Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Kirretje
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-11 22:17
Is dat nieuwe model van 100 euro nog op een of andere manier te fitten met een Note4?

• arnoud_h
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 09-10 10:50
quote:
Kirretje schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 19:15:
Is dat nieuwe model van 100 euro nog op een of andere manier te fitten met een Note4?
Nee helaas, daar zul je de oude versie van de Gear VR voor moeten hebben. Het moment begint trouwens wel een beetje te komen dat er langzaam meer content komt die niet meer op de Note4 wil draaien vanwege de mindere GPU in die serie...

• Kirretje
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 14-11 22:17
Toch maar inruilen voor een s6 dan? Haha. Hmm balen

• Gaitman
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 01:36

Gaitman

The Real One

Pas op met een glazen screenprotector. Na een paar keer plaatsen van de S6 is deze bij mijn gebarsten (gelukkig alleen de glazen screenprotector). Misschien toch maar weer een plastic screenprotector.

edit: Toch nog een glazen screenprotector besteld plus een plastic screenprotector. Nu wat beter opletten bij plaatsen en mocht die ondanks dat toch nog barsten dan plaats ik de plastic screenprotector.

Gaitman wijzigde deze reactie 22-11-2015 11:41 (34%)

• KrL
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15-11 15:20

KrL

Foto foto..

Iemand tips mbt een betaalbare bluetooth controller die werkt met de Gear VR?
Kwam oa de Moga hero power en pro power tegen maar niet in Nederland te krijgen?

• _Teq_
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 15-11 09:30
Ik heb sinds een paar weken de Gear VR i.c.m. een S6 Edge (de Innovator Edition van $ 200,-). Supergaaf apparaat, ik heb er al veel plezier (privé) en profijt (werk) van gehad! Als ik zo eens wat rondkijk op het internet dan zie ik eigenlijk dat de nu uitgebrachtte Gear VR nagenoeg gelijk is aan de eerder door mij aangeschafte Innovator Edition? De enige verschillen die ik zo snel zie zijn:
  • Vorm van het touchpad (die van mij heeft geen 'pijltjes', lijkt me ook alleen maar vervelend?
  • Uiterlijk van het deksel als je phone er niet in zit
  • Andere band (thank God, de band dit ik heb is ***)
  • Er zit een fan in om fogging tegen te gaan (gebruik ik een anti-fog spul voor)
Is dat het? Kan iemand dit bevestigen? In dat geval blijf ik gewoon blij met mijn huidige Gear VR en hoef ik niet naar de winkel voor de 'nieuwe' 8)7
quote:
KrL schreef op zondag 22 november 2015 @ 12:19:
Iemand tips mbt een betaalbare bluetooth controller die werkt met de Gear VR?
Kwam oa de Moga hero power en pro power tegen maar niet in Nederland te krijgen?
Ik heb de Homido Bluetooth gamepad (Alternate). Klein dingetje, doet wat het moet doen (rondlopen in de 3D VR wereld). Het moet gewoon een bluetooth dingetje zijn die kan pairen met een Android smartphone, dan zou het moeten werken.....

• M0512
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20-11-2016
De verwachte leverdatum staat nu op 11 december ik weet niet of dit nu ook geldt voor degene die hem op de 27 november verwachten. Ik hoop dan maar dat dit voor nieuwe bestellingen zijn.

M0512 wijzigde deze reactie 24-11-2015 13:25 (3%)

• thecompany
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:31
quote:
thecompany schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 16:14:
Heb een nieuwe rom geinstalleerd en alles werkt:) Heb alleen nog wat moeite met het scherpstellen, dichtbij zie ik goed maar ver weg weer niet en omgekeerd...
Om hier nog even op terug te komen, het was duidelijk een kwestie van even wennen en de bril goed afstellen, tekst is nu perfect te lezen.

Heb ondertussen een paar apps gekocht:

- Omega Agent, na starten kwam er een melding dat ik een controller nodig heb, deze heb ik (ps4) maar ligt bij mijn ouders dus die moet ik nog proberen.
- Ocean Rift, heel erg mooi gemaakt, zwemmen tussen dolfijnen, haaien en schildpadden. Om iemand de bril te laten proberen is dit een mooi startpunt.
- Land's end, ook een prachtig spel dat goed gebruik maakt van VR. Door je hoofd te bewegen kun je door een mooi landschap navigeren en (leuke) puzzels oplossen.

Via de Netflix app een (deel van een) serie gekeken , op zich wel grappig maar pixels zijn duidelijk te onderscheiden en ook heb ik moeite om de focus erbij te houden. Daarnaast Oculus Video geprobeerd, deze vind ik fijner dan de Netflix app, paar leuke shorts in de bios (op de maan bijv.) gekeken en ook een 3d film geprobeerd. Dit viel een beetje tegen maar moet zeggen dat ik het ook niet heel lang volgehouden heb.

Gunjack, Dead Secret en Darknet ga ik nog aanschaffen maar omdat het wel elke keer een tientje kost eerst maar eens de andere spellen uitspelen.

Iemand voor de rest nog goede tips?

• watercoolertje
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 11-11 14:04
quote:
Nice timing :)

Heb hem binnen sinds vanmiddag, maar aan het werk, wel ff op gehad (mn werkgever heeft er ook 1 besteld dus die was ook nieuwsgierig).

Maar nu liep ik meteen al tegen wat aan wat me flink irriteerde :P Je mag/kan alleen maar in die oculus app dingen doen? Ik bedoel Youtube staat daar niet in, dus die kan ik niet gebruiken? Daarnaast wil ik ook wat andere apps kunnen gebruiken, onder andere streaming vanaf mn desktop PC (film/spel).

Lopen met dat ding op en die camera seethrough aan is trouwens best te doen, wel ff wennen :D

watercoolertje wijzigde deze reactie 24-11-2015 16:35 (7%)

16 x 300Wp = 4800Wp @Zuid

• M0512
Ik ben net gebeld door Samsung Nederland. In mijn bestelling staat dat deze geleverd zou worden op 27 november. Hij had echter slecht nieuws en het kan 4 december of zelfs 11 december worden voordat hij geleverd wordt.

• thecompany
Het is inderdaad vrij irritant dat je niet buiten de oculus app kunt. Ik had al een paar youtube 360 (efteling Baron achtbaan bijv.) videos opgeslagen om uit te proberen, maar dit werkt dus niet.

Las op xda dat je dit wel mbv root kunt bereiken door een activity blocker app te downloaden en de Oculus app te blocken. Later maar een keer uit proberen, hoop eigenlijk dat er een dedicated youtube app komt.
Vanaf een pc wordt erg lastig denk ik..

Wat de camera seethrough betreft, dit werkt inderdaad verrassend goed en is wel een ervaring op zich:) Je hebt het gevoel in een ander lichaam te zitten ofzo;)

• _Teq_
Het draaien van andere apps buiten de Gear VR apps is kinderlijk eenvoudig: installeer Package Disabler Pro (kost geloof ik wel een Euro ofzo, kan ik niet zien, ik heb 'm gekocht) Disable daarmee de Gear VR Service (je hoeft niets te rooten o.i.d.) waardoor er standaard geen app opstart zodra je je telefoon in de Gear VR stopt. Je kan daarna alle andere (Google Cardboard!!!) apps draaien in je Gear VR, waaronder het 360 graden kanaal op YouTube. superb! Je Gear VR is nu in feite een superluxe Google Cardboard VR bril :*)

Wil je de Gear VR weer gebruiken zoals bedoeld? Gewoon even de service weer opstarten via Package Disabler.

• Stevie_
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15-08 09:33
Ik ben oolekker gebelde door Samsung, 4 - 11 december. Netjes dat ze even telefonisch contact hiervoor opnemen :).

• thecompany
quote:
_Teq_ schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 17:44:
Het draaien van andere apps buiten de Gear VR apps is kinderlijk eenvoudig: installeer Package Disabler Pro (kost geloof ik wel een Euro ofzo, kan ik niet zien, ik heb 'm gekocht) Disable daarmee de Gear VR Service (je hoeft niets te rooten o.i.d.) waardoor er standaard geen app opstart zodra je je telefoon in de Gear VR stopt. Je kan daarna alle andere (Google Cardboard!!!) apps draaien in je Gear VR, waaronder het 360 graden kanaal op YouTube. superb! Je Gear VR is nu in feite een superluxe Google Cardboard VR bril :*)

Wil je de Gear VR weer gebruiken zoals bedoeld? Gewoon even de service weer opstarten via Package Disabler.
Ik heb deze app gebruikt: Google Play: Gear VR Cardboard Doet precies wat het moet doen (ook de gear vr service disablen) en kost niks. Ook kun je met die app de developer options van de gear vr service aanzetten waardoor de performance verbeterd.

Heb alleen nog wel wat moeite om eenvoudig in het 360 kanaal te komen als ik "in de gear" zit, is dat een app voor cardboard? Beetje sneu om constant je telefoon uit de gear te moeten halen om een volgende video te selecteren.

Nog een tip trouwens: MirrorOp. Hiermee kun je het scherm van je telefoon casten naar je pc terwijl de Gear aangesloten is, leuk om mee te kijken :)

thecompany wijzigde deze reactie 25-11-2015 07:33 (5%)

• _Teq_
Thanks voor de tip! Ga MirrorOp meteen proberen, dit is iets wat ik miste....
Voor die app heb je wel Root acces nodig, en dat heb / wil ik niet. Package Disabler heeft dat niet nodig. (*** ROOT and Gear VR compatible phone required ***)

• bvp
  • Laatst online: 15-11 13:45
Ik had de Gear VR ook via de Nederlandse Samsung store besteld. De eerste verwachte leveringsdatum was 27/11. Gisteren ochtend zag ik dit veranderen naar 4/12 en later in de middag naar 11/12.
Vervolgens heb ik hier bij pricewatch gekeken naar de nieuwe Gear VR en ik zag dat verschillende andere shops hem nog steeds aanbieden tegen 24 uurs levering.
Als eerste op Wehkamp gekeken en deze linked naar de Innovator Edition die ze vervolgens daar nu ook aanbieden voor 99 euro.
Hierna heb ik door geklikt op GSMWijzer.nl en dit bleek wel de juiste versie te zijn. Wordt hier gecommuniceerd als de 3rd edition.
Met Samsung gebeld en een heel vriendelijke mevrouw heeft voor mij de order geannuleerd en ik heb hem vervolgens bij bovenstaande shop besteld. Inmiddels heb ik nu al een track-and-trace code dat hij geleverd wordt.
Voor mensen hierboven die hem toch eerder willen hebben of nog moeten bestellen zouden dus nog op pricewatch kunnen kijken of ie ergens anders wel wordt aangeboden :)

• M0512
Bedankt voor de tip. Ze hebben er nog 7

• m0nk
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 00:20

m0nk

16-09-2003 15.15

quote:
bvp schreef op woensdag 25 november 2015 @ 13:17:
Ik had de Gear VR ook via de Nederlandse Samsung store besteld. De eerste verwachte leveringsdatum was 27/11. Gisteren ochtend zag ik dit veranderen naar 4/12 en later in de middag naar 11/12.
Vervolgens heb ik hier bij pricewatch gekeken naar de nieuwe Gear VR en ik zag dat verschillende andere shops hem nog steeds aanbieden tegen 24 uurs levering.
Als eerste op Wehkamp gekeken en deze linked naar de Innovator Edition die ze vervolgens daar nu ook aanbieden voor 99 euro.
Hierna heb ik door geklikt op GSMWijzer.nl en dit bleek wel de juiste versie te zijn. Wordt hier gecommuniceerd als de 3rd edition.
Met Samsung gebeld en een heel vriendelijke mevrouw heeft voor mij de order geannuleerd en ik heb hem vervolgens bij bovenstaande shop besteld. Inmiddels heb ik nu al een track-and-trace code dat hij geleverd wordt.
Voor mensen hierboven die hem toch eerder willen hebben of nog moeten bestellen zouden dus nog op pricewatch kunnen kijken of ie ergens anders wel wordt aangeboden :)
Had net gsmwijzer aan de lijn die die vertelden mij dat ze hem niet voorradig hebben. Komt waarschijnlijk morgen binnen.

m0nk wijzigde deze reactie 25-11-2015 14:26 (3%)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30

• bvp
quote:
m0nk schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:10:
[...]

Had net gsmwijzer aan de lijn die die vertelden mij dat ze hem niet voorradig hebben. Komt waarschijnlijk morgen binnen.
Ik vermoed dat meer mensen dit toppic in de gaten houden :P :+
Om 13.00 kon je hem nog gewoon bestellen en was hij nog op voorraad (zelfs 7 volgens M0512).
Inmiddels hebben ze de status 'Op voorraad' nu ook weggehaald.

• watercoolertje
quote:
m0nk schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:10:
[...]
Daar heb ik hem maandag besteld en gisteren in huis gekregen! Mijn werkgever die bij Samsung had besteld werd gisteren gebeld dat ie hem pas in december kreeg, waarna die vroeg hoe dat kon omdat ik er al 1 had ontvangen...

Volgens die persoon bij Samsung zijn er in de Benelux nog geen uitgeleverd ook niet aan winkels door Samsung Benelux en werd gevraagd aan mn werkgever om mij aan te raden de warrantycard goed in te vullen en op te sturen om problemen met garantie (buiten de winkel om natuurlijk) te voorkomen!

watercoolertje wijzigde deze reactie 25-11-2015 14:46 (5%)

• M0512
Bij wehkamp staat dat ze er nog steeds 7 hebben

• bvp
quote:
M0512 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 14:42:
Bij wehkamp staat dat ze er nog steeds 7 hebben
Op pricewatch staat deze er inderdaad bij onder de Gear VR v2. Als je vervolgens op de site van Wehkamp kijkt zie je dat dit de Innovator Edition is (hebben ze afgeprijst naar 99 euro).
Dit is dus, volgens mij?, niet de nieuwste Consumer Edition maar de versie 2 van de developer edition.

bvp wijzigde deze reactie 25-11-2015 14:58 (4%)

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Hoe is de kwaliteit? Heb zelf een edge+ en twijfel nog een beetje. Is het meer een gimmick die je 2x gebruikt of is bijv een film kijken prima te doen met die consumer versie?

• watercoolertje
quote:
m0nk schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:06:
Hoe is de kwaliteit? Heb zelf een edge+ en twijfel nog een beetje. Is het meer een gimmick die je 2x gebruikt of is bijv een film kijken prima te doen met die consumer versie?
Ik denk dat ik er nog wel veel mee ga doen, maar niet zo veel vrije tijd en Fallout 4 zorgen dat ik nog te weinig ervaring heb om daar echt wat over te zeggen...

Als je witte tekst hebt op een zwarte achtergrond zie je wel duidelijk wat korreligheid (en de bovenkant van de letters zijn rood en de onderkant blauw), maar bij een film of games heb je daar vrijwel geen last van, het is vooral het scherm van Oculus zelf (de app waarin je door content bladert), waar dat opvalt. Een levensechte ervaring geeft het in ieder geval niet, maar dat had ik ook zeker niet verwacht, dan moet de reolutie echt 4x hoger zijn oid!

De reactie van de bril is echt 1:1 met je hoofd, dus die extra sensoren werken echt supergoed en accuraat.

Vanavond proberen fallout te streamen naar mn telefoon, met TrynusVR (met de besturing alleen via de controller), lijkt me echt een heel vette ervaring :D

• Jorn22
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 19-09 18:19
Hoe zit het met de games? Zijn er veel betaald of gratis ?

• watercoolertje
quote:
Jorn22 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 15:45:Hoe zit het met de games? Zijn er veel betaald of gratis?
Helaas is het merendeel betaald, en dan ook niet de prijzen die je gewend bent van games op Android, maar vaak rond de 10 euro (gebrek aan concurrentie?)! Heb nog niks gekocht en ben dat ook niet echt van plan, buiten Oculus store is nog genoeg te ontdekken...

• arnoud_h
Er zitten wel degelijk leuke games tussen, en hoeveel is 10 euro nu werkelijk? Ik ga niet alles kopen, maar zo af en toe 10 euro uitgeven ga ik niet krom van liggen...

• bvp
Vandaag is die van de Wehkamp binnen gekomen. Ik had deze besteld voordat ik zag dat het hier om de Innovator edition zou gaan. Op pricewatch stond deze immers bij de nieuwe (V2).
Dit blijkt nu dus wel gewoon de nieuwste consumer edition te zijn! Ze communiceren op de site dus dat het de innovator edition is, incl foto's en sticker op doos behorend bij de innovator edition, terwijl het dus de nieuwste consumer edition is.
Dus evt nog een tip voor als je hem sneller wilt hebben, ff op Wehkamp kijken 😀
Ik ga die van mij iig morgen terugsturen omdat morgen ook die van gsmwijzer binnenkomt.

• M0512
quote:
bvp schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:55:
Vandaag is die van de Wehkamp binnen gekomen. Ik had deze besteld voordat ik zag dat het hier om de Innovator edition zou gaan. Op pricewatch stond deze immers bij de nieuwe (V2).
Dit blijkt nu dus wel gewoon de nieuwste consumer edition te zijn! Ze communiceren op de site dus dat het de innovator edition is, incl foto's en sticker op doos behorend bij de innovator edition, terwijl het dus de nieuwste consumer edition is.
Ik ga die van mij iig morgen terugsturen omdat morgen ook die van gsmwijzer binnenkomt.
Hoe zie je eigenlijk dat dit toch de consumer edition is?

• bvp
quote:
M0512 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 22:44:
[...]

Hoe zie je eigenlijk dat dit toch de consumer edition is?
https://forums.oculus.com/viewtopic.php?f=62&t=27563

• blue13x
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 15-11 06:22
Heeft de consumer edition ook een ingebouwde fan?

• watercoolertje
quote:
arnoud_h schreef op woensdag 25 november 2015 @ 20:30:Er zitten wel degelijk leuke games tussen, en hoeveel is 10 euro nu werkelijk? Ik ga niet alles kopen, maar zo af en toe 10 euro uitgeven ga ik niet krom van liggen...
Ik ga er ook niet krom van liggen nee, maar van het alternatief (het missen van die imho te dure games) doe ik dat gelukkig ook niet ;) Voorlopig vermaak ik me nog met de gratis apps/games. De prijs is alleen zo omdat er nog een gebrek is aan content, ik ga die prijzen niet helpen hoog te houden in ieder geval.

TENZIJ iemand mij slendermen aan kan wijzen voor de Gear VR, dat zou echt doodeng zijn, en elke cent waard...

Met Trinus VR gisteren wel proberen Fallout naar de GearVR proberen te streamen maar nog niet echt succes, die app streamt helaas niet het juiste stukje scherm naar de Gear VR :S

watercoolertje wijzigde deze reactie 26-11-2015 09:04 (11%)

• arnoud_h
quote:
blue13x schreef op donderdag 26 november 2015 @ 08:40:
Heeft de consumer edition ook een ingebouwde fan?
Nee, alleen de tweede Innovator Edition voor de S6/S6 Edge heeft een fan. Deze wordt online (en door Samsung) soms ook wel "VR2" genoemd.

• Bas_De_Beer
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 12-11 13:08
quote:
bvp schreef op woensdag 25 november 2015 @ 21:55:
Met dit te horen hebben gekregen heb ik ook de gok genomen en hem via Wehkamp besteld, ik laat jullie morgen wel weten of ik ook daadwerkelijk de nieuwste consumer edition heb binnen gekregen ;-)

• _Teq_
quote:
thecompany schreef op woensdag 25 november 2015 @ 07:31:
[...]Nog een tip trouwens: MirrorOp. Hiermee kun je het scherm van je telefoon casten naar je pc terwijl de Gear aangesloten is, leuk om mee te kijken :)
Heb jij dit werkend? De app MirrorOp werkt goed, maar zodra ik de Gear opzet flipt de app en stopt het screencasten? Als ik hem daarna afzet en weer opzet is er 3 seconden beeld, daarna stopt hij weer.....
quote:
arnoud_h schreef op donderdag 26 november 2015 @ 09:15:
[...]Nee, alleen de tweede Innovator Edition voor de S6/S6 Edge heeft een fan. Deze wordt online (en door Samsung) soms ook wel "VR2" genoemd.
Zeker? Ik heb mijn Gear (Innovator Edition) nu een paar weken, voor de S6 Edge, maar ik heb geen fan....
Ik gebruik een ant-fog middel en zorg dat de Gear 'warm' is voordat ik 'm gebruik: nergens last van dan! :)

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

gsmwijzer heeft ze ook weer op voorraad, ik ga er zo een halen.

• arnoud_h
quote:
_Teq_ schreef op donderdag 26 november 2015 @ 10:52:
Heb jij dit werkend? De app MirrorOp werkt goed, maar zodra ik de Gear opzet flipt de app en stopt het screencasten? Als ik hem daarna afzet en weer opzet is er 3 seconden beeld, daarna stopt hij weer.....
Ik heb het niet heel recent geprobeerd, maar je moet in ieder geval de video codering in de app op JPG zetten en niet op een 'echte' video codec.
quote:
Zeker? Ik heb mijn Gear (Innovator Edition) nu een paar weken, voor de S6 Edge, maar ik heb geen fan....
Ik gebruik een ant-fog middel en zorg dat de Gear 'warm' is voordat ik 'm gebruik: nergens last van dan! :)
Ja heel zeker. Maar de fan draait op een heel laag toerental (het is een 12V fan die 5V voeding krijgt), en die zorgt voor een hele lichte airflow. Maar niet genoeg om een heel groot temperatuursverschil op te kunnen vangen.

Zou je ook niet willen, een blast fan direct op je ogen...

Je kunt 'm horen door met je oor tegen de linker zijkant te gaan zitten, en dan met je vinger de proximity sensor bij de lenzen af te dekken, dan moet je 'm zachtjes kunnen horen pruttelen. Hij zit direct achter het Gear VR/Oculus logo.

• _Teq_
quote:
arnoud_h schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:10:
[...]
Ja heel zeker. Maar de fan draait op een heel laag toerental (het is een 12V fan die 5V voeding krijgt), en die zorgt voor een hele lichte airflow. Maar niet genoeg om een heel groot temperatuursverschil op te kunnen vangen.

Zou je ook niet willen, een blast fan direct op je ogen...

Je kunt 'm horen door met je oor tegen de linker zijkant te gaan zitten, en dan met je vinger de proximity sensor bij de lenzen af te dekken, dan moet je 'm zachtjes kunnen horen pruttelen. Hij zit direct achter het Gear VR/Oculus logo.
Dan heb ik de eerste Innovator Edition denk ik, voor de S6 Edge wel. Ik heb namelijk geen fan, wel een Oculus plaatje, maar daar zit niks achter. Ik heb hem niet uit elkaar gehaad, maar er is geen luchtinlaat en ook aan de binnenkant zit geen ruimte om de lucht doorheen te blazen zegmaar, ik hoor ook niet.
Niet erg overigens, ik ben er nog steeds heel blij mee!

Edit:
quote:
arnoud_h schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:10:
[...]
Ik heb het niet heel recent geprobeerd, maar je moet in ieder geval de video codering in de app op JPG zetten en niet op een 'echte' video codec.
Ik kan alleen de resolutie op Low zetten, geen codec kiezen in de Sender app van MirrorOp. Mag niet baten, de app stopt nog steeds na 3 seconden. Even op zoek naar iets anders dus....

_Teq_ wijzigde deze reactie 26-11-2015 11:35 (18%)

• arnoud_h
quote:
_Teq_ schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:30:
Dan heb ik de eerste Innovator Edition denk ik, voor de S6 Edge wel. Ik heb namelijk geen fan, wel een Oculus plaatje, maar daar zit niks achter. Ik heb hem niet uit elkaar gehaad, maar er is geen luchtinlaat en ook aan de binnenkant zit geen ruimte om de lucht doorheen te blazen zegmaar, ik hoor ook niet.
Niet erg overigens, ik ben er nog steeds heel blij mee!
Als je de bovenste uit de stapel hebt, zit er wel degelijk een fan achter het logo...

Oud Gear VR logo, oud Oculus logo = Note 4 Innovator Edition
Nieuw Gear VR logo, oud Oculus logo = S6 / S6 Edge Innovator Edition
Nieuw Gear VR logo, nieuw Oculus logo = S6 / S6 Edge / S6 Edge+ / Note 5 Consumer Version

arnoud_h wijzigde deze reactie 26-11-2015 11:37 (14%)

• _Teq_
Die heb ik inderdaad :-)
Goed om te weten, donders stil dingetje dan, ik kan 'm niet horen of ontdekken.....

Edit:
MirrorOp werkt wel. Ik had de normale versie geïnstalleerd, als je de Galaxy versie pakt gaat 't goed!
Wederom een handige toevoeging om te zien wat de Gear gebruiker ziet!! _/-\o_

_Teq_ wijzigde deze reactie 26-11-2015 12:29 (46%)

• M0512
Heb hem binnen van wehkamp en het is de consumer edition. Ze hebben er nog 4 op voorraad om 14.00

M0512 wijzigde deze reactie 26-11-2015 14:00 (25%)

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik heb hem net opgehaald bij gsmwijzer, werk er vlakbij. Net getest met mijn edge+. Echt supervet dat ding. Was een beetje bang voor de kwaliteit, maar het werkt gewoon echt super. Beeld is ook meer dan prima. Ziet wel pixels, maar als je een film via netflix kijkt heb je daar vrijwel geen last van. Moet geen FullHD kwaliteit verwachten maar gewoon een serie kijken oid gaat prima. Moet de store nog induiken, mensen tips?

Kwam dit nog tegen op galaxclub:

Zoals de mensen van RoadToVR opmerken, is de Gear VR voorzien van twee goede lenzen die ervoor zorgen dat het stereo beeld op de juiste manier in jouw ogen terecht komt. Echter, die lenzen kunnen licht ook ongewenst bundelen.

Laat je Gear VR dus nooit met je Galaxy S6 (Edge, Plus) erin én de lenzen omhoog op tafel liggen als de kans bestaat dat de zon er rechtstreeks op kan vallen. Een Oculus Rift gebruiker ondervond dit, toen hij erachter kwam dat het door de lenzen gebundelde zonlicht een deel van het scherm had verbrand.

Om dezelfde reden moet je ook nooit de Gear VR opzetten zónder telefoon erin, en vervolgens naar felle lichtbronnen – inderdaad, de zon – kijken. Je wilt tenslotte niet dat de lenzen van de Gear VR het zonlicht focussen op jouw netvlies.

Samsung zelf waarschuwt in de handleiding van de Gear VR voor de gevaren van zonlicht, maar doet dit daar in beknopte termen. Natuurlijk gaat het hier om hele specifieke gevallen, waarbij het zonlicht net onder die ene juiste hoek in de lenzen van de Gear VR valt. Maar een gewaarschuwd mens telt voor twee – en jij bij deze dus ook.

m0nk wijzigde deze reactie 26-11-2015 14:27 (57%)

• blue13x
Nog twee vragen:
1.Kan je de consumer edition wel opladen tijdens gebruik?
2.Kan Gear VR je toestel niet krassen? Gaat voornamelijk dat laat bovenste gedeelte dat derop clickt.

• watercoolertje
quote:
blue13x schreef op donderdag 26 november 2015 @ 14:53:1.Kan je de consumer edition wel opladen tijdens gebruik?
2.Kan Gear VR je toestel niet krassen? Gaat voornamelijk dat laat bovenste gedeelte dat derop clickt.
1. Je kan je toestel stroom voeren via een micro-usb ingang op de houder. Ik wil nog even proberen of die poort ook voor data werkt (bedrade controller/USB stick). Daarnaast weet ik niet of dat ding sneller leeg loopt dan dat ie op laad in VR modus, dus of er echt sprake is van opladen weet ik niet :P

2. Lijkt mij sterk dat plastic glas gaat bekrassen, maar als er iets van zand tussen zit dan is het inderdaad mogelijk. Zou me meer druk maken om mn voorkant, maar daar heb ik een screenprotector voor (zn diffused/matte dit zie je overigens ook in het VR gedeelte een beetje terug, vind het wel wat hebben).

• hantheman
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 05-11 09:39
Ook maar via Wehkamp besteld.
Ik ben erg benieuwd of de gear vr gaat werken.. ik heb een developer S6 telefoon liggen waar ik eigenlijk niets meer mee doe.
Dit zou natuurlijk een geweldige toepassing voor dat ding zijn :) keep you posted!

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 15-11 14:44
Zojuist bij Samsung geannuleerd en besteld bij de Mediamarkt :)!

1-5-2019 Hyundai Kona Premium 64kWh Two Tone Chalk White en Black

• Octavianus
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 07-01-2016
quote:
Trackerfire schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:07:
Zojuist bij Samsung geannuleerd en besteld bij de Mediamarkt :)!
Hoe doe je bij Samsung annuleren?
Heb 'm ook maar bij wehkamp besteld omdat ik geen zin heb om te wachten.. maar gezien ik bij samsung vooruit betaald heb zou het wel handig zijn als ik 'm kan annuleren en dus niet hoef te wachten tot hij aangeboden wordt en het dan aan de deur weiger zodat ik het geld wat sneller terug heb.

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 15-11 14:44
quote:
Octavianus schreef op donderdag 26 november 2015 @ 21:23:
[...]

Hoe doe je bij Samsung annuleren?
Heb 'm ook maar bij wehkamp besteld omdat ik geen zin heb om te wachten.. maar gezien ik bij samsung vooruit betaald heb zou het wel handig zijn als ik 'm kan annuleren en dus niet hoef te wachten tot hij aangeboden wordt en het dan aan de deur weiger zodat ik het geld wat sneller terug heb.
Ik heb even gebeld met 't nummer op de website (was tot 21:00 bereikbaar). Gewoon belletje met annuleren, vinden ze jammer maar begrijpelijk. Geld stond er meteen alweer bij op m'n Paypal account. Zeer netjes dus! _/-\o_

1-5-2019 Hyundai Kona Premium 64kWh Two Tone Chalk White en Black

• Octavianus
Oh, logisch. Morgen ook maar even een belletje doen dan :).

• arnoud_h
Inderdaad, credit van de Samsung store was heel snel terug op de rekening (via iDeal betaald).

De USB poort van de Gear VR werkt als volgt:

- tijdens gebruik (als de proximity sensor actief is) wordt de S6 van stroom voorzien, maar de accu niet opgeladen.
- als de Gear VR wordt afgezet wordt de batterij opgeladen

En nog een gratis tip: de Oculus apps kunnen alleen codecs afspelen die de S6 native kan afspelen. Dus MKV is geen probleem, maar DTS/Dolby Digital/AC3 audio is niet mogelijk, dus audio naar AAC converteren om te kunnen afspelen...

• Octavianus
Ik heb 'm binnen! Bij samsung is ondertussen geannuleerd maar ik heb het geld nog niet terug. Zal één deze dagen wel gebeuren... volgens de man aan de telefoon kon het hooguit twee weken duren.

Hoe dan ook, Gear VR! Ik heb 'm net een uur lang uitgetest en ik ben tot nu toe erg onder de indruk. Was begonnen met de vr introductie video en heb daarna wat 360 foto's bekeken en ik heb die Jurrasic World demo een aantal keren bekeken. Allemaal erg tof. Ik had hier hoge verwachtingen voor en de werkelijkheid heeft die verwachtingen op ieder punt overtroffen.
Ook lijk ik één van de gelukkige te zijn die hier geen hoofdpijn of misselijkheid bij krijgt dus dat is fijn.

Is het trouwens niet mogelijk om op de oculus store via ideal te betalen? :/

Octavianus wijzigde deze reactie 27-11-2015 14:05 (5%)

• Maatje
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 13-11 09:24
Ook bij Samsung mijn bestelling geannuleerd. Gear VR ligt gewoon bij de Mediamarkt op de plank!!!
Hoe dit nu allemaal kan.. ik snap er niks van :)

Wie het laatst lacht, heeft een traag gevoel voor humor...

• Maatje
Weet iemand waar ik gedownloade 360-filmpjes neer moet zetten op mijn telefoon? Er wordt vermeld dat je dit in een map onder de Oculus directory moet zetten, maar het enige wat ik heb is de Oculus map met 1 .bin bestandje er in.
Moet je zelf de mappen allemaal aanmaken? Lijkt me wel raar...

• thecompany
quote:
Maatje schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 14:26:
Weet iemand waar ik gedownloade 360-filmpjes neer moet zetten op mijn telefoon? Er wordt vermeld dat je dit in een map onder de Oculus directory moet zetten, maar het enige wat ik heb is de Oculus map met 1 .bin bestandje er in.
Moet je zelf de mappen allemaal aanmaken? Lijkt me wel raar...
Ja die moet je zelf aanmaken, het volledige pad is: /Oculus/360Videos.

Met de 360Player is het niet mogelijk om door te spoelen, vrij irritant. Daarom een tip: installeer Hola, herstart je telefoon (belangrijke stap ivm services die nog lopen), open Hola, selecteer unblocker vanuit US, open Oculus Home en installeer MilkVR (alleen beschikbaar in US). Deze kan tenminste doorspoelen en geeft goede suggesties voor andere 360 videos. De videos moet je in het mapje MilkVR in de root van je sd-kaart plaatsen.

• Maatje
quote:
thecompany schreef op vrijdag 27 november 2015 @ 16:31:
[...]

Ja die moet je zelf aanmaken, het volledige pad is: /Oculus/360Videos.

Met de 360Player is het niet mogelijk om door te spoelen, vrij irritant. Daarom een tip: installeer Hola, herstart je telefoon (belangrijke stap ivm services die nog lopen), open Hola, selecteer unblocker vanuit US, open Oculus Home en installeer MilkVR (alleen beschikbaar in US). Deze kan tenminste doorspoelen en geeft goede suggesties voor andere 360 videos. De videos moet je in het mapje MilkVR in de root van je sd-kaart plaatsen.
THNX! mijn fout was dat ik een spatie in de map naam gebruikte...
Ook bedankt voor de tip over MilkVR, via jouw aanwijzingen geïnstalleerd en is inderdaad handige app met leuke mogelijkheden.

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 14-11 16:02
Gisteren ook eentje gehaald bij de Mediamarkt in Zwolle. Liggen daar beetje verstopt in een dichte kast. Verkoper van Samsung kan ze voor je pakken. Eerste indruk is wel goed, moet me er nog wel in verdiepen. Je moet in beginsel erg veel downloaden voor je uiteindelijk iets hebt.

• Jorn22
Heb de Gear VR nu een dag en ben er tevreden over, heb alleen een paar punten en ik ben benieuwd of jullie dezelfde evaringen hebben:

- De headset weegt toch wel zwaar op de neus, ik had verwacht dat deze lichter zou zijn.
- Toch nog wel een blurry effect als er bewogen wordt met het hoofd, niet heel storend maar toch.
- Ik heb last van Drift als ik buiten de oculus omgeving om een vr video wil kijken ( ik gebruik AAA VR Cinema ).

Vooral het laatste punt is erg irritant. Voorderest ben ik erg tevreden over de Gear vr en raad hem dan ook zeker aan.

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Iemand (18+ :P ) al een pr0n video gekeken via de Gear VR.. Las wat forum posts van mensen dus ook maar even een kort demo filmpje gedownload.. O-) Pff gaat echt een grote markt worden als VR eenmaal beschikbaar komt voor het grote publiek..

m0nk wijzigde deze reactie 30-11-2015 09:55 (4%)

• watercoolertje
quote:
m0nk schreef op maandag 30 november 2015 @ 09:55:
Iemand (18+ :P ) al een pr0n video gekeken via de Gear VR.. Las wat forum posts van mensen dus ook maar even een kort demo filmpje gedownload.. O-) Pff gaat echt een grote markt worden als VR eenmaal beschikbaar komt voor het grote publiek..
Afgespeeld met MilkVR zeker :+

Maarja wel ff gezocht via de officiële kanalen, niks te vinden natuurlijk, nu nog iets vrouwvriendelijks vinden zodat ik het ook nog kan verantwoorden/showen aan mijn vriendin.

Gewoon Side By Side films denk?

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Zelfde maker van: YouTube: VR Porn Reactions on Oculus From First-Time Virtual Reality Viewers

Zijn gemaakt in 180 graden video met! head tracking.

• glenner
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15-11 10:15
ook net gaan halen in MM breda. Ik krijg hem echter niet aan de praat? Normaal gezien zou de software voor de gear VR zich automatisch moeten installeren als ik mijn S6 edge+ aansluit, maar er gebeurt juist niets. Ik krijg wel een cursor die ik met het trackpad kan bewegen, maar ik hoor of zie niets gebeuren voor de rest. Ook niet als ik mijn S6 edge+ eerst unlock en dan aansluit ofzo, geen reactie... hopelijk geen defecte VR? iemand nog tips?

• m0nk

m0nk

16-09-2003 15.15

Vaag, bij installeerde de software automatisch. Anders even proberen een reset te doen van je edge+ oid. Eventueel unrooten? Geen idee of de oculus app ook handmatig te installeren is.

• jip_86
quote:
glenner schreef op maandag 30 november 2015 @ 20:13:
ook net gaan halen in MM breda. Ik krijg hem echter niet aan de praat? Normaal gezien zou de software voor de gear VR zich automatisch moeten installeren als ik mijn S6 edge+ aansluit, maar er gebeurt juist niets. Ik krijg wel een cursor die ik met het trackpad kan bewegen, maar ik hoor of zie niets gebeuren voor de rest. Ook niet als ik mijn S6 edge+ eerst unlock en dan aansluit ofzo, geen reactie... hopelijk geen defecte VR? iemand nog tips?
Je gebruikt toch geen package disabler pro? Dan heb je best kans dat het uit staat namelijk.

• glenner
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15-11 10:15
Bedankt voor het meedenken allemaal. Heb het ondertussen opgelost gekregen. Ik vermoedde dat het iets met de firmware zou zijn van mijn edge+ dus ben ik eens gaan kijken welke versie ik nu eigenlijk had draaien op mijn toestel en dat bleek nog een van augustus te zijn! Ondanks dat ik wekelijks check op updates was er geen beschikbaar. Op de website van sammobile stonden er nochtans veel recentere versies. Nu blijkt dat mijn toestel een LUX (luxemburg) versie is, en die hebben blijkbaar nog geen updates ontvangen. Dus heb ik maar de meest recente UK versie geflashed met odin en voila, nadien werd de gear vr wel herkend. Alleen vreemd dat ik geen enkele melding kreeg ivm firmware of iets dergelijks. Er gebeurde gewoon niets....

• doubter66
  • Laatst online: 09-11 15:27
Welke gamepad/controllers gebruiken jullie ? Ik ben nog op zoek naar eentje, liefst een goedkope/snel leverbaar. Anyone ? :)

Thanks!

• watercoolertje
quote:
doubter66 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 11:15:
Welke gamepad/controllers gebruiken jullie ? Ik ben nog op zoek naar eentje, liefst een goedkope/snel leverbaar. Anyone ? :)

Thanks!
Ik heb zn minicontroller besteld op ebay, geloof 5 dollar, alles van ebay is hier bijna binnen 1 week (snelste as 4 dagen), en in enkele gevallen duurde het 2 weken of langer. Daarnaast heb ik ook nog een xbox look-a-like controller gekocht die natuurlijk veel lekkerder vast te houden is, die ook nog eens een klem heeft voor mn telefoon zodat ik die ook (op een handige manier) voor de telefoon kan gebruiken zonder gearvr.

• doubter66
  • Laatst online: 09-11 15:27
Waar heb je die xbox look-a-like controller gehaald ? (welk merk ?) Als ik op reddit lees heeft iedereen wel vragen over de controller support :/ Spijtig dat je je toestel moet rooten voor PS3 controller support (want die heb ik liggen)

heb je al compabiliteits issues gehad met de controller en bepaalde games ?

• watercoolertje
quote:
doubter66 schreef op woensdag 02 december 2015 @ 12:11:
Waar heb je die xbox look-a-like controller gehaald ? (welk merk ?) Als ik op reddit lees heeft iedereen wel vragen over de controller support :/ Spijtig dat je je toestel moet rooten voor PS3 controller support (want die heb ik liggen)

heb je al compabiliteits issues gehad met de controller en bepaalde games ?
Bedenk me net dat ik 2 PS4 controllers heb, die gewoon zouden moeten werken xD

http://www.ebay.com/itm/201423851357 deze heb ik gekocht, nu nog afwachten of het allemaal zo goed werkt :P Heb echt 1 gezocht met dezelfde knoppenindeling als een xbox 360 omdat dat veel fijner is dan een PS controller...

Daarnaast hoop ik stiekem dat ie ook gewoon op een PC werkt met een BT ontvangen...

watercoolertje wijzigde deze reactie 02-12-2015 16:16 (13%)

• Barpij
  • Laatst online: 05-11 09:16
Ik krijg de volgende foutmelding bij de laatste stap in het aanmaken van een Oculus ID:

"Er is iets fout gegaan
Er is een probleem opgetreden tijdens het maken van je account.
Probeer het opnieuw"

App opnieuw geïnstalleerd: zelfde resultaat
ID aanmaken met Wifi en 4G: zelfde resultaat

Android versie: 5.1.1 ; 25 September

Zijn er meer mensen met dit probleem?

OPGELOST:
Account aanmaken via: https://id.oculus.com

Barpij wijzigde deze reactie 02-12-2015 21:08 (7%)
Reden: Probleem opgelost

• _Nick__
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 15-11 15:57
Zonet de Internet Browser van Samsung voor VR ontdekt.. YouTube op VR..

Het wordt wat..

• jip_86
Gisteren ook geïnstallereerd. Werkt prima eigenlijk :)

jip_86 wijzigde deze reactie 03-12-2015 12:06 (8%)

• blue13x
Heb inmiddels mn VR al 2 dagen, geweldig ding.
1.Heeft iemand last van dat voorklep? Lijkt alsof 1 van de 4 pootjes ziet goed zit. Anders ga ik em omruilen.

Update: Omgeruild en MM Rotterdam centrum heeft voldoende voorraad. Controlleer of het voorklep goed zit.

2.Ik kan trouwens nergens dat Samsung controller vinden. Heeft iemand een idee waar ik die kan vinden?

blue13x wijzigde deze reactie 03-12-2015 15:07 (43%)

• SYQ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Nog iemand tips voor games? Redelijk wat te vinden in de oculus store maar geen demo niks.

• blue13x
Waar kan ik dat Samsung gamepad kopen?

• Jorn22
quote:
SYQ schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 19:47:
Nog iemand tips voor games? Redelijk wat te vinden in de oculus store maar geen demo niks.
Ik heb ook al een beetje rondgekeken op bijvoorbeeld torrentsites. Maar niks gevonden. Je kan wel aardig wat games krijgen in de Google Play Store, moet je wel even de Gear Vr service uit zetten met een app (hierboven ergens gegeven).

• goldenoldie
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19-06 13:18
Ik heb vandaag de Gear VR 2 besteld! Zo te zien in dit topic was dit geval al eerder te bestellen...? Dacht dat 'ie nu pas uitkwam...? Maar goed, ik heb afgelopen weekend de S6 pas gekocht (maandag opgehaald) dus echt lang heb ik niet hoeven wachten. Morgen kan ik de VF ophalen. Ben zooooooooooooooo ontzettend benieuwd! Ben eigenlijk een beetje bang dat het door de hype en de zin die ik er in heb wat gaat tegenvallen... of erg gaat tegenvallen... Maar goed, we zullen het morgenavond zien. Hoop ik.

Moet ik trouwens nog bepaalde apps op m'n S6 installeren of is het plug and play...? Ik heb wel wat Samsung en Android apps uitgezet de laatste dagen: geen idee of dat van invloed is... Nou ja, ik neem aan dat er bij de headset info zit over wat je allemaal nodig hebt en moet doen maar als ik het vast van tevoren kan regelen... ;)

• watercoolertje
quote:
J van E schreef op woensdag 09 december 2015 @ 16:35:
Ik heb vandaag de Gear VR 2 besteld! Zo te zien in dit topic was dit geval al eerder te bestellen...? Dacht dat 'ie nu pas uitkwam...? Maar goed, ik heb afgelopen weekend de S6 pas gekocht (maandag opgehaald) dus echt lang heb ik niet hoeven wachten. Morgen kan ik de VF ophalen. Ben zooooooooooooooo ontzettend benieuwd! Ben eigenlijk een beetje bang dat het door de hype en de zin die ik er in heb wat gaat tegenvallen... of erg gaat tegenvallen... Maar goed, we zullen het morgenavond zien. Hoop ik.

Moet ik trouwens nog bepaalde apps op m'n S6 installeren of is het plug and play...? Ik heb wel wat Samsung en Android apps uitgezet de laatste dagen: geen idee of dat van invloed is... Nou ja, ik neem aan dat er bij de headset info zit over wat je allemaal nodig hebt en moet doen maar als ik het vast van tevoren kan regelen... ;)
Zorg dat je toestel up to date is, en als het niet werkt apps weer activeren van Samsung, gaa thet vast goed komen :)

En met de gedachte dat het gaat tegenvallen kan het alleen maar mee vallen toch :D

• goldenoldie
quote:
watercoolertje schreef op donderdag 10 december 2015 @ 11:43:
[...]
Zorg dat je toestel up to date is, en als het niet werkt apps weer activeren van Samsung, gaa thet vast goed komen :)

En met de gedachte dat het gaat tegenvallen kan het alleen maar mee vallen toch :D
Ok!

Haha, ja, dat laatste is ook weer waar... ;)

• goldenoldie
Nou, de eerste sessie zit erop. En mwah... Om nou te zeggen dat ik het WOW vond... Na alle ervaringen die ik her en der had gezien, viel het dus toch wat tegen.

Eerste wat ik nog nooit iemand had horen zeggen, is dat je alles door een koker ziet. Ik vroeg me altijd af hoe dat nou ging met die twee lenzen en hoe je ergens dan helemaal in kon zijn... nou, dat gaat ook niet echt: je ziet alles door een koker. Maar goed, dat went.
Tweede wat we tegenviel, ook al was ik er op voorbereid, was de resolutie. Het Cirque due Soleil filmpje van een whopping 250 MB was knap onscherp, low res en nog ontzettend kort ook! Dat geldt trouwens voor ALLES: low res en kort.
Derde: de foto's gaven me totaal geen 3D gevoel. Het was haast alsof ik op m'n iPad 3D foto's zat te bekijken (waarbij je de iPad rond kunt draaien om om je heen te kijken). Leuk om rond te kunnen kijken maar dat platte viel tegen. Ik had gehoopt heerlijk een kwartiertje van een majesteitelijk uitzicht te gaan genieten maar ik was er snel klaar mee.
Vier: die store... onmogelijk om iets te vinden! Tegen de tijd dat ik Paul McCartney had gevonden, kreeg ik de melding dat ik moest stoppen i.v.m. de hitte... (punt 5).
O ja, ten zesde: je ziet inderdaad alleen waar je kijkt alles een beetje scherp: de rest is wazig. Je blijft scherpstellen met je ogen.

Iets positiefs? Een filmpje van Volvo waarin je vanuit een helicopter keek en je vanachter de auto over de bomen ging vliegen: toen had ik eindelijk een moment van 'Euh... beetje hoog'. En wat ik ook leuk vond, was een doodsimpel filmpje waarin je op straat in Tokyo (of zo) stond: dat was ook leuk en 'net echt'. Dat begon er op te lijken.

Wat ik dus leuk lijk te vinden, zijn filmpjes (foto's met stilstaande mensen verknallen meteen al het idee dat je er zou zijn) waarin je vliegt (met duidelijke hoogteverschillen) en simpele situaties op straat: er moet vooral wat gebeuren anders heb je totaal geen 3D effect. Alleen waar ik dat moet vinden... geen idee!!! Ik heb me ook de pleuris gezocht naar een achtbaan maar nee hoor, nergens. Dus als iemand tips heeft... graag!

Bovenstaande betekent niet dat ik spijt heb van de aankoop: het is een leuk ding om een soort voorproefje te krijgen van wat gaat komen, niet te gek duur ook, maar dat ik van m'n stoel val met een dikke WOW... nou, nee. Zo enthousiast als ik mensen zag bij DWDD (waar ze ook met een Samsung iets deden) ben ik vooralsnog niet. Maar wellicht heb ik de verkeerde dingen zitten te bekijken (heb vooral zitten zoeken in die flutstore) dus TIPS graag, please, dank u! En o ja, misschien moet ik ook een game gaan proberen: die hebben vaak iets meer 'overdreven' 3D, heb ik zo het idee. (Al kosten games meer dan gemiddelde Android games: al snel tegen de 10 of zelfs 15 euro!)

EDIT
OOOOOOOKAY. Vergeet wat ik zonet allemaal zei. Ik heb dus inderdaad simpelweg de verkeerde filmpjes zitten kijken. En zou ook kunnen dat ik de headset niet echt helemaal top op had. In ieder geval, ik heb zonet onder andere twee filpmjes via im360VR zitten kijken (Arizona Sedona of zo en een Samsung trailer) en een demo van Barrier reed en ik ben om! Het is top! Gaaf! Leuk! Ja, het kan allemaal nog stukken beter maar als je eenmaal het juiste materiaal om te bekijken hebt gevonden, is het de moeite echt waard! Alleen al die haaien die vervaarlijk dichtbij komen... Gaaf! En zelfs de foto's hebben nu wat.

Ik verwachtte dus simpelweg iets teveel door de hype maar uiteindelijk is het echt leuk!

Zo, dan duik ik nu weer even onder water... ;) En tips blijven welkom, natuurlijk.

goldenoldie wijzigde deze reactie 10-12-2015 21:12 (17%)

• jdevries189
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 08-11 23:37
And not a single f*ck was given :)

• goldenoldie
quote:
Hahahaha, ja, LOL _/-\o_

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 13-11 08:32
Het schijnt dat deze Note 4 Innovator Edition zeer slecht leverbaar is, heel nederland online en duitsland (offline) bekeken, maar ik kan hem echt nergens meer vinden.
Iemand een goede vervanger?

Eeyup! As spoken by Big Macintosh

• goldenoldie
Ook al is dit topic nogal dood, Ik klets lekker door. ;) Vanavond namelijk m'n eerste betaalde game gespeeld: Land's End. Gave ervaring en het maakt me weer wat positiever over VR maar... 8 euro voor 5 levels die je in een uurtje of zo hebt uitgespeeld...!? (Het hele spel dus!) De prijzen van die veelal simpele games zijn echt belachelijk als je kijkt naar wat normale game apps kosten. Ja, de markt is kleiner, maar dan nog. Na deze ervaring pas ik dus echt wel op wat ik koop. Zeker geen games van 15 euro...

Op zich jammer want voor filmpjes hoef je de VR ook niet te kopen: er zijn bar weinig 3D movies en de meeste zijn bar slecht van kwaliteit. Wat wel lollig was, is dat ik in de Oculus bios een gedownloade 3D film kon kijken.

Ik krijg al met al een nogal groot 'betaalde demo' gevoel. Het is lollig om ff mee te werken en te gamen en wat filmpjes te bekijken, maar de lol gaat er snel vanaf. Je kan beter wachten op de Rift die je met échte games kan gebruiken en waarbij je niet zo vast zit aan die (nogal knullige) Oculus store (ook al is die te omzeilen maar daar schiet je ook niets mee op).

Nou, misschien ben ik morgen weer wat positiever. ;)

• jdevries189
Ik ben het wel redelijk met je eens. Deze bril is eigenlijk alleen leuk voor wat korte filmpjes. Voor langer gebruik zit de bril gewoon niet lekker genoeg en daarnaast is de resolutie simpelweg nog te laag. Voor korte filmpjes zoals porno is hij dus ideaal 8)

Edit: als je hem nog niet geprobeerd had dan is de Ocean Rift demo wel een aanrader. Die had voor mij als een van de weinige nog een hoog 'wow' gehalte.

jdevries189 wijzigde deze reactie 14-12-2015 21:46 (24%)

• goldenoldie
Ja, die Ocean Rift is wel leuk. The BluVR heeft ook wel wat. Ik heb zonet de oude tech demo van Anshar Wars gespeeld en op zich is het lollig: het is toch heel anders dan dat je het ziet bij een review op Youtube. Dan mis je hoe groot alles echt lijkt, wat toch wel heel erg gaaf is. Maar goed, ik verwacht de komende tijd toch wel meer en betere games. Ik had de Gear VR eigenlijk vooral gekocht voor video's die je het gevoel geven echt ergens anders te zijn, maar games doen dat veel beter. Vind ze alleen wel erg prijzig... Video's zijn lollig als er weer een goede nieuw uitkomt maar het is echt bijzaak. Bij games valt de resolutie ook minder op: films zijn gewoon te grof, hoe goed ze ook gemaakt zijn.

goldenoldie wijzigde deze reactie 14-12-2015 22:54 (7%)

• Ronnuz
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 19-02-2018
Ik wacht sinds vorige week donderdag op m'n Gear VR via de officiële Samsung-shop. De verwachte leverdatum was de elfde, maar nu is dat ineens veranderd naar de 18e. Nog even een paar dagen wachten dus. Ben benieuwd!

• CrimsoN72
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-11 10:28
Wat spellen betreft is het gratis Smash Hit toch echt tof vind ik.
Mocht je een Blue Tooth controller hebben dan is Hero Bound (first steps) ook leuk om eens te proberen. En als je wilt weten of je snel misselijk wordt/hoofdpijn krijgt van VR moet je Epic Dragon eens proberen. Allemaal gratis.

Maar inderdaad de spellen zijn erg duur. Lands End leuk zolang het duurde... Ben nu ook wat huiverig om 10 of meer euro uit te geven voor een spel. Gunjack blijft toch lonken naar me... Wie weet... Iemand daar ervaring mee?

Overigens is mijn telefoon imo wel snel oververhit en gooit de oculus app me eruit. In ieder geval bij spellen als Smash Hit. Achterop mijn telefoon zit een echt hout sticker van KOOR wood, maar of dat het verschil maakt? Alle Apps op de achtergrond sluiten helpt wel wat.

Overall vind ik toch dat ik de toekomst in huis heb gehaald. Met name het ontbreken van (merkbare) lag bij het rondkijken is erg indrukwekkend (al vind ik het met 3d videos weleens tegenvallen/minder vloeiend werken). Als je door de matige resolutie en het screendoor effect heen kijkt is het een super gadget.

Als laatste verdienen Netlfix en de Oculus bioscoop ook wel een vermelding. Erg tof. Ik heb alleen het idee dat bij het kijken van 2D materiaal het beeld niet exact tegelijk voor beide ogen verschijnt waardoor het wat onrustig kijkt bij (camera) pans en snelle bewegingen. Maar na een afleveringetje van het een of ander voelt mijn 52" TV toch wel erg klein... Mijn woonkamertje ook...

• jdevries189
quote:
J van E schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:53:
Ik had de Gear VR eigenlijk vooral gekocht voor video's die je het gevoel geven echt ergens anders te zijn, maar games doen dat veel beter. Vind ze alleen wel erg prijzig... Video's zijn lollig als er weer een goede nieuw uitkomt maar het is echt bijzaak. Bij games valt de resolutie ook minder op: films zijn gewoon te grof, hoe goed ze ook gemaakt zijn.
Klopt, omdat in de games ook veel minder detail zit dan in een doorsnee video. De resolutie van de Gear VR moet dus nog flink omhoog. Vergelijk het eens met een oude 286. Daarop kun je veel beter pacman spelen dan een uncharted :)

• Afiso
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 10-11 13:32
Ik ga hem bestellen en hoop dat ik niet misselijk word.

• goldenoldie
Ik heb ondertussen toch wel door dat de Gear VR op zich best wel waarde heeft en dat het niet alleen een leuk ding is om te hebben totdat de Rift komt. Je bent bijvoorbeeld 'wireless', de meeste apps zullen niet op de PC verschijnen en je hebt manieren van kijken en bewegen en activeren die de Rift niet zal hebben. Nu ik wat meer in de games duik, wordt het toch wel erg leuk. Ik heb zelfs, jaja, het 'peperdure' Anshar Wars 2 gekocht en een Steelseries Statos XL besteld! En ik heb ook alle video's verwijderd: leuk om een keer te zien maar de games is waar het om draait, of om gaat draaien! Het heeft wat om 'echt' in zo'n game te zitten: dat zie je pas als je jet doet. Dat kan je echt niet zien aan een Youtube filmpje.

Ik heb overduidelijk een valse start gemaakt door me teveel te richten op filmpjes...

O ja, ook grappig, wat CrimsoN72 al zei, is de bioscoop, en vooral dat je daarin 3D films kan kijken! Moet je wel zien te downloaden (staat dan meestal HSBS in de naam), maar dan is het dus net alsof je in de bios zit (die 360 3D is) en je, als met een brilletje op, een 3D film kijkt. De grap is, wat je ook weer niet kan zien op screenshots of Youtube filpmjes, dat het scherm ECHT groot is... dus net als in een bios. Die illusie is echt top. Moet je meemaken om te begrijpen.

P.S. Terwijl 'echte' film dus tegenvalt, zijn animaties een stuk interessanter. Neem bijvoorbeeld Rosebud: een heel simpel filmpje maar het is echt geniaal hoe je je in de animatie kunt bewegen en de 'actie' van alle kanten kan bekijken in prachtig 3D. Echt een aanrader, puur om de ervaring en het nieuwigheidje. De animatie komt echt tot leven met Gear VR.

goldenoldie wijzigde deze reactie 16-12-2015 22:51 (39%)

• ptol
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14-11 18:09
Ik ben ook heel blij met mijn Gear VR. Ik heb er, als iPhone-gebruiker, zelfs een S6 Edge+ voor gekocht! Vooral Oculus Cinema en Oculus Social vind ik geweldig. Qua games vind ik Vanguard V wel indrukwekkend om te zien. En ik vind het ook gaaf om al die mooie foto's in 360 graden te bekijken. Echt weer eens iets waar ik weer enthousiast over ben.

• goldenoldie
Wow, zelfs een S6 Edge ervoor gekocht! Ik zou zover niet gaan al moet ik zeggen dat de Gear VR me wel over de drempel heeft getrokken om eindelijk maar dan toch de hoognodige nieuwe telefoon te kopen. ;) Grappige is wel dat wat mij zo leuk leek aan de Gear VR (3D 360 movies) me nogal tegenvalt en dat waar ik minder naar uitkeek (games) me heel goed bevalt. ;) Vooral al jet 360 materiaal vind ik echt niets aan... het wordt pas leuk als het ook 3D is maar daarin heb je bar weinig (teleurstellend) aanbod. Maar goed, mijn Bluetooth controller is binnen dus komend weekend ga ik nog wat meer games proberen: het is echt super om IN een game te zitten en alles 'echt' groot te zien om je heen!

• Afiso
Ja ik heb hem binnen en het is een hele leuke gadget. Af en toe was ik van waaaaauuuuuuuuw.
Ik heb een vraag. Hoe kan ik youtube bekijken en welke gamepad is aan te raden? banggood ebay?. Kan je trouwens wel naar je home screen van je telefoon?

Marvel was cooooool. voelde me ff Tonystark

• goldenoldie
Marvel (de korte Battle video in die toren, toch?) was inderdaad cool. Jammergenoeg is er maar weinig echt cool wat 3D 360 video betreft.

Ik heb vandaag de door Oculus geadviseerde Steelseries Stratos XL binnen gekregen: ik had geen zin in een controller die wellicht niet compatibel is hier en daar. Ik kan ' m alleen pas morgen proberen.

En nee, heel jammer, maar je kan verder niets doen met je mobiel... Als je de back button lang ingedrukt houdt, ga je naar een Oculus menu en daar kan je wel ff de bovenste balk van je mobiel zien (batterij, tijd, etc.) maar dat is het. Jammer want regelmatig zou ik wel even wat willen veranderen of doen op mijn mobiel en dan moet je 'm dus helemaal uit de Gear VR halen.

Youtube kan je denk ik bekijken via de Samsung internet browser maar als je echt 360 movies wilt zien op je mobiel, heb je pech. Het kan alleen als je via Package Disabler de Oculus service blokkeert en de Google Cardboard apps etc. gebruikt maar dat schijnt bepaald niet goed te werken.

goldenoldie wijzigde deze reactie 17-12-2015 23:11 (4%)

• Afiso
Zo, best prijzige gamecontroller. Ik ben via google achtergekomen hoe je je ps4 gamepad ook kan gebruiken en ja het werkt prima. Naar een film op me tel kan ik ook niet kijken op de vr gear?
Zal de browser installeren. Jammer van de rest

• goldenoldie
quote:
Afiso schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:38:
Zo, best prijzige gamecontroller. Ik ben via google achtergekomen hoe je je ps4 gamepad ook kan gebruiken en ja het werkt prima. Naar een film op me tel kan ik ook niet kijken op de vr gear?
Zal de browser installeren. Jammer van de rest
Ja, inderdaad prijzig (alhoewel een PS4 controller ook niet goedkoop is, maar waarschijnlijk had je er eentje liggen), maar na een week zoeken naar een goede gamepad, en omdat ik doorkreeg dat de Gear VR ook interessant blijft als de Rift uit is, heb ik toch maar besloten een officieel compatible controller te kopen. Vanochtend trouwens heel snel ff geprobeerd en werkt prima.

Je kan wel degelijk kijken naar een film op de Gear VR...? Dacht je van niet? Het is juist super leuk (er zijn zelfs mensen die daarvoor alleen al een S6 én Gear VR hebben gekocht) want je kan dus kijken in een virtuele bioscoop (of op een mega grote tv in een mooie kamer): je zit dan wel in je uppie maar je hebt echt het idee dat je naar een groot scherm zit te kijken! Echt heel apart hoe dat werk. Je kan dus ook 3D films kijken in die bioscoop (moet je wel een juist soort bestand zien te vinden).

goldenoldie wijzigde deze reactie 18-12-2015 08:49 (5%)

• ptol
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14-11 18:09
Ik heb de Samsung Gamepad, fijn ding. En inderdaad, Oculus Cinema en Netflix zijn geweldig om films te kijken. Ik zit dan echt in mijn eigen wereld :) En Oculus Social moet je ook proberen, gisteravond lekker zitten kletsen in een kamer met iemand uit Duitsland en iemand uit Korea, geweldig!

Misschien beetje overdreven ja dat ik die Edge+ heb gekocht, maar deze telefoon wordt dan alleen daar voor gebruikt, dus scheelt opslagruimte en hoef niet bang te zijn dat ik hem op straat laat vallen. Puur en alleen voor thuis VR gebruik. Ik vond het het in ieder geval waard.

Trouwens, de VRSE app moet je ook eens proberen, daar staan wel hele goede video's tussen, en die OBX is ook de moeite waard. Haarscherpe gerenderde 3D omgevingen.

• CrimsoN72
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-11 10:28
quote:
J van E schreef op donderdag 17 december 2015 @ 23:10:
Youtube kan je denk ik bekijken via de Samsung internet browser maar als je echt 360 movies wilt zien op je mobiel, heb je pech. Het kan alleen als je via Package Disabler de Oculus service blokkeert en de Google Cardboard apps etc. gebruikt maar dat schijnt bepaald niet goed te werken.
Is gewoon mogelijk hoor (met Samsung Internet Browser). Bij de juiste filmpjes op YouTube (zoekterm 360 e.d.) kun je rondkijken in de video. Moet je wel ergens onderin het beeld kiezen voor het juiste format/de juiste weergave. Kwaliteit is minder helaas...

• Afiso
quote:
J van E schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 08:47:
[...]

Ja, inderdaad prijzig (alhoewel een PS4 controller ook niet goedkoop is, maar waarschijnlijk had je er eentje liggen), maar na een week zoeken naar een goede gamepad, en omdat ik doorkreeg dat de Gear VR ook interessant blijft als de Rift uit is, heb ik toch maar besloten een officieel compatible controller te kopen. Vanochtend trouwens heel snel ff geprobeerd en werkt prima.

Je kan wel degelijk kijken naar een film op de Gear VR...? Dacht je van niet? Het is juist super leuk (er zijn zelfs mensen die daarvoor alleen al een S6 én Gear VR hebben gekocht) want je kan dus kijken in een virtuele bioscoop (of op een mega grote tv in een mooie kamer): je zit dan wel in je uppie maar je hebt echt het idee dat je naar een groot scherm zit te kijken! Echt heel apart hoe dat werk. Je kan dus ook 3D films kijken in die bioscoop (moet je wel een juist soort bestand zien te vinden).
Wat gehaast gister avond dus optie Mijn bestanden niet gezien. Vandaag gevonden en alvast wat kunnen genieten. Man man een bioscoop kan niet aan trippen. Ik ga wat goede koptelefoons nodig hebben om nog super te kunnen genieten :9

Ik ga ff $10 neer leggen voor een goede game. Iemand een tip voor de beste game tot nu toe op de vr gear. Fijn weekend! :)
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True