Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• FireFoz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-08 01:46
Heeft iemand de S7 al geprobeerd met de bril? Deze heeft een hogere resolutie, dus beeld zou scherper moeten zijn?

Weet er ff geen

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 18-08 00:51

GreNade

Zeg maar Wouter

quote:
FireFoz schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 10:06:
Heeft iemand de S7 al geprobeerd met de bril? Deze heeft een hogere resolutie, dus beeld zou scherper moeten zijn?
De S7 heeft dezelfde resolutie als de S6, 1440p

It's easier to try, than to prove it can't be done

• Alieunited
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18-08 11:42
S7 heeft iets meer PPI dan de Edge 577 vs. 534. Weet niet of dat waarneembaar is.
Het verschil zit hem volgens mij grotendeels in de edge, daar loopt informatie langs de randen en er kan wat lightbleed ontstaan tov. de S7.
Vind zelf de GearVR iets te groot waardoor hij niet goed aansluit en er licht via de zijkant binnenkomt, dat is storend. Ik heb de GearVR nog niet getest met de edge.

• PearlPumpkin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 11-08 17:41
Vandaag de Gear VR mogen ontvangen van Samsung. Wat ik echt heel gaaf vond was een samenvatting van een basketball wedstrijd (NBA).

Verder nog niet veel kunnen testen. Maar volgens mij zijn er genoeg dingen die ik wel leuk zal vinden.
Nadeel vind ik nog wel dat de lenzen beslaan.

• FireFoz
quote:
GreNade schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 11:09:
[...]

De S7 heeft dezelfde resolutie als de S6, 1440p
Ah je hebt gelijk, ik dacht dat ie een hogere resolutie had. Jammer...

Ik heb juist helemaal geen last van beslagen lenzen. Het enige waar ik "last" van heb is dat het alleen maar in het midden echt scherp is en mijn ene oog lijkt scherper dan m'n andere oog. Dit heeft te maken met de afstand tussen je ogen in waardoor de bril bij m'n linkeroog wel recht er voor zit maar bij m'n rechter oog niet. De lenzen zijn hier niet op af te stellen helaas. Bij de "echte" brillen zoals de Vive kan dit gelukkig wel.

Weet er ff geen

• PearlPumpkin
  • Laatst online: 11-08 17:41
Het beslaan van de lens heeft waarschijnlijk te maken met mijn oog wat wat geïrriteerd is en daardoor wat meer aan het tranen is.

Die onscherpte had ik ook last van maar met mijn bril op in combinatie met de gear vr ging dat stukken beter.

• ChokingHazard
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 16-08 10:40
nieuws: Minecraft komt naar Gear VR

Ik merk echt dat er steeds meer content voor de Gear beschikbaar komt. Toen ik hem net had was er amper iets te downloaden :')

ChokingHazard wijzigde deze reactie 16-03-2016 10:59 (36%)

• Milan17
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 14-08 21:05
Gisteren de Gear VR ontvangen en gelijk even mee gespeeld (met S7 edge). Ontzettend vet ding zeg. Dit moet toch haast wel hét apparaat van de toekomst worden.

Paar dingetjes die me opvielen (ik heb technisch weinig verstand van dit ding overigens):
- Ja pixels en blurriness, duh.
- Het deel wat je ziet dat scherp is, is erg klein. Je moet echt je hoofd richten op iets dat je scherp wilt hebben en alles rondom is blurry met crosstalk en chromatische aberratie. Ik neem aan dat betere lenzen dat deels kunnen verhelpen (?).
- Ik neem een lichte flickering waar, best wel storend voor je ogen. Is dit normaal?
- De huidige Gear VR vind ik nog niet comfortabel genoeg om echt lang op je hoofd te hebben. Na een halfuur heb ik toch wel een aardige imprint op m'n voorhoofd en hij drukt best wel op m'n neus. De band voelt ook wat strak en het is toch wel flink warm met zo'n ding op je hoofd. Duizelig werd ik niet, maar wel een beetje licht in m'n hoofd.
- Condensvorming en erg gevoelig voor stof.

Ik heb er tot nu toe nog maar even mee gespeeld met 360 Photos en die Cirque du Soleil show, dus er valt nog een hoop te ontdekken :)
Voor nu is het vooral een leuk speeltje denk ik, maar het heeft ontzettend veel potentie voor de toekomst.

• goldenoldie
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 19-06 13:18
Het is inderdaad een leuk speeltje maar meer ook niet, althans niet voor mij. Het ding ligt bij mij al meer dan een maand stof te vergaren. Leuk voor even, lollige gimmick, maar de kwaliteit is echt te slecht en na een tijdje is de lol er wel af. Voor mij dan. Afgelopen weekend keek ik of er onderhand leuke dingen waren uitgekomen maar het is allemaal meer van hetzelfde. Het wordt pas echt leuk met de volgende generaties VR (dus NA de Rift en Vive want die zijn ook nog te low res). Heb niet echt spijt van mijn aankoop: het is leuk even gezien te hebben en wie weet wat ik er nog mee ga doen, maar wereldschokkend is het allemaal niet. (Vond het in het begin zelfs zwaar teleurstellend.)

Alle minpunten die je noemt herken ik en kloppen, trouwens.

• rudis7
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 29-09-2017
bestaat er een programma waarmee ik alleen de audio van een film kan converteren (binnen de film) want de gear ondersteunt alleen maar aac of mp3. en een hele film omzetten duurt wel even.....

• joblamie
  • Registratie: mei 2009
  • Niet online
Buitengewoon cool dat je nu binnen de VR omgeving screenshots kunt maken en zelfs kunt filmen wat je doet en ziet!

• Darkfreak
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 16-08 12:35

Darkfreak

Everybody wears a mask

Wat een stilte hier opeens. Iedereen alweer uitgekeken op zijn Gear VR :P?

Ik kreeg vorige week het leuke bericht van Samsung dat mijn promotie-aanvraag goedgekeurd is en ik mijn Gear VR binnen 8 weken ga ontvangen. Nu wachten hoe lang het daadwerkelijk gaat duren :3

(>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• pawarana
  • Niet online
heeft iemand deze "filmpjes" al gevonden graag een linkje :9~

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 00:00
quote:
pawarana schreef op maandag 21 maart 2016 @ 11:17:
heeft iemand deze "filmpjes" al gevonden graag een linkje :9~
Deze filmpjes zijn een van de USP's van een Gear VR :P
Geen idee of ik hier naartoe mag linken, maar ze staan dus hier (achter een paywall... maar je kan de videofiles gewoon opslaan zodat je ze ook na je abonnementsduur kan bekijken :P)

*dit is niet de bedoeling

Bullet NL wijzigde deze reactie 25-03-2016 20:25 (7%)

• pawarana
  • Niet online
weet iemand of ik met de vr op mijn rug kan liggen (kijken naar het plafond) naar een film kan kijken, ik krijg dit namelijk niet voor mekaar, of is hier een trucje voor?

• Myedvyed
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 15-08 20:48
Dat kan in het 'Void theater' in Oculus Cinema (of Oculus Movies of hoe dat ding tegenwoordig ook heet)

• pawarana
  • Niet online
quote:
Myedvyed schreef op maandag 21 maart 2016 @ 21:55:
Dat kan in het 'Void theater' in Oculus Cinema (of Oculus Movies of hoe dat ding tegenwoordig ook heet)
_/-\o_ werkt perfect

• pawarana
  • Niet online
hoe kan ik mijn sbs films/films op mijn sd card zetten om in mijn oculus theater af te spelen?

• pawarana
  • Niet online
moeten alle filmpjes omgezet naar mp4?

• schekker
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 16-08 13:06
quote:
pawarana schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 00:49:
hoe kan ik mijn sbs films/films op mijn sd card zetten om in mijn oculus theater af te spelen?
Kan voor zover ik begrepen heb nog niet. Wachten op een update voor SD card ondersteuning dus.

• pawarana
  • Niet online
kunnen de vr games geïnstalleerd of verplaats worden naar de sd card?

• wasco
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 13-08 18:03

wasco

brightest crayon in the box

ik heb de mijne nu ook enkele dagen (gekregen bij Galaxy S7). Ik ben echt onder de indruk van sommige dingen. Zoals hier al enkele keren aangehaald is het wel wat zoeken naar de goeie content, veel zaken zijn in een té lage resolutie. Maar als je dan toch eens op iets goed gemaakt stoot dan ben je op slag betoverd.

Voor gamen wordt VR echt de next big thing.

wasco [the brightest crayon in the box]

• jip_86
  • Laatst online: 13:02
Vanavond deze aan het proberen: Google Play: EO VR
Je staat op een vast punt bij het podium. Werkt prima, maar helaas geen snelle internetverbinding dus heb hier een erg lage resolutie :/

• Rubenk84
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 27-06 17:06
quote:
pawarana schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 21:11:
kunnen de vr games geïnstalleerd of verplaats worden naar de sd card?
Volgens mij niet, ik krijg het iig nog niet voor elkaar. Heel jammer! Heb een 128GB MicroSD erbij gehaald want geloof zelf heilig in virtual reality ; kan ik daar niks op op plaatsen wat met oculus te maken heeft 8)7
quote:
CrimsoN72 schreef op vrijdag 25 december 2015 @ 09:47:
[...]

Gewoon even de VR af doen, de lenzen schoonvegen en weer opzetten. Zodra de lenzen de dezelfde temperatuur hebben als de warmte die van je gezicht komt (de warme telefoon helpt hier ook bij) beslaan ze niet meer.
Net ongeveer uurtje zitten gamen, wat video's bekeken maar toch blijft het glas beslagen om de paar minuten :-(
quote:
wasco schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:21:
ik heb de mijne nu ook enkele dagen (gekregen bij Galaxy S7). Ik ben echt onder de indruk van sommige dingen. Zoals hier al enkele keren aangehaald is het wel wat zoeken naar de goeie content, veel zaken zijn in een té lage resolutie. Maar als je dan toch eens op iets goed gemaakt stoot dan ben je op slag betoverd.

Voor gamen wordt VR echt de next big thing.
Ja VR gaat het volgens mij ook echt worden.. Het liefst heb ik 'm constant op :9 ..

Rubenk84 wijzigde deze reactie 25-03-2016 18:35 (60%)

• X2X2X
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 20:03
Zojuist even een poging gedaan om de Gear VR te proberen icm mijn S7. Ik stuit echter op het volgende probleem: Nadat mijn telefoon alle benodigde software heeft gedownload en geïnstalleerd zegt de Oculus app dat er een update vereist voor "Oculus System Activities" . Wanneer ik vervolgens op bijwerken klik download de telefoon de update files maar die worden vervolgens niet geïnstalleerd. Hierna krijg ik weer dezelfde update melding. Nog een keer op bjiwerken klikken geeft hetzelfde resultaat: de update wordt wel gedownload maar wordt niet geïnstalleerd. Als ik de app afsluit en de telefoon in de Gear VR klik geeft ie een foutmelding, waarschijnlijk vanwege het feit dat de Oculus app niet geupdate is. Het verwijderen en herinstalleren heb ik al geprobeerd maar dit lost het niet op.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?

X2X2X wijzigde deze reactie 25-03-2016 19:00 (5%)

• Rubenk84
quote:
X2X2X schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 18:59:
Zojuist even een poging gedaan om de Gear VR te proberen icm mijn S7. Ik stuit echter op het volgende probleem: Nadat mijn telefoon alle benodigde software heeft gedownload en geïnstalleerd zegt de Oculus app dat er een update vereist voor "Oculus System Activities" . Wanneer ik vervolgens op bijwerken klik download de telefoon de update files maar die worden vervolgens niet geïnstalleerd. Hierna krijg ik weer dezelfde update melding. Nog een keer op bjiwerken klikken geeft hetzelfde resultaat: de update wordt wel gedownload maar wordt niet geïnstalleerd. Als ik de app afsluit en de telefoon in de Gear VR klik geeft ie een foutmelding, waarschijnlijk vanwege het feit dat de Oculus app niet geupdate is. Het verwijderen en herinstalleren heb ik al geprobeerd maar dit lost het niet op.

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben?
Jep, vandaag bij de S7 Edge. Ik kreeg die foutmelding een aantal keer. Bij herstarten van het toestel werkte het ineens wel!

• j-phone
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 12:44
Wellicht een beetje offtopic, maar hebben jullie ook dat als je een 360 graden filmpje bekijkt op youtube (zonder Gear VR) op een S7 Edge, dat de sensoren extreem gevoelig zijn? Wanneer ik dan op het virtual reality icoontje klik is alles normaal.

Hier een voorbeeld filmpje:

YouTube: Pacific Sunset: Half Moon Bay (360 Video)

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• X2X2X
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 20:03
quote:
Rubenk84 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:05:
[...]

Jep, vandaag bij de S7 Edge. Ik kreeg die foutmelding een aantal keer. Bij herstarten van het toestel werkte het ineens wel!
Na een herstart gebeurt er bij mij nog steeds niks. Vreemd.

• Rubenk84
quote:
X2X2X schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:22:
[...]

Na een herstart gebeurt er bij mij nog steeds niks. Vreemd.
hmm inderdaad, ik zat 'm ook even te stressen maar met een herstart was het probleem opgelost.. Misschien fabrieksinstellingen proberen en nogmaals meteen doen?

• _Nick__
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 17-08 21:34
Gear VR werd met S7 keurig op 11 maart jl. bezorgd.. Super service van Samsung (had S7 elders besteld)..

Net weer een update voor Samsung Internet en Oculus Video.. ziet er nog mooier uit nu..

Zie nu ook pas optie bij Void-Theater om beeld automatisch stand van VR-bril te laten volgen (liggend kijken zonder opnieuw oriëntatie instellen) en je kunt nu ook in Void-Theater de grootte van het scherm instellen..

Echt leuk speelgoed dit..

• Rubenk84
quote:
_Nick__ schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:52:
en je kunt nu ook in Void-Theater de grootte van het scherm instellen..

Echt leuk speelgoed dit..
Dat wist ik niet! Zometeen de volgende aflevering meteen via de Gear VR kijken! Makkelijk te vinden qua instellingen?

• _Nick__
quote:
Rubenk84 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:54:
[...]

Dat wist ik niet! Zometeen de volgende aflevering meteen via de Gear VR kijken! Makkelijk te vinden qua instellingen?
In de standaard-aansturings-balk staat rechts een dubbel scherm-icoontje..

Na hierop geklikt te hebben, kun je met de touchpad het scherm trappe(n)loos vergroten of verkleinen (zelfs groter en kleiner dan de andere standaard-opties).. werkt super..

Waar de Gear Gallery en Void Theater volgens mij eerder mogelijkheden hadden om het beeld ook liggend te bekijken -na op OK te drukken (of/voor aanpassen oriëntatie)- is er nu (of ontdek ik nu pas) een reisstand (meest rechtste icoontje op balk), waarbij het beeld de oriëntatie van de bril volgt (ook als je gaat liggen dus)..

• Rubenk84
quote:
_Nick__ schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 20:58:
[...]

In de standaard-aansturings-balk staat rechts een dubbel scherm-icoontje..

Na hierop geklikt te hebben, kun je met de touchpad het scherm trappe(n)loos vergroten of verkleinen (zelfs groter en kleiner dan de andere standaard-opties).. werkt super..

Waar de Gear Gallery en Void Theater volgens mij eerder mogelijkheden hadden om het beeld ook liggend te bekijken -na op OK te drukken (of/voor aanpassen oriëntatie)- is er nu (of ontdek ik nu pas) een reisstand (meest rechtste icoontje op balk), waarbij het beeld de oriëntatie van de bril volgt (ook als je gaat liggen dus)..
Ok, volgens bij ben ik echt een n00b... ik kan het niet vinden |:(

• _Nick__
quote:
Rubenk84 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 21:14:
[...]

Ok, volgens bij ben ik echt een n00b... ik kan het niet vinden |:(
Icons staan op balk met aansturing Void-Theater (play/rewind/forward etc)..

Oculus Video geupdate?

Zit misschien toch alleen in nieuwste versie..

• Rubenk84
quote:
_Nick__ schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 00:08:
[...]

Icons staan op balk met aansturing Void-Theater (play/rewind/forward etc)..

Oculus Video geupdate?

Zit misschien toch alleen in nieuwste versie..
Yes gevonden! Gisteravond the matrix reloaded gekeken door de Gear VR, zo surrealistisch

• Tony-G
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 18-08-2016
Goedemiddag,

Zojuist heb ik de Gear VR ontvangen en geïnstalleerd. Na installatie en aanmaken van een Oculus-profiel sluit ik de telefoon (S7 Edge) weer aan op de bril, maar krijg ik steeds een melding 'Oculus-home is onverwacht afgesloten'. Het touchpad kan ik ook niet bedienen.

Om uit te sluiten dat 't aan de telefoon ligt, heb ik de S6 Edge van m'n vriendin er ook op aangesloten, maar daarbij geeft de bril dezelfde foutmelding.

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?

Alvast bedankt.

• darkrain
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:14

darkrain

Geniet

quote:
Tony-G schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 14:52:
Goedemiddag,

Zojuist heb ik de Gear VR ontvangen en geïnstalleerd. Na installatie en aanmaken van een Oculus-profiel sluit ik de telefoon (S7 Edge) weer aan op de bril, maar krijg ik steeds een melding 'Oculus-home is onverwacht afgesloten'. Het touchpad kan ik ook niet bedienen.

Om uit te sluiten dat 't aan de telefoon ligt, heb ik de S6 Edge van m'n vriendin er ook op aangesloten, maar daarbij geeft de bril dezelfde foutmelding.

Heeft iemand enig idee wat ik fout doe?

Alvast bedankt.
Ja, je moet in de oculus app even op ga naar Store of iets dergelijks drukken.
Ik heb daar vanmorgen ook even mee zitten knoeien, maar blijkbaar moet er nog een udate van die app gedaan worden.

Leef en laat leven...

