jabberwock schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:01:
[...]
Zie veel commentaar over het niet meer kunnen opnemen van gesprekken. Dat functionaliteit wordt verwijderd is altijd jammer, maar ben oprecht geïnteresseerd waarom mensen een gesprek willen opnemen? Wat doe je dan met deze opnames, wat is het doel ervan? Ik zou zelf niet weten waarom ik dat zou willen doen of nodig heb.
En houdt je je dan bijvoorbeeld ook aan de wetgeving door te melden dat het gesprek wordt opgenomen?
Dat is overigens de reden dat Google het uit Android heeft gehaald (eigenlijk al vanaf versie 6), er zijn allerlei verschillende wetgevingen mbt opnemen, en daar wil Google zich niet aan branden.
In NL mag het sowieso (je hoeft helemaal niks te melden zolang je zelf gesprekspartner bent), en ik heb prive redenen waarom ik alles op wil nemen.
En als bijvangst een keer een akkefietje met een energiemaatschappij op kunnen lossen die de opzegdatum van mijn oude huis ingevuld hadden als ingang nieuwe huis. Dus volgens hun mijn oude abbo niet opgezegd dus dubbele betaling. volgens hen klopte het systeem...
Kon toch mooi het gesprek terughalen dat ik WEL had opgezegd
Ik wou dat ik dat openemen aan had staan toen vodafone glashard vertelde bij mijn vooronderzoek dat hun glaszevelmodem in bridge kon, terwijl dat op de dag van aansluiten dus helemaal niet bleek te kunnen en ik een jaar vastzat aan een abbo waarmee ik niet op m'n werk kon inloggen!!! En dan die opmerking van vodafone: Ja mevrouw, dat hebben wij niet gezegd, en als u al klant was geweest toen u belde dan hadden we uw gesprek WEL opgenomen.
Yeah, right. Make that the cat wise.
In sommige regios mag opnemen (ook) van google trouwens gewoon WEL. Dan heb je zelfs een knop 'record' op je belscherm staan (op de plek waar nu 'add call' staat). Dus algeheel verbieden doet google niet eens.
Boldbeast kan met mijn note 8 (Taiwan region) helemaal niks helaas. En rooten durf ik niet...