Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 06:52:
[...]

De hardware kan het aan, en voor zover ik begrepen heb wordt dit "enabled" bij Android 9

Onderstaand is afkomstig van Samsung F:

[VoLTE]
The second SIM card slot in dual SIM card models now supports VoLTE / VoWiFi.
Functionality is available on the Galaxy S9 and the following models.
The functionality will be available on the Galaxy Note8 and earlier models by performing the Android OS 9 update.
Dat zou mooi zijn! Enig idee wat de planning daarvoor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
swhnld schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 17:37:
[...]

Dat zou mooi zijn! Enig idee wat de planning daarvoor is?
Helaas: only "Samsung KR" knows... ;)

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!
We gaan het merken ik gok april 😉

Net wel weer wat handigs gebruikt, wifi sharing, de functie om de wifi verbinding te delen via de hotspot functie, hotel liet per apparaat betalen voor wifi, dus voor 1 apparaat gekocht en met 3 apparaten gedeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-05 19:01
wiz schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 22:54:
Klopt .. Hard resetten en met een Nederlandse simkaart opstarten. Volgens mij kan hij dan zelfs op PHN/PHN/PHN komen.
Hard reset = fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-06 07:40

wiz

Connecting the world

pvtonger schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:03:
[...]

Hard reset = fabrieksinstellingen?
Yep

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 08 nov 18
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!

Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.***** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* November security patches (Samsung Android Security Updates)
* The security of your device has been improved.

Model SM-N950F
Model name Galaxy Note8
Country Multi-CSC OXM
Version Android 8.0.0
Changelist 13688770
Build date Mon, 29 Oct 2018 06:06:46 +0000
Security Patch Level 2018-11-01
Product code PHN
PDA N950FXXS5CRJ6
CSC N950FOXM5CRHA
Details for download with SamFirm: Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/923/8mXgSx.png

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.1; USE HOME_CSC_OXM !

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• New Yorker
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-06 10:28
Merk als in Telefoon merk? 8)7 Dat voor een thema restrictie? Het is idd aardig kansloos maar om dan meteen een ander telefoon merk te gaan zoeken... Je kunt ook als het echt zo belangrijk is voor je een thema aanschaffen voor een aantal euro's..

Ik zou er best een paar euro voor over hebben, probleem is ik vertrouw die ontwikkelaars niet.. Stel je maakt een thema en vraagt er 2.50 voor, prima bedrag en alles werkt. Na een update werkt iets niet en ontwikkelaar heeft zijn centjes binnen en weigert een update uit te brengen voor de thema? Dan ben je dus genaaid..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er rolt een update uit voor de Nederlandse, UN-branded (PHN), Note8

Kan iemand een screenshot plaatsen van de "What's New" en een complete screenshot (van boven naar beneden) van de "Software Info"?

Dank alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:48
henklbr schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:24:
Er rolt een update uit voor de Nederlandse, UN-branded (PHN), Note8

Kan iemand een screenshot plaatsen van de "What's New" en een complete screenshot (van boven naar beneden) van de "Software Info"?

Dank alvast :)
alleen de beveiliging van het apparaat is verbeterd. Beveiligingspatch 1 november 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!
stijnec1 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 08:39:
[...]

alleen de beveiliging van het apparaat is verbeterd. Beveiligingspatch 1 november 2018
Thanks, zou je misschien de screenshots kunnen posten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03:01
henklbr schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:04:
[...]

Thanks, zou je misschien de screenshots kunnen posten?
Deze bedoel je ?

Afbeeldingslocatie: http://image.kloosterman.cloud/image.php?di=ZF05

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3ZV7IEb33WjU97IlUKT3t4WH/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8b4zRV1w2Et7owULAINi4KPA/thumb.jpg

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 14 dec 18

Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.***** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.

What's new:
* December security patches (Samsung Android Security Updates)

Model SM-N950F
Model name Galaxy Note8
Country Multi-CSC OXM
Version Android 8.0.0
Changelist 13688770
Build date Mon, 03 Dec 2018 07:46:16 +0000
Security Patch Level 2018-12-01
Product code PHN
PDA N950FXXS5CRK5
CSC N950FOXM5CRK1
Details for download with SamFirm: Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/800x600q90/923/dRTnr0.png

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.1; USE HOME_CSC_OXM !

[ Voor 12% gewijzigd door henklbr op 17-12-2018 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Het scherm van mijn Note 8 was ingebrand. Er was iets van de interface van Google Maps zichtbaar. Ik gebruik die wel regelmatig, maar meestal helemaal niet lang. Dus het was wel teleurstellend.
Na wat twijfelen toch maar op laten halen voor reparatie. Ik was er niet helemaal zeker van dat ze het onder garantie zouden laten vallen (al zou dat wel moeten), je moet je telefoon leeghalen, en de Whitestone Dome moest er ook af. Gelukkig was die al wel enigszins aan vervanging toe.

Maar complimenten aan Samsung/Dynafix, na 2 dagen had ik hem al weer terug, weer perfect in orde, zonder kosten.
Accu en 'een electrisch onderdeel' :D ook nog vervangen. Geen idee waarom, accu was nog ok volgens mij. Maar wel fijn, nog een beetje compensatie voor al het gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 15:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

maartenmk schreef op zondag 16 december 2018 @ 15:06:
Het scherm van mijn Note 8 was ingebrand. Er was iets van de interface van Google Maps zichtbaar. Ik gebruik die wel regelmatig, maar meestal helemaal niet lang. Dus het was wel teleurstellend.
Na wat twijfelen toch maar op laten halen voor reparatie. Ik was er niet helemaal zeker van dat ze het onder garantie zouden laten vallen (al zou dat wel moeten), je moet je telefoon leeghalen, en de Whitestone Dome moest er ook af. Gelukkig was die al wel enigszins aan vervanging toe.

Maar complimenten aan Samsung/Dynafix, na 2 dagen had ik hem al weer terug, weer perfect in orde, zonder kosten.
Accu en 'een electrisch onderdeel' :D ook nog vervangen. Geen idee waarom, accu was nog ok volgens mij. Maar wel fijn, nog een beetje compensatie voor al het gedoe.
Het kan inderdaad wel goed gaan : :P in verleden ook al eens mijn S3 scherm laten vervangen, ook in 10 dagen gefixed. Alleen jammer dat ik hem een half jaar later liet vallen... ;w

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-06 19:45
NLF schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 19:33:
Zijn andere mensen hier van een note 3 naar een 8 gegaan? Ben benieuwd hoe jullie het verschil ervaren :)
Ik. Ik koop altijd een telefoon ong 1 jaar na release. Dit vanwege de flinke vermindering in prijs en eventuele kinderziektes. Zo had ik ook de Note 3 gekocht in 2014. Afgelopen jaar nog een mugen 6500mah accu in gezet omdat de accu toch wel matig begon te worden. Via het werk had ik wat bonnen gekregen en omdat ik verder niks nodig had besloot ik maar om de Note 8 te kopen. Qua performance goed genoeg voor mij en de Note 9 vind ik veel te duur voor het kleine verschil.

Ik had liever het formaat van de Note 3 gehad qua breedte en lengte van het toestel, maar dat is tegenwoordig helaas niet meer zo. Ook vond ik de achterkant van de Note 3 lekkerder vasthouden dan de gladde glazen achterkant van de Note 8. Voor de rest is de Note 8 op alle fronten een vooruitgang. Superbeeld, geluid is iets beter en een nieuwer OS is ook wel handig, aangezien ik sommige apps al niet meer kon installeren op de Note 3 ivm verouderd OS. En natuurlijk last but not least, de veel betere camera. Dat is toch wel echt een flink verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Ik heb een probleempje met de camera binnen whatsapp waarvan ik me afvraag of dat alleen bij mij is. Als ik binnen whatsapp een foto wil maken en ik pak bijv een object in de voorgrond waarop ik wil scherpstellen, door op het object op het scherm te drukken, dan focust hij daar heel even op en vervolgens wordt de achtergrond scherp maar het object op de voorgrond juist niet. Zonder ergens op het scherm te drukken focust hij wel goed uit zichzelf, maar zodra je ergens binnen het scherm drukt gaat de focus aan de haal en dat krijg je ook niet meer goed, tenzij je weer terug naar de chat gaat en opnieuw een foto probeert te maken.
In de camera app van de telefoon zelf werkt deze manier van zoomen overigens wel 100%. Lijkt een whatsapp dingetje te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-06 22:39
Hmm ik heb hetzelfde, dus lijkt me een Whatsapp dingetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02-06 08:57
Deze camera probleem heb ik met Whatsapp al maanden.

• benchMarc
Hebben jullie ook zo nu en dan haperingen in het terugkijken bij opgenomen slow motion video's? Soms gaat het 30sec lang goed in een video dus het is niet steevast om de zoveel seconden te zeggen. Het zit ook echt in de opname zelf want bij herhaaldelijk terugspelen komt het altijd op hetzelfde punt in de video. Heb zelfs al een factory reset gedaan en verder geen apps erop gezet. Meteen weet getest en het probleem blijft bestaan. Niet dat ik nu zo vaak slow mo opnames maar, maar dit is toch wel erg slecht voor een telefoon die al meer dan een jaar op de markt is. Zie op internet ook meer mensen die ditzelfde probleem hebben maar kwam het hier nog niet tegen.

Maak maar eens een slow mo opname van 40sec met wat panning erin en kijk daarna alles als slow mo terug.

• New Yorker
  • Niet online
Accu word bij mij steeds minder.

Weg

• benchMarc
benchMarc schreef op donderdag 27 december 2018 @ 07:49:
Hebben jullie ook zo nu en dan haperingen in het terugkijken bij opgenomen slow motion video's? Soms gaat het 30sec lang goed in een video dus het is niet steevast om de zoveel seconden te zeggen. Het zit ook echt in de opname zelf want bij herhaaldelijk terugspelen komt het altijd op hetzelfde punt in de video. Heb zelfs al een factory reset gedaan en verder geen apps erop gezet. Meteen weet getest en het probleem blijft bestaan. Niet dat ik nu zo vaak slow mo opnames maar, maar dit is toch wel erg slecht voor een telefoon die al meer dan een jaar op de markt is. Zie op internet ook meer mensen die ditzelfde probleem hebben maar kwam het hier nog niet tegen.

Maak maar eens een slow mo opname van 40sec met wat panning erin en kijk daarna alles als slow mo terug.
Valt me nu op dat ik dit ook heb bij 60 fps opnames.

Ik keek net een youtube filmpje op 1080p en 60fps met HDR en ook daar heb ik stuttering en frame skipping:
YouTube: COSTA RICA IN 4K 60fps HDR (ULTRA HD)
Op 720p gaat het wel goed. Lijkt dus alsof mijn telefoon niet genoeg performance heeft om 1080p met HDR goed aan te kunnen. Dit zou toch niet moeten mogen?
@benchMarc probeer eens met een alternatieve app dit te filmen, kan aan de software liggen.
Lees dit ook eens: https://www.tomsguide.com...-android-camera-apps.html
Ik zou als eerste zoeken naar de Google Camera app of daar een port voor is naar de Note 8 op XDA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Ik vraag me af of het volgende een heel irritante feature of een bug is. Als hij aan de lader ligt en op 100% is geladen dan trilt hij elke minuut heel kort en gaat het scherm even aan. Zelfs al staat de telefoon op DND. Helemaal nergens vind ik de optie om dit uit te zetten en met google vind ik hier maar twee mensen die het ook hebben met daarop nul oplossingen geboden.
Stekker eruit en dan houdt hij er mee op. Het is dus duidelijk dat de telefoon wil aangeven dat hij volgeladen is, maar waarom moet dit zo en heeft niemand anders dit hier?

En voor de duidelijkheid: de notification reminder staat op off.

[ Voor 5% gewijzigd door benchMarc op 01-01-2019 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the old man
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-08-2020
Ik denk dat het aan je lader ligt. Gebruik je de originele?

Gelukkig nieuw jaar nog allemaal!
benchMarc schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 12:01:
Ik vraag me af of het volgende een heel irritante feature of een bug is. Als hij aan de lader ligt en op 100% is geladen dan trilt hij elke minuut heel kort en gaat het scherm even aan. Zelfs al staat de telefoon op DND. Helemaal nergens vind ik de optie om dit uit te zetten en met google vind ik hier maar twee mensen die het ook hebben met daarop nul oplossingen geboden.
Stekker eruit en dan houdt hij er mee op. Het is dus duidelijk dat de telefoon wil aangeven dat hij volgeladen is, maar waarom moet dit zo en heeft niemand anders dit hier?

En voor de duidelijkheid: de notification reminder staat op off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
the old man schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:51:

[...]
Jep, originele lader. Hij laadt verder ook op zonder tussentijds haperen en doet alles verder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 19:49
Na ongeveer 13 maanden intensief gebruik heb ik hetzelfde.
Gelukkig geen last van een ingebrand scherm, alleen de balk onderin heel vaag als je op maximale helderheid zit. Niet storend, wel opvallend dat dit los van de achteruitgaande accuduur het enige is na deze tijd.

Ik ben net zo blij met dit toestel als ik toendertijd was met mijn Note 3 en nu Samsung ook Android 9 heeft toegezegd voor dit toestel denk ik dat ik deze, net als mijn Note 3, zo lang mogelijk ga blijven gebruiken.

Ik zit veel in de auto en heb een dikke powerbank in m'n tas dus de accuduur valt alleen op als ik een dag zonder beide onderweg ben.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Ballebek schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 14:53:
[...]

Na ongeveer 13 maanden intensief gebruik heb ik hetzelfde.
Gelukkig geen last van een ingebrand scherm, alleen de balk onderin heel vaag als je op maximale helderheid zit. Niet storend, wel opvallend dat dit los van de achteruitgaande accuduur het enige is na deze tijd.

Ik ben net zo blij met dit toestel als ik toendertijd was met mijn Note 3 en nu Samsung ook Android 9 heeft toegezegd voor dit toestel denk ik dat ik deze, net als mijn Note 3, zo lang mogelijk ga blijven gebruiken.

Ik zit veel in de auto en heb een dikke powerbank in m'n tas dus de accuduur valt alleen op als ik een dag zonder beide onderweg ben.
Ook op de accu zit 2 jaar garantie. Dus als die echt zo slecht is dan kan je hem altijd aanmelden voor reparatie en krijg je gewoon gratis een nieuwe accu! Let wel op dat je toestel dan geen schade vertoond anders valt het niet in de garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
Telefoon gisteren een mooie format data/cache gegeven en nu gaat ie al de hele dag mee en heb ik nog 80% over aan lading. En mooi om te zien dat de accu nu ook 2 jaar is; ik dacht dat dit nog steeds 6 maanden was.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Ballebek schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:09:
Telefoon gisteren een mooie format data/cache gegeven en nu gaat ie al de hele dag mee en heb ik nog 80% over aan lading. En mooi om te zien dat de accu nu ook 2 jaar is; ik dacht dat dit nog steeds 6 maanden was.
Nee sinds dat je de accu niet meer zelf kunt verwisselen is dit 2 jaar, ik geloof vanaf de S6.

Note 8 Pie update komt als het goed is volgende maand al!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migros
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-06 16:59

migros

Nooit meer een Samsung

Ineens uit het niets kan ik al dagen bellers niet meer horen via de speaker bovenin de telefoon. Een hardreset bood geen soelaas. De vorige Note 4 ging 1 week na de garantieperiode naar de klote. Nu al na 1 jaar. wordt steeds minder met dit merk. Gelukkig heb ik nog een mooie IPhone als reservetoestel.

Leuk man gatheren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rohit schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:40:
[...]
Note 8 Pie update komt als het goed is volgende maand al!
Mooi nieuws, heb je een bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi, dat wordt aftellen, met name de belofte van op beide sim kaarten tegelijk 4g is iets waar ik met smart op wacht op mijn dual sim Note 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
swhnld schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:56:
Mooi, dat wordt aftellen, met name de belofte van op beide sim kaarten tegelijk 4g is iets waar ik met smart op wacht op mijn dual sim Note 8.
Ik hoop dat net als de s9+ je met de update ook Dex kunt gebruiken met alleen een kabeltje.. Zou wel handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
the old man schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 13:51:

[...]
Ik denk dat je gelijk hebt. Heb toen het weer voorkwam dat hij ongeveer elke 30sec weer aanging en één keer trilde de adapter van mijn Note 3 gebruikt. Toen hij op 100% zat gebeurde er niks. Vervolgens weer de nieuwe adapter aangesloten, weer die ellende. Weer de oude aangesloten, niks. Lijkt er dus sterk op dat het idd de adapter van de note 8 zelf is. Ik ga nu een aantal nachten draaien met de adapter van de note 3 om te zien of het echt weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
benchMarc schreef op zondag 6 januari 2019 @ 23:00:
[...]
Ik denk dat je gelijk hebt. Heb toen het weer voorkwam dat hij ongeveer elke 30sec weer aanging en één keer trilde de adapter van mijn Note 3 gebruikt. Toen hij op 100% zat gebeurde er niks. Vervolgens weer de nieuwe adapter aangesloten, weer die ellende. Weer de oude aangesloten, niks. Lijkt er dus sterk op dat het idd de adapter van de note 8 zelf is. Ik ga nu een aantal nachten draaien met de adapter van de note 3 om te zien of het echt weg is.
Of even langs een servicepunt met je oplader en toestel. Kunnen ze het daar meteen controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Rohit schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:19:
[...]

Of even langs een servicepunt met je oplader en toestel. Kunnen ze het daar meteen controleren.
Er zit niks in de buurt van Eindhoven. Ik blijf mijn oude lader wel gebruiken en koop wel een nieuwe mocht hij het loodje leggen. Tot dusver werkt hij nog steeds goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
benchMarc schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:18:
[...]

Er zit niks in de buurt van Eindhoven. Ik blijf mijn oude lader wel gebruiken en koop wel een nieuwe mocht hij het loodje leggen. Tot dusver werkt hij nog steeds goed.
Den Bosch zit er 1 ;)
En ik heb ook nog wel een Note 8 adapter hoor dus je mag me altijd even een pbtje sturen als je in de buurt van Vaartbroek zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the old man
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-08-2020
Weet nu eigenlijk wel zeker dat het niet aan je telefoon ligt dus ik zou me de weg naar een service centre besparen. Liever investeren in een wandeling naar de markt en koop voor 4 euro een 2.4 A USB lader bij Mo :-) Of ga draadloos laden, sinds de Note 3 heb ik nooit meer een kabel ingeplugd.

Mijn ervaring met laders - ook origineel samsung of apple - is dat ze allemaal kuren kunnen krijgen. De chinese troep wel meer, dat wel. Soms ook ligt het aan de kabel, iets waar men niet als eerste aan denkt. Zo'n usb volt metertje van Ali kan erg handig zijn bij het localiseren van laad problemen. Je kunt ook USB C kabels kopen met een ingebouwde volt meter in de plug, echt heel handig.
Rohit schreef op maandag 7 januari 2019 @ 09:19:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Rohit schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:56:
[...]

Den Bosch zit er 1 ;)
En ik heb ook nog wel een Note 8 adapter hoor dus je mag me altijd even een pbtje sturen als je in de buurt van Vaartbroek zit ;)
Thanks voor het aanbod, maar gezien mijn gelimiteerde tijd op het moment gaat dat hem niet meer worden. En eind volgende week ben ik voor onbepaalde tijd uit NL vertrokken.
the old man schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:34:
Weet nu eigenlijk wel zeker dat het niet aan je telefoon ligt dus ik zou me de weg naar een service centre besparen. Liever investeren in een wandeling naar de markt en koop voor 4 euro een 2.4 A USB lader bij Mo :-) Of ga draadloos laden, sinds de Note 3 heb ik nooit meer een kabel ingeplugd.

Mijn ervaring met laders - ook origineel samsung of apple - is dat ze allemaal kuren kunnen krijgen. De chinese troep wel meer, dat wel. Soms ook ligt het aan de kabel, iets waar men niet als eerste aan denkt. Zo'n usb volt metertje van Ali kan erg handig zijn bij het localiseren van laad problemen. Je kunt ook USB C kabels kopen met een ingebouwde volt meter in de plug, echt heel handig.

[...]
Ik heb geen moeite met zo'n kabeltje. Gelukkig werkt de adapter van mijn Note 3 nog prima, dus ik ga die gebruiken totdat die het begeeft. Overigens nog steeds geen rare fratsen meer gemerkt sinds ik de Note 3 adapter gebruik. So far so good dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Er zit ook garantie op de lader. Dus als je een aanvraag zou doen daarvoor krijg je eenmalig een nieuwe mits hij onbeschadigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Ja klopt, maar aangezien ik nog genoeg aan mijn hoofd heb en vanaf volgende week zondag uit NL ben heb ik daar geen zin meer in. En anders koop ik straks in Noorwegen wel een nieuwe adapter als die van de Note 3 het zou begeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-06 17:31

jabberwock

XBL:Jabberwocks

benchMarc schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 21:18:
[...]

Er zit niks in de buurt van Eindhoven.
Hartje Eindhoven.. de Tele 2 winkel op de Rechtestraat is een officiëel Servicepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
jabberwock schreef op zondag 13 januari 2019 @ 11:15:
[...]

Hartje Eindhoven.. de Tele 2 winkel op de Rechtestraat is een officiëel Servicepunt.
Niet meer. Althans volgens de Samsung site niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Samsung is vandaag gestart met de OneUI Pie Beta voor de Note8 in India, Verenigd Koninkrijk & Korea.

Voor mensen, die NIET bang zijn om deze Beta te installeren via de recovery (UPDATE.ZIP via SD-card of ADB):

Zie mijn post op XDA: Galaxy Note 8 (SM-N950F) OFFICIAL OneUI/Pie beta (NO ROOT/CUSTOM ROM TALK!!!) -> https://forum.xda-develop...f-official-oneui-t3890126

Lees goed de instructies...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmie1973
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:05
Ik heb zojuist de laatste beveiligings update gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 20:43

Renate1970

Lef is Leven

Ja hier beveiligingsupdate januari 2019

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
Ballebek schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 18:09:
Update: Telefoon gaat een stuk langer met de accu sinds de format 3 weken geleden.
Ook andere irritaties zoals Spotify via bluetooth die af en toe hapert zijn verdwenen sindsdien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
henklbr schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:57:
Samsung is vandaag gestart met de OneUI Pie Beta voor de Note8 in India, Verenigd Koninkrijk & Korea.

Voor mensen, die NIET bang zijn om deze Beta te installeren via de recovery (UPDATE.ZIP via SD-card of ADB):

Zie mijn post op XDA: Galaxy Note 8 (SM-N950F) OFFICIAL OneUI/Pie beta (NO ROOT/CUSTOM ROM TALK!!!) -> https://forum.xda-develop...f-official-oneui-t3890126

Lees goed de instructies...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tKp2LGw9b7HEwYeWGU7Q7Kfx/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lh8efDEcNDwqTRkNc4hmXgOL/thumb.jpg

Beta2 is beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er hier al mensen die het geprobeerd hebben? En wat is de ervaring dan, is het stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
henklbr schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 06:52:
[...]

De hardware kan het aan, en voor zover ik begrepen heb wordt dit "enabled" bij Android 9

Onderstaand is afkomstig van Samsung F:

[VoLTE]
The second SIM card slot in dual SIM card models now supports VoLTE / VoWiFi.
Functionality is available on the Galaxy S9 and the following models.
The functionality will be available on the Galaxy Note8 and earlier models by performing the Android OS 9 update.
Is iemand met de Android Pie Beta bezig hiervan die kan bevestigen dat dit inderdaad nu ook op de Note 8 gaat werken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uberprutser
Note 8 heeft in Pie dual VoLTE dus ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qtwXQjPHeAt3v9MFzzcpUTmt/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4OKF28kxlWeEJLtPg9X0MhXy/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/oKALnYYeR0zQZu35whSjXjcJ/thumb.jpg

Voor de Tweakers: OneUI Pie Beta3 is beschikbaar -> https://forum.xda-develop...hp?p=78677166&postcount=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
migros schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 21:41:
[...]

Je vergelijkt een beetje appels met peren of Samsungs :+ De mijne is kwijt de jouwe niet. Bovendien staat er op de site van Samsung nergens dat ze dus de gsm doorsturen naar Dynafix. Hij ging naar dokter Samsung of zo. Dus dat had ik niet kunnen weten. Ik ga me als consument niet verdiepen waar dat toestel heen gaat het enige wat mij boeit is dat ie naar de garantsteller gaat en dat is Samsung. Vooral met zo een high-end toestel verwacht ik dat er beter mee omgegaan wordt dan een toestel van 100 of 200 euri.
Zullen we hier weer verder gaan over de Note 8? RMA mag hier : [Samsung] RMA & Support

De berichten inzake RMA zijn verplaatst naar het juiste topic. Nu weer ontopic

[ Voor 5% gewijzigd door PaT op 11-02-2019 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1Xf1fzGmTLyv7z7APvLHXH5a/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uuaDnQ8o1dt7g1YySBfvwho1/thumb.jpg

Voor de Tweakers: OneUI Pie Beta4 is beschikbaar -> https://forum.xda-develop...hp?p=78677166&postcount=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
En nou OP met die final! :)
Vorige week S9+ voor mijn vrouw gekocht en de interface e.d. zijn wel een erg fijne verbetering, net als de night mode!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ballebek schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:04:
[...]

En nou OP met die final! :)
Vorige week S9+ voor mijn vrouw gekocht en de interface e.d. zijn wel een erg fijne verbetering, net als de night mode!
Eind deze maand is de planning dat de roll-out voor de Note 8 begint lees ik overal, dus ik gok dat we hem in Nederland in maart krijgen gezien Samsung dat over het algemeen gefaseerd doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZDSKCaVbeVpACcK1Szanr8AC/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZxxDRTSbXzbOwxVxkRhNfmeB/thumb.jpg

Voor de Tweakers: OneUI Pie Stable/Official release is beschikbaar -> https://forum.xda-develop...hp?p=78677166&postcount=1

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IT5EdFCibhBRKx7zpo3WRKTT/thumb.jpg

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 15 feb 18

What's new:
* OneUI Pie
* February security patches (Samsung Android Security Updates)

Model SM-N950F
Model name Galaxy Note8
Country Multi-CSC OXM
Version Android 9
Changelist 15325116
Build date Fri, 08 Feb 2019 22:24:08 +0000
Security Patch Level 2019-02-01
Product code PHN
PDA N950FXXS5DSB2
CSC N950FOXM5DSB2
Details for download with SamFirm: Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.com/v2/1024x768q90/923/uhiDj4.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@henklbr Goed nieuws dat de stable er is van Android 9 op de Samsung Galaxy Note 8 - wat zou normaal de verspreiding zijn hiervan dat die OTA beschikbaar komt hier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
swhnld schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 11:14:
@henklbr Goed nieuws dat de stable er is van Android 9 op de Samsung Galaxy Note 8 - wat zou normaal de verspreiding zijn hiervan dat die OTA beschikbaar komt hier?
Goede vraag, next... ;)

Wordt een "Staged roll-out": kan morgen zijn, maar ook pas over een paar weken...

Je kan natuurlijk altijd bovenstaand flashen met Odin; als NL dezelfde build krijgt dan krijg je gewoon daarna de OTA's.
Krijgt NL een "nieuwere build", bv DSB3, kun je die daarna er overheen flashen en dan krijg je je OTA's weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315662

Ben wel benieuwd, zodra hij hier officieel uit is ga ik denk ik meteen een factory reset doen. Merk de laatste tijd wel dat de batterij veel sneller leeg gaat dan hoort en volgens mij kan het nooit kwaad met een nieuwe versie.
Ben vooral benieuwd naar het de One UI, heb nog niets van de beta's gebruikt maar wel gezien. Het concept lijkt goed, maar ook wel iets wat hit or miss is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jazeker, een factory reset kan nooit kwaad, maar wil je het echt goed doen, zet dan ook geen backup terug. Dan komt daar ook niets van mee dat problemen kan veroorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Ik heb de update gisteren gedaan. Overall ziet het er wel aardig uit. Nieuwe functies heb ik bekeken en het is fijn dat sommige dingen nu "in het OS zitten", maar een aantal zaken hadden we als Samsung gebruiker al en/of had ik dat middels Tasker al geregeld. Het zijn eigenlijk allemaal gimmicks.

De gesture navigatie is wel even wennen, maar is denk ik wel handiger. Het voelt vloeiender aan om even te swipen, dan steeds op het knopje te drukken.

Wat ik wel een achteruitgang vind is de splitscreen functie. Voorheen kon ik dat activeren met het lang indrukken van de recent toets. Nu moet ik een keer drukken op de recent toets om het menu te openen, dan moet ik het icoontje lang vast houden om een submenu te krijgen waar ik vervolgens de optie weergeven in splitscreen moet aanklikken. De implementatie van Samsung vond ik dan toch beter. Hetzelfde geld voor het snel wisselen met je vorige app. Dat ging met een dubbel tap op de recent toets, nu moet je ergens over de navbalk swipen.

En kom er zojuist achter dat SideSync niet (meer) lekker werkt. Maar wellicht moet dat ook eerst nog worden bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jabberwock schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:10:
Ik heb de update gisteren gedaan.

En kom er zojuist achter dat SideSync niet (meer) lekker werkt. Maar wellicht moet dat ook eerst nog worden bijgewerkt.
Heb je een factory reset al gedaan? Dat kan het ook oplossen, is eigenlijk wat ik standaard doe na een grote versie upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Nee niet gedaan. Ik ben er al achter dat Samsung Sidesync eigenlijk aan het uitfaseren is. Er Samsung Flow voor in de plaats gekomen. Helaas werkt dat weer niet met een usb verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-05 17:35
En nog steeds geen update op de 8 :/
Na 9 jaar iPhones en eerste Android, waar ik behoorlijk positief over ben, is dit wel zwaar ruk. Als de update klaar is gooi het de wereld in voor iedereen, ipv bullshit per regio/land :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vedrano schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 18:49:
En nog steeds geen update op de 8 :/
Na 9 jaar iPhones en eerste Android, waar ik behoorlijk positief over ben, is dit wel zwaar ruk. Als de update klaar is gooi het de wereld in voor iedereen, ipv bullshit per regio/land :-/
Relax, of download de image en installeer het zelf.
Samsung rolt het voorzichtig uit om risico's te mijden voor niet technische klanten of mensen die geen zin hebben te prutsen, en voor de rest is er een weg omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
Ik ben wel benieuwd of met versie 9 de haperingen van lange slowmotion opnames verleden tijd zijn, of dat dit gewoon een of ander hardwaremanco in de note 8 (ook de s8 en s8+ hebben er last van) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
benchMarc schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 22:44:
Ik ben wel benieuwd of met versie 9 de haperingen van lange slowmotion opnames verleden tijd zijn, of dat dit gewoon een of ander hardwaremanco in de note 8 (ook de s8 en s8+ hebben er last van) is.
Hardware:
Voor die lange opnames moet er data weggeschreven worden, dus dat is een factor, kan de hardware het wegschrijven snel genoeg aan, of wordt werkgeheugen gebruikt en als dat vol zit is het einde opname?
Een andere factor kan de belasting van de processor zijn die bijvoorbeeld te warm wordt omdat die hiervoor tijdelijk op maximale capaciteit draait.
Nog een factor kan zijn agressieve stroombesparing.
En een factor is formattering die een bepaalde bestandslimiet in formaat biedt (maximaal 2 GB bijvoorbeeld voor een bestand).
Hebben andere merken telefoons van deze generatie bijvoorbeeld hetzelfde probleem of niet? Is dit bij zowel de Exynos als Qualcomm processoren het geval? Hebben andere merken met dezelfde Qualcomm processor hetzelfde probleem?

En dan heb je nog de diverse software beperkingen:
Je zou kunnen testen met een andere app om de opname software uit te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
swhnld schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 09:58:
[...]

Hardware:
Voor die lange opnames moet er data weggeschreven worden, dus dat is een factor, kan de hardware het wegschrijven snel genoeg aan, of wordt werkgeheugen gebruikt en als dat vol zit is het einde opname?
Een andere factor kan de belasting van de processor zijn die bijvoorbeeld te warm wordt omdat die hiervoor tijdelijk op maximale capaciteit draait.
Nog een factor kan zijn agressieve stroombesparing.
En een factor is formattering die een bepaalde bestandslimiet in formaat biedt (maximaal 2 GB bijvoorbeeld voor een bestand).
Hebben andere merken telefoons van deze generatie bijvoorbeeld hetzelfde probleem of niet? Is dit bij zowel de Exynos als Qualcomm processoren het geval? Hebben andere merken met dezelfde Qualcomm processor hetzelfde probleem?

En dan heb je nog de diverse software beperkingen:
Je zou kunnen testen met een andere app om de opname software uit te sluiten?
Goede vragen, maar om heel eerlijk te zijn wil ik me er niet eens meer verder in verdiepen, omdat ik al een totale factory reset heb gedaan na 2 weken, zonder enige verandering. Dan is het voor mij heel duidelijk dat het met de telefoon en zijn eigen software te maken heeft en niet enige 3rd party software die ik zou hebben geïnstalleerd. Nadat de telefoon was gereset heb ik namelijk direct een opname gemaakt (heb geen extern geheugen) en na een sec of 30 begonnen de slowmo's weer te stotteren als ik ze afspeelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

benchMarc schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 14:31:
[...]

Goede vragen, maar om heel eerlijk te zijn wil ik me er niet eens meer verder in verdiepen, omdat ik al een totale factory reset heb gedaan na 2 weken, zonder enige verandering. Dan is het voor mij heel duidelijk dat het met de telefoon en zijn eigen software te maken heeft en niet enige 3rd party software die ik zou hebben geïnstalleerd. Nadat de telefoon was gereset heb ik namelijk direct een opname gemaakt (heb geen extern geheugen) en na een sec of 30 begonnen de slowmo's weer te stotteren als ik ze afspeelde.
Wellicht ligt het inderdaad aan je telefoon. Of het is in Pie opgelost. Ik heb namelijk net een filmpje gemaakt van bijna 4 minuten (bedoel je dat met lange filmpjes?) en het speelt probleemloos af.

Ik heb tijdens mijn upgrade naar Pie geen factory Reset gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
jabberwock schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:56:
[...]

Wellicht ligt het inderdaad aan je telefoon. Of het is in Pie opgelost. Ik heb namelijk net een filmpje gemaakt van bijna 4 minuten (bedoel je dat met lange filmpjes?) en het speelt probleemloos af.

Ik heb tijdens mijn upgrade naar Pie geen factory Reset gedaan.
Heb je ook geprobeerd om in het filmpje de slowmo uit te rekken van begin tot eind over de 4 min? Je ziet het het beste bij panning beelden. De stotteringen zijn soms redelijk klein zodat het mogelijk niet iedereen opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Yup. Ruim 16 minuten zitten kijken en geen stottering te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Als ik Samsung Members app lees en de uitrol van One UI, staat note nu op maart, maar was toch altijd februari geweest?

[ Voor 3% gewijzigd door FSXnoob op 26-02-2019 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vedrano schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:10:
Als ik Samsung Members app lees en de uitrol van One UI, staat note nu op maart, maar was toch altijd februari geweest?
Nee, er liepen geruchten van februari voor het begin van de roll-out, maar maart is Nederland dan ongeveer aan de beurt.
Op hun website beschrijven ze ergens de roll-out van nieuwe versies. Beginnen met Korea, en gaan zo door.

Ik kijk er wel naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 12-06 18:25
Ik heb gisteren de update naar 9 gekregen.
Ik vind de lay-out echt bagger.
De navigatiebalk verdwijnt niet meer. En is nu altijd in beeld.
Ik hoop niet dat dat ook al in brand. Net zoals mijn batterij logo

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:03:
Ik heb gisteren de update naar 9 gekregen.
Ik vind de lay-out echt bagger.
De navigatiebalk verdwijnt niet meer. En is nu altijd in beeld.
Ik hoop niet dat dat ook al in brand. Net zoals mijn batterij logo
Je kunt eens zoeken op immersive mode in de playstore. Er zijn diverse apps te vinden waarmee je de nav en of statusbar kunt laten verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
jabberwock schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:38:
[...]

Je kunt eens zoeken op immersive mode in de playstore. Er zijn diverse apps te vinden waarmee je de nav en of statusbar kunt laten verdwijnen.
Bedankt voor je suggestie, maar het feit dat dit moet vind ik echt gewoon prut. En ik merk dat de batterij echt zichzelf helemaal leeg trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:53:
[...]

Bedankt voor je suggestie, maar het feit dat dit moet vind ik echt gewoon prut. En ik merk dat de batterij echt zichzelf helemaal leeg trekt.
Moet natuurlijk niet...

Maar de statusbar bleef in Oreo toch ook gewoon zichtbaar? Dat is volgens mij niet veranderd. De navbar werkt nu iets anders. Het puntje om het te verwijderen was destijds als extra feature toegevoegd. Nu is het min of meer volgens de richtlijnen van Google.

Batterij heb ik geen last van. Men zegt vaak dat je een reset moet uitvoeren na een dergelijke upgrade, maar ik heb dat niet gedaan. Ik geloof niet zo in een factory reset. Ja, je haalt dan alles leeg, maar het probleem is hoogstwaarschijnlijk een app die moeilijk doet of niet is geoptimaliseerd voor Pie. Als je na een reset weer dezelfde apps gaat installeren ben je weer terug bij af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soundtrack
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-04-2024
Vedrano schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 15:10:
Je kan 'm gewoon binnen halen via Samsung Smart Switch.

zie ;

https://www.androidplanet...alaxy-note-8-android-pie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renate1970
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-06 20:43

Renate1970

Lef is Leven

Ja hier loopt hij nu ook, toestel is van de Mediamarkt met een KPN simcard

Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
jabberwock schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 14:36:
[...]

Moet natuurlijk niet...

Maar de statusbar bleef in Oreo toch ook gewoon zichtbaar? Dat is volgens mij niet veranderd. De navbar werkt nu iets anders. Het puntje om het te verwijderen was destijds als extra feature toegevoegd. Nu is het min of meer volgens de richtlijnen van Google.

Batterij heb ik geen last van. Men zegt vaak dat je een reset moet uitvoeren na een dergelijke upgrade, maar ik heb dat niet gedaan. Ik geloof niet zo in een factory reset. Ja, je haalt dan alles leeg, maar het probleem is hoogstwaarschijnlijk een app die moeilijk doet of niet is geoptimaliseerd voor Pie. Als je na een reset weer dezelfde apps gaat installeren ben je weer terug bij af.
Nee het ging om de navigatie balk beneden. Het rare is dat hij wel heel even helemaal verdwijnt als je een app opstart. En daarna is hij weer vrolijk terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jabberwock

jabberwock

Dj Neo Ziggy schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 15:17:
[...]

Nee het ging om de navigatie balk beneden. Het rare is dat hij wel heel even helemaal verdwijnt als je een app opstart. En daarna is hij weer vrolijk terug.
Maar gebruik je nu de gesture bar of de ouderwetse knoppen?

Met de gesturebar verdwijnt bij mij alles mits ik uitvink dat hij geen hints mag weergeven.

De knoppenbar blijft idd altijd zichtbaar. Maar welke variant ik ook kies, ik zie geen verandering tijdens het opstarten van een app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
Is het wel veilig om het zo te doen? Niet als de echte dan morgen uit komt me hele telefoon van slag is door 2 versies ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ja is gewoon veilig. SmartSwitch is net als het vroegere KIES een officieel Samsung backup en update/upgrade programma. Als de OTA er dan is dan heb je die al via SmartSwitch op je toestel gezet en ben je bijgewerkt. Kan dus zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, werkt goed via Smart Switch vanavond ook gedaan. Appeltje, eitje.

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-06 14:18

Bullet NL

Eigen Wijs

Vanavond via Smart switch Andoid 9.0 /One UI geïnstalleerd. Zie ik direct na de installatie iconen in het scherm gebrand staan. Ik weet 100% zeker dat dit met Android 8.0 niet zichtbaar was. Kan er niet bij hoe dit kan. Aangemeld bij Samsung, heb garantie ze lossen het maar op.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:48
Update nu ook ota beschikbaar

• New Yorker
  • Niet online
Wat een bagger zeg, hoezo staat klok links? Note 8 heeft niet eens een notch! Nacht modus is wel een mooie toevoeging.

[ Voor 21% gewijzigd door New Yorker op 28-02-2019 08:47 ]

Weg

• GerardReintke
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-06 11:08
Zag dat je dex nu ook kunt gebruiken met hdmi kabel zonder dex station.heeft iemand dit al getest.

Anoniem: 315662

Bullet NL schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 02:00:
Vanavond via Smart switch Andoid 9.0 /One UI geïnstalleerd. Zie ik direct na de installatie iconen in het scherm gebrand staan. Ik weet 100% zeker dat dit met Android 8.0 niet zichtbaar was. Kan er niet bij hoe dit kan. Aangemeld bij Samsung, heb garantie ze lossen het maar op.
Vervelend natuurlijk, maar ik kan me echt niet voorstellen dat een software update magisch je scherm volledig inbrandt toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
New Yorker schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:35:
Wat een bagger zeg, hoezo staat klok links? Note 8 heeft niet eens een notch! Nacht modus is wel een mooie toevoeging.
Dat heeft niks met wel/geen "notch" te maken, is door Google bepaald!

• New Yorker
  • Niet online
henklbr schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:42:
[...]

Dat heeft niks met wel/geen "notch" te maken, is door Google bepaald!
Check eens Google pixel 3 XL. Die afmetingen passen op elkaar! Android Pie is duidelijk speciaal gemaakt voor XL 3.

[ Voor 9% gewijzigd door New Yorker op 28-02-2019 10:00 ]

Weg

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 15:48

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

New Yorker schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:35:
Haha precies mijn eerste woorden ook na de update. Nachtmodus vooraf ingebakken is wel prima idd.
De klok links ben ik het nog niet zo mee eens idd. Daar is geen instelling voor?

Ook dat de navigatiebalk onderin standaard altijd in beeld staat, altijd, niet mijn smaak. Scherm ziet er stuk voller door uit...

www.youtube.com/DerOllie

• benchMarc
Bullet NL schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 02:00:
Omdat de icoontjes bij 8.0 altijd op dezelfde plek staan en het daarom niet opvalt? Zou geen andere verklaring weten. Het is onmogelijk natuurlijk dat door een nieuwe versie er ineens binnen no-time ingebrande iconen staan. Oled heeft wel wat tijd nodig voordat iets ingebrand is.

• New Yorker
  • Niet online
@DerOllie
Jammer genoeg niet gevonden helaas.

[ Voor 146% gewijzigd door New Yorker op 28-02-2019 10:56 ]

Weg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GwexxCTtBu0OPxpxjk8dZlEW/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G36Cqq1Xe49zlpazVJO5c1Fv/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2EykDPP0v9YVyKgDK0ew5igQ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3gTE8XabbQt5A6GvNd7dhVaa/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RAUvvEDWFJGslgIxc83ciKzt/thumb.jpg

Er zijn nu updates "Bixby" beschikbaar, in de Galaxy Store, voor het "re-mappen" van de "Bixby-key"... ;)

[ Voor 9% gewijzigd door henklbr op 28-02-2019 11:34 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Winkels, levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Note 8] Levertijden & Prijzen
- RMA: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy Note 8] Het grote Accessoires topic