• Tony-G
Inderdaad, je moet even op de update wachten en dan doet ie het. Ik moet zeggen, het is leuk speelgoed maar het staat echt nog in de kinderschoenen. Kwalitatief moet er nog veel gebeuren, maar desalniettemin toch een leuke ervaring.

• paul404
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 09-08 14:03
Hoe krijg ik die sideloadVr apps werkend? signature file is gemaakt en apps gedownload.. maar als ik na het starten van zo'n app mijn vr koppel, krijg ik een text over een signature en kan alleen op ok klikken, vervolgens start gewoon oculus...

• battia
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 04-03 14:58
Welke apps zijn het beste voor films met Gear VR?

battia wijzigde deze reactie 26-03-2016 19:20 (79%)

• Taarmen
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 18:11
Wat een bijzonder leuke gadget! Alleen heb ik het idee dat mijn ogen wat verder uit elkaar staan dan bij de meeste mensen. Hierdoor zie ik niks scherm behalve precies in het midden vakt het mee. Als ik de bril een beetje schuif zodat ik er met 1 oog recht voor de lens zit, zie ik alles beter. Heeft iemand een idee of er ook headsets zijn waarbij je de afstand tussen de lenzen kan aanpassen?

• goldenoldie
quote:
Taarmen schreef op zondag 27 maart 2016 @ 10:33:
Wat een bijzonder leuke gadget! Alleen heb ik het idee dat mijn ogen wat verder uit elkaar staan dan bij de meeste mensen. Hierdoor zie ik niks scherm behalve precies in het midden vakt het mee. Als ik de bril een beetje schuif zodat ik er met 1 oog recht voor de lens zit, zie ik alles beter. Heeft iemand een idee of er ook headsets zijn waarbij je de afstand tussen de lenzen kan aanpassen?
Iedereen ziet alleen scherp in net midden. De rest is vaag. Zo werkt het nou eenmaal. Om de afstand van de lenzen te kunnen aanpassen moet je een Rift aanschaffen.

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12:45

Koldur

Virtual Boy

quote:
Rubenk84 schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 07:39:
[...]

Yes gevonden! Gisteravond the matrix reloaded gekeken door de Gear VR, zo surrealistisch
Was dat een 180 of 360 graden film of gewoon een normale? Zo ja, hoe heb je die film gevonden?

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• goldenoldie
quote:
Koldur schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:08:
[...]

Was dat een 180 of 360 graden film of gewoon een normale? Zo ja, hoe heb je die film gevonden?
180 of 360 graden speelfims bestaan (nog) niet dus het zal op z'n hoogst een 3D versie zijn geweest en anders een normale en die kan je via de gebruikelijke kanalen verkrijgen.

• Koldur
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 12:45

Koldur

Virtual Boy

quote:
J van E schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:24:
[...]

180 of 360 graden speelfims bestaan (nog) niet dus het zal op z'n hoogst een 3D versie zijn geweest en anders een normale en die kan je via de gebruikelijke kanalen verkrijgen.
Bestaan gewoon hoor, heb er namelijk eentje hier. Graag wacht ik gewoon de reactie van Rubenk84 af.

i5 4670K @4Ghz 1.13v, Gelid Solutions Tranquillo Rev.2, Asus Z87-A, GTX680-DC2O-2GD5, 2x4GB DDR3 1600Mhz, Crucial M550 256GB SSD, 1.5TB Samsung HD

• goldenoldie
quote:
Koldur schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:31:
[...]

Bestaan gewoon hoor, heb er namelijk eentje hier. Graag wacht ik gewoon de reactie van Rubenk84 af.
Ben dan wel heel erg benieuwd welke speelfilm dat dan is. Hoe dan ook, van The Matrix bestaan volgens mij sowieso geen 3D versies, dus laat staan (de onmogelijk te maken) 180 of 360 versies.

goldenoldie wijzigde deze reactie 27-03-2016 15:13 (19%)

• Adamoland
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15-08 18:02

Adamoland

Multithreaded Tweaker

Heb mijn VR al een jaar en moet zeggen dat ik het nauwelijks gebruikt heb sinds de introductie. Nog wel Netflix en video bekeken, maar de motion tracking sensoren moet je elke keer calibereren als je heftig heen en weer kijkt (het middelpunt verschuift). Voor de rest is VR pR0n helemaal niet waar het moet zijn (het is wel beschikbaar) >:)

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Rubenk84
quote:
Koldur schreef op zondag 27 maart 2016 @ 12:08:
[...]

Gewoon via Netflix maar dan het beeld veel groter gemaakt! En inderdaad de 360 graden video's staan genoeg in de oculus video's bij short. Echt hele toffe korte films zitten erbij!

• goldenoldie
quote:
Rubenk84 schreef op zondag 27 maart 2016 @ 22:41:
[...]

En inderdaad de 360 graden video's staan genoeg in de oculus video's bij short. Echt hele toffe korte films zitten erbij!
Ja, maar Koldur had het over een speelfilm in 180 of 360, niet over een short.

• Tony-G
Iemand een idee hoe men andere apps kan afspelen op de Gear VR?
Op dit moment werkt alleen de Oculus App zodra je de foon in de bril stopt.

Alvast dank!

• Darkfreak
  • Laatst online: 16-08 12:35

Darkfreak

Everybody wears a mask

quote:
Tony-G schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:27:

Alvast dank!
Je moet Package Disabler installeren en "Gear VR Service" via genoemde app uitschakelen.

Dan start de Oculus app niet meer standaard en kun je andere VR apps (waaronder Cardboard) gebruiken met je Gear VR :)

Er zijn ook andere soortgelijke apps voor Rooted Phones (PAckage Disabler werkt zonder root)

Darkfreak wijzigde deze reactie 29-03-2016 10:44 (9%)

(>'-')> <('-'<) ^(' - ')^ <('-'<) (>'-')> ... (╯°□°)╯︵ ┻━┻

• KneoK
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:46

KneoK

Not in a million lightyears

quote:
Tony-G schreef op maandag 28 maart 2016 @ 18:27:

Alvast dank!
Als je bijvoorbeeld Google Cardboard apps wilt draaien, dan kun je gewoon het lipje met de USB connector op je bril omhoog klappen, en je telefoon zeg maar daaronder plaatsen.

Hier wordt het goed uitgelegd: YouTube: How to use Google Cardboard on the Samsung Gear VR - Full Guide

Ik heb de bril afgelopen zaterdag ontvangen via de Samsung actie en ik moet zeggen dat het echt heel tof is. Je moet de bril wel goed opzetten anders is het beeld wazig en je ziet de pixels nog aardig, maar dit apparaat toont absoluut de potentie van VR. Ik kan niet wachten op 4k/8k VR brillen (met €3k+ bijbehorende pc's :X ).

• FireFoz
Heeft iemand al een filmpje ergens zien van een dance festival? Ik ben wel benieuwd hoe dat is als ze zo'n camera gewoon tussen het publiek neerzetten, of je dan echt dat gevoel krijgt alsof je er bent :)

Weet er ff geen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Nick__
Na de laatste update gebruikt de VR ook spul dat op de SD-kaart staat..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
quote:
_Nick__ schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:20:
thnx, voor de info _/-\o_

hier nog een gave 360 video in een rollercoaster

pawarana wijzigde deze reactie 03-04-2016 20:56 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
quote:
_Nick__ schreef op zondag 03 april 2016 @ 13:20:
Je moet dit op de volgende manier doen; je zet bij instellingen camera dat de foto's en video's naar je sd card weggeschreven worden.
In je DCIM map op je sd card zit dan een "camera" map, daar zet je de gewone video's bij je video's die je met je camera gemaakt hebt (en foto's )
In die map maak je nog 2 mappen aan met "3D" voor je 3d video's in mp4, en een map "360Videos" voor je 360 video's ook in mp4.

• KneoK

KneoK

Ik gebruik nu de Oculus versie van Milkvr. Die werkt perfect en rendeert 180 graden filmpjes ook goed. Maakt ook niet uit waar je de video's plaatst, hij vindt ze gewoon.

Ik heb TunnelBear gebruikt om een vpn in Amerika te gebruiken. Milkvr komt dan automatisch in de Oculus store te staan en werkt daarna ook gewoon zonder vpn.

• pawarana
  • Niet online
quote:
KneoK schreef op maandag 04 april 2016 @ 15:50:
Ik gebruik nu de Oculus versie van Milkvr. Die werkt perfect en rendeert 180 graden filmpjes ook goed. Maakt ook niet uit waar je de video's plaatst, hij vindt ze gewoon.

Ik heb TunnelBear gebruikt om een vpn in Amerika te gebruiken. Milkvr komt dan automatisch in de Oculus store te staan en werkt daarna ook gewoon zonder vpn.
heb je die gedownload via de playstore in de USA via vpn, en was hij gratis, en blijft hij er gewoon opstaan?

• KneoK

KneoK

quote:
pawarana schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:03:
[...]

heb je die gedownload via de playstore in de USA via vpn, en was hij gratis, en blijft hij er gewoon opstaan?
Gewoon met TunnelBear een USA vpn opgezet, dan verschijnt hij in de Oculus store.

En ja, gratis en blijft gewoon op het toestel staan.

KneoK wijzigde deze reactie 04-04-2016 16:31 (8%)

• goldenoldie
quote:
pawarana schreef op maandag 04 april 2016 @ 16:03:
[...]

Zelfs als je 'm verwijderd, blijft 'ie staan tussen de apps die je hebt verwijderd en kan je 'm dus via dat overzicht ook weer installeren, zonder VPN. Ik had zelf een paar apps via VPN gedownload en vervolgens de VPN app zelf verwijderd: heb je verder helemaal niet meer nodig. (Totdat je een compleet nieuwe app alleen maar vai VPN kan krijgen, natuurlijk.) Na een tijdje had ik wat apps verwijderd maar wilde ik een van die via VPN verkregen apps weer terug, nou, dat kon gewoon via het menu dat je tijdens het gebruik van de Gear VR ziet.

• Rde
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 03-07-2018
quote:
rudis7 schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 08:43:
bestaat er een programma waarmee ik alleen de audio van een film kan converteren (binnen de film) want de gear ondersteunt alleen maar aac of mp3. en een hele film omzetten duurt wel even.....
Misschien wat late reactie maar ik doe dat met ffmpeg.
Via dit commando: ffmpeg -i "filmnaam".mkv -map 0:0 -map 0:1 -map 0:1 -c:v copy -c:a copy -c:a libmp3lame "nieuwefilmnaam".mkv

Er zullen natuurlijk wel programmas met een gui zijn die het ook kunnen.

• Arjan A
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 14-08 15:20

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb even zo'n HSBS film geprobeerd af te spelen, maar hij is helemaal uitgerekt.
De 3D doet het wel, maar het beeld wordt niet aangepast. Zijn er videoplayers waarbij je dat kan aanpassen?

Edit, al gevonden. MilkVR werkt uitstekend.

Arjan A wijzigde deze reactie 13-04-2016 17:05 (11%)
Reden: Opgelost

Canon EOS
Fotoblog · Supermooie posters of Expozer aan de muur

• Die Bruine
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 13:06
Is er hier iemand met een S6E+ 6.0.1 die deze werkend heeft met de VR? Als ik hem erop klik dan kom ik niet verder dan twee afwisselende kruisjes links en rechtsonder. Wanneer ik hem dan verwijder laat het notificatiecentrum nonstop "USB connector disconnected/connected" zien.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Heb je je GearVR services toevallig uit staan? Facebook moet ook geactiveerd zijn, anders wil hij de eerste keer helemaal niet opstarten.

Canon EOS

• Rubenk84
Is er een mogelijkheid om je games die je uit de oculus store hebt gedownload op je sd kaart te krijgen? Mijn telefoon is bijna vol, terwijl ik nog 100+ GB op m'n sd kaart heb. Natuurlijk alles wat mogelijk is staat al op dat kaartje, maar die mogelijkheid is er niet bij VR games. Rooten wil ik niet; gebruik namelijk vanaf vandaag NFC met kpn simkaart..

Verder gebruik ik de Gear VR behoorlijk vaak, echt een tof apparaat! Gelukkig had ik nog condensspray liggen voor autoruiten. Deze heb ik een aantal keer gebruikt voor de lenzen en nu beslaat deze totaal niet meer _/-\o_

Rubenk84 wijzigde deze reactie 21-04-2016 15:45 (24%)

• pawarana
  • Niet online
met standaard camera app kan je 360 foto's maken (er zijn er meer in de play store) maar met welke app kan je die op je gear vr bekijken?

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

quote:
pawarana schreef op zondag 24 april 2016 @ 09:48:
met standaard camera app kan je 360 foto's maken (er zijn er meer in de play store) maar met welke app kan je die op je gear vr bekijken?
Ik gebruik daar de viewer voor die in de cardboard-app zit. Heb nog geen app gevonden die dat in de Gear-omgeving doet.

Canon EOS

• Falcon
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 20:39

"You never come second by putting other people first"

• Rubenk84
MILK VR is echt heel erg tof! Zitten een heleboel filmpjes in (achtbaan!) en ook interactieve afleveringen waarbij je een ontvoering meemakt en je moet onderzoeker. Korte afleveringen van de makers van the walking dead. Staat niet in de europese Oculus store.

- Download Cloud vpn (gratis)
- Zet op Amerika
- Open Oculus (niet in VR omgeving) en download 'm!

Ook staat er Samsung beFearless in de amerikaanse store, hele toffe filmpjes ook!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

quote:
Zag hem gisteren staan in de oculus store. Helaas kan je daar geen aankopen doen met je Play-account.
Zolang niet duidelijk is of je je werelden van de gewone pocket edition kan spelen, wacht ik nog even af.

Canon EOS

• Die Bruine
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 13:06
quote:
Arjan A schreef op donderdag 28 april 2016 @ 09:56:
[...]

Zag hem gisteren staan in de oculus store. Helaas kan je daar geen aankopen doen met je Play-account.
Zolang niet duidelijk is of je je werelden van de gewone pocket edition kan spelen, wacht ik nog even af.
In het bericht staat toch echt dat dit de Pocket Edition is, maar dan zodanig aangepast voor de VR dat je niet na een paar minuten moet :r . Dus als je Mincraft fan bent, dan kan jij je geluk op.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• j-phone
quote:
pawarana schreef op zondag 24 april 2016 @ 09:48:
Met de Oculus gallery viewer kan je deze bekijken in de Oculus omgeving.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• pawarana
  • Niet online
quote:
j-phone schreef op donderdag 28 april 2016 @ 13:01:
[...]

Met de Oculus gallery viewer kan je deze bekijken in de Oculus omgeving.
de "Oculus gallery viewer" zit deze in de (alles) store?
heet hij precies zo ( Oculus gallery viewer) en waar moet ik die foto's zetten om deze te bekijken?

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Volgens mij geet dat ding de Gear VR Gallery.
Van je apparaat leest hij sowieso, de SD-kaart weet ik niet uit mijn hoofd.

Canon EOS

• j-phone
quote:
pawarana schreef op donderdag 28 april 2016 @ 16:32:
[...]

de "Oculus gallery viewer" zit deze in de (alles) store?
heet hij precies zo ( Oculus gallery viewer) en waar moet ik die foto's zetten om deze te bekijken?
Die viewer heet 'Oculus 360 photos'. Ik zat ernaast , sorry. Hij leest ook van de SD card kaart :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
quote:
j-phone schreef op donderdag 28 april 2016 @ 22:52:
[...]

Die viewer heet 'Oculus 360 photos'. Ik zat ernaast , sorry. Hij leest ook van de SD card kaart :)
ik heb hem er op staan, maar ik zie bij het tabje "mijn foto's" de tekst staan "sla je eigen 360-foto's op in de galerij van je telefoon om deze te bekijken"
waar is mijn galerij dan?
ik heb ze nu in het pad; Samsung Galaxy S7\Card\DCIM\Camera\360 fotos maar ik kan deze niet benaderen en dus zien in deze app.

• Knight-Rider
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16-12-2018
quote:
pawarana schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 00:17:
[...]

ik heb hem er op staan, maar ik zie bij het tabje "mijn foto's" de tekst staan "sla je eigen 360-foto's op in de galerij van je telefoon om deze te bekijken"
ik heb ze nu in het pad; Samsung Galaxy S7\Card\DCIM\Camera\360 fotos maar ik kan deze niet benaderen en dus zien in deze app.
Ze moeten als ik het goed heb in de Orculus map komen en dan ook in een map die daarvoor is.
Zover weet ik het ongeveer, google het even hoe het precies zit.

• j-phone
quote:
pawarana schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 00:17:
[...]

SD card --> Oculus --> 360Photos

Voor Video's is het

SD card --> Oculus -->360Videos

• pawarana
  • Niet online
quote:
j-phone schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 17:04:
[...]

SD card --> Oculus --> 360Photos

Voor Video's is het

SD card --> Oculus -->360Videos
thnx, ik kan ze nu zien, maar de verhouding is niet ok, de foto's zijn te lang uitgerekt.

• j-phone
360 graden panorama hebben in de regel een verhouding van 2:1. Als je dus een panorama hebt van 6000 x 3000 pixels zal deze natuurlijk overkomen. Andere verhoudingen zijn vaak de veroorzaakt door een slecht genomen foto die geen informatie hebben over de grond (nadir) of de lucht (zenith).

Welke foto's bekijk je?

• pawarana
  • Niet online
ik maak 360 foto's met mijn eigen S7 camera, ik zou het vreemd vinden als ik de 360 foto's die ik maak met mijn S7, niet kan terug kijken op een (normale verhouding) op een "verlengstuk" (via een app) op mijn S7.

pawarana wijzigde deze reactie 30-04-2016 09:00 (81%)

• Karel17
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 07-07 14:40
Mocht iemand nog een Gear VR nodig hebben, let me know :p

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

• j-phone
quote:
pawarana schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 08:55:
ik maak 360 foto's met mijn eigen S7 camera, ik zou het vreemd vinden als ik de 360 foto's die ik maak met mijn S7, niet kan terug kijken op een (normale verhouding) op een "verlengstuk" (via een app) op mijn S7.
De surround shot plugin maakt foto's van 6000 x 3000. De Google Street View app maakt foto's van een hogere resolutie. De verhouding blijft echter 2:1. Mijn ervaring is dat de verhoudingen in beide apps prima is. Als je foto's maakt met de surround shot app van Samsung, zijn de verhoudingen dan wel goed in wanneer je deze op de telefoon bekijkt?

• johanneslol
  • Registratie: december 2011
  • Niet online
Even een vraagje, ik zit er sterk aan te denken maandag de gear vr te bestellen voor mijn note 4. Maar heeft dit nog nut? Of kan ik 3 kwart van de games enz niet meer spelen omdat mijn note 4 te oud is? Ik wil geen 200 euro weg gooien voor niks...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knight-Rider
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16-12-2018
quote:
johanneslol schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 23:53:
Even een vraagje, ik zit er sterk aan te denken maandag de gear vr te bestellen voor mijn note 4. Maar heeft dit nog nut? Of kan ik 3 kwart van de games enz niet meer spelen omdat mijn note 4 te oud is? Ik wil geen 200 euro weg gooien voor niks...
Jawel ze zijn ook voor de Note 4 gemaakt, en ze kosten 100 euro nu die VR.
Dus het werkt met Note 4 S6 en S6 Edge en S7 en S7 Edge.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 10-08 14:07
quote:
Knight-Rider schreef op zondag 01 mei 2016 @ 00:04:
[...]
Jawel ze zijn ook voor de Note 4 gemaakt, en ze kosten 100 euro nu die VR.
Dus het werkt met Note 4 S6 en S6 Edge en S7 en S7 Edge.
Nee, dat is niet waar. Voor de Note4 heb je de specifieke Gear VR Innovator Edition nodig voor de Note 4. Die zijn vrij schaars tegenwoordig.

En ja, je hebt steeds meer content die het niet meer doet op de Note 4.

Als je er eentje goedkoop kunt vinden is het zeker een leuk hebbeding. Maar de Note4 begint wel zijn leeftijd te tonen qua games.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
quote:
j-phone schreef op zaterdag 30 april 2016 @ 22:12:
[...]

De surround shot plugin maakt foto's van 6000 x 3000. De Google Street View app maakt foto's van een hogere resolutie. De verhouding blijft echter 2:1. Mijn ervaring is dat de verhoudingen in beide apps prima is. Als je foto's maakt met de surround shot app van Samsung, zijn de verhoudingen dan wel goed in wanneer je deze op de telefoon bekijkt?
Als ik een foto via de standaard photo app van Samsung maak kan ik deze niet terug zien in normale verhouding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j-phone
quote:
pawarana schreef op zondag 01 mei 2016 @ 10:16:
[...]

Als ik een foto via de standaard photo app van Samsung maak kan ik deze niet terug zien in normale verhouding.
Maak eens een foto van je huiskamer/slaapkamer of ander kamer. Bekijk de foto vervolgens via de Samsung Gear VR en ga op de plek staan waar je stond toen je de foto nam. Kijk nu naar een herkenbaar punt, de bovenkant van een raamkozijn bijvoorbeeld en doe dan de bril af. Bekijk vervolgens de onderkant van datzelfde raamkozijn met de bril op en doe vervolgens de bril weer af.

In mijn ervaring zit alles dan ongeveer waar het moet zitten. Wanneer je je hoofd beweegt als je de bril ophebt zullen de beelden wel wat warpen, maar dat is inherent aan 360 graden pano's die je bekijkt op een plat vlak.

Heb je met andere foto's ook problemen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• johanneslol
  • Registratie: december 2011
  • Niet online
quote:
arnoud_h schreef op zondag 01 mei 2016 @ 00:23:
[...]

Nee, dat is niet waar. Voor de Note4 heb je de specifieke Gear VR Innovator Edition nodig voor de Note 4. Die zijn vrij schaars tegenwoordig.

En ja, je hebt steeds meer content die het niet meer doet op de Note 4.

Als je er eentje goedkoop kunt vinden is het zeker een leuk hebbeding. Maar de Note4 begint wel zijn leeftijd te tonen qua games.
Bedankt :) ik zag dat je hem nog wel nieuw kan krijgen, maar goed zal er nog wel evenna denken. Zijn die apps/ games ook heel duur? Filmpjes krijgen en zoiets als die jurassic park dingen kan mijn note 4 nog wel aan ?? :) Die ik ik graag kijken namelijk

Acties:
  • +1Henk 'm!

• perik
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 01-08 21:15
Heb sinds een paar weken de Gear VR voor Note 4 via marktplaats, was moeilijk te vinden... Net Milk VR geïnstalleerd volgens instructies van dit forum, dank daarvoor!
Trouwens, bij Samsung internet kun je ook VR en 360 graden films kijken, je gaat dan linksonder naar STAND en dan krijg je afspeelopties.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
quote:
j-phone schreef op zondag 01 mei 2016 @ 13:12:
[...]

Maak eens een foto van je huiskamer/slaapkamer of ander kamer. Bekijk de foto vervolgens via de Samsung Gear VR en ga op de plek staan waar je stond toen je de foto nam. Kijk nu naar een herkenbaar punt, de bovenkant van een raamkozijn bijvoorbeeld en doe dan de bril af. Bekijk vervolgens de onderkant van datzelfde raamkozijn met de bril op en doe vervolgens de bril weer af.

In mijn ervaring zit alles dan ongeveer waar het moet zitten. Wanneer je je hoofd beweegt als je de bril ophebt zullen de beelden wel wat warpen, maar dat is inherent aan 360 graden pano's die je bekijkt op een plat vlak.

Heb je met andere foto's ook problemen?
Geef eens duidelijk aan met welke app (hele naam) je dit doet en in welke map ik deze foto moet zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j-phone
quote:
pawarana schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:01:
[...]

Geef eens duidelijk aan met welke app (hele naam) je dit doet en in welke map ik deze foto moet zetten.
1. Samsung surround shot

Dit is een plugin die je kan downloaden via de camera app. Het bekijken van deze beelden kan je doen in de normale gallery app van Samsung. Wil je het bekijken via de bril dan kan dat met de Oculus 360 photo's app. Volgens mij hoef je de bestanden dan niet te verplaatsen.

2. Google Street view

Google Street view (de app) biedt de mogelijkheid om 360 graden panorama's te schieten. Het bekijken hiervan, op je telefoon kan alleen in de Google Street view app. Als je het wilt bekijken op de bril dan moet je de foto verplaatsen naar de Oculus 360Photos map.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 21:24
quote:
perik schreef op maandag 02 mei 2016 @ 20:05:
Trouwens, bij Samsung internet kun je ook VR en 360 graden films kijken, je gaat dan linksonder naar STAND en dan krijg je afspeelopties.
Da's gek; dat kan ik niet vinden. In de standaard Samsung internet app?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
quote:
Wil je het bekijken via de bril dan kan dat met de Oculus 360 photo's app. Volgens mij hoef je de bestanden dan niet te verplaatsen.
dit doe ik, maar nogmaals, ik krijg ik de beelden uitgerekt (heb je dit zelf ook gedaan, een 360 foto gemaakt met je standaard samsung foto app, en dan (verplaatsen naar 360 photo map) en dan bekijken met de Oculus 360 photo's app via je bril?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• perik
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 01-08 21:15
Voor GJA: Ja, de internet Samsung app die je binnen de Oculus app kunt installeren..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• j-phone
quote:
pawarana schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:48:
[...]

dit doe ik, maar nogmaals, ik krijg ik de beelden uitgerekt (heb je dit zelf ook gedaan, een 360 foto gemaakt met je standaard samsung foto app, en dan (verplaatsen naar 360 photo map) en dan bekijken met de Oculus 360 photo's app via je bril?
Ja, dat heb ik gedaan. Met foto's genomen met een Galaxy S7, een iPhone 6 plus en de Sony A77 met Samyang fisheye lens. De verhouding is en blijft 2:1.

Heb je dit effect ook als je foto's van anderen bekijkt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
quote:
j-phone schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 09:32:
[...]

Ja, dat heb ik gedaan. Met foto's genomen met een Galaxy S7, een iPhone 6 plus en de Sony A77 met Samyang fisheye lens. De verhouding is en blijft 2:1.

Heb je dit effect ook als je foto's van anderen bekijkt?
nee, ik zie nu in mijn samsung s7 foto app. , dat je 2 standen kan kiezen "virtuele opname" en "panorama" beiden foto's die ik er mee maak, en danbekijk met de ocolus phota app in mijn samsung vr bril, lopen met een soort spitsvormig af naar boven, ook de foto's die ik gemaakt heb met de google cardboard app (die heb ik gemaakt met mijn M8 een half jaar geleden)

pawarana wijzigde deze reactie 04-05-2016 10:25 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j-phone
quote:
pawarana schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:23:
[...]

nee, ik zie nu in mijn samsung s7 foto app. , dat je 2 standen kan kiezen "virtuele opname" en "panorama" beiden foto's die ik er mee maak, en danbekijk met de ocolus phota app in mijn samsung vr bril, lopen met een soort spitsvormig af naar boven, ook de foto's die ik gemaakt heb met de google cardboard app (die heb ik gemaakt met mijn M8 een half jaar geleden)
Aha, je bent 'gewone' panorama's aan het schieten, geen 360 graden panorama's. Zie een andere reactie van mij welke apps je moet gebruiken voor 360 pano's.

Edit: Google Street view

Je kan de Surround Shot camera plugin downloaden vanuit de camera app.

j-phone wijzigde deze reactie 04-05-2016 10:39 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
quote:
j-phone schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:29:
[...]

Aha, je bent 'gewone' panorama's aan het schieten, geen 360 graden panorama's. Zie een andere reactie van mij welke apps je moet gebruiken voor 360 pano's.
Je kan de Surround Shot camera plugin downloaden vanuit de camera app.
sorry hoor maar wat is een "Surround Shot camera plugin" en van welke camera app?
google streetview die staat in de ocolus store en die werkt wel, maar vertel eens in stap voor stap _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j-phone
quote:
pawarana schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:15:
[...]

sorry hoor maar wat is een "Surround Shot camera plugin" en van welke camera app?
google streetview die staat in de ocolus store en die werkt wel, maar vertel eens in stap voor stap _/-\o_
Surround shot (Samsung camera plugin).

1. Open de camera applicatie op de S7. Dit is de app waar je foto's mee maakt.

2. Klik op 'mode' (of 'stand' als je telefoon op Nederlands staat, met dank aan pawarana).

3. Klik bovenin het scherm op 'download'.

4. Zoek naar 'Surround shot' en installeer deze.

5. Ga terug naar de camera app.

6. Klik op 'mode'.

7. Selecteer 'Surround shot'.

8. Volg de aanwijzingen op het scherm.

Google Street View

1. Download de Google Street View app vanuit de Google Play Store.

2. Open Google Street View.

3. Klik rechtsboven op 'Private' (dit kan ook 'privé' zijn, afhankelijk van je taalinstelling).

4. Klik op de oranje '+'.

5. Selecteer 'camera'.

6. Volg de aanwijzingen op het scherm.

Simpeler dan dit kan ik het niet maken. Suc6 :)

Edit: met de bovenstaande methodes kan je dus echte 360 graden panorama's maken. Het resultaat is niet 'je van het' omdat er vaak stitch fouten ontstaan bij twee aangrenzende foto's.

Hou bij voorkeur de camera dicht bij je lichaam en probeer de verschillende 'lagen' te fotograferen door het toestel te kantelen om zijn horizontale as. Zo minimaliseer je parallax fouten (eigenlijk zou je draaipunt het midden van de camera moeten zijn maar dat is haast onmogelijk als je vanuit de hand schiet).

j-phone wijzigde deze reactie 04-05-2016 23:55 (21%)

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True