• Bryne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 08:52
Nu de Samsung Gear VR ook in Nederland wordt uitgeleverd, lijkt het me tijd hiervoor een eigen topic te openen.

De Samsung Gear VR is een virtual reality headset, die gebruik maakt van de Samsung Galaxy Note 4 smartphone. De Note 4 is zowel het display als de rekenkracht voor de Gear VR. Het geheel is in nauwe samenwerking met Oculus, pionier op het gebied van virtual reality, ontwikkeld. Dit resulteert in een goede tracking van de bewegingen van het hoofd van de drager. Dit is bijzonder belangrijk voor een goede beleving en voor het tegengaan van misselijkheid.

Tweakers heeft al een uitgebreide review review geplaatst.

Omdat dit voor de meesten een volledig nieuw fenomeen is, lijkt het me zinnig hier ervaringen uit te wisselen.

System specs

• Bryne
Om de inleiding niet te verstoren met mijn eigen ervaring, deze toch maar in een aparte post.

Ik heb de Gear VR met gamepad gisteren binnen gekregen. Vreemd genoeg werd ik vrijdag, door Samsung gebeld, dat de levering vertraagd zou zijn. Vervolgens kreeg ik een bericht van DHL, dat het pakket onderweg was.

Mijn eerste indruk is gemend. De ervaring is geweldig. De tracking is echt goed, zodat je echt het gevoel krijgt, dat je in de gepresenteerde wereld zit. De besturing is vrij goed, ofschoon ik wel af en toe moet calibreren. Anders zit het menu ineens links van me in plaats van voor mijn neus. Ik heb tot nu toe geen last van misselijkheid (motion sickness).

De beeldkwaliteit is zeer wisselend en altijd korrelig. Verbazingwekkend, dat een scherm met een dergelijk hoge resolutie en pixeldichtheid toch zo korrelig kan overkomen. Het is afhankelijk van de content hoe storend het overkomt. Ik kan de vinger er nog niet op leggen, wat hiervan de oorzaak is.

Verder lees ik overal, dat Samsung vrijwel continu content toevoegt middels de Milk VR app. Vervelend is echter, dat ik die niet kan vinden. Niet in de store(s) in de omgeving van de bril zelf, niet in de Oculus app en niet in de Samsung of Google Play store. Iemand een tip?

System specs

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 00:53
Milk VR is sinds een week inderdaad verdwenen uit de store in Europa. Wegens licentieproblemen als ik het goed begrepen heb.

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-03 20:26
Milk VR is op dit moment nog niet te downloaden buiten de VS. Dit heeft met content licenties te maken. Bijvoorbeeld in de VS wordt MilkVR gehruikt om NBA wedstrijden uit te zenden. Aangezien ze nog aan het knutselen zijn met content alleen in bepaalde regio's beschikbaar te maken is de app tijdelijk uit de Oculus store verdwenen voor gebruikers buiten de VS.

Je kunt altijd een VPN opbouwen naar een US IP adres en dan de app downloaden.

Maar wees gerust: veel van de content op dit moment in Milk VR is niet al te best qua kwaliteit.

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 00:53
meeste content was inderdaad tegenvallend (lage resolutie en cylindrisch) maar er zaten ook een paar mooie bij. Met name New York, Venetie en een filmpje in de Grand Canyon waren erg mooi. Hopelijk komt het snel weer terug.

Overigens kun je hier http://www.airpano.com/360-videos.php ook mooie filmpjes vinden.

[Voor 16% gewijzigd door arene op 04-02-2015 09:47. Reden: link toegevoegd]

• arnoud_h
Als je 'm in het verleden hebt gedownload, kun je via de Library in de Oculus app (non-VR app) Milk VR opnieuw downloaden en ook van daar uit opstarten.

Hij verschijnt niet in de Library in de VR-omgeving, maar die issue hebben mensen in de VS ook blijkbaar.

• Drukkert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-03 12:28
Ik probeer net een spelletje te spelen met de vr, iemand enig idee hoe ik de gamepad aansluit/installeer?

• Bryne
Drukkert schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:52:
Ik probeer net een spelletje te spelen met de vr, iemand enig idee hoe ik de gamepad aansluit/installeer?
Daarvoor moet je uit de Samsung store 'S Console' installeren.

System specs

• Drukkert
  • Laatst online: 16-03 12:28
Ok, heb ik niet gedaan, maar het werkt wel.
Ik heb m nu geinstalleerd via het bleutooth menu, dat werkte dus blijkbaar ook :-)

• Art-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-03-2022
Ik heb de VR nu ook.. erg leuk. Waar ik wel mee zit is dat de lenzen erg snel beslaan. Ik ben van plan wat te gaan testen met OpenCV en de SDK.

• arnoud_h
Als je lenzen beslaan zijn ze te koud. Wat het beste werkt is om de bril voordat je 'm op zet eventjes boven de verwarming te leggen zodat hij op temperatuur kan komen.

Of een anti-condens doekje gebruiken.

Om het gamepad aan te sluiten hoef je 'm alleen maar via Bluetooth te koppelen, de VR apps herkennen 'm daarna meteen. S-Console kun je gewoon vergeten, die heb je voor de Gear VR niet nodig.

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-03 21:38
Milk VR kun je downloaden door (zonder Gear VR aangesloten) Hola te installeren (VPN), vanuit Hola de Oculus app te starten, en daar Milk VR te zoeken en installeren. Daarna Hola uitzetten (via notification menu) en Oculus starten via de telefoon. In de library vind je Milk VR, klik op starten, sluit de Gear VR dan pas aan, en geniet!

Hoewel de filmpjes soms wat low-res zijn, is het soms wel een interessante ervaring, voelt een beetje zoals die koepelbioscopen die je vroeger wel eens had (b.v. Omniversum, die bestaat nog steeds).

• Bryne
Met Hola kreeg ik geen verbinding, met SuperVPN wel. Heb Milk VR geïnstalleerd. Dit weekend maar eens uitproberen.

Overigens heb ik bij mijn Gear VR een keurig wit lenzenpoetsdoekje gekregen, zelfs met Gear VR monogram. Het is allemaal wel af moet ik zeggen.

System specs

• Myedvyed
Inderdaad, voor een niet-consumentenproduct is het erg netjes. Er is ook plek voor een controller, en dat 'netje' aan de zijkant om wat losse dingen in te doen is ook handig (zeker dat het met klittenband ook dicht kan).

De Oculus DK1 kwam ook in een leuk koffertje en met doekje, maar de Gear VR is zoveel makkelijker even te gebruiken of mee te nemen.

• arnoud_h
Top tip van vandaag: maak een backup van de inhoud van de bijgeleverde SD kaart. Mocht hier iets mee gebeuren is het niet eenvoudig om deze content terug te krijgen.

Als je online kijkt hebben al aardig wat mensen met Clean Master bijvoorbeeld hun SD kaartje opgeschoond hebben, en daarna alle preinstalled content kwijt zijn....

• Myedvyed
En een kleine aanvulling daarop voor mensen die graag zaken 'clean' willen: maak die backup vóórdat je die kaart in je telefoon steekt. Ik heb het vlak daarna gedaan, en een boel apps hadden al gelijk lege folders aangemaakt (in de Android subdir), vond ik rommelig dus heb ik nog even op moeten ruimen :P

• Jan4vier
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:35
Iemand een idee waar en wanneer de VR in België zal aangeboden worden?

• arnoud_h
Het huidige model voor de Note 4 gaan naar verwachting nooit in België verkocht worden. De huidige lijst van landen zoals ze de afgelopen weken zijn uitgerold, daar zal het bij blijven.

De software voor de Note4 in België is er klaar voor, maar de hardware gaat er niet officieel verkocht worden.

• Jan4vier
Dat is wel jammer... Een idee hoe we er dan wel kunnen aangeraden? Zouden ze via samsung.nl leveren in België?

• arnoud_h
Er moet vast wel iets te verzinnen zijn met een welwillende Nederlander lijkt me.

De lokale Samsung websites mogen op dit moment niet internationaal verzenden, dus die optie valt af.

• Myedvyed
Er is een nieuwe 'Experience' te downloaden, im360VR!

.. maar voor wie Milk VR geïnstalleerd heeft is er weinig nieuws aan.

Er zitten wat 360 graden videos in die ook op Milk VR te vinden zijn. Ik dacht eerst even dat dit een alternatief was van de makers van die filmpjes omdat Milk VR niet internationaal beschikbaar is, maar het lijkt erop dat deze player al een stuk langer bestaat en ook net pas hier beschikbaar gemaakt is. En de gewone im360 app bestaat al langer voor Android en iOS.

Desondanks is alle support voor de Gear VR welkom natuurlijk :D

• arnoud_h
De voorraad in de Samsung online store lijkt op te zijn (staat weer op pre-order), maar T-Mobile verkoopt sinds gisteren 'm ook:

https://accessoires.t-mobile.nl/samsung-gear-vr/

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2022

martincm

[Android 13!]

Hi allen,

Ik heb een Note 4, maar wel met zo een LED flip cover. Nu zag ik dat met een charging cover de N4 prima past op de GVR. Zou dit met een omgeslagen Flip Cover alsnog ook passen? Het achterkantje van zo een cover is bevestigd als de normale achterkant en dus niet breder aan de zijkanten hierdoor. En naar mijn weten gebruik je de camera geen zins met de functionaliteit van de VR (toch?) .
Hoor graag of jullie denken, allicht weten, of dat dat mogelijk is ?

Pixel 7 Pro-128GB-||-Galaxy Tab S8 Ultra-8GB/128GB-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-nVidia Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB/Touch-||

• arnoud_h
Nee, de flipcover is te groot om te passen in de Gear VR. De wireless charging-cover is wel mogelijk.

De camera wordt wel gebruikt tijdens de passthrough mode (om naar buiten te kijken als je de Gear VR op je neus hebt)....

Anoniem: 657222

Zojuist heb ik de Gear VR besteld bij T-Mobile. Morgen wordt ie bezorgd. Zag ook dat ie in Belgie geleverd kan worden. check: https://accessoires.t-mobile.nl/samsung-gear-vr/

• powermarcel10
  • Laatst online: 18-03 08:41
Zijn er hier mensen die weten of en wanneer de Gear VR op meerdere plekken verkocht zal gaan worden? Bijvoorbeeld bij de Mediamarkt?

Ik vermoed dat de prijs nog wel wat zal gaan dalen wanneer bovenstaande het geval is..

• arnoud_h
De huidige Gear VR gaat nooit verkocht worden in offline winkels. Enkel de Samsung webstore en Operator online stores (op dit moment alleen T-Mobile).

Dus je hoeft niet te verwachten dat de prijs van de Gear VR snel gaat dalen.

• powermarcel10
arnoud_h schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 20:12:
De huidige Gear VR gaat nooit verkocht worden in offline winkels. Enkel de Samsung webstore en Operator online stores (op dit moment alleen T-Mobile).

Dus je hoeft niet te verwachten dat de prijs van de Gear VR snel gaat dalen.
Oké, das duidelijk dan.. Thanks.. Dan toch maar wachten op een 2e (echte retail) versie, of Marktplaats in de gaten houden.. ;)

• Virtua
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-03 17:05
Heb met iemand gesproken in de mediamarkt, wel van Samsung en die zei dat ze wel geleverd gaan worden, aan de andere kant twijfel ik af en toe aan hun expertise

• Bryne
Ik heb het idee, dat de kwaliteit van de content voor im360VR beter is dan die van MillkVR. Dat geldt in ieder geval voor de zaken, die ik bekeken heb.

Ik verwacht overigens, dat VR op een goede kwaliteit weer een explosieve groei in opslagbehoefte zal veroorzaken. Als je kijkt wat een paar filmpjes in matige kwaliteit een ruimte vragen, bekruipt mij het gevoel, dat ik op korte termijn een 128 GB kaartje moet kopen.

Ik ben trouwens bang, dat veel Gear VR apps alles in het werkgeheugen opslaan. Is iemand hier al in gedoken?

System specs

• Jan4vier
Anoniem: 657222 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 15:50:
Zojuist heb ik de Gear VR besteld bij T-Mobile. Morgen wordt ie bezorgd. Zag ook dat ie in Belgie geleverd kan worden. check: https://accessoires.t-mobile.nl/samsung-gear-vr/
Bedankt voor de tip.
Ik heb hem besteld... in eerste instantie was het nog niet mogelijk om de betaling af te ronden (iDEAL) maar ze hebben voor een tijdelijke oplossing gezorgd (service!!)
Over paar dagen zal het nu ook mogelijk zijn om te betalen via Mister Cash of bancontact zodat wij Belgen ook geholpen kunnen worden :).

• Jan4vier
Mijn Gear VR is vandaag toegekomen maar ik zit al vast...
Als ik de Note aansluit start automatisch de software installatie, echter blijft hij hangen met de melding dat de laatste updates zijn geïnstalleerd... hierna gebeurd er niets meer.
Volgens mij is mijn baseband versie te oud, nml. de N910FXU1ANJ4. Een handmatige software update veranderd hier niets aan...
Iemand die mij hier kan verder helpen?

• arnoud_h
Je zult de software naar minimaal NK4 (ipv NJ4) moeten updaten.

Heb je de telefoon al aan Kies gehangen en kijken of je daar wel de update aangeboden krijgt? En welke CSC versie zie je daar staan?

• Jan4vier
Sorry misschien voor de domme opmerking maar ik had nog nooit van Kies gehoord. Ik heb het net even opgezocht,als ik vanavond thuis ben probeer ik het te instaleren (op een IMAC? ).
Mijn csc code is: N910FSFR1ANJ1
Het gaat dus om een Frans toestel van de operator SFR.
Bedankt alvast voor het meedenken!!

• arnoud_h
Als ik zo snel kijk is dat voor SFR de laatste versie inderdaad. De enige optie (behalve wachten) zou het reflashen van het toestel met normale NL of BE software zijn.

Voor de Gear VR zou ik nog niet naar Lollipop gaan, de performance met KitKat is beter.

• Jan4vier
Ik neem aan dat ik het toestel dan moet rooten?
Zoals je zelf waarschijnlijk al doorhebt ben ik een leek in zulke dingen...
Wachten zou een oplossing kunnen zijn, maar als je een gear vr hebt aangekocht wil je hier zo snel mogelijk mee 'spelen' natuurlijk.

• arnoud_h
Nee, je moet het toestel niet rooten, maar je zou bij Sammobile de Nederlandse (PHN) of Belgische (LUX) versie kunnen downloaden en die er op zetten. En je kunt eerst met Kies een backup van al je data maken en die na het flashen terugzetten.

Als je het toestel root kun je tegen andere issues aanlopen. Dat zou ik niet doen.

• Jan4vier
Super!
Vanavond ga ik deze uitdaging aan :)...
Welke versie geniet de voorkeur?

• Jan4vier
Ik merk dat ik odin nodig heb om de firmware file op de note te krijgen.
Jammer genoeg is odin niet te installeren op een Mac... zucht...
Is er een andere oplossing?

• powermarcel10
arnoud_h schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 11:02:
Als ik zo snel kijk is dat voor SFR de laatste versie inderdaad. De enige optie (behalve wachten) zou het reflashen van het toestel met normale NL of BE software zijn.

Voor de Gear VR zou ik nog niet naar Lollipop gaan, de performance met KitKat is beter.
Is lollipop er al officieel dan voor de Note 4 in Nederland??

• arnoud_h
powermarcel10 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 20:36:
[...]
Is lollipop er al officieel dan voor de Note 4 in Nederland??
Nee, die is er nog niet. Maar zoals ik al zei: voor VR gebruikers zou ik niet staan te springen om de upgrade te installeren, want op dit moment is de VR performance onder KitKat toch nog beter.

• powermarcel10
arnoud_h schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 21:01:
[...]

Nee, die is er nog niet. Maar zoals ik al zei: voor VR gebruikers zou ik niet staan te springen om de upgrade te installeren, want op dit moment is de VR performance onder KitKat toch nog beter.
Aaaah op die manier.. Bedankt voor de opheldering!

• arnoud_h
Iedereen zal het al wel gezien hebben, maar de Oculus 'pay store' voor de Gear VR is ondertussen ook live gegaan, waardoor je nu ook de betaalde content kunt benaderen vanuit Nederland.

Alle prijzen zijn nog in dollars, maar aangezien de dollar nog steeds iets lager staat als de euro is dat alleen maar voordelig :-)

• d3vlin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 20:29
De Gear VR voor de S6 is inmiddels ook te preorderen, verwachte leverdatum 8 mei. :)

http://www.samsung.com/nl..._aff_znx_1451614_deeplink

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arnoud_h
En, zijn er al mensen die hem ontvangen hebben vandaag?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d3vlin
Ja, ik heb hem vanmiddag ontvangen en zojuist even getest met mijn S6 (non-edge).

Hij zit net wat comfortabeler dan de GearVR voor de Note4 omdat hij net wat kleiner is. Het principe en de werking zijn verder natuurlijk wel heel erg hetzelfde.
De weergave is vanwege het mooie scherm van de S6 verreweg de beste VR ervaring tot nu toe (ik heb ervaring met Rift DK1, DK2, Gear VR Note 4, Cardboard en Homido).
Screendoor effect is nog net wel aanwezig, maar vergeleken met bijvoorbeeld de DK1 is dit echt een heel veel betere ervaring. Heb wel het idee dat ik de randen wat meer zie dan bij de Note4 (bioscoopzaal effect).
Ook de snelheid van de S6 is natuurlijk erg fijn voor VR applicaties, de menu's zijn net wat meer snappy dan bij de Note 4.
Aantal applicaties hebben een Controller nodig en de GearVR voor de S6 wordt (nu) alleen nog maar geleverd zonder controller.

Bedacht me nog wel dat het gebrek aan een sdcard slot bij de S6 voor VR nog wel eens lastig kan worden, want het gaat hard qua opslagruimte wanneer je content voor de GearVR gaat installeren.

[Voor 6% gewijzigd door d3vlin op 08-05-2015 23:21]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 434515

Hoi! vandaag ook mij Gear VR ontvangen. Hij werkt super! ik heb alleen nog geen manier gevonden hoe ik 360 graden videos kan importen en afspelen. Jullie een idee? Ik lees steeds over dat het met de oudere Gear VR met het programma MILK VR kon, maar deze app is nu niet meer te downloaden.

Edit:
Heb het al gevonden: https://support.oculus.co...deos-in-Oculus-360-Videos

[Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 434515 op 09-05-2015 13:21. Reden: Gevonden!]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Ook sinds vrijdag de Gear VR (voor S6)..

Mijn films waren meteen afspeelbaar in Oculus Cinema.. zonder te kopiëren naar speciale map bedoel ik..

Echt leuk speelgoed..

Jammer dat weinig mensen -net als de Gear S- meekrijgen hoe leuk dit is..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• d3vlin
Heb nu een uur of wat Herobound gespeeld en dat is echt heel erg leuk! VR wordt meestal met first person geassocieerd, maar dat 'vlieg aan de muur' effect werkt erg goed. In de eerste levels is het net alsof het spel zich op een tafel voor je afspeelt, maar later wordt het wel echt wat meer rondkijken om alle actie te volgen. Ook het mikken met de pijl en boog door ergens naar te kijken werkt leuk. Aanrader!

[Voor 40% gewijzigd door d3vlin op 15-05-2015 21:12]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Craftsman
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01-01-2020
Hey mede tweakers, ik heb meegedaan aan de Oculus Mobile VR Jam, een game jam voor de Gear VR, en wil hierbij graag mijn inzending met jullie delen. :)F

De game heet Maker From Below en is geinspireerd door de Duin boeken van Frank Herbert. Het spel is verre van af en zeker niet bug vrij, maar toch wel het proberen waard hoop ik. :)

Je kan de APK gratis downloaden op http://challengepost.com/software/maker-from-below-ja992

Gamepad vereist (getest met de gebundelde Samsung controller).

! Pas op: Note 4 met een Snapdragon chipset in combinatie met Lollipop word momenteel niet ondersteund. :S Dit is helaas een bug in de huidige versie van de Unreal Engine. |:( Gebruik svp Kitkat 4.4.4 als je een Snapdragon device hebt. Exynos chipset met Lollipop werkt wel gewoon goed.
Ik heb zelf helaas ook moeten downgraden om deze game kunnen ontwikkelen.

Als je het wat vind en graag een verbeterde versie wilt spelen dan zou ik het zeer op prijs stellen als je stemt op mijn inzending via de "vote for this project" knop. _/-\o_

Bedankt all!

ps. wil je meer weten over het ontwikkel proces? Ik heb tijdens de jam ook een dev log bijgehouden.

[Voor 3% gewijzigd door Craftsman op 17-05-2015 06:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arnoud_h
Cool, het was één van de inzendingen die me opviel vanwege de mooie concept art.

Ik ben de afgelopen dagen niet in staat geweest om de VR Jam inzendingen te bekijken, maar ik heb al wel de 300+ apk zipfile met daarin alle inzendingen gedownload, dus ik kan even vooruit nog :)

Voor devs is dit ook wel een interessant artikel: https://developer.oculus....-your-unity-gear-vr-game/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Craftsman
Dank, Arnoud. :) Ik heb jou ook al voorbij zien komen op de Oculus fora dacht ik?
Ik heb de zip ook binnen, zoveel content voor de Gear! Ben bezig met mijn eigen top 50.

Bedankt voor het artikel, staan zeker goeie tips in, ook handig voor ontwikkelaars die andere engines gebruiken.

Ik zag trouwens dat de GearVR voor de S6 een ingebouwde ventilator heeft, een erg handige toevoeging. Ben benieuwd wanneer het product zijn officiele vorm aan gaat nemen en niet meer het predikaat "Innovator Edition" zal dragen. Eind dit jaar?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Hoi,
Ik heb de meeste al geprobeerd, maar helaas werken veel van de apps niet op de S6.. Ze zijn wel bezig met een fix geloof ik.

Ik raad deze aan trouwens: http://challengepost.com/software/tana-pura

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arnoud_h
Craftsman schreef op maandag 18 mei 2015 @ 07:16:
Dank, Arnoud. :) Ik heb jou ook al voorbij zien komen op de Oculus fora dacht ik?
Ja, daar hang ik ook wel eens rond 8)
Ik zag trouwens dat de GearVR voor de S6 een ingebouwde ventilator heeft, een erg handige toevoeging. Ben benieuwd wanneer het product zijn officiele vorm aan gaat nemen en niet meer het predikaat "Innovator Edition" zal dragen. Eind dit jaar?
Het ventilatortje draait op een hele lage snelheid, dus het werkt alleen bij 'normaal' gebruik. Tegen een groot temperatuurverschil tussen je hoofdhuid en de lenzen is geen ventilator opgewassen. Maar het is zeker een handige toevoeging.

De verwachting is dat de volgende generatie die in de tweede helft van dit jaar uit gaat komen niet meer dat predicaat heeft. Of dat zo is zullen we dan wel zien :-)

Wat je al wel zult zien is dat het aantal verkoopkanalen voor de S6 variant al een stuk uitgebreider zal zijn dan bij de Note 4 versie (je zult 'm zelfs in sommige offline-winkels kunnen kopen).

En nu maar eens beginnen de APKs te installeren...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Craftsman
Over APK's gesproken: mijn favoriet van de jam inzendingen is momenteel PhaseShift. Super aanrader voor elke GearVR bezitter. De besturing, de sfeer en de stijl zijn top. Het principe van kunnen kijken naar een andere dimensie is echt een voorbeeld van een unieke VR mechanic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Mocht iemand nog opzoek zijn naar de officiële Samsung Gamepad voor een goede prijs: https://maxict.nl/product...ng-ei-gp20hnbegww-ei-gp20
Normale prijs is rond de €60, hier is ie €32,10. Te mooi om waar te zijn zou je zeggen, maar het lijkt mij wel een betrouwbare webshop.

• d3vlin
Nou, ik heb er daar 2 weken geleden 2 besteld (toen levertermijn ook 1 a 3 werkdagen) en die zijn nog steeds niet uitgeleverd.. :(
Verder wel een prima gamepad (had er al eentje), eigenlijk wel een must om spelletjes te kunnen spelen met de Gear VR.

[Voor 36% gewijzigd door d3vlin op 30-05-2015 00:11]

Leaping Lab Rats!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arnoud_h
Dat is wel erg lang. Heb je er nog niet achteraan gemaild?

De Kurios experience is wel erg cool trouwens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Dat is inderdaad lang. Ik heb hem al binnen namelijk. Na 4 dagen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Anoniem: 434515 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:28:
Dat is inderdaad lang. Ik heb hem al binnen namelijk. Na 4 dagen :)
Kun je in de Cinema ook eens op een andere plaats gaan zitten.. ;-)) (druk op Y)..

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ik ben op mijn werk, zal het vanavond ff proberen:) Er zit geen Y knopje op trouwens.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Nick__
  • Niet online
Anoniem: 434515 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 11:07:
Ik ben op mijn werk, zal het vanavond ff proberen:) Er zit geen Y knopje op trouwens.
dan een ander knopje proberen..

Acties:
  • 0Henk 'm!

_Nick__ schreef op maandag 01 juni 2015 @ 10:32:
[...]

Kun je in de Cinema ook eens op een andere plaats gaan zitten.. ;-)) (druk op Y)..
Heb het geprobeerd en het werkt prima. Je kan tussen 3 verschillende plekken wisselen.

• Errieseeka
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-03 21:21
Hoi allen. Heb sinds gister de Gear VR. Nou heb ik n probleem. Ik heb een (3D) 360video gedownload. Het betreft een .mp4 bestand. Als ik hem op mn pc open krijg ik gewoon 2 'fisheye' schermen naast elkaar. Waarvan de linker voor het linker oog is bedoelt en de rechter voor het rechter oog (logisch). Maar zodra ik deze file afspeel op de gear vr, krijg ik een fisheyebeeld te zien. Ook is hij niet scherp (2 videos door elkaar) tenzij ik 1 oog dichtdoe. Ook is dit beeld veel te uitgerekt.

Heb zowel _LR geprobeerd als _RL. Ook zonder _LR of _RL en dan kreeg ik 2 videos te zien. één de eerste 180 graden voor me, en de tweede de 180 graden achter me.

Wellicht een 180 graden film? Maar dan heb ik alsnog dat fisheye gedoe en ik wil een gewoon 'plat' (3D) beeld.

Wat doe ik verkeerd?

• _Nick__
  • Niet online
Errieseeka schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 23:42:
Hoi allen. Heb sinds gister de Gear VR. Nou heb ik n probleem. Ik heb een (3D) 360video gedownload. Het betreft een .mp4 bestand. Als ik hem op mn pc open krijg ik gewoon 2 'fisheye' schermen naast elkaar. Waarvan de linker voor het linker oog is bedoelt en de rechter voor het rechter oog (logisch). Maar zodra ik deze file afspeel op de gear vr, krijg ik een fisheyebeeld te zien. Ook is hij niet scherp (2 videos door elkaar) tenzij ik 1 oog dichtdoe. Ook is dit beeld veel te uitgerekt.

Heb zowel _LR geprobeerd als _RL. Ook zonder _LR of _RL en dan kreeg ik 2 videos te zien. één de eerste 180 graden voor me, en de tweede de 180 graden achter me.

Wellicht een 180 graden film? Maar dan heb ik alsnog dat fisheye gedoe en ik wil een gewoon 'plat' (3D) beeld.

Wat doe ik verkeerd?
3D functioneert alleen als het bestand in de 3D-map van video's of Oculus wordt geplaatst..

• arnoud_h
_Nick__ schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 12:02:
[...]

3D functioneert alleen als het bestand in de 3D-map van video's of Oculus wordt geplaatst..
Dat is voor 360 graden 3D niet nodig als je aangeeft of het een L/R sidebyside video is. Maar als het 180 graden video is (en wat ik daarvan voorbij heb zien komen was het vooral :X :X :X content :9 ) zul je wel de Gear VR versie van die filmpjes moeten downloaden.

Die zijn namelijk voorzien van extra 'padding', zodat de ontbrekende 180 graden gevuld worden met zwart. In de Oculus Rift player kun je aangeven dat het een 180 graden video is, maar dat kun je in de Oculus 360 video player helaas niet...

• _Nick__
  • Niet online
arnoud_h schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 12:09:
[...]

Dat is voor 360 graden 3D niet nodig als je aangeeft of het een L/R sidebyside video is. Maar als het 180 graden video is (en wat ik daarvan voorbij heb zien komen was het vooral :X :X :X content :9 ) zul je wel de Gear VR versie van die filmpjes moeten downloaden.

Die zijn namelijk voorzien van extra 'padding', zodat de ontbrekende 180 graden gevuld worden met zwart. In de Oculus Rift player kun je aangeven dat het een 180 graden video is, maar dat kun je in de Oculus 360 video player helaas niet...
Uiteraard enige correcte theoretische uitleg..
Was wat kort door de bocht..
Deze filmpjes zijn trouwens voor dit onderwerp wel handig:

YouTube: How to Play 3D Movies on Samsung Gear VR S6 Edition

YouTube: How to Play 3D Movies on the Samsung Gear VR Note 4 Edition

• Silvos
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03:31
Beste Tweakers,

Ik ben zelf sinds kort in het bezit van een note 4 en eigenlijk wel geïnteresseerd in de gear VR. Echter ik ben zelf verziend met verschillende afwijkingen aan beide ogen, nu heb ik begrepen dat je geen bril kunt dragen, maar wel oogafwijkingen kunt corrigeren (echter gelijk voor beide ogen). Nu zou ik graag in de praktijk eerst testen of dit wel goed af te stellen valt.

In een hoop winkels echter (o.a. mediamarkt) is het ding momenteel niet verkrijgbaar. Weet iemand een winkel (liefst regio Zeeland/Zuid-Holland/Noord-Brabant) waar dat ding in een showroom ligt en je hem even uit kunt testen?

• keest12
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-03 11:57
Silvos schreef op maandag 14 september 2015 @ 18:09:
Beste Tweakers,

Ik ben zelf sinds kort in het bezit van een note 4 en eigenlijk wel geïnteresseerd in de gear VR. Echter ik ben zelf verziend met verschillende afwijkingen aan beide ogen, nu heb ik begrepen dat je geen bril kunt dragen, maar wel oogafwijkingen kunt corrigeren (echter gelijk voor beide ogen). Nu zou ik graag in de praktijk eerst testen of dit wel goed af te stellen valt.

In een hoop winkels echter (o.a. mediamarkt) is het ding momenteel niet verkrijgbaar. Weet iemand een winkel (liefst regio Zeeland/Zuid-Holland/Noord-Brabant) waar dat ding in een showroom ligt en je hem even uit kunt testen?
Volgens mij kan je om een demo vragen bij een Samsung Store, voormalig Phonehouse winkels. Wellicht kun je er eentje in de buurt vinden. Daar zullen ze het vast wel hebben.

• arnoud_h
Yes! Netflix support voor de Gear VR! Nu te downloaden vanuit de Oculus store, en werkt prima in Nederland (gelukkig)...

• Douwe63
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:32
Vandaag bij de mediamarkt een kleine demo gehad en dat smaakte naar meer :). Nu weet ik dat er aparte versies van de Gear VR zijn voor de Note 4 (die ik heb) en de S6 toestellen maar dat er een nieuwe consumer VR aankomt voor de S6 edge + en Note5 toestellen en nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of mijn Note 4 daar ook in gaat passen of dat ik eigenlijk geen andere optie heb dan huidige Gear VR. Even afwachten dus...

• arnoud_h
De nieuwe gaat het niet mogelijk maken om je Note4 in te zetten. Dus je zult de speciale Note4 variant moeten kopen.

Ik zou niet te lang wachten want wat er nu nog verkrijgbaar is voor de Note4 zijn de laatste exemplaren. Bij Samsung kun je hem al niet meer kopen.

• Douwe63
arnoud_h schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 08:26:
De nieuwe gaat het niet mogelijk maken om je Note4 in te zetten. Dus je zult de speciale Note4 variant moeten kopen.

Ik zou niet te lang wachten want wat er nu nog verkrijgbaar is voor de Note4 zijn de laatste exemplaren. Bij Samsung kun je hem al niet meer kopen.
Ah, dank voor de feedback; ik sta even in dubio, nu die Note4 variant kopen voor 200 euro of even wachten en kijken of de prijs voor die versie ook gaat dalen naar 99 euro (of wat de prijs van die nieuwe ook gaat worden). Verder bieden ze die Note 4 versie in de US momenteel aan voor $99 en daar is misschien ook wel iets te regelen...

• arnoud_h
Klopt, maar aangezien de apparaten die nu in de winkels liggen de laatste zijn is dat wel een risico ;)

• Douwe63
arnoud_h schreef op maandag 12 oktober 2015 @ 11:06:
Klopt, maar aangezien de apparaten die nu in de winkels liggen de laatste zijn is dat wel een risico ;)
Ik heb er eentje besteld in de US voor $99, die komt binnenkort mijn kant op. Ik kan dan eens rustig kijken of dat hele VR wat voor me is voordat ik in een opwelling in Q1 2016 zo'n Oculus CV1 in mijn shopping cart gooi :).

• Amsterdamn
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19-03 14:28
Zojuist een Samsung vr bril besteld. Ben best wel benieuwd hoe het zal werken met mn s6. Zijn er toevallig al nieuwe updates die het gebruik optimaliseren?

"Dont believe everything you read on the Internet just because there's a picture with a quote next to it." - Abraham Licoln, 1904.

• JWPVDW
  • Laatst online: 17-03 18:45
Douwe63 schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 00:03:
[...]

Ik heb er eentje besteld in de US voor $99, die komt binnenkort mijn kant op. Ik kan dan eens rustig kijken of dat hele VR wat voor me is voordat ik in een opwelling in Q1 2016 zo'n Oculus CV1 in mijn shopping cart gooi :).
Mag ik vragen waar je die hebt gekocht? :) Kan dat vanaf de officiële Samsung site of heb je een andere betrouwbare site? Thanks!

• arnoud_h
Hamzie schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 20:58:
Zojuist een Samsung vr bril besteld. Ben best wel benieuwd hoe het zal werken met mn s6. Zijn er toevallig al nieuwe updates die het gebruik optimaliseren?
Er komen doorlopend updates uit die de ervaringen verbeteren, en er komt steeds meer content bij. Dus je kunt jezelf in ieder geval een tijdje uitleven ermee.

• sawtomyer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:54
Hallo, samsung heeft een nieuwe Galaxy Gear VR uitgebracht; zie nieuws: Samsung introduceert nieuwe Gear VR-headset van 99,99 euro

Deze zou 100 euro kosten, maar ik kan hem nergens vinden. Weet iemand meer wanneer deze VR voor het publiek beschikbaar zal worden? alvast bedankt.

EDIT: het staat in het nieuwsbericht, halverwege november, staat in het nieuwsbericht. :)

[Voor 10% gewijzigd door sawtomyer op 31-10-2015 18:32]

• arnoud_h
Ik heb nog geen Nederlandse release date gezien, maar gisteren is de pre-order voor de US van start gegaan.

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 13:45

KrL

Foto foto..

Nu ook in Nederland te pre-orderen (verwachte leverdatum 21 November)!

• PredNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-03 09:58

PredNL

Help!

KrL schreef op woensdag 18 november 2015 @ 14:20:
Nu ook in Nederland te pre-orderen (verwachte leverdatum 21 November)!

Bedankt voor het melden! Had verwacht dat Europa ergens in december moest wachten omdat er alleen nieuws was over pre-orders voor de amerikanen waarbij de rest van de wereld kort daarna volgt. :)

Voor diegene die wil bestellen via Samsung vergeet de kortingscode niet : NFLIPITA voor 10% korting op het product!

Asus N551JK-CN157H

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-03 16:11
PredNL schreef op woensdag 18 november 2015 @ 19:39:
[...]

Voor diegene die wil bestellen via Samsung vergeet de kortingscode niet : NFLIPITA voor 10% korting op het product!
Bedankt voor het melden en de kortingscode - heb hem besteld :)

Edit: Verwachte bezorgdatum 27-nov-2015 :(

[Voor 7% gewijzigd door saturn21 op 19-11-2015 15:40]

• arnoud_h
Mooi is dat. Gisteren besteld, stond er nog 21-november als datum, is hier ook naar de 27e verschoven. Mooi moment om de order te cancellen, deze actiecode te gebruiken en opnieuw te bestellen :)

• PredNL

PredNL

Help!

saturn21 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 14:17:
[...]

Bedankt voor het melden en de kortingscode - heb hem besteld :)

Edit: Verwachte bezorgdatum 27-nov-2015 :(
Tja, je bent een nederlander of niet moet wel meteen met korting! ;)

Dan zal het wel toch ergens december worden zoals bij de duitsers. In Amerika staat het nu op 2-3 weken levertijd. Ojee.. :'(

Asus N551JK-CN157H

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-03 15:09
Staat nu toch een 1 bij verzonden op de site van Samsung bij mij. :D

Welcome to the League of Draven

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04:50

Gaitman

The Real One

Hier kreeg ik net een factuur van Samsung die ik de 18e betaald heb met de korting van 10 euro toen er nog stond dat de verwachte datum de 21e was. Kijk net op de site en deze staat ook bij verzonden. Dus ze hadden gewoon een voorraadje brillen die ze binnen kregen. En diegene die nu bestellen krijgen hem dus de 27e.

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 13:45

KrL

Foto foto..

Staat bij mij ook verzonden, 18 nov besteld..

• arnoud_h
Hier staat de order die ik gisteren heb ingeschoten (met de korting) op 'gereedmaken voor verzending', en er is al een DHL nummer aan gekoppeld. Maar verwachte verzending nog steeds de 27e... Ben benieuwd.

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:30
Ook in de mail? Bij mij staat in de mail de 21e, op de site 27e maar dat is volgens mij voor de volgende batch.

• PredNL

PredNL

Help!

Euphanasia schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 16:59:
Staat nu toch een 1 bij verzonden op de site van Samsung bij mij. :D
Meteen even bij mijn order gekeken (18e besteld) en idd hij staat hier ook op verzonden met trackingnummer! *O*

Ter bevestiging nog een mail gekregen van Samsung met bezorgdatum 21ste. _/-\o_

[Voor 17% gewijzigd door PredNL op 20-11-2015 18:08]

Asus N551JK-CN157H

• arnoud_h
thecompany schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 17:59:
Ook in de mail? Bij mij staat in de mail de 21e, op de site 27e maar dat is volgens mij voor de volgende batch.
Nee, nog geen email ontvangen, maar op de site van DHL staat ondertussen dat het pakket wel is opgehaald... We zullen wel zien.

edit: en ondertussen ook de verzendbevestiging ontvangen.

[Voor 7% gewijzigd door arnoud_h op 20-11-2015 23:09]

• Jorn22
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-09-2019
Heb de Gear Vr ook zojuist besteld, verwachte leverdatum de 27e. Ben wel benieuwd naar het apparaat en of het goed werkt. Heb tot nu toe alleen nog maar Google Cardboard kunnen ervaren. De eerste reviews zijn goed : http://www.cnet.com/products/samsung-gear-vr-2015/

• Euphanasia
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-03 15:09
Hij is binnen bij mij :D

Welcome to the League of Draven

• PredNL

PredNL

Help!

Hier ook zojuist binnen! :D

Asus N551JK-CN157H

• arnoud_h
Als ik bij DHL op de site kijk zie ik alleen maar dat hij is opgehaald gistermiddag, maar geen voortgang sindsdien. Zal wel maandag worden :-(

Net bericht gekregen dat hij toch bij het DHL afhaalpunt is afgeleverd. Zo daar maar eens langs om 'm op te halen.

[Voor 29% gewijzigd door arnoud_h op 21-11-2015 11:58]

• M0512
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-03 18:43
Voor degene die de VR al binnen hebben, hoe bevalt ie?

• thecompany
Heb um binnen maar nadat ik de telefoon erin plaats krijg ik een rondje te zien (3 kwart) die om de 10 seconden weer terug keert.

Heeft misschien te maken met het feit dat mijn s6 edge een custom, gecleande rom draait dus ik ben nu een ander aan het installeren. Wat zou er wel moeten gebeuren? Ik heb alle software e.d. geinstalleerd.

• arnoud_h
De eerste keer dat je de telefoon in de Gear VR steekt zou de Gear VR SetupWizard moeten gaan draaien om alle benodigde software te installeren. Is dat wel gedaan?

Officieel wordt (voor de hand liggend) alleen de officiele Samsung ROM voor Nederlandse modellen ondersteund.

• thecompany
Heb een nieuwe rom geinstalleerd en alles werkt:) Heb alleen nog wat moeite met het scherpstellen, dichtbij zie ik goed maar ver weg weer niet en omgekeerd...
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee