Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 21:16
richajax schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 09:51:
Ik draai die v5 nadat ik net een paar dagen eerder de v4 er op had gezet.
Dirty flash zonder problemen!

Ik vraag me alleen af of de T Mobile csc van Echoerom een probleem oplevert met een Simyo sim
Binnenkort ga ik over naar T Mobile en ik zou graag volte alvast werkend hebben O-)
T-Mobile heeft toch nog geen Volte?

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 15:53
Ik was in de veronderstelling dat dit wel zo was.
Nu lees ik anders.... https://forum.t-mobile.nl...e-2016-259863/index3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik denk er toch over na een custom rom erop te zetten. Deed dat met al mijn telefoons alleen kreeg ik na verloop van tijd wat problemen. Nu draai ik stock nougat en heb eigenlijk nooit wat. Hoe is het nu met custom roms? Zoals bijvoorbeeld superman rom. Zoek een close to stock rom. Alvast bedankt voor de tips

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 15:29
Erik1805 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:06:
Ik denk er toch over na een custom rom erop te zetten. Deed dat met al mijn telefoons alleen kreeg ik na verloop van tijd wat problemen. Nu draai ik stock nougat en heb eigenlijk nooit wat. Hoe is het nu met custom roms? Zoals bijvoorbeeld superman rom. Zoek een close to stock rom. Alvast bedankt voor de tips
Sinds gisteren in het bezit van S7 Edge. Daarna ook op zoek gegaan naar een custom rom en uitgekomen bij Superman. Tot op heden draait het prima. Misschien nog te kort om er echt iets over te zeggen. Wat bedoel je met 'stock' in dit geval? Stock Android of stock Samsung (of is 'stock' altijd - stock Android).
Je hebt met Superman iig de optie om talloze additionele apps in/uit te schakelen via de Aroma installer.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Master FX schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:23:
[...]

Sinds gisteren in het bezit van S7 Edge. Daarna ook op zoek gegaan naar een custom rom en uitgekomen bij Superman. Tot op heden draait het prima. Misschien nog te kort om er echt iets over te zeggen. Wat bedoel je met 'stock' in dit geval? Stock Android of stock Samsung (of is 'stock' altijd - stock Android).
Je hebt met Superman iig de optie om talloze additionele apps in/uit te schakelen via de Aroma installer.
bedankt. het is stock Samsung. zonder root. Ik zal er naar kijken. Has meestal bij custom roms dat je blijft flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Ben toch wel blij met root. Gebruik graag Afwall+ en Adaway.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
Erik1805 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 19:06:
Zoals er in de opnings post van de superman rom al staat:

What does this rom feature? Well it is based off from the latest G935FXXU1DQB3 (Nougat) base, with all apps removed that can be downloaded threw the playstore, so it is debloated as well. I really like touchwiz as it is on 7.0, that's why I only mode some small modifications to samsungs firmware.

Who should install this rom? All people who like samsungs stock interface with some modifications .

Ik heb al veel roms uitgeprobeerd maar ik kom elke keer terug bij de superman rom..
Deze heeft gewoon ook functies in de rom control zitten die ik graag gebruik. Zoals bijv de led indicator settings. In de stock firmware kan je deze alleen aan of uit zetten en niet apart instellen.
Want ik irriteer me rot aan de lichtje als ik me telefoon oplaad maar ik wel dat het ledje knippert als ik een gemiste oproep heb. Met de romcontrol van superman is dit dus in te stellen. Nog een optie is om de klok rechtsboven in de statusbalk naar het midden of naar links in de statusbalk te switchen. En zo zijn er nog vele instellingen.

Bij het instaleren kun je ook kiezen of je qua kernel de superkernel (veel aan te passen met synapse, zoals overclocken... wakelocks disablen etc etc..), de stock kernel en de superstock kernel

Zelf draai ik dus superman rom niet icm 1 van bovenstaande kernels maar icm de ael kernel van echoe.
Batterijduur is bij mij daar mee goed. Net mijn telefoon aan de lader gehangen met een standbytijd van 1 dag en 15 uur waarvan 5 uur en 45 minuten screen on time. En had nog 16 procent batterij over.

Owja bij mij werkt wifi bellen en volte nu ook omdat ik de csc geflasht heb naar een vdf branded.
werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
bedankt. ik zal die gaan installeren.

Zo dat is gelukt. Welke kernel gebruiken jullie bij superman rom? Heb nu de stock gedaan

[ Voor 222% gewijzigd door Erik1805 op 12-02-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Erik1805 schreef op zaterdag 11 februari 2017 @ 22:38:
[...]

bedankt. het is stock Samsung. zonder root. Ik zal er naar kijken. Has meestal bij custom roms dat je blijft flashen
Dat erken ik ook wel ja. Het gras lijkt altijd groener bij de andere roms. Lees je online weer dat Rom "X" helemaal het einde is, probeer je die drie dagen enz enz.

Ik zit nu op Echoe en dat bevalt prima, eigenlijk bevalt Stock Samsung mij ook wel goed maar daar zit wel heel veel troep in. Echoe combineert die twee werelden perfect.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
Erik1805 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 10:03:
bedankt. ik zal die gaan installeren.

Zo dat is gelukt. Welke kernel gebruiken jullie bij superman rom? Heb nu de stock gedaan
Wou net vragen of het gelukt was.. haha

Voordat ik de ael kernel van echoe gebruikte maakte ik altijd gebruik van de superstock kernel van superman.
De modificaties die daar werden aangegeven spraken me wel aan tegenover de stock kernel zonder aanpassingen. En daarbij hadden sommige instellingen de superstock kernel nodig geloof ik maar dat weet ik ff niet meer zeker.

Als je een andere csc wilt flashen moet je de csc flasher van hem apart downloaden. Daar staat onder andere de vdf branded dutch ook bij.
Houd er wel rekening mee als je deze flasht dat er 2 iccontjes in je statusbalk erbij komen te staan. 1 ervan is er weg te halen met een aangepaste imsscervice.apk maar het volte logo blijft wel staan... Als je hier niet aan ergert kun je wifi bellen en 4g bellen... Althans bij mij werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Donstil schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:01:
[...]

Dat erken ik ook wel ja. Het gras lijkt altijd groener bij de andere roms. Lees je online weer dat Rom "X" helemaal het einde is, probeer je die drie dagen enz enz.

Ik zit nu op Echoe en dat bevalt prima, eigenlijk bevalt Stock Samsung mij ook wel goed maar daar zit wel heel veel troep in. Echoe combineert die twee werelden perfect.
Ja klopt. Jammere is dat echoe rom betaald is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Erik1805 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:25:
[...]

Eenmalig 10,- idd, dat bedrag is het meer dan waard trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Donstil schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:16:
[...]

Eenmalig 10,- idd, dat bedrag is het meer dan waard trouwens.
Mee eens. Je krijgt er echt heel veel voor terug.
Snelle updates maar dan ook echt heel snel. En ook gewoon een heel goed team die er aan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 17:25:
[...]

Ja dat klopt, maar dan heb je wel iets goeds met updates.
Allen het forum vindt ik kleinzielig mensen hangen als een lollie aan de dev. Iemand die nieuw is op het forum wordt meteen afgeblaft of gedreigd met een ban als het niet volgens de regeltjes gaat.. Er lopen een aantal forum leden rond daar die het hoog in de bol hebben. Maar de rom zelf is top. Ik kijk er alleen voor de udates, het forum kan me gestolen worden. ;)

[ Voor 44% gewijzigd door pappaleone op 12-02-2017 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
pappaleone schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:24:
[...]

Allen het forum vindt ik kleinzielig mensen hangen als een lollie aan de dev. Iemand die nieuw is op het forum wordt meteen afgeblaft of gedreigd met een ban als het niet volgens de regeltjes gaat.. Er lopen een aantal forum leden rond daar die het hoog in de bol hebben. Maar de rom zelf is top. Ik kijk er alleen voor de udates, het forum kan me gestolen worden. ;)
Uit ervaring, vinden jullie de echoe rom beter dan de superman rom.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Erik1805 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:30:
[...]

Ik persoonlijk niet.
Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk.
Overigens is geen beide "beter".
Het is gewoon ook wat je zelf het prettigst vind.

Ik vind de superman rom net iets prettiger dan echoe.
Neemt niet weg dat echoe idd een goeie is maar voor mij staat tie op de 2e plek.
[...]

Ben dus niet de enige die dat denkt.

[ Voor 4% gewijzigd door airwolf83 op 12-02-2017 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
airwolf83 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:49:
[...]

Ik persoonlijk niet.
Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk.
Overigens is geen beide "beter".
Het is gewoon ook wat je zelf het prettigst vind.

Ik vind de superman rom net iets prettiger dan echoe.
Neemt niet weg dat echoe idd een goeie is maar voor mij staat tie op de 2e plek.
[...]

Ben dus niet de enige die dat denkt.
Bedankt. En nog een vraag, ik zie meerdere manieren van pre rooted bij superman. Ik ken alleen supersu. Welke kiezen jullie hierbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Ik kies meestal voor SuperSU. Waarom? Geen idee, waarschijnlijk om de simpele reden dat ik die ook meestal gebruik.
Weet ook niet precies het verschil ertussen.

Zolang hij geroot is vind ik het best haha aangezien ik dan ook adaway kan gebruiken.. Kan echt niet meer zonder adaway

Weet wel als je magisk ook geinstaleerd wil hebben dat je dan sowiezo de andere root methode moet gebruiken.

Alles al een beetje ingesteld?
Bevalt het een beetje nu je toestel een custom rom heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door airwolf83 op 12-02-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Ppff dit idd. Ik heb de fee ook alleen betaald om de download links te krijgen.
De rest heb ik zelf maar uitgezocht, een dergelijk forum is wel vaker een probleem bij zulke projecten.

Links laten liggen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
airwolf83 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:10:
Ik kies meestal voor SuperSU. Waarom? Geen idee, waarschijnlijk om de simpele reden dat ik die ook meestal gebruik.
Weet ook niet precies het verschil ertussen.

Zolang hij geroot is vind ik het best haha aangezien ik dan ook adaway kan gebruiken.. Kan echt niet meer zonder adaway

Weet wel als je magisk ook geinstaleerd wil hebben dat je dan sowiezo de andere root methode moet gebruiken.

Alles al een beetje ingesteld?
Bevalt het een beetje nu je toestel een custom rom heeft?
Ja bevalt goed. Veel in te stellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:09
Bij het installeren van Magisk gebeurt rooten nu automatisch. Zeer eenvoudig als je het mij vraagt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

airwolf83 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:10:
Ik ben er bij een aantal (grote) apps achter gekomen dat als je adaway of soortgelijke oplossingen gebruikt, het allemaal niet meer goed werkt. Sommige apps gaan er vanuit dat jij een advertentie ziet die je weg kunt klikken of dat je een bepaalde download doet die ook verder in de app vereist is. Heb je die niet, dan gaat het dus niet goed meer.

En ook blokkeert het bepaalde URLs dus als je op bv facebook of reddit op een link klikt die via Twitter analytics gaat, dan kun je dus niet verder want laad de pagina niet.

Al paar keer tegen gekomen. En daarom nu dus een tijdje zonder adblocker bezig. Gaat op zich prima. En sinds Google wat beter aan het letten is op bepaalde soorten reclame (full screen ads of die bv facebook simuleert), is het ook wat minder irritant.

Momenteel even aan het kijken naar de Vodafone ROM van een tijdje terug. Kijk daarna wel of ik bv de SupermanROM erop zet. Eerst even kaal proberen, want dan kan ik de nieuwe bedrijfsmail-app weer gebruiken (die vanwege root niet werkte)

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:30:
[...]

Ik moet je eerlijk vertellen dat ik superman rom nooit heb gebruikt, ben al jaren bij echoe rom en vindt hem voortreffelijk. Maar dit is voor ieder verschillend natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:11:
[...]

Ppff dit idd. Ik heb de fee ook alleen betaald om de download links te krijgen.
De rest heb ik zelf maar uitgezocht, een dergelijk forum is wel vaker een probleem bij zulke projecten.

Links laten liggen idd.
Zo zie je dat er hier ook mensen zitten met dezelfde rom, dus hulp is nooit ver weg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
pappaleone schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:57:
[...]

Zo zie je dat er hier ook mensen zitten met dezelfde rom, dus hulp is nooit ver weg. :)
Misschien ook maar een de Echoe rom proberen tzt. Is altijd wel snel met updates volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:08:
[...]

Misschien ook maar een de Echoe rom proberen tzt. Is altijd wel snel met updates volgens mij.
Yes het kost de eerste keer €10 maar altijd het laatste nieuwe materiaal en alles werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Moet zeggen dat de Superman rom erg soepel draait. Ook bijna geen verlies in standby (nachts). Tot nu toe happy :)

Ik heb toch gekozen voor magisk. Die er is goed, je kan per app aangeven om root te verbergen of niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Erik1805 op 13-02-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Erik1805 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 09:45:
Moet zeggen dat de Superman rom erg soepel draait. Ook bijna geen verlies in standby (nachts). Tot nu toe happy :)

Ik heb toch gekozen voor magisk. Die er is goed, je kan per app aangeven om root te verbergen of niet.
Werkt dat verbergen dan ook een beetje? Want er zijn apps die vrij ver gaan in dat ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Martinspire schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:07:
[...]

Werkt dat verbergen dan ook een beetje? Want er zijn apps die vrij ver gaan in dat ontdekken.
Ja op zich wel. Werkt alleen niet bij apps die direct bij opstarten root controleren. Komt omdat Magisk 0.5 seconden nodig heeft om te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Erik1805 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:30:
[...]

Ja op zich wel. Werkt alleen niet bij apps die direct bij opstarten root controleren. Komt omdat Magisk 0.5 seconden nodig heeft om te starten.
Ok dan werkt het dus al niet bij 3 apps die ik ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ik heb toch de Echoe gedownload. Nu krijg ik de acties onder de notificaties de tekst wit. Waar kan ik dat aanpassen? Gebruik geen thema, gewoon standaard

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qaiSbXhaeLVB3L6hVnES8aIT/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Erik1805 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:22:
Ik heb toch de Echoe gedownload. Nu krijg ik de acties onder de notificaties de tekst wit. Waar kan ik dat aanpassen? Gebruik geen thema, gewoon standaard

[afbeelding]
Voor zover ik weet is er geen optie om dat donker te maken. Heb ook al andere thema's geprobeerd. Misschien met root dat je wat kunt doen, maar dan heb je weer het probleem dat apps er misschien geen rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Martinspire schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:46:
[...]

Voor zover ik weet is er geen optie om dat donker te maken. Heb ook al andere thema's geprobeerd. Misschien met root dat je wat kunt doen, maar dan heb je weer het probleem dat apps er misschien geen rekening mee houden.
Bedankt. En nog iets, de tekst bij de iconen is ook weg in het pull down menu. Een idee?

Oké vraag op het forum gesteld en kreeg netjes antwoord. Is gewoon aan te passen allemaal :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hIHSiLcsWuFOzOlbk2auJuhz/thumb.jpg

Ik zie wel dat de batterij settings weg is uit het instelling menu. Iemand dat ook?

En V6 is ook uit :)

[ Voor 29% gewijzigd door Erik1805 op 14-02-2017 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Erik1805 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:14:
[...]

Ik zie wel dat de batterij settings weg is uit het instelling menu. Iemand dat ook?

Heb je tijdens de instalatie toevallig smart manager gedebloat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
airwolf83 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:06:
[...]

Heb je tijdens de instalatie toevallig smart manager gedebloat?
Ja denk het haast wel. Zal vanavond de V6 flashen en daar even op letten.

Ps. De echoe rom draait wel erg soepel. Samen met AEL kernel een hele goede combi

[ Voor 14% gewijzigd door Erik1805 op 14-02-2017 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Haha
Dat heb ik ook gehad maar ik kwam er pas na 3 keer flashen achter dat ik elke keer smart manager debloatte.
Ik haalde het namelijk door elkaar met smart switch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Erik1805 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 22:14:
[...]

Bedankt. En nog iets, de tekst bij de iconen is ook weg in het pull down menu. Een idee?

Oké vraag op het forum gesteld en kreeg netjes antwoord. Is gewoon aan te passen allemaal :)

[afbeelding]

Ja dat is een Echo (of custom rom) aanpassing. Dat heb je standaard niet ;)

Voor mn werk heb ik momenteel een mail-client (nine) maar ik heb vernomen dat over enkele maanden ook dat niet meer gaat werken en ze die Blackberry hell verplicht gaan stellen (Good Work). Daar moet ik echter wel unrooted mee werken, dus dan vallen volgens mij Echo en Superman af. Of is er met Samsung Knox nog wat mogelijk? Ken dat verder niet namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:32

MazeWing

The plot thickens...

Volgens mij hebben alle 3rd party roms ingebouwde root en is daardoor de e-fuse veranderd.
Gevolg is dat KNOX dus niet meer zal functioneren*

*correct me if I'm wrong

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Martinspire schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:43:
[...]

Krijg nou wat..
Stond er serieus tekst bij joh?
Bij een original stock rom?

Gebruik denk ik al zo lang custom roms dat ik me geen eens meer kan herrineren dat er tekst bij stond.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Martinspire schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:43:
[...]

Voor mn werk heb ik momenteel een mail-client (nine) maar ik heb vernomen dat over enkele maanden ook dat niet meer gaat werken en ze die Blackberry hell verplicht gaan stellen (Good Work). Daar moet ik echter wel unrooted mee werken, dus dan vallen volgens mij Echo en Superman af. Of is er met Samsung Knox nog wat mogelijk? Ken dat verder niet namelijk :P
Staat wel bij Echoe rom:

Removed encryption from the stock kernel so now you can choose that and no root

Dus volgens mij wel mogelijk, zonder root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Erik1805 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:55:
[...]

Staat wel bij Echoe rom:

Removed encryption from the stock kernel so now you can choose that and no root

Dus volgens mij wel mogelijk, zonder root.
Ja ok, maar wat voor voordelen blijven er dan nog over. Lijkt me dat 99% van de opties dan gewoon niet meer werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Martinspire schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 17:02:
[...]

Ja ok, maar wat voor voordelen blijven er dan nog over. Lijkt me dat 99% van de opties dan gewoon niet meer werken?
Dat denk ik ook idd

Zo v6 geflashed :)

[ Voor 4% gewijzigd door Erik1805 op 14-02-2017 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:08:
[...]

Ja denk het haast wel. Zal vanavond de V6 flashen en daar even op letten.

Ps. De echoe rom draait wel erg soepel. Samen met AEL kernel een hele goede combi
Potver is de V6 alweer uit? Is niet meer bij te houden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op maandag 13 februari 2017 @ 21:22:

[afbeelding]
Via M-settings hier is alles in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
pappaleone schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:25:
[...]

Via M-settings hier is alles in te stellen.
Dank je. Ben daar inmiddels achter

Zo, V6 draait super. Ook maar de SCTY Sound Mod v39 geflashed. Dat geeft een ontzettend mooi en zuiver geluid. Oh ja en hard :)

[ Voor 24% gewijzigd door Erik1805 op 15-02-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Erik1805 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:26:
[...]

Zo, V6 draait super. Ook maar de SCTY Sound Mod v39 geflashed. Dat geeft een ontzettend mooi en zuiver geluid. Oh ja en hard :)
Dan is dat 10tje dus niet zomaar weggegooid he...
Haha

Zit weer te twijfelen of ik ook weer ff echo ga proberen.
Het leuke bij echo is dat de telefoon geen eens de tijd krijgt om even aan een versie te wennen... Zo snel gaan de updates

@pappaleone
Jij gebruikt al een tijdje echo...
Als jij een nieuwe versie flasht doe jij dan een dirty flash of een clean flash?

[ Voor 31% gewijzigd door airwolf83 op 15-02-2017 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 19:52
is die echoe rom alleen maar voor de S7 Edge?? Kan nergens een link vinden naar de gewone S7 (G930F)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
airwolf83 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:37:
[...]

Dan is dat 10tje dus niet zomaar weggegooid he...
Haha

Zit weer te twijfelen of ik ook weer ff echo ga proberen.
Het leuke bij echo is dat de telefoon geen eens de tijd krijgt om even aan een versie te wennen... Zo snel gaan de updates

@pappaleone
Jij gebruikt al een tijdje echo...
Als jij een nieuwe versie flasht doe jij dan een dirty flash of een clean flash?
Hahaha nee inderdaad en heb tot nu toe ook positieve ervaringen qua support op het forum. Ook al zitten er wat aparte mensen.

Ik heb van v5 naar v6 een clean install gedaan. Wordt wel aangeraden. En met titanium backup ben ik zo weer terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
r_buren956 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:12:
is die echoe rom alleen maar voor de S7 Edge?? Kan nergens een link vinden naar de gewone S7 (G930F)
Die link is voor de s7 en de s7 edge...
Ik geloof dat je in de installer aan moet geven of je een s7 flat of edge heeft maar het kan ook goed zijn dat de installer het zelf herkent.... maar je moet gewoon die link downloaden dus en dan komt alles goed...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
r_buren956 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:12:
Ja inderdaad in de aroma installer kiezen of je een s7 hebt of een edge. Probeer de Rom maar, is zeker 10,00 waard. Super stabiel en snel

Erik1805 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:26:
[...]

Heb je voor mij een linkje naar deze sound Mod? Thanks. :)

• Erik1805
pappaleone schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 01:29:
[...]

Heb je voor mij een linkje naar deze sound Mod? Thanks. :)
Staat op het forum. Is een apart onderwerp voor. Ik kijk even voor je

Even een andere vraagje
Gebruiken jullie bij de custom rom ook Greenify? Of is dat bij 7.0 niet nodig?

[ Voor 17% gewijzigd door Erik1805 op 16-02-2017 07:22 ]

Erik1805 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 07:14:
[...]

Even een andere vraagje
OK thanks, ik gebruik geen Greenifi. Moet je eerlijk bekennen dat ik al niet meer precies weet wat het doet 8)7

• airwolf83
Erik1805 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 07:14:
[...]

Even een andere vraagje
Ik gebruik het ook niet puur omdat ik het eind van de dag gewoon haal met 1 lading en zelfs de volgende dag er nog mee door kan.
Met mijn gebruik heb ik greenify niet echt nodig..

• Erik1805
airwolf83 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:16:
[...]

Ik gebruik het ook niet puur omdat ik het eind van de dag gewoon haal met 1 lading en zelfs de volgende dag er nog mee door kan.
Met mijn gebruik heb ik greenify niet echt nodig..
Ik las het ook inderdaad dat het met 7.0 niet veel effect heeft. Had gisteren, na installeren V6 een verlies van 14% in de nacht. Vond dat veel, maar ga het even een paar dagen aankijken.

• airwolf83
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik echt nog nooit greenify heb geprobeerd hoor.
Ook niet met vorige android versies.

Maar 14% in de nacht is wel veel te veel.
Hij zou maar tussen 0 en 5% mogen verbruiken snachts.
Heb je gsam battery monitor of iets dergelijks?
Dan kun je zien wat je telefoon uit zijn slaap houdt

• Erik1805
airwolf83 schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 15:48:
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik echt nog nooit greenify heb geprobeerd hoor.
Ook niet met vorige android versies.

Maar 14% in de nacht is wel veel te veel.
Hij zou maar tussen 0 en 5% mogen verbruiken snachts.
Heb je gsam battery monitor of iets dergelijks?
Dan kun je zien wat je telefoon uit zijn slaap houdt
Volgens mij niks raars, maar kijk het de komende dagen even aan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6eRR9XoR8I26T9bnUvDntZbw/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Jr7o5UXzD72vMI5G5Ch1B3pe/thumb.png

• Donstil
  • Niet online
Mensen trouwens ervaringen hier met de Camera Mod (Bitrate mod)?

Ik heb het wel gekozen tijdens de installatie van mijn rom maar weet eigenlijk niet precies of het nadelen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Donstil schreef op donderdag 16 februari 2017 @ 22:32:
Mensen trouwens ervaringen hier met de Camera Mod (Bitrate mod)?

Ik heb het wel gekozen tijdens de installatie van mijn rom maar weet eigenlijk niet precies of het nadelen heeft.
Nee geen ervaring mee. Heb gewoon voor de standaard gekozen. Is al super :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderz
  • Laatst online: 20-09 14:52
Iemand al de nieuwe LineageOS geprobeerd?
Voorlopig nog geen officiele builds, maar zou niet lang meer duren voordat deze uitkomen.
Ze raden het nog niet aan als daily driver, maar er wordt precies wel hard aan gewerkt en vooruitgang geboekt. Op mijn vorige toestellen altijd tevreden geweest van CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
donderz schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 09:00:
Iemand al de nieuwe LineageOS geprobeerd?
Voorlopig nog geen officiele builds, maar zou niet lang meer duren voordat deze uitkomen.
Ze raden het nog niet aan als daily driver, maar er wordt precies wel hard aan gewerkt en vooruitgang geboekt. Op mijn vorige toestellen altijd tevreden geweest van CM.
Nou ik vond vroeger CM altijd wel lekker dicht tegen Stock Android aanzitten en dat beviel me wel.
Nu echter mis je dan toch wat drivers enz, het scherm en de camera zijn voor mij twee dingen die volledig moeten werken. Vooral de Camera is nog wel eens een dingetje onder CM.
Erik1805 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 07:39:
[...]

Nee geen ervaring mee. Heb gewoon voor de standaard gekozen. Is al super :)
Ja gewone is al erg lekker idd maar dacht "beter is altijd goed" :)
Ik heb hem dus maar even geflashed. Kijk het wel even aan.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 17-02-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Voor de SupermanROM fans. Versie 2.2 is uit.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Draai hem al een dag of 3 ongeveer. Maar nog steeds in combinatie met de ael kernel van echo.
Draait weer lekker soepel en nu heb je ook nog zelf de keuze in de installer om losse build.prop in te stellen en init.d aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
Ja, hij was al eerder te vinden natuurlijk, maar nu is ie ook officieel gepubliceerd ;).

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik draai hem inmiddels ook. Eerder altijd Echoe maar sinds twee dagen toch Superman.
Had al eens eerder Superman geprobeerd maar toen waarschijnlijk de verkeerde keuzes gemaakt tijdens het flashen, ik had toen allemaal vreemde iconen, een batterij menu enz, erg lelijk allemaal.

Nu heb ik al die fratsen uitgezet, SuperStock Kernel aan, camera mod en Google Pixel Launcher + Assistent. en werkt het allemaal erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Ben toch erg tevreden met echoe rom. Vind deze persoonlijk net wat soepeler dan superman rom.

@donstil Waarom kies je toch voor de superman rom dan?

[ Voor 23% gewijzigd door Erik1805 op 17-02-2017 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
airwolf83 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:37:
[...]

Draai hem al een dag of 3 ongeveer. Maar nog steeds in combinatie met de ael kernel van echo.
Draait weer lekker soepel en nu heb je ook nog zelf de keuze in de installer om losse build.prop in te stellen en init.d aanpassingen.
Waarom kies je voor de superman rom boven de echoe rom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Erik1805 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 16:14:
Ben toch erg tevreden met echoe rom. Vind deze persoonlijk net wat soepeler dan superman rom.

@donstil Waarom kies je toch voor de superman rom dan?
Ik had de eerste dag ook wel een wat mindere ervaring met Superman. Inmiddels is hij zo vlot als Echorom.

Ik ben overgestapt omdat Superman Google Assistent aanbied tijdens installatie. Ik probeer zo stock mogelijk te zijn en dat helpt wel. Werkt echt goed ook.

Ik draai ook de Pixel launcher. Google contacts hangouts. Enz enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Donstil schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:25:
[...]

Ik had de eerste dag ook wel een wat mindere ervaring met Superman. Inmiddels is hij zo vlot als Echorom.

Ik ben overgestapt omdat Superman Google Assistent aanbied tijdens installatie. Ik probeer zo stock mogelijk te zijn en dat helpt wel. Werkt echt goed ook.

Bedankt. Hoe is de superman rom qua accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Master FX schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 15:38:
Ja, hij was al eerder te vinden natuurlijk, maar nu is ie ook officieel gepubliceerd ;).
Ben je ook lid van zijn channel op telegram.
Daar releast hij hem meestal 1 of 2 dagen eerder..
Erik1805 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:25:
[...]

Waarom kies je voor de superman rom boven de echoe rom?
De echo rom heeft bij mij een bug waar ik me echt aan irriteer en weet niet of het aan de rom ligt of iets bij mezelf. Bij het pulldown menu verdwijnt na een minuut ongeveer de datum en de tijd en ik kom er niet achter hoe dit komt. Komt alleen maar weer terug als ik via de themestore mijn thema weer opnieiw activeer.
Verder heeft superman led indicator settings in zijn rom zitten. Fijne setting vindt ik dit
Dit houdt in dat ik het ledje uit kan zetten als mijn batterij oplaadt maar wel het ledje nog kan laten branden als ik een gemiste oproep heb. Standaard kun je alleen maar alle drie opties aanzetten of alle 3 uit. Niet afzonderlijk dus.. met superman wel.

En waarom ik de ael kernel gebruik is omdat deze kernel al een tijdje goed draait en er een paar dingen in zitten gebouwd die mij persoonlijk goed bevallen..
Heb daarom gekozen voor een combo van superman rom en ael kernel en dit werkt goed..

En owja ik gebruik de csc flasher van tkkg1994 om de vdf csc te flashen zodat ik volte en wifi kan bellen. Als ik dit gedaan heb komen die 2 icoontjes van rcs en volte in mijn statusbalk en zodra ik de ael kernel flash zijn die 2 icoontjes weg. Vraag me niet waarom want ik heb geen idee.

[ Voor 74% gewijzigd door airwolf83 op 18-02-2017 02:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Erik1805 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:33:
[...]

Bedankt. Hoe is de superman rom qua accu?
Ik draai de "super stock" kernel. Merk geen verschil met echoe of standaard eigenlijk.

Telefoon moet nog steeds aan het einde van de dag opgeladen worden. Het hangt een beetje van gebruik gedurende de dag af of dit om 22:30 moet (vanaf 07:00) of om 23:30.

Ik moet daar dan wel even bij zeggen dat ik geen batterij besparende fratsen uithaal. Alle functies staan aan, heb een S3 gekoppeld, Scherm op 2K enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Foutje!!

[ Voor 99% gewijzigd door airwolf83 op 18-02-2017 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Weer een nieuwe echoe update. Knox staat nu op 0x0 :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZoqOuGb1ze5xoLQBhBeFGssQ/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Erik1805 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 12:30:

[afbeelding]
En dat betekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Dat je apps kan draaien die Knox nodig hebben. Komt vandaag ook een nieuwe kernel uit..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richajax
Lekker hoor die 0x0 ;)

Betekend tevens dat er geen garantie gezeur bij evt. reparatie zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GRAD85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20-09 09:21
Erik1805 schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 12:30:

[afbeelding]
Heeft de Supermanrom ook :P

Je zult maar een eendagsvlieg zijn en je dag niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Volgens mij is het enkel een softwarematig truukje om apps te laten denken dat er geen trigger is.
Want er is wel degelijk iets getriggered bij het rooien.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
Hoe zouden ze knox dan checken bij een reparateur?
Download mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
MazeWing schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:31:
Volgens mij is het enkel een softwarematig truukje om apps te laten denken dat er geen trigger is.
Want er is wel degelijk iets getriggered bij het rooien.
Dat is het idd. Knox zelf blijft getriggered.
Het is echter toch wel handig voor apps welke er op controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

richajax schreef op zaterdag 18 februari 2017 @ 19:45:
Hoe zouden ze knox dan checken bij een reparateur?
Download mode?
Denk met een diagnostic tool die kijkt of de e-fuse daadwerkelijk op 1 staat.
En ook al is er jurisprudentie dat je recht hebt op garantie wordt het ongetwijfeld weer een verhaal van recht hebben en recht krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Donstil schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:25:
[...]

Werkt de Google assistent ook goed? Niet in het Nederlands toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Erik1805 schreef op zondag 19 februari 2017 @ 11:16:
[...]

Werkt de Google assistent ook goed? Niet in het Nederlands toch?
Ja dat werkt erg goed. Niet in het Nederlands idd maar ik heb mijn toestellen sowieso altijd op Engels staan dus dat vind ik voor nu nog wel oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Even een vraagje, wat gebruiken jullie?

1. SuperSU
2. Magisk

En waarom. Ben daar wel benieuwd naar en zelf nog niet helemaal uit wat de beste keuze is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
Ik gebruik nu zelf SuperSu.
Magisk heb ik wel op mijn s6 gehad. Geloof omdat daarmee systemless root mogelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
iemand hier die RR of LineageOS (of een andere aosp rom) als daily driver gebruikt? hoe ervaar je de ROM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
airwolf83 schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:45:
[...]

Ben je ook lid van zijn channel op telegram.
Daar releast hij hem meestal 1 of 2 dagen eerder..

[...]

De echo rom heeft bij mij een bug waar ik me echt aan irriteer en weet niet of het aan de rom ligt of iets bij mezelf. Bij het pulldown menu verdwijnt na een minuut ongeveer de datum en de tijd en ik kom er niet achter hoe dit komt. Komt alleen maar weer terug als ik via de themestore mijn thema weer opnieiw activeer.
Verder heeft superman led indicator settings in zijn rom zitten. Fijne setting vindt ik dit
Dit houdt in dat ik het ledje uit kan zetten als mijn batterij oplaadt maar wel het ledje nog kan laten branden als ik een gemiste oproep heb. Standaard kun je alleen maar alle drie opties aanzetten of alle 3 uit. Niet afzonderlijk dus.. met superman wel.

En waarom ik de ael kernel gebruik is omdat deze kernel al een tijdje goed draait en er een paar dingen in zitten gebouwd die mij persoonlijk goed bevallen..
Heb daarom gekozen voor een combo van superman rom en ael kernel en dit werkt goed..

En owja ik gebruik de csc flasher van tkkg1994 om de vdf csc te flashen zodat ik volte en wifi kan bellen. Als ik dit gedaan heb komen die 2 icoontjes van rcs en volte in mijn statusbalk en zodra ik de ael kernel flash zijn die 2 icoontjes weg. Vraag me niet waarom want ik heb geen idee.
Aangaande thema (datum en tijd)je moet wel de kleuren juist instellen.

Go to M-Mod >> Notification panel mod >> Color notification header and choose a color

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Officiële LineageOS is uit. Toch maar eens testen :)

https://download.lineageos.org/hero2lte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rage Quit
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-09 08:29
Zou je kunnen laten weten of het wat is en of het een beetje "stable" is? Ik ben wel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Rage Quit schreef op dinsdag 28 februari 2017 @ 10:06:
[...]

Zou je kunnen laten weten of het wat is en of het een beetje "stable" is? Ik ben wel benieuwd!
Ja is goed. Zal van de week flashen. Behoorlijk wat errors zijn er inmiddels uit. Maar er zitten er nog wel wat in, zoals camera kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:46

KL643

beeldaandemuur

nvm

[ Voor 97% gewijzigd door KL643 op 02-03-2017 11:00 ]

beeldaandemuur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
Voor de mensen die via 4g en wifi willen bellen.
Heb zojuist de phn nogaut csc toegepast via de geupdate csc selector. Draai de superman rom en het werkt hier perfect... Ga dr van uit dat het op andere roms ook wel draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
airwolf83 schreef op maandag 6 maart 2017 @ 22:48:
Voor de mensen die via 4g en wifi willen bellen.
Heb zojuist de phn nogaut csc toegepast via de geupdate csc selector. Draai de superman rom en het werkt hier perfect... Ga dr van uit dat het op andere roms ook wel draait.
Ja hier, icm de echoe rom. Werkt perfect :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Gisteravond de laatste Officiële LineageOS geinstalleerd. Dat draait super en lekker helemaal stock. Lijkt net een Google Pixel :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OcvXAe8U038UcjXaRzacTo5p/thumb.png

[ Voor 37% gewijzigd door Erik1805 op 09-03-2017 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:27

Fjeze

AllesPerfect!

Erik1805 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:36:
Gisteravond de laatste Officiële LineageOS geinstalleerd. Dat draait super en lekker helemaal stock. Lijkt net een Google Pixel :)

[afbeelding]
Hoe bevalt de ROM qua stabiliteit?
En hoe is de camera kwaliteit?

Wel echt een goede ontwikkeling dit, vind de S7 een mooie telefoon maar de software verschrikkelijk....

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:02

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Erik1805 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:36:

[afbeelding]
En al met de maart security patch, netjes! Mijn OPO met de build 0603 build zit nog op februari, dus we zullen waarschijnlijk nog een week moeten wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Fjeze schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:02:
[...]

Hoe bevalt de ROM qua stabiliteit?
En hoe is de camera kwaliteit?

Wel echt een goede ontwikkeling dit, vind de S7 een mooie telefoon maar de software verschrikkelijk....
Rom is super stabiel en erg snel. Default camera kwaliteit is niet goed. Op XDA kun je een aangepaste downloaden ( heet snap). En je hebt behoorlijk wat instelmogelijkheden en de kwaliteit is goed. Voor de rest is Wifi en 4G perfect. Ook even GPS getest en die pakt razend snel op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/q6Vn3ST0PdMaEQUNACMWZxZv/thumb.png

En inderdaad de laatste securitypatch. :) en standaard privacygaurd erop. Dus je kan lekker per app instellen wat de app wel en niet mag.

Accutijd moet ik nog verder even testen, maar lijkt erg goed. En anders is er ook nog een custom kernel voor AOSP roms. Kan die altijd proberen.

Hier kun je SNAP camera app downloaden:

https://forum.xda-develop...post71098911#post71098911

[ Voor 18% gewijzigd door Erik1805 op 09-03-2017 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:27

Fjeze

AllesPerfect!

Erik1805 schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:35:
[...]

Rom is super stabiel en erg snel. Default camera kwaliteit is niet goed. Op XDA kun je een aangepaste downloaden ( heet snap). En je hebt behoorlijk wat instelmogelijkheden en de kwaliteit is goed. Voor de rest is Wifi en 4G perfect. Ook even GPS getest en die pakt razend snel op.

[afbeelding]

En inderdaad de laatste securitypatch. :) en standaard privacygaurd erop. Dus je kan lekker per app instellen wat de app wel en niet mag.

Accutijd moet ik nog verder even testen, maar lijkt erg goed. En anders is er ook nog een custom kernel voor AOSP roms. Kan die altijd proberen.
dat klinkt goed!
Kan je de link naar de aangepaste camera App sturen?

Hoe vind je de kwaliteit t.o.v. stock (van de camera)?
De S7 staat/stond toch wel bekend om zijn goede camera.

En nog een vraagje, nu er een andere ROM en dus camera app opstaat, is het probleem met de waxy skin van de front camera nu ook verholpen?

Fly or Die

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
Fjeze schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 13:46:
[...]

dat klinkt goed!
Kan je de link naar de aangepaste camera App sturen?

Hoe vind je de kwaliteit t.o.v. stock (van de camera)?
De S7 staat/stond toch wel bekend om zijn goede camera.

En nog een vraagje, nu er een andere ROM en dus camera app opstaat, is het probleem met de waxy skin van de front camera nu ook verholpen?
Ik heb de camera app, kun je downloaden, is van mijn Google drive map: *knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan. Geef even de XDA link.

Stock is gewoon beter maar ik vind deze absoluut acceptabel. Als je echt helemaal weg bent van de camera kwaliteit, flash deze rom dan niet. Want bijv. video filmen in 4K kan niet. Maximaal is 1080p.

Ik vind alleen de stock gebruikerservaring vele malen beter en neem de rest op de koop toe. Waxy Skin probleem heb ik niet.

Als je hem wilt installeren:

Download de officiele versie:

https://download.lineageos.org/hero2lte

Download Opengapps, ik heb de Mirco versie gedaan

http://opengapps.org/

Download SuperSu zip:

https://download.lineageos.org/extras

Vergeet niet na flashen in de ontwikkelaar opties root aan te vinken.

[ Voor 21% gewijzigd door rens-br op 09-03-2017 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twanvanl
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-03-2022
Zojuist een S7 aangeschaft, heb redelijk wat ervaring met flashen e.d. (mijn oude S2 draait op CM). Maar mijn vraag is of mijn garantie niet totaal vervalt stel ik root hem en gooi er een andere rom op (vind de TouchWiz skin niet zo mooi)? Of geld dat alleen als er een softwarematige reparatie nodig is?
Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste