Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 21:16
Ben toch weer terug naar echoe rom. Lineage OS is wel super snel maar zijn toch een paar bugs. Accutijd is wel wel erg goed. Verlies in standby 0% .

Maar bel kwaliteit is niet goed. Toestel loopt af en toe vast als je ophangt van een gesprek. Bij notificaties unlocked het scherm niet in 1 keer.

Hoop dat het binnenkort goed is , ga dan weer terug

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twanvanl schreef op zondag 12 maart 2017 @ 01:45:
Zojuist een S7 aangeschaft, heb redelijk wat ervaring met flashen e.d. (mijn oude S2 draait op CM). Maar mijn vraag is of mijn garantie niet totaal vervalt stel ik root hem en gooi er een andere rom op (vind de TouchWiz skin niet zo mooi)? Of geld dat alleen als er een softwarematige reparatie nodig is?
Zoek in het forum hier is al zoveel over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twanvanl
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-03-2022
Erik1805 schreef op zondag 12 maart 2017 @ 13:36:
Ben toch weer terug naar echoe rom. Lineage OS is wel super snel maar zijn toch een paar bugs. Accutijd is wel wel erg goed. Verlies in standby 0% .

Maar bel kwaliteit is niet goed. Toestel loopt af en toe vast als je ophangt van een gesprek. Bij notificaties unlocked het scherm niet in 1 keer.

Hoop dat het binnenkort goed is , ga dan weer terug
Klopt dat je voor echoe rom moet betalen? Zie namelijk geen topic op XDA bij S7. Gaat mijn voorkeur toch uit naar LineageOS denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
twanvanl schreef op maandag 13 maart 2017 @ 18:40:
[...]

Klopt dat je voor echoe rom moet betalen? Zie namelijk geen topic op XDA bij S7. Gaat mijn voorkeur toch uit naar LineageOS denk ik.
Yes klopt eenmalig €10.
Dit is het voor mij dubbel en dwars waard. Mooie rom met veel updates. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
twanvanl schreef op maandag 13 maart 2017 @ 18:40:
[...]

Klopt, kost 10,00 om lid te worden. Ik vind het zeker waard. Je krijgt de laatste updates en de rom draait als een trein. Lineage OS heeft ook mijn voorkeur maar wacht nog even totdat de meeste bugs eruit zijn.

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Even een vraagje ik heb nu stock samsung rom.
Als ik echo erop zet wordt knox dan geactiveerd?
Moet ik terug naar fabriekinstellingen of bewaart deze rom de instellingen.
Is deze rom zoveel beter dan stock en behoud je de garantie.

[ Voor 14% gewijzigd door rjn27 op 14-03-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twanvanl
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-03-2022
rjn27 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:33:
Heb met Samsung gechat en zodra je root oid kijken ze wat het probleem is als je hem opstuurd voor reparatie. Als ze hem onder fabrieksgarantie kunnen repareren doen ze dat, anders zul je ervoor moeten betalen (sowieso al de onderzoekskosten). Zodra je hem root oid word inderdaad je Knox getriggerd. Over het algemeen is stock Android beter vanwege geen Samsung bloatware. Backup kun je maken via je Google account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Heb mijn oplossing gevonden. Draai nu de Echoe en LineageOS op mijn S7 Edge. :) Werkt perfect.

https://dbp.noobdev.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
rjn27 schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 20:33:
Ik draai al een tijdje de Echoe rom. Deze is erg goed, geen bloatware van Samsung erin. En snelle updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Erik1805 schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 09:10:
[...]

Aangaande thema (datum en tijd)je moet wel de kleuren juist instellen.

Go to M-Mod >> Notification panel mod >> Color notification header and choose a color
Ik lees nu pas dit berichtje.

Gister toch weer eens de echoe rom geprobeerd omdat die nou eenmaal smoother loopt.
Ik had serieus alle kleurtjes bij elke optie in de mod al geprobeert alleen niet in mn hoofd gekregen om bij notification panel mod te kijken om de kleur te veranderen.
Nu veranderd naar wit en jawel de tijd en datum is terug. Haha nu dus lekker voorlopig echoe want dat draait heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbvdb
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 12:10
Van de week eens 'om te proberen' die €10 betaald, de laatste Echoe gedownd en 'geprobeerd' te installeren.

Geen Bootloops, en een gewoon opstartende telefoon ( 930 ) , maar..........

Ik kon nergens al die mooie instellingen en mogelijkheden vinden hoor! 8)7

Ook niet een serieus degelijke 'how to flash Echoe'. Aangezien het al weer even geleden was dat ik met mijn laatste NoteII regelmatig aan het flashen was, is er vast het nodige veranderd.

