Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Bryne
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10:40
Nu de Samsung Gear VR ook in Nederland wordt uitgeleverd, lijkt het me tijd hiervoor een eigen topic te openen.

De Samsung Gear VR is een virtual reality headset, die gebruik maakt van de Samsung Galaxy Note 4 smartphone. De Note 4 is zowel het display als de rekenkracht voor de Gear VR. Het geheel is in nauwe samenwerking met Oculus, pionier op het gebied van virtual reality, ontwikkeld. Dit resulteert in een goede tracking van de bewegingen van het hoofd van de drager. Dit is bijzonder belangrijk voor een goede beleving en voor het tegengaan van misselijkheid.

Tweakers heeft al een uitgebreide review review geplaatst.

Omdat dit voor de meesten een volledig nieuw fenomeen is, lijkt het me zinnig hier ervaringen uit te wisselen.

System specs

• arnoud_h
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 01-06 22:56
quote:
_Teq_ schreef op donderdag 26 november 2015 @ 11:30:
Dan heb ik de eerste Innovator Edition denk ik, voor de S6 Edge wel. Ik heb namelijk geen fan, wel een Oculus plaatje, maar daar zit niks achter. Ik heb hem niet uit elkaar gehaad, maar er is geen luchtinlaat en ook aan de binnenkant zit geen ruimte om de lucht doorheen te blazen zegmaar, ik hoor ook niet.
Niet erg overigens, ik ben er nog steeds heel blij mee!
Als je de bovenste uit de stapel hebt, zit er wel degelijk een fan achter het logo...

Oud Gear VR logo, oud Oculus logo = Note 4 Innovator Edition
Nieuw Gear VR logo, oud Oculus logo = S6 / S6 Edge Innovator Edition
Nieuw Gear VR logo, nieuw Oculus logo = S6 / S6 Edge / S6 Edge+ / Note 5 Consumer Version

arnoud_h wijzigde deze reactie 26-11-2015 11:37 (14%)

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 09:15
Losse controller staat nu ook in de Pricewatch: pricewatch: Samsung Gear VR Controller Zwart

Ik twijfel om er een aan te schaffen voor mijn Gear VR (R323). Is het de moeite waard?

Balance wijzigde deze reactie 12-03-2018 15:44 (42%)

• Balance

28 dagen voorafgaand aan 18 maart 2018

28 dagen voorafgaand aan 12 juni 2018

Ik heb (terwijl mijn S7 aan 't updaten is naar Android 8.0) de hardware-statistieken van Oculus mobiele headsets er eens bij gepakt. Het bovenste screenshot is van drie maanden terug, de onderste van vandaag. Paar dingen die mij opvielen:
  • Enorme verschuiving van Android 7.0 en 7.1 (Nougat) naar Android 8.0 (Oreo). Waarschijnlijk door alle S7's en S8's die updates krijgen / hebben gekregen.
  • S9 heeft zo'n 8% van het Gear VR gebruik, S8 maar vooral S7 blijven veruit dominant
  • Aantal mensen met controllers stijgt iets, maar niet erg significant (3,6 procentpunt). Bijna de helft heeft nu een controller erbij.
Oculus Go telt waarschijnlijk in deze statistieken niet mee.

• Balance

28 dagen voorafgaand aan 19 juni 2018

Week later, en Oreo is Nougat voorbij gestreefd en staat nu op meer dan de helft van de actieve apparaten. Kan snel gaan! :)
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True