Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04:50

masauri

aka qwybyte

Ik heb sinds vandaag een S7 binnen en wil deze gelijk voorzien van minder bloatware e.d. dmv de superman rom.
Aangezien het toestel nog aan het opladen is, heb ik hem nog niet aangezet gehad.

Maakt dat verschil uit of moet ik eerst alles een keer ingesteld hebben?
Ik kon dit niet direct in het topic vinden en heb dit voordien altijd gedaan met toestellen die ik langer gebruikte.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24

13art

Moderator Mobile
masauri schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 12:49:
Ik heb sinds vandaag een S7 binnen en wil deze gelijk voorzien van minder bloatware e.d. dmv de superman rom.
Aangezien het toestel nog aan het opladen is, heb ik hem nog niet aangezet gehad.

Maakt dat verschil uit of moet ik eerst alles een keer ingesteld hebben?
Ik kon dit niet direct in het topic vinden en heb dit voordien altijd gedaan met toestellen die ik langer gebruikte.
Je zet er compleet iets nieuws op dus het eerst instellen van de originele rom heeft echt totaal geen zin. Is alleen maar dubbel werk.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinturMjoet
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-07 23:07
Hey,

Ik ben al zo'n anderhalf jaar in het bezit van een S7 Edge, maar de interesse naar custom ROMs begint toch wel te groeien merk ik. Ik heb in het verleden vaker geprobeerd custom ROMs te flashen op bijvoorbeeld de Note 2 en 3, maar ik merk op het internet dat de nieuwere toestellen al veel meer dichtgetimmerd zijn qua preventie van het installeren van zo'n custom ROM.

Ook heb ik mijn telefoon verzekerd via EWP (Volgens mij heet dat nu Wertgarantie). Ik heb eventjes in de voorwaarden gekeken, maar hier wordt het volgende gezegd:
Verzekerde heeft geen recht op vergoeding van de schade indien
a) ...
...
i) de schade is ontstaan door de werking van de software/aanvullende software of mobiele media;
j) de schade is ontstaan door virussen, software crashes, illegaal verkregen (en/of geïnstalleerde) software of programmeerfouten;
Betekent dit feitelijk dat mijn telefoon niet meer verzekerd is zodra ik een custom ROM op mijn telefoon zet? Al die verschillende regels maken het soms lastig om te bepalen wat wel en niet 'mag' volgens de voorwaarden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 18:24

13art

Moderator Mobile
Ze zeggen en houden vast aan rooten is vervallen van garantie. Dat mogen ze niet, maar dat doen ze wel.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Wat hierbij natuurlijk wel van belang is, is het verschil tussen garantie en verzekering. Garantie mag er nooit door vervallen, maar waar @WinturMjoet het over heeft is natuurlijk geen garantie, maar een verzekering. De naam Wertgarantie is misschien lichtelijk verwarrend in deze. Maar als verzekeraar mag je volgens mij zelf bepalen welke voorwaarden jij stelt aan de dienst die je levert.

Als ik die voorwaarden zo lees zie ik het trouwens als volgt: Als de schade is ontstaan door de root/custom rom (denk aan even het voltage van de CPU omhoog gooien bij een overclock, waardoor hij het niet meer doet). Maar lijkt me sterk dat ze in het geval van een defect scherm weigeren om uit te betalen. Blijft echter een gokje natuurlijk omdat het geen wettelijke garantie is, maar een losse verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinturMjoet
Zo zat ik inderdaad ook redelijk te redeneren. In principe zou de verzekeringsmaatschappij een reparatie voor een kapot scherm niet mogen weigeren vanwege de installatie van een custom rom, echter is dit hetzelfde geval bij de garantie. Daar komt het (naar verhalen) wel voor dat een reparatie geweigerd wordt om zulke redenen. Vandaar ook dat ik meer duidelijkheid probeer te zoeken in deze situatie... (Niet dat ik straks 'voor niets' mijn verzekeringspremie betaal..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Simpelste oplossing hier is natuurlijk even contact met ze opnemen, misschien zeggen ze vooraf al wel dat het dus op die manier werkt (alleen als het met het defect te maken heeft). Dan heb je gewoon duidelijkheid van het bedrijf zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinturMjoet
Verwijderd schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:29:
Simpelste oplossing hier is natuurlijk even contact met ze opnemen, misschien zeggen ze vooraf al wel dat het dus op die manier werkt (alleen als het met het defect te maken heeft). Dan heb je gewoon duidelijkheid van het bedrijf zelf.
Aan die optie heb ik nog niet eens gedacht! Gelijk even de contactinformatie opgezocht en de situatie voorgelegd aan de helpdesk van Wertgarantie. Nu is het afwachten op een reactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-08 13:25
Ik gebruik momenteel de Microsoft Authenticator app om in te loggen bij bepaalde Microsoft producten. Ik heb geprobeerd deze te beveiligen met pincode apps maar zonder succes. Als iemand toegang heeft tot mijn telefoon kan hij simpelweg de app openen waarna hij wordt gevraagd om een pincode. Men hoeft dan alleen naar de native task manager te gaan waarna je in de preview/thumbnail de toegangscode kan zien. Dat ziet er ongeveer zo uit (random Android screenshot):

Afbeeldingslocatie: https://cdn.ghacks.net/wp-content/uploads/2013/01/android-task-manager.jpg

Hoe kan ik dit oplossen? Andere authenticator apps hebben dit niet en schermen simpelweg de thumbnail af. Helaas moet je om bepaalde producten van Microsoft te beveiligen de Authenticator app gebruiken... Hetzelfde gaat ook op voor de berichten app (SMS) die veelal nodig is voor code's om toegang te krijgen tot bepaalde accounts... Waarom is er tot op heden geen native ingebouwde pincode beveiliging in Android? |:(

EDIT: ik zie net dat je je Microsoft producten kan beveiligen met third-party apps als je kiest dat je geen Android telefoon hebt (selecteer ''Other''). Desalniettemin blijft het probleem voor andere apps bestaan...

[ Voor 16% gewijzigd door Denniszx op 15-11-2017 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinturMjoet
WinturMjoet schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:47:
[...]

Aan die optie heb ik nog niet eens gedacht! Gelijk even de contactinformatie opgezocht en de situatie voorgelegd aan de helpdesk van Wertgarantie. Nu is het afwachten op een reactie..
Na bijna een week wachten op reactie ontving ik een paar dagen geleden een reactie van de verzekering. Helaas was het niet de reactie waar ik op hoopte, ik kreeg namelijk de polisvoorwaarden toegestuurd. Deze heb ik al doorgenomen, waarna het mij juist niet duidelijk was..

Anyway, dan maar weer terugmailen om te zien of een specifiekere reactie ook mogelijk is... Als iemand verder meer informatie hierover heeft, schroom niet om het te delen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 16:10
Is er iemand die het met LineageOS 14.1 op een S7 voor elkaar heeft gekregen om de Stock accuduur te benaderen bij licht gebruik (geen games, dag of 2 standby)? Op de laatste Samsung ROM is de accuduur prima, maar in LOS loopt hij een stuk harder leeg in standby met hetzelfde lichte gebruik + apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dest1
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-04-2022
Iemand al een Oreo ROM uitgeprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Zijn er meer mensen die een slechte accu duur ervaren na al die updates ? ( waren er ineens 3 in korte tijd ?? ) Stock rom overigens.

Telefoon valt nu vaak 's nachts uit, terwijl ik dan met 30% battery dat ding op standby zet, en alle zooi als bluetooth etc staan uit. Ook geen facebook app geinstalleerd.

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:13
Misschien al een gestelde vraag maar kan nergens antwoord vinden (Google, Tweakers, XDA). Ik heb een van Samsung gekochte simlock vrije Galaxy S7 met PHE (Spanje) kan ik via Odin gewoon de laatste PHN versie hierop installeren. Ik hoef geen root ofzo. Eerst een delete cache en factory reset doen in dowload mode of pas daarna?

Al opgelost er staat een PHN versie op met patch van 1 December

Afbeeldingslocatie: https://www.case-custom.com/media/catalog/product/cache/1/small_image/284x284/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/s/a/samsung-galaxy-s7-edge-merry-christmas-case.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door aveenhuysen op 23-12-2017 21:31 ]

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• idef1x
  • Laatst online: 20-09 13:53
Hmmm ik krijg mijn S7 niet meer in download mode. Nadat ik de keukze krijg voor volume up om in download mode te komen (of volume down om af te breken), reageert ie schijnbaar niet op de volume toetsen. Bij normaal gebruik vna de telefoon werken deze gewoon.

Ik wilde er maar eens een andere ROM op te zetten, want mijn home button reageert niet meer wanneer de telefoon normaal is geboot en hoopte met een verse installatie het weer werkend te krijgen. De home button an sich reageert wel, want ik krijg hem wel in recovery mode (waarbij de volume up/down wel gewoon reageren). Iemand dit als eens gehad en een oplossing gevonden? In recovery heb ik de cache al eens geleegd, maar dat maakte niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
https://forum.xda-develop...an-s-s7-oreo-rom-t3784715

Ik heb de gok genomen. TWRP geupdate en de rom erop geknald. Eindelijk Oreo..

Problemen? Ja, ik kan niet in de Dev opties komen, de rom is verder geheel Samsung, dus loaded. En er zijn geen tweaks aangebracht, dus geen call-recording oid. Ik heb SuperSu root gebruikt en dat werkt verder prima.

Hij voelt een beetje sluggish aan, dat komt omdat ik het vergelijk met de vorige rom waarbij ik in de dev opties alle animaties had uitgezet. Prima om de komende week als daily driver te gebruiken.

//SuperSu uninstalled, rom er weer even overheen gegooid en Magisk geflashed. Heb dus weer root, en de dev opties zijn bereibaar.

//Een week later:

Stabiele rom, alles werkt. Mis de kleine tweaks, erger mij aan alles was Samsung je opdringt. Heb met TB redelijk spul in de ijskast gezet.

Nu wachten op een echt goede Oreo rom.

[ Voor 22% gewijzigd door Koriel op 12-05-2018 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
https://forum.xda-develop...m-galaxy-project-t3792761

Uitstekende Oreo rom.

Ik gebruik hem nu als daily driver sinds een dag of 3. Absoluut geen enkel probleem. Er zitten de nodige tweaks in. Uitstekende battery life.

Aanrader.

Doe wel even een hele goede wipe en format.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:27
Ik ben een beetje teleurgesteld in de ontwikkeling van custom roms voor de S7. Ik gebruik zelf LineageOS, en zit nu op versie 14.1. Er wordt wel gewerkt aan versie 15.1, maar dat schiet niet heel erg op. Er is ook maar 1 developer die er aan werkt. Toen ik de telefoon begin dit jaar kocht had ik gehoopt dat er actiever aan gewerkt zou worden.

Er zijn bij mijn weten ook eigenlijk maar 2 smaken custom roms: Of iets op TouchWiz gebaseerd (ik wil niet) of iets op LineageOS gebaseerd (met dezelfde bugs als LineageOS). Er wordt heel veel gekopieerd om een net iets andere custom rom te maken met een andere naam en een iets ander thema (veel zwart, want dat is stoer).

Nu is de S7 natuurlijk ook al oud, en daarom misschien niet meer zo interessant voor ontwikkelaars. Maar er is denk ik wel nog steeds een grote userbase, Er zijn nog een heleboel mensen die blij te maken zijn met een goede rom.

Tot zover mijn rant. :) Ik moet natuurlijk niet piepen, want al die customs roms worden maar wel gewoon gratis aangeboden, en zelf doe ik er ook helemaal niks aan (geen skills, en geen tijd).

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-09 15:29
Ik maak zelf nu al een tijdje gebruik van deze: [ROM][TW Official OREO 8.0] CivZ-G935F/FD-G930F/FD Multi CSC

Is met de Aroma installer aardig te customizen. Heb ook de Lineage ROM wel een kans gegeven, maar het gedoe met de camera deed me toch weer terug vallen op een Samsung based rom.

Laatste versie van 16/9 is ook weer voorzien van de laatste security updates.

Stay safe

• slow whoop
Voor mijn S7 blijf ik braaf wachten totdat LineageOS 15.1 official wordt. Tot die tijd blijf ik op LineageOS 14.1. Ik vind het jammer dat er op XDA weinig transparantie is waar aan gewerkt wordt. Ik snap dat developers niet kunnen zeggen wanneer iets klaar is, maar ze zouden bijvoorbeeld wel een lijstje kunnen zetten in de OP van de LineageOS ROM wat de dingen zijn waar nog aan gewerkt moet worden voordat de ROM official wordt. Dat hoeven niet per se bugs te zijn.

In het geval van LineageOS is er geloof ik iets met de SELinux status die er voor zorgt dat de ROM nog niet official gemaakt kan worden (en misschien ook nog andere dingen). Ook is de officiële LineageOS versie 14.1 een tijdje "weg" geweest, om onduidelijke redenen (iets met licenties en/of administratief geneuzel of zo). Van de een op de andere dag was ie niet meer te downloaden. Er was verrassend weinig informatie over te vinden.

• banananas
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06-07-2024
slow whoop schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:56:
Voor mijn S7 blijf ik braaf wachten totdat LineageOS 15.1 official wordt. Tot die tijd blijf ik op LineageOS 14.1. Ik vind het jammer dat er op XDA weinig transparantie is waar aan gewerkt wordt. Ik snap dat developers niet kunnen zeggen wanneer iets klaar is, maar ze zouden bijvoorbeeld wel een lijstje kunnen zetten in de OP van de LineageOS ROM wat de dingen zijn waar nog aan gewerkt moet worden voordat de ROM official wordt. Dat hoeven niet per se bugs te zijn.

In het geval van LineageOS is er geloof ik iets met de SELinux status die er voor zorgt dat de ROM nog niet official gemaakt kan worden (en misschien ook nog andere dingen). Ook is de officiële LineageOS versie 14.1 een tijdje "weg" geweest, om onduidelijke redenen (iets met licenties en/of administratief geneuzel of zo). Van de een op de andere dag was ie niet meer te downloaden. Er was verrassend weinig informatie over te vinden.
Waarom wachten op de officiele status als de rom hartstikke stable is?

Camera is op te lossen met footej camera (fotos gemaakt met whatsapp en snapchat gebruiken de normale camera).

Ik gebruik deze 15.1 nu al 2 maanden en heb gewoon net zoveel batterij leven als de superman roms en heb in vergelijking tot die stock roms meer het gevoel dat dit systeem zwaardere taken etc kan handelen.

Het probleem is gewoon de exynos processor en samsung betreft camera en andere dingetjes.. Maar het is gewoon hartstikke stabiel hoor, het kan echt vele malen slechter dan dit, geloof me..

Edit: en de devs zijn hartstikke transparant.. Misschien niet in hun op, maar zeker op de github en de telegram groep die free to join is.

[ Voor 4% gewijzigd door banananas op 20-09-2018 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-06 08:26
Geachte mede aardbewoners.

Is er al iemand die ervaring heeft met de superman ROM 3.0.1 install (Flash) ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Goed even de twijfel of ik het hier moet achterlaten omdat het een root achtige issue betreft.. of het toch in het ervaringen topic beter past.. zelf gok ik hier!

heb hier een S7 (non edge) gewoon stock, draait android oreo,
aldus div root checkers is er _GEEN_ root aanwezig..

echter sommige apps klagen wel dat er root toegang is? terwijl deze er volgens de checkers niet is :?

wat kan ik "veilig" proberen om van deze schijnbare spook root af te komen :?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-07 14:07
SMSfreakie schreef op zondag 1 december 2019 @ 21:39:
wat kan ik "veilig" proberen om van deze schijnbare spook root af te komen :?
Als je het niet erg vindt dat je alle data (die je niet geback-upt hebt) kwijt raakt, dan adviseer ik om een "Noodherstel software" vanuit Samsung Smart Switch te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Ik wil een aanpassing maken op de systeempartitie van mijn G930F. Ik wil de telefoon echter NIET voorzien van een custom recovery en NIET (permanent) rooten.

Ik kan alleen maar beschrijvingen vinden van het installeren van TWRP en/of een custom rom, maar niet voor dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Condor70 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:16:
Ik wil een aanpassing maken op de systeempartitie van mijn G930F. Ik wil de telefoon echter NIET voorzien van een custom recovery en NIET (permanent) rooten.

Ik kan alleen maar beschrijvingen vinden van het installeren van TWRP en/of een custom rom, maar niet voor dit...
Voor zover mijn Android kennis nog relevant en adequaat is moet je ROOT toegang hebben om iets in de Systempartitie te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
Mrjraider schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:20:
[...]
Voor zover mijn Android kennis nog relevant en adequaat is moet je ROOT toegang hebben om iets in de Systempartitie te wijzigen.
Daar lijkt het inderdaad wel op. Hoe kan ik dan tijdelijk rooten (zonder TWRP)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Bijvoorbeeld zo. Als je je systeempartitie hebt aangepast zou je je telefoon daarna weer kunnen unrooten door Magisk er af te gooien. Maar:
  • Knox wordt getriggerd, en dit kan niet ongedaan gemaakt worden
  • Het interne geheugen van je telefoon wordt gewist
  • Je krijgt geen OTA updates meer
Je moet zelf bedenken of je het dit waard vindt, nog los van het risico dat er met dit soort zaken iets mis kan gaan waardoor je telefoon het mogelijk helemaal niet meer doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
slow whoop schreef op maandag 24 februari 2020 @ 13:08:
Je moet zelf bedenken of je het dit waard vindt, nog los van het risico dat er met dit soort zaken iets mis kan gaan waardoor je telefoon het mogelijk helemaal niet meer doet.
Geen probleem allemaal. Deze handleiding installeert echter ook TWRP. Kan het ook zonder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Volgens mij heb je TWRP nodig om Magisk te flashen.

Maar volgens deze site (even naar beneden scrollen tot "Another Method to Root Samsung Galaxy S7 without TWRP") kun je CF auto root tool gebruiken om je telefoon te rooten zonder TWRP. Geen idee of dit (nog) werkt. Die site is 3.5 jaar oud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Condor70
CF auto zal nog wel werken, maar ik heb het nu anders gedaan.
Ik heb TWRP en no-verity-opt-encrypt geflashed en daarna met TWRP de bestanden in system aangepast.
Nu moet ik alleen nog een tar bestand met alleen de stock recovery zien te maken om TWRP te verwijderen.
Pagina: 1 ... 11 12 Laatste