Acties:
  • +1 Henk 'm!
henklbr schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 12:39:
[...]
Je vergeet er bij te vermelden, dat als je je toestel "ROOT" en/of voorziet van "Custom ROM", KNOX wordt getriggered en je nooit meer gebruik kan maken van bv:
Ik waarschuwde wel degelijk, maar het had wat expliciter gekund. Aan de andere kant, zodra iemand een toestel een keer gebrickt heeft leert die een keer lezen (hoop ik voor hem/haar). Ik zal nog een waarschuwing toevoegen onder deze post!
swhnld schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 09:25:
[...]
Maar let op dat je dan geen andere functies kwijt raakt.
Rooten en Custom Rom, nooit doen tenzij je zeker bent wat je aan het doen bent en overtuigt dat als het mis gaat je budget hebt om een vervangend apparaat aan te schaffen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Firehuntah schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 23:35:
[...]

Het begint eigenlijk al met een probleem als je een cover gebruikt op je Note8. De Note8 past dan totaal niet meer in de DeX Station (tenzij je eentje van Samsung zelf gebruikt die onderaan helemaal open is). Dit is gewoon een slecht design, de connector hadden ze iets hoger kunnen plaatsen en ook verstelbaar zoals bij de Gear VR bijvoorbeeld. Enige optie is dus nu om je Note8 steeds uit de cover te halen als je DeX wil gebruiken.

[...]
Ik heb een USB-C verlengkabeltje gekocht, zou ook moeten werken. Ik heb mijn Dex station alleen nog niet ontvangen, dus helemaal zeker ben ik nog niet...

Ik heb de ruggedized cover van Samsung. Die is onderaan ook niet open. Verder wel een heel mooie cover, voelt beter aan dan ik van de foto's verwacht had, en de kickstand werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
swhnld schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 17:35:
[...]

Ik waarschuwde wel degelijk, maar het had wat expliciter gekund. Aan de andere kant, zodra iemand een toestel een keer gebrickt heeft leert die een keer lezen (hoop ik voor hem/haar). Ik zal nog een waarschuwing toevoegen onder deze post!

[...]

Rooten en Custom Rom, nooit doen tenzij je zeker bent wat je aan het doen bent en overtuigt dat als het mis gaat je budget hebt om een vervangend apparaat aan te schaffen!!!
Ik root en gebruik al jaren custom roms, maar ik moet zeggen nu met de note8 vindt ik het niet meer nodig. Toestel is snel genoeg en er is genoeg aan te veranderen zonder te rooten. Ben alleen nog op zoek naar een goede adblocker. Wat ik eraan toe wil voegen is het volgende rooten en daarna een custom rom installeren is niet moeilik, het enige probleem voor menige is LEZEN. Dus verdiep je eerst in de materie alvorens dit te doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-10 20:08
pappaleone schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 22:05:
[...]

Ik root en gebruik al jaren custom roms, maar ik moet zeggen nu met de note8 vindt ik het niet meer nodig. Toestel is snel genoeg en er is genoeg aan te veranderen zonder te rooten. Ben alleen nog op zoek naar een goede adblocker. Wat ik eraan toe wil voegen is het volgende rooten en daarna een custom rom installeren is niet moeilik, het enige probleem voor menige is LEZEN. Dus verdiep je eerst in de materie alvorens dit te doen. :)
Nou Adhell 2 is te vinden op xda. Werkt prima, evenals het discontinued Adhell

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firehuntah
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-01-2023
maartenmk schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 21:18:
[...]

Ik heb een USB-C verlengkabeltje gekocht, zou ook moeten werken. Ik heb mijn Dex station alleen nog niet ontvangen, dus helemaal zeker ben ik nog niet...

Ik heb de ruggedized cover van Samsung. Die is onderaan ook niet open. Verder wel een heel mooie cover, voelt beter aan dan ik van de foto's verwacht had, en de kickstand werkt prima.
Dat werkt inderdaad ook maar dan is het geen echt docking station meer. :P En de telefoon moet juist erin staan zodat deze goed kan worden gekoeld bij intensief gebruik. Al vind ik dat de Note8 eigenlijk niet eens zo warm wordt. Bij gebruik van VR bijvoorbeeld wordt die veel minder warm dan de S7 Edge die ik eerst gebruikte. Maargoed, zo'n verlengkabeltje zou gewoon niet nodig moeten zijn, zo moeilijk is het niet om een docking station case friendly te maken. Is gewoon een designfout van Samsung. Was nog niet eens zo erg geweest als 4K gewoon werkte maar ook dat dus nog niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-01-2021
Firehuntah schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 23:08:
[...]

Dat werkt inderdaad ook maar dan is het geen echt docking station meer. :P En de telefoon moet juist erin staan zodat deze goed kan worden gekoeld bij intensief gebruik. Al vind ik dat de Note8 eigenlijk niet eens zo warm wordt. Bij gebruik van VR bijvoorbeeld wordt die veel minder warm dan de S7 Edge die ik eerst gebruikte. Maargoed, zo'n verlengkabeltje zou gewoon niet nodig moeten zijn, zo moeilijk is het niet om een docking station case friendly te maken. Is gewoon een designfout van Samsung. Was nog niet eens zo erg geweest als 4K gewoon werkte maar ook dat dus nog niet. :P
denk echt wel dat samsung weet dat mensen hoesjes gebruiken, en ook dat getest heeft, en dat het design team gewoon tot conclusie kwam dat het niet kon voor de 10 miljoen verschillende hoesjes en groten daarvan, want jou hoesje is niet klaas zijn hoesje (zal ik maar zeggen)

dus snap ik de uiteindelijke beslissing wel, hun eigen cases werken puur door de ruimte die overgehouden wordt aan de onderkant wat overigens al zo is voordat de dex bestond, dus het is niet speciaal voor dex, deze stijl hoesje (die elk jaar verbeterd worden) kun je al zo wel kopen sinds een aantal generaties terug toen er nog geen dex was.

overigens snap ik je frustratie, maar er zit vast precies zoals ik beschrijf een erg logische reden achter, maar je bent vrij natuurlijk om je eigen conclusie of meningen te trekken hieruit.

tot een definitief waarom zullen we nooit komen anders dan iemand die in het design team ons een antwoord geeft waarom er voor dit design gekozen is.

[ Voor 10% gewijzigd door vooviro op 02-10-2017 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firehuntah schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 23:08:
[...]

"Bij gebruik van VR": welke Gear VR gebruik je voor de Note8?

De Gear VR voor de S8-serie, SM-R324, is namelijk NIET geschikt voor de Note8 (die de SM-R325 krijgt).
Het wordt ook afgeraden door Samsung om de SM-R324 hiervoor te gebruiken!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:30
Betere vraag is wat is er überhaupt te doen in VR op een smartphone? Ik heb een cardboard liggen maar de laatste keer dat ik die gebruikte kon ik niet echt interessante apps of spelletjes vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooviro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-01-2021
Flamesz schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:34:
Betere vraag is wat is er überhaupt te doen in VR op een smartphone? Ik heb een cardboard liggen maar de laatste keer dat ik die gebruikte kon ik niet echt interessante apps of spelletjes vinden.
de oculus store die de gearVR heeft staat inmiddels redelijk wat content, de cardboard moet het doen met de apps uit de playstore zelf wat zoals je zegt, erg mager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firehuntah
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-01-2023
Dennisjehz schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 00:04:
[...]

denk echt wel dat samsung weet dat mensen hoesjes gebruiken, en ook dat getest heeft, en dat het design team gewoon tot conclusie kwam dat het niet kon voor de 10 miljoen verschillende hoesjes en groten daarvan, want jou hoesje is niet klaas zijn hoesje (zal ik maar zeggen)

tot een definitief waarom zullen we nooit komen anders dan iemand die in het design team ons een antwoord geeft waarom er voor dit design gekozen is.
Nja een iets hogere connector die je naar voren en achteren kunt schuiven lost toch voor de meeste mensen wel het probleem op denk ik. Zo moeilijk is het ook niet, bij de Gear VR doen ze het ook om meerdere formaten te ondersteunen. Het is gewoon niet handig als je dit dagelijks een aantal keer wil gebruiken en steeds je hoesje eraf moet halen. Na een paar dagen heb je er al geen zin meer in om het te gebruiken. ;) Moet gewoon plug en play zijn, ook al heb je een hoesje eromheen.

Maar je hebt gelijk, we zullen het toch nooit weten waarom Samsung dit design heeft gekozen. We kunnen alleen wel hopen dat ze bij de volgende, als die er komt, voor een iets beter design kiezen. :P
henklbr schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:17:
[...]

"Bij gebruik van VR": welke Gear VR gebruik je voor de Note8?

De Gear VR voor de S8-serie, SM-R324, is namelijk NIET geschikt voor de Note8 (die de SM-R325 krijgt).
Het wordt ook afgeraden door Samsung om de SM-R324 hiervoor te gebruiken!
Klopt, werkt inderdaad niet goed met de R324. Dat had ik al geprobeerd en alhoewel het wel net past zit het toestel er niet heel stevig in en zie je ook een gedeelte van de andere kant van het scherm. Kijkt dus niet echt lekker. Ik heb nu dan ook de R325 en die werkt perfect met de Note8. :) Mis wel de volume knoppen op de Gear VR zelf, die hebben ze weg gehaald en zitten nu dus alleen nog maar op de controller.
Flamesz schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:34:
Een cardboard is ook niet echt geweldig, dat zou ik ook na een keer niet meer gebruiken. Gear VR is veel beter en je kunt gewoon met wat programma's via je PC games streamen naar de Gear VR als je kortbij een 5 GHz WiFi router zit. ;) In principe alle games waarbij de Oculus Rift werkt kun je ook de Gear VR wel gebruiken. Werkt natuurlijk wel iets minder soepel als wanneer je een Rift gebruikt maar toch zeker wel leuk. Maar ook via de Oculus store en Samsung apps zijn er tegenwoordig wel genoeg dingen voor VR te vinden. En dan heb je nog het internet waar genoeg VR content te vinden is. :) Kwaliteit wordt ook steeds beter vind ik al is het screen-door effect wel nog zeker aanwezig. Hopelijk de volgende Galaxy S en Note een 4K scherm, dan wordt VR nog veel beter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 19:21

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Senterian schreef op maandag 25 september 2017 @ 13:53:
Registratie voor DeX loopt goed bij mij.

15-9 Geregistreerd
16-9 Mail ontvangen over registratie
25-9 Goedkeuring via mail ontvangen en mededeling dat ik de DeX binnen 6 weken ontvang
Kreeg vanmiddag melding dat hij onderweg is, morgen wordt ie bezorgd :)

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-08 15:23
DerOllie schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:48:
[...]

Ja, ik ook,

Zie er helemaal niks in.

Sta best open voor nieuwe spullen, maar wat ik straks op dat ding kan, wat ik nu niet op mijn Mac mini kan?

Maar misschien heeft iemand hier wel de killer app/toepassing waarvoor ik nederig mijn hoofd buig....

Huib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senterian
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-10 10:31
[...]

Gister ook ontvangen

@herpideperpi Op dit moment heb ik een laptop van de zaak, maar 90% zit al op een cloud desktop te werken. Voor thuiswerk zou zo'n DeX misschien een uitkomst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
[...]

Mijn DeX is vanmorgen om 9 uur al binnen. Ze doen met de winkels dus geen update of het toestel retour wordt gestuurd of niet. Mooi cadeautje :)
Ben erg benieuwd hoe die met de S8+ werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door GentiLi op 03-10-2017 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herpideperpi
GentiLi schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 09:50:
[...]

Mijn DeX is vanmorgen om 9 uur al binnen. Ze doen met de winkels dus geen update of het toestel retour wordt gestuurd of niet. Mooi cadeautje :)
Jawel, je krijgt later een rekening van ze, meestal met extra verzendkosten.
Ze matchen pas achteraf, O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herpideperpi
Samsung Dex heeft wel wat.
Ik moet het eerlijk bekennen.
Je krijgt er in ieder geval een snellader en USB 3.0 kabel bij

Ik kan me voorstellen dat je op je bureau een wat kleiner scherm neerzet, met muisje en toetsenbordje.
Heb hem nu op een Samsung TV aangesloten. Ging in e e n keer goed.

Bumper hoesje moest wel uit anders past het niet.
Heb een Samsung Led cover of zo, maar die gebruik ik niet. Want sla cover telkens achterop mijn vingerprintscanner. Maar de Samsung hoes hoeft (uiteraard) niet uit.

Sommige apps geven meer real estate als je ze vergroot. Dat is best handig. Voor zover ik kan zien alle Samsung apps en veel van Google. De meeste apps blijven in telefoon formaat; je kan ze wel kantelen. Maar video en Youtube werken perfect full screen. Films zien er goed uit. Geen idee wat de resolutie is. TV is 4K
Nog niet veel getest, maar wel hoopvol.

Had ik niet verwacht!

Huib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
herpideperpi schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:38:
[...]

Jawel, je krijgt later een rekening van ze, meestal met extra verzendkosten.
Ze matchen pas achteraf, O-)
Waar baseer je dit dan? Hoogstens moet ik dat ding terug sturen, maar dat ik hem moet betalen lijkt me stug.
Maar goed, dit is Note8 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

herpideperpi schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:37:
Samsung Dex heeft wel wat.
Ik moet het eerlijk bekennen.
Je krijgt er in ieder geval een snellader en USB 3.0 kabel bij

Ik kan me voorstellen dat je op je bureau een wat kleiner scherm neerzet, met muisje en toetsenbordje.
Heb hem nu op een Samsung TV aangesloten. Ging in e e n keer goed.

Bumper hoesje moest wel uit anders past het niet.
Heb een Samsung Led cover of zo, maar die gebruik ik niet. Want sla cover telkens achterop mijn vingerprintscanner. Maar de Samsung hoes hoeft (uiteraard) niet uit.

Sommige apps geven meer real estate als je ze vergroot. Dat is best handig. Voor zover ik kan zien alle Samsung apps en veel van Google. De meeste apps blijven in telefoon formaat; je kan ze wel kantelen. Maar video en Youtube werken perfect full screen. Films zien er goed uit. Geen idee wat de resolutie is. TV is 4K
Nog niet veel getest, maar wel hoopvol.

Had ik niet verwacht!

Huib
Zelfde reactie wilde ik ook geven, in ieder geval MET oplader en USB-C kabel (120cm), daar was ik ook al blij mee. Jammerlijk genoeg past ook bij mij de telefoon niet als er een hoesje om zit (in mijn geval de Spigen Rugged Armor Case) maar dat hoesje zorgt ervoor dat ie net iets hoger op die 2 pootjes naast het oplaadpunt staat, en geen contact maakt. Hoesje moet er dus af. Dex station zelf werkte prima, paar appjes geprobeerd, werkte soepel. Mijn 10 jaar oude Logitech draadloze muis werkte ook prima ermee. Geluid via TV werkte na installeren van Samsung Connect ook. Geen klagen over de functionaliteit.

Ik denk dat de ik de oplader ga gebruiken, even kijken wat ik met de Dex station ga doen.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Kun je die twee pootjes niet wegdremelen? Als het hoesje niet ook te dik is tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

maartenmk schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:39:
Kun je die twee pootjes niet wegdremelen? Als het hoesje niet ook te dik is tenminste.
Als ik een dremel had wel ja, denk ik... Of ik dat aandurf met dat plastic, mwah. Kijk het wel even aan...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herpideperpi
GentiLi schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 15:37:
[...]

Waar baseer je dit dan? Hoogstens moet ik dat ding terug sturen, maar dat ik hem moet betalen lijkt me stug.
Maar goed, dit is Note8 topic.
Haha, natuurlijk niet. Was geintje, maar je hebt gelijk: wel erg off topic.

Huib

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik heb vandaag ook een Note 8 gekocht, tot dusverre erg blij mee. Ik maakt me zorgen over de extra lengte in verhouding tot mijn Oneplus 3 die ik hiervoor had, maar zover heb ik er geen last van. Ik ben blij met het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

Ik weet niet wat er met mijn Note 8 aan de hand is, ik heb door wat prutswerk aan de kant van de gebruiker maar besloten om het ding een reset te geven.(gelukkig had ik de Back-Ups vanuit mijn Samsung account nog). Afijn ding opnieuw geïnstalleerd, apps en instelling terug gezet....

Maar nu komt het..... Heb er niet 123 een verklaring voor, maar het accu verbruik is ongeveer met de helft afgenomen, ik doe bijna 2x zo lang met een acculading......

De eerste 2 weken was het zo dat wanneer ik heb in de ochtend rond 7:30 van de accu haalde, ik met behoorlijk stevig bereik hem in de avond rond 23:30 moest opladen.... Dat zat hij op zo'n 15%

Nu de de reset, maar met het zelfde verbruik zit hij rond het zelfde tijdstip rond de 50% accu lading.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Vreemd. Maar beter dan andersom natuurlijk. Je huidige verbruik komt wel ongeveer overeen met dat van mij, ik ben echt tevreden tot zover. (sowieso over de Note8, maar dat had ik eigenlijk wel verwacht. De accuduur is echt beter dan ik verwachtte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb onde Instellingen, Meldingen die uitgezet voor Facebook en LikedIn, maar er komt wel nog een 1tje op de app icoon te staan als ze een melding hebben, hoe kom ik daar vanaf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:05
Hallo,

Sinds gisteren eigenaar van de Note 8. Gebruik gemaakt van vodafone NEXT. Eerst goed gekeken welk toestel ik kreeg en ik kreeg degene met de EAN code die je ook bij mediamarkt en cooblue ect krijgt. De unbranded versie dual sim ;).
Vooraf ingelezen dat je bij vodafone een branded versie krijg en een versie die single sim is. Niet altijd dus gelukkig.

Ik lees dat PHN in de CSC moet staan. Bij mij staat ero p die plek OXM. (N950FOXM1AQHF).

Ik begrijp dat dit nieuw is en dat het mutli languaqe is? Deze versie krijgt als er een update voor de note 8 komt toch als eerste en niet zoals bij een branded toestel veel later?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daveytje schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:05:
Hallo,

Sinds gisteren eigenaar van de Note 8. Gebruik gemaakt van vodafone NEXT. Eerst goed gekeken welk toestel ik kreeg en ik kreeg degene met de EAN code die je ook bij mediamarkt en cooblue ect krijgt. De unbranded versie dual sim ;).
Vooraf ingelezen dat je bij vodafone een branded versie krijg en een versie die single sim is. Niet altijd dus gelukkig.

Ik lees dat PHN in de CSC moet staan. Bij mij staat ero p die plek OXM. (N950FOXM1AQHF).

Ik begrijp dat dit nieuw is en dat het mutli languaqe is? Deze versie krijgt als er een update voor de note 8 komt toch als eerste en niet zoals bij een branded toestel veel later?
Kijk eens bij "Software Info", scroll helemaal naar beneden, dan "Software service-provider": daar moet PHN/PHN/PHN staan...

Over het algemeen krijgen de UN-branded devices idd de updates sneller -> de tijd zal het leren...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Uitstekende Speedtest by Ookla:

Device: Samsung Galaxy Note8 📱
Router: Linksys EA6500 (5 GHz)
ISP: Ziggo Netherlands

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y5bvYuqCIiVU5ewsVshoficE/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
Bij mij is de wifi snelheid ook prima, alleen de snelheid over het lokale netwerk laat te wensen over. Met mijn Note4 haal ik 7MB/s als ik iets van de NAS kopieer, de Note8 blijft rond de 2 steken. Iemand anders ook dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Zou iemand eens kunnen kijken wat er bij jullie gebeurt met de kleuren als je wisselt tussen scherm modus.

Normaal is Amoled Cinema helder en meer wit/blauw.
Nu wordt het gewoon geel en zie ik nagenoeg geen enkel verschil tussen Amoled Photo of Cinema of Basic.
Allemaal heel erg geel (nooit eerder zo gezien op de S8 en de S7E.

Aanpasbaar staat ie nu en dan wat met de kleuren gespeeld om het geel eruit te halen..

Graag was ik benieuwd wat anders Note 8 gebruikers zien.. (filmpje zou helemaal SUPER zijn)

Dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
henklbr schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 09:40:
Uitstekende Speedtest by Ookla:

Device: Samsung Galaxy Note8 📱
Router: Linksys EA6500 (5 GHz)
ISP: Ziggo Netherlands

[afbeelding]
Ik heb hier in Roemenie Glasvezel met ca 500 down- en upload, bedraad aan de mac mini met I7.
Ik heb betaald voor 1000, en soms ook wel 750 gehaald, maar dat ligt natuurlijk aan de kabeltjes en de PC die eraan hangt.

Maarrrrr, mijn Note 8 komt niet verder dan 250 down en 200 up. Ligt dat aan mijn router? Of had jij hem er bedraad aan ( Via DEX bijvoorbeeld)

Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6690126098.png

en de Phone:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/3274765987.png

Huib

P.s. ik vind het allemaal sowieso prachtig voor mijn 8 euro/maand hoor.

Hey, what do you know: Alle apps gesloten en systeem geoptimaliseerd:
Dat scheelt toch wel aardig:

Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/android/3274801647.png

[ Voor 8% gewijzigd door herpideperpi op 08-10-2017 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
herpideperpi schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 22:50:
[...]

Ik heb hier in Roemenie Glasvezel met ca 500 down- en upload, bedraad aan de mac mini met I7.
Ik heb betaald voor 1000, en soms ook wel 750 gehaald, maar dat ligt natuurlijk aan de kabeltjes en de PC die eraan hangt.

Maarrrrr, mijn Note 8 komt niet verder dan 250 down en 200 up. Ligt dat aan mijn router? Of had jij hem er bedraad aan ( Via DEX bijvoorbeeld)

[afbeelding]

en de Phone:

[afbeelding]

Huib

P.s. ik vind het allemaal sowieso prachtig voor mijn 8 euro/maand hoor.

Hey, what do you know: Alle apps gesloten en systeem geoptimaliseerd:
Dat scheelt toch wel aardig:

[afbeelding]
Niet bedraad, maar draadloos (WiFi in de 5 GHz-band)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de Note nu anderhalve dag, echt een top toestel (kom van een Nexus 6P). Maar ik moet wel zeggen dat ik nog wat vreemde dingen tegen kom.

Bixby knop uitgezet via de software maar hij staat nog gewoon aan (als ik op de knop druk gaat hij alsnog naar bixby).

En dan iets waar ik zelf waarschijnlijk overheen kijk, maar is er echt geen mogelijkheid om met de volumetoetsen de telefoon op stil te zetten? Hij gaat niet stiller dan trillen wat ik ook probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 11:06:
Ik gebruik de Note nu anderhalve dag, echt een top toestel (kom van een Nexus 6P). Maar ik moet wel zeggen dat ik nog wat vreemde dingen tegen kom.

Bixby knop uitgezet via de software maar hij staat nog gewoon aan (als ik op de knop druk gaat hij alsnog naar bixby).

En dan iets waar ik zelf waarschijnlijk overheen kijk, maar is er echt geen mogelijkheid om met de volumetoetsen de telefoon op stil te zetten? Hij gaat niet stiller dan trillen wat ik ook probeer.
Bixby knop: https://www.androidplanet...-bixby-knop-uitschakelen/ en try again. Let wel, dit schakelt alleen Bixby uit bij een enkele druk op knop, bij lange druk werkt ie wel en blijft de voice assistent werken.

Stil zit in je quick access balk (als je van boven naar beneden veegt (kom even niet op de echte naam) daar zit een logo van een speakertje. Als je die niet ziet zit op de 2e pagina, je kan als je alle iconenen laat zien ook naar links vegen. wanneer je alle iconen ziet, zit er ook een knopje boven (3 puntjes boven elkaar) die je de volgorde van die knoppen laat aanpassen.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DerOllie schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:13:
[...]

Bixby knop: https://www.androidplanet...-bixby-knop-uitschakelen/ en try again. Let wel, dit schakelt alleen Bixby uit bij een enkele druk op knop, bij lange druk werkt ie wel en blijft de voice assistent werken.

Stil zit in je quick access balk (als je van boven naar beneden veegt (kom even niet op de echte naam) daar zit een logo van een speakertje. Als je die niet ziet zit op de 2e pagina, je kan als je alle iconenen laat zien ook naar links vegen. wanneer je alle iconen ziet, zit er ook een knopje boven (3 puntjes boven elkaar) die je de volgorde van die knoppen laat aanpassen.
Bixby knop is opgelost door een restart :)

Ik had die quick toggle inderdaad al gevonden, maar ik wilde het eigenlijk met de volumeknoppen zorgen dat ik hier bij kom omdat ik dit nogal omslachtig vind, maar dat werkt blijkbaar niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 16:19:
Hoi,

Zou iemand eens kunnen kijken wat er bij jullie gebeurt met de kleuren als je wisselt tussen scherm modus.

Normaal is Amoled Cinema helder en meer wit/blauw.
Nu wordt het gewoon geel en zie ik nagenoeg geen enkel verschil tussen Amoled Photo of Cinema of Basic.
Allemaal heel erg geel (nooit eerder zo gezien op de S8 en de S7E.

Aanpasbaar staat ie nu en dan wat met de kleuren gespeeld om het geel eruit te halen..

Graag was ik benieuwd wat anders Note 8 gebruikers zien.. (filmpje zou helemaal SUPER zijn)

Dank alvast
Iemand die het even wil checken ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-10 04:11
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:20:
[...]

Iemand die het even wil checken ? :)
Ik heb het even getest en hier mijn bevindingen.

Aanpasbaar display: Kleuren erg verzadigt en wit is blauwig. (Deze gebruik ik. Slider in het midden.)

AMOLED-bioscoop: Kleuren lijken echter minder oververzadigd en wit is zachter qua kleur.(Kan geel lijken als je van Bovenste functie komt.

AMOLED-foto: Kleuren worden iets feller en er is meer contrast. Wit heeft het zelfde effect als bij bioscoop.

Basis: Kleuren worden donkerder en minder uitgesproken. Wit is het zelfde als de AMOLED instellingen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
henklbr schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:44:
[...]

Niet bedraad, maar draadloos (WiFi in de 5 GHz-band)
Pfff, en de router is???

Huib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SkullboyNL schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:49:
[...]

Ik heb het even getest en hier mijn bevindingen.

Aanpasbaar display: Kleuren erg verzadigt en wit is blauwig. (Deze gebruik ik. Slider in het midden.)

AMOLED-bioscoop: Kleuren lijken echter minder oververzadigd en wit is zachter qua kleur.(Kan geel lijken als je van Bovenste functie komt.

AMOLED-foto: Kleuren worden iets feller en er is meer contrast. Wit heeft het zelfde effect als bij bioscoop.

Basis: Kleuren worden donkerder en minder uitgesproken. Wit is het zelfde als de AMOLED instellingen.
Dank je wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herpideperpi
Dank. Linksys it will be.
Had er overheen gekeken.
LEZEN! zei mijn moeder 60 jaar geleden al.

Heb hier een Dlink DIR 842, want ik ben een schriep. Ga hem niet vervangen voor die 100 MB meer. Zit hier maar in klein flatje in Boekarest, vandaaro.

Maar die Note 8 van jou met een download van 400 Mb, dat had ik nog niet eerder gezien.

Huib

[ Voor 3% gewijzigd door herpideperpi op 09-10-2017 19:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xLZuxDQDHiRYa710bQjLi82e/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1KF87hNQIwh3SPiPv0FZ8SKM/thumb.jpg

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 10 okt 17
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.***** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 7.1.1
* August security patches (Samsung Android Security Updates)
· The stability of Camera has been improved.
· The stability of Wireless charging has been improved.
· Overall device performance has been improved.

Model SM-N950F
Model name Galaxy Note8
Country Multi-CSC OXM
Version Android 7.1.1
Changelist 12007350
Build date Mon, 25 Sep 2017 07:01:14 +0000
Security Patch Level 2017-08-01
Product code PHN
PDA N950FXXU1AQIA
CSC N950FOXM1AQI9
Details for download with SamFirm: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o7RXE3H57jXD2DIYfpfK1kmQ/full.png

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3; USE HOME_CSC_OXM !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietdr
  • Laatst online: 25-10-2023
Dit is mijn eerste reactie ooit op Tweakers: Schiet mij maar lek :)

In het kleine wikkeltje wat om de verpakking van de N8 zelf zat een registratiecode waarbij je jezelf kan aanmelden voor een uur "inspiratie" met je nieuwe foon.
Iemand dat gedaan?

kleine minpuntjes die ik tegenkom:
-Mijn databundel is maar 1 Gig. Meer heb ik niet nodig.
Standaard staat hij ingesteld op 2 Gig en dat kan niet veranderd worden?

-Bixby vind ik vervelend gedrag vertonen. Ook omdat ik om de bixby knop uit te kunnen zetten Bixby eerst moest activeren. Nu zit ik met een app "Reminders" opgescheept die niet verwijderd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pietdr schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:44:
Dit is mijn eerste reactie ooit op Tweakers: Schiet mij maar lek :)

In het kleine wikkeltje wat om de verpakking van de N8 zelf zat een registratiecode waarbij je jezelf kan aanmelden voor een uur "inspiratie" met je nieuwe foon.
Iemand dat gedaan?

kleine minpuntjes die ik tegenkom:
-Mijn databundel is maar 1 Gig. Meer heb ik niet nodig.
Standaard staat hij ingesteld op 2 Gig en dat kan niet veranderd worden?

-Bixby vind ik vervelend gedrag vertonen. Ook omdat ik om de bixby knop uit te kunnen zetten Bixby eerst moest activeren. Nu zit ik met een app "Reminders" opgescheept die niet verwijderd kan worden.
1gb data per maand? Je moet onbeperkt nemen..tenzij je altijd thuis zit op wifi. 1gb per maand is niks, ik verbruik soms 7gb per dag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 22:51:
[...]

1gb data per maand? Je moet onbeperkt nemen..tenzij je altijd thuis zit op wifi. 1gb per maand is niks, ik verbruik soms 7gb per dag.
En daar help je iemand die voor het eerst op Tweakers reageert ook echt mee :X Wat!!!?!?! je hebt een Fiat 500 gekocht, je moet een Ferrari kopen, die kan veel harder!.

@Pietdr , ik heb geen N8, maar vermoed dat het ongeveer hetzelfde werkt als op mijn toestel. Ga naar instellingen -> netwerk - Dataverbinding (of iets wat daar op lijkt). Daar staat je limiet ingesteld en dat kan je aanpassen door de balkjes naar beneden of omhoog te slepen. Met je vinger dus op de lijn met 2GB en die naar beneden trekken.

De exacte benamingen worden hier gegeven.

En als je meer visueel ingesteld ben:

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:54:
[...]

En daar help je iemand die voor het eerst op Tweakers reageert ook echt mee :X Wat!!!?!?! je hebt een Fiat 500 gekocht, je moet een Ferrari kopen, die kan veel harder!.

@Pietdr , ik heb geen N8, maar vermoed dat het ongeveer hetzelfde werkt als op mijn toestel. Ga naar instellingen -> netwerk - Dataverbinding (of iets wat daar op lijkt). Daar staat je limiet ingesteld en dat kan je aanpassen door de balkjes naar beneden of omhoog te slepen. Met je vinger dus op de lijn met 2GB en die naar beneden trekken.

[video]
Dat is appels met peren vergelijken. Iedereen weet dat 1gb er zo op zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:16:
[...]

Dat is appels met peren vergelijken. Iedereen weet dat 1gb er zo op zit.
Ik ken genoeg mensen die zich prima kunnen redden met 1GB per maand.
En nu weer over de Note 8 verder

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vindt Note 8 momenteel gretig aftrek eigenlijk? Zijn er al cijfers bekend? Heb het idee dat het niet heel storm loopt omdat velen toch wachten op de iphone X. Zo zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic, dus weg

[ Voor 100% gewijzigd door PaT op 16-10-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dit ook

[ Voor 96% gewijzigd door PaT op 16-10-2017 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 14:24
Ik heb eindelijk ook weer een Note!! 2 weken net voor mijn vakantie naar Miami-Bahama's aangeschaft! dus heerlijke foto's mee gemaakt!!
Bevalt tot nu toe prima! Op vakantie niet echt tijd gehad om er echt veel mee te spelen behalve dan foto's maken haha.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaT schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 08:54:
[...]

[video]
@Pietdr Yeps: is hetzelfde op de Note8 (net gecheckt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:36
Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 09:41:
Vindt Note 8 momenteel gretig aftrek eigenlijk? Zijn er al cijfers bekend? Heb het idee dat het niet heel storm loopt omdat velen toch wachten op de iphone X. Zo zonde.
nieuws: Samsung: 'Meer voorbestellingen Note 8 in VS dan iedere andere Note-t...

Dat zegt wel iets toch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietdr
  • Laatst online: 25-10-2023
Dank voor de hulp alvast. Ik ben eruit gekomen:

@henklbr Jij zegt dat het precies hetzelfde is. Maar bij mij werkte het toch anders.

Van de link van PaT:
https://videotron.tmtx.ca...or_data_usage.html#step=6

Dat settings icoontje mist bij mij.

Ik heb het uiteindelijk via "factuurcyclus en gegev. gebruik" toch kunnen doen vanmiddag.
Toen zat ik op m'n werk op mobiele data.
Ik kon die eerder niet selecteren. Heb even snel getest: Als mobiele data niet ingeschakeld staat kun je geen dus geen parameters over mobiele data veranderen.

Weer wat geleerd, kom van een S3 daar maakte dit niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Ik heb sinds kort last van een drain van de AOD... nooit op de S7 en S8+ stond hij in het lijstje van batterijverbruikers (top 10) sinds kort staat hij daar in de top 5... Ik heb niks speciaals gewoon zwart achtergrondje en klok erop. Zelfde als wat ik op me vorige toestellen had..

Iemand een idee toevallig?

En hoe verwijder ik de updates of de-installeer ik hem? Bij de S8 dacht ik te herinneren dat het vanuit de play store kon.. Ik kan hem bij de instellingen nu alleen maar gedwongen stoppen..

Heb zelf al Cache en gegevens gewist, uitgezet en opnieuw aangezet etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rohit schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:30:
Ik heb sinds kort last van een drain van de AOD... nooit op de S7 en S8+ stond hij in het lijstje van batterijverbruikers (top 10) sinds kort staat hij daar in de top 5... Ik heb niks speciaals gewoon zwart achtergrondje en klok erop. Zelfde als wat ik op me vorige toestellen had..

Iemand een idee toevallig?

En hoe verwijder ik de updates of de-installeer ik hem? Bij de S8 dacht ik te herinneren dat het vanuit de play store kon.. Ik kan hem bij de instellingen nu alleen maar gedwongen stoppen..

Heb zelf al Cache en gegevens gewist, uitgezet en opnieuw aangezet etc...
Heb dit ook.
Om die reden maar weer uitgezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Liveau
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 14:43
Mijn Koreaanse N950N 256GB emperor edition deze week binnen gekregen. Wat een beest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Ik heb een vraagje, denk dat ik wat hulp kan gebruiken.
Ik wil de update van Henk erop gaan zetten.
Momenteel is de Note 8 geroot, na de update nog steeds, of blijft root in takt?
Ook heb ik er een custom recovery opstaan.

Als ik ga flashen, alleen de CSC aanvinken in odin met de file HOME_CSC_OXM ?
Of moet daarbij ook AP, BL, CP file geflased worden?
Denk dat ik de AP file niet moet meeflashen ivm met de custom recovery.

Ik heb geen idee, het is allemaal alweer een tijdje geleden...

[ Voor 18% gewijzigd door Windkracht13 op 28-10-2017 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Niemand ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou op XDA kijken, dit is geen toestel zoals de Oneplus waar Tweakers zich op uitleven en massa. Er is zelfs geen apart topic voor fit onderwerp op het forum. Dat is de schuld van Samsung, er is niets mis met de telefoon wat triggert om te verbeteren (het is mijn saaiste telefoon in jaren, alles werkt en doet wat ik wil, niets aan te prutsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
swhnld schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 21:30:
[...]

Ik zou op XDA kijken, dit is geen toestel zoals de Oneplus waar Tweakers zich op uitleven en massa. Er is zelfs geen apart topic voor fit onderwerp op het forum. Dat is de schuld van Samsung, er is niets mis met de telefoon wat triggert om te verbeteren (het is mijn saaiste telefoon in jaren, alles werkt en doet wat ik wil, niets aan te prutsen).
Klopt helemaal ik ben ook van het rooten en roms erop zetten. Maar het is gewoon niet nodig. Xda heeft een aantal roms en anders ook de Echoe rom deze is niet gratis maar deze gasten leveren goed werk. Ik heb het tot nu toe niet nodig, alles werkt als een zonnetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
Dat valt inderdaad wel op, normaal staat een ervaringen&discussie topic vol met problemen, maar hier bijna niks!
Het toestel doet gewoon wat het moet doen en tot nu toe vind ik het het beste toestel wat ik ooit heb gehad.

Facebook doet wel vervelend met filmpjes afspelen, maar dat zal eerder aan de app liggen, dan aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 22:42
Sinds gisteren eigenaar van de note . Paar vraagjes op welke resolutie staat het scherm bij jullie standaard? Ik heb m nu op hoogste staan maar ben bang voor het batterij verbruik. Er zat een kabel bij van micro USB met een adapter naar c. Alleen hij maakt geen goede verbinding. Had toevallig nog een usb c kabel liggen die doet t prima. En het dex station is dat een toegevoegde waarde? Heb m nu niet maar zit er aan te denken om m via mp aan te schaffen.

[ Voor 4% gewijzigd door martijn_8519 op 01-11-2017 09:06 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

martijn_8519 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:06:
Sinds gisteren eigenaar van de note . Paar vraagjes op welke resolutie staat het scherm bij jullie standaard? Ik heb m nu op hoogste staan maar ben bang voor het batterij verbruik. Er zat een kabel bij van micro USB met een adapter naar c. Alleen hij maakt geen goede verbinding. Had toevallig nog een usb c kabel liggen die doet t prima. En het dex station is dat een toegevoegde waarde? Heb m nu niet maar zit er aan te denken om m via mp aan te schaffen.
1. Volledige resolutie, kijk nogal wat Youtube filmpjes, vind het wel mooi om het op 1440p te kunnen zetten. Ik kan momenteel 2 dagen doen gemiddeld met een accu lading. >30 uur op een lading.
2. Kabel situatie lijkt me vreemd, waarom zit er geen USB -> USB-C kabel bij? Die hoort er wel gewoon bij te zitten. Geen microUSB kabel. Is ie 2e hands, en heeft de vorige eigenaar de USB-C kabel gehouden?
3. Dex, zou kunnen. Heb er wel eentje gekregen bij mn Note 8, maar hij staat te koop, zegt voldoende. (zie mn vraag en aanbod ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door DerOllie op 01-11-2017 09:16 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 10:42
Afbeeldingslocatie: https://xxyyzz.tinytake.com/media/6395eb?filename=1509534649145_01-11-2017-12-10-44.png&sub_type=thumbnail_preview&type=attachment&width=636&height=700&_felix_session_id=1d285629cbbc0d1a6670f965b96d1d41&salt=MjA3Nzc2OF82NTI2NDQz

Gisteren de Note aangeschaft, backup van m'n s8 erop.
Als ik op het bixby knopje klik krijg ik de melding "kan niet verbinden, controleer uw netwerkverbinding en probeer het opnieuw"

Ik had Bixbye en Package disabler pro, maar deze heb ik verwijderd, alle cache verwijderd, telefoon opnieuw gestart alleen het probleem blijft. Ik kan ook nergens in instelling iets vinden over Bixby. :?

Iemand?

edit: Het werkt eindelijk weer. Ik heb niets gedaan na de laatste keer (1 uur terug) dat ik het probeerde. Rare issue.

[ Voor 41% gewijzigd door cliors op 01-11-2017 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:45

MazeWing

The plot thickens...

Ik ben ook nog zeer tevreden over mijn Note 8 en heb echt niets maar dan ook helemaal niets op te merken aan het toestel.

Het is met afstand het fijnste toestel dat ik ooit heb gehad en ik maak er elke dag met veel plezier uren gebruik van. Wel merk ik dat ik de stylus echt nooit gebruik (had ik eigenlijk ook wel verwacht).

Als ik dan nog 1 verbeterpuntje zou mogen noemen dan zou het de speaker zijn. Deze is niet slecht (zeker vergeleken met mijn vorige toestellen) maar komt niet in de buurt van de dubbele speakers van sommige Android telefoons en de speakers van de iPhone 7/8/X.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
metallicattim schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:04:
Dat valt inderdaad wel op, normaal staat een ervaringen&discussie topic vol met problemen, maar hier bijna niks!
Het toestel doet gewoon wat het moet doen en tot nu toe vind ik het het beste toestel wat ik ooit heb gehad.

Facebook doet wel vervelend met filmpjes afspelen, maar dat zal eerder aan de app liggen, dan aan de telefoon.
Ik heb hetzelfde probleem, als ik een filmpje start stopt het na paar seconden. Bij opnieuw afspelen gaat het wel goed. Dit heb ik elke keer als ik Facebook opstart. Ik vind sowieso dat face book app niet denderend werkt. Moet ook dikwijls opnieuw inloggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
pappaleone schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:52:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, als ik een filmpje start stopt het na paar seconden. Bij opnieuw afspelen gaat het wel goed. Dit heb ik elke keer als ik Facebook opstart. Ik vind sowieso dat face book app niet denderend werkt. Moet ook dikwijls opnieuw inloggen.
Afspeel problemen heb ik ook heel vaak met FB. Lijkt mij meer aan de app te liggen want had dit ook op de S8+ en S7 edge..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
De hele FB app is ruk inderdaad, kan me zo ergeren als je het scrollen bent en hij springt gewoon uit zichzelf naar boven |:( Gebeurt ook vaak na het bezoeken van een link als je dan terug gaat, hop weer naar boven...

Gebruiken er nog mensen Classic Notes? Google Play: Classic Notes - Notepad
Ik heb vaker met de Note 8 dat tijdens het typen de app gewoon wegvalt en dan is de ingevoerde tekst ook weg... ook vervelend :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pappaleone
metallicattim schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:57:
De hele FB app is ruk inderdaad, kan me zo ergeren als je het scrollen bent en hij springt gewoon uit zichzelf naar boven |:( Gebeurt ook vaak na het bezoeken van een link als je dan terug gaat, hop weer naar boven...

Ik heb vaker met de Note 8 dat tijdens het typen de app gewoon wegvalt en dan is de ingevoerde tekst ook weg... ook vervelend :X
Je zou toch denken dat een app als Facebook zijn zaakjes beter voor elkaar zou hebben, en inderdaad ook bij mij springt hij steeds terug naar boven heel irritant..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
metallicattim schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:57:

idd super fucking irritant dat boven springen steeds... en dat tijdlijn dat zo irritant is elke keer als ik FB open dan zie ik hetzelfde bericht bovenaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

https://www.apparata.nl/n...uit-gebruikers-boos-24863

Stukje hype, of hebben mensen er hier ook last van? Ik heb in dit forum trouwens nog niemand gehoord daarover geloof ik. Zelf heb ik de Note 8 ook sinds release en is nog nooit vastgelopen of iets dergelijks...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:20

Bullet NL

Eigen Wijs

DerOllie schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:00:

Stukje hype, of hebben mensen er hier ook last van? Ik heb in dit forum trouwens nog niemand gehoord daarover geloof ik. Zelf heb ik de Note 8 ook sinds release en is nog nooit vastgelopen of iets dergelijks...
Clickbeat.....

Het belangrijkste vertellen ze er namelijk niet bij, het gaat alleen om de Qualcomm versies van de Note 8, Dus niet de versies die hier verkocht worden. Deze hebben een Samsung SoC waar van de software geen problemen geeft.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-10 22:42
Mijn always on display verandert elke keer automatisch van helderheid best wel irritant is dit een bug of kan je dat instellen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit

Nergens last van....
martijn_8519 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 20:24:
Mijn always on display verandert elke keer automatisch van helderheid best wel irritant is dit een bug of kan je dat instellen?
Heeft met lichtinval te maken.. Zo is die zuiniger als het donker is dan word hij ook donkerder en als er veel licht is dan komt er meer licht...

[ Voor 36% gewijzigd door Rohit op 02-11-2017 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:05
Wat ik vreemd vind is dat de Note 8 nog niet de oktober beveiliging patch heeft welke de s7 wel al gehad heeft?

Krijgt de Nota 8 een andere nieuwere update met evt. oplossingen of vernieuwingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hebben julie al de Note 8 Enterprise Edition nieuws meegekregen. Voor zakelijke gebruikers, met gegarandeerd 3 jaar maandelijks security updates. Wat zou dat betekenen voor ons "gewone" Notes gebruikers?

https://news.samsung.com/us/galaxy-note8-enterprise-edition/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daveytje schreef op donderdag 2 november 2017 @ 20:14:
Wat ik vreemd vind is dat de Note 8 nog niet de oktober beveiliging patch heeft welke de s7 wel al gehad heeft?

Krijgt de Nota 8 een andere nieuwere update met evt. oplossingen of vernieuwingen?
Ik heb deze vraag uit staan bij Samsung NL.

Er is, op dit ogenblik, ook helemaal nog geen "test firmware" van oktober beschikbaar (Nougat); alleen test-FW's voor Oreo...

AQI1/AQIA is nog steeds de laatst beschikbare FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
swhnld schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 07:04:
Hebben julie al de Note 8 Enterprise Edition nieuws meegekregen. Voor zakelijke gebruikers, met gegarandeerd 3 jaar maandelijks security updates. Wat zou dat betekenen voor ons "gewone" Notes gebruikers?

https://news.samsung.com/us/galaxy-note8-enterprise-edition/
De S5 mini van 2014 heeft ook in september nog een update gekregen en draait op Android 6.
Dus zou met de note ook moeten kunnen neem ik aan..
Knox updates zullen denk ik hetzelfde blijven voor de toestellen dus die krijgen wij hoogstwaarschijnlijk ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
henklbr schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 08:40:
[...]

Ik heb deze vraag uit staan bij Samsung NL.

Er is, op dit ogenblik, ook helemaal nog geen "test firmware" van oktober beschikbaar (Nougat); alleen test-FW's voor Oreo...

AQI1/AQIA is nog steeds de laatst beschikbare FW
Er zit toch weer een te lange tijd tussen de updates en zeker voor het vlaggeschip. Maar verder niets te klagen.Toestel draait heerlijk niks geen problemen verder, vandaar ook zo stil op dit forum. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:08

Hier ook nog geen enkele keer meegemaakt. Draait tot nu toe echt als een zonnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gisteren schijnt er een "nieuw toestel" gelanceerd te zijn (zag tenminste hopies mensen staan voor die winkel met een "hap uit de appel"!), dus tijd voor een "vergelijkend warenonderzoek" (toch?):

"May the best win!"... _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-10 10:42
Ik heb serieus overwogen om m'n paar dagen oude Note terug te brengen en de Iphone X te halen, totdat ik gisteren X in m'n hand had. Ik ben vrij eerlijk met dit soort dingen, maar sorry ik had totaal geen wow effect met de X.
Ik keek er zelfs 3x overheen voordat iemand mij erop attendeerde dat hij gewoon voor m'n neus lag. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
2 Vraagjes..

Samsung garantie, als ik me 8 in Duitsland haal, heb ik dan nog steeds zelfde of überhaupt garantie hier in NL?

De iPhone > Note 8 transfer functie, doet die dan ook echt werkelijk alles transferen? Dus apps, documenten en ook data? Dus Whatsapp + alle logs, of me Sleepsycle app + alle slaapdata van afgelopen 3 jaar er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cameratest Note8 vs iPhoneX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-10 16:35
pappaleone schreef op woensdag 1 november 2017 @ 13:52:
[...]

Ligt het dus niet aan mij want dit heb ik ook met S8. Volgens mij sinds de laatste fb update want kan me niet herinneren dat ik er eerder last van had.

Even aan degenen die ook een S8 hebben gehad. Draait de Note8 echt soepeler/sneller dan S8. Las namelijk in een ander forum dat de S8 met Oreo net zo goed of beter dan Note8 draait.
Heb af en toe wel eens een hapering en is ook niet altijd even ‘responsive’ (hoe zeg je dat in het Nederlands :) )

[ Voor 22% gewijzigd door Garret1410 op 04-11-2017 19:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hier nog een aantal vergelijkingen:

iPhone X vs Samsung Galaxy Note 8 & S8 Plus!

iPhone X vs Samsung Galaxy Note 8 - Speed Test! (4K)

iPhone X vs Galaxy Note 8 vs iPhone 8 Plus- Battery Life Drain Test

Reden van posten: beiden zijn de huidige vlaggenschepen van Apple & Samsung (elkaars concurrenten), en is een "vergelijkend warenonderzoek" best wel op zijn plaats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ccave1975
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-02-2022
henklbr schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 19:15:
Hier nog een aantal vergelijkingen:

iPhone X vs Samsung Galaxy Note 8 & S8 Plus!

[video]

iPhone X vs Samsung Galaxy Note 8 - Speed Test! (4K)

[video]

iPhone X vs Galaxy Note 8 vs iPhone 8 Plus- Battery Life Drain Test

[video]

Reden van posten: beiden zijn de huidige vlaggenschepen van Apple & Samsung (elkaars concurrenten), en is een "vergelijkend warenonderzoek" best wel op zijn plaats
Alleen kunnen de iPhone adepten de uitkomsten niet zo waarderen. Ze zijn wel blij met het samsung OLED schermpje.
Echt lachen wordt het als je leest hoe blij ze zijn met de features die niet iPhone telefoons al jaren hebben en die nu door Apple zgn. opnieuw uitgevonden zijn. Bv face unlocken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Garret1410 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 19:05:
[...]

Ligt het dus niet aan mij want dit heb ik ook met S8. Volgens mij sinds de laatste fb update want kan me niet herinneren dat ik er eerder last van had.

Even aan degenen die ook een S8 hebben gehad. Draait de Note8 echt soepeler/sneller dan S8. Las namelijk in een ander forum dat de S8 met Oreo net zo goed of beter dan Note8 draait.
Heb af en toe wel eens een hapering en is ook niet altijd even ‘responsive’ (hoe zeg je dat in het Nederlands :) )
Ik ben van de S8+ naar de note8 gegaan, reden toch de pen verder merk ik geen verschil hoor draaien beiden prima. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
ccave1975 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 20:01:
[...]

Alleen kunnen de iPhone adepten de uitkomsten niet zo waarderen. Ze zijn wel blij met het samsung OLED schermpje.
Echt lachen wordt het als je leest hoe blij ze zijn met de features die niet iPhone telefoons al jaren hebben en die nu door Apple zgn. opnieuw uitgevonden zijn. Bv face unlocken
Toch werkt FaceID wel iets beter dan face unlock van Android. Het is sowieso veiliger.

De meesten zijn inderdaad wel overdreven enthousiast over de iPhone X. Vind ik persoonlijk wel jammer want dat komt gewoon ongeloofwaardig over.
Ik vind de iPhone best een goed toestel maar je moet wel realistisch blijven. Dat de X nu een OLED scherm heeft vind ik mooi. Vond het LCD scherm altijd al een groot minpunt van de iPhone.

Grootste voordeel van de iPhone vind ik dat het goed draait. Het reageert heel direct op 'input' dus praktisch geen lag. Als je bijvoorbeeld een spel hebt gespeeld of andere zware app en dan snel op home knop drukt en meteen de browser in duikt waarin je meerdere tabbladen open hebt staan, dan merk je dat het niet meteen gebeurt maar dat er wat tijd tussen zit. Dit heeft een iPhone dus niet en voelt daardoor snel aan. Snel wisselen tussen apps en de home knop gaat bijna instant op een iPhone.

Dit is voor mij het grootste pluspunt afgezien van een paar kleinere punten zoals hele goede standby tijd.

Aan de andere kant heeft Android en met name de Galaxy S8 heel veel pluspunten. Vandaar dat ik een S8 heb maar gebruik ook wel eens een iPhone daarnaast en dan valt het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
henklbr schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 19:15:
Leuk al die filmpjes, maar kun je ze niet even kort samenvatten, ik prefereer platte tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:40
swhnld schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 23:08:
[...]

Leuk al die filmpjes, maar kun je ze niet even kort samenvatten, ik prefereer platte tekst.
De Note 8 komt zeker niet als verliezer uit de vergelijkingen :)

Kort genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
swhnld schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 23:08:
[...]

robbvdb schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:48:
[...]

De Note 8 komt zeker niet als verliezer uit de vergelijkingen :)

Kort genoeg?
Die extra 2gb ram maken best een groot verschil qua memory management want praktisch elke app blijft in het geheugen staan bij de Note8 plus dat de software van de Note8 op de een of andere manier beter geoptimaliseerd is dan bij de S8 want het loopt als een speer.
Kortom, het is één van de snelste toestellen op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:40
Ik heb zowel een S8 als een Note 8 ..... en inderdaad ....de Note is net wat smoother over de hele lijn.

De S8 is daarmee absoluut geen slecht toestel btw..... sterker...het formaat spreekt mij nog steeds meer aan. Vandaar dat de S8 nog steeds mijn daily is .....

Dat heeft ook te maken met een 'eerst niet aankomend hoesje uit China', wat veel later aankomt als 'een te doorzichtig hoesje' ( ik heb een goudkleurige Note en dat vind ik minder mooi .... Tussendoor bestel ik in NL een hoesje waarvan de power-knop nauwelijks fatsoenlijk te bedienen was 8)7 ( smartphonehoesjes.nl ) en die daar niets mee doen. Een revieuw komt uiteraard nooit online bij ze....wel wordt je daarna 'plat gespamd' :(

Nu maar eens wachten op mijn volgende hoesje en tegen dat het 2018 is zal ik misschien de Note 8 wel als echte daily gaan gebruiken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pappaleone
robbvdb schreef op zondag 5 november 2017 @ 15:27:
Ik heb zowel een S8 als een Note 8 ..... en inderdaad ....de Note is net wat smoother over de hele lijn.

De S8 is daarmee absoluut geen slecht toestel btw..... sterker...het formaat spreekt mij nog steeds meer aan. Vandaar dat de S8 nog steeds mijn daily is .....

Dat heeft ook te maken met een 'eerst niet aankomend hoesje uit China', wat veel later aankomt als 'een te doorzichtig hoesje' ( ik heb een goudkleurige Note en dat vind ik minder mooi .... Tussendoor bestel ik in NL een hoesje waarvan de power-knop nauwelijks fatsoenlijk te bedienen was 8)7 ( smartphonehoesjes.nl ) en die daar niets mee doen. Een revieuw komt uiteraard nooit online bij ze....wel wordt je daarna 'plat gespamd' :(

Nu maar eens wachten op mijn volgende hoesje en tegen dat het 2018 is zal ik misschien de Note 8 wel als echte daily gaan gebruiken. :)
Of gewoon een origineel hoesje kopen scheelt een hoop ergernis, en je hoeft niet zolang te wachten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Samsung Galaxy: Growing Up

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=R59TevgzN3k]

Ik zal deze maar niet plaatsen in het "iPhoneX-Topic"... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Garret1410 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 21:33:
[...]

Toch werkt FaceID wel iets beter dan face unlock van Android. Het is sowieso veiliger.
Het zou ook beter moeten werken haha het is nieuwer en werkt vind ik ook op betere manier door de 3D scan. Dit had Samsung eigenlijk allang moeten verzinnen maar ze hadden het te druk met Iris scanner en Note 7 debacle denk ik...

Voor de rest ik vind het prima zo ook degene die altijd om die updates zeuren en vinden dat Samsung pas laat met nieuwe android versies komen, Samsung heeft functies die pas bij 8 komen allang erin zitten.. haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
rohit schreef op maandag 6 november 2017 @ 11:47:
[...]

Het zou ook beter moeten werken haha het is nieuwer en werkt vind ik ook op betere manier door de 3D scan. Dit had Samsung eigenlijk allang moeten verzinnen maar ze hadden het te druk met Iris scanner en Note 7 debacle denk ik...

Voor de rest ik vind het prima zo ook degene die altijd om die updates zeuren en vinden dat Samsung pas laat met nieuwe android versies komen, Samsung heeft functies die pas bij 8 komen allang erin zitten.. haha!
Het is een gerucht maar las dat de S9 ook met een 3D gezichtsherkenning komt. En dat de vingerafdruk scanner onder de camera komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
henklbr schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:59:
Samsung Galaxy: Growing Up

[video]

Ik zal deze maar niet plaatsen in het "iPhoneX-Topic"... _O-
EEn beetje stoken mag toch wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:30
Vedrano schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 17:02:
De iPhone > Note 8 transfer functie, doet die dan ook echt werkelijk alles transferen? Dus apps, documenten en ook data? Dus Whatsapp + alle logs, of me Sleepsycle app + alle slaapdata van afgelopen 3 jaar er in?
Over iPhone naar Note durf ik niks te zeggen, maar toen ik Samsung Smart Switch gebruikte om te wisselen van Note 3 naar Note 8 kwam er niks van app data mee, hij installeerde alleen gewoon de zelfde apps en zette alle documenten over. Saves van spelletjes en zoekgeschiedenis in de IMDB app bijvoorbeeld waren niet overgezet, WhatsApp gesprekken moest ik zelf overzetten met de Google Drive backup functie.
Ik zou niet verwachten dat het beter werkt als je een ander merk telefoon gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Flamesz op 06-11-2017 14:46 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Winkels, levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Note 8] Levertijden & Prijzen
- RMA: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy Note 8] Het grote Accessoires topic