Je hebt natuurlijk een aantal Xposed modules die root kunnen verbergen (bv RootCloak). Helaas heb je ook weer middelen binnen apps om dat tegen te gaan zoals ook Good Work doet (van Blackberry). En ook daar is weer een Xposed module voor om te verbergen, maar die heeft ook zo zijn limieten.jphermans schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:03:
Heb een s7 edge maar deze draait airwatch (vmware)van het werk om vooral mails te lezen van het werk. Weet iemand of root gedetecteerd wordt door de applicatie of andere apps en zo ja hoe kan ik deze verbergen zodat root niet zichtbaar is.
Dus het is voor sommige apps met simpele checks wel te doen, maar anderen gaan een stap verder en daar wordt het verhaal anders. Dan is niet rooten eigenlijk veel simpeler, al mis je dan wel een heleboel.
Zelf heb ik Root voor:
- Andere Emoji (iets wat ik hoop dat Samsung nog eens oppakt met een store. Zolang het maar anders is dan Samsung of Google Emoji vind ik het prima)
- Geen popup voor audio die te hard staat. Ik heb vaak dat ik via Bluetooth iets luister en dan speel ik liever op die devices met volume dan op mn telefoon zelf. Nog afgezien van het feit dat veel apps heel zacht zijn via Bluetooth zoals NOS of RTLXL. En om dan bijna elke keer een popup te krijgen met dat ik niet verder mag qua volume is dan vrij irritant (en ik heb hoortoestellen dus dan moet het sowieso omhoog)
- Apps automatisch naar SD kopieren. Samsung heeft in hun wijsheid besloten om de opslag van SD voor apps niet samen te voegen met intern. Dus moet je apps heen en weer kopieren, wil je genoeg ruimte hebben als je (net als ik) veel apps installeert of met veel data te maken hebt. En elke keer als een app bijwerkt, staat ie weer intern ipv op SD. Met Root kun je dat automatiseren (of je moet het handmatig doen). Momenteel heb ik zoveel dat het niet meer op mijn interne opslag past, waardoor ik nu niet meer zonder kan.
- Adblocker AdAway
- Automatisch opschonen cache om geheugen vrij te maken
- Bootmanager om te beperken wat wel of niet opgestart wordt zodra de telefoon aan gaat. Ik zet hem regelmatig uit (om helemaal niet gestoord te worden bv tijdens slapen) dus dan gaat ie weer snel met de batterij als ik hem aan zet en deze troep-apps niet uit zet. Ik bedoel, prima om ING app te gebruiken, maar waarom moet die meteen opstarten?