Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Martinspire

Awesomeness

jphermans schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:03:
Heb een s7 edge maar deze draait airwatch (vmware)van het werk om vooral mails te lezen van het werk. Weet iemand of root gedetecteerd wordt door de applicatie of andere apps en zo ja hoe kan ik deze verbergen zodat root niet zichtbaar is.
Je hebt natuurlijk een aantal Xposed modules die root kunnen verbergen (bv RootCloak). Helaas heb je ook weer middelen binnen apps om dat tegen te gaan zoals ook Good Work doet (van Blackberry). En ook daar is weer een Xposed module voor om te verbergen, maar die heeft ook zo zijn limieten.

Dus het is voor sommige apps met simpele checks wel te doen, maar anderen gaan een stap verder en daar wordt het verhaal anders. Dan is niet rooten eigenlijk veel simpeler, al mis je dan wel een heleboel.

Zelf heb ik Root voor:
  • Andere Emoji (iets wat ik hoop dat Samsung nog eens oppakt met een store. Zolang het maar anders is dan Samsung of Google Emoji vind ik het prima)
  • Geen popup voor audio die te hard staat. Ik heb vaak dat ik via Bluetooth iets luister en dan speel ik liever op die devices met volume dan op mn telefoon zelf. Nog afgezien van het feit dat veel apps heel zacht zijn via Bluetooth zoals NOS of RTLXL. En om dan bijna elke keer een popup te krijgen met dat ik niet verder mag qua volume is dan vrij irritant (en ik heb hoortoestellen dus dan moet het sowieso omhoog)
  • Apps automatisch naar SD kopieren. Samsung heeft in hun wijsheid besloten om de opslag van SD voor apps niet samen te voegen met intern. Dus moet je apps heen en weer kopieren, wil je genoeg ruimte hebben als je (net als ik) veel apps installeert of met veel data te maken hebt. En elke keer als een app bijwerkt, staat ie weer intern ipv op SD. Met Root kun je dat automatiseren (of je moet het handmatig doen). Momenteel heb ik zoveel dat het niet meer op mijn interne opslag past, waardoor ik nu niet meer zonder kan.
  • Adblocker AdAway
  • Automatisch opschonen cache om geheugen vrij te maken
  • Bootmanager om te beperken wat wel of niet opgestart wordt zodra de telefoon aan gaat. Ik zet hem regelmatig uit (om helemaal niet gestoord te worden bv tijdens slapen) dus dan gaat ie weer snel met de batterij als ik hem aan zet en deze troep-apps niet uit zet. Ik bedoel, prima om ING app te gebruiken, maar waarom moet die meteen opstarten?

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jphermans
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09-2024
Zal eerst eens een ander Android toestel nemen, rooten en kijken wat er wordt gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:03
jphermans schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:03:
Heb een s7 edge maar deze draait airwatch (vmware)van het werk om vooral mails te lezen van het werk. Weet iemand of root gedetecteerd wordt door de applicatie of andere apps en zo ja hoe kan ik deze verbergen zodat root niet zichtbaar is.
Hmmm, ik heb ze even voor je geinstalleerd (airwatch mdm agent en airwatch inbox) en beiden starten iig op (heb een geroote nougat beta rom).

De inbox app vraagt zelfs superuser toegang. Verder dan opstarten kom ik niet, omdat ik ze niet gebruik, maar ik krijg in ieder geval niet direct een 'dit apparaat is geroot - ABORT' melding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jphermans
m0ridin schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 14:14:
[...]Hmmm, ik heb ze even voor je geinstalleerd (airwatch mdm agent en airwatch inbox) en beiden starten iig op (heb een geroote nougat beta rom).
De inbox app vraagt zelfs superuser toegang. Verder dan opstarten kom ik niet, omdat ik ze niet gebruik, maar ik krijg in ieder geval niet direct een 'dit apparaat is geroot - ABORT' melding ;)
Ik kreeg binnen de minuut een mail dat mijn toestel geroot is en dat ik de root moet ongedaan maken. Had ook gezien dat via xposed frame een oplossing zou zijn maar deze werkte ook niet voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bummer.. nou dan wordt t voorlopig op mijn just out of the box S7 maar even zonder root ;-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:31

Zorian

What the fox?

SMSfreakie schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:56:
[...]

bummer.. nou dan wordt t voorlopig op mijn just out of the box S7 maar even zonder root ;-)
Wat is er mis met Knox trippen? Het is bijna nergens goed voor en je garantie gaat er (wettelijk) niet mee verloren. Tenzij je je telefoon sloopt door je acties tijdens het flashen, maar dat is zo goed als onmogelijk tenzij je gaat overclocken ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Zorian schreef op woensdag 21 december 2016 @ 13:58:
[...]

Wat is er mis met Knox trippen? Het is bijna nergens goed voor en je garantie gaat er (wettelijk) niet mee verloren. Tenzij je je telefoon sloopt door je acties tijdens het flashen, maar dat is zo goed als onmogelijk tenzij je gaat overclocken ofzo.
Zit wat in... en mn S5 was ook in notime geroot / custom rommed.. alleen toen had je alleen maar Snapdragons :-) en zijn /waren (zover ik weet) de Exynos modellen een stuk ingewikkelder :?

enige waar ik eigenlijk root voor nodig heb is om de apps die ik toch niet gebruik maar wel "notificaties" geven de kop in te drukken... want ze luisteren niet altijd even goed :-)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
Development van RR voor de S7 edge gaat redelijk snel vooruit zo te zien

https://forum.xda-develop...-remix-os-nougat-t3528861

edit: en ook de s7:

https://forum.xda-develop...post70361798#post70361798

[ Voor 31% gewijzigd door dest1 op 02-01-2017 20:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

dest1 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:58:
Development van RR voor de S7 edge gaat redelijk snel vooruit zo te zien

https://forum.xda-develop...-remix-os-nougat-t3528861
Hmm
Not Working:
Camera*
GPS*
Microphone in call and some IM apps*
Wi-Fi Hotspot
Fingerprint reader
Dual-SIM
Maybe more...
NICE! :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
uhm Yup.. Nice als ongeveer de meest boeiende functies niet werken :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
Heb toch nergens gezegd dat het stabiel genoeg is? De zaken met een sterretje achter zijn trouwens al gefixt inmiddels. Dus veel grote bugs blijven er niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste problemen zijn inderdaad al gefixed. Mensen ervaren ook betere stabiliteit met de Nougat Modem en Bootloader en hoor al goede dingen van hun. Zelf wacht ik tot er nog wat meer gefixed is en de meeste bugs eruit zijn gehaald maar daarna word hij direct geflashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
nog even geduld dus :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Random1993
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16-04 15:43
Heb de Resurrection al geprobeerd, bevalt prima. Echter nog niet stabiel genoeg voor dagelijks gebruik.
Nog even geduld dus _/-\o_

Voor wie een stabiele ROM voor dagelijks gebruik wilt raad ik https://forum.xda-develop...-beta-1-rom-test-t3498664 aan ;) draait zeer stabiel. Bootloader/modem worden bij ROM installatie automatisch geflashed.
Van alle Nougat roms op het moment Echoe, renovate,Helios bevalt mij de Ambasadii rom het best ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 13:55
Ik heb sinds kort ook een s7 edge, echter gekocht in een webwinkel. Nu is het zo dat proximus hier in belgie volte aanbiedt, maar enkel en alleen voor s7 toestellen die hun eigen PRO csc hebben. Jammer genoeg draait mijn toestel nederlandse firmware met PHN csc. Ik heb wat mogelijkheden bekeken om toch naar die proximus firmware te kunnen gaan. Zo heb ik geprobeerd om de VFG firmware te flashen die bij de proximustoestellen hoort. Die flash lukt zonder problemen maar helaas veranderd mijn csc naar DP2 en niet naar PRO. Blijkbaar is de PRO csc onderdeel van een multi csc bestand en is de DP2 configuratie ervan de standaard csc.
Dus na wat opzoek werk denk ik dat er geen enkele andere mogelijkheid is dan te rooten, om zo een csc changer te kunnen gebruiken. Maar ik wil eigenlijk geen root vanwege bankapplicaties en andere tap to pay apps die dan mss moeilijk gaan doen. De andere consequentie is ook dat mijn knox zal getripped worden. Ik ben niet helemaal zeker wat de gevolgen daarvan zijn? Kan ik de fingerprint dan nog gebruiken? En krijg ik nog ota updates?
Indien de fingerprint en updates nog zullen werken zou ik hetvolgende willen doen:
De VFG firmware flashen waarin ergens de PRO csc zit. Die firmware rooten en via een csc changer omschakelen naar PRO. Normaal gezien is na die omschakeling het toestel weer gereset naar factory. Is die root dan nog aanwezig? Hoe krijg ik die dan eventueel wel weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
welke rom heb je er nou exact opgeflasht dan? ik haal het er nog even niet uit :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
SMSfreakie schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 17:35:
welke rom heb je er nou exact opgeflasht dan? ik haal het er nog even niet uit :?
Ik zit nu terug op PHN. De bedoeling is om de VFG terug te flashen, deze te rooten en csc naar proximus te veranderen. De vraag is, geraak ik de root terug kwijt? En verlies ik ota en fingerprint vanwege de getripte knox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
op sammobile staan genoeg proximus roms (pro) en dat zijn officiele samsung builds.

of je daarmee knox tript? geen idee.. root raak je wel kwijt gok ik

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
SMSfreakie schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:03:
op sammobile staan genoeg proximus roms (pro) en dat zijn officiele samsung builds.

of je daarmee knox tript? geen idee.. root raak je wel kwijt gok ik
Dat is nu het probleem net. Je vind er wel roms die oa voor proximus zijn, maar dit zijn helaas multi csc roms. Dat wil zeggen dat die verschillende csc configuraties hebben, en je kan niet zomaar kiezen dewelke je op je toestel actief wil hebben. Om van csc te kunnen veranderen kan je alleen maar rooten blijkbaar. Moest er een rom zijn die enkel het PRO csc bestand heeft, en geen andere zou het probleem opgelost zijn. Immers, het flashen van een andere officiele rom kan zonder knox te trippen of te rooten. Of iemand zou zon multi csc kunnen omzetten naar een single csc, of de default csc PRO maken, maar ik vind nergens een topic of info hierover. Volgens mij kan het dus niet.
Ik wil samengevat dus alleen maar even rooten om de csc te kunnen veranderen naar PRO en nadien de root ongedaan maken. Maar wat is de beste manier om de root ongedaan te maken? Een factory reset? Dat gebeurt namelijk automatisch na het veranderen van csc.
Bij het rooten zal mijn knox zowiso getriggerd zijn en dat kan nooit meer ongedaan gemaakt worden. Maar welke functies verlies ik daarmee? Ik wil zeker nog mijn fingerprint kunnen gebruiken en officiële updates krijgen.
Indien 1 van de 2 niet meer zullen werken dan laat ik de volte voor wat het is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
zonder root kan je toch maar 1 CSC hebben :? tenminste dat dacht ik ..

https://www.sammobile.com/forum/showthread.php?t=31133

[ Voor 29% gewijzigd door SMSfreakie op 07-01-2017 19:13 ]

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragozhou
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-09 18:53
glenner schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:26:
Ik heb sinds kort ook een s7 edge, echter gekocht in een webwinkel. Nu is het zo dat proximus hier in belgie volte aanbiedt, maar enkel en alleen voor s7 toestellen die hun eigen PRO csc hebben. Jammer genoeg draait mijn toestel nederlandse firmware met PHN csc. Ik heb wat mogelijkheden bekeken om toch naar die proximus firmware te kunnen gaan. Zo heb ik geprobeerd om de VFG firmware te flashen die bij de proximustoestellen hoort. Die flash lukt zonder problemen maar helaas veranderd mijn csc naar DP2 en niet naar PRO. Blijkbaar is de PRO csc onderdeel van een multi csc bestand en is de DP2 configuratie ervan de standaard csc.
Dus na wat opzoek werk denk ik dat er geen enkele andere mogelijkheid is dan te rooten, om zo een csc changer te kunnen gebruiken. Maar ik wil eigenlijk geen root vanwege bankapplicaties en andere tap to pay apps die dan mss moeilijk gaan doen. De andere consequentie is ook dat mijn knox zal getripped worden. Ik ben niet helemaal zeker wat de gevolgen daarvan zijn? Kan ik de fingerprint dan nog gebruiken? En krijg ik nog ota updates?
Indien de fingerprint en updates nog zullen werken zou ik hetvolgende willen doen:
De VFG firmware flashen waarin ergens de PRO csc zit. Die firmware rooten en via een csc changer omschakelen naar PRO. Normaal gezien is na die omschakeling het toestel weer gereset naar factory. Is die root dan nog aanwezig? Hoe krijg ik die dan eventueel wel weg?
Heb je dit al geprobeerd?
https://forum.xda-develop...hp?p=62414731&postcount=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
Helaas dit had ik ook al geprobeerd... als ik die code intik samen met het imeinummer gebeurt er niets..
Ik denk dat ik het wel voor elkaar krijg om de root ongedaan te maken. Dus het enige dat zou blijven is de knox 0x1. Is er iemand die weet wat het nadeel hiervan is? Ik weet alvast dat samsung pay niet meer zal werken (is toch niet actief in belgie), maar heeft het invloed op de ota updates als alles voor de rest stock is. En werkt de vingerafdrukscanner nog dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/ngy4w0.png

Is dit normaal ?? :? :?

Zat vandaag gewoon te filmen , accu: rond de 60 procent

Uit het niets sprong die naar 2% en heb ongeveer 40min ermee gespeeld en stond die nog steeds op 2% heb hem uiteindelijk aan de lader gehangen (was nog niet uitgevallen)

Ik gebruik mijn S7 momenteel in de veilige modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaya10 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 23:31:
[afbeelding]

Is dit normaal ?? :? :?

Zat vandaag gewoon te filmen , accu: rond de 60 procent

Uit het niets sprong die naar 2% en heb ongeveer 40min ermee gespeeld en stond die nog steeds op 2% heb hem uiteindelijk aan de lader gehangen (was nog niet uitgevallen)

Ik gebruik mijn S7 momenteel in de veilige modus.
Je vraagt of dit normaal is? Lijkt me niet.

Even opnieuw opstarten en kijken welk percentage hij dan aangeeft. Welke ROM draai je trouwens.
glenner schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 16:26:
Ik dacht dat de Proximus firmware standaard VFG csc hadden, maar je weet dus zeker dat je de Pro csc moet hebben?

Je kunt de home csc uit de firmware trekken en die apart flashen. Ik ben geen expert op csc gebied maar ik zou Henkblr een pm sturen want die weet er wel het een en ander van af. Henk post vaak firmware in het S7 ervaringen topic dus daar even zoeken.
Ik weet dat je ook problemen met de PIT (partition information table) kunt krijgen.

Rooten kan ook maar dan moet de csc changer wel de Pro csc bevatten. Ik ken trouwens ook alleen csc changers die je via custom recovery kunt flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
Garret1410 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:15:
[...]

Even opnieuw opstarten en kijken welk percentage hij dan aangeeft. Welke ROM draai je trouwens.

[...]

Ik dacht dat de Proximus firmware standaard VFG csc hadden, maar je weet dus zeker dat je de Pro csc moet hebben?

Je kunt de home csc uit de firmware trekken en die apart flashen. Ik ben geen expert op csc gebied maar ik zou Henkblr een pm sturen want die weet er wel het een en ander van af. Henk post vaak firmware in het S7 ervaringen topic dus daar even zoeken.
Ik weet dat je ook problemen met de PIT (partition information table) kunt krijgen.

Rooten kan ook maar dan moet de csc changer wel de Pro csc bevatten. Ik ken trouwens ook alleen csc changers die je via custom recovery kunt flashen.
VFG of PRO volgens proximus, maakt niet uit. Maar ik eindig altijd bij DP2, omdat het een multi csc betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
glenner schreef op zondag 8 januari 2017 @ 20:00:
[...]

VFG of PRO volgens proximus, maakt niet uit. Maar ik eindig altijd bij DP2, omdat het een multi csc betreft.
Misschien dat je eens even kunt kijken op het XDA forum, daar komen wel meer van dit soort vragen langs succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glenner
pappaleone schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:09:
[...]

Misschien dat je eens even kunt kijken op het XDA forum, daar komen wel meer van dit soort vragen langs succes.
Bedankt voor de tip. Daar heb ik ook al gezocht, ik vrees dat de opties uitgeput zijn :-)
Ik zit hier in het root topic voor de s7. Jullie hebben waarschijnlijk allemaal een knox 0x1. Wat zijn daar nu eigenlijk de nadelen van, indien ik gewoon op een officiële niet geroote rom zou zitten, buiten die knox dan? Dat is eigenlijk mijn grootste vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

glenner schreef op zondag 8 januari 2017 @ 22:49:
[...]

Bedankt voor de tip. Daar heb ik ook al gezocht, ik vrees dat de opties uitgeput zijn :-)
Ik zit hier in het root topic voor de s7. Jullie hebben waarschijnlijk allemaal een knox 0x1. Wat zijn daar nu eigenlijk de nadelen van, indien ik gewoon op een officiële niet geroote rom zou zitten, buiten die knox dan? Dat is eigenlijk mijn grootste vraag...
Knox? Wat is dat? :+
Heb het nooit gebruikt, heb het nooit gezien, zou ook niet weten wat het praktisch nut ervan mag wezen.
Ja, het is "aanwezig" in de custom ROMs die ik heb gedraaid, maar veel meer dan een versie-info-overzicht onder software info is er niet te bekennen.
Draai al heel lang met 0x1 en elke functie van A tot Z werkt naar behoren. Garantie is tevens gewoon nog aanwezig. Tenzij ik nu ga overclocken en de CPU doorbrand, maar dat terzijde.
Nadelen? 0. Totally nothing. Voordelen? Meer dan op te noemen valt.

[ Voor 8% gewijzigd door Zorian op 08-01-2017 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
[quote]Garret1410 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:15:
[...]

[...]

Is de originele rom..
Ik ben het ondertussen beu, ik durf het huis niet meer uit te gaan zonder een powerbank.

Is al meerdere malen gebeurt dat die uit het niks uitvalt. Vandaag sprong die van 55 procent naar 6 procent

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Knox wordt vooral gebruikt voor bedrijven als je met informatie omgaat die streng beveiligd moet zijn. Voor de gewone gebruiker zoals ik en waarschijnlijk ook jij is dit totaal niet van belang. Het vreet alleen geheugen meer niet. Dit is het eerste wat ik eraf gooi als ik mijn telefoon root. Voegt niet toe in mijn opinie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kaya10 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 00:58:
[quote]Garret1410 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 14:15:
[...]

[...]

Is de originele rom..
Ik ben het ondertussen beu, ik durf het huis niet meer uit te gaan zonder een powerbank.

Is al meerdere malen gebeurt dat die uit het niks uitvalt. Vandaag sprong die van 55 procent naar 6 procent
Dan zou ik naar een Samsung support center gaan als je wilt dat het snel opgelost wordt. Dit lijkt me gewoon garantie als er voor de rest geen schade aan het toestel te zien is.

Je kunt een factory reset proberen maar ik ben bang dat dat niet zal helpen.

http://www.samsung.com/nl...0fDrScBRjxIJrwaAiUv8P8HAQ
[...]

Nadelen zijn er eigenlijk niet tenzij men moeilijk gaat doen wat betreft garantie. De praktijk leert dat dit niet het geval is maar het zou wel kunnen.

Ik heb alleen probleem met de Rabo Wallet app omdat toestel geroot is maar dat heeft niets met de 0x1 te maken. Rooten kun je altijd weer ongedaan maken.

[ Voor 25% gewijzigd door Garret1410 op 09-01-2017 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:12
Nadelen zijn er eigenlijk niet tenzij men moeilijk gaat doen wat betreft garantie. De praktijk leert dat dit niet het geval is maar het zou wel kunnen.

Ik heb alleen probleem met de Rabo Wallet app omdat toestel geroot is maar dat heeft niets met de 0x1 te maken. Rooten kun je altijd weer ongedaan maken.
Nadeel zou kunnen zijn als je je toestel weer gaat verkopen.

Zit zelf nog te twijfelen om te rooten. Alle android toestellen heb ik altijd geroot en een custom rom erop. Ik heb nu de S7 Edge en deze is stock en zonder root draait deze perfect. Ik wacht even totdat Nougat officieel uitkomt bij Samsung en dan wellicht een custom rom flashen.

[ Voor 26% gewijzigd door Erik1805 op 09-01-2017 11:59 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:50:
[...]

Nadeel zou kunnen zijn als je je toestel weer gaat verkopen.
Kan maar hoe kan iemand dat weten. Knox trip is niet direct zichtbaar en Knox gebruikt niemand zover ik weet.
Je kunt natuurlijk discussiëren of je het moet vermelden bij de verkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07:03
Garret1410 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 13:35:
[...]

Kan maar hoe kan iemand dat weten. Knox trip is niet direct zichtbaar en Knox gebruikt niemand zover ik weet.
Je kunt natuurlijk discussiëren of je het moet vermelden bij de verkoop.
Njah, ik zou het wel vermelden maar niet zien als een reden om iets aan de prijs te doen...

Je hebt iets gedaan waardoor het toestel niet meer 100% in originele staat is, aan de koper de keuze of hij/zij dat een punt vindt (ik totaal niet iig, heb het ook nog nooit gemist).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Niet online
Garret1410 schreef op maandag 9 januari 2017 @ 11:00:
[...]

Dan zou ik naar een Samsung support center gaan als je wilt dat het snel opgelost wordt. Dit lijkt me gewoon garantie als er voor de rest geen schade aan het toestel te zien is.

Je kunt een factory reset proberen maar ik ben bang dat dat niet zal helpen.

http://www.samsung.com/nl...0fDrScBRjxIJrwaAiUv8P8HAQ

[...]
Het toestel is geïmporteerd vanuit Azië... Als ik hem opstuur ben ik hem een maand kwijt en als ze geen probleem vinden moet ik de verzendkosten enz betalen..

Het is een dual sim toestel, gekocht bij t dimension (ebay)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

Er zijn op dit moment al 7.0 beta 4 ROM's beschikbaar voor de S7E:
https://forum.xda-developers.com/s7-edge/development

zoals bijv: https://forum.xda-develop...ingofnougatromv1-t3498507

welke ROM zal volgens jullie het snelste (OTA?) worden bijgewerkt naar de versie die vandaag is uitgekomen?

[ Voor 33% gewijzigd door spartacusNLD op 12-01-2017 12:06 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

spartacusNLD schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:06:
Er zijn op dit moment al 7.0 beta 4 ROM's beschikbaar voor de S7E:

zoals bijv: https://forum.xda-develop...ingofnougatromv1-t3498507

welke ROM zal volgens jullie het snelste (OTA?) worden bijgewerkt naar de versie die vandaag is uitgekomen?
Dat zijn customs, die worden niet OTA bijgewerkt maar zullen afhankelijk zijn van een full system dump om daar de nieuwe ROM op te baseren.
Speaking of which, iemand hier die een system dump kan maken van de nieuwe versie? :)
Draai zelf op de laatste beta (van Echoe) dus krijg hem zelf niet OTA.

[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 12-01-2017 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Dat was snel. De 1e deodexed custom rom op basis van de officiële nougat release draait inmiddels al op mijn telefoon. :) Echoe was er snel bij.

[ Voor 12% gewijzigd door Zorian op 12-01-2017 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zorian schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 19:01:
Dat was snel. De 1e deodexed custom rom op basis van de officiële nougat release draait inmiddels al op mijn telefoon. :) Echoe was er snel bij.
Hier ook draait nu een kleine dag wow als een speer. :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben al redelijk lang lid van die club, ik moet wel zeggen dat het ouwehoer gehalte heel hoog met een hoop (hiele likkers ) in de Engelse thread. Of ervaar jij dat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

pappaleone schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 01:13:
[...]

Ik ben al redelijk lang lid van die club, ik moet wel zeggen dat het ouwehoer gehalte heel hoog met een hoop (hiele likkers ) in de Engelse thread. Of ervaar jij dat anders?
Ik kijk daar zelden. Kijk alleen naar de titel om te zien of er een nieuwe update is en als dat zo is in de 1e post voor de changelog en download link. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 01:16:
[...]

Ik kijk daar zelden. Kijk alleen naar de titel om te zien of er een nieuwe update is en als dat zo is in de 1e post voor de changelog en download link. :)
Helemaal gelijk ik kan een ding niet vinden,misschien dat jij me verder kan helpen? Normaal al ik een nieuwe rom heb geflashed en alles heb teruggezet doe ik even de boel opschonen. Weet jij waar ik deze optie kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

pappaleone schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 01:19:
[...]

Helemaal gelijk ik kan een ding niet vinden,misschien dat jij me verder kan helpen? Normaal al ik een nieuwe rom heb geflashed en alles heb teruggezet doe ik even de boel opschonen. Weet jij waar ik deze optie kan vinden?
Hoe bedoel je opschonen precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zorian schreef op zaterdag 14 januari 2017 @ 13:30:
[...]

Hoe bedoel je opschonen precies?
Thanks heb het al gevonden ik bedoelde het opscchonen van het ram geheugen na het installeren van alle apps. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:40

spartacusNLD

This is Sparta!!

https://forum.xda-develop...-beta-1-rom-test-t3498664

draai nu deze.. :) werkt goed d:)b

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 14:52
De eerste custom kernel is er ook al:

https://forum.xda-develop...uperstock-v1-3-5-t3453462

Ga deze eens proberen icm de rom van ambasadii totdat Tkkg1994 zijn nougat superman rom plaatst.
Ben namelijk echt fan van zijn roms..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_buren
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-09 19:52
Die rom van ambasadii werkt super goed. Nog geen bug kunnen vinden na 3 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Echoe loopt ook als een zonnetje, ook met nieuwe custom AEL kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
pappaleone schreef op zondag 15 januari 2017 @ 01:50:
[...]

Thanks heb het al gevonden ik bedoelde het opscchonen van het ram geheugen na het installeren van alle apps. ;)
Waar heb je dit gevonden als ik vragen mag want ik heb nu even de echorom erop staan maar kan deze opties ook niet vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!
airwolf83 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:15:
[...]

Waar heb je dit gevonden als ik vragen mag want ik heb nu even de echorom erop staan maar kan deze opties ook niet vinden
Instellingen>Apparaatonderhoud> daar zie je opslag Opslag en ram geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Goed, ik had hem geroot dus krijg geen updates. Welke ROM is een beetje aan te raden met de Nougat stable? Van mij maakt het niet veel uit als ie vrij standaard is en ben ook niet zo van de "alles moet eraf"-mentaliteit. Als ze fixes en features toevoegen is dat prima, maar veel gebruik ik daar toch nooit van en qua performance of batterij heb ik al weinig te klagen (verder minimaliseren vind ik dan ook onnodig).

Ik zie alleen nog nergens een NL ROM verschijnen geloof ik

[ Voor 37% gewijzigd door Martinspire op 17-01-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
pappaleone schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:21:
[...]

Instellingen>Apparaatonderhoud> daar zie je opslag Opslag en ram geheugen.
Vaag..
Die staat er dus niet tussen bij mij..
Als ik een andere nougat rom erop zet staat het er wel tussen maar bij de echorom niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/YPve7ucdmgdrYrRh1fQ6YoLF/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0iQmLXBxp0lFzLjIU4cOFJYf/thumb.png

[ Voor 31% gewijzigd door airwolf83 op 17-01-2017 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
airwolf83 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:37:
[...]

Vaag..
Die staat er dus niet tussen bij mij..
Als ik een andere nougat rom erop zet staat het er wel tussen maar bij de echorom niet.

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is raar draai je de officieel versie die echoe heeft uitgebracht op 12-01-2017 V1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
pappaleone schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:49:
[...]

Dat is raar draai je de officieel versie die echoe heeft uitgebracht op 12-01-2017 V1
Yep..

Ben nu nog een keer op nieuw aan het flashen en ik denk dat ik al weet wat ik fout doe..
Bij de debloat opties in aroma heb ik smart manager ook aangevinkt. 8)7 8)7
Ik denk dus dat het er daarom niet bij mij bij staat.
Ik haalde het door elkaar met smart switch.

zometeen eens kijken of het er nu wel bij staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!
airwolf83 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:52:
[...]

Yep..

Ben nu nog een keer op nieuw aan het flashen en ik denk dat ik al weet wat ik fout doe..
Bij de debloat opties in aroma heb ik smart manager ook aangevinkt. 8)7 8)7
Ik denk dus dat het er daarom niet bij mij bij staat.
Ik haalde het door elkaar met smart switch.

zometeen eens kijken of het er nu wel bij staat
Haha okay er staat ook zoveel bij, een klein foutje is zo gemaakt. Laat even horen of het gelukt is. Ps het is een prima rom draait heerlijk, vandaag is ook de custom AEL kernel online gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
pappaleone schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:55:
[...]

Haha okay er staat ook zoveel bij, een klein foutje is zo gemaakt. Laat even horen of het gelukt is. Ps het is een prima rom draait heerlijk, vandaag is ook de custom AEL kernel online gezet.
Het is gelukt.
Nu staat ie erbij.. haha

Hij debloat overigens niet alle apps die ik selecteer.
Bijvoorld onedrive selecteer ik om te debloaten maar hij staat er na instalatie gewoon bij...
achja dan maar gewoon uitschakelen klikken

Ik had het gezien dat de ael kernel online gezet was maar ik ben er altijd een beetje bang voor.
Ik draai bijna altijd custom roms meestal met wel aangepaste kernels die zelf niet echt zelf aan te passen meer zijn.
Zoals als nu draai ik de echo rom icm met de superstock kernel van Tkkg1994.

Ik ben dus altijd bang met bijv. de ael kernel dat er zoveel mee aan te passen valt terwijl ik er niet zoveel genoeg verstand van heb dat ik weet wat ik precies aanpas.
Of valt de ael kernel ook te gebruiken zonder interne dingen aan te passen?
Misschien zeg ik wel iets heel stom hoor maarja.... haha

[ Voor 9% gewijzigd door airwolf83 op 17-01-2017 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
airwolf83 schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:06:
[...]

Het is gelukt.
Nu staat ie erbij.. haha

Hij debloat overigens niet alle apps die ik selecteer.
Bijvoorld onedrive selecteer ik om te debloaten maar hij staat er na instalatie gewoon bij...
achja dan maar gewoon uitschakelen klikken

Ik had het gezien dat de ael kernel online gezet was maar ik ben er altijd een beetje bang voor.
Ik draai bijna altijd custom roms meestal met wel aangepaste kernels die zelf niet echt zelf aan te passen meer zijn.
Zoals als nu draai ik de echo rom icm met de superstock kernel van Tkkg1994.

Ik ben dus altijd bang met bijv. de ael kernel dat er zoveel mee aan te passen valt terwijl ik er niet zoveel genoeg verstand van heb dat ik weet wat ik precies aanpas.
Of valt de ael kernel ook te gebruiken zonder interne dingen aan te passen?
Misschien zeg ik wel iets heel stom hoor maarja.... haha
Nee hoor als je telefoon lekker loop nu moet je er verder niet aan rommelen. Ik zet hem er ook niet op, omdat ik heel erg tevreden ben zoals het nu gaat. Als je er niet in thuis bent help je de telefoon eerder over de rooie dan dat het beter wordt. Goed te horen dat het nu werkt succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik wil eigenlijk voor nu (ik ben net overgestapt van iOS naar Android) zo dicht mogelijk bij Stock blijven maar wel alle overbodige bloatware verwijderen.

Wat raden jullie mij dan aan, rooten of rommen?
Ik heb vanuit het Nexus 5 tijdperk wel wat ervaring met alle twee.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:28:
Ik wil eigenlijk voor nu (ik ben net overgestapt van iOS naar Android) zo dicht mogelijk bij Stock blijven maar wel alle overbodige bloatware verwijderen.

Je kunt rooten simpel rommel verwijderen met titanium backup. Wil je een stapje verder met meerdere instellingen en personaliseren dan zou ik meteen een custom rom installeren. Er zijn er zat voor de s7 en de s7 edge..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Even een vraagje voor degene die een custom rom (nougat officeel) draaien. Kunnen jullie gebeld en bellen met 4G aan? Ik heb de officele via Odin geflashed op een unbranded toestel en kan alleen maar bellen en gebeld worden onder 3G

[ Voor 32% gewijzigd door Erik1805 op 19-01-2017 09:17 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
Ik draai een custom rom en zodra ik de de phn csc erin zet kan ik niet meer bellen. Mensen kunnen mij wel bellen.. kiestoon gaat dan over maar mijn telefoon gaat niet af. Zodra ik gewoon weer de csc activeer die op dit moment gereleased(btu dus) is werkt het gewoon. Echter natuurlijk niet via volte want hier heb ik de phn csc nodig die nog uit moet komen.

Ik denk dat je ff geduld moet hebben totdat de phn nougat is uitgekomen. Ik weer bijna wel zeker dat dat het probleem verhelpt.

[ Voor 15% gewijzigd door airwolf83 op 19-01-2017 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The GUI
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:36

The GUI

SaaS > PaaS > IaaS

Ik had een vraagje over rooten, custom roms en device encryption.
Toen ik in juni mijn S7 kreeg heb ik hem dezelfde dag nog geroot en een custom rom geïnstalleerd. Ik miste wat functies op de custom rom waardoor ik weer terug ben gegaan naar stock. Ik draai nog steeds stock maar is mijn toestel nu nog wel encrypted/opnieuw encrypted?

GB Aorus Elite | AMD 3700X | 32GB 3733C16 | GTX 1070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erik1805 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:13:
Even een vraagje voor degene die een custom rom (nougat officeel) draaien. Kunnen jullie gebeld en bellen met 4G aan? Ik heb de officele via Odin geflashed op een unbranded toestel en kan alleen maar bellen en gebeld worden onder 3G
Ik heb echoerom en kan gewoon bellen met 4G
Ps echoe werkt met de BTU Engelse nougat rom Volte werkt niet.

[ Voor 7% gewijzigd door pappaleone op 19-01-2017 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• airwolf83
Ik vind het zelf ook helemaal erg dat die volte en wifi calling nog niet werkt..
Zovaak bel ik niet en heb op de momenten dat ik wel via volte kon bellen met 6.0.1 niet echt veel verschil gemerkt met het normale 4g bellen.

Op dit moment ben ik zo tevreden met de echorom dat dat volte me ff niks kan schelen. Want dat wordt vanzelf wel een keer opgelost.

Maar wat draait echorom lekker zeg..
Vind de donatie die ik heb gedaan ook totaal niet erg. En het is ook maar een eenmalige donatie.
Heb toch vandaag ook de ael kernel geflasht.
Ook heb ik een batterijduur die ik zelf nog nooit heb meegemaakt op mn s7 edge. Nou was de duur al goed maar deze rom doet er nog een schepje bovenop( Bij mij althans dan want iedereen gebruikt zn telefoon weer anders). Met andere woorden.. op het moment ben ik tevreden.
Zo lang het duurt want op 1 of andere manier blijft het flashen erg verslavend. Haha

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dELS7UuBqk8a5Ta0Yz6yJzs0/thumb.png

[ Voor 7% gewijzigd door airwolf83 op 20-01-2017 00:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Erik1805 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:13:
Ik kan wel bellen maar niet Volte. Bij bellen via KPN wordt automatisch geschakeld tussen 4g en 3g.
Ik heb gewoon de BTU CSC. Heb wel gekeken op XDA maar zolang er geen officiele PHN CSC is gaat het niet lukken denk ik. De CSC's zijn allemaal van MM en wat ik zo lees werkt dat niet.
Ik heb ook een CSC changer geprobeerd maar dat werkte dus ook niet. Dus nu weer BTU en ik wacht het wel af.

Bij Henk werkt het wel zegt hij dus snap dat ook niet.
JGoeij schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:41:
Ik had een vraagje over rooten, custom roms en device encryption.
Toen ik in juni mijn S7 kreeg heb ik hem dezelfde dag nog geroot en een custom rom geïnstalleerd. Ik miste wat functies op de custom rom waardoor ik weer terug ben gegaan naar stock. Ik draai nog steeds stock maar is mijn toestel nu nog wel encrypted/opnieuw encrypted?
Als je stock firmware flashed is alles weer origineel dus encrypted. Wel blijft de KNOX getriggerd.
Donstil schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 23:28:

Ik zou eerst gewoon handmatig bloatware verwijderen. Met rooten kun je meer verwijderen maar ik denk niet dat je veel verschil merkt. Rooten moet je doen als je bepaalde dingen wilt wijzigen die anders niet kunnen.

Een custom rom heeft als voordeel dat een ander de rom helemaal heeft aangepakt dus allerlei tweaks en geen bloatware. Nadeel is dat je wel aan het flashen blijft want je krijgt geen automatische updates binnen. Toch heeft het zeker voordelen maar ik zou het alleen doen als je die voordelen belangrijk vind.

S7 Edge thread
https://forum.xda-developers.com/s7-edge

Custom roms

[ Voor 56% gewijzigd door Garret1410 op 20-01-2017 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Garret1410 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:43:
[...]

Ik kan wel bellen maar niet Volte. Bij bellen via KPN wordt automatisch geschakeld tussen 4g en 3g.
Ik heb gewoon de BTU CSC. Heb wel gekeken op XDA maar zolang er geen officiele PHN CSC is gaat het niet lukken denk ik. De CSC's zijn allemaal van MM en wat ik zo lees werkt dat niet.
Ik heb ook een CSC changer geprobeerd maar dat werkte dus ook niet. Dus nu weer BTU en ik wacht het wel af.

Bij Henk werkt het wel zegt hij dus snap dat ook niet.
Dank je wel. Ik wacht het ook even af. Bellen via 3G gaat prima, dus daar geen probleem. Nougat draait echt heel soepel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jphermans
Kan er ook een custom rom geinstalleerd worden zonder root ? Gebruik de telefoon ook voor het werk en mag dus niet geroot zijn anders heb ik geen toegang meer tot het netwerk van het bedrijf (mails, enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

Martinspire schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 22:29:
Goed, ik had hem geroot dus krijg geen updates. Welke ROM is een beetje aan te raden met de Nougat stable? Van mij maakt het niet veel uit als ie vrij standaard is en ben ook niet zo van de "alles moet eraf"-mentaliteit. Als ze fixes en features toevoegen is dat prima, maar veel gebruik ik daar toch nooit van en qua performance of batterij heb ik al weinig te klagen (verder minimaliseren vind ik dan ook onnodig).

Ik zie alleen nog nergens een NL ROM verschijnen geloof ik
Echoe. Lijkt op stock, maar veel beter.
Is ook gewoon NL. Die CSC maakt vrij weinig uit bij custom ROM en anders is die zo te wisselen naar wat anders.

[ Voor 8% gewijzigd door Zorian op 21-01-2017 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jphermans schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 09:29:
Kan er ook een custom rom geinstalleerd worden zonder root ? Gebruik de telefoon ook voor het werk en mag dus niet geroot zijn anders heb ik geen toegang meer tot het netwerk van het bedrijf (mails, enzo).
Nee helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 09:48:
[...]

Echoe. Lijkt op stock, maar veel beter.
Is ook gewoon NL. Die CSC maakt vrij weinig uit bij custom ROM en anders is die zo te wisselen naar wat anders.
Klopt maar waarom zou je de CSC wijzigen Ehoe loopt als een treintje en was de eerste met de officiële nougat versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

pappaleone schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 10:59:
[...]

Klopt maar waarom zou je de CSC wijzigen Ehoe loopt als een treintje en was de eerste met de officiële nougat versie.
Van wat ik begreep om met VoLTE te kunnen bellen met sommige providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb vier Nougat versies geprobeerd maar kan niet veel verschil ontdekken afgezien van features.

Heb ook Echoerom geprobeerd maar vind het niet beter dan de andere roms. Op dit moment draai ik Renovate en bevalt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorian schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:12:
[...]

Van wat ik begreep om met VoLTE te kunnen bellen met sommige providers.
Ik weet niet wat er precies verbeterd wordt met Volte, ik mis het in ieder geval niet. 4G bellen lukt bij mij wel met de echoe rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian

Zorian

What the fox?

pappaleone schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:22:
[...]

Ik weet niet wat er precies verbeterd wordt met Volte, ik mis het in ieder geval niet. 4G bellen lukt bij mij wel met de echoe rom.
Dat is VoLTE. :+
Heb zelf T-Mobile dus kan het niet. Maar goed, de dekking waar ik woon is zodanig slecht dat geen 1 provider meer bied dan 0 tot 1 streepje E (90% van de tijd helemaal geen signaal) dus ik bel nog geeneens over 3G. :p

[ Voor 4% gewijzigd door Zorian op 21-01-2017 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pappaleone schreef op dinsdag 17 januari 2017 @ 18:43:
Echoe loopt ook als een zonnetje, ook met nieuwe custom AEL kernel.
Merk je veel verschil in prestatie of batterijduur. Of zijn het meer de instellingen die je met Synapse kunt aanpassen.
Ik heb hem nog niet geprobeerd maar als het een merkbaar verschil oplevert wil ik de nieuwe kernel wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Garret1410 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:26:
[...]

Merk je veel verschil in prestatie of batterijduur. Of zijn het meer de instellingen die je met Synapse kunt aanpassen.
Ik heb hem nog niet geprobeerd maar als het een merkbaar verschil oplevert wil ik de nieuwe kernel wel proberen.
Ik heb de kernel al binnen gehaald maar moet hem nog installeren. Als ik morgen vrij ben ga ik mijn eigen er eens in verdiepen. Momenteel komt er dagelijks een kernel update ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:36

BiLo

PSN: toiletcleaner

Je hebt geen root nodig voor een custom rom.

Je hebt wel een unlocked bootloader nodig en een custom recovery zoals CWM of TWRP.

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Garret1410 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 12:26:
[...]

Ik heb beide erop staan.. echo en ael kernel 1.5.

Ik heb zelf nog niks veranderd met synapse omdat ik de kernel zo op het momen ook smooth vind werken. Dit is natuurlijl geheel persoonlijk maar van alle nougats die ik getest heb vind ik op dit moment deze de fijnste qua smooth heid en batterijduur. Of het natuurlijk bij iemand anders ook dezelfse beleving geeft weet ik niet omdat iemand anders zijn phone weer anders gebruikt dan mij.
Ik ben alleen wel benieuwd hoe de nieuwe superman rom gaat draaien want die draaide op MM bij mij super goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

Je kunt je telefoon non-root laten, maar hebt wel een bootloader nodig. Dus je kunt je huidige toestel rooten, vervolgens bootloader erop zetten en nieuwe ROM maar vervolgens niet de root weer actief maken op de nieuw geïnstalleerde ROM.
Als je iets hebt als BlackBerry Work of iets (die heeft aardig wat dingen waarmee ie root kan ontdekken) dan werkt dat nog gewoon, al mis je dan wel een heleboel features. Sommige roms zetten overigens automatisch root aan, dus daar moet je even naar kijken, maar het hoeft niet.

Momenteel doet bij mij exchange het nog prima via Nine, maar volgens mij wordt dat binnenkort alleen BlackBerry Work (of Good Work) en dan heb ik een probleem. Of nouja, mijn werkgever :+

Nine is in ieder geval wel handig want dan neemt Exchange niet je hele toestel over en kun je bv zonder login je telefoon unlocken als je dat wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 15:36

BiLo

PSN: toiletcleaner

Zijn er hier mensen die de UK versie android 7.0 van sammobile draaiende hebben?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Yep. En ik zit met smart te wachten op root. Je merkt pas hoeveel reclame er in sommige apps zit wanneer je je adblocker niet meer kunt gebruiken.... :X

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 15:53
Idem hier, Ad free en Addaway geprobeerd maar ben er inmiddels achter dat het een 7.0 permissie dingetje is.
Draai de laatste Echoe rom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
richajax schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:45:
Idem hier, Ad free en Addaway geprobeerd maar ben er inmiddels achter dat het een 7.0 permissie dingetje is.
Draai de laatste Echoe rom....
Hier ook de laatste versie van Echoe de v3 emirates met AdaWay wel geroot.Die reclame troep wordt je gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Nou ook leuk....
Ik flash best veel en herstel dus ook veel mn whatsapp maar nu vond whatsapp dat ik binnen 24 uur teveel codes had aangevraagd om mn nummer te verifiëren en nu mag ik 24 uur niet op whatsapp... Na die tijd mag ik weer een nieuwe code aanvragen... pfff dat word ff afkicken van whatsapp haha. Nog 14 uur wachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
airwolf83 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:12:
Nou ook leuk....
Ik flash best veel en herstel dus ook veel mn whatsapp maar nu vond whatsapp dat ik binnen 24 uur teveel codes had aangevraagd om mn nummer te verifiëren en nu mag ik 24 uur niet op whatsapp... Na die tijd mag ik weer een nieuwe code aanvragen... pfff dat word ff afkicken van whatsapp haha. Nog 14 uur wachten....
Heb je ook geen telefoonnummer gehad om te verfeieren? Die zou je normaal ook moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
pappaleone schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:38:
[...]

Heb je ook geen telefoonnummer gehad om te verfeieren? Die zou je normaal ook moeten krijgen.
Daar kan ik ook niet op klikken.. pas na 11 uur nu
Dit is het scherm wat ik nu krijg..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w6sqyxmqNucrSSQOcn97YNhM/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
airwolf83 schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:44:
[...]

Daar kan ik ook niet op klikken.. pas na 11 uur nu
Dit is het scherm wat ik nu krijg..

[afbeelding]
Ja dat klopt heb ik ook eens gehad, je zult echt even geduld moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jphermans
Martinspire schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:50:
[...]
Momenteel doet bij mij exchange het nog prima via Nine, maar volgens mij wordt dat binnenkort alleen BlackBerry Work (of Good Work) en dan heb ik een probleem. Of nouja, mijn werkgever :+

Nine is in ieder geval wel handig want dan neemt Exchange niet je hele toestel over en kun je bv zonder login je telefoon unlocken als je dat wilt.
Bij ons op het werk maken ze gebruik van airwatch van vmware voor de controle van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire

Martinspire

Awesomeness

jphermans schreef op zondag 29 januari 2017 @ 20:11:
[...]

Bij ons op het werk maken ze gebruik van airwatch van vmware voor de controle van het toestel.
Mja das wel balen dan :P

Wel jammer dat het niet gewoon in een virtuele machine kan draaien zonder verbinding met de rest van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
Heb vandaag even de geupdate csc flasher gebruikt van tkkg1994 van xda.
Daar kun je ook je csc flashen naar de vdf branded nederlands.
Heb dit gedaan in combinatie met de superman rom v2.

volte werkt dan en ook wifi bellen werken.
1 nadeel is er nog: Het rcs logo en het volte logo verschijnt in de statusbalk en is niet weg te krijgen zonder imsservice.apk aan te passen. Hoe dit moet kun je op xda vinden. Op dit moment krijg ik alleen het rc logo weg,

Maar goed kun je dus niet wachten dan kan je allicht dit proberen.
Bij mij werkte het.
Heb alleen weer terug geflashd naar de btu csc omdat ik me gelijk rot ergerde aan die logo's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
Zo te zien is er toch de mogelijkheid om knox apps & samsung pay te gebruiken als je geroot bent

https://forum.xda-develop...samsung-pay-root-t3549935

iemand dit al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik ben bezig met het installeren van de huidige EchoeRom (V4), nu krijg ik deze alleen werkend met de Stock Kernel en SuperSU Root.

Elke andere combinatie (Stock kernel+No Root, De andere Kernel met of zonder root, enz) krijg ik niet werkend. Ik heb dan bovenin "echoe rom Kernel is not Seadroid" en blijf in een bootloop zitten.

Nu wil ik het liefst deze rom met de standaard Kernel en zonder root. Weet iemand hoe ik dat moet aanpakken? Ik heb een S7 Edge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
DylanE schreef op maandag 23 januari 2017 @ 09:22:
Zijn er hier mensen die de UK versie android 7.0 van sammobile draaiende hebben?
Ik draai deze. Net een nieuwe update binnengehaald: G935FXXU1DQB3

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Kapitein187 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:39:
[...]

Ik draai deze. Net een nieuwe update binnengehaald: G935FXXU1DQB3
Ja hier ook de update binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
Erik1805 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 09:56:
[...]

Ja hier ook de update binnen :)
Changelog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein187
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 16:34
Plaatje van SamMobile gehaald. Zelf geen screenshot gemaakt.

Changelog

"Op de wind van gisteren kun je vandaag niet zeilen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Donstil schreef op maandag 6 februari 2017 @ 23:32:
Ik ben bezig met het installeren van de huidige EchoeRom (V4), nu krijg ik deze alleen werkend met de Stock Kernel en SuperSU Root.

Elke andere combinatie (Stock kernel+No Root, De andere Kernel met of zonder root, enz) krijg ik niet werkend. Ik heb dan bovenin "echoe rom Kernel is not Seadroid" en blijf in een bootloop zitten.

Nu wil ik het liefst deze rom met de standaard Kernel en zonder root. Weet iemand hoe ik dat moet aanpakken? Ik heb een S7 Edge.
Misschien de vraag stellen op het EchoeRom forum? Daar weten ze het zeker wel.

[ Voor 14% gewijzigd door Erik1805 op 07-02-2017 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Erik1805 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 13:13:
[...]

Misschien de vraag stellen op het EchoeRom forum? Daar weten ze het zeker wel.
Ja dat is wel een goeie tip maar ben daar nog een nieuw lid (wel betaald) dus zocht eerst hier mijn succes :)

Ik heb het inmiddels wel werkend, standaard kernel + Root en toen via SuperSU de root ongedaan gemaakt. App (Snapchat ging het om :) ) werkt nu weer.

Ik heb nu alleen het "batterij" programma niet op mijn S7, zo kan ik hierdoor niet schakelen tussen verschillende manieren van opladen. Ach zo heb ik vanavond weer wat te doen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 14:25:
[...]

Ja dat is wel een goeie tip maar ben daar nog een nieuw lid (wel betaald) dus zocht eerst hier mijn succes :)

Ik heb het inmiddels wel werkend, standaard kernel + Root en toen via SuperSU de root ongedaan gemaakt. App (Snapchat ging het om :) ) werkt nu weer.

Ik heb nu alleen het "batterij" programma niet op mijn S7, zo kan ik hierdoor niet schakelen tussen verschillende manieren van opladen. Ach zo heb ik vanavond weer wat te doen 8)
De V5 rom is al weer uit, het is bijna niet meer bij te houden. Morgen (vandaag vrij) dus maar weer eens flashen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 15:53
Ik draai die v5 nadat ik net een paar dagen eerder de v4 er op had gezet.
Dirty flash zonder problemen!

Ik vraag me alleen af of de T Mobile csc van Echoerom een probleem oplevert met een Simyo sim
Binnenkort ga ik over naar T Mobile en ik zou graag volte alvast werkend hebben O-)
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste