Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Garret1410 schreef op maandag 6 november 2017 @ 13:38:
[...]

Het is een gerucht maar las dat de S9 ook met een 3D gezichtsherkenning komt. En dat de vingerafdruk scanner onder de camera komt.
Klopt maarja IPhone is de 1e.. Dat had Samsung moeten zijn haha!
Dat ze bij de IPhone de vingerprint weg hebben gehaald vind ik wel echt slecht.. Lijkt me sterk dat de faceid zo goed werkt in alle omstandigheden, plus het feit dat je elke keer telefoon voor je gezicht moet doen overal waar je bent... Vind het toch fijn dat ik dat niet hoef te doen en soms gewoon mijn vinger kan gebruiken..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Flamesz schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:43:
[...]

Over iPhone naar Note durf ik niks te zeggen, maar toen ik Samsung Smart Switch gebruikte om te wisselen van Note 3 naar Note 8 kwam er niks van app data mee, hij installeerde alleen gewoon de zelfde apps en zette alle documenten over. Saves van spelletjes en zoekgeschiedenis in de IMDB app bijvoorbeeld waren niet overgezet, WhatsApp gesprekken moest ik zelf overzetten met de Google Drive backup functie.
Ik zou niet verwachten dat het beter werkt als je een ander merk telefoon gebruikt.
Vanaf een iPhone is het volgens mij inderdaad zo dat je de app data niet mee kan nemen, en niet identieke apps moet je uit een lijst kiezen (omdat niet alles van ios op android beschikbaar in exact dezelfde vorm).
Gelukkig hebben eigenlijk alle apps tegenwoordig wel een cloud koppeling met een backup daar op. Ik kan me namelijk ook best voorstellen dat iOS een heel andere vorm van opslag gebruikt dan Android, dus dat het niet zomaar kan worden over gezet.

Disclaimer: Ik heb er alleen filmpjes over gezien, ik installeer iedere telefoon gewoon schoon dus ook mijn Note8. Dingen als WhatsApp kan ik toch terug zetten, SMS gebruik ik niet en de rest is wel beschikbaar op mijn Google account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:59

migros

Nooit meer een Samsung

In alle test op YouTube zie ik dat je eerst de aanknop moet indrukken voor je het toestel kunt ontgrendelen via face id of knopje achterop of via whatever.

Moet je elke keer aan die knop zitten of is het aanraken van het scherm ook goed om de telefoon uit slaapstand te krijgen?

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
migros schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:56:
Moet je elke keer aan die knop zitten of is het aanraken van het scherm ook goed om de telefoon uit slaapstand te krijgen?
Onderkant scherm is drukgevoelig en kun je hem ook mee aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:34
In alle test op YouTube zie ik dat je eerst de aanknop moet indrukken voor je het toestel kunt ontgrendelen via face id of knopje achterop of via whatever.

Zoals gezegd is het scherm onderaan druk gevoelig waardoor je een onzichtbare home knop hebt. Je kunt dan ook nog instellen dat hij gelijk unlocked wordt wanneer scherm aan gaat. Is wel een nadeel als je alleen even je notificaties wilt bekijken.
Maar je vinger op de vingerafdruk sensor plaatsen is ook genoeg om te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heutsm
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-09-2023

Homebutton iets steviger indrukken of twee keer licht klikken op homebutton is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

80000

mrox

Zijn er mensen die de n9500, de chineze versie met qualcom hier in nederland gebruiken? Ervaringen over gebruik van 4g en updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-09 14:51
Welke screenprotector gebruiken jullie? Whitestone Dome Glass schijnt erg goed te zijn maar ook erg prijzig

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oemfoefoe
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Oemfoefoe

'|°o\O/o°|'

80000 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 07:23:
Zijn er mensen die de n9500, de chineze versie met qualcom hier in nederland gebruiken? Ervaringen over gebruik van 4g en updates?
Ik heb een N9500. Geen problemen met 4G en bij ingebruikname gelijk een beveiligingsupdate ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Nu online

80000

mrox

Oemfoefoe schreef op donderdag 9 november 2017 @ 20:59:
[...]

Ik heb een N9500. Geen problemen met 4G en bij ingebruikname gelijk een beveiligingsupdate ontvangen.
Top bedankt, heb gisteren ook nog wat zaken zitten uitpluizen over de LTE, engelse language e.d., dus mede met deze opmerking net op de buy knop gedrukt en betaald :)
Nu vingers crossed dat alles goed gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ccave1975
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23-02-2022
martijn_8519 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 19:49:
Welke screenprotector gebruiken jullie? Whitestone Dome Glass schijnt erg goed te zijn maar ook erg prijzig
Ik gebruik de originele screenprotector voor de S8 plus. Deze bevalt prima op mijn Note 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben op vakantie in New York, en na 2 dagen is de GPS helemaal van slag lijkt het. Ik gebruik Google Maps om met de metro en lopen te reizen van a naar b, maar nu is Noord en Zuid en Oost en West omgedraaid, dus ik moet de andere kant op dan aangeven. Positie zit ook een half block er naast dus welke straat ik zit is ook een vraagteken. Vandaag detecteerde hij zelfs de locatie niet meer bij benadering of beweging, dat met een herstart van de telefoon opgelost. Nu de GPS / kompas nog zien te kalibreren dat Noord ook Noord is, idem de overige windrichtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
swhnld schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 03:12:
Ik ben op vakantie in New York, en na 2 dagen is de GPS helemaal van slag lijkt het. Ik gebruik Google Maps om met de metro en lopen te reizen van a naar b, maar nu is Noord en Zuid en Oost en West omgedraaid, dus ik moet de andere kant op dan aangeven. Positie zit ook een half block er naast dus welke straat ik zit is ook een vraagteken. Vandaag detecteerde hij zelfs de locatie niet meer bij benadering of beweging, dat met een herstart van de telefoon opgelost. Nu de GPS / kompas nog zien te kalibreren dat Noord ook Noord is, idem de overige windrichtingen.
ff paar keer heen en weer wentelen een 8 maken werkt het dan ook niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rohit schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:58:
[...]

ff paar keer heen en weer wentelen een 8 maken werkt het dan ook niet?
Uiteindelijk via *#0*# de boel opnieuw gecalibreerd en nu werkt het weer, 8tjes draaien had ik al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:13
Sinds gisteren het toestel ook in bezit. Bij toeval zag ik licht doorschijnen boven de camera en irisscanner. Zie nu dat er tig gevallen van dit 'probleem' reeds gemeld zijn. Ben er nog niet uit hoe vervelend ik het vind. Het stoort me wel (zeker voor een dergelijk duur toestel en de wetenschap dat er dus ook toestellen zijn die het niet hebben). Zie mezelf alleen niet 4x een toestel omruilen / af te wachten tot een exemplaar voorbij komt waarbij de marges zo uitpakken dat je geen spleet ertussen hebt.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 23:34:
[...]

Ja exact! Dus hoort er gewoon bij? Lees namelijk dat wat Amerikanen het daarom toch terugsturen en om laten ruilen. Weet niet of dat zin heeft als het min of meer erbij hoort, het volgende exemplaar zal dan toch hetzelfde hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kirretje schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:11:
Sinds gisteren het toestel ook in bezit. Bij toeval zag ik licht doorschijnen boven de camera en irisscanner. Zie nu dat er tig gevallen van dit 'probleem' reeds gemeld zijn. Ben er nog niet uit hoe vervelend ik het vind. Het stoort me wel (zeker voor een dergelijk duur toestel en de wetenschap dat er dus ook toestellen zijn die het niet hebben). Zie mezelf alleen niet 4x een toestel omruilen / af te wachten tot een exemplaar voorbij komt waarbij de marges zo uitpakken dat je geen spleet ertussen hebt.

[...]
Ik snap wat je bedoelt, ik heb hem toen dus wel teruggebracht en omgeruild, dit exemplaar heeft het iets minder moet ik zeggen, maar zeker wel aanwezig. Het is vooral de linkerkant bij de knopjes heb ik het idee. Het is heel minimaal dus ik heb er een hoes omheen gedaan en ben het vergeten. Zelfs zonder een hoes valt het niet op, je moet echt in het donker met de telefoon op volle helderheid ernaar op zoek gaan. En Amerikaanse fora staan nog steeds vol van die berichten, dus haast iedereen treft het aan. Maak je geen zorgen zou ik zeggen, ruil het desnoods 1x om en als het nog steeds zo is, vergeet het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:20

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 10:25:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, ik heb hem toen dus wel teruggebracht en omgeruild, dit exemplaar heeft het iets minder moet ik zeggen, maar zeker wel aanwezig. Het is vooral de linkerkant bij de knopjes heb ik het idee. Het is heel minimaal dus ik heb er een hoes omheen gedaan en ben het vergeten. Zelfs zonder een hoes valt het niet op, je moet echt in het donker met de telefoon op volle helderheid ernaar op zoek gaan. En Amerikaanse fora staan nog steeds vol van die berichten, dus haast iedereen treft het aan. Maak je geen zorgen zou ik zeggen, ruil het desnoods 1x om en als het nog steeds zo is, vergeet het gewoon.
Heb de Note8 sinds gisteren en door jullie ben ik ook op onderzoek uit gegaan. Bedankt he, zie hier ook minimaal streepje licht in pikkedonker haha ;) Ik vind het niet spannend, toestel is een beest. Dat scherm...wordt tijd dat ze eens echte Oled tv's gaan maken, ipv die wannabe qleds (jammer van witte pixel patent, I know).

Ben wel nieuwsgierig hoe dat licht daar kan komen, maar inderdaad, het stoort mij in ieder geval totaal niet.

Edit: was nieuwsgierig of mijn S8+ dit verschijnsel ook heeft. Precies dezelfde plek en was me nooit opgevallen. Ik gebruik nu ook weer een Spigen case voor mijn Note, dan valt het niet op: Spigen Rugged Armor Case. Een aanrader, laatste jaren voor alle Samsungs gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door WhateverSuitsU op 11-11-2017 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Na 9 jaar iPhones maar aan de Note 8 Gegaan..
Geweldig dingetje, alles 1-1 overzetten ging ook vrij soepel, alleen krijg me whatsapp gesprekken niet overgezet. Iemand een idee hoe dat moet?

Heb wat programmaatjes geprobeerd maar die lukt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 23:25
Vedrano schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:53:
Na 9 jaar iPhones maar aan de Note 8 Gegaan..
Geweldig dingetje, alles 1-1 overzetten ging ook vrij soepel, alleen krijg me whatsapp gesprekken niet overgezet. Iemand een idee hoe dat moet?

Heb wat programmaatjes geprobeerd maar die lukt het ook niet.
Met 'BackupTrans Android iPhone WhatsApp Transfer' heb ik alles netjes kunnen overzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb sinds een aantal dagen de Note 8 en wat een top telefoon.. ik wil altijd een zo groot mogelijk scherm hebben. Hiervoor had ik de Huawek P10 Plus maar vond het scherm toch te klein!!

Nu heb ik een probleem.... ik krijg het icoontje "crop to fit" niet meer te zien op youtube!! Heb op diverse fora's gelezen (UK en US) dat je het toestel gewoon weer terug moet zetten naar fabrieks instellingen. Maar dat helpt niet altijd en het kan weer terug komen. Ik heb Youtube al verwijderd en opnieuw gedownload.. geprobeerd zonder en met update. Snap er niks meer van en vind het echt jammer.

De S8 en de S8 plus heeft er geen last van... iemand dit al meegemaakt? Dit geldt trouwens ook voor Ziggo TV waarbij ik geen volscherm meer krijg en dus 2 zwarte balken krijg ipv een volscherm.

Groetjes

JvD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 15:25

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Uhh wil iemand zijn note 8 eens openen en YouTube starten en nog eens proberen Fullscreen te gaan met die extra knop die we hadden? Volgens mij is de knop om full screen (dus over de hele breedte waar de boven en onderkant een beetje gecropped wordt) verdwenen met een recente update. Ik kan hem niet terug vinden...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:37
@DerOllie @Verwijderd Ik heb het even getest. Ik heb de knop nog en draai de laatste YouTube versie.

Als je een 4k of hdr filmpje kijkt dan werkt deze functie niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 22:35:
Hoi,

Ik heb sinds een aantal dagen de Note 8 en wat een top telefoon.. ik wil altijd een zo groot mogelijk scherm hebben. Hiervoor had ik de Huawek P10 Plus maar vond het scherm toch te klein!!

Nu heb ik een probleem.... ik krijg het icoontje "crop to fit" niet meer te zien op youtube!! Heb op diverse fora's gelezen (UK en US) dat je het toestel gewoon weer terug moet zetten naar fabrieks instellingen. Maar dat helpt niet altijd en het kan weer terug komen. Ik heb Youtube al verwijderd en opnieuw gedownload.. geprobeerd zonder en met update. Snap er niks meer van en vind het echt jammer.

De S8 en de S8 plus heeft er geen last van... iemand dit al meegemaakt? Dit geldt trouwens ook voor Ziggo TV waarbij ik geen volscherm meer krijg en dus 2 zwarte balken krijg ipv een volscherm.

Groetjes

JvD
PROBLEM SOLVED!! ipv crop to fit kan ik nu met mijn vingers gaan "pinchen" zoals je dat doet met een afbeelding (vergroten/verkleinen)

Het is gewoon uit het niets opgelost :D ik ben weer blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Verwijderd schreef op woensdag 15 november 2017 @ 23:40:
[...]

PROBLEM SOLVED!! ipv crop to fit kan ik nu met mijn vingers gaan "pinchen" zoals je dat doet met een afbeelding (vergroten/verkleinen)

Het is gewoon uit het niets opgelost :D ik ben weer blij
Yep dat was um. Ik mistte de knop ook al maar ze hebben er een pinch-to-zoom functie van gemaakt. Do'h! Bedankt voor de tip!

www.youtube.com/DerOllie

• martijn_8519
Ik heb en die knop en ik kan pinch to zoom doen vaag dat het bij iedereen anders is

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the old man
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-08-2020
Hallo allemaal,

Na 4,5 jaar trouwe dienst heb ik mijn Note 3 waar ik zo goed bevriend mee was geraakt en die er na al die tijd nog als splinternieuw uit zag aan de wilgen gehangen en heb mezelf verwend met een Note 8. Na 2 weken gebruik kan ik niet anders zeggen dan: Chapeau! Dit is echt de Rolls Royce onder de smart phones van dit moment. Tot nu toe 1 klein bugje ontdekt denk ik. Ik gebruik de originele Samsung View cover, die van doorschijnend kunststof. Heel soms als ik um open klap blijft het scherm donker. Als ik goed kijk zie ik wel dat het aan staat maar het is dan niet verlicht. Een keer aan en uit en dan doet ie het weer. Wellicht weet iemand waar ik het moet zoeken, of hebben anderen er misschien ook last van?
Nog 1 ander ding: Hij is te mooi, te glad, te duur en ik ben er te gek op. Ik ben als de dood dat ie een keer uit mijn handen glipt en als ik hem naakt ga gebruiken gaat dat waarschijnlijk heel snel een keer gebeuren. Hij moet voor mij dus echt permanent in een hoesje of bumpercover en dat maakt hem nog groter dan ie al is.

Groeten, Martido

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Galaxy S8 and Note 8 Pinch to Zoom YouTube Feature!

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
henklbr schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 11:21:
Galaxy S8 and Note 8 Pinch to Zoom YouTube Feature!

[video]
En je mist dan een heel klein stukje van het beeld...
Vond het knopje beter dan dit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samsung Galaxy Note8 on Safari 4k ENGLISH

200+ Samsung Galaxy Note 8 Tips, Tricks & Hidden Features

[ Voor 39% gewijzigd door henklbr op 18-11-2017 15:29 ]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rohit schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:41:
[...]

En je mist dan een heel klein stukje van het beeld...
Vond het knopje beter dan dit.....
Doet het niet exact hetzelfde als het knopje? Ook als je de knop gebruikte verdween er een stukje van het beeld (dat is gewoon inherent aan inzoomen zonder de content uit te rekken). Alleen je ziet het nu verschuiven in plaats van dat het gewoon naar fullscreen 'popt'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Verwijderd schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 20:34:
[...]

Doet het niet exact hetzelfde als het knopje? Ook als je de knop gebruikte verdween er een stukje van het beeld (dat is gewoon inherent aan inzoomen zonder de content uit te rekken). Alleen je ziet het nu verschuiven in plaats van dat het gewoon naar fullscreen 'popt'
Nee.. Het knopje paste echt het beeld aan.. Verdween bij mij iig niks van het beeld..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rohit schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:17:
[...]

Nee.. Het knopje paste echt het beeld aan.. Verdween bij mij iig niks van het beeld..
Misschien dat je dat idee had, maar bij het knopje zoomde hij ook gewoon in hoor. Het kan namelijk niet dat het scherm gevuld wordt zonder het beeld uit te rekken of er iets af te snijden (ja of beeld er bij bedenken, maar zo ver zijn we toch nog niet op zo'n klein apparaatje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Verwijderd schreef op maandag 20 november 2017 @ 10:21:
[...]

Misschien dat je dat idee had, maar bij het knopje zoomde hij ook gewoon in hoor. Het kan namelijk niet dat het scherm gevuld wordt zonder het beeld uit te rekken of er iets af te snijden (ja of beeld er bij bedenken, maar zo ver zijn we toch nog niet op zo'n klein apparaatje)
Nahja het was in ieder geval een stuk minder dan pinch to zoom...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

rohit schreef op maandag 20 november 2017 @ 12:47:
[...]

Nahja het was in ieder geval een stuk minder dan pinch to zoom...
Ja ik wil er toch nog een keer op reageren, maar daarna stop ik omdat mezelf herhalen ook niks toevoegt. Maar dat is gewoon onmogelijk. Dat het je gevoel is snap ik, maar je moet dan even accepteren dat het niet zo is. Zonder de video aan te passen is het namelijk fysiek niet mogelijk om de video uit te rekken zonder hem te vervormen (wat niet gebeurde) en het bijsnijden gebeurt gewoon evenredig, anders blijft de video namelijk ook niet in vehouding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kirretje
Las hier en daar dat het toestel snel krasjes vertoont. Moet concluderen dat dat klopt. (tis een gebruiksvoorwerp, dus probeer me er niet te veel aan te storen). Feit is wel dat toestellen enkele jaren geleden minder snel krassen vertoonden op het glas. Heb het toestel nu een week en de achterkant heeft al de nodige krasjes. Glas voor en achterop zijn identiek toch? Met andere woorden, de voorkant zal ook niet lang meer duren. Meer mensen deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 23:35
Meldt me ook in dit topic. Sinds kort de Note 8 en kom van een Note 4. Verschil in software is niet zo groot omdat ik 7.1.2 al draaide op de Note 4. Verschil in snelheid is er wel degelijk en minder lag. Moet wel enorm wennen aan het gebogen scherm, mis de N4 wel eens.

Heb dezelfde ervaring qua krasjes op het scherm. Ben er zeer voorzichtig mee en absoluut geen munten, sleutels oid samen met de telefoon in mijn zak en toch zie ik al weer krasjes op het scherm die ik ook kan voelen. Valt me wel tegen. Misschien toch maar een tempered glass plaatsen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
Zonde idd. Screen protector op zo'n gebogen scherm voel ik niet zoveel voor :p dus ben bang dat ik de krasjes voor lief neem. Las hier en daar dat et wellicht in de oleophobic coating zit, maar betwijfel ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb gelijk een bumper gekocht (Spigen Tough Armour) dus de achter en zijkant zijn beschermt, en voorop heb ik nog geen enkele kras, misschien toch invloeden van buiten af als zandkorrels, neerleggen op oppervlakten die niet helemaal vlak zijn, gebruikt met sieraden met diamant van jezelf of mensen in je omgeving, of andere invloeden waardoor je de krasjes hebt? De kras test op Youtube bij Jerry Rig geeft ook geen gek resultaat die krassen verklaard?
YouTube: Galaxy Note 8 Durability Test!! - Scratch Burn BEND TEST!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-08-2021
swhnld schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 23:33:
Ik heb gelijk een bumper gekocht (Spigen Tough Armour) dus de achter en zijkant zijn beschermt, en voorop heb ik nog geen enkele kras, misschien toch invloeden van buiten af als zandkorrels, neerleggen op oppervlakten die niet helemaal vlak zijn, gebruikt met sieraden met diamant van jezelf of mensen in je omgeving, of andere invloeden waardoor je de krasjes hebt? De kras test op Youtube bij Jerry Rig geeft ook geen gek resultaat die krassen verklaard?
YouTube: Galaxy Note 8 Durability Test!! - Scratch Burn BEND TEST!!
Ik zit nu paar weekjes in Thailand ook het strand geen krasje te zien. Maar ik denk dat je ook een beetje geluk moet hebben ook al heb je bescherming. Verder blijft het een gebruiksvoorwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swhnld schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 20:09:
[...]

Uiteindelijk via *#0*# de boel opnieuw gecalibreerd en nu werkt het weer, 8tjes draaien had ik al geprobeerd.
Kun je me uitleggen hoe je dat doet? Ik ken het *#0*# scherm, maar ik zie geen calibratie-optie (ligt ongetwijfeld aan mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeewillie
  • Laatst online: 02-09 08:59
mijn ervaring met de note8 SM-950F/DS niet regio vrij na 5 min bellen

ik had de handleiding gelezen , staat 5 min bellen met europesche sim kaart.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7uwGvb7WZ3af9Qlyh3Iip8iy/thumb.jpg
ik had dus bijna 34 min gebeld en was ook bijna 28 min gebeld op mijn nl tele2 sim binnen nederland.
bel tijd
dus ik denk regiolock is eraf, dus niet ik duw er op 1 november een turkse vodafone kaart in, regiolock.
regiolock
toestel is dan niet te gebruiken, tot je op uitzetten drukt, dan zie je ook de volgende foutmelding.
fout
div keren contact opgenomen met samsung, en ze willen dan het volgende hebben.
We begrijpen dat het erg vervelend is dat u uw toestel op dit moment niet naar wens kunt gebruiken. We zullen voor u dan ook een code aanvragen waarmee u het toestel kan ontgrendelen. Om deze aanvraag te kunnen doen zouden we graag van u de volgende gegevens ontvangen:

1. Complete N.A.W. gegevens + e-mail
2. Modelcode + IMEI + SN + aankoopdatum.
3. Bewijs van aankoop
4. Land van gebruik telefoon.

en op 14 november kreeg ik mijn unlock code,
Het ontgrendelen verloopt in twee stappen. Als eerste dient de unfreeze code (MCK) te worden ingevoerd en als tweede de regio unlock code (RGKC).

dus je kan er niet van uit gaan dat je toestel regio vrij is.
8)7 8)7 8)7
en het krijgen van de unlock code kan 2 weken duren.

en een weekbundel 100mb 12,50 keer 3 weken = 37,50
week bundel
en ik had nu 10 gig voor 30 euro

[ Voor 7% gewijzigd door freeewillie op 22-11-2017 13:58 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2017 @ 09:35:
[...]

Kun je me uitleggen hoe je dat doet? Ik ken het *#0*# scherm, maar ik zie geen calibratie-optie (ligt ongetwijfeld aan mij)
Is idd een beetje onduidelijk, maar onderdeel van de Sensor optie en je kompas goed zetten.
https://www.solvemix.com/...rate-compass-instructions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Ik heb ook een paar kleine krasjes, ondanks vrij voorzichtig gebruik. Nu maar een Whitestone dome protector erop gezet. Prijzig maar wel mooi, en scherm is nog even gevoelig als daarvoor, ik merk iig geen verschil.
Aanbrengen ging niet helemaal vlekkeloos (lekte wat lijm uit in de houder) maar toch behoorlijk goed resultaat.

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Hier ook al een krasje, zelfs met een clear-view-cover.
En die cover krast nog 10x meer, zitten nu al meer krassen op dan ik de laatste 10 jaar op al mijn GSM's samen heb gehad....

• Senterian
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-09 08:37
Hier ook 2 kleine krasjes op de voorkant en eentje op de achterkant. Je ziet ze gelukkig bijna niet, maar hiervoor bij een s6 egde plus in 2 jaar een miniscule kras. Pech?

• Kirretje
ik weet niet waar het aan ligt. Als je inderdaad die filmpjes van van Jerry Rig bekijkt krast het vanaf hardheid 6 volgens mij. Bij mijn weten, niet anders dan een Note 4 of s6 bijvoorbeeld. Misschien dan toch pech....don't know. "gevoelsmatig" is deze iig gevoeliger dan voorgaande toestellen.
freeewillie schreef op woensdag 22 november 2017 @ 10:45:
mijn ervaring met de note8 SM-950F/DS niet regio vrij na 5 min bellen
Was dat wel bellen naar een vast nummer? Ik meen ergens gelezen te hebben dat mobiele en landelijke nummers e.d. niet tellen voor die 5 minuten.

• MartNL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:16

MartNL

hier gelukkig nog geen krassen.
Heb de originele samsung ledview case. Die trouwens erg duur is. Maar hij doet zijn werk wel goed.😊

Nog steeds geen October update trouwens.
Dacht dat de update vorige week al kwam.😦

Ik heb trouwens wel dat hij aan de linkerkant behoorlijk warm word. Wel alleen als ik spelletjes speel. Verder ook geen crash ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• danield
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 18:27
Ja ik had ook verwacht dat er sneller een beveiligings update uit zou komen. Een collega van mij met een Samsung S8 had vanmorgen wel al de november update.
ik zit nog steeds op augustus ( toestel los gekocht bij mediamarkt )

Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB

• freeewillie
  • Laatst online: 02-09 08:59
swhnld schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:42:
[...]

Was dat wel bellen naar een vast nummer? Ik meen ergens gelezen te hebben dat mobiele en landelijke nummers e.d. niet tellen voor die 5 minuten.
ja meer dan 5 min naar vast nr 11 min samsung 1 gesprek 088
tig 0800 en 1200
en had het samsung ook gevraagd , en die zijn gebeld of gebeld worden , maar niet over dat het vast nr moest zijn..
staat er ook niet bij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ETJzHpwgInusdUtOdezvE5mc/thumb.jpg

en je kan niet op allebei de simkaarten tegelijk 4g gebruiken, je moet zelf selecteren welke met 4g mag werken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DeKl9NiD5ccrY19sIGYVJPvY/thumb.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door freeewillie op 23-11-2017 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
danield schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:46:
Ja ik had ook verwacht dat er sneller een beveiligings update uit zou komen. Een collega van mij met een Samsung S8 had vanmorgen wel al de november update.
ik zit nog steeds op augustus ( toestel los gekocht bij mediamarkt )
Ik heb navraag gedaan bij Samsung, medewerker heeft het doorgezet naar de software afdeling.. enige wat hij kon zeggen is dat ze er nog mee bezig zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
rohit schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:30:
[...]

Ik heb navraag gedaan bij Samsung, medewerker heeft het doorgezet naar de software afdeling.. enige wat hij kon zeggen is dat ze er nog mee bezig zijn....
Normaal heb ik zoiets van het komt allemaal wel. Maar nu begint het wel een beetje te vervelen, een toestel van €1000 euro met een update van augustus. Hopelijk gaan ze meteen voor de december release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
pappaleone schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 09:59:
[...]

Normaal heb ik zoiets van het komt allemaal wel. Maar nu begint het wel een beetje te vervelen, een toestel van €1000 euro met een update van augustus. Hopelijk gaan ze meteen voor de december release.
Tja lets hope..

Offtopic: wat een megadeal in Duitsland zeg, samsung.de... Koop een S8 (+) krijg een S7 erbij! (BlackFriday)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Of gelijk voor Android 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pappaleone
Ja nog beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

[...]

https://androidworld.nl/n...eiligingsupdate-november/

Hij komt eraan!

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:48
Alleen veel te laat. Je verwacht dat de nieuwste telefoon de update als eerst krijgt. Maar ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Wie weet hoe je apps direct fullscreen in beeld krijgt ipv zo'n klein icoontje alleen?
Bij iPhones waar ik 9 jaar zat kwam de melding volop in beeld en verdween dan op achtergrond. Nu gebruik ik Flitsmeister, dan krijg ik geluidje maar blijft het scherm op zwart als de melding binnen komt.

Heb het hoge prio gegeven bij de apps instellingen, maar nog niks op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daveytje schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 16:51:
Alleen veel te laat. Je verwacht dat de nieuwste telefoon de update als eerst krijgt.
Nee, je test de update eerst bij de massa voordat je hem bij je Premium klanten aanbied zodat zij de meest stabiele ervaring hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor de mensen die zich afvragen waar de updates blijven voor de Note8:

Samsung is op dit ogenblik druk bezig met het testen van de firmware:

N950FXXS1AQKD.DM/N950FOXM1AQI9/N950FXXU1AQI7

De reden dat er sinds de laatste update (die overigens WEL de Blueborne-fix had) nog geen verdere updates zijn geweest, is dat er verschillende problemen eerst opgelost diende te worden.
Denk hierbij aan bv:

* toestellen hadden last van "vastlopers" na openen "Contacten"-app
* Battery drain bij gebruik "Always On Display"

De update komt er aan: don't worry! Beter een "stabiele" update (en iets later), dan een "buggy"-update en dat iedereen weer loopt te klagen (toch?)

O ja: er wordt op dit moment ook al druk getest met "Oreo" voor de Note8:

N950FXXU1BQK6/N950FOXM1BQK6/N950FXXU1BQK4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakkerlak
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Hallo allemaal.

Ik heb een note 8 maar als ik er mee schud hoor ik wat rammelen. Dacht eerst dat het de S pen was maar ook zonder S pen hoor ik wat rammelen. Hebben meer mensen hier last van? Of kan het de camera zijn?

Verder super blij met dit toestel kom van een note 4 dus echt een groot verschil met alles zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhateverSuitsU
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:20

WhateverSuitsU

Xbox: WhateverSuitsU

Kakkerlak schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:56:
Hallo allemaal.

Ik heb een note 8 maar als ik er mee schud hoor ik wat rammelen. Dacht eerst dat het de S pen was maar ook zonder S pen hoor ik wat rammelen. Hebben meer mensen hier last van? Of kan het de camera zijn?

Verder super blij met dit toestel kom van een note 4 dus echt een groot verschil met alles zeg maar.
Zeer waarschijnlijk de OIS van de camera's, niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kakkerlak schreef op zondag 26 november 2017 @ 13:56:
Hallo allemaal.

Wat ik me afvraag:

Wat is de reden om met je toestel te gaan "schudden"? Just for the fun? Omdat het kan? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Note 8 is dus de beste telefoon van het jaar gebleken. Zeer terecht. Prachtig toestel, nog even indrukwekkend als in het begin. Werkt als een warm mes door de boter. Tien keer mooier beeld en vormgeving dan de iphone X. Die apple fans zijn ronduit zielig, met je 1300euro in de rij gaan staan voor een ding waar Note 8 korte metten mee maakt op elk gebied. Dan heb je behoorlijk een plaat voor je kop.

Maar goed, benieuwd naar volgend jaar! De Galaxy X wordt helaas alleen in Azië uitgebracht. Het wordt dus s9/s9 plus/note 9. Alleen als er dual speakers komen en de overgebleven randen ook verdwijnen, ga ik de overstap maken. Anders blijft voor mij de Note 8 als de koning van alle smartphones gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cliors
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:03
henklbr schreef op zondag 26 november 2017 @ 14:56:
[...]

Wat ik me afvraag:

Wat is de reden om met je toestel te gaan "schudden"? Just for the fun? Omdat het kan? 8)7
*knip, dit kan je ook normaal verwoorden.

Ik kan mij voorstellen dat ie een keer toevallig heeft lopen schudden en een geluidje hoorde.
Wellicht zit er iets niet goed vast? Terechte vraag dus, al hoeft hij zich in dit geval niet zorgen te maken want ik heb het ook en daarnaast vaker zoiets gehoord/gelezen.

[ Voor 11% gewijzigd door Bullet NL op 29-11-2017 11:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/84UVaU6DS0W7lcDttt3RQ0O7/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9XShjKn5Hg4RTgcngzh4Xp2N/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/foZfSHHmClmltnBFS9jQbuPs/thumb.jpg

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 29 nov 17
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.***** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* Android 7.1.1
* November security patches (Samsung Android Security Updates)
- Other bug fixes
· Samsung DeX error has been resolved.
- Improved performance
ㆍCalendar, Gallery, Voice Recorder, Reminder has been updated
- Added new feature
· A new Secure Wi-Fi function has been added
ㆍSupports CHT operator Vowifi and EVS function, supports GT operator Vowifi function.
- The latest Android security patch has been applied.
ㆍDevice security has been further enhanced.
* Camera firmware/app updated

Model SM-N950F
Model name Galaxy Note8
Country Multi-CSC OXM
Version Android 7.1.1
Changelist 12472670
Build date Sat, 18 Nov 2017 05:48:39 +0000
Security Patch Level 2017-11-01
Product code PHN
PDA N950FXXU1BQK6
CSC N950FOXM1BQK6
Details for download with SamFirm: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R7wRU2INl4ZKvPjEZW83Fwf6/full.png

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.12.3; USE HOME_CSC_OXM !

[ Voor 10% gewijzigd door henklbr op 30-11-2017 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
Hoe snel komt zoiets ota?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!
As we speak, rolt in India, Bangladesh en Frankrijk (Multi-CSC OXM) een OTA-update uit -> AQK9

Echter: hier zitten dus NIET de camera-veranderingen in (o.a. in Live Focus) die WEL in BQK6 zitten...

Samsung is "messing up" again in build-numbers... :(

[ Voor 5% gewijzigd door henklbr op 01-12-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
henklbr schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 08:36:
[...]

As we speak, rolt in India, Bangladesh en Frankrijk (Multi-CSC OXM) een OTA-update uit -> AQK9

Echter: hier zitten dus NIET de camera-veranderingen in (o.a. in Live Focus) die WEL in BQK6 zitten...

Samsung is "messing up" again in build-numbers... :(
Welke camera veranderingen?

Krijgen we eindelijk Live focus met flits mogelijkheid? :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rohit schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 14:27:
[...]

Welke camera veranderingen?

Krijgen we eindelijk Live focus met flits mogelijkheid? :9~
Zie dit artikel op SamMobile:

https://www.sammobile.com...itive-live-focus-controls

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de liefhebbers:

een paar leuke "Lock-screen"-Wallpapers:

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/922/X1R3v6.jpg

Note8_internal

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/923/4NmDAL.jpg

Note8_internal_Xray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronimet
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-11-2023
Verwijderd schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:19:
Note 8 is dus de beste telefoon van het jaar gebleken. Zeer terecht. Prachtig toestel, nog even indrukwekkend als in het begin. Werkt als een warm mes door de boter. Tien keer mooier beeld en vormgeving dan de iphone X. Die apple fans zijn ronduit zielig, met je 1300euro in de rij gaan staan voor een ding waar Note 8 korte metten mee maakt op elk gebied. Dan heb je behoorlijk een plaat voor je kop.

Maar goed, benieuwd naar volgend jaar! De Galaxy X wordt helaas alleen in Azië uitgebracht. Het wordt dus s9/s9 plus/note 9. Alleen als er dual speakers komen en de overgebleven randen ook verdwijnen, ga ik de overstap maken. Anders blijft voor mij de Note 8 als de koning van alle smartphones gelden.
Een zeer goed toestel maar ik vind het niet het toestel van het jaar. Daarvoor vind ik de battery life onvoldoende en loopt het niet vlot genoeg. Hiervoor had ik de Nexus 6P en de HTC u11 en deze waren toch vlotter.
En die vingerafdrukscanner, wat een hatelijke locatie. Er gaat geen dag voorbij zonder dat ik me eraan irriteer -O-

Qua scherm, features en camera steken ze er wel bovenuit. Hoewel de camera van de U11 ook top is, maar de extra mogelijkheden van de dual camera zijn echt mooi meegenomen!

[ Voor 4% gewijzigd door Cronimet op 01-12-2017 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

henklbr schreef op donderdag 30 november 2017 @ 07:28:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 29 nov 17
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
Heb hem succesvol geupdate. Bedankt daarvoor. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:37
henklbr schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 15:47:
Voor de liefhebbers:

een paar leuke "Lock-screen"-Wallpapers:

[afbeelding]

Note8_internal

[afbeelding]

Note8_internal_Xray
Dankje. Zit nu alleen in een dilemma welke ik wil gebruiken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Weet iemand als je moederbord vervangen is door Dynafix, dat het imei/serienummer het zelfde blijft of verandert dat?

[ Voor 5% gewijzigd door mongkut op 02-12-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mongkut schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 12:14:
Weet iemand als je moederbord vervangen is door Dynafix, dat het imei/serienummer het zelfde blijft of verandert dat?
IMEI/Serienummer blijven hetzelfde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^LuKKie^
  • Laatst online: 15:19
henklbr schreef op zondag 26 november 2017 @ 09:33:
De update komt er aan: don't worry! Beter een "stabiele" update (en iets later), dan een "buggy"-update en dat iedereen weer loopt te klagen (toch?)
En schijnbaar komt er eindelijk beweging in.
https://www.galaxyclub.nl...-8-update-november-krack/

Maar ben ik de enige die het niet kan begrijpen hoe een carrier eerder kan zijn met een release dan de maker van het toestel (Samsung) zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^LuKKie^ schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:30:
[...]

En schijnbaar komt er eindelijk beweging in.
https://www.galaxyclub.nl...-8-update-november-krack/

Maar ben ik de enige die het niet kan begrijpen hoe een carrier eerder kan zijn met een release dan de maker van het toestel (Samsung) zelf?
Voor de UN-branded devices wordt de update ook al uitgerold, echter nog niet in NL; het is een "staged roll-out", om alles soepeltjes te laten verlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^LuKKie^
henklbr schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:48:
[...]

Voor de UN-branded devices wordt de update ook al uitgerold, echter nog niet in NL; het is een "staged roll-out", om alles soepeltjes te laten verlopen...
Ik begrijp het best dat ze niet alles in 1x willen updaten en dat sommige versies langer werk nodig hebben dan andere. Maar het lukt een Apple ook om alle iPhones in 1x van een update te voorzien en to be honest, Samsung is 6 dagen geleden begonnen met de updates (https://www.sammobile.com...ovember-security-patch-us).

Ik weet niet wat ze soepel willen laten verlopen maar het gevoel wat je als consument krijgt als je ziet dat alles en iedereen om je heen updates krijgt ( van de J series tot de S6, 7 en 8 ) behalve jij met je 1000 euro kostende toestel ... is echt iets wat in mijn ogen het grootste minpunt is aan Samsung en haar toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^LuKKie^ schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:17:
[...]

Ik begrijp het best dat ze niet alles in 1x willen updaten en dat sommige versies langer werk nodig hebben dan andere. Maar het lukt een Apple ook om alle iPhones in 1x van een update te voorzien en to be honest, Samsung is 6 dagen geleden begonnen met de updates (https://www.sammobile.com...ovember-security-patch-us).

Ik weet niet wat ze soepel willen laten verlopen maar het gevoel wat je als consument krijgt als je ziet dat alles en iedereen om je heen updates krijgt ( van de J series tot de S6, 7 en 8 ) behalve jij met je 1000 euro kostende toestel ... is echt iets wat in mijn ogen het grootste minpunt is aan Samsung en haar toestellen.
Je moet APPLE absoluut niet met SAMSUNG vergelijken!

Hoeveel modellen iPhones heeft Apple van bv de iPhoneX? Juist: 1
Hoeveel modellen zijn er voor de Note8? Juist: 8 stuks

En deze 8 zijn in verschillende regio's met verschillende FW's!

De Internationale Note8, SM-N950F, heeft ook verschillende regio's/landen & "branded modellen";
De firmware voor de Europese UN-branded Note8 met Multi-CSC OXM, build 1AQK9, is afgelopen zaterdag beschikbaar gekomen (evenals voor de Vodafone-branded modellen)...

Jij weet overigens de reden niet waarom er pas "laat" een update is verschenen voor de Note8; sommigen weten dat wel, en laten we het er op houden dat er "problemen waren met eerdere builds"...
Als Samsung wel eerder een "foutieve update" had uitgebracht, had je waarschijnlijk hier ook weer op de "klaagstoel" gezeten...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ^LuKKie^
henklbr schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:29:
[...]

Je moet APPLE absoluut niet met SAMSUNG vergelijken!

... snip ...
Ik had het over het consumenten gevoel. Dat kan Samsung echt beter doen. Een carrier die een update eerder released dan de maker zelf voelt gewoon (hoe je het ook wendt of keert) raar.

Maar ik heb door dat ik een gevoelige snaar bij je raak als ik over het update beleid begin, maar laten we voorop stellen dat het Samsung haar keuze was om 38 (snelle telling op https://www.techwalls.com...model-number-differences/) van de SM-N950 te releasen om wat voor reden dan ook.

Apple heeft trouwens 3 modellen van de iPhone X (https://www.techwalls.com...-a1901-a1902-differences/). Dus het is niet geheel bananen met kiwi's vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^LuKKie^ schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:38:
[...]

Ik had het over het consumenten gevoel. Dat kan Samsung echt beter doen. Een carrier die een update eerder released dan de maker zelf voelt gewoon (hoe je het ook wendt of keert) raar.
Ben benieuwd, of je ook zo had gereageerd als jij een Vodafone-branded toestel had gehad...

En hoe zou je dan gereageerd hebben als eerst de UN-branded Note8 de update kreeg en daarna pas de Vodafone-branded...

En dat uit "consumenten gevoel" oogpunt uiteraard... ;)

Oh, by the way: de FW's moeten ook nog eerst "approved" worden door de operators...

Voor de "branded" FW's is dat makkelijk: die hoeven maar "approved" te worden door 1 operator!
De "UN-branded" daarentegen moet door ALLE operators "approved" worden!

[ Voor 17% gewijzigd door henklbr op 04-12-2017 16:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rohit
henklbr schreef op maandag 4 december 2017 @ 16:44:
[...]

Ben benieuwd, of je ook zo had gereageerd als jij een Vodafone-branded toestel had gehad...

En hoe zou je dan gereageerd hebben als eerst de UN-branded Note8 de update kreeg en daarna pas de Vodafone-branded...

En dat uit "consumenten gevoel" oogpunt uiteraard... ;)
Henk, hoe je het wend of keert, Samsung en andere bedrijven mogen echt wel wat gaan verbeteren in het update beleid.. Dat Samsung geen foutieve firmwares wil uitbrengen snap ik, maar wanneer is er ooit een firmware geweest zonder bugs? Nooit... Die bestaat niet! Dat de note zijn 2e update pas maanden na release krijgt is echt niet goed te praten hoor.. (eigenlijk 1e aangezien de 1e update uitkwam ergens 13 sept en het toestel pas vanaf 15e leverbaar was..)
Update beleid van de S8 is nog beter..

En ja er zijn misschien een aantal toestellen meer dan een IPhone heeft, maar Samsung is groot genoeg lijkt mij om dit fatsoenlijk op te kunnen lossen. En ik vind het ook heel erg raar dat een NL rom door Vodafone eerder is dan de unbranded NL rom aangezien als ik even logisch nadenk dezelfde Rom is alleen dan met wat meuk van Vodafone erbij...

Oh en software support mag ook wel wat langer voor dit soort toestellen.. 2-3 jaar tegenover volgens mij 5 jaar bij Apple..

oh en btw, je hebt op bepaalde punten ook gewoon gelijk hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Had vandaag wel een update voor de Telefoon app van Samsung zelf. Na een belletje zag ik een 1tje staan bij de opties. Bleek een update te zijn, heb nog niet vernomen wat er nieuw/anders aan was...

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Enig idee waarom er zoveel versies van de Note 8 moeten zijn? Klinkt inefficiënt voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
swhnld schreef op maandag 4 december 2017 @ 20:12:
Enig idee waarom er zoveel versies van de Note 8 moeten zijn? Klinkt inefficiënt voor mij.
Naast andere cellular bands, kan er zoveel verschillen zijn in:

-Type NAND geheugen
-Controllers van beeldschermen, geheugen, stroom etc.
-Modems
-PCB manufacturers
-Andere batterijen van andere OEMS

Samsung heeft altijd al verschillende versies gehad.
Het bizarre van Samsung vond, ik de launch van de Galaxy S5.
Die werdt gelanceerd met een Snapdragon 800 en 1 maand later was er een andere versie met de Snapdragon 805. En daarna kwam er nog ee Exynos versie.
De Galaxy S4 begon met een Snapdragon 600 en latere modellen hadden een Snapdragon 800 erin zitten.
Ik vergeet de zilvere versie, die bijna hetzelfde was, maar eigenlijk had deze een andere touch controller, waardoor het beeldscherm van de "gewone" S4 niet op de van de zilvere kon. (Ben de naam even kwijt van het model.)

Bron: ikzelf en Sammobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, maar waarom doen ze dat. Al die versies maken, testen, goedkeuren , software voor schrijven, dat is veel werk en kost geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pappaleone
DerOllie schreef op maandag 4 december 2017 @ 19:42:
Had vandaag wel een update voor de Telefoon app van Samsung zelf. Na een belletje zag ik een 1tje staan bij de opties. Bleek een update te zijn, heb nog niet vernomen wat er nieuw/anders aan was...
Net eens gekeken nog niets hier. Moet ook wel eerlijk zijn €1000 en nog steeds de eerste software met beveiligingsupdate van Augustus???????? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ^LuKKie^
Nog even verder gezocht maar vooralsnog voldoet Samsung prima aan wat ze op hun eigen website vermelden.
Vanaf de specs (http://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-note8/spec/) kun je doorklikken naar meer informatie over de software support. Dit brengt je naar http://www.samsung.com/nl/support/skp/faq/1097862

Deze pagina vermeld duidelijk de toestelling die maandelijks een software update krijgen (Galaxy S8, S8+, S7, S7 edge, S6, S6 edge, S6 edge+, S5, Note 4 en A5 2016/2017). Alle overige toestellen krijgen, als ze nog in support zijn, zo'n 4 keer per jaar een update.

In ander nieuws, nu de november patch eindelijk lijkt door te druppelen ... de december release hangt alweer om de hoek (https://security.samsungmobile.com/securityUpdate.smsb). Gelukkig met maar 11 critical issues ... Veilige sinterklaas avond 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Beetje raar dat de Note 8 niet onder hetzelfde beleid valt aangezien dat het supervlaggenschip is van dit jaar (althans, zo lijkt het)?

Ik heb vanmiddag (eindelijk) weer een Note gekocht en had op bovenstaande gehoopt.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartNL

MartNL

Als dat inderdaad zo is. 8)7
Dan word de kans een stuk groter dat ik mijn telefoon ga rooten. Er beginnen ook steeds meer customroms uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MartNL schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:50:
Als dat inderdaad zo is. 8)7
Dan word de kans een stuk groter dat ik mijn telefoon ga rooten. Er beginnen ook steeds meer customroms uit te komen.
Juist: en die komen natuurlijk WEL iedere maand met security patches voor de Note8 8)7

KNOX getriggered, secure functies niet meer te gebruiken etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danield
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 18:27
Wat wel weer een voordeel is dat de update nog niet is uitgebracht, nu gebeurd er wel weer wat in dit topic. Was behoorlijk stil de laatste tijd.
Misschien dat er toch niet zoveel Note 8 zijn verkocht.

Amd Ryzen 9 7900x Arctic II 360 A-RGB NZXT H7 Flow Zwart ASUS TUF Gaming X670E-PLUS WIFI Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 Samsung 990 Pro 1TB Samsung 980 1TB MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X Be quiet! Dark Power Pro 11 850W 3 Arctic P14 PWM PST A-RGB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_8519
Update zojuist ontvangen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Hier ook, opeens doet m'n wifi het zonder problemen (gisteren verbrak ie regelmatig de verbinding).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^LuKKie^
Hoera, nu lopen we nog maar een maand achter in plaats van vier 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07 08:44
Zijn er misschien meer mensen die Aquamail op de Note 8 gebruiken?
Ik heb sinds een weekje of 2 dat de IMAP Push niet meer werkt, niet altijd in ieder geval!?!
Pas als ik de app open gaat ie weer synchroniseren en komt de mail binnen. Soms krijg ik wel direct mail, beetje funky.

Ik vind wel wat mensen via Google die dit probleem ook hebben maar dat zijn allemaal oude casussen, die oplossingen werken nu niet en/of hadden externe factoren zoals andere apps (zoals Juice Defender) die zaken blokkeerden, maar dat is in mijn geval niet van toepassing voor zover ik weet of er wordt helemaal geen oplossing gevonden.

Iemand hier een idee misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:32
danield schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 22:20:
Wat wel weer een voordeel is dat de update nog niet is uitgebracht, nu gebeurd er wel weer wat in dit topic. Was behoorlijk stil de laatste tijd.
Misschien dat er toch niet zoveel Note 8 zijn verkocht.
In andere topics worden meestal de problemen van het toestel besproken. Wellicht heeft dit toestel minder problemen dan andere, vandaar de stilte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

hier ook, unbranded versie.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/800x600q90/924/Yr94Jg.jpg

Voor mensen die zojuist de PHN-update AQK9 hebben ontvangen op hun Note8:

Kunnen jullie eens checken, in de "WiFi geavanceerde instellingen", of jullie de optie "Veilige WiFi" daar hebben staan?

Ik kan dit (helaas) niet checken, omdat ik andere FW op mijn Note8 heb (BQK6), en daar zit deze optie WEL in...

Dank alvast :)

Pagina: 1 ... 9 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Winkels, levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Note 8] Levertijden & Prijzen
- RMA: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy Note 8] Het grote Accessoires topic