Wat heb ik wel gedaan:

- van te voren fabriek-reset ( volledige wipe vanuit restore )
- TWRP en SuperSU geflashed
- Echoe-geflashed ( Aroma deed prima zijn werk, had alleen zelf nou niet overal echt een idee wat niet mee te installeren en wat wel )
- Telefoon start keurig op na installatie van de ROM .... maar zoals gezegd heb ik die mooie extra's niet kunnen vinden . Hij is er dan al weer af ( jammer van dat tientje ), maar misschien wil ik het nog eens overdoen maar dan goed.

Iemand een linkje waar het wel 'stap voor stap' uitgelegd wordt? Mijn dank is alvast groot _/-\o_

Wel grappig om daarna je 930 die een 935 is geworden door Echoe weer op stock te krijgen trouwens 8) . Dat viel me dan weer niet tegen en lukte vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
robbvdb schreef op zondag 19 maart 2017 @ 23:18:
Van de week eens 'om te proberen' die €10 betaald, de laatste Echoe gedownd en 'geprobeerd' te installeren.

Geen Bootloops, en een gewoon opstartende telefoon ( 930 ) , maar..........

Ik kon nergens al die mooie instellingen en mogelijkheden vinden hoor! 8)7

Ook niet een serieus degelijke 'how to flash Echoe'. Aangezien het al weer even geleden was dat ik met mijn laatste NoteII regelmatig aan het flashen was, is er vast het nodige veranderd.

Wat heb ik wel gedaan:

- van te voren fabriek-reset ( volledige wipe vanuit restore )
- TWRP en SuperSU geflashed
- Echoe-geflashed ( Aroma deed prima zijn werk, had alleen zelf nou niet overal echt een idee wat niet mee te installeren en wat wel )
- Telefoon start keurig op na installatie van de ROM .... maar zoals gezegd heb ik die mooie extra's niet kunnen vinden . Hij is er dan al weer af ( jammer van dat tientje ), maar misschien wil ik het nog eens overdoen maar dan goed.

Iemand een linkje waar het wel 'stap voor stap' uitgelegd wordt? Mijn dank is alvast groot _/-\o_

Wel grappig om daarna je 930 die een 935 is geworden door Echoe weer op stock te krijgen trouwens 8) . Dat viel me dan weer niet tegen en lukte vrij snel.
Je moet na het flashen van de rom ook de M-mod flashen. Daar zitten alle instelling in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Toch maar Magisk geflashed. Super Mario werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Erik1805 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 12:39:
Toch maar Magisk geflashed. Super Mario werkt perfect :)
ff vraagje.
Werkt super mario niet zonder magisk?

Ik heb sowiezo magisk erop omdat ik de abn amro app wou gebruiken met vingerafdruk.
Dit ging eerst niet omdat de app zei dat ik geroot was. Met magiskhide werkt het perfect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
airwolf83 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 20:50:
[...]

ff vraagje.
Werkt super mario niet zonder magisk?

Ik heb sowiezo magisk erop omdat ik de abn amro app wou gebruiken met vingerafdruk.
Dit ging eerst niet omdat de app zei dat ik geroot was. Met magiskhide werkt het perfect
Nee Mario kijkt of het je root hebt of niet. Met root start het spel niet op

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Erik1805 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 07:13:
[...]

Dat nis een min puntje van root, vandaar dat ik het spel niet kon installeren. Maar de \Echoe rom loopt als een zonnetje. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Erik1805 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 07:13:
[...]

Aha ik wist niet dat je voor mario ook niet geroot mocht zijn.. Wel apart dat je voor een spelletje niet geroot mag zijn maja.

Ik had sowiezo magisk eral op dus mario werkte bij mij gelijk.
pappaleone schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 13:02:
[...]

Dat nis een min puntje van root, vandaar dat ik het spel niet kon installeren. Maar de \Echoe rom loopt als een zonnetje. :) :)
Helemaal mee eens...
Echoe loopt hier ook als een zonnetje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel221
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 16:16
Probeerde net me telefoon te updaten maar kreeg onderstaande foutmelding.
Is hiervoor geroot geweest, maar heb 'm daarna netjes unrooted met smart switch naar stock.
Het is me overigens ook daarna niet meer gelukt om met Odin TWRP te flashen, telefoon schiet bij het opstarten automatisch door naar het Samsung Logo en blijft daar hangen.
Krijg de telefoon daarna alleen nog werkend na het flashen van Stock android via Odin.
Verschillende versies van Odin & TWRP al geprobeerd..

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/312wu84.png

[ Voor 5% gewijzigd door Daniel221 op 25-03-2017 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Even een vraag wordt Knox getriggerd als ik Echo rom installeer.
Heb nu stock samsung kan ik bij Echo rom alles ook terug zetten na een backup.
Wat zijn de voordelen van Echo tegenover stock.
En komen de updates van Echo over the air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is er iemand die de laatste echoe rom V10 heeft draaien met de N_v4.6 AElKernel. Zo ja werkt 4G Bellen?
Ik heb gisteren alles op een gloednieuwe S7Edge gezet, alles werkt prima behalve het 4G bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

pappaleone schreef op zondag 26 maart 2017 @ 13:52:
Is er iemand die de laatste echoe rom V10 heeft draaien met de N_v4.6 AElKernel. Zo ja werkt 4G Bellen?
Ik heb gisteren alles op een gloednieuwe S7Edge gezet, alles werkt prima behalve het 4G bellen.
Ligt aan je provider, niet alle providers hebben 4G bellen.
Zorg ervoor dat je de juiste CSC hebt die bij je provider hoort, kan met de CSC Changer van Echoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op zondag 26 maart 2017 @ 15:51:
[...]

Ligt aan je provider, niet alle providers hebben 4G bellen.
Zorg ervoor dat je de juiste CSC hebt die bij je provider hoort, kan met de CSC Changer van Echoe.
Ik heb precies gedaan wat jij nu verteld, heb de juiste CSC van echoe de PHN versie.Een andere edge 7 doet het wel met ook dezelfde CSC en idem rom. Ik zit op Vodafone die ondersteunen het.

[ Voor 23% gewijzigd door pappaleone op 26-03-2017 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

pappaleone schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:11:
[...]

Ik heb precies gedaan wat jij nu verteld, heb de juiste CSC van echoe de PHN versie.Een andere edge 7 doet het wel met ook dezelfde CSC en idem rom. Ik zit op Vodafone die ondersteunen het.
Ik weet niet of je dan PHN moet hebben, dat is de NL unbranded algemene CSC namelijk. Heb het idee dat je de Vodafone NL CSC moet flashen.
Kijk je quicktoggles even na, daar wil nog wel eens 1 staan die het aan zet.

[ Voor 7% gewijzigd door Zorian op 26-03-2017 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
rjn27 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 09:16:
Even een vraag wordt Knox getriggerd als ik Echo rom installeer. Ja
Heb nu stock samsung kan ik bij Echo rom alles ook terug zetten na een backup. Nee
Wat zijn de voordelen van Echo tegenover stock. Even wat topics doorlezen. Zit in echoe gewoon veel minder bloatware.
En komen de updates van Echo over the air. Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Heb ook v10 en heb net 4.6 even geinstaleerd en 4g bellen werkt bij mij. Heb de unbranded phn csc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Hier werkt het ook goed. Gebruik de T-Mobile CSC aangezien ik daar ook bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
airwolf83 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:51:
[...]

Heb ook v10 en heb net 4.6 even geinstaleerd en 4g bellen werkt bij mij. Heb de unbranded phn csc.
Dan heb ik hetzelfde als jou, raar de ene telefoon doet het wel en de nieuwe niet. Misschien de csc code en de kernel nog eens flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Weet niet of iemand al de dual patcher heeft geprobeerd maar die is echt super. Heb nu echoe rom als primaire draaien en lineage OS als secundaire. En in beide ddzelfde apps. Heel easy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
pappaleone schreef op zondag 26 maart 2017 @ 17:31:
[...]

Dan heb ik hetzelfde als jou, raar de ene telefoon doet het wel en de nieuwe niet. Misschien de csc code en de kernel nog eens flashen.
En als je flashed naar 4.5..
Doet ie het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
airwolf83 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:10:
[...]

En als je flashed naar 4.5..
Doet ie het dan wel?
Ik zal het zo eens even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
4.7 is er al weer zie ik zojuist haha..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
airwolf83 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 20:57:
4.7 is er al weer zie ik zojuist haha..
Juist ik heb na de problemen met de 4.6 zojuist de 4,7 geflashed en mijn 4g bellen werkt nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 16:38

Snippertje

Light up your life

Kort vraagje. Ik heb al een tijdje geen geroote telefoon meer. En nu las ik dat de s7 edge encryptie heeft die je kan uitzetten (of moet?) Betekent dit dat als ik root ik ook alles moet wipen? Daar zit ik zelf stiekem eigenlijk niet op te wachten, maar als het niet anders kan moet het maar natuurlijk.

Update: Het kan blijkbaar wel, maar werkt niet altijd. Uiteindelijk dus een wipe moeten doen helaas :+

[ Voor 15% gewijzigd door Snippertje op 26-03-2017 23:56 ]

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Echoe blijft toch een erg goede keus qua rom. My Knox en Secure folder werken top. Al met al een soepele rom. :)

Komt weer een update aan met de security patch van maart. Iemand wel eens een dirty flash gedaan vanaf een oudere versie ?

En V11 is uit :*)

[ Voor 40% gewijzigd door Erik1805 op 27-03-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:20:
Echoe blijft toch een erg goede keus qua rom. My Knox en Secure folder werken top. Al met al een soepele rom. :)

Komt weer een update aan met de security patch van maart. Iemand wel eens een dirty flash gedaan vanaf een oudere versie ?

Ik heb vaker dirty flash gedaan 8 van de 10 keer werkt het prima. Maar ik vindt het fijner dat je met een nieuwe rom ook clean start.
V11 uit zij jij? Vanavond maar weer een aan de flash :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Erik1805 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:20:

Ik doe altijd een clean flash. Vind het voor mijn gevoel ook fijner.
Een keer een dirty flash gedaan met de superman rom en toen stond in het instellingen menu alle regels dubbel.
Maar heb ook wel eens een dirty flash gedaan en dan werkt het gewoon perfect.

Maar v11 alweer. Ze zijn daar zo snel he... heerlijk.
Vanavond maar weer eens ff flashen.

[ Voor 5% gewijzigd door airwolf83 op 27-03-2017 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
pappaleone schreef op maandag 27 maart 2017 @ 13:12:
[...]

Ik heb vaker dirty flash gedaan 8 van de 10 keer werkt het prima. Maar ik vindt het fijner dat je met een nieuwe rom ook clean start.
V11 uit zij jij? Vanavond maar weer een aan de flash :)
Ja vandaag uitgekomen. Zal ook een dirty flash proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jphermans
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
Ik zoek een rom die aansluit bij een stockrom en die niet geroot is. Bestaat er zo een rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Erik1805 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 14:40:
[...]

Ja vandaag uitgekomen. Zal ook een dirty flash proberen
Net ook toch eens weer een dirty flash gedaan.
Tot nu toe werkt alles perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 19:52
Is Echoe Rom al gebaseerd op Android 7.1.1? of nog hoger. Ik heb Ambasadii zijn rom erop staan en die is nog steeds gebaseerd op 7.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 19:52
Erik1805 schreef op zondag 26 maart 2017 @ 16:54:
[...]

Hier werkt het ook goed. Gebruik de T-Mobile CSC aangezien ik daar ook bij zit.
Heeft T-Mobile dan al Bellen over 4G ? Nog niks van gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
r_buren956 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:44:
Is Echoe Rom al gebaseerd op Android 7.1.1? of nog hoger. Ik heb Ambasadii zijn rom erop staan en die is nog steeds gebaseerd op 7.0.
Nope..

Nog gebaseerd op 7.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
r_buren956 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 19:44:
Als je 7.1.1 wilt moet je naar lineage OS gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb net de V11 Echoe rom erop gezet dit is de laatste BTU versie. Maar in deze rom ontbreekt weer het 4G bellen. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Zo dirty flash gedaan. Helemaal prima gegaan. Heb ook de csc geflashed.

Je moet wel opnieuw de csc installer flashen na de rom

[ Voor 29% gewijzigd door Erik1805 op 27-03-2017 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:49:
Zo dirty flash gedaan. Helemaal prima gegaan. Heb ook de csc geflashed.

Je moet wel opnieuw de csc installer flashen na de rom
Maar heb jij ook de instelling 4G bellen onder de instellingen mobiele netwerken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
pappaleone schreef op maandag 27 maart 2017 @ 21:43:
Ik heb net de V11 Echoe rom erop gezet dit is de laatste BTU versie. Maar in deze rom ontbreekt weer het 4G bellen. Klopt dit?
Idd weer even de phn csc flashen opnieuw en de 4g optie en wifi bellen komt er weer te staan.
Ik heb vodafone en jij geloof ik ook dus bij jouw zou ie het ook moeten doen.
pappaleone schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:20:
[...]

Maar heb jij ook de instelling 4G bellen onder de instellingen mobiele netwerken?
Bij mij staat die instelling er na de phn csc geflashed te hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door airwolf83 op 28-03-2017 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
delete!

[ Voor 95% gewijzigd door airwolf83 op 28-03-2017 00:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
airwolf83 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:01:
[...]

Idd weer even de phn csc flashen opnieuw en de 4g optie en wifi bellen komt er weer te staan.
Ik heb vodafone en jij geloof ik ook dus bij jouw zou ie het ook moeten doen.

[...]

Bij mij staat die instelling er na de phn csc geflashed te hebben.
Inderdaad het werkt weer thanks ;) _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
pappaleone schreef op maandag 27 maart 2017 @ 22:20:
[...]

Ja die heb ik

Update
En weer een kernel update. Dit gast gaat maar door

[ Voor 12% gewijzigd door Erik1805 op 28-03-2017 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Erik1805 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 07:18:
[...]

Ja die heb ik

Update
En weer een kernel update. Dit gast gaat maar door
Ik heb onderhand 1 vrije dag per week nodig om het bij te houden. Maar deze gast maakt er serieus werk van. Dit is de investering van €10 zeker waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Tada, met de nieuwste Echoe en T-Mobile. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hm3QfHCl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:35

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Zorian schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:34:
Tada, met de nieuwste Echoe en T-Mobile. :)

[afbeelding]
En werkt 4G bellen dan ook?

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Geen idee, ik heb met moeite 1 streepje G/E hier. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:35

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Zorian schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:06:
[...]

Geen idee, ik heb met moeite 1 streepje G/E hier. :+
Dan woon je wel heel erg afgelegen ;). Op het platteland waar ik woon, is er volop 4G :)

Jamesbond007uk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

jamesbond007uk schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:08:
[...]

Dan woon je wel heel erg afgelegen ;). Op het platteland waar ik woon, is er volop 4G :)
Er staat maar 1 mast in het hele dorp hier, en die staat een kleine 2,5km verderop. Voeg er A+++ isolatie aan toe en je bent klaar. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
pappaleone schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:26:
[...]

Ik heb onderhand 1 vrije dag per week nodig om het bij te houden. Maar deze gast maakt er serieus werk van. Dit is de investering van €10 zeker waard.
Haha echt he...

Elke keer als mijn s7 edge net ff gewend is aan een firmware dan staat de volgende er al weer op haha.

Kernel 3.8 er zojuist opgezet..

[ Voor 4% gewijzigd door airwolf83 op 29-03-2017 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Hoppa

En weer een kernel update ( v5) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:17:
Hoppa

En weer een kernel update ( v5) :)
Dit is topsport wow.
Effe off topic net de galaxy S8+ besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
pappaleone schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 00:53:
[...]

Dit is topsport wow.
Ja gaat snel daar. Nee S8+ sla ik over s7 edge draait nog als een trein :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
pappaleone schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 00:53:
[...]

Dit is topsport wow.
Mn hebberigheid zegt: KOPENNNNN KOPENNNN!!!!!
Maar denk toch dat ik de s7 edge nog ff houd...
Draait nog goed en met de echoe rom draait tie nog beter dan beter haha.. Maar weet niet of ik me in kan houden als de s8 er eenmaal is..

Ik heb tot nu toe alle S series gehad behalve de s2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Knip.

(dubbel)

En weer een kernel update (5.1) :D

[ Voor 141% gewijzigd door Erik1805 op 31-03-2017 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Staat er hier al weer op..
Ik instaleer alle updates netjes haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jphermans
Erik1805 schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 15:15:
En weer een kernel update (5.1) :D
Kan ik de kernel updaten zonder root? Heb de laatste rom geïnstalleerd maar root niet aangevinkt omdat de bedrijfspolicy rooten niet toelaat. Maar wil wel de kernel updaten indien mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
jphermans schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 16:15:
[...]

Kan ik de kernel updaten zonder root? Heb de laatste rom geïnstalleerd maar root niet aangevinkt omdat de bedrijfspolicy rooten niet toelaat. Maar wil wel de kernel updaten indien mogelijk.
Yep.
In de aroma installer van de kernel kun je ook kiexen tussen wel of geen root.

Ondertussen is 5.2 er al weer..

[ Voor 4% gewijzigd door airwolf83 op 01-04-2017 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jphermans
Waar zijn deze te downloaden? Zie die niet direct staan op echoe site!

**** Gevonden niet goed gekeken! ****

[ Voor 22% gewijzigd door jphermans op 01-04-2017 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Zo, inmiddels zijn er voor de Echoe rom bijna alle s8 apps geport. Werkt echt super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jphermans
Erik1805 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 14:40:
Zo, inmiddels zijn er voor de Echoe rom bijna alle s8 apps geport. Werkt echt super
Krijg altijd een Force close na het installeren van deze S8 apps.
Heb ik kunnen oplossen door de cache van de touchwizard te clearen.

[ Voor 11% gewijzigd door jphermans op 04-04-2017 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
jphermans schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 17:21:
[...]

Krijg altijd een Force close na het installeren van deze S8 apps.
Heb ik kunnen oplossen door de cache van de touchwizard te clearen.
Klopt , gegevens wissen zoals vermeld in de post. Werken allemaal heel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Erik1805 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:35:
[...]

Klopt , gegevens wissen zoals vermeld in de post. Werken allemaal heel goed
Heb jij phone en contacts ook erop gezet?

Zoja
als je nu de instellingen gaat bekijken van de dialer. Is de taal bij jouw daar ook ineens engels?

Ik probeer ook sommige apks van apk mirror erop te zetten maar krijg veel deze melding dan: apk niet geinstaleerd... het pakket conflicteert met een bestaand pakket met dezelfde naam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
airwolf83 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 20:39:
[...]

Heb jij phone en contacts ook erop gezet?

Zoja
als je nu de instellingen gaat bekijken van de dialer. Is de taal bij jouw daar ook ineens engels?

Ik probeer ook sommige apks van apk mirror erop te zetten maar krijg veel deze melding dan: apk niet geinstaleerd... het pakket conflicteert met een bestaand pakket met dezelfde naam
Ja taal is daar ook in het engels. Kwam daar vanmiddag achter. Stoort me niet echt. Werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
neuh mij ook niet echt maar nu weet ik dat het niet aan mij ligt in elk geval... haha

Ik vind vooral de nieuwe touchwizz echt verbeterd en heerlijk werken

[ Voor 29% gewijzigd door airwolf83 op 04-04-2017 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ja werkt inderdaad super. Heeft net een nieuwe flash voor een edge feature gereleased (Smart Select in flashable twrp zip )

Echt super handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Haha ja daar ben ik ook net mee bezig maar dat heb ik weer.
Ik krijg een error als ik met dat vierkantje iets wil selecteren.
als ik op gereed klik krijg ik een force close

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
airwolf83 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:07:
Haha ja daar ben ik ook net mee bezig maar dat heb ik weer.
Ik krijg een error als ik met dat vierkantje iets wil selecteren.
als ik op gereed klik krijg ik een force close
Wat apart. Ik heb het geflashed en werkte gelijk..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0uNnIXqjg5eng7PjjeiumrnU/thumb.png

[ Voor 18% gewijzigd door Erik1805 op 04-04-2017 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Erik1805 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:11:
[...]

Wat apart. Ik heb het geflashed en werkte gelijk..

[afbeelding]
Zover ben ik ook gekomen maar zodra ik dus op dat bovenste vierkant klik en dan een stukje beeld wil selecteren dan slaat tie vast. zal zo wel ff een screenshot maken

Het knopje gif en boven vastmaken werken wel

[ Voor 5% gewijzigd door airwolf83 op 04-04-2017 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
airwolf83 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:20:
[...]

Zover ben ik ook gekomen maar zodra ik dus op dat bovenste vierkant klik en dan een stukje beeld wil selecteren dan slaat tie vast. zal zo wel ff een screenshot maken

Het knopje gif en boven vastmaken werken wel
Dit krijg ik. Slaat niet vast. Kan gewoon selecteren en opslaan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zN5vBSxS1CD7xperkB1rqofs/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
maf
dit krijg ik te zien als ik op gereed klik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7hhFsWuak7nXUwkPzggz4NVd/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Bij mij begint het nu ook te jeuken om de s7 edge te rooten. Nooit behoefte aan gehad omdat ik eigenlijk dik tevreden ben maar S8 software erop knallen lijkt me wel fijn. Behoed ik mezelf erook van om de S8+ los te kopen

Is de 10e het waard om direct met Echo te beginnen of presteert Superman rom ook goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
SYQ schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:56:
Bij mij begint het nu ook te jeuken om de s7 edge te rooten. Nooit behoefte aan gehad omdat ik eigenlijk dik tevreden ben maar S8 software erop knallen lijkt me wel fijn. Behoed ik mezelf erook van om de S8+ los te kopen

Is de 10e het waard om direct met Echo te beginnen of presteert Superman rom ook goed?
Ja absoluut waard. Root altijd mijn toestel maar deze developer is echt erg goed en zorgt voor goede en snelle updates.

Superman heb ik er in het begin op gehad en werkte ook goed maar echoe is wel erg soepel

[ Voor 8% gewijzigd door Erik1805 op 04-04-2017 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
airwolf83 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 21:47:
maf
dit krijg ik te zien als ik op gereed klik

[afbeelding]
Ik heb wel na het flashen wipe dalvik/cache gedaan voor de reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Erik1805 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:04:
[...]

Ja absoluut waard. Root altijd mijn toestel maar deze developer is echt erg goed en zorgt voor goede en snelle updates.

Superman heb ik er in het begin op gehad en werkte ook goed maar echoe is wel erg soepel
Dat klinkt goed. Is er wel een goed tutorial op het forum van echo te vinden? Ik kan de s7 topic helaas niet bekijken zonder eerst te betalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
SYQ schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 22:24:
[...]

Dat klinkt goed. Is er wel een goed tutorial op het forum van echo te vinden? Ik kan de s7 topic helaas niet bekijken zonder eerst te betalen
Je moet inderdaad eerst betalen voordat je toegang krijgt. Maar daar staat alle informatie. Let er wel op dat er wat vreemd gecommuniceerd wordt op het forum. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Nou ik zit een beetje vast. Als ik de instructies op Echo forum lees kan ik direct aan de slag door TWRP te flashen. Dit is me gelukt, maar gelijk na een volgende boot was die weer weg. Heb wat rond gelezen, maar dien ik de bootloader ook eerst te unlocken ofzo? Hierover kan ik helaas niks vinden. Heb dit topic ook wat doorgespit zonder succes.

Volgorde is toch TWRP - allow system modifications - Wipe toestel - Reboot recovery - Flash DPLT Modem - Flash Echo rom ?

edit/ toch wat gevonden in dit topic, maar eens ff proberen : https://forum.xda-develop...ial-twrp-herolte-t3333770

[ Voor 14% gewijzigd door SYQ op 04-04-2017 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
SYQ schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 23:29:
Nou ik zit een beetje vast. Als ik de instructies op Echo forum lees kan ik direct aan de slag door TWRP te flashen. Dit is me gelukt, maar gelijk na een volgende boot was die weer weg. Heb wat rond gelezen, maar dien ik de bootloader ook eerst te unlocken ofzo? Hierover kan ik helaas niks vinden. Heb dit topic ook wat doorgespit zonder succes.

Volgorde is toch TWRP - allow system modifications - Wipe toestel - Reboot recovery - Flash DPLT Modem - Flash Echo rom ?

edit/ toch wat gevonden in dit topic, maar eens ff proberen : https://forum.xda-develop...ial-twrp-herolte-t3333770
In de link die je zet moet je de stappen tot 9 volgen. Daarna de Rom flashen. Had je al Nougat erop staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Yes gelukt, vergeten gister een update te geven! Werd best laat doordat ik nog druk aan het spelen was met de toestel. Nog geen gekke dingen tegengekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jphermans
Komt dit weekend nog geen nieuwe build aan. Is bevestigd op echoe rom. Is aan het wachten op de nieuwe security patch van april.
Voor de rest draait v11 perfect op mijn S7 Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:18
Ik heb nu toch even de SuperStock kernel erop gezet icm Echoe.. Voor mijn gevoel is dit soepeler. Bij V12 maar eens een backup doen en alles wipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
StarC schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 12:16:
Ik heb nu toch even de SuperStock kernel erop gezet icm Echoe.. Voor mijn gevoel is dit soepeler. Bij V12 maar eens een backup doen en alles wipen.
Beter dan de laatste ael kernel? Hoe is ie qua batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:18
Erik1805 schreef op zondag 9 april 2017 @ 19:39:
[...]

Beter dan de laatste ael kernel? Hoe is ie qua batterij?
Goed, ik merk eigenlijk weinig verschil in standby. De meeste drain komt toch van wakelocks en alarms. Ik zou locatie standaard uit kunnen zetten maar dan beperk je je telefoon nogal. Het zal vast wel wat procenten kunnen schelen, maar ik heb nog nooit minder dan 30% gehad aan het einde van de dag als ik met 100 begon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vegetto
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 10:14
heb nu lineageos draaien maar niet echt tevreden, camera is traag, apps crashen, telefoongesprek wordt zo maar beeindigd, is er ook een rom bijv superman ofzo of iets in die richting maar dan zonder samsung zooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
vegetto1983 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 10:37:
heb nu lineageos draaien maar niet echt tevreden, camera is traag, apps crashen, telefoongesprek wordt zo maar beeindigd, is er ook een rom bijv superman ofzo of iets in die richting maar dan zonder samsung zooi?
LineageOS heb ik er ook op gehad. is verre van stabiel en camera kwaliteit is een bekend probleem. Superman rom kun je tijdens flashen kiezen wat wel en niet te installeren. Of Echoe rom. Maar die is betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragozhou
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-09 18:53
Kan iemand mij helpen?
Ik kan mijn wifi wachtwoorden niet zien op nougat rooted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jphermans
dragozhou schreef op donderdag 13 april 2017 @ 17:07:
Kan iemand mij helpen?
Ik kan mijn wifi wachtwoorden niet zien op nougat rooted
Kijk eens in de playstore, staan een paar apps in om bij rooted phones de wifi wachtwoorden te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragozhou
jphermans schreef op donderdag 13 april 2017 @ 18:42:
[...]

Kijk eens in de playstore, staan een paar apps in om bij rooted phones de wifi wachtwoorden te zien.
Zijn die wachtwoorden dan encrypted, want dat was in marshmallow wel zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilsson1234
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-09 19:52
dragozhou schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 00:23:
[...]

Zijn die wachtwoorden dan encrypted, want dat was in marshmallow wel zo?
Die zijn idd encrypted, heb het zelf geprobeerd maar is helaas nooit gelukt :')
Als je hem zelf opzoekt in de root directory dat krijg jij random cijfers en letters, heel erg irritant als ik een backup van mijn wachtwoorden wil hebben :(

[ Voor 22% gewijzigd door nilsson1234 op 14-04-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragozhou
nilsson1234 schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 22:28:
[...]

Die zijn idd encrypted, heb het zelf geprobeerd maar is helaas nooit gelukt :')
Als je hem zelf opzoekt in de root directory dat krijg jij random cijfers en letters, heel erg irritant als ik een backup van mijn wachtwoorden wil hebben :(
Bij marshmallow kon ik ze wel unencrypted krijgen door securestorage op false te zetten maar dat werkt bij nougat niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 13:50
Hoi, kan iemand mij misschien helpen met TWRP installeren en rooten? Ik volg deze handleiding:
https://forum.xda-develop...ial-twrp-herolte-t3333770

Tot en met stap 8 gaat het goed.
Stap 9: Ik swipe niet naar rechts maar kies doorgaan
Stap 10: Downloaden en installeren van SuperSU via ADB Sideload gaat prima. Als ik hierna reboot blijft de telefoon echter >15min op het Samsung logo staan. Als ik de dm verity zip ook installeer via ADB Sideload, blijft het systeem alsnog op het Samsung logo.

Het enige wat ik me kan voorstellen is om in stap 9 toch naar rechts te swipen, wat ik liever in eerste instantie niet wil doen door de waarschuwing die erbij staat.

Iemand ideeen?

Ik heb voor nu de Stock ROM weer terug geinstalleerd, het is goed om te weten makkelijk terug te kunenn :) maar de Stock ROM lijkt zo slecht in elkaar te zitten dat ik toch liever naar een Custom ga.

[ Voor 12% gewijzigd door thefal op 19-04-2017 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

thefal schreef op woensdag 19 april 2017 @ 16:12:
Hoi, kan iemand mij misschien helpen met TWRP installeren en rooten? Ik volg deze handleiding:
https://forum.xda-develop...ial-twrp-herolte-t3333770

Tot en met stap 8 gaat het goed.
Stap 9: Ik swipe niet naar rechts maar kies doorgaan
Stap 10: Downloaden en installeren van SuperSU via ADB Sideload gaat prima. Als ik hierna reboot blijft de telefoon echter >15min op het Samsung logo staan. Als ik de dm verity zip ook installeer via ADB Sideload, blijft het systeem alsnog op het Samsung logo.

Het enige wat ik me kan voorstellen is om in stap 9 toch naar rechts te swipen, wat ik liever in eerste instantie niet wil doen door de waarschuwing die erbij staat.

Iemand ideeen?

Ik heb voor nu de Stock ROM weer terug geinstalleerd, het is goed om te weten makkelijk terug te kunenn :) maar de Stock ROM lijkt zo slecht in elkaar te zitten dat ik toch liever naar een Custom ga.
Klinkt alsof je moeilijk doet. :)
Waarom wil je het op die manier doen? Om root te krijgen op stock?
Dat is aan vrij veel eisen gebonden.
Het is veel simpeler om custom ROMs erop te gooien. Werkt nog lekkerder ook. :)
Gewoon terug naar TWRP gaan, aansluiten op de PC, zipje overpompen met een custom ROM erin, erheen bladeren via Install ZIP en gaan. :)

De eerste S8+ port is ook een feit, bij Echoe. Ga hem er nu op zetten. Lijkt erop dat zo ongeveer alle features werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

en? hoe bevalt de s8+ port?
Pagina: 1 ... 10 ... 12 Laatste