Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pawarana
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Na de vele post en aanhoudende ergernis van mede forum lezers is dit het topic voor het "batterijdrain" probleem.

Wat is een batterijdrain?

Een batterijdrain is geen bepaalde definitie voor, maar als je meer dan 10% per 3 á 4 uur kwijtraakt zonder dat je hem aanraakt en dus geen display aan hebt gehad, kan je wel spreken over een batterijdrain probleem!
waarvoor is dit topic opgezet ?

Mede forum lezers die veel last hebben van een batterijdrain kunnen hier hun ervaringen en hun ideeën kwijt om er achter te komen wat deze batterijdrain veroorzaakt.

Wat kan er hier gepost worden?

Alles wat ALLEEN batterij gerelateerd is (dit om ruis te voorkomen), denk hier bij aan screenshots, providers, apps, ontvangst problemen in huis van g4, g3, wifi (2.4 &5 GHz) enz.

-edit relevante info om eerst te checken-:
Raven schreef op zondag 24 juli 2016 @ 01:02:
[...]

Gezien de datum dat dit topic geopend is: Google Play Services versie 9.2.56.

Mijn oude smartphone (S2) die ik voor niet te backuppen (en niet te restoren) AB-saved games nog heb liggen, had vanaf eind vorige maand ineens last van zéér hoog batterij-verbruik en werd daarbij erg heet terwijl ie niets deed. Batterijduur ging van een paar dagen ineens naar een paar uur.

Na het nodige zoekwerk en een wakelock-detector app erop gezet te hebben ben ik bij Google Play Services versie 9.2.56 uitgekomen, deze versie heeft een shitload aan klachten opgeleverd. Die verwijderen (kan blijkbaar op ICS) lost het op, tot de Play Store app deze automatisch herïnstalleerd, terwijl automatisch updaten uitstaat.

Oplossing: Kijk op *knip* of er een nieuwere versie beschikbaar is voor jouw toestel. Voor mijn S2 (034, zie link) bleek die update het op te lossen, die is echter niet beschikbaar via Play Store.

Dit speelt overigens niet alleen op smartphones van Samsung en ook niet specifiek nieuwe Android versies, ook oudere versies hebben er last van.
toon volledige bericht

[ Voor 47% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:45
Handig!

Maar wellicht ook handig om de apps die het verbruik kunnen monitoren/beperken in de OT te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192811

"Alles wat ALLEEN batterij gerelativeerd is" moet "Alles wat ALLEEN batterij gerelateerd is" zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-05 17:57
In de hoop dat de titel binnenkort wat algemener wordt en niet alleen Samsung S7

Een quick scan langs diverse android fora (al dan niet merkgebonden) laten zien dat de battery drain begonnen is met Lollipop en niet opgelost is in Marshmellow.
Helaas ook niet echt structureel want de een heeft er last van en de ander niet.

Afhankelijk van het merk/model hebben diverse telefoonmakers 'oplossingen' aangedragen zoals 'reset', 'cache cleanen na een update', uitzetten van synchronize, gps en zo.

Even eigen ervaring: Sony Z2 op Kitkat met Sony's eigen Stamina : 2 dagen op 1 batterij lading (met licht gebruik) + Bluetooth aan voor smartwatch + Wifi en 3G.
en dan nog over houden voor dag 3

Na update naar MM : met zelfde gebruik en geen auto-sync aan red ik de dag niet eens.
Terug naar Kitkat: weer 2 dagen ++

De uiteindelijke oplossing zou toch echt bij Google/Android vandaan moeten komen en zijn dingen als Greenify en Doze alleen maar stop-gaps.
Het is toch te gek voor woorden dat een S7 Edge het maar 1 dagje uit zou mogen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LaFleche schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 13:33:
In de hoop dat de titel binnenkort wat algemener wordt en niet alleen Samsung S7

Een quick scan langs diverse android fora (al dan niet merkgebonden) laten zien dat de battery drain begonnen is met Lollipop en niet opgelost is in Marshmellow.
Helaas ook niet echt structureel want de een heeft er last van en de ander niet.

Afhankelijk van het merk/model hebben diverse telefoonmakers 'oplossingen' aangedragen zoals 'reset', 'cache cleanen na een update', uitzetten van synchronize, gps en zo.

Even eigen ervaring: Sony Z2 op Kitkat met Sony's eigen Stamina : 2 dagen op 1 batterij lading (met licht gebruik) + Bluetooth aan voor smartwatch + Wifi en 3G.
en dan nog over houden voor dag 3

Na update naar MM : met zelfde gebruik en geen auto-sync aan red ik de dag niet eens.
Terug naar Kitkat: weer 2 dagen ++

De uiteindelijke oplossing zou toch echt bij Google/Android vandaan moeten komen en zijn dingen als Greenify en Doze alleen maar stop-gaps.
Het is toch te gek voor woorden dat een S7 Edge het maar 1 dagje uit zou mogen houden.
toon volledige bericht
Klopt. Google batterydrain Android en je krijgt giga veel hits. Zelfs in het iPhone forum kom je battery drains tegen. Daarom is het lastig om hier antwoord op te geven want niemand weet het.

Maar ik begrijp dat de degene die een S7 hebben graag willen weten waar het probleem vandaan komt omdat het met oudere firmware kennelijk niet voorkomt. Dus er moet iets anders zijn en ik denk dat het misschien iets hardwarematigs is wat door de software anders aangestuurd wordt.
Eigenlijk zou je je toestel dan moeten rooten om te zien welk proces hier verantwoordelijk voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suljo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Garret1410 schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 17:25:
[...]

Klopt. Google batterydrain Android en je krijgt giga veel hits. Zelfs in het iPhone forum kom je battery drains tegen. Daarom is het lastig om hier antwoord op te geven want niemand weet het.

Maar ik begrijp dat de degene die een S7 hebben graag willen weten waar het probleem vandaan komt omdat het met oudere firmware kennelijk niet voorkomt. Dus er moet iets anders zijn en ik denk dat het misschien iets hardwarematigs is wat door de software anders aangestuurd wordt.
Eigenlijk zou je je toestel dan moeten rooten om te zien welk proces hier verantwoordelijk voor is.
Mijn s7 is geroot als je me even zegt hoe ik individuele processen in Android systeem kan monitoren dan bekijk ik het

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/xv52y3gvuzwxk72/Screenshot_20160628-190210.png?dl=0
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/s59at099boiip5i/Screenshot_20160628-190216.png?dl=0
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/aqvghee5dmit19u/Screenshot_20160628-190225.png?dl=0
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/b911g7u3exo7wxq/Screenshot_20160628-190233.png?dl=0

[ Voor 18% gewijzigd door suljo op 28-06-2016 19:07 ]

sometimes I tuck my knees into my chest and lean forward. That's just how I roll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-05 00:43
Leek mij onverstandig maar toch maar wel een goed idee voor een eigen topic, want wie geen probleem heeft wil er niks van weten in de andere topic :).

Waar ik inmiddels achter ben gekomen is dat mijn S7 Edge normaal functioneert vooral in standby met de maart firmware versie G935FXXU1APBF, elke andere firmware hierna tot op vandaag is een drama voor mijn telefoon.

Dus bij firmware G935FXXU1APBF is stand-by oké en het normale batterij verbruik is oké maar kan uiteraard beter en door gedwongen te blijven hangen op oudere firmware mis je hierdoor optimalisatie toegepast in nieuwe firmware.

Ik heb echt alles geprobeerd, flashen verschillende firmware tot op heden, harde reset, cache schoonmaken via recovery, volledig ingestelde telefoon, minimaal ingestelde telefoon tot helemaal niet ingesteld, Google Backup uit, installeren via een backup, helemaal een nieuwe setup ga zo maar door.....

Alle firmware anders dan G935FXXU1APBF verlies ik in nachtelijke standby minimaal 20% en max 30% en bij gebruik van het toestel is verlies haast wel zo'n 1% tot 5% per 10 minuten gebruik en uiteindelijk zit ik na zo'n halve dag ergens tussen 20% tot 40% en nu als voorbeeld genomen met G935FXXU1APBF heb ik nog 75% over, wel iets minder gedaan vandaag maar heel wat anders op alle andere firmware.

Dus ik begrijp niet waarom een groep wel een probleem heeft en een andere weer niet, is dit een Samsung probleem of toch een Google probleem??.
Samsung contacteren helpt niet want die zeggen dat je naar een Servicepunt moet gaan en daar installeren ze software niet anders dan ik zelf doe via Odin dus opsturen is dan een optie, maar vertrouwen in Dynafix op een fatsoenlijke inspectie verwacht ik niet echt maar misschien dat ik het opsturen alsnog overweeg in augustus.

Door de batterij issue wordt ik gedwongen om niet up te daten maar een update is in mijn beleving wel een vereiste gezien het vele optimalisatie en toevoegingen brengt aan een product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
suljo schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 18:59:
[...]

Mijn s7 is geroot als je me even zegt hoe ik individuele processen in Android systeem kan monitoren dan bekijk ik het

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Je zou wakelock detector kunnen proberen. Is wel wat lastig te begrijpen maar op internet is genoeg te vinden van hoe het werkt.

Toch ben ik bang dat het een hardware probleem of kernel probleem is. Bij de Note5 hielp het om een custom kernel te flashen. In jouw geval zou je dus ook een custom kernel kunnen proberen. Op XDA staan er een paar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-05 09:16

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik had nergens last van totdat ik de update draaide. Ik had de beveiligingspatch van 2 april, dit werkte geweldig nergens last van. Met de update was die met een halve dag leeg, zelfs na volledige reset. Ben nu weer terug naar de 2 april update, ik hoop dat het helpt. Ik had het gevoel alsof mijn telefoon op een 400mah AAA batterijtje liep...

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• quarintus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 08:10
Voor ik informatie over het het batterij drain probleem uiteenzet het volgende:

Ik vind het wat vreemd dat de persoon die in het algemene topic wel 3x of meer zegt: "ik snap niets van al dat batterij gezeur, ik heb nergens last van. Ik snap niets van de batterij drain.. etc etc." Hier vervolgens een topic over maakt. Dit verklaart waarschijnlijk ook waarom de eerste post zo'n enorm gebrek heeft aan informatie over het probleem. Ik hoop dat hij constructief wilt helpen om de eerste post up to date te houden, ondanks dat hij e posts omtrent batterij verbruik als vervelend of een ergernis bestempeld.

Wat betreft het probleem:

Sinds April zijn er steeds meer mensen met een galaxy s7 of Galaxy s7 edge waarvan de batterijduur enorm verslechterd na een update. Tot op heden hebben nieuwe updates het probleem neit verbeterd en in sommige gevallen verslechterd.

Hoe het probleem te herkennen:
- Wanneer je bij het batterij verbruik kijkt staat android system waarschijnlijk op de eerste of 2e plaats van verbruik.
- Android system en Android OS gebruiken samen minimaal 25% van de batterij ongeacht wat je met de telefoon doet. Of dit nu Idle staat of in gebruikt. DIt verbruik kan oplopen tot 50% en in extreme gevallen hoger.
- De batterij is veel sneller leeg dan voorheen

Overige kenmerken:
- Niet iedereen heeft er last van, ook al gaat het om dezelfde software/toestellen.
- Er zijn ook wat meldingen bij andere toestellen dan die van Samsung waarbij het lijkt te gaan om dezelfde klachten. mogelijk heeft het te maken met een versie van google's software dat gebruikt wordt door Samsung.
-

Oplossingen:
- tot nu toe is er geen echte oplossing behalve het installeren van de oude firmware van Samsung.
- sommige mensen zien verbetering met het uitschakelen van google backup
- sommige mensen zien verbetering door de telefoon na het opladen tot 100% eventjes te wachten tot er een paar procent vanaf is en dan de telefoon te herstarten.
- Soms wordt de aanbeveling gedaan om de cache te wissen van de telefoon. Ik heb zelf nog niemand daar positief op horen reageren dat dat werkte.
- Sommige mensen zeggen dat het uitzetten van: google voice detection, locatie instellingen en/of wifi en bluetooth scanning effecten heeft.

Om een indicatie te geven over hoe de batterij ervaring zou moeten zijn:
- Je moet er makkelijk de dag mee doorkomen, zelfs met regelmatig gebruik. Minstens 4 uur screen on time (maar wss meer richting de 5 of 6).
- Ik deed zelf bijna 2 volle dagen met 1 lading bij de eerste update
(Het draaien van games is niet in rekening genomen met deze indicatie)

Hoe mensen die het probleem hebben hun telefoon ervaren:
- je haalt maar net een werkdag of je haalt de werkdag waarschijnlijk niet met 1 volle batterijlading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Een heel tijd ging het goed en nu weer opnieuw gezeik sinds laatste update. Gisternacht 1u van lader afgehaald en staat nu op 77% met maar 30min screen on time.

Is er een link naar de firmware van april? dan zet ik dat erop en negeer ik komende updates, want zeg nou zelf zoveel is er niet verandert sinds april

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
SYQ schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 13:55:
Een heel tijd ging het goed en nu weer opnieuw gezeik sinds laatste update. Gisternacht 1u van lader afgehaald en staat nu op 77% met maar 30min screen on time.

Is er een link naar de firmware van april? dan zet ik dat erop en negeer ik komende updates, want zeg nou zelf zoveel is er niet verandert sinds april
Via hier, http://www.sammobile.com/firmwares/database/SM-G935F/PHN/

Ik zit op de maart firmware en 1 dag 14 uur van de lader af zo'n 16 uur hiervan is nu 2 nachten stand-by en ik heb nog 22% over, met alle andere firmware heb ik 20% over na 1 nacht stand-by en halve dag gebruik :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Nou toch even de tips hierboven toegepast en na een volle lading heb ik m'n toestel ff herstart. En de drain is voor nu foetsie. Volgens de battery stats houd die het nu ruim 36uur uit itt anderhalf dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
SYQ schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 23:14:
Nou toch even de tips hierboven toegepast en na een volle lading heb ik m'n toestel ff herstart. En de drain is voor nu foetsie. Volgens de battery stats houd die het nu ruim 36uur uit itt anderhalf dag
inclusief of exclusief de oude firmware installeren? Want in principe als je dat gedaan zou hebben, zou dat voldoende moeten zijn. Indien exclusief, is dat interessant om te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Nee, daar was ik nog niet aan toegekomen. Moet wel zeggen dat ik enkele apps heb verwijderd die ik niet gebruikte maar dat zou niet het verschil moeten maken. Onder groot verbruikers stond Android os en Android system

Apps die ik heb verwijderd waren aliexpress en tumbler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-05 22:53

GJA

Hoe ziet het verbruik van Android os en Android system er dan uit bij een S7 zonder drain?
Kan iemand daar eens een picje van posten?

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
GJA schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 07:16:
Hoe ziet het verbruik van Android os en Android system er dan uit bij een S7 zonder drain?
Er is hier geen eenduidig antwoord op, omdat dit blijft verschillen per gebruiken. Android system en OS bevatten meerdere diensten en verschillen dus per gebruiker. Om je toch een idee te geven die andere mensen op een forum hebben gepost die geen last hebben:

Verbruik 3

Verbruik 2

Android system en OS zijn een stuk lager. Een ander verschil is dat device idle en/of device standby ook energy verbruiken. Als je last hebt van de batterij drain, staat deze hoogst waarschijnlijk niet in het lijstje. Bij mij in ieder geval niet.

In mijn geval staat andriod system er niet eens bij indien ik bepaalde apps gebruik zoals snapchat, op internet zit of op youtube. Dan is het verbruik zo laag in vergelijking met de andere apps, dat het neit in het lijstje voorkomt.

[ Voor 9% gewijzigd door quarintus op 30-06-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Mehh, te vroeg gejuiched. Android system en Os staan weer bovenaan met elk gemiddeld 20% verbruik.

Gister 17:00 van lader afgehaald en op dit moment staat de teller op 64% en volgens de stats houd die het nog ruim 24uur uit. Sot is 1:45 op dit moment.

Nu zou je denken bovenstaand is redelijk, alleen verwacht ik geen drop tijdens het slapen en eigenlijk ook niet tijdens werkuren. Raak de telefoon nauwelijks aan.

Ben nu van plan om alsnog de firmware van April erop te knallen, zodat ik het kan vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GJA schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 07:16:
Ik heb geen drain maar Android OS en Android System staan bij mij ook bovenaan. Alleen Scherm en mobiel standby staan bij nog hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• suljo
Bij mij is de drain weg op renovate rom 17u on battery en 5u screen on en ik sta op 40%

sometimes I tuck my knees into my chest and lean forward. That's just how I roll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
suljo schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 19:52:
Bij mij is de drain weg op renovate rom 17u on battery en 5u screen on en ik sta op 40%
Tja, als het de komende 2 maand niet opgelost wordt, dan zal ik er ook over denken het toestel te rooten. Maar tot nu toe wil ik de garantie die ik erop heb liever niet verspillen. Er zijn meer Rom's die geen drain hebben, maar het is niet echt een oplossing. Wel natuurlijk hoop gevend voor de toekomst! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• suljo
Hey ik heb de drain wanneer het scherm zzn staat gebacktracked naar wifi meer specifiek hij blijft naar netwerken zoeken die hij kent. Via tasker en profiel gemaakt om wifi uit te zetten wanneer hij niet verbonden is terwijl het scherm uit is een momenteel lijkt het goed te gaan 22h op batterij en 7h screen on met nog 10% te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 733023

Goedemorgen,

Ook ik heb sinds de laatste update last van een slechtere batterijduur. Waar ik voorheen 2 dagen haalde met een volle lading, moet ik het nu met moeite met 1 dag doen.

Ik wil de vorige softwareversie er weer op plaatsen. Nu heb ik een S7 edge duo sim. Maakt dat kwa software wat uit? toestelversie G935FD. De vorige versie kan ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

suljo schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:49:
Hey ik heb de drain wanneer het scherm zzn staat gebacktracked naar wifi meer specifiek hij blijft naar netwerken zoeken die hij kent. Via tasker en profiel gemaakt om wifi uit te zetten wanneer hij niet verbonden is terwijl het scherm uit is een momenteel lijkt het goed te gaan 22h op batterij en 7h screen on met nog 10% te gaan
Heb je hier root voor nodig? Zo nee zou je je profiel kunnen delen? Dan ga ik tasker aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Misschien wel een leuke vergelijking, heb nu een lg nexus 5x naast me s7 edge, toestel is nu een iets minder dan een week in gebruik en heb de stanby tijd vergeleken.
De lg nexus 5x heeft een 2700mAh accu geen fantastische SOT maar wel een -volgens de reviews- extreem goede stanby tijd.
I tested Doze by leaving the Nexus 5X in standby overnight after charging it to 100% four times. On every test the Nexus 5X lost a piddly 1% of its charge. By comparison my Nexus 6 – still running on Lollipop – lost between 10-15% of its charge when tasked with the same test.
Vannacht heeft het toestel 10% van zijn lading verloren terwijl hij in flightmode stond, dat is net zo veel als dat mijn s7 edge vannacht verloren heeft. Beiden met de 1 juni sec. patch en laatste versies van android.
In dit geval 6.0.1_r17 voor de s7 en android-6.0.1_r45 voor de nexus 5x.
Met andere woorden, de laatste builds zijn waarschijnlijk veiliger dan de vorige maar gebruiken kennelijk ook meer in slaapstand.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:22

AvK

Ready Set Go

D0gtag schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:02:
Misschien wel een leuke vergelijking, heb nu een lg nexus 5x naast me s7 edge, toestel is nu een iets minder dan een week in gebruik en heb de stanby tijd vergeleken.
De lg nexus 5x heeft een 2700mAh accu geen fantastische SOT maar wel een -volgens de reviews- extreem goede stanby tijd.

[...]

Vannacht heeft het toestel 10% van zijn lading verloren terwijl hij in flightmode stond, dat is net zo veel als dat mijn s7 edge vannacht verloren heeft. Beiden met de 1 juni sec. patch en laatste versies van android.
Met andere woorden, de laatste builds zijn waarschijnlijk veiliger dan de vorige maar gebruiken kennelijk ook meer in slaapstand.
Mooie vergelijking ja.
Mijn bevinding tot nu toe is dat mijn S7 edge sinds de laatste officiële OTA update ietsjes zuiniger is. Het lijkt erop dat met name telefonie ontvangst (Radio volgens GSam) minder energie verbruikt. Anderen een soortgelijke ervaring?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
suljo schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 22:49:
Dat is gewoon een feature op de s7. Je hebt de volgende zaken:
- naar wifi apparaten blijven zoeken zelfs als wifi uit staat om je locatie te bepalen.
- snelverbinden (van samsung, staat ook in notificatie tray en in instellingen)
- wifi aanlaten in slaap

Die zaken kan je zonder root uitzetten.

Ik heb een aantal zaken verander op mijn telefoon en mijn standby tijd is aanzienlijk verbeterd. Ik heb echter zoveel veranderd dat ik niet weet wat wel mee helpt en wat niet.

- Greenify installeren en instellen op agressief. (het lijkt erop dat dit de telefoon wel in doze laat want standby en cellular standby verschijnen bij batterij statistieken.
- ik heb usb foutopsporing aangezet puur omdat bij de desire HD dat een oplossing was tegen battery drain. Maar dat zal hier wss geen effect hebben.
- locatie geschiedenis van google uit (altijd goed :P )
- wifi aan laten in slaap (alleen tijdens opladen)
- apparaten in de buurt ==> uit
- apps die systeeminstellingen kunnen wijzigen: Google play store, Google play services uit
- alle machtigingen van google play services weg gehaald (behalve locatie)

Het enige wat wss effect heeft is greenify :p. Maar toch, mochten mensen greenify proberen, en t werkt neit, dan is het misschien 1 van de andere zaken.

Het effect tot zo ver is dus een betere standby. Is het perfect? Nee. Is er nog steeds drain? Ja. Doe je langer met de batterij? Ja best wel een stukje langer ja :).

[ Voor 4% gewijzigd door quarintus op 04-07-2016 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-05 10:04
D0gtag schreef op maandag 04 juli 2016 @ 10:02:

[...]

10 procent vind ik wel erg veel hoor, die van mij verbruikt misschien 2 procent .... 🤔

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Mijn SOT is op dit moment 5.30 uur en heb nog 33 procent over, wel overigens met een custom ROM en kernel......heb wel de edge btw .....

[ Voor 12% gewijzigd door dave1972 op 04-07-2016 14:10 ]

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

dave1972 schreef op maandag 04 juli 2016 @ 14:05:
[...]

10 procent vind ik wel erg veel hoor, die van mij verbruikt misschien 2 procent .... 🤔
Dat had ik in het begin ook, nu zit ik op 10% ik slaap altijd met flightmode aan standaard dus geen radio's aan. Maar sinds de laatste updates dus aanzienlijk minder zuinig. Groot gebruikers zijn android OS en Android system samen goed voor 38% van accu gebruik. Ik heb wel s health continue aanstaan plus een mi fit app. Maar het gaat hier meer om de vergelijking met een nexus 5x die te boek staat als zuinig in slaapstand.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05 08:21
D0gtag schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:00:
[...]

Dat had ik in het begin ook, nu zit ik op 10% ik slaap altijd met flightmode aan standaard dus geen radio's aan. Maar sinds de laatste updates dus aanzienlijk minder zuinig. Groot gebruikers zijn android OS en Android system samen goed voor 38% van accu gebruik. Ik heb wel s health continue aanstaan plus een mi fit app. Maar het gaat hier meer om de vergelijking met een nexus 5x die te boek staat als zuinig in slaapstand.
10% in de nacht in flight mode is wel extreem slecht zeg,..

Bij mij gaat er max. 2% af, met alle verbindingen aan.

Heb je al eens met wakelock detector gekregen of er niets is wat de boel wakker houdt?
(als je geen root hebt unlocken met de chome adb hack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
The Anarchist schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:50:
[...]

Heb je al eens met wakelock detector gekregen of er niets is wat de boel wakker houdt?
Dus dat idd ik heb ook alles aan staan btw mijn SOT 7.40 uur met 5 % over

Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA

GJA

Ik wil toch maar terug naar de maart firmware.
Moet ik alle 5 bestanden via odin flashen? Of gaat het ook goed als ik alleen de AP doe?

Edit: Gewoon geprobeerd. Maar Odin komt terug met fail. Write operation failed. Verder geen reden waarom.
De telefoon geeft het volgende weer: Custom Binary(BOOT) Blocked BY FRP Lock
Moet ik voor het flashen nog iets uitzetten ofzo?

[ Voor 46% gewijzigd door GJA op 04-07-2016 20:43 ]

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GJA schreef op maandag 04 juli 2016 @ 20:22:
Ik wil toch maar terug naar de maart firmware.
Moet ik alle 5 bestanden via odin flashen? Of gaat het ook goed als ik alleen de AP doe?

Edit: Gewoon geprobeerd. Maar Odin komt terug met fail. Write operation failed. Verder geen reden waarom.
De telefoon geeft het volgende weer: Custom Binary(BOOT) Blocked BY FRP Lock
Moet ik voor het flashen nog iets uitzetten ofzo?
FRP lock staat er.

Vreemd als jij gewoon een originele nederlandse S7 hebt waarop je de juiste nederlandse firmware wilt zetten.

Als je custom rom wilt flashen moet je altijd de oem lock uitzetten anders krijg je deze melding of als je de verkeerde firmware flashed zou je deze melding ook kunnen krijgen.

Via smart switch kun je een noodherstel doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Garret1410 op 04-07-2016 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA

GJA

Nog eens geprobeerd, niets uitgezet. Nu is het gelukt maar de telefoon is gereset. Avondje appjes installeren :)
Is ie ook weer even helemaal schoon..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quarintus
GJA schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:47:
Nog eens geprobeerd, niets uitgezet. Nu is het gelukt maar de telefoon is gereset. Avondje appjes installeren :)
Is ie ook weer even helemaal schoon..
Volgende keer, als je de CSC_HOME installeert, dan reset je telefoon niet als het goed is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

quarintus schreef op maandag 04 juli 2016 @ 21:48:
[...]

Volgende keer, als je de CSC_HOME installeert, dan reset je telefoon niet als het goed is :)
Ah dat zorgde er dus voor dat die compleet gereset was _/-\o_ bedankt voor de tip.

Voor mij werkt de april update weer geweldig! 5-6 uur sot met 1-2 dagen gebruik, heerlijk! (Met 130 apps geïnstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

The Anarchist schreef op maandag 04 juli 2016 @ 16:50:
[...]

Als ik dit weekend even tijd heb ga ik toch even me toestel rooten en die wakelock detector gebruiken, meer uit curiositeit dat noodzaak. Ik haal alsnog 2 dagen met matig gebruik en laden moet je toch :)
Dit weekend ook even me eigen s7 foto's posten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05 08:21
D0gtag schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:41:
[...]

Als ik dit weekend even tijd heb ga ik toch even me toestel rooten en die wakelock detector gebruiken, meer uit curiositeit dat noodzaak. Ik haal alsnog 2 dagen met matig gebruik en laden moet je toch :)
Dit weekend ook even me eigen s7 foto's posten :+
Je hoeft niet perce te rooten.

Er is een extensie voor chrome op je pc. Deze communiceert via adb met de app en zorgt er voor dat wakelock detector de toegang tot de stats krijgt.
Dit werk dan tot een reboot. dan moet je opnieuw unlocken.

Dit staat in de app info beschreven.

Ik heb hiermee een aantal nutteloze stroomverbruikers uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA

GJA

Ik heb G935FXXU1APBF (buildnummer) er nu op staan (van maart geloof ik) maar het batterijgebruik is daarmee niet verbeterd.
In GSam staat display op 30% / 19:40 en Apps op 32%. Van de apps is Android system met 13,8% de grootste verbruiker, Kernel komt daarna met 6,8%.

Na het flashen van deze build heb ik de telefoon helemaal opnieuw moeten instellen dus er zal een factory reset in hebben gezeten (ik lees hierboven dat ik de CSC_home had moeten pakken).

Dus; build APBF én factory reset hebben niets uitgehaald. Iemand nog andere opties?

Ik kom er de dag wel mee door maar ik ben wel jaloers op de mensen die er twee dagen mee doen. Dat gaat mij echt niet lukken....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:10
GJA schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 12:29:
Ik heb G935FXXU1APBF (buildnummer) er nu op staan (van maart geloof ik) maar het batterijgebruik is daarmee niet verbeterd.
In GSam staat display op 30% / 19:40 en Apps op 32%. Van de apps is Android system met 13,8% de grootste verbruiker, Kernel komt daarna met 6,8%.

Na het flashen van deze build heb ik de telefoon helemaal opnieuw moeten instellen dus er zal een factory reset in hebben gezeten (ik lees hierboven dat ik de CSC_home had moeten pakken).

Dus; build APBF én factory reset hebben niets uitgehaald. Iemand nog andere opties?

Ik kom er de dag wel mee door maar ik ben wel jaloers op de mensen die er twee dagen mee doen. Dat gaat mij echt niet lukken....
Wat ik mezelf af zou vragen is hoe belangrijk je het vindt dat je geen 2 dagen red.
Ik bedoel je zegt dat je de dag er wel mee door komt wat dus eigenlijk zat is als je toch elke avond oplaad.
Ik heb mezelf ook blind gestaard op sommige mensen die bijv. een sot van 7 uur halen en het 1.5 dag uithouden met 1 lading. Mezelf afvragen waarom ik dat niet haal en oplossingen zoeken.... Maar ik maak me er niet meer druk om. Ik geniet lekker van mn s7 edge ipv maar blijven uitzoeken... In principe is het ook moeilijk om met andere te vergelijken aangezien iedereen zn telefoon anders gebruikt.

Mijn advies is aan de mensen die er gewoon de dag mee door komen en sowiezo elke avond gewoon opladen: Ga lekker genieten van je s7 en maak je niet te druk als je gewoon met je s7 de dag doorkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA

GJA

airwolf83 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:14:
[...]

Wat ik mezelf af zou vragen is hoe belangrijk je het vindt dat je geen 2 dagen red.
Ik bedoel je zegt dat je de dag er wel mee door komt wat dus eigenlijk zat is als je toch elke avond oplaad.
Ik heb mezelf ook blind gestaard op sommige mensen die bijv. een sot van 7 uur halen en het 1.5 dag uithouden met 1 lading. Mezelf afvragen waarom ik dat niet haal en oplossingen zoeken.... Maar ik maak me er niet meer druk om. Ik geniet lekker van mn s7 edge ipv maar blijven uitzoeken... In principe is het ook moeilijk om met andere te vergelijken aangezien iedereen zn telefoon anders gebruikt.

Mijn advies is aan de mensen die er gewoon de dag mee door komen en sowiezo elke avond gewoon opladen: Ga lekker genieten van je s7 en maak je niet te druk als je gewoon met je s7 de dag doorkomt
Wijze woorden.... Ga ik gewoon doen. Opladen doe ik toch elke avond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaFleche
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-05 17:57
GJA schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 00:03:
[...]

Wijze woorden.... Ga ik gewoon doen. Opladen doe ik toch elke avond.
Het gaat m.i. dan ook eigenlijk niet meer om het feit DAT ik iedere avond moet laden maar dat om het feit dat Google en de hardware fabrikanten blijkbaar niet in staat zijn om bijvoorbeeld onverklaarbare nachtelijke drains (zomaar 20% of meer verliezen terwijl er niets gebeurt) te verklaren en op te lossen.

of dat een update ineens je batterij naar z'n grootje helpt en je de dag niet meer haalt.

of -en nogmaals jammer dat het topic nog steeds alleen maar over de Samsung S7 rept- andere modellen van Kitkat naar Lollipop ineens van 2+ dagen naar minder dan 1 dag batterij terugvielen.
en na diverse hotfixes op Lollipop het weer een beetje acceptabel werd en vervolgens naar MM weer een doffe ellende is!

Het zomaar 'blind' accepteren dat een telefoon met een grote batterij (> 3000 mah) het niet langer uit zou moeten houden dan 1 dag is toch ook niet normaal?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• quarintus
airwolf83 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 21:14:
[...]

Ik heb deze telefoon gekocht omdat de batterijduur zo goed was. Als ik op reis ben is een oplader niet altijd nabij, en ik had geen zin om weer een extra lader mee te nemen. Dan komt het regelmatig voor dat ik mijn dag langer duurt dan 16 uur, en dat ik tot 5 uur snachts in de weer ben. Als dan om 10 uur savonds bllijkt dat mijn telefoon praktisch leeg is.

Ik snap dat het voor sommige mensen niet veel uitmaakt omdat er max 10 uur laderloos geleefd wordt. Maar als je je in mensne verplaatst die langer zonder lader moeten doen, die een telefoon uitkiezen voor de lange batterijduur, die in eerste instantie ook blij zijn met de batterijduur omdat die effectief 2 dagen mee ging, dan is het toch vrij normaal?

Ik wil als ik naar de dierentuin ga een telefoon waarmee gedurende mijn bezoek veelvuldig foto's kan maken, telefoontjes kan plegen, etc, zonder dat ik moet denken, ojee, straks is hij leeg en daarom maar niet zoveel foto's maak.

Het is een " vlaggeschip" telefoon voor een premium prijs. Ik heb genoeg redenen om mij te irriteren aan de korte batterijduur, maar alleen om deze reden al vertik ik het om genoegen te nemen met ondermaatse prestaties.

sorrie als dit een beetje sterk overkomt, ik heb er al maanden echt LAST van namelijk. Het is mijn primaire spec waarop ik een telefoon uitkies.

Daarnaast lijkt ook iedereen te vergeten dat dit snelle leeglopen van de batterij, de levensduur van de batterij aanzienlijk verkort. Als hij 2x zo lang mee gaat, betekent 2x zo weinig cycles. De batterij is niet kostenloos en/of makkelijk te vervangen, en een paar maand heeft iedereen het over de dalende batterijprestaties.

[ Voor 7% gewijzigd door quarintus op 07-07-2016 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357522

Mijn S7 Edge geeft een verbruik van 32% bij Mobiel Standby.
Ik draai op Superman rom maar met de stock was het net hetzelfde .
Zit dat ergens in de instellingen ? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
Anoniem: 357522 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:31:
Mijn S7 Edge geeft een verbruik van 32% bij Mobiel Standby.
Ik draai op Superman rom maar met de stock was het net hetzelfde .
Zit dat ergens in de instellingen ? Iemand een idee?
Wat zoek je precies?

32% standby klinkt zeer goed. Dat betekent dat je telefoon goed slaapt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 357522

quarintus schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:56:
[...]

Wat zoek je precies?

32% standby klinkt zeer goed. Dat betekent dat je telefoon goed slaapt. :)
Dat is toch het percentage dat hij verbruikt ? Of zie ik het verkeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

quarintus schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:44:
[...]

Ik heb deze telefoon gekocht omdat de batterijduur zo goed was. ..... Als hij 2x zo lang mee gaat, betekent 2x zo weinig cycles. De batterij is niet kostenloos en/of makkelijk te vervangen, en een paar maand heeft iedereen het over de dalende batterijprestaties.[/b][/b][/i][/u]
Ik snap de frustraties, maar het punt is alleen dat geen enkel toestel behaald wat jij verlangt van een telefoon. Dit is een flagship phone, de beste specs beste scherm, beste cpu beste camera etc. Wat jij zoekt is een toestel met een energie zuinige cpu/gpu (dan kom je eerder bij een midrage 615 cpu van qualcomm etc, het scherm zou eerder een 720p scherm moeten zijn. Helaas ken ik geen toestellen met die specs die ook een s7 evenaart op camera gebied.
Sta je in de dierentuin (openlucht) dus je scherm gaat naar hoogste brightness, gebruik je je camera (met b.v. hdr) heeft deze verrassend veel cpu kracht nodig om de foto's te kunnen maken. Noem me 1 telefoon met deze specificaties die wel alles kan wat jij wil (op accu uithouding dus).
Het is gewoon een technisch verhaal, bijna elk toestel, is bij intensief gebruik, op binnen een dag, wat jij zoekt is iets wat een midranger of phablet kan behalen, maar minus de uitstekende camera of scherm of cpu kracht.

Battery drain, betekent dat het toestel leeg loop zonder dat je er iets mee doet, niet dat je hem intensief gebruikt en leeg raakt.

[ Voor 4% gewijzigd door D0gtag op 07-07-2016 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
Anoniem: 357522 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:04:
[...]

Dat is toch het percentage dat hij verbruikt ? Of zie ik het verkeerd
Het is het percentage t.o.v. wat er tot nu toe verbruikt is. Niet van je totale batterij niveau. Dus er kan in totaal 10% weg zijn, en 30% van die 10% batterij ging op aan standby
D0gtag schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:10:
[...]

Ik snap de frustraties, maar het punt is alleen dat geen enkel toestel behaald wat jij verlangt van een telefoon. Dit is een flagship phone, de beste specs beste scherm, beste cpu beste camera etc. Wat jij zoekt is een toestel met een energie zuinige cpu/gpu (dan kom je eerder bij een midrage 615 cpu van qualcomm etc, het scherm zou eerder een 720p scherm moeten zijn. Helaas ken ik geen toestellen met die specs die ook een s7 evenaart op camera gebied.
Sta je in de dierentuin (openlucht) dus je scherm gaat naar hoogste brightness, gebruik je je camera (met b.v. hdr) heeft deze verrassend veel cpu kracht nodig om de foto's te kunnen maken. Noem me 1 telefoon met deze specificaties die wel alles kan wat jij wil (op accu uithouding dus).
Het is gewoon een technisch verhaal, bijna elk toestel, is bij intensief gebruik, op binnen een dag, wat jij zoekt is iets wat een midranger of phablet kan behalen, maar minus de uitstekende camera of scherm of cpu kracht.

Battery drain, betekent dat het toestel leeg loop zonder dat je er iets mee doet, niet dat je hem intensief gebruikt en leeg raakt.
Ik zou genoegen nemen met dat argument indien mijn eerste ervaring niet zo goed was. In Maart voldeed de telefoon namelijk nog wel. Ik was zelfs verbaasd over het uithoudingsvermogen zo goed dat dat was.

[ Voor 65% gewijzigd door quarintus op 07-07-2016 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Mijn tip blijft als je een drain heb met huidige firmware, gewoon terug naar de maart/april update. Ik had gisteren 2 dagen van de lader icm 6 uur SOT. Prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D0gtag schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 17:10:
[...]

Prima uitleg helemaal mee eens, vergeet niet dat dit een high end toestel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
Fix voor een minder battery drain (in standby)! Het verschil bij mij is enorm.

Ga naar applicatiebeheer en laat ook de systeem applicaties zien. Schakel de volgende apps in en ook weer uit: Het staat nu naar fabrieksinstellingen.

- Googe play Store,
- Google play-services (kan je niet uitschakelen ,maar je verwijderd alle data en cache in plaats daarvan
- Google services Framework

De App store kan het een paar minuten niet doen omdat het opnieuw de nieuwste versie van zichzelf ophaalt.

Wilt iemand dit eens proberen en aangeven of dit bij hem/haar helpt? (iemand die last heeft van de drain, andere mensen hoeven niet te reageren om te zeggen dat ze geen verschil merken :P )
Android system en os zijn nog altijd hoog, maar in standby is er veel minder drain. Zo lijkt het nu in ieder geval.

bttrbt1

bttrbtt2

[ Voor 56% gewijzigd door quarintus op 13-07-2016 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Doe je een stuk beter dan ik. Vandaag was mijn eerste dag met de Egde. Ik heb geen rare apps. Geen Facebook, geen Twitter. Ik heb vandaag 10 uur op de accu gehaald, met 3 uur schermtijd. Nu is hij helemaal leeg. Mijn M8 hield het een stuk langer uit.

Kijken of het morgen beter gaat, maar de eerste indrukken zijn niet best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PWM schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:39:
Doe je een stuk beter dan ik. Vandaag was mijn eerste dag met de Egde. Ik heb geen rare apps. Geen Facebook, geen Twitter. Ik heb vandaag 10 uur op de accu gehaald, met 3 uur schermtijd. Nu is hij helemaal leeg. Mijn M8 hield het een stuk langer uit.

Kijken of het morgen beter gaat, maar de eerste indrukken zijn niet best.
Vergeet niet dat een nieuwe telefoon een aantal keren laden nodig heeft, alvorens de prestaties optimaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

pappaleone schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 19:50:
[...]

Vergeet niet dat een nieuwe telefoon een aantal keren laden nodig heeft, alvorens de prestaties optimaal zijn.
Ik hoop het maar. Ik heb hem nu 4 uur van de stroom en niet gebruikt, hij is al 30% kwijt en geeft aan nog 6 uur door te kunnen. Dat schiet allemaal niet op :/

Wil niet weten wat er gaat gebeuren als ik er apps op ga zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-05 21:58
Ik probeer al een aantal dagen de overstap te maken van mijn iPhone 6s Plus naar mijn Galaxy S7 vanwege het mooiere scherm en de beter foto's. Helaas is de overstap geen succes. Waar ik in het verleden (3 maanden) geleden nog een hele goede batterij had, loopt hij nu gewoon letterlijk leeg.
Bewust alles terug gezet naar fabrieksinstellingen en geen enkele app geïnstalleerd. Als het scherm aan staat lijkt de batterijduur acceptabel, maar in stand-by is het het echt kansloos. Ik had nog 31% over voordat ik ging slapen. 6 uur later was mijn telefoon uit, doordat de batterij helemaal leeg was. GPS, Bluetooth enz. allemaal uit. Alleen WiFi stond aan en maakt gewoon normaal verbinding. Ook de verschillende batterijcheck apps bieden geen uitkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:09

DON PAPA

Tweaker-fan

mastamasta schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 01:26:
Ik probeer al een aantal dagen de overstap te maken van mijn iPhone 6s Plus naar mijn Galaxy S7 vanwege het mooiere scherm en de beter foto's. Helaas is de overstap geen succes. Waar ik in het verleden (3 maanden) geleden nog een hele goede batterij had, loopt hij nu gewoon letterlijk leeg.
Bewust alles terug gezet naar fabrieksinstellingen en geen enkele app geïnstalleerd. Als het scherm aan staat lijkt de batterijduur acceptabel, maar in stand-by is het het echt kansloos. Ik had nog 31% over voordat ik ging slapen. 6 uur later was mijn telefoon uit, doordat de batterij helemaal leeg was. GPS, Bluetooth enz. allemaal uit. Alleen WiFi stond aan en maakt gewoon normaal verbinding. Ook de verschillende batterijcheck apps bieden geen uitkomst.
Ik heb precies hetzelfde met mijn S6 sinds ik twee dagen geleden de laatste update op mijn toestel heb gezet. Vandaag naar een Samsung service center geweest waar ze op nieuw de software hebben geinstalleert. Maar ook dit heeft niet geholpen, het is net wat jij meld als ik met het toestel bezig ben lijkt het nog wel mee te vallen, maar in standby-stand loopt de batterij met zeker 15% per uur leeg.

EDITE: Ik kom er nu achter dat als ik het toestel op vliegtuig-stand zet hij na 8 uur standby nog steeds op 100% staat. Dus ik ga hem nu van vliegtuig-stand afhalen en een standby test doen met alleen de WiFi verbinding uit (wordt vervolgt)

[ Voor 10% gewijzigd door DON PAPA op 22-07-2016 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastamasta
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-05 21:58
EJSEJS schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 01:52:
[...]

Ik heb precies hetzelfde met mijn S6 sinds ik twee dagen geleden de laatste update op mijn toestel heb gezet. Vandaag naar een Samsung service center geweest waar ze op nieuw de software hebben geinstalleert. Maar ook dit heeft niet geholpen, het is net wat jij meld als ik met het toestel bezig ben lijkt het nog wel mee te vallen, maar in standby-stand loopt de batterij met zeker 15% per uur leeg.

EDITE: Ik kom er nu achter dat als ik het toestel op vliegtuig-stand zet hij na 8 uur standby nog steeds op 100% staat. Dus ik ga hem nu van vliegtuig-stand afhalen en een standby test doen met alleen de WiFi verbinding uit (wordt vervolgt)
Ben zelf nu de stock firmware aan het downloaden en via Odin deze erop aan het zetten. Kijken of dit een verschil gaat maken. Wordt ook vervolgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

mastamasta schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:02:
[...]

Ben zelf nu de stock firmware aan het downloaden en via Odin deze erop aan het zetten. Kijken of dit een verschil gaat maken. Wordt ook vervolgd.
Ik heb het probleem bij mij gelukkig opgelost, ik had nu een verbruik van 88% naar 85% in 3,5 uur standby-stand met WiFi & GPS AAN.

Ik heb een paar dingen gedaan, ik heb op mijn KPN modem bij het 5GHz WiFi netwerk het automatisch verkrijgen van een kanaal, veranderd naar vast 100, 104, 108, 112

En op mijn telefoon heb ik gedaan: Instellingen > privacy en veiligheid > Locatie > Precisie verbeteren > WiFi & Bluetooth scannen uitgezet (Locatie staat wel gewoon aan en locatiemethode staat op GPS, WiFi en mobiele netwerken).

En ik nog heb bij Locatie geschiedenis van Google de locatiegeschiedenis verwijderd, en Andere apparaten in dit account uitgezet (daar stond ook mijn tablet en een SM-G920F welke ik dus beide heb uitgezet en heb nu alleen de SM-G920F onder "Dit apparaat" aanstaan.

Welk van bovenstaande nou echt het probleem heeft opgelost weet ik niet, maar dit heeft een ieder geval wel mijn batterij drain verholpen.

Ik hoop dat andere hier ook wat aan hebben...

[ Voor 5% gewijzigd door DON PAPA op 22-07-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jammer dat sommigen problemen met de accu hebben. Als ik voor de Edge mag spreken dan heeft dit toestel zo'n geweldige accuduur. In standby bijna geen verbruik, oke 0,3-0,2% per uur maar dat is praktisch niets. Dit is met wifi trouwens.
SOT zit tussen de 5,5-7,5uur afhankelijk van waar ik ben en helderheid van het scherm. Dus veel buiten is minder SOT.

Ook krijg ik geen 100+ berichtjes of mail per dag dus dat zal ook schelen.

Hier hebben jullie niets aan natuurlijk maar misschien als iemand in is voor een experiment en een custom rom wil installeren om te kijken of de problemen weg zijn. Zo ja dan is het garandeerd een software probleem en anders misschien een hardware probleem.
Goede roms zijn King rom, Superman rom of Renovate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EJSEJS schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:41:
[...]

En ik nog heb bij Locatie geschiedenis van Google de locatiegeschiedenis verwijderd, en Andere apparaten in dit account uitgezet (daar stond ook mijn tablet en een SM-G920F welke ik dus beide heb uitgezet en heb nu alleen de SM-G920F onder "Dit apparaat" aanstaan.
Waar kan ik deze vinden?

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

henklbr schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 18:09:
[...]
Waar kan ik deze vinden?
Instellingen > privacy en veiligheid > Locatie > Locatiegeschiedenis van Google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

pawarana schreef op dinsdag 28 juni 2016 @ 12:06:
Na de vele post en aanhoudende ergernis van mede forum lezers is dit het topic voor het "batterijdrain" probleem.

Mijn oude smartphone (S2) die ik voor niet te backuppen (en niet te restoren) AB-saved games nog heb liggen, had vanaf eind vorige maand ineens last van zéér hoog batterij-verbruik en werd daarbij erg heet terwijl ie niets deed. Batterijduur ging van een paar dagen ineens naar een paar uur.

Na het nodige zoekwerk en een wakelock-detector app erop gezet te hebben ben ik bij Google Play Services versie 9.2.56 uitgekomen, deze versie heeft een shitload aan klachten opgeleverd. Die verwijderen (kan blijkbaar op ICS) lost het op, tot de Play Store app deze automatisch herïnstalleerd, terwijl automatisch updaten uitstaat.

Oplossing: Kijk op *knip*. Linken naar APK files is niet toegestaan. of er een nieuwere versie beschikbaar is voor jouw toestel. Voor mijn S2 (034, zie link) bleek die update het op te lossen, die is echter niet beschikbaar via Play Store.

Dit speelt overigens niet alleen op smartphones van Samsung en ook niet specifiek nieuwe Android versies, ook oudere versies hebben er last van.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:11 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
[...]

Oplossing: Kijk op *knip* of er een nieuwere versie beschikbaar is voor jouw toestel. Voor mijn S2 (034, zie link) bleek die update het op te lossen, die is echter niet beschikbaar via Play Store.

toon volledige bericht
Jammer de variant voor de S7 Edge (440) staat er nog niet op.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:39

Zorian

What the fox?

Xepos schreef op zondag 24 juli 2016 @ 03:04:
[...]

Jammer de variant voor de S7 Edge (440) staat er nog niet op.
Oh?

*knip*. Linken naar APK file is niet toegestaan.

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
Ah hij staat er nu op dan maar eens uittesten of het een verschil maakt.

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Laatst online: 10:39

Zorian

What the fox?

Xepos schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:10:
[...]

Ah hij staat er nu op dan maar eens uittesten of het een verschil maakt.
Ik zou het niet weten, had er sowieso al geen last van. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-05 22:28
Heb de S7 nu 4 dagen in gebruik en gisteren om 12.00 uur van de lader gehaald en voornamelijk op wifi maar ook op 4g en ik moet zeggen hij gaat lekker lang mee hoor.

Afbeeldingslocatie: https://www.imgdumper.nl/uploads9/57961e8612ee1/57961e860bf11-Screenshot_20160725-161128.jpg

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
[...]

toon volledige bericht
Dit kan inderdaad werken. Er is sinds gisteren een nieuwe versie uit voor de s7 en s7 edge. Was al een tijdje geleden. Via automatische update wilt hij nog niet naar de nieuwe versie overgaan.
Mogelijk dat de nieuwe versie van google play services de batterijduur helpt verlengen.

Update: heb de laatste versie geupdate. Totaal geen verschil in batterij gebruik.

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IVPaKB1v09TFVluW6Wjh59F6/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JoURjX7KZSqFRpBGAWoNCZhY/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dev1iBQcbaAJKh9sSXNuxmQW/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IpoCGteK70skL39pW4GM4BlC/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lxSreZnA9PG54tiG0asfRSeQ/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OhKTA6PVgRUE7DzN5MT0qSZb/thumb.png

Ben heel tevreden met de accuduur/stby-tijd van mijn S7Edge -> ruim 2 dagen met normaal gebruik, WiFi aan, BlueTooth continue aan en verbonden met mijn Gear 2/Gear S2, Locatie aan op hoge precisie.

Samsung Galaxy S21 Ultra 5G SM-G998B 512GB | Build-number: RP1A.200720.012.G998BXXU1AUC8 | Security Patch Level: 2021-04-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-04 13:27
EJSEJS schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:41:
[...]
En op mijn telefoon heb ik gedaan: Instellingen > privacy en veiligheid > Locatie > Precisie verbeteren > WiFi & Bluetooth scannen uitgezet (Locatie staat wel gewoon aan en locatiemethode staat op GPS, WiFi en mobiele netwerken).
Dit was voor mij de oplossing, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
henklbr schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 11:33:
Ben heel tevreden met de accuduur/stby-tijd van mijn S7Edge -> ruim 2 dagen met normaal gebruik, WiFi aan, BlueTooth continue aan en verbonden met mijn Gear 2/Gear S2, Locatie aan op hoge precisie.
Zou je eens kunnen delen wat voor specifieke dingen je hebt gedaan om dit te bereiken?

Ik zit na 8uur met 1:42uur SOT alweer op 49%. Doze time staat ook eigenlijk altijd op 0s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catchingfire schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 21:04:
[...]

Zou je eens kunnen delen wat voor specifieke dingen je hebt gedaan om dit te bereiken?

Ik zit na 8uur met 1:42uur SOT alweer op 49%. Doze time staat ook eigenlijk altijd op 0s.
Eigenlijk niet veel; heb, voordat ik de update kreeg naar APG4, mijn toestel gereset en that's it...

Heb dit, op aanraden van gebruiker "EJSEJS" nog aangepast:
Instellingen > privacy en veiligheid > Locatie > Precisie verbeteren > WiFi & Bluetooth scannen uitgezet (Locatie staat wel gewoon aan en locatiemethode staat op GPS, WiFi en mobiele netwerken).

Verder gebruik ik een "donker thema", gedownload uit de "Theme Store" ([Kendi] Touchwiz Black)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Nu online
henklbr schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 21:19:
Eigenlijk niet veel; heb, voordat ik de update kreeg naar APG4, mijn toestel gereset en that's it...

Heb dit, op aanraden van gebruiker "EJSEJS" nog aangepast:
Instellingen > privacy en veiligheid > Locatie > Precisie verbeteren > WiFi & Bluetooth scannen uitgezet (Locatie staat wel gewoon aan en locatiemethode staat op GPS, WiFi en mobiele netwerken).

Verder gebruik ik een "donker thema", gedownload uit de "Theme Store" ([Kendi] Touchwiz Black)
We gaan het ook eens proberen, reset, APG4 erop gezet, EJSEJS wifi/bt tip, kendi black theme. Waarom overigens dit theme? Het MINU Material Black theme is echt zwart qua background?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
catchingfire schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 22:35:
[...]

We gaan het ook eens proberen, reset, APG4 erop gezet, EJSEJS wifi/bt tip, kendi black theme. Waarom overigens dit theme? Het MINU Material Black theme is echt zwart qua background?
Kan ook, maar iig niet het originele "witte" thema...
Vond deze wel mooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 13:14
quarintus schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:10:
[...]

...

- wifi aan laten in slaap (alleen tijdens opladen)

...
Kleine opmerking: dit zou beter staan op: WiFi blijft altijd aan, ook tijdens slaap.

Dit omdat anders mobile data wordt gebruikt wanneer een app of het OS iets wilt sturen/ontvangen terwijl het scherm uit is. Mobile data verbruikt sowieso meer dan WiFi omdat de antenna's fysiek verder staan en dit gecompenseerd moet worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airwolf83
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:10
Nou moet ik zeggen dat ik zelf nooit echt last heb gehad van een drain.
Maar na het instaleren van de Braziliaanse firmware 1.5 week geleden geeft dit bij mij het beste resultaat tot nu toe wat ik gehad heb qua standby tijd en gebruikstijd.

Dit zijn een paar afbeeldingen van zojuist.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4ShhteOAThQuhBKY5NlcA93e/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ycFopdVnUFKsOxrggx8DQ0le/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lJJ9BJtYIG2Wz8bfJgUJ9FNu/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WaoButpKGXmJtbI5TjqnCNAP/thumb.png

Ik laad sowieso altijd mijn telefoon elke nacht op maar ik dacht van de week toch weer eens proberen om hem een nacht van de stroom te laten en toen had ik dit resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5HV9NZPRyrBmyKok1dLjVynS/thumb.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jUTEpFpArRjGbAOnQnsh5Rv4/thumb.png

Mijn schermhelderheid staat altijd 45-50 %

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:25
De S7 was zo verschrikkelijk goed toen ik hem kreeg.. 6 uur SOT en nog niet eens helemaal leeg. Vanochtend haalde ik hem om 09u van de lader en nu om 12.30u heeft hij nog 64% over met een SOT van 1 uur en 8 minuten. WAARDELOOS!

Vanavond gaat er een factory reset tegenaan want GSAM, Greenify, alle apps Locatie toegang ontnemen, niets helpt. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ominous
  • Laatst online: 15-02 15:56
Bij mij is de batterij duur verdubbeld na het uitzetten van 'apparaten in de buurt' !!

Instellingen / meer verbinding instellingen /apparaten in de buurt

Van 1dag gemiddeld naar 2+ dagen

• r0bb
Oke de Factory Reset werkte totaal niet, max SOT is 3 uur. Ik heb gisteravond besloten om Nova Launcher (Prime) te verwijderen van mijn telefoon en vandaag te testen hoe mijn telefoon het doet zonder.

Mijn S7 is nu 4.5 uur van de lader en mijn batterij staat op 90%!! Dit zijn cijfers zoals ik
in Maart ook meemaakte. Voor mij is dit zeer waarschijnlijk de oplossing. Zou het Nova Launcher zijn die de Wakelocks veroorzaakt?! Zal morgen de SOT van vandaag hier opdaten!

Anoniem: 508719

Ben benieuwd r0bb.

• r0bb
Ben nu 17u van de lader met SOT 3u 18min en 35% over. Voor mij overduidelijk wat de oorzaak is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quarintus
r0bb schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 22:59:
Ben nu 17u van de lader met SOT 3u 18min en 35% over. Voor mij overduidelijk wat de oorzaak is!
Wacht eerst maar even tot je nieuwe herlading. Waarschijnlijk heeft een restart de daling in batterij gebruik beinvloed. De drain is er ook gewoon bij mensen zonder Nova launcher.

maar als de goede accuduur aanhoudt, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 16:47
De S7 heeft een optie om het scherm niet onbedoeld aan te laten gaan wanneer deze zich in een broekzak of tas bevindt. Heeft deze optie voor zover jullie weten ook veel effect op de batterijduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
quarintus schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:20:
[...]

Wacht eerst maar even tot je nieuwe herlading. Waarschijnlijk heeft een restart de daling in batterij gebruik beinvloed. De drain is er ook gewoon bij mensen zonder Nova launcher.

maar als de goede accuduur aanhoudt, dan hoor ik het graag.
Dag 2 zonder Nova Launcher, momenteel 9.5u van de lader met 2.5u SOT en nog 55% batterij over. Iets wat vorige week echt niet lukte, dan zat ik rond dit tijdstip rond de 30% batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Nu online
r0bb schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 16:08:
Dag 2 zonder Nova Launcher, momenteel 9.5u van de lader met 2.5u SOT en nog 55% batterij over. Iets wat vorige week echt niet lukte, dan zat ik rond dit tijdstip rond de 30% batterij.
Ik gebruikte voorheen de Google Now launcher ipv Touchwiz. Haalde toen ook beroerde batterylifetimes. Na factory reset op touchwiz blijven steken en nu is het een stuk beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:32

Arfman

Drome!

Die update heb ik vanmorgen net binnen gekregen. Toestel gekocht bij Azerty.

Nog wel een extra vraag. Ik heb hem gisteravond van de lader gehaald op 98%. Na 8 uur slaap werd ik wakker met 74%, een behoorlijke drain imo. Cell standby en Android system waren de grootste verbruikers. BetterBatteryStats draait wel maar zegt me weinig.

Is zo'n drain normaal en wat kan ik nog doen om verder te troubleshooten?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrbZrk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 21:23
Altijd gezegd, nu weer....

Android makers hebben afspraken met apple en de batterijduur wordt bewust laag gehouden.

Geen logica? Misschien oppervlakkig gezien niet.

Als een iphone met 1700 mah batterij het langer volhoudt dan een android baksteen met 3200 mah...

We zijn zooo afhankelijk van google.
Ik hoop dat Samsung oid met een concurrerende OS komt, iig een derde speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Meld er bij te zeggen dat ik vaak genoeg battery drains gehad heb ook met andere dan android toestellen, maar wil toch wel even melden dat mij acuu in de s7 edge (nu) uitstekend doet. Dit zeg ik niet om te flamen of trollen maar een beetje positiviteit mag wel. Had eerst ook matige accu duur maar nu doet hij het uitstekend. Ik gebruik hem eigenlijk vrij weinig afgezien van whatsapp/telegram, camera en muziek playback (wel met gebruik van de DAC dmv poweramp muziek speler en minstens twee uur per dag/trainen) maar de telefoon gaat met gemak twee dagen mee. Zeer tevrerden over mijn telefoon, komende van een iphone en lumia 950xl. Bij mij ging het met de laatste update de goede kant op (ik heb een unbranded Nederlands toestel).
Maak verder gebruik van MS arrow launcher en heb voor de rest geen power save feautres aanstaan.
Afgezien van accu duur hoop ik dat de meesten toch wel tevreden zijn met hun s7 :)

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Bij mij wordt de batterijduur steeds slechter en slechter. Gisteren 2h18m sot en nog 33% accu over :(

Naar de Samsung store gegaan hier in Amersfoort, maar wat een idioten werken daar. Eerst kreeg Nova Launcher de schuld dat was de grote drain, daarna was het mijn scherm helderheid (beseffen ze daar wel dat ze 300 watt lampen hebben hangen?) Daarna kreeg ik de opmerking dat mijn batterij het prima doet met de stats als hierboven... Ben toen wat pissig geworden en genoemd dat ze op moeten houden met smoesjes te verzinnen, en deze praatjes maar voor ignorant klanten moeten gebruiken.

Toen was het: dan sturen we de telefoon op, kunnen niks doen hier in de winkel voor je... Wat een prutser houding zeg...

Mother_Goozz schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:08:
Bij mij wordt de batterijduur steeds slechter en slechter. Gisteren 2h18m sot en nog 33% accu over :(

Naar de Samsung store gegaan hier in Amersfoort, maar wat een idioten werken daar. Eerst kreeg Nova Launcher de schuld dat was de grote drain, daarna was het mijn scherm helderheid (beseffen ze daar wel dat ze 300 watt lampen hebben hangen?) Daarna kreeg ik de opmerking dat mijn batterij het prima doet met de stats als hierboven... Ben toen wat pissig geworden en genoemd dat ze op moeten houden met smoesjes te verzinnen, en deze praatjes maar voor ignorant klanten moeten gebruiken.

Toen was het: dan sturen we de telefoon op, kunnen niks doen hier in de winkel voor je... Wat een prutser houding zeg...
Je had natuurlijk ook zelf eerst wat onderzoek kunnen doen o.a better battery stats apk downloaden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

pappaleone schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 10:10:
[...]

Je had natuurlijk ook zelf eerst wat onderzoek kunnen doen o.a better battery stats apk downloaden.
Oh het is idd nog niet in me opgekomen om zelf wat onderzoek te doen, dank voor de tip!
</sarcasm>

BrbZrk schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:55:

Als een iphone met 1700 mah batterij het langer volhoudt dan een android baksteen met 3200 mah...
Werden iPhone gebruikers niet wall huggers genoemd?

:) Snap je punt wel hoor.
D0gtag schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 20:35:
Afgezien van accu duur hoop ik dat de meesten toch wel tevreden zijn met hun s7 :)
Zal toch wel. Accu is een van de sterke punten van de S7 en met name Edge.

Hoop voor de mensen hier dat er een oplossing komt. Iemand al de laatste update van Augustus geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

2h25 sot nu, 45% accu over. Android System verbruikt bijna net zoveel als het scherm :o

Het zal wel, ding is binnen 30 minuten bijgeladen en anders heb ik nog een powerbankje voor de dagjes weg. Eigenlijk van de zotte maarja...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Op aanraden van iemand heb ik gisteren Nova Launcher geïnstalleerd en moet zeggen dat mijn S7 Edge batterij tijdens gebruik wel hoge percentage verliest maar vannacht in nachtelijke stand-by geen 15/20% heeft verloren maar zo'n 5%.

Dus Nova Launcher heeft een positief effect bij mij zoals het er nu uit ziet.

• GoodGuy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-04 14:42
Sinds ik de nieuwe update heb geinstalleerd (gisteren) op S7 gaat mijn batterij veel minder lang mee. Ik zie nu ongeveer 40% verlies in 5uur terwijl ik de telefoon niet veel gebruik. Bij Battery usage geeft hij aan dat 45% gebruikt is door de standaard email app (niet gmail maar die andere).

Lijkt erop dat daar iets fout gaat na de laatste update. Heb nu de sync frequentie van auto naar om de 15minuten gezet om te kijken of dit helpt.

Iemand anders vergelijkbare ervaring?

• truffel50
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-12-2024
GoodGuy schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:30:
Sinds ik de nieuwe update heb geinstalleerd (gisteren) op S7 gaat mijn batterij veel minder lang mee. Ik zie nu ongeveer 40% verlies in 5uur terwijl ik de telefoon niet veel gebruik. Bij Battery usage geeft hij aan dat 45% gebruikt is door de standaard email app (niet gmail maar die andere).

Lijkt erop dat daar iets fout gaat na de laatste update. Heb nu de sync frequentie van auto naar om de 15minuten gezet om te kijken of dit helpt.

Iemand anders vergelijkbare ervaring?
Ik heb dezelfde ervaring na de laatste update. :(

Lidy

• Arfman

Arfman

Drome!

Meestal helpt het in dat soort gevallen om dat account even te verwijderen en opnieuw aan te maken.

• jct.blanken
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-10-2016
Ik heb een Galaxy s7 Edge. Afgelopen dinsdag heb ik een update melding gekregen en heb ik deze geïnstalleerd, het gaat om de G935FXXU1BPHJ update.

Sinds de update is mijn telefoon constant oververhit en gaat mijn batterij extreem snel.

Normaal gesproken ging mijn telefoon op een normale werkdag van 08.30 - 17.00 van 100% naar rond de 80%

Vandaag ging ik het monitoren en is mijn batterij van 08.30 - 11.30, van 100% naar 62% gegaan zonder dat ik ook maar iets met mijn telefoon heb gedaan.

Af en toe via whatsapp web geappt, maar voor de rest niks met de telefoon zelf gedaan.

De laatste update is straight trash! Batterij ging zelfs bij het spelen van pokemon go niet zo snel

Weet iemand hoe of je weer kan downgraden en hoe dit gedaan moet worden?
jct.blanken schreef op donderdag 15 september 2016 @ 12:35:
Ik heb een Galaxy s7 Edge. Afgelopen dinsdag heb ik een update melding gekregen en heb ik deze geïnstalleerd, het gaat om de G935FXXU1BPHJ update.

Sinds de update is mijn telefoon constant oververhit en gaat mijn batterij extreem snel.

Normaal gesproken ging mijn telefoon op een normale werkdag van 08.30 - 17.00 van 100% naar rond de 80%

Vandaag ging ik het monitoren en is mijn batterij van 08.30 - 11.30, van 100% naar 62% gegaan zonder dat ik ook maar iets met mijn telefoon heb gedaan.

Af en toe via whatsapp web geappt, maar voor de rest niks met de telefoon zelf gedaan.

De laatste update is straight trash! Batterij ging zelfs bij het spelen van pokemon go niet zo snel

Weet iemand hoe of je weer kan downgraden en hoe dit gedaan moet worden?
toon volledige bericht
Even een factory reset doen helpt meestal.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoel om batterij problemen te bespreken, algemene Ervaringen & Discussie mogen hier: [Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie.