Dennisjehz schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 00:04:
[...]
denk echt wel dat samsung weet dat mensen hoesjes gebruiken, en ook dat getest heeft, en dat het design team gewoon tot conclusie kwam dat het niet kon voor de 10 miljoen verschillende hoesjes en groten daarvan, want jou hoesje is niet klaas zijn hoesje (zal ik maar zeggen)
tot een definitief waarom zullen we nooit komen anders dan iemand die in het design team ons een antwoord geeft waarom er voor dit design gekozen is.
Nja een iets hogere connector die je naar voren en achteren kunt schuiven lost toch voor de meeste mensen wel het probleem op denk ik. Zo moeilijk is het ook niet, bij de Gear VR doen ze het ook om meerdere formaten te ondersteunen. Het is gewoon niet handig als je dit dagelijks een aantal keer wil gebruiken en steeds je hoesje eraf moet halen. Na een paar dagen heb je er al geen zin meer in om het te gebruiken.

Moet gewoon plug en play zijn, ook al heb je een hoesje eromheen.
Maar je hebt gelijk, we zullen het toch nooit weten waarom Samsung dit design heeft gekozen. We kunnen alleen wel hopen dat ze bij de volgende, als die er komt, voor een iets beter design kiezen.

henklbr schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 08:17:
[...]
"Bij gebruik van VR": welke Gear VR gebruik je voor de Note8?
De Gear VR voor de S8-serie, SM-R324, is namelijk NIET geschikt voor de Note8 (die de SM-R325 krijgt).
Het wordt ook afgeraden door Samsung om de SM-R324 hiervoor te gebruiken!
Klopt, werkt inderdaad niet goed met de R324. Dat had ik al geprobeerd en alhoewel het wel net past zit het toestel er niet heel stevig in en zie je ook een gedeelte van de andere kant van het scherm. Kijkt dus niet echt lekker. Ik heb nu dan ook de R325 en die werkt perfect met de Note8.

Mis wel de volume knoppen op de Gear VR zelf, die hebben ze weg gehaald en zitten nu dus alleen nog maar op de controller.
Flamesz schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 09:34:
Betere vraag is wat is er überhaupt te doen in VR op een smartphone? Ik heb een cardboard liggen maar de laatste keer dat ik die gebruikte kon ik niet echt interessante apps of spelletjes vinden.
Een cardboard is ook niet echt geweldig, dat zou ik ook na een keer niet meer gebruiken. Gear VR is veel beter en je kunt gewoon met wat programma's via je PC games streamen naar de Gear VR als je kortbij een 5 GHz WiFi router zit.

In principe alle games waarbij de Oculus Rift werkt kun je ook de Gear VR wel gebruiken. Werkt natuurlijk wel iets minder soepel als wanneer je een Rift gebruikt maar toch zeker wel leuk. Maar ook via de Oculus store en Samsung apps zijn er tegenwoordig wel genoeg dingen voor VR te vinden. En dan heb je nog het internet waar genoeg VR content te vinden is.

Kwaliteit wordt ook steeds beter vind ik al is het screen-door effect wel nog zeker aanwezig. Hopelijk de volgende Galaxy S en Note een 4K scherm, dan wordt VR nog veel beter.