Bij mij bleef mijn telefoon hangen in het eerste android scherm. Toen ik dit melde werd ik spijtig genoeg verbannen van het forum. Vind ik zeer spijtig.
Dus het starte niet bij mij.
Dus het starte niet bij mij.
[ Voor 35% gewijzigd door Erik1805 op 20-04-2017 08:52 ]
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Wat wil je aanpassen dan? Via de M-Mod kun je heel veel aanpassen toch?Martinspire schreef op donderdag 20 april 2017 @ 09:30:
Ik heb nu de Nougat Echoe erop staan, maar het valt me op dat er nog weinig te customizen is. Xposed is natuurlijk nog niet uit voor Nougat, maar ik kan me niet herinneren dat er geen andere tools waren om bepaalde zaken aan te passen. Iemand nog wat handige suggesties?
Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh
Uitstekend tot zover. Kan geen bugs ontdekken en is super vloeiend.SYQ schreef op woensdag 19 april 2017 @ 21:09:
en? hoe bevalt de s8+ port?
Ik moest voor het installeren van de zip eerst een Format Data uitvoeren, maar voor de rest is het gelukt, heel erg bedankt!Zorian schreef op woensdag 19 april 2017 @ 20:32:
[...]
Klinkt alsof je moeilijk doet.
Waarom wil je het op die manier doen? Om root te krijgen op stock?
Dat is aan vrij veel eisen gebonden.
Het is veel simpeler om custom ROMs erop te gooien. Werkt nog lekkerder ook.
Gewoon terug naar TWRP gaan, aansluiten op de PC, zipje overpompen met een custom ROM erin, erheen bladeren via Install ZIP en gaan.
Goed punt. Die stap was ik even vergeten, is immers even geleden dat die voor mij noodzakelijk was.thefal schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:17:
[...]
Ik moest voor het installeren van de zip eerst een Format Data uitvoeren, maar voor de rest is het gelukt, heel erg bedankt!
M-mod?Erik1805 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:15:
[...]
Wat wil je aanpassen dan? Via de M-Mod kun je heel veel aanpassen toch?
Had wel in het tweede bericht gezet wat ik allemaal gedaan had. Toen was het gedaan. Was zeker niet de bedoeling om kritiek te geven. Is een ban blijvend? Heb al zoveel donaties gegeven ook aan verschillende mensen voor hun goed werk.Erik1805 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 08:50:
Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd. Maar het is een vaag forum daar. Je mag tegenwoordig geen kritiek meer leveren. Maar het ligt ook aan de vraagstelling.
Does not boot met een aantal uitroeptekens wordt niet gewaardeerd. Ook niet op XDA
Deze flashen, maar is volgens mij nog niet voor de S8 port
[ Voor 7% gewijzigd door Erik1805 op 20-04-2017 12:59 ]
Nee ze zijn nogal gevoelig over hoe je de zaken brengt. Heeft niets met kritiek te maken.jphermans schreef op donderdag 20 april 2017 @ 12:31:
[...]
Had wel in het tweede bericht gezet wat ik allemaal gedaan had. Toen was het gedaan. Was zeker niet de bedoeling om kritiek te geven. Is een ban blijvend? Heb al zoveel donaties gegeven ook aan verschillende mensen voor hun goed werk.
[ Voor 5% gewijzigd door Erik1805 op 20-04-2017 12:58 ]
Gebruik zelf sinds een tijdje nu Aqua mail. Werkt voor mij goed!airwolf83 schreef op donderdag 20 april 2017 @ 16:28:
Weet iemand nog een goede email app?
Aangezien samsung email (nog) niet werkt in combo met de s8 port
Stay safe
Ben zelf nog op zoek naar een mail-app met fatsoenlijke unified inbox (gmail gaat toch vaak naar specifieke mailboxen toe en qua notificaties is het een rommeltje) en swipen om tussen mails te wisselen (groot gebrek bij outlook en enkele andere apps).-SimJoc- schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 10:44:
Mailwise of TypeApp zijn fijne mailprogramma's. Ik zit eigenlijk vanaf de release af al op de supermanrom. Heeft de Echoerom voordelen in vergelijking met de Supermanrom?
https://forum.xda-develop...samsung-firmware-t2988647z0rk0l schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 20:31:
na weer eens een mislukte poging tot rooten en een custom rom is het helemaal kapot allemaal. Ikk kan nog wel in de recovery booten. Ik kan echter NERGENS een stock rom vinden die ik met odin kkan flashen. In eerst instantie wilde i TWPR installeren maar dat lukte niet en de phone zat in een bootloop. Ik heb wel op samsung roms iets kunnen vinden maar als ik geen premium member ben duurt het downloaden 7 uur.. iemand een tip?
[ Voor 3% gewijzigd door Zorian op 21-04-2017 21:54 ]
Dus Edge lightning notificaties werken ook ?Zorian schreef op donderdag 20 april 2017 @ 10:16:
[...]
Uitstekend tot zover. Kan geen bugs ontdekken en is super vloeiend.
1 a 2 functies werken niet maar dat ligt eerder aan ontbrekende hardware in de S7 Edge. Zoals over de vingerscanner vegen voor notificaties.
Samsung Flip 7
Ja, bij mij wel.dave1972 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 19:04:
[...]
Dus Edge lightning notificaties werken ook ?
[ Voor 44% gewijzigd door Kapitein187 op 14-05-2017 16:36 ]
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
[ Voor 180% gewijzigd door rens-br op 19-05-2017 11:07 ]
Nomen nescio
Als je toch al geroot bent en je Knox al getriggered is, zou ik meteen kijken voor een custom rom als ik jou was. Ik gebruik zelf Echoe Rom (kost een tientje), maar kun je zelf kiezen wat je wel en niet wil bij installatie (dus ook dat zijkant edge scherm op een non-edge telefoon, ik heb nml een flat). Zit ook meteen een root bij inbegrepen.Bra-Jo schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 10:23:
Hm, dilemma. Ik heb m'n S7 een tijdje terug geroot en heb daarna met m'n stomme kop een fabrieksreset gedaan zonder backup te maken.
Alles weer opnieuw ingericht, werkt weer prima. Nu wil ik updaten via OTA en dat werkt (natuurlijk) niet. Prima.
S7 aan Smart Switch gekoppeld, en die biedt een update aan van maar liefst 2,1GB:
Current: PDA:QB3 / CSC:QA8 / PHONE:QB1 (PHN)
Latest: PDA:QE7 / CSC:QD1 / PHONE:QD7 (PHN)
Ik wil eigenlijk wel updaten ivm beveiligingspatches enzo, maar ik heb geen zin om m'n root weer kwijt te raken of alles opnieuw in te moeten richten. Iemand misschien een tip wat deze update zou moeten voorstellen, en hoe het zit met wipen / root?
Tnx alvast!
[ Voor 3% gewijzigd door twanvanl op 22-05-2017 17:37 ]
M-Mod V12 flashen voor V14, is geen nieuwere versie, V12 werkt primatwanvanl schreef op maandag 22 mei 2017 @ 17:32:
[...]
Als je toch al geroot bent en je Knox al getriggered is, zou ik meteen kijken voor een custom rom als ik jou was. Ik gebruik zelf Echoe Rom (kost een tientje), maar kun je zelf kiezen wat je wel en niet wil bij installatie (dus ook dat zijkant edge scherm op een non-edge telefoon, ik heb nml een flat). Zit ook meteen een root bij inbegrepen.
--------------
Iemand die weet waar ik M-Mod voor Rom V14 kan vinden?
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Echoe zou ik lekker laten 1 verkeerd woord en je ligt er uit is mijn ervaring, tis een soort van secte daarl3art schreef op zondag 28 mei 2017 @ 16:43:
Morgen ga ik mijn S7 ophalen.
Zoals altijd meteen rooten en een custom rom er op.
Nu heb ik de volgende mogelijkheden op mijn lijstje:
- SupermanRom
- Super Stock ROM
- Echoe
Over die laaste lees ik hier veel positieve verhalen. Nadeel is alleen dat de website zo'n beetje geblokkeerd is voor alles als je je niet ingeschreven hebt (en nog geen 10 euro betaald hebt?). Vandaar dat ik me even tot jullie richt?
Wat zijn nou de main features om te kiezen voor de Echoe rom? Ik wil zelf een rom zonder teveel rommel er op. Gewoon lekker debloaten to the max zeg maar. Op youtube zag ik wel wat filmpjes van een jaar geleden over de echoe rom, maar daar zag ik ook dat het een drukke rom was met allemaal drukke achtergrond afbeeldingen en kleuren in de menu's, dat hoeft van mij allemaal niet. Of is dit allemaal te kiezen.
Belangrijkste is dat ik gewoon een bug vrije, soepele rom wil. En of dat nu met 4 uur of 5 uur SOT is dat maakt me niet zo heel erg veel uit.
Enige adviezen? Ervaringen? Dat Echoe soepel is heb ik al begrepen, maar dat zijn de andere roms ook.
Samsung Flip 7
En daar kan ik over meespreken. Voor de rest wel een prima rom en je kan kiezen wat je wilt op je telefoon van apps.dave1972 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:00:
[...]
Echoe zou ik lekker laten 1 verkeerd woord en je ligt er uit is mijn ervaring, tis een soort van secte daar
Klopt maar 10 euro neerleggen om de ROM te MOGEN gebruiken......nope niet voor mij weggelegd en zeker niet als je als een soort debiel behandelt wordt, maar goed ik persoonlijk zou dan voor Superman gaan, aardige gozer en zeer goede supportjphermans schreef op zondag 28 mei 2017 @ 19:59:
[...]
En daar kan ik over meespreken. Voor de rest wel een prima rom en je kan kiezen wat je wilt op je telefoon van apps.
Samsung Flip 7
Is een rom control. Bij echoe noemen ze het m mod. (Milychs mod) de naam van de maker ervan.l3art schreef op maandag 29 mei 2017 @ 20:43:
Kan je m mod even toelichten voor me? Wat moet ik daar bij voorstellen?
Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2
Heb nu die Superman draaien maar het enige waar ik dat logo zie is bij het booten en dat is omdat ik er zelf voor gekozen heb. Verder is het gewoon stock look.Zorian schreef op maandag 29 mei 2017 @ 23:57:
Die Superman vind ik het zo doodzonde van dat er geforceerde skinning overal en nergens zit... Ik wil gewoon stock looks. Niks geen custom splashscreens on boot, een lelijk superman plaatje met 20 regels aan credits in de systeminfo, kleurtjes en andere fancy dingen in de thema's/menu's etc. Nee.
En ach, Echoe. Zat mensen die vast wel even zo lief zijn een linkje te sturen als je erom vraagt naar de nieuwste versie. Zo vaak update ie niet meer hedendaags. Maar is wel perfect clean stock looks.
Die Knox status is fake, dankzij de hedendaagse kernels. Als je in downloadmode kijkt zal je nog wel 0x1 zien staan.l3art schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 07:13:
[...]
Heb nu die Superman draaien maar het enige waar ik dat logo zie is bij het booten en dat is omdat ik er zelf voor gekozen heb. Verder is het gewoon stock look.
Nou dacht ik toch dat bij het rooten van de telefoon standaard Knox getriggerd zou worden, maar als ik bij mij kijk lijkt dit niet het geval te zijn..
[afbeelding]
Enige is dat als ik een andere kernel installeer dat ik meteen opnieuw supersu moet flashen. Dat heb ik eerder niet gehad met mn andere Android telefoons. Maar goed als dat alles is dan is daar prima mee te leven natuurlijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Zorian op 30-05-2017 09:58 ]
Haha die powerbuttons schijnen nog door omdat ik een screenshot had gemaakt via m'n power menu. De screenshot is blijkbaar gemaakt terwijl het power menu nog niet helemaal weg was. Die stippen zijn een soort van menu. Geen idee waarom ze dat er in die app in gestopt hebben. Voor zover ik weet is dat de enige app waar dat is.Zorian schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 09:56:
[...]
Die Knox status is fake, dankzij de hedendaagse kernels. Als je in downloadmode kijkt zal je nog wel 0x1 zien staan.
Dankzij die fake status is Knox zelf weer te gebruiken, net als zaken zoals Pay en kan SafetyNet (makkelijker) gepassed worden.
SuperSU/Magisk wordt doorgaans mee geflashed bij elke custom kernel, tenzij de maker dat heeft verzuimd toe te voegen.
Indien mogelijk, kies dan voor Magisk ipv SuperSU. Daarmee kan je dus SafetyNet passen waardoor je toestel er voor de buitenwereld en apps uit ziet als unrooted and factory.
//Waarom heb je trouwens een halve powerbutton bovenin je scherm?En wat is die vage rij stippen rechtsonder?
Ah zoals ik al dacht dus.l3art schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:06:
[...]
Haha die powerbuttons schijnen nog door omdat ik een screenshot had gemaakt via m'n power menu. De screenshot is blijkbaar gemaakt terwijl het power menu nog niet helemaal weg was. Die stippen zijn een soort van menu. Geen idee waarom ze dat er in die app in gestopt hebben. Voor zover ik weet is dat de enige app waar dat is.
Overigens heb ik nu geen apps draaien die problemen hebben met root. Heb vooralsnog dan ook supersu draaien (ben ik het meest bekend mee).
Maar was er bij supermanrom ook niet een betaalde versie van? Of is dat zijn manier van "donaties"?airwolf83 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:10:
[...]
Is een rom control. Bij echoe noemen ze het m mod. (Milychs mod) de naam van de maker ervan.
Dat je dus eigenlijk heel de rom zo'n beetje naar je eigen wens kan inrichten qua kleuren. Sound mods, extended power menu.. teveel om op te noemen.
Dit zit overigens ook ingebouwd in de superman rom hoor.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De betaalde versies ondersteunde geloof ik de rom control in meerdere talen waaronder ook nederlands.Martinspire schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 10:40:
[...]
Maar was er bij supermanrom ook niet een betaalde versie van? Of is dat zijn manier van "donaties"?
Ligt aan je provider en je hebt echt de exacte CSC nodig die voor die versie van je rom bedoelt is. Met name de base versie dus. Ook moet je het vaak nog aan zetten via een Quicktoggle.l3art schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 15:57:
Nog een vraag (laatste denk ik). Ik heb her en der gelezen dat de optie 4G bellen mogelijk is, maar dat dit samen hangt met de csc. Nu heb ik zelf met de Superman rom multi csc geflashed maar de optie zie ik bij mij niet. Zal dus toch een andere csc moeten hebben, maar welke en hoe doe ik dat? Is dat inderdaad via Odin? Maar begrijp ik het goed dat dan alles gewiped wordt? Liefste wil ik gewoon op deze rom blijven.
Welke gebruik jij dan als ik vragen mag?Zorian schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:13:
[...]
Ligt aan je provider en je hebt echt de exacte CSC nodig die voor die versie van je rom bedoelt is. Met name de base versie dus. Ook moet je het vaak nog aan zetten via een Quicktoggle.
CSC flashen wiped niets. In elk geval niet met de zip die ik daar altijd voor gebruik. Dit gaat gewoon via TWRP.
Ik heb de CSC flasher van Echoe zelf, link zet ik hier echter niet neer.l3art schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:29:
[...]
Welke gebruik jij dan als ik vragen mag?
Ik dacht altijd dat ik elke csc kon gebruiken. Kon bij het installeren van deze rom kiezen uit meerdere of als multi installeren.
Heb mezelf nog nooit echt bezig gehouden met csc's tot ik er hier het één en ander over las.
Snap ik, want ja, je hebt er voor betaaldZorian schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:45:
[...]
Ik heb de CSC flasher van Echoe zelf, link zet ik hier echter niet neer.
CSC Selection bedoel je denk ik?airwolf83 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:35:
Download ff de csc flasher via xda.
Via twrp fladhen en wipes niks.
Je kunt elke csc gebruiken.... wil je alleen 4g bellen en wifi bellen dan zul je de csc van jouw providee moeten flashen of de phn versie (unbranded).
Phn gebruik ik altijd
[ Voor 65% gewijzigd door 13art op 30-05-2017 20:55 ]
Yep die bedoelde ik inderdaad. Maar zie dat het je al gelukt is. Top!!l3art schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 18:54:
[...]
CSC Selection bedoel je denk ik?
Aan de hand van dat topic XEU handmatig aangepast, maar phn is beter denk ik.
Edit:
Gelukt. Nu is 4G bellen actief
XEU is UK en groot deel van Europa, vandaar die geprobeerd. Die zat ook bij de multi csc. Maar dit is beter.airwolf83 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:49:
[...]
Yep die bedoelde ik inderdaad. Maar zie dat het je al gelukt is. Top!!
Xeu is geloof ik een UK csc.
Phn is de nederlandse unbranded csc. Dus inderdaad beter voor als je een nederlandse provider hebt.
Verwijderd
airwolf83 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 21:49:
[...]
Yep die bedoelde ik inderdaad. Maar zie dat het je al gelukt is. Top!!
Xeu is geloof ik een UK csc.
Phn is de nederlandse unbranded csc. Dus inderdaad beter voor als je een nederlandse provider hebt.
Probeer even een clean install. Meteen naar laatste versie en laatste kernel.Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:39:
Even een vraagje. Ik heb de galaxy s7 edge,met vodafone abonnement.
Ik gebruik de ECHOE rom v15
Als ik de CSC Phn gebruik en probeer wifi-bellen,start mijn telefoon elke x opnieuw op(reboot),.
Zet ik wifi-bellen uit,dan kan ik wel bellen zonder opnieuw opstarten(reboot)
Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor.
BVD Jamoqu.
[...]
"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"
Kun je dat niet gewoon met de gallery app doen die meegeleverd is? Kan het zelf niet uitproberen omdat ik die eraf gegooid heb. Ik heb er nu de Quickpic app opstaan waarmee ik het wel kan, maar dan wel eigen foto's uiteraard.SpikeHome schreef op maandag 26 juni 2017 @ 09:47:
van de week op de s7 van mijn zoon superman rom gezet.
nu wilt hij de achtergrond aanpassen en krijgt de melding dat de app niet geïnstalleerd is.
Kan ik de superman zip in twrp zo weer runnen (zonder dat ik de huidige installatie kwijt ben) en de missing app erbij zetten.
En welke app zou ik missen dan ook.
Heb natuurlijk zo min mogelijk aangezet tijdens de first install
[ Voor 11% gewijzigd door idef1x op 27-06-2017 10:10 . Reden: toevoeging ]
die gallery app ook niet geïnstalleerd hoor.idef1x schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:08:
[...]
Kun je dat niet gewoon met de gallery app doen die meegeleverd is? Kan het zelf niet uitproberen omdat ik die eraf gegooid heb. Ik heb er nu de Quickpic app opstaan waarmee ik het wel kan, maar dan wel eigen foto's uiteraard.
edit: oh en ik heb die background app (van samsung) ook niet geinstalleerd omdat ie allerlei rechten ging vragen die me niet nodig leken om alleen een achtergrond aan te passen.
Ik had dit ook.Verwijderd schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 14:39:
Even een vraagje. Ik heb de galaxy s7 edge,met vodafone abonnement.
Ik gebruik de ECHOE rom v15
Als ik de CSC Phn gebruik en probeer wifi-bellen,start mijn telefoon elke x opnieuw op(reboot),.
Zet ik wifi-bellen uit,dan kan ik wel bellen zonder opnieuw opstarten(reboot)
Heeft iemand misschien een oplossing hiervoor.
BVD Jamoqu.
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door richajax op 02-07-2017 18:59 ]
[ Voor 63% gewijzigd door iVoidstep op 05-07-2017 12:56 ]
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb alles standaard en afgelopen testmoment geen NL-Alert ontvangen.Arfman schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:30:
Hoi
Ik heb ten tijde van de Nougat update een standaard ROM geflashed maar met andere CSC dan NL. Ik heb sindsdien geen enkele security update meer ontvangen en ook NL alert werkt niet.
Ik wil dus graag naar een compleet stock Nederlandse ROM. Ik zie echter de laatste pagina's niets meer gepost worden, wie kan mij helpen aan een linkje? Alvast dank!
Geert
Ik heb hem wel gewoon ontvangen. Draai de omega ROM met de phn cscArfman schreef op maandag 10 juli 2017 @ 10:30:
Hoi
Ik heb ten tijde van de Nougat update een standaard ROM geflashed maar met andere CSC dan NL. Ik heb sindsdien geen enkele security update meer ontvangen en ook NL alert werkt niet.
Ik wil dus graag naar een compleet stock Nederlandse ROM. Ik zie echter de laatste pagina's niets meer gepost worden, wie kan mij helpen aan een linkje? Alvast dank!
CF Autoroot werkt niet met Nougat.karazz schreef op zondag 16 juli 2017 @ 09:40:
Zojuist mijn S7 Edge geprobeerd te rooten. Krijg even de tekst "Recovery is not seandroid enforcing" te zien bovenin het scherm, vervolgens start hij wel gewoon door en kom ik bij het patroon inlog scherm. Helaas pakt hij niet mijn eigen patroon. Hoe kan ik nu inloggen?
Vreemd genoeg geeft google geen resultaten m.b.t. chainfire's auto root i.c.m. gewijzigde patroon (pattern).
Heb inmiddels de auto-root wel zo'n 10x doorgelopen, telkens met hetzelfde resultaat. Manueel in de recovery booten lukt wel, maar wil eigenlijk nog gewoon android in. Iemand enig idee?
[ Voor 97% gewijzigd door 13art op 24-07-2017 19:21 ]
TWRP flashen gaat prima. Vervolgens moet ik, om toegang te krijgen tot data en voordat ik SuperSU kan installeren, een format uitvoeren om de encryptie kwijt te zijn en ben ik dus alles kwijt. Terwijl ik eigenlijk met Titanium een backup wil maken voordat ik verder ga. Maar die heeft root nodig.Martinspire schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 00:00:
Je moet eerst de bootloader overschrijven en daarna iets flashen wat je root geeft. Volgens mij hoef je daarmee niet je data te verliezen hoor? Al moet je wel even een goede tutorial vinden, want de meeste gaan er vanuit dat je dat meteen met een nieuwe ROM doet. TWRP en dan Magisk of Chainfire.
Wel kan het zo zijn dat er iets mis gaat bij 1 van die acties en je niks anders kunt doen dan iets nieuws te flashen, maar goed. Het is sowieso aangeraden om eerst even alles te backupen. En apps die het ondersteunen hun data op je SD of in de cloud te laten staan.
[ Voor 19% gewijzigd door sjaak op 24-07-2017 21:01 ]
Gebruik zelf Superman Rom (2.6). Erg tevreden mee.Maxieboy40 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:08:
Wat raden jullie aan om te gebruiken voor mij als besturings systeem of wat gebruiken jullie zelf?
- Bij mijn stock rom blijven?
- Alleen rooten en Xposed gebruiken? Werkt deze al op de S7? Is mij nog een beetje onduidelijk…..
- Custom S8 port rom gebruiken? Zoja, welke raden jullie aan?
- Of toch voor een clean custom rom gaan zoals 'Lineage OS' gaan?
- Of toch voor de Ochoe rom gaan? Lees er veel positieve dingen over? Is het die €10,- waard?
Stay safe
Late reactie, maar als je de fingerprint scanner wilt gebruiken, dan valt Lineage OS al af, die heeft daar (zover ik begrijp uit het topic op XDA) geen support voor nog.Is grote onzin, werkt gewoon.Maxieboy40 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 23:08:
Wat raden jullie aan om te gebruiken voor mij als besturings systeem of wat gebruiken jullie zelf?
- Bij mijn stock rom blijven?
- Alleen rooten en Xposed gebruiken? Werkt deze al op de S7? Is mij nog een beetje onduidelijk…..
- Custom S8 port rom gebruiken? Zoja, welke raden jullie aan?
- Of toch voor een clean custom rom gaan zoals 'Lineage OS' gaan?
- Of toch voor de Ochoe rom gaan? Lees er veel positieve dingen over? Is het die €10,- waard?
[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 08-08-2017 00:55 ]
Omdat ik zelf ook benieuwd was heb ik het internet wat afgestruind, maar ik kom tot de conclusie dat de Knox trigger niet te omzeilen is. Echter mogen ze volgens mij niet hierom de garantie laten vervallen: nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreakThe Source schreef op woensdag 20 september 2017 @ 21:18:
- Schijnt dat KNOX wel belangerijk is en dat de meeste ROMs dit breken / triggeren en dat mijn garantie dan ook vervalt. Klopt dit? Of hoe dit te omzeilen of zijn er custom ROMs die dit intact laten?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik zie dat jij er verstand van hebt, zou jij mij een beetje op weg kunnen helpen met deze vragen te beantwoorden? Ik draai nog stock rom nu, maar wil eigenlijk van de bloatware af. Echter ben ik bang om KNOX te triggeren en ik weer niet of als ik naar het officiele rom terug gaat weer in orde is.l3art schreef op woensdag 27 september 2017 @ 07:42:
Ligt helemaal aan je rom. De roms gebaseerd op Samsung firmware hebben dezelfde camera kwaliteit als de originele rom. De kwaliteit van de camera bij aosp ed roms is wat minder. Maar sowieso zijn die roms niet echt aan te raden als daily driver vanwege de Bluetooth problemen die er mee zijn.
Nope, Knox eenmaal getriggerd blijft hij getriggerd. Wil je dit niet moet je niet rooten.The Source schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:58:
[...]
Ik zie dat jij er verstand van hebt, zou jij mij een beetje op weg kunnen helpen met deze vragen te beantwoorden? Ik draai nog stock rom nu, maar wil eigenlijk van de bloatware af. Echter ben ik bang om KNOX te triggeren en ik weer niet of als ik naar het officiele rom terug gaat weer in orde is.
The Source in "[Samsung Galaxy S7-serie] Rooten en Custom roms"
Dus custom ROM zonder root is geen probleem?l3art schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:59:
[...]
Nope, Knox eenmaal getriggerd blijft hij getriggerd. Wil je dit niet moet je niet rooten.
Custom rom = triggeren Knox.The Source schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:50:
[...]
Dus custom ROM zonder root is geen probleem?
If a non-Knox boot loader or kernel has been installed on the device, Knox can no longer guarantee the security of the Knox container. As a result, the Warranty Bit will be burned to 0X1, indicating that this device can no longer use the Knox container service.
If the Knox bit has been burned:
A new Knox container can no longer be created on such a device
The data encrypted and stored in an existing Knox container can no longer be retrieved
Everything else outside the container should be the same as before.
Dank je, dat dacht ik al
Samsung zal wel moeilijk gaan doen bij een rma als Knox getriggerd is, ook al mogen ze dat niet, maar ja, als consument trek je aan het kortste eind.The Source schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:39:
[...]
Dank je, dat dacht ik al![]()
Vandaar dat ik dit eerst 100% duidelijk wil hebben.
Hebben we in NL iets aan Knox? Want Pay, etc wordt niet gesupport.
Daarbij is knox to ook end of life en worden enkel secure folders gesupport?
Betekent dit ook dat de online track & trace & swipe komt te vervallen?
En als Knox getriggerd is krijg ik dat geen RMA meer? of mogen ze dat niet tegenhouden?
Ik zie dat er scripts zijn die het standaard rom kunnen debloaten. Triggert dit knox?
Dank je, dan voorlopig zolang ik garantie heb iig geen TWRP of custom Rom. Ik ga op zoek naar dat debloat script.l3art schreef op donderdag 28 september 2017 @ 06:55:
[...]
Samsung zal wel moeilijk gaan doen bij een rma als Knox getriggerd is, ook al mogen ze dat niet, maar ja, als consument trek je aan het kortste eind.
Ik heb me nooit zo verdiept in Knox dus ik weet niet goed waarvoor het precies is. Voor alles wat jij noemt zijn er genoeg alternatieven en heb je Knox niet voor nodig. Hoe het het met pay zit weet ik niet want ik gebruik dat niet. Ik ben in ieder geval nog nooit tegen beperkingen van root/ custom Roms aangelopen op dat vlak.
Er is een tool waarmee je kan debloaten (weet de naam zo uit mijn hoofd niet) zonder dat dat iets !et Knox doet. Dat is een programma waarbij je je telefoon aan de PC moet hangen en via de PC worden dan de apps verwijderd op je telefoon.
Scripts via je telefoon wordt lastig omdat je dan een custom recovery nodig hebt om die te draaien en je raadt het al, een custom recovery krijg je niet zonder Knox te triggeren
Ik neem aan dat je hierbij iets bedoelt dat ADB gebruik om system apps te verwijderen (https://forum.xda-develop...dge-debloat-list-t3330211)? In dat geval heb je al root access nodig voor zover ik weet dus is je Knox al getriggerd.l3art schreef op donderdag 28 september 2017 @ 06:55:
[...]
Er is een tool waarmee je kan debloaten (weet de naam zo uit mijn hoofd niet) zonder dat dat iets !et Knox doet. Dat is een programma waarbij je je telefoon aan de PC moet hangen en via de PC worden dan de apps verwijderd op je telefoon.
Nee heb je geen root voor nodig. Al een gezocht op Google naar 'debloat phone without root'?Snippo schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:51:
[...]
Ik neem aan dat je hierbij iets bedoelt dat ADB gebruik om system apps te verwijderen (https://forum.xda-develop...dge-debloat-list-t3330211)? In dat geval heb je al root access nodig voor zover ik weet dus is je Knox al getriggerd.
Zonder root is het alleen mogelijk om apps uit te schakelen, maar verwijderen gaat niet. Het schijnt dat Package Disabler een goede app is hiervoor, maar ik heb het zelf nog niet geprobeerd.
Ik houdt het voorlopig denk ik ook bij non-rooted stock, maar de kans is vrij groot dat ik in de toekomst toch weer tegen een probleem aan loop waarbij ik root nodig heb. Het blokkeren van ads is bijv. al vrij lastig op Android zonder root access... (ik weet dat het wel mogelijk is, maar dat moet ik ook nog proberen).
Die had ik inderdaad niet gevonden, maar het enige wat het doet is dus ook het uitschakelen van alle bloat. Voor het verwijderen blijft root toegang nodig.l3art schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:56:
[...]
Nee heb je geen root voor nodig. Al een gezocht op Google naar 'debloat phone without root'?
Reddit - Android - Debloat your phone without root
https://www.google.nl/amp..._your_phone_without_root/
Dat is beter dan nietsSnippo schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 17:01:
[...]
Die had ik inderdaad niet gevonden, maar het enige wat het doet is dus ook het uitschakelen van alle bloat. Voor het verwijderen blijft root toegang nodig.
Misschien een idee: gewoon de bloatware laten staan. Je hebt 32 GB + SD kaart om alles op te slaan. Pas als dat vol raakt, zou ik me druk gaan maken om bloatware. Ik had vroeger (Win98 e.d.) ook nog wel eens dat ik het allemaal weg wilde hebben, maar tegenwoordig kan het me gewoon te weinig boeien. Om te rooten omdat je het anders ziet staan, lijkt me overdreven. En als je een alternatieve launcher gebruikt (zoals bv Nova) dan kun je ook al die dingen wel weg halen. Ik zie ze niet, dus voor mij zijn ze er niet meer. Als je ze nooit opstart en ze hebben verder geen rechten om iets te doen, dan kan er verder ook niks mee gebeuren.Snippo schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 17:01:
Ik las overal goede verhalen over Package Disabler Pro. Dus ik dacht, ik installeer die app en dan ben ik van mijn bloatware af. Niet dus, blijkt dat Samsung zelfs dat dichtgetimmerd heeft nu.
Denk dat ik ga overwegen of ik Knox nog ergens voor nodig heb (kan het me niet voorstellen) en anders toch mijn toestel maar root. Tot zover mijn ervaring met een non-root toestel
[ Voor 26% gewijzigd door Martinspire op 13-10-2017 23:57 ]
Dat klopt natuurlijk wel. Het gaat ook meer om het principe, ik heb niet gevraagd om bloatware en ik heb ook geen bloatware nodig, dus waarom zit ik er dan mee opgescheept? Als ik er verder geen last van heb maakt het nog niet eens zoveel uit, maar ik heb geen idee wat er allemaal op de achtergrond gebeurd.Martinspire schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:56:
[...]
Misschien een idee: gewoon de bloatware laten staan. Je hebt 32 GB + SD kaart om alles op te slaan. Pas als dat vol raakt, zou ik me druk gaan maken om bloatware. Ik had vroeger (Win98 e.d.) ook nog wel eens dat ik het allemaal weg wilde hebben, maar tegenwoordig kan het me gewoon te weinig boeien. Om te rooten omdat je het anders ziet staan, lijkt me overdreven. En als je een alternatieve launcher gebruikt (zoals bv Nova) dan kun je ook al die dingen wel weg halen. Ik zie ze niet, dus voor mij zijn ze er niet meer. Als je ze nooit opstart en ze hebben verder geen rechten om iets te doen, dan kan er verder ook niks mee gebeuren.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq