Ik merk op mijn toestel dat de Google Play Services ineens relatief veel stroom verbruikt. Hebben meer mensen hier last van?

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-03 10:19

JeeVee

Mens agitat molem

Krijg nu, na handmatige check, via OTA de beveiligingsupdate van 1 augustus binnen. *O*
Na installatie van de 31 fixes:
  • Versie N950FXXS7DSH1 / N950FOXM7DSG1 /N950FXXS7DSG1
  • Omvang: 622,27 MB
  • Niveau beveiligingspatch: 1 augustus 2019

S22 Ultra 256GB originele Clear View Cover, 25W oplader

JeeVee schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 12:34:
Krijg nu, na handmatige check, via OTA de beveiligingsupdate van 1 augustus binnen. *O*
Na installatie van de 31 fixes:
  • Versie N950FXXS7DSH1 / N950FOXM7DSG1 /N950FXXS7DSG1
  • Omvang: 622,27 MB
  • Niveau beveiligingspatch: 1 augustus 2019
Voor de Nederlandse toestellen is die er nog niet, net gecontroleerd.
Op dit moment ben ik de Nederlandse 1 augustus update OTA aan het downloaden op mijn Note 8.

Het is 622,27 MB groot.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:26
Inmiddels bijna 2 jaar met de Note 8 en ik heb nog niets anders gezien wat ik wil hebben maar begin wel rustig rond te kijken. Twee dingen die ik vervelend begin te vinden zijn 1) het scherm is ingebrand en dat zie je nu ook als de helderheid gemiddeld / laag staat (TomTom ftw) en 2) hij begint traag te worden, zelfs met een verse factory reset. Geen idee hoe dit kan, leek ook wel opeens sinds de vorige update. Met name camera oproepen met 2x op de aan/uit knop drukken en in Chrome gaat het renderen niet zo snel.

Accu doet het nog steeds aardig, zelfs met mij als heavy user / abuser en hij ziet er nog vrijwel als nieuw uit.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Ballebek schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:42:
Inmiddels bijna 2 jaar met de Note 8 en ik heb nog niets anders gezien wat ik wil hebben maar begin wel rustig rond te kijken. Twee dingen die ik vervelend begin te vinden zijn 1) het scherm is ingebrand en dat zie je nu ook als de helderheid gemiddeld / laag staat (TomTom ftw) en 2) hij begint traag te worden, zelfs met een verse factory reset. Geen idee hoe dit kan, leek ook wel opeens sinds de vorige update. Met name camera oproepen met 2x op de aan/uit knop drukken en in Chrome gaat het renderen niet zo snel.

Accu doet het nog steeds aardig, zelfs met mij als heavy user / abuser en hij ziet er nog vrijwel als nieuw uit.
Ik heb ook een Note 8 met een ingebrand scherm, na contact gehad te hebben met Samsung is deze onder garantie vervangen in de 21ste maand dat ik het toestel heb vervangen.

Traag is die van mij zeker niet, tis ook niet echt een veel voorkomend probleem met de Note 8.
Tis dat ik een Note 10+ wil (heb ik inmiddels ook) de Note 8 gaat naar mijn zoon. Maar hij was zeker niet aan vervanging toe omdat dit technisch of qua prestaties zou moeten.

Cogitationis poenam nemo patitur

Bullet NL schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:05:
[...]
Traag is die van mij zeker niet, tis ook niet echt een veel voorkomend probleem met de Note 8.
Tis dat ik een Note 10+ wil (heb ik inmiddels ook) de Note 8 gaat naar mijn zoon. Maar hij was zeker niet aan vervanging toe omdat dit technisch of qua prestaties zou moeten.
Ik heb eenzelfde probleem, wil ergens wel vervangen, maar kan geen goed excuus vinden, het toestel is nog goed, plus er is geen enkele serieuze verbetering in smartphone land die een investering in een nieuw toestel rechtvaardigt, misschien als 5g uitgerold is.
Bullet NL schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 22:05:
[...]

Ik heb ook een Note 8 met een ingebrand scherm, na contact gehad te hebben met Samsung is deze onder garantie vervangen in de 21ste maand dat ik het toestel heb vervangen.

Bijkomend voordeel, na vervangen scherm, is dat je accu ook waarschijnlijk vervangen is... ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

henklbr schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 05:30:
[...]

Bijkomend voordeel, na vervangen scherm, is dat je accu ook waarschijnlijk vervangen is... ;)
yep, Scherm, Accu en frame van de telefoon, incl het frame van aluminium, dus ook de buienrand van het toestel tussen het scherm.

Feitelijk zeten ze de componenten zoals moederbord, vingerafdruksensor, camera's e.d. over in een nieuw huis.Ik had zelf het idee dat de glazen achterkant ook was vervangen.

• Uberprutser
Ik heb 'm vanmorgen aangemeld bij Samsung en hij wordt vanavond opgehaald.
Wit is ook niet meer mooi wit maar met een rode zweem.

Ik zou ook echt niet weten wat ik zou moeten aanschaffen want qua features is er niet iets bijgekomen bij bijvoorbeeld de Note10 waarvan ik denk DAT wil ik.

De komende dagen een uit de vuilnisbak geviste A3 2017 in gebruik.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-03 18:35

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Ballebek schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 20:42:
hij begint traag te worden, zelfs met een verse factory reset. Geen idee hoe dit kan, leek ook wel opeens sinds de vorige update. Met name camera oproepen met 2x op de aan/uit knop drukken en in Chrome gaat het renderen niet zo snel.

same here. Laatste update heeft niet veel goed gebracht in de zin van performance, laad allemaal stuk trager...

www.youtube.com/DerOllie

• Uberprutser
Bullet NL schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 07:31:
[...]
yep, Scherm, Accu en frame van de telefoon, incl het frame van aluminium, dus ook de buienrand van het toestel tussen het scherm.
Aan jouw product zijn de volgende werkzaamheden uitgevoerd:

- Batterij vervangen
- Display vervangen
- Electrisch onderdeel mainboard
- Software update
Die 24,95 is wel besteed.

[Voor 3% gewijzigd door Uberprutser op 27-08-2019 14:26]

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ballebek schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 13:25:
[...]

[...]

Die 24,95 is wel besteed.
Ha, het zelfde wat ze bij mij ook hebben vervangen...
Wat ze volgens mij doen, ze breken je oude toestel open, ze halen het moederbord er uit, samen met de cameramodule en die zetten ze 1 op 1 over in een nieuw display (voorkant), waar de accu op verlijmt zit, en ze geven je een nieuwe back-cover.

Ik had namelijk de plastic stikkers om de rand van de telefoon zitten, zoals dit ook bij een nieuwe telefoon het geval is.

Afijn, mijn Note 8 is nu door mijn zoon in gebruik, heb zelf een Note 10

• Uberprutser
Toch wel wat minder goed besteed; niemand komen opdagen gisterenavond. Stond om 2230 "nog 6 addressen voor u" bij Dynalogic en een kwartier later ging er niks meer gebeuren die dag.

Nu net een mailtje dat er niemand thuis was en dat ze donderdag pas weer langs komen.

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 19-03 21:04
Ik heb gisteren de september update geladen op mijn note 8 en sindsdien heb ik problemen met videoapps die fullscreen willen draaien.
Zodra ik op fullscreen druk op youtube, ziggo go, lokale players. Is het freeze, het geluid gaat door en dan ineens pats soft reboot.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 9 september 2019 @ 09:34:
Ik heb gisteren de september update geladen op mijn note 8 en sindsdien heb ik problemen met videoapps die fullscreen willen draaien.
Zodra ik op fullscreen druk op youtube, ziggo go, lokale players. Is het freeze, het geluid gaat door en dan ineens pats soft reboot.
Hoe heb je de september update geladen (en welke land versie heb je)? Ik heb hem nog niet OTA beschikbaar?

Eerste gedachtes zijn even een cache schoonvegen, Galaxy Store alle updates binnen halen, Play Store alle updates binnen halen, nog een update check, en een reboot (in die volgorde), kijken of dat het oplost.

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 19-03 21:04
Ik heb hem via de ota gekregen. Met cache wissen verdwijnt er toch niets?

