Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Bryne
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 15-08 11:35
Nu de Samsung Gear VR ook in Nederland wordt uitgeleverd, lijkt het me tijd hiervoor een eigen topic te openen.

De Samsung Gear VR is een virtual reality headset, die gebruik maakt van de Samsung Galaxy Note 4 smartphone. De Note 4 is zowel het display als de rekenkracht voor de Gear VR. Het geheel is in nauwe samenwerking met Oculus, pionier op het gebied van virtual reality, ontwikkeld. Dit resulteert in een goede tracking van de bewegingen van het hoofd van de drager. Dit is bijzonder belangrijk voor een goede beleving en voor het tegengaan van misselijkheid.

Tweakers heeft al een uitgebreide review review geplaatst.

Omdat dit voor de meesten een volledig nieuw fenomeen is, lijkt het me zinnig hier ervaringen uit te wisselen.

System specs

• Bryne
Om de inleiding niet te verstoren met mijn eigen ervaring, deze toch maar in een aparte post.

Ik heb de Gear VR met gamepad gisteren binnen gekregen. Vreemd genoeg werd ik vrijdag, door Samsung gebeld, dat de levering vertraagd zou zijn. Vervolgens kreeg ik een bericht van DHL, dat het pakket onderweg was.

Mijn eerste indruk is gemend. De ervaring is geweldig. De tracking is echt goed, zodat je echt het gevoel krijgt, dat je in de gepresenteerde wereld zit. De besturing is vrij goed, ofschoon ik wel af en toe moet calibreren. Anders zit het menu ineens links van me in plaats van voor mijn neus. Ik heb tot nu toe geen last van misselijkheid (motion sickness).

De beeldkwaliteit is zeer wisselend en altijd korrelig. Verbazingwekkend, dat een scherm met een dergelijk hoge resolutie en pixeldichtheid toch zo korrelig kan overkomen. Het is afhankelijk van de content hoe storend het overkomt. Ik kan de vinger er nog niet op leggen, wat hiervan de oorzaak is.

Verder lees ik overal, dat Samsung vrijwel continu content toevoegt middels de Milk VR app. Vervelend is echter, dat ik die niet kan vinden. Niet in de store(s) in de omgeving van de bril zelf, niet in de Oculus app en niet in de Samsung of Google Play store. Iemand een tip?

System specs

• Bryne
quote:
Drukkert schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 16:52:
Ik probeer net een spelletje te spelen met de vr, iemand enig idee hoe ik de gamepad aansluit/installeer?
Daarvoor moet je uit de Samsung store 'S Console' installeren.

System specs

• Bryne
Met Hola kreeg ik geen verbinding, met SuperVPN wel. Heb Milk VR geïnstalleerd. Dit weekend maar eens uitproberen.

Overigens heb ik bij mijn Gear VR een keurig wit lenzenpoetsdoekje gekregen, zelfs met Gear VR monogram. Het is allemaal wel af moet ik zeggen.

System specs

• Bryne
Ik heb het idee, dat de kwaliteit van de content voor im360VR beter is dan die van MillkVR. Dat geldt in ieder geval voor de zaken, die ik bekeken heb.

Ik verwacht overigens, dat VR op een goede kwaliteit weer een explosieve groei in opslagbehoefte zal veroorzaken. Als je kijkt wat een paar filmpjes in matige kwaliteit een ruimte vragen, bekruipt mij het gevoel, dat ik op korte termijn een 128 GB kaartje moet kopen.

Ik ben trouwens bang, dat veel Gear VR apps alles in het werkgeheugen opslaan. Is iemand hier al in gedoken?

System specs

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Apple

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True