Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• goldenoldie
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19-06 13:18
quote:
CrimsoN72 schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 17:53:
[...]

Is gewoon mogelijk hoor (met Samsung Internet Browser). Bij de juiste filmpjes op YouTube (zoekterm 360 e.d.) kun je rondkijken in de video. Moet je wel ergens onderin het beeld kiezen voor het juiste format/de juiste weergave. Kwaliteit is minder helaas...
I stand corrected! Maar je schijnt inderdaad alleen maar de lage resolutie versie te kunnen bekijken...
quote:
Afiso schreef op vrijdag 18 december 2015 @ 18:30:
[...]

Wat gehaast gister avond dus optie Mijn bestanden niet gezien. Vandaag gevonden en alvast wat kunnen genieten. Man man een bioscoop kan niet aan trippen. Ik ga wat goede koptelefoons nodig hebben om nog super te kunnen genieten :9

Ik ga ff $10 neer leggen voor een goede game. Iemand een tip voor de beste game tot nu toe op de vr gear. Fijn weekend! :)
Het is maar net van wat soort games je houdt. Ik zat me vanmiddag juist af te vragen wat ik verder moet doen met de Gear VR want er zijn echt nauwelijks games die me interesseren... Mijn absolute favoriet, verreweg, is Anshar Wars 2. Ja, inderdaad, de duurste. Maar die ziet er goed uit, heeft simpele maar goede controls, biedt uitdaging (soms best lastig), diversiteit (verschillende omgevingen), en is niet binnen een uur uitgespeeld. Echt verreweg de beste. Op plek 2 en 3 staat in mijn top 10 niets en dan komt Land's End. Dat is echter meer een ervaring dan een game... Echt leuk en apart maar veel te snel uitgespeeld en totaal geen uitdaging. Is meer een soort betaalde tech demo... Alsnog wel gaaf.

En verder... tsja, het meeste heeft een veel te hoog kids/Nintendo gehalte voor mij... Herobound First steps is dan nog wel aardig omdat het er leuk uitziet in 3D maar eigenlijk hou ik niet van dat soort games. En dan heb je nog meer nog simpeler kidgames... En o ja, het horrorspel Dreadhalls: dat is me echt teveel terug maar de jaren tachtig. Saai. Arcade Beta deed me ook helemaal niets. En Esper (demo) ook niet: dom gepuzzel...

O, wacht, wat wel gaaf is in 3D, vooral als je het origineel al kent, is het gratis Smash Hit! Leuk! Alleen ken ik die al te goed, wat dan weer jammer is. Maar is echt wel een typisch voorbeeld van wat mooi werkt in 3D.

Alle andere games die ik niet kan proberen, trekken me nauwelijks, eigenlijk. Ik twijfel alleen nog aan Dead Secret, een soort van thriller verhaal detective... En voor de rest hoop ik dat er heeeeeeel snel meer aanbod komt anders ben ik (te) snel klaar met de Gear VR. Maar goed, voorlopig ben ik nog wel even zoet met Anshar Wars 2.

• michielvz
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21-07 20:35
Het lukt mij niet om mijn visa kaart toe te voegen aan de oculus store. Krijg de melding dat er iets mis is gegaan. Iemand die hier iets over weet?

• Afiso
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 14-07 19:53
Je kan niet met paypal betalen :(

• michielvz
De vraag hoe wel dan? Werkt het alleen met een amerikaanse creditkaart?

• goldenoldie
quote:
michielvz schreef op zondag 20 december 2015 @ 13:45:
De vraag hoe wel dan? Werkt het alleen met een amerikaanse creditkaart?
Ik heb gewoon mijn Visa card card kunnen toevoegen...

• Afiso
OEps ik heb een probleempje. Hoe wis je de samsungbrowser geschiedenis. xxx filmpje getest erop :X

• michielvz
Werkt het opladen via de gear vr bij jullie? Als ik mijn s6 kabel in de bril plug zie ik niets gebeuren op mijn s6.

• ChokingHazard
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 03-07 10:13
quote:
Afiso schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:15:
OEps ik heb een probleempje. Hoe wis je de samsungbrowser geschiedenis. xxx filmpje getest erop :X
Via je app-beheer gegevens wissen? Zo kun je elke app terugzetten naar z'n oorspronkelijke instellingen.

• Afiso
Is gelukt. Kijk waar an we binnenkort gratis kunnen genieten NASA brengt Mars naar virtual reality http://nu.nl/gadgets/4186...mars-virtual-reality.html (via @NUnl)

• michielvz
Om maar even mijn eigen vraag te beantwoorden. De telefoon kan bij gebruik van de gear vr niet opgeladen worden. Als de vr niet gebruikt wordt, wordt de telefoon wel opgeladen. Wordt de vr wel gebruikt dan kan de vr met een micro usb kabel van stroom worden voorzien. Bij intensieve taken zal de vr zowel stroom van de telefoon als van via usb gebruiken. Dit verhaaltje staat gewoon in de handleiding 😊

• Afiso
quote:
michielvz schreef op zaterdag 19 december 2015 @ 19:49:
Het lukt mij niet om mijn visa kaart toe te voegen aan de oculus store. Krijg de melding dat er iets mis is gegaan. Iemand die hier iets over weet?
Zelfde probleem hier. Is het jou al gelukt?

• michielvz
Heb de mastercard van mijn ouders gebruikt. Die werkt wel. Vreemd.

• Afiso
Wat een klotezooi : (

• goldenoldie
Ik heb het even gechekt en Ik heb een Visa card (via de ANWB) en die werkt dus prima. Kan dus niet aan Visa vs MasterCard liggen, lijkt me.

• goldenoldie
Mooie nieuwe app, al gebruik ik 'm niet zoals 'ie bedoeld is: vTime! Het is eigenlijk een sociale app maarrrrr... je kan socializen op verschillende destinations: strand, beekje, rots, grot met mooi uitzicht, op de rand van een berg, etc. Het is allemaal 3D 360 en met geluid en geanimeerde dingetjes (vogels en zo). Het is ook best aardig photo real (sommige scenes meer dan andere). De lol is dat als je geen 'vrienden' toelaat, je heerlijk in je uppie kan genieten van de rust! Desnoods uren lang. Dit is nou precies waar ik op zat te wachten: heerlijk relaxen op een plek waar je normaal nie zomaar ff heen kan maar nu wel!

• CrimsoN72
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13-07 20:19
quote:
J van E schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 19:28:
Mooie nieuwe app, al gebruik ik 'm niet zoals 'ie bedoeld is: vTime! Het is eigenlijk een sociale app maarrrrr... je kan socializen op verschillende destinations: strand, beekje, rots, grot met mooi uitzicht, op de rand van een berg, etc. Het is allemaal 3D 360 en met geluid en geanimeerde dingetjes (vogels en zo). Het is ook best aardig photo real (sommige scenes meer dan andere). De lol is dat als je geen 'vrienden' toelaat, je heerlijk in je uppie kan genieten van de rust! Desnoods uren lang. Dit is nou precies waar ik op zat te wachten: heerlijk relaxen op een plek waar je normaal nie zomaar ff heen kan maar nu wel!
Ook maar eens uitproberen... Zou helemaal perfect zijn als je in zo'n omgeving je eigen muziek kon luisteren! Zou niet al te moeilijk moeten zijn om te maken (en hoeft wat mij betreft ook niet in een sociale context, scheelt ook copyright problemen wat betreft de muziek dan). Of een toffe 3d visualiser app waarin je muziek gevisualiseerd wordt... En mocht je bekend zijn met/houden van de Demoscene: Dat lijkt me echt genieten!

Heb overigens Oculus Social Alpha ook eens geprobeerd; een filmpje gekeken in de bios met wat anderen. Gemengd gevoel over de ervaring. Enerzijds tof dat het kan (Zat bijvoorbeeld iemand uit Canada en iemand die in een bar oid vrienden het ding liet uitproberen met alle achtergrondgeluiden had je echt het idee dat je 'bij elkaar' zat), anderzijds vond ik het ook wat ongemakkelijk/akward. Er vallen echt van die ongemakkelijke stiltes af en toe :X En ik ben al niet al te spontaan in een onbekende omgeving met mensen die andere talen spreken (blijkbaar zelfs niet eens als het virtueel en dus anoniem is), dus zal er niet al te vaak rondhangen. Mocht je vrienden hebben die ook de GVR hebben dan lijkt het me wel weer heel tof, lekker kleppen met toch iets meer het gevoel bij elkaar te zijn omdat je de hoofdbewegingen kunt zien etc...

• goldenoldie
Wat bereft muziek luisteren in die omgeving: omdat ik toch alleen zit, heb ik vanavond eerst een cd op Spotify aanngezet en vervolgens ben ik op 'the edge' gaan zitten in vTime! Heerlijk!!! Ik kreeg alleen na twee nummers al een hitte melding, haha, dus voortaan doe ik de muziek via m'n iPad. Maar is echt relaxen!

Ik ben verder TOTAAL niet van die social apps en moet er niet aan denken om met anderen zogenaamd in een omgeving te zitten... Niet mijn ding. Totaal geen behoefte aan ook. Ik gebruik vTime dus alleen om lekker in m'n uppie te relaxen. ;)

• michielvz
Zijn er hier mensen met een gamepad? Zoja welke en hoe bevalt het?

• Afiso
Hebben jullie ook last van dat er na 1 a 2 minuten het glas van je vr bril beslagen raakt. Hoe komt dat? Je ziet er dan minder scherp

Trouwen ik heb maar een v3 creditcard voucher van 30 euro gekocht en die pakt ie wel.

• Tweakarim
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19-07 08:39

Tweakarim

PSN: Karimineel3

quote:
michielvz schreef op woensdag 23 december 2015 @ 23:58:
Zijn er hier mensen met een gamepad? Zoja welke en hoe bevalt het?
Ja ik heb toevallig een gamepad besteld bij gsmpunt,nl die van 24,95 lowbudget maar werkt perfect. Heeft een ingebouwde batterij en maakt eenvoudig verbinding met de S6 via bluetooth.
Vervolgens met die gamepad Dreadhalls geprobeerd. Dit op een bureaustoel die kan draaien want dat zou schelen tegen de misselijkheid.. Maar helaas word ik er desondanks nog ongemakkelijk van. Wel jammer want het verpest een beetje de ervaring. Het is doodeng namelijk. Mijn lantaarn viel uit terwijl ik door een gang liep en onheilspellend geluid hoorde en ik durfde gewoon niet verder te lopen.. Zelfs niet toen ik bij mezelf dacht 'kom op het is maar een spel, je zit op een stoel in je kamer met een telefoon op je hoofd''.
Maar jammer dus van het ongemakkelijke/draaierige gevoel.
Iemand nog tips tegen de misselijkheid?

• Afiso
quote:
Tweakarim schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:52:
[...]

Ja ik heb toevallig een gamepad besteld bij gsmpunt,nl die van 24,95 lowbudget maar werkt perfect. Heeft een ingebouwde batterij en maakt eenvoudig verbinding met de S6 via bluetooth.
Vervolgens met die gamepad Dreadhalls geprobeerd. Dit op een bureaustoel die kan draaien want dat zou schelen tegen de misselijkheid.. Maar helaas word ik er desondanks nog ongemakkelijk van. Wel jammer want het verpest een beetje de ervaring. Het is doodeng namelijk. Mijn lantaarn viel uit terwijl ik door een gang liep en onheilspellend geluid hoorde en ik durfde gewoon niet verder te lopen.. Zelfs niet toen ik bij mezelf dacht 'kom op het is maar een spel, je zit op een stoel in je kamer met een telefoon op je hoofd''.
Maar jammer dus van het ongemakkelijke/draaierige gevoel.
Iemand nog tips tegen de misselijkheid?
Ik word misselijk als ik spellen speel waarin ik binnen in b.v. een gebouw bent. Vooral als ik dan te dicht op een muur of deur loop. Misschien helpen middelen tegen zeeziek worden.

• goldenoldie
quote:
Afiso schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:14:
[...]

Ik word misselijk als ik spellen speel waarin ik binnen in b.v. een gebouw bent. Vooral als ik dan te dicht op een muur of deur loop. Misschien helpen middelen tegen zeeziek worden.
Ik zou zeker niet aan medicatie beginnen...! Dat gaat wat ver, lijkt mij. Je hoort regelmatig dat mensen na een tijdje (dagen, mss weken) gewend raken aan de beleving en minder last krijgen of helemaal geen last meer hebben: hopelijk gebeurt dat ook bij jou.

Ik zelf heb geen last van misselijkheid maar op een of andere manier doet het wel 'iets' met je. Ik kan het moeilijk omschrijven maar als je wat ziekig bent of niet al te fris dan is de Gear VR niet bepaald het middel om je beter te gaan voelen. ;) Ik heb dat zelfs als ik rustig in vrTime aan het water zit: ik denk dat het ook te maken heeft met het 'dichtbij' kijken 'in de verte'. Ik bedoel: je ziet iets vlak voor je ogen, nog geen paar centimeter afstand, maar je hersens denken dat het ver weg is. En op een of andere manier werkt dat niet helemaal lekker. Ik krijg er een wat zwaar hoofd van of zo. Maar ik weet nog steeds niet helemaal zeker of dat nou echt zo is of dat het placebo is.

Vraag me eigenlijk af wat de gevolgen voor de volksgezondheid zijn als iedereen aan de VR gaat... ;)

• martincm
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 20-07 10:51

martincm

[Android Nougat!]

Man man man, ik ben wel echt onder de indruk hoor. Had m initieel cadeau gedaan, maar door de ervaring heb ik er zelf (wel een tweedehands) s6edge voor gekocht ;)
Die Vrideo app heeft wel echt indrukwekkende 360 vr videos. Veel van mn collega's zijn inmiddels hooked en eigenlijk verbaasd over de 100€ prijs (als het benodigde device al hebt).
Poeh ik zie echt in heel veel branche richting grote mogelijkheden!

Lenovo Moto Z-32GB+64GB microSD-ROM:Stock-Android:7.0.0-||-Google Daydream View-||-QNAP TS-453Mini16GB DDR3L-5TB-RAID5||QTS 4.4.2-||-2x nVidia Shield Android TV-7.0-32GB-||-nVidia Shield Tablet K1 16GB||7.0-||-

• Bahsin Junior
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 21-01 13:22
Waar kan ik de vtime app vinden?
Heb namelijk op hun website en in the Gear vr store gekeken maar niks gevonden, ook niet in de Google play store.

• goldenoldie
quote:
Bahsin Junior schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 08:07:
Waar kan ik de vtime app vinden?
Heb namelijk op hun website en in the Gear vr store gekeken maar niks gevonden, ook niet in de Google play store.
Staat bij Concepten in de Oculus app. Je kan apps het makkelijkst vinden met de zoekfunctie in de Oculus app. Ik gebruik de store die je ziet als je de Gear VR ophebt eigenlijk nooit: ik doe alles zoveel mogelijk via de Oculus app.

Misschien wist je niet van de app zelf af...? Het blijkt dat veel mensen de Oculus app over het hoofd zien en alles proberen te regelen via de 3D omgeving. De app werkt veel makkelijker. De Oculus site heeft trouwens geen store of iets dergelijks: daar vind je niets over de apps die je kunt downloaden.

goldenoldie wijzigde deze reactie 25-12-2015 09:19 (23%)

• CrimsoN72
quote:
Afiso schreef op donderdag 24 december 2015 @ 11:09:
Hebben jullie ook last van dat er na 1 a 2 minuten het glas van je vr bril beslagen raakt. Hoe komt dat? Je ziet er dan minder scherp

Trouwen ik heb maar een v3 creditcard voucher van 30 euro gekocht en die pakt ie wel.
Gewoon even de VR af doen, de lenzen schoonvegen en weer opzetten. Zodra de lenzen de dezelfde temperatuur hebben als de warmte die van je gezicht komt (de warme telefoon helpt hier ook bij) beslaan ze niet meer.

• Tweakarim
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19-07 08:39

Tweakarim

PSN: Karimineel3

Staan wat nieuwe apps in de store waaronder: GrooveVR is gratis en erg leuk. Een app om muziek te spelen die vervolgens op de maat van de muziek beelden toont. En sisters een horror ervaring waarbij je in een kamer zit, best wel even schrikken.

• Afiso
quote:
CrimsoN72 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 09:47:
[...]

Gewoon even de VR af doen, de lenzen schoonvegen en weer opzetten. Zodra de lenzen de dezelfde temperatuur hebben als de warmte die van je gezicht komt (de warme telefoon helpt hier ook bij) beslaan ze niet meer.
Thanks voor de info
Merk dat als het warmer in huis is ik er geen last van heb, dus verwarming aan.

Zie elke dag nieuwe apps verschijnen _/-\o_

• goldenoldie
quote:
Afiso schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 16:12:
[...]

Zie elke dag nieuwe apps verschijnen _/-\o_
Ja, dat is wel leuk, dat er nu meer en meer apps komen, elke dag wel iets. Alleen jammer dat er veel rommel tussen zit.

• Afiso
Ze zouden een game moeten maken dat je een Apache helikopter vliegt. De besturing van de Apache boordkannon werkt zoals de VR gear. YouTube: Army AH-64 Apache Attack Helicopter

• martincm

martincm

[Android Nougat!]

Ik heb wel dat het ding, op basis van een s6 edge dan voornamelijk bij streaming video, wel rap naar de melding voor het afkoelen gaat.
Hebben/ervaren jullie dat ook? Dat gebeurd veel minder snel wanneer ik zelf een lokale 360 sbs mkv afspeel vanaf telefoon, maar streaming is wel relatief snel.

Lenovo Moto Z-32GB+64GB microSD-ROM:Stock-Android:7.0.0-||-Google Daydream View-||-QNAP TS-453Mini16GB DDR3L-5TB-RAID5||QTS 4.4.2-||-2x nVidia Shield Android TV-7.0-32GB-||-nVidia Shield Tablet K1 16GB||7.0-||-

• goldenoldie
Ja, streaming is WiFi voor nodig en dat geeft extra hitte. Ik hoef maar iets tegelijkertijd te doen en de S6 is binnen no time heet. Dat is wel een heel groot nadeel. Je kan het beste vliegtuigmode aanzetten en dan zo min mogelijk erbij doen. Je moet bijvoorbeeld ook niet een filmpje downloaden en ondertussen een game gaan spelen. Zwaardere games geven ook snel last, wat het eindelijk onmogelijk maakt games te spelen waar je veel tijd voor nodig hebt.

• ptol
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 13-07 22:10
Nog meer mensen last van het niet kunnen inloggen in de Oculus Social app? Het werkte prima eerst, maar nu kan ik geen kamer binnengaan, laadt even en gaat dan terug naar beginscherm. Heb al van alles geprobeerd...

• goldenoldie
quote:
ptol schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:09:
Nog meer mensen last van het niet kunnen inloggen in de Oculus Social app? Het werkte prima eerst, maar nu kan ik geen kamer binnengaan, laadt even en gaat dan terug naar beginscherm. Heb al van alles geprobeerd...
Is een bug en is bekend bij Oculus: wordt aan gewerkt!

• ptol
quote:
J van E schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 21:17:
[...]

Is een bug en is bekend bij Oculus: wordt aan gewerkt!
Ah okay, bedankt!

• martincm

martincm

[Android Nougat!]

quote:
J van E schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 19:13:
Ja, streaming is WiFi voor nodig en dat geeft extra hitte. Ik hoef maar iets tegelijkertijd te doen en de S6 is binnen no time heet. Dat is wel een heel groot nadeel. Je kan het beste vliegtuigmode aanzetten en dan zo min mogelijk erbij doen. Je moet bijvoorbeeld ook niet een filmpje downloaden en ondertussen een game gaan spelen. Zwaardere games geven ook snel last, wat het eindelijk onmogelijk maakt games te spelen waar je veel tijd voor nodig hebt.
Ja dat is ook zonde. Logisch wel, maar het haalt wel wat weg van de gebruiksduur op zich. Des te meer ook omdat gewoon het grootste deel stream afhankelijk is, heb ik het idee (en wat ook anno nu gewoon een reele standaard is). Maar goed, aan de andere kant heb ik nu ook weer niet dat ik een uur ofzo achtereen met het ding op zit (of kan zitten) qua comfort ook.
Ben dan ook benieuwd hoe dit gaat zijn met bijvoorbeeld de PS VR van Sony, waar dat toch qua gaming wel gehaald moet worden.

• Android Fan
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 14-01-2018
kan ik mijn XB1 elite controller gebruiken voor mijn gear vr S6 innovator editie

• goldenoldie
quote:
Android Fan schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 23:29:
kan ik mijn XB1 elite controller gebruiken voor mijn gear vr S6 innovator editie
Als je ze allebei hebt, probeer het even, zou ik zeggen...? ;)

• Afiso
Groove VR vet coole app. Wat stond ik te dansen en waaaaaaaaauw roepen. Zie mensen dit al doen met xtc speed of mdna op en is het wachten tot dat de eerste dode valt.

• michielvz
Heb zojuist met de gear vr de google cardboard app getest maar het is een ontzettend shaky beeld. ik kan er niet naar kijken. Kan iemand anders dit testen? mbv de app Package Disabler Pro kan je ervoor zorgen dat de oculus app niet automatisch start. Open deze app en plaats een vinkje achter gear vr services. vervolvens kan je elke app openen die je wilt en de gear gebruiken.

• martincm

martincm

[Android Nougat!]

quote:
michielvz schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 21:17:
Heb zojuist met de gear vr de google cardboard app getest maar het is een ontzettend shaky beeld. ik kan er niet naar kijken. Kan iemand anders dit testen? mbv de app Package Disabler Pro kan je ervoor zorgen dat de oculus app niet automatisch start. Open deze app en plaats een vinkje achter gear vr services. vervolvens kan je elke app openen die je wilt en de gear gebruiken.
Ging bij mij wel aardig, op YT vids die 360 zijn, alleen moeten ze wel echt hoge kwaliteit (resolutie) zijn en cardboard compatible. Merk dat dat anders echt beeldkwalitatief niet te doen is. De Cardboard demo app voor 360 view gaat verder OK. Maar qua afspelen prima (getest met n Kasabian concert en een skydive). Ik deed het meer voor zoiets als Google Street View, das toch wel gaaf hoor, ook al is het nu stilstaand beeld, maar een beetje navigeren door de omgeving heen.

Wel vervelend dat Oculus dat dicht houdt, buiten de gear vr, maar ik denk dat dat later nog wel doorsijpeld.

martincm wijzigde deze reactie 26-12-2015 23:05 (3%)

• goldenoldie
quote:
Is een bekend feit. Je kan inderdaad de service omzeilen maar de meeste cardboard apps lopen niet goed. Komt doordat de hardware van de Gear etc. veel preciezer en exacter is.

• michielvz
quote:
J van E schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 23:24:
[...]

Is een bekend feit. Je kan inderdaad de service omzeilen maar de meeste cardboard apps lopen niet goed. Komt doordat de hardware van de Gear etc. veel preciezer en exacter is.
Oke, dat dacht ik al. Jammer maar gelukkig is de oculus store al behoorlijk ruim. morgen krijg ik de Stratus XL binnen. ben benieuwd.

• Android Fan
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 14-01-2018
quote:
J van E schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 12:28:
[...]

Als je ze allebei hebt, probeer het even, zou ik zeggen...? ;)
Ik heb ze allebei maar ik zou niet weten hoe ik mijn XB1E moet koppelen aan mijn s6/gear vr

• jcdvd
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13:10
quote:
Blijft met package disabler de touchpad van de gear VR wel gewoon werken.

• michielvz
quote:
jcdvd schreef op zondag 27 december 2015 @ 13:48:
[...]

Blijft met package disabler de touchpad van de gear VR wel gewoon werken.
Yep

• goldenoldie
Ik merk toch wel dat het 'dichtbij in de verte kijken' wat je bij de Gear VR doet niet echt lekker voor mij is. Ik las van de week zelfs een artikel hierover (dat je iets vraagt van je ogen wat ze niet gewend zijn) en dat herken ik nogal. Na het gebruik van de Gear VR, ook al is het een kwartiertje, heb ik toch een wat zwaar hoofd. Niet helemaal top. Ik kijk dan wat vreemd. Misselijkheid heb ik eindelijk nooit, soms een wat vreemd gevoel in m'n maag, maar dit gekke kijken is toch wel lastig. Hebben anderen hier ook last van? Las trouwens op Reddit van iemand die echt naar de dokter moest vanwege langdurige problemen met de ogen. Dit verschilt natuurlijk per persoon maar echt helemaal lekker voor je gezondheid of functioneren is het niet. Beetje jammer wel...

• Afiso
quote:
J van E schreef op zondag 27 december 2015 @ 20:47:
Ik merk toch wel dat het 'dichtbij in de verte kijken' wat je bij de Gear VR doet niet echt lekker voor mij is. Ik las van de week zelfs een artikel hierover (dat je iets vraagt van je ogen wat ze niet gewend zijn) en dat herken ik nogal. Na het gebruik van de Gear VR, ook al is het een kwartiertje, heb ik toch een wat zwaar hoofd. Niet helemaal top. Ik kijk dan wat vreemd. Misselijkheid heb ik eindelijk nooit, soms een wat vreemd gevoel in m'n maag, maar dit gekke kijken is toch wel lastig. Hebben anderen hier ook last van? Las trouwens op Reddit van iemand die echt naar de dokter moest vanwege langdurige problemen met de ogen. Dit verschilt natuurlijk per persoon maar echt helemaal lekker voor je gezondheid of functioneren is het niet. Beetje jammer wel...
Zelfde hier. Zelfs zonder Gear VR heb ik er snel last van als ik een spel speel dat zich afspeelt in een gesloten ruimte. Raar gevoel in me maag en me hoofd voelen zwaar aan erna. Speel daarom max 30 min en soms sla ik een dag over. Als ik er nu aan denk krijg ik al een raar gevoel

• goldenoldie
T
quote:
Afiso schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:00:
[...]

Zelfde hier. Zelfs zonder Gear VR heb ik er snel last van als ik een spel speel dat zich afspeelt in een gesloten ruimte. Raar gevoel in me maag en me hoofd voelen zwaar aan erna. Speel daarom max 30 min en soms sla ik een dag over. Als ik er nu aan denk krijg ik al een raar gevoel
Nou, eerlijk gezegd ligt mijn Gear VR nu op zolder stof te vergaren. Ik bleef me er maar wat raar bij voelen en (dit zal helemaal aan mij liggen) op een of andere manier krijg ik er een soort van claustrofobische gevoelens van. Dat kijken door een duikbril, het vaste oogpunt, de vervreemdende lage resolutie (nooit iets ech scherp zien), het je constant in een bol bevinden (waarom hebben zoveel apps een menu in een bol...?), sowieso dat geval op je hoofd... Ik merkte dat ik meer en meer tegenzin kreeg om de Gear VR op te zetten: ik had er helemaal geen leuke associaties meer bij. Tel daarbij op het je niet helemaal top voelen na gebruik en ik was er klaar mee. Ik twijfel zelfs heel erg of ik wel aan de Rift begin. Denk het niet. Volgens mij wordt dit pas echt interessant als de resolutie hoog genoeg is om details in de verte te zien. Het is het nu allemaal net niet. Maar goed, zoals ik al zei, dat is mijn ervaring. Zal heel persoonlijk zijn. ;)

Zware teleurstelling, dat wel... Misschien dat ik het over een tijdje weer probeer maar nu even niet meer.

goldenoldie wijzigde deze reactie 29-12-2015 18:54 (4%)

• martincm

martincm

[Android Nougat!]

quote:
CrimsoN72 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 09:47:
[...]

Ik gebruik sinds gisteren het product Klar-Pilot, dat is echt top. Klein flacon (17ml) met spuitje, kun je poetsen met een brillendoekje. Blijft geheel condens-, maar ook stofjesvrij. Kan het absoluut mee, klaarblijkelijk gebruiken motor rijders dit ook voor helmen en brillen om condens tegen te gaan. 1 flacon zal dus waarschijnlijk de gehele looptijd meegaan, en die lenzen blijven top, ongeacht hoe lang/kort je dat gebruikt. Aanrader!

• CrimsoN72
quote:
martincm schreef op maandag 04 januari 2016 @ 19:49:
[...]

Ik gebruik sinds gisteren het product Klar-Pilot, dat is echt top. Klein flacon (17ml) met spuitje, kun je poetsen met een brillendoekje. Blijft geheel condens-, maar ook stofjesvrij. Kan het absoluut mee, klaarblijkelijk gebruiken motor rijders dit ook voor helmen en brillen om condens tegen te gaan. 1 flacon zal dus waarschijnlijk de gehele looptijd meegaan, en die lenzen blijven top, ongeacht hoe lang/kort je dat gebruikt. Aanrader!
Goede tip! Zal er eens naar kijken...

• goldenoldie
Zijn jullie opeens ook heeeeeeeeeel blij met de Gear VR? Ik zag het toch een beetje als een opstapje naar de Rift, maar nu niet meer! Ik vermaak me voorlopig prima met de Gear VR.

Afgelopen dagen Darknet en Dead Secret gekocht: dat soort meer rustige games vind ik echt het leukst. Video's kijk ik er niet meer mee: dat is echt niks.

• martincm

martincm

[Android Nougat!]

quote:
J van E schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:56:
Zijn jullie opeens ook heeeeeeeeeel blij met de Gear VR? Ik zag het toch een beetje als een opstapje naar de Rift, maar nu niet meer! Ik vermaak me voorlopig prima met de Gear VR.

Afgelopen dagen Darknet en Dead Secret gekocht: dat soort meer rustige games vind ik echt het leukst. Video's kijk ik er niet meer mee: dat is echt niks.
Ja, voor die prijs instappen op soort van dedicated vr, nah. Voor de demo, ervaring voldoet die gear vr best, ik hoop dat ze de nieuwe concepten er op uit laten komen (vr browsing, vr shops, en ik verwacht veel van een concept als VRtify)
Gaming zal het wel niet worden, maar indien Sony nu dat stuk markt bereid is te pakken pricewise, ga ik vol voor de PSVR. Die paar games op de telefoon met vr en controller geeft wel echt een hele +1 voor mij in het spelen van een spel.
Echter heeft natuurlijk een grens en met 700+ voor bril, en dan nog game pc (+/- 1000) is dit geen must voor wat betreft de Rift, zeker niet. Wel jammer wat vond dit echt een van de allerbeste kickstarters ooit destijds.

• arene
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13:53
Ik heb nu ongeveer een jaar de Gear VR en een Note 4.
In de zomer heb ik wat custom ROMS geprobeerd terwijl ik wist dat de GEAR VR niet meer werkte. Dat nam ik op de koop toe.

Maar een paar maanden geleden wilde ik toch mijn Gear weer eens gebruiken en heb dus mijn Note geunroot en diverse originele ROMS geprobeerd. Ik zit nu op 5.1.1. N910FXXUI1COJ3. Maar ik krijg de bril niet meer aan de praat.

Als ik mijn toestel in de Gear stop, gebeurt er helemaal niets.
Weten jullie met welke ROM, bootloader en modem hij zeker zou moeten werken?

Ik hoop maar dat hij niet stuk is.

arene wijzigde deze reactie 08-01-2016 15:39 (5%)

• ptol
quote:
J van E schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 18:56:

Ik ben er zeer blij mee. En video's kijken doe ik wel hoor, mijn eigen films in Oculus video en Netflix. Ik vind er niks mis mee. Mijn S6 Edge+ doet dat prima allemaal met de consumer version.

• martincm

martincm

[Android Nougat!]

quote:
arene schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 15:11:
Maar een paar maanden geleden wilde ik toch mijn Gear weer eens gebruiken en heb dus mijn Note geunroot en diverse originele ROMS geprobeerd. Ik zit nu op 5.1.1. N910FXXUI1COJ3. Maar ik krijg de bril niet meer aan de praat.

Als ik mijn toestel in de Gear stop, gebeurt er helemaal niets.
Weten jullie met welke ROM, bootloader en modem hij zeker zou moeten werken?

Ik hoop maar dat hij niet stuk is.
Probeer eens de installatie van de Oculus app te triggeren, wat je normaal dus zou krijgen als de bril voor de allereerste keer in de phone gaat. Makkelijkste is via de app QuickShortCutmaker van sika524. Even installeren uit Play Store, uitvoeren, en dan even zoeken op GearVRsetupwizard. Deze zou je installatie moeten starten.

• arene
quote:
martincm schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 18:28:
[...]

Probeer eens de installatie van de Oculus app te triggeren, wat je normaal dus zou krijgen als de bril voor de allereerste keer in de phone gaat. Makkelijkste is via de app QuickShortCutmaker van sika524. Even installeren uit Play Store, uitvoeren, en dan even zoeken op GearVRsetupwizard. Deze zou je installatie moeten starten.
Dank voor je tip. Maar ik heb dit al geprobeerd maar het levert niets op. Als ik dan de telefoon erin doe gebeurt er helemaal niets.

• arnoud_h
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 01-06 22:56
Wat is de complete software versie die je gebruikt? Dus AP, CP en CSC? (*#1234# in de dailer)?

• arene
quote:
arnoud_h schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:31:
Wat is de complete software versie die je gebruikt? Dus AP, CP en CSC? (*#1234# in de dailer)?
AP: N910FXXU1COL2
CP: N910FXXU1COJ3
CSC: N910FPHN1COI1

• martincm

martincm

[Android Nougat!]

quote:
arene schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 22:10:
[...]

Dank voor je tip. Maar ik heb dit al geprobeerd maar het levert niets op. Als ik dan de telefoon erin doe gebeurt er helemaal niets.
Ik ben dit alleen tegengekomen eerder op een S6, maar dat was omdat diegene toen wel een custom kernel draaide (voor root), en blijkbaar daarmee services uitzette. Weet niet of je nog steeds root access hebt, maar wat je zou kunnen doen is in ieder geval zien of alle services draaien (bijvoorbeeld met Debloater ).
Als je wel in staat was namelijk de VR setupwizard te draaien staan de Oculus gear vr apps er correct in, en inprincipe zou elke officiele rom vanaf 5.1.1 android versie de gear moet ondersteunen.
Op het Oculus forum las ik verder dat in Odin mode (Power+Vol Down+Home) sowieso de Binary Status en de System Status beiden Samsung Official aan moeten geven.

• arene
quote:
martincm schreef op zaterdag 09 januari 2016 @ 09:49:
[...]

Ik ben dit alleen tegengekomen eerder op een S6, maar dat was omdat diegene toen wel een custom kernel draaide (voor root), en blijkbaar daarmee services uitzette. Weet niet of je nog steeds root access hebt, maar wat je zou kunnen doen is in ieder geval zien of alle services draaien (bijvoorbeeld met Debloater ).
Als je wel in staat was namelijk de VR setupwizard te draaien staan de Oculus gear vr apps er correct in, en inprincipe zou elke officiele rom vanaf 5.1.1 android versie de gear moet ondersteunen.
Op het Oculus forum las ik verder dat in Odin mode (Power+Vol Down+Home) sowieso de Binary Status en de System Status beiden Samsung Official aan moeten geven.
Ik heb het nagekeken en in de download mode zegt hij inderdaad dat beide origineel zijn. Ik heb geen root-toegang meer dus kan ook niet alles checken wat je zegt. Is er iemand die een combi van AP, CP en CSC die zeker werkt op de Note 4 met een innovator editie van de Gear VR?

• martincm

martincm

[Android Nougat!]

quote:
arene schreef op zondag 10 januari 2016 @ 12:26:
[...]

Ik heb het nagekeken en in de download mode zegt hij inderdaad dat beide origineel zijn. Ik heb geen root-toegang meer dus kan ook niet alles checken wat je zegt. Is er iemand die een combi van AP, CP en CSC die zeker werkt op de Note 4 met een innovator editie van de Gear VR?
Jawel, Debloater vereist geen root (wel een computer). Je kunt daarmee alle services zien die draaien op je telefoon, waarvan ik vermoed dat een aantal Gear VR services ofwel disabled zijn, of missen. Als ze disabled zijn, zou ik ze eerst eens proberen met alle services te activeren. Dan kijken of deze triggered.

• Floris182
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 18-03-2017
Ik heb ook sinds een paar dagen de Samsung Gear, wat een geweldige belevenis, je moet er in het begin wel aan wennen, dus niet te lang ophouden.

Zijn er trouwens onderzoeken gedaan of er nog negatieve effecten zijn, voor ogen of hersenen, als je het met mate gebruik zal dat wel meevallen denk ik zelf.

Waar ik mij alleen af en toe nog aan stoor is dat het beeld niet helemaal goed scherp is, ik snap dat dit de beperking is van de techniek, ben dan ook heel benieuwd hoe dit over een paar jaar is?

Zijn er hier mensen die er wel eens p..no op kijken, dit is toch wel een hele aparte ervaring wow!! Het is of je er zelf tussen zit, dit gaat denk ik groot worden in die industrie. Valt mij alleen wel op dat de S6 dan wel snel oververhit raakt wel toepasselijk maar niet erg kan je zelf ook bijkomen ;) zal wel komen door de grote bestanden 2,5 gigabyte.

• goldenoldie
quote:
Floris182 schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 10:22:
Ik heb ook sinds een paar dagen de Samsung Gear, wat een geweldige belevenis, je moet er in het begin wel aan wennen, dus niet te lang ophouden.

Zijn er trouwens onderzoeken gedaan of er nog negatieve effecten zijn, voor ogen of hersenen, als je het met mate gebruik zal dat wel meevallen denk ik zelf.

Waar ik mij alleen af en toe nog aan stoor is dat het beeld niet helemaal goed scherp is, ik snap dat dit de beperking is van de techniek, ben dan ook heel benieuwd hoe dit over een paar jaar is?

Zijn er hier mensen die er wel eens p..no op kijken, dit is toch wel een hele aparte ervaring wow!! Het is of je er zelf tussen zit, dit gaat denk ik groot worden in die industrie. Valt mij alleen wel op dat de S6 dan wel snel oververhit raakt wel toepasselijk maar niet erg kan je zelf ook bijkomen ;) zal wel komen door de grote bestanden 2,5 gigabyte.
Er kunnen negatieve effecten zijn maar 1. dat verschilt per persoon en 2. de meeste negatieve effecten hebben met gewenning te maken. Je moet echter wel oppassen: ik heb op Reddit al verslagen gelezen van iemand die te lang doorging en in het ziekenhuis belande met oogproblemen. Je ogen doen echt iets totaal anders dan ze gewend zijn en daar moet je toch even mee oppassen. Er zijn ook mensen die er nooit aan zullen kunnen wennen.

Wat betreft de scherpte: je hebt minstens 4K en wellicht 8K schermen nodig om alles wat scherper te krijgen. De achterliggende hardware moet dan wel aankunnen, natuurlijk: simpelweg een smartphone maken met een 4K scherm is niet voldoende als de gebruikte CPU en GPU ook niet TIG keer sneller zijn!

Mijn S6 wordt alleen te heet als ik WiFi gebruik, dus als ik daadwerkelijk iets stream: dan gaat het snel mis. Ook games waarin veel gebeurd, kunnen voor oververhitting zorgen. Bij Anshar Wars 2 (wat ik niet meer speel) gebeurde dat regelmatig. Gisteravond heb ik bijvoorbeeld anderhalf uur naar Avatar in 3D gekeken (een bestand van 2.7 GB of zo) en dat gaf totaal geen problemen: een streaming 3D 360 filmpje in JauntVR zorgde echter binnen 10 minuten al voor een melding.

• Floris182
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 18-03-2017
Ja ik merk ook dat ik er wel aan moet wenen en ga zeker niet te lang door, max 20-30 minuten per dag nu, af en toe voel je je ogen dan wat trekken maar dat gaat snel over.

Ik ben benieuwd wat de toekomst gaat brengen, misschien een smartphone met 8K scherm die ook nog goed draait, de eerste 4K smartphones zijn al uit, is dus kwestie van tijd.

• blue13x
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 06-07 01:11
Ik heb inmiddels dit gekocht voor de Gear VR: http://vrcover.com/produc...r-cover-consumer-version/

• martincm

martincm

[Android Nougat!]

quote:
Ik ook! Wordt morgen verzonden, lang op moeten wachten maar allicht voor de betere ervaring. Op reddit waren ze er ook fan van. Denk dat het een bijzonder goede toevoeging is, vooral voor het langer op hebben van het ding.

• JerklaVR
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 04-02-2016
Hoi,

Ik heb net een Samsung Gear VR gekocht en ben op zoek naar een controller. Kan ik iedere Android controller kopen of heeft iemand een tip wat een degelijke controller is?

Alvast bedankt voor de moeite

gr. Jeroen

• joblamie
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
quote:
martincm schreef op dinsdag 19 januari 2016 @ 20:30:
[...]

Ik ook! Wordt morgen verzonden, lang op moeten wachten maar allicht voor de betere ervaring. Op reddit waren ze er ook fan van. Denk dat het een bijzonder goede toevoeging is, vooral voor het langer op hebben van het ding.
Hebben jullie dit ding inmiddels al binnen? Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen.

• martincm

martincm

[Android Nougat!]

quote:
joblamie schreef op maandag 01 februari 2016 @ 22:03:
[...]

Hebben jullie dit ding inmiddels al binnen? Ik ben heel benieuwd naar de ervaringen.
Yes een weekje inmiddels. Absolute aanrader. Ik heb de velours versie gekozen en eenmaal geinstalleerd zit het gewoon vele malen beter, zeker als je hem van plan bent langer op te houden, maar echt veel beter. Ook netjes dat ik 2 stuks kreeg van de cover. Ik voel geheel geen aanraking met de originele padding en ook de kleine opening aan beide zijdes is verdwenen nu (lichte lightbleed). Voor het geld, en met de gedachte de GVR te behouden is het een echte must.
Hierna ga ik volgens een tutorial ook de binnenkant voorzien van een zwarte overlay. Ze hebben daar een 1-op-1 template voor de binnenkant gepost, die ik op een zwarte zelfklevende folie ga toepassen. De ervaring moet daardoor verbeteren als ook eventuele spiegeling. Vond het ook een vreemde keuze van Samsung de binnenzijde helemaal wit te maken.

Helaas heb ik een vervelende veeg in 1 van mn lenzen opgelopen, mij geheel onduidelijk hoe dat kan, maar het geeft een vervelende waas in het beeld. Verstoort direct alles en zal dus morgen even een bezoek aan een service center moeten brengen. Hoop dat dit verholpen kan worden, ben zelf namelijk nog geen lenzen of iets tegengekomen die ik zelf kan vervangen in het ding.
quote:
JerklaVR schreef op maandag 01 februari 2016 @ 16:41:
Hoi,

Ik heb net een Samsung Gear VR gekocht en ben op zoek naar een controller. Kan ik iedere Android controller kopen of heeft iemand een tip wat een degelijke controller is?

Alvast bedankt voor de moeite

gr. Jeroen
Ik heb eerst de eerste de beste goedkoopste van Amazon geplukt maar bleek toch wel een aanfluiting achteraf (€11). Nu een beetje ingelezen, en ik wil zeker niet 50+ gaan uitgeven voor een pure Gear controller. Nu dus een tijdje een iPega PG-9021 in gebruik en deze is perfect (en redelijk geprijsd €23 van Amazon). Meerdere mensen die deze dus in gebruik hebben. Aanrader!

martincm wijzigde deze reactie 02-02-2016 20:29 (20%)

• ChokingHazard
Voor degene die een ps3 controller hebben en hun toestel geroot hebben, via de Sixaxis app kun je een ps3 controller gebruiken. Na wat tweaken werkt dat imo prima :)

• JerklaVR
  • Laatst online: 04-02-2016
Oke bedankt, ik ga aan de slag!

• CrimsoN72
Tijdje terug begon de Gear VR enorm te stotteren (beeld) en was onbruikbaar geworden. Bleek uiteindelijk door CM Locker te komen. Er af gegooid! Nu werkt de Gear weer as Advertised! Hoop dat een ander er iets aan heeft...

CrimsoN72 wijzigde deze reactie 08-02-2016 19:51 (4%)

• iesjefox
  • Laatst online: 09-02-2016
Hoi allemaal,

Ik ben sinds een weekje in het bezit van de samsung Gear VR, voor 100 euro gekocht in de stad bij een telecomaanbieder.
Ben wel tevreden met hetgeen ik ermee kan.
Vroeg me alleen af of het ook mogelijk is om Oculus te omzeilen en zelf games erop te zetten?
Ik mis bijvoorbeeld een mooie rollercoaster film, dat lijkt me wel leuk voor mijn kids. In de appstore kun je die wel downloaden maar heb geen idee hoe ik die dan gestart moet krijgen...
En ik vind de games van Oculus maar duur!
Daarnaast ben ik aan het overwegen om een gamepad aan te schaffen, maar heb geen idee welke er goed voor is.
Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14:43
Ik meen dat over het algemeen dit soort VR brillen bij voorbaat niet geschikt zijn voor kinderen, iets met onvolgroeide hersenen.. Kan de bron zo ff niet vinden..

Voor het omzeilen van het opstarten van de oculus app, kun je package disabler pro gebruiken..

Hier staat tekst

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14:01
quote:
Sjaak_Afhaak schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 20:04:
Ik meen dat over het algemeen dit soort VR brillen bij voorbaat niet geschikt zijn voor kinderen, iets met onvolgroeide hersenen.. Kan de bron zo ff niet vinden..

Voor het omzeilen van het opstarten van de oculus app, kun je package disabler pro gebruiken..
Als je ze even een filmpje van 5min laat zien.. dat maakt toch niet zoveel uit?
Lijkt me ook wel leuk!

morgen krijg ik hem binnen .. maar hoe werkt het precies dan?
Kan ik filmpjes downloaden ?

• ChokingHazard
quote:
iesjefox schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 19:57:
Hoi allemaal,

Ik ben sinds een weekje in het bezit van de samsung Gear VR, voor 100 euro gekocht in de stad bij een telecomaanbieder.
Ben wel tevreden met hetgeen ik ermee kan.
Vroeg me alleen af of het ook mogelijk is om Oculus te omzeilen en zelf games erop te zetten?
Ik mis bijvoorbeeld een mooie rollercoaster film, dat lijkt me wel leuk voor mijn kids. In de appstore kun je die wel downloaden maar heb geen idee hoe ik die dan gestart moet krijgen...
En ik vind de games van Oculus maar duur!
Daarnaast ben ik aan het overwegen om een gamepad aan te schaffen, maar heb geen idee welke er goed voor is.
Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn!
Ik gebruik zelf Package Disabler Pro voor het uitschakelen van de Gear VR-service. Dan wordt die app niet opgestart als je de bril aansluit. Als gamepad gebruik ik een PS3-controller in combinatie met de Sixasis App.

Voor beiden heb je overigens root nodig om ze te kunnen gebruiken.

• goldenoldie
quote:
ChokingHazard schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:06:
[...]

Ik gebruik zelf Package Disabler Pro voor het uitschakelen van de Gear VR-service. Dan wordt die app niet opgestart als je de bril aansluit. Als gamepad gebruik ik een PS3-controller in combinatie met de Sixasis App.

Voor beiden heb je overigens root nodig om ze te kunnen gebruiken.
Neeeeeee, de lol van Package Disabler is juist dat je GEEN root nodig hebt. Ik gebruik die app ook. En zonder root!

• ChokingHazard
quote:
J van E schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:26:
[...]

Neeeeeee, de lol van Package Disabler is juist dat je GEEN root nodig hebt. Ik gebruik die app ook. En zonder root!
Faal, ik was in de war met een andere app :') voor Sixaxis heb je iig wel root nodig.

• Aggressor
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 14:01
ik vind dit ding helemaal geweldig!

Maar ik kan alleen videos streamen als ik verbonden ben met het internet?
en weet iemand of ik ook 360 videos kan downloaden zo ja waar? en in welke map moet ik ze zetten dan?

Want ik heb het wel geprobeerd maar dan zie ik ze alleen in een soort bioscoop.. dus niet 3d

• _Nick__
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 21-07 20:03
quote:
Aggressor schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 22:57:
ik vind dit ding helemaal geweldig!

Maar ik kan alleen videos streamen als ik verbonden ben met het internet?
en weet iemand of ik ook 360 videos kan downloaden zo ja waar? en in welke map moet ik ze zetten dan?

Want ik heb het wel geprobeerd maar dan zie ik ze alleen in een soort bioscoop.. dus niet 3d
YouTube: How to Play 3D Movies on Samsung Gear VR S6 Edition

• Gochem
  • Laatst online: 07-04-2018
Ik sta op het punt om een keuze te maken tussen het aanschaffen van een S7 of een S7 Edge. Waar ik eerst geneigd was om voor de Edge te kiezen, ben ik nu opnieuw enorm aan het twijfelen geslagen door het volgende nieuwsbericht:

Oculus-chef verkiest Galaxy S7 boven S7 Edge voor virtual reality
http://www.nu.nl/gadgets/...edge-virtual-reality.html

Graag hoor ik jullie ervaringen met met Gear VR in combinatie met de S6 vs de S6 Edge, of S6 Edge plus? Hopelijk helpt dit mij in het maken van een keuze.

• goldenoldie
quote:
Gochem schreef op woensdag 24 februari 2016 @ 13:25:
Ik sta op het punt om een keuze te maken tussen het aanschaffen van een S7 of een S7 Edge. Waar ik eerst geneigd was om voor de Edge te kiezen, ben ik nu opnieuw enorm aan het twijfelen geslagen door het volgende nieuwsbericht:

Oculus-chef verkiest Galaxy S7 boven S7 Edge voor virtual reality
http://www.nu.nl/gadgets/...edge-virtual-reality.html

Graag hoor ik jullie ervaringen met met Gear VR in combinatie met de S6 vs de S6 Edge, of S6 Edge plus? Hopelijk helpt dit mij in het maken van een keuze.
Geen ervaring mee maar ik kan het me goed voorstellen (ik heb de Gear VR met de S6). Maar ik vind die Edge sowieso AF-GRIJ-SE-LIJK. Ik heb 'm een paar keer in m' handen gehad maar ik vind die ronde rand echt ongelooflijk irritant. Ik krijg er haast een allergische reactie van. En dan moet je nog meer betalen ook (ja, het scherm is ook wat groter, natuurlijk). Ik kan me serieus niet voorstellen dat iemand die ronde randen prettig vindt bij normaal gebruik. (Ik maak me normaal niet zo druk om zoiets maar er is iets met die ronde rand... zal m'n autistische neurotische kant zijn. 8) )

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Nu online

GreNade

Zeg maar Wouter

Hier op tweakers een Gear VR2 gekocht voor mn S6 :D

Ben heel benieuwd naar de resultaten, ik heb nu een chinese "VR Box 2.0".

It's easier to try, than to prove it can't be done

• joblamie
  • Niet online
Jeetje wat zijn de 3 officieel ondersteunde controllers verschrikkelijk lastig verkrijgbaar in Nederland zeg.

• goldenoldie
quote:
joblamie schreef op zondag 28 februari 2016 @ 23:41:
Jeetje wat zijn de 3 officieel ondersteunde controllers verschrikkelijk lastig verkrijgbaar in Nederland zeg.
Ben er zelf ook tijden mee bezig geweest om er eentje te vinden maar ook omdat de officiële controllers zo peperduur zijn... Alsnog ben ik toch maar gezwicht voor de SteelSeries Stratus XL, ook omdat die geen app nodig heeft wat bij de Moga wel het geval schijnt te zijn. Die Samsung controller is gewoon niet meer officieel te koop.

Ik weet eigenlijk niet meer waar ik mijn Stratus gekocht heb (ik denk Coolblue maar daar is 'ie uitverkocht) maar het was wel in Nederland. Hier is een link naar een bedrijf dat 'm nog heeft:

https://www.alternate.nl/...epad/html/product/1229033

Duur ding (zelfde prijs als dat ik ervoor betaald heb) maar werkt prima. Simpele BT connectie (bij de Moga moet je een specifieke modus aanzetten en dus ook een app installeren), heeft een aan en uit knop (goed voor de batterij die overigens niet ingebouwd zit) en ligt lekker in de hand. Die Samsung controller heeft trouwens vervelend platte knoppen dus die wilde ik sowieso niet.

Ik heb trouwens mijn Gear VR werkelijk waar al een complete maand niet aangeraakt...

goldenoldie wijzigde deze reactie 29-02-2016 09:48 (23%)

• joblamie
  • Niet online
quote:
J van E schreef op maandag 29 februari 2016 @ 09:42:
[...]

Ben er zelf ook tijden mee bezig geweest om er eentje te vinden maar ook omdat de officiële controllers zo peperduur zijn... Alsnog ben ik toch maar gezwicht voor de SteelSeries Stratus XL, ook omdat die geen app nodig heeft wat bij de Moga wel het geval schijnt te zijn. Die Samsung controller is gewoon niet meer officieel te koop.

Ik weet eigenlijk niet meer waar ik mijn Stratus gekocht heb (ik denk Coolblue maar daar is 'ie uitverkocht) maar het was wel in Nederland. Hier is een link naar een bedrijf dat 'm nog heeft:

https://www.alternate.nl/...epad/html/product/1229033

Duur ding (zelfde prijs als dat ik ervoor betaald heb) maar werkt prima. Simpele BT connectie (bij de Moga moet je een specifieke modus aanzetten en dus ook een app installeren), heeft een aan en uit knop (goed voor de batterij die overigens niet ingebouwd zit) en ligt lekker in de hand. Die Samsung controller heeft trouwens vervelend platte knoppen dus die wilde ik sowieso niet.

Ik heb trouwens mijn Gear VR werkelijk waar al een complete maand niet aangeraakt...
Thnx voor je reactie!

Goed om te lezen dat het niet aan mij ligt, de verkrijgbaarheid is dus echt ruk. Ik had de Steelseries Stratus XL ook al gespot bij Alternate, maar de levertijd van 3 werkdagen staat me niet aan ;-) Ik zie nu trouwens dat de levertijd 31 werkdagen is. Geen optie voor mij, over 31 dagen kan ik mijn hele interesse in de Gear VR al verloren zijn.

Wat ik heel jammer vind aan dit ding is dat ie met normale batterijen werkt. Ik zou toch heel graag mijn controller kunnen opladen met een kabeltje, zonder gedoe. Vandaar dat ik liever de Moga Pro Power zou hebben, maar die is nog slechter verkrijgbaar. Als je je controller van de hand wil doen voor een zacht prijsje, omdat je hem toch nog amper gebruikt, dan hoor ik het graag via een PB ;-)

joblamie wijzigde deze reactie 29-02-2016 17:42 (4%)

• FireFoz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-07 16:42
Heb zelf nog geen Gear VR maar nu de prijzen bekend zijn van de twee "echte" toch maar besloten om er nog even van af te zien en toch maar voor een Gear VR te gaan.

Wat ik alleen nog niet zo goed begrijp is het verschil in resolutie. Kun je gewoon iedere resolutie afspelen zolang het de juiste verhouding heeft? Ocolus Rift en HTC Vive content bijvoorbeeld op een S6?

Of moet de film exact de resolutie zijn van je beeldscherm (in mijn geval een S6 dus QHD)

Weet er ff geen

• goldenoldie
Als je het hebt over gewone films: je kan elke film bekijken die je wilt in welke resolutie dan ook. Maar ik weet niet precies over wat voor soort films je het hebt en hoe je die dan wilt bekijken want je hebt het ook over Rift en Vive content...? Dat heeft niets met films te maken...?

Trouwens, wat de resolutie betreft: het maakt niet uit wat je bekijkt, het oogt allemaal wat low res, hè... Verwacht geen HD kwaliteit of zo.

goldenoldie wijzigde deze reactie 29-02-2016 21:51 (20%)

• FireFoz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-07 16:42
Ik dacht begrepen te hebben dat je gewone SBS 3D films bijvoorbeeld kon kijken, Jurrassic Parc bijvoorbeeld. Of zit ik er nou weer volledig naast :p

Weet er ff geen

• Sangroid
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

quote:
joblamie schreef op zondag 28 februari 2016 @ 23:41:
Ik heb uiteindelijk op amazon.de er nog 1 (Samsung Controller) kunnen vinden, kostte me wel € 86.--

Ze hebben nu alleen nog maar 2e hands...

• Gochem
  • Laatst online: 07-04-2018

• joblamie
  • Niet online
Ik heb uiteindelijk de iPega PG-9021 gekocht voor 40 euro. Als je geduld hebt kan het veel goedkoper, maar ik had hem voor 23:45 besteld, de volgende dag in huis wat mij doorgaans ook veel waard is. Prima controller die out of the box direct werkt, ook buiten de Gear VR om een leuk ding voor normale Android spellen. Erg tevreden mee en aanrader als je net wat minder kwijt wilt zijn.

• watercoolertje
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20-07 00:21
quote:
joblamie schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 20:54:
Ik heb uiteindelijk de iPega PG-9021 gekocht voor 40 euro. Als je geduld hebt kan het veel goedkoper, maar ik had hem voor 23:45 besteld, de volgende dag in huis wat mij doorgaans ook veel waard is. Prima controller die out of the box direct werkt, ook buiten de Gear VR om een leuk ding voor normale Android spellen. Erg tevreden mee en aanrader als je net wat minder kwijt wilt zijn.
Die heb ik ook (maar dan inderdaad goedkoop) al een maandje liggen, erg fijne controller!

Ik vroeg mij af of die Gear VR die ik voor mijn S6 heb gekocht ook werkt voor mn s7, nog niet aan durven sluiten namelijk :D

16 x 300Wp = 4800Wp @Zuid

• ChokingHazard
quote:
watercoolertje schreef op maandag 14 maart 2016 @ 09:13:
[...]

Die heb ik ook (maar dan inderdaad goedkoop) al een maandje liggen, erg fijne controller!

Ik vroeg mij af of die Gear VR die ik voor mijn S6 heb gekocht ook werkt voor mn s7, nog niet aan durven sluiten namelijk :D
Volgens deze site wel.

• blue13x
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 06-07 01:11
Voor wie interesse heeft: Ik verkoop mijn nieuwe Gear VR met VR covers weg. Met bon + VR Cover derbij. 75 euro, PM als je interesse heb.
Heb eentje gratis gekregen met mn S7, dus heb nu twee. (Sold!)

• Knight-Rider
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16-12-2018
Is de Gear VR die bij de Samsung S7/Edge geleverd word hetzelfde als de oudere die je ook met de s6 kan gebruiken.
Ik begreep dat er verschillende zijn vandaar.

• goldenoldie
Exact dezelfde. Nou ja, exact dezelfde als de Gear VR die eind 2015 uitkwam.

goldenoldie wijzigde deze reactie 14-03-2016 23:06 (67%)

• ChokingHazard
quote:
Knight-Rider schreef op maandag 14 maart 2016 @ 22:25:
Is de Gear VR die bij de Samsung S7/Edge geleverd word hetzelfde als de oudere die je ook met de s6 kan gebruiken.
Ik begreep dat er verschillende zijn vandaar.
Zie mijn post, boven die van jou :)

---

Ik doe eigenlijk bijna niks meer met mijn Gear (Innovator Edition voor de Note 4). Vond het een leuk ding toen ik hem kreeg, maar na een half uur ben ik er wel weer klaar mee. Als er bezoek is komt hij wel eens tevoorschijn voor de gebruikelijke ooh's en aah's, maar dat is het dan ook wel zo'n beetje.

De meeste gratis games zijn leuk voor een kwartiertje, dus ik vermoed dat hetzelfde gebeurd met de betaalde games. Enige spel waar ik echt in ben geïnteresseerd is 'Keep Talking And Nobody Explodes'. Heeft iemand hier ervaring met dat spel?

ChokingHazard wijzigde deze reactie 15-03-2016 09:10 (46%)

• NenF2018
  • Laatst online: 13:48
Gisteren de Ipega PG-9021 aangeschaft via dx.com. 20 euro.

Hopelijk werkt het goed.
Pagina: 1 2 3 ... 6 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Networking en security

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True