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:32:
Dan heb jij een "niet voor de Nederlandse markt bestemd toestel": in Nederland is deze update (nog) niet beschikbaar namelijk...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dj Neo Ziggy schreef op maandag 9 september 2019 @ 21:32:
En nee, als je je cache wist verdwijnt er niets (belangrijks).

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Nederlandse "September-patch" is beschikbaar voor UN-branded (PHN) & T-Mobile (TNL)

henklbr schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:10:
Nederlandse "September-patch" is beschikbaar voor UN-branded (PHN) & T-Mobile (TNL)
Top, download nu, 736,90 MB

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 00:04
Ik snap er geen reet van dat ik nog steeds de melding krijg "Your software is up to date." terwijl hij aangeeft dat mijn security patch level uit 1 may 2019 stamt... Hij wil gewoon niks updaten via software update.
benchMarc schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 23:04:
Ik snap er geen reet van dat ik nog steeds de melding krijg "Your software is up to date." terwijl hij aangeeft dat mijn security patch level uit 1 may 2019 stamt... Hij wil gewoon niks updaten via software update.
Heb je ooit je toestel zelf geflasht?

Kun je eens gaan naar Software Info op je telefoon, en een screenshot (van boven naar beneden) hier plaatsen?

• benchMarc
henklbr schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 07:53:
[...]

Heb je ooit je toestel zelf geflasht?

Kun je eens gaan naar Software Info op je telefoon, en een screenshot (van boven naar beneden) hier plaatsen?
Nooit iets mee geflashed. Out of the box en standaard updates laten draaien.

benchMarc schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 08:11:
[...]
Nooit iets mee geflashed. Out of the box en standaard updates laten draaien.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dank voor je screenshot

Je hebt een Italiaans toestel (ITV) met een Noors/Zweeds/Deens SIM-kaart er in (NEE)?

De reden dat je geen Software Updates ontvangt, is omdat je huidige Firmware-build op je toestel NOOIT is uitgebracht voor Nordic (NEE).

Je zal dus handmatig de laatste firmware voor Nordic (NEE) op je toestel moeten flashen wil je OTA-updates op je toestel ontvangen...

• benchMarc
henklbr schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 11:19:
[...]

Dank voor je screenshot

Je hebt een Italiaans toestel (ITV) met een Noors/Zweeds/Deens SIM-kaart er in (NEE)?

De reden dat je geen Software Updates ontvangt, is omdat je huidige Firmware-build op je toestel NOOIT is uitgebracht voor Nordic (NEE).

Je zal dus handmatig de laatste firmware voor Nordic (NEE) op je toestel moeten flashen wil je OTA-updates op je toestel ontvangen...
Thanks :) Heb toestel eind vorig jaar in NL gekocht bij bol.com en ben dit jaar naar Noorwegen verhuisd, dus dat klopt dat ik een Noorse simkaart gebruik. Maar handmatig flashen betekent dat ik de boel moet gaan unlocken?
@benchMarc Ik zou proberen of je via Samsung SmartSwitch op je computer de laatste update kunt downloaden.
https://www.samsung.com/nl/support/smartswitch/
Met Smart Switch update je bovendien de software van je toestel, of maak je een back-up van je data.

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-02 13:50
Ik heb vandaag de Note 10+ besteld en ga afscheid nemen van mijn Note 8, het beste toestel wat ik ooit heb gehad!! Het ding had gewoon nooit fratsen.
Puur de accu wordt na 2 jaar te slecht om hem uitvoerig te blijven gebruiken, 2x (gedeeltelijk) opladen per dag is nu vaker regel dan uitzondering.

Als ik iets te klagen moet hebben, de S-view cover is belabberd... krassen van hier tot tokyo, hoekjes laten snel los en stof/vuil blijft er makkelijk op kleven.

Desalniettemin een prachtig toestel, ik hoop dat ik het niet al teveel ga missen en de Note 10+ minstens zo goed is :)
Note8 October patch is beschikbaar

Heeft iemand voor mij een "screenshot" "What's New" (compleet)?

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:25
@henklbr

Deze zoek je ?
http://image.kloosterman.cloud/image.php?dm=5PJQ

iRacing Profiel

• Uberprutser
metallicattim schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:42:
Puur de accu wordt na 2 jaar te slecht om hem uitvoerig te blijven gebruiken,
Vervangen ze binnen de garantietermijn van 2 jaar (mocht je daar al buiten zitten heb ik niks gezegd).

Ik had zaterdag op zondagnacht een mooie met mijn Note 8.
Sinds 2200 lag deze aan de oplader en was er niks aan de hand, tot ik om 0330 wakker werd van geluid wat ik niet herkende en een kortsluitingslucht. De laadconnector van mijn Note 8 is vrijwel helemaal uitgefikt!
Toestel werkte wel nog gewoon en draadloos laden werkte ook nog. Ook was er niks aan de hand met het laadsnoer (origineel Samsung). Gisteren is het toestel opgehaald en vandaag krijg ik 'm weer gerepareerd retour.

Apple geeft op de iPhone in de instellingen tegenwoordig de capaciteit van de accu weer, bestaat dit ook op de Note?

• 112fan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-03 19:00
Heeft iemand van jullie weleens gehad dat je Note 8 bij het opstarten vastloopt tijdens het ontgrendelen van je telefoon (Veilig opstarten), daarna opnieuw opstart en dan normaal het opstart proces doorloopt? Dit probleem heb ik nog maar sinds korte tijd en al meerdere keren gehad.

Heb de oktober patch klaar staan maar ben een beetje huiverig om die te installeren vanwege dat vastlopen en dat hij mogelijk daardoor in een bootloop komt of andere problemen geeft tijdens het updaten. :X
Ik heb net de 1 November beveiligingsupdate gekregen.
Hij was 589,66 MB groot.
En daar was op 2 December de 1 December update al.
Iemand heeft hard gewerkt daar.

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-03 18:35

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

swhnld schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:17:
En daar was op 2 December de 1 December update al.
Iemand heeft hard gewerkt daar.
Inderdaad... wow. Willen met kerst vrij zeker o<:)

www.youtube.com/DerOllie

• JeeVee
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-03 10:19

JeeVee

Mens agitat molem

Software update 16 januari 2020 OTA :)

informatie:
  • Versie: N950FXXS8DSL3/N950FOXM8DSK1/N950FXXS8DSK1
  • Omvang: 581,17MB
  • Niveau beveiligingspatch: 1 januari 2020
Kijk voor verdere informatie op: https://security.samsungmobile.com/securityUpdate.smsb

S22 Ultra 256GB originele Clear View Cover, 25W oplader

JeeVee schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 13:30:
Software update 16 januari 2020 OTA :)

informatie:
  • Versie: N950FXXS8DSL3/N950FOXM8DSK1/N950FXXS8DSK1
  • Omvang: 581,17MB
  • Niveau beveiligingspatch: 1 januari 2020
Kijk voor verdere informatie op: https://security.samsungmobile.com/securityUpdate.smsb
Helaas is het nog niet de Nederlandse update, maar voor buitenlandse toestellen.
Vandaag kreeg ik de Nederlandse update binnen.
De Februari update is beschikbaar, is een 590 MB download.
De Maart update rolt uit voor de Nederlandse toestellen. Totaal 579,86 MB download.
En vroeger dan normaal is de April Update er, 581,55 MB download.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uberprutser
Is de Note 8 nu ook naar de Q updates gegaan ipv M net zoals de S8 ?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Uberprutser schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 09:00:
Is de Note 8 nu ook naar de Q updates gegaan ipv M net zoals de S8 ?
Nee hoor, staat nog gewoon bij maandelijks:
https://security.samsungmobile.com/workScope.smsb

Maand is ook nog niet om, als je naar historie kijkt zijn ze de ene maand sneller dan de andere met updates.
Hier een overzicht, sommige maanden zijn ze pas de laatste dag van de maand met een update, andere maanden reeds op de eerste dag:
https://www.sammobile.com...-8/firmware/SM-N950F/PHN/
De 1 mei beveiligingspatch is uit voor de PHN modellen.

De download is 596,98 MB

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:19
Vandaag is de beveiligingspatch uitgekomen van 1 Juni (577mb)
Ik heb wel een Duits model.
Maar dit is wel heel snel voor dit toch al wat ouder toestel 8)

[Voor 12% gewijzigd door Von Henkel op 01-06-2020 13:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Von Henkel schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:11:
Vandaag is de beveiligingspatch uitgekomen van 1 Juni (577mb)
Ik heb wel een Duits model.
Maar dit is wel heel snel voor dit toch al wat ouder toestel 8)
Zeker snel, op de Nederlandse PHN is die er ook al (na jou bericht handmatig gecontroleerd), 577,81 MB. Is aan het installeren op mijn toestel.
De 1 juli update is uit voor de PHN versie.
580,08 MB download.

Overigens is dit de laatste update die ik doorgeef. Ik heb een Oneplus Nord besteld als vervanger van de Note. Ik dacht bij aanschaf de S-pen te gaan gebruiken, maar blijkt geen toegevoegde waarde te hebben.
Verder is de Note nog steeds een goed toestel, maar ik stoorde me er aan geen Android 10 te krijgen. De midrange Oneplus Nord zit n dezelfde performance hoek verwacht ik.

[Voor 74% gewijzigd door swhnld op 26-07-2020 09:12]

• Uberprutser
Nog maar weinig posts, echter nog steeds een dagelijkse gebruiker van de Note 8. :)
Wel een raar dingetje sinds de laatste update; opladen duurt veel langer dan voorheen en ook niet elke lader accepteert ie meer voor snel laden?

• Uberprutser
Sinds deze maand zit de Note 8 niet meer in de Monthly-, maar in the Quarterly Security Update program.

• Goofman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-03 19:44
Ik heb er gisteren 1 besteld bij Belsimpel. Was de enige smartphone die nog nieuw te koop is voor een redelijke prijs icm met een IP68 rating, draadloos laden, notificatie LED, uitbreidbaar geheugen, donkere modus, LDAC bluetooth codec ondersteuning en reguliere security updates. De security updates zouden nog tot oktober 2021 moeten komen al is het dan wel om de 3 maanden. Het hebben van Dex en een stylus zijn in mijn ogen leuke bijkomstigheden.

Dat de Android versie blijft steken bij 9 zie ik niet als een probleem. Verder speel ik nooit spellen op mijn smartphone en maak ik bijna nooit foto's (hoewel de camera's verre van slecht zijn van wat ik begrepen heb).

Enige kritiekpunten voor me, zijn de logheid (groot en zwaar) van het toestel en de schijnbaar mindere biometrische ontgrendelmethoden (iris- en vingerafdrukscanners). Ben benieuwd of dat deze punten me nog parten gaan spelen ;-)

En echt jammer dat er tegenwoordig zo weinig toestellen zijn met een notificatie LED. Ben persoonlijk geen fan van de AOD schermen.

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-03 21:08
Vraag aan de ervaringsdeskundigen hier, al is het misschien eerder 'voer' voor XDA?

Ik had een nagenoeg ongebruikte Note 8, al heel lang op de plank liggen. Gewoon werkend, niets aan de hand.

Tot ik deze zomer bedacht hem aan mijn moeder te geven. Haar antieke Telfort SIM werkte niet, dus het duurde even tot we een nieuwe bij KPN aangevraagd hebben.

Het toestel is volledig 'up to date', met de laatste updates met beveiligingspatch van januari '21 . Toestel staat nu ook gewoon op PHN/PHN/PHN.

De SIM wordt herkend ( meerdere sims geprobeerd, ook andere netwerken) , Pincode invoeren gaat ook goed, maar er blijft altijd dat 'mobiel netwerk niet bereikbaar' met icoontje in beeld.

Wat heb ik al gedaan:

Factory reset, wipe cache, ook daarvoor van alle systeem-apps als SIM-toolkit en Simkaart-beheer & de Phone-app data en cache gewist, geforceerd gestopt, opnieuw via ODIN de originele laatste ROM geflasht, simkaarten van verschillende providers op de verschillende slots ....etc. etc. .....

Het is een Dual-SIM, simkaarten worden op beide slots gewoon herkend.

Waar ik nog aan denk, maar ik zie nog niet direct het verband, is dat ik ooit met een Thaise SIM in dit toestel opnemen van gesprekken werkend heb gekregen. Dat heeft in al mijn andere toestellen van deze generatie (S7, S8, S9 , S10) geen problemen opgeleverd.

Imei-nummer heb ik gecontroleerd en zou ook niets mee moeten zijn.

Ben benieuwd of er iemand nog suggesties heeft :)

Dank alvast voor het meedenken!

[Voor 1% gewijzigd door robbvdb op 20-01-2021 15:08. Reden: aanvulling]

• Uberprutser
Zijn er nog steeds gebruikers van de Note 8 hier en zo ja nog steeds tevreden? Ik heb de mijne nu 3,5 jaar en zie nog steeds geen reden om deze te vervangen voor iets nieuws. Alleen 5G zou een leuke (puur uit interesse) feature zijn maar als ik kijk naar hoe goed het 4G bereik is overal en de snelheid... Gaat niks toevoegen. Scherm en batterij zijn eind 2019 nog vervangen dus hij zal ook vast nog even mee gaan.

robbvdb schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:07:
Het toestel is volledig 'up to date', met de laatste updates met beveiligingspatch van januari '21 . Toestel staat nu ook gewoon op PHN/PHN/PHN.

De SIM wordt herkend ( meerdere sims geprobeerd, ook andere netwerken) , Pincode invoeren gaat ook goed, maar er blijft altijd dat 'mobiel netwerk niet bereikbaar' met icoontje in beeld.

Waar ik nog aan denk, maar ik zie nog niet direct het verband, is dat ik ooit met een Thaise SIM in dit toestel opnemen van gesprekken werkend heb gekregen.
Waar stond het toestel op? Nu op PHN/PHN/PHN schrijf je?

Als je de Thaise sim er in stopt, kent die deze wel? Dan kan die gelockt zijn en is 1 gesprek met die sim voldoende om hem te unlocken.
Uberprutser schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:54:
Zijn er nog steeds gebruikers van de Note 8 hier en zo ja nog steeds tevreden? Ik heb de mijne nu 3,5 jaar en zie nog steeds geen reden om deze te vervangen voor iets nieuws. Alleen 5G zou een leuke (puur uit interesse) feature zijn maar als ik kijk naar hoe goed het 4G bereik is overal en de snelheid... Gaat niks toevoegen. Scherm en batterij zijn eind 2019 nog vervangen dus hij zal ook vast nog even mee gaan.
Ik heb de mijne weggedaan en iemand anders er heel blij mee gemaakt omdat er geen Android upgrades meer voor kwamen (en ik wil daar gewoon bij mee zijn omdat ik o.a. verantwoordelijk ben voor inkoop telefonie op mijn werk, dus naast zakelijke iPhone ook altijd een privé Android toestel, beroepsdeformatie/hobby). Heb nu een S21 Ultra want gebruikte het pennetje in de praktijk nooit. Maar eigenlijk was er verder niets mis met de Note 8.

• Uberprutser
swhnld schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:55:
[...]
Heb nu een S21 Ultra want gebruikte het pennetje in de praktijk nooit. Maar eigenlijk was er verder niets mis met de Note 8.
Ik heb twee keer op het punt gestaan op een S21 Ultra aan te schaffen als vervanging (kijk nog wel eens Netflix op m'n mobiel) maar verder zou ik niet weten wat een goede vervanger zou zijn. Veel minder onderweg ook tegenwoordig dus indirect gebruik ik m'n mobiel ook (veel) minder.

Misschien maar eens kijken hoe lang ie mee kan als experiment totdat het niet meer werkbaar is en dan pas vervangen. Voor m'n Note 8 had ik elke paar maanden wel wat nieuws, alleen bij de Note 1, 2 en 3 zat er precies de periode van release tussen.

[Voor 28% gewijzigd door Uberprutser op 13-03-2021 12:12]

Uberprutser schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:09:
[...]

Ik heb twee keer op het punt gestaan op een S21 Ultra aan te schaffen als vervanging (kijk nog wel eens Netflix op m'n mobiel) maar verder zou ik niet weten wat een goede vervanger zou zijn. Veel minder onderweg ook tegenwoordig dus indirect gebruik ik m'n mobiel ook (veel) minder.

Misschien maar eens kijken hoe lang ie mee kan als experiment totdat het niet meer werkbaar is en dan pas vervangen. Voor m'n Note 8 had ik elke paar maanden wel wat nieuws, alleen bij de Note 1, 2 en 3 zat er precies de periode van release tussen.
Dat was bij mij voor de Note 8 idem. Elk jaar of soms korter, maar Note had ik 3 jaar. Daarna 6 maanden een Oneplus Nord en nu de Ultra.

• LoermansA
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-03 16:41
Uberprutser schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:54:
Late reactie misschien (maar ook wel passend gezien we het nog over Note 8 hebben). Het is voor mij nog steeds mijn daily driver. Was altijd van de 'elke 2 jaar iets nieuws', maar heb nog steeds geen nieuw toestel gevonden die features heeft die mijn Note 8 niet ook al had. Het scheelt dat ik er altijd erg zuinig op ben geweest, maar batterij en performance zijn beide nog prima.

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

• Uberprutser
LoermansA schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:09:
[...]
Late reactie misschien (maar ook wel passend gezien we het nog over Note 8 hebben). Het is voor mij nog steeds mijn daily driver. Was altijd van de 'elke 2 jaar iets nieuws', maar heb nog steeds geen nieuw toestel gevonden die features heeft die mijn Note 8 niet ook al had. Het scheelt dat ik er altijd erg zuinig op ben geweest, maar batterij en performance zijn beide nog prima.
Hier ook nog steeds mijn daily driver, met een uitstapje van 5 dagen naar de S21 Ultra (wat niet beviel).
Ik ben gisteren een uur bij de MediaMarkt geweest om te kijken of er een vervanger tussen stond maar niet echt een goede vervanger gezien. Ik wacht op de Xperia 1 III om mijn Note 8 mee te vervangen, media vanwege de foto/film mogelijkheden.

Wel merk ik dat de Note 8 na bijna 4 jaar verouderd is. Sites laden langzamer (je ziet het scherm opgebouwd worden) en ook af en toe rare issues met bluetooth/wifi.

Uberprutser schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:27:
[...]
Wel merk ik dat de Note 8 na bijna 4 jaar verouderd is. Sites laden langzamer (je ziet het scherm opgebouwd worden) en ook af en toe rare issues met bluetooth/wifi.
Als je nog wil investeren, probeer eens een fabriek instellingen reset uit te voeren. Na 4 jaar updates en upgrades, en instelling aanpassingen, en nog veel meer, zit er ook gewoon historie in het toestel wat problemen kan veroorzaken. De processorsnelheid is nog steeds prima te noemen.

Uiteraard kan ook fysiek er iets mis zijn door een keer een valpartij of stoten bijvoorbeeld dat een antenne connector niet meer helemaal lekker is, daardoor heb je dan verbindingsproblemen, en daardoor haperen apps die internet gebruiken, want die antenne storing veroorzaakt dan problemen met data laden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Goofman
Eergisteren een nieuwe Note 8 besteld bij Belsimpel en deze sinds gisteren in gebruik. Een flagship voor de prijs van een midranger. Uiteraard met een aantal kanttekeningen ;-)

• Uberprutser
swhnld schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:38:
[...]
Als je nog wil investeren, probeer eens een fabriek instellingen reset uit te voeren.
Hij is toen ie 1,5 jaar oud was terug gegaan naar Samsung omdat het scherm en de batterij slecht waren en daarna was ie weer als nieuw. Het tragere laden van websites heb ik ook via bekabeld netwerk (dockingstation met ethernet via USB-C) en zie ik niet terug op een ander toestel of computer. Laatste keer fabrieksinstellingen herstellen was toen de laatste beveiligingsupdate uit kwam en weinig verschil met daarvoor.

Prima om dagelijks mee te werken maar niet zo snappy als bijvoorbeeld de S9 van mijn vrouw.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Goofman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:52:
Eergisteren een nieuwe Note 8 besteld bij Belsimpel en deze sinds gisteren in gebruik. Een flagship voor de prijs van een midranger. Uiteraard met een aantal kanttekeningen ;-)
Weet je het zeker?

https://www.belsimpel.nl/samsung-galaxy-note-8

Of had je de laatste?

[Voor 3% gewijzigd door 418O2 op 01-07-2021 16:02]

• Uberprutser
Goofman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:52:
350 euro voor een 4 jaar oude telefoon is wel wat gortig in mijn ogen.
Vooral omdat er waarschijnlijk nog 1 of 2 beveiligingsupdates uitkomen en dan is het gedaan met de officiele support.

• Goofman
Het betreft de single SIM variant

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09-2022
Goofman schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:28:
[...]

Het betreft de single SIM variant
Bijzondere keuze, ik had het zelf niet gedaan. Dan liever een nieuwe midrange, vooral ivm updates.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Goofman
Uberprutser schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:08:
[...]

350 euro voor een 4 jaar oude telefoon is wel wat gortig in mijn ogen.
Vooral omdat er waarschijnlijk nog 1 of 2 beveiligingsupdates uitkomen en dan is het gedaan met de officiele support.
Ja en nee, er is voor dat bedrag geen ander (ex-)flagship van Samsung te koop. Wil toch wel graag een Samsung eigenlijk. En liefst nieuw. Ik ben me uiteraard bewust van het feit dat de support eind 2021 afloopt.
LoermansA schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 12:09:
[...]

S22 Ultra die er aan komt ziet er wel interessant uit als Note vervanger, met ook de S-Pen weer gewoon ingebouwd. Of de samensmelting van de Note en Ultra serie bewust of door gebrek aan componenten komt weet ik niet, maar mocht je er aan toe zijn, mis je denk ik alleen de dikkere bezels en het notificatie led daarin plus de 3.5mm aansluiting. maar de camera's zijn weer beter, scherm is wat groter, S-pen verbeterd.
https://www.gsmarena.com/...1&idPhone1=8505#n950f,*,*

• LoermansA
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-03 16:41
swhnld schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:20:
[...]

S22 Ultra die er aan komt ziet er wel interessant uit als Note vervanger, met ook de S-Pen weer gewoon ingebouwd. Of de samensmelting van de Note en Ultra serie bewust of door gebrek aan componenten komt weet ik niet, maar mocht je er aan toe zijn, mis je denk ik alleen de dikkere bezels en het notificatie led daarin plus de 3.5mm aansluiting. maar de camera's zijn weer beter, scherm is wat groter, S-pen verbeterd.
https://www.gsmarena.com/...1&idPhone1=8505#n950f,*,*
Dat is zeker een mooi toestel, maar erg aan de prijs. Die waarde zie ik niet in nieuwe features of verbeteringen terug. Voorlopig dus nog steeds een tevreden Note 8 gebruiker :)

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

• Uberprutser
swhnld schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 16:20:
[...]

S22 Ultra die er aan komt ziet er wel interessant uit als Note vervanger
Hij is wel 35 gram zwaarder en op papier lijkt dat niet zoveel, maar het is best een bak extra gewicht.
Ik heb een paar dagen gedacht dat de S21 Ultra een mooie vervanger zou zijn en los van de irritatie dat de vingerafdrukscanner veel moeite had om mijn vingers te herkennen, vond ik 'm gewoon echt te zwaar.

Ik heb sinds dit weekend LineageOS 17.1 op mijn Note 8 en ben ik best tevreden over.

@Uberprutser welke guide heb je gebruikt? En hoe zit het met updates?

• Uberprutser
swhnld schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 20:20:
@Uberprutser welke guide heb je gebruikt? En hoe zit het met updates?
Geen guide gebruikt, OEM unlock, TWRP naar de recovery, Lineage OS ROM en Gapps stock op een USB stick gezet en flashen maar.

Is ook geen officiële LineageOS en wat ik zie wordt ie maandelijk bijgewerkt. Zoek even op "LineageOS greatlte"

Ik knoei ruim 10 jaar custom roms dus geen guide nodig gehad. :)

Edit: Netflix en vast wel meer apps zoals bankieren werken niet. Ik gebruik m'n Note als extra telefoon zonder die apps dus geen last van.

[Voor 25% gewijzigd door Uberprutser op 23-02-2022 07:21]

Pagina: 1 ... 16 17 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Winkels, levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Note 8] Levertijden & Prijzen
- RMA: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy Note 8] Het grote Accessoires topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee