• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Sinds een tijdje de S7 in bezit, maar ik had iets meer verwacht van de accuduur. Misschien kunnen jullie zeggen of dit overeenkomt met wat jullie hebben.

Voorbeeld met de stats van vandaag:
- 95% naar 62% (=33% verbruikt) in ~21,5 uur op accu
- 1:20 uur SOT
Top 5 hoogste verbruik:
- Screen 27%
- Android System 15%
- Cell standby 13%
- Device idle 12%
- Android OS 10%

Aantal dagen eerder:
- 97% naar 14% (=83% verbruikt) in ~34 uur op accu
- maar 2:41 uur SOT?
Top 5 hoogste verbruik:
- Screen 26%
- Android System 19%
- Cell standby 16%
- Android OS 10%
- Device idle 9%

Ik lees namelijk dat anderen 6-7 uur SOT halen op 1 lading, dat lijk ik echt nooit te kunnen halen. Ik heb overigens het vermoeden dat als ik de telefoon in gebruik heb dat het verbruik erg rap gaat. Zo had ik in 15 min op Tweakers lezen 2% verbruik. Uiteraard is 15 min misschien niet een erg betrouwbare meetpunt. Ik zal het eens keertje proberen met een uur, ofzo. Maar mogelijk dat dit resulteert in een lage SOT?

Of zie ik wat anders over het hoofd?

[ Voor 11% gewijzigd door Regeneration op 17-11-2016 20:03 ]

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:18
Regeneration schreef op donderdag 17 november 2016 @ 19:14:
Sinds een tijdje de S7 in bezit,
Ik lees namelijk dat anderen 6-7 uur SOT halen op 1 lading, dat lijk ik echt nooit te kunnen halen. Ik heb overigens het vermoeden dat als ik de telefoon in gebruik heb dat het verbruik erg rap gaat. Zo had ik in 15 min op Tweakers lezen 2% verbruik. Uiteraard is 15 min misschien niet een erg betrouwbare meetpunt. Ik zal het eens keertje proberen met een uur, ofzo. Maar mogelijk dat dit resulteert in een lage SOT?

Veel browsen zou juist moeten resulteren in een hogere SOT. Maar dat verbruik van jou is niet normaal. Ik weet dat een app van Gear VR en Oculus de veroorzakers van de drain kunnen zijn. Probeer deze eens uit te schakelen en kijk dan hoe het gaat.
Sinds een tijdje de S7 in bezit, maar ik had iets meer verwacht van de accuduur. Misschien kunnen jullie zeggen of dit overeenkomt met wat jullie hebben.

Voorbeeld met de stats van vandaag:
Top 5 hoogste verbruik:
- Screen 27%
- Android System 15%
- Cell standby 13%
- Device idle 12%
- Android OS 10%

Aantal dagen eerder:
Top 5 hoogste verbruik:
- Screen 26%
- Android System 19%
- Cell standby 16%
- Android OS 10%
- Device idle 9%

toon volledige bericht
6-7 uur sot geldt denk ik alleen voor de S7 Edge.
Ook zijn er teveel factoren afhankelijk voor een goede accuduur.

Verder haal je ook alleen veel sot als je langdurig je scherm aan hebt. Dus lang YouTube kijken, browsen of iets dergelijks maar wel zoveel mogelijk aan een stuk door.

Uit jouw gegevens haal ik een accuduur van 34uur waar dus heel veel standby tijd bij zit. Standby tijd gaat altijd ten koste van SOT. Met Nougat zou dit verbeterd moeten zijn.

Verder heb je te maken met het gebruik, signaal ontvangst, schermhelderheid.
Ik kan 8uur sot halen maar ook slechts 2.5uur afhankelijk van de situatie.
Gemiddeld haal ik uitgerekend 6uur maar dat komt omdat ik overdag het toestel niet heel veel gebruik maar als ik thuis ben (lage schermhelderheid, goed wifi signaal) dan gebruik ik hem intensief.
Verder draai ik op dit moment Nougat en dat lijkt ook goed te werken.

• Regeneration
  • Niet online
Dank voor je reactie.
Veel browsen zou juist moeten resulteren in een hogere SOT.
Ah, ik zie dat ik het niet juist hebt verwoord. Ik bedoelde als mijn toestel snel leeg raakt bij gebruik zou ik nooit een hoge SOT kunnen krijgen. Maar aan de andere kant, zoals jij zegt bij gebruik gaat de SOT ook uiteraard omhoog.
Maar dat verbruik van jou is niet normaal. Ik weet dat een app van Gear VR en Oculus de veroorzakers van de drain kunnen zijn. Probeer deze eens uit te schakelen en kijk dan hoe het gaat.
Ik heb niet de Oculus app (dat is dus op zich goed) en de Gear VR kan ik niet uitschakelen.

Garret1410 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 21:41:
[...]

6-7 uur sot geldt denk ik alleen voor de S7 Edge.
Ook zijn er teveel factoren afhankelijk voor een goede accuduur.

Verder haal je ook alleen veel sot als je langdurig je scherm aan hebt. Dus lang YouTube kijken, browsen of iets dergelijks maar wel zoveel mogelijk aan een stuk door.

Uit jouw gegevens haal ik een accuduur van 34uur waar dus heel veel standby tijd bij zit. Standby tijd gaat altijd ten koste van SOT. Met Nougat zou dit verbeterd moeten zijn.

Verder heb je te maken met het gebruik, signaal ontvangst, schermhelderheid.
Ik kan 8uur sot halen maar ook slechts 2.5uur afhankelijk van de situatie.
Gemiddeld haal ik uitgerekend 6uur maar dat komt omdat ik overdag het toestel niet heel veel gebruik maar als ik thuis ben (lage schermhelderheid, goed wifi signaal) dan gebruik ik hem intensief.
Verder draai ik op dit moment Nougat en dat lijkt ook goed te werken.
toon volledige bericht
Dank voor je info. Op zich goed om te horen dat de SOT ook (sterk) kan variëren. De hoge SOT haal je dan ook alleen als je standby tijd relatief kort is, neem ik dan aan? Ik zal het dan nog in de gaten houden en kijken hoe mijn accuduur de komende tijd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maukoo
  • Laatst online: 08:18
Regeneration schreef op donderdag 17 november 2016 @ 22:53:
[...]

Dank voor je reactie.

[...]

Ah, ik zie dat ik het niet juist hebt verwoord. Ik bedoelde als mijn toestel snel leeg raakt bij gebruik zou ik nooit een hoge SOT kunnen krijgen. Maar aan de andere kant, zoals jij zegt bij gebruik gaat de SOT ook uiteraard omhoog.

[...]

Ik heb niet de Oculus app (dat is dus op zich goed) en de Gear VR kan ik niet uitschakelen.

[...]

Dank voor je info. Op zich goed om te horen dat de SOT ook (sterk) kan variëren. De hoge SOT haal je dan ook alleen als je standby tijd relatief kort is, neem ik dan aan? Ik zal het dan nog in de gaten houden en kijken hoe mijn accuduur de komende tijd is.
toon volledige bericht
Klopt helemaal. Bij lange standby een kortere SOT en bij veel gebruik een hoge SOT. Vooral bij veel youtube gebruik haal je dan met een Edge makkelijk tussen de 8 en misschien wel 10 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomvhoogmoed
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22-06-2023
Heb het zelfde probleem met battery drain op mijn s7 en het ligt 100 % aan de nieuwe firmware heb nu de firmware van maart draaien en mijn s7 gaat gewoon weer 36 uur mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online

Voorbeeld 1, met de stats van vandaag:
Top 5 hoogste verbruik:
- Screen 27%
- Android System 15%
- Cell standby 13%
- Device idle 12%
- Android OS 10%

Voorbeeld 2, aantal dagen eerder :
Top 5 hoogste verbruik:
- Screen 26%
- Android System 19%
- Cell standby 16%
- Android OS 10%
- Device idle 9%

toon volledige bericht
Even een update van mijn kant. Het lijkt nu beter te gaan. :)

Voorbeeld 3, met de stats van vandaag:
- 100% naar 71% (=29% verbruikt) in ~23.5 uur op accu
- 2:00 uur SOT
Top 5 hoogste verbruik:
- Screen 29%
- Cell standby 19%
- Android System 16%
- Device idle 11%
- Android OS 7%

Als ik dit extrapoleer naar 90%* verbruik zou dat betekenen:
Voorbeeld 3. ~72,9 uur, met ~6:10 uur SOT.
Prima dus, en is meer wat ik verwacht gezien mijn lichte gebruik. Wat ik dus graag zou willen had was in ieder geval 48 uur accuduur met een redelijk SOT. En dat lijkt nu heel goed te kunnen. Ik zal dit uiteraard nog de komende dagen in de gaten houden of dit uiteraard zo blijft.

De vorige metingen zouden overig dan respectievelijk zijn:
Voorbeeld 1. ~58,6 uur, met ~3:40 uur SOT
Voorbeeld 2. ~36,9 uur, met ~2:55 uur SOT

*Ik zal altijd proberen voor 10% de accu op te laden, vandaar dat ik alles op 90% heb uitgerekend en niet 100%. Dit geeft een realistischer beeld en is overigens ook beter voor de levensduur van de accu.

Wat ik de vorige keer nog niet had gezegd was dat mijn verbruik 's nachts zo'n 4% was in 8 uur. Op zich niet heel dramatisch, maar als je meeneemt, dat ik alle verbindingen (bluetooth, Wifi, Locations) heb uitgezet en dus alleen mobiele netwerk (zonder internet) nog aan heb, en ook nog eens de power save stand gebruikte vind ik het eigenlijk vrij veel. Dat is de laatste paar dagen gezakt naar 2% in 8 uur en dat lijkt me prima. Ik gebruik wel een wekker op mijn telefoon, die draait dus wel op de achtergrond 's nachts.

Wat heb ik gedaan
Eigenlijk heb ik voor mij gevoel weinig gedaan. Ik heb zelf eigenlijk maar 3 theorieën:
  1. Ik heb de automatische helderheid uitgezet omdat het vaak net te fel is. Ik heb deze nu vrij laag gezet met ~25%. Heb ik toch een keertje niet genoeg helderheid, tik ik de auto even tijdelijk aan. Gerelateerd: ook heb ik Twilight app in gebruik genomen, die de helderheid met 50% verminderd 's avonds en vroeg in de ochtend en ook het blauw verminderd (dat laatste zou wat beter voor je ogen en slaap kunnen zijn). Dit zou mogelijk het verbeterde accuduur kunnen verklaren en wellicht de meest waarschijnlijke verklaring.
  2. Ik ben verder gegaan met apps verwijderen en disablen die ik niet gebruik en ook heb ik meer apps in de app power saving stand gezet in plaats van "Auto saving, na 3 dagen" (Battery => App power saving: details)
  3. Of als laatste, de accu moest nog een beetje wennen. Oftewel een paar oplaad en ontlaad cycli ondergaan voordat deze meer zijn daadwerkelijke capaciteit kon gebruiken. Ik heb dit wel eens gelezen, maar weet dus niet of dit echt (nog steeds) zo is.
Edit:
Hmmmm, toch weer een paar mindere dagen gehad. Ik zag verder dat het lijkt alsof de volledige mAh wordt gebruikt. Voorbeelden:

Goede dag: 13 nov. 623 mAh Screen 27%, verbruik = 85% => 623 / 0.27 / 0.85 = 2715 mAh
Slechte dag: 15 nov. 384 mAh Screen 26%, verbruik = 83% => 384/ 0.26 / 0.83 = 1779 mAh

En zo heb ik nog een paar voorbeelden. Het lijkt dus bij een "slechte dag" de telefoon niet altijd het maximale mAh herkent. Of is dit niet een correcte manier om het te berekenen?

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 24-11-2016 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WesleyRBK
  • Laatst online: 19-04 11:45
De laatste tijd is de batterij duur van mijn telefoon ook bagger. Vrijdag kwam ik erachter waarbij ik de hele dag niet mijn telefoon niet had aangeraakt maar aan het einde van de werkdag had ik nog maar 13% over. Toen maar muziek geluisterd op weg naar en en voor de rest mijn telefoon niet aangehad. Maar binnen een uur was de laatste 13% ook weg.

Vervolgens een factory reset gedaan en meteen daarna alle onnodige applicaties verwijderd. Denk dus aan bloatware en oculus applicaties. Maar ook vandaag ging mijn telefoon weer snel op. Ongeveer tussen 10.00 - 16:30 was ik weg van huis en heb ik nog maar 10% over met maar 2.5-3 uur SOT. Hier een moment opname:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XKzEqXl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8qrWfh9.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-04 01:21
Hoe krijg je eigenlijk de firmware van maart als je de telefoon pas een week hebt?

Ik heb een kleine update van 60 mb ofzo gehad. Meer niet. Wifi scannen enzo uitgezet. Is wel iets beter nu. Echter verre van ideaal. :)! 4 uur SOT zal heel lastig worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Jamievanm op 30-11-2016 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jamievanm schreef op woensdag 30 november 2016 @ 00:54:
Hoe krijg je eigenlijk de firmware van maart als je de telefoon pas een week hebt?

Ik heb een kleine update van 60 mb ofzo gehad. Meer niet. Wifi scannen enzo uitgezet. Is wel iets beter nu. Echter verre van ideaal. :)! 4 uur SOT zal heel lastig worden.
Vergeet niet dat de batterij ook pas maximaal gaat presteren na een aantal keer opgeladen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-04 01:21
pappaleone schreef op woensdag 30 november 2016 @ 01:49:
[...]

Vergeet niet dat de batterij ook pas maximaal gaat presteren na een aantal keer opgeladen te zijn.
10 dagen is denk ik wel genoeg toch. :)

na allerlei locatiezooi uitzetten red ik de 4,5/5,5 uur screen on time wel!
Verhoudingen kloppen al beter met android systeem enzo, maar zeker niet ideaal.

Verder merk ik met en zonder die locatieinstelllingen dat me gps gewoon totaal in de war is!
Ding zit er gerust honderden meters naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _deej_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-05 15:46
Gisteravond last gekregen van de mediaserver battery drain, volgens diverse oudere topics vanuit google is chrome deinstalleren de enige oplossing. Is dat nog steeds zo?

2010 HTC Desire / 2012 HTC One X+ / 2014 Nexus 6 / 2016 Samsung Galaxy S7 Edge / 2018 Huawei P20 Pro / 2020 Samsung S20+ 5g / iPhone 13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Ook bij de S6 is Android Os en Android systeem vaak te vinden op de eerste, tweede of derde plaats in het overzicht. Een ander fenomeen bij mij is Bluetooth. Als ik die 20 minuten aan heb gehad en met mijn JVC auto radio heb verbonden krijg ik in het overzicht te zien dst Bluetooth op de tweede plek komt met 20/30% en als ik dan op Bluetooth druk dan is ie "wakker" 10 dagen en x uur? Kan nooit kloppen..

Samsung moet echt nog sleutelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:54
Ik ben zeer tevreden over de accu van mijn S7 Edge. Ik heb deze nog niet heel lang maar haal makkelijk 2 dagen met een SoT van 4-5 uur. Wifi / 4G aan. En push mail voor 2 accounts. (geen root)

Met Android 7.0

[ Voor 7% gewijzigd door Erik1805 op 25-01-2017 11:30 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinGC
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-07-2020
Met mijn Samsung Galaxy S7 Duos had ik vanaf het begin (nu ca. 6 maanden) het probleem dat als ik deze 's ochtends tussen 7 en 8 van de lader haalde, deze rond dezelfde tijd 's avonds begon aan te geven dat ik weer moest opladen ( < 15% accu )

Dit alles zonder excessief gebruik, bij batterijverbruik stond dan ook altijd Android-syteem en Android OS ruim bovenaan. 1.5 week geleden gaf mijn mobiel aan dat er een update was (Android 6.0.1 Buildnummer MMB29K.G930FXXU1BPLB) en sindsdien red ik makkelijk rond de 30 uur per cycle i.p.v. de 15 uur hiervoor.

Zijn er meer mensen die een grote verbetering in het batterijverbruik zien sinds de laatste update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:02

Phntm

Tlingelingeling

Ik heb de laatste dagen enorm veel last van slechte batterij prestaties op mijn s7 edge. Android system staat altijd bovenaan. IN 5 uur met 2 uur SOT van 100% naar 68%, android system staat natuurlijk weer bovenaan. Ik maak ook gebruik van package disabler pro dus snap het even niet meer. Google play services data gewiped heeft ook niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 09:22
Phntm schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:30:
Ik heb de laatste dagen enorm veel last van slechte batterij prestaties op mijn s7 edge. Android system staat altijd bovenaan. IN 5 uur met 2 uur SOT van 100% naar 68%, android system staat natuurlijk weer bovenaan. Ik maak ook gebruik van package disabler pro dus snap het even niet meer. Google play services data gewiped heeft ook niet geholpen.
Ik heb exact dezelfde klachten. Factory reset heeft niet echt geholpen. Ik kan me herinneren dat de nacht maar 2-3% batterijduur kostte. Tegenwoordig is dit meer dan 20%. Ik heb nog geen oplossing gevonden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 09:22
Ben ik toch benieuwd naar de hoeveelheid batterij die 's nachts geconsumeerd wordt door toestellen van andere tweakers hier. Ik kan mij echt herinneren dat dit maar 2-3% was in de eerste maanden van gebruik (vanaf release). Nu heb ik een 'goede' nacht gehad en is er maar ongeveer 10% weg.

Heb het idee dat dit laatste tegenwoordig normaal is en dat dit komt door softwarewijzigingen die het afgelopen jaar gedaan zijn.

Ben benieuwd naar het gemiddelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Mijn telefoon ligt in de nacht op de draadloze lader. Is dus altijd netjes 100% in de ochtend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 18:45
Ja hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-05 10:49
dutchnltweaker schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 23:11:
Ps: vraagje had hem nu op normaal laden maar is dat snel laden beter of slechter? I.v.m dat hij sneller geladen wordt.
Ik zet zelf snel laden altijd uit. Hij ligt 's nachts aan de lader dus hij heeft genoeg tijd om met normaal laden vol te raken. Langzaam laden is over het algemeen beter voor de levensduur van accu's dus dat zal volgens mij voor smartphones niet anders zijn. In ieder geval: baat het niet dan schaadt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:54
yinx84 schreef op donderdag 9 februari 2017 @ 06:14:
Ben ik toch benieuwd naar de hoeveelheid batterij die 's nachts geconsumeerd wordt door toestellen van andere tweakers hier. Ik kan mij echt herinneren dat dit maar 2-3% was in de eerste maanden van gebruik (vanaf release). Nu heb ik een 'goede' nacht gehad en is er maar ongeveer 10% weg.

Heb het idee dat dit laatste tegenwoordig normaal is en dat dit komt door softwarewijzigingen die het afgelopen jaar gedaan zijn.

Ben benieuwd naar het gemiddelde.
Ik heb hem zelf in de nacht niet aan de lader. Wifi / 4G aan. 3 email account sync. Ik verlies gemiddeld 4% per nacht. Dit is van 22:30 tot 6:45 (ongeveer).

Alles stock, Android 7

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 12:52
Zelf ervaar ik soms wel 2 a 3 % per uur, vooral na een auto ritje.. Als ik op een vaste locatie ben is het wat minder. En uiteraard de Google Play service. Had dat probleem geval ook al op m'n Sony Z3 na een update van de play service. Toch een Google foutje denk ik.

maar ja, battery life van de S7 valt me ook beetje tegen.

Overigens valt het me op dat op internet nogal matige tips staan (wifi / bluetooth uit , duh...) en dat er er weinig concrete voorbeelden zijn van goed versus niet goede battery life. Misschien een idee om dat hier op te zetten en uit te zoeken.

Aanpassing:
Even ter verduidelijking t.o.v. de eerste opmerking. Thuis telefoon van de lader gehaald en zonder telefoon aan te zetten 1:30 uur gereden. 4% afname vooral Google Play Service.

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=download&id=0B_SqBEoY3XWgeFFLZVVpbnhnQ3M

[ Voor 20% gewijzigd door easydisk op 13-02-2017 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 27-05 10:26
Phntm schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 20:30:
Ik heb ook sinds februari last van battery drain zoals jij beschrijft op mijn S7 DUOS. Als ik niets doe haal ik het einde van de dag niet meer terwijl ik normaal gesproken de twee dagen haal.
Volgens de statistieken zijn de Android OS, Android Systeem, Google Services en Mediaserver meestal de boosdoeners.
Je bijna het percentage dalen als je het scherm aan hebt staan.

Wellicht ligt het aan de laatste update die ik eind januari heb gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijstweak
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-02 11:40
Vandaag heb ik mijn galaxy s7 edge binnen gekregen, maar ik dacht altijd dat je een telefoon eerst helemaal moet laten leeglopen en dan helemaal moet opladen. Nu blijkt het dat je hem voordat je hem het eerst aanzet al 5 uur moet laten opladen. Zal de batterij er veel onder lijden dat ik niet met deze manier begonnen ben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Thijstweak schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 16:01:
Vandaag heb ik mijn galaxy s7 edge binnen gekregen, maar ik dacht altijd dat je een telefoon eerst helemaal moet laten leeglopen en dan helemaal moet opladen. Nu blijkt het dat je hem voordat je hem het eerst aanzet al 5 uur moet laten opladen. Zal de batterij er veel onder lijden dat ik niet met deze manier begonnen ben?
Maakt helemaal niets uit. Moderne accu's moet je juist niet helemaal leegtrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:58
Toen officieel Android 7.0 voor me Nederlandse s7 edge was uitgegeven deze geïnstalleerd, alles goed tot ergens vorige week waar me accu eerst aangaf 32 a 34 uur om mee te beginnen is dat nu opeens 26 uur... zie geen dagen dingen die veel verbruiken.. Hoe kan dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

dutchnltweaker schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:32:
Toen officieel Android 7.0 voor me Nederlandse s7 edge was uitgegeven deze geïnstalleerd, alles goed tot ergens vorige week waar me accu eerst aangaf 32 a 34 uur om mee te beginnen is dat nu opeens 26 uur... zie geen dagen dingen die veel verbruiken.. Hoe kan dit
offtopic:
@giovanni2903 Gefeliciteerd :)

Ik heb juist het omgekeerde meegemaakt met de 7.0 update, van kort batterij leven naar 35+ op standaard zonder power saving mode. Geen flauw idee wat hier aan de hand is, duurt het optimalisatie proces langer? Zou toch niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-05 13:12
giovanni2903 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 00:01:
[...]

ow, et gaat om een draadloze lader, dacht de normale lader. Ik heb niks gezegt _/-\o_
Hahaha
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 08:29:
Iemand anders ervaring met een bijzonder slechte accuduur van de S7? Hij is amper 2 maanden oud en moet elke nacht aan de oplader.
Accu battery installeren en een weekje laten draaien! Kan je precies zien hoeveel de capaciteit van je batterij is en welke apps er stroom vreten!

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Phntm schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:59:
[...]

offtopic:
@giovanni2903 Gefeliciteerd :)

Ik heb juist het omgekeerde meegemaakt met de 7.0 update, van kort batterij leven naar 35+ op standaard zonder power saving mode. Geen flauw idee wat hier aan de hand is, duurt het optimalisatie proces langer? Zou toch niet?
Zelfs als ik hem nu niet gebruik loopt hij leeg, dit was eerst niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:50
dankjewel :)

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
dutchnltweaker schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 12:36:
[...]

Zelfs als ik hem nu niet gebruik loopt hij leeg, dit was eerst niet.
Die zelfde dag een factory reset gedaan maar het accu duur is er niet op vooruit gegaan.. nu in 2 uur standbij modus 5 procent weg 3 weken terug nog 1 procent in die zelfde tijd.

Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:56
Heb hier ook het idee dat een heel lichte verbetering in de batterij duur zit maar altijd nog stukken minder dan andere hier noemen.

Haal maar 2,5 SOT terwijl andere soms zeggen dat ze makkelijk de 4 uur halen aan het einde van de dag met nog 20 % over.

Ik zit nu op 2,5 SOT en heb nog maar 32 % over , heb wel alles aan staan bluetooth , gps etc maar doe ook weer geen gekke dingen alleen een beetje facebook en browsen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Van de week maar eens die Facebook messenger app verwijderd en de Facebook app gestopt en mijn batterij gaat nu een heel stuk langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
Ik wordt helemaal gek, toen ik vorig jaar de S7 kocht ging hij met gemak 1,5 dag mee. Eindelijk geen zorgen meer of ik het einde van de dag wel haalde. Sinds een update in december vorig jaar merk ik dat de batterijduur enorm achteruit aan het gaan is.
Ik had mijn hoop gevestigd op de Nougat update die ik in februari van dit jaar heb uitgevoerd, maar mijn batterij houdt het steeds minder lang vol. Sinds een paar weken houdt mijn batterij het nog maar 5 uur vol. Volgens de battery app verbruikt hij 20% per uur en het verbruik in stand by is net zo hoog als in de actieve stand.
Ik heb inmiddels een volledige reset gedaan en alle apps afgesloten die mogelijk invloed hebben op het batterijverbruik, maar niks lijkt te helpen.
Volgens diverse fora zou het kunnen liggen aan het feit dat het toestel niet in doze stand gaat.

Ik ben radeloos, buiten het feit dat je van een dergelijk toestel mag verwachten dat hij normaal een dag mee gaat. ik heb het idee dat het om een software bug van samsung / google zelf gaat want ik gebruik niet echt energieslurpende apps, en het verbruik laat ook geen pieken zijn van energievreters.

Heeft iemand nog tips om verder de batterij te besparen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randle
  • Laatst online: 22-05 14:05
Baddie09 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:44:
Ik ben radeloos, buiten het feit dat je van een dergelijk toestel mag verwachten dat hij normaal een dag mee gaat. ik heb het idee dat het om een software bug van samsung / google zelf gaat want ik gebruik niet echt energieslurpende apps, en het verbruik laat ook geen pieken zijn van energievreters.

Heeft iemand nog tips om verder de batterij te besparen?
Komend vanaf de S6 is de accu van de S7 fantastisch. Ik heb afgelopen week een nieuwe S7 in gebruik genomen en haal met gemak 1,5 tot 2 dagen. Uiteraard met Android 7.0 (G930FXXU1DQB3) en Google services aan. Ik vermoed dat in jou geval de batterij in 'conditie' is afgenomen door het gebruik afgelopen jaar. Lithium-ion accu's worden nou eenmaal minder met elke oplaadbeurt en dan vooral als de accu helemaal leeg wordt getrokken. De accu tussen de 20% en 80% houden schijnt dan ook het beste te zijn voor de levensduur.

Omdat mijn oude S6 een niet bepaald fantastische accuduur had heb ik voor de S7 wel gelijk wat gesleuteld aan de settings, zodat deze het wel wat langer volhoudt:

- Zwarte wallpapers en donker thema (pixels blijven uit = minder verbruik scherm)
- Geoptimaliseerd (prestatiestand -> fhd)
- Apparaten in de buurt uit (verbindingen, meer verbindingen)
- Bloatware uitschakelen (Package Disabler Pro)
- ForceDoze app

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/f35api.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddie09
Randle schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 16:29:
[...]

Komend vanaf de S6 is de accu van de S7 fantastisch. Ik heb afgelopen week een nieuwe S7 in gebruik genomen en haal met gemak 1,5 tot 2 dagen. Uiteraard met Android 7.0 (G930FXXU1DQB3) en Google services aan. Ik vermoed dat in jou geval de batterij in 'conditie' is afgenomen door het gebruik afgelopen jaar. Lithium-ion accu's worden nou eenmaal minder met elke oplaadbeurt en dan vooral als de accu helemaal leeg wordt getrokken. De accu tussen de 20% en 80% houden schijnt dan ook het beste te zijn voor de levensduur.

Omdat mijn oude S6 een niet bepaald fantastische accuduur had heb ik voor de S7 wel gelijk wat gesleuteld aan de settings, zodat deze het wel wat langer volhoudt:

- Zwarte wallpapers en donker thema (pixels blijven uit = minder verbruik scherm)
- Geoptimaliseerd (prestatiestand -> fhd)
- Apparaten in de buurt uit (verbindingen, meer verbindingen)
- Bloatware uitschakelen (Package Disabler Pro)
- ForceDoze app

[afbeelding]
toon volledige bericht
Wow, indrukwekkende prestaties. Ik heb vorige week de telefoon opnieuw gereset naar fabrieksinstellingen en niet de herstelopties ingeschakeld van Google of Samsung. Dit scheelde mij al een slok op een borrel.
Volgens accubattery was mijn batterij bijna 20% in capaciteit afgenomen maar wat mij meer opviel was dat hij in stand by stand meer energie verbruikte dan in actieve stand.
Na de compleet schone installatie is mijn verbruik van 20% per uur gezakt naar 10% per uur. Al een hele verbetering, maar nog lang niet de duur die ik gewend van voor de update in december.

Ik ga kijken of ForzeDoze de oplossing is voor mij om de dag door te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
EJSEJS schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 00:46:
[...]

Goeie keus, ik heb zelf de S7 Edge al weer een jaartje maar ben er nog steeds heel blij mee, hij heeft echt een super camera en van het batterijverbruik sta ik ook elke keer weer te kijken.

[afbeelding]

[afbeelding]
Zo, ruim dag op accu. Heb zelf S7 en geschatte batterij levensduur is ca 18-20 uur maar jaloers op deze stats.

Wat heb je aanstaan om dit te bereiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:58

netblade

Sunrise

easydisk schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:22:
[...]

Zo, ruim dag op accu. Heb zelf S7 en geschatte batterij levensduur is ca 18-20 uur maar jaloers op deze stats.

Wat heb je aanstaan om dit te bereiken ?
Ik denk dat je eerder kunt vragen wat die niet aan heeft staan.
Ik haal dit namelijk nooit, android os en android systeem drainen de boel hier geregeld leeg.
Op dit moment 67% met slechts 1 uur en 5 min screentime...
Thuis is die overigens zuiniger als op werk, wifi gebruik ik niet (T-Mobile abo) op beide locaties 3ca actief.
Hoe kan ik er achter komen wat er zoveel drained? Ik heb geen root

[ Voor 4% gewijzigd door netblade op 10-05-2017 14:14 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:37

DON PAPA

Tweaker-fan

easydisk schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 13:22:
[...]Wat heb je aanstaan om dit te bereiken ?
Ik heb een paar dingen gedaan, ik heb ten eerste Google Now uitgezet omdat ik die toch niet gebruik, en deze aardig wat batterij verbruikt. Verder heb ik onderstaande apps uitgezet met "Package Disabler Pro" (kun je in de playstore kopen voor nog geen 2 euro) omdat ik deze toch niet gebruik, of omdat ik ze op een andere manier gebruik (Facebook doe ik bijvoorbeeld gewoon met de browser omdat de Facebook app net als Google Now behoorlijk wat batterij verbruikt). Ook gebruik ik de Samsung Internet beta browser omdat die veel minder batterij verbruikt dan Chrome. Verder heb ik geen veranderingen gedaan en staat voor de rest alles gewoon aan

Dit zijn de apps die ik uit heb staan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lOffAO0VNPs1eQQTt8vLYdLz/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
netblade schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 14:12:
[...]

Ik denk dat je eerder kunt vragen wat die niet aan heeft staan.
Ik haal dit namelijk nooit, android os en android systeem drainen de boel hier geregeld leeg.
Op dit moment 67% met slechts 1 uur en 5 min screentime...
Thuis is die overigens zuiniger als op werk, wifi gebruik ik niet (T-Mobile abo) op beide locaties 3ca actief.
Hoe kan ik er achter komen wat er zoveel drained? Ik heb geen root
Hoe is je mobiele bereik op het werk.
Als je bereik ruk is dan vreet dat batterij.
En qua batterij stats doe ik met @EJSEJS mee.
Heb de S7 nu twee week en hiervoor alleen maar HTC devices gehad, sinds de tijd dat het nog qtek was.
Er zijn voor mij twee punten die boven alles uitsteken ten opzichte van mijn vorige toestel de HTC m9.
Batterij verbruik van de S7 is vele malen beter en de camera is super.

Gebruik mijn S7 niet anders dan mijn M9.
  • Locatie bepaling staat aan (batterij besparing)
  • Callrecorder op de achtergrond en upload records direct naar dropbox
  • Dropbox
  • Geen Facebook app, gebruik chrome daarvoor
  • Chrome
  • Plume (twitter) met 15min syncro
  • Whatsapp
  • Gmail
  • Magister voor mijn dochter
  • Smootcalendar widget
  • ABN Wallet (nfc)
  • Het Weer app
Verder gebruik ik niet de TouchWiz launcher maar Nova Launcher
En Always ON gebruik ik ook niet want de telefoon heb ik overdag (werk) toch alleen maar in mijn zak van de werkbroek.
Verder staat behalve als ik slaap data altijd aan.
En BT, NFC staan altijd aan, wifi gebruik ik thuis zelden, alleen voor grote hoeveelheden data pompen.
En BT gebruik voor mijn Domotica om te bepalen of ik thuis ben.
Daar waar ik met de M9 op max 4uur SOT zat na een dag was de batterij wel leeg.
Gisterenavond 7uur SOT met nog 26% batterij over na 23uur, tis een miracle
En onderstaande apps zijn uitgeschakeld omdat ik nooit gebruik, wel geprobeerd maar zie voor nu niet in wat het voor een toegevoegde waarde kan zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.stylingnoord.nl/images/tweakers/bats7-1.png

Afbeeldingslocatie: http://www.stylingnoord.nl/images/tweakers/bats7-2.png

Afbeeldingslocatie: http://www.stylingnoord.nl/images/tweakers/bats7-3.jpg

p.s
Telefoon is nog niet geroot ;-)

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
Facebook gebruikt bij mij alleen batterij als ik daadwerkelijk iets in de app doe... dus misschien dat het vroeger een stroomvreter was, maar bij mij valt het wel mee hoor.

Afbeeldingslocatie: http://oi66.tinypic.com/xlhzr5.jpg

verder heb ik altijd mijn 4G aanstaan (T-mobile onbeperkt abo)+synchronisatie+locatie (alleen apparaat (GPS)
Maakt het veel verschil welke locatieoptie je kiest?

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easydisk
Wonderbaarlijke stats:

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=download&id=0B_SqBEoY3XWgQ2xjX3lNa1dXMUU

Afbeeldingslocatie: https://drive.google.com/uc?export=download&id=0B_SqBEoY3XWgLWRtR0VnZlAzbjA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 24-05 12:34
Daar gaat iets fout denk ik... Zelf heb ik ook soms last van een android system battery drain. Als ik WiFi afzet stopt de drain door android system ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
Sparco schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:17:
[...]

Daar gaat iets fout denk ik... Zelf heb ik ook soms last van een android system battery drain. Als ik WiFi afzet stopt de drain door android system ook.
Dat zal vast komen omdat de meeste apps ingesteld staan om alleen op WiFi te syncen.
Dus geen WiFi geen drain, maar kan ook andere oorzaken hebben.
Bepaalde Netwerk/router functies als bijvoorbeeld ICMP zorgt hier thuis dat er meer drain is.
En wat ik zelf in de hand heb is dat mijn Domotica naar online devices kijkt.
Zorgt ook voor een beetje drain omdat de apparaten om de zoveel tijd worden wakker gemaakt om te kijken of ze online zijn.
Ook kunnen omgevings- factoren een oorzaak zijn, ruis ed
Op zich niet vreemd dat het soms lijkt dat WiFi meer drain heeft.
Eigenlijk is het wachten op 5g welke zuiniger met de battery omgaat ;-)

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 17:38
Sjonge, dit weekend een nieuwe systeem update geïnstalleerd en nu heb ik ook last van een battery drain probleem met mijn Samsung S7.

10% in de nacht eraf zonder er iets mee gedaan te hebben, normaal was dit 2%.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 934591

Ik had hetzelfde probleem met mijn S7 Edge na de laatste update. Batterij die snel leegloopt en niet verder oplaadt dan 83%.

Oplossing: Download 'Repair Battery Life' in de Play Store en volg de instructies, en je telefoon werkt weer naar behoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:53

Sorcerer8472

Mens sana?

Sparco schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 15:17:
[...]

Ik heb hier ook last van. Ik zit vaak de hele dag op 4G, overal waar ik ook ben, maar als ik dan 's avonds wifi aanzet om te Chromecasten dan gaat er binnen 10 minuten iets van 6% accu af en wordt de telefoon onwijs warm. Meerdere malen achter elkaar gebeurd, ook al heb ik de telefoon tussentijds uitgezet.

Daarna gaat het ook sneller achteruit met de accu, maar niet zo extreem als in het eerste kwartier ofzo. Iemand een idee?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik heb sinds een week een Galaxy S7 en moet zeggen dat de batterijduur me nog wel een beetje tegenvalt. Ik haal er nu ong. 24 uur mee en ook 's nachts gaat er wel 10-20% van de batterijduur af. Als ik dit vergelijk met mijn oude sony z3c dan is dit een enorm batterijverbruik.

Is dit nou normaal voor de S7 of is er nog winst te behalen? Als ik kijk naar de veelverbruikende apps dan zijn er niet echt uitschieters. Alleen google play services bovenaan met 3%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
vind mn s7 edge ook steeds meer tegenvallen, batterij is nu al half overleden lijkt het wel. van 10% naar 100% duurt 3 uur in de normale oplaadstand en toestel wil ook nog wel is vasthangen, paar dagen terug startte die daarom maar opnieuw op.. weet nu weer waarom ik samsung 3 jaar geleden al kut vond..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijstweak
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 04-02 11:40
Sinds een paar dagen is de batterij van mijn s7 edge ineens een stuk minder geworden, toen ik ging kijken bij de batterij percentages bleek dat com.sec.android.easyonehand 22% van mijn batterij verbruikt?!?

Iemand enig idee hoe ik dit volledig kan uitzetten?
alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nou ik zit met het volgende probleem. De batterij knalt er zo rond 40-50% helemaal uit. Vervolgens laadt hij vanaf 0 op. Ik heb het idee dat hij gewoon niet weet hoe vol hij daadwerkelijk is omdat ik na een dag nog rond de 50% zit waar ik voorheen na een dag echt wel tegen de 10% aankwam.

Geen flauw idee wat ik er aan kan doen, maar zou dit een reden voor reparatie kunnen zijn? Ik heb de telefoon al sinds de release en de batterij was enorm achteruit gegaan. Misschien maar kijken of dit onder de garantie valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-05 21:51
Ik heb toevallig gisteren een app geinstalleerd die de batterij zou kunnen "defragmenteren". Nog geen ervaring met betrekking tot het resultaat hiervan. Volgens de app AccuBatteryPro van DigiBytes is de gezondheid van mijn S7 batterij voor het installeren van BatteryRepair 88%. Ben benieuwd of dat binnenkort verbeterd. :?

https://play.google.com/s...=com.kovlox.batteryrepair

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 20:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Meubelmaker schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 12:28:
Ik heb toevallig gisteren een app geinstalleerd die de batterij zou kunnen "defragmenteren". Nog geen ervaring met betrekking tot het resultaat hiervan. Volgens de app AccuBatteryPro van DigiBytes is de gezondheid van mijn S7 batterij voor het installeren van BatteryRepair 88%. Ben benieuwd of dat binnenkort verbeterd. :?

https://play.google.com/s...=com.kovlox.batteryrepair
Lees ff : Klik

Een batterij defragmenteren... ik vertrouw dat niet.

Ik merk wel sinds de laatste (beveiligings)update dat mijn batterij sneller leegloopt. Ik zet hem aan (09:00) en heb 100% en na een paar meldingen al direct 99%. Verder zijn alle apps afgesloten en is mijn display ook al een stuk donkerder ingesteld. Nu inmiddels (9:30) en hij staat al op 98%. Misschien voor vandaag maar eens een log bijhouden.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
Frostbite schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:34:
[...]

Lees ff : Klik

Een batterij defragmenteren... ik vertrouw dat niet.
Thnx, app verwijderd. Sinds de installatie eenmaal gedefragmenteerd en tweemaal de batterij opgeladen. Volgens AccubatteryPro is de gezondheid van mijn batterij nog steeds 88%. ;w

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 27-11-2024
Meubelmaker schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:30:
[...]

Thnx, app verwijderd. Sinds de installatie eenmaal gedefragmenteerd en tweemaal de batterij opgeladen. Volgens AccubatteryPro is de gezondheid van mijn batterij nog steeds 88%. ;w
Dan is hij bij jou uitstekend vergeleken met mij 69% met een capaciteit van 2077mAh _/-\o_
Toestel is nu standaard (harde reset), en heeft ALLÉÉN telegram en accubattery app er op, niks anders draait er op de achtergrond.
In de thuis situatie is er niks veranderd (Wifi en G4 ontvangst is het zelfde gebleven).
Ik heb de telefoon tot 24:00 opgeladen tot 100%, telefoon los gekoppeld van de lader, 10 uur later heeft hij nog 27% over.
O ja,ik heb ook nog een ingebrand scherm. *O*
Morgen heb ik een afspraak bij SSC te Amsterdam....
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/qx3dahwb7rtii.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mongkut
Ben bij ssc te Amsterdam geweest, heb een nieuw Amoled scherm gehad, en een nieuwe batterij.
Over het scherm deden ze eerst moeilijk, de medewerkers vertelde mij dat Samsung uit coulance het scherm in het eerste jaar gratis vervangt, en daarna niet meer.
Ik vroeg of de meneer dat kon aantonen zwart op wit, dat kon hij niet 8)7
Vervolgens de manager gevraagd om dit uit te leggen, toen kwam er een meneer die zich Appie noemde, deze vertelde mij dat ze hier een aanvraag moeten doen bij Samsung |:(
2 uur later telefoon opgehaald, met een nieuw scherm (duidelijk zichtbaar) en een nieuwe batterij (denk/hoop ik).
Telefoon gisteravond voor de zekerheid een nieuwe harde reset gegeven, tot 01:00 opgeladen, kabel er uit, en nu 9 uur later op 50% 8)7
Ik weet dat de batterij zich nog moet "zetten", maar ik heb hier een hard hoofd in, komende dagen wat testen met de vliegtuigstand, andere sim, wifi uit, voor de rest kan ik niks testen want hij is helemaal standaard (alleen de telegram app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
mongkut schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:33:
Ben bij ssc te Amsterdam geweest, heb een nieuw Amoled scherm gehad, en een nieuwe batterij.
Over het scherm deden ze eerst moeilijk, de medewerkers vertelde mij dat Samsung uit coulance het scherm in het eerste jaar gratis vervangt, en daarna niet meer.
Ik vroeg of de meneer dat kon aantonen zwart op wit, dat kon hij niet 8)7
Vervolgens de manager gevraagd om dit uit te leggen, toen kwam er een meneer die zich Appie noemde, deze vertelde mij dat ze hier een aanvraag moeten doen bij Samsung |:(
2 uur later telefoon opgehaald, met een nieuw scherm (duidelijk zichtbaar) en een nieuwe batterij (denk/hoop ik).
Telefoon gisteravond voor de zekerheid een nieuwe harde reset gegeven, tot 01:00 opgeladen, kabel er uit, en nu 9 uur later op 50% 8)7
Ik weet dat de batterij zich nog moet "zetten", maar ik heb hier een hard hoofd in, komende dagen wat testen met de vliegtuigstand, andere sim, wifi uit, voor de rest kan ik niks testen want hij is helemaal standaard (alleen de telegram app).
na 9 uur nog 50%? dat is juist goed. mijne is na 13-14 uur leeg (s7 edge)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
giovanni2903 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 01:09:
[...]

na 9 uur nog 50%? dat is juist goed. mijne is na 13-14 uur leeg (s7 edge)
Ik neem aan dat jij dit hebt getest met wat apps van de Gstore, deze test van mij is na een harde reset, met GÉÉN enkele app er op (alleen de standaard apps) alleen mijn Google account.
Vandaag de 2de test gedaan, nu was hij 09:30 van de lader, van 100% naar 36% _/-\o_
De telefoon lag in die periode met het beeldscherm op de muismat (alle sensoren zijn dan bedekt).
Dus 74% verbruikt in 9.5 uur, dat is 7.7 p/u, in 13 uur is hij dus totaal leeg met niks doen.
Deze test is uitgevoerd met een Lycra sim, met T2 hield hij het iets langer vol 50% in 9 uur).
Vannacht de test met weer met mijn eigen T2 sim er in, maar dan zonder wifi...

[ Voor 9% gewijzigd door mongkut op 13-10-2017 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
mongkut schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:10:
[...]

Ik neem aan dat jij dit hebt getest met wat apps van de Gstore, deze test van mij is na een harde reset, met GÉÉN enkele app er op (alleen de standaard apps) alleen mijn Google account.
Vandaag de 2de test gedaan, nu was hij 09:30 van de lader, van 100% naar 36% _/-\o_
De telefoon lag in die periode met het beeldscherm op de muismat (alle sensoren zijn dan bedekt).
Dus 74% verbruikt in 9.5 uur, dat is 7.7 p/u, in 13 uur is hij dus totaal leeg met niks doen.
Deze test is uitgevoerd met een Lycra sim, met T2 hield hij het iets langer vol 50% in 9 uur).
dat klopt, jij hebt duidelijk een defecte batterij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-05 19:24
Heeft iemand dit al een keer gehad?
Tel loopt leeg terwijl hij op de lader ligt

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WHeqeit.jpg

HTPC, Speeldoos | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
giovanni2903 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 00:33:
[...]

dat klopt, jij hebt duidelijk een defecte batterij..
Mag ik weten hoe daar bij komt?
Ik heb toch net een dag een nieuwe batterij gekregen bij ssc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 09:20

13art

Moderator Mobile
Nee nog nooit gehad. Vroeger wel eens aan een lader in de auto met navigatie aan maar dat was jaren terug met andere toestellen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mongkut
mongkut schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 10:10:
[...]
Deze test is goed doorlopen, hield nog 96% in 9.5 uur.
Wifi is het zelfde gebleven (KPN modem (V10)).
Ik heb nog een Netgear R6300, vannacht daar maar aanloggen, kijken wat hij daar mee doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
Webjunkie schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:48:

[afbeelding]
Het batterijsymbool geeft niet aan dat de batterij wordt opgeladen, oplader stuk? Of op dat moment niet op of aan de lader?

[ Voor 5% gewijzigd door Meubelmaker op 14-10-2017 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
Meubelmaker schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 11:43:
[...]

Het batterijsymbool geeft niet aan dat de batterij wordt opgeladen, oplader stuk? Of op dat moment niet op of aan de lader?
Ten tijde van de screen shot lag hij niet op de lader.
Accubattery geeft aan dat hij vannacht in 8u37m is "opgeladen" van 42% naar 1%.
Ik werd wakker van het uitschakelen van de tel omdat de batterij leeg was.

Ik vraag me af welke app zoveel energie kan gebruiken dat het de telefoon leeg trekt terwijl hij geladen wordt,
Grootste verbruiker is toch het scherm en zelfs die wint het niet van de lader.

De telefoon was trouwens wel behoorlijk warm.

[ Voor 3% gewijzigd door Webjunkie op 14-10-2017 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
@Anoniem: 30187 Misschien verdergaan in verplaatsen naar [Samsung Galaxy S7 serie] Battery-drain topic Done d:)b

@Webjunkie Wat geeft Accubattery bij "batterijverbruik, tab ontlaadsnelheid" dan aan als mogelijke veroorzaker?

[ Voor 46% gewijzigd door 13art op 14-10-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
De app heeft geen toestemming om het verbruik van individuele apps te monitoren :$
Ik gebruikte 'm eigenlijk alleen maar om de health van de batterij in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
Webjunkie schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 13:45:
De app heeft geen toestemming om het verbruik van individuele apps te monitoren :$
Ik gebruikte 'm eigenlijk alleen maar om de health van de batterij in de gaten te houden.
Tsja, dan kan je waarschijnlijk alleen nog even kijken bij de instellingen, batterijverbruik van Samsung zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm

Phntm

Tlingelingeling

Webjunkie schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 09:48:

[afbeelding]
Ja sorry ik had stroom nodig dus heb even jouw telefoon zitten aftappen voor mijn eigen batterij >:) >:)

Buiten dat, volgens mij is dan je kabel stuk? Even erachter komen wat er aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webjunkie
Nee, kabel is goed.
Afgelopen nacht heeft hij weer probleemloos opgeladen.

Het zal voor altijd een mysterie blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeckersTom
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-05 06:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Gasxx6Etd4pTffWTSYUxKEGw/thumb.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kSjtfFw6knImPgfrnlB0oRen/thumb.png

Is er iemand die dit kan verklaren? Trouwen ik krijg ook nog maar 2,5 uur sot….

[ Voor 40% gewijzigd door BeckersTom op 18-05-2018 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acale
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 20:41
Knox staat bij mij op 5%. Een gokje, gebruik veilige map?
De Gear service heb ik uitgeschakeld. Ik heb toch geen gear apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Mijn galaxy s7 houdt het ongeveer 8 uur vol terwijl ik medium saving al aan heb staan terwijl mijn iPhone 6s van het werk het wel 2 dagen volhoudt na het opladen. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 01:21

Felyrion

goodgoan!

shadowman12 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:02:
Mijn galaxy s7 houdt het ongeveer 8 uur vol terwijl ik medium saving al aan heb staan terwijl mijn iPhone 6s van het werk het wel 2 dagen volhoudt na het opladen. Iemand nog tips?
Gebruik je toevallig de outlook app? Deze trok bij mij ook de batterij in no-time leeg. Lijkt een bug te zijn met contact sync.
Zie ook deze community thread.

Staat los van specifiek de S7, maar komt vrij veel voor op het moment merk ik.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Felyrion schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:06:
[...]

Gebruik je toevallig de outlook app? Deze trok bij mij ook de batterij in no-time leeg. Lijkt een bug te zijn met contact sync.
Zie ook deze community thread.

Staat los van specifiek de S7, maar komt vrij veel voor op het moment merk ik.
Ja die gebruik ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Laatst online: 01:21

Felyrion

goodgoan!

Probeer eens een dag zonder die app zou ik zeggen. Al worden er in dat topic ook methodes genoemd (contact sync uitzetten geloof ik) om het te verhelpen.
En er zijn natuurlijk ook alternatieve apps.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Felyrion schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:23:
[...]

Probeer eens een dag zonder die app zou ik zeggen. Al worden er in dat topic ook methodes genoemd (contact sync uitzetten geloof ik) om het te verhelpen.
En er zijn natuurlijk ook alternatieve apps.
Thanks heb ik gedaan, heb nu ook AccuBattery geïnstalleerd, en daar verschijnt nu samsung experience for home...

Edit:
Hoe kan ik deze health status van AccuBattery beoordelen, is goed of slecht
AccuBattery

En hij zegt dat ik met 79% nog 3.5 uur kan doen?

[ Voor 25% gewijzigd door Turdie op 25-06-2018 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
shadowman12 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:34:
[...]

Thanks heb ik gedaan, heb nu ook AccuBattery geïnstalleerd, en daar verschijnt nu samsung experience for home...

Edit:
[afbeelding]

ik heb ook 80% (1 5e van de totale capaciteit is dus "verdwenen" sinds je het toestel hebt) 3.5 uur is dan best netjes hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
giovanni2903 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 22:22:
[...]

ik heb ook 80% (1 5e van de totale capaciteit is dus "verdwenen" sinds je het toestel hebt) 3.5 uur is dan best netjes hoor
Ik heb hem pas sinds oktober 2017, dat vindt ik een daling naar 80% best veel

[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 26-06-2018 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Vraagje, wat is ongeveer wat mensen hier halen met een S7 edge op een dag? Bij mij schommelt het tussen de 9 a 13 uur. Toen ik begin 2017 dit toestel kocht stond er geschatte tijd met de accu bijna 30 uur (dit was nog android 6.0)..
Is de accu zo snel achteruit gegaan of..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
dutchnltweaker schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:23:
Vraagje, wat is ongeveer wat mensen hier halen met een S7 edge op een dag? Bij mij schommelt het tussen de 9 a 13 uur. Toen ik begin 2017 dit toestel kocht stond er geschatte tijd met de accu bijna 30 uur (dit was nog android 6.0)..
Is de accu zo snel achteruit gegaan of..?
Ik heb een normale S7 en heb vandaag 14 uur gehaald, maar had een drukke dag op het werk dus weinig actief geweest op mijn telefoon.(met de Outlook app eraf 😉)
Maar heb pas sinds gisteren AccuBattery draaien.

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 26-06-2018 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Ben benieuwd @shadowman12 , of het is iets wat ik moet accepteren maar naar dynafix sturen heb ik niet zo veel zin in want heb niet echt een back-up telefoon.. of naar een samsung service punt, maar helaas is er hier niet eentje om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
dutchnltweaker schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:36:
Ben benieuwd @shadowman12 , of het is iets wat ik moet accepteren maar naar dynafix sturen heb ik niet zo veel zin in want heb niet echt een back-up telefoon.. of naar een samsung service punt, maar helaas is er hier niet eentje om de hoek.
Je zou ook kunnen proberen of je nog wat kan tunen, of eerst een factory reset doen enzo. Heb zelf een powerbank gekocht die ik nu altijd bij hem heb, zodat als ie leeg is ik kan weer snel kan bijladen.Laat bijvoorbeeld AccuBattery een weekje draaien en geef hem toestemming de apps de monitoren dan heb je al wat meer inzicht

[ Voor 20% gewijzigd door Turdie op 26-06-2018 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
shadowman12 schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:37:
[...]

Je zou ook kunnen proberen of je nog wat kan tunen, of eerst een factory reset doen enzo. Heb zelf een powerbank gekocht die ik nu altijd bij hem heb, zodat als ie leeg is ik kan weer snel kan bijladen.Laat bijvoorbeeld AccuBattery een weekje draaien en geef hem toestemming de apps de monitoren dan heb je al wat meer inzicht
Factory reset gedaan maar niet echt een groot verschil..
Maar heb accubattery nu geïnstalleerd, dus zal wel zien nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompart
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-11-2024
dutchnltweaker schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 21:52:
[...]

Factory reset gedaan maar niet echt een groot verschil..
Maar heb accubattery nu geïnstalleerd, dus zal wel zien nu.
Jij zat toch ook in het andere topic over dat je naar Oreo bent geupgrade? De meeste halen een mindere batterijduur met Oreo zelf met een geresette telefoon. Ik heb die van mij tweemaal gereset haal nog geen 15 uur. Zelfs met achtergrondprocessen uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Kompart schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:04:
[...]

Jij zat toch ook in het andere topic over dat je naar Oreo bent geupgrade? De meeste halen een mindere batterijduur met Oreo zelf met een geresette telefoon. Ik heb die van mij tweemaal gereset haal nog geen 15 uur. Zelfs met achtergrondprocessen uit.
Haalde 1 jaar geleden ongeveer 26 uur, het kan toch niet zo zijn dat mijn accu zo snel slecht wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompart
dutchnltweaker schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 12:23:
[...]

Haalde 1 jaar geleden ongeveer 26 uur, het kan toch niet zo zijn dat mijn accu zo snel slecht wordt?
Nee maar wat wel zo is is dat hoe meer apps je er op zet, hoe meer achtergrondprocessen deze gebruiken waardoor je accuduur afneemt. Ook als je bepaalde apps update kunnen deze meer gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Kompart schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:38:
[...]

Nee maar wat wel zo is is dat hoe meer apps je er op zet, hoe meer achtergrondprocessen deze gebruiken waardoor je accuduur afneemt. Ook als je bepaalde apps update kunnen deze meer gaan gebruiken.
In die tijd i.v.m. nu is er qua apps 0,0 verandert, zelfs een tijdje met bijna geen apps gedraaid maar geen verschil helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompart
dutchnltweaker schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 13:41:
[...]

In die tijd i.v.m. nu is er qua apps 0,0 verandert, zelfs een tijdje met bijna geen apps gedraaid maar geen verschil helaas...
Je hebt wel 2 jaar garantie op de batterij en die kan je wel laten nakijken bij een samsung service point. Hij hoeft daarvoor niet te worden opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Kompart schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:09:
[...]

Je hebt wel 2 jaar garantie op de batterij en die kan je wel laten nakijken bij een samsung service point. Hij hoeft daarvoor niet te worden opgestuurd.
Ja daar zat ik al over te denken alleen de gene die dichtbij is niet om de hoek (35Km)... Btw ik hoor mixed verhalen over dat zo een service punt van samsung bagger is en de kwaliteit van Samsung niet waarborgt, weet niet of dit zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompart
dutchnltweaker schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:18:
[...]

Ja daar zat ik al over te denken alleen de gene die dichtbij is niet om de hoek (35Km)... Btw ik hoor mixed verhalen over dat zo een service punt van samsung bagger is en de kwaliteit van Samsung niet waarborgt, weet niet of dit zo is?
Ik heb mijn telefoon meerdere malen gebracht en nooit problemen gehad. Het lijkt me sterk dat ze de kwaliteit niet waarborgen gezien ze de Samsung naam dragen en een licentie hebben om reparaties uit te voeren. Bij mij in Amsterdam kan je ook de reparatie ruimte in kijken dus je kan zien wat ze aan het doen zijn met je telefoon ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:41

AvK

Ready Set Go

dutchnltweaker schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:18:
[...]

Paar maanden geleden zeer goede ervaring gehad met een Samsung servicepunt. Mijn S7 edge had de beruchte roze vertikale streep. Scherm en scherm behuizing is vervangen. Dat schijnt 1 geheel te zijn. Dus alleen mijn achterkant is nog origineel. Batterij is vervangen (verplicht vanuit Samsung). Volledig nieuwe telefoon dus eigenlijk. Allemaal garantie met certificaat voor oa waterdichtheid. Mij hoor je niet klagen.
Mijn vriendin is apetrots op haar nieuwe 2e handse S7 edge. Zelf loop ik tegenwoordig met de geweldige S9+.
:)

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Kompart schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 14:24:
[...]

Ik heb mijn telefoon meerdere malen gebracht en nooit problemen gehad. Het lijkt me sterk dat ze de kwaliteit niet waarborgen gezien ze de Samsung naam dragen en een licentie hebben om reparaties uit te voeren. Bij mij in Amsterdam kan je ook de reparatie ruimte in kijken dus je kan zien wat ze aan het doen zijn met je telefoon ;)
Zit wel helemaal in Amsterdam Noord he? Ik werk in Amsterdam Duivendrecht en het is daar gewoon 45 minuten vandaan :(

[ Voor 7% gewijzigd door Turdie op 27-06-2018 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
shadowman12 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:34:
[...]

Zit wel helemaal in Amsterdam Noord he? Ik werk in Amsterdam Duivendrecht en het is daar gewoon 45 minuten vandaan :(
je moet er wat voor over hebben.. service is daar overigens prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atillicious
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 22:20
Mijn originele, 16 maanden, oude accu heb ik zelf vervangen voor een Samsung accu die ik bij GSMpunt.nl heb gekocht. Moest soms drie keer per dag opladen, dat gaat op den duur op je zenuwen werken uiteraard.
De nieuwe accu liep een weekje goed, daarna twee keer per dag opladen.
Na een mailtje naar hun klantenservice kreeg ik een nieuwe toegestuurd en de oude retour.
Nou gaat de nieuwste ook sneller leeg als voorheen. Nu moet ik alweer twee keer per dag opladen en krijg weer een nieuwe opgestuurd en tevens laatste keer want kreeg te horen van hen dat het dan aan mijn telefoon lag.

https://www.reddit.com/r/...as_your_battery_degraded/

Ik heb met een file explorer gedaan wat er in bovenstaande link staat en kom tot de conclusie dat de eerste batterij van GSMpunt rond de 1500 mah was net voordat ik hem opstuurde.
De tweede ging in rap tempo (binnen een maand) van 2000 tot 1600 mah.

Ik gebruik bijna altijd wifi, geen locatie services, geen bluetooth.
Het maakt niet uit of ik FullHD of 1440p instel.

SOT van max 2 uur met een percentage van 15 procent of iets dergelijks.
En dat staat op de eerste plaats van verbruik. Daarna komt Android System met de helft van dat percentage.

Nou wil ik best wel een S7 batterij kopen van de iFixit EU store, dat kost me rond de 30 euro inclusief verzendkosten. Die hebben een goede naam dus ze zullen wel geen troep verkopen.

Kan het zijn dat het echt aan mijn telefoon ligt of zijn de batterijen van GSMpunt.nl niet goed?

Een data/cache wipe heb ik gedaan evenals een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
shadowman12 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 14:34:
[...]

Edit:
[afbeelding]

Kleine update, met de Outlook app eraf heb ik het gevoel dat mijn batterij het iets langer volhoudt, maar 9/10 uur vindt ik nog steeds erg weinig. Snap niet dat een app zoveel verschil kan maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 30-06-2018 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kompart
shadowman12 schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 20:34:
[...]

Ja het ligt er aan of je een auto hebt of niet. Maar ik vind het persoonlijk wel handig dat er zo een punt zit hier.
shadowman12 schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 20:22:
[...]

Kleine update, met de Outlook app eraf heb ik het gevoel dat mijn batterij het iets langer volhoudt, maar 9/10 uur vindt ik nog steeds erg weinig. Snapt dat een app zoveel verschil kan maken.
Wat ik deed bij mijn telefoon was factory reset, en dan voor de meeste applicaties achtergrond gegevens uitschakelen. Vooral apps zoals Instagram etc etc. Ik haal nu een standby tijd van 16 uur, is nog steeds niet de 21 uur dat t was op Nougat maar is beter dan de 12 uur waarmee ik begon op Oreo.

[ Voor 46% gewijzigd door Kompart op 29-06-2018 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegendaryNr14
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-04 00:30
atillicious schreef op donderdag 28 juni 2018 @ 16:45:
Mijn originele, 16 maanden, oude accu heb ik zelf vervangen voor een Samsung accu die ik bij GSMpunt.nl heb gekocht. Moest soms drie keer per dag opladen, dat gaat op den duur op je zenuwen werken uiteraard.
De nieuwe accu liep een weekje goed, daarna twee keer per dag opladen.
Na een mailtje naar hun klantenservice kreeg ik een nieuwe toegestuurd en de oude retour.
Nou gaat de nieuwste ook sneller leeg als voorheen. Nu moet ik alweer twee keer per dag opladen en krijg weer een nieuwe opgestuurd en tevens laatste keer want kreeg te horen van hen dat het dan aan mijn telefoon lag.

https://www.reddit.com/r/...as_your_battery_degraded/

Ik heb met een file explorer gedaan wat er in bovenstaande link staat en kom tot de conclusie dat de eerste batterij van GSMpunt rond de 1500 mah was net voordat ik hem opstuurde.
De tweede ging in rap tempo (binnen een maand) van 2000 tot 1600 mah.

Ik gebruik bijna altijd wifi, geen locatie services, geen bluetooth.
Het maakt niet uit of ik FullHD of 1440p instel.

SOT van max 2 uur met een percentage van 15 procent of iets dergelijks.
En dat staat op de eerste plaats van verbruik. Daarna komt Android System met de helft van dat percentage.

Nou wil ik best wel een S7 batterij kopen van de iFixit EU store, dat kost me rond de 30 euro inclusief verzendkosten. Die hebben een goede naam dus ze zullen wel geen troep verkopen.

Kan het zijn dat het echt aan mijn telefoon ligt of zijn de batterijen van GSMpunt.nl niet goed?

Een data/cache wipe heb ik gedaan evenals een factory reset.
toon volledige bericht
Persoonlijk twijfel ik aan de echtheid van de batterijen daar bij gsmpunt want ik heb contact gemaakt met samsung nederland en die zeggen dat samsungonderdelen.com de enige is die 100% orginele batterijen leveren en hun zitten meteen op 45 euro voor een nieuwe batterij.

Aan de buitenkant en verpakking is het bijna onmogelijk om te zien of het echte batterijen zijn maar zodra je ze gaat wegen zie je wel een verschil.

Mijn S7 heeft ook last van een drain simds maanden en na weken research kwam ik er achter dat het probleem in de 4G modem zit.

Zelfs in flightmode was ik 20% kwijt in 8 uurtjes maar toen ik de 4G naar 3G zetten en hem toen in flightmode zetten was ie maar 4% kwijt over de hele nacht.

Ook overdag merk ik een verschil in de standby met 4G en 3G aan maar is toch belachelijk dat ik dit moet switchen op een high end toestel.

Overig lijkt de 4G modem probleem miet alleen op de S7 te zitten maar ook op de S8 en S9.

Niet iedereen heeft er last van blijkt maar het is een veel voorkomend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LegendaryNr14
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-04 00:30
mongkut schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 01:13:
[...]

Dan is hij bij jou uitstekend vergeleken met mij 69% met een capaciteit van 2077mAh _/-\o_
Toestel is nu standaard (harde reset), en heeft ALLÉÉN telegram en accubattery app er op, niks anders draait er op de achtergrond.
In de thuis situatie is er niks veranderd (Wifi en G4 ontvangst is het zelfde gebleven).
Ik heb de telefoon tot 24:00 opgeladen tot 100%, telefoon los gekoppeld van de lader, 10 uur later heeft hij nog 27% over.
O ja,ik heb ook nog een ingebrand scherm. *O*
Morgen heb ik een afspraak bij SSC te Amsterdam....
[afbeelding]
Ik gebruik ook accubattery maar weet niet hoe betrouwbaar dat is... Heb die app ook op mijn nieuwe oneplus 6 geïnstalleerd en gaf meteen aan dat de batterij op 89% health stond met maar 2950mah ipv 3300... Hoor ook veel klachten dus zou het met een korrel zout nemen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoel om batterij problemen te bespreken, algemene Ervaringen & Discussie mogen hier: [Samsung Galaxy S7-serie] Ervaringen en Discussie.