Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
quote:
Surround shot (Samsung camera plugin).

1. Open de camera applicatie op de S7. Dit is de app waar je foto's mee maakt.

2. Klik op 'mode'.

3. Klik bovenin het scherm op 'download'.

4. Zoek naar 'Surround shot' en installeer deze.

5. Ga terug naar de camera app.

6. Klik op 'mode'.

7. Selecteer 'Surround shot'.

8. Volg de aanwijzingen op het scherm.

Google Street View

1. Download de Google Street View app vanuit de Google Play Store.

2. Open Google Street View.

3. Klik rechtsboven op 'Private' (dit kan ook 'privé' zijn, afhankelijk van je taalinstelling).

4. Klik op de oranje '+'.

5. Selecteer 'camera'.

6. Volg de aanwijzingen op het scherm.

Simpeler dan dit kan ik het niet maken. Suc6 :)

Edit: met de bovenstaande methodes kan je dus echte 360 graden panorama's maken. Het resultaat is niet 'je van het' omdat er vaak stitch fouten ontstaan bij twee aangrenzende foto's.

Hou bij voorkeur de camera dicht bij je lichaam en probeer de verschillende 'lagen' te fotograferen door het toestel te kantelen om zijn horizontale as. Zo minimaliseer je parallax fouten (eigenlijk zou je draaipunt het midden van de camera moeten zijn maar dat is haast onmogelijk als je vanuit de hand schiet).
thanx, voor de duidelijke gebruiksaanwijzing en je engelengeduld _/-\o_
ik heb nu de 'Surround shot' mode gevonden, ik ga het morgen overdag uitproberen (nu te donker)
een opmerking nog;

"2. Klik op 'mode' "

als je dit nog in je gebruiksaanwijzing veranderd in "stand" voor de volgende "noob" als mij ;) dan is hij perfect.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j-phone
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11:07
quote:
pawarana schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 23:14:
[...]

thanx, voor de duidelijke gebruiksaanwijzing en je engelengeduld _/-\o_
ik heb nu de 'Surround shot' mode gevonden, ik ga het morgen overdag uitproberen (nu te donker)
een opmerking nog;

"2. Klik op 'mode' "

als je dit nog in je gebruiksaanwijzing veranderd in "stand" voor de volgende "noob" als mij ;) dan is hij perfect.
Geen dank en graag gedaan :)

Mijn telefoon staat op Engels ingesteld, is een tick van me, vandaar het woord 'mode'.

Laat je even weten wat voor leuke foto's je maakt?

Edit: 'stand' toegevoegd aan de uitleg, met jou als aangever :)

j-phone wijzigde deze reactie 04-05-2016 23:56 (4%)

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

• pawarana
  • Niet online
is gelukt in haarlem met bevrijdingpop

pawarana wijzigde deze reactie 05-05-2016 19:52 (175%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j-phone
Mooi, goed om te horen :)

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• perik
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 22-08 15:37
Er is een app in de play store, geheten '' Cardboard for Gear VR '', waarmee je na configuratie je telefoon voor Google VR of Samsung VR kunt instellen. Kost je 77 cent en werkt wel!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
quote:
perik schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:09:
Er is een app in de play store, geheten '' Cardboard for Gear VR '', waarmee je na configuratie je telefoon voor Google VR of Samsung VR kunt instellen. Kost je 77 cent en werkt wel!
en deze werkt ook op panorama foto's die je maakt met je standaard samsung app, en ook op de foto's die min en met de cardboard app zijn gemaakt?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• perik
Nou ja, je kunt kiezen of je in de Oculus bent of Cardboard met behoud van besturing van VR bril.. Maar meer kan ik niet zeggen want m'n Bluetooth afstandsbediening bediening doet het niet en die heb je wel nodig om Cardboard te starten.. Tís voor mij ook helemaal nieuw maar wil het toch even delen...
Net geprobeerd:je kunt gewoon met je VR Cardboard openen!

perik wijzigde deze reactie 07-05-2016 10:38 (8%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 23-08 19:00
Ik ben zo nieuwsgierig naar de Gear 360! Lijkt me super icm de S7 en de VR!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• j-phone
quote:
GJA schreef op zondag 08 mei 2016 @ 07:31:
Ik ben zo nieuwsgierig naar de Gear 360! Lijkt me super icm de S7 en de VR!
De filmpjes die ik heb gezien laten een matige kwaliteit zien op de Gear VR. Je ziet hele duidelijke switch fouten en de filmpjes zelf zijn erg wazig. Dit zijn wel pre-productie modellen dus wellicht dat dit nog verbetert.

Zie hier een voorbeeld: YouTube: Watching LEO WIN THE OSCAR in 360˚

Op een beeldscherm ziet het er wel aardig uit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GJA
Oei, toch maar even wat meer research voor ik zo'n ding aanschaf dus....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j-phone
quote:
pawarana schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 10:13:
[...]

en deze werkt ook op panorama foto's die je maakt met je standaard samsung app, en ook op de foto's die min en met de cardboard app zijn gemaakt?
Als je op zoek bent naar een universele speler voor je telefoon zoek dan even op GoPro VR in de playstore (voorheen Kolor Eyes). Hiermee kan je 360 graden foto's en filmpjes bekijken. Ze hebben op hun site ook spelers voor de Mac en PC:

http://www.kolor.com

De documentatie kan je hier vinden: http://www.kolor.com/wiki.../Kolor_Eyes_Documentation
quote:
GJA schreef op zondag 08 mei 2016 @ 16:19:
Oei, toch maar even wat meer research voor ik zo'n ding aanschaf dus....
De stitch fouten kan je er denk ik wel uitkrijgen met de PC software die Samsung gaat meeleveren. En anders kom je op een applicatie uit als Autopano video, die wel erg duur is (300 ~ 700 euro, afhankelijk van de versie).

De kwaliteit van de circue du soleil filmpjes zal je er zeer zeker niet mee bereiken, maar die maken gebruik van hele leuke encoding trucs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
quote:
j-phone schreef op zondag 08 mei 2016 @ 21:46:
[...]

Als je op zoek bent naar een universele speler voor je telefoon zoek dan even op GoPro VR in de playstore (voorheen Kolor Eyes). Hiermee kan je 360 graden foto's en filmpjes bekijken. Ze hebben op hun site ook spelers voor de Mac en PC:

http://www.kolor.com

De documentatie kan je hier vinden: http://www.kolor.com/wiki.../Kolor_Eyes_Documentation

[...]
thnx, ik zal er naar kijken _/-\o_

De stitch fouten kan je er denk ik wel uitkrijgen met de PC software die Samsung gaat meeleveren. En anders kom je op een applicatie uit als Autopano video, die wel erg duur is (300 ~ 700 euro, afhankelijk van de versie).

De kwaliteit van de circue du soleil filmpjes zal je er zeer zeker niet mee bereiken, maar die maken gebruik van hele leuke encoding trucs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cr1ptkeeper
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 23-08 10:58
quote:
j-phone schreef op zondag 08 mei 2016 @ 13:39:
[...]

De filmpjes die ik heb gezien laten een matige kwaliteit zien op de Gear VR. Je ziet hele duidelijke switch fouten en de filmpjes zelf zijn erg wazig. Dit zijn wel pre-productie modellen dus wellicht dat dit nog verbetert.

