Vandaag dus ook mijn Note 8 ontvangen, echt een geweldige telefoon. Dacht dat de S8 en S8+ al mooi waren met het nieuwe design van de infinity display maar de Note 8 laat even zien dat het nog mooier kan.

Bouwkwaliteit is echt perfect, voelt heel degelijk aan en is ook wat zwaarder. Enige minpuntje van het design vind ik het DUOS logo op de backglass in plaats van Galaxy Note8, ziet er niet echt mooi uit. Maarja, de achterkant kijk je zelf toch maar zelden naar.
De vingerafdruksscanner waar al zoveel over gezegd is heb ik eigenlijk geen problemen mee en grote handen heb ik niet echt. Is wel even wennen waar die precies zit maar ze hebben het bij de Note 8 slimmer gedaan dan bij S8 en S8+, je voelt hem wat dieper in de backglass zitten.
Irisscanner heb ik wel wat problemen mee, bij genoeg licht werkt die steeds perfect (en met bril op) maar in een wat donker ruimte werkt die gewoon helemaal niet. Ga het zometeen nog eens proberen na de software update want neem aan dat dit toch gewoon moet werken, daar is die infrarood sensor toch voor?
Heb hem ook geprobeerd in de Gear VR van vorig jaar (R323 - Note 7 versie) met de connector van de nieuwere (R324 - S8 / S8+ versie). Past er wel net in met een klein beetje duwen maar zit toch niet helemaal lekker. Werkt wel gewoon maar je ziet aan de rechterkant een gedeelte dat voor je andere oog bedoelt is. Dus dat gaat niks worden, voor de Note 8 heb je toch echt de nieuwe R325 Gear VR nodig. Heb deze alleen nog nergens beschikbaar gezien hier in Nederland.
De DeX station vind ik ook erg fijn maar helaas is deze toch niet UHD/4K terwijl dit wel gewoon duidelijk op de doos staat.

Output is FHD/1080P en wordt op 4K en ultrawide schermen dus gewoon uitgerekt wat het beeld veel te wazig maakt om het te willen gebruiken. Hoop dat hier een update voor gaat komen, dan ga ik hem echt wel gebruiken. Maar zoals die nu is heb je er dus alleen wat aan als je een FHD/1080P scherm hebt.