Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 30-03 13:25
Ben enorm benieuwd naar dit toestel. Enige wat mij tegenhoudt is de verwachtte prijs. Dit gaat denk ik echt mijn grens ver over!

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2.

• GentiLi
  • Registratie: november 2010
  • Niet online
quote:
reyals schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:45:
Nice! Baal er wel van dat ik de note serie niet meer volg, maar de s8+ is een ideale vervanger voor mij. Altijd met plezier gewerkt met mijn note 3 en 4.
Welke 'Note serie' man. Ik ben nog steeds met de Note 3 gehangen. Heb de Note 4 overgeslagen met de gedachten dat ik met de Note 5 zou verlengen, maar die kwam nooit (officieel) naar Nederland :?

Dan wachten maar op Note 6, die nooit kwam, want daar hadden de Koreanen wat anders in gedachten 7(8)7

Ik ben zo erg met de Note gewend, dat er geen andere toestel hem kan evenaren, ook niet de s8+ waarmee ik in april heb verlengd :N . Ik gebruik nog steeds mijn Note 3 en met de s8+ mijn vrouwtje maar blij gemaakt.

Dit dus de afgelopen jaren over het volgen van de note serie, je hebt dus precies niks gemist :Y

[Voor 8% gewijzigd door GentiLi op 12-08-2017 16:53]

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
CLB schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 21:45:
Genoemde prijs is inderdaad vrij absurd te noemen, dat is gewoon zo.
Als ik dan echter check hoeveel uur per dag ik een smartphone gebruik of mn privélaptop die meer kostte...
Dan biedt een smartphone wel veel meer gebruikersuurtjes imo. Blijft een hoop geld natuurlijk, helemaal los.
Ja dat heb ik ook idd. Klagen over de prijs is zo onwijs nutteloos.
Je koopt het of je koopt het niet, de een koopt een Smartphone voor "1k" de andere een carbon frame voor zijn racefiets.

Met 5 uur SOT per dag vind ook ik "1k" voor een device een lachertje.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

quote:
Donstil schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:36:
Met 5 uur SOT per dag vind ook ik "1k" voor een device een lachertje.
Inderdaad d:)b

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16:46

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
CLB schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 22:18:
[...]

Viel mij ook al op ja :) Heb nog meer topics gemaakt van aankomende devices, die lopen wel stukje beter.
De laatste echte Note is de Note 4 uit 2014. Toen had je nog geen grote S-serie en zat er daadwerkelijk een verschil in de SOC/RAM/scherm/accu, etc. Maar dat is alweer 3 jaar terug. Nu is de Note gewoon een grote Sx met stylus en niet meer het beste met alles, zelfs de accu is kleiner. Ik heb mijn Note 3 met 5,7" 16:9 naast een S8+ gehouden en het oude scherm is gewoon breder. Dan heb je nog de randen ook die je verliest.

Ik denk dat Samsung helemaal verkeerd zit. Er is gewoon geen onderscheidend vermogen buiten de pen. Maak toch eens een 3:2 scherm voor iets wat als notitieblokje moet fungeren!

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• GentiLi
  • Registratie: november 2010
  • Niet online
De officiële teaser van Samsung vertelt dat ie groot is, groter dan de s8+, maar hoeveel groter...? Ik had graag gewild dat ie onderscheidend zou zijn tov de tot nu toestellen en niet maar gewoon dezelfde met een pen extra...
YouTube: Do bigger things

Van de schaduw blijkt idd en ratio 18.5/9 te hebben, jammer, niet zo handig voor een Note!

[Voor 19% gewijzigd door GentiLi op 15-08-2017 08:09]

De Note8 pre-order actie is een gratis DeX station (zogenaamd 160 euro waard). Dus bij een toestel van 1000 euro ontvang je een plastic prul van 70 euro gratis als early adopter. Tegen de tijd dat het ding in je brievenbus ligt is de telefoon al 200 euro in waarde gezakt.

Ik laat dit toestel ook aan mij voorbij gaan. De S8 vind ik ook niks en met dezelfde fail van die vingerafdrukscanner achterop wordt ook dit niks.
quote:
Señor Sjon schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 21:06:
Op zich is het wel bizar hoe rustig dit topic is terwijl launch over 2 weken is.
Na de blamage van vorig jaar vind ik het niet gek. Niet dat er een fout in het toestel zat, maar dat ze het bij de tweede release niet hebben kunnen rechttrekken en vervolgens dit jaar gewoon met een prut toestel aankomen. Ik zou nog liever nu alsnog de Note7 kopen... voor mij nog steeds het perfecte toestel.

[Voor 66% gewijzigd door Phusebox op 17-08-2017 13:56]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

Ok Samsung gaat weer vrolijk verder met Europeanen benadelen. Bij de Note 7 kwam Nederland er het karigst af qua pre order bonus dit keer is het heel Europa dat zoals het er naar uitziet de DeX dock krijgt in tegenstelling tot de VS waar men een 256 GB sd kaartje EN een Gear360 camera krijgt.

quote:
Pakhtun schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 15:24:
Wat voor (Android) alternatieven hebben we dan? LG V30 en verder?
Wil je een pen die goed werkt, dan heb je weinig keuze -> Samsung Galaxy Note 8

Hoef je geen pen maar gewoon een goede telefoon? Dan is er genoeg keuze, zoals de S8(+), LG V30, HTC U11, Pixel 2, Essential Phone, etc. Ligt er aan wat je budget en eisen zijn.

• Bullet NL
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 23:51

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Ik ga gewoon weer voor een Samung Note..... de 8 dus.... Natuurlijk er zijn goedkopere telefoons. Maar toch.... geen van alle voldoed mijn ziens nieff zo als het origineel.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

quote:
beyazz06 schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 20:47:
[...]

Ik zie dit zovaak he 'nog geen €1,40 p. dag' en vraag me af; leggen jullie werkelijk elke dag €1,40 opzij? :>
Nope, maar ik leef op een manier dat die € 1.40 per dag niet zo veel kan schelen, natuurlijk.... er zijn mensen die wel over een dergelijke uitgave moeten dubben. Gelukkig zit ik niet in deze omstandigheid. Bedoel iedereen zit in zijn eigen financiële situatie.

Maar nogmaals, wanneer ik bekijk hoeveel ik mijn mobiel gebruik, wat de daadwerkelijke kosten zijn, dan vindt ik een bedrag van 1000 euro voor mij persoonlijk te verantwoorden. Een aangezien ik dit laatste ook alleen maar aan mij zelf hoef te doen koop ik hem lekker.

quote:
Firehuntah schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 23:42:
Na een jaartje ben ik ook weer van de partij hier. ;) Leuk om ook weer anderen te zien hier die vorig jaar actief waren in de Note 7 topics.

Na het gedoe met de Note 7 die ik echt graag wou hebben, heb ik toen gebruik gemaakt van de actie om een een S7 Edge te kopen. Deze gebruik ik nog steeds en is zeker een goede telefoon maar als je een Note gewend bent is het het toch eigenlijk net niet. Ik mis de S-Pen best wel, gebruikte deze bij mijn Note Edge toch redelijk vaak.

En nu dus bijna de presentatie en release van de Note 8, ik ga deze vrijwel zeker meteen kopen. Het design van de S8 en S8+ vind ik erg mooi en het probleem wat veel mensen hebben met de vingerafdruksensor zie ik niet zo. Heb dagelijks wel een S8 in mijn handen waar ik werk en het is denk ik gewoon even wennen. En je hebt natuurlijk altijd nog de keuze om de irisscanner of gezichtsherkenning te gebruiken.
Voor mij persoonlijk hoeft er voor de Note 8 dus niet veel te veranderen t.o.v. de S8/S8+ als alleen de S-Pen. Meer RAM geheugen en dubbele camera is alleen maar extra dus. :P Ook de DeX Station als bonus vind ik niet verkeerd. Ik vind het idee om je telefoon als "PC" te gebruiken best wel interessant. Het enige wat ik jammer vind ermee is dat nog niet alle schermen goed werken, 4K en Ultra-Wide bijvoorbeeld. Output is helaas "maar" 1080P. Maar voor gebruik bij een 1080P scherm is het zeker een leuke extra. Moet wel eerlijk zeggen dat een Gear 360 een veel leukere extra zou zijn geweest, zoals ze in de USA krijgen. ;)

Ik ga zeker live naar de presentatie kijken, altijd wel interessant om te zien of ze toch nog iets zeggen wat niet al gelekt is. :P Bijna alles weten we namelijk al wel. Vind ik altijd wel jammer, die presentaties hebben bijna geen nut meer zo.
Alleen al vanwege het feit dat ik nooit ook maar wat heb gezien ter compensatie van de Note 7 fail, ik heb dus geen aanbod gehad om goedkoper een S7 Edge te kopen of wat dan ook, weiger ik deze Note 8 te kopen. Daarbij komt dan nog voor mij dat de iris scanner slecht werkt, en al helemaal niet als je een bril draagt.

Hopelijk flopt deze keihard en denken ze eens na over wat gebruiksgemak is ipv alleen maar naar het esthetische aspect te kijken.

• Pakhtun
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 25-09-2019
5 uur als het goed is. Waarschijnlijk zal het niet langer duren dan 1 uur. Ben benieuwd hoe ze het gaan vullen. Ik kijk al uit naar de CEO met zijn blik en de Note 8 in zijn hand...

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Ik haal hem!

• F. Scaglietti
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online

F. Scaglietti

Yo yo yoghurt...

quote:
Geert1976 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:36:
[...]

Vergelijk Reddit en Tweakers maar eens met de presentatie van de Note 7 ;)

Vele malen drukker en meer enthousiasme
R/SAMSUNG?

Die is echt niet druk.

[Voor 4% gewijzigd door F. Scaglietti op 23-08-2017 17:39]

2020 MBP 16"/iPad Pro/Galaxy S10+/One Plus 6/iMac 27"/iMac Pro/Pixel 3/Mate 20 Pro/iPhone 11 Pro/Dell-XPS15/Ferrari Scaglietti DRAAG JE HET NIET VERKOOP HET DAN!

• Geert1976
  • Niet online
quote:
Yamikaminari schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:38:
[...]

R/SAMSUNG?

Die is echt niet druk.
r/Android onder andere

• ronaldm3
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 01-04 15:57

ronaldm3

Apple Watch :)

quote:
Geert1976 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 17:36:
[...]

Vergelijk Reddit en Tweakers maar eens met de presentatie van de Note 7 ;)

Vele malen drukker en meer enthousiasme
Niet dat dat nou zo goed uitpakte maargoed ;)

Denk dat de mensen op het strand zitten en niet achter de pc.

Power to the beat.

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

Yo yo yoghurt...

quote:
Ik heb niks gezegd.

2020 MBP 16"/iPad Pro/Galaxy S10+/One Plus 6/iMac 27"/iMac Pro/Pixel 3/Mate 20 Pro/iPhone 11 Pro/Dell-XPS15/Ferrari Scaglietti DRAAG JE HET NIET VERKOOP HET DAN!

• Mother_Goozz
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 22:38
Dank Samsung dat jullie het het mij niet moeilijk maken met verleiding dat ik doet toestel zou moeten hebben. Altijd zeer groot Note fan geweest, maar met mijn S8+ is het imo totale onzin om weer extra te moeten bijleggen voor dit toestel.
quote:
Geert1976 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 18:20:
Wel fijn...leg je €1000 neer voor een Note 8 ergens in september /oktober, krijg je er (Android 7.1.1) software op van een klein jaar oud.
En je mag blij zijn als je voor Maart 2018 een 8.0 update hebt..... |:(

Battle.net: Mother_Gooz#2440 - Destiny 2 - Overwatch

• MazeWing
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:54

MazeWing

passionate & cynical

Ook ik ben teleurgesteld met de uiteindelijke prijs van de note 8. Deze is simpelweg te hoog. Zeker vergeleken met de huidige prijzen van de S8+
Ook vergeleken met de voorgaande Note prijzen is deze gewoon te duur.

Voor dat geld mag je toch wel minstens 128GB verwachten en misschien zelfs wel 8GB.

Als ik kijk naar het uiteindelijke eindproduct vraag ik me af waarom ze deze telefoon niet gelijktijdig met de normale s gelanceerd hebben. Misschien wel onder de Galaxy S8 Note. Zeker gezien de minimale verschillen zou het beter zijn deze onder de s8-lijn te scharen...

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

Ik dacht van tevoren dat ik het niks vond maar na echte handson previews te hebben gezien had ik gehoopt dat dat gevoel zou veranderen.

Helaas is dat niet gebeurd. Ik kan er niet warm van worden, beetje too little too late. Geen kiler feature die de prijs premium (340 euro meer dan een S8 plus) verantwoord naar mijn idee.

Een reëlere prijs zou 849 zijn geweest. Ik zou nog steeds 700 euro betalen voor een Note 7 momenteel en die prefereren boven de Note 8. Die nieuwe schermverhouding kan mij niet bekoren na tig keren een S8 en s8 plus in mijn handen te hebben gehad. Ik denk ook niet dat dit snel zal veranderen.

• Pakhtun
quote:
Geert1976 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 21:17:
Lees op diverse Amerikaanse sites/fora dat oud Note 7 eigenaren mogelijk korting gaan krijgen bij aanschaf nieuwe Note 8.

Wellicht interessant voor mensen hier die de Note 7 hadden en nu dus de Note 8 willen gaan kopen
Ik denk dat er zeer weinig mensen in Nederland de Note 7 in hun bezit hebben gehad. De VS is een ander verhaal, ik meen dat de Note 7 daar eerder uitkwam, vandaar dat het logisch zou zijn dat het enkel US based actie is. Los van het feit dat ze daar vaker zulke acties krijgen.
quote:
Garret1410 schreef op woensdag 23 augustus 2017 @ 22:06:
Persoonlijk vind ik hem wel mooi. Typisch meer Note door dat rechthoekige model.

Verder geen bijzondere features afgezien van de S pen en dubbele camera. Vingerafdruk scanner nog steeds op de verkeerde plek en ik vraag mij af of de Iris scan al wat verbeterd is, lees sneller.
De nieuwe iPhone krijgt volgens de geruchten FaceID en die techniek zou twee jaar voor op de concurrentie liggen. Marketing bla bla misschien of Apple heeft echt een primeur.

De prijs vind ik niet reëel gezien de S8+ . Maar de prijs zal wel zakken.
In diverse previews valt te lezen dat de irisscan niet gewijzigd is tov de S8 serie.

• Nutral
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 00:28

Nutral

gamer/hardware freak

Valt mij wel op, op de website van samsung nederland, kun je de dual sim voor 1000€ krijgen? Ik zag de S8+ dual sim ook voor 1000€, voor mij is een note 8 dan al wat interessanter, omdat ik nu met 2 telefoons loop.

• KSG
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 02-04 00:38
Tijdens het event waren ze vrij duidelijk dat ze geen dual sim aanbieden hier omdat het technisch niet optimaal werkt (woorden van Samsung, niet mijn woorden) hier in NL.
Uitsluitsel van Samsung zelf gekregen, hybrid dualsim-toestel inderdaad, nice move Samsung :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

quote:
Señor Sjon schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:57:
Voor 600 euro heb je pricewatch: Samsung Galaxy Tab S3 WiFi Zilver waarmee je een veel groter schrijf- en tekenvlak hebt. Dan heb je nog 400 euro over. :)

Dat is denk ik het grootste manco van de N8. De stylus is fijn, maar niet 1000 euro fijn.
Met mijn Tab S3 kan ik niet bellen, bovendien past hij niet in mijn broek zak. de Tab S3 is daarom ook totaal niet als alternatief te zien voor een Note 8.

Hij gaat hier komen, ik wacht de eerste berichten even af, ik hoef hem niet met alle geweld op de introductie dag te hebben. Een week later is ook prima.....

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

quote:
Phusebox schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:32:
Kun je beter een maand wachten. Scheelt je wellicht 100 euro.
Joh, ik koop hem wanneer ik hem wil hebben, als hij nou 900, 950 of 999 euro kost.
Dat verschil maakt toch niets meer uit.

• alexhooven
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 30-03 13:25
quote:
Bullet NL schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:39:
[...]

Joh, ik koop hem wanneer ik hem wil hebben, als hij nou 900, 950 of 999 euro kost.
Dat verschil maakt toch niets meer uit.
Nee ik lig ook niet wakker om 100 euro meer of minder bij zulk soort bedragen!

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2.

quote:
Rutger Mulder schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 23:15:
Ik denk niet dat hij snel goedkoper gaat worden dan die €816 van Tele2. En de pre-order Dex Station kan je nog verkopen op marktplaats om de prijs nog wat verder te drukken.
Mjah kost je wel meer of je moet serieus naar die ellendige provider willen overstappen.

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

quote:
dafmay schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:33:
Korte vraag. Het lijkt erop dat de scherm afronding (aan de zijkanten) bij de Note 8 iets minder scherp is dan bij de S8 en S8+. Kan iemand dit bevestigen (of ontkrachten).
Ja, bij de S8(+) lopen de randen ronder, de hoek bij de Note 8 is veel scherper.
Precies het bezwaar voor mij om een S8+ te kopen

[Voor 6% gewijzigd door Bullet NL op 26-08-2017 17:38]

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

quote:
Geert1976 schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:43:
wel vreemd dat Samsung voor die afwerking heeft gekozen. Was deze scherpe hoek ook aanwezig bij de Note 7? Is iets wat in de Note lijn altijd terugkomt?
Yes, de Note 7 had ook een scherpere hoek dan de S7 Edge+

• Geert1976
  • Niet online
quote:
dafmay schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 17:52:
[...]

Dank. Perfect wat mij betreft. Ik werd gek van de afronding van de randen op de S8 en S8+.
Ja, dat vind ik het rotte aan mijn S8. Hoe vaak ik wel niet met mijn handpalm per ongeluk een icoontje aanraak, onbedoeld.

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

quote:
Phusebox schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:21:
[...]

8.0 had ik het over en die heeft toch wel wat verbeteringen ook qua security ook al heb je alle security patches. Cosmetisch weinig verschil maar het gaat mij om performance en battery life, dat laatste ga je vooral hard nodig hebben met deze kleinere accu.
8.0 is net uitgebracht, deze versie komt echt wel naar de Note 8.
Persoonlijk heb ik liever iets minder snel een versie update wanneer de update goed wordt getest.
Android 8.0 is geen zekerheid op een probleemloze versie. 7.1.1 is inmiddels helemaal door en door getest.

Het scherm van de Note 8 is in ieder geval een van de beste ooit, zo niet het beste:
quote:
It can hit a maximum of 1,200 nits, 22% brighter than the already ridiculous Galaxy S8.

The display also supports an even wider color gamut, user-adjustable white-point, improved color accuracy, improved viewing angles, a new hardware-based always on implementation, better auto-brightness control, better power savings modes, and it's certified for Mobile HDR Premium. Color calibration for the display is also fantastic, with a high degree of accuracy and coverage for each of the three color-spaces supported (sRGB, Adobe RGB, and DCI-P3). The white-point in most calibrated modes is also set very near 6500K.
Bron: http://www.androidpolice....s-brightness-great-color/

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

quote:
GentiLi schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 22:50:
[...]

Ouch, je speelt met vuur man, die PaT gaat jou bericht der uit gooien... :+

Hey doe eens niet, dit deel van je bericht is alleen maar bedoeld om te rellen. Niet doen dus!
Uit mijn bericht wordt duidelijk dat ik ervaring met het toestel op wil doen, Ik heb het nergens over een "prijs of levertijd"

Ik ga er vanuit dat dit e.e.a. duidelijk maakt, reactie op dit bericht is dan ook niet nodig in dit topic maar mag via een PM of in het feedback topic.

Ik denk dat de nieuwprijs over een jaar eerder rond de 600 zit en tweedehands 350-450 maximaal. Het is geen iPhone he. Een S8 koop je los voor 570-600 euro momenteel al (regelmatig zakt hij tot die prijs).

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16:46

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

quote:
GentiLi schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:37:
[...]

Hoe kom je daar bij? De S8 Plus is maar 4 maanden in de markt. Volgend jaar april krijg hem nieuw voor rond € 550,-. en het zal met de Note 8 niet anders na een jaar zijn.

Mijn Note 3 werkt nog perfect, maar ik krijg van CoolBlue maar € 75,- compensatie voor de Note 8. Begrijpelijk dat ie van 2013 af komt, maar toch.

Ik wil ook graag de Note 8 eerst voelen en zelf ervaren voordat ik hem koop, maar tot nu toe is het mij bij alle winkels waar ik naar gevraagd heb verteld dat ie na 15 september pas als demo komt. En als ik tot die tijd wacht dan ben ik de DeX kwijt.

Bij verschillende winkels hebben ze hem als dummy, en ik merk, eerlijk gezegt, grote verschillen in het ontwerp met de S8plus. Vraag me af hoe de ervaring met de S-pen is, al zou dat veel beter dan van de Note 3 zijn vermoed ik.
Ik merk met een nieuw toestel wel dat de Note 3 erg verouderd is qua 4G ontvangst. Dat was in 2013 gewoon minder ver ontwikkeld. En de S-pen heeft nu nog meer drukpunten... oftewel, maakt weinig uit. Ik mis de S-pen nog wel, maar niet voor het bedrag wat ze voor de Note 8 willen hebben. Dat trekt gewoon op niks.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

quote:
lumian schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 12:41:
Vanaf vanmiddag in winkels van Belsimpel te bewonderen!
quote:
SkullboyNL schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 13:04:
Ik had Belsimpel nog een berichtje gestuurd via Facebook maar nog geen reactie.
Belsimpel Facebook:
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/21230806_1567429266611758_5181417526679443200_n.jpg?oh=0ce1177f0df823ee898f6b7149b16626&oe=5A1AC338

• kazeykazeman
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 01-04 14:29
*wat een foute opmerking, denk je de volgende keer dat je hier iets post even aan je taalgebruik?

[Voor 80% gewijzigd door Bullet NL op 30-08-2017 22:00]

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Vandaag even met de Note 8 kunnen spelen, ik moet bekennen.... Ik ben verkocht!

Eerst de foto's...

https://tweakers.net/ext/f/YuRT68O7BtkJOG4uXLD565R0/full.jpg
https://tweakers.net/ext/f/heOTrzaM0Q4J9kOHesYRrhfu/full.jpg
https://tweakers.net/ext/f/WOPEtQCFOu0JDwPSMaQVRtWR/full.jpg

En in vergelijk met de S8+

https://tweakers.net/ext/f/uSsG34sBTdkDbc1iRmr8rDlN/full.jpg
https://tweakers.net/ext/f/91m51lezKqWo8F7qomeduegA/full.jpg
https://tweakers.net/ext/f/f0NokgBlPKluBhIJF1XxoOnl/full.jpg

Het toestel is duidelijk groter dan de S8+..... Maar niet op een vervelende manier, zelf de 0.1" extra schermgrote merk je duidelijk

Het grootste voordeel t.o.v. de S8+ zijn toch wel de schermranden, de hoek is veel haakser, waardoor het voor mij allemaal veel fijne werkt.

Ook de vingerafdrukscanner is veel beter te vinden, vermoedelijk het extra randje wat om het camera/sensor cluster zit. Het gebruik van de vingerafdrukscanner werkt dan ook veel beter.

Kortom, ik ben erg positief....

• SkullboyNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14:14
quote:
Nutral schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:15:
Wat ik heb gelezen is dat deze screen protecters nou niet echt goed vast zitten aan het scherm, los kopen, er stof tussen komt of dat er een regenboog effect is. Dat is de reden dat ik er niet een op mijn s7 edge heb zitten. Zijn ze ondertussen verbeterd?
Ze zijn niet zo onzichtbaar als protector op een vlak scherm.

Maar zo heel erg als jij zegt valt ook wel mee. Ik ben nu aan het wachten op een zachte screenprotector. Geen plastic velletje maar een soort pu rubber lijkt het.

iRacing Profiel

• Rutger Mulder
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 00:33
quote:
sakurakilla schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 19:37:
[...]

Dat is wel heel opvallend
http://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-note8/shop/ kon je via de webshop de dual sim versie kopen
Via coolblue is hij ook te koop en via central point

Echter wil ik hem via een provider kopen. Gezien hij via officeel samsung kanaal te koop is vraag ik mij af wat de providers kwa model hebben. Daar kan ik geen concreet antwoord op vinden
Dat zal verschillen per provider en waar de losse verkoop vandaan komt (webshops importeren soms uit andere landen). De Samsung NL toestellen zullen dual sims zijn (zie eerdere reacties in dit topic en hun website). Samsung zet echter op hun site ook een disclaimer dat het per land/provider kan verschillen. Alleen weer jammer dat ze er dan niet bij zetten welke landen/providers. Dit moeten ze bij Samsung echt wel weten ondertussen. Erg jammer dat dit zo vaag moet.

Grote providers hebben vaak hun eigen model nummer en kunnen dus ook zonder dual sim zijn. Zo las ik bv op het T-Mobile forum dat zij niet de dual sim versie gaan leveren. Providers hebben geen belang bij dual sim en daarom waren deze in het verleden ook niet veel aanwezig in Nederland. Grote kans dat je alleen via Samsung een dual sim variant kan krijgen.
quote:
Yamikaminari schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 16:54:
Ik vraag mij toch echt af, of toch niet iets van een glazen screenprotector op kan. Die speciaal gemaakt is voor toestellen die een bepaalde buiging heeft.
Op xda-developers forum zag ik een screen protector topic voor de S8 van Whitestone Dome, die speciaal is gemaakt voor de buiginging. Daar is men wel positief over. Zelf verder geen ervaring mee, maar wie weet heeft iemand er wat aan. Ik zag dat ze deze ook voor de Note 8 hebben nu. Bijvoorbeeld hier straks te koop voor ons NLers. Zijn niet erg goedkoop maar goedkopere protectors hebben ook niet die buiging.

YouTube: 50 Cases for Whitestone Dome Screen Protector | Galaxy S8 and S8+ | ...
YouTube: WhiteStone Dome Glass Samsung Galaxy Note 8 Full Cover Screen Protec...

Als je ff zoekt kan je genoeg andere filmpjes en foto's er over vinden. Ziet er verder wel netjes uit en door de lijm methode zal hij ook goed blijven zitten. Maar hij zal niet helemaal tot de randen komen omdat mensen er andere geen case meer om kunnen doen. Ik wil zelf absoluut niet een case om mijn toestel gaan doen en daarmee de looks verpesten. Dus ik weet nog niet of ik er wel één ga kopen.

Ik ben nu aan het shoppen voor een skin voor de achterkant zodat het toestel geen fingerprint magnet zal zijn en wat meer grip krijgt.

[Voor 40% gewijzigd door Rutger Mulder op 01-09-2017 23:03]

GA-EP45-DQ6 // E5450 @ 4 GHz // Thermalright HR-01 Plus // 2x 2GB Gskill PC8000 // gtx260 core216 // X-Fi ExtremeMusic // WD Raptor 150GB, WD GP 1x 1TB, 2x 2TB // Lian Li PC-A10B // Corsair HX650Watt // Dell 2407WFP // G15 + SS Sensei

Screen protectors... Is dat nou echt nodig. Gebruik er al jaren geen en nooit ergens last van.

quote:
Yamikaminari schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 05:47:
Kennelijk wel, anders was er geen aanbod.
Dat is onzin. Je kunt mensen ook laten geloven date ze het nodig hebben en ondertussen 20 euro vragen voor een stukje plastic van 20 cent.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

quote:
lumian schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 13:01:
[...]

Lekker denigrerend, mensen willen gewoon enige bescherming hebben voor een telefoon waar ze veel geld aan uitgeven. Wat is daar zo gek aan?
Ik heb niets tegen mensen die een screenprotector hebben. Wel tegen mensen die een niet goed passende screenprotector plaatsen en op die manier hun telefoon zwaar tekort doen.

Laptop: MacBook Pro 15 (2017) 2,9 GHz | 16GB | 512GB | Radeon Pro 560 Telefoon: iPhone 11 Pro Max Camera: Nikon D750 | 24-120 F4 | 50 F1.8G Desktop: Ryzen 2700X | 16 GB | RTX 2080 | UWA (120Hz)

• Rutger Mulder
Dit zijn de Nederlandse codes volgens de Samsung DeX Station actie:
SM-N950FZDATNL
SM-N950FZDAVDF
SM-N950FZDDPHN
SM-N950FZKATNL
SM-N950FZKAVDF
SM-N950FZKDPHN

SM-N950 = Note 8
FZD = Gold
FZK = Black
A = Single sim
D = Dual sim
TNL = T-Mobile
VDF = Vodafone
PHN = Unbranded NL

Het lijkt er dus op dat alleen Vodafone en T-Mobile een model zonder dual sim gaan leveren. T-Mobile had ook al op hun forum bevestigd dat zij geen dual sim gaan leveren.

[Voor 3% gewijzigd door Rutger Mulder op 02-09-2017 18:07]

GA-EP45-DQ6 // E5450 @ 4 GHz // Thermalright HR-01 Plus // 2x 2GB Gskill PC8000 // gtx260 core216 // X-Fi ExtremeMusic // WD Raptor 150GB, WD GP 1x 1TB, 2x 2TB // Lian Li PC-A10B // Corsair HX650Watt // Dell 2407WFP // G15 + SS Sensei

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Het is logisch dat die schermen inbranden. Staan de hele dag op vol vermogen aan en laten toch behoorlijk vaak dezelfde statische elementen zien.

Daarnaast hebben ook lcd's als showroom model deze problemen. Dit soort apparaten zijn gewoon niet gebouwd om 12 uur per dag op vol vermogen maanden, zo niet jaren, te draaien.

• SkullboyNL
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14:14
quote:
lumian schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:17:
Er is maar 0.1 inch verschil in het scherm maar toch lijkt de note 8 naast de s8plus veel lomper en rechthoekiger..ik dacht het verschil in vasthouden zal wel gering zijn maar je merkt het direct..de s8 plus ligt heerlijk en compact in de hand .
De note 8 zal wel even wennen worden.

En wellicht een luxeprobleem maar ook vind ik de Note 8 ietwat dik. Had best wat dunner gemogen.
Dunner ? Van mij mag hij wel 2mm dikker en dan een grote accu er in.

Ik hou er zelf niet zo van als telefoons super dun zijn.

iRacing Profiel

• Rutger Mulder
Ja er lonkt altijd weer iets nieuws, beters op de horizon. Of de prijs is te hoog en denk je ik wacht wel ff 2-3 maand en dan is er 200 euro vanaf, maar ja dan is de S9 er alweer bijna. Of we krijgen in NL geen of een bagger pre-order cadeau. Zo is er altijd wat en kon ik ook altijd moeilijk de knoop door hakken. Maar ik leef nu en heb geen zin meer om altijd dingen uit te stellen voor die paar euro. Want wie weet ontploft de note 9 volgend jaar wel weer en moet je het weer een jaar uitstellen. Nee ik heb gewoon de pre-order geplaatst vorige week en ik zie wel. Het zal vast een top toestel zijn

De adviesprijs is dan wel erg hoog dit jaar, maar als je gaat shoppen via de webshops of Tele2 actie dan betaal je toch echt een stuk minder. De prijs is niet zo extreem als veel media doen overkomen. En dit jaar krijgen wij er tenminste nog een pre-order cadeau van enige waarde bij! Ik denk niet dat ik de DeX Station ga gebruiken en hem waarschijnlijk op marktplaats verkoop. Maar het is toch wel een bedrag waard. Ik herinner me vorig jaar nog wel met de Note 7 waar wij in Nederland er helemaal niks bij zouden krijgen! Dit terwijl veel andere landen wel SD cards etc kregen.
De pre-order prijs met abbo is dit jaar volgens mij echt beter dan met de Note 7 en als je de DeX Station nog verkoopt is het bedrag dat het toestel kost dik onder de 800 euro. De meeste Samsung toestellen dalen max 100-200 na een paar maand ten opzichte van de adviesprijs, en op dat bedrag zit je nu al met een pre-order. Ik denk niet dat het snel veel beter/goedkoper gaat worden.

Daarnaast denk ik niet dat Samsung meer van die curved schermen gaat afstappen en meer merken gaan volgen. En bij de Note is de curve echt minimaal en de meeste mensen hebben er daar ook geen last van. Het zal vast snel wennen denk ik.

Weet niet waar jij die goede prijzen vind dan, buiten de 870 ongeveer die ik via Tele 2 kwijt zou zijn voor een 1 maand abo plus telefoon.

De Note 7 had ik in preorder voor 700 euro (net nog even gecheckt). Ik vind niets dat daar ook maar bij in de buurt komt. Bij de fatsoenlijke providers zit je boven de 900 en tweehonderd euro op een jaar stijging lijkt mij een gevalletje snel verliezen goed proberen te maken van de mislukte launch vorig jaar. De hoge prijzen van de S8 en s8+ zijn daar ook deels aan te wijten denk ik.

Ach stiekem ben ik gewoon jaloers dat ik het er niet aan kan en wil uitgeven.

Ps. Het DeX station verkopen zie ik niet voor meer dan 30 euro gebeuren. Niemand wil dat ding, de nieuwprijs is stiekem rond de 80 en marktplaats staat er dadelijk vol mee.

quote:
GentiLi schreef op woensdag 6 september 2017 @ 13:14:
Ik zie dat bij de demo toestellen bijna de helft van het geheugen is bezet door Samsung software (bijna 30GB of zo). Nu vraag ik me af, is dit alleen bij de demo toestellen, of is dit standaard zo? Heeft iemand een idee?
Er zit waarschijnlijk wel wat extra demo content op, maar 30GB lijkt me erg veel.

Op de S8 hou je ongeveer 54 GB over wanneer ie uit de doos komt.

[Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 06-09-2017 13:23]

• Pakhtun
Ik heb liever een hoesje dan een cover. Spigen heeft ook een uitgebreid aanbod, even wachten op ''onze boy'' Floss. Hij koopt gelijk alle hoesje haha, lekker handig voor ons.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Haha flossy carter is geweldig. Alsof ie deel uit maakt van zo'n prison gang en in z'n vrije uurtjes YouTube filmpjes maakt.

• kanoku
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 21-12-2019
Als case ga ik voor de Urban Armor Gear gaan

Heb al 2 jaar een case van UAG voor men S6 edge en heeft heel goed gediend. Veel keer gevallen en na al die tijd ziet het er nog als nieuw uit.

https://images.mobilefun.co.uk/graphics/450pixelp/64852.jpg

• lumian
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 11-09-2018
quote:
Phusebox schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 07:56:
[...]

Klopt. Apple is in de VS de grootste dus wij Europeanen betalen de kortingsacties die ze daar van Samsung krijgen. Zo werkt het nou eenmaal.

Overigens zijn er nog wel veel extremere acties op de Note 8 (50% korting of 1 + 1 gratis).
Het is zakelijk gezien wel sluw maar logisch is het niet. Doordat half Europa met Samsung loopt, zijn de Amerikanen Samsung serieuzer gaan nemen. Dus degene die jou min of meer groot heeft gemaakt, ontzie je in het vervolg.

Net zo'n kromme logica als dat je tegenwoordig bij verlenging van een abonnement geen cent korting hoeft te verwachten, al ben je tig jaren klant.
quote:
Phusebox schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 07:02:
Ok Samsung gaat weer vrolijk verder met Europeanen benadelen. Bij de Note 7 kwam Nederland er het karigst af qua pre order bonus dit keer is het heel Europa dat zoals het er naar uitziet de DeX dock krijgt in tegenstelling tot de VS waar men een 256 GB sd kaartje EN een Gear360 camera krijgt.
O jee: wordt dit nu weer hetzelfde als in het S8-topic eerder dit jaar?

Wees blij dat je er uberhaupt iets bij krijgt: Samsung hoeft dit namelijk helemaal niet te doen!

Er zijn mensen die de DeX wel handig vinden!

Gaat het jou om het toestel, of om de "promotie" die je er bij krijgt? |:(

quote:
Phusebox schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 12:49:
[...]

De Note 4 was al niet snel genoeg toen de telefoon uitkwam. Hij hangt regelmatig gewoon een minuut ofzo vast en reageert nergens op, zelfs het scherm gaat niet aan. Of je bent aan het typen en alle getypte tekst verschijnt om de 30 sec in versneld tempo om dan weer vast te hangen.

Telefoon heeft al twee keer nieuw moederbord gehad, nieuwe accu, nieuwe camera en nieuw scherm. Allemaal garantie gevallen.
Mijn partner maakt nu gebruik van mijn Note 4:

niks/nada problemen! Uitstekende accuduur, niks van de problemen die jij beschrijft...

Nog steeds het originele moederbord, wel een nieuwe accu gekregen van Samsung...

quote:
Phusebox schreef op zaterdag 26 augustus 2017 @ 22:38:
Touchwiz was in ieder geval tot vorig jaar enorm laggy. Daarna ben ik overgegaan op ios. Er zaten allerlei vertragingen in en freezes die Vanilla Android nooit had. Maar volgens mij is daar voldoende over te vinden hoor. Wat vooral ook jammer is dat men de Note 8 uitlevert met een oude Android versie
Als je over bent gegaan op iOs, waarom zit je hier dan alles een beetje "af te kraken"?

Note 8 wordt zsm geüpdatet naar Android 8! Laat ze eerst eens alles grondig testen: als er BUGS in zitten (wat idd was met de release naar de Pixel-toestellen), dan loop je ook weer te "oreren"!

quote:
Phusebox schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 13:03:
[...]

Ja weet dat die net uit is maar Samsung kennende is de update naar Oreo er pas in april vla nadat de S9 uitkomt.
En waarop heb je dit gebaseerd? Als je het e.e.a. "goed" had gevolgd, dan had je kunnen weten dat dit nog VOOR de jaarwisseling is (en die info komt van Google zelf!)

quote:
Phusebox schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 21:44:
[...]

En The Verge vindt de tweede camera ondermaats dus dan valt een selling point al weg.
Hallo: Wake-up call -> The Verge is NIET objectief, maar "Apple"-minded!

[Voor 60% gewijzigd door henklbr op 08-09-2017 12:33]

Samsung Galaxy Fold 5G SM-F907B | Build-number: QP1A.190711.020.F907BXXU3BTC9 | Security Patch Level: 2020-03-01

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

quote:
Phusebox schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 08:20:
Ik heb zelf definitief besloten te wachten met de Note 8 nadat ik hem woensdag zelf heb gezien en kwartiertje mee gespeeld heb.

De Note 8 maakte totaal geen indruk, hij ziet er in mijn ogen nogal cheap uit. De inspiratieloze achterkant en met name de cheap glossy plastic zijkanten (het lijkt in ieder geval plastic) voelden echt aan als een Chinese budget telefoon.
De S8 in het zwart heeft exact dezelfde uitstraling als de zwarte note 8. Ook zijn de zijkanten voorzien van een coating, zodat het 1 groot geheel lijkt.

Enkel de andere kleuren zien er anders uit en afhankelijk van het licht wat goedkoper. Ik heb echter ook zat videos van de blauwe en grijze gezien die er wel degelijk chique uitzagen. Enkel de maple gold blijft er in mijn optiek chique uitzien, ongeacht het licht.

Ik ben het dus absoluut niet met je eens dat het toestel er cheap uitziet. Aan de voorkant en zijkanten ziet ie er minstens zo chique uit als een s8 en gezien de hoekerige vorm naar mijn mening nog duurder zelf. Het enige wat er wat goedkoper uitziet is de cameramodule. Doordat dit 1 groot zwart vlak is, ziet dit er goedkoop uit. Ze hadden het beter zoals de V30 kunnen doen.

Ik ben wel met je eens dat de huidige prijs eigenlijk iets te hoog is. Ik weet echter nog steeds niet of dit mijn keuze gaat beïnvloeden. Zodra de nieuwe iPhone aangekondigd is en de V30 reviews er zijn (en de uiteindelijk prijs bekend is) ga ik 1 van die toestellen nemen. Hopelijk is de Note 8 tegen die tijd al met €100 gedaald...

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

Yo yo yoghurt...

Ik kom misschien een beetje hard over, maar ik wil gewoon een aantal dingen weten, aangezien hij hier nog niet aanwezig is.

Als Apple gebruiker vind ik het best wel bizar, dat mensen de prijs van een Samsung Galaxy Note 8 te hoog vinden. maar als de prijs van de iPhone net zo hoog is, dan is het normaal. Dat wat opvalt bij mij.

Ik zie sommige mensen ook elk jaar overstappen, en dan denk ik bij mijzelf, heb je ook apps gekocht in de Appstore/Google Play store of niet?

Het gaat zometeen weer helemaal los, met super lange wachtrijen en mensen die zelfs naar Duitsland toe gaan om het apparaat te bemachtigen.

De Samsung Galaxy Note 8 is niet normaal vet, je (Ik bedoel ik, de meeste mensen doen niet zoveel.) kan er zoveel dingen meer mee. De iPhone dwingt gewoon een bepaald gebruik af, waardoor je dus eigenlijk niet alles naar behoren kan instellen zoals je dat wilt hebben.

Ik kwam er bijvoorbeeld ook achter dat als je stock browser gebruikt, dan kan je ads blokkeren.*
Ben ik helemaal niet tegengekomen in de Ervaringen van Samsung Galaxy S8 en de S7.

[Voor 6% gewijzigd door F. Scaglietti op 08-09-2017 19:00]

• migros
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 24-03 13:01

migros

Nooit meer een Samsung

De Note 4 was een prachtig toestel. Dit is echt een gedrocht. Vandaag in de winkel mee gespeeld maar ik kan hier niet happy van worden. Veel te groot, lijkt wel een honkbalknuppel.

Leuk man gatheren

• reyals
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23-03 23:37
quote:
Yamikaminari schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 18:59:
Ik zou graag van de Samsung Galaxy Note 8 gebruikers volgende willen weten:

-Hoe lang hij op één acculading meegaat.
-Hoe ik zo snel mogelijk een systemimage van de ding maak. (Zonder root.)
-Of de bel kwaliteit fatsoenlijk is.
-Of ik via Wi-Fi kan bellen of Volte mogelijk is.
-Of de trilstand op standje aardbeving kan.
-Of het scherm feller is/kandan de iPhone 7 Plus
-Hoe snel de SD-kaart is met een Samsung EVO SD-kaart die erbij geleverd wordt.
-Of ik heen en terug kan swipen in één van de browsers.
-Of ik een speciale lader nodig heb, om nóg sneller te kunnen opladen.
1 ligt aan je gebruik
2 download een complete rom op sammobile, maak een backup via de software van Samsung
3 natuurlijk wel, is bij de s8 on gewoon hd
4 vraag het eens aan je provider
5 nee
6 geen idee
7 welke sd kaart? Zit er geen bij
8 er is vast wel een browser die dat kan, en anders zeg je tegen bixby dat je een pagina terug wil. Samsung browser kun je door te swipen over de balken van tabblad wisselen
9 ja, noemen ze een extra accu met lader. Oh wacht dan moet de accu ook verwisselbaar zijn, Bij de note 4 binnen en minuut van 10 naar 100%.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• wilmundo
  • Registratie: april 2005
  • Niet online
Ik heb het toestel vandaag in de winkel bekeken en ik verwachtte een absurd groot apparaat. Dat is mij heel erg meegevallen. Hij is marginaal groter dan een S8 en de iets hoekigere hoeken, tja dat went wel. Heb het niet als storend ervaren. En hoe vaak heb je de S8+ en de Note 8 na elkaar vast? Heb je eenmaal de Note 8 dan weet je simpelweg niet beter.

-De achterkant is naar mijn idee het zwakst qua design. Maar dat maakt mij niet veel uit. Als ik voor de Note 8 ga, dan komt er toch een clear cover op. Heeft m'n S7 Edge erg goed beschermd.
-Het scherm is prachtig. Ik zat met verbazing te kijken hoe mooi de pre-installed foto's en video's in de gallery eruit zagen. Ik raad iedereen aan om deze folders te bekijken. Bij sommige foto's stond er bij dat deze geschoten waren met een Note 8. Meh, geloof dat niet helemaal. Het was iets te mooi om waar te zijn. De gemiddelde gebruiker zal naar waarschijnlijk alsnog mooie foto's maken op de auto stand.
-Iets wat mij vanaf dag 1 een beetje tegen stond aan de S7e, staat mij nog meer tegen op de Note 8. Door de aspect ratio van het scherm, zien foto's in 12mp er 'raar' uit. Je hebt zo'n scherm voor je en als je een foto bekijkt, wordt maximaal 2/3 van het scherm gebruikt. De rest is namelijk zwart.
-Het is overigens mogelijk om foto's te maken in fullscreen. Het is slim dat Samsung daar een dedicated button aan heeft gewijd, maar dan is de foto nog maar in ca 9,7mp. Foto's printen zal lastig gaan zonder croppen. Maar ja, als je uitsluitend foto's bekijkt op je telefoon...
-Nog een punt wat ik vervelend vind/vond aan de S7e, is dat als je gaat filmen er minder wijdhoek wordt toegepast dan bij het maken van foto's. Je ziet de telefoon als het ware 'iets inzoomen' bij het filmen in bv 1080p en hoger. Lager probeer ik over het algemeen niet eens. Guess what, still going strong with the Note 8.
-Ik kijk best regelmatig series op m'n telefoon. Als deze in 16:9 zijn, dan zal ik waarschijnlijk het beeld op m'n S7e een stuk groter zien dan op de Note 8. Denk dat ik de balken links en rechts wel vervelend zal vinden. En hoeveel materiaal is er nu in fullscreenratio van de Note? Jammer dat ik dit niet kon testen in de winkel. YouTube deed het niet en de pre-installed video's waren natuurlijk in fullscreen.

Zijn dit dealbreakers? Hmm, ik verwacht dat dergelijke aspect ratio's gangbaar worden. Zolang de aspect ratio van de camera sensor niet veranderd, zal dit een raar verschijnsel blijven. Design is persoonlijk, maar ik ben van plan voornamelijk tegen de voorkant aan te kijken, dus de achterkant. Tja, wat zie je er nu werkelijk van in een hoesje?

In het topic over de leveringstijden enz heb ik een uitvoerige reactie geplaatst over de prijzen van de Note 8. Men kan 999 betalen voor het toestel, maar dat hoeft natuurlijk niet. Toestellen worden nu eenmaal prijziger en men verwacht ook steeds meer van het toestel. Het staat een ieder vrij om te bepalen of de prijs een rechtvaardiging is voor het genot dat de Note 8 kan opleveren. We weten allemaal dat het toestel over een (half) jaartje flink gekelderd is in prijs. Maar dat geldt voor zoveel producten.

Zelf vind ik de specs van de LG V30 ook geweldig (m.u.v. de frontcam). Nog uitgebreidere handmatige fotomodus dan de Note 8, 32 bit Quad Dac. Maar het is een LG. Ik heb niets met dat merk wat betreft telefoons. Heb het gevoel dat dat toestel over een jaar wel erg veel afschrijft (indien aangeschaft bij release). Nog meer dan een Note. Ik vind het leuk om regelmatig een nieuw toestel te hebben. En een fair bedrag krijgen voor het voorgaand toestel maakt dat een stuk toegankelijker.

[Voor 6% gewijzigd door wilmundo op 08-09-2017 22:05]

Flickr

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Phusebox schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:56:
De Note 8 is een mooi toestel... Zodra de prijs rond de 750 euro ligt.
Geef het een paar weken joh, de waarde van Samsung telefoons verdampt al in de winkel.
quote:
henklbr schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:08:
Hallo: Wake-up call -> The Verge is NIET objectief, maar "Apple"-minded!
Zo over een wake-up call gesproken zeg. De Verge is al tijden niet meer "Apple-minded", die hoofdredacteur is allang weg.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

quote:
Donstil schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 00:27:
[...]

Geef het een paar weken joh, de waarde van Samsung telefoons alle telefoons behalve de iPhones verdampt al in de winkel.
FTFY

• Dennisjehz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 13-02 13:39
quote:
Phusebox schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:38:
[...]

Zoals ik zeg het is een prima foto maar het niet dat ik denk WOW wat een fantastische foto. Het is niets wat de iPhone 7 plus ongeveer een jaar geleden ook al deed. Welkom in 2016.

Nee ik been geen Apple fanboy maar als een device iets doet wat al lang met andere devices kon dan vind ik dat geen USP.
1 generatie verder zal er nooit veel veranderen, dat is bij elk merk zo, is het apple of huawei of elk ander merk wat je kan bedenken... meestal pas de 2de generatie wekt een "wow" factor...

iedereen heeft recht op een mening, maar na al wat gelurkt te hebben ben jij echt over elk iets wat maar gezegd wordt negatief op een of andere manier, een echte azijnpisser.

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Modbreak:
Zo.......

Ik heb een filter over dit topic gehouden, alle berichten die maar enigszins off topic zijn heb ik uit dit topic gerukt en in de diepe krochten van de GoT kelder geplaatst..... Yup, een van die hoekjes op het forum waar jullie niet bij kunnen....

Dan nog dit....

Berichten over accessoires en prijzen van de Note 8 horen hier niet. Het is al geruime tijd duidelijk dat een Note 8 een adviesprijs heeft van 999 euro, over de marktprijs mag je in het bijbehorende prijzen en levertijden topic discussiëren.

We reageren niet op de man, heb je een probleem met een bericht van iemand dan mag je een Topic Report in te dienen. Ga in geen enkel geval zelf off topic terug reageren!

@Phusebox Ik zal je helpen duidelijk te maken wat we hier wel willen en niet willen, de constante stroom aan negatieve berichten begint nu storend te worden. Daarom ook het verzoek om nogmaals na te denken wat je uit je vingers typt. Zie het als een vriendelijk verzoek, laat me geen verdere maatregelen nemen!

Kortom, de regels zullen wat worden aangescherpt, als het niet door zelfregulering kan willen mijn Tweakercrew collega's inclusief mezelf je met liefde corrigeren.

quote:
swhnld schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:30:
Een van mijn twijfel punten of ik wel of niet een Note 8 wil nemen is de reviews die de S8 als meest breekbare telefoon aller tijden aanwijzen en met een keer vallen op straat al het glas rondom kapot hebben. Wat heb je aan een hele mooie telefoon als je hem moet verstoppen in een beschermhoes? Is dat risico bij de Note 8 gelijk, of is er beter behoud van de telefoon te verwachten door de aangepaste vorm en misschien doorontwikkeling van Samsung bij dat ontwerpen?
Ik meen ergens een test te hebben gezien op YouTube dat de Note 8 redelijk goed tegen een stootje kan. Maar goed het blijft een glazen telefoon.

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Tja... val testen.... Hoesje er om heen...
Alle fabrikanten brengen hun top modellen uit met een minimale rand, een LG V30 zal het echt niet veel beter doen, een iPhone 8/X ook die kan stuk.... Nogmaals, hoesje.....

• Ad-
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 05-02 16:25
Samsung note 8 uit elkaar gepeuterd door ifixit, levert gave plaatjes van de binnenkant op: https://www.ifixit.com/Te...laxy+Note8+Teardown/97071

Het kan me niet schelen dat ik een lemming ben.... ik -- ga -- niet.

• F. Scaglietti
  • Niet online

F. Scaglietti

Yo yo yoghurt...

Voor de mensen die een uitgebreide review van de Samsung Galaxy Note 8 willen zien, kunnen terecht bij DetroitBorg YouTube: Samsung Galaxy Note 8: Unboxing & Review

[Voor 14% gewijzigd door F. Scaglietti op 12-09-2017 11:15]

• Rutger Mulder
quote:
lumian schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 10:20:
Die zwarte is sowieso de mooiste. Die blauwe gaat na een tijdje vervelen. Een kleurtje op de muur verveelt ook veel sneller dan een witte muur.
Vind zwart ook het mooist. Op zwart valt die lelijke camera module beter weg. Maar ik vond het wel opvallend dat de blauwe versie het meest verkocht is in Korea. Misschien is ie toch mooier dan de beelden op internet doen lijken.
quote:
Volgens sommige reviewers is de Note 8 battery life zelfs beter dan de s8+. Zoals deze:
YouTube: Does Galaxy Note 8 Battery Life SUCK? - Battery Comparison

Veel reviewers doen maar wat en vermelden niet de instellingen etc. Zo kan het scherm van de Note 8 veel feller dan veel andere toestellen en zou je voor een eerlijke vergelijking de brightness wat naar beneden kunnen schroeven. En ook de resolutie waarmee men vergelijkt. De Note 8 heeft een efficiënter scherm en verbeterde software. En als we uiteindelijk kijken naar de verschillen dan zijn die echt minimaal. Die 10-15 minuten extra screen on time zal je echt niet merken. Zo irritant al die reviewers die maar roepen dat de Note 8 slechter is omdat de batterij een lagere capaciteit heeft. Zelfde gezeur altijd met tech specs van camera's vaak.

En echt goede reviews kom je ook niet tegen. De meeste reviewers bekijken de Note series als een gewone smartphone en doen amper moeite om de s-pen te ontdekken. Als je geluk hebt gebruiken ze het toestel één week voordat ze alweer hun aandacht verleggen naar het volgende tech gadget item. Ik mis echt de diepgang in reviews. Men zou de s-pen veel meer moeten belichten want dat is de key feature van de Note, ook al is dit niet een nieuw hot item. Mensen die de s-pen niet kennen en naar reviews kijken krijgen te horen dat ze hem niet nodig hebben. Dit terwijl er misschien onbelichte features zijn die voor mensen wel de hogere prijs waard zijn. Naar mijn mening moet men de diepgang van de s-pen beter laten zien en dan de keuze aan de kijker/lezer overlaten in plaats van de boel afkraken. Het is voor mij haast het vergelijk tussen een tablet en laptop. Consumeren of productief zijn. En je kan ook productiever consumeren.

• Rutger Mulder
quote:
Yamikaminari schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 21:12:
[...]

Ik zou dan toch maar eens kijken naar Detroitborg en The Youtube Tech Guy als je wat gedetailleerde reviews wilt hebben.

Ik vergeet bijna nog Erica Griffin.
Al gezien, maar dat is nog vrij oppervlakkig imo. Beetje nieuwe features laten zien en wat geteken in de s-note app. Hierdoor denken veel mensen ook dat de s-pen weinig te bieden heeft/niks voor ze is.

Deze youtuber had goede video's voor de note 4/5/7, veel daarvan is nog steeds toepasbaar voor de Note 8 volgens mij. Ik ben benieuwd wanneer hij nieuwe content voor de Note 8 heeft.
YouTube: Techisode TV

Het probleem met veel reviewers is dat het zelf geen note gebruikers zijn in het dagelijkse leven en ze daardoor gewoon veel diepgang missen. Ik zie liever een review/video van iemand de het toestel ook daadwerkelijk gebruikt en er meer over kan vertellen. Ook al zijn sommige features al jaren oud.

• wilmundo
  • Registratie: april 2005
  • Niet online
In b.v. Azië kan je prepaid simkaartjes kopen waarmee je voor heel weinig geld, veel data kunt hebben. Dan is het ideaal om je Nederlandse simkaart en je buitenlandse simkaart tegelijkertijd te kunnen gebruiken. Ook voor privégebruik kan een duosim dus erg interessant zijn.

Flickr

• g3
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 06-03 10:02
Er zijn hacks op youtube te vinden waarbij het mogelijk zou moeten zijn om zowel dual sim als micro-sd te hebben. Schijnt te werken op de S8 dual sim. Vereist wel modificatie van je simkaart.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:14
Ik heb een hele berg berichten verplaatst naar: [Samsung Galaxy Note 8] Levertijden & Prijzen. Discussie over welke kleur, welke versie bij welke winkel en typenummers heeft niks met ervaringen te maken en hoort dus in dat topic thuis.
https://www.galaxyclub.nl/wp-content/uploads/2017/09/galaxy-note-8-handleiding.jpg

Hier te downloaden als PDF:

http://org.downloadcenter...1.0_170912.pdf&OriginYN=N

@CLB Misschien handig, om op te nemen in post #1 ? ;)

[Voor 7% gewijzigd door henklbr op 14-09-2017 13:23]

Samsung Galaxy Fold 5G SM-F907B | Build-number: QP1A.190711.020.F907BXXU3BTC9 | Security Patch Level: 2020-03-01

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

Zo, ik heb hem binnen en ben hem aan het installeren..... Mooi dingentje.... Later meer

• Bullet NL

Bullet NL

Moderator Mobile

Eigen Wijs

quote:
lumian schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:15:
[...]

Mooi, ik ook..gefeli! Welke kleur heb je?
Ik had een witte (inmiddels iets minder wit) Note 4, heb nu een zwarte Note 8.
De eerste reacties, het toestel pas beter in je broek dan een Note 4, hij is smaller, pakt beter vast.
Ik heb met mijn 1.96 behoorlijke handen, niet overdreven groot, maar redelijke. Ik heb totaal geen probleem om het toestel met 1 hand te bedienen. Ook kan ik echt uitstekend bij de vingerafdrukscanner komen.

Om een vergelijk te maken, pak een Note 4 vast, wanneer je daar met je wijsvinger de camera kan aanraken kan je ook prima bij de Note 8 op de vingerafdrukscanner komen.

Ding is snel, kleuren zijn mooi.... Tja, wat moet je er van zeggen?

Als er vragen zijn hoor ik het wel...

• Firehuntah
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 18-02 12:22
quote:
Phusebox schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:41:
[...]
Draadloos opladen gebruikt niemand.
Niemand? Het wordt toch volgens mij door redelijk veel mensen gebruikt. Ik zelf gebruik alleen nog maar draadloos opladen. Gaat alleen nog een kabel in om data van en naar mijn pc te sturen. Het is gewoon veel makkelijker om je telefoon op een wireless charger te zetten/leggen dan om een kabel erin te steken. Nu is dat met USB-C minder irritant maar toch.

Mijn Note 8 is ondertussen ook onderweg, wordt morgen bezorgd. :D Gaat morgen een lange dag worden op het werk.

[Voor 4% gewijzigd door Firehuntah op 14-09-2017 23:04]

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Er zitten wel wat kanttekeningen bij natuurlijk.

- hoeveel optimalisaties heeft Samsung inmiddels doorgevoerd middels updates zowel softwarematig als eventueel hardwarematig.
- pcmark is voornamelijk de applicatie die deze grote verschillen zichtbaar maakt. In hoeverre maakt deze simpelweg beter gebruik van een snapdragon dan de exynos. Dus ligt het meer aan de app of echt aan de hardware zelf.

Aan de andere kant heeft anandtech een zeer goede reputatie en gaan ze extreem diep met dat soort zaken. Ook hebben ze veel ervaring met deze materie en hebben ze meer kennis dan iedereen in dit topic samen...

quote:
henklbr schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:01:
[...]

@Phusebox

Misschien iets voor een "eigen topic" hierover dan: het heeft niks te maken met de ervaringen met de Note 8 in Nederland...
Ik zie niet in waarom de prestaties van de processor niets te maken hebben met de 'Ervaringen & Discussies' van de Note 8.
Dat de Snapdragon hier niet te koop is wil niet zeggen dat er niet gesproken mag worden over de verhoudingen tussen beide processors, geeft ook een beeld over de verhouding met andere telefoons die de S835 hebben.

• lumian
Zooo, vanaf vandaag ook de note 8 in handen. Het scherm is echt prachtig en ligt buitengewoon lekker in de hand.

Ben echt blij dat ik het geduld heb kunnen opbrengen en niet voor de s8plus ben gegaan.

Knap staaltje werk van Samsung, petje af.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

1,5 uur geleden de telefoon binnengekregen en WAUW!!

Wat een pracht van een telefoon. Ben absoluut blij dat ik voor de Maple gold gegaan ben. Echt een plaatje om te zien. Ook blij dat ik toch een zwarte alcantara cover besteld heb want die staat toch een stuk mooier dan de groene. Ik vind de telefoon echter zo mooi dat ik misschien nog wel een clear case ga kopen.

De gouden variant is trouwens ook stukken beter tegen vingerafdrukken. Zelfs onder licht is het niet duidelijk zichtbaar. Een erg groot pluspunt ten opzichte van de zwarte variant.

De telefoon zelf voelt extreem degelijk en luxe aan en is in elk opzicht een flinke verbetering ten opzichte van mijn S7 edge. Alles is nog aan het installeren, updaten en terugzetten dus kan verder nog weinig zinnigs over de telefoon zelf zeggen.

• lumian
Iemand al ervaring met het plaatsen van tempered glass erop? Heb er een op gedaan maar niet ideaal..op sommige letters moet je harder drukker, misschien kwestie van elk gebied goed aandrukken?
quote:
Doe maar van de schade ;)

• Dennisjehz
quote:
lumian schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:31:
Je kan in youtube niet meer de videos crop to fit doen dus dat ze het hele scherm vullen terwijl het op de s8plus wel kon..wtf?
kan wel (net op mijn eigen note 8 gedaan), je kijkt waarschijnlijk een HDR video waarbij dit niet kan, ook niet op de s8plus.

• Dennisjehz
quote:
kmichael schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:18:
Weet iemand wat "European sim card only" betekend?
Dit staat op een zegel waarmee de doos dicht geplakt is.
Betekend dit, dat als ik op vakantie ga naar Amerika. Dat ik daar geen sim kaartje kan kopen en in de telefoon kan stoppen voor bijvoorbeeld internet ?
dit betekend dat er als activatie sim een europese simkaart inmoet, zodra je een 5minuten gesprek gedaan hebt naar een huis telefoon is deze activatie doorgaan en kan je elke sim gebruiken in de wereld die je wilt, geen zorgen.

• CopyCatz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:39
Holy shit wat een polished apparaat is dit zeg! Ik denk dat ik mijn iPhone heel snel vergeten ga zijn..

Overigens is de vodafone versie gewoon dual sim. Logo staat op de doos en toestel, en de sim lade kan inderdaad een 2e sim aan.

• Rutger Mulder
quote:
MazeWing schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:44:
Het blijft wel de pcmark app die de grootste verschillen laat zien. Ook zijn er andere apps die aanzienlijk beter presteren op de snapdragon dan de exynos (en andersom).

Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit komt doordat de snapdragon bepaalde instructies heeft die de exynos niet of minder heeft. Deze instructies hoeven eigenlijk niet gebruikt te worden en zijn meer legacy dan wat anders. Wanneer een app er echter gebruik van maakt ga je flinke verschillen zien.

Ik zal straks eens zoeken naar dat artikel en om welke instructies het ging...
Klopt, er missen extensions. De exynos chipset heeft een mali gpu en de drivers daarvoor zijn al 2 jaar oud ofzo. Met nieuwe drivers zouden ze die extensions wel kunnen toevoegen, maar ik betwijfel of die er ooit gaan komen. Voor de dolphin emulator mist de mali gpu drivers support voor ARB_buffer_storage. Qualcomm heeft zijn zaakjes beter geregeld met driver updates voor de snapdragons.

Maar op zich heeft de exynos chipset wel genoeg power. Deze kan 120 fps 4k filmen maar Samsung heeft dit niet ingevoerd omdat de snapdragon versie dat niet aan kan. We zitten nu met 30 fps 4k. Andere reden is waarschijnlijk dat de chip met 120 fps te heet zou worden. Maar wel jammer dat we niet 60 fps 4k krijgen zoals de nieuwe Apple iphones. We worden dus dubbel genaaid (bagger gpu drivers en 4k filmen) doordat Samsung twee chipset in de wereld gebruikt :(.
quote:
CopyCatz schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:46:
Overigens is de vodafone versie gewoon dual sim. Logo staat op de doos en toestel, en de sim lade kan inderdaad een 2e sim aan.
Best kans dat Samsung tijdens de pre-order fase één model heeft uitgeleverd en dat de single sim modellen later wel door T-Mobile en Vodafone geleverd gaan worden. Want ze bestaan wel gezien de product codes. Ik zou het risico dus niet nemen als je dual sim belangrijk vindt.

• Dennisjehz
quote:
Rutger Mulder schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:41:
[...]

Klopt, er missen extensions. De exynos chipset heeft een mali gpu en de drivers daarvoor zijn al 2 jaar oud ofzo. Met nieuwe drivers zouden ze die extensions wel kunnen toevoegen, maar ik betwijfel of die er ooit gaan komen. Voor de dolphin emulator mist de mali gpu drivers support voor ARB_buffer_storage. Qualcomm heeft zijn zaakjes beter geregeld met driver updates voor de snapdragons.

Maar op zich heeft de exynos chipset wel genoeg power. Deze kan 120 fps 4k filmen maar Samsung heeft dit niet ingevoerd omdat de snapdragon versie dat niet aan kan. We zitten nu met 30 fps 4k. Andere reden is waarschijnlijk dat de chip met 120 fps te heet zou worden. Maar wel jammer dat we niet 60 fps 4k krijgen zoals de nieuwe Apple iphones. We worden dus dubbel genaaid (bagger gpu drivers en 4k filmen) doordat Samsung twee chipset in de wereld gebruikt :(.

[...]

Best kans dat Samsung tijdens de pre-order fase één model heeft uitgeleverd en dat de single sim modellen later wel door T-Mobile en Vodafone geleverd gaan worden. Want ze bestaan wel gezien de product codes. Ik zou het risico dus niet nemen als je dual sim belangrijk vindt.
beter opletten niet zo aardig wanneer je iets zegt terwijl dat niet zo is, de update die vandaag aangeboden is kunnen we 60 fps filmen op 4k! >:)

• Firehuntah
Vandaag dus ook mijn Note 8 ontvangen, echt een geweldige telefoon. Dacht dat de S8 en S8+ al mooi waren met het nieuwe design van de infinity display maar de Note 8 laat even zien dat het nog mooier kan. ;) Bouwkwaliteit is echt perfect, voelt heel degelijk aan en is ook wat zwaarder. Enige minpuntje van het design vind ik het DUOS logo op de backglass in plaats van Galaxy Note8, ziet er niet echt mooi uit. Maarja, de achterkant kijk je zelf toch maar zelden naar. :P

De vingerafdruksscanner waar al zoveel over gezegd is heb ik eigenlijk geen problemen mee en grote handen heb ik niet echt. Is wel even wennen waar die precies zit maar ze hebben het bij de Note 8 slimmer gedaan dan bij S8 en S8+, je voelt hem wat dieper in de backglass zitten.
Irisscanner heb ik wel wat problemen mee, bij genoeg licht werkt die steeds perfect (en met bril op) maar in een wat donker ruimte werkt die gewoon helemaal niet. Ga het zometeen nog eens proberen na de software update want neem aan dat dit toch gewoon moet werken, daar is die infrarood sensor toch voor? :?

Heb hem ook geprobeerd in de Gear VR van vorig jaar (R323 - Note 7 versie) met de connector van de nieuwere (R324 - S8 / S8+ versie). Past er wel net in met een klein beetje duwen maar zit toch niet helemaal lekker. Werkt wel gewoon maar je ziet aan de rechterkant een gedeelte dat voor je andere oog bedoelt is. Dus dat gaat niks worden, voor de Note 8 heb je toch echt de nieuwe R325 Gear VR nodig. Heb deze alleen nog nergens beschikbaar gezien hier in Nederland.

De DeX station vind ik ook erg fijn maar helaas is deze toch niet UHD/4K terwijl dit wel gewoon duidelijk op de doos staat. 8)7 Output is FHD/1080P en wordt op 4K en ultrawide schermen dus gewoon uitgerekt wat het beeld veel te wazig maakt om het te willen gebruiken. Hoop dat hier een update voor gaat komen, dan ga ik hem echt wel gebruiken. Maar zoals die nu is heb je er dus alleen wat aan als je een FHD/1080P scherm hebt.

quote:
Phusebox schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:06:
[...]

Is natuurlijk persoonlijk maar als werkelijk iedere review klaagt over de plek dan lijkt perfect me iets overdreven.
cc: @lumian

Dus je luistert alleen maar naar "reviewers" en niet naar "gebruikers"?

Heb zelf de S8+, daar werd ook van gezegd dat de vingerafdrukscanner slecht geplaatst was:
nou: heb er absoluut GEEN problemen mee.
Als ik mijn foon oppak met mijn linkerhand, is mijn wijsvinger al op de scanner, dus...

Zoiets blijft altijd een "persoonlijke opinie" van de reviewer...

• lumian
quote:
Phusebox schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:06:
[...]

Is natuurlijk persoonlijk maar als werkelijk iedere review klaagt over de plek dan lijkt perfect me iets overdreven.
Voor mensen met grote handen is het gewoon een perfecte ligging, punt. Dat komt omdat je wijsvinger min of meer toch al op die plek rust als je het toestel vasthoudt, en je desnoods al vasthoudend zonder opnieuw grip te moeten krijgen op het toestel slechts de top van je wijsvinger iets hoeft te verzetten om het scherm te ontgrendelen. Ideaal dus.
quote:
lumian schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:42:
Je weet kennelijk niet eens waar je het over hebt
Doe eens relaxed :) Die foto toont antennebanden die Henk echt wel kent.
Als hij (ik ook) niks anders ziet qua beschadigingen dan ga ik ook echt niet beginnen over antennebanden.
Die zijn namelijk in elke smartphone te vinden op één of andere manier en voor mij algemeen goed, dus niet noemenswaardig.

• sean87
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18-10-2017
*knip*. Je eigen youtube kanaal hier promoten is niet de bedoeling en wordt gezien als spam.

[Voor 72% gewijzigd door rens-br op 16-10-2017 10:42]

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 22:44
quote:
kmichael schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:38:
Hoe zit dat nu met dat waterdichtheid IP68. De ene site zegt dat je de telefoon gewoon onder water en douche kan gebruiken, de andere site zegt beter van niet, alleen als het per ongeluk gebeurt...
Ik ben bij de launch van het toestel geweest, en daar hadden ze 4 exemplaren in een aquarium liggen de hele tijd om er spelletjes op te spelen (de winnaar van de dag kreeg er een mee om te reviewen, ik redde dat helaas niet). Kortom, daar kan het toestel gewoon tegen.

• Toub
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21:56
Dus heb mijn Note sinds 12:00 vanmiddag. Eerste wat ik heb gedaan is Bixby "uitgezet".

- Package Disabler Pro / PDP engine

Hieronder wat ik disabled heb. Knop reageert helemaal nergens meer op.
Heb nu Lawnchair als launcher met Google Now/Assistent.

http://i67.tinypic.com/1zqg7sx.jpg

• Firehuntah
quote:
Ik snap niet waarom je hier over bezig blijft, je hebt het zelf al bij een paar andere Note 8's gezien en meerdere mensen hebben al gezegd dat dit het geval is. Het is gewoon een effect dat alle edge schermen hebben. S6 Edge, S7 Edge en S8/S8+ hebben dit ook. De een misschien iets minder dan de ander maar bij een hoge helderheid zul je het bij ze allemaal wel kunnen zien. Net voor de zekerheid nog bij mijn S7 Edge gekeken en die heeft dit dus ook gewoon. Het is nauwelijks zichtbaar, tenzij je er echt op gaat letten. Dus echt last kan je hier niet van hebben. ;) Gewoon negeren en genieten van je Note 8, niet naar problemen zoeken die er niet zijn.

Nog even over de irisscanner en vingerafdrukscanner, vooral na de review hier op tweakers.

Het niet werken van de irisscanner met een bril is complete onzin. Ik draag zelf een bril en de keren dat die niet werkt maakt het niets uit of ik een bril op heb of niet. Het heeft meer met de hoeveelheid licht te maken of die werkt of niet. In donkere ruimtes werkt die zeker minder goed maar bij goede verlichting werkt die elke keer perfect, met mijn bril op dus. Enige verschil is misschien wel dat je hem met bril iets korterbij moet houden of soms wat minder snel is (nog steeds minder dan een seconde). Maar is dus zeker bruikbaar met bril.

Vingerafdrukscanner werkt steeds perfect, alleen moet je je vinger wel echt in het midden en plat erop hebben. Dit is dus gewoon even wennen. Rede waarom het bij de S7 misschien beter leek te werken is omdat je daar kunt zien hoe je je vinger erop plaatst. Dus ja, hij gaat soms wel eens fout maar dat is niet omdat de scanner slechter is, je hebt je vinger gewoon niet goed erop. Denk dat dit na verloop van tijd steeds beter gaat als je de positie van de scanner leert kennen.

• Rutger Mulder
Geen light bleed hier op mijn toestel. En die fingerprint sensor werkt super goed. Ook de iris scanner werkt prima in een volledig donkere kamer. Hij is alleen soms wat trager bij weinig licht, maar overdag bijna net zo snel als je fingerprint. Maar overall is de fingerprint wel sneller/makkelijker omdat je 1 stap minder hoeft te doen en het toestel niet hoeft te richten. Als je het toestel helemaal onderaan vast houdt en de hoek echt in je palm drukt ja dan kom je ook niet bij de fingerprint sensor. Maar als je het toestel wat meer aan de zijkant vast houdt dan kan ik er prima bij komen. Viel mij echt 100% mee. En omdat hij iets verzonken is en je daar natuurlijk al met je wijsvinger komt raak je ook nooit de camera. Misschien niet de beste plek voor iedereen, maar ik kan er prima mee leven. Kan me dus ook niet helemaal vinden in de tweakers review.
Enige probleem dat ik met de fingerprint sensor ondervond is dat hij totaal niet geschikt is voor linkshandig gebruik.

[Voor 6% gewijzigd door Rutger Mulder op 17-09-2017 03:01]

Pagina: 1 2 3 4

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True