Zie hier een voorbeeld: YouTube: Watching LEO WIN THE OSCAR in 360˚

Op een beeldscherm ziet het er wel aardig uit.
Over het algemeen zien filmpjes er toch heel low res uit op de Gear VR. Bekijk het filmpje in de link hierboven eens op je computer, vergroot het beeld en verlaag de youtube qualty naar 480, dit is ongeveer de kwaliteit dat je ziet op je Gear VR.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j-phone
quote:
Cr1ptkeeper schreef op maandag 09 mei 2016 @ 10:37:
[...]

Over het algemeen zien filmpjes er toch heel low res uit op de Gear VR. Bekijk het filmpje in de link hierboven eens op je computer, vergroot het beeld en verlaag de youtube qualty naar 480, dit is ongeveer de kwaliteit dat je ziet op je Gear VR.
Klopt helemaal. Dit komt doordat de resolutie van het filmpje 3840 x 1920 geldt voor de volle 360 graden. De Gear VR heeft horizontaal een FOV van 96 graden. De horizontale 3840 pixels kan je dus door ~4 delen. Voor de verticale resolutie geld ongeveer hetzelfde verhaal.

Helaas kan de resolutie voor de Gear VR momentel niet omhoog, dit speelt je telefoon niet af. Eigenlijk wil je minimaal 4K waar je ook heen kijkt, maar dan hebben we het over 12.000 x 6.000 filmpjes.

Oculus raad trouwens wel een minimale bitrate van 20mb/s aan in H.264 om meer detail te behouden in de filmpjes. De Gear 360 filmt tot 40mb/s dus ik denk dat Youtube zelf ook nog wat doet wat de kwaliteit omlaag brengt.

Edit: er zijn ook beelden uit van de productie modellen van de Gear 360 en dat ziet er beter uit dan die link hierboven. Check deze bijvoorbeeld:

YouTube: Samsung Gear 360 | My Initial Thoughts And Early Review

j-phone wijzigde deze reactie 09-05-2016 21:01 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GJA
quote:
j-phone schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:10:
[...]

Edit: er zijn ook beelden uit van de productie modellen van de Gear 360 en dat ziet er beter uit dan die link hierboven. Check deze bijvoorbeeld:

YouTube: Samsung Gear 360 | My Initial Thoughts And Early Review
Die heb ik ondertussen ook gezien. Geen stitchfouten te zien. Ik heb hem maar gepreordered bij Bol. We gaan het zien!

• Garret1410
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 22-08 18:52
Vandaag pas mn GearVR binnen gekregen.

Eerste indrukken zijn bovenverwachting. De resolutie is niet hoog helaas maar de ervaring is echt wel WOW.
Iedereen die hem opzette was onder de indruk en vooral ouderen snapte niet hoe dit mogelijk was. :)

Dit is een leuk opstapje om kennis te maken met VR voordat je een dure Rift aanschaft.

Ben nu nog aan het kijken voor een gamepad. Zal dit topic wel even doorlezen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knight-Rider
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16-12-2018
quote:
Garret1410 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:46:

Eerste indrukken zijn bovenverwachting. De resolutie is niet hoog helaas maar de ervaring is echt wel WOW.
Iedereen die hem opzette was onder de indruk en vooral ouderen snapte niet hoe dit mogelijk was. :)

Dit is een leuk opstapje om kennis te maken met VR voordat je een dure Rift aanschaft.

Idd dit is een leuke instap ervaring die je nu gratis kreeg met een preorder van een Galaxy S7.
Als je het bevalt dan is de Rift een 2'de optie, maar als je kijk wat de HTC Vive kan en doet dan is het helemaal mooi.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• j-phone

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LoermansA
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-08 20:35

LoermansA

ICT Ninja

quote:
Garret1410 schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:46:

Wat ik zelf erg jammer vind is dat de PS4 controller het niet doet met de S7 (Edge in mijn geval). Je kan hem prima via BT pairen, maar de S7 reageert op geen enkele knop.

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
quote:
LoermansA schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 13:18:
[...]

Wat ik zelf erg jammer vind is dat de PS4 controller het niet doet met de S7 (Edge in mijn geval). Je kan hem prima via BT pairen, maar de S7 reageert op geen enkele knop.
Mijn zoontje speel Minecraft in vrgear met deze controller, alle knoppen werken en hij vind het fantastisch.
Er zit een nadeel aan; hij is er niet meer uit te trekken uit die vr wereld, om weer in de echte wereld te spelen!

• LoermansA
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 20-08 20:35

LoermansA

ICT Ninja

quote:
pawarana schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 23:31:
[...]

Mijn zoontje speel Minecraft in vrgear met deze controller, alle knoppen werken en hij vind het fantastisch.
Er zit een nadeel aan; hij is er niet meer uit te trekken uit die vr wereld, om weer in de echte wereld te spelen!
Dank je voor de link! Ziet er bruikbaar en betaalbaar uit. Maar wat ik eigenlijk bedoelde was dat ik het niet goed snap dat de PS4 controller niet werkt, aangezien deze prima op vorige modellen (S6 serie) werkte. Als je heel cynisch bent zou je haast denken dat Samsung dat bewust heeft gedaan om haar eigen controller te pushen...

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

• pawarana
  • Niet online
quote:
Als je heel cynisch bent zou je haast denken dat Samsung dat bewust heeft gedaan om haar eigen controller te pushen...
Je moet eens weten wat ze in de "boze" buitenwereld allemaal doen om geld te genereren, zelfs de aller grootste bedrijven ;)

hij pairt ook heel snel (2sec.) is een prima controller.

• dglavimans
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 23-08 21:25
quote:
pawarana schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 23:31:
[...]

Wel jammer dat een L2 en R2 knop lijkt te ontbreken, die zitten dan weer wel op de officieel aangerade Steelseries Stratus XL.. Geen idee of dit later een probleem zou kunnen worden :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
quote:
dglavimans schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:24:
[...]

Wel jammer dat een L2 en R2 knop lijkt te ontbreken, die zitten dan weer wel op de officieel aangerade Steelseries Stratus XL.. Geen idee of dit later een probleem zou kunnen worden :/
die zitten toch onderaan de controller ;)

pawarana wijzigde deze reactie 19-05-2016 14:31 (16%)

• dglavimans
  • Laatst online: 23-08 21:25
quote:
pawarana schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:29:
[...]

die zitten toch onderaan de controller ;)
Haha oeps... Thuis maar even bestellen, scheelt me heel veel!

• averagegamer
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 23-08 15:07
Ik ben ook op zoek naar een controller voor de Gear VR. Hij moet vooral goedkoop zijn, mag uit het buitenland, maar niet al te lange levertijd (meerdere weken).

Ik zie verschillende goedkope modellen voorbijkomen, zoals de Ipega PG-9017S (http://eud.dx.com/product...pc-844172963#.V0bLkJN96LI).

Maar ik lees soms dat bepaalde modellen wel compatible lijken, maar soms doen dan toch bepaalde knoppen het niet, is er veel moeite met het verbinding maken tussen telefoon en controller of wordt de controller niet alle VR games ondersteunt.

Weet iemand of deze Ipega PG-9017S volledig ondersteunt wordt? Of een ander goedkoop alternatief? Werkte de PG-9025 die op de vorige pagina wordt aangeraden gegarandeerd in alle games?

averagegamer wijzigde deze reactie 26-05-2016 12:13 (5%)

• averagegamer
Ik heb overigens de S7, weet niet of dat nog uitmaakt? Ik lees dat sommigen de Ipega PG-9021 hebben gekocht? Werkt die vlekkeloos en ook met de S7?

• pawarana
  • Niet online
quote:
averagegamer schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 12:11:
Ik ben ook op zoek naar een controller voor de Gear VR. Hij moet vooral goedkoop zijn, mag uit het buitenland, maar niet al te lange levertijd (meerdere weken).

Ik zie verschillende goedkope modellen voorbijkomen, zoals de Ipega PG-9017S (http://eud.dx.com/product...pc-844172963#.V0bLkJN96LI).

Maar ik lees soms dat bepaalde modellen wel compatible lijken, maar soms doen dan toch bepaalde knoppen het niet, is er veel moeite met het verbinding maken tussen telefoon en controller of wordt de controller niet alle VR games ondersteunt.

Weet iemand of deze Ipega PG-9017S volledig ondersteunt wordt? Of een ander goedkoop alternatief? Werkte de PG-9025 die op de vorige pagina wordt aangeraden gegarandeerd in alle games?
die PG 9025 werkt prima en alle knoppen werken, ik heb hem nu door verkocht aan een maat die er een nodig had voor zijn nieuwe speeltje (S7+gear vr).
Ik heb nu deze besteld die heeft nog meer functies (xtra tochpad) ik laat wel weten of hij (nog beter) is dan de PG 9025

• averagegamer
Super! Werkt dus ook met de S7? En nooit problemen gehad dat de mapping in bepaalde apps niet werkte? Ik twijfel nog tussen de PG-9025 en PG-9021, die laatste vind ik qua controller wat fijner eruitzien, lijkt een beetje op de Xbox controller. Ik weet alleen niet of die ook werkt, maar vind via google wel verschillende mensen die er goede ervaringen mee hebben.

averagegamer wijzigde deze reactie 26-05-2016 18:12 (19%)

• averagegamer
Ik had een marktplaats-verkoper gevonden die de Ipega PG-9025 verkoopt en zelf ook een S7 en Gear Vr heeft en hij raad me af deze van hem te kopen omdat hij bij hem niet werkt. Hij gebruikt zelf een of andere G910, geen idee wat voor merk dat is, maar die verkoopt hij helaas niet. Gek toch dat bepaalde gamepads schijnbaar bij de ene persoon wel werken bij de ander niet.

Iemand ervaringen met deze G910?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
quote:
averagegamer schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:18:
Ik had een marktplaats-verkoper gevonden die de Ipega PG-9025 verkoopt en zelf ook een S7 en Gear Vr heeft en hij raad me af deze van hem te kopen omdat hij bij hem niet werkt. Hij gebruikt zelf een of andere G910, geen idee wat voor merk dat is, maar die verkoopt hij helaas niet. Gek toch dat bepaalde gamepads schijnbaar bij de ene persoon wel werken bij de ander niet.

Iemand ervaringen met deze G910?
kan me niet voorstellen, blijkbaar kan hij niet pairen, ik heb nml drie kennissen die hem nu ook hebben in combinatie met de S7 (1 edge) werkt prima, geen enkel probleem, connect in 1 á 2 seconden!

G910 gamepad bij aliexpress

pawarana wijzigde deze reactie 27-05-2016 12:02 (28%)

• Rubenk84
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 27-06 17:06
quote:
averagegamer schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 18:11:
Super! Werkt dus ook met de S7? En nooit problemen gehad dat de mapping in bepaalde apps niet werkte? Ik twijfel nog tussen de PG-9025 en PG-9021, die laatste vind ik qua controller wat fijner eruitzien, lijkt een beetje op de Xbox controller. Ik weet alleen niet of die ook werkt, maar vind via google wel verschillende mensen die er goede ervaringen mee hebben.
Ik heb zelf de PG-9021 icm met de Galaxy S7 Edge en deze werkt perfect! _/-\o_

• pinokkia
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 12-08 01:29
Ik heb gisteren de PG-9028 besteld op amazon voor £16,85 + £4. Dat is omgerekend €26,84. Toch weer goedkoper dan banggood.com

Maar is deze een goede controller?

Voor alle tweakers. Ik ben een VROUW!

• pawarana
  • Niet online
quote:
pinokkia schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 21:59:
Ik heb gisteren de PG-9028 besteld op amazon voor £16,85 + £4. Dat is omgerekend €26,84. Toch weer goedkoper dan banggood.com

Maar is deze een goede controller?
Waarom ga je hem eerst bestellen, en daarna afvragen of het een goede controller is :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pinokkia
quote:
pawarana schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 23:52:
[...]

Waarom ga je hem eerst bestellen, en daarna afvragen of het een goede controller is :?
Heb gewoon de gok genomen en hoopte dat ik binnen 24 uur een reactie zou krijgen. Bij negatief kon ik nog op de annuleer knop drukken. Maar inmiddels heb ik toch iets kunnen vinden over deze controller. Schijnt dat het toch wel een goede controller is.

Hier in Nederland wordt deze controller ook verkocht voor €49 8)7

pinokkia wijzigde deze reactie 12-06-2016 01:26 (6%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pawarana
  • Niet online
quote:
pinokkia schreef op zondag 12 juni 2016 @ 01:25:
[...]
Hier in Nederland wordt deze controller ook verkocht voor €49 8)7
hier wordt deze verkocht voor €6 minder :z

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pinokkia
quote:
pawarana schreef op zondag 12 juni 2016 @ 10:08:
[...]

hier wordt deze verkocht voor €6 minder :z
Mooie prijs trouwens. Alleen voor die €6 meer heb ik de controller as dinsdag al in huis (dus 5 dagen inclusief weekend :z ) en bij aliexpress duurt het minimaal 39 dagen en hebben ze alleen de rode. :(

• perik
Heb de Ipega 9025, gekocht bij Gearbest voor 18.50 euro, en doet het goed met de Note 4

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-08 01:46
Ik probeer Youtube filmpjes in 360 te bekijken op de Gear VR maar het lukt me niet. Volgens internet moet je naar de browser gaan, dan naar youtube, 360 filmpje opzoeken, full screen doen en dan bij settings op 360 zetten maar of het staat er niet bij of er gebeurd niks :? Het is dermate belabberde kwaliteit dat ik het nauwelijks kan lezen, maar ik weet toch vrijwel zeker dat ik 360 aan klik. Of het is 360p dat er staat, maar dan staat er geen 360 graden bij terwijl dit op de pc wel staat. Anyone?

Weet er ff geen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Nick__
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 24-08 08:47
quote:
FireFoz schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 16:46:
Ik probeer Youtube filmpjes in 360 te bekijken op de Gear VR maar het lukt me niet. Volgens internet moet je naar de browser gaan, dan naar youtube, 360 filmpje opzoeken, full screen doen en dan bij settings op 360 zetten maar of het staat er niet bij of er gebeurd niks :? Het is dermate belabberde kwaliteit dat ik het nauwelijks kan lezen, maar ik weet toch vrijwel zeker dat ik 360 aan klik. Of het is 360p dat er staat, maar dan staat er geen 360 graden bij terwijl dit op de pc wel staat. Anyone?
Als je via Samsung Internet VR naar de YouTube-site gaat moet je daarna eerst volledig scherm kiezen en dan de juiste stand selecteren.. 360 SBS.. (icoontjes links|rechts "SideBySide")..

Alleen 4K-filmpjes geven goede kwaliteit.. rest is idd minder.. dus ook even kijken of filmpjes in beste kwaliteit worden gestreamd..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 24-08 11:07
Zijn er eigenlijk racegames voor de Gear VR? Kan ze in de store niet echt vinden. Het is allemaal space wat daar in staat :|

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FireFoz
Ah hmm, staat dat gewoon in het lijstje van resoluties? Dus 1080p, 720p, etc?

Weet er ff geen

• _Nick__
Gisteren TV en tablet in huis bezet en toen maar NPO3 gekeken met de VR-bril via Samsung Internet VR.. zoeken op NPO3 live kijken..

Super beeld en echt goed te kijken.. leuker dan op een tablet..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FireFoz
Net nog een keer geprobeerd youtube video's te kijken maar het lukt niet in 360. Ik heb een soort van tabbladen en kan rechts onderin resoluties kiezen maar nergens 3d of 360,ook niet als ik full-screen ga.

Kan het zijn dat dit met de nieuwste browse niet meer kan?

Npo3 kijken lukt me ook niet heb je flash voor nodig zegt ie dan, waar doe je dat dan?

- EDIT - ok het is nu wel gelukt, blijkbaar werkt het niet als je meerdere tabbladen open hebt staan, dan is die optie er niet. Na het sluiten van alle tabbladen but de youtube doet ie het wel. Kwaliteit was wel dusdanig slecht dat je alleen maar blur ziet...

FireFoz wijzigde deze reactie 12-07-2016 11:59 (26%)

Weet er ff geen

• _Nick__
quote:
[b][message=47560823,noline]

- EDIT - ok het is nu wel gelukt, blijkbaar werkt het niet als je meerdere tabbladen open hebt staan, dan is die optie er niet. Na het sluiten van alle tabbladen but de youtube doet ie het wel. Kwaliteit was wel dusdanig slecht dat je alleen maar blur ziet...
Bij Samsung Internet heb NPO 3 Live ingeklikt en de eerste link bekeken..

Weet je zeker dat de resolutie bij afspelen op maximale kwaliteit stond?

Is bij mij echt goed te bekijken.. kijk het vaker 's-avonds zo (ook buiten)..

• ETzPliskin
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 24-08 10:50

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Grrrrr, als Belg kan je natuurlijk geen Gear VR bij je nieuwe S7 Edge krijgen zonder dat je een festivalganger bent |:(

Jammer, ik heb namelijk zaterdag een S7 Edge gekocht, en ik zie het nu niet meteen zitten om nog eens 100 euro extra te betalen...

ETzPliskin wijzigde deze reactie 02-08-2016 19:45 (35%)

• pappaleone
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 24-08 00:40
quote:
ETzPliskin schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 19:44:
Grrrrr, als Belg kan je natuurlijk geen Gear VR bij je nieuwe S7 Edge krijgen zonder dat je een festivalganger bent |:(

Jammer, ik heb namelijk zaterdag een S7 Edge gekocht, en ik zie het nu niet meteen zitten om nog eens 100 euro extra te betalen...
*knip*. Hier hebben we de V&A voor.

rens-br wijzigde deze reactie 03-08-2016 12:08 (8%)

• pawarana
  • Niet online
Kan je beter een nieuwe op MP kopen voor die prijs (of minder), heb je hem helemaal nieuw en schoon.
Op MP wordt je er mee doodgegooid i.v.m. die nieuwe actie, er zijn zat mensen die het helemaal niks vinden.
Ik vind het geinige speeltje, en zeker met een van de mooiste spelen van die vr gear = Gunjack, als je dat voor de eerste vr ervaring bij iemand opzet....,vooral dat intro.

• GJA
quote:
pawarana schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 01:34:

Ik vind het geinige speeltje, en zeker met een van de mooiste spelen van die vr gear = Gunjack, als je dat voor de eerste vr ervaring bij iemand opzet....,vooral dat intro.
Waar haal je gunjack vandaan? Ik kan hem in de stores niet vinden..

• pawarana
  • Niet online
Via de Oculus Store (met je bril op) of Samsung's Milk VR store (via vpn usa)
Gunjack, minecraft, smash hit, zijn leuke games, maar kosten wel geld, hier een linkje wat je kunt verwachten.

• GJA
Ah, ik zocht binnen Oculus maar met de zoekfunctie is het niet te vinden. Door in de store te klikken zonder de zoekfunctie vind ik hem wel. Brakke zoekfunctie.

• ETzPliskin

ETzPliskin

quote:
Kan je beter een nieuwe op MP kopen voor die prijs (of minder), heb je hem helemaal nieuw en schoon.
Op MP wordt je er mee doodgegooid i.v.m. die nieuwe actie, er zijn zat mensen die het helemaal niks vinden.
Ja, maar het is zuur dat ze hem 2 kilometer van waar ik woon wel gewoon gratis krijgen :-(

Ik ken nog wel een paar mensen die misschien nog een festival gaan bezoeken, ik zal het op die manier proberen...

ETzPliskin wijzigde deze reactie 04-08-2016 10:00 (8%)

• goldenoldie
  • Laatst online: 19-06 13:18
quote:
Ik heb mijn Gear VR sinds februari niet meer aangeraakt. Vandaag zocht ik wat reviews op en vond o.a. een uitgebreid overzicht, twee weken oud, van het beste dat er momenteel te krijgen. Blijkt het ALLEMAAL (nou ja, op twee niet-games na) nog steeds dezelfde meuk te zijn als in februari...?! Dat valt me toch zwaar tegen. Ik laat 'm dus nog maar weer een paar maand liggen.

Het is leuk en lollig als je de Gear VR voor het eerst gebruikt maar de (ontzettend) lage kwaliteit en het kleine aanbod maakt heel voor mij niet veel meer dan een geinige demo van wat er in de toekomst ooit misschien mogelijk is. Daarnaast wordt ik ook niet vrolijk van de oververhitting van mijn S6 en de batterij die binnen no time compleet leeggezogen is (wat gewoon echt niet goed is voor de levensduur daarvan): dat zijn extra redenen om het ding te laten liggen.

goldenoldie wijzigde deze reactie 04-08-2016 10:51 (9%)

• pawarana
  • Niet online
quote:
J van E schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 10:50:
[...]
Daarnaast wordt ik ook niet vrolijk van de oververhitting van mijn S6 en de batterij die binnen no time compleet leeggezogen is (wat gewoon echt niet goed is voor de levensduur daarvan): dat zijn extra redenen om het ding te laten liggen.
hij wordt inderdaad warm, niet goed voor de levensduur van de batterij 8)7
Kan je misschien uitleggen waarom het slecht voor de batterij is?

• goldenoldie
quote:
pawarana schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 15:20:
[...]

hij wordt inderdaad warm, niet goed voor de levensduur van de batterij 8)7
Kan je misschien uitleggen waarom het slecht voor de batterij is?
Het snelle leegtrekken zal op zich misschien niet zo slecht zijn maar ook nieuwe batterijen hebben een beperkte levensduur: op een bepaald moment gaan ze toch steeds minder kort mee op een volle lading dus hoe vaker je de batterij moet opladen, hoe eerder je dat punt bereikt. Bij normaal gebruik laad ik de batterij eens in de 3 tot soms zelfs 5 dagen op: als ik de Gear VR gebruik, moet ik 'm meteen daarna weer opladen. Kan zelfs paar keer per dag worden als je de Gear VR vaak gebruikt. Bijkomend probleem is dat je de batterij van de S6 niet zomaar even kan vervangen.

• GJA
Ik heb nu met m'n Gear 360 wat filmpjes gemaakt van onze vakantie. Da's toch wel erg leuk terugkijken hoor! Echt een extra dimensie. In het vakantiehuisje staan en gewoon kunnen rondkijken...
Ik heb daarbij 360 graden filmpjes gewoon gecombineerd met normale clips. Kijkt lekker weg!

• GreNade
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 12:10

GreNade

Zeg maar Wouter

Nieuwe batterij kost 4 tientjes inclusief inbouw bij samsung stores, ik maak me er geen zorgen om

It's easier to try, than to prove it can't be done

• j-phone
quote:
GJA schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 19:42:
Ik heb nu met m'n Gear 360 wat filmpjes gemaakt van onze vakantie. Da's toch wel erg leuk terugkijken hoor! Echt een extra dimensie. In het vakantiehuisje staan en gewoon kunnen rondkijken...
Ik heb daarbij 360 graden filmpjes gewoon gecombineerd met normale clips. Kijkt lekker weg!
Hoe bedoel je '360 graden filmpjes gecombineerd met gewone clips'? Ik ga over twee weken ook weg en neem de Gear 360 zeker mee, dus als je tips hebt :)

• GJA
quote:
j-phone schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 17:40:
[...]

Hoe bedoel je '360 graden filmpjes gecombineerd met gewone clips'? Ik ga over twee weken ook weg en neem de Gear 360 zeker mee, dus als je tips hebt :)
De 360 clips heb ik gecombineerd met clips die ik gewoon met m'n S7 heb geschoten. Ik verwachtte dat dit hinderlijk zou zijn maar met de Gear VR is dat heel leuk om te zien. Je ziet wel het verschil in scherpte maar omdat de gewone clipjes duidelijk anders zijn (want vlak) is dat niet storend.

Tips?
- Niet filmen terwijl je loopt.
- Je kunt wel filmen terwijl je beweegt maar dat moet een vloeiende beweging zijn (rodelen, uit een auto). Zelfs dan zijn die clips wel een aanslag op de kijker.
- grappig: film uit de auto terwijl je de camera voor de voorruit (buitenkant, met een selfystick) houdt tijdens het rijden.
- Film terwijl je de camera op ooghoogte houdt. Niet hoger. In een ruimte maakt dat de ruimte heel klein. Buiten heb je een irreëel beeld. Jawel, je bent zelf in beeld maar dat went snel.
- Selfystick werkt prima.
- 360 graden foto's, 360 graden film en gewone film zijn erg goed te combineren in het resultaat.
- gebruik geen flashy overgangen
- gebruik korte clips maar wel minimaal 10 seconden lang.
- Maak de film niet te lang. Als je een lange film maakt gaat niemand hem uitzien.

Succes en een leuke vakantie gewenst!

• j-phone
quote:
GJA schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 18:34:
[...]

De 360 clips heb ik gecombineerd met clips die ik gewoon met m'n S7 heb geschoten. Ik verwachtte dat dit hinderlijk zou zijn maar met de Gear VR is dat heel leuk om te zien. Je ziet wel het verschil in scherpte maar omdat de gewone clipjes duidelijk anders zijn (want vlak) is dat niet storend.

Tips?
- Niet filmen terwijl je loopt.
- Je kunt wel filmen terwijl je beweegt maar dat moet een vloeiende beweging zijn (rodelen, uit een auto). Zelfs dan zijn die clips wel een aanslag op de kijker.
- grappig: film uit de auto terwijl je de camera voor de voorruit (buitenkant, met een selfystick) houdt tijdens het rijden.
- Film terwijl je de camera op ooghoogte houdt. Niet hoger. In een ruimte maakt dat de ruimte heel klein. Buiten heb je een irreëel beeld. Jawel, je bent zelf in beeld maar dat went snel.
- Selfystick werkt prima.
- 360 graden foto's, 360 graden film en gewone film zijn erg goed te combineren in het resultaat.
- gebruik geen flashy overgangen
- gebruik korte clips maar wel minimaal 10 seconden lang.
- Maak de film niet te lang. Als je een lange film maakt gaat niemand hem uitzien.

Succes en een leuke vakantie gewenst!
GJA, tnx!

• GJA
Iemand tips voor het volgende; ik heb een paar 360 graden filmpjes gemaakt die ik snel wil kunnen afspelen. En ik wil ze graag op de externe sdcard hebben (ze zijn al snel 1 GB).
De videospeler van Oculus ziet alleen filmpjes die intern staan dus da's niet handig.
De Moon player ziet wel filmpjes op de sd card maar dan ook allemaal. Dus veel scrollen want ook de filmpjes van de camera staan erbij.

• j-phone
quote:
GJA schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 13:43:
Iemand tips voor het volgende; ik heb een paar 360 graden filmpjes gemaakt die ik snel wil kunnen afspelen. En ik wil ze graag op de externe sdcard hebben (ze zijn al snel 1 GB).
De videospeler van Oculus ziet alleen filmpjes die intern staan dus da's niet handig.
De Moon player ziet wel filmpjes op de sd card maar dan ook allemaal. Dus veel scrollen want ook de filmpjes van de camera staan erbij.
Kan de player van Kolor dat niet (tegenwoordig GoPro VR in de playstore)?

• GJA
quote:
j-phone schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:15:
[...]

Kan de player van Kolor dat niet (tegenwoordig GoPro VR in de playstore)?
Ga ik testen. Die heb ik al wel op m'n pc staan; werkt goed!

• j-phone
quote:
GJA schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:15:
[...]

Ga ik testen. Die heb ik al wel op m'n pc staan; werkt goed!
Ik gebruik hem ook op de pc en mac :)

Op mijn S7 heb ik hem nog nooit getest, maar het staat me bij dat deze wel een speciale map op de sd kaart kan lezen.

• ETzPliskin

ETzPliskin

Nu heb ik eindelijk een voucher te pakken, komt de website van samsung klagen over een foutief EAN nummer. Terwijl ik het al 10x gecontroleerd heb, samen met een andere persoon... :(

• j-phone
quote:
ETzPliskin schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:12:
Nu heb ik eindelijk een voucher te pakken, komt de website van samsung klagen over een foutief EAN nummer. Terwijl ik het al 10x gecontroleerd heb, samen met een andere persoon... :(
Waar heb je de telefoon vandaan? Wellicht even contact opnemen met Samsung?

• ETzPliskin

ETzPliskin

quote:
j-phone schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:00:
[...]

Waar heb je de telefoon vandaan? Wellicht even contact opnemen met Samsung?
Ik heb de telefoon in een Mediamarkt gekocht welke een deelnemend verkooppunt is. In de bijzondere voorwaarden komt mijn EAN nummer inderdaad niet voor. Wil dit zeggen dat ik een telefoon van een oude batch heb ofzo?

Ik heb inderdaad contact opgenomen met Samsung.

• j-phone
quote:
ETzPliskin schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:38:
[...]

Ik heb de telefoon in een Mediamarkt gekocht welke een deelnemend verkooppunt is. In de bijzonder voorwaarden komt mijn EAN nummer inderdaad niet voor. Wil dit zeggen dat ik een telefoon van een oude batch heb ofzo?

Ik heb inderdaad contact opgenomen met Samsung.
Die lijst is van Proximus uit Belgie, ik weet niet of je daar een abonnement hebt?

• ETzPliskin

ETzPliskin

quote:
j-phone schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:21:
[...]

Die lijst is van Proximus uit Belgie, ik weet niet of je daar een abonnement hebt?
Ik had daar vroeger een abbonement, maar ik heb gewoon een vrij toestel gekocht. Waarschijnlijk is de promotie enkel geldig voor toestellen gekocht in combinatie met een abbonement?

Dat zou ik wel heel erg jammer vinden :'(

• JackSparrow
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 24-08 18:07

JackSparrow

Moderator WOS

Hide the Gin Tonic!

quote:
ETzPliskin schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 12:40:
[...]

Ik had daar vroeger een abbonement, maar ik heb gewoon een vrij toestel gekocht. Waarschijnlijk is de promotie enkel geldig voor toestellen gekocht in combinatie met een abbonement?

Dat zou ik wel heel erg jammer vinden :'(
Nope....de promotie is ook geldig voor los gekochte toestellen. Daarnaast zul je dus wel over een EAN moeten beschikken die in de lijst staat. Mijn VR komt trouwens morgen....gewoon binnen 3 weken nadat ik me had geregistreerd voor de aktie! _/-\o_

JackSparrow wijzigde deze reactie 19-08-2016 13:58 (9%)

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dushonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for.

• Rebel8319
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 20-08 18:36
quote:
TheVMaster schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 13:57:
[...]

Nope....de promotie is ook geldig voor los gekochte toestellen. Daarnaast zul je dus wel over een EAN moeten beschikken die in de lijst staat. Mijn VR komt trouwens morgen....gewoon binnen 3 weken nadat ik me had geregistreerd voor de aktie! _/-\o_
Hier precies ook .. vandaag komt hij binnen .. ben best benieuwd

Want ik zie wel dat dit echt een ding kan gaan worden in de toekomst het hele VR gebeuren.

https://www.indigobeatzstore.com/

• j-phone
quote:
ProCeela schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 13:38:
[...]

Hier precies ook .. vandaag komt hij binnen .. ben best benieuwd

Want ik zie wel dat dit echt een ding kan gaan worden in de toekomst het hele VR gebeuren.
Ik ben er (nog steeds) razend enthousiast over! Ondanks de negatieve geluiden over de te lage resolutie, de horror verhalen over motion sickness en al dat soort verhalen die je vaak leest in de commentaren op de frontpage van Tweakers.

De mogelijkheden van VR zijn legio. Enjoy je nieuwe aanwinst!

• goldenoldie
quote:
j-phone schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 17:11:
[...]

Ik ben er (nog steeds) razend enthousiast over! Ondanks de negatieve geluiden over de te lage resolutie, de horror verhalen over motion sickness en al dat soort verhalen die je vaak leest in de commentaren op de frontpage van Tweakers.

De mogelijkheden van VR zijn legio. Enjoy je nieuwe aanwinst!
Hoe lang heb jij'm al? Ik heb er jarenlang naar uitgekeken (eigenlijk naar de Rift maar die is me veel te duur) maar was de Gear VR binnen een maand zat. Heb 'm zelfs al een half jaar niet aangeraakt. Onlangs nog gekeken of er nieuwe interessante apps waren maar de diverse overzichten met beste games etc. lieten nog exact dezelfde meuk zien als in februari. Vond ik nogal tegenvallen. De mogelijkheden zijn legio maar momenteel staat het wat mij betreft nog teveel in de kinderschoenen. Maar goed, misschien moet ik 'm weer eens afstoffen en uitproberen. Wellicht zijn er toch wel wat leuke nieuwe dingen. Ben op zich wel benieuwd of er ondertussen meer 360 3D filmpjes/foto's zijn van locaties over de hele wereld. Virtueel reizen leek me wel wat maar die platte 360 filmpjes en foto's vind ik niks.

• j-phone
quote:
J van E schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 17:41:
[...]

Hoe lang heb jij'm al? Ik heb er jarenlang naar uitgekeken (eigenlijk naar de Rift maar die is me veel te duur) maar was de Gear VR binnen een maand zat. Heb 'm zelfs al een half jaar niet aangeraakt. Onlangs nog gekeken of er nieuwe interessante apps waren maar de diverse overzichten met beste games etc. lieten nog exact dezelfde meuk zien als in februari. Vond ik nogal tegenvallen. De mogelijkheden zijn legio maar momenteel staat het wat mij betreft nog teveel in de kinderschoenen. Maar goed, misschien moet ik 'm weer eens afstoffen en uitproberen. Wellicht zijn er toch wel wat leuke nieuwe dingen. Ben op zich wel benieuwd of er ondertussen meer 360 3D filmpjes/foto's zijn van locaties over de hele wereld. Virtueel reizen leek me wel wat maar die platte 360 filmpjes en foto's vind ik niks.
Late reactie van mijn kant, maar ik was een paar dagen weg.

De Gear VR heb ik sinds april van dit jaar. Hiervoor had ik een Homido samen met een iPhone 6 plus en dit gaf al leuke resultaten. Aangezien ik brildragend ben is een headset met instelbare lenzen wel een must.

Er staat inderdaad nog veel in de kinderschoenen, kijk alleen al naar de keren dat de Oculus app een andere user interface heeft gekregen. Er wordt nog veel in geëxperimenteerd en dat heeft zo zijn charmes.

Het leukste vind ik het om zelf content te maken, foto's/video's en het maken van web gebaseerde content.

• Erazzzer
  • Laatst online: 12:13

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb sinds vandaag de Gear VR. Ik loop meteen tegen een probleempje aan. Als ik rechtop zit gaat alles prima, maar als ik lig, dan krijg ik het Occulus menu niet gecentreerd in het midden.
Als ik terug ga naar mijn profiel, dan kan ik het profielvenster verplaatsen naar mijn center, maar hij onthoudt de positie niet. Zo gauw je weer in het Occulus menu komt is het venster gecentreerd voor een zittende positie. Hoe kan ik dit aanpassen?

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• j-phone
quote:
Erazzzer schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:21:
Ik heb sinds vandaag de Gear VR. Ik loop meteen tegen een probleempje aan. Als ik rechtop zit gaat alles prima, maar als ik lig, dan krijg ik het Occulus menu niet gecentreerd in het midden.
Als ik terug ga naar mijn profiel, dan kan ik het profielvenster verplaatsen naar mijn center, maar hij onthoudt de positie niet. Zo gauw je weer in het Occulus menu komt is het venster gecentreerd voor een zittende positie. Hoe kan ik dit aanpassen?
Dit kan je niet blijvend aanpassen. Waarom wil je liggen?

Het gaat er bij VR om om een beleving te hebben die je laat geloven dat je ergens anders bent. Als je bewust je oriëntatie veranderd t.o.v. datgene wat je bekijkt gaat dat niet werken.

Bij de Netflix app kan je wel liggen en het beeld centreren om een film te kijken.

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

quote:
j-phone schreef op donderdag 08 september 2016 @ 00:35:
[...]

Dit kan je niet blijvend aanpassen. Waarom wil je liggen?

Het gaat er bij VR om om een beleving te hebben die je laat geloven dat je ergens anders bent. Als je bewust je oriëntatie veranderd t.o.v. datgene wat je bekijkt gaat dat niet werken.

Bij de Netflix app kan je wel liggen en het beeld centreren om een film te kijken.
Als ik bijvoorbeeld een film kijk. Dat is wel lekker liggend te doen. Maar de standaard app blijft fixed staan.

So I was fucking my sister the other day and she was like: OMG, u are better than dad! And I was like: I know, mum already told me!

• Weakling
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-07 15:17

Weakling

available in strong mint

quote:
Erazzzer schreef op donderdag 08 september 2016 @ 01:06:
[...]

Als ik bijvoorbeeld een film kijk. Dat is wel lekker liggend te doen. Maar de standaard app blijft fixed staan.
Sinds gisteren de zwarte nieuwe VR in huis. Meteen ook liggend in bed naar film gaan kijken. Het hoofdmenu blijft in zittende positie, maar als je naar videos gaat en een film start kun je vervolgens door naast het filmscherm te kijken het beeld herpositioneren door op touchpad te drukken (komt dan ook in het scherm te staan). Weet niet of het uitmaakt maar ik gebruikte uit de cinema opties de void optie (laatste keuze).

Nou nog uitvissen hoe ik de telefoon niet laat oververhitten want airplane, dnd, greenify en scherm op basic hebben nog niet geholpen (S6 en cover er niet op). Telefoon nog steeds binnen een paar minuten heel warm en na 15 tot 30 minuten de waarschuwing in beeld.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

quote:
Weakling schreef op zondag 11 september 2016 @ 09:11:
[...]

Sinds gisteren de zwarte nieuwe VR in huis. Meteen ook liggend in bed naar film gaan kijken. Het hoofdmenu blijft in zittende positie, maar als je naar videos gaat en een film start kun je vervolgens door naast het filmscherm te kijken het beeld herpositioneren door op touchpad te drukken (komt dan ook in het scherm te staan). Weet niet of het uitmaakt maar ik gebruikte uit de cinema opties de void optie (laatste keuze).

Nou nog uitvissen hoe ik de telefoon niet laat oververhitten want airplane, dnd, greenify en scherm op basic hebben nog niet geholpen (S6 en cover er niet op). Telefoon nog steeds binnen een paar minuten heel warm en na 15 tot 30 minuten de waarschuwing in beeld.
Met Moonplayer gaat het bij mij ook goed. Ik heb de S6+ en krijg de warmtemelding ook geregeld (na een half kuurtje tot uurtje). Al is dit altijd bij streamen. Als ik iets lokaals kijk valt het mee.

• Marselaar
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 22-08 09:46
Ik heb een Steelseries Stratus XL controller voor bij mijn Gear VR, maar ik heb best wel vaak dat de knoppen niet werken. Terwijl deze controller aangeraden werd. Maar goed, het is meestal wel werkbaar. Ik zoek echter een manier om te kunnen scrollen door foto-inhoud van mijn Gear 360. Alle foto weergave apps zijn enkel scrollbaar door zelf om te draaien. Of hebben jullie misschien een manier gevonden?

• j-phone
quote:
Marselaar schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:17:
Ik heb een Steelseries Stratus XL controller voor bij mijn Gear VR, maar ik heb best wel vaak dat de knoppen niet werken. Terwijl deze controller aangeraden werd. Maar goed, het is meestal wel werkbaar. Ik zoek echter een manier om te kunnen scrollen door foto-inhoud van mijn Gear 360. Alle foto weergave apps zijn enkel scrollbaar door zelf om te draaien. Of hebben jullie misschien een manier gevonden?
Met de touchpad van de Gear VR kan je ook scrollen door een gallery.

• Marselaar
quote:
j-phone schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:14:
[...]

Met de touchpad van de Gear VR kan je ook scrollen door een gallery.
Ik bedoel als je naar de foto kijkt. Dus niet door de gallery maar de foto. En dan niet door rondjes te moeten draaien maar door de controller te gebruiken.

• Rincewind
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20-08 13:59

Rincewind

Take me in your arms tonight

Sinds gisteren ook een Gear VR in mijn bezit maar wat zijn nu de 'must-see'-demo's c.q spellen? Ook geprobeerd om Milk VR te downloaden (via VPN en dan de Oculus Store) maar dan zie ik de store toch in het nederlands en kan ik geen Milk VR vinden. Of is die app alweer vervangen voor een andere?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• aKeY
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 23-08 14:42
Ik heb gisteren Gunjack gekocht. Vette game waarbij je echt het gevoel hebt dat je zelf vanuit je cockpit UFO's en ruimtewezens aan het neerknallen bent. 1 van de leukste games vind ik :)

Een dag is een dag...

• johanneslol
  • Niet online
Jongens bij deze een vraag. Ik heb vandaag een Samsung Galaxy S7 edge ontvangen aangezien mijn note 4 niet meer te herstellen was. Hier wil ik graag morgen een Gear Vr bij kopen. Echter twijfel ik tussen het V2 model en het note 7 model! :) Wat is effectief het verschil tussen deze 2 ? Zit de versie van de note 7 veel beter ? Nieuw zit er maar 20 euro verschil tussen :)

• Schizo007nl
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10:32
quote:
johanneslol schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:03:
Jongens bij deze een vraag. Ik heb vandaag een Samsung Galaxy S7 edge ontvangen aangezien mijn note 4 niet meer te herstellen was. Hier wil ik graag morgen een Gear Vr bij kopen. Echter twijfel ik tussen het V2 model en het note 7 model! :) Wat is effectief het verschil tussen deze 2 ? Zit de versie van de note 7 veel beter ? Nieuw zit er maar 20 euro verschil tussen :)
Check het verschil in aansluiting maar eens ;)

It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.

• johanneslol
  • Niet online
quote:
Schizo007nl schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:48:
[...]

Check het verschil in aansluiting maar eens ;)
:) Ik had inmiddels al de nieuwste gekocht, hij werkt echt perfect op mijn S7 edge!! Dit is echt een stapje bovenop de google cardboard. :D Nu nog een paar goede leuke games vinden!

• Marselaar
quote:
Rincewind schreef op woensdag 02 november 2016 @ 12:45:
Sinds gisteren ook een Gear VR in mijn bezit maar wat zijn nu de 'must-see'-demo's c.q spellen?
Ik vind de Jurassic demo erg leuk om mee te beginnen. Gaaf spel is Smash Hit. Op de telefoon al leuk, maar in VR echt super. Na een tijdje wel vaak wat drifting en motion sickness. Niet te lang spelen.
Bait is ook een leuk spel. Lekker rustgevend.

• Rincewind
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20-08 13:59

Rincewind

Take me in your arms tonight

Noob-vraag: hoe bekijk ik 360-films? Is MilkVR daar nog de beste keuze voor? Waar haal ik die vandaan?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

• Arjan A
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23-08 16:06

Arjan A

Cenosillicafoob

MilkVR heet bij mij tegenwoordig SamsungVR. De app is wel e.e.a. veranderd; er zijn meer modi bij gekomen, maar afspelen van .mvrl bestanden (meta-info over 3d films) gaat niet helemaal lekker meer.
De ingebouwde videoplayer van de browser heeft ook 3D-mogelijkheden, maar die speelt niet alle formaten af (plus je moet dan streamen, maar dat lijkt me niet zo'n issue).

Canon EOS
Fotoblog · Supermooie posters of Expozer aan de muur

• Weakling

Weakling

available in strong mint

quote:
Rincewind schreef op woensdag 09 november 2016 @ 10:50:
Noob-vraag: hoe bekijk ik 360-films? Is MilkVR daar nog de beste keuze voor? Waar haal ik die vandaan?
SamsungVR (zoals hiervoor al gezegd hoe MilkVR tegenwoordig heet) is naar mijn mening echt veruit de beste speler. Zeker 360 of 180 graden 3D films met headtracking kreeg ik nooit fatsoenlijk in de standaard speler aan de praat.

Hoe je die kunt krijgen is een beetje een gedoetje, maar het wel waard:
1. Download een VPN app en laat het lijken alsof je uit de USA komt
2. Ga via de VPN naar de occulus store en download Samsung VR
3. Knal de VPN software weer van je telefoon af.

https://www.reddit.com/r/...nts/3g45zt/milk_vr_in_uk/

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• FireFoz
quote:
Weakling schreef op woensdag 09 november 2016 @ 16:44:
[...]

SamsungVR (zoals hiervoor al gezegd hoe MilkVR tegenwoordig heet) is naar mijn mening echt veruit de beste speler. Zeker 360 of 180 graden 3D films met headtracking kreeg ik nooit fatsoenlijk in de standaard speler aan de praat.

Hoe je die kunt krijgen is een beetje een gedoetje, maar het wel waard:
1. Download een VPN app en laat het lijken alsof je uit de USA komt
2. Ga via de VPN naar de occulus store en download Samsung VR
3. Knal de VPN software weer van je telefoon af.

https://www.reddit.com/r/...nts/3g45zt/milk_vr_in_uk/
Het lukt mij niet, hij staat er nog steeds niet ook al gebruik ik een VPN. De APK maar los gedownload, nu heb ik hem wel geinstalleerd staan. Dit is echter een nieuwe versie van MilkVR / Samsung VR en daar is de "Sideloaded" optie weg.

Wat een gedoe om video's vanaf m'n pc te streamen..... dat moet toch wel eenvoudiger mogelijk zijn :?

Weet er ff geen

• Weakling

Weakling

available in strong mint

quote:
FireFoz schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:33:
Het lukt mij niet, hij staat er nog steeds niet ook al gebruik ik een VPN. De APK maar los gedownload, nu heb ik hem wel geinstalleerd staan. Dit is echter een nieuwe versie van MilkVR / Samsung VR en daar is de "Sideloaded" optie weg.

Wat een gedoe om video's vanaf m'n pc te streamen..... dat moet toch wel eenvoudiger mogelijk zijn :?
Ik wist niet eens dat de oude versie wel kon sideloaden. Vind het ontbreken daarvan ook een drama. Mijn S6 heeft niet genoeg geheugen om er heel veel videos op te zetten en om nou elke keer dat ding aan mijn computer te hangen voordat ik een filmpje kan kijken is nogal gedoe. Streamen of sideloaden vanaf PC of NAS zou heel welkom zijn ja.

• johanneslol
  • Niet online
quote:
FireFoz schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:33:
[...]

Ik heb gewoon de app " moon player " gedownload. Die werkt perfect voor alles.. :) Die ondersteund ook streamen maar dat heb ik niet geprobeerd. Die staat gewoon in de oculus store zonder moeilijk te doen.

• FireFoz
quote:
johanneslol schreef op donderdag 10 november 2016 @ 15:52:
[...]

Ik heb gewoon de app " moon player " gedownload. Die werkt perfect voor alles.. :) Die ondersteund ook streamen maar dat heb ik niet geprobeerd. Die staat gewoon in de oculus store zonder moeilijk te doen.
Als ik die installeer is ie in het chinees ... :? het is me ook niet echt duidelijk hoe ik dan moet streamen

Met SamsungVR zou het volgens mij nog steeds gewoon moeten kunnen, maar ik krijg die niet geinstalleerd ook niet met VPN. Volgens mij download ie hem nu via de Playstore (wel via oculus) en ziet die aan de hand van je Google account in welk land je woont. Voorheen kon ik hem wel via een VPN installeren.

Ik vind het wel erg jammer dat je niet gewoon kunt streamen vanaf je PC op een simpele manier. Ik heb maar een S6 met 32gb geheugen en heb daar TomTom op staan wat al 8gb ofzo is. Dan nog het OS en wat fotos en muziek en is er niet veel meer over. Het is daarom ideaal om thuis gewoon via wifi van je pc te streamen...

Weet er ff geen

• johanneslol
  • Niet online
quote:
FireFoz schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:10:
[...]

Als ik die installeer is ie in het chinees ... :? het is me ook niet echt duidelijk hoe ik dan moet streamen

Met SamsungVR zou het volgens mij nog steeds gewoon moeten kunnen, maar ik krijg die niet geinstalleerd ook niet met VPN. Volgens mij download ie hem nu via de Playstore (wel via oculus) en ziet die aan de hand van je Google account in welk land je woont. Voorheen kon ik hem wel via een VPN installeren.

Ik vind het wel erg jammer dat je niet gewoon kunt streamen vanaf je PC op een simpele manier. Ik heb maar een S6 met 32gb geheugen en heb daar TomTom op staan wat al 8gb ofzo is. Dan nog het OS en wat fotos en muziek en is er niet veel meer over. Het is daarom ideaal om thuis gewoon via wifi van je pc te streamen...
Misschien dat het komt door je VPN ? Bij mij was hij gewoon meteen engels! :) Waarom stop je er geen SD kaartje in ? :) voor 15 euro heb je 32 GB.

• GJA
quote:
johanneslol schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:05:
[...]

Misschien dat het komt door je VPN ? Bij mij was hij gewoon meteen engels! :) Waarom stop je er geen SD kaartje in ? :) voor 15 euro heb je 32 GB.
S6: geen mogelijkheid voor sdcard.

• FireFoz
Inmiddels gelukt met VPN via Canada ipv USA. IP van m'n VPN wellicht niet goed voor de USA. Nu echter het nieuwe probleem dat er een bug in zit en je de videomode niet kunt veranderen. Zou wel een fix voor komen binnen enkele weken maar tot die tijd niet te gebruiken dus.

Naar mijn idee verliest de GearVR toch wel veel potentie door het gemis van een goede en eenvoudige koppeling tussen PC en bril. Zou toch niet zo moeilijk moeten zijn voor Samsung om te maken. Nu moet je ingewikkeld met open source projecten van alles installeren...

Weet er ff geen

• Arjan A
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 23-08 16:06

Arjan A

Cenosillicafoob

quote:
FireFoz schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 19:50:
...en je de videomode niet kunt veranderen. Zou wel een fix voor komen binnen enkele weken maar tot die tijd niet te gebruiken dus.
[..]
Die bug zit er ook al een tijdje in, maakt de hele app waardeloos. Ik snap niet dat ze dat zo lang ongefixt laten.

Canon EOS
Fotoblog · Supermooie posters of Expozer aan de muur

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Smartphones

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True