• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03 01:25
PressPlay0nTape schreef op woensdag 13 september 2017 @ 09:41:
Na mijn Nokia 8, bij gebrek aan dual sim functionaliteit, teruggestuurd te hebben, zit ik heel erg aan dit toestel te denken. Hij wordt overal geadverteerd als zijnde dual sim, echter, de Nokia 8 werd dit ook en dat bleek helaas een wassen neus.

Is er iemand (een insider wellicht?) die met enige zekerheid kan zeggen of dit toestel wel of niet daadwerkelijk over dual sim beschikt? Voor mij is dit een must en de high-end dual-sim toestellen liggen hier in Nederland helaas niet voor het oprapen...
De note 8 uit de Samsung shop is dual sim ;)

http://www.samsung.com/nl/smartphones/galaxy-note8/spec/

Dual-SIM
Type SIM Slot

SIM 1 + Hybrid (SIM of MicroSD)

https://www.galaxyclub.nl/2017/08/galaxy-note-8-dual-sim

Alleen de branded toestellen niet, zoals Vodafone en T-Mobile..

Samsung Galaxy Z Fold4 5G 1TB Black

• vooviro
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03-01-2021
voor iedereen hier, een medewerker van KPN heeft voor mij het onderzocht, de EAN codes van de toestellen die KPN zelf zijn unbranded en dualsim

Gold: 8806088994536
Black:8806088994550

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:48

wiz

Enterprise Mobility Consultant

SkullboyNL schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:11:
[...]

Oke bedankt die kende ik nog niet. Zier er erg goed uit. Ik hoop dat ik dat deze week nog kan uitproberen :) .
Op zich iets dat al op meerdere manieren gerealiseerd kon worden op de huidige dual sim toestellen. Bijvoorbeeld een instantie van whatsapp installeren en een tweede instantie in de secure folder (het vroegere Knox) ... Ook met GBWhatsapp is een tweede Whatsapp instantie te installeren .. gebruikte dat al jaren op mijn Note5 en S8+ dual sim toestellen ..

Maar ben wel benieuwd naar deze implementatie van Samsung .. :)

HP Spectre X360 Oled i7-1255U 16Gb 1Tb - Dell XPS 15 9510 Oled i9-11900H 32Gb 2Tb - Galaxy S22 Ultra - Galaxy Watch 5 Pro LTE - iPhone 11

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Zo, ik heb hem binnen en ben hem aan het installeren..... Mooi dingentje.... Later meer

Cogitationis poenam nemo patitur

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Bullet NL schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:44:
Zo, ik heb hem binnen en ben hem aan het installeren..... Mooi dingentje.... Later meer
Ben echt reuze benieuwd. (Geen sarcasme)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:55
Bullet NL schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:44:
Wat was je huidige toestel waarmee je hem gaat vergelijken?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Phusebox schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:55:
[...]

Wat was je huidige toestel waarmee je hem gaat vergelijken?
Note 4

• lumian
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11-09-2018
Mooi, ik ook..gefeli! Welke kleur heb je?

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

lumian schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:15:
[...]

Mooi, ik ook..gefeli! Welke kleur heb je?
Ik had een witte (inmiddels iets minder wit) Note 4, heb nu een zwarte Note 8.
De eerste reacties, het toestel pas beter in je broek dan een Note 4, hij is smaller, pakt beter vast.
Ik heb met mijn 1.96 behoorlijke handen, niet overdreven groot, maar redelijke. Ik heb totaal geen probleem om het toestel met 1 hand te bedienen. Ook kan ik echt uitstekend bij de vingerafdrukscanner komen.

Om een vergelijk te maken, pak een Note 4 vast, wanneer je daar met je wijsvinger de camera kan aanraken kan je ook prima bij de Note 8 op de vingerafdrukscanner komen.

Ding is snel, kleuren zijn mooi.... Tja, wat moet je er van zeggen?

Als er vragen zijn hoor ik het wel...

• Phusebox
Bullet NL schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:41:
[...]

Ik had een witte (inmiddels iets minder wit) Note 4, heb nu een zwarte Note 8.
De eerste reacties, het toestel pas beter in je broek dan een Note 4, hij is smaller, pakt beter vast.
Ik heb met mijn 1.96 behoorlijke handen, niet overdreven groot, maar redelijke. Ik heb totaal geen probleem om het toestel met 1 hand te bedienen. Ook kan ik echt uitstekend bij de vingerafdrukscanner komen.

Om een vergelijk te maken, pak een Note 4 vast, wanneer je daar met je wijsvinger de camera kan aanraken kan je ook prima bij de Note 8 op de vingerafdrukscanner komen.

Ding is snel, kleuren zijn mooi.... Tja, wat moet je er van zeggen?

Als er vragen zijn hoor ik het wel...
Ja vanaf de Note 4 is het wel een sprongetje vooruit. Als ik het geld had liggen was ik ook overstag gegaan na de tegenvallende iPhone X.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik vind het zo jammer dat er zilvere variant is :'(

• wiz

wiz

Phusebox schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:47:
[...]

Ja vanaf de Note 4 is het wel een sprongetje vooruit. Als ik het geld had liggen was ik ook overstag gegaan na de tegenvallende iPhone X.
Ik had de Note5 dus al een beetje verwend qua glass design, edges enzovoorts ... Mijne komt morgen .. Fingers crossed ...

HP Spectre X360 Oled i7-1255U 16Gb 1Tb - Dell XPS 15 9510 Oled i9-11900H 32Gb 2Tb - Galaxy S22 Ultra - Galaxy Watch 5 Pro LTE - iPhone 11

• Phusebox
wiz schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:37:
[...]

Ik had de Note5 dus al een beetje verwend qua glass design, edges enzovoorts ... Mijne komt morgen .. Fingers crossed ...
Ik snap niet wat iedereen zo fantastisch vindt aan dat glas overal. Ook nu alle nieuwe iPhones...

Draadloos opladen gebruikt niemand (edit: dat is mijn perceptie. Ik ken niemand die het gebruikt in ieder geval, geen vrienden, familie noch collega's.). Het is kwetsbaarder. Het voelt niet fijn aan. Het is vlekgevoelig.

Van mij mag het gewoon kunststof zijn. Ik zou dat zelfs een enorme pre vinden voor een nieuwe telefoon.

[Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 15-09-2017 08:11]

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02 16:27
Phusebox schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:41:
[...]

Ik snap niet wat iedereen zo fantastisch vindt aan dat glas overal. Ook nu alle nieuwe iPhones...

Draadloos opladen gebruikt niemand. Het is kwetsbaarder. Het voelt niet fijn aan. Het is vlekgevoelig.

Van mij mag het gewoon kunststof zijn. Ik zou dat zelfs een enorme pre vinden voor een nieuwe telefoon.
Ja ik heb liever ook iets wat meer duurzaam. Er is niks mis met plastics naar mijn mening. Je hebt hele hoge kwaliteit kunststoffen. Ik was trouwens ook verbaasd over hoe goed ceramic is. Check deze drop test van JerryRigEverything met de essential phone. Hele toestel naar de kloten op het einde, maar de achterkant nog gewoon helemaal intact. Jammer dat Samsung dat niet op zijn toestellen gebruikt.

Vandaag mijn Slickwraps skin ontvangen, nu de Note 8 nog. Die honeycomb skin is trouwens erg moeilijk op de foto te zetten. Kleuren verspringen telkens door hoe het licht er op valt. Dit terwijl de skin gewoon 100% zwart van zichzelf is. Je kan de werkelijke kleur beter zien in deze youtube over car wraps.

• Firehuntah
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-01 00:14
[...]
Draadloos opladen gebruikt niemand.
Niemand? Het wordt toch volgens mij door redelijk veel mensen gebruikt. Ik zelf gebruik alleen nog maar draadloos opladen. Gaat alleen nog een kabel in om data van en naar mijn pc te sturen. Het is gewoon veel makkelijker om je telefoon op een wireless charger te zetten/leggen dan om een kabel erin te steken. Nu is dat met USB-C minder irritant maar toch.

Mijn Note 8 is ondertussen ook onderweg, wordt morgen bezorgd. :D Gaat morgen een lange dag worden op het werk.

[Voor 4% gewijzigd door Firehuntah op 14-09-2017 23:04]

• Rutger Mulder
Kabel moeilijk? :P
Maar wireless gaat wel de norm worden nu apple ook aan boord is.

Helemaal enthousiast toen ik dit zag. Blijkt de dolphin emulator gewoon zeer slecht te draaien op de exynos chipset. Dit is dus op de snapdragon :(.
Draadloos opladen gebruikt niemand. Het is kwetsbaarder. Het voelt niet fijn aan. Het is vlekgevoelig.
Het kan wel mooi geïmplementeerd worden, maar hoe Samsung dat bij de S8, S8+ en Note 8 heeft gedaan O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Phusebox
Firehuntah schreef op donderdag 14 september 2017 @ 23:04:
[...]

Niemand? Het wordt toch volgens mij door redelijk veel mensen gebruikt. Ik zelf gebruik alleen nog maar draadloos opladen. Gaat alleen nog een kabel in om data van en naar mijn pc te sturen. Het is gewoon veel makkelijker om je telefoon op een wireless charger te zetten/leggen dan om een kabel erin te steken. Nu is dat met USB-C minder irritant maar toch.

Mijn Note 8 is ondertussen ook onderweg, wordt morgen bezorgd. :D Gaat morgen een lange dag worden op het werk.
Naar mijn idee, data om het te onderbouwen heb ik niet, is draadloos opladen redelijk inefficiënt.

Aangezien ik mijn telefoon alleen 's nachts oplaad zie ik er het nut niet van in. Een draadloze lader die standaard in je auto zit kan ik dan nog enigszins inkomen maar vaak is dat een bakje of iets dergelijks en je wil meestal opladen als je ook navigatie gebruikt. Nu heeft een auto met een draadloze opladers waarschijnlijk ook wel ingebouwde navigatie.

Wat ik overigens wel een mooie feature aan de Galaxy 8 lijn vindt is dat je twee bluetooth devices tegelijk kunt verbinden. Neem aan dat dit bij de Note 8 gewoon hetzelfde is?

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-01 06:32

MazeWing

passionate & cynical

@Rutger Mulder Eigenlijk is het jammer dat we niet de Snapdragon variant krijgen. Deze is volgens mij dit keer gewoonweg iets sneller en beter overall.

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• Phusebox
MazeWing schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 07:36:
@Rutger Mulder Eigenlijk is het jammer dat we niet de Snapdragon variant krijgen. Deze is volgens mij dit keer gewoonweg iets sneller en beter overall.
Hmm ik ging er gewoon vanuit dat de Exynos weer de betere versie was. Toch raar dat eenzelfde product in zulke verschillende configuraties wordt geleverd. Is hetzelfde als een autofabrikant die soms een 100 pk motor erin stopt en soms een 110 pk afhankelijk van waar je woont.

[...]

Hoe kom je daar nu bij: "Draadloos opladen gebruikt niemand"?

Ik gebruik het dus altijd: verrekte makkelijk!

niet doen

MazeWing schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 07:36:
De processor van de Note 8 is hetzelfde als voor de S8/S8+; welke was voor de laatstgenoemde het beste getest?

Juist: de Exynos (ook energie zuiniger), NIET de Snapdragon!

Phusebox schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 07:53:
[...]

Hmm ik ging er gewoon vanuit dat de Exynos weer de betere versie was. Toch raar dat eenzelfde product in zulke verschillende configuraties wordt geleverd. Is hetzelfde als een autofabrikant die soms een 100 pk motor erin stopt en soms een 110 pk afhankelijk van waar je woont.
De Exynos is ook de betere...

en dit ook niet

[Voor 68% gewijzigd door PaT op 15-09-2017 09:02]

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

@henklbr Helaas heb je het toch fout.

http://www.anandtech.com/...-exynos-versus-snapdragon
It’s only when running system-level tests such as PCMark, which runs more realistic workloads that use standard Android API calls, where these effects become evident and where we see a noticeable difference in performance between the two S8 models. The S835 S8 performs almost 30% better than the E8895 model overall in PCMark, with a 49% advantage in the Writing test where thread migration between the little and big clusters plays a prominent role.

[Voor 66% gewijzigd door MazeWing op 15-09-2017 08:17]

Desktop: Ryzen 5800X | 32 GB | RTX 3080 | LG 34GN850 Telefoon: Galaxy Z Fold 3 Camera: Nikon Z6II I 24-70 F4

• Phusebox
Wauw, dat is wel een behoorlijk verschil. Ik dacht meer zo van ach het zal een 5-10% maximaal zijn bij bepaalde taken.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Er zitten wel wat kanttekeningen bij natuurlijk.

- hoeveel optimalisaties heeft Samsung inmiddels doorgevoerd middels updates zowel softwarematig als eventueel hardwarematig.
- pcmark is voornamelijk de applicatie die deze grote verschillen zichtbaar maakt. In hoeverre maakt deze simpelweg beter gebruik van een snapdragon dan de exynos. Dus ligt het meer aan de app of echt aan de hardware zelf.

Aan de andere kant heeft anandtech een zeer goede reputatie en gaan ze extreem diep met dat soort zaken. Ook hebben ze veel ervaring met deze materie en hebben ze meer kennis dan iedereen in dit topic samen...

• Phusebox
MazeWing schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:34:
Er zitten wel wat kanttekeningen bij natuurlijk.

- hoeveel optimalisaties heeft Samsung inmiddels doorgevoerd middels updates zowel softwarematig als eventueel hardwarematig.
- pcmark is voornamelijk de applicatie die deze grote verschillen zichtbaar maakt. In hoeverre maakt deze simpelweg beter gebruik van een snapdragon dan de exynos. Dus ligt het meer aan de app of echt aan de hardware zelf.

Aan de andere kant heeft anandtech een zeer goede reputatie en gaan ze extreem diep met dat soort zaken. Ook hebben ze veel ervaring met deze materie en hebben ze meer kennis dan iedereen in dit topic samen...
Er zijn ook punten waarop de Exynos beter scoot maar dat ligt deels aan het gebruikte NAND geheugen. Overall zeggen ze:
The Galaxy S8 performs well overall, but isn't consistently leading the pack and thus unable to cleanly establish itself as the premiere flagship in terms of everyday performance. The S835 model, despite its poor write performance, is clearly the faster of the two models when using real-world apps. I did not have much of an opportunity to use the E8895 S8 since it was a time-limited loaner, but the user interface of the S835 model remains quite fluid while swiping and scrolling through the home screen, app drawer, recent apps menu, Edge panel, and browser. The S8 (S835) is the fastest and most fluid feeling Galaxy phone I’ve ever used.

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Het blijft wel de pcmark app die de grootste verschillen laat zien. Ook zijn er andere apps die aanzienlijk beter presteren op de snapdragon dan de exynos (en andersom).

Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit komt doordat de snapdragon bepaalde instructies heeft die de exynos niet of minder heeft. Deze instructies hoeven eigenlijk niet gebruikt te worden en zijn meer legacy dan wat anders. Wanneer een app er echter gebruik van maakt ga je flinke verschillen zien.

Ik zal straks eens zoeken naar dat artikel en om welke instructies het ging...

MazeWing schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:44:
Het blijft wel de pcmark app die de grootste verschillen laat zien. Ook zijn er andere apps die aanzienlijk beter presteren op de snapdragon dan de exynos (en andersom).

Ik meen ergens gelezen te hebben dat dit komt doordat de snapdragon bepaalde instructies heeft die de exynos niet of minder heeft. Deze instructies hoeven eigenlijk niet gebruikt te worden en zijn meer legacy dan wat anders. Wanneer een app er echter gebruik van maakt ga je flinke verschillen zien.

@Phusebox

Misschien iets voor een "eigen topic" hierover dan: het heeft niks te maken met de ervaringen met de Note 8 in Nederland...

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

• Phusebox
henklbr schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:01:
[...]

@Phusebox

Misschien iets voor een "eigen topic" hierover dan: het heeft niks te maken met de ervaringen met de Note 8 in Nederland...
Ik zie niet in waarom de prestaties van de processor niets te maken hebben met de 'Ervaringen & Discussies' van de Note 8.
Dat de Snapdragon hier niet te koop is wil niet zeggen dat er niet gesproken mag worden over de verhoudingen tussen beide processors, geeft ook een beeld over de verhouding met andere telefoons die de S835 hebben.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Die discussie, voor zover het om een vergelijking gaat tussen de twee Note 8 varianten, mag hier prima gevoerd worden.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• lumian
Zooo, vanaf vandaag ook de note 8 in handen. Het scherm is echt prachtig en ligt buitengewoon lekker in de hand.

Ben echt blij dat ik het geduld heb kunnen opbrengen en niet voor de s8plus ben gegaan.

Knap staaltje werk van Samsung, petje af.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Phusebox schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 07:53:
[...]

Dat gebeurd ook gewoon. Maar ik ben het er wel mee eens.

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Allereerst gefeliciteerd aan alle nieuwe bezitters van een Note 8. Ik ben gisteren alsnog voor een S8+ gegaan. Zoals ik eerder heb aangegeven, ben ik een tijdje terug speciaal naar de winkel gegaan om de Note 8 te ontdekken. Ik was eergisteren bereid om een 1 jarig T-Mobile Unlimited abo af te sluiten en 786 bij te betalen voor het toestel (zie ook mijn uitvoerige reactie in het levertijdentopic over abonnementcombinaties).

Wat zijn voor mij de voordelen van de Note 8 t.o.v. de S8+?
-Scherm: groter en kan helderder;
-Stylus;
-Duo-camera;
-6 gb ram;
-softwarematige verschillen.

Allereerst het scherm. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heeft de Note 8 het beste scherm dat je momenteel kunt aantreffen in een consumententelefoon. Het scherm is 0,1 inch groter dan de S8+. Size matters, maar 0,1 inch (2,54 mm) zet geen zoden aan de dijk. Voor mij niet althans. Ja, ik zie het als de Note naast de S8+ staat, maar waarom zou ik een Note naast de S8+ houden als ik eenmaal de laatste heb aangeschaft? Daarnaast hoeft het scherm wat mij betreft niet feller, want hij kan fel zat. Kortom, wat betreft scherm heb ik niet het idee in te leveren.

Dan de Stylus: Ik heb een Note 3 en Note 4 gehad. Zelf gebruikte ik de stylus niet veel. Op de toestellen na de Note 4 heb ik het ook niet echt gemist. Is het dan een feature die welkom is? Uiteraard. Maar waarom? Ik denk dat ik wel een paar animated texts zou maken. Maar nadat de nieuwigheid eraf is, is dat iets wat ik laat voor wat het is. Digitale kleurplaat? Ik heb een uitgebreide set van Caran D'Ache (Prismalo). Hoe vaak heb ik dat gebruikt? Juist, zero. Ik zie niet in waarom ik dat dan op de Note zou doen. Text vertalen door er met de stylus overheen te 'hoveren' vind ik wel een interessante feature. Maar ook hier, hoe vaak zal ik dat nou doen? Verder gebruik ik de stylus niet voor Excel of iets dergelijks. Ik ben het met een Tweaker eens dat er geen uitgebreide reviews zijn over de mogelijkheden van de Stylus. Wel heb ik de review van DetroitBorg uitvoerig bekeken en ik weet dat ik de Stylus er vaker in zal laten zitten, zoals in het verleden dan dat het voor mij een essentiële feature van de telefoon zelf is.

Camera: ik maak graag foto's. Regelmatig in de pro stand. Wat vind ik van de Duo-camera setup? Ik juich het toe. Optische stabilisatie op beide camera's is erg netjes. Maar de meeste foto's met de tweede camera kan ik ook maken door twee of meer stappen vooruit te zetten. Doorgaans kan je vaker 2 stappen naar voren zetten, dan 2 stappen naar achteren. Daarom vind ik de uitvoering van LG interessanter. De extra wijdhoek van de LG V30 vind ik daarom een interessantere implementatie. Maar portretmode, dat zou ik wel willen hebben. Ik ben bang dat de foto's er kunstmatig uit zullen zien (1e generatie duosetup van Samsung). Is het voor mij reden om uitsluitend voor de Note te kiezen? Leuk als het erop zit, maar geen dealbreaker voor mij.

6 gb ram: ik gebruik regelmatig device management om het ram geheugen op te schonen. Ik vraag mij af of ik het verschil zou merken.

Softwarematige aanpassingen: app pairs in het Edge scherm vind ik een interessante feature. Maar zo vaak gebruik ik multitaks niet. Niet doordat ik te lui ben om het op te zetten, is zo gedaan. Maar ik vind het vooral irritant dat ik bv whatsapp gebruik (icm Swiftkey) en YouTube tegelijkertijd of whatsapp en browsen tegelijkertijd. Zodra ik begin te typen, verschuift het scherm dusdanig dat multitaks voor mij niet zo lekker werk als ik zou willen. Hoe gebruiken anderen dit?

Er zijn dus genoeg verschillen tussen de Note 8 en de S8+. Bij Vodafone was het prijsverschil 172 euro (940 en 768). Dit verschil werd nog groter (minimaal 100 euro) doordat ik gebruik heb gemaakt van toestelinruil bij de S8+. Het verschil van 272 vind ik te groot voor features die ik waarschijnlijk niet of nauwelijks zal gebruiken. De S8+ heeft ook een prachtig scherm en is een leuke upgrade vanaf een S7edge.

Mocht iemand twijfelen tussen een Note 8 en een S8+, dan zijn dit mijn twee centen. Het is niet bedoeld om de Note 8 af te kraken. Ik heb slechts geprobeerd er rationeler naar te kijken dan m'n 'ik wil gewoon de nieuwste mentaliteit'. Dit filmpje heeft m'n keuze eigenlijk ingeleid.: [video]https://https://www.youtube.com/watch?v=_gEjmghHkD8[/video]

Flickr

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

Het is en blijft een behoorlijk groot verschil in prijs (niet qua adviesprijzen maar wel tussen de daadwerkelijke prijs waar een S8+ inmiddels voor te krijgen is). Voor mij zijn de dual camera en mooier uiterlijk de grootste pluspunten. Het extra geheugen is mooi meegenomen maar zal niet zo'n gigantisch verschil zijn. Ook verwacht ik de sylus, nadat het nieuwtje eraf is, niet veel te gebruiken.

Wat ook behoorlijk meespeelt is het feit dat de Note 8 gewoon een stuk nieuwer is. Op 1 of andere rare manier vind ik een product toch net wat fijner, beter, etc. wanneer ik weet dat het gewoon het nieuwste van het nieuwste is. Natuurlijk een compleet flut argument maar ik denk dat (helaas) een boel andere tweakers hetzelfde denken. Misschien moeten we daarom eens met z'n alleen een groepsafspraak bij de lokale GGZ maken...

Alles (behalve dat argument van het nieuwste van het nieuwste willen hebben) zijn nog allemaal aannames. Ik heb nog nooit zo'n grote telefoon gehad (qua formaat kwam mijn 6s plus er het dichtste bij), noch heb ik een telefoon met dubbele camera gehad. Daarnaast is de laatste keer dat ik een telefoon met stylus had de HTC Tytn II (met dat waardeloze Windows Mobile). Ik weet dus simpelweg niet hoe alles me in de praktijk gaat bevallen. Ongetwijfeld zal mijn Note ervaring invloed hebben voor de rest van mijn telefoon keuze.

Ik heb trouwens zojuist al via Bol.com de groene alcantara hoes binnen. Het ziet er best chique uit en is een keer wat anders. Ik heb geen idee hoe het dadelijk met de telefoon eruit ziet (die is helaas nog niet binnen). Voor de zekerheid heb ik ook nog een zwarte alcantara hoes besteld (die met de telefoon wordt geleverd).
Wel heb ik die alcantara hoes even in mijn broekzak gehouden en het was toch even slikken dat de telefoon een heel stuk langer was. De laatste keer dat ik af en toe last had van een telefoon in mijn broekzak was toen ik de 6s plus had. Aan de andere kant heb ik meestal een broek aan waarbij er ruimte zat is en thuis heb ik de telefoon over het algemeen uit mijn broekzak.
Misschien moet ik het anders maar "vrouwelijk" gaan dragen; in m'n kontzak :/

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

wilmundo schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 13:28:

Er zijn dus genoeg verschillen tussen de Note 8 en de S8+. Bij Vodafone was het prijsverschil 172 euro (940 en 768). Dit verschil werd nog groter (minimaal 100 euro) doordat ik gebruik heb gemaakt van toestelinruil bij de S8+. Het verschil van 272 vind ik te groot voor features die ik waarschijnlijk niet of nauwelijks zal gebruiken. De S8+ heeft ook een prachtig scherm en is een leuke upgrade vanaf een S7edge.
Toevallig zie ik net dat Coolblue ook met een inruilactie op de Note 8 komt (nu heb ik hem rechtstreeks via een distributeur gekocht)... Maar toch je krijgt dus bij Coolblue 100 euro inruilkorting op een Note 4, bij een S7+ of iPhone krijg je meer inruilvoordeel!
Mocht iemand twijfelen tussen een Note 8 en een S8+, dan zijn dit mijn twee centen. Het is niet bedoeld om de Note 8 af te kraken. Ik heb slechts geprobeerd er rationeler naar te kijken dan m'n 'ik wil gewoon de nieuwste mentaliteit'. Dit filmpje heeft m'n keuze eigenlijk ingeleid.: [[url="https://https://www.youtube.com/watch?v=_gEjmghHkD8"]video[/url]]
Tja, als je geen pennetje wil dan moet je gewoon een S8+ nemen, zo simpel is het. Een prima toestel, wat goedkoper dan de Note 8, maar dat betekend niet dat de Note 8 een slecht toestel is. _/-\o_

Ik ben echt overtuigd dat ik aan de Note 8 een betere koop heb gedaan dan wanneer ik een S8+ had gehaald. Zo vindt ik het scherm (de hoek van de Edge) bij de Note 8 vele malen fijner dan bij de S8+

• Phusebox
Bullet NL schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:29:
[...]

Toevallig zie ik net dat Coolblue ook met een inruilactie op de Note 8 komt (nu heb ik hem rechtstreeks via een distributeur gekocht)... Maar toch je krijgt dus bij Coolblue 100 euro inruilkorting op een Note 4, bij een S7+ of iPhone krijg je meer inruilvoordeel!

[...]
Psst, verkeerde topic 8)

offtopic:
Die actie was er al sinds het begin

• MazeWing

MazeWing

passionate & cynical

1,5 uur geleden de telefoon binnengekregen en WAUW!!

Wat een pracht van een telefoon. Ben absoluut blij dat ik voor de Maple gold gegaan ben. Echt een plaatje om te zien. Ook blij dat ik toch een zwarte alcantara cover besteld heb want die staat toch een stuk mooier dan de groene. Ik vind de telefoon echter zo mooi dat ik misschien nog wel een clear case ga kopen.

De gouden variant is trouwens ook stukken beter tegen vingerafdrukken. Zelfs onder licht is het niet duidelijk zichtbaar. Een erg groot pluspunt ten opzichte van de zwarte variant.

De telefoon zelf voelt extreem degelijk en luxe aan en is in elk opzicht een flinke verbetering ten opzichte van mijn S7 edge. Alles is nog aan het installeren, updaten en terugzetten dus kan verder nog weinig zinnigs over de telefoon zelf zeggen.

• Phusebox
MazeWing schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:13:
1,5 uur geleden de telefoon binnengekregen en WAUW!!

Wat een pracht van een telefoon. Ben absoluut blij dat ik voor de Maple gold gegaan ben. Echt een plaatje om te zien. Ook blij dat ik toch een zwarte alcantara cover besteld heb want die staat toch een stuk mooier dan de groene. Ik vind de telefoon echter zo mooi dat ik misschien nog wel een clear case ga kopen.

De gouden variant is trouwens ook stukken beter tegen vingerafdrukken. Zelfs onder licht is het niet duidelijk zichtbaar. Een erg groot pluspunt ten opzichte van de zwarte variant.

De telefoon zelf voelt extreem degelijk en luxe aan en is in elk opzicht een flinke verbetering ten opzichte van mijn S7 edge. Alles is nog aan het installeren, updaten en terugzetten dus kan verder nog weinig zinnigs over de telefoon zelf zeggen.
Congratz. Ik denk dat de wauw factor er een beetje vanaf is als je vrouw een S8+ heeft en je die regelmatig gebruikt. Ik had dat althans niet toen ik het toestel in mijn handen had.

Hopelijk komen ze hier nog met de blauwe of grijze variant en dalen de prijzen zo rond nov/dec.

• metallicattim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-02 13:50
Half uur uit de doos... 1 conclusie: het scherm/glass is 3x niks! 1 klein tikje ertegen en nu al een barst in het scherm :( :X ;(

Tips om hiermee om te gaan? Inboedelverzekering of toch Samsung aanschrijven waarom mijn telefoon van 1000 euro nog niet eens tegen een klein tikje kan?

Mijn euforie is wel klaar :F

• Phusebox
metallicattim schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:30:
Half uur uit de doos... 1 conclusie: het scherm/glass is 3x niks! 1 klein tikje ertegen en nu al een barst in het scherm :( :X ;(

Tips om hiermee om te gaan? Inboedelverzekering of toch Samsung aanschrijven waarom mijn telefoon van 1000 euro nog niet eens tegen een klein tikje kan?

:'( Ouch.

Hoe is dat gebeurt? Op de ronding of echt midden op het scherm?

Als het onder je inboedel valt zou ik het opgeven. Bij ons is het gewoon verzekerd ook al laat je hem zelf uit je handen vallen, alleen eigen risico van 75 euro ofzo.

[Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 15-09-2017 15:38]

• lumian
metallicattim schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:30:

Hoe heeft dat kunnen gebeuren? Vind het echt rot voor je. Hoop dat je snel een oplossing vindt!
Plaats is wat foto'tjes als je wilt...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• metallicattim
Schoof zo uit m'n handen... |:(
Is een 30cm gevallen op de badkamervloer, plat naar beneden maar wel op het scherm en op 1 hoek was de impact. Blijkbaar al genoeg om het glas helemaal te barsten.

Wees voorzichtig ermee mensen! :X

@CLB bedoel je mij? Van de schade?

@Phusebox ja ga ik ook doen, ik heb een inboedel zonder eigen risico. 1,5 jaar terug ook nieuw scherm in de Note 4 laten zetten en vergoed gekregen. Probleem alleen, er zullen nu nog geen schermen beschikbaar zijn natuurlijk :X

[Voor 36% gewijzigd door metallicattim op 15-09-2017 15:45]

• lumian
Iemand al ervaring met het plaatsen van tempered glass erop? Heb er een op gedaan maar niet ideaal..op sommige letters moet je harder drukker, misschien kwestie van elk gebied goed aandrukken?

• Phusebox
metallicattim schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 15:44:

@Phusebox ja ga ik ook doen, ik heb een inboedel zonder eigen risico. 1,5 jaar terug ook nieuw scherm in de Note 4 laten zetten en vergoed gekregen. Probleem alleen, er zullen nu nog geen schermen beschikbaar zijn natuurlijk :X
Des te beter, krijg je meteen een nieuw toestel. Succes ermee. Zuur is het wel.

Doe maar van de schade ;)

• metallicattim

Hmm net verkeerd gevallen, zuur! Succes met de afhandeling zeg!

• lumian
Je kan in youtube niet meer de videos crop to fit doen dus dat ze het hele scherm vullen terwijl het op de s8plus wel kon..wtf?
lumian schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:31:
Je kan in youtube niet meer de videos crop to fit doen dus dat ze het hele scherm vullen terwijl het op de s8plus wel kon..wtf?
Relax: er zullen vast nog wel een paar (snelle) Firmware-updates komen... ;)

• GentiLi
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Bij mij eerste software update is binnen. 571MB een paar Stabiliteiten en zo.

• vooviro
lumian schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 16:31:
kan wel (net op mijn eigen note 8 gedaan), je kijkt waarschijnlijk een HDR video waarbij dit niet kan, ook niet op de s8plus.

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-03 17:01
Weet iemand wat "European sim card only" betekend?
Dit staat op een zegel waarmee de doos dicht geplakt is.
Betekend dit, dat als ik op vakantie ga naar Amerika. Dat ik daar geen sim kaartje kan kopen en in de telefoon kan stoppen voor bijvoorbeeld internet ?

• lumian
Dennisjehz schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:17:
[...]

kan wel (net op mijn eigen note 8 gedaan), je kijkt waarschijnlijk een HDR video waarbij dit niet kan, ook niet op de s8plus.
Kan je een titel noemen van een video waarbij het wel kan?

• vooviro
kmichael schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:18:
Weet iemand wat "European sim card only" betekend?
Dit staat op een zegel waarmee de doos dicht geplakt is.
Betekend dit, dat als ik op vakantie ga naar Amerika. Dat ik daar geen sim kaartje kan kopen en in de telefoon kan stoppen voor bijvoorbeeld internet ?
dit betekend dat er als activatie sim een europese simkaart inmoet, zodra je een 5minuten gesprek gedaan hebt naar een huis telefoon is deze activatie doorgaan en kan je elke sim gebruiken in de wereld die je wilt, geen zorgen.

• Phusebox
Dennisjehz schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:23:
[...]

dit betekend dat er als activatie sim een europese simkaart inmoet, zodra je een 5minuten gesprek gedaan hebt naar een huis telefoon is deze activatie doorgaan en kan je elke sim gebruiken in de wereld die je wilt, geen zorgen.
Really moet je echt eerst vijf minuten bellen?

• vooviro
Phusebox schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:25:
[...]

Yep, dit is al sinds een aantal generaties terug bij samsung toestellen, de meeste mensen doen dit onbewust en merken hier dus niks van, maar het moet echt voordat je buitenlandse sims (buiten EU) kunt gebruiken

[Voor 22% gewijzigd door vooviro op 15-09-2017 17:27]

Phusebox schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:25:
[...]

Jazeker: dit staat ook op de doos van je vrouw's S8+ ;)

Dit is er o.a. voor, om "grijze import" uit andere regio's tegen te gaan...

[Voor 14% gewijzigd door henklbr op 15-09-2017 17:29]

• metallicattim
Ik heb trouwens toch een dualsim model ontvangen! Ondanks dat alles erop wees dat dit niet zo zou zijn.
Ik heb besteld via VF F&F. Op de verpakking zag ik al direct DUOS staan, het model is SM-N950F/DS

Het ontgrendelen vind ik nog beetje onwennig door op de onderkant van het scherm te moeten drukken.
Vergrendelen als ie plat op bureau ligt is ook niet heel makkelijk met 1 hand vind ik.

De software update wacht ik nog eff mee en stel hem verder eff minimaal in, want moet wellicht toch snel weer weg :X :X

• wiz

wiz

[...]

Draadloos opladen gebruikt niemand (edit: dat is mijn perceptie. Ik ken niemand die het gebruikt in ieder geval, geen vrienden, familie noch collega's.). Het is kwetsbaarder. Het voelt niet fijn aan. Het is vlekgevoelig.

Ik laad alleen nog maar draadloos op .. op kantoor, thuis, in de auto. Heerlijk .. geen gehannes meer met kabels ...

• Phusebox
Dennisjehz schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:26:
[...]

Yep, dit is al sinds een aantal generaties terug bij samsung toestellen, de meeste mensen doen dit onbewust en merken hier dus niks van, maar het moet echt voordat je buitenlandse sims (buiten EU) kunt gebruiken
Vaag. Nooit meegekregen.
henklbr schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:28:
[...]

Jazeker: dit staat ook op de doos van je vrouw's S8+ ;)

Dit is er o.a. voor, om "grijze import" uit andere regio's tegen te gaan...
Er stond op European Sim only maar nergens gezien dat je er eerst vijf minuten mee moet bellen. Goed dat ik dat weet want ik doe alles met mijn telefoon behalve bellen.
wiz schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:37:
[...]

Ik laad alleen nog maar draadloos op .. op kantoor, thuis, in de auto. Heerlijk .. geen gehannes meer met kabels ...
Ik hoef nooit op te laden behalve 's nachts. Dat scheelt natuurlijk.

[Voor 16% gewijzigd door Phusebox op 15-09-2017 17:39]

• vooviro
Phusebox schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:38:
[...]

Vaag. Nooit meegekregen.

[...]

Er stond op European Sim only maar nergens gezien dat je er eerst vijf minuten mee moet bellen. Goed dat ik dat weet want ik doe alles met mijn telefoon behalve bellen.
de kleine lettertjes op de zelfde sticker bedoelt henklbr, die niemand altijd leest, always check the fine print :P

[Voor 3% gewijzigd door vooviro op 15-09-2017 17:40]

• Phusebox
Dennisjehz schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:39:
[...]

de kleine lettertjes op de zelfde sticker bedoelt henklbr, die niemand altijd leest.
Haha inderdaad. Wel slecht design dan want je denkt Oh ja Europese sim? Check. Dus de rest lees je niet.

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:25
Holy shit wat een polished apparaat is dit zeg! Ik denk dat ik mijn iPhone heel snel vergeten ga zijn..

Overigens is de vodafone versie gewoon dual sim. Logo staat op de doos en toestel, en de sim lade kan inderdaad een 2e sim aan.
Voor de dual SIM variant, kun je daar wel met NFC mee betalen in de winkel, weet van de Oneplus en andere dual SIM toestellen dat die niet ondersteund worden door KPN bijvoorbeeld daarvoor?

• Rutger Mulder
MazeWing schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:44:

Klopt, er missen extensions. De exynos chipset heeft een mali gpu en de drivers daarvoor zijn al 2 jaar oud ofzo. Met nieuwe drivers zouden ze die extensions wel kunnen toevoegen, maar ik betwijfel of die er ooit gaan komen. Voor de dolphin emulator mist de mali gpu drivers support voor ARB_buffer_storage. Qualcomm heeft zijn zaakjes beter geregeld met driver updates voor de snapdragons.

Maar op zich heeft de exynos chipset wel genoeg power. Deze kan 120 fps 4k filmen maar Samsung heeft dit niet ingevoerd omdat de snapdragon versie dat niet aan kan. We zitten nu met 30 fps 4k. Andere reden is waarschijnlijk dat de chip met 120 fps te heet zou worden. Maar wel jammer dat we niet 60 fps 4k krijgen zoals de nieuwe Apple iphones. We worden dus dubbel genaaid (bagger gpu drivers en 4k filmen) doordat Samsung twee chipset in de wereld gebruikt :(.
CopyCatz schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 17:46:
Overigens is de vodafone versie gewoon dual sim. Logo staat op de doos en toestel, en de sim lade kan inderdaad een 2e sim aan.
Best kans dat Samsung tijdens de pre-order fase één model heeft uitgeleverd en dat de single sim modellen later wel door T-Mobile en Vodafone geleverd gaan worden. Want ze bestaan wel gezien de product codes. Ik zou het risico dus niet nemen als je dual sim belangrijk vindt.

• vooviro
Rutger Mulder schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 19:41:
[...]

Klopt, er missen extensions. De exynos chipset heeft een mali gpu en de drivers daarvoor zijn al 2 jaar oud ofzo. Met nieuwe drivers zouden ze die extensions wel kunnen toevoegen, maar ik betwijfel of die er ooit gaan komen. Voor de dolphin emulator mist de mali gpu drivers support voor ARB_buffer_storage. Qualcomm heeft zijn zaakjes beter geregeld met driver updates voor de snapdragons.

Maar op zich heeft de exynos chipset wel genoeg power. Deze kan 120 fps 4k filmen maar Samsung heeft dit niet ingevoerd omdat de snapdragon versie dat niet aan kan. We zitten nu met 30 fps 4k. Andere reden is waarschijnlijk dat de chip met 120 fps te heet zou worden. Maar wel jammer dat we niet 60 fps 4k krijgen zoals de nieuwe Apple iphones. We worden dus dubbel genaaid (bagger gpu drivers en 4k filmen) doordat Samsung twee chipset in de wereld gebruikt :(.

[...]

Best kans dat Samsung tijdens de pre-order fase één model heeft uitgeleverd en dat de single sim modellen later wel door T-Mobile en Vodafone geleverd gaan worden. Want ze bestaan wel gezien de product codes. Ik zou het risico dus niet nemen als je dual sim belangrijk vindt.
beter opletten niet zo aardig wanneer je iets zegt terwijl dat niet zo is, de update die vandaag aangeboden is kunnen we 60 fps filmen op 4k! >:)

• Rutger Mulder
Dennisjehz schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:12:
[...]

beter opletten niet zo aardig wanneer je iets zegt terwijl dat niet zo is, de update die vandaag aangeboden is kunnen we 60 fps filmen op 4k! >:)
I stand corrected. Geen tijd gehad om al het nieuws te volgen vandaag. Met dank aan Apple zeker. :Y)

• lumian
Heeft iemand ook last van "light bleeding"? Een heel dun streepje van licht als je naar de zijkant van het scherm kijkt? Lees er elders ook al wat over van verschillende mensen die het ook opvalt..ook bij de s8 komt het ter sprake. De een vindt het prima en stoort zich er niet aan, de ander beschouwt het als een defect en vraagt direct om ruiling.

Is dit wel een defect of hebben alle note 8 toestellen hier in bepaalde mate last van?

Wat is het beste om te doen, toch maar omruilen?

• vooviro
Rutger Mulder schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 20:46:
[...]

I stand corrected. Geen tijd gehad om al het nieuws te volgen vandaag. Met dank aan Apple zeker. :Y)
of het door apple komt weet ik niet maar zo ja, gezonde concurrentie toch? heb je als klant alleen maar voordeel aan.

• Tence
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-08-2022
[...]

Ik heb even wat meer onderzoek gedaan naar dit, en volgens een koreaanse medewerker van samsung gaat het hier om een simpele fout op de site :'( , geen idee hoe ze dit een fout noemen terwijl het eerst gewoon goed stond en ze het zelf hebben gewijzigd naar 60fps :|

• Firehuntah
Vandaag dus ook mijn Note 8 ontvangen, echt een geweldige telefoon. Dacht dat de S8 en S8+ al mooi waren met het nieuwe design van de infinity display maar de Note 8 laat even zien dat het nog mooier kan. ;) Bouwkwaliteit is echt perfect, voelt heel degelijk aan en is ook wat zwaarder. Enige minpuntje van het design vind ik het DUOS logo op de backglass in plaats van Galaxy Note8, ziet er niet echt mooi uit. Maarja, de achterkant kijk je zelf toch maar zelden naar. :P

De vingerafdruksscanner waar al zoveel over gezegd is heb ik eigenlijk geen problemen mee en grote handen heb ik niet echt. Is wel even wennen waar die precies zit maar ze hebben het bij de Note 8 slimmer gedaan dan bij S8 en S8+, je voelt hem wat dieper in de backglass zitten.
Irisscanner heb ik wel wat problemen mee, bij genoeg licht werkt die steeds perfect (en met bril op) maar in een wat donker ruimte werkt die gewoon helemaal niet. Ga het zometeen nog eens proberen na de software update want neem aan dat dit toch gewoon moet werken, daar is die infrarood sensor toch voor? :?

Heb hem ook geprobeerd in de Gear VR van vorig jaar (R323 - Note 7 versie) met de connector van de nieuwere (R324 - S8 / S8+ versie). Past er wel net in met een klein beetje duwen maar zit toch niet helemaal lekker. Werkt wel gewoon maar je ziet aan de rechterkant een gedeelte dat voor je andere oog bedoelt is. Dus dat gaat niks worden, voor de Note 8 heb je toch echt de nieuwe R325 Gear VR nodig. Heb deze alleen nog nergens beschikbaar gezien hier in Nederland.

De DeX station vind ik ook erg fijn maar helaas is deze toch niet UHD/4K terwijl dit wel gewoon duidelijk op de doos staat. 8)7 Output is FHD/1080P en wordt op 4K en ultrawide schermen dus gewoon uitgerekt wat het beeld veel te wazig maakt om het te willen gebruiken. Hoop dat hier een update voor gaat komen, dan ga ik hem echt wel gebruiken. Maar zoals die nu is heb je er dus alleen wat aan als je een FHD/1080P scherm hebt.

• lumian
Firehuntah schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 21:56:
Vandaag dus ook mijn Note 8 ontvangen, echt een geweldige telefoon. Dacht dat de S8 en S8+ al mooi waren met het nieuwe design van de infinity display maar de Note 8 laat even zien dat het nog mooier kan. ;) Bouwkwaliteit is echt perfect, voelt heel degelijk aan en is ook wat zwaarder. Enige minpuntje van het design vind ik het DUOS logo op de backglass in plaats van Galaxy Note8, ziet er niet echt mooi uit. Maarja, de achterkant kijk je zelf toch maar zelden naar. :P

De vingerafdruksscanner waar al zoveel over gezegd is heb ik eigenlijk geen problemen mee en grote handen heb ik niet echt. Is wel even wennen waar die precies zit maar ze hebben het bij de Note 8 slimmer gedaan dan bij S8 en S8+, je voelt hem wat dieper in de backglass zitten.
Irisscanner heb ik wel wat problemen mee, bij genoeg licht werkt die steeds perfect (en met bril op) maar in een wat donker ruimte werkt die gewoon helemaal niet. Ga het zometeen nog eens proberen na de software update want neem aan dat dit toch gewoon moet werken, daar is die infrarood sensor toch voor? :?

Heb hem ook geprobeerd in de Gear VR van vorig jaar (R323 - Note 7 versie) met de connector van de nieuwere (R324 - S8 / S8+ versie). Past er wel net in met een klein beetje duwen maar zit toch niet helemaal lekker. Werkt wel gewoon maar je ziet aan de rechterkant een gedeelte dat voor je andere oog bedoelt is. Dus dat gaat niks worden, voor de Note 8 heb je toch echt de nieuwe R325 Gear VR nodig. Heb deze alleen nog nergens beschikbaar gezien hier in Nederland.

De DeX station vind ik ook erg fijn maar helaas is deze toch niet UHD/4K terwijl dit wel gewoon duidelijk op de doos staat. 8)7 Output is FHD/1080P en wordt op 4K en ultrawide schermen dus gewoon uitgerekt wat het beeld veel te wazig maakt om het te willen gebruiken. Hoop dat hier een update voor gaat komen, dan ga ik hem echt wel gebruiken. Maar zoals die nu is heb je er dus alleen wat aan als je een FHD/1080P scherm hebt.
Zie jij een lichtrand als je van zijkant goed op de randen let?

• Rutger Mulder
lumian schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:52:
[...]

Dit?

Alle edge modellen hebben dit. Soort van reflectie van licht door het gebogen scherm. Amoled heeft geen backlight dus dat kan het niet zijn.

• lumian
Rutger Mulder schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 23:26:
[...]

Dit?

Alle edge modellen hebben dit. Soort van reflectie van licht door het gebogen scherm. Amoled heeft geen backlight dus dat kan het niet zijn.
Ja exact! Dus hoort er gewoon bij? Lees namelijk dat wat Amerikanen het daarom toch terugsturen en om laten ruilen. Weet niet of dat zin heeft als het min of meer erbij hoort, het volgende exemplaar zal dan toch hetzelfde hebben?

• Rutger Mulder
lumian schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 23:34:
[...]

Ja exact! Dus hoort er gewoon bij? Lees namelijk dat wat Amerikanen het daarom toch terugsturen en om laten ruilen. Weet niet of dat zin heeft als het min of meer erbij hoort, het volgende exemplaar zal dan toch hetzelfde hebben?
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar het lijkt mij inherent aan de techniek/ontwerp. Geen idee of alle toestellen het even erg hebben of niet. Misschien dat anderen er wat over kunnen zeggen hier.

• Firehuntah
lumian schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 22:52:
[...]

Ja zie dit inderdaad ook, maar alleen nadat je dit vroeg. ;) Heb hem ook in een transparante case zitten dus het valt me eigenlijk niet echt op. Maar ook zonder case niet echt storend, volgens mij hebben alle edge schermen dit wel een klein beetje. Is in ieder geval geen defect ofzo.

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-03 17:01
Weet iemand nog een manier om de LED indicator helderheid aan te passen zonder te rooten?
Ik kom van een Note4 deze LED indicator is veel feller...
[...]

cc: @Rutger Mulder

Is dat zo?

Het is nog steeds 4K 30fps

https://www.neowin.net/ne...or-4k-60fps-video-capture

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-02 15:54
Is het nog steeds bij deze nieuwe generatie Samsungs dat na rooten/custom rom de KNOX counter gebroken is ?

Edit: reeds gevonden in ander custom topic: ==> geen Samsung dus voor mij....

Special Notes:
1. DON'T FORGET TO ENABLE "OEM UNLOCK" (located in Developers options).
2. KNOX will be tripped once you flashed custom binaries to your phone.
(Your warranty may be voided. However this may not affect you if your country, European Union for example, forces Samsung to provide hardware warranty regardless of software status.)
3. Samsung Firmware OTA (aka System Updates) will no longer work once you flashed custom binaries.
(You can flash custom ROMs if you want to keep the OS up-to-date.)
4. It is HIGHLY UNRECOMMENDED to purchase any access to any kind of private forums, ROMs or Kernels.
(DO NOT GET FOOLED.)

[Voor 78% gewijzigd door DorkoTheBeast op 16-09-2017 09:38. Reden: antwoord reeds gevonden]

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Dat de vingerafdrukscanner niet goed werkt is toch wel onverwacht slecht. Mag niet voor een 999 euro kostende smartphone. Hoe werkt het bij jullie die hem al hebben?

[Voor 15% gewijzigd door alwaysleft op 16-09-2017 09:38]

• Phusebox
alwaysleft schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:35:
Dat de vingerafdrukscanner niet goed werkt is toch wel onverwacht slecht. Mag niet voor een 999 euro kostende smartphone.
Ja dat had ik niet zien aankomen eigenlijk. Misschien dat ze het gefixed hebben met de firmware update van paar dagen geleden? Niet zo snel gelezen of die in de review is meegenomen.

• lumian
alwaysleft schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 09:35:
Dat de vingerafdrukscanner niet goed werkt is toch wel onverwacht slecht. Mag niet voor een 999 euro kostende smartphone. Hoe werkt het bij jullie die hem al hebben?
Die vingerafdukscanner werkt perfect hoor. Perfecte ligging ook.

• Phusebox
lumian schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:02:
[...]

Is natuurlijk persoonlijk maar als werkelijk iedere review klaagt over de plek dan lijkt perfect me iets overdreven.

• lumian
Kunnen nieuwe Note 8 bezitters even checken of ze ook een lichtrand waarnemen aan de zijkant? Niet iedereen schijnt het op dezelfde plek te zien, bij de een is het links, de ander rechts, of aan de bovenkant. In een hoes zie je het ook niet, je moet de randen van het scherm al kantelend in de lucht inspecteren.
Phusebox schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:06:
[...]

Is natuurlijk persoonlijk maar als werkelijk iedere review klaagt over de plek dan lijkt perfect me iets overdreven.
cc: @lumian

Dus je luistert alleen maar naar "reviewers" en niet naar "gebruikers"?

Heb zelf de S8+, daar werd ook van gezegd dat de vingerafdrukscanner slecht geplaatst was:
nou: heb er absoluut GEEN problemen mee.
Als ik mijn foon oppak met mijn linkerhand, is mijn wijsvinger al op de scanner, dus...

Zoiets blijft altijd een "persoonlijke opinie" van de reviewer...

• lumian
[...]

Voor mensen met grote handen is het gewoon een perfecte ligging, punt. Dat komt omdat je wijsvinger min of meer toch al op die plek rust als je het toestel vasthoudt, en je desnoods al vasthoudend zonder opnieuw grip te moeten krijgen op het toestel slechts de top van je wijsvinger iets hoeft te verzetten om het scherm te ontgrendelen. Ideaal dus.

• Phusebox
lumian schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:21:
[...]

Voor mensen met grote handen is het gewoon een perfecte ligging, punt. Dat komt omdat je wijsvinger min of meer toch al op die plek rust als je het toestel vasthoudt, en je desnoods al vasthoudend zonder opnieuw grip te moeten krijgen op het toestel slechts de top van je wijsvinger iets hoeft te verzetten om het scherm te ontgrendelen. Ideaal dus.
Ik heb vrij grote handen en bedien mijn telefoon 90% van de tijd met één hand, en wel de rechter. Daarmee kom ik niet aan de vingerafdrukscanner op de S8+, misschien wel als ie aan de andere kant had gezeten maar dan nog zou dat geen fijne houding zijn.

Ik val in de eerste categorie in het plaatje hier beneden. Pink onder de telefoon en wijsvinger zit dan ongeveer halverwege de iPhone 7 plus en dus ongeveer hetzelfde bij de Note 8.

• lumian
Phusebox schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:32:
[...]

Ik heb vrij grote handen en bedien mijn telefoon 90% van de tijd met één hand, en wel de rechter. Daarmee kom ik niet aan de vingerafdrukscanner op de S8+, misschien wel als ie aan de andere kant had gezeten maar dan nog zou dat geen fijne houding zijn.

Ik val in de eerste categorie in het plaatje hier beneden. Pink onder de telefoon en wijsvinger zit dan ongeveer halverwege de iPhone 7 plus en dus ongeveer hetzelfde bij de Note 8.

[afbeelding]
Je kan toch de wijsvinger bewegen zonder dat je je hand verzet? Dan zijn je handen waarschijnlijk niet groot genoeg, als het voor jou op die manier niet lekker werkt.

• lumian
..

[Voor 97% gewijzigd door lumian op 16-09-2017 12:02]

lumian schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 11:46:
Iets anders... de samsung rugged cover niet gebruiken! Het beschadigt de lak zowel boven als onder. Dit toestel gaat dus mooi terug.

https://imagizer.imageshack.us/v2/320xq90/r/923/wTQ1HX.jpg
En: wat wil je dan opgeven als excuus? Jij hebt de cover toch zelf om de Note 8 gedaan?

Ik vind dit geen excuus om je toestel te vervangen voor een nieuwe (maar dat is mijn mening) -> gebruikersschade

• Phusebox
henklbr schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:03:
[...]

En: wat wil je dan opgeven als excuus? Jij hebt de cover toch zelf om de Note 8 gedaan?

Ik vind dit geen excuus om je toestel te vervangen voor een nieuwe (maar dat is mijn mening) -> gebruikersschade
Zijn dat niet de antenne banden? Ik zie verder niks eigenlijk.

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:25
[...]

Ik denk dat het ook grotendeels een kwestie is van gewenning bij andere toestellen. Voor mij is de note 8 mijn eerste eigen toestel met vingerafdruk. Mijn oude toestel had dit niet eens. En ik moet zeggen dat de positie op de note 8 erg natuurlijk aanvoelt.

Sporadisch maak ik wel eens gebruik van de telefoon van mijn vriendin, heeft een LG Nexus 5X, maar daar zit ik in eerste instantie altijd met mijn vinger op de flitser. De centrale ligging op het toestel voelt vrij onhandig.

Maar zeker voor mensen die niets anders gewend zijn, tsja. Dan kan ik mij voorstellen dat het is alsof je blind gaat typen op een toetsenbord waar de toetsen een nieuwe indeling hebben gekregen :p.

Qua respons tijd van de unlock heb ik dusver nog geen enkel probleem ervaren. Hij pakt de vingerafdruk keer op keer. Alleen bij de eerste keer instellen verliep het allemaal wat moeizaam. Maar moet zeggen, dat was voor ik een software update geïnstalleerd heb. Dus of dit mogelijk een software / driver probleem was, of dat de registratie gewoon wat gevoeliger is, geen idee.

• lumian
henklbr schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:03:
[...]

Je weet kennelijk niet eens waar je het over hebt, anders had je wel direct gezegd dat het simpelweg antennebanden waren. Ik wist het ook niet en dacht even dat de hoes dat veroorzaakt had.
lumian schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:42:
Je weet kennelijk niet eens waar je het over hebt
Doe eens relaxed :) Die foto toont antennebanden die Henk echt wel kent.
Als hij (ik ook) niks anders ziet qua beschadigingen dan ga ik ook echt niet beginnen over antennebanden.
Die zijn namelijk in elke smartphone te vinden op één of andere manier en voor mij algemeen goed, dus niet noemenswaardig.

• lumian
CLB schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:45:
[...]

Doe eens relaxed :) Die foto toont antennebanden die Henk echt wel kent.
Als hij (ik ook) niks anders ziet qua beschadigingen dan ga ik ook echt niet beginnen over antennebanden.
Die zijn namelijk in elke smartphone te vinden op één of andere manier en voor mij algemeen goed, dus niet noemenswaardig.
Er zijn geen andere beschadigingen te zien anders dan de antennebanden die ik voor beschadigingen aanzag.
Everybody happy dus ;)

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

lumian schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:02:
[...]

Dit dus, ik ben het ook niet met Arnoud eens, ik kom perfect op de plaats waar de scanner zit.
Daarnaast reageert hij ook prima

Doe maar niet zo scherp reageren, komt de sfeer in het topic niet ten goede....

[Voor 112% gewijzigd door Bullet NL op 16-09-2017 13:25]

• sean87
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-10-2017
*knip*. Je eigen youtube kanaal hier promoten is niet de bedoeling en wordt gezien als spam.

[Voor 72% gewijzigd door rens-br op 16-10-2017 10:42]

Pagina: 1 ... 5 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van ervaringen, andere onderwerpen horen in:
- Winkels, levertijden en prijzen: [Samsung Galaxy Note 8] Levertijden & Prijzen
- RMA: [Samsung] RMA & Support
- Accessoires: [Samsung Galaxy Note 8] Het grote Accessoires topic

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee