Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• arene
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23:21
Milk VR is sinds een week inderdaad verdwenen uit de store in Europa. Wegens licentieproblemen als ik het goed begrepen heb.

• arnoud_h
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 09-10 10:50
Ik heb nog geen Nederlandse release date gezien, maar gisteren is de pre-order voor de US van start gegaan.

• M0512
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20-11-2016
Ik ben net gebeld door Samsung Nederland. In mijn bestelling staat dat deze geleverd zou worden op 27 november. Hij had echter slecht nieuws en het kan 4 december of zelfs 11 december worden voordat hij geleverd wordt.

• thecompany
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13-10 16:12
quote:
Maatje schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:26:
Weet iemand waar ik gedownloade 360-filmpjes neer moet zetten op mijn telefoon? Er wordt vermeld dat je dit in een map onder de Oculus directory moet zetten, maar het enige wat ik heb is de Oculus map met 1 .bin bestandje er in.
Moet je zelf de mappen allemaal aanmaken? Lijkt me wel raar...
Ja die moet je zelf aanmaken, het volledige pad is: /Oculus/360Videos.

Met de 360Player is het niet mogelijk om door te spoelen, vrij irritant. Daarom een tip: installeer Hola, herstart je telefoon (belangrijke stap ivm services die nog lopen), open Hola, selecteer unblocker vanuit US, open Oculus Home en installeer MilkVR (alleen beschikbaar in US). Deze kan tenminste doorspoelen en geeft goede suggesties voor andere 360 videos. De videos moet je in het mapje MilkVR in de root van je sd-kaart plaatsen.

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13-10 16:18
Gisteren ook eentje gehaald bij de Mediamarkt in Zwolle. Liggen daar beetje verstopt in een dichte kast. Verkoper van Samsung kan ze voor je pakken. Eerste indruk is wel goed, moet me er nog wel in verdiepen. Je moet in beginsel erg veel downloaden voor je uiteindelijk iets hebt.

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13-10 16:18
Gisteren ook geïnstallereerd. Werkt prima eigenlijk :)

jip_86 wijzigde deze reactie 03-12-2015 12:06 (8%)

• goldenoldie
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19-06 13:18
quote:
Hahahaha, ja, LOL _/-\o_

• CrimsoN72
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11-10 15:35
quote:
Afiso schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:09:
Hebben jullie ook last van dat er na 1 a 2 minuten het glas van je vr bril beslagen raakt. Hoe komt dat? Je ziet er dan minder scherp

Trouwen ik heb maar een v3 creditcard voucher van 30 euro gekocht en die pakt ie wel.
Gewoon even de VR af doen, de lenzen schoonvegen en weer opzetten. Zodra de lenzen de dezelfde temperatuur hebben als de warmte die van je gezicht komt (de warme telefoon helpt hier ook bij) beslaan ze niet meer.

• Tweakarim
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 08:18

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Staan wat nieuwe apps in de store waaronder: GrooveVR is gratis en erg leuk. Een app om muziek te spelen die vervolgens op de maat van de muziek beelden toont. En sisters een horror ervaring waarbij je in een kamer zit, best wel even schrikken.

• CrimsoN72
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 11-10 15:35
Tijdje terug begon de Gear VR enorm te stotteren (beeld) en was onbruikbaar geworden. Bleek uiteindelijk door CM Locker te komen. Er af gegooid! Nu werkt de Gear weer as Advertised! Hoop dat een ander er iets aan heeft...

CrimsoN72 wijzigde deze reactie 08-02-2016 19:51 (4%)

• goldenoldie
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19-06 13:18
quote:
ChokingHazard schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:06:
[...]

Ik gebruik zelf Package Disabler Pro voor het uitschakelen van de Gear VR-service. Dan wordt die app niet opgestart als je de bril aansluit. Als gamepad gebruik ik een PS3-controller in combinatie met de Sixasis App.

Voor beiden heb je overigens root nodig om ze te kunnen gebruiken.
Neeeeeee, de lol van Package Disabler is juist dat je GEEN root nodig hebt. Ik gebruik die app ook. En zonder root!

• WCA
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:30

WCA

Voorheen: GreNade

Hier op tweakers een Gear VR2 gekocht voor mn S6 :D

Ben heel benieuwd naar de resultaten, ik heb nu een chinese "VR Box 2.0".

It's easier to try, than to prove it can't be done

• _Nick__
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 13-10 09:59
quote:
Rubenk84 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:14:
[...]

Ok, volgens bij ben ik echt een n00b... ik kan het niet vinden |:(
Icons staan op balk met aansturing Void-Theater (play/rewind/forward etc)..

Oculus Video geupdate?

Zit misschien toch alleen in nieuwste versie..

• Rubenk84
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 09:13
quote:
_Nick__ schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 00:08:
[...]

Icons staan op balk met aansturing Void-Theater (play/rewind/forward etc)..

Oculus Video geupdate?

Zit misschien toch alleen in nieuwste versie..
Yes gevonden! Gisteravond the matrix reloaded gekeken door de Gear VR, zo surrealistisch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubenk84
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 09:13
quote:
Koldur schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:08:
[...]

Was dat een 180 of 360 graden film of gewoon een normale? Zo ja, hoe heb je die film gevonden?
Gewoon via Netflix maar dan het beeld veel groter gemaakt! En inderdaad de 360 graden video's staan genoeg in de oculus video's bij short. Echt hele toffe korte films zitten erbij!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
quote:
_Nick__ schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:20:
Na de laatste update gebruikt de VR ook spul dat op de SD-kaart staat..
thnx, voor de info _/-\o_

hier nog een gave 360 video in een rollercoaster

pawarana wijzigde deze reactie 03-04-2016 20:56 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
quote:
_Nick__ schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:20:
Na de laatste update gebruikt de VR ook spul dat op de SD-kaart staat..
Je moet dit op de volgende manier doen; je zet bij instellingen camera dat de foto's en video's naar je sd card weggeschreven worden.
In je DCIM map op je sd card zit dan een "camera" map, daar zet je de gewone video's bij je video's die je met je camera gemaakt hebt (en foto's )
In die map maak je nog 2 mappen aan met "3D" voor je 3d video's in mp4, en een map "360Videos" voor je 360 video's ook in mp4.

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

"You never come second by putting other people first"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
quote:
j-phone schreef op donderdag 28 april 2016 @ 22:52:
[...]

Die viewer heet 'Oculus 360 photos'. Ik zat ernaast , sorry. Hij leest ook van de SD card kaart :)
ik heb hem er op staan, maar ik zie bij het tabje "mijn foto's" de tekst staan "sla je eigen 360-foto's op in de galerij van je telefoon om deze te bekijken"
waar is mijn galerij dan?
ik heb ze nu in het pad; Samsung Galaxy S7\Card\DCIM\Camera\360 fotos maar ik kan deze niet benaderen en dus zien in deze app.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• perik
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 29-09 20:52
Heb sinds een paar weken de Gear VR voor Note 4 via marktplaats, was moeilijk te vinden... Net Milk VR geïnstalleerd volgens instructies van dit forum, dank daarvoor!
Trouwens, bij Samsung internet kun je ook VR en 360 graden films kijken, je gaat dan linksonder naar STAND en dan krijg je afspeelopties.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• perik
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 29-09 20:52
Voor GJA: Ja, de internet Samsung app die je binnen de Oculus app kunt installeren..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08:16
quote:
pawarana schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:48:
[...]

dit doe ik, maar nogmaals, ik krijg ik de beelden uitgerekt (heb je dit zelf ook gedaan, een 360 foto gemaakt met je standaard samsung foto app, en dan (verplaatsen naar 360 photo map) en dan bekijken met de Oculus 360 photo's app via je bril?
Ja, dat heb ik gedaan. Met foto's genomen met een Galaxy S7, een iPhone 6 plus en de Sony A77 met Samyang fisheye lens. De verhouding is en blijft 2:1.

Heb je dit effect ook als je foto's van anderen bekijkt?

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08:16
quote:
GJA schreef op zondag 08 mei 2016 @ 07:31:
Ik ben zo nieuwsgierig naar de Gear 360! Lijkt me super icm de S7 en de VR!
De filmpjes die ik heb gezien laten een matige kwaliteit zien op de Gear VR. Je ziet hele duidelijke switch fouten en de filmpjes zelf zijn erg wazig. Dit zijn wel pre-productie modellen dus wellicht dat dit nog verbetert.

Zie hier een voorbeeld: YouTube: Watching LEO WIN THE OSCAR in 360˚

Op een beeldscherm ziet het er wel aardig uit.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
quote:
dglavimans schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:24:
[...]

Wel jammer dat een L2 en R2 knop lijkt te ontbreken, die zitten dan weer wel op de officieel aangerade Steelseries Stratus XL.. Geen idee of dit later een probleem zou kunnen worden :/
die zitten toch onderaan de controller ;)

pawarana wijzigde deze reactie 19-05-2016 14:31 (16%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:59
Ah hmm, staat dat gewoon in het lijstje van resoluties? Dus 1080p, 720p, etc?

Weet er ff geen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 00:59
Net nog een keer geprobeerd youtube video's te kijken maar het lukt niet in 360. Ik heb een soort van tabbladen en kan rechts onderin resoluties kiezen maar nergens 3d of 360,ook niet als ik full-screen ga.

Kan het zijn dat dit met de nieuwste browse niet meer kan?

Npo3 kijken lukt me ook niet heb je flash voor nodig zegt ie dan, waar doe je dat dan?

- EDIT - ok het is nu wel gelukt, blijkbaar werkt het niet als je meerdere tabbladen open hebt staan, dan is die optie er niet. Na het sluiten van alle tabbladen but de youtube doet ie het wel. Kwaliteit was wel dusdanig slecht dat je alleen maar blur ziet...

FireFoz wijzigde deze reactie 12-07-2016 11:59 (26%)

Weet er ff geen

• WCA

WCA

Nieuwe batterij kost 4 tientjes inclusief inbouw bij samsung stores, ik maak me er geen zorgen om

• GJA
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 13-10 19:33
quote:
j-phone schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:40:
[...]

Hoe bedoel je '360 graden filmpjes gecombineerd met gewone clips'? Ik ga over twee weken ook weg en neem de Gear 360 zeker mee, dus als je tips hebt :)
De 360 clips heb ik gecombineerd met clips die ik gewoon met m'n S7 heb geschoten. Ik verwachtte dat dit hinderlijk zou zijn maar met de Gear VR is dat heel leuk om te zien. Je ziet wel het verschil in scherpte maar omdat de gewone clipjes duidelijk anders zijn (want vlak) is dat niet storend.

Tips?
- Niet filmen terwijl je loopt.
- Je kunt wel filmen terwijl je beweegt maar dat moet een vloeiende beweging zijn (rodelen, uit een auto). Zelfs dan zijn die clips wel een aanslag op de kijker.
- grappig: film uit de auto terwijl je de camera voor de voorruit (buitenkant, met een selfystick) houdt tijdens het rijden.
- Film terwijl je de camera op ooghoogte houdt. Niet hoger. In een ruimte maakt dat de ruimte heel klein. Buiten heb je een irreëel beeld. Jawel, je bent zelf in beeld maar dat went snel.
- Selfystick werkt prima.
- 360 graden foto's, 360 graden film en gewone film zijn erg goed te combineren in het resultaat.
- gebruik geen flashy overgangen
- gebruik korte clips maar wel minimaal 10 seconden lang.
- Maak de film niet te lang. Als je een lange film maakt gaat niemand hem uitzien.

Succes en een leuke vakantie gewenst!

• Markos
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 12-10 13:38

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik heb mijn streaming trouwens opgelost met Emby en de Samsung VR app. Je moet zowel de VR app in de play store als Oculus store installeren. En dan kun je bijvoorbeeld met Emby (Plex, etc. DLNA) content streamen vanaf je PC naar je telefoon in VR.

Hier staat meer info over de Gear VR aanbiedingen. Ik ga denk ik beide spellen van vandaag kopen. Ik heb gister ook Smashing the Battle gekocht
https://nl.pepper.com/aan...-gear-vr-rift-games-34836

• Erazzzer
  • Nu online

Erazzzer

Fear me, I'm German!

VISO Places werkt weer!
Dit is absoluut de leukste app van GearVR, Google streetview in VR

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mother_Goozz
  • Laatst online: 13-10 15:21
Gunjack is/was in de aanbieding van 9,99 voor 3,99. Ik kan nu niet meer zien of die nog in de aanbieding is, maar wilde toch even noemen :)

Ik gebruik nu de Xbox One controller, werkt echt super! Ben nog niks tegen gekomen waar die niet goed werkt, erg fijn!

Battle.net: Mother_Gooz#2440 - Destiny 2 - Overwatch

• Markos
  • Laatst online: 12-10 13:38

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

De Oculus app krijg je automatisch wanneer je hem in de VR bril stopt

• freddyathlon
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:33

freddyathlon

McLaren Renault 2019 ;)

Ik heb sinds vandaag de GearVR en heb mijn S8 er eens ingeklikt om wat te proberen.

Als ik er genoeg van heb, haal ik mijn S8 er gewoon uit, maar dan staat er op mijn toestel dat er een probleem was bij het verwijderen...

Waar komt dit van? Moet ik eerst iets afsluiten ofzo voordat ik mijn toestel eruit kan halen? Ik kan op die melding klikken, maar die verdwijnt dan en er gebeurt verder niks.

Samsung Galaxy Note 10+  Macbook Pro Retina 2015 13" ○ Canon EOS 80D ○ Renault Kadjar 2019 Black Edition

• sjaool
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 08:03

sjaool

Every life should have 9 cats

@freddyathlon Die melding krijg ik ook altijd en ik haal de telefoon altijd netjes uit de Gear VR als deze op het homescreen staat. Als ik de melding open dan sluit hij de software schijnbaar pas netjes af ofzo. Verder geen problemen mee in ieder geval.

"When you grow up your heart dies"

• Arjan A
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12-10 14:31

Arjan A

Cenosillicafoob

quote:
freddyathlon schreef op zondag 10 september 2017 @ 20:20:
Ik heb sinds vandaag de GearVR en heb mijn S8 er eens ingeklikt om wat te proberen.

Als ik er genoeg van heb, haal ik mijn S8 er gewoon uit, maar dan staat er op mijn toestel dat er een probleem was bij het verwijderen...

Waar komt dit van? Moet ik eerst iets afsluiten ofzo voordat ik mijn toestel eruit kan halen? Ik kan op die melding klikken, maar die verdwijnt dan en er gebeurt verder niks.
Die melding heb ik op mijn S7 sinds een update. Het ging daarvoor altijd goed, dus het lijkt op een software foutje.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• sjaool

sjaool

@twapee12 De naam het spel is dan ook Spark of Light en niet Sparks of Light. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GJA
quote:
Balance schreef op maandag 12 maart 2018 @ 15:41:
Losse controller staat nu ook in de Pricewatch: pricewatch: Samsung Gear VR Controller Zwart

Ik twijfel om er een aan te schaffen voor mijn Gear VR (R323). Is het de moeite waard?
Vind ik wel. Het maakt gebruik van VR een stuk makkelijker.
Maar is via marktplaats een compleet setje scoren niet goedkoper? Zal voor € 50,- wel kunnen denk ik?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GJA
quote:
Balance schreef op maandag 12 maart 2018 @ 19:17:
@GJA Thnx! Voegt de trigger nog veel toe? Die zat natuurlijk niet op het origineel, zijn er games/applicaties die hem gebruiken?
Jazeker! Bijna alle die ik heb gespeeld. Nou speel ik niet zoveel en kan je de titels niet eens noemen. Iets met zombies 8)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

foxgamer2019 schreef op zondag 3 maart 2019 @ 17:13:
Ben totaal niet bekend met VR, al wil ik er wel meer mee gaan doen.
Aangezien ik een Samsung S9 heb, leek mij dit topic het beste startpunt.

In de PW staan verschillende Samsung VR brillen, de een lijkt compatible met de S9 en de andere weer niet.
Maar welke is nu de beste/nieuwste? Verder zou ik wel graag met zo'n controller willen hebben. :)
Volgens mij is dit de nieuwste: pricewatch: Samsung New Gear VR + Gear VR Controller
Die verschilt overigens niet veel van zijn voorganger(s).
Zelf ben ik een brildrager, maar weet ik niet of je die perse nodig hebt met VR?
Verder heb ik momenteel alleen 2D series/films, kan je deze met een Samsung VR bril ook kijken?
De VR kan met een wieltje bovenop de lenzen bijstellen, speciaal voor brildragers, al weet ik niet wat de maximale specs zijn qua sterkte :)
2D is overigens ook geen probleem. Je kan kiezen voor een virtuele bioscoop, of alleen het beeld (en nog wat varianten).
Sorry voor eventueel de dubbele vragen, maar het is echt verwarrend voor mij. :F

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

foxgamer2019 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:38:
@Arjan A Zie volgende PW link:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/763655;1308870/

Welke moet ik nu kiezen voor de S9? :9

Thanks voor de info. :)
Goeie, de rechter vermeldt de S9 expliciet in de titel en is later aan de PW toegevoegd (lijkt dus nieuwer te zijn).
Daarnaast is die 5 euro goedkoper, dus dan weet ik het wel ;)

Edit: Die rechter heeft vlgs de PW een eerste prijsvermelding van dinsdag 29 januari 2019, maar er staat een review uit april 2018 bij. Weet niet precies hoe Tweakers dit ordent, waarschijnlijk is dit een net iets ander model dan degene die gereviewed was.
De linker in de vergelijking heeft wel wat meer reviews.

Arjan A wijzigde deze reactie 04-03-2019 14:20 (25%)

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WCA

WCA

foxgamer2019 schreef op maandag 4 maart 2019 @ 14:39:
@Arjan A Volgens mij zijn ze beide hetzelfde, in allebei zou de S9 moeten passen.
Ik ga eens verder op onderzoek uit. :)
De tweede heeft USB C en Micro USB, de eerste alleen Micro USB als ik me niet vergis.

• sjaool

sjaool

Papimo schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 11:57:
Zou de Galaxy A70 ook in de Gear VR passen? Ben aan het denken er een te kopen maar zou natuurlijk zonde zijn mocht dit niet gaan :/
Volgens de website van Samsung zal dit niet gaan werken.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True