Dat klopt niet helemaal, doet via de DeX Station wel gewoon snelladen. Is echter wel met iets minder ampère, 1-1.2 in plaats van 1.4-1.6 rechtstreeks via een snellader. Eigenlijk even snel dus als een draadloze snellader.
Zal zelf ook nog maar even een update geven.

Nog altijd erg tevreden met de Note8. Irisscanner gebruik ik echter niet meer, werkt gewoon te vaak niet. Mogelijk toch omdat ik een bril draag maar die ga ik niet elke keer afzetten om te unlocken. Maar zelfs zonder bril werkt die niet altijd even goed.
Maarja is verder ook geen probleem want ben de locatie van de vingerafdrukscanner inmiddels gewend en heb er totaal geen problemen mee. De snelheid van unlocken is hiermee ook echt heel snel en je hoeft niet eerst, zoals bij vingerafdrukscanner in de homeknop het geval was, op een knop te drukken voordat de scanner werkt. Werkt meteen zodra je vinger erop komt.
Display is echt geweldig, vooral met HDR video's die nu beschikbaar zijn op youtube. Vergeleken met mijn HDR TV en kwaliteit + helderheid is gewoon vele malen beter op de Note8. Nu heb ik niet de beste HDR TV maar toch.

In ieder geval erg indrukwekkend op een 6.3 inch scherm.
S-Pen ook al regelmatig gebruikt, heel handig om even snel notities te maken op het always on display. Ook het maken van gifs uit videos is wel een handige functie en als je van tekenen houdt kun je dat met deze S-Pen ook heel goed doen. Vind hem veel beter werken als de S-Pen op de Note 4 / Note Edge. De S-Pen eruit halen gaat wel iets minder snel maar hij is dan wel netjes weg gewerkt in de behuizing.
En dan moet ik het toch nog even over de DeX Station hebben. Voor de release van de Note8 keek ik erg uit naar DeX en verdedigde het ook een beetje hier aangezien niemand dat ding wou hebben.

Maar helaas kan ik op dit moment niet veel goeds meer zeggen over DeX.
Het begint eigenlijk al met een probleem als je een cover gebruikt op je Note8. De Note8 past dan totaal niet meer in de DeX Station (tenzij je eentje van Samsung zelf gebruikt die onderaan helemaal open is). Dit is gewoon een slecht design, de connector hadden ze iets hoger kunnen plaatsen en ook verstelbaar zoals bij de Gear VR bijvoorbeeld. Enige optie is dus nu om je Note8 steeds uit de cover te halen als je DeX wil gebruiken.
Maar het echte probleem is ondersteuning van 4K en Ultrawide TV's/monitoren, dit werkt gewoon niet. Je krijgt wel beeld maar dit is gewoon een 1080P resolutie die wordt opgerekt en ziet er dus erg wazig uit. Dit wordt ook als je DeX opstart duidelijk vermeld dat 1080P de maximale resolutie is dus geen probleem zou je zeggen. Het probleem is echter dat buiten op de doos iets heel anders staat vermeld, namelijk in grote witte letters "UHD 4K". Ook in enkele video advertenties wordt gewoon heel mooi een Ultrawide monitor getoond waarbij de verhouding en resolutie perfect lijken te werken, dit is dus bij mijn eigen Ultrawide monitor absoluut niet het geval, beeld wordt horizontaal ook gewoon opgerekt.
Heb contact opgenomen met Samsung hierover en 4K blijkt helaas dus ook echt niet mogelijk te zijn, is hardware gelimiteerd aan 1080P. Wel zou via een software update mogelijk de scaling opgelost kunnen worden bij Ultrawide monitoren. Maar blijft dus ook gewoon 1080P, alleen dan wel de juiste beeldverhouding. Wanneer en of die update er komt is echter niet duidelijk. Maar het probleem blijft dus aanwezig, 4K buiten op doos, ondersteund echter maar 1080P. Erg jammer, wou hem zeker gaan gebruiken om mijn Note8 ook als PC te kunnen gebruiken, of althans proberen of dit mogelijk zou zijn. Maar aangezien ik alleen maar een 4K TV en een Ultrawide monitor heb kan ik er niks mee. Ook ik zal dus binnenkort mijn DeX Station maar op marktplaats gaan zetten.