Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 08:14
jphermans schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:59:
[...]

En daar kan ik over meespreken. Voor de rest wel een prima rom en je kan kiezen wat je wilt op je telefoon van apps.
Klopt maar 10 euro neerleggen om de ROM te MOGEN gebruiken......nope niet voor mij weggelegd en zeker niet als je als een soort debiel behandelt wordt, maar goed ik persoonlijk zou dan voor Superman gaan, aardige gozer en zeer goede support :D

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

Zelf nu Echoe erop staan maar die is niet feilloos. Bovendien is in Nougat de hoeveelheid customization nog niet geweldig, dus zoveel mis je er niet aan. En ik heb het idee dat Echoe en Superman elkaar weinig tot niets schelen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 18:24

13art

Moderator Mobile
Prima, dan ga ik gewoon die superman er straks op gooien.
Eerst nog maar even wat aan de studie doen. Want ga ik met die telefoon beginnen dan komt er weer niks van de studie en wil het tentamen voor morgen wel halen :P #zelfkennis

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Ik heb een tijdje superman gebruikt maar ben toch 0vergestapt naar echoe..
Persoonlijk hebben beide roms hun eigen charme.
Maar de snelheid qua updates en de m mod van echoe halen mij er toe over om toch echoe te gebruiken... en op dat forum zijn ze inderdaad een beetje apart maarja... daar maak ik toch niet veel gebruik van..
In gebruik hem nu al 3 maandjes ongeveer naar tevredenheid... ik vond het die 10 euro in elk geval wel waard eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Kan je m mod even toelichten voor me? Wat moet ik daar bij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
l3art schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:43:
Kan je m mod even toelichten voor me? Wat moet ik daar bij voorstellen?
Is een rom control. Bij echoe noemen ze het m mod. (Milychs mod) de naam van de maker ervan.
Dat je dus eigenlijk heel de rom zo'n beetje naar je eigen wens kan inrichten qua kleuren. Sound mods, extended power menu.. teveel om op te noemen.
Dit zit overigens ook ingebouwd in de superman rom hoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/EXCJrX28qmoJ2miv7PBBYKT9/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/z3E8zrGYpuvSMs2sYhvuHL18/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dxw5D6ps7Lprd31Zd9EbBg6i/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twanvanl
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-03-2022
Ik heb ook Echoe Rom en werkt prima... kan er gewoon vragen stellen op het forum... is gewoon prima. Zijn de €10 waard. Ook goede updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

Die Superman vind ik het zo doodzonde van dat er geforceerde skinning overal en nergens zit... Ik wil gewoon stock looks. Niks geen custom splashscreens on boot, een lelijk superman plaatje met 20 regels aan credits in de systeminfo, kleurtjes en andere fancy dingen in de thema's/menu's etc. Nee.
En ach, Echoe. Zat mensen die vast wel even zo lief zijn een linkje te sturen als je erom vraagt naar de nieuwste versie. Zo vaak update ie niet meer hedendaags. Maar is wel perfect clean stock looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:18
https://download.lineageos.org/herolte

Dan zet je er toch lineage os op? Meer stock kan niet

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zorian schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:57:
Die Superman vind ik het zo doodzonde van dat er geforceerde skinning overal en nergens zit... Ik wil gewoon stock looks. Niks geen custom splashscreens on boot, een lelijk superman plaatje met 20 regels aan credits in de systeminfo, kleurtjes en andere fancy dingen in de thema's/menu's etc. Nee.
En ach, Echoe. Zat mensen die vast wel even zo lief zijn een linkje te sturen als je erom vraagt naar de nieuwste versie. Zo vaak update ie niet meer hedendaags. Maar is wel perfect clean stock looks.
Heb nu die Superman draaien maar het enige waar ik dat logo zie is bij het booten en dat is omdat ik er zelf voor gekozen heb. Verder is het gewoon stock look.

Nou dacht ik toch dat bij het rooten van de telefoon standaard Knox getriggerd zou worden, maar als ik bij mij kijk lijkt dit niet het geval te zijn..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wZeNyvdpbc03vqj93XzsIqcj/medium.png

Enige is dat als ik een andere kernel installeer dat ik meteen opnieuw supersu moet flashen. Dat heb ik eerder niet gehad met mn andere Android telefoons. Maar goed als dat alles is dan is daar prima mee te leven natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

l3art schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 07:13:
[...]

Heb nu die Superman draaien maar het enige waar ik dat logo zie is bij het booten en dat is omdat ik er zelf voor gekozen heb. Verder is het gewoon stock look.

Nou dacht ik toch dat bij het rooten van de telefoon standaard Knox getriggerd zou worden, maar als ik bij mij kijk lijkt dit niet het geval te zijn..
[afbeelding]

Enige is dat als ik een andere kernel installeer dat ik meteen opnieuw supersu moet flashen. Dat heb ik eerder niet gehad met mn andere Android telefoons. Maar goed als dat alles is dan is daar prima mee te leven natuurlijk.
Die Knox status is fake, dankzij de hedendaagse kernels. Als je in downloadmode kijkt zal je nog wel 0x1 zien staan.
Dankzij die fake status is Knox zelf weer te gebruiken, net als zaken zoals Pay en kan SafetyNet (makkelijker) gepassed worden.
SuperSU/Magisk wordt doorgaans mee geflashed bij elke custom kernel, tenzij de maker dat heeft verzuimd toe te voegen.
Indien mogelijk, kies dan voor Magisk ipv SuperSU. Daarmee kan je dus SafetyNet passen waardoor je toestel er voor de buitenwereld en apps uit ziet als unrooted and factory. :)

//Waarom heb je trouwens een halve powerbutton bovenin je scherm? :p En wat is die vage rij stippen rechtsonder? :p

[ Voor 16% gewijzigd door Zorian op 30-05-2017 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zorian schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:56:
[...]

Die Knox status is fake, dankzij de hedendaagse kernels. Als je in downloadmode kijkt zal je nog wel 0x1 zien staan.
Dankzij die fake status is Knox zelf weer te gebruiken, net als zaken zoals Pay en kan SafetyNet (makkelijker) gepassed worden.
SuperSU/Magisk wordt doorgaans mee geflashed bij elke custom kernel, tenzij de maker dat heeft verzuimd toe te voegen.
Indien mogelijk, kies dan voor Magisk ipv SuperSU. Daarmee kan je dus SafetyNet passen waardoor je toestel er voor de buitenwereld en apps uit ziet als unrooted and factory. :)

//Waarom heb je trouwens een halve powerbutton bovenin je scherm? :p En wat is die vage rij stippen rechtsonder? :p
Haha die powerbuttons schijnen nog door omdat ik een screenshot had gemaakt via m'n power menu. De screenshot is blijkbaar gemaakt terwijl het power menu nog niet helemaal weg was. Die stippen zijn een soort van menu. Geen idee waarom ze dat er in die app in gestopt hebben. Voor zover ik weet is dat de enige app waar dat is.

Overigens heb ik nu geen apps draaien die problemen hebben met root. Heb vooralsnog dan ook supersu draaien (ben ik het meest bekend mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

l3art schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:06:
[...]

Haha die powerbuttons schijnen nog door omdat ik een screenshot had gemaakt via m'n power menu. De screenshot is blijkbaar gemaakt terwijl het power menu nog niet helemaal weg was. Die stippen zijn een soort van menu. Geen idee waarom ze dat er in die app in gestopt hebben. Voor zover ik weet is dat de enige app waar dat is.

Overigens heb ik nu geen apps draaien die problemen hebben met root. Heb vooralsnog dan ook supersu draaien (ben ik het meest bekend mee).
Ah zoals ik al dacht dus. :p
Magisk en SuperSU zijn qua werking en manier van access granting/denying vrijwel identiek. Een popupje met ja of nee en dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

airwolf83 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:10:
[...]

Is een rom control. Bij echoe noemen ze het m mod. (Milychs mod) de naam van de maker ervan.
Dat je dus eigenlijk heel de rom zo'n beetje naar je eigen wens kan inrichten qua kleuren. Sound mods, extended power menu.. teveel om op te noemen.
Dit zit overigens ook ingebouwd in de superman rom hoor.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Maar was er bij supermanrom ook niet een betaalde versie van? Of is dat zijn manier van "donaties"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Martinspire schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:40:
[...]
Maar was er bij supermanrom ook niet een betaalde versie van? Of is dat zijn manier van "donaties"?
De betaalde versies ondersteunde geloof ik de rom control in meerdere talen waaronder ook nederlands.
En de niet donatie versie is gewoon alleen engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nog een vraag (laatste denk ik). Ik heb her en der gelezen dat de optie 4G bellen mogelijk is, maar dat dit samen hangt met de csc. Nu heb ik zelf met de Superman rom multi csc geflashed maar de optie zie ik bij mij niet. Zal dus toch een andere csc moeten hebben, maar welke en hoe doe ik dat? Is dat inderdaad via Odin? Maar begrijp ik het goed dat dan alles gewiped wordt? Liefste wil ik gewoon op deze rom blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

l3art schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:57:
Nog een vraag (laatste denk ik). Ik heb her en der gelezen dat de optie 4G bellen mogelijk is, maar dat dit samen hangt met de csc. Nu heb ik zelf met de Superman rom multi csc geflashed maar de optie zie ik bij mij niet. Zal dus toch een andere csc moeten hebben, maar welke en hoe doe ik dat? Is dat inderdaad via Odin? Maar begrijp ik het goed dat dan alles gewiped wordt? Liefste wil ik gewoon op deze rom blijven.
Ligt aan je provider en je hebt echt de exacte CSC nodig die voor die versie van je rom bedoelt is. Met name de base versie dus. Ook moet je het vaak nog aan zetten via een Quicktoggle.

CSC flashen wiped niets. In elk geval niet met de zip die ik daar altijd voor gebruik. Dit gaat gewoon via TWRP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zorian schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:13:
[...]

Ligt aan je provider en je hebt echt de exacte CSC nodig die voor die versie van je rom bedoelt is. Met name de base versie dus. Ook moet je het vaak nog aan zetten via een Quicktoggle.

CSC flashen wiped niets. In elk geval niet met de zip die ik daar altijd voor gebruik. Dit gaat gewoon via TWRP.
Welke gebruik jij dan als ik vragen mag?
Ik dacht altijd dat ik elke csc kon gebruiken. Kon bij het installeren van deze rom kiezen uit meerdere of als multi installeren.

Heb mezelf nog nooit echt bezig gehouden met csc's tot ik er hier het één en ander over las. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
Download ff de csc flasher via xda.
Via twrp flashen en wiped niks.

Je kunt elke csc gebruiken.... wil je alleen 4g bellen en wifi bellen dan zul je de csc van jouw providee moeten flashen of de phn versie (unbranded).

Phn gebruik ik altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

l3art schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:29:
[...]

Welke gebruik jij dan als ik vragen mag?
Ik dacht altijd dat ik elke csc kon gebruiken. Kon bij het installeren van deze rom kiezen uit meerdere of als multi installeren.

Heb mezelf nog nooit echt bezig gehouden met csc's tot ik er hier het één en ander over las. ;)
Ik heb de CSC flasher van Echoe zelf, link zet ik hier echter niet neer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zorian schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:45:
[...]

Ik heb de CSC flasher van Echoe zelf, link zet ik hier echter niet neer.
Snap ik, want ja, je hebt er voor betaald ;)

Edit:
Met een topic op xda een heel eind kunnen komen.
https://forum.xda-develop...ection-30-t3392949/page87
airwolf83 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:35:
Download ff de csc flasher via xda.
Via twrp fladhen en wipes niks.

Je kunt elke csc gebruiken.... wil je alleen 4g bellen en wifi bellen dan zul je de csc van jouw providee moeten flashen of de phn versie (unbranded).

Phn gebruik ik altijd
CSC Selection bedoel je denk ik?
Aan de hand van dat topic XEU handmatig aangepast, maar phn is beter denk ik.

Edit:
Gelukt. Nu is 4G bellen actief d:)b

[ Voor 65% gewijzigd door 13art op 30-05-2017 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
l3art schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:54:
[...]

CSC Selection bedoel je denk ik?
Aan de hand van dat topic XEU handmatig aangepast, maar phn is beter denk ik.

Edit:
Gelukt. Nu is 4G bellen actief d:)b
Yep die bedoelde ik inderdaad. Maar zie dat het je al gelukt is. Top!!
Xeu is geloof ik een UK csc.
Phn is de nederlandse unbranded csc. Dus inderdaad beter voor als je een nederlandse provider hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
airwolf83 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:49:
[...]

Phn is de nederlandse unbranded csc. Dus inderdaad beter voor als je een nederlandse provider hebt.
XEU is UK en groot deel van Europa, vandaar die geprobeerd. Die zat ook bij de multi csc. Maar dit is beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:52
Zijn er al mensen die Tmobile 4G bellen hebben?? En met welke CSC dan?? De PHN?

Ik lees soms in fora dat het moet kunnen met Tmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje. Ik heb de galaxy s7 edge,met vodafone abonnement.
Ik gebruik de ECHOE rom v15
Als ik de CSC Phn gebruik en probeer wifi-bellen,start mijn telefoon elke x opnieuw op(reboot) :( ,.
Zet ik wifi-bellen uit,dan kan ik wel bellen zonder opnieuw opstarten(reboot)
Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor.
BVD Jamoqu.
airwolf83 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:49:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:39:
Als ik de CSC Phn gebruik en probeer wifi-bellen,start mijn telefoon elke x opnieuw op(reboot) :( ,.
BVD Jamoqu.

[...]
Probeer even een clean install. Meteen naar laatste versie en laatste kernel.

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 15:06
van de week op de s7 van mijn zoon superman rom gezet.
nu wilt hij de achtergrond aanpassen en krijgt de melding dat de app niet geïnstalleerd is.
Kan ik de superman zip in twrp zo weer runnen (zonder dat ik de huidige installatie kwijt ben) en de missing app erbij zetten.
En welke app zou ik missen dan ook.
Heb natuurlijk zo min mogelijk aangezet tijdens de first install

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Laatst online: 20-09 13:53
SpikeHome schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:47:
van de week op de s7 van mijn zoon superman rom gezet.
nu wilt hij de achtergrond aanpassen en krijgt de melding dat de app niet geïnstalleerd is.
Kan ik de superman zip in twrp zo weer runnen (zonder dat ik de huidige installatie kwijt ben) en de missing app erbij zetten.
En welke app zou ik missen dan ook.
Heb natuurlijk zo min mogelijk aangezet tijdens de first install
Kun je dat niet gewoon met de gallery app doen die meegeleverd is? Kan het zelf niet uitproberen omdat ik die eraf gegooid heb. Ik heb er nu de Quickpic app opstaan waarmee ik het wel kan, maar dan wel eigen foto's uiteraard.

edit: oh en ik heb die background app (van samsung) ook niet geinstalleerd omdat ie allerlei rechten ging vragen die me niet nodig leken om alleen een achtergrond aan te passen.

[ Voor 11% gewijzigd door idef1x op 27-06-2017 10:10 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 15:06
idef1x schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:08:
[...]

Kun je dat niet gewoon met de gallery app doen die meegeleverd is? Kan het zelf niet uitproberen omdat ik die eraf gegooid heb. Ik heb er nu de Quickpic app opstaan waarmee ik het wel kan, maar dan wel eigen foto's uiteraard.

edit: oh en ik heb die background app (van samsung) ook niet geinstalleerd omdat ie allerlei rechten ging vragen die me niet nodig leken om alleen een achtergrond aan te passen.
die gallery app ook niet geïnstalleerd hoor.
Maar ik heb de installatie dmv twrp opnieuw doorlopen en de zaken die nodig waren toegevoegd.
Alles werkt nu goed, was gelukkig niks kwijt na de aanpassing installatie.
Daar was ik even bang voor.
Tnx iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 15:53
Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:39:
BVD Jamoqu.

[...]
Ik had dit ook.
Paar dagen later was v16 er en hierbij (dirty flash) was dit probleem verdwenen ;)

Edit; Ik bedoel v17 ipv v16 O-)

[ Voor 3% gewijzigd door richajax op 02-07-2017 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVoidstep
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 02-09 11:41
Ah, hoofdpijn. Ik heb mn S7 Edge weten te rooten.. Nu is het alleen zo dat wanneer ik een app benader met root acces me telefoon bevriest en reboot. Root acces uitschakelen voor app verhelpt het probleem. Alleen zonde als het net iets is wat ik gebruiken wil. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmm dat is gek. Welke root methode heb je gebruikt? Draai je nu magisk of supersu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVoidstep
SuperSu is gebruikt, TWRP erop geflashed. Via TWRP no-verity-opt-encrypt installed en daarna SR3-SuperSU-v2.79. Alles zn gang laten gaan. Knox disabled. Melding weggedaan over dat er met me telefoon geknoeid is en alles werkt bijna perfect.

SuperSU kan ik normaal openen en er is niks aan de hand. Totdat ik bij wijze van lucky patcher of freedom gebruik met root toegang. Zonder root toegang werken ze normaal minus root functies dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Vreemd. Je zou magisk kunnen proberen ipv supersu. Vind ik persoonlijk net iets prettiger werken. Kan je ook meteen uitsluiten of er met het rooten zelf iets mis is gegaan of dat het aan supersu ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iVoidstep
Ja precies, zal ik vanavond eens even proberen. ;)

Edit:
Andere rom erop gegooid icm magisk en toen werkte het wel. Magisk zelf installeren op stock rom gaf dezelfde problemen. Kom alleen niet meer door SafetyNet heen :P

[ Voor 63% gewijzigd door iVoidstep op 05-07-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Hoi :)

Ik heb ten tijde van de Nougat update een standaard ROM geflashed maar met andere CSC dan NL. Ik heb sindsdien geen enkele security update meer ontvangen en ook NL alert werkt niet.

Ik wil dus graag naar een compleet stock Nederlandse ROM. Ik zie echter de laatste pagina's niets meer gepost worden, wie kan mij helpen aan een linkje? Alvast dank!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert de Graaf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:23
Arfman schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:30:

Ik heb ten tijde van de Nougat update een standaard ROM geflashed maar met andere CSC dan NL. Ik heb sindsdien geen enkele security update meer ontvangen en ook NL alert werkt niet.

Ik wil dus graag naar een compleet stock Nederlandse ROM. Ik zie echter de laatste pagina's niets meer gepost worden, wie kan mij helpen aan een linkje? Alvast dank!
Ik heb alles standaard en afgelopen testmoment geen NL-Alert ontvangen.
Eerder werkte het wel.

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Hier ook geen NL Alert, al heb ik momenteel wel een Nederlandse CSC. Al had volgens mij bij ons op de afdeling bijna niemand hem gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Arfman schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:30:

Ik heb hem wel gewoon ontvangen. Draai de omega ROM met de phn csc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karazz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:20
Zojuist mijn S7 Edge geprobeerd te rooten. Krijg even de tekst "Recovery is not seandroid enforcing" te zien bovenin het scherm, vervolgens start hij wel gewoon door en kom ik bij het patroon inlog scherm. Helaas pakt hij niet mijn eigen patroon. Hoe kan ik nu inloggen?

Vreemd genoeg geeft google geen resultaten m.b.t. chainfire's auto root i.c.m. gewijzigde patroon (pattern).

Heb inmiddels de auto-root wel zo'n 10x doorgelopen, telkens met hetzelfde resultaat. Manueel in de recovery booten lukt wel, maar wil eigenlijk nog gewoon android in. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:57

sjaak

un giorno credi

Met m'n S3 heb ik alles wel zo'n beetje gedaan qua roms en root. Nu wil ik mijn S7 ook rooten om o.a. een backup te kunnen maken van m'n applicatie data en t.z.t. custom roms te kunnen gebruiken met m'n huidige data.

Nu heb ik echter het idee dat om android 7 te kunnen rooten, je een format data moet doen. Daarom wil ik een application data backup maken, waarvoor ik root nodig heb. Ik ben al even bezig geweest met Helium, een oude bekende, maar die ziet en maakt maar een backup van maar 31 van de 60+ apps waaronder de belangrijkste voor mij.

Tot nu toe heb ik al een paar keer auto root gebruikt en met twrp bezig geweest waar ik idd telkens tegen een onbereikbaar data partitie aan liep en dat telkens kon herstellen door de originele rom te herstellen zonder dat ik data kwijt was.

Kan ik het uit m'n hoofd zetten om te kunnen rooten zonder (applicatie)data kwijt te zijn?
Doe ik iets fout met Helium waardoor hij geen complete backup van alle apps maakt?
Zie ik iets anders over het hoofd qua rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Je moet eerst de bootloader overschrijven en daarna iets flashen wat je root geeft. Volgens mij hoef je daarmee niet je data te verliezen hoor? Al moet je wel even een goede tutorial vinden, want de meeste gaan er vanuit dat je dat meteen met een nieuwe ROM doet. TWRP en dan Magisk of Chainfire.

Wel kan het zo zijn dat er iets mis gaat bij 1 van die acties en je niks anders kunt doen dan iets nieuws te flashen, maar goed. Het is sowieso aangeraden om eerst even alles te backupen. En apps die het ondersteunen hun data op je SD of in de cloud te laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brouwerchris
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 09:03
karazz schreef op zondag 16 juli 2017 @ 09:40:
Zojuist mijn S7 Edge geprobeerd te rooten. Krijg even de tekst "Recovery is not seandroid enforcing" te zien bovenin het scherm, vervolgens start hij wel gewoon door en kom ik bij het patroon inlog scherm. Helaas pakt hij niet mijn eigen patroon. Hoe kan ik nu inloggen?

Vreemd genoeg geeft google geen resultaten m.b.t. chainfire's auto root i.c.m. gewijzigde patroon (pattern).

Heb inmiddels de auto-root wel zo'n 10x doorgelopen, telkens met hetzelfde resultaat. Manueel in de recovery booten lukt wel, maar wil eigenlijk nog gewoon android in. Iemand enig idee?
CF Autoroot werkt niet met Nougat.
Enige optie : TWRP installeren , daarna SuperSU of Magisk flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Never mind...

[ Voor 97% gewijzigd door 13art op 24-07-2017 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 18:57

sjaak

un giorno credi

Martinspire schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 00:00:
Je moet eerst de bootloader overschrijven en daarna iets flashen wat je root geeft. Volgens mij hoef je daarmee niet je data te verliezen hoor? Al moet je wel even een goede tutorial vinden, want de meeste gaan er vanuit dat je dat meteen met een nieuwe ROM doet. TWRP en dan Magisk of Chainfire.

Wel kan het zo zijn dat er iets mis gaat bij 1 van die acties en je niks anders kunt doen dan iets nieuws te flashen, maar goed. Het is sowieso aangeraden om eerst even alles te backupen. En apps die het ondersteunen hun data op je SD of in de cloud te laten staan.
TWRP flashen gaat prima. Vervolgens moet ik, om toegang te krijgen tot data en voordat ik SuperSU kan installeren, een format uitvoeren om de encryptie kwijt te zijn en ben ik dus alles kwijt. Terwijl ik eigenlijk met Titanium een backup wil maken voordat ik verder ga. Maar die heeft root nodig. :P

[edit1]
Nog eens een poging gedaan. TWRP geflashed zonder reboot. Handmatig gereboot naar recovery. Vanaf sd SuperSU geflashed, melding dat storage niet gemount kan worden. Proces gaat wel verder maar hierna krijg ik de vraag om een wachtwoord in te voeren voordat ie verder boot en die accepteert ie niet terwijl die zeker goed is.

[edit2]
Na flashen originele rom met home_csc gelukkig wel weer terug zonder root en met data. Encryptie gooit hier dus blijkbaar echt roet in het eten.

[ Voor 19% gewijzigd door sjaak op 24-07-2017 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxieboy40
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-08-2020
Wat raden jullie aan om te gebruiken voor mij als besturings systeem of wat gebruiken jullie zelf?

- Bij mijn stock rom blijven?
- Alleen rooten en Xposed gebruiken? Werkt deze al op de S7? Is mij nog een beetje onduidelijk…..
- Custom S8 port rom gebruiken? Zoja, welke raden jullie aan?
- Of toch voor een clean custom rom gaan zoals 'Lineage OS' gaan?
- Of toch voor de Ochoe rom gaan? Lees er veel positieve dingen over? Is het die €10,- waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 15:29
Maxieboy40 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:08:
Wat raden jullie aan om te gebruiken voor mij als besturings systeem of wat gebruiken jullie zelf?

- Alleen rooten en Xposed gebruiken? Werkt deze al op de S7? Is mij nog een beetje onduidelijk…..
- Of toch voor de Ochoe rom gaan? Lees er veel positieve dingen over? Is het die €10,- waard?
Gebruik zelf Superman Rom (2.6). Erg tevreden mee.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Maxieboy40 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:08:

Late reactie, maar als je de fingerprint scanner wilt gebruiken, dan valt Lineage OS al af, die heeft daar (zover ik begrijp uit het topic op XDA) geen support voor nog.Is grote onzin, werkt gewoon.

Ik heb vanavond LineageOS geïnstalleerd op mijn Galaxy S7 die vandaag binnen is gekomen. De fingerprint scanner doet het bij mij wel, maar de camera niet. Hoewel LineageOS best fijn werkt, vind ik het toch niet fijn aanvoelen. Ik zit te zoeken naar een ROM vergelijkbaar zoals XtreStoLite was, voor de Galaxy S6, maar dan een versie voor de Galaxy S7, enig idee welke ik dan het beste kan nemen? Superman ROM heb ik reeds geprobeerd, maar vind die aanpassingen in de UI maar lelijk, dus die heb ik liever niet. Heb vanuit de Aroma installer al geprobeerd om de stock als modded system UI te installeren, maar bij beiden hield ik de lelijke knoppen onderaan, terwijl ik daar 1 fysieke en 2 softbuttons ook nog eens voor heb.

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 08-08-2017 00:55 ]

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Ik heb geprobeerd mijn telefoon te resetten, maar heb dit ipv in android.. Heb ik dit gedaan via de recovery.. niet slim blijkbaar. Heb nu een lockdown van 24uur.....

Factory reset werkt op die manier blijkbaar niet, want met het aanzetten van de telefoon geeft ie aan dat een factory reset poging gedaan is, maar niet gelukt is. Of ik even wil inloggen. Dit lukt, nog getest of ik via de desktop kan inloggen bij google met het google-account en dit lukt ook.

Telefoon geeft aan dat ik 24uur moet wachten, maar ik heb ook geen optie om het te cancellen of een nieuw android account aan te maken.... Iemand nog een tip om dit binnen 24uur te regelen?

- Custom rom ? kom alleen op flashen met TWP, en daar heb je root voor nodig? of moet je iets aanzetten zodat het mogelijk is: OEM ofziets.. Dit kan dit niet, want ik kom daar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo1982
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 20:06
Is er een manual dat stap voor stap het rooten van samsung galaxy s7 laat zien voor Echo OS?

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 11:31
Mijn S7 Edge is onderweg naar mij en ik heb wat vragen. Ik hoor overal dat het standaard ROM bloated is en op mijn eerder mobile phones heb ik ook altijd custom ROMs gedraaid achter is Samsung nieuw dus enkel vragen;

- Dit is TWRP voor de Edge correct? (code naam heor2lte): https://forum.xda-develop...hero2lte-3-0-0-0-t3334084
- Welke kernel raden jullie aan? Te veel keuze...
- Welke ROM is aan te raden? Ik ben bekend met LineageOS en Resurrection ROM. Beide zijn ook aanwezig op deze telefoon.
- Zijn de cameras in de custom ROMs even goed als die in het standaard ROM?
- Schijnt dat KNOX wel belangerijk is en dat de meeste ROMs dit breken / triggeren en dat mijn garantie dan ook vervalt. Klopt dit? Of hoe dit te omzeilen of zijn er custom ROMs die dit intact laten?

Ik hoop dat jullie me een beetje opweg kunnen helpen voordat ik iets stoms doe dat niet meer terug te draaien is :) Dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:35
The Source schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:18:

- Schijnt dat KNOX wel belangerijk is en dat de meeste ROMs dit breken / triggeren en dat mijn garantie dan ook vervalt. Klopt dit? Of hoe dit te omzeilen of zijn er custom ROMs die dit intact laten?
Omdat ik zelf ook benieuwd was heb ik het internet wat afgestruind, maar ik kom tot de conclusie dat de Knox trigger niet te omzeilen is. Echter mogen ze volgens mij niet hierom de garantie laten vervallen: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak

Als ik het goed heb begrepen zorgt een getriggerde Knox ervoor dat bijv. ook de Play store etc. niet meer werken. Dit is echter in de software/ROM al omzeilt zodat het geen effect meer heeft.

Misschien dat het aan mij ligt, maar ik vind het maar normaal dat ik gewoon kan doen en laten wat ik wil met een apparaat dat door mij gekocht is. Helemaal als de fabrikant je standaard allerlei rotzooi door de strot duwt en er geen manier is om dit te weigeren.
Ik begrijp de beweegredenen van de fabrikant ook wel, maar deze aanpak lijkt me niet wenselijk (en het werkt ook helemaal niet aangezien er dus al een workaround voor is...).

Naar de antwoorden op de rest van je vragen ben ik overigens ook wel benieuwd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
ik draai nog steeds de standaard ROM van Samsung en die valt niet tegen. Goede interface en opties. Jammer van al die extra bloadware maar meeste heb ik gestopped.

En zijn lite versies van de galaxy ROM echter weet ik niet of die KNOX triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:00

Arfman

Drome!

Hoe is de camerakwaliteit bij een custom ROM?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ligt helemaal aan je rom. De roms gebaseerd op Samsung firmware hebben dezelfde camera kwaliteit als de originele rom. De kwaliteit van de camera bij aosp ed roms is wat minder. Maar sowieso zijn die roms niet echt aan te raden als daily driver vanwege de Bluetooth problemen die er mee zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Source
l3art schreef op woensdag 27 september 2017 @ 07:42:
Ligt helemaal aan je rom. De roms gebaseerd op Samsung firmware hebben dezelfde camera kwaliteit als de originele rom. De kwaliteit van de camera bij aosp ed roms is wat minder. Maar sowieso zijn die roms niet echt aan te raden als daily driver vanwege de Bluetooth problemen die er mee zijn.
Ik zie dat jij er verstand van hebt, zou jij mij een beetje op weg kunnen helpen met deze vragen te beantwoorden? Ik draai nog stock rom nu, maar wil eigenlijk van de bloatware af. Echter ben ik bang om KNOX te triggeren en ik weer niet of als ik naar het officiele rom terug gaat weer in orde is.

The Source in "[Samsung Galaxy S7-serie] Rooten en Custom roms"

• 13art

13art

Moderator Mobile
The Source schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:58:
[...]

Ik zie dat jij er verstand van hebt, zou jij mij een beetje op weg kunnen helpen met deze vragen te beantwoorden? Ik draai nog stock rom nu, maar wil eigenlijk van de bloatware af. Echter ben ik bang om KNOX te triggeren en ik weer niet of als ik naar het officiele rom terug gaat weer in orde is.

The Source in "[Samsung Galaxy S7-serie] Rooten en Custom roms"
Nope, Knox eenmaal getriggerd blijft hij getriggerd. Wil je dit niet moet je niet rooten.

• The Source
l3art schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:59:
[...]

Nope, Knox eenmaal getriggerd blijft hij getriggerd. Wil je dit niet moet je niet rooten.
Dus custom ROM zonder root is geen probleem?

• 13art

13art

Moderator Mobile
The Source schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:50:
[...]

Dus custom ROM zonder root is geen probleem?
Custom rom = triggeren Knox.
If a non-Knox boot loader or kernel has been installed on the device, Knox can no longer guarantee the security of the Knox container. As a result, the Warranty Bit will be burned to 0X1, indicating that this device can no longer use the Knox container service.

If the Knox bit has been burned:

A new Knox container can no longer be created on such a device
The data encrypted and stored in an existing Knox container can no longer be retrieved
Everything else outside the container should be the same as before.

• The Source
l3art schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:53:
[...]

Custom rom = triggeren Knox.

[...]
Dank je, dat dacht ik al :(
Vandaar dat ik dit eerst 100% duidelijk wil hebben.

Hebben we in NL iets aan Knox? Want Pay, etc wordt niet gesupport.
Daarbij is knox to ook end of life en worden enkel secure folders gesupport?
Betekent dit ook dat de online track & trace & swipe komt te vervallen?
En als Knox getriggerd is krijg ik dat geen RMA meer? of mogen ze dat niet tegenhouden?

Ik zie dat er scripts zijn die het standaard rom kunnen debloaten. Triggert dit knox?

• 13art

13art

Moderator Mobile
The Source schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:39:
[...]

Dank je, dat dacht ik al :(
Vandaar dat ik dit eerst 100% duidelijk wil hebben.

Hebben we in NL iets aan Knox? Want Pay, etc wordt niet gesupport.
Daarbij is knox to ook end of life en worden enkel secure folders gesupport?
Betekent dit ook dat de online track & trace & swipe komt te vervallen?
En als Knox getriggerd is krijg ik dat geen RMA meer? of mogen ze dat niet tegenhouden?

Ik zie dat er scripts zijn die het standaard rom kunnen debloaten. Triggert dit knox?
Samsung zal wel moeilijk gaan doen bij een rma als Knox getriggerd is, ook al mogen ze dat niet, maar ja, als consument trek je aan het kortste eind.

Ik heb me nooit zo verdiept in Knox dus ik weet niet goed waarvoor het precies is. Voor alles wat jij noemt zijn er genoeg alternatieven en heb je Knox niet voor nodig. Hoe het het met pay zit weet ik niet want ik gebruik dat niet. Ik ben in ieder geval nog nooit tegen beperkingen van root/ custom Roms aangelopen op dat vlak.

Er is een tool waarmee je kan debloaten (weet de naam zo uit mijn hoofd niet) zonder dat dat iets !et Knox doet. Dat is een programma waarbij je je telefoon aan de PC moet hangen en via de PC worden dan de apps verwijderd op je telefoon.

Scripts via je telefoon wordt lastig omdat je dan een custom recovery nodig hebt om die te draaien en je raadt het al, een custom recovery krijg je niet zonder Knox te triggeren

• The Source
l3art schreef op donderdag 28 september 2017 @ 06:55:
[...]

Samsung zal wel moeilijk gaan doen bij een rma als Knox getriggerd is, ook al mogen ze dat niet, maar ja, als consument trek je aan het kortste eind.

Ik heb me nooit zo verdiept in Knox dus ik weet niet goed waarvoor het precies is. Voor alles wat jij noemt zijn er genoeg alternatieven en heb je Knox niet voor nodig. Hoe het het met pay zit weet ik niet want ik gebruik dat niet. Ik ben in ieder geval nog nooit tegen beperkingen van root/ custom Roms aangelopen op dat vlak.

Er is een tool waarmee je kan debloaten (weet de naam zo uit mijn hoofd niet) zonder dat dat iets !et Knox doet. Dat is een programma waarbij je je telefoon aan de PC moet hangen en via de PC worden dan de apps verwijderd op je telefoon.

Scripts via je telefoon wordt lastig omdat je dan een custom recovery nodig hebt om die te draaien en je raadt het al, een custom recovery krijg je niet zonder Knox te triggeren
Dank je, dan voorlopig zolang ik garantie heb iig geen TWRP of custom Rom. Ik ga op zoek naar dat debloat script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
l3art schreef op donderdag 28 september 2017 @ 06:55:
[...]

Ik neem aan dat je hierbij iets bedoelt dat ADB gebruik om system apps te verwijderen (https://forum.xda-develop...dge-debloat-list-t3330211)? In dat geval heb je al root access nodig voor zover ik weet dus is je Knox al getriggerd.
Zonder root is het alleen mogelijk om apps uit te schakelen, maar verwijderen gaat niet. Het schijnt dat Package Disabler een goede app is hiervoor, maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

Ik houdt het voorlopig denk ik ook bij non-rooted stock, maar de kans is vrij groot dat ik in de toekomst toch weer tegen een probleem aan loop waarbij ik root nodig heb. Het blokkeren van ads is bijv. al vrij lastig op Android zonder root access... (ik weet dat het wel mogelijk is, maar dat moet ik ook nog proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Snippo schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:51:
[...]

Ik neem aan dat je hierbij iets bedoelt dat ADB gebruik om system apps te verwijderen (https://forum.xda-develop...dge-debloat-list-t3330211)? In dat geval heb je al root access nodig voor zover ik weet dus is je Knox al getriggerd.
Zonder root is het alleen mogelijk om apps uit te schakelen, maar verwijderen gaat niet. Het schijnt dat Package Disabler een goede app is hiervoor, maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd.

Ik houdt het voorlopig denk ik ook bij non-rooted stock, maar de kans is vrij groot dat ik in de toekomst toch weer tegen een probleem aan loop waarbij ik root nodig heb. Het blokkeren van ads is bijv. al vrij lastig op Android zonder root access... (ik weet dat het wel mogelijk is, maar dat moet ik ook nog proberen).
Nee heb je geen root voor nodig. Al een gezocht op Google naar 'debloat phone without root'?

Reddit - Android - Debloat your phone without root
https://www.google.nl/amp..._your_phone_without_root/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
l3art schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:56:
[...]

Nee heb je geen root voor nodig. Al een gezocht op Google naar 'debloat phone without root'?

Reddit - Android - Debloat your phone without root
https://www.google.nl/amp..._your_phone_without_root/
Die had ik inderdaad niet gevonden, maar het enige wat het doet is dus ook het uitschakelen van alle bloat. Voor het verwijderen blijft root toegang nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Snippo schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 17:01:
[...]

Die had ik inderdaad niet gevonden, maar het enige wat het doet is dus ook het uitschakelen van alle bloat. Voor het verwijderen blijft root toegang nodig.
Dat is beter dan niets ;)
Maar je hebt gelijk. Ik root altijd meteen dus kon destijds ook de apps verwijderen met deze tool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Ik las overal goede verhalen over Package Disabler Pro. Dus ik dacht, ik installeer die app en dan ben ik van mijn bloatware af. Niet dus, blijkt dat Samsung zelfs dat dichtgetimmerd heeft nu :X .

Denk dat ik ga overwegen of ik Knox nog ergens voor nodig heb (kan het me niet voorstellen) en anders toch mijn toestel maar root. Tot zover mijn ervaring met een non-root toestel :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Snippo schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 17:01:
Ik las overal goede verhalen over Package Disabler Pro. Dus ik dacht, ik installeer die app en dan ben ik van mijn bloatware af. Niet dus, blijkt dat Samsung zelfs dat dichtgetimmerd heeft nu :X .

Denk dat ik ga overwegen of ik Knox nog ergens voor nodig heb (kan het me niet voorstellen) en anders toch mijn toestel maar root. Tot zover mijn ervaring met een non-root toestel :/
Misschien een idee: gewoon de bloatware laten staan. Je hebt 32 GB + SD kaart om alles op te slaan. Pas als dat vol raakt, zou ik me druk gaan maken om bloatware. Ik had vroeger (Win98 e.d.) ook nog wel eens dat ik het allemaal weg wilde hebben, maar tegenwoordig kan het me gewoon te weinig boeien. Om te rooten omdat je het anders ziet staan, lijkt me overdreven. En als je een alternatieve launcher gebruikt (zoals bv Nova) dan kun je ook al die dingen wel weg halen. Ik zie ze niet, dus voor mij zijn ze er niet meer. Als je ze nooit opstart en ze hebben verder geen rechten om iets te doen, dan kan er verder ook niks mee gebeuren.

[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 13-10-2017 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Martinspire schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:56:
[...]

Misschien een idee: gewoon de bloatware laten staan. Je hebt 32 GB + SD kaart om alles op te slaan. Pas als dat vol raakt, zou ik me druk gaan maken om bloatware. Ik had vroeger (Win98 e.d.) ook nog wel eens dat ik het allemaal weg wilde hebben, maar tegenwoordig kan het me gewoon te weinig boeien. Om te rooten omdat je het anders ziet staan, lijkt me overdreven. En als je een alternatieve launcher gebruikt (zoals bv Nova) dan kun je ook al die dingen wel weg halen. Ik zie ze niet, dus voor mij zijn ze er niet meer. Als je ze nooit opstart en ze hebben verder geen rechten om iets te doen, dan kan er verder ook niks mee gebeuren.
Dat klopt natuurlijk wel. Het gaat ook meer om het principe, ik heb niet gevraagd om bloatware en ik heb ook geen bloatware nodig, dus waarom zit ik er dan mee opgescheept? Als ik er verder geen last van heb maakt het nog niet eens zoveel uit, maar ik heb geen idee wat er allemaal op de achtergrond gebeurd.

Vroeger was het inderdaad gewoon noodzakelijk om troep te ruimen op de PC om hem aan de praat te houden. Dat het nu allemaal een stuk sneller werkt zou geen excuus mogen zijn om dan maar een logge app te ontwikkelen of de telefoon vol met bloatware te leveren. Helaas is de realiteit anders...

Ik wacht nog op een nieuwe SIM tray maar als die binnen is en alles werkt dan flash ik toch een andere ROM. Ik zag dat er bijv. voor de Superman ROM ook een 'dark' skin is, dat zie ik wel zitten icm een OLED scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04:50

masauri

aka qwybyte

Ik heb sinds vandaag een S7 binnen en wil deze gelijk voorzien van minder bloatware e.d. dmv de superman rom.
Aangezien het toestel nog aan het opladen is, heb ik hem nog niet aangezet gehad.

Maakt dat verschil uit of moet ik eerst alles een keer ingesteld hebben?
Ik kon dit niet direct in het topic vinden en heb dit voordien altijd gedaan met toestellen die ik langer gebruikte.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
masauri schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:49:
Ik heb sinds vandaag een S7 binnen en wil deze gelijk voorzien van minder bloatware e.d. dmv de superman rom.
Aangezien het toestel nog aan het opladen is, heb ik hem nog niet aangezet gehad.

Maakt dat verschil uit of moet ik eerst alles een keer ingesteld hebben?
Ik kon dit niet direct in het topic vinden en heb dit voordien altijd gedaan met toestellen die ik langer gebruikte.
Je zet er compleet iets nieuws op dus het eerst instellen van de originele rom heeft echt totaal geen zin. Is alleen maar dubbel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinturMjoet
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-07 23:07
Hey,

Ik ben al zo'n anderhalf jaar in het bezit van een S7 Edge, maar de interesse naar custom ROMs begint toch wel te groeien merk ik. Ik heb in het verleden vaker geprobeerd custom ROMs te flashen op bijvoorbeeld de Note 2 en 3, maar ik merk op het internet dat de nieuwere toestellen al veel meer dichtgetimmerd zijn qua preventie van het installeren van zo'n custom ROM.

Ook heb ik mijn telefoon verzekerd via EWP (Volgens mij heet dat nu Wertgarantie). Ik heb eventjes in de voorwaarden gekeken, maar hier wordt het volgende gezegd:
Verzekerde heeft geen recht op vergoeding van de schade indien
a) ...
...
i) de schade is ontstaan door de werking van de software/aanvullende software of mobiele media;
j) de schade is ontstaan door virussen, software crashes, illegaal verkregen (en/of geïnstalleerde) software of programmeerfouten;
Betekent dit feitelijk dat mijn telefoon niet meer verzekerd is zodra ik een custom ROM op mijn telefoon zet? Al die verschillende regels maken het soms lastig om te bepalen wat wel en niet 'mag' volgens de voorwaarden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ze zeggen en houden vast aan rooten is vervallen van garantie. Dat mogen ze niet, maar dat doen ze wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hierbij natuurlijk wel van belang is, is het verschil tussen garantie en verzekering. Garantie mag er nooit door vervallen, maar waar @WinturMjoet het over heeft is natuurlijk geen garantie, maar een verzekering. De naam Wertgarantie is misschien lichtelijk verwarrend in deze. Maar als verzekeraar mag je volgens mij zelf bepalen welke voorwaarden jij stelt aan de dienst die je levert.

Als ik die voorwaarden zo lees zie ik het trouwens als volgt: Als de schade is ontstaan door de root/custom rom (denk aan even het voltage van de CPU omhoog gooien bij een overclock, waardoor hij het niet meer doet). Maar lijkt me sterk dat ze in het geval van een defect scherm weigeren om uit te betalen. Blijft echter een gokje natuurlijk omdat het geen wettelijke garantie is, maar een losse verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinturMjoet
Zo zat ik inderdaad ook redelijk te redeneren. In principe zou de verzekeringsmaatschappij een reparatie voor een kapot scherm niet mogen weigeren vanwege de installatie van een custom rom, echter is dit hetzelfde geval bij de garantie. Daar komt het (naar verhalen) wel voor dat een reparatie geweigerd wordt om zulke redenen. Vandaar ook dat ik meer duidelijkheid probeer te zoeken in deze situatie... (Niet dat ik straks 'voor niets' mijn verzekeringspremie betaal..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Simpelste oplossing hier is natuurlijk even contact met ze opnemen, misschien zeggen ze vooraf al wel dat het dus op die manier werkt (alleen als het met het defect te maken heeft). Dan heb je gewoon duidelijkheid van het bedrijf zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinturMjoet
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:29:
Simpelste oplossing hier is natuurlijk even contact met ze opnemen, misschien zeggen ze vooraf al wel dat het dus op die manier werkt (alleen als het met het defect te maken heeft). Dan heb je gewoon duidelijkheid van het bedrijf zelf.
Aan die optie heb ik nog niet eens gedacht! Gelijk even de contactinformatie opgezocht en de situatie voorgelegd aan de helpdesk van Wertgarantie. Nu is het afwachten op een reactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 13:25
Ik gebruik momenteel de Microsoft Authenticator app om in te loggen bij bepaalde Microsoft producten. Ik heb geprobeerd deze te beveiligen met pincode apps maar zonder succes. Als iemand toegang heeft tot mijn telefoon kan hij simpelweg de app openen waarna hij wordt gevraagd om een pincode. Men hoeft dan alleen naar de native task manager te gaan waarna je in de preview/thumbnail de toegangscode kan zien. Dat ziet er ongeveer zo uit (random Android screenshot):

Afbeeldingslocatie: https://cdn.ghacks.net/wp-content/uploads/2013/01/android-task-manager.jpg

Hoe kan ik dit oplossen? Andere authenticator apps hebben dit niet en schermen simpelweg de thumbnail af. Helaas moet je om bepaalde producten van Microsoft te beveiligen de Authenticator app gebruiken... Hetzelfde gaat ook op voor de berichten app (SMS) die veelal nodig is voor code's om toegang te krijgen tot bepaalde accounts... Waarom is er tot op heden geen native ingebouwde pincode beveiliging in Android? |:(

EDIT: ik zie net dat je je Microsoft producten kan beveiligen met third-party apps als je kiest dat je geen Android telefoon hebt (selecteer ''Other''). Desalniettemin blijft het probleem voor andere apps bestaan...

[ Voor 16% gewijzigd door Denniszx op 15-11-2017 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinturMjoet
WinturMjoet schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:47:
[...]

Aan die optie heb ik nog niet eens gedacht! Gelijk even de contactinformatie opgezocht en de situatie voorgelegd aan de helpdesk van Wertgarantie. Nu is het afwachten op een reactie..
Na bijna een week wachten op reactie ontving ik een paar dagen geleden een reactie van de verzekering. Helaas was het niet de reactie waar ik op hoopte, ik kreeg namelijk de polisvoorwaarden toegestuurd. Deze heb ik al doorgenomen, waarna het mij juist niet duidelijk was..

Anyway, dan maar weer terugmailen om te zien of een specifiekere reactie ook mogelijk is... Als iemand verder meer informatie hierover heeft, schroom niet om het te delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:04
Is er iemand die het met LineageOS 14.1 op een S7 voor elkaar heeft gekregen om de Stock accuduur te benaderen bij licht gebruik (geen games, dag of 2 standby)? Op de laatste Samsung ROM is de accuduur prima, maar in LOS loopt hij een stuk harder leeg in standby met hetzelfde lichte gebruik + apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
Iemand al een Oreo ROM uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Zijn er meer mensen die een slechte accu duur ervaren na al die updates ? ( waren er ineens 3 in korte tijd ?? ) Stock rom overigens.

Telefoon valt nu vaak 's nachts uit, terwijl ik dan met 30% battery dat ding op standby zet, en alle zooi als bluetooth etc staan uit. Ook geen facebook app geinstalleerd.

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:13
Misschien al een gestelde vraag maar kan nergens antwoord vinden (Google, Tweakers, XDA). Ik heb een van Samsung gekochte simlock vrije Galaxy S7 met PHE (Spanje) kan ik via Odin gewoon de laatste PHN versie hierop installeren. Ik hoef geen root ofzo. Eerst een delete cache en factory reset doen in dowload mode of pas daarna?

Al opgelost er staat een PHN versie op met patch van 1 December

Afbeeldingslocatie: https://www.case-custom.com/media/catalog/product/cache/1/small_image/284x284/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/a/samsung-galaxy-s7-edge-merry-christmas-case.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door aveenhuysen op 23-12-2017 21:31 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Laatst online: 20-09 13:53
Hmmm ik krijg mijn S7 niet meer in download mode. Nadat ik de keukze krijg voor volume up om in download mode te komen (of volume down om af te breken), reageert ie schijnbaar niet op de volume toetsen. Bij normaal gebruik vna de telefoon werken deze gewoon.

Ik wilde er maar eens een andere ROM op te zetten, want mijn home button reageert niet meer wanneer de telefoon normaal is geboot en hoopte met een verse installatie het weer werkend te krijgen. De home button an sich reageert wel, want ik krijg hem wel in recovery mode (waarbij de volume up/down wel gewoon reageren). Iemand dit als eens gehad en een oplossing gevonden? In recovery heb ik de cache al eens geleegd, maar dat maakte niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
https://forum.xda-develop...an-s-s7-oreo-rom-t3784715

Ik heb de gok genomen. TWRP geupdate en de rom erop geknald. Eindelijk Oreo..

Problemen? Ja, ik kan niet in de Dev opties komen, de rom is verder geheel Samsung, dus loaded. En er zijn geen tweaks aangebracht, dus geen call-recording oid. Ik heb SuperSu root gebruikt en dat werkt verder prima.

Hij voelt een beetje sluggish aan, dat komt omdat ik het vergelijk met de vorige rom waarbij ik in de dev opties alle animaties had uitgezet. Prima om de komende week als daily driver te gebruiken.

//SuperSu uninstalled, rom er weer even overheen gegooid en Magisk geflashed. Heb dus weer root, en de dev opties zijn bereibaar.

//Een week later:

Stabiele rom, alles werkt. Mis de kleine tweaks, erger mij aan alles was Samsung je opdringt. Heb met TB redelijk spul in de ijskast gezet.

Nu wachten op een echt goede Oreo rom.

[ Voor 22% gewijzigd door Koriel op 12-05-2018 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
https://forum.xda-develop...m-galaxy-project-t3792761

Uitstekende Oreo rom.

Ik gebruik hem nu als daily driver sinds een dag of 3. Absoluut geen enkel probleem. Er zitten de nodige tweaks in. Uitstekende battery life.

Aanrader.

Doe wel even een hele goede wipe en format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 19:27
Ik ben een beetje teleurgesteld in de ontwikkeling van custom roms voor de S7. Ik gebruik zelf LineageOS, en zit nu op versie 14.1. Er wordt wel gewerkt aan versie 15.1, maar dat schiet niet heel erg op. Er is ook maar 1 developer die er aan werkt. Toen ik de telefoon begin dit jaar kocht had ik gehoopt dat er actiever aan gewerkt zou worden.

Er zijn bij mijn weten ook eigenlijk maar 2 smaken custom roms: Of iets op TouchWiz gebaseerd (ik wil niet) of iets op LineageOS gebaseerd (met dezelfde bugs als LineageOS). Er wordt heel veel gekopieerd om een net iets andere custom rom te maken met een andere naam en een iets ander thema (veel zwart, want dat is stoer).

Nu is de S7 natuurlijk ook al oud, en daarom misschien niet meer zo interessant voor ontwikkelaars. Maar er is denk ik wel nog steeds een grote userbase, Er zijn nog een heleboel mensen die blij te maken zijn met een goede rom.

Tot zover mijn rant. :) Ik moet natuurlijk niet piepen, want al die customs roms worden maar wel gewoon gratis aangeboden, en zelf doe ik er ook helemaal niks aan (geen skills, en geen tijd).

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 15:29
Ik maak zelf nu al een tijdje gebruik van deze: [ROM][TW Official OREO 8.0] CivZ-G935F/FD-G930F/FD Multi CSC

Is met de Aroma installer aardig te customizen. Heb ook de Lineage ROM wel een kans gegeven, maar het gedoe met de camera deed me toch weer terug vallen op een Samsung based rom.

Laatste versie van 16/9 is ook weer voorzien van de laatste security updates.

Stay safe

• slow whoop
Voor mijn S7 blijf ik braaf wachten totdat LineageOS 15.1 official wordt. Tot die tijd blijf ik op LineageOS 14.1. Ik vind het jammer dat er op XDA weinig transparantie is waar aan gewerkt wordt. Ik snap dat developers niet kunnen zeggen wanneer iets klaar is, maar ze zouden bijvoorbeeld wel een lijstje kunnen zetten in de OP van de LineageOS ROM wat de dingen zijn waar nog aan gewerkt moet worden voordat de ROM official wordt. Dat hoeven niet per se bugs te zijn.

In het geval van LineageOS is er geloof ik iets met de SELinux status die er voor zorgt dat de ROM nog niet official gemaakt kan worden (en misschien ook nog andere dingen). Ook is de officiële LineageOS versie 14.1 een tijdje "weg" geweest, om onduidelijke redenen (iets met licenties en/of administratief geneuzel of zo). Van de een op de andere dag was ie niet meer te downloaden. Er was verrassend weinig informatie over te vinden.

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
slow whoop schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:56:
Voor mijn S7 blijf ik braaf wachten totdat LineageOS 15.1 official wordt. Tot die tijd blijf ik op LineageOS 14.1. Ik vind het jammer dat er op XDA weinig transparantie is waar aan gewerkt wordt. Ik snap dat developers niet kunnen zeggen wanneer iets klaar is, maar ze zouden bijvoorbeeld wel een lijstje kunnen zetten in de OP van de LineageOS ROM wat de dingen zijn waar nog aan gewerkt moet worden voordat de ROM official wordt. Dat hoeven niet per se bugs te zijn.

In het geval van LineageOS is er geloof ik iets met de SELinux status die er voor zorgt dat de ROM nog niet official gemaakt kan worden (en misschien ook nog andere dingen). Ook is de officiële LineageOS versie 14.1 een tijdje "weg" geweest, om onduidelijke redenen (iets met licenties en/of administratief geneuzel of zo). Van de een op de andere dag was ie niet meer te downloaden. Er was verrassend weinig informatie over te vinden.
Waarom wachten op de officiele status als de rom hartstikke stable is?

Camera is op te lossen met footej camera (fotos gemaakt met whatsapp en snapchat gebruiken de normale camera).

Ik gebruik deze 15.1 nu al 2 maanden en heb gewoon net zoveel batterij leven als de superman roms en heb in vergelijking tot die stock roms meer het gevoel dat dit systeem zwaardere taken etc kan handelen.

Het probleem is gewoon de exynos processor en samsung betreft camera en andere dingetjes.. Maar het is gewoon hartstikke stabiel hoor, het kan echt vele malen slechter dan dit, geloof me..

Edit: en de devs zijn hartstikke transparant.. Misschien niet in hun op, maar zeker op de github en de telegram groep die free to join is.

[ Voor 4% gewijzigd door banananas op 20-09-2018 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06 08:26
Geachte mede aardbewoners.

Is er al iemand die ervaring heeft met de superman ROM 3.0.1 install (Flash) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Goed even de twijfel of ik het hier moet achterlaten omdat het een root achtige issue betreft.. of het toch in het ervaringen topic beter past.. zelf gok ik hier!

heb hier een S7 (non edge) gewoon stock, draait android oreo,
aldus div root checkers is er _GEEN_ root aanwezig..

echter sommige apps klagen wel dat er root toegang is? terwijl deze er volgens de checkers niet is :?

wat kan ik "veilig" proberen om van deze schijnbare spook root af te komen :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Laatst online: 11-07 14:07
SMSfreakie schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:39:
wat kan ik "veilig" proberen om van deze schijnbare spook root af te komen :?
Als je het niet erg vindt dat je alle data (die je niet geback-upt hebt) kwijt raakt, dan adviseer ik om een "Noodherstel software" vanuit Samsung Smart Switch te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Ik wil een aanpassing maken op de systeempartitie van mijn G930F. Ik wil de telefoon echter NIET voorzien van een custom recovery en NIET (permanent) rooten.

Ik kan alleen maar beschrijvingen vinden van het installeren van TWRP en/of een custom rom, maar niet voor dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Condor70 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:16:
Ik wil een aanpassing maken op de systeempartitie van mijn G930F. Ik wil de telefoon echter NIET voorzien van een custom recovery en NIET (permanent) rooten.

Ik kan alleen maar beschrijvingen vinden van het installeren van TWRP en/of een custom rom, maar niet voor dit...
Voor zover mijn Android kennis nog relevant en adequaat is moet je ROOT toegang hebben om iets in de Systempartitie te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Mrjraider schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:20:
[...]
Voor zover mijn Android kennis nog relevant en adequaat is moet je ROOT toegang hebben om iets in de Systempartitie te wijzigen.
Daar lijkt het inderdaad wel op. Hoe kan ik dan tijdelijk rooten (zonder TWRP)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Bijvoorbeeld zo. Als je je systeempartitie hebt aangepast zou je je telefoon daarna weer kunnen unrooten door Magisk er af te gooien. Maar:
  • Knox wordt getriggerd, en dit kan niet ongedaan gemaakt worden
  • Het interne geheugen van je telefoon wordt gewist
  • Je krijgt geen OTA updates meer
Je moet zelf bedenken of je het dit waard vindt, nog los van het risico dat er met dit soort zaken iets mis kan gaan waardoor je telefoon het mogelijk helemaal niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
slow whoop schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:08:
Je moet zelf bedenken of je het dit waard vindt, nog los van het risico dat er met dit soort zaken iets mis kan gaan waardoor je telefoon het mogelijk helemaal niet meer doet.
Geen probleem allemaal. Deze handleiding installeert echter ook TWRP. Kan het ook zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Volgens mij heb je TWRP nodig om Magisk te flashen.

Maar volgens deze site (even naar beneden scrollen tot "Another Method to Root Samsung Galaxy S7 without TWRP") kun je CF auto root tool gebruiken om je telefoon te rooten zonder TWRP. Geen idee of dit (nog) werkt. Die site is 3.5 jaar oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
CF auto zal nog wel werken, maar ik heb het nu anders gedaan.
Ik heb TWRP en no-verity-opt-encrypt geflashed en daarna met TWRP de bestanden in system aangepast.
Nu moet ik alleen nog een tar bestand met alleen de stock recovery zien te maken om TWRP te verwijderen.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste