Acties:
  • +4 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JZ0Oovwu2P45mdv3DMFWDSQ4/full.jpg

[Samsung Galaxy S7] Rooten en Custom ROMs

Dit is een topic speciaal voor discussie en uitwisseling van informatie over Galaxy S7 rooten en custom roms.

Inhoudsopgave:

Disclaimer:

Het unlocken, rooten en flashen van custom ROM's is volledig op eigen risico. Wij en Tweakers.net zijn niet verantwoordelijk voor enige schade die kan worden aangebracht tijdens het unlocken en rooten van het toestel. Het kan zijn dat je toestel hierdoor niet meer onder de fabrieksgarantie valt.

Lees voor je aan de slag gaat eerst goed door wat je allemaal moet doen. Denk zelf logisch na en bereid je goed voor!

Linkjes naar XDA topics:

Gerelateerde GoT topics:

Installeren Xposed:

Zie Superman rom draadje op XDA, post nr 3 :
http://forum.xda-develope...hp?p=66298002&postcount=3

(met dank aan tweaker Speedme voor de tip)

[ Voor 209% gewijzigd door dafmay op 29-07-2016 09:14 . Reden: Aanvulling / uitbreiding startpost...ongoing :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:49
Goed bezig dafmay ! :-)

Ik heb inmiddels Xposed draaiende en de XTouchWiz module van Wanam actief

De XTouchWiz werkt trouwens alleen voor de TW launcher, welke ik niet heb draaien (ik heb Next Launcher draaien namelijk).

[ Voor 38% gewijzigd door speedme op 25-03-2016 10:15 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barock
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 09:19
Geweldig dit net geopende topic! _/-\o_

Om bepaalde app's te draaien heb ik ook root nodig.
Had ik ook op mijn S5.
Ben ik op deze website dan aan het goede adres?:
http://www.droidviews.com...g935f-using-cf-auto-root/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
No prob :)

@Speedme...thx, goed om te weten. Ps zou je misschien kunnen aangeven welke stappen jij hebt gevolgd voor Xposed. Dat lijkt mij een mooie aanvulling in dit topic.

@Barock...voor root, zie het linkje naar CF-Auto-Root op XDA. Die werkte perfect op mijn S7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hey Daffy tof dit nieuwe topic eindelijk weer wat te klooien, Ik ga er vanavond na mijn werk mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Installeren van Xposed

Eerst benodigt : root + TWRP

Download de Xposed Installer app : http://forum.xda-develope...ntid=3383776&d=1435601440

Daarna download deze zip en flash die in TWRP : http://forum.xda-develope...ntid=3642673&d=1455224812

Reboot en daarna open de Xposed Installer app. Daarin kunnen allerlei modules geinstalleerd worden.

Na het installeren van de modules niet vergeten ook deze modules nog even actief te maken

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
speedme schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 10:40:
Installeren van Xposed

Eerst benodigt : root + TWRP

Download de Xposed Installer app : http://forum.xda-develope...ntid=3383776&d=1435601440

Daarna download deze zip en flash die in TWRP : http://forum.xda-develope...ntid=3642673&d=1455224812

Reboot en daarna open de Xposed Installer app. Daarin kunnen allerlei modules geinstalleerd worden.

Na het installeren van de modules niet vergeten ook deze modules nog even actief te maken
Perfecte uitleg thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Speedme...thanks voor de heldere uitleg. Ik heb 'm toegevoegd aan de startpost.

Ps heb je misschien nog tips voor specifieke modules?

[ Voor 58% gewijzigd door dafmay op 25-03-2016 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
dafmay schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 11:09:
@Speedme...thanks voor de heldere uitleg. Ik heb 'm toegevoegd aan de startpost.

Ps heb je misschien nog tips voor specifieke modules?
Er zijn zoveel goede modules, maar ik vind persoonlijk de Youtube adaway en Youtube background module wel erg handig.

Is ook beetje persoonlijk natuurlijk, want iedereen gebruikt zijn telefoon op een andere manier.

Het is dus even zoeken tussen alle modules, maar gelukkig is er een goede zoekfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Top...dank voor de tips :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Man... wat zijn jullie actief in de ochtend haha
Ik zag dat je me qoute over Xposed en inmiddels ben je zelf al aan de gang ;)
Top dat er een apart Root thread is. Zelf echt geen tijd voor dus hield me al in over dit onderwerp.

Ik zal even mijn favo lijstje van Xposed-modules droppen uit mijn vorigepost:
- Battery Shutdown Manager
- Crappalinks
- Network Speed indicator
- XToast
- Wanam Xposed / XTouchWiz
- Youtube Adaway
- Youtube Background Playback

Inmiddels heb ik ze ook allemaal geherinstalleerd en actief. Ik heb wel gemerkt dat ik soms hetzelfde heb als wat ik had met mijn S4 met Lollipop is dat ie heel soms vastloopt op Samsung-logo..
Maar na volume down+power werkt het weer prima. Geen idee of dat door een module komt... maar mochten andere het hebben... schrik niet.

Dit staat los trouwens van de eerste installatie. Toen ik dat deed en al me modules installeerde duurde het opstarten gewoon lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Even iets over TWRP....

Heeft er iemand dit geinstalleerd, maar geen \data wipe gedaan ?

Ik namelijk niet en ik ben bang dat mijn data partitie nu encrypted is.

Verder werkt alles wel (root enzo), dus ik twijfel of ik eens helemaal opnieuw moet gaan beginnen en dan de juiste procedures zal gaan volgen.

Dus officiele ROM installeren, daarna rooten, daarna TWRP en daarna XPosed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:)

@Mau_Maus...jij ook dank voor de tips.

Ps Wanam Xposed lijkt het bij mij niet te doen (blijft aangeven dat framework moet worden geinstalleer/ge-update) na opstarten van de app.

@Speedme...ik zat in exact hetzelfde schuitje. Ik heb eerst mijn S7 ge-root, maar zonder TWRP te installeren.

Daarna toch maar TWRP geinstalleerd en incl data wipe. Daarna even alles opnieuw instellen, maar ik had daarvoor (uiteraard!) een Titanium backup van alle apps gemaakt, dus ik was zeer snel klaar :)

[ Voor 48% gewijzigd door dafmay op 25-03-2016 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Ja om Xposed te kunnen installeren moet volgens mij die encryptie uit. Anders kan die de Xposed-Zip niet flashen gok ik... Of is dat een verkeerde aannamen?

btw: het juist installeren van TWRP ging bij mij lastig... Bij 2 stappen hebben ze het erover om tijdens reboot gelijk naar download modus te gaan en Recovery. Ik krijg dat niet voor elkaar. Ik hou op tijd de juiste toetsencombinatie ingedrukt, maar gaan bij een reboot niet naar recovery of download-modus... Ik moet mijn toestel echt uit doen en dan aanzetten met die toetsencombinatie.

Hebben andere dit ook gehad? En/of een oplossing?

[ Voor 173% gewijzigd door Mau_Maus op 25-03-2016 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik had nog een oudere versie van Titanium Backup, waarmee ik alle apps+data gerestored heb van mijn S5 en dat werkte prima.

Maar nu ziet TB ineens wel mijn SD kaartje (die ik gisteren vervangen heb voor een 64 GB), maar kan er geen backups meer naar schrijven. Wel naar het interne opslag.

Dus ik heb even TB laatste versie geinstalleerd, maar nog altijd kan ik mijn SD kaartje niet als backup folder selecteren. Kan er niet naar toe schrijven zegt TB.

Het is toch lekker rustig op het werk, dus ik denk dat ik eens helemaal van voren af aan ga beginnen en dit keer wel goed lezen en de stappen goed volgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
speedme schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:17:
Ik had nog een oudere versie van Titanium Backup, waarmee ik alle apps+data gerestored heb van mijn S5 en dat werkte prima.

Maar nu ziet TB ineens wel mijn SD kaartje (die ik gisteren vervangen heb voor een 64 GB), maar kan er geen backups meer naar schrijven. Wel naar het interne opslag.

Dus ik heb even TB laatste versie geinstalleerd, maar nog altijd kan ik mijn SD kaartje niet als backup folder selecteren. Kan er niet naar toe schrijven zegt TB.

Het is toch lekker rustig op het werk, dus ik denk dat ik eens helemaal van voren af aan ga beginnen en dit keer wel goed lezen en de stappen goed volgen :P
Klopt... dat is de nieuwe externe-sd beveiliging. Zat ook al in Lollipop geloof ik, maar niet altijd actief.
Je moet je titanium backup map op interne SD zetten.. of externe SD: Android -> data -> com.ker....... (weet even de naam niet uit me hoofd.)
Als je die dan instelt bij instellingen in TB, dan kan je ook weer opslaan.

Ik wil die beveiliging eigenlijk uitzetten voor Android 6, maar nog geen geverifieerde manier gevonden.
Ik gebruik namelijk nog steeds graag Opera en kan gewoon niet me download folder op me externe SD gebruiken.

Waarschijnlijk helpt dit in platform.xml onder /system/etc/permissions/:

<permission name="android.permission.WRITE_EXTERNAL_STORAGE" >
<group gid="sdcard_r" />
<group gid="sdcard_rw" />
<group gid="media_rw" />
</permission>

Maar nog niet aangedurft ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Mau_Maus op 25-03-2016 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Hmmz, downloaden via Sammobile gaat echt lekker snel (maar niet heus.....280 Kb/s) :(

Iemand een mirror naar de officiele SM-G930F ROM ? (PHN version het liefst)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
speedme schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:17:

TB > Menu > Settings > Backup folder location > bovenin vind je een regel waar je op kunt klikken (er staat tussen haakjes achter 'click to change') > dan kiezen voor 'documentprovider storage' > SD kaart selecteren > daarna vraagt TB om de backup map te selecteren (ik heb de map handmatig aangemaakt direkt in de root op SD kaartje). TB zal de wijzigingen opslaan zodra je uit het settings menu gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 25-03-2016 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
dafmay schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:08:
[...]

TB > Menu > Settings > Backup folder location > bovenin vind je een regel waar je op kunt klikken (er staat tussen haakjes achter 'click to change') > dan kiezen voor 'documentprovider storage' > SD kaart selecteren > daarna vraagt TB om de backup map te selecteren (ik heb de map handmatig aangemaakt direkt in de root op SD kaartje). TB zal de wijzigingen opslaan zodra je uit het settings menu gaat.
Maar als het goed is kan je dan er toch niks naar schrijven? Zoals nieuwe backups maken. Je krijgt dan de melding dat het mislukt is. Ik dacht eerst ook dat het gewoon werkte tot ik de melding correct las.

Mij is het echt alleen gelukt op externe SD kaart door de locatie te plaatsen onder:
Android -> data -> com.keramidas.TitaniumBackup

[ Voor 8% gewijzigd door Mau_Maus op 25-03-2016 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
dafmay schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:08:
[...]

Ja ! Gelukt (denk ik).

Ik vond het ook al raar, want ik kan zelf handmatig gewoon iets schrijven op de SD kaart en ik zei ook beiden (interne opslag en SD kaart) als ik via USB kabel verbinding maak met de PC.

Omdat nu alles prima lijkt te werken, ga ik even niets doen met mijn phone.

Die ROM die ik nu aan het downloaden ben (Thanks Mau_Maus!) zal ik dan bewaren voor als het een keer verkeerd gaat 8)

EDIT : even voor test een backup gemaakt in TB en deze beland inderdaad op de SD kaart :P

[ Voor 4% gewijzigd door speedme op 25-03-2016 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ander tipje voor mensen die graag automatisch APK bestanden willen opslaan : AppMonster v5 Pro

Deze app maakt automatisch backups (APK bestanden) van alles wat je installeert op je telefoon.
En kan deze op de SD kaart opslaan.

Dus volgende keer als je eens een app opnieuw wilt installeren (bijvoorbeeld na factory reset van de phone), dan hoef je alleen maar via de SD kaart de juiste APK te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
speedme schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:22:
[...]

Ja ! Gelukt (denk ik).

Ik vond het ook al raar, want ik kan zelf handmatig gewoon iets schrijven op de SD kaart en ik zei ook beiden (interne opslag en SD kaart) als ik via USB kabel verbinding maak met de PC.

Omdat nu alles prima lijkt te werken, ga ik even niets doen met mijn phone.

Die ROM die ik nu aan het downloaden ben (Thanks Mau_Maus!) zal ik dan bewaren voor als het een keer verkeerd gaat 8)

EDIT : even voor test een backup gemaakt in TB en deze beland inderdaad op de SD kaart :P
Klopt de eigen explorer app van Samsung kan gewoon alles doen op externe SD.
Dit hele gedoe zou te maken moeten hebben dat Apps alleen maar mogen schrijven naar hun eigen map op Externe SD, zodat apps niet zomaar overal aanpassingen kunnen maken oid.

Maar ik begrijp dus jij nu met TB een backup kan opslaan op je externe SD dmv een map in de root van de externe SD?
Als dat zo is dan ben ik jaloers haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watercoolertje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21-06 18:56
Mau_Maus schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:35:
Dit hele gedoe zou te maken moeten hebben dat Apps alleen maar mogen schrijven naar hun eigen map op Externe SD, zodat apps niet zomaar overal aanpassingen kunnen maken oid.
Ik begreep dat dat altijd zo was voor systeemapps, mogelijk kan je TB dus daar ook zetten (mits je root hebt) en heb je dan automagisch ook rechten om te schrijven waar je wilt.

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Mau_Maus schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:35:
[...]

Maar ik begrijp dus jij nu met TB een backup kan opslaan op je externe SD dmv een map in de root van de externe SD?
Als dat zo is dan ben ik jaloers haha.
Ja, zoals dafmay beschijft is het inderdaad mogelijk TB backups op de SD kaart te zetten.
Zorg er uit voorzorg wel voor dat je een recente versie van TB hebt.
Ik heb TB Pro 7.3.0.1 nu geinstalleerd staan.

Bij mij worden alle TB backups nu in \SDcard\TitaniumBackup gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
speedme schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:45:
[...]

Ja, zoals dafmay beschijft is het inderdaad mogelijk TB backups op de SD kaart te zetten.
Zorg er uit voorzorg wel voor dat je een recente versie van TB hebt.
Ik heb TB Pro 7.3.0.1 nu geinstalleerd staan.

Bij mij worden alle TB backups nu in \SDcard\TitaniumBackup gezet.
\SDcard\ is vaak de naam voor je interne geheugen in de Android structuur...
Mij externe geheugen word in android als een nummer weergegeven... 1234-1234.
Maar goed apart als het zo is. Ik kreeg het niet voor elkaar.
watercoolertje schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:42:
[...]
Ik begreep dat dat altijd zo was voor systeemapps, mogelijk kan je TB dus daar ook zetten (mits je root hebt) en heb je dan automagisch ook rechten om te schrijven waar je wilt.
Klinkt als een goede omweg. Ikzelf kan er mee leven onder /Android/Data/ op mijn externe SD.
Misschien ga ik dit eens testen met Opera. Ik wil echt graag kunnen schrijven naar me download-map op externe SD

[ Voor 29% gewijzigd door Mau_Maus op 25-03-2016 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Mau_Maus schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 13:56:
[...]

\SDcard\ is vaak de naam voor je interne geheugen in de Android structuur...
Mij externe geheugen word in android als een nummer weergegeven... 1234-1234.
Maar goed apart als het zo is. Ik kreeg het niet voor elkaar.
Je hebt gelijk hoor, maar ik zei "SDcard" om aan te geven dat ik de SD kaart bedoel.
Bij mij heeft hij ook een nummer inderdaad.

Ik heb met de Samsung app "Mijn bestanden" gecontroleerd, waarin ik uit "interne opslag" of "SD kaart" kan kiezen, of ook daadwerkelijk de backup op de SD kaart gezet is en ik zie hem inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
speedme schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:28:
[...]

Je hebt gelijk hoor, maar ik zei "SDcard" om aan te geven dat ik de SD kaart bedoel.
Bij mij heeft hij ook een nummer inderdaad.

Ik heb met de Samsung app "Mijn bestanden" gecontroleerd, waarin ik uit "interne opslag" of "SD kaart" kan kiezen, of ook daadwerkelijk de backup op de SD kaart gezet is en ik zie hem inderdaad.
Nee ok duidelijk. Nou mooi. hopelijk gaat dit mij ook eens lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Mau_Maus schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:32:
[...]

Nee ok duidelijk. Nou mooi. hopelijk gaat dit mij ook eens lukken ;)
Natuurlijk gaat het je lukken.
Desnoods help ik je via DM als je wilt.

Belangrijk om te controleren zijn eigenlijk 2 dingen :

1. Heb je recente versie van TB (ik heb 7.3.0.1) Pro (niet de gratis versie dus).
2. Kun je in "Mijn bestanden" app handmatig op je SD kaart bijvoorbeeld een map aanmaken en weer verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostsozee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-04 12:55
Wanneer ik een stock andriod op mij S7 wil laten draaien, moet ik dan dit topic in de gaten houden?

http://speedtest.net/result/2130203198.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
joostsozee schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:36:
Wanneer ik een stock andriod op mij S7 wil laten draaien, moet ik dan dit topic in de gaten houden?
Ik neem aan dat je een "custom" (aangepaste) Android versie bedoeld, want een "stock" (standaard) versie staat al op jouw S7

Voor custom roms (zoals de titel van dit topic al zegt, zit je inderdaad goed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja je moet er van houden, maar ik wilde 'm jullie niet onthouden :)

http://forum.xda-develope...hp?p=59300333&postcount=1

Sense for all devices

[ Voor 36% gewijzigd door dafmay op 25-03-2016 15:00 . Reden: afbeelding verkleind ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xandoortje
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17-01 12:31
Ik hou deze topic in de gaten,zit te overwegen het ook eens gaan te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
speedme schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 14:36:
[...]
Natuurlijk gaat het je lukken.
Desnoods help ik je via DM als je wilt.

Belangrijk om te controleren zijn eigenlijk 2 dingen :

1. Heb je recente versie van TB (ik heb 7.3.0.1) Pro (niet de gratis versie dus).
2. Kun je in "Mijn bestanden" app handmatig op je SD kaart bijvoorbeeld een map aanmaken en weer verwijderen ?
Het is me inmiddels gelukt. Evengoed bedankt voor de aangeboden hulp ;)

Ik ging met 2 dingen in de fout. (en had iets beter moeten lezen wellicht)
- Eerst had ik hem gewoon laten scannen naar mappen en geselecteerd. Dan gebruikt ie dus niet zijn 'document-provider' manier.
- Daarna deed ik het wel op die manier, maar selecteerde ik meteen de TB-backup map die ik had aangemaakt en mocht ik hem ook niet instellen.

Toen ik uiteindelijk eerst alleen de root van de extSd selecteerde en daarna op bij TB-Backup map drukte werkte het uiteindelijk wel.

Voordeel tegenover de Android/data/ manier.. is dat bij de-installeren niet al je data weg is, want dat gebeurd dan... Had ik ook eerst niet bij stil gestaan.

'Documentprovider' manier werkt zeker alleen met root? Anders moeten meer apps dit gaan ondersteunen zeg. Ik snap dat apps van bedrijven als Opera geen root manieren gaan ondersteunen.
Zag wel dat Root-explorer het ondersteund, maar die loopt helaas steeds vast bij selectie... Komt vast met een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Blij om te horen dat het nu ook bij jou werkt.

Ja, root explorer werkt inderdaad niet goed.
ES File Explorer ook niet.
De enige die wel werkt, is "Mijn bestanden".
Die gebruik ik dus maar tijdelijk voor het simpele werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gebruik zelf Solid Explorer (de betaalde versie).

Werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
dafmay schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 16:35:
Ik gebruik zelf Solid Explorer (de betaalde versie).

Werkt perfect.
Toch even geprobeerd.
Zo die is wel flink veranderd in positieve zin. Zag er vroeger echt niet uit.
Paar dingen zijn wat minder logisch, maar ik kan er zeker wel aan wennen! Fijne app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had exact dezelfde reactie als jij :)

Gebruik sinds een paar jaren ES File Explorer Pro, en daarvoor Solid Ex maar was ik van af gestapt toentertijd. Nu weer even Solid Ex. ES blijft ook wel een erg fijne en goede Explorer imo.

[ Voor 5% gewijzigd door dafmay op 25-03-2016 20:28 . Reden: typos ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedme
Ik werk ook al jaren met ES Explorer en vind deze erg fijn werken.
Maar jullie verhalen gelezen te hebben, ga ik toch maar eens Solid Explorer proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een tip voor de tweakers die van plan zijn te rooten en TWRP te flashen.

Na flashen van TWRP is het zeer aan te raden om wipe van data ook te doen! Je bent dan encryptie kwijt en dat scheelt in positieve zin vwb werking telefoon, m.n. sneller, vloeiender en beter RAM management.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=65771911

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 25-03-2016 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:30
Beter ram management waarom..?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cause I said so!

:P

Maar serieus...ik had eerst telefoon ge-root, zonder TWRP, en zonder wipe data. Apps werden giga-snel uit RAM gegooid, echt bizar...bij slechts 3 apps geopend gebeurde het al...en met alle mogelijke apps.

Daarna TWRP geflashed en meteen wipe van data gedaan en sindsdien is het RAM beheer zoooveel beter. Apps worden nu gewoonweg niet meer afgesloten, zelfs niet met >8 apps geopend...en ook na langere tijd de app niet gebruiken blijft alles netjes in RAM staan.

Ps Ik weet dat de ervaringen vwb RAM beheer (op stock rom) varieren per persoon/telefoon...dus bovenstaande is mijn ervaring. Maar het verschil is dusdanig groot dat ik het vermelden waard vind. De setup is overigens 100% gelijk in beide situaties en met exact dezelfde apps geinstalleerd.

[ Voor 20% gewijzigd door dafmay op 26-03-2016 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ja okay, als apps minder cache hebben na het wipen kan het zijn dat ze ook minder data inladen bij het opstarten en zodoende een kleinere memory footprint hebben (tijdelijk uiteraard, na verloop van tijd houdt dat op).

Maar er staat dat het komt door het verwijderen van de encryptie en dát is vrij onlogisch :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jij hebt er een handje van alles per definitie in twijfel te trekken en mensen voor het blok te zetten :P Ik ben geen Android programmeur...en weet dus niet wat de achterliggende oorzaak/verklaring kan zijn. Ik weet slechts mijn persoonlijke bevindingen zoals hiervoor beschreven...het verschil is dermate opvallend, en de enige wijziging is wipe data, dat de verklaring daarin lijkt te moeten zitten.

Hey don't shoot the messenger... 8) Doe er je voordeel mee (als het voor je van toepassing is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-05 22:04
@dafmay... Als je nou eerst een weertype data had gedaan na het rooten zonder twrp, waren de situaties vergelijkbaar geweest. Na twrp een wipe data is niet te vergelijken

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
reyals schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 23:13:
@dafmay... Als je nou eerst een weertype data had gedaan na het rooten zonder twrp, waren de situaties vergelijkbaar geweest. Na twrp een wipe data is niet te vergelijken
Huh? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brad Pitt
dafmay schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 23:11:
Jij hebt er een handje van alles per definitie in twijfel te trekken en mensen voor het blok te zetten :P
Leg slechts uit waardoor het eventueel komt?

Maar lekker boeiend allemaal. Wipe & go! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Brad Pitt schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 23:16:
[...]

Leg slechts uit waardoor het eventueel komt?

Maar lekker boeiend allemaal. Wipe & go! d:)b
Now that's the spirit! Well done lad :P

(maar inderdaad...wipe data is waar het mij om ging en waar het om draait...dat staat ook zodanig in mijn originele post hierover)

[ Voor 20% gewijzigd door dafmay op 25-03-2016 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik heb blij voor je Dafmay dat het nu allemaal goed voor je werkt, echt waar

Maar truth be told, ik heb geen wipe gedaan na het flashen van TWRP en dus zal mijn data partitie wel encrypted zijn....maar ik heb geen last van slecht memory management.

Ik kan makkelijk 10 apps tegelijk openen en deze worden nooit afgesloten, tenzij ik het zelf handmatig doe.
Maar ze blijven dus netjes in het RAM geheugen staan.

Eigenlijk merk ik er helemaal niets van dat mijn data partitie encrypted zou zijn.
Maar daareentegen heb ik geen vergelijk, dan zou ik mijn data partitie eens moeten wipen en dan aanvoelen hoe mijn telefoon zich gedraagt.

Anyhow....ik laat het voor nu even zo, zoals het voor mij goed werkt

En zo zou iedereen het moeten doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik gaf toch ook duidelijk aan in mijn post dat de ervaringen per persoon/toestel varieren, en dat dit mijn persoonlijke bevindingen zijn. Kortom...een wipe data is zeker nog steeds aan te raden. That's the point.

Btw klinkt zeker goed zoals alles op jouw tel werkt/loopt...zo hoort het 8)

[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 25-03-2016 23:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• speedme
dafmay schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 23:23:
Ik gaf toch ook duidelijk aan in mijn post dat de ervaringen per persoon/toestel varieren, en dat dit mijn persoonlijke bevindingen zijn. Kortom...een wipe data is zeker nog steeds aan te raden. That's the point.

Btw klinkt zeker goed zoals alles op jouw tel werkt/loopt...zo hoort het 8)
You did en ik vertelde alleen mijn maar ervaring...nothing more, nothing less :D

Ik val je niet aan hoor :D on the contrary chap :D

We weten niet alles en leren door iets te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
speedme schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 23:29:
[...]

You did en ik vertelde alleen mijn maar ervaring...nothing more, nothing less :D

Ik val je niet aan hoor :D on the contrary chap :D

We weten niet alles en leren door iets te proberen.
Youbet brother :) Ps voelde me niet aangevallen hoor...wilde slechts nog even een verduidelijking van 2 puntjes. En dat was nu precies het punt van mijn originele post...een tip voor anderen. Zo leert men weer van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359003

Kan iemand uitleggen waarom xposed wel op de S7 goed werkt zonder custom rom (wat ik heb begrepen tenminste) en niet op de S6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:55
UHm so ik hbe mn s7 geroot, ik kreeg in het rood even de tekst (linksbovenaan tijdens het booten na rooten) recovery is not seandroid enforcing maar dat is dus niet erg van wat ik heb kunnen vinden?

En wat is slim om nu te doen? Eerst een factory reset via de instellingen? Wil namelijk nog xposed erop zetten en net als op mn s4 de youtube modules + dpi instellingen veranderen. Hiervoor moet ik zeker eerst nog de TWRP recovery installeren?

Ik las iets met wipe data doen etc dus wou het eerst vragen hier

[ Voor 6% gewijzigd door Musta op 27-03-2016 14:41 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Musta schreef op zondag 27 maart 2016 @ 14:19:
UHm so ik hbe mn s7 geroot, ik kreeg in het rood even de tekst (linksbovenaan tijdens het booten na rooten) recovery is not seandroid enforcing maar dat is dus niet erg van wat ik heb kunnen vinden?

En wat is slim om nu te doen? Eerst een factory reset via de instellingen? Wil namelijk nog xposed erop zetten en net als op mn s4 de youtube modules + dpi instellingen veranderen. Hiervoor moet ik zeker eerst nog de TWRP recovery installeren?

Ik las iets met wipe data doen etc dus wou het eerst vragen hier
Na het rooten, kun je het beste eerst TWRP installeren.
Vergeet daarbij niet om direkt na het flashen, de data partitie te wipen
(dit is hetzelfde als een factory reset te geven).
Door het wipen van de data partitie, zal deze niet meer encrypted zijn

Meer info en stappenplan hier : http://forum.xda-develope...ial-twrp-herolte-t3333770

LET OP : DIT IS VOOR DE NORMALE S7, NIET VOOR DE S7 EDGE !

Na het juist installeren van TWRP, kun je Xposed installeren met de juiste modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:56
speedme schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:24:
[...]

Meer info en stappenplan hier : http://forum.xda-develope...ial-twrp-herolte-t3333770

Na het juist installeren van TWRP, kun je Xposed installeren met de juiste modules.
Dit is natuurlijk erg persoonlijk, ik zou zelf liever de encryptie aan willen hebben staan! Snelheid is prima met de S7 op stock, waarom dan deze belangrijke vorm van beveiliging uitschakelen? Is tegenwoordig vrij belangrijk om je apparaten goed te beveiligen.

Is het wel mogelijk om na de wipe encryptie weer in te schakelen? Ga mijn S7 waarschijnlijk wel rooten, maar wil dus juist wel de encryptie behouden, en soms is een wipe nuttig in de toekomst, vandaar mijn vraag.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Koldur schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:27:
[...]

Dit is natuurlijk erg persoonlijk, ik zou zelf liever de encryptie aan willen hebben staan! Snelheid is prima met de S7 op stock, waarom dan deze belangrijke vorm van beveiliging uitschakelen? Is tegenwoordig vrij belangrijk om je apparaten goed te beveiligen.

Is het wel mogelijk om na de wipe encryptie weer in te schakelen? Ga mijn S7 waarschijnlijk wel rooten, maar wil dus juist wel de encryptie behouden, en soms is een wipe nuttig in de toekomst, vandaar mijn vraag.
De wipe van de data partitie is niet per se nodig, ik heb het namelijk ook niet gedaan
(maar dat kwam omdat ik eigenlijk niet goed las en zomaar ben begonnen met flashen).

Tot op heden merk ik niets bijzonders met een encrypted data partitie.

Maar op dit moment weten de developers nog niet goed wat het effect zal zijn om een geroote telefoon te hebben met een customer recovery (TWRP) en toch een encrypted data partitie.
Het zou wel eens mogelijk, in de toekomst, voor problemen kunnen zorgen.

Natuurlijk ben ik het met je eens dat het een belangrijke feature is, maar als je daar zoveel waarde aan hecht moet je ook niet je telefoon rooten en voorzien van een custom recovery en Xposed.
Dan moet je hem stock laten, waarbij je er zeker vanuit kunt gaan dat het goed en degelijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
speedme schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:24:
[...]

Thanks voor de stappen! Encryptie zou leuk zijn, maar als het onder beter werkt, is het niet erg
Moet ik de data partitie via de recovery wipen of gewoon via de tel instellingen bij factory reset?

ik ben nu bij punt 9 als ik op xda kijk:
At this point, you will reach the screen asking you if you want to allow system modifications.
By swiping right, you will trigger dm-verity, and if you don't follow step 12 you will be unable to boot!
If you are going to root your device and follow the rest of these steps, then it is safe to swipe right and enable modifications.

Ik hoef neem ik aan niet te swipen nu ik al root heb?

[ Voor 20% gewijzigd door Musta op 27-03-2016 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Gewwon het opgegeven stappenplan goed lezen en volgen. Dan moet het goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
speedme schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:54:
Gewwon het opgegeven stappenplan goed lezen en volgen. Dan moet het goed komen.
Ik heb alleen de recovery image via de app van twrp geinstalleerd? dus heb geen odin gebruikt en heb geen zip bestand van super su. de app is wel op mn tel na het rooten, maar maakt het nu uit of ik de zip heb?

Denk dat het gelukt is nu met de recovery

[ Voor 7% gewijzigd door Musta op 27-03-2016 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Makkelijk om het te controleren hè, gewoon in TWRP manager een reboot naar recovery doen. Start de telefoon daarna in TWRP recovery dan zit je goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
speedme schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:37:
[...]

De wipe van de data partitie is niet per se nodig, ik heb het namelijk ook niet gedaan
(maar dat kwam omdat ik eigenlijk niet goed las en zomaar ben begonnen met flashen).

Tot op heden merk ik niets bijzonders met een encrypted data partitie.

Maar op dit moment weten de developers nog niet goed wat het effect zal zijn om een geroote telefoon te hebben met een customer recovery (TWRP) en toch een encrypted data partitie.
Het zou wel eens mogelijk, in de toekomst, voor problemen kunnen zorgen.

Natuurlijk ben ik het met je eens dat het een belangrijke feature is, maar als je daar zoveel waarde aan hecht moet je ook niet je telefoon rooten en voorzien van een custom recovery en Xposed.
Dan moet je hem stock laten, waarbij je er zeker vanuit kunt gaan dat het goed en degelijk werkt.
toon volledige bericht
Ervan uitgaande dat je het dikgedrukte aanhaalt met het idee dat je telefoon dan niet per sé veilig is, even het volgende. Ik root mijn telefoon graag om reclame uit te zetten (en dan vooral voor browsen), maar ook met de app Trigger via NFC Wi-Fi, BT e.d. in en uit te kunnen schakelen en als laatste wat kleine veranderingen kan toepassen aan het systeem (call recorder aan zetten en bij mijn vorige telefoon het opstartgeluid uitzetten).
Root op zich, zonder custom ROM of exposed, moet geen beveiligingsprobleem opleveren als je alles zelf in de hand houdt.

Dank je voor het informeren over de gang van zaken van encryptie en root, dat daar nu gewoon nog niet genoeg ervaring mee opgedaan is en dit mogelijk in de toekomst duidelijk gaat worden. Ik wacht het rooten dan nog maar even af op het moment.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
speedme schreef op zondag 27 maart 2016 @ 16:18:
Makkelijk om het te controleren hè, gewoon in TWRP manager een reboot naar recovery doen. Start de telefoon daarna in TWRP recovery dan zit je goed
Het gebeurt soms wel eens dat TWRP de eerste keer niet op je telefoon staat, dus nog een keer flashen is dan de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musta
speedme schreef op zondag 27 maart 2016 @ 16:18:
Het is gelukt, nogmaals dank. :) Hij bootte eerst niet in de recovery mode, maar denk dat ik iets verkeerds deed. Misschien verkeerde knoppen combo of niet goed geinstalleerd via de app (kreeg een error eerst), maar had het nogmaals geflasht erna en alles is goed weer. Het is toch wel een veel fijner toestel dan mn s4.

[ Voor 5% gewijzigd door Musta op 27-03-2016 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-06 11:20
Welke versie draaien jullie? Ik zie dat veel landen al de maart security update hebben gekregen, maar ik zie nog niks.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nU055biTUjbrsouriKS0INPK/thumb.png

Wil eerst even wachten tot die update binnen is en dan pas rooten.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-06 20:58

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Ik heb nu een week mijn S7 (G930F) Geroot > TWRP geïnstalleerd > Xposed van Wanam geïnstalleerd zonder datawipe. Nu loop ik toch tegen iets geks aan! Mijn Gear VR heeft ongelooflijk veel last van lag. Zou dat komen omdat mijn SELinux op enforcing staat? Heeft iemand anders het ook?

Sinds een update voor Oculus Gear VR app doet alles weer. Je kunt nu met Root en Xposed dus Gear VR gebruiken zonder noemenswaardige lag.

[ Voor 20% gewijzigd door Ram-G-maN op 04-04-2016 18:55 ]

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 17:18
Hier ook xposed geïnstalleerd maar ook weer verwijderd, de app Horizon TV werkt namelijk niet meer net zoals op mijn s6: https://www.dropbox.com/s..._20160329-072524.png?dl=0

Iemand hier die een oplossing heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Shit, inderdaad, ook na de updaten van de Horizon app blijft het vastlopen...

Edit 31/03

Kom er nu ook achter dat de Dumpert app ook niet meer werkt.
"Data kan niet worden opgehaald, probeer het later opnieuw"

Hmmmm...

[ Voor 49% gewijzigd door Windkracht13 op 31-03-2016 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Edit 31/03

Kom er nu ook achter dat de Dumpert app ook niet meer werkt.
"Data kan niet worden opgehaald, probeer het later opnieuw"

Hmmmm...
Dumpert werkt hier met geroot toestel en xposed.
Ik heb die melding wel gehad. Volgens mij moest ik achteraf machtiging geven voor opslag.
Ik kan alleen geen + of - geven.
Beide lijkt me eerder iets vanwege Android 6, niet vanwege root of xposed.
Horizon controleert bewust op root. Staat ook bij de markt omschrijving.

[ Voor 21% gewijzigd door Mau_Maus op 31-03-2016 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Ik krijg denk ik die melding van een systeemupdate (zie andere S7 topic), omdat ik nog een oudere build draai van Android voor de S7.

Ik heb namelijk build PAW nu draaien (build date 19-1-2016)

En dan zou ik nu "moeten" updaten naar build PBF.(build date ???)

Het rare is alleen dat ik verwacht, omdat de telefoon geroot is, geen update meldingen te krijgen.

Ik krijg de melding ook totaal niet weg en blijft dus heel storend in beeld.

Er zit, denk ik, maar 1 ding op :

Originele ROM downloaden en met ODIN installeren.
Daarna TWRP en root er terug overheen.

(ik geef deze reactie met name voor mensen die tegen hetzelfde probleem aan lopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat jouw conclusie juist is en dus de originele fw flashen mbv Odin en daarna opnieuw rooten enz lijkt mij de manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Hierop vooruit lopend...
Wanneer er via bijvoorbeeld Sammobile een nieuwe firmware komt. Kan ik die dan over mijn toestel met root heenzetten (met Odin) zonder data te verliezen?

Ik snap dat je dan opnieuw moet weer moet rooten en waarschijnlijk ook recovery opnieuw (Al kan je die natuurlijk gedeselecteerd laten in Odin... al geeft dat wellicht issues).

Iemand hier ervaring mee? Wellicht hoe dat met de S6 ging? Of moet je altijd schoon beginnen?

Mooist is natuurlijk een custom rom die regelmatig update die je flasht via recovery... maar dat is nog even afwachten (ieder geval voor de normale S7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Mau_Maus schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:17:
Hierop vooruit lopend...
Wanneer er via bijvoorbeeld Sammobile een nieuwe firmware komt. Kan ik die dan over mijn toestel met root heenzetten (met Odin) zonder data te verliezen?

Ik snap dat je dan opnieuw moet weer moet rooten en waarschijnlijk ook recovery opnieuw (Al kan je die natuurlijk gedeselecteerd laten in Odin... al geeft dat wellicht issues).

Iemand hier ervaring mee? Wellicht hoe dat met de S6 ging? Of moet je altijd schoon beginnen?

Mooist is natuurlijk een custom rom die regelmatig update die je flasht via recovery... maar dat is nog even afwachten (ieder geval voor de normale S7).
Het is voor mij al heel lang geleden dat ik een officiele firmware geinstalleerd heb hoor, maar ik dacht dat je dan inderdaad alles gewiped werd en je dus helemaal opnieuw moet beginnen.

We gaan het zien, want ik ben nu bezig een backup van mijn data te maken en ga daarna opnieuw de officiele firmware installeren (heb nog een wat oudere versie en ga nu updaten naar de laatste versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Hmmz, het flashen met ODIN werkt niet op 1 of andere manier...

Heb vaak firmwares geflashed met ODIN zonder enige problemen, maar dit keer gaat hij niet door.

Ik gebruik de originele kabel, welke bij de telefoon kwam, en ik ben in download mode.
ODIN herkent de telefoon, ik selecteer in ODIN alles (BL + AP + CP + CSC, losse bestanden uit het zip bestand) maar als ik op START druk dan krijg ik de melding "writing NAND" en doet vervolgens niets.

Ik heb zeker 20 minuten gewacht en toen was ik er klaar mee.
Kabel afgekoppeld en telefoon start normaal op, er is niets veranderd.

Weet iemand wat ik verkeerd doe ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
speedme schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 21:41:
Hmmz, het flashen met ODIN werkt niet op 1 of andere manier...

Heb vaak firmwares geflashed met ODIN zonder enige problemen, maar dit keer gaat hij niet door.

Ik gebruik de originele kabel, welke bij de telefoon kwam, en ik ben in download mode.
ODIN herkent de telefoon, ik selecteer in ODIN alles (BL + AP + CP + CSC, losse bestanden uit het zip bestand) maar als ik op START druk dan krijg ik de melding "writing NAND" en doet vervolgens niets.

Ik heb zeker 20 minuten gewacht en toen was ik er klaar mee.
Kabel afgekoppeld en telefoon start normaal op, er is niets veranderd.

Weet iemand wat ik verkeerd doe ?
Niet superveel ervaring mee. Maar zit er niet 2 csc bestandjes in? Ik heb het 1x gedaan en dat was met de 'niet' home versie en dat werkte.

Enige wat ik nog kan bedenken is dat niet alle USB drivers zijn geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
Mau_Maus schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 00:17:
[...]

Niet superveel ervaring mee. Maar zit er niet 2 csc bestandjes in? Ik heb het 1x gedaan en dat was met de 'niet' home versie en dat werkte.

Enige wat ik nog kan bedenken is dat niet alle USB drivers zijn geïnstalleerd?
Alle USB drivers zijn geinstalleerd hoor, want ik flash al tijden met deze laptop en gaat altijd goed.
Nee, ik denk niet dat dat het is.
Ik heb al andere kabels en USB poorten geprobeerd, maar niets helpt.

Ik snap er werkelijk niets van, maar ik denk dat het iets te maken heeft met een beveiliging op mijn telefoon.

Uiteindelijk heb ik maar de data partitie in TWRP geformatteerd, zodat de encryptie weg is en mijn telefoon opnieuw opgezet.

Ik dus nog steeds met een oudere build van Android 6.0.1, maar die systeemupdate melding is wel weg
(en uiteraard aangegeven dat de telefoon niet automatisch updates moet gaan downloaden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neem aan dat je USB debugging had geactiveerd in Dev menu?

Edit : nevermind, je telefoon werd herkend. Nee dan heb ik errlijk gezegd even geen idee, je hebt alles al geprobeerd / gecheckt. Vraag het eens op XDA...ik weet uit ervaring dat men daar met dit soort vreemde en lastige zaken vaak wel raad weet...

Ps kijk eens of het aan de Odin versie ligt?

[ Voor 86% gewijzigd door dafmay op 02-04-2016 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Mau_Maus schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:12:
[...]

Ik heb die melding wel gehad. Volgens mij moest ik achteraf machtiging geven voor opslag.
Dank voor je reactie, ik heb dumpert weer werkend gekregen, was inderdaad een machteging voor de opslag.
Raar, want voordart ik Xposed erop gezet had, werkte dumpert nl. wel.

Zo ook de horizon app, deze heeft altijd gewerkt incl. root zonder Exposed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thecompany
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 17:18
Mau_Maus schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 20:12:
[...]

Horizon zou best op root kunnen controleren maar de app werkt op dit moment prima op mijn gerootte toestel. Zodra ik xposed installeer crasht ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Voor Xposed: Download deze zip en flash in TWRP : http://forum.xda-develope...=3642673&d=1455224812

de link is dood, wat moet ik downloaden? dank

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Bornin schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 08:16:
Voor Xposed: Download deze zip en flash in TWRP : http://forum.xda-develope...=3642673&d=1455224812

de link is dood, wat moet ik downloaden? dank
Direct naar de attachment linken is wellicht niet zo handig vanwege updates.

De laatste versie staat hier:
http://forum.xda-develope...samsung-lollipop-t3180960

En dan is de juiste versie nu: 'xposed-v80.1-sdk23-arm64-custom-build-by-wanam-20160402.zip'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is een custom rom beschikbaar voor onze S7 (Edge). Heb 'm geflashed en so far so good.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=3353005

En ter volledigheid...er zijn inmiddels nog 2 nieuwe custom roms bijgekomen op XDA.

Voor het algemene draadje op XDA :

http://forum.xda-developers.com/galaxy-s7/development

[ Voor 37% gewijzigd door dafmay op 12-04-2016 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
edit: dubbelpost. @mods...svp verwijderen.

[ Voor 102% gewijzigd door dafmay op 12-04-2016 11:47 . Reden: dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:19
Zie eigenlijk het nut niet van een custom rom (persoonlijke mening) op de S7. Out of the box is het toestel echt perfect. Meestal ging ik een andere rom flashen omdat de accu tijd niet goed was, maar bij de S7 geen klagen.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grotendeels mee eens, en eenieder zal zelf kunnen bepalen of een custom rom gewenst is.

Ik vind m.n. de voordelen :

- debloated (diverse Samsung crap eruit kan geen kwaad)
- diverse rom (en kernel) optimalisaties
- eventueel overige handige aanpassingen/uitbreidingen (dit is uiteraard erg persoonlijk)
- reboot startmenu (opties zoals 'reboot in recovery' e.d.)

Er zijn vast wel meer puntjes...maar tot zover :)

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 12-04-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MurtnR
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07-06 11:49
Ik denk er over na een S7 Edge te maken. Ik heb dit topic doorgekeken, maar het is mij nog niet duidelijk of er ook een root-variant is voor de Edge versie van de S7. Als deze er is, heeft dit geen invloed op de vingerafdrukscanner of KNOX-activatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
MurtnR schreef op donderdag 14 april 2016 @ 14:18:
Ik denk er over na een S7 Edge te maken. Ik heb dit topic doorgekeken, maar het is mij nog niet duidelijk of er ook een root-variant is voor de Edge versie van de S7. Als deze er is, heeft dit geen invloed op de vingerafdrukscanner of KNOX-activatie?
Wel invloed op KNOX... niet op de vingeradrukscanner.

Als je alleen wil rooten dan voor de Edge:
http://forum.xda-develope...nos-cf-auto-root-t3337354

Identieke uitleg alleen download je een andere versie van het bestand om te flashen.
-> https://download.chainfir...te-hero2ltexx-smg935f.zip

Op eigen risico natuurlijk. Is alleen voor Exynos versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-06 14:48
Werkt perfect,zit te wachten op wat meer rom,s die alle zooi van Samsung verwijderen.

[ Voor 29% gewijzigd door GRAD85 op 16-04-2016 09:08 ]

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GRAD85 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 09:05:
Werkt perfect,zit te wachten op wat meer rom,s die alle zooi van Samsung verwijderen.
Kan jezelf ook doen met titanium backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 760067

Ik heb sinds vandaag de Galaxy s7 edge..
en ben eigenlijk altijd gewend om mn toestel te rooten en ook gebruik te maken van custom roms... maar is er uberhaupt al een cyanogenmod rom beschikbaar voor deze telefoon?

en is het zo dat alle varianten van de edge7 uitgerust zijn met een exynos chip?
voorheen was alles snapdragon natuurlijk en was het rooten ook een stuk simpeler

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 760067 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:09:
Ik heb sinds vandaag de Galaxy s7 edge..
en ben eigenlijk altijd gewend om mn toestel te rooten en ook gebruik te maken van custom roms... maar is er uberhaupt al een cyanogenmod rom beschikbaar voor deze telefoon?

en is het zo dat alle varianten van de edge7 uitgerust zijn met een exynos chip?
voorheen was alles snapdragon natuurlijk en was het rooten ook een stuk simpeler
Nee naar mijn weten nog geen cyanogenmod rom, misschien dat er via het xda forum al iets is maar ik dacht het niet. Voor zover ik het bij kan houden, zijn er voor de edge versie 4 custum roms beschikbaar en voor de gewone 3 stuks. Maar het kan zo maar zijn dat er al ergens wat meer beschikbaar is. Voor Europa is het exynos elders de snapdragon versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Cyanogenmod ROM kan je zo goed als vergeten op de Exynos modellen. Als het er al komt, zal het belabberd werken, tenzij Samsung ineens besluit zijn drivers open te stellen voor iedereen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koldur schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:52:
Cyanogenmod ROM kan je zo goed als vergeten op de Exynos modellen. Als het er al komt, zal het belabberd werken, tenzij Samsung ineens besluit zijn drivers open te stellen voor iedereen.
Ja klopt helemaal ik dat Samsung niet doen helaas. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 760067

Koldur schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:52:
Ik snap ook echt totaal niet waarom ze ineens hun eigen exynos gebruiken. Snapdragon werkte perfect.
Ik heb zelf ook nog een note 3 en ik maak al jaren thema's op basis van CM12 en sinds kort dus CM13, maar kan er niks mee op mijn edge..

Ik heb echt een hekel aan die TW interface van Samsung haha.. ook zit ik te denken aan het rooten, maar weet niet of dat heel anders zal werken als voorheen met de snapdragon variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Anoniem: 760067 schreef op zondag 17 april 2016 @ 08:58:
[...]

Ik snap ook echt totaal niet waarom ze ineens hun eigen exynos gebruiken. Snapdragon werkte perfect.
Ik heb zelf ook nog een note 3 en ik maak al jaren thema's op basis van CM12 en sinds kort dus CM13, maar kan er niks mee op mijn edge..

Ik heb echt een hekel aan die TW interface van Samsung haha.. ook zit ik te denken aan het rooten, maar weet niet of dat heel anders zal werken als voorheen met de snapdragon variant?
Ze zijn eigenlijk over gegaan van hun Exynos naar SD (door tegenvallende resultaten van het productieproces van de Exynos), en nu zijn ze weer terug gegaan omdat de huidige Exynos beter uit de bus komt. Altijd beter om je eigen product te gebruiken als dit kan natuurlijk.
Als je TW echt zo slecht vindt, dan is een Nexus waarschijnlijk een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:33

KneoK

Not in a million lightyears

Ik heb zojuist http://forum.xda-develope...KXnesis HYBRID S7E URv1.5 geflashed.

Eerste indruk: eigenlijk nog geen. Flashen van TWRP en TEKXnesis ging heel soepel. De komende dagen moeten uitwijzen of deze rom lekker loopt, maar vooralsnog geen problemen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KneoK schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 00:45:
Ik heb zojuist http://forum.xda-develope...KXnesis HYBRID S7E URv1.5 geflashed.

Eerste indruk: eigenlijk nog geen. Flashen van TWRP en TEKXnesis ging heel soepel. De komende dagen moeten uitwijzen of deze rom lekker loopt, maar vooralsnog geen problemen tegengekomen.
Houd ons even op de hoogte over je bevindingen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

pappaleone schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:23:
[...]

Houd ons even op de hoogte over je bevindingen _/-\o_
Zal ik zeker doen, al denk ik dat ik vanavond een andere ga flashen. Deze is nog gebaseerd op APD1 zag ik vanochtend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KneoK schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:17:
[...]

Zal ik zeker doen, al denk ik dat ik vanavond een andere ga flashen. Deze is nog gebaseerd op APD1 zag ik vanochtend.
Ik heb nu deze rom draaien, volgens mij is er nog geen custom rom die hierop draait?
Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country United Kingdom
Version Android 6.0.1
Changelist 110166628
Build date Thu, 07 Apr 2016 09:48:03 +0000
Product code BTU
PDA G935FXXU1APD3
CSC G935FBTU1APD3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK

KneoK

pappaleone schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:22:
[...]

Ik heb nu deze rom draaien, volgens mij is er nog geen custom rom die hierop draait?
Model SM-G935F
Model name Galaxy S7 edge
Country United Kingdom
Version Android 6.0.1
Changelist 110166628
Build date Thu, 07 Apr 2016 09:48:03 +0000
Product code BTU
PDA G935FXXU1APD3
CSC G935FBTU1APD3
Nee, ik zag het inderdaad. Ik zag ook dat KXnesis 2.0 uit is, ik draai nu 1.5. Dat wordt vanavond toch weer even lekker klooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KneoK schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 18:51:
[...]

Nee, ik zag het inderdaad. Ik zag ook dat KXnesis 2.0 uit is, ik draai nu 1.5. Dat wordt vanavond toch weer even lekker klooien :P
Jij hebt toch ook de EDGE versie?
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste