Bij mij ook, maar ietsje kleiner, 716,08 MB. Ze worden steeds sneller met de updates, was meestal einde van de maand pas.Von Henkel schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 14:02:
Kreeg net een 718 mb update aangeboden.
Alles is weer netjes bijgewerkt t/m 1 augustus.
Bij mij dito ook 716,08 MB. Ik heb een Note 8 met Zwitserse ROM gekocht bij BelSimpel, updates kwamen meestal wat later dan de Nederlandse ROM.
Nu dus direct.

S24 Ultra 512GB, XIAOMI Pad 6 8/256GB
Kijk eens bij "Software Info", scroll naar onder: wat staat er bij "Software Serviceprovider"? (screenshot is ook ok)JeeVee schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 17:12:
Bij mij dito ook 716,08 MB. Ik heb een Note 8 met Zwitserse ROM gekocht bij BelSimpel, updates kwamen meestal wat later dan de Nederlandse ROM.Nu dus direct.
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
Sw-versie serviceproviderhenklbr schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:33:
[...]
Kijk eens bij "Software Info", scroll naar onder: wat staat er bij "Software Serviceprovider"? (screenshot is ook ok)
SAOMC_SM-N950F_OXM_AUT_OO_0020
ce081789a724b3b047e
AUT/PHN/AUT ←
Weet er iemand toevallig hoe je Google assistant kan wisselen met Google now als je lang je home knop indrukt?
Assistent is echt waardeloos en vond het ideaal dat ik met even op de homeknop drukken al me persoonlijke nieuws had..
Assistent is echt waardeloos en vond het ideaal dat ik met even op de homeknop drukken al me persoonlijke nieuws had..
Onder Geavanceerde Functies en dan App apparaatondersteuning. Daar is dan een lijstje te vinden met geinstalleerde apps die je kunt selecteren.Tunestwo schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:19:
Weet er iemand toevallig hoe je Google assistant kan wisselen met Google now als je lang je home knop indrukt?
probleem is is dat dan de Google assistent naar boven komt ipv Google now, erg jammer dat die assistent zo door gedrukt word... Maar wel bedankt voor de tip.swhnld schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:51:
[...]
Onder Geavanceerde Functies en dan App apparaatondersteuning. Daar is dan een lijstje te vinden met geinstalleerde apps die je kunt selecteren.
Vreemd dat deze niet naar PHN/PHN/AUT is gegaan bij je...JeeVee schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 12:42:
[...]
Sw-versie serviceprovider
SAOMC_SM-N950F_OXM_AUT_OO_0020
ce081789a724b3b047e
AUT/PHN/AUT ←
Kreeg je geen "pop-up" tijdens de 1e installatie, voor een reset SIM-kaart settings?
Je "Activ CSC" is nu nl AUT, terwijl de "Best CSC SIM" PHN is (de laatste kun je niet aanpassen -> Product Code)
Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01
In assistent op het kompasje klikken, dan op de 3 puntjes>instellingen, onder apparaat>telefoon de assistent uitzetten.Tunestwo schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 15:19:
Ik kreeg en krijg nog steeds een melding: AutoPreconfig Nieuwe Serviceproviderhenklbr schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:24:
[...]
Vreemd dat deze niet naar PHN/PHN/AUT is gegaan bij je...
Kreeg je geen "pop-up" tijdens de 1e installatie, voor een reset SIM-kaart settings?
Je "Activ CSC" is nu nl AUT, terwijl de "Best CSC SIM" PHN is (de laatste kun je niet aanpassen -> Product Code)
Als ik er op tik dan is het mogelijk de instellingen van de nieuwe serviceprovider te gebruiken. Als ik dat wil doen dan moet de telefoon worden gereset naar de fabrieksinstellingen. Al mijn gebruikersgegevens worden verwijderd en bepaalde services zijn niet meer bruikbaar. Daar had ik geen trek in, de telefoon werkt verder prima, updates komen ook binnen, alleen de bewuste melding blijft staan...

Verwijderd
Gaat er iemand overstappen van Note 8 naar Note 9 met het inruilprogramma? 466 euro krijg je ervoor..of zitten hier allerlei haken en ogen aan?
Wat ik vreemd vind, er staat dat het ingeleverde toestel niet wordt geretourneerd als je niet akkoord gaat met de aangeboden inruilwaarde na inspectie.
Dus je kan je 1000 euro telefoon zomaar ineens kwijt zijn, als ze bijv om een of andere reden een lagere waarde uitkeren en je het daar niet mee eens bent. Mag dit wel zomaar?
Wat ik vreemd vind, er staat dat het ingeleverde toestel niet wordt geretourneerd als je niet akkoord gaat met de aangeboden inruilwaarde na inspectie.
Dus je kan je 1000 euro telefoon zomaar ineens kwijt zijn, als ze bijv om een of andere reden een lagere waarde uitkeren en je het daar niet mee eens bent. Mag dit wel zomaar?
Euh, Nee.. Het grootste verbeterpunt van de Note 9 t.o.v. de Note 8 is de accu.... Meer kan ik niet 1.2.3. bedenken. Ik geniet nog elke dag van mijn Note 8, hij ziet er ook nog als nieuw uit.Verwijderd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 20:05:
Gaat er iemand overstappen van Note 8 naar Note 9 met het inruilprogramma? 466 euro krijg je ervoor..of zitten hier allerlei haken en ogen aan?
Vanaf mijn allereerste HTC ben ik aan het klooien geweest met custom rom's, maar mijn Note 8 is zo compleet dat hij mij stock prima bevalt.
Cogitationis poenam nemo patitur
er zijn wel andere dingen hoor, nieuwe cpu, meer opslag, stereo speakers, betere vingerafdruk scanner plaats, facial recognition (tot hoever je daar waarde aan hecht), betere camera,
Ik zit nog te dubben of ik het ga doen, heb nu de note 8 en ik kan mijn t-mobile abbo verlengen, bij een verlenging kost hij 860 en zou ik nog 470€ terug krijgen bij het inleveren van de note 8. samen met de korting op het abbonament is de upgrade maar 300€.
Ik zit nog te dubben of ik het ga doen, heb nu de note 8 en ik kan mijn t-mobile abbo verlengen, bij een verlenging kost hij 860 en zou ik nog 470€ terug krijgen bij het inleveren van de note 8. samen met de korting op het abbonament is de upgrade maar 300€.
Verwijderd
Dat is op zich een prima bedrag voor een upgrade. De Note 8 is bij Tele2 icm een abo zelfs 800!Nutral schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 20:16:
er zijn wel andere dingen hoor, nieuwe cpu, meer opslag, stereo speakers, betere vingerafdruk scanner plaats, facial recognition (tot hoever je daar waarde aan hecht), betere camera,
Nope heb de note 8 pas een kleine maand en hij bevalt prima.Verwijderd schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 20:05:
Samsung s24, Samsung Watch ultra, Steamdeck, Nintendo Switch light, PS 4, iPad Pro 2022
Wat mij dus weer irriteert is dat de amerikanen weer pre-order bonussen krijgen en wij wederom niks. Alleen een crappy inruil actie waarbij ik nu al weet dat ik toch niet de volle mep voor mijn note 8 ga krijgen omdat ze toch wel een krasje zullen vinden. Ik was van plan te preorderen maar zonder leuke bonus wacht ik wel, voor de kerst is er minimaal 100 euro van de prijs af.
Verwijderd
Haha zit ook in min of meer dezelfde situatie, telefoon werkt perfect maar het glas is bij de oorspeaker wel gebarsten en gehavend. Medewerker aan de telefoon zei dat het belangrijkste was dat ie werkte, hoeveel aftrek er komt vanwege de barsten kon ie niet zeggen.CopyCatz schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:34:
Wat mij dus weer irriteert is dat de amerikanen weer pre-order bonussen krijgen en wij wederom niks. Alleen een crappy inruil actie waarbij ik nu al weet dat ik toch niet de volle mep voor mijn note 8 ga krijgen omdat ze toch wel een krasje zullen vinden. Ik was van plan te preorderen maar zonder leuke bonus wacht ik wel, voor de kerst is er minimaal 100 euro van de prijs af.
Durf het toch niet aan..met name omdat er in de voorwaarden staat dat je je telefoon NIET retour krijgt als je het niet eens bent met het aangeboden inruilbedrag. Dat zou natuurlijk helemaal zuur zijn. Begrijp niet dat het zoiets gewoon kan.Blijkbaar wel, daarom laten ze je ook een afstandsverklaring tekenen.
Valt me op dat t-mobile verwijst naar hun eigen inruil ding, waarbij andere websites verwijzen naar samsungs inruil.
Bij de t-mobile inruil kun je al aangeven of je krasjes hebt etc. Ik heb niks op mn note 8 behalve een klein deukje in de onderkant van het frame. volgens de calculator zou ik dan op 290 euro uit komen (vs 310 voor een compleet foutloze).
Ik zit nog te denken of ik de 512gb/8gb neem, het verschil is 100 euro, (864 / 960)
Bij de t-mobile inruil kun je al aangeven of je krasjes hebt etc. Ik heb niks op mn note 8 behalve een klein deukje in de onderkant van het frame. volgens de calculator zou ik dan op 290 euro uit komen (vs 310 voor een compleet foutloze).
Ik zit nog te denken of ik de 512gb/8gb neem, het verschil is 100 euro, (864 / 960)
Ik zie bij een amerikaanse telecom provider al weer een bogo Note 9 aanbieding; buy one get one free. Dat is toch ziek? Waarom kunnen die amerikanen de hele wereld schofferen met hun kijk op de markt terwijl wij hier overal de volle mep voor moeten betalen en zij gewoon 50% launch kortingen krijgen.
Ik snap echt niet dat aziatische bedrijven als samsung zich zo laten schofferen en aan de andere kant dat land de beste deals geven tov de rest van de wereld.
Ik snap echt niet dat aziatische bedrijven als samsung zich zo laten schofferen en aan de andere kant dat land de beste deals geven tov de rest van de wereld.
[ Voor 21% gewijzigd door CopyCatz op 10-08-2018 09:25 ]
Verwijderd
Spijker op z'n kop. Het is van de zotte. Ik denk dat veel mensen in Europa simpelweg niet van de Amerikaanse deals afweten, hoe bont ze het daar maken, lang niet iedere flagshipowner zit op fora, anders was er allang een storm van kritiek ontstaan.CopyCatz schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 09:24:
Ik zie bij een amerikaanse telecom provider al weer een bogo Note 9 aanbieding; buy one get one free. Dat is toch ziek? Waarom kunnen die amerikanen de hele wereld schofferen met hun kijk op de markt terwijl wij hier overal de volle mep voor moeten betalen en zij gewoon 50% launch kortingen krijgen.
Verwijderd
Die inruilprogramma's kun je zien als winkels die in koeienletters "70% korting" posters op het raam plakken en eenmaal in de winkel is het grootste deel niet meer dan 40% afgeprijsd. Misleiding dus.Nutral schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 07:18:
Valt me op dat t-mobile verwijst naar hun eigen inruil ding, waarbij andere websites verwijzen naar samsungs inruil.
reviews: De aanloop naar Meltdown en Spectre - Wat gebeurde er achter de sche...
Nu weten we waarom we die grote updates kregen afgelopen maanden.
Nu weten we waarom we die grote updates kregen afgelopen maanden.
Dat houdt bij een rechter nooit stand. Je levert een product in omdat je verwacht een bepaald bedrag ervoor terug te krijgen. Als het uiteindelijke bedrag flink zou afwijken van het eerder voorgestelde bedrag zou je gewoon recht op retour van je telefoon hebben.Verwijderd schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:53:
[...]Durf het toch niet aan..met name omdat er in de voorwaarden staat dat je je telefoon NIET retour krijgt als je het niet eens bent met het aangeboden inruilbedrag. Dat zou natuurlijk helemaal zuur zijn. Begrijp niet dat het zoiets gewoon kan.Blijkbaar wel, daarom laten ze je ook een afstandsverklaring tekenen.
MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y
Ik kom er net achter dat mijn Note 8 nu ook muziek via bluetooth kan streamen in de auto (Hyundai Tucson), voorheen moest dat met een kabeltje.
Euh.... dit doe ik als sinds dat ik de Note4 heb.swhnld schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 13:52:
Ik kom er net achter dat mijn Note 8 nu ook muziek via bluetooth kan streamen in de auto (Hyundai Tucson), voorheen moest dat met een kabeltje.
Werkt prima!
Misschien is dat te controversieel. Maar door heb je ook nog de XBOX en Playstation en noem maar op. Dit is ook de reden dat ik een Amerikaans account heb voor beide. Ik krijg zoveel meer voor mijn geld.CopyCatz schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:34:
Maar ik heb het idee dat Europa als melkkoe wordt gebruikt. Een Amerikaans bedrijf, krijgt een boete van de Europeanen Union en als dank, kan je denk ik dit verwachten. Ik denk niet dat dit uit de lucht komt vallen en je kan niet de hele wereld voorzien van een BoGo deal.
Dat is mijn gedachten, kan er ook helemaal naast zitten.
Ik lees net de antenne test op Tweakers, en de S9 scoort daar redelijk mee. Enig idee hoe de opzet is van de Note 8 in vergelijking met de S9?
reviews: Ontvangst bij high-end telefoons - Test van signaal en snelheid op 4...
reviews: Ontvangst bij high-end telefoons - Test van signaal en snelheid op 4...

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 16 aug 18
Dit is officiële Samsung ROM, dus KNOX wordt niet getriggered!
Flashen is op eigen risico!
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.***** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.
What's new:
* August security patches (Samsung Android Security Updates)
* The security of your device has been improved.
Model SM-N950F
Model name Galaxy Note8
Country Multi-CSC OXM
Version Android 8.0.0
Changelist 13688770-QB19210636
Build date Fri, 03 Aug 2018 01:41:16 +0000
Security Patch Level 2018-08-01
Product code PHN
PDA N950FXXU4CRH3
CSC N950FOXM4CRGA
Details for download with SamFirm:

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.1; USE HOME_CSC_OXM !
Crosspost warning vanuit Note 9 topic:
Heb even wat gelezen over de S Pen in combinatie met Google Keep. Het schijnt (heb geen Note hier) dat je de notities kan saven/exporteren naar Google Keep. Je zou ook Google Keep als standaard app kunnen kiezen wanneer je de S Pen eruit haalt. Dan verlies je wel de mogelijkheid om notities te maken als het scherm uit staat, net als pressure sensitive schrijven/tekenen.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar eventuele integratie met OneNote. Dat zou icm met Surface Pro een uitstekende combinatie zijn.
Iemand met een Note 8 die het een en andere bovenstaande zou willen testen/uitproberen of misschien mensen die er al ervaring mee hebben?
Heb even wat gelezen over de S Pen in combinatie met Google Keep. Het schijnt (heb geen Note hier) dat je de notities kan saven/exporteren naar Google Keep. Je zou ook Google Keep als standaard app kunnen kiezen wanneer je de S Pen eruit haalt. Dan verlies je wel de mogelijkheid om notities te maken als het scherm uit staat, net als pressure sensitive schrijven/tekenen.
Ben eigenlijk ook wel benieuwd naar eventuele integratie met OneNote. Dat zou icm met Surface Pro een uitstekende combinatie zijn.
Iemand met een Note 8 die het een en andere bovenstaande zou willen testen/uitproberen of misschien mensen die er al ervaring mee hebben?
Mijn Note 8 werkt prima samen met Onenote en mijn Surface Pro.
Maar het maken van notities met uitstaand scherm zou ik nooit meer willen missen.
Hoe langer ik deze Note heb hoe meer ik leer de Samsung software te waarderen..
Maar het maken van notities met uitstaand scherm zou ik nooit meer willen missen.
Hoe langer ik deze Note heb hoe meer ik leer de Samsung software te waarderen..
Ik heb dat eigenlijk ook. Hoe langer ik met de Samsung software werk, hoe meer ik het begin te waarderen. One Note is voor de Note 8 minder geschikt, vind ik. Het nieuwe Samsung Notes van Samsung vind ik eerlijk gezegd ook redelijk belabberd werken. Ik werk met het oude S Note op mijn Note 8 en deze synchroniseer ik via de Samsung cloud met de PC versie van S Note. Op mijn PC pen ik er zelf ook graag op los voor notities. Werkt voor mij zeer goed.
[Duizelig van alle verschillende Notes]
[Duizelig van alle verschillende Notes]
Verwijderd
Ik heb nu een S7 Edge en ben aan het kijken of de note 8 tweedehands een optie is.(480 euro).
Waar ik vooral over twijfel is de accuduur. De vingerprintscanner is geen issue voor mij.
Ik had voor de S7 de Note 4 en mis de s-pen nog regelmatig en tevens het grotere scherm.
Mijn vraag is of de accuduur het gebruik minder aangenaam maakt?
Ik zit namelijk te twijfelen of ik voorlopig niet beter voor de S9 plus kan gaan en dan maar geen s-pen.
Waar ik vooral over twijfel is de accuduur. De vingerprintscanner is geen issue voor mij.
Ik had voor de S7 de Note 4 en mis de s-pen nog regelmatig en tevens het grotere scherm.
Ik zit namelijk te twijfelen of ik voorlopig niet beter voor de S9 plus kan gaan en dan maar geen s-pen.
Heb hem nu een jaar, en bij gemiddeld gebruik kan ik op 50% accu gebruik per dag uitkomen, dus ik doe 2 dagen met een accu. Wat ik wel regelmatig dan doe is dat de Note even draadloos in de auto oplaad als ik naar mn werk rijd, dan heb ik al snel weer 10-15% meer, en kan ik de dag weer doorkomen. Dan laad ik na die dag de note weer helemaal op. Ik vind dat ik de telefoon veel gebruik, maar in vergelijking met anderen misschien minder, maar veel internet surfen, maps, en social media. Toch zou ik graag meer capaciteit willen, want dan loopt de accu toch wat minder snel leeg... Note 9 heeft 4000Mah!Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:50:
Ik heb nu een S7 Edge en ben aan het kijken of de note 8 tweedehands een optie is.(480 euro).
www.youtube.com/DerOllie
Na 12 uur gebruik heb ik meestal 5% tot 10% over. (Uren browsen met gemiddelde helderheid )Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:50:
[ Voor 4% gewijzigd door New Yorker op 29-08-2018 12:13 ]
Weg
Ik denk dat ik zeker 1,5 dag tot 2 dagen met een volle batterij doe. Daarbij heb ik alles aan staan zoals BT, WIFI, GPS, NFC, sync met smartwatch, etc.Verwijderd schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:50:
Veel browsen, youtube, snotes. Gouden tip is om de Facebook (en andere social media) app absoluut niet te installeren maar die gewoon in de browser te openen. Scheelt enorm veel batterij.
Ik heb uiteindelijk mijn werk en prive SIM allebei in de Note 8 gedaan. Beide zitten op KPN. Nu merk ik dat ik van 2,5 dag naar krap 1,5 dag ben gegaan op de batterij.
Op SIM 1 heb ik 2,3 en 4G aan staan, en zit bellen, sms en data standaard op.
Op SIM 2 staat 2g en 3g en bel ik soms handmatig mee en komt een enkele SMS op binnen.
Zou het nog schelen in de accuduur om SIM 2 op alleen 2G te zetten?
Op SIM 1 heb ik 2,3 en 4G aan staan, en zit bellen, sms en data standaard op.
Op SIM 2 staat 2g en 3g en bel ik soms handmatig mee en komt een enkele SMS op binnen.
Zou het nog schelen in de accuduur om SIM 2 op alleen 2G te zetten?
Dat denk ik niet. 2G is op steeds minder plekken aanwezig dus je telefoon is keihard bezig een verbinding te krijgen.
Slechte verbindingen zijn een regelrechte aanslag op je batterij.
Slechte verbindingen zijn een regelrechte aanslag op je batterij.
Ik haal 1 dag niet eens, en dan heb ik bt uit en ook geen sync met een ander apparaat. Display op FHD+ helderheid lager als het midden en niet automatisch.Fb en Insta als social media apps erop maar die komen nooit zonder dat ik ze niet gebruik in het batterijverbruik lijstje... Heb al zovaak alles nagelopen en kan gewoon echt niet vinden waarom mijn toestel zo snel leeg is. Display en AOD staan meestal bovenaan... Stuur binnenkort wel ff een screenshot. Heb nu net FB uitgeschakeld, insta laat ik er nog ff op. Kijken of dat verschil maakt..jabberwock schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:02:
[...]
Ik denk dat ik zeker 1,5 dag tot 2 dagen met een volle batterij doe. Daarbij heb ik alles aan staan zoals BT, WIFI, GPS, NFC, sync met smartwatch, etc.
Veel browsen, youtube, snotes. Gouden tip is om de Facebook (en andere social media) app absoluut niet te installeren maar die gewoon in de browser te openen. Scheelt enorm veel batterij.
Samsung Galaxy Z Fold6 1TB
Moet overigens wel vermelden dat ik middels Tasker locatie gebaseerd mijn wifi uit- en inschakel. Dus als ik niet thuis ben gaat wifi uit en zal dus ook niet actief zoekende zijn naar verbindingen.Rohit schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:45:
[...]
Ik haal 1 dag niet eens, en dan heb ik bt uit en ook geen sync met een ander apparaat. Display op FHD+ helderheid lager als het midden en niet automatisch.Fb en Insta als social media apps erop maar die komen nooit zonder dat ik ze niet gebruik in het batterijverbruik lijstje... Heb al zovaak alles nagelopen en kan gewoon echt niet vinden waarom mijn toestel zo snel leeg is. Display en AOD staan meestal bovenaan... Stuur binnenkort wel ff een screenshot. Heb nu net FB uitgeschakeld, insta laat ik er nog ff op. Kijken of dat verschil maakt..
Doe ik meestal zelf al. Zit nog in me van vroeger ofzo haha..jabberwock schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:56:
[...]
Moet overigens wel vermelden dat ik middels Tasker locatie gebaseerd mijn wifi uit- en inschakel. Dus als ik niet thuis ben gaat wifi uit en zal dus ook niet actief zoekende zijn naar verbindingen.
Volgens mijn informatie is juist 2G overal en word 3G afgebouwd. 2G zit in al die slimme meters, iot, e.d., dus de moeite waard (en contractverplichtingen) om in de lucht te houden.jabberwock schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:47:
Dat denk ik niet. 2G is op steeds minder plekken aanwezig dus je telefoon is keihard bezig een verbinding te krijgen.
3G wordt afgebouwd om bandbreedte vrij te maken voor 4G.
Bronnen:
nieuws: KPN stopt in 2022 met 3g-netwerk
reviews: Mobiele netwerken: het tweede leven van 2g
P.S. het lijkt te werken met de 2de SIM op alleen 2G, ik zit nu na 26 uur op nog 58 procent vol en Samsung denkt er nog 32 uur mee te kunnen.
[ Voor 8% gewijzigd door swhnld op 12-09-2018 13:52 ]
Pff ik zit op 70% met 5uur24m en scherm gebruikt voor 34minuten. Whatsapp staat bovenaan met 11min.
https://www.sammobile.com...super-slow-motion-update/ AR emoji en super slowmotion komt binnenkort naar de note 8.
Bij mij wordt die update nu ook gedownload (NL KPN).dutchnltweaker schreef op donderdag 13 september 2018 @ 09:08:
https://www.sammobile.com...super-slow-motion-update/ AR emoji en super slowmotion komt binnenkort naar de note 8.

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 13 sep 18
Er is geen data-verlies; er is een mogelijkheid dat je "com.android.***** has stopped" krijgt -> in dit geval moet je je toestel resetten vanuit de recovery.
What's new:
* September security patches (Samsung Android Security Updates)
* A new Camera function has been added (AR-emoji, SUPER SLOW-MOTION).
Model SM-N950F
Model name Galaxy Note8
Country Multi-CSC OXM
Version Android 8.0.0
Changelist 13688770-QB19591047
Build date Fri, 31 Aug 2018 16:43:56 +0000
Security Patch Level 2018-09-01
Product code PHN
PDA N950FXXU5CRHA
CSC N950FOXM5CRHA

UN-ZIP the archive and place the files in the designated slots in Odin 3.13.1; USE HOME_CSC_OXM !
Iemand al uitgevonden hoe je de AR Emoji aan de praat krijgt? Heb My Emoji maker uit de Galaxy app store gedownload maar ik zie hem nergens? Ook niet als ik camera app opstart..
Heb je al gekeken onder "stickers"?Rohit schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:14:
Iemand al uitgevonden hoe je de AR Emoji aan de praat krijgt? Heb My Emoji maker uit de Galaxy app store gedownload maar ik zie hem nergens? Ook niet als ik camera app opstart..
Ze hadden de camera-app beter de interface van de Note9 kunnen geven...
Zie ook: https://www.galaxyclub.nl...-8-update-september-2018/
[ Voor 9% gewijzigd door henklbr op 13-09-2018 14:28 ]
ja heb hem gevonden daar idd, maar en dan? Heb er nu 1 gemaakt maar kan er verder niet veel mee dan de stuk of 20 automatisch gemaakte stickers met mijn ar emoji…Je kunt niet eens realtime foto maken van je emoji.. echt kansloos deze functie dus..henklbr schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:27:
[...]
Heb je al gekeken onder "stickers"?
Ze hadden de camera-app beter de interface van de Note9 kunnen geven...
Zie ook: https://www.galaxyclub.nl...-8-update-september-2018/
[ Voor 5% gewijzigd door Rohit op 13-09-2018 14:34 ]
Volgens mij niet; staat dat niet in het artikel op GalaxyClub?Rohit schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:33:
[...]
ja heb hem gevonden daar idd, maar en dan? Heb er nu 1 gemaakt maar kan er verder niet veel mee dan de stuk of 20 automatisch gemaakte stickers met mijn ar emoji…Je kunt niet eens realtime foto maken van je emoji.. echt kansloos deze functie dus..
Mijn Note8 is gereset en gaat naar mijn schoonzus: maak er geen gebruik meer van (heb de Note9 nu)
Kan je dus (helaas) niet verder helpen hiermee...
Ja staat erin dat het niet kan..henklbr schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:38:
[...]
Volgens mij niet; staat dat niet in het artikel op GalaxyClub?
Mijn Note8 is gereset en gaat naar mijn schoonzus: maak er geen gebruik meer van (heb de Note9 nu)
Kan je dus (helaas) niet verder helpen hiermee...
Ik heb de laatste ROM geinstalleerd (waarvoor dank, henklbr). Bij Service Provider staat nu: XEH / PHN / XEH,
Krijg ik nu nog OTA's aangeboden en zo ja, welke?
Welke files heb je geflashed? AP BL CP & HOME_CSC?pvtonger schreef op donderdag 13 september 2018 @ 20:40:
Ik heb de laatste ROM geinstalleerd (waarvoor dank, henklbr). Bij Service Provider staat nu: XEH / PHN / XEH,
Je hebt een Note8 die bestemd is voor "Hongarije" (XEH); heb jij geen "pop-up" gekregen tijdens de 1e installatie?
Je krijgt zo, volgens mij, geen OTA's.
XEH - Active CSC
PHN - Best CSC for SIM
XEH - Product Code
Wil je de 1e XEH naar PHN krijgen, dan zul je je toestel moeten resetten
Ja, klopt. Ik kan me niet herinneren of ik de 1e keer een melding in Odin heb gehad.henklbr schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 07:36:
Welke files heb je geflashed? AP BL CP & HOME_CSC?
Is ook verder geen probleem. Ik flash wel de ROM's die jij hier aanbiedt :-)
ik had dit al eerder gepost maar na twee updates nog steeds hetzelfde probleem: Ik heb in het instellingen menu niet de optie om mijn home screen in landscape te krijgen wanneer ik de telefoon draai. Firmware en alle apps zijn up to date.
Iemand suggesties?
Iemand suggesties?
Als ik mijn scherm ingedrukt hou op startscherm en dan naar Instellingen Startscherm ga staat er onderin "Alleen staande stand" die kan ik inschakelen..the old man schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:49:
ik had dit al eerder gepost maar na twee updates nog steeds hetzelfde probleem: Ik heb in het instellingen menu niet de optie om mijn home screen in landscape te krijgen wanneer ik de telefoon draai. Firmware en alle apps zijn up to date.
Iemand suggesties?
Da's precies het probleem.. Die optie is bij mij niet aanwezig
Rohit schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 11:36:
[...]
Als ik mijn scherm ingedrukt hou op startscherm en dan naar Instellingen Startscherm ga staat er onderin "Alleen staande stand" die kan ik inschakelen..
Maak eens screenshots.the old man schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 13:37:
Da's precies het probleem.. Die optie is bij mij niet aanwezig
[...]
Weg
Weg
Je zou het volgende kunnen proberen:the old man schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 10:49:
Iemand suggesties?
Instellingen -> Apps -> Startscherm Samsung Experience -> Opslag
Gegevens wissen & cache legen
Scherm terug; tap 3 puntjes rechtsboven -> Updates verwijderen
Daarna toestel herstarten en updates voor Startscherm opnieuw installeren
Heb op een ander forum gelezen, weet helaas niet meer waar, dat dit toen heeft geholpen...
Dank je Henk, daar was ik al een keer geweest. nog maar eens geprobeerd maar helaas..
Nog een vraagje: ik zag in een vorige post dat jij en meerdere gebruikers de achtergrondkleur van het instellingen menu op zwart hebben staan. Ik krijg het zowel met Samsung Start Scherm als met Nova Launcher niet voor mekaar. Denk dat ik over de optie heen kijk, want het zijn er nogal wat in Nova, en ik kan me niet voorstellen dat ze het er niet in gebakken hebben.. Waar moet ik het zoeken?
Al vast bedankt!
Nog een vraagje: ik zag in een vorige post dat jij en meerdere gebruikers de achtergrondkleur van het instellingen menu op zwart hebben staan. Ik krijg het zowel met Samsung Start Scherm als met Nova Launcher niet voor mekaar. Denk dat ik over de optie heen kijk, want het zijn er nogal wat in Nova, en ik kan me niet voorstellen dat ze het er niet in gebakken hebben.. Waar moet ik het zoeken?
Al vast bedankt!
henklbr schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 07:25:
[...]
Je zou het volgende kunnen proberen:
Heb op een ander forum gelezen, weet helaas niet meer waar, dat dit toen heeft geholpen...
Ik maak gebruik van een zwart thema uit de Theme Store (bv Pixelated = gratis)the old man schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:34:
Dank je Henk, daar was ik al een keer geweest. nog maar eens geprobeerd maar helaas..
Al vast bedankt!
[...]
Gisteren is Samsung Experience Service geupdate op mijn Note 8 en ik was blij verrast dat ik ineens de landscape optie heb. Toch eigenaardig dat die zo laat naar mijn toestel is gepushed terwijl andere gebruikers de optie al een tijdje hebben.. Toestel is zonder abbo bij Media Markt gekocht en ik update de apps elke dag.
henklbr schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 07:25:
[...]
Je zou het volgende kunnen proberen:
Hi Henk,henklbr schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 19:51:
[...]
Ik maak gebruik van een zwart thema uit de Theme Store (bv Pixelated = gratis)
Wezen zoeken in de theme-store, maar kan Pixelated niet vinden..... Weet je een exacte naam?
Altijd welkom een mooi goed dark-theme
Ik gebruik Material Black van Minu uit de Samsung Theme Store.
Zoek ik daar op in de theme-store...... zie ik "toegepast"swhnld schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:38:
Ik gebruik Material Black van Minu uit de Samsung Theme Store.
Die gebruik ik dus ook, tot redelijke tevredenheid trouwens .
Was alleen heel benieuwd naar Henk zijn zwarte "Pixelated" thema uit de store die ik niet kon vinden.
Zoek eens op "Pixelate" (zonder 'd' op het einde).robbvdb schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:43:Was alleen heel benieuwd naar Henk zijn zwarte "Pixelated" thema uit de store die ik niet kon vinden.
Enige resultaat wat ik tegenkom als ik zoek op 'Pixelate' is 'Pixelate LCD Theme ( Monochrome ) ' , wat meer een lichtgroen scherm is ( in de kleur van de oude monochrome monitoren en dan de groene, met zwarte tekst & Icons .pvtonger schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:10:
[...]
Zoek eens op "Pixelate" (zonder 'd' op het einde).
Henk kennende dacht ik aan een mooi zwart thema ....
Ik gebruik al sinds dag 1 de High Contrast theme en deze is zwart.
Natuurlijk heb ik daar wel een eigen laag van Nova Launcher opgegooid.
De Note8 blijft een heerlijke telefoon,alleen jammer dat ie zo vreselijk krasgevoelig is.
Ik heb nu al met 3 maanden meer krasjes dan met 2 half jaar S7E
Natuurlijk heb ik daar wel een eigen laag van Nova Launcher opgegooid.
De Note8 blijft een heerlijke telefoon,alleen jammer dat ie zo vreselijk krasgevoelig is.
Komt dat door het luxe materiaal, het formaat, ander gebruik of? Ik heb zelf na 1 jaar nog niets, met wel een though armor bumper er om, maar zelfs geen screen protector.xandoortje schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:57:
Misschien het formaat ? Ik gebruik vanaf dag 1 de Spigen Though Armor maar zie gewoon kleine oppervlakkige krasjes als ie uitstaat.swhnld schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:14:
[...]
Komt dat door het luxe materiaal, het formaat, ander gebruik of? Ik heb zelf na 1 jaar nog niets, met wel een though armor bumper er om, maar zelfs geen screen protector.
Zijn er mensen hier die Whatsapp beta hebben en last hebben van een slecht reagerende camera? Als ik de camera open vanuit Whatsapp dan reageert de shutterknop 9/10 keer niet... Moet de camera dan een aantal keer afsluiten en openen voordat het werkt.. Erg irritant als je ff snel een foto wilt delen met iemand.. Nu is het sneller om gewoon de camera app zelf te openen foto te maken en daarna te delen...
Het is nu mogelijk om 60FPS@4k te filmen met de note 8
https://www.xda-developer...-galaxy-note-8-galaxy-s8/
Is het ook om aan te zien daarna?noelklok schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:41:
Het is nu mogelijk om 60FPS@4k te filmen met de note 8![]()
Verwijderd
Lijkt me meer iets wat je bij WhatsApp zelf kunt neerleggen of een forum voor de beta (als dat bestaat). Het is natuurlijk wel het risico bij het gebruik van een beta.Rohit schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:20:
Zijn er mensen hier die Whatsapp beta hebben en last hebben van een slecht reagerende camera? Als ik de camera open vanuit Whatsapp dan reageert de shutterknop 9/10 keer niet... Moet de camera dan een aantal keer afsluiten en openen voordat het werkt.. Erg irritant als je ff snel een foto wilt delen met iemand.. Nu is het sneller om gewoon de camera app zelf te openen foto te maken en daarna te delen...
Over 4K @ 60. Als dit er een beetje goed uit ziet en geen nadelen heeft dan zou dat heel mooi zijn, maar ergens heb ik toch altijd het gevoel dat ze het niet voor niets niet in de officiële camera hebben zitten, want het is altijd een mooi marketing punt.
Ik vraag het niet voor niks hier heVerwijderd schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:47:
[...]
Lijkt me meer iets wat je bij WhatsApp zelf kunt neerleggen of een forum voor de beta (als dat bestaat). Het is natuurlijk wel het risico bij het gebruik van een beta.
Over 4K @ 60. Als dit er een beetje goed uit ziet en geen nadelen heeft dan zou dat heel mooi zijn, maar ergens heb ik toch altijd het gevoel dat ze het niet voor niets niet in de officiële camera hebben zitten, want het is altijd een mooi marketing punt.
Ik denk niet dat je veel Whatsapp beta testers hier zult vinden, ik zou in een forum topic gericht op Whatsapp rondvragen. Alternatief, ros het er af en probeer de stabiele versie.Rohit schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 09:31:
[...]
Ik vraag het niet voor niks hier heals er meer mensen zijn namelijk dan weet ik dat het een bug is, aangezien dit al een aantal weken speelt en er al tig updates zijn geweest.
Lijkt weer te werken na een update vannacht..swhnld schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:37:
[...]
Ik denk niet dat je veel Whatsapp beta testers hier zult vinden, ik zou in een forum topic gericht op Whatsapp rondvragen. Alternatief, ros het er af en probeer de stabiele versie.
Discussie prima, maar flamen doen we hier niet
[ Voor 90% gewijzigd door Bullet NL op 09-10-2018 13:32 ]
Leuk man gatheren
Sjonge Sjonge Sjonge...
Kun je niet meer bellen nu? Doet je telefoon het niet meer?
8.0.0 is JUST A NUMBER!
En kennelijk ben je niet echt goed op de hoogte van Android-versies, want: 8.1.1?

Je bedoelt natuurlijk 8.1.0
Omdat Samsung de versie-nummers niet update, wil niet zeggen dat er geen functies/verbeteringen van 8.1.0 geïmplementeerd zijn in de Note8
En vwb Android 9: liever een STABIELE Pie op mijn telefoon, dan...
[ Voor 25% gewijzigd door Bullet NL op 09-10-2018 13:33 ]
Ik wil de service waar ik voor betaal en niet afgescheept worden omdat Samsung weer eens een nieuw model heeft geïntroduceerd. Voor een toestel van € 1.000,- verwacht ik waar ik recht op heb en bij Samsung krijg je dus niets. Bij Apple kan ik tenminste 5 jaar updates verwachten. Zelfs bij Huawei is het beter geregeld dan bij dit merk.
Leuk man gatheren
Doe eens even rustig joh. De Android 9 update komt er aan. Waarom toch die haast? Wat voegt Android 9 t.o.v. 8 toe op jou Note?migros schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:22:
Ik wil de service waar ik voor betaal en niet afgescheept worden omdat Samsung weer eens een nieuw model heeft geïntroduceerd. Voor een toestel van € 1.000,- verwacht ik waar ik recht op heb en bij Samsung krijg je dus niets. Bij Apple kan ik tenminste 5 jaar updates verwachten. Zelfs bij Huawei is het beter geregeld dan bij dit merk.
Het gaat gewoon al fout bij je verwachtingen en zelf verworven rechten.....
Mag er bij een ander merk zoals Apple er gewoon van uit gaanBullet NL schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:35:
[...]
Het gaat gewoon al fout bij je verwachtingen en zelf verworven rechten.....
Leuk man gatheren
Waarom koop je dan een Samsung?? Doe niet alsof je dit niet wist? Apple brengt hun updates zelf uit dus hun bepalen wanneer het uitkomt, ook hebben ze maar een aantal toestellen te koop en niet 10000 verschillende. Dus software moet goed worden getest op alle toestellen van liever goed getest dan te snel uitbrengen.. Wel jammer dat je niet reageert op de andere vragen die mensen je stellen.. Wat mis je nu???migros schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:06:
[...]
Mag er bij een ander merk zoals Apple er gewoon van uit gaan
Ik had gehoopt dat Samsung na jarenlange ervaring zich had verbeterd. Ik bedoel kom op nou wie wil er nou een IPhone als je Android kan krijgen. Apple heb ik alleen aangehaald als voorbeeld over hoe het wel kan. H
et testen etc van de software gaat er bij mij niet in. Apple is niet langer bezig met testen en verkoopt lang niet zoveel toestellen als Samsung zelf.
et testen etc van de software gaat er bij mij niet in. Apple is niet langer bezig met testen en verkoopt lang niet zoveel toestellen als Samsung zelf.
Leuk man gatheren
Maar dan nog, de Note 8 krijgt gewoon een update naar Android 9, waarom alleen die haast?migros schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:06:
[...]
Mag er bij een ander merk zoals Apple er gewoon van uit gaan
Heb liever een goed ontwikkelde, langzaam gebrachte Android 9 versie dan haast werk met fouten, en vooraal door onder druk om maar vooraan te lopen met nieuwe versies nummers.
Nogmaals, waarom de noodzaak om Android 9 maar te hebben op de Note 8, terwijl Android 8 bij mijn weten geen bug's heeft. Android 9 heeft wel wat verbeteringen, maar geen van alle is zo belangrijk dat de Note 8 een totaal ander toestel word met Android 9.
Ik begrijp je wil om een hoger versie nummer niet zo goed.....
Wat doet Samsung nu anders dan met hun vorige model? Dit mag geen verrassing zijn als je even de moeite had genomen je huiswerk te doen en je in te lezen.migros schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:22:
Ik wil de service waar ik voor betaal en niet afgescheept worden omdat Samsung weer eens een nieuw model heeft geïntroduceerd.
Er zijn echter opties, naast ermee te leren leven , stem met je voeten en verkoop dit toestel en koop een ander merk dat je wel bevalt na je goed ingelezen te hebben.
Er van uit gaan dat ik niet goed ingelezen ben is even een cheapshot he, ik ben weldegelijk ingelezen en de signalen waren dat er verbetering op komst was. En die is er niet. *knip* niet nodig om op de man te spelen...…swhnld schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:55:
[...]
Wat doet Samsung nu anders dan met hun vorige model? Dit mag geen verrassing zijn als je even de moeite had genomen je huiswerk te doen en je in te lezen.
Er zijn echter opties, naast ermee te leren leven , stem met je voeten en verkoop dit toestel en koop een ander merk dat je wel bevalt na je goed ingelezen te hebben.
[ Voor 11% gewijzigd door Bullet NL op 13-10-2018 00:16 ]
Leuk man gatheren
niet doenmigros schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:10:
[...]
Er van uit gaan dat ik niet goed ingelezen ben is even een cheapshot he, ik ben weldegelijk ingelezen en de signalen waren dat er verbetering op komst was. En die is er niet. In plaats van anderen te bekritiseren zou je eerste een moeten relativeren. Maar ja het is blijkbaar moeilijk objectief te blijven en als je fan bent!
Er is wel degelijk verbetering: maandelijkse security updates -> dit zie ik andere merken (zoals o.a. LG & HTC) echt niet doen!
Of dat bv Nokia Android Pie released en daarna weer terugtrekt omdat er fouten in zaten -> dit gebeurde zelfs bij Google die updates terugtrok!
Dus wat @swhnld doet is jou niet "bekritiseren", maar gewoon met "feitjes" komen (die je idd had kunnen weten!)
En uhhh: Note8 heeft al 8.1.0 verbeteringen EN zelfs nieuwe functies van de S9/Note9 gekregen!
[ Voor 2% gewijzigd door PaT op 11-10-2018 20:26 ]
Ik kan de Note 8 met de huidige laatste 8.0 niet betrappen op bugs. Functionaliteit zit ook helemaal goed. Hier en daar implementeert Samsung al wat functionaliteit in eigen ROMS's die je pas later in een grote Android-update terug ziet.
Anderzijds, snelle, overhaaste uitgebrachte updates ( Apple met het niet opladen bij IOS12 in sommige omstandigheden, WIN10 met bestanden die verloren gaan , Nokia die zijn PIE-versie terug-haalde ) , met problemen, daar zit ik echt niet op te wachten, als je een toestel dagelijks zakelijk gebruikt.
Die jarenlange updates van Apple zijn pas een voordeel, als je Samsung iets echt niet meer kan omdat je oudere versie van ANdroid niet meer ondersteund wordt.
Ik had dat onlangs eens met een oudere tablet, waar door de niet meer ondersteunde te oude versie, uitzending gemist niet meer werkte. Een beetje tweakert ploft er een alternatieve ROM op en het hardwarematig prima toestel is weer helemaal up to date na vele jaren!
Voorlopig maak ik me met de Note 8 nergens zorgen om. Blijft nog steeds een heel mooi toestel, zelfs nu de Note 9 er is.
Anderzijds, snelle, overhaaste uitgebrachte updates ( Apple met het niet opladen bij IOS12 in sommige omstandigheden, WIN10 met bestanden die verloren gaan , Nokia die zijn PIE-versie terug-haalde ) , met problemen, daar zit ik echt niet op te wachten, als je een toestel dagelijks zakelijk gebruikt.
Die jarenlange updates van Apple zijn pas een voordeel, als je Samsung iets echt niet meer kan omdat je oudere versie van ANdroid niet meer ondersteund wordt.
Ik had dat onlangs eens met een oudere tablet, waar door de niet meer ondersteunde te oude versie, uitzending gemist niet meer werkte. Een beetje tweakert ploft er een alternatieve ROM op en het hardwarematig prima toestel is weer helemaal up to date na vele jaren!
Voorlopig maak ik me met de Note 8 nergens zorgen om. Blijft nog steeds een heel mooi toestel, zelfs nu de Note 9 er is.
Geeft nou even antwoord op mijn vraag, waarom de haast? Wat is er zoveel beter aan Android 9.0 dat jij een probleem hebt met je stabiele 8.0 versie?migros schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 12:10:
[...]
Er van uit gaan dat ik niet goed ingelezen ben is even een cheapshot he, ik ben weldegelijk ingelezen en de signalen waren dat er verbetering op komst was. En die is er niet. *knip* niet nodig om op de man te spelen...…
Ik probeer sinds enkele dagen uit te vogelen waarom m'n accu tijdens het slapen (ongeveer 7 uurtjes lang) 30% kan dalen.
Komt erop neer dat apps 52% (waarvan android system 28% en kernel 18% en een lijst van andere dingen) en radio 31% verbruiken. Voor de rest zit alles onder apps onder de 2%.
Misschien handig erbij te vermelden dat ik in het buitenland ben. Ik gebruik alleen Wifi en roaming staat uit.
Is ht gebruikelijk dat radio zoveel slurpt?
Komt erop neer dat apps 52% (waarvan android system 28% en kernel 18% en een lijst van andere dingen) en radio 31% verbruiken. Voor de rest zit alles onder apps onder de 2%.
Misschien handig erbij te vermelden dat ik in het buitenland ben. Ik gebruik alleen Wifi en roaming staat uit.
[ Voor 13% gewijzigd door cliors op 13-10-2018 11:16 ]
Ja, dat kan bij slecht signaal zijn. Zet hem eens een nachtje in vliegtuig mode en probeer of dan dat verbruik omlaag is?cliors schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 08:12:
Ik probeer sinds enkele dagen uit te vogelen waarom m'n accu tijdens het slapen (ongeveer 7 uurtjes lang) 30% kan dalen.
Misschien handig erbij te vermelden dat ik in het buitenland. Ik gebruik alleen Wifi en roaming staat uit.
Werkt dat, speel met 2g, 3g en 4g aan of uit onder he sim kaart instellingen tot je een modus vind die beter werkt, nu zoemt het waarschijnlijk constant 4g wat er gewoon niet is.
Ik ga het eens proberen.swhnld schreef op zaterdag 13 oktober 2018 @ 11:01:
[...]
Ja, dat kan bij slecht signaal zijn. Zet hem eens een nachtje in vliegtuig mode en probeer of dan dat verbruik omlaag is?
Werkt dat, speel met 2g, 3g en 4g aan of uit onder he sim kaart instellingen tot je een modus vind die beter werkt, nu zoemt het waarschijnlijk constant 4g wat er gewoon niet is.
Dus ook al staat roaming volledig uit, dan nog "zoekt" het naar 4g?
Ik heb hem alvast op 2g gezet. Dan zoekt ie ook niet automatisch naar andere verbindingen volgens mij.
[ Voor 9% gewijzigd door cliors op 13-10-2018 11:19 ]
Ja, hij zoekt altijd het beste signaal, 4g, dan 3g en dan 2g.

Deze ROM is de laatste ROM voor Multi-CSC OXM, gereleased 18 oct 18
What's new:
* October security patches (Samsung Android Security Updates)
Model SM-N950F
Model name Galaxy Note8
Country Multi-CSC OXM
Version Android 8.0.0
Changelist 13688770
Build date Mon, 01 Oct 2018 02:02:44 +0000
Security Patch Level 2018-10-01
Product code PHN
PDA N950FXXS5CRJ1
CSC N950FOXM5CRHA

[ Voor 11% gewijzigd door henklbr op 18-10-2018 13:20 ]
Ik ben bezig met een wereldreis en bemerk dat de 2de dual sim (op 2g/3g), regelmatig geen verbinding kan maken met een mobiel netwerk. Maak ik van de 2de een 4g verbing, valt de eerste sim terug naar 2g/3g, en heeft die geen verbinding. Kortom mijn volgende telefoon moet met dual SIM op beide sim kaarten alle frequenties ondersteunen.
[ Voor 84% gewijzigd door swhnld op 27-10-2018 22:06 ]
De hardware kan het aan, en voor zover ik begrepen heb wordt dit "enabled" bij Android 9swhnld schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 10:08:
Ik ben bezig met een wereldreis en bemerk dat de 2de dual sim (op 2g/3g), regelmatig geen verbinding kan maken met een mobiel netwerk. Maak ik van de 2de een 4g verbing, valt de eerste sim terug naar 2g/3g, en heeft die geen verbinding. Kortom mijn volgende telefoon moet met dual SIM op beide sim kaarten alle frequenties ondersteunen.
Onderstaand is afkomstig van Samsung F:
[VoLTE]
The second SIM card slot in dual SIM card models now supports VoLTE / VoWiFi.
Functionality is available on the Galaxy S9 and the following models.
The functionality will be available on the Galaxy Note8 and earlier models by performing the Android OS 9 update.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Winkels, levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Note 8] Levertijden & Prijzen
- RMA: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy Note 8] Het grote Accessoires topic
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Winkels, levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Note 8] Levertijden & Prijzen
- RMA: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy Note 8] Het grote Accessoires topic