begrepen dat nieuwe verzekeringen wel een eigen risico van €150 hebben bij communicatieapparatuur, dus ik ga mijn verzekering nooit meer afzeggen daar :P

• Senterian
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-03 13:33
Registratie voor DeX loopt goed bij mij.

15-9 Geregistreerd
16-9 Mail ontvangen over registratie
25-9 Goedkeuring via mail ontvangen en mededeling dat ik de DeX binnen 6 weken ontvang

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

henklbr schreef op maandag 25 september 2017 @ 06:03:
[...]

Misschien dat je deze vraag beter kan voorleggen bij VodafoneNL?

Toestel nog niet ondersteund op het VodafoneNL-netwerk misschien?

Bij KPN werkt HD-bellen WEL iig... ;)
Nee, Vodafone en HD bellen werkt gewoon, gebruik het dagelijks!

• MartNL

MartNL

Bullet NL schreef op maandag 25 september 2017 @ 15:54:
[...]

Nee, Vodafone en HD bellen werkt gewoon, gebruik het dagelijks!
Krijg jij een hd tekentje in je notificaties?

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

MartNL schreef op maandag 25 september 2017 @ 19:49:
[...]

Krijg jij een hd tekentje in je notificaties?
Tijdens het ophangen zie ik iets met HD voorbij komen

• sean87
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-10-2017
*knip*. Je eigen youtube kanaal hier promoten is niet de bedoeling en wordt gezien als spam.

[Voor 75% gewijzigd door rens-br op 16-10-2017 10:41]

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik heb besloten om mijn N8 terug te sturen. Na een week werken, heb ik toch de beslissing genomen. Sorry volks... ;w

Ik wil jullie feestje niet kapot maken, maar voor mij is de N8 3 x niks. Voor dat geld heb ik niet genoeg kunnen vinden dat het waard was - de nadelen waren veel meer dan de voordelen.

Ik heb een paar al genoemd in mijn eerdere posts, maar grootste nadeel vond ik toch de verhouding van het scherm. Heel mooie stijlvolle rondjes, maar wel onwijs irritant en waardeloos... 7(8)7

De WOW die ik destijds met de N3 had (komend toen van een HTC Desire HD), had ik nu met de N8 totaal niet.

Ik ga nog een jaar door met mijn N3, wat een top toestel zeg. Ik hoop dat er zo'n toestel nog wel ooit weer komt... :S

@Senterian Precies met mij ook zo het geval. Alleen ik vraag me af wat het nu gaat gebeuren ik mijn Note terug heb gestuurd. :?

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-03 17:01
MartNL schreef op zondag 24 september 2017 @ 23:46:
Bij mij stond deze week wel een HD teken in beeld.
Ik heb net naar mijn Tablet S3 gebeld met een multisim van Vodafone, links boven in beeld op mijn N8 staat wel HD tijdens het bellen.

• lumian
GentiLi schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:02:
Ik heb besloten om mijn N8 terug te sturen. Na een week werken, heb ik toch de beslissing genomen. Sorry volks... ;w

Ik wil jullie feestje niet kapot maken, maar voor mij is de N8 3 x niks. Voor dat geld heb ik niet genoeg kunnen vinden dat het waard was - de nadelen waren veel meer dan de voordelen.

Ik heb een paar al genoemd in mijn eerdere posts, maar grootste nadeel vond ik toch de verhouding van het scherm. Heel mooie stijlvolle rondjes, maar wel onwijs irritant en waardeloos... 7(8)7

De WOW die ik destijds met de N3 had (komend toen van een HTC Desire HD), had ik nu met de N8 totaal niet.

Ik ga nog een jaar door met mijn N3, wat een top toestel zeg. Ik hoop dat er zo'n toestel nog wel ooit weer komt... :S

@Senterian Precies met mij ook zo het geval. Alleen ik vraag me af wat het nu gaat gebeuren ik mijn Note terug heb gestuurd. :?
N3? Bedoel je note 3? Die van 5 jaar geleden alweer? Dus je stuurt een note 8 terug omdat je liever op de note 3 zit? Sorry dat vind ik echt lachwekkend, je levert toch ook niet je toetsenbord in om op een typemachine verder te gaan. En note 3 was ook niet eens zo wow, note 4 was pas geweldig.

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik heb nog steeds het WOW gevoel als ik met de N8 bezig ben, de N4 was een echt werkpaard, maar de N8 ziet naast dat hij het zelfde (maar dan sneller, of beter in het geval van de camera) kan ook nog eens heel mooi uit.

Ik herken me dus totaal niet in mogelijke nadelen t.o.v. de voorgangers. De beeldverhouding ervaar ik ook niet al nadelig. Misschien omdat ik zo goed als geen video op mijn telefoon kijk.

Afijn, iedereen zijn meug....

• MartNL

MartNL

kmichael schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:27:
[...]

Bij mij stond deze week wel een HD teken in beeld.
Ik heb net naar mijn Tablet S3 gebeld met een multisim van Vodafone, links boven in beeld op mijn N8 staat wel HD tijdens het bellen.
Ok dan is het duidelijk ik bel niet HD. Bedankt voor je test. Waar het precies aan ligt geen idee. Ik heb wel volte en WiFi calling ook zelfs video bellen. Alleen hd bellen niet.

Heb niet zoveel zin de helpdesk te bellen. De wachttijden zijn lang en de kans op een oplossing klein.
GentiLi schreef op maandag 25 september 2017 @ 23:02:

Wat dacht je er van om je promotie gewoon terug te sturen?

Geen Note 8 -> Geen recht op promotie! Da's eerlijk, toch...?

MartNL schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 02:54:
[...]

Ok dan is het duidelijk ik bel niet HD. Bedankt voor je test. Waar het precies aan ligt geen idee. Ik heb wel volte en WiFi calling ook zelfs video bellen. Alleen hd bellen niet.

Heb niet zoveel zin de helpdesk te bellen. De wachttijden zijn lang en de kans op een oplossing klein.
Uhmmm: VoLTE = HD bellen! ;)

[Voor 31% gewijzigd door henklbr op 26-09-2017 07:18]

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

henklbr schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 07:08:
[...]

Wat dacht je er van om je promotie gewoon terug te sturen?

Geen Note 8 -> Geen recht op promotie! Da's eerlijk, toch...?
Dit calculeert Samsung echt wel in, daarbij is een promotie is tussen Samsung en consument, terwijl het retourneren iets is tussen consument en wederverkoper.

Er is helemaal volgens de letter van de wet helemaal geen relatie tussen consument en Samsung. Dat deze laatste "gratis onder voorwaarden" een accessoire ter beschikking stelt heeft niets te maken met de verkooptransactie, met recht van retour, tussen consument en verkoper.

Risico van Samsung in dit geval.

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Senterian schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:53:
Registratie voor DeX loopt goed bij mij.

15-9 Geregistreerd
16-9 Mail ontvangen over registratie
25-9 Goedkeuring via mail ontvangen en mededeling dat ik de DeX binnen 6 weken ontvang
Same here. 8)

Echter: "Binnen 6 weken ontvang je jou Dex station..." :/ 6 weken...

www.youtube.com/DerOllie

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
lumian schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 00:27:
[...]

N3? Bedoel je note 3? Die van 5 jaar geleden alweer? Dus je stuurt een note 8 terug omdat je liever op de note 3 zit? Sorry dat vind ik echt lachwekkend, je levert toch ook niet je toetsenbord in om op een typemachine verder te gaan. En note 3 was ook niet eens zo wow, note 4 was pas geweldig.
De Note 3 inderdaad, dat toestel van 5 jaar (nou, 4 jaar eigenlijk) terug. Het was niet mijn bedoeling om de Note 3 te evenaren met de Note 8, en ook niet de wat de N3 nu kost in te vergelijken met wat de N8 nu kost. Maar de preis kwaliteit verhouding, daar gaat het om ;)

Toen de N3 kwam, was de beste (mijn opinie) in de markt op dat moment, nu is dat de N8 (mijn opinie). Wat ik op dit moment voor de N8 uitgeef, had ik toendertijd twee toptoestellen gekocht. Ik wil niet klagen over de prijs, ik ben niet de rijkste hier, maar ook niet de armste, denk ik. Ik vind het niet erg om € 999,- uit te geven voor een toestel dat ik iedere dag, hele dag gebruik, maar dan moet ie dat geld ook waard zijn.

Gaat mijn N3 het opgeven, dan ga ik definitief voor de N8.
Dit is allemaal mijn mening. En mijn advies is ook: Wees nuchter en kies met je verstand!

Cheers... :)

@Bullet NL
Ik vermoed dat Samsung dat wel in de gaten heeft hoor. Ze gaan op het laatste moment gewoon een update met de winkels maken en dan sturen ze de DeX niet eens op. Dat zou ook de reden zijn dat ze 6 werken lang wachten, dan is de een maand retour recht beëindigd. Sturen ze hem op, dan mag ik hem op de S8+ aansluiten en een grote bedankt voor Samsung :9

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

@GentiLi Telefoons, zeker de high-end modellen, zijn de laatste paar jaar toch wel gestegen qua prijs.

Qua beeldverhouding is het iets waar je aan zal moeten wennen en binnenkort niet eens meer een keuze in hebt. 18:9 (of iets wat daarbij in de buurt komt) is de toekomst. Of je dit nu wil of niet...
Ik snap echter niet waarom je de Note 8 3x niets vindt. Komt dit door de toch wel hoge prijs of door andere zaken?

Het lijkt er namelijk op dat je een onrealistisch verwachtingspatroon hebt en hier nooit aan voldaan kan worden. Er zijn namelijk maar weinig objectieve argumenten waarom de Note 3 beter en fijner zou zijn dan de Note 8.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:48

wiz

Enterprise Mobility Consultant

Bullet NL schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 01:56:
Ik heb nog steeds het WOW gevoel als ik met de N8 bezig ben, de N4 was een echt werkpaard, maar de N8 ziet naast dat hij het zelfde (maar dan sneller, of beter in het geval van de camera) kan ook nog eens heel mooi uit.

Ik herken me dus totaal niet in mogelijke nadelen t.o.v. de voorgangers. De beeldverhouding ervaar ik ook niet al nadelig. Misschien omdat ik zo goed als geen video op mijn telefoon kijk.

Afijn, iedereen zijn meug....
Mijn kinderen waren al dusdanig fan van de S Pen dat mijn oudste al een jaar mijn N4 in gebruik heeft, en mijn jongste er binnenkort ook een krijgt .. ;)

HP Spectre X360 Oled i7-1255U 16Gb 1Tb - Dell XPS 15 9510 Oled i9-11900H 32Gb 2Tb - Galaxy S22 Ultra - Galaxy Watch 5 Pro LTE - iPhone 11

• lumian
GentiLi schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:54:
[...]

De Note 3 inderdaad, dat toestel van 5 jaar (nou, 4 jaar eigenlijk) terug. Het was niet mijn bedoeling om de Note 3 te evenaren met de Note 8, en ook niet de wat de N3 nu kost in te vergelijken met wat de N8 nu kost. Maar de preis kwaliteit verhouding, daar gaat het om ;)

Toen de N3 kwam, was de beste (mijn opinie) in de markt op dat moment, nu is dat de N8 (mijn opinie). Wat ik op dit moment voor de N8 uitgeef, had ik toendertijd twee toptoestellen gekocht. Ik wil niet klagen over de prijs, ik ben niet de rijkste hier, maar ook niet de armste, denk ik. Ik vind het niet erg om € 999,- uit te geven voor een toestel dat ik iedere dag, hele dag gebruik, maar dan moet ie dat geld ook waard zijn.

Gaat mijn N3 het opgeven, dan ga ik definitief voor de N8.
Dit is allemaal mijn mening. En mijn advies is ook: Wees nuchter en kies met je verstand!

Cheers... :)

@Bullet NL
Ik vermoed dat Samsung dat wel in de gaten heeft hoor. Ze gaan op het laatste moment gewoon een update met de winkels maken en dan sturen ze de DeX niet eens op. Dat zou ook de reden zijn dat ze 6 werken lang wachten, dan is de een maand retour recht beëindigd. Sturen ze hem op, dan mag ik hem op de S8+ aansluiten en een grote bedankt voor Samsung :9
De Note 8 is prijzig, dat geeft iedereen wel toe, maar vandaag de dag is dit eenmaal de prijs voor een toptoestel. Bovendien is het toestel met abonnement niet 999 euro, maar 780 euro. Als note 3 rond 500 was, is note 8 dus 280 euro duurder.

Voor een kersvers toestel als dit met alles wat ie te bieden heeft en vergeet vooral niet het prachtige scherm, is de prijs prima te rechtvaardigen.

Anoniem: 361497

Heb zitten stoeien met Bixby. Werkt aardig maar is nog niet volwassen.
Wat ik jammer vind is dat het aansturen van muziek niet gaat zoals vermeld in de commandolijst.Ik gebruik dat graag in de auto, zodat ik handsfree naar muziek kan luisteren.

"Volzinnen" als "play music", "play next song" etc. werken bij mij niet, laat staan "Open Spotify and play the album Zus en Zo".
Gelukkig werken wel korte commando's als "Play", "Next", "Pause", "Resume", dus ik kan me redden.

Heeft iemand andere ervaringen?
Anoniem: 361497 schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:02:

"Volzinnen" als "play music", "play next song" etc. werken bij mij niet, laat staan "Open Spotify and play the album Zus en Zo".
Gelukkig werken wel korte commanda's als "Play", "Next", "Pause", "Resume", dus ik kan me redden.
Werk eens aan je accent? Er zijn genoeg filmpjes op internet te vinden dat iemand door een spraak assistent niet begrepen wordt door het accent van die persoon, ook een mooi met Barry uit de Big Bang en Siri ;)

Anoniem: 361497

swhnld schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:12:
[...]

Werk eens aan je accent? Er zijn genoeg filmpjes op internet te vinden dat iemand door een spraak assistent niet begrepen wordt door het accent van die persoon, ook een mooi met Barry uit de Big Bang en Siri ;)
Ha ha, ja, dat heb ik ook gelezen.
Maar "Open Whatsapp and send a message to my wife saying I am on my way" wordt wel goed begrepen en uitgevoerd _/-\o_, dus ik denk niet dat het aan mijn accent ligt.

Bovendien interpreteert Bixby "Play Music" keurig als "Play Music", maar komt vervolgens met de melding "Looks like I'm not able to do that".

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 361497 op 26-09-2017 13:00]

F.Y.I.:

Ik had net ongeveer 10 updates voor de Note8 in GalaxyApps... ;)

• MartNL

MartNL

I
...?

Uhmmm: VoLTE = HD bellen! ;)
Klop maar geen HD tekentje. Die ik eerst wel had als ik belde met mensen die ook hd bellen hebben.
Update "[Officieel] Samsung TouchWiz Home" v6.1.58.5 beschikbaar in de PlayStore:

WAT IS ER NIEUW?

Ondersteunde apparaten voor update app stores: Galaxy Note8, Galaxy S8, Galaxy S8+, Galaxy J7(2017), J5(2017), J3(2017), Galaxy A7(2017), Galaxy Note FE
[6.1.58.5]
- Een probleem met het niet weergeven van de beheeropties voor app-pictogrammen en widgets is opgelost

Google Play: [Officieel] Samsung TouchWiz Home

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-03 23:18
Ik mag van mijn werkgever een nieuwe telefoon uitzoeken. Nu loop ik altijd met twee telefoons, maar wil dit met een dual SIM oplossen.
Heeft de Note 8 active dual SIM, of standby dual SIM?

• vooviro
patrickt35 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:31:
Ik mag van mijn werkgever een nieuwe telefoon uitzoeken. Nu loop ik altijd met twee telefoons, maar wil dit met een dual SIM oplossen.
bij mijn weten dual standby

• Senterian
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 20-03 13:33
Hybrid Dual SIM (Nano-SIM, dual stand-by)

• Rutger Mulder
patrickt35 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:31:
Er zijn al jaren geen high end android toestellen met dual active op de markt. De Note 8 is dus ook dual standby. Maar dit hoeft niet een probleem te zijn.

Hier een mooie uitleg voor de s8 dual sim die ook van toepassing is op de Note 8.
http://gadgetguideonline....ards-in-galaxy-s8-and-s8/

• herpideperpi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-01 12:18
Note nu weekje:

-Vind Adaptive Wifi geweldig, maar wellicht hebben andere telefoons dat ook (al)
-Ben nu gewend aan de vingerafdruk, leest ook vingers ondersteboven, wisknie.
-Galileo zorgt voor 2 meter resolutie. dus weer een verbetering.
-Bluetooth 5 lijkt mij verder weg te komen terwijl headset "gewone" bluetooth is.
-Dure hoesje niet meer in gebruik want klapt over de vingerafdruksensor = 60 euri down the drain.
-Batterijverbruik is prima. Haal tussen .04% en .05% per uur tijdens de nachtrust. was 1.1 en hoger bij Note 5
-Lengte is onhandig want in vestzak doen is voorbij.
-gezichtsherkenning werkt perfect. en indien donker de vinger er ff op.
-scherm = wow, maar de note 5 was ook prima.
-Blij met de 64 gieg, gebruik beide SIM slots dus geen externe SD mogeljk. Vooral voor VR veel plek nodig.
-Bixby knop druk ik te vaak per ongeluk op, dus ff utigeschakeld, misschien later.
-Gebruik steeds vaker "slide over de fingerprint scanner" voor infoscherm op en neer. best handig

Klaar.

Huib

• oertje
Dex station

Aaangesloten 3 muizen gebruikt 2 bluetooth en 1x bedrade muis

Allen doen het wel maar niet snel genoeg.

Op zijn snelst gezet, maar de finesse is er niet, moeilijk op een kruisje te komen bv, zeer moeizaam werken dus.

Iemand dezelfde ervaring maar dan met een oplossing?

• herpideperpi
oertje schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 18:16:
Dex station

Op zijn snelst gezet, maar de finesse is er niet, moeilijk op een kruisje te komen bv, zeer moeizaam werken dus.

Rommel dus? Enfin, krijgen we kado.

Heb maar e e n toepassing in mijn hoofd: Kan ik hem met HDMI aan mijn TV hangen om videootjes te kijken?

Of is een muis etc verplicht. Kan je niet op appraaaat zelf bedienen? Zo ja.. Marktplaats is the place to be.

Huib

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

herpideperpi schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 18:26:
[...]

Heb maar e e n toepassing in mijn hoofd: Kan ik hem met HDMI aan mijn TV hangen om videootjes te kijken?

Of is een muis etc verplicht. Kan je niet op appraaaat zelf bedienen? Zo ja.. Marktplaats is the place to be.

Huib
Muis is volgens mij wel verplicht, toetsenbord niet. Ja, videotjes via HDMI kijken kun je dan, zowel de videotjes die je met de telefoon hebt gemaakt als via bv Youtube.
Ik hoop hem als laadstation te gebruiken, dus niet eens aangesloten op tv, maar dat ik de Note 8 uitzet en dan erop zet voor laden snachts etc.

www.youtube.com/DerOllie

• herpideperpi
DerOllie schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 19:28:
[...]

Muis is volgens mij wel verplicht, toetsenbord niet. Ja, videotjes via HDMI kijken kun je dan, zowel de videotjes die je met de telefoon hebt gemaakt als via bv Youtube.
Ik hoop hem als laadstation te gebruiken, dus niet eens aangesloten op tv, maar dat ik de Note 8 uitzet en dan erop zet voor laden snachts etc.
In Nederland konden we geen kedootje kiezen. Dus nu dus een dure, niet draadloze oplader, zonder oplader.

Huib

Gewijzigd: Er zit een high speed oplader bij met kabeltje. Dat pakken ze me niet meer af!

[Voor 7% gewijzigd door herpideperpi op 07-10-2017 12:40]

• SW Simplicity
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:21
Weet iemand overigens hoe de implementatie van de dual cameras op de note 8 exact werkt? Ik was vandaag aan het spelen met de camera, en het leek mij logisch dat als je op de x2 knop klikt in de camera app de foto's gemaakt worden met de telelens, en anders met de normale lens. Echter, als je je vinger voor de linkerlens houdt (de telelens dus), dan kun je de x2 functie in de camera app nog gewoon gebruiken. In eerste instantie dacht ik dat de telefoon mogelijk automatisch switcht naar digitale zoom via de normale lens/sensor als er gedetecteerd wordt dat de telelens geblokkeerd wordt, maar als ik foto's gemaakt met de x2 functie zonder telelens bedekt vergelijk met foto's met de telelens bedekt dat is daar echt geen verschil in zichtbaar. Zelfs de framing bij close-ups is identiek, terwijl de telelens toch iets hoger zit dan de normale lens. Via de normale zoomfunctie op de camera wordt er dus (volgensmij) helemaal geen gebruik gemaakt van de telelens, maar wordt de normale sensor gewoon gecropped.

Het lijkt er dus op dat de telelens alleen gebruikt wordt voor de live focus modus, als je in die functie de telelens bedekt zie je dat meteen in de viewfinder, en als je de normale lens bedekt komt daarvan een melding op het scherm. Achteraf kun je dan ook nog wisselen tussen beide foto's in de galerij.

Hebben jullie dezelfde ervaring en/of weet iemand of dat dit klopt/zo hoort en waarom?

• vooviro
SW Simplicity schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 22:11:
Weet iemand overigens hoe de implementatie van de dual cameras op de note 8 exact werkt? Ik was vandaag aan het spelen met de camera, en het leek mij logisch dat als je op de x2 knop klikt in de camera app de foto's gemaakt worden met de telelens, en anders met de normale lens. Echter, als je je vinger voor de linkerlens houdt (de telelens dus), dan kun je de x2 functie in de camera app nog gewoon gebruiken. In eerste instantie dacht ik dat de telefoon mogelijk automatisch switcht naar digitale zoom via de normale lens/sensor als er gedetecteerd wordt dat de telelens geblokkeerd wordt, maar als ik foto's gemaakt met de x2 functie zonder telelens bedekt vergelijk met foto's met de telelens bedekt dat is daar echt geen verschil in zichtbaar. Zelfs de framing bij close-ups is identiek, terwijl de telelens toch iets hoger zit dan de normale lens. Via de normale zoomfunctie op de camera wordt er dus (volgensmij) helemaal geen gebruik gemaakt van de telelens, maar wordt de normale sensor gewoon gecropped.

Het lijkt er dus op dat de telelens alleen gebruikt wordt voor de live focus modus, als je in die functie de telelens bedekt zie je dat meteen in de viewfinder, en als je de normale lens bedekt komt daarvan een melding op het scherm. Achteraf kun je dan ook nog wisselen tussen beide foto's in de galerij.

Hebben jullie dezelfde ervaring en/of weet iemand of dat dit klopt/zo hoort en waarom?
bijna goed maar toch niet helemaal waar...

de telephoto lens zal alleen gebruikt worden wanneer er voldoende lichtbronnen zijn voor de lens zijn 2.4/f aperture, sinds dit heel wat meer licht nodig heeft dan de main sensor zijn 1.7/f sensor is dat best wel wat meer licht, ongeveer 100+ lux minimum heeft het nodig, download eens een sensor test app om te zien wat het op dit moment is om je heen middels de telefoon zijn sensors!

dat ter zijde, tevens werkt het systeem zo als het merkt dat de telephoto lens iets detecteerd dat voor zijn zicht zit, switched die niet, dus een test met de vinger zal je dan ook in wat voor licht mislukken.

waarom de telephoto lens wel gebruikt word bij live focus ten alle tijden is omdat het effect met alleen 1 camera niet te maken is, ongeacht lichtbronnen.

duidelijk zo? :P

p.s, de iphone zijn dual camera system werkt op het zelfde principe, geen genoeg licht, geen telephoto.

• oertje
herpideperpi schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 18:26:
[...]

Huib
Ja, muis moet je hebben anders kun je niet bedienen,en je kunt niet op je telefoon klikken met bv je s-pen.
voor een spellerje bv bridge is het handig, maar die muis zo schokkerig vind ik echt jammer.
toetsenbord niet geprobeerd want heb ik niet.

• oertje
herpideperpi schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 20:50:
[...]

In Nederland konden we geen kedootje kiezen. Dus nu dus een dure, niet draadloze oplader, zonder oplader.

Huib
Opladen gaat wel, maar niet snelladen, stekker rechtstreeks erin gaat sneller.

• vooviro
oertje schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:28:
[...]

Ja, muis moet je hebben anders kun je niet bedienen,en je kunt niet op je telefoon klikken met bv je s-pen.
voor een spellerje bv bridge is het handig, maar die muis zo schokkerig vind ik echt jammer.
toetsenbord niet geprobeerd want heb ik niet.
herken je problemen met dex totaal niet, bij mij werkt het allemaal soepel en vlekkeloos, mijn muis is totaal niet schokkerig, dat was het al niet toen ik de s8+ had met minder ram...

misschien de muis niet meer goed?

• herpideperpi
Phusebox schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:06:
[...]

Is natuurlijk persoonlijk maar als werkelijk iedere review klaagt over de plek dan lijkt perfect me iets overdreven.
Dat is in het begin ook best schrikken, want kom van Note 5.

Maar hij kan ook vingers omgekeerd "lezen" dus heb ik ook van mijn linkerhand de wijsvinger meegenomen en kan ik hem van bovenaf met de linkerhand ook ontgrendelen.
Ook kan je je inforscherm naar beneden swipen met de scanner. Wel grappige optie.

Heb nu wel een led cover van 60 euro die ik niet gebruiken kan. Je slingert de voorkant als vanzelf naar achteren en da kennie natuurlijk want dan bedekt die de scanner.
Nu maar een goedkope bumper aangeschaft.

De gezichtsherkenning werkt perfect. Moet alleen in donker ff de vinger erbij halen.

Was eerst negatief/boos maar kan er nu prima mee overweg.

[Voor 3% gewijzigd door herpideperpi op 30-09-2017 17:06]

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:48

wiz

Enterprise Mobility Consultant

oertje schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 18:16:
Dex station

Vreemd. Werkt echt totaal soepel bij mij. Logitech T630 muis en K810 keyboard, beiden draadloos. Enige waar ik nog op wacht is ondersteuning voor 2560x1080 als resolutie. Voor de rest werkt het als een zonnetje. Ik log er zelfs mee in op de virtual desktops van mijn werk .. Kan mijn laptop feitelijk thuis laten voortaan.

HP Spectre X360 Oled i7-1255U 16Gb 1Tb - Dell XPS 15 9510 Oled i9-11900H 32Gb 2Tb - Galaxy S22 Ultra - Galaxy Watch 5 Pro LTE - iPhone 11

• Firehuntah
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-01 00:14
oertje schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:30:
[...]

Opladen gaat wel, maar niet snelladen, stekker rechtstreeks erin gaat sneller.
Dat klopt niet helemaal, doet via de DeX Station wel gewoon snelladen. Is echter wel met iets minder ampère, 1-1.2 in plaats van 1.4-1.6 rechtstreeks via een snellader. Eigenlijk even snel dus als een draadloze snellader.

Zal zelf ook nog maar even een update geven. :) Nog altijd erg tevreden met de Note8. Irisscanner gebruik ik echter niet meer, werkt gewoon te vaak niet. Mogelijk toch omdat ik een bril draag maar die ga ik niet elke keer afzetten om te unlocken. Maar zelfs zonder bril werkt die niet altijd even goed.

Maarja is verder ook geen probleem want ben de locatie van de vingerafdrukscanner inmiddels gewend en heb er totaal geen problemen mee. De snelheid van unlocken is hiermee ook echt heel snel en je hoeft niet eerst, zoals bij vingerafdrukscanner in de homeknop het geval was, op een knop te drukken voordat de scanner werkt. Werkt meteen zodra je vinger erop komt.

Display is echt geweldig, vooral met HDR video's die nu beschikbaar zijn op youtube. Vergeleken met mijn HDR TV en kwaliteit + helderheid is gewoon vele malen beter op de Note8. Nu heb ik niet de beste HDR TV maar toch. :P In ieder geval erg indrukwekkend op een 6.3 inch scherm.

S-Pen ook al regelmatig gebruikt, heel handig om even snel notities te maken op het always on display. Ook het maken van gifs uit videos is wel een handige functie en als je van tekenen houdt kun je dat met deze S-Pen ook heel goed doen. Vind hem veel beter werken als de S-Pen op de Note 4 / Note Edge. De S-Pen eruit halen gaat wel iets minder snel maar hij is dan wel netjes weg gewerkt in de behuizing. :)

En dan moet ik het toch nog even over de DeX Station hebben. Voor de release van de Note8 keek ik erg uit naar DeX en verdedigde het ook een beetje hier aangezien niemand dat ding wou hebben. :P Maar helaas kan ik op dit moment niet veel goeds meer zeggen over DeX.

Het begint eigenlijk al met een probleem als je een cover gebruikt op je Note8. De Note8 past dan totaal niet meer in de DeX Station (tenzij je eentje van Samsung zelf gebruikt die onderaan helemaal open is). Dit is gewoon een slecht design, de connector hadden ze iets hoger kunnen plaatsen en ook verstelbaar zoals bij de Gear VR bijvoorbeeld. Enige optie is dus nu om je Note8 steeds uit de cover te halen als je DeX wil gebruiken.

Maar het echte probleem is ondersteuning van 4K en Ultrawide TV's/monitoren, dit werkt gewoon niet. Je krijgt wel beeld maar dit is gewoon een 1080P resolutie die wordt opgerekt en ziet er dus erg wazig uit. Dit wordt ook als je DeX opstart duidelijk vermeld dat 1080P de maximale resolutie is dus geen probleem zou je zeggen. Het probleem is echter dat buiten op de doos iets heel anders staat vermeld, namelijk in grote witte letters "UHD 4K". Ook in enkele video advertenties wordt gewoon heel mooi een Ultrawide monitor getoond waarbij de verhouding en resolutie perfect lijken te werken, dit is dus bij mijn eigen Ultrawide monitor absoluut niet het geval, beeld wordt horizontaal ook gewoon opgerekt.

Heb contact opgenomen met Samsung hierover en 4K blijkt helaas dus ook echt niet mogelijk te zijn, is hardware gelimiteerd aan 1080P. Wel zou via een software update mogelijk de scaling opgelost kunnen worden bij Ultrawide monitoren. Maar blijft dus ook gewoon 1080P, alleen dan wel de juiste beeldverhouding. Wanneer en of die update er komt is echter niet duidelijk. Maar het probleem blijft dus aanwezig, 4K buiten op doos, ondersteund echter maar 1080P. Erg jammer, wou hem zeker gaan gebruiken om mijn Note8 ook als PC te kunnen gebruiken, of althans proberen of dit mogelijk zou zijn. Maar aangezien ik alleen maar een 4K TV en een Ultrawide monitor heb kan ik er niks mee. Ook ik zal dus binnenkort mijn DeX Station maar op marktplaats gaan zetten.

• oertje
Dennisjehz schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 09:56:
[...]

herken je problemen met dex totaal niet, bij mij werkt het allemaal soepel en vlekkeloos, mijn muis is totaal niet schokkerig, dat was het al niet toen ik de s8+ had met minder ram...

misschien de muis niet meer goed?
Muis prima, 3 muizen gebruikt zelfs met staartje,maar samsung gebeld, en moest terugsturen, dex niet in orde, krijg een nieuwe...

• AlexIF
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-08-2018
Ik heb een boel remap apps geprobeerd om het bixby knop mijn notificaties te laten zien maar niks werkt, weet iemand wat ik moet doen? Bixbye, bxactions, etc doen niks als ik het knop indruk
AlexIF schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 07:47:
Ik heb een boel remap apps geprobeerd om het bixby knop mijn notificaties te laten zien maar niks werkt, weet iemand wat ik moet doen? Bixbye, bxactions, etc doen niks als ik het knop indruk
Samsung laat niet meer toe de knop voor iets anders te gebruiken, in de laatste update hebben ze dat geblokkeerd, maar wel mogelijk gemaakt bixbi helemaal uit te zetten.

Je zou misschien iets kunnen proberen met root en met custom Roms, Maar let op dat je dan geen andere functies kwijt raakt.
swhnld schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 09:25:
[...]

Samsung laat niet meer toe de knop voor iets anders te gebruiken, in de laatste update hebben ze dat geblokkeerd, maar wel mogelijk gemaakt bixbi helemaal uit te zetten.

Je zou misschien iets kunnen proberen met root en met custom Roms, Maar let op dat je dan geen andere functies kwijt raakt.
Je vergeet er bij te vermelden, dat als je je toestel "ROOT" en/of voorziet van "Custom ROM", KNOX wordt getriggered en je nooit meer gebruik kan maken van bv:

* Samsung Pay (wanneer beschikbaar in NL)
* Veilige Map
* Mogelijk werken een aantal apps niet meer (denk aan bankieren, s-Health, Netflix etc...)

En dan allemaal voor het toekennen van een "andere functie" aan de "Bixby"-button...

Verder, als KNOX getriggered is, kan problemen geven met "garantie", bij eventuele verkoop van het toestel (als je tenminste zo "eerlijk" bent om te vermelden dat bepaalde functies het niet meer doen omdat KNOX getriggered is)...

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:16
Sinds ik mijn Note 8 heb, kan ik soms in mijn agenda afspraken niet aanpassen, zelfs vlak nadat ik ze aanmaak op de Note zelf, weet iemand waar dit aan kan liggen?

En @CLB , misschien is het handig om de single sim versie ook aan dit thread te koppelen, maakt hem wel weer zo makkelijk te vinden.
product: Samsung Galaxy Note 8 Single Sim

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

henklbr schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:39:
[...]

Je vergeet er bij te vermelden, dat als je je toestel "ROOT" en/of voorziet van "Custom ROM", KNOX wordt getriggered en je nooit meer gebruik kan maken van bv:

* Samsung Pay (wanneer beschikbaar in NL)
* Veilige Map
* Mogelijk werken een aantal apps niet meer (denk aan bankieren, s-Health, Netflix etc...)

En dan allemaal voor het toekennen van een "andere functie" aan de "Bixby"-button...

Verder, als KNOX getriggered is, kan problemen geven met "garantie", bij eventuele verkoop van het toestel (als je tenminste zo "eerlijk" bent om te vermelden dat bepaalde functies het niet meer doen omdat KNOX getriggered is)...
De mensen die hun toestel rooten zijn echt wel op de hoogte van de gevolgen.
S-Health, bankierapps en Netflix werkt allemaal gewoon, een toestel zonder root werkt net zo goed als een toestel zonder root. Een custom launcher installeren op je telefoon heeft meer gevolgen dan een root.

De problemen bij een garantie vallen overigens mee, deze garantie beperkingen zijn vooral van invloed wanneer je een toestel brickt door dat je met een andere recovery gaat klooien.

Wil je alle vrijheid op je toestel, je hebt kennis over hoe je een toestel kan rooten, gewoon doen en je niet druk maken om spookverhalen ;-)

Bullet NL schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:27:
[...]

De mensen die hun toestel rooten zijn echt wel op de hoogte van de gevolgen.
S-Health, bankierapps en Netflix werkt allemaal gewoon, een toestel zonder root werkt net zo goed als een toestel zonder root. Een custom launcher installeren op je telefoon heeft meer gevolgen dan een root.

De problemen bij een garantie vallen overigens mee, deze garantie beperkingen zijn vooral van invloed wanneer je een toestel brickt door dat je met een andere recovery gaat klooien.

Wil je alle vrijheid op je toestel, je hebt kennis over hoe je een toestel kan rooten, gewoon doen en je niet druk maken om spookverhalen ;-)
In de laatste alinea zeg je het correct: kennis "hoe" enzo...

En vwb je eerste alinea: dat is dus niet zo; ervaren mensen weten idd wat de gevolgen (kunnen) zijn, maar "nieuwe rooters" niet (denk ik zo). Vandaar dat ik dat vermeldde. ;)
Als je op XDA eens leest, hoeveel mensen "rooten", Custom ROM er op en daarna problemen hebben met het toestel (bootloop of zo)...

Ga je dit idd doen, verdiep je dan eens eerst "hoe", en "wat" te doen bij een eventuele bootloop.

IMHO, is het zeker "niet iets" voor beginnelingen, maar meer voor ervaren gebruikers...

[Voor 7% gewijzigd door henklbr op 01-10-2017 14:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Flamesz schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:24:
En @CLB , misschien is het handig om de single sim versie ook aan dit thread te koppelen
Kun je zelf ook via 'koppel onderwerp' :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Pagina: 1 ... 7 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Winkels, levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Note 8] Levertijden & Prijzen
- RMA: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy Note 8] Het grote Accessoires topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee