Hier maar even een nieuw topic aangemaakt omdat er in het ervaringen topic te veel over de aankomende update word gepraat. Toch een kleine scheiding maken.
Praat hier over de Nougat update van de Samsung Galaxy S7-serie.
Handige linkjes
Live Samsung updates S7Live Samsung updates S7 Edge
Wat brengt de update?
Een heleboel, zie hier de lijst van Sammobile: [klik]Q&A
Wat is een OTA update?Welke regio versie heb ik?OTA Betekend Over The Air. Dit houdt in dat je via een internet verbinding (en dus zonder tussenkomst van een computer) de update binnen kunt halen en kunt installeren op je telefoon.
Kan ik de update forceren?Type in je telefoon app *#1234#, daarna krijg je een nieuw venster waar je AP, CP, CSC en Model in staat. Het CSC nummer is waar de je regio versie instaat. De eerste 3 nummers na je model nummer is je regio versie.
Voorbeeld:
Model: SM-G920F
CSC: G920FAUV3QOJ1.
Voorbeeld 2:
Model: SM-G925F
CSC: G925FPHN1AOCN
Moet ik nog iets doen voor het uitvoeren van de update?Nee dat kan niet. Je kunt eventueel een andere rom flashen, hier zitten wel risico's aan verbonden.
Samsung update live pagina geeft aan dat de update er is maar OTA geeft aan van nietNiks moetMaar het is verstandig om een back-up te maken en te zorgen dat je telefoon opgeladen is. Een back-up kan gemaakt worden via Samsung Smart Switch
Ik heb zojuist de update gehad maar heb nu last van crashes / batterij problemen / rare bugsDownload en installeer Smart Switch, deze geeft bij het openen van het programma aan dat je je mobiel moet koppelen en zoekt dan naar updates. Het kan zijn dat Smart Switch je update eerder ziet dan OTA.
Mocht je na het updaten van je telefoon problemen ondervinden zoals random crashes, rare bugs, batterij problemen, etc word er altijd aangeraden om een factory reset uit te voeren. Mocht je zelfs na de factory reset nog problemen hebben met apps hou er dan rekening mee dat misschien nog niet alle apps geoptimaliseerd zijn voor Nougat
Gerelateerde Topics
Het S7 (Edge) Prijzen en Levertijden topic: [Samsung Galaxy S7-serie] Levertijden & Prijzen.Het S7 (Edge) Accessoires topic: [Samsung Galaxy S7 / S7 edge] Accessoires Topic.
Het S7 (Edge) Batterij problemen: [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic.
Het S7 serie rooten & custom rom's topic: [Samsung Galaxy S7 serie] rooten en custom rom's topic.
Het Gear VR topic: Samsung Gear VR
Het RMA & Support topic: [Samsung] RMA & Support
OP is afgekeken van de S6 MM Update en ervaringen