Na de vele post en aanhoudende ergernis van mede forum lezers is dit het topic voor het "batterijdrain" probleem.
Wat is een batterijdrain?
Een batterijdrain is geen bepaalde definitie voor, maar als je meer dan 10% per 3 á 4 uur kwijtraakt zonder dat je hem aanraakt en dus geen display aan hebt gehad, kan je wel spreken over een batterijdrain probleem!
waarvoor is dit topic opgezet ?
Mede forum lezers die veel last hebben van een batterijdrain kunnen hier hun ervaringen en hun ideeën kwijt om er achter te komen wat deze batterijdrain veroorzaakt.
Wat kan er hier gepost worden?
Alles wat ALLEEN batterij gerelateerd is (dit om ruis te voorkomen), denk hier bij aan screenshots, providers, apps, ontvangst problemen in huis van g4, g3, wifi (2.4 &5 GHz) enz.
-edit relevante info om eerst te checken-:
Wat is een batterijdrain?
Een batterijdrain is geen bepaalde definitie voor, maar als je meer dan 10% per 3 á 4 uur kwijtraakt zonder dat je hem aanraakt en dus geen display aan hebt gehad, kan je wel spreken over een batterijdrain probleem!
waarvoor is dit topic opgezet ?
Mede forum lezers die veel last hebben van een batterijdrain kunnen hier hun ervaringen en hun ideeën kwijt om er achter te komen wat deze batterijdrain veroorzaakt.
Wat kan er hier gepost worden?
Alles wat ALLEEN batterij gerelateerd is (dit om ruis te voorkomen), denk hier bij aan screenshots, providers, apps, ontvangst problemen in huis van g4, g3, wifi (2.4 &5 GHz) enz.
-edit relevante info om eerst te checken-:
Raven schreef op zondag 24 juli 2016 @ 01:02:toon volledige bericht
[...]
Gezien de datum dat dit topic geopend is: Google Play Services versie 9.2.56.
Mijn oude smartphone (S2) die ik voor niet te backuppen (en niet te restoren) AB-saved games nog heb liggen, had vanaf eind vorige maand ineens last van zéér hoog batterij-verbruik en werd daarbij erg heet terwijl ie niets deed. Batterijduur ging van een paar dagen ineens naar een paar uur.
Na het nodige zoekwerk en een wakelock-detector app erop gezet te hebben ben ik bij Google Play Services versie 9.2.56 uitgekomen, deze versie heeft een shitload aan klachten opgeleverd. Die verwijderen (kan blijkbaar op ICS) lost het op, tot de Play Store app deze automatisch herïnstalleerd, terwijl automatisch updaten uitstaat.
Oplossing: Kijk op *knip* of er een nieuwere versie beschikbaar is voor jouw toestel. Voor mijn S2 (034, zie link) bleek die update het op te lossen, die is echter niet beschikbaar via Play Store.
Dit speelt overigens niet alleen op smartphones van Samsung en ook niet specifiek nieuwe Android versies, ook oudere versies hebben er last van.
[ Voor 47% gewijzigd door rens-br op 20-10-2016 11:32 ]